abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18622293
Pink Floyd - Comfortly Numb

Pure Soul
grenzen zijn denkbeeldige lijnen bedacht door kleine geesten
pi_18687292
quote:
Op woensdag 21 april 2004 03:52 schreef pieter_pontiac het volgende:
Veel muziek van Theatre of Tragedy, en The Sins of thy Beloved (vooral My Love, Memories, en FOREVER die draaide ik 2 jaar lang zeker 3x per dag. Wat een fijn nummer. Als ik die muziek draai heb ik het idee dat ik onbewust (of via reincarnatie) een ander leven leidt...
Within Temptation ook trouwens, Deep Within, en die andere donkere nummers. Helaas heb ik een slecht geheugen voor namen...

(Alleen BLIJFT mijn favo van TSOTB "All alone". )

Tegenwoordig luister ik absoluut niet meer naar TSOTB, omdat de zware melancholische lading me te veel naar beneden trekt. Best jammer eigenlijk....ach ik kan wel een voorzichtige poging wagen binnenkort.
pi_18736260
Carl Orff - O Fortuna
Lambo of Rekt
  woensdag 28 april 2004 @ 02:39:34 #254
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_18736298
quote:
Op maandag 26 april 2004 09:17 schreef ToT het volgende:

[..]

(Alleen BLIJFT mijn favo van TSOTB "All alone". )

Tegenwoordig luister ik absoluut niet meer naar TSOTB, omdat de zware melancholische lading me te veel naar beneden trekt. Best jammer eigenlijk....ach ik kan wel een voorzichtige poging wagen binnenkort.
Grappig, heb ik momenteel hetzelfde. Heb veel moeite om positief te blijven momenteel, en dat soort muziek helpt niet echt. Zodra ik het draai begin ik weer te 'flippen'. Eigenlijk kijk je, terwijl je de muziek draait, dwars door je leven heen. En in het dagelijkse schrale bestaan kan zoiets niet....
Heel goed om te horen dat ik niet de enige ben...

b.t.w: All Alone

when we danced just you and me
I cant't find the right words to say
I don't know how to say goodbye
Here...here I am...life is bright...
...There's no sorrow...nothing can stop us...
...Showed us hope....Angel of my forest...
...Saw my perfect...in my own soul.. death is unfair...that's real pain...
...Remoun you...I'm almost dead...
...I've...I've lost my hope...
...My...my will to live...
...My last farewell...forever...all alone...

Wat vind je trouwens van:

Metallica - To live is to Die
ToT - To these words I beheld no tongue, Sweet art Thou, Der tanz der schatten
TSOTB - de genoemde en vooral Forever en Memories (ik zoek de songtekst..) EN A tornmented soul (!) en Pandemonium
Gathering - Sand and Mercury

Dit zijn zo namen die in me op komen....
En zo heb ik er nog wel wat, maar kan niet op de naam komen....

[ Bericht 15% gewijzigd door pieter_pontiac op 28-04-2004 02:56:59 ]
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_18737265
Die van Metallica kan ik zo gauw even niet voor de geest halen.
Dan Theatre Of Tragedy is al het oude werk eigenlijk wel mooi, tot en met de CD Aégis. Daarna werd eht ronduit bagger.
Van TSOTB is echt alles van de eerste CD goed. Lyrics ervan kan ik je niet geven; in het boekje staat slechts een stukje van de tekst en op lyrics sites staan helaas maar lyrics van mensen die het nummer gehoord hebben en het zelf hebben ingetikt en die staan barstens vol fouten en vraagtekens omdat ze het niet goed verstaan.
Overigens vind ik dat zielige stukje in "All alone" met "I've...I've lost my hope. My....my will to live!" ten eerste net wat overdreven en ten tweede niet overtuigend; vooral dat eerste "I've". Het komt er net even wat te makkelijk uit, terwijl het juist zou moeten stokken in de keel als je zo gaat stotterren. In dat stukje concentreer ik me meer op de viool; die is echt heel erg goed, hoewel ik wel moet zeggen dat ik die viool ook wel erg vond wennen op die hele CD. In het begin vond ik het wel wat te veel van het goede. Maar ALS je er eenmaal aan gewend bent.....WAUW!

De 2e CD van TSOTB vind ik persoonlijk wat minder; er ligt voor mij een heel stuk minder gevoel en contrast in.

The Gathering is ook cool ja. Sand and mercury is inderdaad een goed nummer.

Wat vind je van L'âme immortele - Judgement (Faith and the Muse)
en ook van Faith and the Muse: Chorus of the furies ?

Ach er is echt zo veel enorm goede muziek...het is aan de ene kant echt jammer dat maar zo weinig mensen er van af weten. Aan de andere kant zou de muziek ook een deel van zijn waarde verliezen als ineens iedereen het gaat draaien omdat "het wel lekkere leidjes zijn"; het is iets heel speciaals, iets heel speciaals voor JOU ZELF! Althans zo zie ik het en veel vrienden van mij; het verworodt allemaal precies je emoties en gedachten; de tekst, de stemmen zelf, de muziek, het contrast in de muziek en de stemmen, de melancholiek, de woede, de romantiek, de troost, de wanhoop......ja, dat raakt je echt in het diepste van je ziel. En juist DAAROM kan ik er momenteel niet mer naar luisteren.
pi_18737272
quote:
Op donderdag 22 april 2004 22:46 schreef GotC het volgende:
Enya, Hans Zimmer, alle Lord of the Rings muziek (is ook van Hans Zimmer ) (vooral 1e deel) en Linkin Park eigenlijk ook. Die muzikanten kunnen me intens verdrietig laten voelen, heel kwaad of juist vrolijk.
LOTR muziek was toch van Howard Shore?
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  vrijdag 30 april 2004 @ 00:50:25 #257
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_18784817
Street Spirit alleen al bij het lezen van de titel of het horen van de eerste 3 noten schieten me ogen al vol

Nirvana idd alles van Nirvana

Lamb --- alles
Kruder & Dorfmeister ---alles
en meesterlijk samengewerkt in ...
Lamb - trans fatty acid (kruder & dorfmiester session mix) [ach is maar 9 minuten]

st. Germain - so flute

Pixies - where is my mind (geweldig gebruikt in Fight club)

Caesar - situations complications
- should i fall from space
Cure
Doors
Depeche mode
Jimi Hendrix

DJ Krush - Final Home (vocal version)
quote:
Speaking of a "perfect match", the killer beats created by DJ KRUSH
and the indescribable voice of Esthero is what you will call an ideal
marriage. Here is what happened when Canadian singer Esthero paid
her first visit to Japan in early January this year to join DJ KRUSH in
the studio to record the vocal version of "FINAL HOME".

pennywise ( wooooooOOO_o_o_oa wooooooOOO_o_o_oa )

en alles van
Placebo

ook

Deep Purple - child in time

John Coltrane
Miles Davis
(en natuurlijk die 2 samen )

Portishead idd
Moby idd
Faithless idd
Dj Shadow idd
Roni Size kan ook erg lekker zijn (its a jazz thing .... bijv ... of brown paper bag)
Underworld
prodigy - the prodigy experience
Rage against the machine - Wake up

en dan wil ik hiernaast ook nog wel een lijstje maken van gewoon goede muziek

[ cure .. bowie pixies placebo muse lamb metallica korn cypress hill wu tang dropkick murphys en nog veel meer www.rockwerhter.be [tis on topic toch ]]

en als dat allemaal niet werkt

Ren & Stimpy - Happy, Happy, Joy, Joy (
This is a song about a whale, NO this is a song about being happy
Thats right!
Its the happy happy, joy joy song! )

{ die raakt ook de ziel spontaan een )
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  zaterdag 1 mei 2004 @ 18:57:18 #258
91300 pieter_pontiac
pi_18814523
quote:
pennywise ( wooooooOOO_o_o_oa wooooooOOO_o_o_oa )
Die noemen ze ook wel es Brohymn Tribute
Spatie is kapot.
  Redactie Frontpage zondag 2 mei 2004 @ 00:59:35 #259
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_18824596
Ik heb vandaag de nieuwe CD van Petra Berger gekocht. Om kippenvel van te krijgen, meesterwerk!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zondag 2 mei 2004 @ 19:06:58 #260
22636 MUUS
Kiwi.
pi_18837761
Deze kan eigenlijk wel op slot nu we al een tijdje dit topic hebben hangen : Truth muziek sticky .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 3 mei 2004 @ 00:53:14 #261
22636 MUUS
Kiwi.
pi_18846328
En weer open. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_18866528
Muziek is wat mij betreft de expressie (of kunst-) vorm die het meest abstract is van alle expressievormen en daarom ook de vorm die je zo direct in je ziel kan raken op de één of andere manier. Maar ik heb geen één muziekstuk waar ik altijd geraakt door ben, het is erg afhankelijk van de tijd, omstandigheden, seizoen, etc. Ik heb er wel een paar die van tijd tot tijd weer eens langs komen: What's going On van Marvin Gaye; Unfinished Sympathy van Massive Attack; en nog wel een aantal die me zo ff niet te binnen schieten. Alle soorten muziek kunnen me wel raken, maar veel onthoud ik (qua naam) ook gewoon niet; het blijft dan het best bewaard voor het moment.
  maandag 3 mei 2004 @ 22:17:10 #263
91300 pieter_pontiac
pi_18867649
quote:
Op maandag 3 mei 2004 00:53 schreef MUUS het volgende:
En weer open. .

Zo vond ik vandaag ineens TSOTB - lake of sorrow.
Wat een vet nummer, errug mooi.
Alleen jammer dat ik maar de halve versie heb, ik kan de hele nergens vinden om te downen.
Toch maar CD kopen denk ik
Spatie is kapot.
pi_18879707
Doen joh! Juist met TSOTB merk ik enorme kwaliteitsverschil tussen de CD en de MP3's, zelfs als ze 192 kbit zijn. Het is een super CD!

En de band is het gewoon echt waard dat je ze op deze manier steunt!

De 2e CD vind ik persoonlijk bagger. Die heb ik in mijn enthousiasme gekocht zonder er iets van gehoord te hebben. Echt een miskoop.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 15:25:15 #265
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_28196108
nog meer mensen met toevoegingen?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 24 juni 2005 @ 15:42:28 #266
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28196658
enigma , innocence
anathema , closer
anathema , 2000 metres a second
muziek van oude computer spelletjes omdat dat me dat gevoel van vroeger weer geeft
en mn eigen muziek
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 21:08:10 #267
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28205024
ik luister naar veel metal. word ik rustig van.
af en toe heb ik klassiek instrumentaal en celtische muziek op.

er zijn universele muziek stukken die iedereen raakt, muziek dat gechanneled is, maar in het algemeen wordt je geraakt door de muziek waar jij je het best bij voelt.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_28209314
-Vusi Mahlasela. Zijn poezie ,uitdrukking vanallerlei gevoelens, oud en nieuw in een, samen met de gitaar van Louis Mlanga...........blijf de chills krijgen, hoe vaak ik het ook hoor.
-Bridge over troubled water. De betekenis van vriendschap.
-Kealiki'i Reichel- Hawaiiaan... sommige liedjes........
-Nguyo bamnandi .........het lied dat mij het meeste raakt is een lied waarvan ik niet weet of er een opname van is. Het is een heellangzame spiritual die we altijd zongen op familiebijeenkomsten in Zuid Afrika. Voordat de core of the family uitgestorven raakte. ik weet niet of we het nog kunnen zingen nu, behalve op the soweto cemetry Avalon ( geweldige naam voor een kerkhof.... het mooiste van de wereld. ben er graag) Het gaat niet eens om de betekenis van het lied. Gewoon, spiritual, hoe fijn het in de hele is enzo...... meer om de sfeer die het opriep en de sfeer die het nu oproept. Alsof die mensen zo weer voor me staan.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zaterdag 25 juni 2005 @ 07:12:01 #269
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_28215079
Beethoven - Symfonie nt. 7 deel 2 eerste 3:21 minuten.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_28242025
Pictures at an Exhibition - Modest Mussourgsky.

Zware, maar zeer mooie muziek. Zowel in piano als in orkest.
pi_28246588
Enya - Exile.
Lambo of Rekt
pi_28246717
quote:
Op zondag 21 maart 2004 11:05 schreef ReCreative het volgende:

Ik ben erg benieuwd of jullie een verband zien, erkennen of ervaren hebben tussen spiritualiteit en muziek. Wel eens een moment van extase of perfectie ervaren op muziek?

En bestaat dit alleen bij klassieke muziek? Is er popmuziek waarbij dit mogelijk is? Trance?
Die momenten heb ik best vaak, op allerlei soorten muziek

Er is bijvoorbeeld een stukje in het nummer "In Death's Embrace" van Dimmu Borgir (black metal that is) waar ik echt helemala van in extase raak.

Goeie gitaarsolo's (met gillende gitaren) kunnen mij soms ook echt in mijn ziel raken.

Maar ook bijvoorbeeld "La Dispute" van Yann Tierssen.

Jammer dat die top 40 nummers zelden zoiets veroorzaken en dat zoveel mensen die prachtige momenten missen.
pi_28325135
quote:
Op zondag 2 mei 2004 00:59 schreef Djeez het volgende:
Ik heb vandaag de nieuwe CD van Petra Berger gekocht. Om kippenvel van te krijgen, meesterwerk!
Dan zul je Sarah Brightman ook wel heel mooi vinden
Het denken is aan de grote der aarde toevertrouwd.
pi_28325474
Dr. Dre - The Next Episode.

Maar dat is natuurlijk omdat ik mijn "homie" 2pac mis
  woensdag 29 juni 2005 @ 02:02:24 #275
84524 Morwen
I got life
pi_28325625
Wat fokje een paar posts hierboven zegt

Ik vind bijna alles goed, net hoe mijn pet staat

al is alles met een goeie dreun tot in den ziel wel favoriet
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human