FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Fok Motorclub [SC deel2]
Patrick281dinsdag 16 maart 2004 @ 20:48
Fok Motorclub [SC deel2]

Welkom bij de Fok! motorclub!
Iedereen die van motoren houdt mag mee posten want dit is de SlowChat!

Kom maar op ..

Thema deze keer: Bimota "dead or alive" modellen 2004.
Door financiele problemen heeft de fabriek al 2 jaar geen echte produktie meer gemaakt.
Het is dus onzeker of deze modellen ook daadwerkelijk in grotere aantallen geproduceerd gaan worden.

Let ook vooral op het gewicht van deze prachtige machines.

Veel plezier!
quote:
Model Bimota SB8 K GOBERT REPLICA L.E. 2004
Category Sport
ENGINE
Type996 cc, liquid cooled, 90° v-twin, 4-stroke
Bore x stroke (mm)98 mm x 66 mm
Compression ratio11.3:1
ValvesDOHC, 4 valves/cylinder
Fuel systemElectronic fuel injection, 51 mm throttle body
Lubrication systemWet Sump
TRANSMISSION
ClutchMultiple Plate in Oil Bath
Gearbox6 speed
Ratios1st 12/32, 2nd 15/29, 3th 18/27, 4th 22/27, 5th 23/25, 6th 24/24
Final driveChain, 17/42
Starting systemElectronic
CHASSIS
FrameModular Composed of Two aluminium Alloy Beams and Carbon Fibre Plates
Front suspensionTelehydraulic Upside-Down fork with 46 mm Stanchions and Rebound, Compression, Preload Adjustments, 120 mm travel
Rear suspensionFully Adjustable Shock Absorber, 130 mm travel
Fork angle / Trail22.9 / 87 mm (3.4 inches)
WHEELS
Front tyre120/70-17
Rear tyre180/55-17
Front brakesdual 320 mm discs with 4-piston calipers
Rear brakessingle 220 mm disc with 2-piston calipers
DIMENSIONS
Wheelbase1390 mm (54.7 inches)
Fuel capacity - reserve20 l (5.3 gallon US)
Dry weight176 kg (388 pounds)
quote:
Model Bimota BIMOTA 666 L.E. 2004
Category Sport
ENGINE
Type 992 cc, air cooled, l-twin, 4-stroke
Bore x stroke (mm) 94 mm x 71.5 mm
Compression ratio 10:1
Valves Desmodromic, 2 valves/cylinder
Fuel system Electronic fuel injection, 45 mm throttle body
Power 85.5 hp (637.6 kW) @ 7750 rpm
Torque 87.5 Nm (645.4 ft. lbs) @ 5750 rpm
TRANSMISSION
Clutch Dry multiplate with hydraulic control
Gearbox 6 speed
Ratios 1st 37/15, 2nd 30/17, 3th 27/20, 4th 24/22, 5th 23/24, 6th 24/28
Primary drive Straight cut gears; ratio 1.84
Final drive Chain, Chain; Front sprocket 15; Rear sprocket 38
Starting system Electronic
CHASSIS
Frame Tubular steel trellis
Front suspension Öhlins 43 mm upside-down fully adjustable lightweight fork, 120 mm travel
Rear suspension Progressive cantilever linkage with fully adjustable Öhlins monoshoshock, with lenght adjustment, 145 mm travel
Fork angle / Trail 24
WHEELS
Front tyre 120/70-17
Rear tyre 180/55-17
Front brakes dual 320 mm discs with radial-mounted 4-piston calipers
Rear brakes single 220 mm disc with 2-piston calipers
DIMENSIONS
Wheelbase 1377 mm (54.2 inches)
Dry weight 135 kg (297.6 pounds)



Historie slowchat:

http://forum.fok.nl/showtopic.php/319610
http://forum.fok.nl/showtopic.php/429526
http://forum.fok.nl/showtopic.php/436919
http://forum.fok.nl/showtopic.php/451969
http://forum.fok.nl/showtopic.php/455934
http://forum.fok.nl/showtopic.php/456233
http://forum.fok.nl/showtopic.php/457517
http://forum.fok.nl/showtopic.php/460390
http://forum.fok.nl/showtopic.php/463426
http://forum.fok.nl/showtopic.php/467536
http://forum.fok.nl/showtopic.php/469902
http://forum.fok.nl/showtopic.php/473051
http://forum.fok.nl/showtopic.php/474615
http://forum.fok.nl/showtopic.php/475296
http://forum.fok.nl/showtopic.php/476823
http://forum.fok.nl/showtopic.php/478690
http://forum.fok.nl/showtopic.php/482426
http://forum.fok.nl/showtopic.php/483983
http://forum.fok.nl/showtopic.php/486211
http://forum.fok.nl/showtopic.php/489833
http://forum.fok.nl/topic/494197
http://forum.fok.nl/topic/499508
http://forum.fok.nl/topic/502450
http://forum.fok.nl/topic/503429
http://forum.fok.nl/topic/505082
http://forum.fok.nl/topic/505084
http://forum.fok.nl/topic/507981
http://forum.fok.nl/topic/508634
http://forum.fok.nl/topic/509995
hollander172dinsdag 16 maart 2004 @ 20:50
Was je er toch? Nu hebben we hem dubbel.
Patrick281dinsdag 16 maart 2004 @ 20:52
Ik ging net kijken om 21:44 en zag dat OPM aan het wachten was op mij.
Dus dan maar even het eten aan laten branden en snel mijn topic plaatsen.
Door de inleiding was ik nog 2 minuutjes kwijt .. anders was ik echt eerder geweest.
Nu zijn we gelijk ..

Tja was even naar de sportschool .. *hijgh* iets uitgelopen.
One_Punch_Mickeydinsdag 16 maart 2004 @ 20:53
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 20:52 schreef Patrick281 het volgende:
Ik ging net kijken om 21:44 en zag dat OPM aan het wachten was op mij.
Dus dan maar even het eten aan laten branden en snel mijn topic plaatsen.
Door de inleiding was ik nog 2 minuutjes kwijt .. anders was ik echt eerder geweest.
Nu zijn we gelijk ..

Tja was even naar de sportschool .. *hijgh* iets uitgelopen.
en hoe krijgen jullie het voor elkaar? allebei om 2048 uur!
One_Punch_Mickeydinsdag 16 maart 2004 @ 20:54
die 666!!! wat een ding !!!
hollander172dinsdag 16 maart 2004 @ 20:54
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 20:53 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

en hoe krijgen jullie het voor elkaar? allebei om 2048 uur!
We zijn gewoon goed! Nee ik heb echt in 30 seconden mijn topic in elkaar gedraaid en Patrick281 zal er wel wat langer over gedaan hebben. Wat mij betreft mag die van mij dicht. Ik heb er al twee geopend in de vorige serie.
MutZdinsdag 16 maart 2004 @ 20:55
Aan de topicnummers kun je zien dat deze later was... Dus deze gaat dicht...