abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17802437
quote:
Michiel Smit lijsttrekker Europese Verkiezingen

Tijdens de feestelijke startbijeenkomst in Rotterdam voor de campagne Europese Verkiezingen 2004 heeft Nieuw Rechts aangekondigd met Michiel Smit als lijsttrekker de verkiezingen in te gaan. Tegelijk is ook de campagnestek www.MichielSmit2004.nl online gegaan om kiezers te informeren.

Onder de leuze "Nederland onafhankelijk, stem Nieuw Rechts!" zal de partij op jacht gaan naar een zetel in het Europees Parlement. Nieuw Rechts kiest duidelijk positie tegen de toenemende invloed van de Europese Unie en pleit voor behoud van soevereiniteit van de individuele lidstaten.

"Onze 'volksvertegenwoordigers', met name in het Europees Parlement, verkwanselen de Nederlandse belangen, terwijl het Nederlands belang juist voorop behoort te staan voor Nederlandse politici", aldus de lijsttrekker.

Tijdens deze eerste fase van de campagne zal Nieuw Rechts met honderden vrijwilligers op pad gaan met honderdduizenden pamfletten en posters. De gehele lijst en het uitgebreide programma zullen medio april gepresenteerd worden.
Bron: NieuwRechts

Het zou een hele knappe prestatie zijn als het ze zal lukken. Om deel te nemen aan de Europese verkiezingen moet je namelijk toch al snel €11.000 neerleggen, wat erg veel geld is voor zo'n kleine en jonge partij. Zou het ze lukken een zetel te halen?

Ondanks dat de kiesdrempel vrij hoog ligt bij deze verkiezing (100 / 27 = 3,7%) denk ik toch dat ze wel een kleine kans maken. Halen ze het niet hebben ze in iedergeval weer wat publiciteit gekregen doordat ze zendtijd krijgen op Nederland 1,2 en 3.

Voor meer info: http://www.michielsmit2004.nl
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 18 maart 2004 @ 15:53:39 #2
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17802476
Ik vraag me af of dit nu zo'n verstandige zet is.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_17802535
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 15:53 schreef Lemmeb het volgende:
Ik vraag me af of dit nu zo'n verstandige zet is.
Waarom niet/wel?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_17802563
Volgens mij hebben ze dat geld nog niet bij elkaar.

Op zich moet een rechtse partij die zich afzet tegen de EU zetels kunnen halen natuurlijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_17802655
Van mij mogen ze meedoen, want dan zijn ze 11000 euro armer.
I used to be schizophrenic, but we're okay now.
pi_17802717
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 16:02 schreef Dokter_Mo het volgende:
11 rooitjes heb je toch zo bijelkaar als je de juiste mensen kent.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 18 maart 2004 @ 16:06:08 #7
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17802743
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 15:56 schreef Tikorev het volgende:
Waarom niet/wel?
1) Je openlijk afzetten tegen het Europees Parlement is leuk om lokaal of in Nederland zieltjes te winnen, maar erg onlogisch en onverstandig als een plekje binnen het Europees Parlement juist datgene is wat je ambieert.

2) Deze partij is nog veel te klein en veel te onervaren om op Europees niveau mee te draaien. Je kandidaat stellen voor het Europees Parlement slaat gewoon nergens op als je op nationaal en zelfs lokaal gebied nog nat achter de oren bent.

Met 2) als hoofdreden .
pi_17802784
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 16:06 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

1) Je openlijk afzetten tegen het Europees Parlement is leuk om lokaal of in Nederland zieltjes te winnen, maar erg onlogisch en onverstandig als je een plekje binnen het Europees Parlement juist datgene is wat je ambieert.

2) Deze partij is nog veel te klein en veel te onervaren om op Europees niveau mee te draaien. Je kandidaat stellen voor het Europees Parlement slaat gewoon nergens op als je op nationaal en zelfs lokaal gebied nog nat achter de oren bent.

Met 2) als hoofdreden .
Wie niet waagt die niet wint.
PimFortuyn werd in het begin ook door iedereen uitgelachen totdat bijna iedereen op hem ging stemmen
Ja Fortuyn blijft de geniaalste politicus die we ooit gehad hebben.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_17802804
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 16:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

PimFortuyn werd in het begin ook door iedereen uitgelachen totdat bijna iedereen op hem ging stemmen
Bijna iedereen?
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_17802830
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 16:09 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Bijna iedereen?
hehe ok iedereen
  donderdag 18 maart 2004 @ 16:10:13 #11
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17802837
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 16:05 schreef JohnDope het volgende:
11 rooitjes heb je toch zo bijelkaar als je de juiste mensen kent.
Waarschijnlijk kent hij alleen maar steuntrekkers dan .
  donderdag 18 maart 2004 @ 16:12:20 #12
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17802894
quote:
Fortuyn was een door de wol geverfde relnicht met charisma en visie. Michiel Smit is een kale snotaap die net komt kijken.

Je moet wel reëel blijven. 3x raden wat ik denk dat er van dit waagstuk terecht zal komen.
pi_17802990
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 16:12 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Fortuyn was een door de wol geverfde relnicht met charisma en visie. Michiel Smit is een kale snotaap die net komt kijken.

Je moet wel reëel blijven. 3x raden wat ik denk dat er van dit waagstuk terecht zal komen.
Ja ik ken die kerel eigenlijk niet, ik ken alleen ome Berlus uit het EU parlement maar daar kunnen we als nederlanderzijnde toch niet op stemmen?
  donderdag 18 maart 2004 @ 16:16:40 #14
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17802997
quote:

[..]

Bekijk het reëel, ook deze titel is slechts een toeschrijving zoals als ook de titel "de hollandse Haider" dat was. Vlak Frits Bolkestein, Ruud Lubbers, Joop den Uyl, Hans van den Broek, Gert Schutte en Elco Brinkman niet uit... (en niet noodzakelijkerwijs in die volgorde).

On topic: Ik vind dat Michiel Smit hier teveel hooi op zijn politiek niet volgroeide vork neemt. Mogelijk staan hem de Europese onkostenvergoedingen wel aan...

[ Bericht 7% gewijzigd door sjun op 18-03-2004 19:27:42 ]
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  donderdag 18 maart 2004 @ 16:23:11 #15
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17803153
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 16:16 schreef sjun het volgende:
On topic: Ik vind dat Michiel Smit hier teveel hooi op zijn politiek niet volgroeide vork neemt. Mogelijk staan hem de Europese onkostenvergoedingen wel aan...
Ik heb ook sterk de indruk dat er onzuivere (bij)bedoelingen in het spel zijn .

Ook dat is met het oog op de toekomst een hoogst onverstandige zet: men zal hem hier in de toekomst genadeloos op afrekenen.
pi_17803235
LOL

http://www.arabischeuropeseliga.nl

zullen ze bij de ael leuk vinden
  donderdag 18 maart 2004 @ 16:29:49 #17
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17803340
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 16:26 schreef JohnDope het volgende:
LOL

http://www.arabischeuropeseliga.nl

zullen ze bij de ael leuk vinden
Tsja...

Op zichzelf grappig, maar natuurlijk is hier in wezen sprake van ordinaire moddersmijterij.
  donderdag 18 maart 2004 @ 17:09:12 #18
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17804258
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 15:51 schreef Tikorev het volgende:
Halen ze het niet hebben ze in iedergeval weer wat publiciteit gekregen doordat ze zendtijd krijgen op Nederland 1,2 en 3.
Moeten ze wel in alle 19 districten 30 handtekeningen binnenhalen. Met conservatieven.nl lukte dat Smit bij lange na niet.
  donderdag 18 maart 2004 @ 17:12:28 #19
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17804322
Smit heeft overigens nog een maand om dat geld binnen te krijgen. Voor 14 april moet het binnen zijn. Vervolgens moet ie op 28 april de handtekeningen en de lijst inleveren.
  donderdag 18 maart 2004 @ 17:14:03 #20
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17804362
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 16:06 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

1) Je openlijk afzetten tegen het Europees Parlement is leuk om lokaal of in Nederland zieltjes te winnen, maar erg onlogisch en onverstandig als een plekje binnen het Europees Parlement juist datgene is wat je ambieert.
Je hebt zoveel Eurosceptische partijen in het EP, o.a. een Deense partij en de UK Independence Party.
  donderdag 18 maart 2004 @ 17:14:53 #21
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_17804381
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 16:16 schreef sjun het volgende:

[..]

Bekijk het reëel, ook deze titel is slechts een toeschrijving zoals als ook de titel "de hollandse Haider" dat was. Vlak Frits Bolkestein, Ruud Lubbers, Joop den Uyl, Hans van den Broek en Elco Brinkman niet uit... (en niet noodzakelijkerwijs in die volgorde).

En boer Koekoek dan ?
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_17804752
quote:
Gaat hij voor het Amerikaanse presidentschap of is hij lijsttrekker van een partij die een Europese zetel probeert te halen??
pi_17804791
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 17:34 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Gaat hij voor het Amerikaanse presidentschap of is hij lijsttrekker van een partij die een Europese zetel probeert te halen??
LOL .

Nu ik die website bekijk denk ik het eerste .
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  donderdag 18 maart 2004 @ 17:36:27 #24
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_17804793
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 16:02 schreef Dokter_Mo het volgende:
Bij driekwart van de kiesdeler krijg je het terug.

En die 11.000 euro nu kan veel effectief zijn dan die euro's in een landelijke campagne.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_17804864
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 17:36 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Bij driekwart van de kiesdeler krijg je het terug.

En die 11.000 euro nu kan veel effectief zijn dan die euro's in een landelijke campagne.
Als je het slim speelt is het een goedkope manier om flink wat reclame voor jezelf te maken. Dan hoeft het resultaat nog niet eens een zetel te zijn, of het geld terug. Maar ja, bij post-Fortuyn-partijtjes als Ratelband.nl, Conservatieven.nl en AVD bij de laatste kamerverkiezingen was het gewoon weggegooid geld, van die partijen is na deze verkiezingen ook weinig meer vernomen.
pi_17804940
quote:
De gehele lijst en het uitgebreide programma zullen medio april gepresenteerd worden.
Ik ben benieuwd. Ondanks dat deze partij nu ruim een jaar bestaat is er van een echt programma nog niet iets terug te vinden op hun site. Ik heb bij Michiel Smit nu ook nog niet echt het gevoel dat hij inhoudelijk nu zo aan de weg timmert. Hij spiegelt zich graag aan Fortuyn en DeWinter, maar ik heb (nog) niet de indruk dat hij ook maar iets van het charisma van deze heren in zich heeft. Ik had ook eigenlijk niet verwacht dat hij zelf de kar zou trekken bij deze verkiezingen, nadat ik vorige week las dat ze van plan waren om deel te gaan nemen.
  donderdag 18 maart 2004 @ 17:45:45 #27
60090 Akkersloot
pi_17804967
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 17:40 schreef Kozzmic het volgende:
Als je het slim speelt is het een goedkope manier om flink wat reclame voor jezelf te maken. Dan hoeft het resultaat nog niet eens een zetel te zijn, of het geld terug. Maar ja, bij post-Fortuyn-partijtjes als Ratelband.nl, Conservatieven.nl en AVD bij de laatste kamerverkiezingen was het gewoon weggegooid geld, van die partijen is na deze verkiezingen ook weinig meer vernomen.
NieuwRechts kan dan ook niet vergeleken worden met Ratelband.nl, Conservatieven.nl en AVD.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  donderdag 18 maart 2004 @ 17:53:14 #28
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_17805114
Ik denk dat'ie er nog wel een haalt ook.

Hoe *laag* is de opkomst ook weer over het algemeen bij de EP verkiezingen?

Ik zie er ook geen kwaad in, thats democratie.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 18 maart 2004 @ 18:51:32 #29
60090 Akkersloot
pi_17806329
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 17:53 schreef ExTec het volgende:
Ik denk dat'ie er nog wel een haalt ook.

Hoe *laag* is de opkomst ook weer over het algemeen bij de EP verkiezingen?

Ik zie er ook geen kwaad in, thats democratie.
Áls de standpunten verwerpelijk zouden zijn gaat "thats democratie" niet op
  donderdag 18 maart 2004 @ 18:54:48 #30
60090 Akkersloot
pi_17806427
Ik hoop dat NieuwRechts tijdens de campagne flink afgeeft tegen de gristenfascist Rouvoet (CU) die het commentaar van de VVD tegen de islam afdoet als een liberale "jihad".
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 17:49 schreef Akkersloot het volgende:
Kan in 'Liberale' jihad wekt weerzin in de Kamer ook het woordje "jihad" tussen aanhalingstekens. Dat de topic starter de VVD niet liberaal vindt is een mening die ik kan accepteren maar dat commentaar tegen de islam gelijk gesteld wordt aan de oorlog die de geesteszieke Mohammed bin Abdoellah tegen de "ongelovigen" heeft georganiseerd gaat me toch echt te ver.
pi_17807499
Tja hij mag het van mij proberen maar op een paar duizend stemmen in Rotterdam na is hij toch compleet kansloos .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 18 maart 2004 @ 20:16:40 #32
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17808919
Prima, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Het liefst zie ik dat er ook nog een Maoistische, Stalinistische, Nazistische, theocratische (zowel Joods als Islamitisch en Christelijk met eventuele onderverdelingen erbij) libertarische en communistische partij meedoen. Dan zie je meteen wat voor een vlees we in de kuip hebben.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_17810550
Zoals ik net ook postte op de frontpage:

Smit spreek met iedereen lijkt me, zoals hij onlangs met moslims sprak
bij zijn actie tegen al aqsa maar ook met radicaal rechtsen. Vind ik niet verkeerd zolang hij maar niet met dergelijke vlaggen gaat rondlopen.

Heb liever dat hij 500 jongeren weg haalt bij de nvu dan dat er 500 naartoe gaan. Zag trouwens wel dat er altijd met hetzelfde foto'tje word gesmeten,
foto's zijn schaars maar ik zag er net eentje voorbijkomen die wel recent is.

donderdag 18 maart 2004 @ 21:30:55 #34
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_17811235
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 18:51 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Áls de standpunten verwerpelijk zouden zijn gaat "thats democratie" niet op
Mag ik je even aan de volgende fotootjes van Michiel Smit en zijn vriendjes herinneren ?

De helm met hakenkruis kan als je naief bent natuurlijk een verzamelobject zijn

Maar laten we eens kijken wat er op die vlag staat :

Meneer Smit is de meest rechtse figuur en de vlag zegt inderdaad: "White pride Worldwide". Zo een vlag is geen verzamelobject.

En men maakte er een feestje van met, jawel: Hollandia bier:

Dit is dus Michiel Smit ten voeten uit. Verwerpelijk of niet ?
  donderdag 18 maart 2004 @ 21:38:51 #35
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17811521
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 21:30 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Mag ik je even aan de volgende fotootjes van Michiel Smit en zijn vriendjes herinneren ?

[afbeelding]
De helm met hakenkruis kan als je naief bent natuurlijk een verzamelobject zijn

Maar laten we eens kijken wat er op die vlag staat :
[afbeelding]
Meneer Smit is de meest rechtse figuur en de vlag zegt inderdaad: "White pride Worldwide". Zo een vlag is geen verzamelobject.

En men maakte er een feestje van met, jawel: Hollandia bier:
[afbeelding]

Bah bah en nog eens bah.
Hollandia bier.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_17812047
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 21:30 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

http://www.geenstijl.nl/paginas/michielsmit/foto5.jpg

Hij is gewoon gezellig op bezoek bij zijn Luxemburgse vrienden...
pi_17812068
Mag ik vragen wat er fout is op deze foto's? Kan nog steeds geen wettelijke fouten ontdekken die betrekking hebben op m smit namenlijk. Wat is er dat jou zo stoort aan deze foto's? Het is een beetje makkelijk om anderen na te blaten, zeg eens wat meer dan stomweg een foto te posten.
pi_17812126
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 21:57 schreef WieWatWaarom het volgende:
Mag ik vragen wat er fout is op deze foto's?
Niks natuurlijk. Smit, de voorvechter van integratie van onze allochtone medemens en ridder op het witte paard voor de onderdrukte moslima drinkt slechts een biertje met wat autochtone kornuiten. Gezellig tafereel, vooral de wandbekleding is erg sfeervol.
pi_17812844
quote:
Niks natuurlijk. Smit, de voorvechter van integratie van onze allochtone medemens en ridder op het witte paard voor de onderdrukte moslima drinkt slechts een biertje met wat autochtone kornuiten. Gezellig tafereel, vooral de wandbekleding is erg sfeervol.
"smit, de voorvechter van integratie" is natuurlijk gelul, sarcasme druipt eraf en daar heb je niets aan. Ridder op het witte paard? Ik weet niet hoe je aan die illusie komt mbt de onderdrukte moslima, hoe je uberhaubt aan moslima komt... Hij drinkt inderdaad een biertje, er bestaat nog een prive leven, en hij is nog steeds niet in overtreding. Als jij bij een gast komt, sensureer jij dan de 'wandbekleding' ? Ik niet, maar ik kom ook niet bij dergelijke gasten, maar smitje is natuurlijk wel bezig in de politie en politici moeten wel op de hoogte zijn van de belevingen van het volk. Als hij een krakerspand ingaat dan zal men het niet vernemen. Selectieve media heet dat.
  donderdag 18 maart 2004 @ 22:26:03 #40
88620 Compile
Cannon Project
pi_17812930
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 16:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ja ik ken die kerel eigenlijk niet, ik ken alleen ome Berlus uit het EU parlement maar daar kunnen we als nederlanderzijnde toch niet op stemmen?
Nee helaas. Het zou mooi zijn als iemand als Berlusconi dit land zou regeren! Zijn we gelijk van dat gezeik af met linkse kliekjes die al jaren bezig zijn met 'positieve discriminatie'

Gelijk de Publieke Omroep aan banden leggen, geen wachtgeld meer naar ambtenaartjes, geen pardon voor asielzoekertjes, geen overleg meer met marokko over steuntrekkers die hier de boel oplichten - > het land uit Beetje opruimen en de bezem erdoor kan geen kwaad. Ook viezerikken van justitie keihard aanpakken! Geen pardon voor smeerlappen die kleine kindjes pakken in een park, en er onderuit kunnen komen omdat ze een topambtenaar zijn.

Koningshuis afschaffen We hebben het wel gezien met die poppenkast, Balkenende een grote tape op de bek plakken, vastvinden en dumpen in een ouderwetse oer-Hollandse molen, en die domme zeeuw fijnmalen! Uitstrooien boven een asielzoekerscentrum, wie zaait zal oogsten
  donderdag 18 maart 2004 @ 22:40:34 #41
88620 Compile
Cannon Project
pi_17813309
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 22:21 schreef WieWatWaarom het volgende:

[..]

"smit, de voorvechter van integratie" is natuurlijk gelul, sarcasme druipt eraf en daar heb je niets aan. Ridder op het witte paard? Ik weet niet hoe je aan die illusie komt mbt de onderdrukte moslima, hoe je uberhaubt aan moslima komt... Hij drinkt inderdaad een biertje, er bestaat nog een prive leven, en hij is nog steeds niet in overtreding. Als jij bij een gast komt, sensureer jij dan de 'wandbekleding' ? Ik niet, maar ik kom ook niet bij dergelijke gasten, maar smitje is natuurlijk wel bezig in de politie en politici moeten wel op de hoogte zijn van de belevingen van het volk. Als hij een krakerspand ingaat dan zal men het niet vernemen. Selectieve media heet dat.
Helemaal mee eens! Het zal me een worst wezen dat hij een biertje drinkt bij wat gasten die een kale kop hebben en wat vlaggen hebben hangen. Het gaat om de politiek, de ideeën en de uitvoering ervan!
  donderdag 18 maart 2004 @ 22:57:54 #42
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_17813813
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 22:40 schreef Compile het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Het zal me een worst wezen dat hij een biertje drinkt bij wat gasten die een kale kop hebben en wat vlaggen hebben hangen. Het gaat om de politiek, de ideeën en de uitvoering ervan!
Het was geen werkbezoek maar een meeting met gelijkgestemden. Ik zie extreem-rechtse symbolen.
pi_17813847
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 22:40 schreef Compile het volgende:

[..]

Het gaat om de politiek, de ideeën en de uitvoering ervan!
Aaah, leuk... Misschien dat je me daar eens wat meer over kunt vertellen...

Ik heb eens rondgekeken op die verkiezingssite, en veel verder dan wat one-liners komt men (nog) niet. "Nederland geen melkkoe EU", "Tegen fusie met Turkije", "Tegen uitbreiding EU", "Voor Nederlandse onafhankelijkheid"; het komt allemaal een beetje op hetzelfde neer. Zag op het forum van NR ook een aardige reactie; NR is zo'n 2 jaar actief in de Rotterdamse gemeentepolitiek, maar een gemeentelijk programma hebben ze niet. NR is ongeveer een jaar bezig om landelijk aan de weg te timmeren, maar een landelijk programma hebben ze niet. Geen gekozen landelijk bestuur, een handjevol actieve afdelingen. De lijsttrekker benoemt zichzelf, en het is niet duidelijk hoe de rest van de lijst wordt gekozen. Hebben leden überhaupt wel inspraak?
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:02:50 #44
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17813950
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 22:57 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Het was geen werkbezoek maar een meeting met gelijkgestemden. Ik zie extreem-rechtse symbolen.
En dat ze gelijkgestemd zijn zie je aan?
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
pi_17814013
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 22:59 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik heb eens rondgekeken op die verkiezingssite, en veel verder dan wat one-liners komt men (nog) niet. "Nederland geen melkkoe EU", "Tegen fusie met Turkije", "Tegen uitbreiding EU", "Voor Nederlandse onafhankelijkheid"; het komt allemaal een beetje op hetzelfde neer. Zag op het forum van NR ook een aardige reactie; NR is zo'n 2 jaar actief in de Rotterdamse gemeentepolitiek, maar een gemeentelijk programma hebben ze niet. NR is ongeveer een jaar bezig om landelijk aan de weg te timmeren, maar een landelijk programma hebben ze niet. Geen gekozen landelijk bestuur, een handjevol actieve afdelingen. De lijsttrekker benoemt zichzelf, en het is niet duidelijk hoe de rest van de lijst wordt gekozen. Hebben leden überhaupt wel inspraak?
Zolang ze zichzelf maar belachelijk maken vind ik het goed.
pi_17814055
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:02 schreef Duritz het volgende:

[..]

Smit heeft iig geen hekel aan ze :

Kameraaaaaad !
pi_17814224
quote:

[..]
Hebben leden überhaupt wel inspraak?
Jawel. Leden hebben vrij veel inspraak. Ze hebben ergens een online plekje waar ze brainstormen over programmapunten.

Het is wel zo dat Michiel Smit een baasje is en de achilleshiel van Nieuw Rechts omdat hij voortdurend op dubieuze wijze het nieuws weet te halen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:11:47 #48
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_17814225
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:02 schreef Duritz het volgende:

[..]

Voor de volledigheid: het was een Holland-hardcore.com meeting. Dat was geen werkbezoek.
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:12:23 #49
88620 Compile
Cannon Project
pi_17814243
quote:

[..]

Ik mag aannemen dat leden wel degelijk inspraak hebben. Oneliners roepen is ook erg mooi, maar echt concrete plannen en de uitvoering ervanm mis ik ook, daar geef ik je gelijk in. Maar we zullen zien, het is nu de taak van Nieuwrechts zich waar te maken. Ik vind een beetje tegengas nooit verkeerd, aangezien dit huidige kabinet ook niet echt perspectief bied, en de VVD als enige er voor staat, samen met de LPF bij het oplossen van bepaalde problemen in dit land.
pi_17814246
joh, wat een simpel gelul, als je je plaatje maar kan plaatsen. Kijk eens naar je eigen foto's, hoevaak sta je daar wel niet op vanwege het 'gedrag' ? hij zit daar en een ander hangt om hem. dus?
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:13:08 #51
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17814263
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Smit heeft iig geen hekel aan ze :

[afbeelding]

Kameraaaaaad !
Het zijn aparte types ja, maar je kunt nergens zien dat hij gelijkgestemd is.

Ik kan ook met een foto op te proppen komen met Nelson Mandela voor een communistische vlag. Nu ga ik ook niet hem tientallen miljoenen doden in de goelag in de schoenen schuiven, laat staan dat hij dat gewild heeft of daar sympatie voor heeft. En hij hield nog wel een toespraak voor zo'n vlag, terwijl dit eerder een gezellige bijeenkomst lijkt bij niet al te snuggere, niet al te rijke types.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:14:27 #52
88620 Compile
Cannon Project
pi_17814297
Precies
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:14:53 #53
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17814319
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:11 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Voor de volledigheid: het was een Holland-hardcore.com meeting. Dat was geen werkbezoek.
Dus, hij wordt ergens gevraagd een biertje te drinken (onder je toekomstige stemmers begeven dus), en daar hebben ze allerlei rare dingen aan de muur hangen. Tja, het beste kun je dan weglopen, maar als je dat niet doet en je wordt zo gefotografeerd dan betekent het nog niet dat je gelijkgestemd bent. Het blijft een beetje dom natuurlijk, maar dat is iets anders.
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:17:00 #54
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17814385
dupo
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:17:40 #55
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_17814403
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:12 schreef WieWatWaarom het volgende:
joh, wat een simpel gelul, als je je plaatje maar kan plaatsen. Kijk eens naar je eigen foto's, hoevaak sta je daar wel niet op vanwege het 'gedrag' ? hij zit daar en een ander hangt om hem. dus?
Ik sta niet met extreem-rechtse symbolen op foto's
En als dit nou het enige was, maar nee. Ik kan me herinneren dat M.Smit wel eerder in opspraak is geweest, ondermeer vanwege uitspraken die hij zelf heeft gedaan op een internetforum. Die sloten overigens nauw aan bij de extreem-rechtse symboliek op de foto's.
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:19:20 #56
88620 Compile
Cannon Project
pi_17814439
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:17 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

En als dit nou het enige was, maar nee. Ik kan me herinneren dat M.Smit wel eerder in opspraak is geweest, ondermeer vanwege uitspraken die hij zelf heeft gedaan op een internetforum. Die sloten overigens nauw aan bij de extreem-rechtse symboliek op de foto's.
Bewijs? Bron?
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:19:25 #57
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_17814441
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:14 schreef Duritz het volgende:

[..]

Dus, hij wordt ergens gevraagd een biertje te drinken (onder je toekomstige stemmers begeven dus), en daar hebben ze allerlei rare dingen aan de muur hangen. Tja, het beste kun je dan weglopen, maar als je dat niet doet en je wordt zo gefotografeerd dan betekent het nog niet dat je gelijkgestemd bent. Het blijft een beetje dom natuurlijk, maar dat is iets anders.
Als je verwacht dat deze mensen op je gaan stemmen, zullen ze dat wel niet voor niets doen he. Meestal zijn het dan sympathisanten van je eigen denkbeelden.
pi_17814452
En dat waren? en waar?

Mensen veranderen niet? Nee inderdaad de sp is nogsteed een verkapte ncpn:)
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:20:33 #59
88620 Compile
Cannon Project
pi_17814474
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:19 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Als je verwacht dat deze mensen op je gaan stemmen, zullen ze dat wel niet voor niets doen he. Meestal zijn het dan sympathisanten van je eigen denkbeelden.
Dus als moordenaars of kinderverkrachters, criminelen stemmen op het CDA dan zullen ze dat ook niets voor niets doen
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:20:39 #60
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17814477
quote:

[..]

Dat is niet zo raar in een dergelijke partij. Dit type partijen drijven bijna altijd op een charismatische leider. Veel leden wil geen inspraak, die willen een sterke leider.
pi_17814494
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:19 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Alsof die lui op Michiel Smit stemmen. Het ziet er wel gezellig uit op die foto, maar het lijkt me niet dat ze op een homofiel gaan stemmen die pro-Israel is.
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:23:25 #62
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_17814536
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:19 schreef Compile het volgende:

[..]

Bewijs? Bron?
Ik doel op zijn uitspraken op het Stromfront forum.
Overigens heeft hij ook zijn steun uitgesproken voor de NNP.
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:23:30 #63
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17814540
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:17 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

In dat geval was het een reactie op een forum over de ghettocultuur. Het was een flauwe oneliner. In alle geschriften over hem ben ik ook niets negatiefs over negers, of iets positiefs over blanken tegengekomen. Hij strijdt tegen de oprukkende islam. Maar dat is niet racistisch natuurlijk.

Dat zegt dus nog steeds niet over zijn vermeende gelijkgestemdheid.
pi_17814573
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:23 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Die uit z'n verband gerukte oneliner over fopnegers bedoel je?

Maken jullie je daarom zo druk?
pi_17814580
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Alsof die lui op Michiel Smit stemmen. Het ziet er wel gezellig uit op die foto, maar het lijkt me niet dat ze op een homofiel gaan stemmen die pro-Israel is.
Jij gaat er vanuit dat deze mensen ook daadwerkelijk nadenken over zulke dingen. Ze stemmen alleen meer op nieuws-rechts vanwegen de anti-islam en allochtonen houding. Kijk anders eens op www.holland-hardcore.com hoe deze lui over nieuws-rechts denken.
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:25:01 #66
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17814586
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:23 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Klopt ook niet. Hij heeft de jongerenafdeling van deze partij succes toegewenst.
pi_17814620
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Jij gaat er vanuit dat deze mensen ook daadwerkelijk nadenken over zulke dingen. Ze stemmen alleen meer op nieuws-rechts vanwegen de anti-islam en allochtonen houding. Kijk anders eens op www.holland-hardcore.com hoe deze lui over nieuws-rechts denken.
Ik denk dat het zeker wel een rol speelt. Als puntje bij paaltje komt moet ik nog eens zien of deze lieden echt NR gaan steunen. Als ze überhaupt al gaan stemmen voor het EP...
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:26:29 #68
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_17814625
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het is onder extreem-rechtse groeperingen heel hip om pro-Israel te zijn, want in de ogen van die groeperingen is Israel anti-Islam en anti-moslim.
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:27:11 #69
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17814643
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat zijn scholieren. Hetzelfde wordt gepraat over Amerika en dan stemt men PvdA, en dan vindt iedereen het wel goed. Laat mensen zelf uitmaken of ze de standpunten van Nieuw Rechts goed genoeg vinden, en of Michiel Smit een goede vertegenwoordiger is voor hen. Dat er een paar pubers lekker tegendraads zitten te doen boeit me geen zak. Ze hadden ook stoned op de dam kunnen zitten.
pi_17814655
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:26 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Het is onder extreem-rechtse groeperingen heel hip om pro-Israel te zijn, want in de ogen van die groeperingen is Israel anti-Islam en anti-moslim.
Vandaar dat de NVU zo pro-Israel is inderdaad. De meeste extreem-rechtse figuren zijn behoorlijk anti-Israel hoor.
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:28:19 #71
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_17814676
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:25 schreef Duritz het volgende:

[..]

Klopt ook niet. Hij heeft de jongerenafdeling van deze partij succes toegewenst.
Nee hij heeft de NNP aangemoedigd in de hoop dat de LPF sterker zou staan als er nog een politieke partij sterk zou worden aan de rechterkant van het politieke spectrum. Tegen de NNP-ers heeft hij letterlijk gezegd: "mijn steun heb je".
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:28:35 #72
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17814683
quote:

[..]

Je bent niet echt een kenner van extreem-rechts zo te zien, geeft niet, maar praat er dan niet over alsof je er wat vanaf weet.
pi_17814688
quote:

[..]

Echt extreem-rechtse groeperingen zijn juist erg voor de fundamentalistische islam.
pi_17814707
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:28 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Nee hij heeft de NNP aangemoedigd in de hoop dat de LPF sterker zou staan als er nog een politieke partij sterk zou worden aan de rechterkant van het politieke spectrum. Tegen de NNP-ers heeft hij letterlijk gezegd: "mijn steun heb je".
Daarom richt hij natuurlijk ook z'n eigen partij op. Als steun voor de NNP.
pi_17814709
inderdaad, tegen de oprukkende islam is het enige waar ik hem op heb kunnen betrappen met zijn clubje molukkers, pakistanen en wat antillianen en voormalig moslims. ach ja, die worden niet in beeld gebracht natuurlijk. Komt tijd, komt raad.

Als ik 1 ding heb gezien is het wel dat hij niet om kleurtjes geeft.
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:30:07 #76
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17814717
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:28 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Dus? Hij zegt zijn steun toe aan de NNP om de LPF rechts te houden. Nou, heel nobel lijkt me. Maar dat zegt hij als LPF'er. Nu is hij niet aan te spreken op de daden van de NNP of wel soms?
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:30:27 #77
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_17814725
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:28 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Echt extreem-rechtse groeperingen zijn juist erg voor de fundamentalistische islam.
Die groeperingen heb je ook. Vooral een populair standpunt onder bepaalde groepen neo-nazis. Opportunistisch zooitje he?
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:31:56 #78
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17814750
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:30 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Die groeperingen heb je ook. Vooral een populair standpunt onder bepaalde groepen neo-nazis. Opportunistisch zooitje he?
Niet echt. Geen enkele extreem-rechtse of vermeend extreem-rechtse partij is door de jaren heen veranderd van mening hierover. Nieuw Rechts is de eerste vermeend extreem-rechtse partij die het voor Amerika en Israël opneemt. Net als de rechterzijde van de VVD en de conservatieven in de VS.
pi_17814757
quote:
Inderdaad, vandaar ook de afstand van Florens. Smit en Florens kijken toch anders tegen de toekomst aan en zijn ook 'uit elkaar' geloof maar niet dat Nieuwrecht Nnp en de Na elkaar zo liggen,
volg je nieuws als je er iets over wilt zeggen.......
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:32:22 #80
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_17814761
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Hij heeft het zelfs ook nog bij conservatieven.nl geprobeerd. Erg consistent is hij dus niet. Ik ga pitten trouwens.
pi_17814770
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:32 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Hij heeft het zelfs ook nog bij conservatieven.nl geprobeerd. Erg consistent is hij dus niet. Ik ga pitten trouwens.
Ik heb ook nergens gezegd dat Smit consistent is.
pi_17814776
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:20 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Dat is niet zo raar in een dergelijke partij. Dit type partijen drijven bijna altijd op een charismatische leider. Veel leden wil geen inspraak, die willen een sterke leider.
Heeft NR een charismatische leider? Wie is dat dan?
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:33:09 #83
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17814780
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:32 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Hij heeft het zelfs ook nog bij conservatieven.nl geprobeerd. Erg consistent is hij dus niet.
Dus? Femke komt van de PvdA. En gebrek aan consistentie is wel een erg zwak aftreksel van gelijkgestemdheid met white power-figuren.

Tip: Word geen strafpleiter!
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:33:48 #84
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17814792
Het leek me op het 1e gezicht geen belachelijke site. Aardige regels voor het forum en een nette indeling, stukjes over de geschiedenis van Nederland, het volkslied, etc. Ik schrok echter toen ik 'de volkshelden' zag: Pim Fortuijn, Peter Siebelt en Theo van Gogh, daar heb ik geen problemen mee. Ik denk alleen dat de drie zich wel eens achter de oren zullen krabben of in hun graf zouden omdraaien als ze zich in een lijst met: Janmaat en "De 5 jongeren uit Eindhoven die verantwoordelijk zijn voor de brandstichting in een islamitische school.Respect voor deze mensen! een goed voorbeeld voor de rest van nederland!", zouden zien.
pi_17814870
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:32 schreef WieWatWaarom het volgende:

[..]

Inderdaad, vandaar ook de afstand van Florens. Smit en Florens kijken toch anders tegen de toekomst aan en zijn ook 'uit elkaar' geloof maar niet dat Nieuwrecht Nnp en de Na elkaar zo liggen,
volg je nieuws als je er iets over wilt zeggen.......
quote:
Waarom werkt Nieuw Rechts samen met de Nieuwe Nationale Partij?

Wij willen op alle fronten waar dat mogelijk is één vuist maken met gelijkgestemden. Dit houdt niet in dat we de standpunten van de andere persoon of partij meteen voor 100% onderschijven. Wij voelen ons echter niet genoodzaakt ons actief te distantiëren van partijen, personen of standpunten waar wij niets mee te maken hebben.
http://www.nieuwrechts.nl/veelgestelde_vragen.html
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:37:52 #86
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17814909
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:36 schreef gelly het volgende:

[..]

[..]

http://www.nieuwrechts.nl/veelgestelde_vragen.html
Groen Links en de NCPN (je weet wel: van die knokploeg) gaan aanstaande zaterdag samen demonstreren. Dit maakt Groen Links toch ook niet fan van NCPN of wel soms?
pi_17814922
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:30 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Nee helemaal niet.

De fundamentalistische islam is heel goed te vergelijken met het nazisme.
pi_17814933
Nieuw-rechts is trouwens nog linkser dan de SP, behalve op allochtonen vraagstukken. Waarom heet het nieuw-rechts ? Het partij programma is zo oud als de weg naar Rome.
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:39:27 #89
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17814957
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:38 schreef gelly het volgende:
Nieuw-rechts is trouwens nog linkser dan de SP, behalve op allochtonen vraagstukken. Waarom heet het nieuw-rechts ? Het partij programma is zo oud als de weg naar Rome.
Waarom noemen ze de PvdA nog steeds progressief, terwijl ze niets willen veranderen?
pi_17814977
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:37 schreef Duritz het volgende:

[..]

Groen Links en de NCPN (je weet wel: van die knokploeg) gaan aanstaande zaterdag samen demonstreren. Dit maakt Groen Links toch ook niet fan van NCPN of wel soms?
Werkt Groen-Links actief met de NCPN samen
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:41:00 #91
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_17814991
En ze zijn Lorentz vergeten bij Nederlandse wetenschappers, hoe kunnen ze dan doen :'(

En ook Van der Waals
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:41:24 #92
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17815004
quote:
Dat extreem-links en -rechts elkaar raken, zie het politieke spectrum deels als een cirkel, is niet zo raar.
pi_17815020
quote:
De naam is slecht gekozen. Dat ben ik met je eens. Als de partij over tien jaar nog bestaat is het niet nieuw meer en links of rechts in je naam zetten vind ik ook niet handig.
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:42:20 #94
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17815030
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee. Maar ze demonstreren samen. Dit doet (deed) Nieuw Rechts ook met de NNP. En zoals dat stukje ook aangeeft, Nieuw Rechts hoeft zich niet te distantiëren van de NNP, waarom ook? Maar het betekent nog niet dat Nieuw Rechts zich hoeft te verantwoorden voor daden, het verleden of leden van de NNP. Ook niet als ze om meer mensen te trekken een keer samenwerken omwille van een demonstratie. Andere partijen mochten zich namelijk ook inschrijven.
pi_17815033
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:41 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Dat extreem-links en -rechts elkaar raken, zie het politieke spectrum deels als een cirkel, is niet zo raar.
Klopt, maar het hele partijprogramma komt nationaal-socialistisch over. Er is niks rechts aan.
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:43:07 #96
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17815049
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Is dat zo raar? Ik meen dat CPN een van de partijen was die gefuseerd is tot GL.
pi_17815068
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:43 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Is dat zo raar? Ik meen dat CPN een van de partijen was die gefuseerd is tot GL.
Ja, maar sindsdien is er weinig communistisch meer aan GL.
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:44:18 #98
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17815072
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Klopt, maar het hele partijprogramma komt nationaal-socialistisch over. Er is niks rechts aan.
Hó! Als er niets rechts aan is, dan hoef ik het ook niet meer te verantwoorden hè.

Nieuw Rechts is wel degelijk rechts. Het is rechts zoals ook Buchanan in de VS rechts is. Protectionistisch rechts. Er staat nergens dat bijstandsmoeders meer geld krijgen, of dat er meer geld naar WAO'ers moet. Ze zijn rechtsconservatief (zoals het Vlaams Blok), niet rechtsliberaal (zoals klassiek liberalen)
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:45:07 #99
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17815087
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Het politieke spectrum is dan ook niet unidimensionaal.
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:45:15 #100
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17815091
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:44 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat is subjectief. Voor mij is de PvdA enorm communistisch, voor andere is D66 weer enorm rechts.
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:46:50 #101
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17815127
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:44 schreef gelly het volgende:

[..]

Arbitrair. Maar GL is voornamelijk klassiek "progressief links" .
  vrijdag 19 maart 2004 @ 07:52:35 #102
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17817520
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 17:14 schreef freako het volgende:
Je hebt zoveel Eurosceptische partijen in het EP, o.a. een Deense partij en de UK Independence Party.
En hebben die veel succes in het EP zelf?
  vrijdag 19 maart 2004 @ 07:56:05 #103
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17817533
Ziet er leuk uit trouwens, die foto's van MS . Gezellig, biertje durbij etc.

Ik denk dat ik ook eens een kijkje ga nemen in die kringen. Ik kan wel wat interessante nieuwe kennisen gebruiken .

Ik heb eerst al geprobeerd wat toenadering te zoeken tot moslimjongeren, maar die kotsten me massaal uit als ze merkten dat ik me niet wilde bekeren tot hun almachtige geloof en niet wilde rondparaderen met 'hun' symbolen als Marokkaanse en Turkse vlaggetjes enzo .
  vrijdag 19 maart 2004 @ 10:12:37 #104
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17818794
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:20 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Anderen dan weer, wensen zich een mediagenieke leider
pi_17978321
-edit- kappen met je gepotentieel

[ Bericht 87% gewijzigd door Kozzmic op 26-03-2004 12:38:59 ]
  vrijdag 26 maart 2004 @ 23:41:18 #106
85085 right-wing
Voor het Vaderland
pi_17995197
Michiel Smit heeft niet datgene wat Fortuyn wel had, namelijk de kennis en de charme. Daarbij is Smit een jong guppie, en zal hij door iedereen omver geluld worden. Toch vind ik NR wel een aardige volkspartij, maar het ontbreekt hen aan een sterke leider.

De VVD en de NNP hebben wel een goed boegbeeld.
pi_18566031
Toch knap:
quote:
Nieuw Rechts heeft borg voor EU-verkiezingen betaald(15-04-04)

Nieuw Rechts heeft gisteren de borgstelling aan de Nederlandse staat voldoen voor de deelname aan de Europese Verkiezingen op 10 juni 2004. De opwarmronde voor de campagne in mei is in volle gang, er zijn al ruim 100.000 pamfletten verspreidt. De campagnestek www.MichielSmit2004.nl trekt vele bezoekers en ook melden zich wekelijks tientallen mensen zich aan als vrijwilliger.

De campagne van Nieuw Rechts is gericht tegen de huidige Europarlementariërs, die sterk pro-EU zijn en de Nederlandse belangen verkwanselen. De partij wil zich de andere keuze profileren, voor de vele Nederlanders die zich nog steeds bedrogen voelen na de invoering van de Euro en de toelating van landen als Polen.

Onder het motto “Nederland onafhankelijk, Stem Nieuw Rechts” zal Nieuw Rechts zich onder meer voor de volgende punten inzetten:

• Nederland geen melkkoe Europese Unie
• Tegen uitbreiding Europese Unie
• Tegen Brusselse ambtenaren/regels
• Tegen fusie met Turkije in Europese Unie
• Voor Nederlandse onafhankelijkheid
  dinsdag 20 april 2004 @ 18:22:43 #108
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18566111
Voor Nederlandse onafhankelijkheid.

Wat betekent dat eigenlijk? Isolationisme?

Wanneer de EU economisch grote sprongen maakt willen wij er opeens wel mee bezig zijn? En wat is hun directe doel?, alle banden met de EU afbreken?

En zijn er nog meer dingen waar ze voor zijn of was dat het wel? Eigen constructieve inbreng?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_18566563
Nieuw Rechts heeft een punt.
Nederland is de grootste netto betaler van alle europese landen en daar hoor je niemand over.
Dus wens ik Nieuw Rechts veel succes.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_18566626
Ja, de grootste netto-betaler per hoofd van de bevolking van alle EU landen. De Noren geen lid van de EU betalen echter nog meer. Kennelijk levert deelnemen aan de EU-vrije markt een land zoveel op, dat het de moeite waard is om er aan mee te betalen zonder lid te zijn.

Nieuw Rechts een punt? I think not.
pi_18566671
Nee alle andere EG landen hebben ook voordelen maar betalen minder.
Trouwens Nieuw Rechts zal weinig stemmen behalen want de DDR Staatsomroep in ons land zwijgt alles rechts van het midden dood.
pi_18567009
Ik was eigelijk wel blij dat deze topic diep begraven lag. Nu komt iemand het weer opgraven. NR (Neo-Racisten) verdient geen enkele kans.
pi_18568558
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 18:46 schreef lionsguy18 het volgende:
Nieuw Rechts heeft een punt.
Nederland is de grootste netto betaler van alle europese landen en daar hoor je niemand over.
Dus wens ik Nieuw Rechts veel succes.
Komt omdat we te laks zijn in het binnenhalen van de beschikbare Europese subsidies en gelden .
pi_18568687
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik was eigelijk wel blij dat deze topic diep begraven lag. Nu komt iemand het weer opgraven. NR (Neo-Racisten) verdient geen enkele kans.
Dus Rechts betekent automatisch racistisch.
Tja het is natuurlijk wel waar dat elke moskee bezoeker een fundamentalist is
Kan ik niet ontkennen.
  dinsdag 20 april 2004 @ 20:08:59 #115
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18568747
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 18:52 schreef lionsguy18 het volgende:

Omdat de welvaart van een land een factor is voor de hoogte van de bijdragen, daarom is Nederland nettobetaler. Door de open markt van NL verdienen we het flink terug, maar die economiecijfers zie je niet terug in de begroting.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_18571695
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Is Nieuw Rechts racistisch dan?
pi_18571760
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:44 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Is Nieuw Rechts racistisch dan?
Neuh voornamelijk dom en extreem rechts.
pi_18572233
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

pi_18572325
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 21:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het heet nu radicaal rechts om accociaties met de tweede wereldoorlog te voorkomen.
lollig
pi_18573155
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:08 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Het heet nu radicaal rechts om accociaties met de tweede wereldoorlog te voorkomen.
Ach het blijft fout
pi_18573268
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach het blijft fout
Da's jouw mening.
pi_18573385
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 18:52 schreef lionsguy18 het volgende:
Trouwens Nieuw Rechts zal weinig stemmen behalen want de DDR Staatsomroep in ons land zwijgt alles rechts van het midden dood.
Nog maar een keertje dan?

ER ZIJN LANDEN IN EUROPA DIE GEEN LID ZIJN VAN DE EU, MAAR DIE WEL ZOVEEL DENKEN TE KUNNEN PROFITEREN VAN DE EU-REGELS, DAT ZE MEER DAN NEDERLAND BETALEN AAN BRUSSEL OM DEEL TE MOGEN NEMEN AAN DE INTERNE MARKT.

Oftewel; de bijdrages aan de EU zijn volstrekt irrelevant in verhouding tot de extra economische groei die de EU een land oplevert.
pi_18573432
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Da's jouw mening.
Yep en dat die van jou er meestal lijnrecht tegenovewr staat wist ik al .
pi_18573477
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Yep en dat die van jou er meestal lijnrecht tegenovewr staat wist ik al .
Ik vind jouw partijtjes ook behoorlijk fout
pi_18573494
Overigens wel een lekker wijf in je avatar .
pi_18573628
pi_18573662
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:42 schreef HiZ het volgende:

[..]

Oftewel; de bijdrages aan de EU zijn volstrekt irrelevant in verhouding tot de extra economische groei die de EU een land oplevert.
Wat een bullshit. Hoeveel meer economische groei heeft Nederland gekregen dankzij Europa in tegenstelling tot bijvoorbeeld landen als Noorwegen of Zwitserland?
  woensdag 21 april 2004 @ 09:31:22 #128
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18579262
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:50 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Hoeveel meer economische groei heeft Nederland gekregen dankzij Europa in tegenstelling tot bijvoorbeeld landen als Noorwegen of Zwitserland?
quote:
EUOBSERVER / BRUSSELS - Norwegians are eagerly watching developments in the EU as the country moves towards a new battle over EU membership.

Each Norweigian already contributes 233 euro per year to the EU's enlargement process - more per capita than any EU member.

The money pays for access to the enlarged internal market for Norwegian products.
But enlargement may also pave the way for more flexible European co-operation, which could make Norwegian membership of the EU more likely.

Enlargement is set to change the architecture of the Union and it must become more flexible in order to function with 25 members, argued Norwegian Prime Minister Kjell Magne Bondevik during a visit to Brussels on Thursday (5 February).

If Norway were to apply for membership again, it would be a very different European Union from the one Norwegians turned down in the last referendum in 1994, Mr Bondevik pointed out in Brussels.

There is still deep scepticism towards deeper European integration in Norway, and more flexible European co-operation would be a step in the right direction, according to the prime minister.
.
pi_18580370
quote:
Each Norweigian already contributes 233 euro per year to the EU's enlargement process - more per capita than any EU member.

The money pays for access to the enlarged internal market for Norwegian products.
Dat lijken mij eenmalige kosten. Verdeel die over het aantal jaren dat Nederland al nettobetaler is in de EU en ze komen er volgens mij veel voordeliger uit.

Bovendien ging het om de economische groei die Nederland of Noorwegen meer heeft door een lidmaatschap van de EU.
  woensdag 21 april 2004 @ 10:54:05 #130
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18580495
quote:
Op woensdag 21 april 2004 10:47 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat lijken mij eenmalige kosten.
Eenmalige kosten en "per year" spreekt elkaar een beetje tegen. .
quote:
Bovendien ging het om de economische groei die Nederland of Noorwegen meer heeft door een lidmaatschap van de EU.
Lijkt me lastig meetbaar, omdat de EU al zo lang bestaat. De open markten zijn gewoon geworden. En het is blijkbaar erg lucratief, anders willen de Noren niet 233 euro/inw jaar betalen. Verder sluit ik mij aan bij wat HiZ hierover gezegd heeft. Lees dat nog maar eens door.

http://www.opzoeknaareuro(...)gories=Wist+u+dat...
pi_18580533
quote:
Op woensdag 21 april 2004 10:54 schreef freako het volgende:

[..]

[..]

Verder sluit ik mij aan bij wat HiZ hierover gezegd heeft. Lees dat nog maar eens door.

http://www.opzoeknaareuro(...)gories=Wist+u+dat...
Dan vraag ik me af waarom men het niet laat bij 'more flexible co-operation' ipv meteen alles op één hoop te gooien.
  woensdag 21 april 2004 @ 10:57:17 #132
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18580565
quote:
Op woensdag 21 april 2004 10:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

bij 'more flexible co-operation'
Noorwegen betaalt een hoop geld aan de EU, maar heeft niks te vertellen. Ook niet aanlokkelijk. Noorwegen heeft 4,5 mln inwoners, dus betaalt meer dan 1 mld euro per jaar.
pi_18580685
quote:
Op woensdag 21 april 2004 10:57 schreef freako het volgende:

[..]

Noorwegen betaalt een hoop geld aan de EU, maar heeft niks te vertellen. Ook niet aanlokkelijk. Noorwegen heeft 4,5 mln inwoners, dus betaalt meer dan 1 mld euro per jaar.
Daarom snap ik niet waarom die grondwet er zo doorgedrukt moet worden. Daar zijn de machtsverhoudingen te weinig gebaseerd op wat iemand inbrengt. Noorwegen is een prima voorbeeld. Daarom ben ik voor 'more flexible co-operation' maar tegen de EU zoals men die nu ziet.
  woensdag 21 april 2004 @ 11:05:27 #134
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18580758
quote:
Op woensdag 21 april 2004 11:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Daarom snap ik niet waarom die grondwet er zo doorgedrukt moet worden. Daar zijn de machtsverhoudingen te weinig gebaseerd op wat iemand inbrengt.
Als je gaat kijken naar inbreng in geld om te bepalen wat iemand te vertellen heeft, voer je eigenlijk een censuskiesrecht in. Het is maar de vraag of je dat moet willen.
pi_18580792
quote:
Op woensdag 21 april 2004 11:05 schreef freako het volgende:

[..]

Als je gaat kijken naar inbreng in geld om te bepalen wat iemand te vertellen heeft, voer je eigenlijk een censuskiesrecht in. Het is maar de vraag of je dat moet willen.
Ik vind de huidige manier ook rechtvaardig. Bepaalde landen betalen veel, terwijl andere landen beslissen.
pi_18580859
quote:
Op woensdag 21 april 2004 10:54 schreef freako het volgende:

[..]

Nou ja, ok, hoeveel jaar 'enlarged' Europa?
pi_18744347
erg stil rond 'nieuwrechts' en de EU verkiezingen...
  woensdag 28 april 2004 @ 14:08:26 #138
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18744395
quote:
Op woensdag 28 april 2004 14:06 schreef Koos Voos het volgende:
erg stil rond 'nieuwrechts' en de EU verkiezingen...
Vandaag is de aanmelding bij de Kiesraad, dus het zal snel duidelijk worden of ze ook echt mee gaan doen in juni.
pi_18744656
Ze doen mee. De kandidatenlijst voor de Kafka-wannabe's:
1. Michiel Smit (m) (Rotterdam, 27 jaar)
2. Antonia Viljac (v) (Rotterdam, 30 jaar)
3. Koen Berghuis (m) (Tilburg, 19 jaar)
4. Wim Elsthout (m) (Haarlem, 40 jaar)
5. Inge Bleecke (v) (Rotterdam, 42 jaar)
6. Rene van Gool (m) (Loon op Zand, 31 jaar)
7. Jan Jitze Visser (m) (Dantumadeel, 17 jaar)
8. Betty Groothuizen-trip (v) (Rotterdam, 40 jaar)
9. Marcel Bijsterveld (m) (Schiedam, 41 jaar)
10. Peter Reedijk (m) (Den Haag, 21 jaar)
11. Roald van der Tempel (m) (Rotterdam, 18 jaar)
12. Wouter Troost (m) (Woensdrecht, 22 jaar)
13. Janny van Gelder (v) (Binnenmaas, 53 jaar)
14. Simon Schiffeleers (m) (Gilze en Rijen, 31 jaar)
15. Rob Copier (m) (Rotterdam, 25 jaar)
16. Marc Wintermans (m) (Valkenswaard, 22 jaar)
17. Frans Paalvast (m) (Rotterdam, 48 jaar)
18. Gabor Heeres (m) (Eindhoven, 25 jaar)
19. Anouschka van Corler (v) (Nijkerk, 19 jaar)
20. Cor van Engelen (m) (Rotterdam, 43 jaar)
21. Ruud Buth (m) (Rotterdam, 34 jaar)
22. Leonie de Raad (v) (Den Haag, 22 jaar)
23. Kenneth Tharmaratnam (m), (Nijmegen, 36 jaar)
24. Ade Jansen (m) (Kranenburg, Dui, 46 jaar)
25. Marc Bajema (m) (Gouda, 24 jaar
  woensdag 28 april 2004 @ 14:28:44 #140
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18744864
Ik ken verder alleen Wim Elsthout en Antonia Viljac. Elsthout was korte tijd CD-Kamerlid in 1994. Viljac stond eerst op de LPF-groslijst, en is daar later weer van afgevoerd. Dat ging met beschuldigingen van haar kant richting Cor Eberhard gepaard, over seksuele intimidatie.
pi_18744943
Antonia Viljac heeft op de lijst gestaan van de LPF als ik het goed heb. Verder zijn er wat namen die me bekend voor komen...

Nummer 23 van de lijst schrijft bijvoorbeeld weleens brieven naar de Metro.
pi_18745401
quote:
Op woensdag 28 april 2004 14:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ze doen mee. De kandidatenlijst voor de Kafka-wannabe's:
1. Michiel Smit (m) (Rotterdam, 27 jaar)
2. Antonia Viljac (v) (Rotterdam, 30 jaar)
3. Koen Berghuis (m) (Tilburg, 19 jaar)
oef.. gelukkig

woensdag 28 april 2004 @ 15:33:07 #143
92803 Bela
homo ludens
pi_18746317
quote:
Op woensdag 28 april 2004 14:50 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

oef.. gelukkig

[afbeelding]
Die jongen lijkt wel wat op de middendertiger Maarten Hanenbergh uit Utrecht.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_18746400
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:33 schreef Bela het volgende:

[..]

Hij heeft ook wel wat weg van ETAfiel Marc de Graaf
pi_18748823
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:33 schreef Bela het volgende:

[..]

Ik zou zweren dat het Marc de Waard van het Baskisch Informatie Centrum was.
smachtend naar mensen met een bewegelijk verstand
  donderdag 27 mei 2004 @ 11:05:26 #146
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_19441164
dat spotje van nieuwrechts voor de Europese verkiezingen; jezus wat erg!
Wat een stelletje kansloze debielen!
.
pi_19447306
pi_19489862
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 11:05 schreef Yankee het volgende:
dat spotje van nieuwrechts voor de Europese verkiezingen; jezus wat erg!
Wat een stelletje kansloze debielen!
Inderdaad. Voor degene die het niet heeft gezien: http://www.nieuwrechts.nl/data/video/mediaplayer/nr384kps.wmv

Dat is dus ff voor die kerel die zat te kankeren dat de Nederlandse omroepen hen doodzwijgen. Domme kneus.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 11:10:51 #149
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_19490026
Die clip van NR doet me een beetje denken aan de reclames die je op TV-Noord ziet.

"Grasmaai'n is mien hobby, meubels verkoop'n mien vak"

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_19490074
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 10:58 schreef Internationalist het volgende:

Dat is dus ff voor die kerel die zat te kankeren dat de Nederlandse omroepen hen doodzwijgen. Domme kneus.
Dit moeten de Nederlandse omroepen verplicht uitzenden omdat NR voldoende handtekeningen heeft verzameld, voldoende borg heeft betaald en dus meedoet aan de verkiezingen.

Dus een voor jou.
pi_19490141
Rechtsliberaal

Geslacht:

Re:Doe eens iets geks..ga posters plakken.
Antwoord #5 Gepost op: 26 Mei, 17:33;

--------------------------------------------------------------------------------
Het zou ook wel handig zijn als iemand met toegang tot het forum van Fok.nl een posting zou plaatsen met de weblogs van enkele kandidaten.

Zelf heb ik een topic op www.pim-fortuyn.nl , www.fortuynpolitiek.nl en www.jongefortuynisten.nl gepost. Gaat wel sneller dan plakken.....

whehehe die gast dacht hier echt reclame te kunnen maken
Vandaar die gesloten topic onderaan met die links....
  zaterdag 29 mei 2004 @ 12:24:14 #153
3904 Koos Voos
teringhond
pi_19491300
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 11:20 schreef Internationalist het volgende:
Losers. 100%
mag ik jou daar ook onder rekenen ?
pi_19492343
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 12:24 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

mag ik jou daar ook onder rekenen ?
Tuurlijk. Ik zal er niet minder om slapen
Nul Zetels . Much ado about nothing. Ik ben benieuwd of ze na de Euroverkiezingen nog zo hoog van de toren blazen. Mogelijk komen de stemmen op Nieuwrechts als restzetel bij de PvdA of GroenLinks terecht. Dan heb je pas echt je zin gekregen.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 16:16:55 #157
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_19494931
Ik denk niet dat NieuwRechts wat gaat halen tijdens deze verkiezingen. Sowieso vond ik hun reclame-filmpje echt om te huilen en tja, hun punten, tegen de euro (alsof die terug valt te halen) en tegen Polen bij de EU (en Turkije); het zijn wel hele simpele punten.

Daarbij mist Michiel Smit toch echt charisma.
pi_19495089
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 16:12 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

pi_19495250
quote:

[..]

Inderdaad. Voor degene die het niet heeft gezien: http://www.nieuwrechts.nl/data/video/mediaplayer/nr384kps.wmv
Wat een NSB'ers...
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_19495255
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 20:08 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Omdat de welvaart van een land een factor is voor de hoogte van de bijdragen, daarom is Nederland nettobetaler. Door de open markt van NL verdienen we het flink terug, maar die economiecijfers zie je niet terug in de begroting.
Als de relatief grootste nettobetaler aan de EU droeg Nederland de afgelopen jaren 3,3 miljard Euro (206 euro per inwoner) af. Tot 2006 groeit het verschil tussen wat Den Haag betaalt en wat uit Brussel terugvloeit tot 4,8 miljard euro, ofwel 300 euro per inwoner per jaar.
pi_19495318
"Stem Nieuw RRECHTS. Stem Nieuw RRECHTS. Stem Nieuw RRECHTS. Stem Nieuw RRECHTS."

Alleen de marcherende laarzen ontbreken...
It is much easier to be critical than to be correct.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 16:50:03 #162
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19495518
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 16:34 schreef rattaplan het volgende:

[..]

Als de relatief grootste nettobetaler aan de EU droeg Nederland de afgelopen jaren 3,3 miljard Euro (206 euro per inwoner) af. Tot 2006 groeit het verschil tussen wat Den Haag betaalt en wat uit Brussel terugvloeit tot 4,8 miljard euro, ofwel 300 euro per inwoner per jaar.
Ja, dat zeg ik, Nederland draagt veel af, en dat komt door de grote welvaart hier. Alleen in deze cijfers zie je de economische winst niet terug.

Meneer_Aart, waarom zijn het trouwens NSB'ers?
pi_19495665
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 16:50 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik, Nederland draagt veel af, en dat komt door de grote welvaart hier. Alleen in deze cijfers zie je de economische winst niet terug.

Meneer_Aart, waarom zijn het trouwens NSB'ers?
Er is dus geen economische winst.
pi_19502911
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 11:10 schreef robh het volgende:
Die clip van NR doet me een beetje denken aan de reclames die je op TV-Noord ziet.

"Grasmaai'n is mien hobby, meubels verkoop'n mien vak"

Mulders Meubelland was het toch? .
  zaterdag 29 mei 2004 @ 23:21:44 #165
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19504142
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 16:58 schreef rattaplan het volgende:

[..]

Er is dus geen economische winst.
Die cijfers gaan over de begroting. Daar is verlies. Economische groei is iets totaal andes, en dankzij de open economie, die Nederland heeft, is een goede handelsrelatie met landen noodzakelijk. Door het wegvallen van alle barrieres binnen de EU heeft onder andere Nederland ontzettend veel profijt. De voordelen zijn voor een land als Noorwegen al voldoende om meer aan de EU te spenderen qua inwoners dan Nederland om het voordeel te ontvangen; meer dan 200 euro per inwoner per jaar spendeerd Noorwegen aan de EU, terwijl het niets ontvangt (op de begroting, wel qua economie), of zelfs echte invloed heeft.
pi_19504300
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 16:37 schreef Meneer_Aart het volgende:
"Stem Nieuw RRECHTS. Stem Nieuw RRECHTS. Stem Nieuw RRECHTS. Stem Nieuw RRECHTS."

Alleen de marcherende laarzen ontbreken...
Vergeet de marsmuziek en een leider met een paardenkop niet.
pi_19504341
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 16:34 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Wat een NSB'ers...
"Alle Oost-Europeanen en Turken die gaan komen om de banen vd Nederlanders in te pikken."

.
pi_19504432
Daarnaast zijn er in dat spotje ook dus ordinaire leugens te horen. Zo zou het euroteken in de supermarkt in de plaats zijn gekomen voor het guldenteken. Wat feitelijk onzin is, omdat omgerekend door de prijzenoorlog alles -ook omgerekend- goedkoper is geworden.

Ik vind dat NR en in het bijzonder Smit zichzelf totaal belachelijk maakt door deze tatiek van het gebruik maken van simpele ophitserij. Maar aangezien er nogal wat mensen zijn met een chronische afkeer van de euro (en arbeidsimmigranten), zou ik niet kunnen voorspellen of de mensen juist zouden weglopen of op hem zouden stemmen.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 23:40:22 #169
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19504500
Ik heb het spotje van NR gezien, en misschien ligt het aan mij, maar het verbaast mij niet in negatieve zin. Misschien het stukje over de euro wat erg kansloos is, maar verder is het des Michiel Smits. Dit zijn toch de zaken waar hij altijd op hamert?
pi_19508696
Ik vond dat laatste stukje eigenlijk wel komisch: "nu is het wel genoeg".

Voor de rest is het een wat ruige versie van de LPF - simplisme in optima forma.
  zondag 30 mei 2004 @ 11:19:46 #171
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_19508804
quote:
Op zondag 30 mei 2004 11:13 schreef SCH het volgende:

Voor de rest is het een wat ruige versie van de LPF - simplisme in optima forma.
Of nog een simpelere versie van de SP, het ligt eraan hoe je er tegen aankijkt natuurlijk! Alleen de SP zeurt niet over die Polen en de Turken.
pi_19508899
quote:
Op zondag 30 mei 2004 11:19 schreef Flumina het volgende:
Alleen de SP zeurt niet over die Polen en de Turken.
De LPF wel
  zondag 30 mei 2004 @ 11:37:12 #173
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_19509009
quote:
Op zondag 30 mei 2004 11:28 schreef SCH het volgende:

[..]

De LPF wel
Ja, ik zie het nu pas. Ik had liever gezegd Turkije erbij dan die 10 lidstaten van nu, maar goed.
pi_19512679
quote:

[..]

http://www.nieuwrechts.nl/data/video/mediaplayer/nr384kps.wmv
Als allereerste verkiezingsspotje voor zo'n kleine beginnende partij vind ik het een goed spotje

Een eurosceptische partij is wel wat er nog ontbreekt in Nederland...
pi_19512724
quote:
Op zondag 30 mei 2004 11:13 schreef SCH het volgende:

De posters van de SP zijn nog het allersimpelst.
pi_19515894
Waarom liet hij deze, Nieuwrechts doet mee aan de Europese verkiezingen. foto's niet zien? Weet het eloctoraat ten minste iets meer.............
  zondag 30 mei 2004 @ 17:46:48 #177
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19516535
quote:
Op zondag 30 mei 2004 14:44 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Als allereerste verkiezingsspotje voor zo'n kleine beginnende partij vind ik het een goed spotje

Een eurosceptische partij is wel wat er nog ontbreekt in Nederland...
LPF en SGP-CU zijn ook zulke partijen. SP en VVD zijn ook in mindere mate euro-sceptisch te noemen.
pi_19517440
Ik ga niet stemmen op Nieuw rechts moet er niet aandenken
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_19517526
Michiel smit : Turkije mag nooit bij eu horen
Hoe kan hij dat zeggen wat een ezel
pi_19517658
quote:
Op zondag 30 mei 2004 18:36 schreef Meki het volgende:
Michiel smit : Turkije mag nooit bij eu horen
Hoe kan hij dat zeggen wat een ezel
Christenunie/SGP vinden precies hetzelfde hoor.

Overigs ook een achterlijke corrupte fractie.
pi_19517675
quote:
Op zondag 30 mei 2004 18:43 schreef pberends het volgende:

[..]

Christenunie/SGP vinden precies hetzelfde hoor.

Overigs ook een achterlijke corrupte fractie.

ik vind dat niet
Turkije mag wel in EU samen met Marokko
pi_19517717
quote:
Op zondag 30 mei 2004 18:44 schreef Meki het volgende:

[..]

ik vind dat niet
Ja en Israel en Libie en Zuid Afrika en China en India en Tadzjikistan en de Galapagos Eilanden.
pi_19517743
quote:
Op zondag 30 mei 2004 18:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ja en Israel en Libie en Zuid Afrika en China en India en Tadzjikistan en de Galapagos Eilanden.
Op naar een EU-supermacht met die laatste!
pi_19517787
quote:
Op zondag 30 mei 2004 18:44 schreef Meki het volgende:

[..]

ik vind dat niet
Je hoeft nu niet te overdrijven. Marokko is een afrikaans land. Turkije is zowel europees als aziatisch en dankzij die uitzonderingspositie is het niet meer dan logisch dat Turkije wel lid zal worden.
  † In Memoriam † zondag 30 mei 2004 @ 18:52:52 #185
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19517811
quote:
Op zondag 30 mei 2004 18:48 schreef pberends het volgende:

[..]

Op naar een EU-supermacht met die laatste!
Mooi eiland. Gekke tamme vogels daar.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_19517843
quote:
Op zondag 30 mei 2004 18:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Israel niet , tegen vrede
pi_19517849
quote:
Op zondag 30 mei 2004 18:54 schreef Meki het volgende:

[..]

† In Memoriam † zondag 30 mei 2004 @ 18:57:14 #188
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19517888
quote:
Op zondag 30 mei 2004 18:54 schreef Meki het volgende:

[..]

Ja, Israel is boze wolf. Israel past beter bij de EU dan Turkije.

- Religieuze basis is er en sluit beter aan op het Westen
- technologisch zeer ver
- economisch goed
- ook een broertje dood aan fundamentalisten.
pi_19517924
quote:
Op zondag 30 mei 2004 18:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ja, Israel is boze wolf. Israel past beter bij de EU dan Turkije.

- Religieuze basis is er en sluit beter aan op het Westen
- technologisch zeer ver
- economisch goed

Israel ligt in Azie
Israel is niet democratisch
pi_19517933
quote:
Op zondag 30 mei 2004 18:59 schreef Meki het volgende:

[..]

Israel ligt in Azie
Turkije ligt ook grotendeels in Azie en Israel is wel democratisch.
pi_19517942
quote:
Op zondag 30 mei 2004 18:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Een broertje dood? De hele Gazastrook wordt bezet om maar 7500 fundamentalisten...
  † In Memoriam † zondag 30 mei 2004 @ 19:00:25 #192
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19517943
quote:

[..]

Israel ligt in Azie
Turkije ligt ook in Azie, en in Israel worden premiers gekozen, wat is daar niet democratisch aan?
  † In Memoriam † zondag 30 mei 2004 @ 19:00:57 #193
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19517953
quote:
Op zondag 30 mei 2004 19:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Een broertje dood? De hele Gazastrook wordt bezet om maar 7500 fundamentalisten...
Daarom willen ze er ook weg, maar daar gaat dit topic niet over.
pi_19517967
quote:
Op zondag 30 mei 2004 19:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Turkije ligt ook in Azie, en in Israel worden premiers gekozen, wat is daar niet democratisch aan?
Sharon is gekozen met geld . Sharon is te dik .
Sharon kan geen engels
  † In Memoriam † zondag 30 mei 2004 @ 19:02:29 #195
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19517977
quote:
Op zondag 30 mei 2004 19:01 schreef Meki het volgende:

[..]

Sharon kan geen engels
  zondag 30 mei 2004 @ 19:02:36 #196
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19517979
quote:

[..]

Israel ligt in Azie
En Marokko ligt in Afrika.

Een diepere discussie past beter in: Turkije bij de EU? [deel 2]
pi_19517986
quote:
Op zondag 30 mei 2004 19:01 schreef Meki het volgende:

[..]

Sharon kan geen engels
Sinds wanneer speelt lichaamsgewicht een rol bij eventuele toetreding tot de EU?

Jemig zeg, jij bent echt met afstand de allerdomste randdebiel van dit forum.
pi_19518112
quote:
Op zondag 30 mei 2004 19:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Sinds wanneer speelt lichaamsgewicht een rol bij eventuele toetreding tot de EU?

Jemig zeg, jij bent echt met afstand de allerdomste randdebiel van dit forum.
Dat is gewoon de waarheid
pi_19518138
quote:
Op zondag 30 mei 2004 19:08 schreef Meki het volgende:

[..]

Dat jij met afstand de allerdomste randdebiel van dit forum bent? Dat is inderdaad gewoon de waarheid.
  † In Memoriam † zondag 30 mei 2004 @ 19:10:21 #200
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19518145
quote:
Op zondag 30 mei 2004 19:08 schreef Meki het volgende:

[..]

Wel sportief van je om dat toe te geven.
pi_19518285
quote:
Op zondag 30 mei 2004 19:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat jij met afstand de allerdomste randdebiel van dit forum bent? Dat is inderdaad gewoon de waarheid.
pi_19520248
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 23:21 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Die cijfers gaan over de begroting. Daar is verlies. Economische groei is iets totaal andes, en dankzij de open economie, die Nederland heeft, is een goede handelsrelatie met landen noodzakelijk. Door het wegvallen van alle barrieres binnen de EU heeft onder andere Nederland ontzettend veel profijt. De voordelen zijn voor een land als Noorwegen al voldoende om meer aan de EU te spenderen qua inwoners dan Nederland om het voordeel te ontvangen; meer dan 200 euro per inwoner per jaar spendeerd Noorwegen aan de EU, terwijl het niets ontvangt (op de begroting, wel qua economie), of zelfs echte invloed heeft.
Economische Europese Gemeenschap als voorloper van de EU is opgericht om een sterker europa te krijgen en om landen economisch beter te laten worden. Ik zie het voornamelijk als een door Amerika opgericht pakt, om een sterkere bondgenoot te krijgen tegen communistische landen als Rusland en china. In de huidige EU zie ik echter enkel grote Europese bedrijven voordelen behalen.

Bijna dertig procent van de werkgevers verwacht dat Polen, Tsjechen en arbeidskrachten uit andere lage lonenlanden de komende zes jaar Nederlandse weknemers in hun eigen bedrijven verdringen.

Binnen industriele ondernemingen ligt dit percentage op 43 procent. Tijdens het congres "De Arbeidsmarkt 2010: Liggen We Op Koers?" in kaatsheuvel confronteerde de Brabants-Zeeuwse WErkgeversvereniging (BZW) gisteren minister De Geus (sociale zaken), FNV-voorzitter L. de Waal en voorzitter J. Schraven van VNO-NCW met deze onderzoeksresultaten. De BZW heeft voor onderzoek drieduizend Brabantse en Zeeuwse werkgevers ondervraagd.

Van de industriele werkgevers verwacht zeventig procent in 2010 mensen uit lagelonenlanden in dienst te hebben. Momenteel is dat nog ruim een kwart. In het totale Brabant en Zeeuwse bedrijfsleven denkt gemiddeld 42 procent over zes jaar goedkopere arbeidskrachten uit het buitenland op de loonlijst te hebben staan. Nu is dat percentage nog veertien.

Bovendien geeft veertig procent van de industriele ondernemers aan de komende jaren activiteiten over te plaatsen naar landen waat tegen een lager tarief kan worden geproduceerd. Volgens BZW is de politiek nog onvoldoende doordrongen van de ernst van de situatie en moeten "de bakens flink worden verzet". Van de ondervraagde werknemers is 86 procent van mening dat de huidige regering geen beleid voert om de productie-industrie in Nederland te behouden.

Bijna driekwart van de ondernemers verwacht dat in 2010 het voordeel van de huidige lagelonenlanden in Europa een stuk minder is geworden. Volgens de ondervraagde werkgevers zullen de lonen in deze landen stijgen en zal er een Europese arbeidsmarkt ontstaan.

In de landbouw zal het ook niet veel beter worden met de komst van de EU. Ik noem voorbeelden als championskweekers en boeren met koeien en varkens. Boeren zullen het met de huidige IKB regeling niet weerbaar genoeg zijn.
pi_19646380
Nieuw rechts? sjonge dan is het toch erg slecht met je gesteld.
Wat een stelletje domme kampnazi's. Te triest voor woorden.

Heb net hun website zitten bekijken, eigenlijk zo triest dat het grappig wordt, ben alleen bang dat net als bij pim fortuyn er nog mensen op gaan stemmen ook nog. Mensen die meteen stemmen alleen al omdat het woord "veranderen" ergens in terugkomt.

Als ik naar dat nieuw rechts kijk krijg ik steeds meer het gevoel dat Nederland net als de Amerikanen een grote inteelt familie aan het worden is en de mensen steeds dommer worden.
Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!
pi_19646476
Je praat wel anders als straks de nederlandse cultuur helemaal verdwenen is. En in de buurt waar ik woon is het er niet meer.
Groeten uit Holland.
pi_19646510
welke nederlandse cultuur? spijkerpoepen en koekhappen?
Vertel eens wat de nederlandse cultuur is?
Jij schijnt te weten wat het is.

Ik woon in een wijk met bijna alleen maar Nederlanders, en hoe deze rotzooi maken en met mekaar omgaan. Als dat het is hoeft het van mij ook niet.

[ Bericht 35% gewijzigd door E-ric op 04-06-2004 19:22:55 ]
Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!
pi_19646659
Peiling : bedroevende opkomst voor EP

Hilversum

De opkomst bij de Europese verkiezingen zal in Nederland donderdag

Vermoedelijk lager uitvallen dan vijf jaar geleden. Toen kwam 29,9 % opdagen.

Door de geringe interesse houdt De Hond een slag om de arm bij de voorspelling van de uitslag. Het is twijfelachtig of D66 en de LPF de kiesdrempel van 3,8 % overbruggen. Een zetel lijkt haalbaar voor de Partij van de Dieren en Europa Transparant van Paul van Buitenen

De prognose is verder dat het CDA 9 of 10 zetels haalt , PvdA 6 of 7 , de VVD 5 of 6 ChristenUnie 2 en GroenLinks en de SP beide 1.
pi_19657646
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 19:15 schreef rob2004 het volgende:
Je praat wel anders als straks de nederlandse cultuur helemaal verdwenen is. En in de buurt waar ik woon is het er niet meer.
Ben jij niet gewoon een kloon van Tikorev ?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2004 09:23:10 ]
pi_19661360
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 19:11 schreef E-ric het volgende:
Nieuw rechts? sjonge dan is het toch erg slecht met je gesteld.
Wat een stelletje domme kampnazi's. Te triest voor woorden.
Die mag je even onderbouwen kneusje.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 13:55:27 #209
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19661408
Nationalisering van de NS is dan wel weer een goed plan van Nieuw Rechts.

Jammer alleen dat dat soort punten er alleen maar bij zijn gehaald omdat het anders echt alleen maar over buitenlanders zou gaan. Daar heb je dus weinig van te verwachten.
pi_19665729
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 19:16 schreef E-ric het volgende:
welke nederlandse cultuur? spijkerpoepen en koekhappen?
Vertel eens wat de nederlandse cultuur is?
Jij schijnt te weten wat het is.

Ik woon in een wijk met bijna alleen maar Nederlanders, en hoe deze rotzooi maken en met mekaar omgaan. Als dat het is hoeft het van mij ook niet.
Je kunt niet snel uitleggen wat de nederlandse cultuur is. Het gaat veel verder dan molens en klompen.
Je komt er pas achter wat het is als het er niet meer is. Het is een gevoelskwestie.
Groeten uit Holland.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 18:52:31 #211
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19667307
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 17:32 schreef rob2004 het volgende:
Het is een gevoelskwestie.
Die bij elke Nederlander totaal anders is.
pi_19667949
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 13:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Die mag je even onderbouwen kneusje.
Welk stuk dat je dom bent als je er op stemt of dat domme kampnazi stuk.

Dat je dom bent als je er op stemt, omdat de punten gewoon niet goed zijn voor dit land, dat ze discriminerend zijn en simpelweg niet werken in de huidige samenlevingen wereld.

Dat kampnazi's? omdat het gewoon een aftakking is van het extreem rechts. Kijk naar de standpunten, kijk naar de lui met wie michiel smit optrekt als dat al niet genoeg zegt.

--
Nationale trots stimuleren, door o.a. het verplicht zingen van volkslied op scholen, herinvoering van de dagsluiting op televisie en radio en meer aandacht voor de vaderlandse geschiedenis op scholen
--
Nieuwe vorm van de hitler jugend?

--
Totale sluiting grenzen voor economische asielzoekers, opvang in de regio van economische en politieke vluchtelingen
---

wat is het verschil tussen een economische asielzoeker en een economische vluchteling??

En stel ik woon in Afrika, ben zeer intelligent en zeer goed geschoold maar in mijn land kan ik alleen bananenplukken terwijl ik veel bij kan dragen aan bijvoorbeeld ontwikkeling van medicijnen, noem maar op, waarom zou ik dan niet in een ander land mogen werken??
Wie ben jij om tegen mensen te zeggen dat ze niet ergens anders mogen wonen en werken.

Even kort door de bocht, maar stel je werkt in amsterdam en je woont in een boerendorp. En de gemeente amsterdam bepaald dat je daar niet zou mogen werken en dat je in je boerendorpje moet blijven voor de rest van je leven. Hoe zou je dat vinden?

We moeten kunnen leven in een vrije wereld.

--
Aan banden leggen van gezinshereniging
--

Fijn als je met de dood in je land bedreigd wordt, je naar nederland vlucht omdat je anders dood bent maar je vrouw en kinderen dan niet naar Nederland mogen komen. Je hier alleen zit tegen je zin in.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 20:57:23 #213
3904 Koos Voos
teringhond
pi_19669278

geitenwollensokkenluchtjes.....
pi_19680515
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 20:57 schreef Koos Voos het volgende:
geitenwollensokkenluchtjes.....
Het is maar wat je verkiest...
quote:
15. R.J. Copier (1979)
--------------------------------------------------------------------------------

Rob Copier is ook een Rotterdammer en penningmeester van Nieuw Rechts in Delfshaven. In september 2003 bezoekt hij een bijeenkomst van de NNP-jongeren met als thema "Stop de Islam". Hier zijn allerlei radicale rechts-extremisten aanwezig uit de NNP, zoals bijvoorbeeld Paul Peters en Rens Kaaijk. Copier is erg actief op internet, en dan vooral op de extreem- rechtse gabberwebsite "Holland Hardcore". De ondertitel van deze website is "Eigen Volk Eerst" en Copier tooit zich dan ook met de schuilnaam "E.V.E.". Ook is hij betrokken bij de website www.eigenvolkeerst.com. In oktober tracht Copier met een groep rechts-extremisten in Amsterdam te demonstreren, maar dit wordt door anti-fascisten voorkomen. In december heeft hij meer succes in Den Haag als de NNP-jongeren met de Jonge Fortuynisten tegen gratie voor een RAF-lid demonstreren. Op het Holland Hardcore internetforum zegt Copier in januari dat hij naar een meeting in Haarlem wil. Deze meeting ontaard in een vechtpartij tussen twee toevallig passerende allochtonen en een groep van 25 extreem-rechtse jongeren op het station van Haarlem.

Opmerkelijk is dat er al enige tijd compromitterende foto's van Michiel Smit op internet circuleren, waarin hij aanwezig is op een feestje met NNJ-leden en mensen van Holland- Hardcore. Op de foto's zit Smit onder andere voor een grote vlag met keltisch kruis en de leuze "White Pride Worldwide" en poseert een andere aanwezige met een Duitse helm met een nazi-symbool. Onlangs suggereerde Smit dat hij er bij die bijeenkomst in is geluisd. Laat Rob Copier nou een van de organisatoren van de bijeenkomst zijn geweest en erg waarschijnlijk een deel van de foto's hebben gemaakt. Copier werd tijdens deze bijeenkomst overigens door Michiel Smit kaalgeschoren.

Rob Copier (rechts)

=============
11. R.P.Q. van der Tempel (1985)

Roald van der Tempel is afkomstig uit de jongerenorganisatie van de NNP, de Nieuwe Nationale Jongeren (NNJ) en woont in Hoek van Holland. Hij was de afgelopen jaren zeer actief op allerlei extreem-rechtse internetfora. Vooral op het fascistische forum van Stormfront en het daaruit voortgekomen "Extreem Rechts Jongeren Forum" postte hij regelmatig zijn berichten. Zo lanceert hij eens het idee om een moskee te ontheiligen door een varkenskop aan de deur te hangen. In november 2002 wordt hij lid van de NNJ en bezoekt hij wat bijeenkomsten. In maart voegt hij een daad bij het woord dat hij eerder tegen een moskee uitsprak en doet hij mee aan een NNP demonstratie in Rotterdam tegen de islam en de komst van de Essalaam moskee. Rond die tijd verklaart hij op Stormfront ook dat hij Mein Kampf van Hitler gaat bestellen. Toch ziet Van der Tempel zichzelf niet als neo-nazi, maar dat hij racist is geeft hij nog wel toe. Sinds 2004 is hij erg actief voor Nieuw Rechts, loopt allerlei actie's en bijeenkomsten van hen af en is betrokken bij de ordedienst van de partij.

=============
6 A.H.J. van Gool (1972)

Beter dan hijzelf kan niemand René van Gool uit Kaatsheuvel presenteren: "Tieten en Bier!" is zijn motto en dat is Van Gool (alias "Blokkie" of "Blokske") ten voeten uit. Hij is al een aantal jaar actief in de Nederlandse Skinhead-scene. Van Gool presenteerde zich daarbinnen als een rechtsconservatieve seksist, homohater en geweldpleger. Niet zulke opmerkelijke karakteriseringen binnen in het Skinhead-wereldje. Zijn concrete activiteiten beperkten zich echter vooral tot concertbezoek en feesten.

Dat veranderde met de opkomst van en moord op Pim Fortuyn want hierdoor werd hij politiek actief. Direct na de oprichting van Nieuw Rechts werd Van Gool actief voor die partij en sindsdien loopt hij vrijwel alle acties en bijeenkomsten af. In zijn eigen regio (Tilburg) zette hij diverse acties, bijeenkomsten en borrels op poten. Inmiddels is hij interim-voorzitter van de afdeling Tilburg van Nieuw Rechts.

Daarnaast is hij ook een actief deelnemer aan het internetforum van de partij. Hij laat zich daar voortdurend gaan en ontspoort in tirades, scheldpartijen en geweldsdreigementen tegen politieke tegenstanders en allochtonen. Wanneer een jonge gabber in Muiderberg drie Marokkanen neerschiet reageert Van Gool onmiddellijk op het Nieuw Rechts-forum met een bericht "De omgekeerde wereld....." en drie lachende gezichtjes.

Zelf onderneemt hij af en toe ook concrete actie tegen die tegenstanders. Toen een groep milieuactivisten bij Van Gool in de buurt een bos bezetten, begon hij een pest-campagne. Verder houdt hij zich op een hapsnap-basis bezig met het verzamelen van informatie over linkse activisten. Erg toepasselijk is het mailadres vernietiglinkstuig@...com dat hij hiervoor gebruikt.

http://kafka.antifa.net/nr.eur.kand.htm
  † In Memoriam † zondag 6 juni 2004 @ 12:34:22 #215
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19680730
quote:
Op zondag 6 juni 2004 12:22 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het is maar wat je verkiest...
[..]
De meneren die jij hier toont zullen vast vuige gasten zijn, maar om de bewijslast nu uit jouw bron te halen... Nogal suggestief, subjectief en zeer onbetrouwbaar.
  zondag 6 juni 2004 @ 13:22:10 #216
45520 Internationalist
soms ook niet
pi_19681581
Had net op dat forum een lang verhaal geschreven, alles netjes etc, wordt het gewoon verwijderd. Open ik er een topic over, waarom het is verwijderd, is dat topic na 3 sec gewoon weg. En deze lui staan zogenaamd voor vrijheid van meningsuiting. Wat een teringlijers.

Die smeerlap heeft trouwens een boek geschreven hehe. http://www.nieuwrechts.nl/artikelen/1086444829.html
  zondag 6 juni 2004 @ 13:34:16 #217
3904 Koos Voos
teringhond
pi_19681779
quote:
Op zondag 6 juni 2004 12:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

De meneren die jij hier toont zullen vast vuige gasten zijn, maar om de bewijslast nu uit jouw bron te halen... Nogal suggestief, subjectief en zeer onbetrouwbaar.
als het rechts betreft is bij Kozzmic alles toegestaan .... het optreden van Kafka in Den Haag was echt walgelijk., eindelijk gaat de overheid eens wat doen aan dat extreem linkse leger wat overigens voor een deel uit niet Nederlanders bestaat.
  zondag 6 juni 2004 @ 13:37:33 #218
45520 Internationalist
soms ook niet
pi_19681829
quote:
Op zondag 6 juni 2004 13:34 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

wat overigens voor een deel uit niet Nederlanders bestaat.
so what.
Op zondag 6 juni 2004 13:22 schreef Internationalist het volgende:
Had net op dat forum een lang verhaal geschreven, alles netjes etc, wordt het gewoon verwijderd. Open ik er een topic over, waarom het is verwijderd, is dat topic na 3 sec gewoon weg.
Dat zouden ze hier ook moeten doen bij jouw posts.
  zondag 6 juni 2004 @ 13:44:00 #220
3904 Koos Voos
teringhond
pi_19681959
quote:
Op zondag 6 juni 2004 13:37 schreef Internationalist het volgende:

[..]

so what.
up yours
  zondag 6 juni 2004 @ 13:45:18 #221
45520 Internationalist
soms ook niet
pi_19681987
quote:
Op zondag 6 juni 2004 13:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dat zouden ze hier ook moeten doen bij jouw posts.
Gelukkig is niet iedereen zo bekrompen als 'jullie'.
Op zondag 6 juni 2004 13:45 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Ik ben honderdmaal toleranter en ruimdenkender dan de gemiddelde moslim.
  zondag 6 juni 2004 @ 13:49:40 #223
3904 Koos Voos
teringhond
pi_19682074
quote:
Op zondag 6 juni 2004 13:45 schreef Internationalist het volgende:

[..]

er komt een dag ...
  † In Memoriam † zondag 6 juni 2004 @ 13:58:01 #224
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19682250
Vaak hebben rechtse lieden alleen maar denkbeelden, zonder de overheid omver te willen werpen, bij krakers als kafka, antifa, lijkt het vaak het doel om én de overheid omver te werpen als ook hun idealen op te dringen door iedere andere mening met geweld teniet te doen. Zum kotzen.
Het is maar de vraag wie er op de extremiteitsschaal met de beker ervandoor gaat.
pi_19682282
quote:
Op zondag 6 juni 2004 13:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Vaak hebben rechtse lieden alleen maar denkbeelden, zonder de overheid omver te willen werpen, bij krakers als kafka, antifa, lijkt het vaak het doel om én de overheid omver te werpen als ook hun idealen op te dringen door iedere andere mening met geweld teniet te doen. Zum kotzen.
Het is maar de vraag wie er op de extremiteitsschaal met de beker ervandoor gaat.
Dat maakt toch helemaal niets uit? Feit is dat die groepen beide debiel zijn, daar gaat het om.
pi_19682326
quote:
Op zondag 6 juni 2004 13:22 schreef Internationalist het volgende:
Had net op dat forum een lang verhaal geschreven, alles netjes etc, wordt het gewoon verwijderd. Open ik er een topic over, waarom het is verwijderd, is dat topic na 3 sec gewoon weg. En deze lui staan zogenaamd voor vrijheid van meningsuiting. Wat een teringlijers.

Die smeerlap heeft trouwens een boek geschreven hehe. http://www.nieuwrechts.nl/artikelen/1086444829.html
Ik ben wel benieuwd naar dat boek. Tot nu toe heeft Smit niet bepaald de indruk gegeven over enige inhoud te beschikken.
  † In Memoriam † zondag 6 juni 2004 @ 14:06:26 #227
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19682418
quote:
Op zondag 6 juni 2004 13:59 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dat maakt toch helemaal niets uit? Feit is dat die groepen beide debiel zijn, daar gaat het om.
Ja, maar het mag wel eens wat duidelijker worden dat extreem-links net zo gevaarlijk is, zoniet gevaarlijker.
pi_19682431
quote:
Op zondag 6 juni 2004 13:34 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

als het rechts betreft is bij Kozzmic alles toegestaan .... het optreden van Kafka in Den Haag was echt walgelijk., eindelijk gaat de overheid eens wat doen aan dat extreem linkse leger wat overigens voor een deel uit niet Nederlanders bestaat.
Ik heb gewelddadige acties van AFA altijd veroordeeld, kijk er nog maar eens wat oude topics op na, Koosie.

Maar de feiten die KAFKA presenteert zijn over het algemeen niet bepaald verzonnen. Ik snap niet dat jij altijd zo de mond vol hebt over dat tuig van links, terwijl je het tuig van rechts loopt te verdedigen. Het feit dat AFA op een verkeerde manier omgaat met het 'verschijnsel' NieuwRechts wil nog niet zeggen dat Smit en consorten allemaal betrouwbare en nette figuren zijn. De feiten spreken tegen mister White Pride.
  zondag 6 juni 2004 @ 14:13:59 #229
3904 Koos Voos
teringhond
pi_19682560
quote:
Op zondag 6 juni 2004 14:06 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik heb gewelddadige acties van AFA altijd veroordeeld, kijk er nog maar eens wat oude topics op na, Koosie.

Maar de feiten die KAFKA presenteert zijn over het algemeen niet bepaald verzonnen. Ik snap niet dat jij altijd zo de mond vol hebt over dat tuig van links, terwijl je het tuig van rechts loopt te verdedigen. Het feit dat AFA op een verkeerde manier omgaat met het 'verschijnsel' NieuwRechts wil nog niet zeggen dat Smit en consorten allemaal betrouwbare en nette figuren zijn. De feiten spreken tegen mister White Pride.
Laat dat mister White Pride er maar af hoor Kozzie... ik heb niets met rechts behalve dat ik VVD stem.
Jij hebt meer met rechts gezien je eerder postings hier, het zou mij niet verbazen of jij bent zelf zo'n Kafka lafbekje die gemaskerd door het leven gaat..
pi_19682589
quote:
Op zondag 6 juni 2004 14:13 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Laat dat mister White Pride er maar af hoor Kozzie... ik heb niets met rechts behalve dat ik VVD stem.
Jij hebt meer met rechts gezien je eerder postings hier, het zou mij niet verbazen of jij bent zelf zo'n Kafka lafbekje die gemaskerd door het leven gaat..
Arme Kozzmic .
pi_19682882
Nieuw Rechts is een gevaar voor Nederland
  zondag 6 juni 2004 @ 16:17:15 #232
96356 cultheld
demagoog
pi_19684910
quote:
Op zondag 6 juni 2004 14:31 schreef Meki het volgende:
Nieuw Rechts is een gevaar voor Nederland
AEL is gevaarlijker
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_19685004
Ze zijn geen van beide erg gevaarlijk. Kleine prutgroepjes zonder zetels.
  † In Memoriam † zondag 6 juni 2004 @ 16:43:25 #234
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19685436
quote:

[..]

Kozzmic, wat weet jij allemaal van die linkse krakers? Wat hebben die allemaal op hun geweten? Kortom, ze verwijten hun vijanden waar ze zich zelf aan schuldig maken. Waar kunnen we de "betrouwbare" bio's van deze heer/damesschappen lezen?
pi_19695565
Ik dacht altijd dat de informatie die op kafka staat zeer betrouwbaar was en absoluut niet uit de duim is gezogen. Of heb ik het nu verkeerd ???
Groeten uit Holland.
pi_19696800
Natuurlijk ga ik NieuwRechts stemmen.

De gevestigde orde heeft Nederland aan de EU verkwanseld.

We zijn de grootste Netto betaler en dat wordt alleen maar erger.

Ik wil de Gulden terug en z.s.m. uit de EU!

Brussel explodeert zowat van de corruptie.... en dat regeert over de burgers.
  maandag 7 juni 2004 @ 11:05:41 #237
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_19700180
Prachtig, dat EU-verkiezingsspotje!
Vooral dat stukje Wilhelmus.
  maandag 7 juni 2004 @ 11:10:50 #238
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_19700275
quote:
Op maandag 7 juni 2004 00:33 schreef rob2004 het volgende:
Ik dacht altijd dat de informatie die op kafka staat zeer betrouwbaar was en absoluut niet uit de duim is gezogen. Of heb ik het nu verkeerd ???
Het zal wat aangedikt zijn. Dat zeker. Maar an sich is het aardig betrouwbaar.
  † In Memoriam † maandag 7 juni 2004 @ 11:14:15 #239
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19700344
quote:
Op maandag 7 juni 2004 11:10 schreef freako het volgende:

[..]

Dat betekent dat jij de NVU-leden kent?
pi_19700382
quote:
Op zondag 6 juni 2004 14:13 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Met Mister White Pride refereer ik aan Michiel Smit, en niet aan jou, Koos.

En voor de rest van je post:
Reageer eens inhoudelijk.
  † In Memoriam † maandag 7 juni 2004 @ 11:19:24 #241
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19700446
quote:
Op maandag 7 juni 2004 11:16 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Met Mister White Pride refereer ik aan Michiel Smit, en niet aan jou, Koos.

En voor de rest van je post:
Reageer eens inhoudelijk.
reageer jij ook eens op mijn opmerkingen. Beetje erg arrogant van je. Of kun je niet tegen de waarheid en reageer je alleen als je ergens een gaatje ziet voor je propaganda?
pi_19700488
quote:
Op maandag 7 juni 2004 11:10 schreef freako het volgende:

HAHAHAHAHAHA.....

KAFKA..... dat staat gelijk aan gedachtenpolitie....

Het zijn een stelletje zelfbenoemde paranoïde linkse volkswachten.... die met ondemocratische middelen proberen hun dogmatische gedachten bij de burgers door de strot te drukken.
  maandag 7 juni 2004 @ 11:24:26 #243
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_19700550
quote:
Op maandag 7 juni 2004 11:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dat betekent dat jij de NVU-leden kent?
Nee, dat betekent dat iig de feitelijkheden over lidmaatschappen zullen kloppen. Het zou niet sterk van Kafka zijn als er feitelijke onwaarheden over dit soort zaken worden vermeld, ze afficheren zich immers als onderzoeksgroep. En een lidmaatschap van de NVU of de NNP zegt mij eigenlijk al genoeg. Dat deze gegevens met een wat subjectief sausje worden overgoten, tja...
pi_19700586
Nieuwrechts, een gevaar voor de samenleving. Hun doel is de samenleving zo ontwrichten zodat het uitmond in een bloedige burgeroorlog.
Allah Al Watan Al Malik
pi_19700599
KAFKA op zich is alleen maar een onderzoeksorga. Een intelligence
Het is toch AFA die het antifascisme naar de straat brengt.
  † In Memoriam † maandag 7 juni 2004 @ 11:26:54 #246
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19700615
quote:
Op maandag 7 juni 2004 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
Nieuwrechts, een gevaar voor de samenleving. Hun doel is de samenleving zo ontwrichten zodat het uitmond in een bloedige burgeroorlog.
Oh, in welk boek las je dat?
pi_19700633
quote:
Op maandag 7 juni 2004 11:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Oh, in welk boek las je dat?
Ach, soms ontmoet je wel eens extreem rechtse nieuwrechts aanhangers. En die vertellen je wel eens boeiende dingen.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † maandag 7 juni 2004 @ 11:27:49 #248
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19700639
quote:
Op maandag 7 juni 2004 11:24 schreef freako het volgende:

[..]

Nee, dat betekent dat iig de feitelijkheden over lidmaatschappen zullen kloppen. Het zou niet sterk van Kafka zijn als er feitelijke onwaarheden over dit soort zaken worden vermeld, ze afficheren zich immers als onderzoeksgroep. En een lidmaatschap van de NVU of de NNP zegt mij eigenlijk al genoeg. Dat deze gegevens met een wat subjectief sausje worden overgoten, tja...
Ze zijn wat mij betreft volledig ongeloofwaardig. Een onderzoeksgroep die geweld gebruiken om hun onderzoek kracht bij te zetten?
pi_19700782
quote:
Op zondag 6 juni 2004 16:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Kozzmic, wat weet jij allemaal van die linkse krakers? Wat hebben die allemaal op hun geweten? Kortom, ze verwijten hun vijanden waar ze zich zelf aan schuldig maken. Waar kunnen we de "betrouwbare" bio's van deze heer/damesschappen lezen?
Topic gaat over NieuwRechts, niet over 'linkse krakers'. KAFKA staat niet gelijk aan AFA, en hoewel er ongetwijfeld dwarsverbanden zullen zijn doet het weinig af aan de feiten die KAFKA presenteert over extreem-rechtse partijen.

De manier waarop AFA extreem-rechts denkt te bestrijden vind ik dom en zeer afkeurenswaardig, ze stellen zich op hetzelfde niveau als het 'kwaad' dat ze willen bestrijden. Een initiatief als KAFKA kan ik wel waarderen, laat maar zien wat voor tuig actief is voor partijen als Nieuw Rechts, NVU, NNP, etc, gooi de feiten in de openbaarheid, dan kan ik en jij en anderen beoordelen wat voor vlees we in de kuip hebben.
quote:
Op maandag 7 juni 2004 11:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

reageer jij ook eens op mijn opmerkingen. Beetje erg arrogant van je. Of kun je niet tegen de waarheid en reageer je alleen als je ergens een gaatje ziet voor je propaganda?
pi_19700842
quote:
Op maandag 7 juni 2004 11:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ze zijn wat mij betreft volledig ongeloofwaardig. Een onderzoeksgroep die geweld gebruiken om hun onderzoek kracht bij te zetten?
Waar gebruiken ze geweld? Ze presenteren hun feiten via een website, ik zie daar niets gewelddadigs in. Juist een prima manier om te strijden tegen het 'kwaad'.
  maandag 7 juni 2004 @ 11:38:27 #251
95998 -DailaLama-
pi_19700919
Oh nee he, na de allochtonenknuffelaars krijgen we nu de neonaziknuffelaars.
pi_19702792
quote:
Op maandag 7 juni 2004 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
Zeker lid van de propaganda afdeling van KAFKA?!
  maandag 7 juni 2004 @ 12:58:15 #253
3904 Koos Voos
teringhond
pi_19702900
quote:
Op maandag 7 juni 2004 11:35 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Waar gebruiken ze geweld? Ze presenteren hun feiten via een website, ik zie daar niets gewelddadigs in. Juist een prima manier om te strijden tegen het 'kwaad'.
Tussen de politie en de linkse betogers werden rake klappen uitgedeeld. Mede door het uitvoeren van enkele charges slaagde de politie erin om de twee groepen uit elkaar te houden. Om meer problemen te voorkomen, werden de antifascistische betogers aangehouden en tijdelijk opgesloten in een sporthal van de politie. >...
pi_19702972
quote:
Op maandag 7 juni 2004 12:58 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Tussen de politie en de linkse betogers werden rake klappen uitgedeeld. Mede door het uitvoeren van enkele charges slaagde de politie erin om de twee groepen uit elkaar te houden. Om meer problemen te voorkomen, werden de antifascistische betogers aangehouden en tijdelijk opgesloten in een sporthal van de politie. >...
Dat was KAFKA niet, dat was AFA.
  maandag 7 juni 2004 @ 13:02:36 #255
3904 Koos Voos
teringhond
pi_19702998
quote:
Op maandag 7 juni 2004 13:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat was KAFKA niet, dat was AFA.
zelfde clubje ..een pot nat...
  maandag 7 juni 2004 @ 13:04:12 #256
95998 -DailaLama-
pi_19703030
quote:
Op maandag 7 juni 2004 13:02 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

... en als ze dat over rechtse organisaties zeggen begin jij altijd te gillen als een speenvarken.
  † In Memoriam † maandag 7 juni 2004 @ 13:04:20 #257
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19703034
quote:

[..]

Precies, kijk anders even naar de domeinnaam:

http://kafka.antifa.net/
pi_19703089
quote:

[..]

Als je er zo over denkt vrees ik dat het zinloos is om met je te discussieren.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2004 13:07:29 ]
  maandag 7 juni 2004 @ 13:41:12 #259
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19703904
quote:

[..]

Ik kan dat gewoon bevestigen zodat Kozzmic niet slechts van zichzelf hoeft te getuigen.
quote:
Ja zou kunnen zeggen dat KAFKA en hun gewelddadige arm op straat AFA en clubjes die zich AUTONOMEN noemen ook wat op een verkeerde manier omgaan met de democratie. Waar KAFKA zich slechts op Wilderiaanse manier werpt op de informatie en deze bijzonder uitvergroot waarbij ze niet schuwen toeschrijvingen te publiceren voor waarheden gaan de straatvechtertjes van de juiste mentaliteit nog wat verder. Als onvervalste knokploegjes voor de politiek correcte mening trekken zij rellend en vechtend door de straat zoals de jongens van de Stormafdeling dat vroeger deden.

Terecht maak je de opmerking dat er weinig verheffende zaken plaatsvinden bij de symbooldragertjes van extreem rechts en dat ook de zelfbenoemde cultuurbewaking niet het instrument voor ordentelijk samenleven biedt. Dergelijke zaken kunnen best worden belicht aan de hand van kritische vragen. Michiel Smit komt op mij bijzonder naïef over als hij denkt dat hij door middel van deze hulptroepen aan voldoende politiek mandaat voor de lange termijn kan komen voor het bedrijven van nogal symplistische politiek. Michiel's jongens zijn niet zo dom als ze zich soms voordoen. Hij gebruikt hen, zij gebruiken hem met als gevolg dat hij zijn eigen kansen om serieus genomen te worden in de Nederlandse politiek zèlf minimaliseert. Wellicht kiest hij bewust voor de politieke opbrandvariant van enkele ogenblikken nationale bekendheid in ruil voor een levenslange meewarige blik. Zonde, want evenals Hans Dijkstal kaart zijn draagvlakverhaal een punt aan dat wat meer maatschappelijke aandacht verdient zonder dat het meteen weer tot verkettering hoeft te leiden.

Allochtonenknuffelaars baarden allochtonenbashers. Als we beide clubjes maar voldoende fel belichten kan er op basis van argumenten een werkelijkheidsbeeld ontstaan dat recht doet aan een veelkleurige werkelijkheid die niet per definitie onverdeeld positief hoeft te zijn.
  † In Memoriam † maandag 7 juni 2004 @ 13:44:09 #260
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19703975
Nogmaals:

Kafka neemt een geweldadige groepering als internethoster in de arm. Kijkt allen anders even op http://www.antifa.net/
De banden zijn daarmee aangetoond en het zal mij zeker niet verbazen als er aan kruisbestuiving wordt gedaan.
  maandag 7 juni 2004 @ 13:50:31 #261
3904 Koos Voos
teringhond
pi_19704134
quote:
Op maandag 7 juni 2004 13:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als je er zo over denkt vrees ik dat het zinloos is om met je te discussieren.
Het is idd zinlloos om met AFA cq KAFKA fascisten te discussieren ... ze verstaan alleen de taal van het geweld zoals de laatste tijd wederom blijkt...

(Gelukkig is het gedogen een beetje afgelopen.. het begon wel op te vallen)
  maandag 7 juni 2004 @ 13:51:50 #262
36038 Shaman
retro-progressief
pi_19704174
quote:
Op maandag 7 juni 2004 13:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Nogmaals:

Kafka neemt een geweldadige groepering als internethoster in de arm. Kijkt allen anders even op http://www.antifa.net/
De banden zijn daarmee aangetoond en het zal mij zeker niet verbazen als er aan kruisbestuiving wordt gedaan.
Welke gewelddadige groepering dan ? Op die site staat alleen dat antifa een internet provider is die gratis webruimte biedt aan anti-fascistische en anti-racistische grouperingen. Daar zullen ongetwijfeld gewelddadige groeperingen tussen zitten en, ik geef toe, als je zulke groeperingen een spreekbuis geeft, ben je zelf tot op zekere hoogte medeverantwoordelijk, maar dat maakt de provider an sich niet gewelddadig... Het zegt verder ook weinig over KAFKA's gewelddadigheid.
  maandag 7 juni 2004 @ 13:55:18 #263
3904 Koos Voos
teringhond
pi_19704270
ik geef toe, als je zulke groeperingen een spreekbuis geeft, ben je zelf tot op zekere hoogte medeverantwoordelijk

goed gezien.. net zoals 357 hosting kan ook antifa.net worden aangepakt, nog even geduld..
  maandag 7 juni 2004 @ 13:58:47 #264
36038 Shaman
retro-progressief
pi_19704353
quote:
Op maandag 7 juni 2004 13:55 schreef Koos Voos het volgende:
ik geef toe, als je zulke groeperingen een spreekbuis geeft, ben je zelf tot op zekere hoogte medeverantwoordelijk

goed gezien.. net zoals 357 hosting kan ook antifa.net worden aangepakt, nog even geduld..
Net als polinco zit antifa aan de andere kant van die grote plas water, helaas, ik zou ook graag zien dat polinco zou verdwijnen, KAFKA heb ik minder moeite mee...
  maandag 7 juni 2004 @ 14:00:31 #265
3904 Koos Voos
teringhond
pi_19704392
quote:
Op maandag 7 juni 2004 13:58 schreef Shaman het volgende:

[..]

Net als polinco zit antifa aan de andere kant van die die grote plas water, helaas, ik zou graag zien dat polinco zou verdwijnen...
Dat maakt niets meer uit binnenkort.. de info is op Nederland gericht dus... fout !
(ze moeten wel ivm casino's op het net)
  maandag 7 juni 2004 @ 14:04:06 #266
36038 Shaman
retro-progressief
pi_19704481
quote:
Op maandag 7 juni 2004 14:00 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Dat maakt niets meer uit binnenkort.. de info is op Nederland gericht dus... fout !
(ze moeten wel ivm casino's op het net)
Als met KAFKA ook polinco verdwijnt, kan ik het alleen maar toejuichen
  maandag 7 juni 2004 @ 14:05:14 #267
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19704511
quote:
Op maandag 7 juni 2004 13:50 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Het is idd zinlloos om met AFA cq KAFKA fascisten te discussieren ... ze verstaan alleen de taal van het geweld zoals de laatste tijd wederom blijkt...

(Gelukkig is het gedogen een beetje afgelopen.. het begon wel op te vallen)
Ja, en die nazi's zijn fijne jongens.
  maandag 7 juni 2004 @ 14:05:40 #268
3904 Koos Voos
teringhond
pi_19704529
quote:
Op maandag 7 juni 2004 14:04 schreef Shaman het volgende:

[..]

Als met KAFKA ook polinco verdwijnt, kan ik het alleen maar toejuichen
mag van mij .. en ook nog wel wat fundi teringzooi op het net in het Nederlands..
  maandag 7 juni 2004 @ 14:06:37 #269
3904 Koos Voos
teringhond
pi_19704555
quote:
Op maandag 7 juni 2004 14:05 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, en die nazi's zijn fijne jongens.
als een lul op een drumstel...
  maandag 7 juni 2004 @ 14:08:27 #270
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19704609
quote:
Op maandag 7 juni 2004 14:06 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

als een lul op een drumstel...
Tja, in verhouding met die Nazi-figuren zullen al die zogenaamde niet door de beugel kunnende AFA-toestanden mij worst wezen eigenlijk. Dus waar hebben we het over?
  † In Memoriam † maandag 7 juni 2004 @ 14:08:32 #271
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19704610
quote:
Op maandag 7 juni 2004 13:58 schreef Shaman het volgende:

[..]

Net als polinco zit antifa aan de andere kant van die grote plas water, helaas, ik zou ook graag zien dat polinco zou verdwijnen, KAFKA heb ik minder moeite mee...
Tegen onderzoek kan geen bezwaar bestaan, wel als ze hun onderzoek via een dubieuze site laten hosten. Dat maakt toch de suggestie en dat wil een vredelievende organisatie als kafka toch zeker niet?
  maandag 7 juni 2004 @ 14:11:32 #272
3904 Koos Voos
teringhond
pi_19704641
quote:
Op maandag 7 juni 2004 14:08 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Tja, in verhouding met die Nazi-figuren zullen al die zogenaamde niet door de beugel kunnende AFA-toestanden mij worst wezen eigenlijk. Dus waar hebben we het over?
Nou, kruip jij maar weer achter het aanrecht ....
  maandag 7 juni 2004 @ 15:57:10 #273
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19704681
quote:
Op maandag 7 juni 2004 14:11 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Nou, kruip jij maar weer achter het aanrecht ....
  † In Memoriam † maandag 7 juni 2004 @ 16:05:53 #274
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19704883
  maandag 7 juni 2004 @ 16:13:40 #275
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_19705083
quote:
Op maandag 7 juni 2004 16:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Afa heeft geheimen?
Waar doel je op? Die PGP-sleutel? Dat zal wel voor de paranoide bezoekers van de site zijn.
  maandag 7 juni 2004 @ 16:17:31 #276
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19705181
quote:
Op maandag 7 juni 2004 13:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Nogmaals:

Nogmaals, wat is het verband nu tussen AFA en KAFKA?
Ik zie alleen maar een hoster die anti-fascistische groeperingen de ruimte biedt voor hun sites, gratis.

Ik zie nergens op hun site dat antifa.net geweldadig is, noch zie ik een link tussen AFA en KAFKA. KAFKA zie ik ook niet bertrouwbaar, het is de linkse Peter Siebelt.
  † In Memoriam † maandag 7 juni 2004 @ 16:21:42 #277
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19705253
quote:
Op maandag 7 juni 2004 16:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nogmaals, wat is het verband nu tussen AFA en KAFKA?
Ik zie alleen maar een hoster die anti-fascistische groeperingen de ruimte biedt voor hun sites, gratis.

Ik zie nergens op hun site dat antifa.net geweldadig is, noch zie ik een link tussen AFA en KAFKA. KAFKA zie ik ook niet bertrouwbaar, het is de linkse Peter Siebelt.
AFA wordt ook gehost op antifa.net, daarmee is al een link met het tolereren van geweld. Kafka laat zich ook hosten door antifa.net, waarvan ik net de link met het geweldadige AFA aantoonde. Ik zie ze als één pot nat.
  maandag 7 juni 2004 @ 16:31:48 #278
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19705552
quote:
Op maandag 7 juni 2004 16:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

AFA wordt ook gehost op antifa.net, daarmee is al een link met het tolereren van geweld. Kafka laat zich ook hosten door antifa.net, waarvan ik net de link met het geweldadige AFA aantoonde. Ik zie ze als één pot nat.
Nou, ze hebben dezelfde hoster. Zozo, het is een link ja. Maar daarmee kan je niet het geweld van AFA linken aan KAFKA.

Maar om maar weer eens ontopic te gaan: de feiten van KAFKA staan, en de dubieuze verledens van de diverse "hooggeplaatste NR'ers" zijn wel duidelijk. NieuwRechts bestaat voor een groot deel uit extreem-rechtse lieden.
  † In Memoriam † maandag 7 juni 2004 @ 16:35:03 #279
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19705641
quote:
Op maandag 7 juni 2004 16:31 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nou, ze hebben dezelfde hoster. Zozo, het is een link ja. Maar daarmee kan je niet het geweld van AFA linken aan KAFKA.

Maar om maar weer eens ontopic te gaan: de feiten van KAFKA staan, en de dubieuze verledens van de diverse "hooggeplaatste NR'ers" zijn wel duidelijk. NieuwRechts bestaat voor een groot deel uit extreem-rechtse lieden.
Ik zie de feiten van kafka niet. Overigens wil ik best geloven dat NR uit extreem-rechtse lieden bestaat, de foto's spreken voor zich. Maar de "feiten" van kafka gingen toch over NVU?
  maandag 7 juni 2004 @ 16:39:19 #280
3904 Koos Voos
teringhond
pi_19705748
nog zo'n geinige hoster : Officer-M Hosting - Assen.
Die host oa http://www.officer-m.nl/afadrenthe/ (leuke foto's !)
pi_19705756
Even een reminder voor iedereen. Dit topic heet "Nieuwrechts doet mee aan de Europese verkiezingen."

On topic of anders kan ie wel dicht lijkt me
pi_19705773
Wel grappig dat dit soort scum alleen maar "verdedigd" wordt door linkse clubjes aan te vallen. Blijkbaar valt er op de kritiek op NR niet zo gek veel af te dingen.
gratis en voor niet
  † In Memoriam † maandag 7 juni 2004 @ 16:42:20 #283
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19705817
quote:
Op maandag 7 juni 2004 16:40 schreef TomBombadil het volgende:
Wel grappig dat dit soort scum alleen maar "verdedigd" wordt door linkse clubjes aan te vallen. Blijkbaar valt er op de kritiek op NR niet zo gek veel af te dingen.
Wat moet ik met de "waarheid" van een extreem-linkse club? Het gaat mij om de feiten die verifieerbaar zijn.
  maandag 7 juni 2004 @ 16:42:28 #284
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19705820
quote:
Op maandag 7 juni 2004 16:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Overigens wil ik best geloven dat NR uit extreem-rechtse lieden bestaat, de foto's spreken voor zich. Maar de "feiten" van kafka gingen toch over NVU?
De feiten gingen over NieuwRechts-lieden die eerder bij de NVU en NNP zaten. En ja, ook de foto's spreken boekdelen. Alleen sommige die proberen het extreem-rechtse karakter van NieuwRechts te ontkennen.

Ik wil er nog wel aan toevoegen dat de partij op zich geen geweld gebruikt, en ook niet (neo-)nazistisch is ingesteld, maar extreem-rechts zijn ze zeker.
  maandag 7 juni 2004 @ 16:42:56 #285
3904 Koos Voos
teringhond
pi_19705837
Wel grappig dat dit soort scum alleen maar "verdedigd" wordt door rechtse clubjes aan te vallen. Blijkbaar valt er op de kritiek op AFA/KAFKA niet zo gek veel af te dingen.
  † In Memoriam † maandag 7 juni 2004 @ 16:45:29 #286
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19705891
quote:
Op maandag 7 juni 2004 16:39 schreef Koos Voos het volgende:
nog zo'n geinige hoster : Officer-M Hosting - Assen.
Die host oa http://www.officer-m.nl/afadrenthe/ (leuke foto's !)
Politiemensen worden bij voorbaat al blauwe nazi's genoemd. Verontwaardigd reageren ze op de hekken. Het was maar goed dat ze er stonden, want anders hadden we meer gewonden gehad.
pi_19705916
Feiten:
1. Ze zijn rechts (zie hun naam)
2. Ze zijn nationalistisch (zie verkiezingsprogramma en de nieuwrechts site, ze noemen zich ook zelf zo)

Ze zijn dus rechts-nationalistisch.
Het rechts-nationalisme zit aan de rechterkant van het rechtse deel van het politieke spectrum.
Dat zijn feiten, geen loos geblaat meneer Voos.
  maandag 7 juni 2004 @ 16:57:48 #288
3904 Koos Voos
teringhond
pi_19706052
Maar hebben ze derhalve geen recht op een mening cq debat, mijnheer morse, want dat is mijn bezwaar tegen die AFA terroristen.
  † In Memoriam † maandag 7 juni 2004 @ 16:58:58 #289
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19706087
quote:
Op maandag 7 juni 2004 16:57 schreef Koos Voos het volgende:
Maar hebben ze derhalve geen recht op een mening cq debat, mijnheer morse, want dat is mijn bezwaar tegen die AFA terroristen.
Zeg maar meneer FOK, dat staat er.
Ik weet ook niet waar die heen wil met die feiten. Ik vind het geen probleem als de partij rechts-nationalistisch heet.
  maandag 7 juni 2004 @ 17:00:55 #290
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19706135
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 20:03 schreef E-ric het volgende:

[..]

Welk stuk dat je dom bent als je er op stemt of dat domme kampnazi stuk.
Zie eens aan.. een poging tot een argument. Volgens de initiatiefnemer tot demonisering van een sneue club tot kampnazi ben je dom met als argument dat je dom bent als je op kampnazi's stemt. Nu niog even werken aan de onderbouwing van de bewering dat Michiel Smit en companen kampnazi's zouden zijn. We hebben het misschien over wat eenkennige 'boeren' maar ik kan me niet heugen dat Smit en zijn clubje ergens sympathie met Hitler en zijn nationaal socialisme betuigd hebben. Ik ben benieuwd naar de bronnen die je gaat aanhalen.
quote:
Dat je dom bent als je er op stemt, omdat de punten gewoon niet goed zijn voor dit land, dat ze discriminerend zijn en simpelweg niet werken in de huidige samenlevingen wereld.
Je bent dom als je op Michiel stemt omdat 'de punten' niet goed zijn voor het land. Hmm... wat wordt er nu precies verduidelijk middels deze stellingname? Je gaat nog niet in op punten die Smit aan de orde stelt en... je vergeet te benoemen waarom die punten negatief uitwerken voor de opbouw van Nederland. Wèl heb je albvast je etiketje klaar terwijl je gemakshalve zonder onderbouwing stelt dat 'deze punten' niet werken in de huidige samenlevingen.... Toe maar, toe maar. Naarstig zie ik uit naar de onderbouwing die ongetwijfeld zal volgen.
quote:
Dat kampnazi's? omdat het gewoon een aftakking is van het extreem rechts. Kijk naar de standpunten, kijk naar de lui met wie michiel smit optrekt als dat al niet genoeg zegt.
Tsja, kampnazi's op basis van je eigen toeschrijving... Jammer hoor ik hoopte op openbaringen. In jouw redenering zijn al de lui met wie Volkert van der Graaf optrok waarschjinlijk ook moordenaars? Ik moet zeggen dat je zo het stemmen op diverse kandidaten wel vereenvoudigt.
quote:
Nationale trots stimuleren, door o.a. het verplicht zingen van volkslied op scholen, herinvoering van de dagsluiting op televisie en radio en meer aandacht voor de vaderlandse geschiedenis op scholen
--
Nieuwe vorm van de hitler jugend?
Wat nationaal bewustzijn kan geen kwaad als je wenst dat mensen in ieder geval nog ergens op aanspreekbaar zullen zijn. Verder delen de verschillende bevolkingssegmenten immers bar weinig.
quote:
Totale sluiting grenzen voor economische asielzoekers, opvang in de regio van economische en politieke vluchtelingen
Ach, als Michiel hiertoe aan randvoorwaarden van bvoldoende opvang in eigen regio wenst te voldoen kan het geen kwaad de schaarse ruimte hier niet verder met instroom van nagenoeg kanslozen op de arbeidsmarkt te belasten. De man mag dit idee of ideaal er best op na houden. Of het vlot realiseerbaar zal zijn is weer een andere vraag
quote:
wat is het verschil tussen een economische asielzoeker en een economische vluchteling??
Ik kan me bedenken dat een economische vluchteling tijdelijk in zijn of haar onderhoud voorzien wenst te worden en een economische asielzoeker direct gaat voor een permanente verblijfsstatus in het land van melk en honing aan de Noordzee.
quote:
En stel ik woon in Afrika, ben zeer intelligent en zeer goed geschoold maar in mijn land kan ik alleen bananenplukken terwijl ik veel bij kan dragen aan bijvoorbeeld ontwikkeling van medicijnen, noem maar op, waarom zou ik dan niet in een ander land mogen werken??
Waarom zou jij als braindrainer egoïstisch voor jezelf gaan in plaats van het land op te bouwen waarin je opgroeide en te zorgen dat er ook daar een hoogwaardiger industrie en wetenschap kan ontstaan? Alles mag maar niet alles bouwt op.
quote:
Wie ben jij om tegen mensen te zeggen dat ze niet ergens anders mogen wonen en werken.
Wie ben jij om iedereen maar op kosten van een ander verblijf toe te zeggen?
quote:
Even kort door de bocht, maar stel je werkt in amsterdam en je woont in een boerendorp. En de gemeente amsterdam bepaald dat je daar niet zou mogen werken en dat je in je boerendorpje moet blijven voor de rest van je leven. Hoe zou je dat vinden?
De gemeente Amsterdam is al hard bezig mij de stad uit te jagen met haar enorme afvalverwerkingsaanslagen en haar verhoogde gemeentebelastingen. Gezien er ook wel weer een huurverhoging zit aan te komen en diverse levensbehoeften in Amsterdam wat prijziger zijn dan elders zal degene die kan rekenen en vooruitzien eerder gaan overwegen het eigen heil buiten Amsterdam te zoeken. Wie iets heeft moet nu eenmaal niet gaan wonen in Amsterdam want daar wordt gepoogd hem uit te kleden door criminelen en gemeenteambtenaren. Slechts wie niets heeft heeft in Amsterdam niets te verliezen en wie heel veel heeft bekostigt mogelijk graag de extra pecunia voor het wonen dicht bij het vermaak dat de stad biedt.
quote:
Wees maar zuinig op de vrijheid die je nog hebt.
quote:
Aan banden leggen van gezinshereniging
Het beestje had ook beter bij de naam genoemd kunnen worden: Stoppen van instroom van kanslozen op de nederlandse arbeidsmarkt door vormen van kwartiermakerij. Dit heeft niets met gezinshereniging te maken. met verenigt mensen rondom de vleespotten van de nederlandse belastingbetalers. Dergelijk oneigenlijk gebruik van gezinsheriniging heeft de draagkracht in menig wijk ernstig ondergraven. Het wordt tot dat er open en democratisch gedebatteerd kan worden over de kosten en baten van de gestage toestroom van kanslozen op de nederlandse arbeidsmarkt in tijden dat het economisch minder gaat.
quote:
Fijn als je met de dood in je land bedreigd wordt, je naar nederland vlucht omdat je anders dood bent maar je vrouw en kinderen dan niet naar Nederland mogen komen. Je hier alleen zit tegen je zin in.
Daar gaat het dan wel over gezinshereniging in eigenlijke zin zoals het oorspronkelijk ook bedoeld is. Natuurlijk zou je je nog af kunnen vragen wat iemand uit het midden-oosten helemaal in Nederland moet komen doen terwijl elk land toch wel wat buurlanden heeft. Niettemin komt er voor dergelijke vluchtelingen en hun familie ruimte als de oneigenlijke instroom van kanslozen op de nederlandse arbeidsmarkt gestopt wordt. In mijn optiek moet er echter gewoon meer besteed worden aan de wereldvluchtelingenorganisatie en moet deze club budget en mandaat krijgen om voor mensen in de eigen regio een opvang te kunnen regelen. Buiten dat er dan voor hetzelfde budget meer mensen kunnen worden opgevangen doen de in eigen regio opgevangen mensen geen beroep op de nederlandse krappe woningmarkt en de wachtlijsten in de nederlandse zorg. Verder wordt deze mensen een culturele schok bespaard daar men dicht bij de eigen culturele wortels kan werken aan een nieuw bestaan dat men zo vlot mogelijk in eigen hand kan nemen.

Natuurlijk is het al zo dat de meeste vluchtelingen in of nabij de eigen regio worden opgevangen. Het lijkt me echter goed als tijdig wordt nagedacht om een braindrain en een andere vlucht van economisch menselijk kapitaal richting het westen kan worden omgezet in een bloei van datzelfde menselijke en kennisintensieve kapitaal in de eigen regio. Dat zal pas echt perspectieven openen voor de zwaksten in die regio's die natuurlijk nooit in het westen terecht zouden komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door sjun op 07-06-2004 17:12:35 ]
  maandag 7 juni 2004 @ 17:02:03 #291
3904 Koos Voos
teringhond
pi_19706162
De taktiek om individuen/partijen de mond te snoeren door met een paar honderd man de openbare orde te verstoren is zoooooo 1972....

Ga gewoon in het openbaar en zonder jullie maskertjes de discussie aan.
  † In Memoriam † maandag 7 juni 2004 @ 17:03:34 #292
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19706199
quote:
Op maandag 7 juni 2004 17:02 schreef Koos Voos het volgende:
De taktiek om individuen/partijen de mond te snoeren door met een paar honderd man de openbare orde te verstoren is zoooooo 1972....

Ja maar, ja maar, hun willen niet luisteren, hum moeten dan maar voelen, blauwe nazi's of niet.
  maandag 7 juni 2004 @ 17:03:53 #293
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19706211
quote:
Op maandag 7 juni 2004 16:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Feiten:
1. Ze zijn rechts (zie hun naam)
2. Ze zijn nationalistisch (zie verkiezingsprogramma en de nieuwrechts site, ze noemen zich ook zelf zo)

Ze zijn dus rechts-nationalistisch.
Het rechts-nationalisme zit aan de rechterkant van het rechtse deel van het politieke spectrum.
Dat zijn feiten, geen loos geblaat meneer Voos.
Feit: Ze zijn niet nationaal-socialistisch
wat is precies jouw probleem?
pi_19706326
quote:
Op maandag 7 juni 2004 16:57 schreef Koos Voos het volgende:
Dit is een topic over Nieuwrechts (zie topictitel). Jij bent een van die figuren die het nodig vindt de discussie om te buigen naar een anti-AFA topic. Ik beweer niet dat Nieuw Rechts geen recht op een mening cq debat heeft, in tegendeel zelfs. Maar ik heb het in die discussie (die tenslotte over Nieuw Rechts gaat) tenminste over Nieuw Rechts. Ik heb geen omtrekkende bewegingen nodig om mijn punt te maken. Vooralsnog heb ik jou alleen op AFA en KAFKA zien afgeven, maar het is me volkomen onduidelijk wat je daarmee over Nieuw Rechts wil zeggen. Verder ben je niet erg verdraagzaam en af en toe zeker ook onbeschoft, maar dat terzijde.

Ik heb hierboven glashelder laten zien dat Nieuw Rechts een rechts-nationalistische partij is die zich aan de rechterkant van het rechtse deel van het politieke spectrum bevindt. Ga daar eens op in?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2004 17:10:31 ]
pi_19706378
quote:
Op maandag 7 juni 2004 17:03 schreef sjun het volgende:

[..]

Feit: Ze zijn niet nationaal-socialistisch
wat is precies jouw probleem?
De vraag is dan ook niet wat Nieuw Rechts niet is. De vraag is wat ze wel zijn. Ze zijn dus flink rechts aan de rechter zijde. Het zou interessant zijn om je af te vragen of dat hetzelfde is als extreem-rechts.
  maandag 7 juni 2004 @ 17:10:44 #296
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19706384
quote:
Op maandag 7 juni 2004 16:40 schreef TomBombadil het volgende:
Degenen die ten aanval gingen waren toch overduidelijk de links georiënteerde zelfbenoemde beterweters die middels geweld hetgeen afweek van hun ideaal in de kiem wensten te smoren.

Ik zal niet ontkennen dat extreem rechtse vaandelzwaaiers ook weinig bijdragen aan de opbouw van dit land. Zij hebben echter zoals iedere ingezetene in ons land gewoon recht op vrijheid van meningsuiting. Bedreigingen en geweld van autonomen en hun verwanten zijn derhalve een verkrachting van de nederlandse democratie. Als de doelen alle middelen heiligen dan gaan we daadwerkelijk de kant op van de stormafdelingen met dit soort clubjes. Dan wordt daadwerkelijk individuele verantwoordelijkheid voor de eigen daden afgeschoven op de groep en dan kan men daadwerkelijk kritiekloos uitverkoop gaan houden van de beschaafde omgangsvormen.

Kritiek op de NR is geen punt als dit langs de democratische weg gebeurt. Waar mensen echter vinden dat zij boven de wet staan en toeschrijvingen tot waarheden menen te moeten transformeren om mensen het recht op een eigen meninng te betwisten kunnen ze felle belichting verwachten.
  maandag 7 juni 2004 @ 17:11:21 #297
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19706407
quote:
Op maandag 7 juni 2004 17:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

De vraag is dan ook niet wat Nieuw Rechts niet is. De vraag is wat ze wel zijn. Ze zijn dus flink rechts aan de rechter zijde. Het zou interessant zijn om je af te vragen of dat hetzelfde is als extreem-rechts.
Waarom hecht jij zo aan het plakken van etiketjes?
  † In Memoriam † maandag 7 juni 2004 @ 17:12:07 #298
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19706429
quote:
Op maandag 7 juni 2004 17:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb hierboven glashelder laten zien dat Nieuw Rechts een rechts-nationalistische partij is die zich aan de rechterkant van het rechtse deel van het politieke spectrum bevindt. Ga daar eens op in?
Vertel eens iets wat nog niemand wist. Niemand zal ontkennen dat NR rechts en nationalistisch is. Wat nu?
  maandag 7 juni 2004 @ 17:15:55 #299
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19706522
quote:
Op maandag 7 juni 2004 17:02 schreef Koos Voos het volgende:

In discussie gaan met racisten is zooooo pre- '39.
pi_19706543
quote:
Op maandag 7 juni 2004 17:11 schreef sjun het volgende:

[..]

Waarom hecht jij zo aan het plakken van etiketjes?
Je volgt mijn (schaarse) posts in POL ? Ik hecht in het geheel niet aan het plakken van etiketjes. Ik hecht wel aan argumenten en aan onderbouwingen. Regelmatig wordt beweerd dat NR extreem rechts is, of juist dat ze dat niet zijn. Argumenten en onderbouwingen heb ik voor beide stellingen nog nauwelijks gezien. Toch is het kennelijk een kwestie die leeft. Ik ben benieuwd naar argumenten, echte argumenten, geen retorische truken. Dat een andere partij extreem links zou zijn, zegt immers niets over Nieuw Rechts.
  maandag 7 juni 2004 @ 17:18:10 #301
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19706565
quote:
Op maandag 7 juni 2004 17:00 schreef sjun het volgende:
Wat nationaal bewustzijn kan geen kwaad als je wenst dat mensen in ieder geval nog ergens op aanspreekbaar zullen zijn.
Hoezo aanspreekbaar? Moeten ze daarom het volkslied leren? Je hebt daar toch wetten voor?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')