abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17862891
Het schoot me vanmorgen te binnen toen ik Bach opzette, de Air uit de suite BWV 1068, en naar buiten keek. Een zonnige buurt, de muziek, eigenlijk "paste" het zo mooi.

Ze zeggen wel eens: muziek raakt de ziel. Wat gebeurt er als wij naar zulke hoogstaande muziek luisteren? Wat maakt de muziek "mooi"? Ik weet wel dat veel muziekstukken die wij als mooi betitelen mathematisch idd "kloppen", volledig zijn, maar waarom vinden we het mooi? Wat doet ons de rijkdom en de perfectie van een stuk van bijvoorbeeld Bach beseffen? Wàt raakt hij bij ons?

Is er muziek die de ziel kan raken? Komt het gevoel van extase voort uit een stukje perfectie dat de ziel herkent? Of is het "gewoon" een stuk wat "wel mooi" is?

Muziek om inspiratie op te doen, beetje het bekende werk, staat vaak wel op van die verzamel-cd's:

• Bach - Air on a G String (BWV 1068, deeltje 2 )
  • Albinoni - Adagio for organ & strings
  • Barber - Adagio for Strings

En voor 's avonds:

• Beethoven - "Monschein", Adagio Sostenuto uit Sonata quasi una fantasia

Ik ben erg benieuwd of jullie een verband zien, erkennen of ervaren hebben tussen spiritualiteit en muziek. Wel eens een moment van extase of perfectie ervaren op muziek?

En bestaat dit alleen bij klassieke muziek? Is er popmuziek waarbij dit mogelijk is? Trance?

In TRU, vanwege de spiritualiteit

[ Bericht 2% gewijzigd door ReCreative op 21-03-2004 13:21:40 ]
  •   zondag 21 maart 2004 @ 11:07:30 #2
    73940 Choices
    Woordeloze lurker
    pi_17862905
    aandacht die ziel raakt:

requiem for a dream -6 min-. een symfonie vol met passie! echt, ik ga er helemaal in op.
    pi_17862972
    Omdat het geschreven is vanuit het hart, gaat het zonder omwegen direct door naar jóuw hart

Geldt voor alles eigenlyk dat met liefde wordt gedaan
      zondag 21 maart 2004 @ 11:15:02 #4
    61910 mymoodfentje
    SHENS troll'd hard
    pi_17862973
    jazz

John coltrane - my favourite things
    "If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
    Always look at the bright side of death
    pi_17863103
    Ik heb dat vooral met hele gevoelige nummers van de Beatles op de White Album. Julia, over de overleden moeder van John. Mothers Nature's Son en Long, Long, Long....en confortably numb van Pink Floyd...maar daar word je juist heel triest van....die gebroken stem van waters is echt.....heel gebroken....
    If we can't be free, at least we can be cheap (Frank Zappa)
    pi_17863980
    Hans Zimmer + Lisa Gerrard combinaties doen het ook wel vrij goed ..
      zondag 21 maart 2004 @ 13:46:09 #7
    74310 nanalune
    Melancholische optimist..
    pi_17864032
    voor inspiratie, en hartekracht : tschaikovski violinconcert in D-Major
      zondag 21 maart 2004 @ 13:47:30 #8
    73528 Ifyafeelme
    The fox and the fresh grapes.
    pi_17864061
    Noel Zancanella - Uno Impulso
    Life's A Mess, Don't Stress
    pi_17864087
    Dinand Woesthoff - Dreamer.
    pi_17864105
    ik he b het met Politic van Coldplay, en dan vooral het laatste stuk...
      zondag 21 maart 2004 @ 13:49:57 #11
    62161 rtz1x
    Delta Fan
    pi_17864108
    Delerium - After all met Jael of Lunik enne Delerium - Fallen met Rani.
    Trieste muziek, maar erg mooi om te horen.
    De beste realitysoap in tijden: Duif! http://duif.ben-thuis.nl
    pi_17864899
    muziek zijn klanken, trillingen in de lucht die je oor binnengaan en zo een weg door je hersenen afleggen waardoor je lichaamscellen meevibreren op de luchttrillingen.. de klanken zijn voortgekomen uit een mooie ziel die voor schoonheid openstond, als die klanken als een echo uit het verleden (of heden natuurlijk) jouw ziel aanraken weet je opeens waar je ziel is, scheelt een hoop "soulsearching" zegmaar

alsof de trillingen je ziel omgeven, waardoor die even zichtbaar wordt voor je bewustzijn...

anyway, "What a wonderful world" - Louis Armstrong raakt mijn zielsnaren
    pi_17865168
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 14:31 schreef The_Shining het volgende:
    muziek zijn klanken, trillingen in de lucht die je oor binnengaan en zo een weg door je hersenen afleggen waardoor je lichaamscellen meevibreren op de luchttrillingen.. de klanken zijn voortgekomen uit een mooie ziel die voor schoonheid openstond, als die klanken als een echo uit het verleden (of heden natuurlijk) jouw ziel aanraken weet je opeens waar je ziel is, scheelt een hoop "soulsearching" zegmaar

alsof de trillingen je ziel omgeven, waardoor die even zichtbaar wordt voor je bewustzijn...
    Dat is wel een mooie omschrijving vind ik . Maar hoe werkt dat dan dat sommige mensen enorm door een stuk geraakt worden en anderen helemaal niet? Bestaat er universele muziek die iedereen raakt?
    pi_17865169
    Funk werkt meestal wel op mn bass chackra (Sly stone ,Bootsy ,etc) even als rock
    Soul als Marvin Gaye, Gladis Knight en de ballads van Rose Royce op mn hart chacra (die stem krijg ik echt kippevel van)
    Klassiek even als zweverige triphop (100th window van massive attack) en Pink Floyd werken op mn kruin chackra geloof ik.

Elk genre heeft in ieder geval zo zn eigen eigen vibes (positive vibrations - Bob Marley)
    100% Funk
    pi_17865625
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 14:43 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Dat is wel een mooie omschrijving vind ik . Maar hoe werkt dat dan dat sommige mensen enorm door een stuk geraakt worden en anderen helemaal niet? Bestaat er universele muziek die iedereen raakt?
    Er bestaat zeker Universele muziek, maar alleen voor hen die het willen "horen" ... Bach of Mozart bijvoorbeeld maar ook Lisa Gerrard, Hans Zimmer, Ofra Haza, Secret Garden, Chicane. Het is maar net met welke "oren" je ernaar luistert.
    Zelf ben ik een zeer grote muziekliefhebber met zeer brede interesses. Toch kunnen maar een aantal muziekstuken me tot diep in mijn ziel raken. Bijvoorbeeld Lacrimosa uit het Requiem van Mozart of Secret Garden met Song for Tears, Lisa Gerrard met Deniz Pregent met het nummer Gortoz A Ran, Within Temptation met Perfect Harmony, nuja ik kan zo nog wel even doorgaan....

kHeb veel in mn computer staan trouwens, en steeds op zoek naar nieuwe muziek die mij kan raken.
      zondag 21 maart 2004 @ 15:05:34 #16
    30464 Marcus977
    sodemieters
    pi_17865741
    Kristin Hersh - Your ghost
      zondag 21 maart 2004 @ 15:12:14 #17
    69147 Zzyzx
    Wie dit leest is gek.
    pi_17865927
    Radiohead heeft muziek die eerder een sfeer creeeren dan dat ze leunen op een bepaalde basslijn of melodie. Hun album Kid A staat vol met nummers die zo zijn. Vooral deze nummers zou ik aanraden:

Radiohead - Everything In It's Right Place
    Radiohead - How To Disappear Completely
    Radiohead - Where I End And You Begin
    Radiohead - Pyramid Song
    Radiohead - Like Spinning Plates

Gewoon gaan zitten, ogen dicht, en dan doen alsof je in de muziek zit. Maar ik hoop eigenlijk dat er geen vaste formule voor is. Ik kan Bach wel waarderen, maar ik zal nooit echt compleet het gevoel krijgen dat ik bij veel modernere nummers krijg. Het is gewoon een kwestie van smaak, je pense.
    pi_17865941
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 15:05 schreef Marcus977 het volgende:
    Kristin Hersh - Your ghost
    Jaaaaaaaahh helemaal vergeten, met die zanger van REM.

Idd een nummer dat van alles bij je losmaakt terwijl het harmonisch ontzettend eenvoudig is (ik geloof maar drie accoorden). Tekst is trouwens ook mooi .

Een prachtig voorbeeld. Eenvoudig en zo complex .
    pi_17866230
    Kolere, dat zinnetje wat jij als titel gebruikt, gebruik ik heel erg vaak.

The sins of thy beloved - "all alone" en "My love"
    Theatre Of Tragedy - "Venus", "Lorelei" en "Cassandra"....totdat ik ze echt GRIJS gedraaid had!
    Nightwish - "Wishmaster"

Klassiek vind ik ook super, maar er mist gewoon iets....het duistere, het contrast.
    Iets raakt mijn ziel pas echt als het meerdere facetten van mijn gevoel verwoordt:
    liefde, haat, wanhoop, intens verdriet, geluk...
    Het moet me ontroeren en ook weer kracht geven.
    pi_17866347
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 13:42 schreef Starfish het volgende:
    Hans Zimmer + Lisa Gerrard combinaties doen het ook wel vrij goed ..
    Inderdaad, maar ik had het ook al toen Lisa nog bij Dead Can Dance zat. Als ik haar muziek draai voel ik een soort 'herkenning'.
      zondag 21 maart 2004 @ 15:28:29 #21
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_17866369
    muse - con-science (is eenniet uitgebracht liedje, geen tekst, alleen muziek..)
    Gary Jules - Mad world

Queen - innuendo
    Queen - Who wants to life forever
    Queen - no-one but you (only the good die young)
    Queen - It's a hard life
    Queen - I'm going slightly mad (vooral vanwege de ironie van t nummer, freddie was toen nl gek aan t worden..)
    Queen - '39
    Queen - Is this the world we created?
    en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan maar vind dit nu wel ff genoeg!!
    It's Time To Shine
    [i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
      zondag 21 maart 2004 @ 15:29:49 #22
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_17866413
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 15:22 schreef ToT het volgende:
    Klassiek vind ik ook super, maar er mist gewoon iets....het duistere, het contrast.
    Iets raakt mijn ziel pas echt als het meerdere facetten van mijn gevoel verwoordt:
    probeer dan ff muse met con-science te zoeken..
    It's Time To Shine
    pi_17866572
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 15:12 schreef Zzyzx het volgende:
    Radiohead - Everything In It's Right Place
    Radiohead - How To Disappear Completely
    Radiohead - Where I End And You Begin
    Radiohead - Pyramid Song
    Radiohead - Like Spinning Plates
    en natuurlijk Street Spirit!
    pi_17866640
    Ohhja, RC....... je hebt een goede smaak voor muziek trouwens
    pi_17866977
    Wat d8 je van Clair de Lune en het nummer Ebb Tide met een heel orkest, dat is pas echt mooi.

En het nummer Bach - Air on a G String, vind ik ook geweldig om naar te luisteren.
    pi_17867083
    Bruce Springsteen - Streets of Philadelphia
      zondag 21 maart 2004 @ 16:00:55 #27
    53708 ondeugend
    Lost in Sound
    pi_17867114
    Pink Floyd ontroert me vaak wel.....
    And everything under the sun is in tune
    But the sun is eclipsed by the moon.
    And Prince is still here!
    pi_17867199
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 14:31 schreef The_Shining het volgende:

anyway, "What a wonderful world" - Louis Armstrong raakt mijn zielsnaren
    probeer dat mooie ziel gedeelte is toe te passen op muziek soorten als black metal, alhoewel er wel degelijk een zekere mate van schoonheid in zit
    Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
    pi_17867294
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 15:22 schreef ToT het volgende:
    ik denk dat het net zoiets is als met soulmates.. Dat je een herkenning hebt van een gevoelensrepertoire dat je deelt met verwante zielen. En zodoende ontstaan er groepen die vaak ook op andere gebieden met elkaar verwant zyn.

Goed voorbeeld is Tori Amos, één van haar eerste singles ging over de verkrachting die ze had meegemaakt, sindsdien is ze daar altyd mee geassocieerd. Veel mensen zitten tydens haar concerten te huilen hoewel haar ongeremde passie ook mensen uitzinnig kan maken : P
    pi_17867368
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 15:38 schreef Syl68 het volgende:
    Ohhja, RC....... je hebt een goede smaak voor muziek trouwens
    Dank je, syl . Gevarieerd vooral. Als mensen bij me thuiskomen weten ze nooit wat ze moeten verwachten, draait-ie vandaag Bach of Massive Attack of Felix of Live of Händel of Moody Blues of Adiemus?

Nog een paar van mijn favorieten:

• Händel - Largo uit Xerxes (daar zit een undeciem in, daar gaan mijn haren van overeind staan)
  • Händel - Alla hornpipe uit de Watermusic Suite 2
  • Massive (Attack) - Unfinished Sympathy
  • pi_17869829
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 15:29 schreef qu63 het volgende:

[..]

probeer dan ff muse met con-science te zoeken..
    ik heb het nummer gedownload , maar er zit wel tekst in , er is juist bijna geen muziek , bedoelde je dat ipv geen tekst alleen muziek.
    of heb ik het verkeerde nummer te pakken...
    pi_17869871
    Schindler's List soundtrack.
      zondag 21 maart 2004 @ 18:34:58 #33
    69147 Zzyzx
    Wie dit leest is gek.
    pi_17870405
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 18:05 schreef Xlarge het volgende:

[..]

ik heb het nummer gedownload , maar er zit wel tekst in , er is juist bijna geen muziek , bedoelde je dat ipv geen tekst alleen muziek.
    Con-Science heeft wel degelijk lyrics (zoek ze op op www.musclemuse.com anders). De muziek is het halve liedje lang alleen maar een pianodeuntje en op het einde breekt het een beetje los. Je zult dan dus de goeie wel hebben.
    pi_17870430
    Ik ben er naar aan het luisteren.
    De piano lijkt sterk op het begin van de soundtrack van The Caveman's Valentine.....man, als er muziek is dat me ECHT raakt, is dat het wel! Helaas kan ik nergens aan die muziek komen: ik heb het besteld bij Bol.com maar het is nooit aangekomen.

Hmmm dat gitaar er doorheen heeft ook wat van Radiohead weg. Da's ook iets wat je goed kan meeslepen.
    Er zit een goede opbouw in dit nummer zeg! De laatste minuut is wel lekker, maar het raakt me allemaal NET niet.

Ook enorm meeslepend: Fath and the muse - mercyground.

Wil je iets meer dramatisch en een beetje ruig hebben: Hypocrisy - Paled empty sphere.
    (En SUPER dramatisch & ruig: het eerste nummer dat ik hier gepost heb.)
    pi_17870432
    Portishead - Roads
    I tried to sniff coke once but the icecubes got stuck up my nose
      Redactie Frontpage zondag 21 maart 2004 @ 19:21:17 #36
    3926 crew  Djeez
    Orde van de Paarsgepunte Lans
    pi_17871333
    DJ Shadow - De Stem Dit nummer is oa de tune van de Nachtsuite, en nu wordt het weer gebruiikt in een reclame. Deze gast heeft ook het nummer 'Midnight in a perfect world' gemaakt, nog zo'n goed nummer. Hij werkte ook mee met het project U.N.K.L.E., op de eerste CD hiervan staat'Rabbit in you headlights', met Thom Yorke van Radiohead. Dit is ook een nummer die je tot in je ziel weet te raken.
    Ook veel gothic muziek weet me te raken, net als Petra Berger.
    Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
    Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
      zondag 21 maart 2004 @ 19:26:50 #37
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_17871448
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 18:34 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Con-Science heeft wel degelijk lyrics (zoek ze op op www.musclemuse.com anders). De muziek is het halve liedje lang alleen maar een pianodeuntje en op het einde breekt het een beetje los. Je zult dan dus de goeie wel hebben.
    ik bedoelde dat er niet een heel verhaal aan tekst in zit. die 8 regels zijn eigenlijk geen tekst..
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 18:05 schreef Xlarge het volgende:

[..]

je hebt wel de goede (denk ik) die 8 regels zijn geen "echte" lyrics vind ik..
    -edit- een toevoeging (alleen bekend bij #truthers)
    Barbamama - Summerdays

[ Bericht 17% gewijzigd door qu63 op 21-03-2004 21:11:19 (toevoeging) ]
    It's Time To Shine
    pi_17871692
    Ofra Haza - My Aching Heart
    ERA - Don't you forget
    Fauré - Cantique de Jean Racine
    DJ Tiesto - Magik Journey
    Enigma - By the Moon
    Edenbridge - Forever shine on
    Enigma - Smell of Desire
    Sailor Moon - Violin and Piano Duet
    Lord of the rings (2 Towers) - Evenstar
    Chris de Burgh - Forever more
    Barbamama - Summerdays
    Secret Garden - Song from a secret garden (nummers van secret garden speel ik regelmatig op mn viool mee)

Maar goed, ik kan wat dat betreft nog uren en uren over muziek babbelen, het is een grote passie. Ik kan zelfs zeggen dat ik de muziek in mijn leven absoluut niet kan missen. There's no life without my music.
      zondag 21 maart 2004 @ 21:19:44 #39
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_17874373
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 19:38 schreef Syl68 het volgende:
    Maar goed, ik kan wat dat betreft nog uren en uren over muziek babbelen, het is een grote passie. Ik kan zelfs zeggen dat ik de muziek in mijn leven absoluut niet kan missen. There's no life without my music.
    * qu63 mee eens is
    It's Time To Shine
      zondag 21 maart 2004 @ 22:23:37 #40
    69147 Zzyzx
    Wie dit leest is gek.
    pi_17876078
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 19:26 schreef qu63 het volgende:
    je hebt wel de goede (denk ik) die 8 regels zijn geen "echte" lyrics vind ik..
    Nonsens. Je moet er zelf een betekenis in zoeken. Lyric is lyric.

Wat me persoonlijk nogal teleurstelt is dat de liedjes in deze topic allemaal een beetje non-pop zijn. De top40-muziek waar iedereen mee wordt doodgegooid is vrijwel nooit in staat om te ontroeren. Dit betekent dat mensen er niet veel mee in contact komen. Zonde.
    pi_17877878
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 19:38 schreef Syl68 het volgende:
    Ofra Haza - My Aching Heart
    ERA - Don't you forget
    Fauré - Cantique de Jean Racine
    DJ Tiesto - Magik Journey
    Enigma - By the Moon
    Edenbridge - Forever shine on
    Enigma - Smell of Desire
    Sailor Moon - Violin and Piano Duet
    Lord of the rings (2 Towers) - Evenstar
    Chris de Burgh - Forever more
    Barbamama - Summerdays
    Secret Garden - Song from a secret garden (nummers van secret garden speel ik regelmatig op mn viool mee)

Dan zul je het Requiem van Preisner, met name het Lacrimosa, ook heel mooi vinden
    pi_17878247
    -edit MUUS- Onzin is de andere kant op. .

[ Bericht 83% gewijzigd door MUUS op 21-03-2004 23:41:29 ]
    Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
    pi_17881128
    Hoe kan popmuziek je ziel nou in godsnaam raken?

Het is gewoon muziek waar je lekker op kunt dansen.
    Slechts af en toe zit er een nummer tussen die wel wat heeft, maar dat is meestal omdat de tekst herkenbaar voor jou is, of omdat je de achtergrond weet van de zanger(es) of zo.
    Okee af en toe zit er wel een lekker nummer tussen die sommigen misschien wel zou kunnen ontroeren, maar bij mij gebeurt dat zelden, vaak vooral juist omdat het een tranentrekker voor de grote meute MOET zijn. (Denk maar eens aan Coldplay enzo)

Nee, buiten de Top 40 om heb je echt muziek waar iemand zijn hart en ziel in gestoken heeft, zodat het jouw hart en ziel kan raken. Een gevoelige viooltoon PRECIES op het juiste moment als contrast na wat lompe gitaren, of lompe gitaren en een wanhopig klinkende piano door elkaar heen nadat ze eerst om en om gegaan zijn. Een lage, brute en tegelijk wanhopige en verscheurde mannenstem, afgewisseld door werkelijk een engel-achtige vrouwelijke stem, soms meertonig.

Of juist zoiets simpels als 1 mannenstem, ondersteund door alleen maar een gitaar en wat zachte kleine achtergrondgeluidjes. Hij zingt over hoe zijn liefde hem bruut gedumpt heeft zonder ook maar naar hem om te kijken. Zonder te denken wat dat met hem doet, ze liet hem maar gewoon sterven (emotioneel gezien). Ze moet de roos die ze heeft achtergelaten maar weer meenemen. Hij kijkt terug op hoe ze vroeger waren: de dingen die ze samen zouden gaan doen. Doordat zij hem zo harteloos aan de kant heeft geschoven, is hij nu verdwaald in de mist. Helemaal kapotgeslagen, gedeukt, gebarsten....zijn ziel is vernietigd en er is niets meer van over behalve een schelpje vol zand. Hij wil weer een MAN zijn, en geen schelpje met zand! ( Gossamer - Shell full of sand)

Of natuurlijk Within Temptation - Our farewell. Vooral als het op een gegeven moment tweetonig wordt.
    pi_17881250
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 18:34 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

dan had ik idd het juiste nummer, was wel een goed nummer , maar ik had niet dat het me echt raakte, maar da's een kwestie van verschil in smaak natuurlijk...
      maandag 22 maart 2004 @ 09:31:27 #45
    75447 sir_Tachyon
    46 and 2 Just Ahead of Me
    pi_17881608
    "Third Eye - Tool" (cd AEnima). Een nummer van ongeveer 13 minuten. Raak ik helemaal door trance. En ook "H. - Tool" . Op een bepaald stuk schieten de tranen gewoon in mijn ogen. Ik krijg van veel muziek wel de kippenvel. Oe oe oe en van de intro van "Weak and Powerless" van A Perfect Circle. Dan wil al mijn energie uit mijn lichaam.

Tja alles is energie. Energie bestaat uit trillingen. En wat is Muziek?? Heeel veel trillingen (No shit, Sherlock). Dus tis eigenlijk heel logisch dat muziek je ziel raakt (aan gebrek van andere benamingen/verklaringen). Een resonerende ziel !! SWEEEET
    "The boy blesses whispers into words,
    in the painted valleys they await rain"
    pi_17881637
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 23:28 schreef iteejer het volgende:

[..]

Dan zul je het Requiem van Preisner, met name het Lacrimosa, ook heel mooi vinden
    Dat zal ik eens even gaan beluisteren............. thnks voor de tip !!
    pi_17882565
    OEH!!!!!!!!! Was ik bijna de mooiste nog vergeten: Schakal, van de band Lacromisa!

MAAAAAAAAAN!!! Dat nummer sleept me echt helemaal mee!
    Je moet wel van een licht valse duitse stem houden overigens. Maar juist dat licht valse maakt het extra gevoelig en dramatisch.
      maandag 22 maart 2004 @ 13:25:45 #48
    71383 tijgermans
    There's more.
    pi_17885937
    Queen-Innuendo
    Queen-Those are the days of our lives
    Queen-Motherlove
    Queen-Save me

Muse-Citizen Erased
    Muse-Showbizz
    Muse-Butterflies And Hurricanes
    pi_17886221
    Bijna alles van Matthew Good, vooral de nummers als "Weapon", "advertising on police cars", "Running away" en "I, The throw away"
      Redactie Frontpage maandag 22 maart 2004 @ 19:09:48 #50
    3926 crew  Djeez
    pi_17894252
    Heeft iemand 'Sadness' van Enigma al genoemd ?
    Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
    pi_17894618
    quote:
    Op maandag 22 maart 2004 19:09 schreef Djeez het volgende:
    Heeft iemand 'Sadness' van Enigma al genoemd ?
    Het nummer heet Sadeness en gaat over wat anders dan bedroefdheid .

Was volgens mij nog niet genoemd. Ik vind het wel een fijn nummer maar het raakt me niet persoonlijk. Gregoriaanse muziek vind ik wèl erg bijzonder de straalt altijd een fantastische feodale sfeer uit. Dat geeft het in ieder geval iets magisch .
    pi_17896060
    quote:
    Op maandag 22 maart 2004 09:33 schreef Syl68 het volgende:
    Dat zal ik eens even gaan beluisteren............. thnks voor de tip !!
    Keep me informed
    Nog een tip: de cd 'Echoes' van Lacrimosa. Moet je eigenlijk in zijn totaliteit beluisteren: de verschillende nummers vormen tezamen één groot muziekstuk, met zijn eigen ontwikkeling en boodschap.
    Eigenlijk is alles van Lacrimosa huiveringwekkend mooi !
      maandag 22 maart 2004 @ 20:21:08 #53
    15600 BB-King
    Long live the King!
    pi_17896210
    Instrumentale muziek van The Lion King.
    Prachtig... This Land, To Die For, King Of Pride Rock.

Goed werk van Hans Zimmer.
    Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
    pi_17897836
    Je bedoelt toch de duitse gothic band Lacrimosa he? Of niet?
    Luister ook eens naar het nummer "Kyrie".
    pi_17899737
    quote:
    Op maandag 22 maart 2004 21:07 schreef ToT het volgende:
    Je bedoelt toch de duitse gothic band Lacrimosa he? Of niet?
    Luister ook eens naar het nummer "Kyrie".
    Heb ik
    pi_17900748

Ik had Hans Zimmer + Lisa Gerrard al genoemd.. maar ik denk dat de twee meest 'intense' nummers in mjin ogen zijn:

'Injection' (MI: 2)
    'Now we are free' (Gladiator.. ene kant enorme bedroefdheid ..aan de andere kant eeuwige hoop)

Zoo gaaf

Edit:

Kyrie van Mr. Mr. ?

Ook erg mooi.. net zoals Broken Wings....

Edit 2:

Ook heel erg gaaf zijn, uit de Lonely Planet, (reisprogramma op oa. Discovery)
    - main theme
    - brazilian theme

Daarnaast:
    - 'Gravity of Love' van Enigma

- Groove Armada - Lovebox (die bass in dat nummer die doet iets met me.. en dit nummer hoorde ik toevallig ook op het moment dat vorig jaar de Space Shuttle verongelukte.. en nu hakt het er alleen maar dieper in)

[ Bericht 24% gewijzigd door Starfish op 22-03-2004 23:01:52 ]
    pi_17900864
    the heart asks pleasure first is ook een prachtig nummer
      maandag 22 maart 2004 @ 23:22:16 #58
    61556 klappernoot2000
    ik heb hele mooie kokosnoten..
    pi_17901565
    Little Willie John - You hurt me....
    Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
      maandag 22 maart 2004 @ 23:49:41 #59
    73940 Choices
    Woordeloze lurker
    pi_17902301
    Sarah Brightman - deliver me ....
    pi_17904149
    led zeplin - starway to heaven
    ernstig dat deze er nog niet bij staat...

verder nog een paar nrs van muse waar ik echt rustig van word...

verder vind ik een goede techno set zo spritueel.. na een een nacht een super goede techno set gehoord te hebben voel ik me helemaal opgeruimd van binnen...
    'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
    pi_17905149
    LOL @ Starfish, nee van Lacrimosa. Da's een heel erg bombastich nummer. Heel erg klassiek, echt geweldig! Maar ik blijf er bij dat van Lacrimosa "Schakal" de mooiste is.

IrfieJ, hij is inderdaad heel erg mooi, maar hij raakt mijn ziel niet.
    pi_17905222
    -busje komt zo
    -ik heb een potje met vet(x36)
    -unfaithfull lovescene by Ry Cooder
    high all
    pi_17905530
    Pas geleden een keer in de game GTA Vice City.....
    Ik vlieg in m'n heli over de stad, in de verte komt de zon net op.... en op de achtergrond klinkt Crockett's Theme van Jan Hemmer.
    Zeker niet m'n favo nummer, maar het paste helemaal in het moment.
    You have to stop blaming yourself.
    Just blame yourself once and move on.
    pi_17905561
    Hehehe, het ligt inderdaad aan het moment.
    Sommige muziek past perfekt bij bepaalde momenten.

Zo had ik vroeger een space-game op mijn Amiga: "Elite". Als je met je ruimteschip ging aandokken, hoorde je "Der schöne Blaue donau". Echt GEWELDIG!

Nee maar als je dronken bent moet je "Cantspeak" van Danzig luisteren bijvoorbeeld.

Of combo's van nummers kunnen ook perfekt zijn: Eerst Hypocrisy - Paled empty sphere en meteen daarna Schakal van Lacrimosa, bijvoorbeeld. Sommige nummers lijken in de verste verte niet op elkaar, maar dragen de emotie van de ander voort en versterken het.
      dinsdag 23 maart 2004 @ 08:36:21 #65
    62249 PuR3_D4RkN355
    Is Links Maar Rechts
    pi_17905626
    Linkin Park - With You

Ik weet niet waarom, maar dit vind ik de mooiste song die ik ooit gehoord heb
    Connection reset by toffe peer
    pi_17905893
    De CD van Evanescene!

Soms rustig, some gevoelig en dan weer wat harder. Een killer-combinatie imo.
    pi_17906058
    Muziek raakt je ziel als er een minimale hoeveelheid "harmonie" in de muziek zit. Als je bv een Linkin Park neemt, het kan je een bepaalde emotie geven, maar echt je ziel raken is onwaarschijnlijk omdat het de nodige harmonie en rust mist.
    Je zou het kunnen zien alsof de muziek een boot op de rivier van je ziel is. Als de boot tegen de stoom op vecht, geeft het zeker emoties maar het is niet ontroerend, je kunt niet huilen om de schoonheid er van. Als de boot echter meedrijft met de stroom, kan het je ontroeren omdat het "één" is met je ziel.
    Dat is ook de reden waarom klassieke muziek nog steeds is. Het heeft wat er voor nodig. Gabber bv zal nooit 200 jaar overleven. Mathematisch klopt het, maar het heeft geen harmonie een geen rust.
    pi_17906503
    Iteejer.......... Lacrimosa nog niet kunnen loaden van Preisner, maar Preisner heeft meerdere muziekstukken die mij aanspreken, waauw...... moest wel even wennen en vind niet alle muziek mooi wat hij heeft geschreven, maar wat een stemmen en wat een gevoel zit er in deze stukken!
    Lacrimosa - Echoes moet je idd kunnen waarderen..... een aantal stukken spreken me aan

Tip : Ofra Haza - This pain of mine!
    pi_17906618
    Deine Lakaien - Kasmodiah
    pi_17907255
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2004 09:43 schreef Syl68 het volgende:
    Iteejer.......... Lacrimosa nog niet kunnen loaden van Preisner, maar Preisner heeft meerdere muziekstukken die mij aanspreken, waauw...... moest wel even wennen en vind niet alle muziek mooi wat hij heeft geschreven, maar wat een stemmen en wat een gevoel zit er in deze stukken!
    Lacrimosa - Echoes moet je idd kunnen waarderen..... een aantal stukken spreken me aan

Tip : Ofra Haza - This pain of mine!
    Zal ik gaan downen !
    Dat Lacrimosa-stuk van Preisner is net als dat hele requiem geschreven nav de dood van een bevriend regisseur, en helemaal op de stem van de zangeres Elzbieta Tarnickowa geent. Daarom staat vet vooral onder die naam op mule, kazaa etc. Anders moet je je maar ff aanmelden op mijn msn vanavond dan stuur ik hem wel door
    pi_17910191
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2004 10:25 schreef iteejer het volgende:

[..]

Zal ik gaan downen !
    Dat Lacrimosa-stuk van Preisner is net als dat hele requiem geschreven nav de dood van een bevriend regisseur, en helemaal op de stem van de zangeres Elzbieta Tarnickowa geent. Daarom staat vet vooral onder die naam op mule, kazaa etc. Anders moet je je maar ff aanmelden op mijn msn vanavond dan stuur ik hem wel door
    Net als Mozart, prachtig wanneer je ook de achtergronden weet.....
    Ken jij dan ook het Stabat Mater van Dvorak?? Dit heeft hij geschreven toen zijn zoon is overleden aan een ziekte. 9 jaar is deze zoon geworden. Als je dit beseft en je luistert dan naar de muziek.... Waauw...... zo intens mooi!!
    Als ik Lacrimosa niet kan loaden voeg ik je zeker even toe aan de MSN...... Je kunt van mij dan als je wilt Stabat Mater 1 en 3 krijgen van Dvorak....
    pi_17910674
    Muziek die de ziel uitermate irriteerd

Vanmorgen zaten er twee katten te mauwen naar elkaar, ze waren duidelijk geen vrienden van elkaar. Dit geluid raakte het diepste van het diepste deeltje van mijn lichaamscelletjes...al die celletjes kwamen in opstand en 'dwongen' mij om een einde aan hun rivaliserende ritueel te maken, het liefst ietwat hardhandig.....

Nu heb ik me wel eens laten vertellen dat het geluid van katten een 3 Dimensionaal geluid is, dat als een soort van hologram wordt 'opgenomen' door jou geest.
    Als het geluid van een didgeridoo, dat kan ook zeer confronterend zijn voor veel mensen...

Maar goed, duidelijk was wel dat het geen symphony van Beethoven was....

[ Bericht 1% gewijzigd door YourGuardian op 23-03-2004 12:56:28 (schreifvoutje) ]
      dinsdag 23 maart 2004 @ 12:53:18 #73
    88317 cerialkill
    i am 2 fast to furious
    pi_17910733
    dire straits - private investigations
    pi_17911082
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2004 12:26 schreef Syl68 het volgende:

[..]

Net als Mozart, prachtig wanneer je ook de achtergronden weet.....
    Ken jij dan ook het Stabat Mater van Dvorak?? Dit heeft hij geschreven toen zijn zoon is overleden aan een ziekte. 9 jaar is deze zoon geworden. Als je dit beseft en je luistert dan naar de muziek.... Waauw...... zo intens mooi!!
    moet hierbij denken aan Maldoror est mort van current 93 denken
    zeer beklemende muziek als ik niet helemaal helder meer ben
    Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
    pi_17912376
    Sommige muziek van John Zorn is ook uiterst beklemmend en heel krachtig. Onder het motto 'not every pain hurts'.

Len-tche bijvoorbeeld, een nummer waar een oude chinese executie wordt uitgebeeld: de betreffende boef wordt eerst zwaar gedrogeerd met opium, en daarna wordt hij in 1000 stukjes gesneden. De verdoving gaat langzamerhand uitwerken. Je hoort in de muziek de vreemde zwevende extase geleidelijk aan overgaan kreten van pijn die je op het laatst door merg en been gaan.

Of Kristallnacht, de uitbeelding van de kristalnacht in Nazi-duitsland toen de joods winkels en eigendommen aan gort gemept werden: je hoort het glas rinkelen in de muziek, je voelt de sensatie- en vernielzucht bij de massa, het radeloze bij de joodse eigenaars. Muziek die je niet alleen maar kunt horen.

Met dank aan Seborik, die me oa met deze muziek in aanraking heeft gebracht. Met als hoogtepunt het concert van John Zorn op het afgelopen North Sea Jazz Festival!
    Maar goed, ik heb dan ook es een vergadersessie in Frankfurt onderbroken om even terug naar Nederland te komen, om Sebbo en Yv op te halen voor een concert in Belgie. De europese gedachte en zo.. Dat krijg je ervan als je met hem om gaat.. Op zijn forum staat overigens nog veel meer over John Zorn etc.
      Redactie Frontpage dinsdag 23 maart 2004 @ 18:06:18 #76
    3926 crew  Djeez
    pi_17918172
    Bedankt voor de tips over Lacrimosa! ik ben nu enthousiast aan het 'shoppen' naar nummers, en het is idd erg goeie muziek! Misschien ook es leuk om tijdens een vrijpartij op te zetten, word je helemaal relaxed! Nog een tip ( gisteren op tv, over een stuk tijdens een vrijpartij in een film met Bo Derek ) Ravles Bolero! En nee, niet die Gerard Joling-uitvoering, want daar worden alle spieren slap van!
    pi_17918568
    Ik kreeg als tip om Ride of the Valkyries op te zetten tijdens een vrijpartij!
    Hmmz...moet ik toch weer eens aan een vriendin beginnen!
      dinsdag 23 maart 2004 @ 18:34:28 #78
    21321 IAMUSEMUSE
    It's You That I Adore!
    pi_17918737
    ik heb het gehad met het stukje uit paranoid android.. waar hij rain down on me zingt..

zat met mn ogen dicht in de trein 'sochtends vroeg.. damn ineens was dat heel intens..

ow en bepaalde stukken uit de film The Pianist zijn ook onwijs mooi..

[ Bericht 18% gewijzigd door IAMUSEMUSE op 23-03-2004 18:53:30 ]
    The human heart feels things the eyes cannot see, and knows what the mind cannot understand..
    pi_17923626
    Eigenlyk heel veel nummers van Tears for Fears, maar het nummer Famous Last Words... Prach-Tig! Voluit op de speakers....
    pi_17927752
    Het is aangetoond dat muziek je alpha en beta golven van je hersenen beinvloedt. Bijvoorbeeld met trance muziek. De beat die in de muziek zit wordt "gevolgd" door je hersengolven. Ik weet niet meer precies maar de alpha of beta golven gaan dan als het ware op de maat van de beat mee. Daarom dat je ook in een soort van trance raakt als je ernaar luistert. Natuurlijk zal er ook een emotionele kant aanzitten. De een vind Bach erg goed en de ander Linkin Park (ik noem maar wat) en de muziek die je het meeste boeit, daar ga je ook het meest in op. Maargoed toch even een wetenschappelijk onderbouwd antwoord
      woensdag 24 maart 2004 @ 09:57:15 #81
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_17931904
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2004 23:44 schreef Darksoulz het volgende:
    Het is aangetoond dat muziek je alpha en beta golven van je hersenen beinvloedt. Bijvoorbeeld met trance muziek. De beat die in de muziek zit wordt "gevolgd" door je hersengolven. Ik weet niet meer precies maar de alpha of beta golven gaan dan als het ware op de maat van de beat mee. Daarom dat je ook in een soort van trance raakt als je ernaar luistert. Natuurlijk zal er ook een emotionele kant aanzitten. De een vind Bach erg goed en de ander Linkin Park (ik noem maar wat) en de muziek die je het meeste boeit, daar ga je ook het meest in op. Maargoed toch even een wetenschappelijk onderbouwd antwoord
    en bij welke muziek gebeurt dat bij jou??
    -edit-
    heb dr weer 1: k weet niet hoe dat liedje heet, maar het is van Hind (dat idols figuur ja) en het is een fado. ik hoorde het gisteren bij de Edison Awards en het was echt super mooi!

[ Bericht 10% gewijzigd door qu63 op 24-03-2004 09:58:32 (toevoeging) ]
    It's Time To Shine
    pi_17935622
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2004 09:57 schreef qu63 het volgende:

[..]

en bij welke muziek gebeurt dat bij jou??
    -edit-
    heb dr weer 1: k weet niet hoe dat liedje heet, maar het is van Hind (dat idols figuur ja) en het is een fado. ik hoorde het gisteren bij de Edison Awards en het was echt super mooi!
    Fado Mae, heet dat nummer van Hind en ja....... tis erg mooi idd
      woensdag 24 maart 2004 @ 14:06:15 #83
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_17936629
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2004 13:16 schreef Syl68 het volgende:

[..]

Fado Mae, heet dat nummer van Hind en ja....... tis erg mooi idd
    dank je!
    het was ook vooral de manier waarop het gezongen is. je zag gewoon aan dr dat ze al dr gevoel erin legde en zch helemaal niks aan trok van die stomme fotograven voor dr. mn mening over Hind is helemaal veranderd hierdoor!!
    heb jij em al?? mss andres ff doorsturen via IRC vanaaf
    It's Time To Shine
    pi_17941140
    Solitudes en Alle gasten van Celtic
      woensdag 24 maart 2004 @ 17:20:35 #85
    67462 Weezbat
    ® Bacardi ®
    pi_17941456
    Ik heb zoveel van die nummers waar ik gewoon echt kippenvel van krijg of waar de tranen me bij in de ogen schieten. Bij mij komt dit vaak omdat dat nummer dan in combinatie met een herinnering in je ziel geketend is oid. Daarnaast zijn er echter ook wel nummers die me diep in mn ziel raken zonder een speciale herinnering.

Bijvoorbeeld
    Rob Dougan - Furious Angels
    Rob Dougan - Clubbed To Death.

Twee nummers van dezelfde artiest (misschien bekend van de matrix soundtrack) die verschrikkelijk mooie melodie lijnen hebben, met daaronder een rustige en soms ietwat duistere baslijn.

* heeft kippenvel bij de gedachte aan al die lekkere muziek *
    Bushido - The Way Of The Warrior
      Redactie Frontpage woensdag 24 maart 2004 @ 17:39:20 #86
    3926 crew  Djeez
    pi_17941871
    Ik heb er ook weer een: Alessandro Safina - Luna
    pi_17943879
    Ja die is heel goed inderdaad, maar ik vind zijn stem NET niet vol genoeg!
    pi_17945004
    roxette queen of rain, die wil ik later op m,n begravenis horen
    maar ook kippenvel bij, clanned and bono in a lifetime
    pi_17945681
    De soundtrack van american beauty
    pi_17945896
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2004 14:06 schreef qu63 het volgende:

[..]

dank je!
    het was ook vooral de manier waarop het gezongen is. je zag gewoon aan dr dat ze al dr gevoel erin legde en zch helemaal niks aan trok van die stomme fotograven voor dr. mn mening over Hind is helemaal veranderd hierdoor!!
    heb jij em al?? mss andres ff doorsturen via IRC vanaaf
    kHeb em idd kunnen loaden. IRC werkt momenteel even niet bij me, kweet ook niet waar het aan ligt, hoop er straks te kunnen zijn............
      woensdag 24 maart 2004 @ 21:01:55 #91
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_17946006
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2004 20:56 schreef Syl68 het volgende:

[..]

kHeb em idd kunnen loaden. IRC werkt momenteel even niet bij me, kweet ook niet waar het aan ligt, hoop er straks te kunnen zijn............
    kom ff online op msn, weet nog wel een manier waarop je oniine kan komen
    It's Time To Shine
    pi_17946251
    Flowers van Rozz Williams is ook een goed nummer en zn christian death albums zijn ook best mooi
    pi_17949131
    Ik hoor net nog een op TV die ik al lang vergeten was...

Uit de film 'Meet Joe Black', het nummer "Whisper of a Thrill".. grandioos !
      woensdag 24 maart 2004 @ 23:20:58 #94
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_17949361
    Rebekah Del Rio - Llorando
    (Spaanse versie van Crying van Roy Orbisons uit David Lynch's Mulholland Drive.)
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
      woensdag 24 maart 2004 @ 23:23:24 #95
    76897 ikbendie.ene
    dusnietdie.andere
    pi_17949419
    80% van de nummers van Marco Borsato .
    en van die zweverige nummers waar een vrouw in zingt alsof je in een hemel bent belandt..
    pi_17949641
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2004 14:07 schreef iteejer het volgende:
    Met dank aan Seborik, die me oa met deze muziek in aanraking heeft gebracht. Met als hoogtepunt het concert van John Zorn op het afgelopen North Sea Jazz Festival!
    Maar goed, ik heb dan ook es een vergadersessie in Frankfurt onderbroken om even terug naar Nederland te komen, om Sebbo en Yv op te halen voor een concert in Belgie. De europese gedachte en zo.. Dat krijg je ervan als je met hem om gaat.. Op zijn forum staat overigens nog veel meer over John Zorn etc.
    De kaartjes voor Brussel zijn binnen.

Wat bedoel je met "Dat krijg je ervan als je met hem om gaat" ?

Check ook dit The Boredoms. Geweldig.
      woensdag 24 maart 2004 @ 23:42:54 #97
    85508 EMW
    Vivimus quad somniamus
    pi_17949838
    Bach - Air uit Ouverture nr.3

Word ook gebruikt in de film "Seven", tijdens de bibliotheekscene.... Wat een nummer, heerlijk...
    pi_17952336
    ikbendie.ene: persoonlijjk kots ik echt van Borsato, maar als hij echt jouw ziel raakt; toppie joh.

Zweverige vrouwenstemmen...hmmm....probeer eens iets uit van Theatre Of Tragedy, zoals "Venus" of "Lorelei" of zo. Heel romantisch.
    En misschien Nightwish, bijvoorbeeld "Walking in the air", hoewel zij wel een krachtigere volle stem heeft. Hmmmm, misschien is "Swanheart" geschikter.
    Of misschien Faith and the muse - Mercyground. Over zweverig gesproken!
    pi_17952525
    Wat een leuk topic! Ik kan ook helemaal "anders" worden als ik naar bepaalde muziek luister. Favorieten, in willekeurige volgorde:

Rachmaninov: Pianoconcert no. 2
    Bach: Air on the G string
    (componist?): het Wilhelmus zoals het gisteren door het Residentie Orkest werd gespeeld, prachtig!
    Robbie Williams: Mr Bojangles
    George Michael: The first time ever I saw your face en Wild is the wind. Zijn nieuwste single trouwens ook...

Laatste twee zangers vooral omdat ze zo zuiver en ingetogen kunnen zingen, echt heel spannend. Wat iemand hiervoor zei over Alessandro Safina - stem net niet vol genoeg - ben ik het helemaal mee eens. Als die nou eens voluit ging ...

En verder ga ik op zoek naar trance muziek maar waar moet ik beginnen, er is zoveel.
      donderdag 25 maart 2004 @ 10:05:33 #100
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_17953528
    nog een paar:
  • Freddie Mercury & Montserrat Caballé - Barcelona
    vooral als Monsterrat ff uithaalt!!
  • Norah Jones, ook super! heerlijk rustig!
  • Roger Taylor - Old Friends
  • Roger Taylor - Nazis 1994
  • Veldhuis en kemper - Wie was je
  • coldplay ook vaak
  • Joe Satriani - Cryin'
  • John Lennon - Imagine
    dit was t weer voor even, ga weer ff mn winamp playlist doorspitten..

[ Bericht 1% gewijzigd door qu63 op 25-03-2004 10:13:02 ]
  • It's Time To Shine
    pi_17954465
    Hehehe, kom ik weer ff met min advies: als je van flink uithaen houdt wat een hoge, zuivere vrouwenstem betreft, dan moet je echt een keer de live versie van "Wishmaster" van Nightwish uitproberen!
      donderdag 25 maart 2004 @ 11:21:48 #102
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_17955124
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2004 10:53 schreef ToT het volgende:
    Hehehe, kom ik weer ff met min advies: als je van flink uithaen houdt wat een hoge, zuivere vrouwenstem betreft, dan moet je echt een keer de live versie van "Wishmaster" van Nightwish uitproberen!
    die hebben we al!
    It's Time To Shine
    pi_17955530
    Hee cool!

Hmmm misschien After Forever? Persoonlijk irriteert die stem me op een gegeven moment, maar gewoon een paar nummers zijn wel lekker.
      donderdag 25 maart 2004 @ 11:49:42 #104
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_17955777
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2004 11:39 schreef ToT het volgende:
    Hee cool!

Hmmm misschien After Forever? Persoonlijk irriteert die stem me op een gegeven moment, maar gewoon een paar nummers zijn wel lekker.
    my pledge of aliance bijvoorbeeld?? AF heb ik ook al dus..
    en ik heb hun versie van Who Wants To Live Forever, helaas vind ik dat ze die een beetje "vern**kt" hebben
    It's Time To Shine
    pi_17956805
    Die versie vind ik bagger!
    Sowieso sinds Marc weg is vind ik het geen donder meer aan. Het is nu allemaal erg matjes nu zijn scream door een grunt is vervangen.

Verder heb je natuurlijk Within Temptation ook al he! ;-)

Tristania dan? Het oude werk zoals het nummer nummer Apheleon bijvoorbeeld, of de CD World of glass (incl. bonustrack "the modern end", want die is echt meesterlijk!)
      donderdag 25 maart 2004 @ 13:46:34 #106
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_17958186
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2004 12:41 schreef ToT het volgende:
    Die versie vind ik bagger!
    Sowieso sinds Marc weg is vind ik het geen donder meer aan. Het is nu allemaal erg matjes nu zijn scream door een grunt is vervangen.

Verder heb je natuurlijk Within Temptation ook al he! ;-)

Tristania dan? Het oude werk zoals het nummer nummer Apheleon bijvoorbeeld, of de CD World of glass (incl. bonustrack "the modern end", want die is echt meesterlijk!)
    heb wel 1 liedje gehad, maar ik ga wel weer ff zoeken!! mss ff aammelden op msn??staat in mn profiel..
    It's Time To Shine
    pi_17958710
    Kijken we wel ff.
    Mijn MSN-lijst is al zo Fok!king lang.....
    pi_17958777
    Muziek die de ziel raakt. Moeilijk, naja moeilijk, aangezien het een beetje aan mijn stemming ligt en ik nogal een brede muzieksmaak heb. Zo heb ik het ene moment behoefte aan wat melodramatische muziek, zoals dat Ierse (vind ik erg mooi, moet ik binnenkort maar eens meer in verdiepen), beetje klassieke stukken etc. Dan weer gewoon zin in trance of ik heb weer dat 80's mij wat doen en soms verschillende dingen achter elkaar, dan doet zowat alles, althans wat ik dan goed vind, me wat.

Voorbeelden van nummers die me toch wel echt raken zijn:
    - Sarah Brightman - This Love (sowieso de cd La Luna);
    - Faithless - Insomnia (vroeg die constant al aan, en ze hadden toen eerst zoiets van: 'Faithless wie?'. Tijdje daarna waren ze een begrip);
    - hm naja, eigenlijk best veel en nrs die mijn passie wat doen opzwepen, waar ik een goed gevoel van krijg, raken me sowieso. Dat zijn vele trance nummers. Bijv. Modjo (Lady), Cygnus X, 4 strings, Futureshock (on my mind ), Rank 1 (Awakening) etc etc. Heb een topic en daar staan er ook aardig wat in.
    pi_17959572
    alexander o neal, if you were here tonight wat een mooi nummer
      donderdag 25 maart 2004 @ 14:54:08 #110
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_17959696
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2004 14:07 schreef ToT het volgende:
    Kijken we wel ff.
    Mijn MSN-lijst is al zo Fok!king lang.....
    mail me anders ff, dan geef ik je ff de url van mn server door, kan je wat leuks op kwijt
    It's Time To Shine
      donderdag 25 maart 2004 @ 15:48:32 #112
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_17961000
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2004 15:11 schreef ToT het volgende:
    Sgoe! :-)
    nog steeds niks ontvangen...
    It's Time To Shine
    pi_17961572
    Nee, ik zit op m'n werk!
      donderdag 25 maart 2004 @ 16:20:47 #114
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_17961843
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2004 16:11 schreef ToT het volgende:
    Nee, ik zit op m'n werk!
    en fok!en!
    vanavon dan??
    It's Time To Shine
      Redactie Frontpage donderdag 25 maart 2004 @ 18:00:42 #115
    3926 crew  Djeez
    pi_17964439
    Iemand al de band Epica genoemd ? Anders noem ik die bij deze!
    pi_17965436
    Hmmmm slap aftreksel van After Forever, hoewel ik moet toegeven dat haar stem veel minder irritant is dan die van Floor.
      donderdag 25 maart 2004 @ 19:00:04 #117
    79638 Davidboaz
    I want more.
    pi_17965756
    Ik heb het al vaak gezegd, maar 'Injection' van Hans Zimmer was voor mij muziek die je maar eens in de zoveel tijd hoort..., het gevoel dat je ineens een ontdekking doet...
    Niet alleen dreunt 'Injection' de afgelopen maanden dagelijks door mijn auto en mijn huis..., meer van Zimmers werk en dat van de onvolprezen Lisa Gerrard...

downloaden, meteen...
    How could it hurt you when it looks so good...
      Redactie Frontpage donderdag 25 maart 2004 @ 21:24:25 #118
    3926 crew  Djeez
    pi_17969180
    Heb er weer een, een hele goeie: Richard Wagners 'Oh Fortuna'! Zeer mooi, vooral als je de bas een beetje goed hard aanzet. Kippenvel!
      donderdag 25 maart 2004 @ 21:28:18 #119
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_17969289
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2004 21:24 schreef Djeez het volgende:
    Heb er weer een, een hele goeie: Richard Wagners 'Oh Fortuna'! Zeer mooi, vooral als je de bas een beetje goed hard aanzet. Kippenvel!
    origineel van Carl Orff, heb bijna alle stukken thuis..
    bijna iedere remix hiervan is mooi! zelfs een trance remix en een pim fortuyn remix!!
    It's Time To Shine
    pi_17969378
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2004 21:28 schreef qu63 het volgende:

[..]

origineel van Carl Orff, heb bijna alle stukken thuis..
    bijna iedere remix hiervan is mooi! zelfs een trance remix en een pim fortuyn remix!!
    Komt idd uit de Carmina Burana van Orff, heb het ook hier liggen. Wat een fantastisch stuk muziek, wat een energie .

we kennen de danceversie uit begin jaren 90 toch ook nog?
      donderdag 25 maart 2004 @ 21:31:43 #121
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_17969400
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2004 21:30 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Komt idd uit de Carmina Burana van Orff, heb het ook hier liggen. Wat een fantastisch stuk muziek, wat een energie .

zal ff voor je kijken..
    It's Time To Shine
      donderdag 25 maart 2004 @ 21:32:35 #122
    79638 Davidboaz
    I want more.
    pi_17969425
    Dat stuk is toch ook verwerkt in 'The Gate' van Enigma?
    album: The Screen Behind the Mirror
    How could it hurt you when it looks so good...
      donderdag 25 maart 2004 @ 21:45:40 #123
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_17969769
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2004 21:32 schreef Davidboaz het volgende:
    Dat stuk is toch ook verwerkt in 'The Gate' van Enigma?
    album: The Screen Behind the Mirror
    klopt !
    It's Time To Shine
      Redactie Frontpage donderdag 25 maart 2004 @ 21:48:43 #124
    3926 crew  Djeez
    pi_17969860
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2004 21:30 schreef ReCreative het volgende:

Deze ken ik zeker nog wel! Was van Apotheosis, en werd verboden omdat ze de rechten niet bezaten ofzo. Een ander verhaal was dat het werd verboden omdat mensen er koppijn van kregen, maar dat lijkt me sterk, aangezien je van gabbeerhouse pas echte koppijn krijgt. het origineel ken ik trouwens niet, ik zal es gaan kijken of hij te downen valt!
    En nog een een leuke 'zielraker': La Dance Macabre, van Camille Saint Saens.
    pi_17969923
    O fortuna is inderdaad gruwelijk gaaf!
    Als je er een wat stevigere versie van wil hebben, moet je die van Therion luisteren!
    En als je dan toch bezig bent, luister dan ook naar "To mega Therion". Wat een kracht!

Danse macabre is inderdaad leuk, goeie herinneringen aan.
      donderdag 25 maart 2004 @ 22:19:21 #126
    21321 IAMUSEMUSE
    It's You That I Adore!
    pi_17970683
    liedje van evanescence, Hello.. daar krijg je ook de kriebels van..
    The human heart feels things the eyes cannot see, and knows what the mind cannot understand..
      donderdag 25 maart 2004 @ 22:24:43 #127
    79399 Mr.Norris
    ShineOnYouCrazyDiamond
    pi_17970870
    Muziek die écht raakt....?

Slayer - Angel of death
    Metallica - Damage inc.
    Nirvana - Smells like teen spirit

donderdag 25 maart 2004 @ 22:33:30 #128
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_17971151
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2004 21:48 schreef Djeez het volgende:

[..]

Deze ken ik zeker nog wel! Was van Apotheosis, en werd verboden omdat ze de rechten niet bezaten ofzo. Een ander verhaal was dat het werd verboden omdat mensen er koppijn van kregen, maar dat lijkt me sterk, aangezien je van gabbeerhouse pas echte koppijn krijgt. het origineel ken ik trouwens niet, ik zal es gaan kijken of hij te downen valt!
    En nog een een leuke 'zielraker': La Dance Macabre, van Camille Saint Saens.
    mail me anders ff, heb een groot aantal carl Orff files..
    It's Time To Shine
    pi_17972315
    Moby - Extreme Ways
    Moby - Everloving

verder veel van Radiohead, vooral
    I will (of Like Spinning Plates voor het muziekje de andere kant op :-)
    en
    Exit Music

heel lekkere muziek om bij te mediteren, vooral Moby
    pi_17972696
    Dat doet me er aan denken, Moby idd.

Eén van de "belangrijkste" nummers in mijn leven is Porcelain van Moby.

Het nummer stond (deels) aan het begin van mijn spirituele ontwikkeling en heeft bijzonder veel bij me losgeweekt en doet dat nog steeds.

Tjee, dat ik die vergeten was, zeg .
    pi_17978247
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2004 23:30 schreef ReCreative het volgende:
    Dat doet me er aan denken, Moby idd.

Eén van de "belangrijkste" nummers in mijn leven is Porcelain van Moby.

Het nummer stond (deels) aan het begin van mijn spirituele ontwikkeling en heeft bijzonder veel bij me losgeweekt en doet dat nog steeds.

Tjee, dat ik die vergeten was, zeg .
    Jaaaaah, mooi nummer he.... dan denk ik dat je de nummers van Enigma met Deep Forest ook wel kan waarderen ??
    Snow of the Sahara
    Coral Lounge
    Forest Hymn
    The First Twilight
    While the Earth Sleeps (met Peter Gabriël)

Nu vind ik alle nummers Enigma wel heel erg mooi eigenlijk dus kan alles hier wel neer kwakken, hehehe.....

Het nummer In this World van Moby vind ik ook heerlijk om naar te luisteren. Maar bijzonder dat er 1 nummer is waar je je aan hecht he, wat betreft je spirituele ontwikkeling ..... Ikzelf heb dat ook met het nummer van Secret Garden - In our Tears.

pi_17992142
    Live - They Stood Up For Love (Acoustic)

Deze versie is zo mooi!
      vrijdag 26 maart 2004 @ 21:33:53 #133
    27074 Dezz
    The Dog
    pi_17992424
    John Frusciante - Regret

Geweldig kippenvel nummer
    Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
      maandag 29 maart 2004 @ 00:08:23 #134
    33 Anton
    A flower?
    pi_18032219
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2004 18:44 schreef ToT het volgende:
    Hmmmm slap aftreksel van After Forever, hoewel ik moet toegeven dat haar stem veel minder irritant is dan die van Floor.
    Fout, sinds AF hun gitarist (die nu dus epica opgericht heeft) eruit gegooid heeft is AF een slap aftreksel van zichzelf geworden. Epica zet de originele richting voort imo.

Maar goed, even ontopic. Muziek die de ziel raakt heeft altijd iets waar je je mee kan identificeren denk ik. Ritmisch en melodisch kan het perfect zijn, maar dat hoeft niet eens per se. Muziek die bij mij dwars door me heen gaat is onder andere:

The Gathering - Like Fountains (versie 2003)
    King Crimson - Starless
    Nick Cave & The Bad Seeds - As I Sat Sadly by her Side
    Everything under the sun is in tune
    but the sun is eclipsed by the moon
    (Ik scrobbel ook audio)
      maandag 29 maart 2004 @ 00:22:15 #135
    60430 Bartuc
    Pugno Pro Patria
    pi_18032394
    Metallica - One
    Metallica - Fade to Black
    Guns And Roses - November Rain

Bij deze nummers kun je mij opdweilen
    pi_18032931
    Niks fout, ik vind gewoon dat Epica echt een slap aftreksel is van de oude After Forever. Natuurlijk, de nieuwe AF stelt ook geen flikker meer voor, maar dat houdt niet automatisch in dat Epica ineens super goed zou moeten zijn puur omdat Marc daar in zit. Marc zit veel meer op de achtergrond dan in de oude AF en de muziek zelf....tja, wel aardig, maar ik vind het lang niet zo goed.

Niks fout, maar gewoon mijn persoonlijke mening (die meerderen met mij delen, hoewel ik wel van diverse kanten hoor dat Epica behoorlijk aan het groeien is qua professionaliteit.)

OEH Bartuc! November Rain! GEWELDIG!!!! Vooral die gitaarsolo en die duistere stem op de achtergrond op een gegeven moment: "You're not the only one! You're not the only one!" DIE is ECHT goed!!!!
    pi_18033061
    net weer X-rated op kink fm gehoord laatste uur veel Sol Invictus en Current 93
    heerlijke muziek op de zondag nacht
      maandag 29 maart 2004 @ 10:02:49 #138
    24184 speedfreakssj
    Bryan Adams- Run to you :9~
    pi_18035246
    Cygnus X: Positron.
    pi_18054692
    weer goede ideeen heb ik opgedaan hier... )
    pi_18054943
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 00:20 schreef Syl68 het volgende:

Goed(lopend) topic ook!

Nog eentje:
    Solid Sessions - Janeiro (Armin van Buuren remix)
    pi_18055078
    Het mooiste nummer?
    Voor mij moet dat Aphex Twin - Stone In Focus zijn.

Het hele nummer bestaat volgens mij uit 3 akkoorden en duurt exact 10 minuten.
    Dit nummer is eigenlijk niet te beschrijven, zo simpel, zo geniaal.

In het echt heeft het nummer geen naam, maar op het internet is hij te vinden onder "Stone in Focus".

Je moet het nummer eens aanzetten terwijl je naar 's nachts naar een heldere hemel kijkt.
    Ik leef op dit nummer.
    pi_18055236
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 00:49 schreef Dr.C het volgende:
    Het hele nummer bestaat volgens mij uit 3 akkoorden en duurt exact 10 minuten.
    Dit nummer is eigenlijk niet te beschrijven, zo simpel, zo geniaal.

Je moet het nummer eens aanzetten terwijl je naar 's nachts naar een heldere hemel kijkt.
    Ik leef op dit nummer.
    Erg mooi!

Moest zelf net nog denken aan het nummer: 'and when the rain begins to fall etc'.
    Van Pia Zadora en puntje puntje (kom ik even niet op). Dit nr heeft mij ook altijd wat gedaan, wat weet ik niet precies .
    pi_18057026
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 00:20 schreef Syl68 het volgende:
    Ik ook . Grappig is dat bijna alle stijlen, van diep klassiek tot trance en rock, langskomen.

Muziek die je diep raakt is dus duidelijk niet stijlafhankelijk, maar veel meer mensafhankelijk. Dat klìnkt erg logisch, maar het impliceert wèl dat mensen die dezelfde stijl aanhangen dus op een bepaald niveau meer overeenkomst vertonen dan alleen dat ze de muziek "wel goed vinden". Misschien identificeren ze zich wel met de creativiteit en de inspiratie van de gene die het stuk geschreven heeft.

of dit is weer zo'n typische RC-analyse, maar daar kan ik zelf geen uitspraak over doen
    pi_18057718
    En wie maakt hier even een lyst van en zet de boel op cd zodat ik ook kan volgen over welke prachtige muziek jullie het hebben?
    pi_18057845
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 09:28 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Ik ook . Grappig is dat bijna alle stijlen, van diep klassiek tot trance en rock, langskomen.

Muziek die je diep raakt is dus duidelijk niet stijlafhankelijk, maar veel meer mensafhankelijk. Dat klìnkt erg logisch, maar het impliceert wèl dat mensen die dezelfde stijl aanhangen dus op een bepaald niveau meer overeenkomst vertonen dan alleen dat ze de muziek "wel goed vinden". Misschien identificeren ze zich wel met de creativiteit en de inspiratie van de gene die het stuk geschreven heeft.

of dit is weer zo'n typische RC-analyse, maar daar kan ik zelf geen uitspraak over doen
    Idd grappig te zien dat er zoveel verschillende "smaken" zijn wat betreft muziek. Logisch ook wel eigenlijk omdat ieder mens uniek is en muziek gericht is op de persoonlijke belevingswereld van een ieder.
    pi_18057870
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 10:20 schreef Barbamama het volgende:
    En wie maakt hier even een lyst van en zet de boel op cd zodat ik ook kan volgen over welke prachtige muziek jullie het hebben?
    Nou, stel de lijst op zou ik zeggen, hehehe.... Krijgt wel een leuke verzameling zo Naam cd zou kunnen zijn The music of Truth!!
      dinsdag 30 maart 2004 @ 11:05:02 #147
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_18058450
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 10:20 schreef Barbamama het volgende:
    ik wil t best doen hoor
    kunnen we em meenemen naar onze truth film meet..
    heb alleen nog niet alle muziek dus als mensen dat kunnen sturen.. graag!
    It's Time To Shine
    pi_18058848
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 11:05 schreef qu63 het volgende:
    ik wil t best doen hoor
    kunnen we em meenemen naar onze truth film meet..
    heb alleen nog niet alle muziek dus als mensen dat kunnen sturen.. graag!
    Q? Echt waar?? Indien ja:
    pi_18059157
    Leuk idee: een Truth Music List ! Als jullie dat in een sticky willen hebben, prima, zeg het maar.

Ik moet jullie wel vragen het branden van cd's verder via IRC te regelen, ik kan me voorstellen dat een meelezend auteursrechten-bureau hier wel een punt van zal maken.

En geloof maar dat men meeleest..
    Fok is één van de grootste sites van Nederland, we worden vanuit diverse hoeken gevolgd. En krijgen dan ook regelmatig mailtjes tot dreigbrieven van advocaten als er weer ergens iets staat dat niet kan of mag.
      dinsdag 30 maart 2004 @ 11:47:09 #150
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_18059274
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 11:41 schreef iteejer het volgende:
    Leuk idee: een Truth Music List ! Als jullie dat in een sticky willen hebben, prima, zeg het maar.

Ik moet jullie wel vragen het branden van cd's verder via IRC te regelen, ik kan me voorstellen dat een meelezend auteursrechten-bureau hier wel een punt van zal maken.

En geloof maar dat men meeleest..
    Fok is één van de grootste sites van Nederland, we worden vanuit diverse hoeken gevolgd. En krijgen dan ook regelmatig mailtjes tot dreigbrieven van advocaten als er weer ergens iets staat dat niet kan of mag.
    sticky is wel leuk ja
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 11:25 schreef Barbamama het volgende:

[..]

Q? Echt waar?? Indien ja:
    je ziet t barb --> IRC dus
    It's Time To Shine
    pi_18059366
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 11:47 schreef qu63 het volgende:
    sticky is wel leuk ja
    Bij deze.
      dinsdag 30 maart 2004 @ 11:55:03 #152
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_18059445
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 11:51 schreef iteejer het volgende:

[..]

Bij deze.
    It's Time To Shine
    pi_18059733
    Okay.. Ik ben aan de slag met de lyst
    pi_18060018
    Ik ben benieuwd hoe je het met de volgorde gaat doen; om direkt na een diep dramatisch en verscheurend gothic nummer meteen een vrolijk housenummer te laten komen zorgt er natuurlijk voor dat het glazuur van je tanden springt.
      dinsdag 30 maart 2004 @ 12:36:49 #155
    55630 MokroKees
    Chaulerah Gek
    pi_18060164
    voor de dippers onder ons
    Tool - Aenema
    A perfect circle - Gravity
    Blof - Dansen aan zee / Mooie dag / De geest
    Tupac - My block
    Bob Marley - War / Concrete Jungle
    Doe maar - doe maar net alsof je neus bloed / de bom
    kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
    pi_18060252
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 12:24 schreef ToT het volgende:
    Ik ben benieuwd hoe je het met de volgorde gaat doen; om direkt na een diep dramatisch en verscheurend gothic nummer meteen een vrolijk housenummer te laten komen zorgt er natuurlijk voor dat het glazuur van je tanden springt.
    Wordt sowieso een mp3 ceedee... En lykt me dan inderdaad zo fatsoenlyk om klassiek apart te houden Maarja, ik weet niet over welke muziek het gaat, dus ik kan niet de volgorde bepalen...
      dinsdag 30 maart 2004 @ 13:17:51 #157
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_18060926
    It's Time To Shine
    pi_18061178
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 13:01 deed qu63 in de muzieksticky het volgende:
    Een heldendaad! 0+++
    Q!

?
      dinsdag 30 maart 2004 @ 13:38:29 #159
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_18061334
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 13:30 schreef Barbamama het volgende:

[..]

Q!

?
    oei!

t duurde ff maar nu issie goed!

[ Bericht 2% gewijzigd door qu63 op 30-03-2004 13:44:05 ]
    It's Time To Shine
    pi_18061466
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 13:38 schreef qu63 het volgende:
    oei!

We weten in ieder geval welke muziek er gedraaid gaat worden op onze dag
      dinsdag 30 maart 2004 @ 13:46:31 #161
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_18061484
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 13:45 schreef Barbamama het volgende:

[..]

We weten in ieder geval welke muziek er gedraaid gaat worden op onze dag
    dat allemaal?? of tellen de wittebroodsweken ook mee??
    ff naar IRC of slowchat trouwens?? lama, moet weg

[ Bericht 3% gewijzigd door qu63 op 30-03-2004 13:55:11 ]
    It's Time To Shine
      dinsdag 30 maart 2004 @ 13:47:51 #162
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_18061515
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 12:24 schreef ToT het volgende:
    t zal wel een mp3cd worden met ieder genre een eigen map ofzo
    It's Time To Shine
    pi_18062389
    Zet "Wormwood" van Tristania ook nog maar in dat lijstje er bij. Ook echt een overweldigend gaaf nummer, hoewel de tekst me wel weer tegenstaat. (God is gegood door een demoon en dat wordt gevierd. )
    pi_18062438
    Hmmmz ik kan hier op het werk niet editten.

Ik zie dat Therion - To Mega Therion (en eventueel O Fortuna , ook van Therion) ook niet in het lijstje staat.
      dinsdag 30 maart 2004 @ 14:54:34 #165
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_18062764
    bn dr idd wat vergeten volgens mij, soms d8 ik dat ze er al in stonden.. zet t gewoon eronder in dat topic, is ook goed (ik blijf nl niet editten.. )
    It's Time To Shine
    pi_18063584
    Is goed, logisch!

Theatre Of Tragedy - Venus en Theatre Of Tragedy - Lorelei staan er trouwens dubbel in bij jouw lijssie.
      dinsdag 30 maart 2004 @ 15:41:36 #167
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_18063814
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 15:31 schreef ToT het volgende:
    Is goed, logisch!

Theatre Of Tragedy - Venus en Theatre Of Tragedy - Lorelei staan er trouwens dubbel in bij jouw lijssie.
    i kkwam ToT al wel vaak tegen ja.. overheen gekeken dus..
    heb nu pas door dat je naam daar vandaan komt.. (denk ik)
    It's Time To Shine
    pi_18063998
    L'Estate (zomer) en L'Autunno (herfst) van Vivaldi.

Trouwens, die hele Four Seasons is geweldig.
    El duffo o muerte
    pi_18064208
    HAHAHA! Ja ik ben een fanaticus als het op muziek aan komt.

En inderdaad: daar komt mijn naam ook vandaan ja. Heb ik al overigens ergens in een andere topic ook over gehad, geloof ik.

Theatre Of Tragedy is de band waardoor ik in gothic geïnteresseerd ben geraakt.
    Helaas maken ze tegenwoordig echt baggermuziek. Ze hebben een soort trance-achtige periode gehad met 1 CD en hun nieuwste CD is ook niet mijn smaak.
      Admin dinsdag 30 maart 2004 @ 16:00:55 #170
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_18064273
    Alles van Lacrimosa...
    Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
    Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
    pi_18064770
    Jah, Schakal, Ruin, Kyrie, Halt mich (!!!) , ich bin der brennende komet, fassade III, dich zu töten viel mir schwer etc etc etc.

Welke was dat ook al weer met "Tanz mit mir"? (Of heet die gewoon zo?)
    Ow en je hebt ook eentje met vage ORGELmuziek! (Althans natuurlijk keyboard wat op orgel lijkt...is dat toevallig Einsamkeit?) Dat is ZO fout, maar dankzij zijn uitstraling en de rest van hun muziek is het daarom juist weer super goed! Net zoals die foute cover van "Jolene".
    pi_18066213
    Je hebt van die dagen, dan kun je de hele middag niet internetten omdat je op een symposium zit, en dan kom je terug èn:

• een sticky muziektopic
  • Barb & qu gaan trouwen
  • qu heeft een lijst gemaakt met alle muziek die genoemd is in het muziektopic

En dat allemaal op deze mooie dag . Wat ben ik blij .

[ Bericht 11% gewijzigd door ReCreative op 30-03-2004 17:55:51 ]
  • pi_18066723
    Typisch gevalletje van ?

pi_18066796
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 17:53 schreef ToT het volgende:
    Typisch gevalletje van ?

'k Heb 'm er uit ge-edit. Hij wou niet .
      dinsdag 30 maart 2004 @ 18:33:00 #175
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_18067599
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 17:25 schreef ReCreative het volgende:
    Je hebt van die dagen, dan kun je de hele middag niet internetten omdat je op een symposium zit, en dan kom je terug èn:

• een sticky muziektopic
  • Barb & qu gaan trouwen
  • qu heeft een lijst gemaakt met alle muziek die genoemd is in het muziektopic

En dat allemaal op deze mooie dag . Wat ben ik blij .
  • geen dank RC
    t is trouwens niet álle muziek..ben dr een aantal vergeten..
    It's Time To Shine
    pi_18071716
    Haa wat leuk en handig zo'n muzieksticky! En cool qu, mooi en netjes gedaan. petje af

zo en nu huppel ik weer even terug naar het andere topic..huppel huppel
      dinsdag 30 maart 2004 @ 21:53:43 #177
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_18072072
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 21:38 schreef sweetgirly het volgende:
    Haa wat leuk en handig zo'n muzieksticky! En cool qu, mooi en netjes gedaan. petje af

zo en nu huppel ik weer even terug naar het andere topic..huppel huppel
    dank u!
    [insert buig smiley]
    It's Time To Shine
      dinsdag 30 maart 2004 @ 23:00:17 #178
    84524 Morwen
    I got life
    pi_18073682
    Mijn all time favorite voor dikke, vette kippevel, allesomvattende emoties en een aanraking van mijn allerdiepste ziel is:

Carmina Burana van Carl Orff.

Ik hoop dat ik het goed gespeld heb..... Maar iedereen weet wel welk stuk muziek ik bedoel, denk ik
    En waarom vind ik het zo mooi? Waarschijnlijk omdat het iets met het oude Egypte te maken heeft (als ik het goed heb, gaat het over de bouwers van de pyramides). Ik ben erg gefascineerd door pyramides en alles wat daar mee te maken heeft.
    Ik heb dit nummer trouwens als eerste gehoord in een soort pop-versie. Die band heette volgens mij "Fortuna" en het nummer "O, Fortuna". De Carmina Burana heeft als subtitel ook "O, Fortuna".

Verder hou ik van zoveel soorten muziek en kan ontroerd raken van zoveel nummers. Ofwel: mijn peperkoeken-hart is snel geraakt.......ofwel: een emotionele doos dus
    I used to work in a morgue........I am a people person
    Only Human
      woensdag 31 maart 2004 @ 01:53:24 #179
    9613 Seborik
    I, Voyager
    pi_18076541
    Http://www.fields-of-the-nephilim.com

Alles.

Rachmaninoff, Shostakovich, Prokofiev.
      woensdag 31 maart 2004 @ 02:20:51 #180
    72710 whispers
    verbally copulating
    pi_18076681
    [chicken-skin-music]
    Boards of Canada - Music Has The Right To Children
    Biosphere - Substrata/Patashnik
    Plaid - Not for Trees
    Massive Attack - Protection
    Aphex Twin - I Care Because You Do
    Autechre - Chiastic Slide
    Björk - Debut/Homogenic
    pi_18077503
    OEH!!! Björk - Play dead!
      Admin woensdag 31 maart 2004 @ 08:24:23 #182
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_18077678
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2004 16:18 schreef ToT het volgende:
    Jah, Schakal, Ruin, Kyrie, Halt mich (!!!) , ich bin der brennende komet, fassade III, dich zu töten viel mir schwer etc etc etc.

Welke was dat ook al weer met "Tanz mit mir"? (Of heet die gewoon zo?)
    Alleine zu Zweit.
    Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
    Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
      woensdag 31 maart 2004 @ 08:40:20 #183
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_18077771
    Ik zal het lijstje lekker divers maken.

U2 - Love is blindness (doe alle lichten van je kamer uit).
    Duncan Browne - Wild Places
    Sade - No ordinairy love
    Al Steward - The year of the cat
    Metallica - One
    Cure - A forrest
    REM - Drive
    Tori Amos - Tear in your hand
    Tony Braxton - You are making me high
    Bon Jovi - Wanted dead or Alive
    Stereophonics - Mr. Writer
    Led Zepplin - No Quartor
    Elvis - In the getto

en nog vele anderen.... hangt ook van de stemming af.
      woensdag 31 maart 2004 @ 10:46:43 #184
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_18079306
    Reinhard Mey - Gute Nacht Freunde
    gedraaid op mn eerste begrafenis, heeft dus toch wel een speciaal plekje.. is ook net duits zeg maar, duidelijke uitspraak enzo.

duidelijk duits is ook rammstein - spielurh.. heerlijk zoals dat rolt..
    It's Time To Shine
      woensdag 31 maart 2004 @ 10:53:36 #185
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_18079439
    nog ff voor de carmina burana fans: een duidelijk site in t Nederlands over de carmina burana
    It's Time To Shine
    pi_18080235
    Ach en uit pure nostalgie raken nummers als Shout van Tears For Fears en Fast Car van Tracy Chapman en Russians van Sting me ook echt! Oh, Billie Meyers - Kiss the rain trouwens ook!
    En wat dacht je van Bruce Springsteen? Of Disarm van The Smashing Pumpkins?

Er is ook een nummer zonder zang....beetje piano-achtige synthersizer met wat effecten er doorheen. Het nummer heet "Creed" maar ik weet bij God niet wie het gemaakt heeft. Dat nummer is ook echt gruwelijk goed, met name als je in een stralend zonnetje lekker zit te cruisen met je auto. Heel opzwepend! Als iemand weet wie dat gemaakt heeft, dan hoor ik het graag!
    pi_18080486
  • Sting - Fragile

Behoort tot 1 van de nummers die ik principieel niet download of koop om de magie te handhaven en het nummer een signaalfunctie te laten houden als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar hij hoort zeker in mijn lijstje thuis.

Nog een paar:

• Gary Jules - Mad World (mooi, maar ook de tekst, zo raak, zo herkenbaar)
  • Barry Manilow - Mandy (een "ow wat heb ik een spijt"-nummer )
  • Live - Stood Up For Love (de acoustische variant)

Meer volgt, moet even diep nadenken .
  •   woensdag 31 maart 2004 @ 11:58:09 #188
    90527 Josmaestro
    A man who saw God... on TV :)
    pi_18080646
    Ik weet zo gauw even niet hoe het nr heet, maar acda en de munnik hebben een liedje waarvan de songtekst een aantal regels bevat die ik afgelopen zomer op het strand van salou meemaakte...

" tiz 20 over 11, ik sta op het strand sigaretten weg te werken"

en dan de rest..

heel herkenbaar, doet me terugdenken aan afgelopen vakantie...:D
      woensdag 31 maart 2004 @ 11:59:53 #189
    84524 Morwen
    I got life
    pi_18080682
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2004 10:53 schreef qu63 het volgende:
    nog ff voor de carmina burana fans: een duidelijk site in t Nederlands over de carmina burana
    Bedankt voor de link, qu63!!! Ik hem even een beetje doorgekeken en er staat veel info op.

Ik snap alleen niet hoe ik erbij kom dat "O, Fortuna" iets met het oude Egypte te maken heeft Misschien dat ik ooit eens een film of documentaire heb gezien waar ze dat muziekstuk in gebruikten? Wat ik zo van die site begrijp wordt dit stuk voor heel veel dingen gebruikt.

Het is en blijft een mooi stuk muziek in ieder geval
    Only Human
      woensdag 31 maart 2004 @ 12:08:31 #190
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_18080896
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2004 11:59 schreef Morwen het volgende:

[..]

Bedankt voor de link, qu63!!! Ik hem even een beetje doorgekeken en er staat veel info op.

Ik snap alleen niet hoe ik erbij kom dat "O, Fortuna" iets met het oude Egypte te maken heeft Misschien dat ik ooit eens een film of documentaire heb gezien waar ze dat muziekstuk in gebruikten? Wat ik zo van die site begrijp wordt dit stuk voor heel veel dingen gebruikt.

Het is en blijft een mooi stuk muziek in ieder geval
    ik kon me ook niks over Egypte herinneren, vandaar dat ik de link ff had opgezocht en gepost had. t gaat ook over drank!! t stuk wordt steeds beter!!
    It's Time To Shine
    pi_18081283
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2004 11:58 schreef Josmaestro het volgende:
    Ik weet zo gauw even niet hoe het nr heet, maar acda en de munnik hebben een liedje waarvan de songtekst een aantal regels bevat die ik afgelopen zomer op het strand van salou meemaakte...

" tiz 20 over 11, ik sta op het strand sigaretten weg te werken"

en dan de rest..

heel herkenbaar, doet me terugdenken aan afgelopen vakantie...:D
    Naar Huis, heet het .

"Daar sta je dan
    's Avonds twintig over elf
    Op een strand
    Sigaretten weg te werken..."
      woensdag 31 maart 2004 @ 12:47:38 #192
    90527 Josmaestro
    A man who saw God... on TV :)
    pi_18081630
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2004 12:28 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Naar Huis, heet het .

"Daar sta je dan
    's Avonds twintig over elf
    Op een strand
    Sigaretten weg te werken..."

Dank
    pi_18084126
    ToT ik reageer hier even op je berichtje.
    Hijo de la Luna (jaja zwijmel), hebben we 2 nrs hetzelfde . Alleen voor dat nummer heb ik eigenlijk de cd van Sarah Brightman gekocht 'La Luna'. Ik zag dat nr erop staan en hup helemaal gek en kopen die hap. En geweldig, want heb daar nog een paar mooie nrs op ontdekt.

Stay, ja én of ik van dat nr hou, wordt mijn afscheidsnummer denk .
    Ga eens goed zoeken naar die nrs van jou, sommigen komen mij (helaas) niet zo bekend voor, moet je denk gewoon weten. En als ze idd ongeveer net zo (melo)dramatisch zijn, zal ik ze zeker gaan waarderen, weet ik nu al.
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2004 11:37 schreef ToT het volgende:
    Russians van Sting me ook echt!
    Sting - Russians jaaa . Man, ik was verliefd op die man (en die stem).
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2004 11:50 schreef ReCreative het volgende:
  • Barry Manilow - Mandy (een "ow wat heb ik een spijt"-nummer )

• Dan mag Julee Cruise - Falling ook niet ontbreken hier!

En nog een paar nrs die mij goed raken (in mijn ), nostalgisch ja, dat is het woord:

* Marillion - Kayleigh
    * Patrick Swayze - She's like the wind
    * Everything but the girl - Like the desert miss the rain

oeps, en weer moet ik mezelf gaan haasten nu
    pi_18084629
    Kayleigh is inderdaad echt goed, maar helaas zet je 'm snel maar als gewoon muziekkie op, terwijl als je er uitgebreider naar gaat luisteren hij echt enorm goed is!

Dat is trouwens met meer nummers zo; er zit vaak meer in dan je denkt.
    Daarom vind ik het ook zo zonde dat men veel muziek maar zacht op de achtergrond aanzet of dat men maar een goedkoop stereo'tje heeft waarmee men er naar luistert. Vaak gaan de mooiste details daardoor juist verloren. Sommige nummers moet je juist wel weer zachter zetten, omdat anders de mooie details overstemd worden door de andere instrumenten.
    Voorbeeldje: Met Theatre Of Tragedy - Cassandra hoor je op een gegeven moment een hele mooie echt engel-achtige vrouwenstem. Als je een beetje goed luistert hoor je dat de stem op 2 toonhoogten door elkaar gaat.....maar als je ECHT goed luistert (het liefst met een Sennheiser koptelefoon op of met een enorm goede stereo) hoor je HEEL hoog HEEL zacht haar nog een keer dezelfde tekst zingen op een andere manier.

Als je naar dat soort details luistert, wordt de muziek vaak pas ECHT mooi!
    pi_18084798
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2004 14:43 schreef sweetgirly het volgende:
    Dan mag Julee Cruise - Falling ook niet ontbreken hier!
    Oooowwww, idd. Dàt is er één die ik vergeten was, oeioeioei .

Nog één:

• Madonna - Frozen

Die had je eerder genoemd, en inderdaad, een heel bijzonder nummer. Wat ik er nou precies bijzonder aan vind weet ik eigenlijk niet . Was een mix van William Orbit, geloof ik. Veel herinneringen aan. Ik vind de clip ook heel mooi!
  • pi_18085422
    Wat ik een heel mooi nummer vind is:

DHT - listen to your heart (edmees unplugged vocal edit)

Die zal wel niet zo makkelijk te downloaden zijn misschien kan ik um ergens uppen...

Als je de hardcore versie wil die is wel te vinden op kazaa:

DHT - listen to your heart

Vind ik ook heel mooi maar de unplugged raakt de ziel pas echt

En ook vind ik deze wel mooi:

Do - Heaven (candelight version)
      woensdag 31 maart 2004 @ 16:21:22 #197
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_18086147
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2004 15:47 schreef psiii het volgende:
    Wat ik een heel mooi nummer vind is:

DHT - listen to your heart (edmees unplugged vocal edit)

Die zal wel niet zo makkelijk te downloaden zijn misschien kan ik um ergens uppen...

Als je de hardcore versie wil die is wel te vinden op kazaa:

DHT - listen to your heart

Vind ik ook heel mooi maar de unplugged raakt de ziel pas echt

En ook vind ik deze wel mooi:

Do - Heaven (candelight version)
    mail maar psiii, weet wel wat voor je..
    It's Time To Shine
    pi_18087107
    Joseph Haydn - Duet of Adam and Eve
    - Et Incarnatus Est
    - Stabat Mater
    - The Deum
    Zo mooooi !!!

Ik ben trouwens op zoek naar muziek van Haydn genaamd Die letzte 7 Worten heeft iemand die voor mij? Gaat over de kruisiging van Christus. Zo ontzettend mooi gecomponeerd!. kHeb er wel wat bladmuziek van omdat ik dit zelf ook in een Orkest heb meegespeeld (paar jaar geleden)
    pi_18087484
    Cornelis Vreeswijk - I Natt Jag Dromde
    Cornelis Vreeswijk - Veronica
    REM - Everbody Hurts
      Redactie Frontpage woensdag 31 maart 2004 @ 18:17:26 #200
    3926 crew  Djeez
    pi_18088832
    Ik nomineer ook nog 16 Horsepower. Iets heel anders dan de muzieksoorten die ik hiervoor noemde, het is nml een mix van country en folk. Steengoeie muziek, vooral 'Black Soul Choir' is een aanrader! En reacties op andere posts: Het nummer 'The rain begins to fall' werd gezongen door Pia Zadora en Jermaine Jackson.(* idd, de broer van...) En het nummer 'Oh Fortuna' wred in 1992 uitgebracht door Apotheosis. Dit nummer werd verboden, ivm geen toestemming. Was ook te vinden op Turn up the bass 17 trouwens.
    pi_18089547
    Ja maar een andere cover van O fortuna is toen wel gelanceerd. Die was LANG niet zo mooi; ik vond die versie van Apotheosis best geil door de stem van die meid.
      Redactie Frontpage woensdag 31 maart 2004 @ 19:11:41 #202
    3926 crew  Djeez
    pi_18089656
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2004 19:07 schreef ToT het volgende:
    Ja maar een andere cover van O fortuna is toen wel gelanceerd. Die was LANG niet zo mooi; ik vond die versie van Apotheosis best geil door de stem van die meid.
    De versie waar jij op doelt is van, simpelweg, Oh Fortuna.
    pi_18089788
    Nee het was ook een pop versie.

De klassieke versie is erg imposant.
    De metal versie van Therion ook.

Maar er was nog eentje.
      woensdag 31 maart 2004 @ 19:58:46 #204
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_18090693
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2004 19:18 schreef ToT het volgende:
    Nee het was ook een pop versie.

De klassieke versie is erg imposant.
    De metal versie van Therion ook.

Maar er was nog eentje.
    heb dr hier eentje:
    higland - magic o fortuna (3.29)
    meer info: e-mail!
    It's Time To Shine
      woensdag 31 maart 2004 @ 20:33:32 #205
    84524 Morwen
    I got life
    pi_18091550
    Ik heb de cd-single ff opgediept uit de krochten van mijn verzameling. Nu weet ik ook gelijk waar ik dat Egyptische vandaan heb.............op de voor- en achterkant staan namelijk Egyptische afbeeldingen (en de afbeelding achterop zijn Arbeiders die bezig zijn om een pyramide te bouwen). Gelukkig ben ik dus niet echt gek aan het worden
    Op de voorkant staat:

Fortuna
    Featuring Satenig
    "O Fortuna"

Revised bij DJ Rick Restanques and Michel Bellens

Op de achterkant:

"O Fortuna" (Dance mix)
    Fortuna Dance (dub)
    Geant de Pierre (M.Bellens-E.Bonnast)
    "O Fortuna"(7 inch mix) (Carl Orff)

Dit even voor de volledigheid
    Enne, van die andere pop-versie kan ik me ook nog wel iets herinneren.......daar was inderdaad iets mee (staat me iets bij van "geen respect voor het origineel" of iets dergelijks).
    De originele versie staat bij mij trouwens op een andere cd en die luister ik het meest.
    Only Human
    pi_18091893
    Evanescence-Hello en Evanescence-My Immortal (Pianoversie die op album staat) raken mij persoonlijk 'straight in the heart'

Nightwish met Dead Boy's Poem ook, en Gary Jules met Mad World ook nog. (Herkenbare teksten. )
    Some say the world will end in fire
    Some say in ice
    Times went by, many memories died
    Imagination is more important than knowledge.
    pi_18092443
    Dead boy's poem is inderdaad gaaf!

Hmmm die Aphex Twin - Stone in focus is wel relaxend....goed om op te mediteren of met Reiki op te zetten, maar ik denk wel dat hij snel zal irriteren door het monotome ervan.

Die van Muse - R - Con-Science wordt eigenlijkt steeds beter als je er een paar keer naar luistert!

[ Bericht 23% gewijzigd door ToT op 31-03-2004 21:26:56 ]
      donderdag 1 april 2004 @ 08:19:58 #208
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_18100020
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2004 21:08 schreef ToT het volgende:
    Dead boy's poem is inderdaad gaaf!

Hmmm die Aphex Twin - Stone in focus is wel relaxend....goed om op te mediteren of met Reiki op te zetten, maar ik denk wel dat hij snel zal irriteren door het monotome ervan.

Die van Muse - Con-Science wordt eigenlijkt steeds beter als je er een paar keer naar luistert!

dead boy's poem is idd ook sterk ja
    It's Time To Shine
      Redactie Frontpage donderdag 1 april 2004 @ 19:22:57 #209
    3926 crew  Djeez
    pi_18114375
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2004 20:33 schreef Morwen het volgende:
    Ik heb de cd-single ff opgediept uit de krochten van mijn verzameling. Nu weet ik ook gelijk waar ik dat Egyptische vandaan heb.............op de voor- en achterkant staan namelijk Egyptische afbeeldingen (en de afbeelding achterop zijn Arbeiders die bezig zijn om een pyramide te bouwen). Gelukkig ben ik dus niet echt gek aan het worden
    Op de voorkant staat:

Fortuna
    Featuring Satenig
    "O Fortuna"

Revised bij DJ Rick Restanques and Michel Bellens

Op de achterkant:

"O Fortuna" (Dance mix)
    Fortuna Dance (dub)
    Geant de Pierre (M.Bellens-E.Bonnast)
    "O Fortuna"(7 inch mix) (Carl Orff)

Dit even voor de volledigheid
    Enne, van die andere pop-versie kan ik me ook nog wel iets herinneren.......daar was inderdaad iets mee (staat me iets bij van "geen respect voor het origineel" of iets dergelijks).
    De originele versie staat bij mij trouwens op een andere cd en die luister ik het meest.
    Heb je deze songs toevallig als MP3 op je schijf ? ik zou hem graag willen hebben nml. Email staat in mijn profiel!
      donderdag 1 april 2004 @ 20:27:14 #210
    84524 Morwen
    I got life
    pi_18115925
    quote:
    Op donderdag 1 april 2004 19:22 schreef Djeez het volgende:

[..]

Heb je deze songs toevallig als MP3 op je schijf ? ik zou hem graag willen hebben nml. Email staat in mijn profiel!
    Nee, sorry, ik heb alleen van die ouderwetse schijfjes Anders had ik je het graag toegezonden. Misschien dat je het via internet kan vinden? Ik zou alleen niet weten "waar", ik download nooit muziek
    Only Human
    pi_18116680
    Nou, zet ik net de radio aan, hoor ik een nummer die ik al eens eerder heb gehoord. Zo schrijnend mooi. Ze zeggen alleen nooit van wie die is helaas. Het is een vrouwenstem en ze zingt iets van: 'who knows where your heart goes..'. Dit nummer slaat even alles voor mij op dit moment, laat maar zeggen, knal in mijn hart. Wie o wie heeft enig idee?
    pi_18116954
    quote:
    Op donderdag 1 april 2004 20:55 schreef sweetgirly het volgende:
    Nou, zet ik net de radio aan, hoor ik een nummer die ik al eens eerder heb gehoord. Zo schrijnend mooi. Ze zeggen alleen nooit van wie die is helaas. Het is een vrouwenstem en ze zingt iets van: 'who knows where your heart goes..'. Dit nummer slaat even alles voor mij op dit moment, laat maar zeggen, knal in mijn hart. Wie o wie heeft enig idee?
    Komt me niet bekend voor . Is het een nieuw nummer of al wat ouder denk je? Popnummer?
    pi_18117289
    Zegt mij ook niks. Is het rustig of wat vlotter? Zijn er nog stukken tekst die je verstaat?
    pi_18117552
    quote:
    Op donderdag 1 april 2004 21:06 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Komt me niet bekend voor . Is het een nieuw nummer of al wat ouder denk je? Popnummer?
    Hij is wat ouder, maar niet al te oud volgens mij. Het is geen popnummer, meer wat zweverig, dromerig, erg melancholisch eigenlijk ook. Ja, moeilijk, het zit in mijn hoofd nu, zou het zo kunnen zingen, alleen daar hebben jullie nu niks aan . Het is zo'n mooi nummer .
    pi_18117585
    -edit dubbel: code 61# ofzo-

Lol

1 april zeker..ik kreeg rare codes en er stond iets van: 'uw bericht is leeg', lol niet dus.

heb iig weer een glimlach op mijn gezicht gekregen
    pi_18117653
    Sweetgirly, probeer eens Mercyground uit, van Faith and the Muse. Gebruik die eens als referentiepunt en kijk wat er aan jouw nummer anders is dan aan deze: rustiger, vlotter, hogere stem, lagere enz.
    pi_18117741
    quote:
    Op donderdag 1 april 2004 21:27 schreef sweetgirly het volgende:
    ...zou het zo kunnen zingen, alleen daar hebben jullie nu niks aan ...
    Microfoontje, wavje, mailtje?
    pi_18117777
    quote:
    Op donderdag 1 april 2004 21:29 schreef ToT het volgende:
    Sweetgirly, probeer eens Mercyground uit, van Faith and the Muse. Gebruik die eens als referentiepunt en kijk wat er aan jouw nummer anders is dan aan deze: rustiger, vlotter, hogere stem, lagere enz.
    Ow wow, da's ook leuk . Determineren .
    pi_18117877
    Jah!

Of probeer het met Massive Attack - teardrop
    pi_18118114
    quote:
    Op donderdag 1 april 2004 21:29 schreef ToT het volgende:
    goed idee.
    Op Mercyground krijg ik alleen niks. Op 'who knows...' etc ook niks op internet (daarvoor geprobeerd). Muse wel heel veel, ben daar 'falling down' a/h downloaden. En van Faith and the Muse alleen Sparks, die ben ik nu ook aan het downloaden.

oh, hoor net bij het afspelen dat Sparks het niet is iig, het is nog wat rustiger iig, zachter. Wat frustie weer dit
    pi_18118316
    quote:
    Op donderdag 1 april 2004 21:37 schreef ToT het volgende:
    Jah!

Of probeer het met Massive Attack - teardrop
    Download gelijk. Inmiddels bijna binnen, nee..is 'um ook niet. Ook een mooi nr overigens, was ik bijna (foeifoei) weer vergeten, heb die iig nu wel .

Jee..fok is wel bezig op 1 april, net kreeg ik 'je bent gebanned..'.
    pi_18118405
    quote:
    Op donderdag 1 april 2004 21:26 schreef sweetgirly het volgende:
    ...meer wat zweverig, dromerig, erg melancholisch eigenlijk ook...
    Schiet me ineens te binnen: Enya - Only Time, of iets in die richting?
    pi_18118487
    quote:
    Op donderdag 1 april 2004 21:55 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Ga ik gelijk downloaden .

hoopt hoopt
    pi_18118599
    Lenny Kravitz - Believe
    quote:
    ToT - woensdag 31 maart 2004 @ 21:08
    voor een heftige achtbaan meditatie: Aphex Twin - Didgeridoo 8)
    quote:
    Jee..fok is wel bezig op 1 april, net kreeg ik 'je bent gebanned..'.
    *invoeren*
    "Je gegevens zijn gewijzigd!"
    pi_18118738
    quote:
    Op donderdag 1 april 2004 21:55 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Ja het is hem!! Thanx a lot (beiden voor de hulp)!
    Wat is fok toch geweldig zo!

Enya - Only Time dus, erg rakend

en is nu Enya verslaafd
    pi_18118769
    quote:
    Op donderdag 1 april 2004 22:05 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

en is nu Enya verslaafd
    Ff kijken of het wat is.
    Some say in ice
    pi_18118785
    quote:
    Op donderdag 1 april 2004 22:05 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

en is nu Enya verslaafd
    You're welcome .

De tekst: http://www.lyricsondemand.com/e/enyalyrics/onlytimelyrics.html
    pi_18118870
    Goed nummer.
    Some say in ice
      Redactie Frontpage donderdag 1 april 2004 @ 22:17:26 #229
    3926 crew  Djeez
    pi_18119102
    Had ik al Valencia's 'Gaia' horen roepen ?
    pi_18119230
    quote:
    Op donderdag 1 april 2004 22:06 schreef ReCreative het volgende:

[..]

You're welcome .

De tekst: http://www.lyricsondemand(...)l
    Mooi...zucht. Coole link ook!

ben zo blij dat ik hem heb, kan ik verder (of ondertussen wat) melancholieën, het is er één die ik niet vergeet
    pi_18119288
    quote:
    Op donderdag 1 april 2004 22:09 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
    Goed nummer.
    goed ja..snik, hij's hartverscheurend mooi :'(
      vrijdag 2 april 2004 @ 12:57:47 #232
    55630 MokroKees
    Chaulerah Gek
    pi_18128987
    oja nog effe een paar.. die ik bijna was vergeten..

Lamb - Gabriël
    System of a down - Aerials / Chop Suey / Toxicity

en het ultieme illuminati nummer
    D.O.C. - secret plan alhoewel die moeilijk te vinden is..
    kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
    pi_18129664
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2004 12:57 schreef MokroKees het volgende:
    oja nog effe een paar.. die ik bijna was vergeten..

Lamb - Gabriël
    System of a down - Aerials / Chop Suey / Toxicity

en het ultieme illuminati nummer
    D.O.C. - secret plan alhoewel die moeilijk te vinden is..
    Current 93 - I have a special plan for this world

of door bepaalde theorien die een link leggen tussen bepalde bloedlijnen iluminati en plaatsen in bv frankrijk Boyd Rice/NON
    pi_18149574
    Hallelujah-Jeff Buckley.
    pi_18165519
    Wat ik wel mooi vond was voordat de uitvaart van Juliana plaatsvond, je op TV wat beelden kreeg vanuit de kerk daar weer afgewisseld met wat andere beelden van buiten.
    Het was iets 'klassieks' (heel relaxed met strijkers en zo), weet alleen niet of de NOS dat eronder heeft gezet of dat 't daadwerkelijk bij 'het geheel' hoorde.
    Weet iemand de uitvoerende van dit?
      zondag 4 april 2004 @ 11:20:01 #236
    62862 Jinchi
    positief bevooroordeeld
    pi_18167842
    Arcana - My cold sea
    Sephiroth - Wolftribes
    raison d'être - The Hidden Hallows

Het maakt niet uit hoe vaak ik die nummers hoor, want ze klinken allemaal nog altijd net zo mooi als de eerste keer dat ik ze hoorde.
    Wie buiten zichzelf kijkt, droomt. Wie in zichzelf kijkt, ontwaakt.
    Carl Gustav Jung
    pi_18170718
    1.jacques brel: la chanson des vieux amants
    2. yves montand: les feuilles mortes
    3. herman van veen: cirkels
    4. king crimson: I talk to the wind
    5. trees: the garden of jane delawney
    6. lighthouse: one fine morning (single edit)
    7. uriah heep: the park
    8. lindisfarne: lady eleanor
    9. king crimson: starless
    10. michelle shocked: the L&N don't stop here anymore

voor meer wereldnummers

http://musicsearchers.50megs.com/
    pi_18171586
    Ennio Morricone - Once Upon A Time In The West
      Redactie Frontpage zondag 4 april 2004 @ 18:51:36 #239
    3926 crew  Djeez
    pi_18176316
    quote:
    Op zondag 4 april 2004 15:09 schreef ThomasBerge het volgende:
    Ennio Morricone - Once Upon A Time In The West
    Ik vind zelf 'Chi Mai' veel beter!
    pi_18219882
    Ik vind het einde van Faith No More - Epic (het stukje met de piano) erg mooi, ik wist niet dat het erin zat maar toen ik het hoorde ging er toch wat door me heen. overigens luister ik ook veel pianomuziek de laatste tijd.

muziek die me raakt/heeft geraakt:

- De soundtrack van Requim for a dream
    - Muse - Piano Thing
    - Apocalyptica - Fade to Black
    - Doors - The End (gedraait op de begrafenis van mijn neef)

Op het moment vind ik Saybia - In Spite Of erg goed!
    pi_18219945
    Gouryella - Ligaya

Ongelovelijk mooi nummer... Krijg ik altijd een brok van in mijn keel...
    Don't judge my @nus
    pi_18225759
    Muse - Piano thing, is die met of zonder zang?
    Als het zonder zang is, is het alleen piano, of met wat andere geluiden er bij?
    (Ik kan momenteel ff niet downloaden om het te checken.)

Als het echt is wat ik denk wat het is, dan ren ik naar Free Record Shop toe!
      dinsdag 6 april 2004 @ 18:20:52 #243
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_18226713
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2004 17:46 schreef ToT het volgende:
    Muse - Piano thing, is die met of zonder zang?
    Als het zonder zang is, is het alleen piano, of met wat andere geluiden er bij?
    (Ik kan momenteel ff niet downloaden om het te checken.)

Als het echt is wat ik denk wat het is, dan ren ik naar Free Record Shop toe!
    alleen piano, geen andere dingen/stemmen. niet op cd gezet. als het goed is staat ie op een single (weet alleen niet welke) ik heb em iig wel hier op mn pc
    It's Time To Shine
    pi_18227742
    Coolcool!
    Mja ik kijk wel of ik er ergens naar kan luisteren.
      dinsdag 6 april 2004 @ 19:05:43 #245
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_18227787
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2004 19:04 schreef ToT het volgende:
    Coolcool!
    Mja ik kijk wel of ik er ergens naar kan luisteren.
    msn aanbod staat nog steeds
    It's Time To Shine
      dinsdag 6 april 2004 @ 19:23:38 #246
    62015 HekManiac
    Beeeeerezacht
    pi_18228319
    Ik vind een van de beste nummers die me kippenvel bezorgt:
    Counting Crows - Chelsea
    Optimisten zijn slecht geinformeerde pessimisten
    pi_18521519
    Sorriii.. Moet dit even kwijt: de zangeres van Nightwish doet me denken aan Miss Piggy...
      woensdag 21 april 2004 @ 03:52:22 #248
    91300 pieter_pontiac
    For whom the bell tolls..
    pi_18577597
    Veel muziek van Theatre of Tragedy, en The Sins of thy Beloved (vooral My Love, Memories, en FOREVER die draaide ik 2 jaar lang zeker 3x per dag. Wat een fijn nummer. Als ik die muziek draai heb ik het idee dat ik onbewust (of via reincarnatie) een ander leven leidt...
    Within Temptation ook trouwens, Deep Within, en die andere donkere nummers. Helaas heb ik een slecht geheugen voor namen...
    hostes ad pulverum ferire
    Spatie is kapot.
    's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
      donderdag 22 april 2004 @ 22:46:06 #249
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_18621126
    Enya, Hans Zimmer, alle Lord of the Rings muziek (is ook van Hans Zimmer ) (vooral 1e deel) en Linkin Park eigenlijk ook. Die muzikanten kunnen me intens verdrietig laten voelen, heel kwaad of juist vrolijk.
      Redactie Frontpage donderdag 22 april 2004 @ 23:24:17 #250
    3926 crew  Djeez
    pi_18622143
    Ik wou nog ff de prachtige themesong van de film 'city of angels' noemen, gezongen door Alanis Morisette. Prachtig!
    pi_18622293
    Pink Floyd - Comfortly Numb

Pure Soul
    grenzen zijn denkbeeldige lijnen bedacht door kleine geesten
    pi_18687292
    quote:
    Op woensdag 21 april 2004 03:52 schreef pieter_pontiac het volgende:
    Veel muziek van Theatre of Tragedy, en The Sins of thy Beloved (vooral My Love, Memories, en FOREVER die draaide ik 2 jaar lang zeker 3x per dag. Wat een fijn nummer. Als ik die muziek draai heb ik het idee dat ik onbewust (of via reincarnatie) een ander leven leidt...
    Within Temptation ook trouwens, Deep Within, en die andere donkere nummers. Helaas heb ik een slecht geheugen voor namen...

(Alleen BLIJFT mijn favo van TSOTB "All alone". )

Tegenwoordig luister ik absoluut niet meer naar TSOTB, omdat de zware melancholische lading me te veel naar beneden trekt. Best jammer eigenlijk....ach ik kan wel een voorzichtige poging wagen binnenkort.
    pi_18736260
    Carl Orff - O Fortuna
    Lambo of Rekt
      woensdag 28 april 2004 @ 02:39:34 #254
    91300 pieter_pontiac
    pi_18736298
    quote:
    Op maandag 26 april 2004 09:17 schreef ToT het volgende:

[..]

(Alleen BLIJFT mijn favo van TSOTB "All alone". )

Tegenwoordig luister ik absoluut niet meer naar TSOTB, omdat de zware melancholische lading me te veel naar beneden trekt. Best jammer eigenlijk....ach ik kan wel een voorzichtige poging wagen binnenkort.
    Grappig, heb ik momenteel hetzelfde. Heb veel moeite om positief te blijven momenteel, en dat soort muziek helpt niet echt. Zodra ik het draai begin ik weer te 'flippen'. Eigenlijk kijk je, terwijl je de muziek draait, dwars door je leven heen. En in het dagelijkse schrale bestaan kan zoiets niet....
    Heel goed om te horen dat ik niet de enige ben...

b.t.w: All Alone

when we danced just you and me
    I cant't find the right words to say
    I don't know how to say goodbye
    Here...here I am...life is bright...
    ...There's no sorrow...nothing can stop us...
    ...Showed us hope....Angel of my forest...
    ...Saw my perfect...in my own soul.. death is unfair...that's real pain...
    ...Remoun you...I'm almost dead...
    ...I've...I've lost my hope...
    ...My...my will to live...
    ...My last farewell...forever...all alone...

Wat vind je trouwens van:

Metallica - To live is to Die
    ToT - To these words I beheld no tongue, Sweet art Thou, Der tanz der schatten
    TSOTB - de genoemde en vooral Forever en Memories (ik zoek de songtekst..) EN A tornmented soul (!) en Pandemonium
    Gathering - Sand and Mercury

Dit zijn zo namen die in me op komen....
    En zo heb ik er nog wel wat, maar kan niet op de naam komen....

[ Bericht 15% gewijzigd door pieter_pontiac op 28-04-2004 02:56:59 ]
    Spatie is kapot.
    pi_18737265
    Die van Metallica kan ik zo gauw even niet voor de geest halen.
    Dan Theatre Of Tragedy is al het oude werk eigenlijk wel mooi, tot en met de CD Aégis. Daarna werd eht ronduit bagger.
    Van TSOTB is echt alles van de eerste CD goed. Lyrics ervan kan ik je niet geven; in het boekje staat slechts een stukje van de tekst en op lyrics sites staan helaas maar lyrics van mensen die het nummer gehoord hebben en het zelf hebben ingetikt en die staan barstens vol fouten en vraagtekens omdat ze het niet goed verstaan.
    Overigens vind ik dat zielige stukje in "All alone" met "I've...I've lost my hope. My....my will to live!" ten eerste net wat overdreven en ten tweede niet overtuigend; vooral dat eerste "I've". Het komt er net even wat te makkelijk uit, terwijl het juist zou moeten stokken in de keel als je zo gaat stotterren. In dat stukje concentreer ik me meer op de viool; die is echt heel erg goed, hoewel ik wel moet zeggen dat ik die viool ook wel erg vond wennen op die hele CD. In het begin vond ik het wel wat te veel van het goede. Maar ALS je er eenmaal aan gewend bent.....WAUW!

De 2e CD van TSOTB vind ik persoonlijk wat minder; er ligt voor mij een heel stuk minder gevoel en contrast in.

The Gathering is ook cool ja. Sand and mercury is inderdaad een goed nummer.

Wat vind je van L'âme immortele - Judgement (Faith and the Muse)
    en ook van Faith and the Muse: Chorus of the furies ?

Ach er is echt zo veel enorm goede muziek...het is aan de ene kant echt jammer dat maar zo weinig mensen er van af weten. Aan de andere kant zou de muziek ook een deel van zijn waarde verliezen als ineens iedereen het gaat draaien omdat "het wel lekkere leidjes zijn"; het is iets heel speciaals, iets heel speciaals voor JOU ZELF! Althans zo zie ik het en veel vrienden van mij; het verworodt allemaal precies je emoties en gedachten; de tekst, de stemmen zelf, de muziek, het contrast in de muziek en de stemmen, de melancholiek, de woede, de romantiek, de troost, de wanhoop......ja, dat raakt je echt in het diepste van je ziel. En juist DAAROM kan ik er momenteel niet mer naar luisteren.
    pi_18737272
    quote:
    Op donderdag 22 april 2004 22:46 schreef GotC het volgende:
    Enya, Hans Zimmer, alle Lord of the Rings muziek (is ook van Hans Zimmer ) (vooral 1e deel) en Linkin Park eigenlijk ook. Die muzikanten kunnen me intens verdrietig laten voelen, heel kwaad of juist vrolijk.
    LOTR muziek was toch van Howard Shore?
    Some say in ice
      vrijdag 30 april 2004 @ 00:50:25 #257
    90061 coz
    laat een bericht achter na de
    pi_18784817
    Street Spirit alleen al bij het lezen van de titel of het horen van de eerste 3 noten schieten me ogen al vol

Nirvana idd alles van Nirvana

Lamb --- alles
    Kruder & Dorfmeister ---alles
    en meesterlijk samengewerkt in ...
    Lamb - trans fatty acid (kruder & dorfmiester session mix) [ach is maar 9 minuten]

st. Germain - so flute

Pixies - where is my mind (geweldig gebruikt in Fight club)

Caesar - situations complications
    - should i fall from space
    Cure
    Doors
    Depeche mode
    Jimi Hendrix

DJ Krush - Final Home (vocal version)
    quote:
    Speaking of a "perfect match", the killer beats created by DJ KRUSH
    and the indescribable voice of Esthero is what you will call an ideal
    marriage. Here is what happened when Canadian singer Esthero paid
    her first visit to Japan in early January this year to join DJ KRUSH in
    the studio to record the vocal version of "FINAL HOME".

pennywise ( wooooooOOO_o_o_oa wooooooOOO_o_o_oa )

en alles van
    Placebo

ook

Deep Purple - child in time

John Coltrane
    Miles Davis
    (en natuurlijk die 2 samen )

Portishead idd
    Moby idd
    Faithless idd
    Dj Shadow idd
    Roni Size kan ook erg lekker zijn (its a jazz thing .... bijv ... of brown paper bag)
    Underworld
    prodigy - the prodigy experience
    Rage against the machine - Wake up

en dan wil ik hiernaast ook nog wel een lijstje maken van gewoon goede muziek

[ cure .. bowie pixies placebo muse lamb metallica korn cypress hill wu tang dropkick murphys en nog veel meer www.rockwerhter.be [tis on topic toch ]]

en als dat allemaal niet werkt

Ren & Stimpy - Happy, Happy, Joy, Joy (
    This is a song about a whale, NO this is a song about being happy
    Thats right!
    Its the happy happy, joy joy song! )

{ die raakt ook de ziel spontaan een )
    Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
    Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
      zaterdag 1 mei 2004 @ 18:57:18 #258
    91300 pieter_pontiac
    pi_18814523
    quote:
    pennywise ( wooooooOOO_o_o_oa wooooooOOO_o_o_oa )
    Die noemen ze ook wel es Brohymn Tribute
    Spatie is kapot.
      Redactie Frontpage zondag 2 mei 2004 @ 00:59:35 #259
    3926 crew  Djeez
    pi_18824596
    Ik heb vandaag de nieuwe CD van Petra Berger gekocht. Om kippenvel van te krijgen, meesterwerk!
      zondag 2 mei 2004 @ 19:06:58 #260
    22636 MUUS
    Kiwi.
    pi_18837761
    Deze kan eigenlijk wel op slot nu we al een tijdje dit topic hebben hangen : Truth muziek sticky .
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
      maandag 3 mei 2004 @ 00:53:14 #261
    22636 MUUS
    Kiwi.
    pi_18846328
    En weer open. .
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
    pi_18866528
    Muziek is wat mij betreft de expressie (of kunst-) vorm die het meest abstract is van alle expressievormen en daarom ook de vorm die je zo direct in je ziel kan raken op de één of andere manier. Maar ik heb geen één muziekstuk waar ik altijd geraakt door ben, het is erg afhankelijk van de tijd, omstandigheden, seizoen, etc. Ik heb er wel een paar die van tijd tot tijd weer eens langs komen: What's going On van Marvin Gaye; Unfinished Sympathy van Massive Attack; en nog wel een aantal die me zo ff niet te binnen schieten. Alle soorten muziek kunnen me wel raken, maar veel onthoud ik (qua naam) ook gewoon niet; het blijft dan het best bewaard voor het moment.
      maandag 3 mei 2004 @ 22:17:10 #263
    91300 pieter_pontiac
    pi_18867649
    quote:
    Op maandag 3 mei 2004 00:53 schreef MUUS het volgende:
    En weer open. .

Zo vond ik vandaag ineens TSOTB - lake of sorrow.
    Wat een vet nummer, errug mooi.
    Alleen jammer dat ik maar de halve versie heb, ik kan de hele nergens vinden om te downen.
    Toch maar CD kopen denk ik
    Spatie is kapot.
    pi_18879707
    Doen joh! Juist met TSOTB merk ik enorme kwaliteitsverschil tussen de CD en de MP3's, zelfs als ze 192 kbit zijn. Het is een super CD!

En de band is het gewoon echt waard dat je ze op deze manier steunt!

De 2e CD vind ik persoonlijk bagger. Die heb ik in mijn enthousiasme gekocht zonder er iets van gehoord te hebben. Echt een miskoop.
      vrijdag 24 juni 2005 @ 15:25:15 #265
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_28196108
    nog meer mensen met toevoegingen?
    It's Time To Shine
      vrijdag 24 juni 2005 @ 15:42:28 #266
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_28196658
    enigma , innocence
    anathema , closer
    anathema , 2000 metres a second
    muziek van oude computer spelletjes omdat dat me dat gevoel van vroeger weer geeft
    en mn eigen muziek
    Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
      vrijdag 24 juni 2005 @ 21:08:10 #267
    102993 Enyalius
    Keeper of Knowledge
    pi_28205024
    ik luister naar veel metal. word ik rustig van.
    af en toe heb ik klassiek instrumentaal en celtische muziek op.

er zijn universele muziek stukken die iedereen raakt, muziek dat gechanneled is, maar in het algemeen wordt je geraakt door de muziek waar jij je het best bij voelt.
    Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
    William James (1842 - 1910)
    pi_28209314
    -Vusi Mahlasela. Zijn poezie ,uitdrukking vanallerlei gevoelens, oud en nieuw in een, samen met de gitaar van Louis Mlanga...........blijf de chills krijgen, hoe vaak ik het ook hoor.
    -Bridge over troubled water. De betekenis van vriendschap.
    -Kealiki'i Reichel- Hawaiiaan... sommige liedjes........
    -Nguyo bamnandi .........het lied dat mij het meeste raakt is een lied waarvan ik niet weet of er een opname van is. Het is een heellangzame spiritual die we altijd zongen op familiebijeenkomsten in Zuid Afrika. Voordat de core of the family uitgestorven raakte. ik weet niet of we het nog kunnen zingen nu, behalve op the soweto cemetry Avalon ( geweldige naam voor een kerkhof.... het mooiste van de wereld. ben er graag) Het gaat niet eens om de betekenis van het lied. Gewoon, spiritual, hoe fijn het in de hele is enzo...... meer om de sfeer die het opriep en de sfeer die het nu oproept. Alsof die mensen zo weer voor me staan.
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
    "Those who look before they leap, never leap".
    http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
      zaterdag 25 juni 2005 @ 07:12:01 #269
    106776 Nickthedick
    Non-smokers die every day
    pi_28215079
    Beethoven - Symfonie nt. 7 deel 2 eerste 3:21 minuten.
    - It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
    - Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
    pi_28242025
    Pictures at an Exhibition - Modest Mussourgsky.

Zware, maar zeer mooie muziek. Zowel in piano als in orkest.
    pi_28246588
    Enya - Exile.
    Lambo of Rekt
    pi_28246717
    quote:
    Op zondag 21 maart 2004 11:05 schreef ReCreative het volgende:

Ik ben erg benieuwd of jullie een verband zien, erkennen of ervaren hebben tussen spiritualiteit en muziek. Wel eens een moment van extase of perfectie ervaren op muziek?

En bestaat dit alleen bij klassieke muziek? Is er popmuziek waarbij dit mogelijk is? Trance?
    Die momenten heb ik best vaak, op allerlei soorten muziek

Er is bijvoorbeeld een stukje in het nummer "In Death's Embrace" van Dimmu Borgir (black metal that is) waar ik echt helemala van in extase raak.

Goeie gitaarsolo's (met gillende gitaren) kunnen mij soms ook echt in mijn ziel raken.

Maar ook bijvoorbeeld "La Dispute" van Yann Tierssen.

Jammer dat die top 40 nummers zelden zoiets veroorzaken en dat zoveel mensen die prachtige momenten missen.
    pi_28325135
    quote:
    Op zondag 2 mei 2004 00:59 schreef Djeez het volgende:
    Ik heb vandaag de nieuwe CD van Petra Berger gekocht. Om kippenvel van te krijgen, meesterwerk!
    Dan zul je Sarah Brightman ook wel heel mooi vinden
    Het denken is aan de grote der aarde toevertrouwd.
    pi_28325474
    Dr. Dre - The Next Episode.

Maar dat is natuurlijk omdat ik mijn "homie" 2pac mis
      woensdag 29 juni 2005 @ 02:02:24 #275
    84524 Morwen
    I got life
    pi_28325625
    Wat fokje een paar posts hierboven zegt

Ik vind bijna alles goed, net hoe mijn pet staat

al is alles met een goeie dreun tot in den ziel wel favoriet
    Only Human