quote:weet je dat de meesten erg aardig zijn.. prima naar mijn zin in een straat met vele verschillende culturen, had in de 3 maanden dat ik op de PABO zat erg veel lol in de klas, overwegend marrokaanse meisjes... beetje interesse tonen doet al wonderen, de vooroordelen weggooien doet de rest...
tuurlijk zitten er rotte appels tussen.. zelfde bij autochtonen...
Eindelijk een serieuze reactiequote:Op vrijdag 19 maart 2004 12:58 schreef Bluesdude het volgende:
Ik woon in een grote stad en ik voel me Nederlander.
Als ik in Spanje in een discotheek zit voel ik me Nederlander....als ik in Frankrijk een broodje koop voel ik me Nederlander...als ik een amerikaanse film bekijk op de BBC voel ik me nog Nederlander.
Tenminste....als ik op datmoment er aan denk hoe ik mijn identiteit zou willen omschrijven.
Maar wat is je opzet?
Is dit weer zo'n allochtonenafzeiktopic....??
Zoek je weer argumenten om je discriminerende attitude te rechtvaardigen ?
Ga je gang..hoor...
quote:Op vrijdag 19 maart 2004 12:58 schreef Bluesdude het volgende:
Is dit weer zo'n allochtonen (en links/Paars) afzeiktopic....??
Zoek je weer argumenten om je discriminerende attitude te rechtvaardigen ?
Ga je gang..hoor...
Verklaar anders de zogenaamde 'discriminerende' meningen in veelvoud van autochtonen uit grote grote steden. En in Rotterdam was 33% van de kiezers zeker rascistisch omdat ze Leefbaar Nederland stemden ivm migratie/integratiepolitiek.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
dan donder je toch lekker op? Aan klootzakken als jij hebben we niets en hoeven we ook niets..quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:02 schreef succubus het volgende:
NL is al zo verloederd dat ik me niet eens meer NL-er zou willen voelen
Ik ervaar mijn dagelijkse realiteit als gewoon..quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:01 schreef pberends het volgende:
En nee, dit is geen allochtonenafzeik topic. Ik vroeg me alleen af hoe mensen in grote steden 'de dagelijkse realiteit' ervaren en of ze dat erg of positief vinden.
Maar het is wel jou reactie waardquote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
kuttopic.
en van de 33% van een behoorlijk deel zelf ook allochtoon, your point being?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Verklaar anders de zogenaamde 'discriminerende' meningen in veelvoud van autochtonen uit grote grote steden. En in Rotterdam was 33% van de kiezers zeker rascistisch omdat ze Leefbaar Nederland stemden ivm migratie/integratiepolitiek.
Dat autochtonen rascistisch over de schreef gaan als allochtonen niet goed gespreid of geintegreerd worden. Dat probleem ligt niet aan autochtonen of allochtonen, maar aan de politiek. Die geluiden moet de politiek dus bloedserieus nemen. Dat hebben ze tientallen jaren niet gedaan.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:11 schreef Re het volgende:
[..]
en van de 33% van een behoorlijk deel zelf ook allochtoon, your point being?
Ik geef die mensen groot gelijk.. als hun dat willen doen moeten ze dat doen.. en als er meer zijn die hun mening delen moeten ze dat ook doen.. vrije keus.. Alleen niet de mijne..quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Verklaar anders de zogenaamde 'discriminerende' meningen in veelvoud van autochtonen uit grote grote steden. En in Rotterdam was 33% van de kiezers zeker rascistisch omdat ze Leefbaar Nederland stemden ivm migratie/integratiepolitiek.
Misschien was de vraagstelling niet helemaal volledig of fout, maar dit is een mooie aanvulling.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:16 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik denk dat het geen kwestie is van "geen Nederlander meer voelen", maar eerder iets van "zich niet meer thuis voelen in eigen land".
quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:16 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik bedoel, ja, het is lomp als een een (Turkse) winkel de eigenaar Turks met een klant aan het lullen is (wie weet wel over jou) terwijl je erbij staat.
Ik kan me goed voorstellen dat mensen dat ervaren.quote:Ik denk dat het geen kwestie is van "geen Nederlander meer voelen", maar eerder iets van "zich niet meer thuis voelen in eigen land".
Klopt .....de TS ...versluierde zijn ware mening.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:16 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik denk dat het geen kwestie is van "geen Nederlander meer voelen", maar eerder iets van "zich niet meer thuis voelen in eigen land".
De vraag is dan: is het belangrijk? Ik denk dat het grote meerderheid van het volk dat wel vind, ondanks sommige reacties hier. Dan is het toch een belangrijk argument voor een strak migratie/integratiepolitiek.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:21 schreef Flowce het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat mensen dat ervaren.
Zo kan je het zien. Maar ik vind ook dat een slap migratie/integratiepolitiek extreem rechts en buitenlanderhaat aanzwengelt. Dus een strak migratie/integratiepolitiek zal extreem rechts en buitenlanderhaat verkleinen. Ik wil alleen het beste voor 'beide' kampen.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Klopt .....de TS ...versluierde zijn ware mening.
Jij zegt het direct..
Ik voel me inderdaad vaak niet meer " thuis in eigen land" als ik Fok lees.
Het nationalisme en buitenlanderhaat op Fok is me te extreemrechts...en daar voel ik me niet veilig bij.
De TS had het over verhuftering.......
Klopt ook ...wbt Fok....
Het is zeker belangrijk, maar degene die dit mee de politiek in neemt moet zich wel richten op het "ware" probleem en niet op voor de hand liggende populistische stellingenquote:De vraag is dan: is het belangrijk? Ik denk dat het grote meerderheid van het volk dat wel vind, ondanks sommige reacties hier. Dan is het toch een belangrijk argument voor een strak migratie/integratiepolitiek
Precies. Immers zit je er dan zelf middenin.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Zo kan je het zien. Maar ik vind ook dat een slap migratie/integratiepolitiek extreem rechts en buitenlanderhaat aanzwengelt.[b] Dus een strak migratie/integratiepolitiek zal extreem rechts en buitenlanderhaat verkleinen.[b]
Ik woon in hartje amsterdam en ik heb nergens last van. wat een gezeik.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 12:49 schreef pberends het volgende:
Een ander belangrijk argument voor een strak immigratie en integratiebeleid is dat autochtone Nederlanders zich niet meer Nederlander voelen in de grote steden.
Dat argument wordt vaak als irrelevant en overbodig gezien door veel mensen. Terwijl een dikke meerderheid van de autochtone Nederlanders hier volgens mij inlevingvermogen vierkant achterstaat.
Hechten de Fokkers zich aan het Nederlander voelen in Nederland? Lijkt me voor veel mensen niet geheel onbelangrijk.
Dat is leuk voor je. Maar laat ik een links argument gebruiken: individuele voorbeelden zeggen niets.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:32 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik woon in hartje amsterdam en ik heb nergens last van. wat een gezeik.
Het is een vorm van beleefdheid om te converseren in een taal die alle aanwezigen verstaan. Ik eis het niet van een Turkse Nederlander om het te doen, maar ik vind het onbeleefd als ze het niet doen. Wat is daar triest aan?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:19 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Denken alleen mensen die zichzelf erg belangrijk vinden... triest..
Nee, maar jij stelt dat mensen die in de grote steden wonen zich geen Nederlander in Nederland voelen. Ik heb het best wel eens met mijn omgeving, waarvan bijna iedereen in Amsterdam woont over het allochtonenvraagstuk, en niemand die ik ken voelt het zo.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat is leuk voor je. Maar laat ik een links argument gebruiken: individuele voorbeelden zeggen niets.
in het geval jij je net zo zou storen als 2 Engelsen naast je in de Pub Engels met elkaar spreken wel, of gaat het er alleen mar om dat jij hun niet vertaat?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het is een vorm van beleefdheid om te converseren in een taal die alle aanwezigen verstaan. Ik eis het niet van een Turkse Nederlander om het te doen, maar ik vind het onbeleefd als ze het niet doen. Wat is daar triest aan?
Nee misschien in Amsterdam niet, maar in Den Haag zeker wel........Amsterdam ook wel een beetje het toevluchtsoord van groene, hippies en idealisten. Die kijken vaak niet met een realistische arbeidersbril....dus ja..quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:40 schreef Ripley het volgende:
[..]
Nee, maar jij stelt dat mensen die in de grote steden wonen zich geen Nederlander in Nederland voelen. Ik heb het best wel eens met mijn omgeving, waarvan bijna iedereen in Amsterdam woont over het allochtonenvraagstuk, en niemand die ik ken voelt het zo.
ik ben al lang weg en er trots opquote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:06 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
dan donder je toch lekker op? Aan klootzakken als jij hebben we niets en hoeven we ook niets..
Precies, ik spreek Engels. Geen Turks (behalve wat groeten en scheldwoorden hihi). Je laat me wel nadenken nu. Is een privégesprek in een café wat ik sowiesie niet kan verstaan door de herrie net zo storend als een gesprek vlak voor mijn neus in de Turkse buurtsuper? Gevoelsmatig niet dus. Hmmm.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:42 schreef Re het volgende:
[..]
in het geval jij je net zo zou storen als 2 Engelsen naast je in de Pub Engels met elkaar spreken wel, of gaat het er alleen mar om dat jij hun niet vertaat?
Lul niet zo. Ik woon in een klein huisje in De Pijp, mijn buren zijn een Nederlandse pot met haar Spaanse vriendin, een marrokaan met zijn Nederlandse vriendin, een hindoestaan en een surinaams koppel. Doe alsjeblieft niet alsof ik een tree hugging hippie ben omdat ik de stelling mateloos overdreven vind.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:42 schreef Flowce het volgende:
[..]
Nee misschien in Amsterdam niet, maar in Den Haag zeker wel........Amsterdam ook wel een beetje het toevluchtsoord van groene, hippies en idealisten. Die kijken vaak niet met een realistische arbeidersbril....dus ja..
Misschien is Staphorst een idee voor je?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:53 schreef HarryP het volgende:
Natuurlijk wil ik merken dat ik in Nederland ben. Als ik hoofddoekjes wil zien ga ik wel naar Iran.
Doe mij maar klompen i.p.v. hoofddoekjes.
Is dat een feit of is dat jouw mening?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
kuttopic.
Ik stel de vraag juist om een tegengeluid te horen en kijken of er bevestingen van zijn. Dat heet een discussie, dat is meestal de reden waarom iemand een topic opend. Het als onzin bestempelen is irrelevant, je kan een discussie niet als onzin bestempelen.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:40 schreef Ripley het volgende:
[..]
Nee, maar jij stelt dat mensen die in de grote steden wonen zich geen Nederlander in Nederland voelen. Ik heb het best wel eens met mijn omgeving, waarvan bijna iedereen in Amsterdam woont over het allochtonenvraagstuk, en niemand die ik ken voelt het zo.
Lastig he?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Misschien is Staphorst een idee voor je?
mening.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:59 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Is dat een feit of is dat jouw mening?
Je krijgt een tegengeluid...daar vraag je om en dan veeg je dat van tafel als zijnde niet-relevant..quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:00 schreef pberends het volgende:
Ik stel de vraag juist om een tegengeluid te horen en kijken of er bevestingen van zijn. Dat heet een discussie, dat is meestal de reden waarom iemand een topic opend. Het als onzin bestempelen is irrelevant, je kan een discussie niet als onzin bestempelen.
Misschien denken ze het wel maar durven ze het niet tegen omdat je er dan meteen op in hakt. Maar ik ken je persoonlijke situatie niet, en het is ook niet relevant voor deze discussie
Grappig, ik heb juist het idee dat mensen een inherente behoefte hebben aan een groepsgevoel. Wanneer er iets schort aan dit gevoel, kan het handig zijn om andere groepen als minder te bestempelen, zodat je er zelf beter af komt dan wel jezelf te verheffen boven de anderen. Lijkt wel een menselijk instinct, want het komt altijd en overal bovendrijven.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:13 schreef Silmarwen het volgende:
Nou ik voel me geen Nederlander maar ook geen Schot. Ik voel me mens. Is genoeg lijkt mij. Ik vind al die grenen zo onzinnig. Dat gevoel moeten hebben, ergens bij te horen. Waar is dat voor nodig. Groepsgevoel creeert enkel vijandigheid jegens andere groepen.
Helaas een beetje uit de richting. Maar heb je zo'n aanbod nog ergens in de buurt van Rotteram..??..quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Misschien is Staphorst een idee voor je?
Helaas is dat ouderwetse gevoel verdwenen met de opkomst van kapitalisme uit Amerika en de daarbij horende individualisering van de maatschappij. Dus nee, Staphorst is de enige plek op aarde voor mensen als jij.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:28 schreef HarryP het volgende:
[..]
Helaas een beetje uit de richting. Maar heb je zo'n aanbod nog ergens in de buurt van Rotteram..??..
Of moet ik echt naar verweg verhuizen voor het ouderwetse Nederlandse gevoel..??..
Is ook menselijk. Groepsgevoel creert namelijk veiligheid. Mensen zijn van nature geen loners. Sommige mensen dus wel. Die houden niet van hokjes en stempels. Like me... Het boeit me gewoon echt niet. Ik ben van mening dat de aarde van iedereen is en dus ook elk stukje op aarde.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:26 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Grappig, ik heb juist het idee dat mensen een inherente behoefte hebben aan een groepsgevoel. Wanneer er iets schort aan dit gevoel, kan het handig zijn om andere groepen als minder te bestempelen, zodat je er zelf beter af komt dan wel jezelf te verheffen boven de anderen. Lijkt wel een menselijk instinct, want het komt altijd en overal bovendrijven.
Oh, is Staphorst communistisch. En ik maar denken dat de oer-Hollandse handelsgeest een voorbeeld is geweest VOOR het kapitalisme. Dus Amerika is niet de schuld dat er hier zoveel hoofddoekjes rondlopen of wel..??..quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Helaas is dat ouderwetse gevoel verdwenen met de opkomst van kapitalisme uit Amerika en de daarbij horende individualisering van de maatschappij. Dus nee, Staphorst is de enige plek op aarde voor mensen als jij.
Het probleem is alleen als twee iederenen hetzelfde stukje aarde willen he?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:31 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Is ook menselijk. Groepsgevoel creert namelijk veiligheid. Mensen zijn van nature geen loners. Sommige mensen dus wel. Die houden niet van hokjes en stempels. Like me... Het boeit me gewoon echt niet. Ik ben van mening dat de aarde van iedereen is en dus ook elk stukje op aarde.
Oh, geef mij "jouw" stukje dan maar..quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:31 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Is ook menselijk. Groepsgevoel creert namelijk veiligheid. Mensen zijn van nature geen loners. Sommige mensen dus wel. Die houden niet van hokjes en stempels. Like me... Het boeit me gewoon echt niet. Ik ben van mening dat de aarde van iedereen is en dus ook elk stukje op aarde.
Ik bestempel een discussie ook niet als onzinnig, maar de stelling vanuit mijn eigen ervaring en die van mijn omgeving.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik stel de vraag juist om een tegengeluid te horen en kijken of er bevestingen van zijn. Dat heet een discussie, dat is meestal de reden waarom iemand een topic opend. Het als onzin bestempelen is irrelevant, je kan een discussie niet als onzin bestempelen.
Misschien denken ze het wel maar durven ze het niet tegen omdat je er dan meteen op in hakt. Maar ik ken je persoonlijke situatie niet, en het is ook niet relevant voor deze discussie
Helaas wel jaquote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het probleem is alleen als twee iederenen hetzelfde stukje aarde willen he?![]()
er zijn nog wel een paar griffo gemeentes richting capelle/nieuwerkerk waar je je klompen fetisch misschien kan uitdragenquote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:28 schreef HarryP het volgende:
[..]
Helaas een beetje uit de richting. Maar heb je zo'n aanbod nog ergens in de buurt van Rotteram..??..
Of moet ik echt naar verweg verhuizen voor het ouderwetse Nederlandse gevoel..??..
Hoofddoekjes kunnen niet rondlopen..quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:37 schreef HarryP het volgende:
Dus Amerika is niet de schuld dat er hier zoveel hoofddoekjes rondlopen of wel..??..
In de Hoeksche Waard zijn nog een paar 'hele fijne' dorpen om te wonenquote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:28 schreef HarryP het volgende:
Daar is het nog erger, maar de vraag was in de buurt van R'dam. De Hoeksche Waard is in de buurt van R'damquote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:47 schreef Mwanatabu het volgende:
OF op de Veluwe.
Het gaat mij meer om het niet aanpassen aan de Nederlandse cultuur.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoofddoekjes kunnen niet rondlopen..
Dat zijn niet-levende dingen...
Maar ach.... je wilde natuurlijk moslima's kleineren tot niet echt mens...
Waarom past een hoofddoekje daar niet in?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:59 schreef HarryP het volgende:
En daar passen wat mij betreft burka's, sluiers, hoofddoekjes en tulbanden niet in.
Nog even terug naar deze zin.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar ach.... je wilde natuurlijk moslima's kleineren tot niet echt mens...
Op het moment dat een kale kop, langhaar of petje een uiting is van geloof ja dan wel.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:04 schreef Jereon het volgende:
[..]
Waarom past een hoofddoekje daar niet in?
Of ben je ook voorstander om in de toekomst honkbalpetjes, kale koppen en/of lang haar te gaan verbieden???
Aanpassing gaat mij meer om het leren van de taal en het houden aan de wet...
Is dit een poging tot het ontvluchten van reacties op je eigen bekrompen gedachten???quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:06 schreef HarryP het volgende:
Dus even een poll:
Ha, realiseer je je nu wat je zegt???quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:07 schreef HarryP het volgende:
[..]
Op het moment dat een kale kop, langhaar of petje een uiting is van geloof ja dan wel.
Take your loss. Hoe meer je lult, hoe belachelijker je jezelf maakt. Slaap je roes uit en kom na het weekend terug. Misschien dat je dan wat helderder bent.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:07 schreef HarryP het volgende:
[..]
Op het moment dat een kale kop, langhaar of petje een uiting is van geloof ja dan wel.
Nou vertel wat denk jij dat ik zeg.. Of blijven we lekker links dingen niet noemen..??..quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:09 schreef Jereon het volgende:
[..]
Ha, realiseer je je nu wat je zegt???
Ik vraag jou of jij je realiseert wat je zegt, ik zie niet in wat dat te maken heeft met wat ik denk dat jij zegt... of gaat dit jou bekrompen gedachten te boven?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:25 schreef HarryP het volgende:
[..]
Nou vertel wat denk jij dat ik zeg.. Of blijven we lekker links dingen niet noemen..??..
Zeg wat je bedoelt.
Ik woon dus in Amsterdam en daar lopen ook joden met pijpenkrullen in de rondte en sikhs met tulbanden. Ik heb daar echt geen probleem mee, zolang iemand zich verder gewoon keurig gedraagt.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:59 schreef HarryP het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om het niet aanpassen aan de Nederlandse cultuur.
En daar passen wat mij betreft burka's, sluiers, hoofddoekjes en tulbanden niet in.
En iedereen die zich aanpast, zorgt voor veiligheid en in zijn eigen onderhoud kan voorzien is wat mij betreft welkom.
Al is het druk genoeg in Nederland. Daarom ben ik ook een voorstander van het 1 kind beleid. maar dat is weer een andere discussie.
Aanpassen is niet hetzelfde als assimileren. Integratie heeft weinig met het uiterlijk te maken. Zolang het iemand niet hindert in de communicatie (burqa) en functioneren (lange gewaden id fabriek) is het geoorloofd. En waarom komen dit soort discussies altijd uit op hoofddoekjes?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:59 schreef HarryP het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om het niet aanpassen aan de Nederlandse cultuur.
En iedereen die zich aanpast, zorgt voor veiligheid en in zijn eigen onderhoud kan voorzien is wat mij betreft welkom.
Al is het druk genoeg in Nederland. Daarom ben ik ook een voorstander van het 1 kind beleid. maar dat is weer een andere discussie.
Vraag dan waarom ik je vraag of jij je realiseert wat je zegt.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 16:07 schreef HarryP het volgende:
Jij vindt het belangrijk om aan mij te vragen of ik me realiseer wat ik zeg.
Dan wil ik natuurlijk weten waarom..??..
Zoals je hierboven kunt lezen begrijp ik wel wat jij zegt, maar ik vraag mij dus af of jij je zelf realiseert wat jequote:Op vrijdag 19 maart 2004 16:07 schreef HarryP het volgende:
Als je het namelijk niet begrijpt dan wil ik het graag uitleggen en als je het wel begrijpt dan vraag ik me af waarom je je
afvraagt of ik wel besef wat ik zeg.
Oh, dat vind ik dan raar want je zegt namelijk iets erg doms. Daarom vroeg ik je dus of jij je realiseert wat je zegt...quote:Op vrijdag 19 maart 2004 16:07 schreef HarryP het volgende:
En als antwoord op jouw vraag. Ik realiseer me prima wat ik zeg.
Wat voelen ze zich dan ?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 12:49 schreef pberends het volgende:
Een ander belangrijk argument voor een strak immigratie en integratiebeleid is dat autochtone Nederlanders zich niet meer Nederlander voelen in de grote steden.
Wat boeit mij het ? Ik voel me geen Nederlander. Ik zou niet eens weten hoe dat voelt. Leg het eens uit ?quote:Hechten de Fokkers zich aan het Nederlander voelen in Nederland? Lijkt me voor veel mensen niet geheel onbelangrijk.
Ik heb idd het idee dat sommigen hun eigen fictieve maatschappij als de Nederlandse cultuur zien. Die sociaal-democratische tolerante liberale samenleving is de Nederlandse cultuur, helaas voor sommigen. Een cultuur waar naast je eigen levensvisie ook ruimte is voor andere, soms vreemde elementen.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 19:36 schreef Bluesdude het volgende:
Geloofsuitingen verbieden is godsdienstonderdrukking en dat willen we sinds heel lang niet meer hebben in Nederland.
Harry P...moet zich wel aanpassen aan de nederlandse cultuur.......Foei!!
Uiteraard telt dat niet voor de levensvisies die jij persoonlijk niet kan waarderen.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 19:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Een cultuur waar naast je eigen levensvisie ook ruimte is voor andere, soms vreemde elementen.
Ik had verwacht dat het antwoord op beide vragen hetzelfde zou zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 19:17 schreef Jereon het volgende:
Vraag dan waarom ik je vraag of jij je realiseert wat je zegt.
Jij vraagt daarintegen wat ik denk dat jij zegt
Jep dat vind ik inderdaad. Of wil de Frankrijk ook dom noemen daar verbieden ze uitingen van religie in openbare functies. Dus hoe veel dommer is het om dat een stukje verder door te trekken naar de totale samenleving. Als je met je geloof wilt bezig zijn dan doe je dat maar thuis in je eigen tijd en niet in de baas zijn tijd. Dus voor alle functies en dus automatisch ook op school waar je je voorbereid op een baan.quote:jij beseft wat je zegt? Dat zal ik je hieronder duidellijk maken...
Oh, dat vind ik dan raar want je zegt namelijk iets erg doms. Daarom vroeg ik je dus of jij je realiseert wat je zegt..
Je zegt namelijk dat je voorstander bent om kledingstukken, als hoofddoek en pet, en lang haar of kale koppen wilt verbieden als dit een uiting is van geloof. Uitingen van geloof mogen dan dus niet aan een persoon af te lezen zijn.
In de Koran staat dat de vrouw en de man zijn hoofd moet bedekken. En het lijkt me dat de Koran wel een beetje direct met het Islamitische geloof heeft te maken. Net als de Tora bevat de Koran een hoop leefregels. Geen varkensvlees eten (beide) melk producten en vlees gescheiden houden (Tora). En het bedekken van het hoofd is er een van. Net als 3 keer per dag richting Mekka bidden.quote:Teneerste zeg je daarmee dus dat dat hoofddoekje uit geloofsovertuiging is toegepast, dit is niet helemaal correct. Volgens bepaalde opvattingen uit bepaalde culturen is het normaal de vrouw af te schermen in het bijzijn van andere mannen, o.a. om te voorkomen bij hen gevoelens los te maken. Hoe dit precies zit weet ik niet, maar dit zegt niet direct iets over het Islamitische geloof.
Trek even de vergelijking met het verbod op roken. Of bedelen. Je wordt als roker niet gezegd dat je niet mag roken. Je mag alleen niet roken op bepaalde plaatsen.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 19:36 schreef Bluesdude het volgende:
Geloofsuitingen verbieden is godsdienstonderdrukking en dat willen we sinds heel lang niet meer hebben in Nederland.
Harry P...moet zich wel aanpassen aan de nederlandse cultuur.......Foei!!
En wat doen we dan met orthodoxe joden en rastafari's? Die kunnen hun kenmerkende haardos niet even afdoen en weer afzetten. En is een Taliban-draadbaard verboden dan, en een westers ringbaardje niet?quote:Op zaterdag 20 maart 2004 00:42 schreef HarryP het volgende:
Maar het leggen van DE grens is natuurlijk moeilijk. Niet roken op de werkplek. Niet bidden op de werkplek. Geen geloof uitingen op de werkplek..??
Mwôh, de Tukker in Twenthe, de Rotterdammer in Rotterdam, de Mokum(m)er in Amsterdam, de Fries in Friesland,... denken daar vast weer anders over.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 12:49 schreef pberends het volgende:
Dat argument wordt vaak als irrelevant en overbodig gezien door veel mensen. Terwijl een dikke meerderheid van de autochtone Nederlanders hier volgens mij inlevingvermogen vierkant achterstaat.
Hechten de Fokkers zich aan het Nederlander voelen in Nederland? Lijkt me voor veel mensen niet geheel onbelangrijk.
Gelovigen in het Nationaal Socialisme mogen weer vrij hun symboliek aanbrengen?quote:Op zaterdag 20 maart 2004 09:08 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En wat doen we dan met orthodoxe joden en rastafari's? Die kunnen hun kenmerkende haardos niet even afdoen en weer afzetten. En is een Taliban-draadbaard verboden dan, en een westers ringbaardje niet?
Ik blijf erbij dat zichtbare geloofsuitingen overal mogen tenzij de communicatie hinderen (burqa) of niet praktisch zijn (lange gewaden in een omgeving met machines). Mensen zien er soms anders uit dan je zou willen.
Het illustreert vrijheid van meningsuiting. Tegelijk laat het zien dat niet iedereen even goed in staat is om deze vrijheid opbouwend te gebruiken.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 00:58 schreef Jouke het volgende:
Ik voel mij hier ook niet helemaal thuis meer. Er is mij altijd verteld dat Nederlanders tolerante mensen zijn en respect hebben voor andermans cultuur.
Als ik naar de reactie's op de frontpage kijk dan denk ik bij mijzelf, zijn dat nou Nederlanders ?
Ik vind dit nou typisch Amsterdams: je woont in de grootste stad, dus jij weet kennenlijk hoe de problementiek overal is. Errug arrogant. Ben blij dat je in een leuke buurt woont. Ik ben ook niet ontevreden over de mijne hoor, maar bah ik walg gewoon van het argument: ik woon in A'dam, dat is de grootste stad, dus heel Nederland moet niet gaan zeiken. Bah, bah, bah.quote:Lul niet zo. Ik woon in een klein huisje in De Pijp, mijn buren zijn een Nederlandse pot met haar Spaanse vriendin, een marrokaan met zijn Nederlandse vriendin, een hindoestaan en een surinaams koppel. Doe alsjeblieft niet alsof ik een tree hugging hippie ben omdat ik de stelling mateloos overdreven vind
En daar begint het al.....quote:Op vrijdag 19 maart 2004 19:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat voelen ze zich dan ?
[..]
Wat boeit mij het ? Ik voel me geen Nederlander. Ik zou niet eens weten hoe dat voelt. Leg het eens uit ?
Dat verbaast me ook niets. Maar wel zeiken over je 'drenth' zijn. Typerend.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 19:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat boeit mij het ? Ik voel me geen Nederlander. Ik zou niet eens weten hoe dat voelt.
Mogelijk dat het roken op verschillende plaatsen is verboden omdat dit schadelijk is voor de omstanders... Vrijwel uit te sluiten dat het dragen bepaalde kleding schdelijk is voor omstanders...quote:Op zaterdag 20 maart 2004 00:46 schreef HarryP het volgende:
[..]
Trek even de vergelijking met het verbod op roken.
Dus, vraag ik mij dan af: "Spreek jij nu wel de waarheid?"quote:Op maandag 22 maart 2004 10:15 schreef Castor het volgende:
Ben Nederlander, voel me Nederlander, gedraag me "Nederlands", spreek Nederlands. En nu?
Uit mijn reactie zou je kunnen afleiden dat het antwoord op de vraag een volmondig "Ja" is. Spreekt voor zich, dacht ik.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:13 schreef Jereon het volgende:
De vraag van TS is:
"Willen we ons Nederlander voelen in Nederland?"
Jouw antwoord luidt:
[..]
Dus, vraag ik mij dan af: "Spreek jij nu wel de waarheid?"
hoewel, zoals ik al meerdere keren heb vernomen, zou het weleens een typisch Nederlands kenmerk kunnen zijn dat men niet leest, of niet de moeite neemt te lezen
![]()
Uit jou reactie zou je inderdaad kunnen afleiden dat het antwoord volmondig "ja" is, echter zou dat wel hhogst merkwaardig zijn als dat inderdaad ook wordt afgeleid. Want er blijkt namelijk nergens uit die tekst dat jij je Nederlander wilt voelen... Dus zo voor zich sprkend is het nu ook weer niet he? Sterker nog, het is helemaal niet vanzelfsprekendquote:Op maandag 22 maart 2004 13:29 schreef Castor het volgende:
[..]
Uit mijn reactie zou je kunnen afleiden dat het antwoord op de vraag een volmondig "Ja" is. Spreekt voor zich, dacht ik.
Leuke NLe vlag als icoon voor iemand die zich geen NL voelt.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 19:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat voelen ze zich dan ?
[..]
Wat boeit mij het ? Ik voel me geen Nederlander. Ik zou niet eens weten hoe dat voelt. Leg het eens uit ?
Gelly heeft, als meerdere fokkers, een vlag halfstok voor de overleden ex-koningin Juliana. Dat heeft weinig met je al of niet Nederlander te voelen.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 18:39 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Leuke NLe vlag als icoon voor iemand die zich geen NL voelt.
Londsdale kleding verbieden op een school in Limburg was binnen 3 seconde geregeld en ik heb geen protestacties gezien. Zou je het zelfde doen met hoofddoekjes dan is europa te klein.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:08 schreef Jereon het volgende:
[..]
Het is en blijft, in mijn ogen, gewoon een stomme en ondoordachte uiting om te zeggen om bepaalde kleding en/of uiterlijkheden te verbieden. (of het nou om geloofsovertuiging of om andere zaken zoals de mode is...) Het ene verbieden zal leiden tot het andere verbieden. Je mag geen hoofdoek om omdat dat mogelijk een uiting van geloofsovertuiging is, daardoor mag een hoofddoek als mode-object natuurlijk ook niet meer... (anders zegt men wel dat het verboden kledingstuk niet uit geloofsovertuiging maar voor mode-doeleinden is toegepast) Kortom het is wel degelijk een nieuwe regel waarvan jij voorstander bent die niet of nauwelijks in de praktijk is toe te passen zonder de vrijheden van de mens te zeer te perken.... De enige eerlijke oplossing zou zijn dat iedereen hetzelfde uiterlijk aanneemt.
Nee idd. Sympathie voelen voor het NLe koningshuis heeft niets te maken met je NLer of niet voelen!quote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gelly heeft, als meerdere fokkers, een vlag halfstok voor de overleden ex-koningin Juliana. Dat heeft weinig met je al of niet Nederlander te voelen.
Sympathie voelen voor de slachtoffers in Madrid betekent dus ook dat je je Spanjaard voelt?quote:Op zondag 28 maart 2004 10:55 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Nee idd. Sympathie voelen voor het NLe koningshuis heeft niets te maken met je NLer of niet voelen!.
Ja, vergelijkbaar om de natuurlijke dood van een 90+er te vergelijken met honderden doden door een aanslag. Heb jou noch gelly Spaanse vlaggen als icoon zien voeren toen. Misschien omdat jullie je beiden meer NLer als Spanjaard voelen?quote:Op zondag 28 maart 2004 10:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sympathie voelen voor de slachtoffers in Madrid betekent dus ook dat je je Spanjaard voelt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |