Dat is wel een mooie omschrijving vind ikquote:Op zondag 21 maart 2004 14:31 schreef The_Shining het volgende:
muziek zijn klanken, trillingen in de lucht die je oor binnengaan en zo een weg door je hersenen afleggen waardoor je lichaamscellen meevibreren op de luchttrillingen.. de klanken zijn voortgekomen uit een mooie ziel die voor schoonheid openstond, als die klanken als een echo uit het verleden (of heden natuurlijk) jouw ziel aanraken weet je opeens waar je ziel is, scheelt een hoop "soulsearching" zegmaar
alsof de trillingen je ziel omgeven, waardoor die even zichtbaar wordt voor je bewustzijn...
Er bestaat zeker Universele muziek, maar alleen voor hen die het willen "horen" ...quote:Op zondag 21 maart 2004 14:43 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Dat is wel een mooie omschrijving vind ik. Maar hoe werkt dat dan dat sommige mensen enorm door een stuk geraakt worden en anderen helemaal niet? Bestaat er universele muziek die iedereen raakt?
Jaaaaaaaahh helemaal vergeten, met die zanger van REM.quote:Op zondag 21 maart 2004 15:05 schreef Marcus977 het volgende:
Kristin Hersh - Your ghost
Inderdaad, maar ik had het ook al toen Lisa nog bij Dead Can Dance zat. Als ik haar muziek draai voel ik een soort 'herkenning'.quote:Op zondag 21 maart 2004 13:42 schreef Starfish het volgende:
Hans Zimmer + Lisa Gerrard combinaties doen het ook wel vrij goed ..
probeer dan ff muse met con-science te zoeken..quote:Op zondag 21 maart 2004 15:22 schreef ToT het volgende:
Klassiek vind ik ook super, maar er mist gewoon iets....het duistere, het contrast.
Iets raakt mijn ziel pas echt als het meerdere facetten van mijn gevoel verwoordt:
liefde, haat, wanhoop, intens verdriet, geluk...
Het moet me ontroeren en ook weer kracht geven.
en natuurlijk Street Spirit!quote:Op zondag 21 maart 2004 15:12 schreef Zzyzx het volgende:
Radiohead - Everything In It's Right Place
Radiohead - How To Disappear Completely
Radiohead - Where I End And You Begin
Radiohead - Pyramid Song
Radiohead - Like Spinning Plates
probeer dat mooie ziel gedeelte is toe te passen op muziek soorten als black metal, alhoewel er wel degelijk een zekere mate van schoonheid in zitquote:Op zondag 21 maart 2004 14:31 schreef The_Shining het volgende:
muziek zijn klanken, trillingen in de lucht die je oor binnengaan en zo een weg door je hersenen afleggen waardoor je lichaamscellen meevibreren op de luchttrillingen.. de klanken zijn voortgekomen uit een mooie ziel die voor schoonheid openstond, als die klanken als een echo uit het verleden (of heden natuurlijk) jouw ziel aanraken weet je opeens waar je ziel is, scheelt een hoop "soulsearching" zegmaar
alsof de trillingen je ziel omgeven, waardoor die even zichtbaar wordt voor je bewustzijn...
anyway, "What a wonderful world" - Louis Armstrong raakt mijn zielsnaren
ik denk dat het net zoiets is als met soulmates.. Dat je een herkenning hebt van een gevoelensrepertoire dat je deelt met verwante zielen. En zodoende ontstaan er groepen die vaak ook op andere gebieden met elkaar verwant zyn.quote:Op zondag 21 maart 2004 15:22 schreef ToT het volgende:
Klassiek vind ik ook super, maar er mist gewoon iets....het duistere, het contrast.
Iets raakt mijn ziel pas echt als het meerdere facetten van mijn gevoel verwoordt:
liefde, haat, wanhoop, intens verdriet, geluk...
Het moet me ontroeren en ook weer kracht geven.
Dank je, sylquote:Op zondag 21 maart 2004 15:38 schreef Syl68 het volgende:
Ohhja, RC....... je hebt een goede smaak voor muziek trouwens![]()
ik heb het nummer gedownload , maar er zit wel tekst in , er is juist bijna geen muziek , bedoelde je dat ipv geen tekst alleen muziek.quote:Op zondag 21 maart 2004 15:29 schreef qu63 het volgende:
[..]
probeer dan ff muse met con-science te zoeken..
Con-Science heeft wel degelijk lyrics (zoek ze op op www.musclemuse.com anders). De muziek is het halve liedje lang alleen maar een pianodeuntje en op het einde breekt het een beetje los. Je zult dan dus de goeie wel hebben.quote:Op zondag 21 maart 2004 18:05 schreef Xlarge het volgende:
[..]
ik heb het nummer gedownload , maar er zit wel tekst in , er is juist bijna geen muziek , bedoelde je dat ipv geen tekst alleen muziek.
of heb ik het verkeerde nummer te pakken...
ik bedoelde dat er niet een heel verhaal aan tekst in zit. die 8 regels zijn eigenlijk geen tekst..quote:Op zondag 21 maart 2004 18:34 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Con-Science heeft wel degelijk lyrics (zoek ze op op www.musclemuse.com anders). De muziek is het halve liedje lang alleen maar een pianodeuntje en op het einde breekt het een beetje los. Je zult dan dus de goeie wel hebben.
je hebt wel de goede (denk ik) die 8 regels zijn geen "echte" lyrics vind ik..quote:Op zondag 21 maart 2004 18:05 schreef Xlarge het volgende:
[..]
ik heb het nummer gedownload , maar er zit wel tekst in , er is juist bijna geen muziek , bedoelde je dat ipv geen tekst alleen muziek.
of heb ik het verkeerde nummer te pakken...
* qu63 mee eens isquote:Op zondag 21 maart 2004 19:38 schreef Syl68 het volgende:
Maar goed, ik kan wat dat betreft nog uren en uren over muziek babbelen, het is een grote passie. Ik kan zelfs zeggen dat ik de muziek in mijn leven absoluut niet kan missen. There's no life without my music.
Nonsens. Je moet er zelf een betekenis in zoeken. Lyric is lyric.quote:Op zondag 21 maart 2004 19:26 schreef qu63 het volgende:
je hebt wel de goede (denk ik) die 8 regels zijn geen "echte" lyrics vind ik..
Dan zul je het Requiem van Preisner, met name het Lacrimosa, ook heel mooi vindenquote:Op zondag 21 maart 2004 19:38 schreef Syl68 het volgende:
Ofra Haza - My Aching Heart
ERA - Don't you forget
Fauré - Cantique de Jean Racine
DJ Tiesto - Magik Journey
Enigma - By the Moon
Edenbridge - Forever shine on
Enigma - Smell of Desire
Sailor Moon - Violin and Piano Duet
Lord of the rings (2 Towers) - Evenstar
Chris de Burgh - Forever more
Barbamama - Summerdays
Secret Garden - Song from a secret garden (nummers van secret garden speel ik regelmatig op mn viool mee)
Maar goed, ik kan wat dat betreft nog uren en uren over muziek babbelen, het is een grote passie. Ik kan zelfs zeggen dat ik de muziek in mijn leven absoluut niet kan missen. There's no life without my music.
dan had ik idd het juiste nummer, was wel een goed nummer , maar ik had niet dat het me echt raakte, maar da's een kwestie van verschil in smaak natuurlijk...quote:Op zondag 21 maart 2004 18:34 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Con-Science heeft wel degelijk lyrics (zoek ze op op www.musclemuse.com anders). De muziek is het halve liedje lang alleen maar een pianodeuntje en op het einde breekt het een beetje los. Je zult dan dus de goeie wel hebben.
Dat zal ik eens even gaan beluisteren............. thnks voor de tip !!quote:Op zondag 21 maart 2004 23:28 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dan zul je het Requiem van Preisner, met name het Lacrimosa, ook heel mooi vinden
Het nummer heet Sadeness en gaat over wat anders dan bedroefdheidquote:Op maandag 22 maart 2004 19:09 schreef Djeez het volgende:
Heeft iemand 'Sadness' van Enigma al genoemd ?
Keep me informedquote:Op maandag 22 maart 2004 09:33 schreef Syl68 het volgende:
Dat zal ik eens even gaan beluisteren............. thnks voor de tip !!
Heb ikquote:Op maandag 22 maart 2004 21:07 schreef ToT het volgende:
Je bedoelt toch de duitse gothic band Lacrimosa he? Of niet?
Luister ook eens naar het nummer "Kyrie".
Zal ik gaan downen !quote:Op dinsdag 23 maart 2004 09:43 schreef Syl68 het volgende:
Iteejer.......... Lacrimosa nog niet kunnen loaden van Preisner, maar Preisner heeft meerdere muziekstukken die mij aanspreken, waauw...... moest wel even wennen en vind niet alle muziek mooi wat hij heeft geschreven, maar wat een stemmen en wat een gevoel zit er in deze stukken!
Lacrimosa - Echoes moet je idd kunnen waarderen..... een aantal stukken spreken me aan![]()
Tip : Ofra Haza - This pain of mine!
Net als Mozart, prachtig wanneer je ook de achtergronden weet.....quote:Op dinsdag 23 maart 2004 10:25 schreef iteejer het volgende:
[..]
Zal ik gaan downen !
Dat Lacrimosa-stuk van Preisner is net als dat hele requiem geschreven nav de dood van een bevriend regisseur, en helemaal op de stem van de zangeres Elzbieta Tarnickowa geent. Daarom staat vet vooral onder die naam op mule, kazaa etc. Anders moet je je maar ff aanmelden op mijn msn vanavond dan stuur ik hem wel door
moet hierbij denken aan Maldoror est mort van current 93 denkenquote:Op dinsdag 23 maart 2004 12:26 schreef Syl68 het volgende:
[..]
Net als Mozart, prachtig wanneer je ook de achtergronden weet.....
Ken jij dan ook het Stabat Mater van Dvorak?? Dit heeft hij geschreven toen zijn zoon is overleden aan een ziekte. 9 jaar is deze zoon geworden. Als je dit beseft en je luistert dan naar de muziek.... Waauw...... zo intens mooi!!
en bij welke muziek gebeurt dat bij jou??quote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:44 schreef Darksoulz het volgende:
Het is aangetoond dat muziek je alpha en beta golven van je hersenen beinvloedt. Bijvoorbeeld met trance muziek. De beat die in de muziek zit wordt "gevolgd" door je hersengolven. Ik weet niet meer precies maar de alpha of beta golven gaan dan als het ware op de maat van de beat mee. Daarom dat je ook in een soort van trance raakt als je ernaar luistert. Natuurlijk zal er ook een emotionele kant aanzitten. De een vind Bach erg goed en de ander Linkin Park (ik noem maar wat) en de muziek die je het meeste boeit, daar ga je ook het meest in op. Maargoed toch even een wetenschappelijk onderbouwd antwoord![]()
Fado Mae, heet dat nummer van Hind en ja....... tis erg mooi iddquote:Op woensdag 24 maart 2004 09:57 schreef qu63 het volgende:
[..]
en bij welke muziek gebeurt dat bij jou??
-edit-
heb dr weer 1: k weet niet hoe dat liedje heet, maar het is van Hind (dat idols figuur ja) en het is een fado. ik hoorde het gisteren bij de Edison Awards en het was echt super mooi!
dank je!quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:16 schreef Syl68 het volgende:
[..]
Fado Mae, heet dat nummer van Hind en ja....... tis erg mooi idd
kHeb em idd kunnen loaden. IRC werkt momenteel even niet bij me, kweet ook niet waar het aan ligt, hoop er straks te kunnen zijn............quote:Op woensdag 24 maart 2004 14:06 schreef qu63 het volgende:
[..]
dank je!
het was ook vooral de manier waarop het gezongen is. je zag gewoon aan dr dat ze al dr gevoel erin legde en zch helemaal niks aan trok van die stomme fotograven voor dr. mn mening over Hind is helemaal veranderd hierdoor!!
heb jij em al?? mss andres ff doorsturen via IRC vanaaf
kom ff online op msn, weet nog wel een manier waarop je oniine kan komenquote:Op woensdag 24 maart 2004 20:56 schreef Syl68 het volgende:
[..]
kHeb em idd kunnen loaden. IRC werkt momenteel even niet bij me, kweet ook niet waar het aan ligt, hoop er straks te kunnen zijn............![]()
De kaartjes voor Brussel zijn binnen.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 14:07 schreef iteejer het volgende:
Met dank aan Seborik, die me oa met deze muziek in aanraking heeft gebracht. Met als hoogtepunt het concert van John Zorn op het afgelopen North Sea Jazz Festival!
Maar goed, ik heb dan ook es een vergadersessie in Frankfurt onderbroken om even terug naar Nederland te komen, om Sebbo en Yv op te halen voor een concert in Belgie. De europese gedachte en zo..Dat krijg je ervan als je met hem om gaat.. Op zijn forum staat overigens nog veel meer over John Zorn etc.
die hebben we al!quote:Op donderdag 25 maart 2004 10:53 schreef ToT het volgende:
Hehehe, kom ik weer ff met min advies: als je van flink uithaen houdt wat een hoge, zuivere vrouwenstem betreft, dan moet je echt een keer de live versie van "Wishmaster" van Nightwish uitproberen!
my pledge of aliance bijvoorbeeld?? AF heb ik ook al dus..quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:39 schreef ToT het volgende:
Hee cool!
Hmmm misschien After Forever? Persoonlijk irriteert die stem me op een gegeven moment, maar gewoon een paar nummers zijn wel lekker.
heb wel 1 liedje gehad, maar ik ga wel weer ff zoeken!! mss ff aammelden op msn??staat in mn profiel..quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:41 schreef ToT het volgende:
Die versie vind ik bagger!
Sowieso sinds Marc weg is vind ik het geen donder meer aan. Het is nu allemaal erg matjes nu zijn scream door een grunt is vervangen.
Verder heb je natuurlijk Within Temptation ook al he! ;-)
Tristania dan? Het oude werk zoals het nummer nummer Apheleon bijvoorbeeld, of de CD World of glass (incl. bonustrack "the modern end", want die is echt meesterlijk!)
mail me anders ff, dan geef ik je ff de url van mn server door, kan je wat leuks op kwijtquote:Op donderdag 25 maart 2004 14:07 schreef ToT het volgende:
Kijken we wel ff.
Mijn MSN-lijst is al zo Fok!king lang.....
nog steeds niks ontvangen...quote:Op donderdag 25 maart 2004 15:11 schreef ToT het volgende:
Sgoe! :-)
en fok!en!quote:Op donderdag 25 maart 2004 16:11 schreef ToT het volgende:
Nee, ik zit op m'n werk!
origineel van Carl Orff, heb bijna alle stukken thuis..quote:Op donderdag 25 maart 2004 21:24 schreef Djeez het volgende:
Heb er weer een, een hele goeie: Richard Wagners 'Oh Fortuna'! Zeer mooi, vooral als je de bas een beetje goed hard aanzet. Kippenvel!
Komt idd uit de Carmina Burana van Orff, heb het ook hier liggen. Wat een fantastisch stuk muziek, wat een energiequote:Op donderdag 25 maart 2004 21:28 schreef qu63 het volgende:
[..]
origineel van Carl Orff, heb bijna alle stukken thuis..
bijna iedere remix hiervan is mooi! zelfs een trance remix en een pim fortuyn remix!!
zal ff voor je kijken..quote:Op donderdag 25 maart 2004 21:30 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Komt idd uit de Carmina Burana van Orff, heb het ook hier liggen. Wat een fantastisch stuk muziek, wat een energie.
we kennen de danceversie uit begin jaren 90 toch ook nog?
kloptquote:Op donderdag 25 maart 2004 21:32 schreef Davidboaz het volgende:
Dat stuk is toch ook verwerkt in 'The Gate' van Enigma?
album: The Screen Behind the Mirror
Deze ken ik zeker nog wel! Was van Apotheosis, en werd verboden omdat ze de rechten niet bezaten ofzo. Een ander verhaal was dat het werd verboden omdat mensen er koppijn van kregen, maar dat lijkt me sterk, aangezien je van gabbeerhouse pas echte koppijn krijgt. het origineel ken ik trouwens niet, ik zal es gaan kijken of hij te downen valt!quote:Op donderdag 25 maart 2004 21:30 schreef ReCreative het volgende:
we kennen de danceversie uit begin jaren 90 toch ook nog?
mail me anders ff, heb een groot aantal carl Orff files..quote:Op donderdag 25 maart 2004 21:48 schreef Djeez het volgende:
[..]
Deze ken ik zeker nog wel! Was van Apotheosis, en werd verboden omdat ze de rechten niet bezaten ofzo. Een ander verhaal was dat het werd verboden omdat mensen er koppijn van kregen, maar dat lijkt me sterk, aangezien je van gabbeerhouse pas echte koppijn krijgt. het origineel ken ik trouwens niet, ik zal es gaan kijken of hij te downen valt!
En nog een een leuke 'zielraker': La Dance Macabre, van Camille Saint Saens.
Jaaaaah, mooi nummer he.... dan denk ik dat je de nummers van Enigma met Deep Forest ook wel kan waarderen ??quote:Op donderdag 25 maart 2004 23:30 schreef ReCreative het volgende:
Dat doet me er aan denken, Moby idd.
Eén van de "belangrijkste" nummers in mijn leven is Porcelain van Moby.
Het nummer stond (deels) aan het begin van mijn spirituele ontwikkeling en heeft bijzonder veel bij me losgeweekt en doet dat nog steeds.
Tjee, dat ik die vergeten was, zeg.
Fout, sinds AF hun gitarist (die nu dus epica opgericht heeft) eruit gegooid heeft is AF een slap aftreksel van zichzelf geworden. Epica zet de originele richting voort imo.quote:Op donderdag 25 maart 2004 18:44 schreef ToT het volgende:
Hmmmm slap aftreksel van After Forever, hoewel ik moet toegeven dat haar stem veel minder irritant is dan die van Floor.
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 00:20 schreef Syl68 het volgende:
weer goede ideeen heb ik opgedaan hier...)
Erg mooi!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 00:49 schreef Dr.C het volgende:
Het hele nummer bestaat volgens mij uit 3 akkoorden en duurt exact 10 minuten.
Dit nummer is eigenlijk niet te beschrijven, zo simpel, zo geniaal.
Je moet het nummer eens aanzetten terwijl je naar 's nachts naar een heldere hemel kijkt.
Ik leef op dit nummer.
Ik ookquote:Op dinsdag 30 maart 2004 00:20 schreef Syl68 het volgende:
weer goede ideeen heb ik opgedaan hier...)
Idd grappig te zien dat er zoveel verschillende "smaken" zijn wat betreft muziek. Logisch ook wel eigenlijk omdat ieder mens uniek is en muziek gericht is op de persoonlijke belevingswereld van een ieder.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:28 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Ik ook. Grappig is dat bijna alle stijlen, van diep klassiek tot trance en rock, langskomen.
Muziek die je diep raakt is dus duidelijk niet stijlafhankelijk, maar veel meer mensafhankelijk. Dat klìnkt erg logisch, maar het impliceert wèl dat mensen die dezelfde stijl aanhangen dus op een bepaald niveau meer overeenkomst vertonen dan alleen dat ze de muziek "wel goed vinden". Misschien identificeren ze zich wel met de creativiteit en de inspiratie van de gene die het stuk geschreven heeft.
of dit is weer zo'n typische RC-analyse, maar daar kan ik zelf geen uitspraak over doen![]()
Nou, stel de lijst op zou ik zeggen, hehehe.... Krijgt wel een leuke verzameling zoquote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:20 schreef Barbamama het volgende:
En wie maakt hier even een lyst van en zet de boel op cd zodat ik ook kan volgen over welke prachtige muziek jullie het hebben?
ik wil t best doen hoorquote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:20 schreef Barbamama het volgende:
En wie maakt hier even een lyst van en zet de boel op cd zodat ik ook kan volgen over welke prachtige muziek jullie het hebben?
Q? Echt waar?? Indien ja:quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:05 schreef qu63 het volgende:
ik wil t best doen hoor
kunnen we em meenemen naar onze truth film meet..
heb alleen nog niet alle muziek dus als mensen dat kunnen sturen.. graag!
sticky is wel leuk jaquote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:41 schreef iteejer het volgende:
Leuk idee: een Truth Music List ! Als jullie dat in een sticky willen hebben, prima, zeg het maar.
Ik moet jullie wel vragen het branden van cd's verder via IRC te regelen, ik kan me voorstellen dat een meelezend auteursrechten-bureau hier wel een punt van zal maken.
En geloof maar dat men meeleest..
Fok is één van de grootste sites van Nederland, we worden vanuit diverse hoeken gevolgd. En krijgen dan ook regelmatig mailtjes tot dreigbrieven van advocaten als er weer ergens iets staat dat niet kan of mag.
je ziet t barb --> IRC dusquote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:25 schreef Barbamama het volgende:
[..]
Q? Echt waar?? Indien ja:![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:51 schreef iteejer het volgende:
[..]
Bij deze.
Wordt sowieso een mp3 ceedee... En lykt me dan inderdaad zo fatsoenlyk om klassiek apart te houdenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 12:24 schreef ToT het volgende:
Ik ben benieuwd hoe je het met de volgorde gaat doen; om direkt na een diep dramatisch en verscheurend gothic nummer meteen een vrolijk housenummer te laten komen zorgt er natuurlijk voor dat het glazuur van je tanden springt.
Q!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:01 deed qu63 in de muzieksticky het volgende:
Een heldendaad! 0+++
oei!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:30 schreef Barbamama het volgende:
[..]
Q!
?
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:38 schreef qu63 het volgende:
oei!
![]()
![]()
![]()
dat allemaal?? of tellen de wittebroodsweken ook mee??quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:45 schreef Barbamama het volgende:
[..]![]()
We weten in ieder geval welke muziek er gedraaid gaat worden op onzedag
t zal wel een mp3cd worden met ieder genre een eigen map ofzoquote:Op dinsdag 30 maart 2004 12:24 schreef ToT het volgende:
Ik ben benieuwd hoe je het met de volgorde gaat doen; om direkt na een diep dramatisch en verscheurend gothic nummer meteen een vrolijk housenummer te laten komen zorgt er natuurlijk voor dat het glazuur van je tanden springt.
i kkwam ToT al wel vaak tegen ja.. overheen gekeken dus..quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:31 schreef ToT het volgende:
Is goed, logisch!
Theatre Of Tragedy - Venus en Theatre Of Tragedy - Lorelei staan er trouwens dubbel in bij jouw lijssie.
'k Heb 'm er uit ge-edit. Hij wou nietquote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:53 schreef ToT het volgende:
Typisch gevalletje van?
geen dank RCquote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:25 schreef ReCreative het volgende:
Je hebt van die dagen, dan kun je de hele middag niet internetten omdat je op een symposium zit, en dan kom je terug èn:een sticky muziektopic Barb & qu gaan trouwen qu heeft een lijst gemaakt met alle muziek die genoemd is in het muziektopic ![]()
En dat allemaal op deze mooie dag. Wat ben ik blij
.
dank u!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 21:38 schreef sweetgirly het volgende:
Haa wat leuk en handig zo'n muzieksticky! En cool qu, mooi en netjes gedaan. petje af
zo en nu huppel ik weer even terug naar het andere topic..huppel huppel
Alleine zu Zweit.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 16:18 schreef ToT het volgende:
Jah, Schakal, Ruin, Kyrie, Halt mich (!!!) , ich bin der brennende komet, fassade III, dich zu töten viel mir schwer etc etc etc.![]()
Welke was dat ook al weer met "Tanz mit mir"? (Of heet die gewoon zo?)
Bedankt voor de link, qu63!!! Ik hem even een beetje doorgekeken en er staat veel info op.quote:Op woensdag 31 maart 2004 10:53 schreef qu63 het volgende:
nog ff voor de carmina burana fans: een duidelijk site in t Nederlands over de carmina burana
ik kon me ook niks over Egypte herinneren, vandaar dat ik de link ff had opgezocht en gepost had. t gaat ook over drank!!quote:Op woensdag 31 maart 2004 11:59 schreef Morwen het volgende:
[..]
Bedankt voor de link, qu63!!! Ik hem even een beetje doorgekeken en er staat veel info op.
Ik snap alleen niet hoe ik erbij kom dat "O, Fortuna" iets met het oude Egypte te maken heeftMisschien dat ik ooit eens een film of documentaire heb gezien waar ze dat muziekstuk in gebruikten? Wat ik zo van die site begrijp wordt dit stuk voor heel veel dingen gebruikt.
Het is en blijft een mooi stuk muziek in ieder geval![]()
Naar Huis, heet hetquote:Op woensdag 31 maart 2004 11:58 schreef Josmaestro het volgende:
Ik weet zo gauw even niet hoe het nr heet, maar acda en de munnik hebben een liedje waarvan de songtekst een aantal regels bevat die ik afgelopen zomer op het strand van salou meemaakte...
" tiz 20 over 11, ik sta op het strand sigaretten weg te werken"
en dan de rest..
heel herkenbaar, doet me terugdenken aan afgelopen vakantie...:D
quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:28 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Naar Huis, heet het.
"Daar sta je dan
's Avonds twintig over elf
Op een strand
Sigaretten weg te werken..."
Sting - Russians jaaaquote:Op woensdag 31 maart 2004 11:37 schreef ToT het volgende:
Russians van Sting me ook echt!![]()
quote:Op woensdag 31 maart 2004 11:50 schreef ReCreative het volgende:Barry Manilow - Mandy (een "ow wat heb ik een spijt"-nummer )
Oooowwww, idd.quote:Op woensdag 31 maart 2004 14:43 schreef sweetgirly het volgende:
Dan mag Julee Cruise - Falling ook niet ontbreken hier!
mail maar psiii, weet wel wat voor je..quote:Op woensdag 31 maart 2004 15:47 schreef psiii het volgende:
Wat ik een heel mooi nummer vind is:
DHT - listen to your heart (edmees unplugged vocal edit)
Die zal wel niet zo makkelijk te downloaden zijn misschien kan ik um ergens uppen...
Als je de hardcore versie wil die is wel te vinden op kazaa:
DHT - listen to your heart
Vind ik ook heel mooi maar de unplugged raakt de ziel pas echt
En ook vind ik deze wel mooi:
Do - Heaven (candelight version)
De versie waar jij op doelt is van, simpelweg, Oh Fortuna.quote:Op woensdag 31 maart 2004 19:07 schreef ToT het volgende:
Ja maar een andere cover van O fortuna is toen wel gelanceerd. Die was LANG niet zo mooi; ik vond die versie van Apotheosis best geil door de stem van die meid.
heb dr hier eentje:quote:Op woensdag 31 maart 2004 19:18 schreef ToT het volgende:
Nee het was ook een pop versie.
De klassieke versie is erg imposant.
De metal versie van Therion ook.
Maar er was nog eentje.
quote:Op woensdag 31 maart 2004 21:08 schreef ToT het volgende:
Dead boy's poem is inderdaad gaaf!
Hmmm die Aphex Twin - Stone in focus is wel relaxend....goed om op te mediteren of met Reiki op te zetten, maar ik denk wel dat hij snel zal irriteren door het monotome ervan.
Die van Muse - Con-Science wordt eigenlijkt steeds beter als je er een paar keer naar luistert!
Heb je deze songs toevallig als MP3 op je schijf ? ik zou hem graag willen hebben nml. Email staat in mijn profiel!quote:Op woensdag 31 maart 2004 20:33 schreef Morwen het volgende:
Ik heb de cd-single ff opgediept uit de krochten van mijn verzameling. Nu weet ik ook gelijk waar ik dat Egyptische vandaan heb.............op de voor- en achterkant staan namelijk Egyptische afbeeldingen (en de afbeelding achterop zijn Arbeiders die bezig zijn om een pyramide te bouwen). Gelukkig ben ik dus niet echt gek aan het worden![]()
Op de voorkant staat:
Fortuna
Featuring Satenig
"O Fortuna"
Revised bij DJ Rick Restanques and Michel Bellens
Op de achterkant:
"O Fortuna" (Dance mix)
Fortuna Dance (dub)
Geant de Pierre (M.Bellens-E.Bonnast)
"O Fortuna"(7 inch mix) (Carl Orff)
Dit even voor de volledigheid![]()
Enne, van die andere pop-versie kan ik me ook nog wel iets herinneren.......daar was inderdaad iets mee (staat me iets bij van "geen respect voor het origineel" of iets dergelijks).
De originele versie staat bij mij trouwens op een andere cd en die luister ik het meest.![]()
Nee, sorry, ik heb alleen van die ouderwetse schijfjesquote:Op donderdag 1 april 2004 19:22 schreef Djeez het volgende:
[..]
Heb je deze songs toevallig als MP3 op je schijf ? ik zou hem graag willen hebben nml. Email staat in mijn profiel!
Komt me niet bekend voorquote:Op donderdag 1 april 2004 20:55 schreef sweetgirly het volgende:
Nou, zet ik net de radio aan, hoor ik een nummer die ik al eens eerder heb gehoord. Zo schrijnend mooi. Ze zeggen alleen nooit van wie die is helaas. Het is een vrouwenstem en ze zingt iets van: 'who knows where your heart goes..'. Dit nummer slaat even alles voor mij op dit moment, laat maar zeggen, knal in mijn hart. Wie o wie heeft enig idee?
Hij is wat ouder, maar niet al te oud volgens mij. Het is geen popnummer, meer wat zweverig, dromerig, erg melancholisch eigenlijk ook. Ja, moeilijk, het zit in mijn hoofd nu, zou het zo kunnen zingen, alleen daar hebben jullie nu niks aanquote:Op donderdag 1 april 2004 21:06 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Komt me niet bekend voor. Is het een nieuw nummer of al wat ouder denk je? Popnummer?
Microfoontje, wavje, mailtje?quote:Op donderdag 1 april 2004 21:27 schreef sweetgirly het volgende:
...zou het zo kunnen zingen, alleen daar hebben jullie nu niks aan...
Ow wow, da's ook leukquote:Op donderdag 1 april 2004 21:29 schreef ToT het volgende:
Sweetgirly, probeer eens Mercyground uit, van Faith and the Muse. Gebruik die eens als referentiepunt en kijk wat er aan jouw nummer anders is dan aan deze: rustiger, vlotter, hogere stem, lagere enz.
quote:Op donderdag 1 april 2004 21:29 schreef ToT het volgende:
Sweetgirly, probeer eens Mercyground uit, van Faith and the Muse. Gebruik die eens als referentiepunt en kijk wat er aan jouw nummer anders is dan aan deze: rustiger, vlotter, hogere stem, lagere enz.
Download gelijk. Inmiddels bijna binnen, nee..is 'um ook niet. Ook een mooi nr overigens, was ik bijna (foeifoei) weer vergeten, heb die iig nu welquote:Op donderdag 1 april 2004 21:37 schreef ToT het volgende:
Jah!
Of probeer het met Massive Attack - teardrop
Schiet me ineens te binnen: Enya - Only Time, of iets in die richting?quote:Op donderdag 1 april 2004 21:26 schreef sweetgirly het volgende:
...meer wat zweverig, dromerig, erg melancholisch eigenlijk ook...
Ga ik gelijk downloadenquote:Op donderdag 1 april 2004 21:55 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Schiet me ineens te binnen: Enya - Only Time, of iets in die richting?
voor een heftige achtbaan meditatie: Aphex Twin - Didgeridoo 8)quote:ToT - woensdag 31 maart 2004 @ 21:08
Hmmm die Aphex Twin - Stone in focus is wel relaxend....goed om op te mediteren of met Reiki op te zetten, maar ik denk wel dat hij snel zal irriteren door het monotome ervan.
*invoeren*quote:Jee..fok is wel bezig op 1 april, net kreeg ik 'je bent gebanned..'.
Ja het is hem!! Thanxquote:Op donderdag 1 april 2004 21:55 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Schiet me ineens te binnen: Enya - Only Time, of iets in die richting?
Ff kijken of het wat is.quote:Op donderdag 1 april 2004 22:05 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ja het is hem!! Thanxa lot (beiden voor de hulp)!
Wat is fok toch geweldig zo!
Enya - Only Time dus, erg rakend
en is nu Enya verslaafd
You're welcomequote:Op donderdag 1 april 2004 22:05 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ja het is hem!! Thanxa lot (beiden voor de hulp)!
Wat is fok toch geweldig zo!
Enya - Only Time dus, erg rakend
en is nu Enya verslaafd
Mooi...zucht. Coole link ook!quote:Op donderdag 1 april 2004 22:06 schreef ReCreative het volgende:
[..]
You're welcome.
De tekst: http://www.lyricsondemand(...)l
quote:Op donderdag 1 april 2004 22:09 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Goed nummer.
Current 93 - I have a special plan for this worldquote:Op vrijdag 2 april 2004 12:57 schreef MokroKees het volgende:
oja nog effe een paar.. die ik bijna was vergeten..
Lamb - Gabriël
System of a down - Aerials / Chop Suey / Toxicity
en het ultieme illuminati nummer
D.O.C. - secret plan alhoewel die moeilijk te vinden is..
Ik vind zelf 'Chi Mai' veel beter!quote:Op zondag 4 april 2004 15:09 schreef ThomasBerge het volgende:
Ennio Morricone - Once Upon A Time In The West
alleen piano, geen andere dingen/stemmen. niet op cd gezet. als het goed is staat ie op een single (weet alleen niet welke) ik heb em iig wel hier op mn pcquote:Op dinsdag 6 april 2004 17:46 schreef ToT het volgende:
Muse - Piano thing, is die met of zonder zang?
Als het zonder zang is, is het alleen piano, of met wat andere geluiden er bij?
(Ik kan momenteel ff niet downloaden om het te checken.)
Als het echt is wat ik denk wat het is, dan ren ik naar Free Record Shop toe!
msn aanbod staat nog steedsquote:Op dinsdag 6 april 2004 19:04 schreef ToT het volgende:
Coolcool!
Mja ik kijk wel of ik er ergens naar kan luisteren.
quote:Op woensdag 21 april 2004 03:52 schreef pieter_pontiac het volgende:
Veel muziek van Theatre of Tragedy, en The Sins of thy Beloved (vooral My Love, Memories, en FOREVER die draaide ik 2 jaar lang zeker 3x per dag. Wat een fijn nummer. Als ik die muziek draai heb ik het idee dat ik onbewust (of via reincarnatie) een ander leven leidt...
Within Temptation ook trouwens, Deep Within, en die andere donkere nummers. Helaas heb ik een slecht geheugen voor namen...
Grappig, heb ik momenteel hetzelfde. Heb veel moeite om positief te blijven momenteel, en dat soort muziek helpt niet echt. Zodra ik het draai begin ik weer te 'flippen'. Eigenlijk kijk je, terwijl je de muziek draait, dwars door je leven heen. En in het dagelijkse schrale bestaan kan zoiets niet....quote:Op maandag 26 april 2004 09:17 schreef ToT het volgende:
[..]
![]()
(Alleen BLIJFT mijn favo van TSOTB "All alone".)
Tegenwoordig luister ik absoluut niet meer naar TSOTB, omdat de zware melancholische lading me te veel naar beneden trekt. Best jammer eigenlijk....ach ik kan wel een voorzichtige poging wagen binnenkort.
LOTR muziek was toch van Howard Shore?quote:Op donderdag 22 april 2004 22:46 schreef GotC het volgende:
Enya, Hans Zimmer, alle Lord of the Rings muziek (is ook van Hans Zimmer) (vooral 1e deel) en Linkin Park eigenlijk ook. Die muzikanten kunnen me intens verdrietig laten voelen, heel kwaad of juist vrolijk.
quote:Speaking of a "perfect match", the killer beats created by DJ KRUSH
and the indescribable voice of Esthero is what you will call an ideal
marriage. Here is what happened when Canadian singer Esthero paid
her first visit to Japan in early January this year to join DJ KRUSH in
the studio to record the vocal version of "FINAL HOME".
Die noemen ze ook wel es Brohymn Tributequote:pennywise ( wooooooOOO_o_o_oa wooooooOOO_o_o_oa )
quote:Op maandag 3 mei 2004 00:53 schreef MUUS het volgende:
En weer open..
Die momenten heb ik best vaak, op allerlei soorten muziekquote:Op zondag 21 maart 2004 11:05 schreef ReCreative het volgende:
Ik ben erg benieuwd of jullie een verband zien, erkennen of ervaren hebben tussen spiritualiteit en muziek. Wel eens een moment van extase of perfectie ervaren op muziek?
En bestaat dit alleen bij klassieke muziek? Is er popmuziek waarbij dit mogelijk is? Trance?
Dan zul je Sarah Brightman ook wel heel mooi vindenquote:Op zondag 2 mei 2004 00:59 schreef Djeez het volgende:
Ik heb vandaag de nieuwe CD van Petra Berger gekocht. Om kippenvel van te krijgen, meesterwerk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |