Apeldoorn toch?quote:Op vrijdag 12 maart 2004 03:37 schreef blup het volgende:
OMG.. wat een kut site..
[afbeelding]
Daar rechts bij 't rode pijltje kuste ik haar voor de eerste keer.. :')..
Elke keer ook als ik er langs rijd krijg ik toch wel weer een brok in me keel...
Yep..quote:Op vrijdag 12 maart 2004 03:53 schreef Steijn het volgende:
[..]
Apeldoorn toch?Ik heb daar ooit nog eens over spoor 1 gereden.
En daar knal ik 2x per week full speed door heenquote:Op vrijdag 12 maart 2004 09:08 schreef Quidos het volgende:
[afbeelding]
En hier pak ik dan elke morgen om 7:40 de trein.. Home sweat home..
Station Oss West
plan U, 3 bakken, diesel en een stuk lager dat plan V en Tquote:Maar wat is het verschil tussen plan U, V en T? alleen de aandrijving? (U is diesel?)
Nee hoor, zowel IC's als stoptreinen gebruiken sp 2 en 3.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 03:56 schreef blup het volgende:
[..]
Yep.... Apeldoorn..
..
Tegenwoordig kom je er met de IC alleen langs op spoor 2 geloof ik..
Op 3 stopt altijd een stoptrein oid.
Je verhaal klopt, alleen is het 3 en 4quote:Op vrijdag 12 maart 2004 13:04 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee hoor, zowel IC's als stoptreinen gebruiken sp 2 en 3.
IC uit Enschede komt binnen op 2, stoptrein komt dan binnen op 3. IC uit Amersfoort komt binnen op 3 wat inhoudt dat het stoppertje weer van 2 vertrekt.
De overeenkomst kan ik je wel vertellen, ze zijn allemaal lelijk als hell.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 09:03 schreef Xtreem het volgende:
Maar wat is het verschil tussen plan U, V en T? alleen de aandrijving? (U is diesel?)
Niet alleen lelijk.. die lawaaige schud dingen zijn de reden dat ik een hekel aan treinen heb/had.... in een fatsoenlijke ICM/IRM (goed, ik probeer jargon te leren, ik bedoel uiteraard die 'nieuwe' dubbeldekkers en die IC rijtuigen met nieuwe, lichte bekleding) is het prima zitten lezen, ouwehoeren, reizen...quote:Op vrijdag 12 maart 2004 18:28 schreef blup het volgende:
[..]
De overeenkomst kan ik je wel vertellen, ze zijn allemaal lelijk als hell.
Ik zat een tijdje terug in een plan T of V, en die was helemaal vernieuwd met halogeen verlichting en weet ik het allemaal.. Kunnen ze dat geld niet beter besparen voor nieuwe treinstellen ofzo?.
Bedoel je geen sprinter? In Plan T en V zit geen halogeen. Sprinter ook niet, maar is wel recent verbouwd.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 18:28 schreef blup het volgende:
[..]
De overeenkomst kan ik je wel vertellen, ze zijn allemaal lelijk als hell.
Ik zat een tijdje terug in een plan T of V, en die was helemaal vernieuwd met halogeen verlichting en weet ik het allemaal.. Kunnen ze dat geld niet beter besparen voor nieuwe treinstellen ofzo?.
ICM = koploper(rode of oranje bekleding)quote:Op vrijdag 12 maart 2004 18:49 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Niet alleen lelijk.. die lawaaige schud dingen zijn de reden dat ik een hekel aan treinen heb/had.... in een fatsoenlijke ICM/IRM (goed, ik probeer jargon te leren, ik bedoel uiteraard die 'nieuwe' dubbeldekkers en die IC rijtuigen met nieuwe, lichte bekleding) is het prima zitten lezen, ouwehoeren, reizen...
quote:Op vrijdag 12 maart 2004 19:33 schreef MREn het volgende:
[..]
ICM = koploper(rode of oranje bekleding)
ICR = IC-rijtuig (rode of oranje bekleding)
ICRm = gemoderniseerd ICR (bruin of donkerrode bekleding)
IRM = interregiomaterieel (dubbeldekkers)
quote:Op vrijdag 12 maart 2004 19:47 schreef MREn het volgende:
Wat bedoel je met eindstuk?
Wellicht een ICRm BDs? (BDs = tweede klas, bagaruimte en stuurstand)
[afbeelding]
De ICM, of koploper is een treinstel bestaande uit drie of vier bakken, deze:
[afbeelding]
Nee, ik weet zeker een T, of V.. Ik stapte erop bij Den bosch, ik weet niet meer precies waar ik heen ging.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 19:21 schreef MREn het volgende:
[..]
Bedoel je geen sprinter? In Plan T en V zit geen halogeen. Sprinter ook niet, maar is wel recent verbouwd.
[afbeelding]
[afbeelding]
http://users.pandora.be/s(...)ost/Treinentopic.txtquote:Op zaterdag 13 maart 2004 12:39 schreef blup het volgende:
Ik mag me post nog editten..
Goed bezig!! ik heb zelf vrijdag wat foto´s gemaakt op apeldoorn en deventer. Niet bijzonder, maar zal ze hier zo even neerzetten...quote:Op zaterdag 13 maart 2004 23:17 schreef Taurus1978 het volgende:
Heb vandaag de 'Tour du livre' gefotografeerd op diverse plaatsen in het land. De rit werd gereden met Thalys PBKA stel 4345. Het weer liet helaas veel te wensen over, veel bewolking al was het af en toe toch ook wat lichter in de lucht. In Amersfoort is het mooi gelukt. De Thalys kwam hier aan op spoor 4 waar ik hem mooi van alle kanten kon fotograferen. Boven op de traverse heb ik Youp van 't Hek en Philip Freriks ook nog gezien en gefotografeerd
Daarna ben ik met de trein naar Deventer gegaan. Hier was het erg druk. Het fotograferen van de Thalys is in Deventer jammer genoeg niet zo mooi gelukt. De Thalys stond op een moeilijk plek om te fotograferen en het stel is ook nog een tijd afgerangeerd geweest op Deventer Goederen waar hij achter een containertrein verdween. Bovendien was het vrij donker in Deventer![]()
Van Deventer ben ik naar Dieren geweest om het stel een paar km ten zuiden van het station bij Ellecom te fotograferen. Hier ging het gelukkig een stuk beter met het licht en het stel reed vrij langzaam. In Nijmegen was het echter weer knudde, het stel stond hier erg beroerd opgesteld, dus ben ik maar verder gegaan naar Oss waar ik hem voor de laatste keer mooi in de boog heb kunnen fotograferen. Ook hier ging het vrij goed met het licht.
Daarna ben ik nog even in Arnhem en Ede-Wageningen geweest voor de 419 en de Blokkendoos (Mat '24) maar dit was geen succes. Dankzij de aanwezigheid van dikke wolken was het erg donker en bovendien kwam te Ede de 419 met een flinke gang door, de Blokkendoos idem dito.
Foto's volgen t.z.t.
Sorry... daar woon ik...quote:Op zondag 14 maart 2004 21:49 schreef blup het volgende:
Geen fotos van station Apeldoorn!!.
.
Zien!quote:Op maandag 15 maart 2004 14:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb op Amersfoort ooit samen met een klasgenoot een film gedraaid over treinen.. eerst drie uur in de kou gestaan te wachten op een goederentrein.. En toen het eindelijk zover was schemerde het, en waren er twee tegelijk :|
Ach, de mooiheid van het generatieverschil.quote:Op zondag 14 maart 2004 22:08 schreef Taurus1978 het volgende:
Amersfoort is idd een leuk station met goede spotmogelijkheden en lekker veel goederenvervoer van o.a. ACTS.
Zal er proberen aan te denken... als ik iets submit op TERS doe ik het ook wel altijd, hier niet echt... treinnummer weet ik sowieso bijna nooit, daar let ik niet echt op.quote:Op maandag 15 maart 2004 18:44 schreef 2cv het volgende:
Vraagje in het algemeen: als je een foto plaatst, wil je dan ook melden waar en waneer die genomen is? Dus treinstation of treinnummer en datum + (eventueel) (vertrek) tijd.
Officieel wel volgens mij. Heb alleen nog nooit meegemaakt dat ze kwamen controleren in Nederland.quote:Op maandag 15 maart 2004 19:05 schreef sweek het volgende:
Ow ja, wat ik eigenlijk wou vragen... is een ICE toeslagkaartje maar voor een enkele reis geldig?
Ik lees net op de NS site dat voor jaar/maandkaarthouders geen toeslag (meer) geldt voor binnenlande ICE reizen.quote:Op maandag 15 maart 2004 19:05 schreef sweek het volgende:
Ow ja, wat ik eigenlijk wou vragen... is een ICE toeslagkaartje maar voor een enkele reis geldig?
Ja, maar ik ga maar van Amsterdam tot Arnhem, en ik heb OV.quote:Op maandag 15 maart 2004 22:48 schreef CasB het volgende:
Studenten krijgen 25% korting hoorde ik...maar dat weet ik ook niet 100% zeker.
Voor je SOV moet je nog gewoon een toeslag kaartje kopen... (helaasquote:Op maandag 15 maart 2004 21:40 schreef sweek het volgende:
Geldt dat ook voor een Studenten-OV? Die vind ik dan weer niet op hun site...
Ik vraag het anders morgen wel even na op het station ergens.
(...)
Ja, maar ik ga maar van Amsterdam tot Arnhem, en ik heb OV..
Hmmja die is idd van de Hofpleinlijn, maar hij was blijven hangen ofzo, want ik mis Leidsewallen, Seghwaert, Palensteijn nogquote:Op maandag 15 maart 2004 23:07 schreef sweek het volgende:
Leuke foto's! Vooral de Koploper, maargoed, dat vind ik dan ook de leukste trein..
En Rotterdam Bergweg past er niet echt bij, die staat er nog van de trein naar Rotterdam Hofplein... toch?.
Maar dan nogquote:Ja, maar ik ga maar van Amsterdam tot Arnhem, en ik heb OV..
Tja. Lantaarn???quote:Op dinsdag 16 maart 2004 10:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Toen ik kind was waren er van die groene en rode treinen (ik noemde ze "boze treinen" met van die kleine ruitjes voor en zo;n lantaarn.. wat waren dat voor soort? weet iemand dat? Ik vond ze als kind er altijd "eng" uitzien en heb er jaren nachtmerries van gehad.
grappig, ik zag hem gisteren rijden langs het bijlmerstation richting utrechtquote:Op dinsdag 16 maart 2004 19:18 schreef sexylexy het volgende:
ik zag pas die groene plan v rijden, wat is dat voor een?
(langs woerden)
Die voorspelling had ik ook wel aangedurft, er werd afgelopen zondag weer driftig met railhoppers gezeuld bij NedTrain.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 22:38 schreef sweek het volgende:
Weer geen Railhoppers op Zwolle-Emmen vandaag....
Foto's komen morgen online... heb nu geen zin om naar beneden te gaan en m'n camera te pakken.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 22:53 schreef MREn het volgende:
[..]
Die voorspelling had ik ook wel aangedurft, er werd afgelopen zondag weer driftig met railhoppers gezeuld bij NedTrain.
Al is het een tijd geleden dat alles aan de kant stond. Maar verder is in Zwolle wel leuk foto's te schieten
(hint)
Ja, kut, die twee plaatsen gooi ik gewoon altijd door elkaar.quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:58 schreef Alexxxxx het volgende:
Bedoel je waar je apeldoorn zegt geen amersfoort?
Over dat filmpje: dat was voor school, en daar zijn ze het kwijt geraakt
Dan is het nog Arnhem...quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:46 schreef contra het volgende:
Mooie foto's inderdaad (maar even, dat t-je staat niet in zwolle)
quote:Op maandag 15 maart 2004 23:07 schreef sweek het volgende:
en ik heb OV..
sweek toch coole fotos!!!quote:Op woensdag 17 maart 2004 12:18 schreef sweek het volgende:
Allemaal gemaakt op 16-03-2004.
Sneltrein Rotterdam - Arnhem te Utrecht
[afbeelding]
[afbeelding]
M'n ICE reisje van Utrecht naar Arnhem
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Stoptrein naar Tiel (Buffel) op Arnhem
[afbeelding]
Regiorunners als IC naar Den Helder als ik het goed heb, ook op Arnhem
[afbeelding]
2 Lintjes in Arnhem, die net terugkomen van Winterswijk (of ze zijn maar tot Doetinchem gegaan, kan ook)
[afbeelding]
T'tje in Arnhem, geen idee waar 'ie naar toe ging.
[afbeelding]
Koplopers in Zwolle... heel wat.. En nog 2 V'tjes en Buffels (stoptrein naar Enschede).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Koplopers in Amersfoort... het ziet er echt heel mooi uit om ze tegelijk te zien wegrijden.
[afbeelding]
[afbeelding]
DD'AR op weg naar Lelystad, op de plaats waar de Gooiboog aansluit op Weesp - Lelystad. We moesten wachten op hem, en dat leverde best wel een mooie foto op vond ik..
[afbeelding]
Weer een DD-AR, maar nu op Almere Centrum. Ik klikte net iets te vroeg eigenlijk, maar ik vind hem nog steeds mooi met die zon zo. Hij gaat trouwens naar Amsterdam Centraal, en dan verder naar Schiphol - Hoofddorp.
[afbeelding]
Op Duivendrecht... metro 50 naar Gein.
[afbeelding]
Regiorunner, komende uit Nijmegen, onderweg naar Den Helder... mooie plaats voor een foto daar, maar hij is jammergenoeg niet helemaal scherp.
[afbeelding]
En dit een trein die datzelfde traject aflegt, maar dan andersom... richting Nijmegen dus. Weer een dubbele regiorunner.
[afbeelding]
En nog 2 regiorunners, waarschijnlijk de IC Maastricht/Heerlen - Haarlem.
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 12 maart 2004 03:31 schreef blup het volgende:
[afbeelding]
Plan-U.
Foto was gemaakt bij Wierden btw..
Plan U is rood geweest, Plan V is groen geweest tot 1973 (zoals de 419 nu is). En de bekende hondekoppen waren ook groen, blokkendozen zijn/waren er ook nog.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 10:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Toen ik kind was waren er van die groene en rode treinen (ik noemde ze "boze treinen" met van die kleine ruitjes voor en zo;n lantaarn.. wat waren dat voor soort? weet iemand dat? Ik vond ze als kind er altijd "eng" uitzien en heb er jaren nachtmerries van gehad.
Lijkt me stug dat een T'tje naar Winterswijk cq. Doetinchem rijdt. Bij mijn weten hangen daar geen draadjes boven de railsquote:Op donderdag 18 maart 2004 11:53 schreef Jerruh het volgende:
[..]
sweek toch coole fotos!!!
die ene T die je bedoelt bij arnhem gaat richting winterswijk (althans, toen ik naar doetinchem ging, moest ik daarin)
Nee, ik denk dat het eerder de stopper naar Zuthpen ofzo is....quote:Op donderdag 18 maart 2004 17:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Lijkt me stug dat een T'tje naar Winterswijk cq. Doetinchem rijdt. Bij mijn weten hangen daar geen draadjes boven de railsTot zevenaar misschien?
Nee, dat was een Sprintertje, oude stijl. (SGM3)quote:Op donderdag 18 maart 2004 18:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Is dat niet de trein die op Den Haag CS de bonbonshop in is gereden? Dat was ook een V of T...
Heij huij, sjtrue is langer! Dat waren twee IRM'en contra de wannabe-V.quote:Op donderdag 18 maart 2004 17:58 schreef hooibaal het volgende:
In Arnhem staat trouwens een Plan V (of T, ik kon de staart niet zien) tegen de helling op, door het stootblok geschoten blijkbaar (helemaal aan het einde van het opstelterrein, ri. Oosterbeek). Iemand info?
Doe dat! Vooral bij de ijssel kan je ook mooie plaatjes maken. Ik zal er nog wel eens een paar uitzoeken om te laten zien.quote:Op donderdag 18 maart 2004 19:36 schreef sweek het volgende:
Mooie foto's, zeg! Ik moet in Zwolle toch eigenlijk eens wat verder gaan dan alleen het station..
Zeker! Als je rond 5 of 35 minuten over het uur boven op die brug gaat staan komen in 5 minuten tijd zo 5 of meer treinen langsquote:Op donderdag 18 maart 2004 19:58 schreef Larry101 het volgende:
Zwolle komen idd leuke treintjes bij elkaar... Ik zat daar aan het spoor op school en daar komen ook allerlei leuke dingen langs..
Op de mailinglist OVL was woensdagmiddag dit te lezen:quote:Op donderdag 18 maart 2004 17:58 schreef hooibaal het volgende:
In Arnhem staat trouwens een Plan V (of T, ik kon de staart niet zien) tegen de helling op, door het stootblok geschoten blijkbaar (helemaal aan het einde van het opstelterrein, ri. Oosterbeek). Iemand info?
Als je die paar cargo's veel goederen noemt, moet je maar eens langs Ddr-Zlw gaan staan, dan heb je het vervoer naar België, Moerdijk, Venlo en Sittard en een deel van het vervoer naar Emmerich.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 10:14 schreef Larry101 het volgende:
Jep... Ook veel goederentreinen daar... Afgelopen zomer heeft er ook nog een tijdje een militair transport stil gestaan. Was wel humor met als die (gewapende) beveiliging erbij...
Klopt, stel 33 als het goed is.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 16:27 schreef Taurus1978 het volgende:
Denk eerder de kuilwielenbank.
Voor Noord-Nederlandse begrippen veelquote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:05 schreef Lucske het volgende:
[..]
Als je die paar cargo's veel goederen noemt, moet je maar eens langs Ddr-Zlw gaan staan, dan heb je het vervoer naar België, Moerdijk, Venlo en Sittard en een deel van het vervoer naar Emmerich.
Dat zijn twee motorposten, door Railion verhuurd aan ProRail om proeven te doen met het nieuwe beveiligingssysteem ERTMS: European Rail Traffic Management System, of iets dergelijks. Dat beveiligingssysteem gaat toegepast worden op de Betuweroute en ook op Amsterdam - Utrecht, ergens rond 2006. In Sittard staan er ook nog twee.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:14 schreef Razzerr het volgende:
Nog een paar foto's:
Een of andere meettrein op het rangeerterrein:
[afbeelding]
In Sittard staan die al een hele tijd ja... zie er er altijd staan. Maar ik wist nooit wat het waren, bij deze dus wel... bedankt.quote:Op maandag 22 maart 2004 18:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zijn twee motorposten, door Railion verhuurd aan ProRail om proeven te doen met het nieuwe beveiligingssysteem ERTMS: European Rail Traffic Management System, of iets dergelijks. Dat beveiligingssysteem gaat toegepast worden op de Betuweroute en ook op Amsterdam - Utrecht, ergens rond 2006. In Sittard staan er ook nog twee.
Ach, ik woon zelf in Apeldoorn en in vergelijking komen er dus in Zwolle veel langs..quote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:05 schreef Lucske het volgende:
[..]
Als je die paar cargo's veel goederen noemt, moet je maar eens langs Ddr-Zlw gaan staan, dan heb je het vervoer naar België, Moerdijk, Venlo en Sittard en een deel van het vervoer naar Emmerich.
Ik vind die groene DH2 echt geen porum. Net een clown.quote:Op donderdag 18 maart 2004 14:53 schreef Alexxxxx het volgende:
Vandaag even met mn digicammetje op Leeuwarden CS geweestDe klapper is de groene wadloper, maar ik zla de rest ook even posten
[afbeelding]
Nee.quote:Op donderdag 18 maart 2004 11:36 schreef sweek het volgende:
Wow, die wil ik ook wel hebben!.
Mogen we je vanaf nu AARS noemen?.
Als je opendagenen in de gaten gaat houden: een van de open dagenen dit jaar is Tilburg, 9 oktober 2004.quote:Op maandag 22 maart 2004 21:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
EINDELIJK een plaat gevonden van de motor van een trein. ik ga zeker de data's in de gaten houden van open dagen, lijkt me erg interesant om dit eens echt dichtbij te bekijken.
[afbeelding]
Was het geen locomotief?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:22 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik zag afgelopen zaterdag in Utrecht een vreemdsoortige trein op het perron staan, en volgens sweek wist iemand hier wel wat het was.
Het was 1 wagon waar in het midden geen ramen zaten, alleen aan de voor- en achterkant. Wat er precies opstond weet ik niet meer, alleen weet ik dat er een mobiel nummer op stond. En dat was van de NS. Het was in ieder geval geen graffiti ofzo. En het stond daar maar zo bij het perron te staan. En ik wil gewoon weten wat het was en waarom.
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 21:04 schreef QyRoZ het volgende:
Was het geen locomotief?
Van OVL geplukt:quote:Op dinsdag 23 maart 2004 11:45 schreef Lucske het volgende:
[..]
Als je opendagenen in de gaten gaat houden: een van de open dagenen dit jaar is Tilburg, 9 oktober 2004.
De UST 96 dus. Dat is een ultrasoontrein. M.b.v. trillingen wordt de staat van het spoor gemeten.quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:36 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Ja, die was het!
Ben erbij vergeten te zetten dat ik die zag op Rotterdam Lombardijen.quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:54 schreef Lucske het volgende:
IC met twee loccen is niet zo heel gek en ICM als vervangend mat. ook niet, hoewel het niet hoort inderdaad.
Duidelijk, maar vervangend ICM in een IC-dienst komt wel eens vaker voor dus.quote:Op woensdag 24 maart 2004 23:32 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Ben erbij vergeten te zetten dat ik die zag op Rotterdam Lombardijen.
Dat is wel een uitzondering.... Aangezien de ICM`s meestal nie verder komen dan Rotterdam Centraal.
Niet dagelijks (en dat zei ik ook niet), maar een opzendloc is geen spectaculaire, zeldzame gebeurtenis.quote:2 Locs voor een IC zie je anders nie zo vaak, wel een trek-trek combinatie, het is iig nie dagelijks.
Nu Barendrecht overkapt is vind ik er weinig meer aan. De oude situatie was leuk spotten. Vanaf het noodperron had je zowel zicht op de goederensporen en de reizigerssporen die bovendien nog voorzien waren van de laatste driescharnierportalen. Heb ik nog heel wat foto's gemaakt.quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:52 schreef Thetallguy het volgende:
Mooi station trouwens, Barendrecht
Dat is die van Culemborg in de oude uitvoering geloof ik.quote:Op donderdag 25 maart 2004 16:46 schreef Larry101 het volgende:
Volgens mij is het iig niet de nijmeegse spoorbrug.. die is groen geloof ik... als deze in nijmegen is, is hij voor de auto's en genomen vanaf de waalkade, met de rug richting spoorbrug!
Coole eend
Volgens mij niet, als ik dit zie: http://home.tiscali.nl/~t776448/spoorbrug.htm .quote:Op donderdag 25 maart 2004 19:43 schreef Lucske het volgende:
[..]
Dat is die van Culemborg in de oude uitvoering geloof ik.
Vanuit Brussel kun je althans nog rond middernacht nog naar Luik en Eupen afreizen.quote:Op donderdag 25 maart 2004 18:12 schreef sweek het volgende:
Mooi, eindelijk een aantal goede en frequente verbindingen in België.
Ik vind het wel nog steeds een beetje stom overkomen dat de laatste treinen op de stations maarliefst tussen 22.00 en 23.00 vertrekken..
Ja, er zijn wel enkele van die dingen ja.... maar in Nederland kan je echt van zoat ieder station nog wel weg na 23.30, bij grotere stations vaak tot een uur of 1... en dan heb je tussen de echt grote steden nog de hele nacht door treinen.quote:Op donderdag 25 maart 2004 21:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Vanuit Brussel kun je althans nog rond middernacht nog naar Luik en Eupen afreizen.
Ivo
Dat is althands een van de belangrijkste verbindingen. Wel gaat in Luik alles op slot als de laatste reiziger van die trein de deur uit is. Ik mis eigenlijk nog een aansluitende stoptrein naar huis. Nu moet ik de fiets meenemen, en dan vanuit Luik op de fiets naar huis, dat betekent dan tegen 3 uur 's nachts thuiskomenquote:Op donderdag 25 maart 2004 21:49 schreef sweek het volgende:
[..]
Ja, er zijn wel enkele van die dingen ja.... maar in Nederland kan je echt van zoat ieder station nog wel weg na 23.30, bij grotere stations vaak tot een uur of 1... en dan heb je tussen de echt grote steden nog de hele nacht door treinen.
Euh, als ik naar je profiel kijk lijkt het dus alsof je vanuit Luik naar Maastricht fietst helemaal?quote:Op donderdag 25 maart 2004 21:58 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat is althands een van de belangrijkste verbindingen. Wel gaat in Luik alles op slot als de laatste reiziger van die trein de deur uit is. Ik mis eigenlijk nog een aansluitende stoptrein naar huis. Nu moet ik de fiets meenemen, en dan vanuit Luik op de fiets naar huis, dat betekent dan tegen 3 uur 's nachts thuiskomen
Ivo
In Enschede gaat de laatste IC toch echt om 22:30 weg hoor.quote:Op donderdag 25 maart 2004 21:49 schreef sweek het volgende:
[..]
Ja, er zijn wel enkele van die dingen ja.... maar in Nederland kan je echt van zoat ieder station nog wel weg na 23.30, bij grotere stations vaak tot een uur of 1... en dan heb je tussen de echt grote steden nog de hele nacht door treinen.
Ja, dat is een IC die best ver gaat ook... Komt pas in Schiphol aan om 00.41. Maar andere treinen rijden er nog wel langer, toch?quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:08 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
In Enschede gaat de laatste IC toch echt om 22:30 weg hoor.
23:05 de laatste stoptrein naar Zwollequote:Op donderdag 25 maart 2004 22:14 schreef sweek het volgende:
[..]
Ja, dat is een IC die best ver gaat ook... Komt pas in Schiphol aan om 00.41. Maar andere treinen rijden er nog wel langer, toch?
Mja... niet echt laat nee.quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:24 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
23:05 de laatste stoptrein naar Zwolle
En 23:36 gaat de laatste stoptrein naar Münster (Westfahlen)
01:36 komt de laatste Intercity uit het westen aan. Die om 23:36 vertrekt uit Amsterdam. Nou ja, met overstap.quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:25 schreef sweek het volgende:
[..]
Mja... niet echt laat nee.. Het is dan ook wel een kutdorp, he?
.
De laatst aankomende trein zal zeker wel redelijk laat zijn... even zoeken..
Ik denk dat je daar veel meer aan hebt dan er laat weg kunnen gaan.quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:31 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
01:36 komt de laatste Intercity uit het westen aan. Die om 23:36 vertrekt uit Amsterdam. Nou ja, met overstap.
Dat lijkt het niet alleen, dat is ook zoquote:Op donderdag 25 maart 2004 22:04 schreef sweek het volgende:
[..]
Euh, als ik naar je profiel kijk lijkt het dus alsof je vanuit Luik naar Maastricht fietst helemaal?.
Of studeer je in Maastricht maar wonen je ouders in de buurt van Luik ofzo?
Ook VTG'en staan er bij.quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:28 schreef sweek het volgende:
http://212.108.13.35/dtw/dtwClient.jsp
Hey, hij is er!. En lijkt te werken... alhoewel ik nog geen enkele vertraging tegenkwam... wel een spoorwijziging geloof ik.
Ja, ik zie het nu ja. Het is op zich hetzelfde als op de blauwe televisieschermen in de grotere stations.quote:Op donderdag 25 maart 2004 23:03 schreef Lucske het volgende:
[..]
Ook VTG'en staan er bij.
Dank u!quote:Op vrijdag 26 maart 2004 01:56 schreef hooibaal het volgende:
Die brug is de Nijmeegse Waalbrug, verkeersbrug dat is. Ofwel de A325. En dat mag u van me aannemen, aangezien ik er nog geen kilometer vandaan woon. Waarom staat die eend niet op die foto?
Nee.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 22:35 schreef sweek het volgende:
Ik zie trouwens meer en meer Koplopers op Den Haag CS - Eindhoven / Venlo... zitten ze nog steeds niet gewoon in de dienstregeling?
Nee. Dan nogmaals: de serie 800 (Hlm-Mt) en de serie 900 (Hlm-Hrl) keren in Hlm op elkaar, dus wat in Hrl komt, komt ook in Mt. De serie 1900 (Gvc-Vl) en de serie 2500 (Gvc-Ehv) keren in Gvc op elkaar, dus wat in Vl komt, komt ook kerend in Ehv.quote:En klopt het ook dat de Regiorunners op Maastricht / Heerlen - Haarlem eigenlijk alleen naar Heerlen rijden? Ik kom ze eigenlijk nooit in Maastricht tegen.
N325quote:Op vrijdag 26 maart 2004 01:56 schreef hooibaal het volgende:
Die brug is de Nijmeegse Waalbrug, verkeersbrug dat is. Ofwel de A325. En dat mag u van me aannemen, aangezien ik er nog geen kilometer vandaan woon. Waarom staat die eend niet op die foto?
De Schwebebahn, niet de Schewebahn hè.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:37 schreef SevenWonders het volgende:
Ik weet het al", ws. de Schewebahn in Wuppertal:
Ik heb die foto inderdaad vanaf de waalkade genomenquote:Op vrijdag 26 maart 2004 01:56 schreef hooibaal het volgende:
Die brug is de Nijmeegse Waalbrug, verkeersbrug dat is. Ofwel de A325. En dat mag u van me aannemen, aangezien ik er nog geen kilometer vandaan woon. Waarom staat die eend niet op die foto?
Wat ik nooit begrepen heb, is dat de NS nooit treinen heeft laten rijden over die aftakkingen bij Rotterdam Kleiweg. Dus die van de Hofpleinlijn naar Rotterdam Noord, van de Hofpleinlijn richting R'dam CS, en dat gedeelte van Rotterdam Noord naar Schiedam Centrum.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 20:53 schreef sweek het volgende:
NS dreigen Hofpleinlijn te schrappen
Heel verhaal
Die halve is een plan V, die voorste een plan T.quote:Op zondag 28 maart 2004 19:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Welk type heb ik hier trouwens op de foto? Plan V?
Ja, dat vond ik dus ook raar, ja... aangezien de meeste reizigers van die lijn sowieso in Rotterdam Centraal willen zijn, en niet op Hofplein... Maargoed, het wordt uiteindelijk allemaal opgelost door Randstadrail, maar misschien dus een jaartje geen Hofpleinlijn....quote:Op zondag 28 maart 2004 20:27 schreef Fence het volgende:
[..]
Wat ik nooit begrepen heb, is dat de NS nooit treinen heeft laten rijden over die aftakkingen bij Rotterdam Kleiweg. Dus die van de Hofpleinlijn naar Rotterdam Noord, van de Hofpleinlijn richting R'dam CS, en dat gedeelte van Rotterdam Noord naar Schiedam Centrum.
Ze hadden bijvoorbeeld treinen kunnen laten rijden van bijv. Gouda naar Vlaardingen en Hoek van Holland, waarbij R'dam CS dus gepasseerd wordt. Of van Rotterdam Alexander naar Den Haag CS via de Hofpleinlijn. Dat scheelt reizigers al gauw een kwartier.
En natuurlijk ook de gehele dag treinen van R'dam CS naar Den Haag CS via de Hofpleinlijn, i.p.v. alleen in de avond.
Dat had best wel eens een goudmijn kunnen worden voor NS.
Maar ja, al die verbindingen zijn opgebroken, en komen dus niet meer terug. Gemiste kans.
Me chips, wat doe je.quote:Op zondag 28 maart 2004 20:57 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Thanx voor de info. Ik zal eens op google en de genoemde link verder zoeken (google nog niet gehadquote:Op maandag 29 maart 2004 14:00 schreef Larry101 het volgende:
1. Volgens mij niet overal
2. Ja, een heleboel lijnen, denk ook aan de oude "IJzeren Rijn" in Limburg e.d.
3 en 4. check www.stationsweb.nl staat dit allemaal wel!
Succes
In Friesland zijn een heleboel verlaten sporen en stationnetjes. Mn dode haas is bijvoorbeeld op de lijn Stiens-leeuwarden genomen. In zo'n beetje elk Fries dorp is nog wel een oud station, vaak zonder spoor.quote:Op maandag 29 maart 2004 13:52 schreef 2cv het volgende:
- Zijn er nog rails in NL die niet meer gebruikt worden (en dan heb ik het niet over rails die parralel liggen aan rails die wel gebruikt worden, maar echt rails in the middle of nowhere) ? Zo ja: waar liggen die rails dan ?
Je dode haas ...quote:Op maandag 29 maart 2004 14:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
In Friesland zijn een heleboel verlaten sporen en stationnetjes. Mn dode haas is bijvoorbeeld op de lijn Stiens-leeuwarden genomen. In zo'n beetje elk Fries dorp is nog wel een oud station, vaak zonder spoor.
Geen idee. Mail eens, zou ik zeggen.quote:Op maandag 29 maart 2004 14:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Ken ik je?
Oeps ...quote:Ik doel op de foto van de dode haas die je ziet als je nar boven scrollt...
Heb je ook een tittel o.i.d.?quote:Maar vooral in het Noorden van Friesland was veel treinbedrijvigheid. Met name door de ZPC (aardappeltjes). Ik had laatst in de bieb een boek over de geschiedenis van treinen in het Bildt
Jups. Maar ik hou hem in de peiling. Wanneer deed ie het voor het laatst? En van wanneer zijn de laatste updates?quote:Op maandag 29 maart 2004 15:49 schreef sweek het volgende:
http://foestrum.student.utwente.nl/diggelfjoer/index.htm
Leuke pagina over verlaten lijntjes... maar hij is nu (even?) down.
Jups, mooie site op zich en leuke infoquote:Op maandag 29 maart 2004 16:06 schreef sweek het volgende:
http://www.spoorzoeker.nu/
Deze vind je vast ook leuk..
Ik bedenk me ineens dat ik geen mensen met 2cvs uit Friesland ken (tenij je Mark van den Akker bent, maar dan woon je niet in Friesland)quote:Op maandag 29 maart 2004 15:41 schreef 2cv het volgende:
[..]
Geen idee. Mail eens, zou ik zeggen.
Neequote:Op maandag 29 maart 2004 15:41 schreef 2cv het volgende:
[..]
Heb je ook een tittel o.i.d.?
quote:[message=20286897,noline]notsomad schreef op 18 maart 2004 @ 19:45[/message]:
Hier dus voor alle liefhebbers:
Het meeting topic!
Het leek me dus wel leuk om met een aantal "fanaten" in een weekend of in de vakantie een dagje rond te gaan reizen en een aantal mooie/leuke/etc treinen/stations etc te bezichtigen en in te reizen.
Concrete plannen heb ik nog niet, maar die kunnen zeker met een aantal anderen gemaakt worden denk ik.
Data zullen nog gepikt moeten worden, evenals de locaties, meeting points etc.
Deelnemerslijstje:
notsomad
Falcon10
Maasluip
Wallie?
BOOTZ?
MREn
AW_Bos
Jupiler (lekker bier :> )
Ideeen:
Antwerpen/Belgie
Duitsland via Hengelo
Zwolle - Marienberg - Hengelo
Groningen - Roodeschool - Groningen
Groningen - Leeuwarden
toevoegingen, vragen etc kunnen me vast wel gemailed worden zie profiel
(een mooi plaatje ben ik mee bezig, maar me laptop is niet zo snel, en upload problemen met @home...blabla, als iemand space heeft...
quote:Op woensdag 31 maart 2004 18:32 schreef sweek het volgende:
Ik heb alleen leestoegang daar via iemand anders account, maar zou best meewillen gaan..
Misschien een keer de VSM liev aankijken, ze hebben er nu drie, ze willen er nog 1....quote:Op donderdag 1 april 2004 23:48 schreef Sander_Prinsen het volgende:
Dat doet toch pijn om die locomotieven afgevoerd te zien worden. Ik vond het altijd een mooi gezicht om 3 à 4 van die 2200'en voor een lange goederentrein te zien staan.
Dat is de laatste voorraad loccen die Railion opruimt. Het afgelopen jaar zijn er boten met sikken, 600'en, afgelopen week zelfs motorposten en nu opnieuw 2200'en vertrokken naar de sloper.quote:Op donderdag 1 april 2004 23:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
er wordt al flink wat weggeflikkerd aan n.s. materieel he, als ik kijk op railserver zie ik dat vandaag een zooitje 2200 loc's naar de sloop gegaan is.
Tjingeling, vier, want de Zeeuws-Vlaanderse 2203 gaat ook naar de VSM.quote:Op donderdag 1 april 2004 23:52 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Misschien een keer de VSM liev aankijken, ze hebben er nu drie, ze willen er nog 1....
Alleen nu nog ff ergens een lange goederentrein vandaan toveren.
Die rijden allemaal niet meer.quote:Op vrijdag 2 april 2004 11:55 schreef hooibaal het volgende:
In Belgie rijden die dingen toch ook nog rond (7600-7625) of zijn die ook al gesloopt? [Vraag me wel af of die in vierspan rijden]
Mendini ? Wasda ?quote:Op vrijdag 2 april 2004 16:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Als je zo vaak van H'veen naar Roosendaal rijdt heb je vast wel een keer in de Mendini gezeten...
Dat was Mat'54 en dat rijdt niet meer.quote:Op vrijdag 2 april 2004 16:45 schreef 2cv het volgende:
Bijvoorbeeld die treinkaping door die Molukkers?
Jammer. Wanneer zijn die van de rails gehaald ?quote:Op vrijdag 2 april 2004 17:17 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Dat was Mat'54 en dat rijdt niet meer..
In 1996 de laatsten.quote:Op vrijdag 2 april 2004 17:25 schreef 2cv het volgende:
[..]
Jammer. Wanneer zijn die van de rails gehaald ?
Zeg ik, ze hebben er 3 en ze willen er nog 1.quote:Op vrijdag 2 april 2004 07:53 schreef Lucske het volgende:
[..]
Tjingeling, vier, want de Zeeuws-Vlaanderse 2203 gaat ook naar de VSM.
De 4003 en de 4005 zijn prototypes van de Koplopers, de 4005 is door de 1302 naar de sloop gebracht op 25-1-2004.quote:Op vrijdag 2 april 2004 16:45 schreef 2cv het volgende:
Ik heb 1,5 jaar tussen Heerenveen en Roosendaal op en neer getreind en af en toe wat nummertjes van de treinstellen genoteerd. Misschien hebben jullie er wat aan.
knip
4003
knip
4005
knip
Zitten er ook treinstellen tussen waar wat bijzonders mee is (of mee gebeurd is)? Bijvoorbeeld die treinkaping door die Molukkers?
De 4005 is door de 1302 naar Amersfoort Bokkeduinen gebracht, t.b.v. splitsing van het stel voor Stator en het Spoorwegmuseum.quote:Op zondag 4 april 2004 00:17 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
De 4003 en de 4005 zijn prototypes van de Koplopers, de 4005 is door de 1302 naar de sloop gebracht op 25-1-2004.
Die is uiterlijk 14 december 2003 buiten dienst gegaan.quote:Op zondag 4 april 2004 17:13 schreef Alexxxxx het volgende:
en de 4004 dan?Daar rij ik wel eens in
Ja, ik vind het ook gevaarlijk. Voor zover ik weet hebben de station Borne en Rijssen hebben dit ook. En de intercity jaagt daar met 140 doorheen.quote:Op maandag 5 april 2004 18:56 schreef sweek het volgende:
[afbeelding]
Deze constructie in Geleen Oost gaat vast nog wel eens fout, ondanks die dingen denk ik... hebben ze dit op meerdere plaatsen?
Niks gevaarlijks aan. De overwegbomen sluiten gewoon. Daarnaast heeft men ogen, niet voor iedere scheet hoeft veel te veel geld worden uitgeven in dit van veiligheidsmanie aan elkaar hangend land.quote:Op maandag 5 april 2004 19:34 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook gevaarlijk. Voor zover ik weet hebben de station Borne en Rijssen hebben dit ook. En de intercity jaagt daar met 140 doorheen.
Zeg ik dat er wat aan gedaan moet worden?quote:Op maandag 5 april 2004 20:10 schreef Lucske het volgende:
[..]
Niks gevaarlijks aan. De overwegbomen sluiten gewoon. Daarnaast heeft men ogen, niet voor iedere scheet hoeft veel te veel geld worden uitgeven in dit van veiligheidsmanie aan elkaar hangend land.
Waaraan is te zien dat het proto's zijn (behalve aan het nummer dan) ?quote:Op zondag 4 april 2004 00:17 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
De 4003 en de 4005 zijn prototypes van de Koplopers, de 4005 is door de 1302 naar de sloop gebracht op 25-1-2004.
Ander interieur, deuren binnen werken anders, kopdeuren hebben afwijkend systeem.quote:Op maandag 5 april 2004 21:50 schreef 2cv het volgende:
[..]
Waaraan is te zien dat het proto's zijn (behalve aan het nummer dan) ?
En andere plaats van de koersrollen en uitsteeksels aan de neus.quote:Op maandag 5 april 2004 22:23 schreef MREn het volgende:
[..]
Ander interieur, deuren binnen werken anders, kopdeuren hebben afwijkend systeem.
Leuke wandelroute ook als het zonnetje schijnt, van Enschede-Oost langs de spoorlijn naar De Eschmarke, daar via de nieuwe wijk langs het Zuiden naar Glanerbrug, en vanaf daar met de trein weer terug.quote:Op maandag 5 april 2004 22:33 schreef QyRoZ het volgende:
Leuk lijntje, Enschede - Gronau.
Die uitsteeksels zaten er al een tijdje niet meer aan (als je die pukkels in de kopdeuren bedoelt). Wel kon je altijd van een afstandje horen als er een proto tussen zat. Het geluid werd door een collega van me ooit treffend beschreven als zou er "op ieder draaistel een emmer spijkers" staan. Ze waren ook wat slapper geveerd dan de nieuwere. Wiegt je heerlijk in slaap, als je er als conducteur doorheen moest lijkt me dat een nadeel...quote:Op maandag 5 april 2004 22:26 schreef Lucske het volgende:
[..]
En andere plaats van de koersrollen en uitsteeksels aan de neus.
Ik heb het stuk tot Gronau vaak gefietst bij de heraanleg van de lijn. Ook leuk om langs te fietsen, je kan een groot deel parallel aan de lijn fietsen, via de Oosterstraat e.d.quote:Op maandag 5 april 2004 22:39 schreef MREn het volgende:
[..]
Leuke wandelroute ook als het zonnetje schijnt, van Enschede-Oost langs de spoorlijn naar De Eschmarke, daar via de nieuwe wijk langs het Zuiden naar Glanerbrug, en vanaf daar met de trein weer terug.
Redelijk groot gok ik, gisteren waren ze nog in dienst.quote:Op maandag 5 april 2004 23:30 schreef sweek het volgende:
Hoe groot is de kans dat er overmorgen Railhoppers rijden tussen Zwolle en Emmen?.
Ik heb geen zin om 3 uur en een kwartier te reizen om ze voor de derde keer niet te zien.
Nee, dat bedoel ik niet, ik ga geen kwatsj verkondigenquote:Op maandag 5 april 2004 22:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die uitsteeksels zaten er al een tijdje niet meer aan (als je die pukkels in de kopdeuren bedoelt). Wel kon je altijd van een afstandje horen als er een proto tussen zat. Het geluid werd door een collega van me ooit treffend beschreven als zou er "op ieder draaistel een emmer spijkers" staan. Ze waren ook wat slapper geveerd dan de nieuwere. Wiegt je heerlijk in slaap, als je er als conducteur doorheen moest lijkt me dat een nadeel...
Dat was de overbrenging van Nedtrains 713 verder het land in.quote:Op maandag 5 april 2004 22:55 schreef Kolkie het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat ik vandaag gezien heb!?
Station Almelo een soort trein die veel lijkt op die dieselloks (voor goederentreinen dus, van die vaaloranje/grijze dingen) maar veel korter (stond op dat ie 10.07 m lang was ofzo) maar kabine was dus precies hetzelfde. Verder zat er een heel uitgebreid aankoppelsysteem op; naast de conventionele ook een soort trekhaak die je vaak op landbouwtractoren ziet, uitgevoerd in het geel (die haak dus).
Waarom begint iedereen steeds over "NS"? Er staat toch echt een logo van een bedrijf op dat ding hoor.quote:Laatste kenmerk is dat ie in heel opvallende kleuren was uitgevoerd, een kleurencombinatie die ik sowieso bij de NS nog niet eerder gezien heb, uit m'n hoofd lichtblauw of groen (ben ik vergeten). Echt een heel apart ding!
O.a. ook in Heerenveen en Helmond hebben ze zoiets.quote:Deze constructie in Geleen Oost gaat vast nog wel eens fout, ondanks die dingen denk ik... hebben ze dit op meerdere plaatsen?
He cool, had je deze niet toevallig afgelopen donderdag gefotografeerd? Ik zat nl in deze trein (3651) van Deventer naar Den Bosch, vertrek 13:44 en toen ook getrokken door de 1747quote:Sneltrein Roosendaal - Zwolle, in Etten-Leur.
Nee, deze foto's zijn vorige zondag genomen, en die uit Maastricht gisteren (maandag).quote:Op dinsdag 6 april 2004 12:45 schreef JMT het volgende:
[..]
O.a. ook in Heerenveen en Helmond hebben ze zoiets.
[..]
He cool, had je deze niet toevallig afgelopen donderdag gefotografeerd? Ik zat nl in deze trein (3651) van Deventer naar Den Bosch, vertrek 13:44 en toen ook getrokken door de 1747
Ik herinner me ineens ietsquote:Op vrijdag 2 april 2004 16:45 schreef 2cv het volgende:
4025
Daar heb je best gelijk in, maar het lijkt ook vaak zat of men het niet wíl begrijpen. Je moet voor de aardigheid eens in de ICT-wereld kijken hoe men daar reageert als men ten onrechte ergens van wordt beschuldigd.quote:Op dinsdag 6 april 2004 09:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik denk dat heel veel mensen zich niet beseffen dat er naast NS nog veel meer bedrijven op en rondom het spoor werkzaam zijn. Zeker de leek niet. Die zal alles toch inderdaad snel op het hoopje "NS" gooien... Ik vind niet dat je dat iemand kwalijk kan nemen. Ik was zelf ook zo tot ik een treinenfan als vriend kreeg. Ik ben zelf toen meer gaan "zien" en bepaalde dingen gaan je ook veel meer opvallen! En als ik nu iets niet weet of snap, dan vraag ik het gewoon.
Na het ontpluizen van de foute code waardoor je afbeelding niet zichtbaar is en de melding "this site is temporarily unavailable." geef ik het maar op. Dus....quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
hoe zou dit er nou van binnen uit zien [afbeelding]
het raam boven de deur ?
Jammer dat me die verschillen niet zijn opgevallen ...quote:Op maandag 5 april 2004 22:23 schreef MREn het volgende:
[..]
Ander interieur, deuren binnen werken anders, kopdeuren hebben afwijkend systeem.
Sja, een andere werking van de binnendeuren lijkt me ook niet iets dat echt opvaltquote:Op dinsdag 6 april 2004 23:07 schreef 2cv het volgende:
[..]
Jammer dat me die verschillen niet zijn opgevallen ...
Hoe laat? Ik was er van 19:40 tot 20:15 zo'n beetje.quote:Op dinsdag 6 april 2004 15:14 schreef Alexxxxx het volgende:
MRen: vrijdag was ik daar ookhad alleen geen digicam bij me....
Ach, dat hebben ze op bijna alle station met eilandperrons. Niets gevaarlijks aan zolang je netjes wacht tot je lampjes uit zijn.quote:dat Geleense oversteeksysteem is er ook in Sneek...
Ik nog in de IC+, een stuk fijner vanwege de geblindeerde ramen, zowel binnen als buitenquote:Ik herinner me ineens ietsIn deze trein ben ik ooit gepijpt
In Almelo hebben ze geen spoorbomen. Dat is veel interessanter. Alhoewel ik in Apeldoorn wel eens een oud vrouwtje heb gered voor een aanstormende EC.quote:Op dinsdag 6 april 2004 23:33 schreef MREn het volgende:
[..]
Ach, dat hebben ze op bijna alle station met eilandperrons. Niets gevaarlijks aan zolang je netjes wacht tot je lampjes uit zijn.
...nee: een tunnelquote:Op dinsdag 6 april 2004 23:53 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
In Almelo hebben ze geen spoorbomen. Dat is veel interessanter. Alhoewel ik in Apeldoorn wel eens een oud vrouwtje heb gered voor een aanstormende EC.
Die gele borden zitten precies voor de ramen, dus dat zie je wel.quote:Op dinsdag 6 april 2004 23:59 schreef sweek het volgende:
Ik was trouwens eigenlijk een stuk banger dat mensen uit de trein naar beneden flikkerden, omdat je eigenlijk gewoon in 1 beweging die deur open doet en naar buiten stapt, tenminste, ik toch.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 7 april 2004 20:40 schreef sweek het volgende:
Eindelijk zat ik in een Railhopper..
Ja, die aansluiting is extreem bagger. Ik heb d'r ook eens gestaan met twee vrienden en mistig zeikweer. Dan is het ècht niet leuk. En het wachthok is ook niets waard op dat station.quote:Wat een kutaansluiting richting Almelo in Mariënberg als je vanuit Emmen komt zeg, en ook vanuit Zwolle. En het regende best wel hard.
Raar geluid? Is bijna het zelfde als van IRM.quote:Op woensdag 7 april 2004 22:34 schreef sweek het volgende:
Het was wel oké... ik vond hem toch wel erg op de Buffel lijken qua stoelen en pseudo-tafeltje. Bij het optrekken maakte die een beetje een raar geluidje, maar tijdens de rit zelf was 'ie redelijk stil.
Het viel me alleen op toen we uit Zwolle vertrokken... kan toeval zijn geweest.quote:Op woensdag 7 april 2004 23:03 schreef MREn het volgende:
[..]
Raar geluid? Is bijna het zelfde als van IRM.
Hij is ook behoorlijk familie van de IRM.quote:Op woensdag 7 april 2004 23:03 schreef MREn het volgende:
[..]
Raar geluid? Is bijna het zelfde als van IRM.
Eigenlijk andersom, zowel IRM als Buffel zijn van de Raihopper afgeleid. Jammer dat ze niet bepaald storingsvrij zijn, ik had ze graag als opvolger van mat64 gezien. Het schijnt trouwens dat er meer electronica in een Railhopper zit dan in een TGV-stel.quote:Op woensdag 7 april 2004 23:22 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Hij is ook behoorlijk familie van de IRM.
Wat bedoel je hiermee precies? Dat je de deur aan de kant war geen perron is gewoon open kan doen en naar buiiten kan stappen? Of dat je tijdens het rijden uit kan stappen?quote:Op dinsdag 6 april 2004 23:59 schreef sweek het volgende:
Ik was trouwens eigenlijk een stuk banger dat mensen uit de trein naar beneden flikkerden, omdat je eigenlijk gewoon in 1 beweging die deur open doet en naar buiten stapt, tenminste, ik toch.
Ik denk dat ie het volgende bedoelt: er zit daar een gat in het gewone perron, dus je kunt aan die kant uitstappen, maar op die plek is het niet verstandig. Je kunt dus gewoon voor de deur staan, het perron voorbij zien schuiven, en met je blinde kop de deur open doen en naar buiten stappen. Dan flikker je dus een stuk naar beneden. Luckske heeft aangegeven dat die borden op ooghoogte zitten en je dus blind moet zijn om dan nog naar buiten te stappen. Je zult maar blind zijn...quote:Op donderdag 8 april 2004 13:03 schreef 2cv het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee precies? Dat je de deur aan de kant war geen perron is gewoon open kan doen en naar buiiten kan stappen? Of dat je tijdens het rijden uit kan stappen?
Ow, een (soort) gat in het perron. Handig ...quote:Op donderdag 8 april 2004 13:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk dat ie het volgende bedoelt: er zit daar een gat in het gewone perron, dus je kunt aan die kant uitstappen, maar op die plek is het niet verstandig. Je kunt dus gewoon voor de deur staan, het perron voorbij zien schuiven, en met je blinde kop de deur open doen en naar buiten stappen. Dan flikker je dus een stuk naar beneden. Luckske heeft aangegeven dat die borden op ooghoogte zitten en je dus blind moet zijn om dan nog naar buiten te stappen. Je zult maar blind zijn...
Er zouden IC's en stoptreinen over gaan rijden, waarbij die eerste niet stopt in Almere of Lelystad (weet het even niet meer), Drachten en Emmeloord geloof ik.quote:Op donderdag 8 april 2004 18:11 schreef Thetallguy het volgende:
Gemiddeld om de 30 kilometer een station, haalt dat ding dan ooit zn topen als ie die haalt moet ie zeker gelijk weer afremmen.
En dan nog afgezien van het feit wat voor een druk station Emmeloord zal worden
Het is slecht nieuws voor iedereen die belasting betaald in Nederland.quote:Op donderdag 8 april 2004 17:33 schreef Larry101 het volgende:
Volgens mij is dit goed nieuws voor de treingekken hier...
Ik blijf liever realistisch, omdat ik niet graag zie dat nederland (nog meer) geld in bodemloze putten gaat gooien. MIJN belastinggeld.quote:Op donderdag 8 april 2004 19:25 schreef Larry101 het volgende:
Ik blijf toch positief, omdat ik het gewoon een stoer ding vind!
Begin van de middag.. zoals bijna elke werkdagquote:Op dinsdag 6 april 2004 23:33 schreef MREn het volgende:
[..]
Hoe laat? Ik was er van 19:40 tot 20:15 zo'n beetje.
Op het balkom zie je niet veelquote:Op dinsdag 6 april 2004 23:33 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik nog in de IC+, een stuk fijner vanwege de geblindeerde ramen, zowel binnen als buiten
Ik vraag me ook af of dit nou wel zo'n goed idee is.quote:Op donderdag 8 april 2004 19:45 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Ik blijf liever realistisch, omdat ik niet graag zie dat nederland (nog meer) geld in bodemloze putten gaat gooien. MIJN belastinggeld.
Hoe wil je het anders doen? Het gaat om een overweg die bezet is als er een IC staat, dus je kunt er wel een muurtje langs bouwen maar dan is je overweg weg.quote:Op donderdag 8 april 2004 14:31 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ow, een (soort) gat in het perron. Handig ...
Het wordt leuker als er, als al het ICRm is afgeleverd, in treinstelbedrijf wordt gereden: dan zijn de deuren alleen aan de perronkant ongrendeld.quote:Op donderdag 8 april 2004 13:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk dat ie het volgende bedoelt: er zit daar een gat in het gewone perron, dus je kunt aan die kant uitstappen, maar op die plek is het niet verstandig. Je kunt dus gewoon voor de deur staan, het perron voorbij zien schuiven, en met je blinde kop de deur open doen en naar buiten stappen. Dan flikker je dus een stuk naar beneden. Luckske heeft aangegeven dat die borden op ooghoogte zitten en je dus blind moet zijn om dan nog naar buiten te stappen. Je zult maar blind zijn...
Over die prototypes van de koplopers:quote:Op maandag 5 april 2004 22:26 schreef Lucske het volgende:
[..]
En andere plaats van de koersrollen en uitsteeksels aan de neus.
Nou euh.... niemand?quote:Op donderdag 8 april 2004 20:54 schreef Razzerr het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af of dit nou wel zo'n goed idee is.
Who the fuck wil er nou van Emmeloord naar Drachten reizen met 400 km/h![]()
quote:Op donderdag 8 april 2004 21:52 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Nou euh.... niemand?
Rampenbestrijding.quote:Op donderdag 8 april 2004 21:51 schreef RubberDuckey het volgende:
Ik heb nog wat van de 4005 gevonden in SpoorwegJournaal 138 (de nieuwste):
"De middenbak van de 4005 is bestemd voor het NSM, de kopbakken gaan voor oefening naar Stator in Utrecht."
Nou vraag ik mij af, wat voor oefeningen dan?
Ja.quote:Op donderdag 8 april 2004 23:20 schreef Friebo het volgende:
Snel vraagje...
Kan ik met een gewoon kaartje in de Duitse IC trein (Dv-Amf)
Dat is een van de redenen dat ze voor een soort IC+ over nieuw spoor moeten kiezen, met stops in Amsterdam, Almere, Heerenveen, Groningen -> Duitsland. Voor het wat lokalere verkeer naar Emmeloord, Lelystad en Drachten kan er dan nog een normale IC met 160 over heen.quote:Op donderdag 8 april 2004 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ikke! Lekker naar de vuilniswagenfabriek in EmmeloordEn in dr88... euhm... mag het ook van heerenveen naar Emmeloord zijn?
Helaas... staat gepland om 9:36.quote:Op donderdag 8 april 2004 23:30 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja.
Als je het met de middagtrein van 13:40 doet, zit je bij mij in de trein. Ik zit in de eerste 1.5 wagon ergens
Ja, en zolang het niet om de ICE of Thalys gaat... bij de ICE kun je een toeslagkaartje kopen (2 euro), bij de Thalys moet je reserveren.quote:Op zaterdag 10 april 2004 12:29 schreef Alexxxxx het volgende:
OV-jaarkaart mag ook in de internationale trein zolang ik maar in Nederland blijf?
Nu ja, de 6401 t/m 6510 zijn geel/grijs afgeleverd, de 6511 t/m 6520 in NS Cargo-rood. De 6404, 6430, 6443 en 6454 zijn later overgespoten in NS Cargo-rood met andere verf, waardoor die er nog wat beter uitzien. De 6405, 6408, 6473, 6491, 6494 t/m 6499 en 6508 zijn Railion-rood.quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:23 schreef Sander_Prinsen het volgende:
Die roze 6511 is volgens mij origineel rood (NS-Cargo) en is nooit geel/grijs geweest. De eerste x aantal van die 6400-serie is geel/grijs geleverd, de rest rood. De verf was alleen niet echt denderend, aangezien ze dus allemaal roze zijn geworden. Inmiddels zijn er een aantal opnieuw geverfd met hopelijk een betere soort verf. Aangezien NS-Cargo is overgegaan in Railion, zijn ze voorzien van Railion logo's.
Okee, ik snap, logiesquote:Op donderdag 8 april 2004 21:34 schreef Lucske het volgende:
[..]
Hoe wil je het anders doen? Het gaat om een overweg die bezet is als er een IC staat, dus je kunt er wel een muurtje langs bouwen maar dan is je overweg weg.
Met NS loge nog op de voorkantquote:Op dinsdag 13 april 2004 18:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Een Syntus BuffeltjeVolgens mij had ik die nog niet in de reeks treinentopics voorbij zien komen
Plan T is dat dan.quote:Een Plan nogwat. Bestaat uit 4 stellen.
Niet, dat is ICK, op je foto staat ICRm.quote:Het interieur van zo'n trein waar tijdens het rijden de deur vanaf buiten open gemaakt kan worden
TV's in de trein met vertraging van de trein, aansluitende treinen.quote:Dubbeldekker 8498, met op de zijkanten de text "Proef Reisinformatie". Wat houdt deze proef in?
En dat deuren openen was een gefaked verhaal. Je krijgt die deur niet zomaar 123 open.quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:29 schreef MREn het volgende:
Niet, dat is ICK, op je foto staat ICRm.
[..]
In die trein krijg je volgens mij tussen Gouda en Den Haag (daar in de buurt in ieder geval) informatie op het scherm zoals het volgende station, overstapmogelijkheden en storingen maar in principe kunnen ze ook gewoon nieuws doorgeven via dat ding. Heb er nog nooit in gezeten, dus kan niet zeggen wat ze nou ook echt laten zien.quote:Op dinsdag 13 april 2004 18:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Dubbeldekker 8498, met op de zijkanten de text "Proef Reisinformatie". Wat houdt deze proef in?
Gvc-Ah(-Nm)quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:39 schreef sweek het volgende:
[..]
In die trein krijg je volgens mij tussen Gouda en Den Haag (daar in de buurt in ieder geval) informatie op het scherm zoals het volgende station, overstapmogelijkheden en storingen maar in principe kunnen ze ook gewoon nieuws doorgeven via dat ding.
Reisroute, vertraging, weer, mededelingen, dat het om een proef gaat e.d.quote:Heb er nog nooit in gezeten, dus kan niet zeggen wat ze nou ook echt laten zien.
Dat is natuurlijk ook het idee achter een proefbedrijfquote:Op woensdag 14 april 2004 10:59 schreef Larry101 het volgende:
Dat klinkt iig als een interessante proef, mogen ze van mij, als het werkt overal invoeren!
Dan zijn daar natuurlijk redenen voor. Werkt niet volgens verwachting, invoering te duur, noem maar op.quote:Op woensdag 14 april 2004 11:48 schreef Larry101 het volgende:
Nou, veel proeven worden uiteindelijk niet ingevoerd en dat zou in dit geval jammer zijn...
-daar kunnen de ramen niet van openquote:Op woensdag 14 april 2004 20:52 schreef Lucske het volgende:
Ik denk een DD-AR'etje.
nope, foto is heden middag gemaakt van mat in de reizigersdienst.quote:Op woensdag 14 april 2004 21:13 schreef Bleh het volgende:
Is het er eentje uit de proefserie ICM?
Vandaag zag ik hem ook opeens op spoor 10 staan op Amsterdam CSquote:Op zaterdag 13 maart 2004 11:32 schreef sweek het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij stond heel mooi in het midden van perron 6B... en toen kwam ineens dit ding er voor..
[afbeelding]
Dan ben ik maar een stukje doorgelopen, en toen kon ik hem toch nog mooi fotograferen vanachteren.
[afbeelding]
Van voren ging het dus ietsje minder:
[afbeelding]
Och, ik wil ook wel ergens in een bos langsfietsende studentes gaan verkrachten als je dat een zinvoller tijdsverdrijf vind.quote:Op woensdag 14 april 2004 21:34 schreef Mardoek het volgende:
Oh god, een treingekkentopic
quote:Op woensdag 14 april 2004 21:05 schreef MREn het volgende:
[..]
-daar kunnen de ramen niet van open
-daar is geen 2+1 indeling (beetje slecht te zien op foto)
-daar hebben de stoelen groene (2e) danwel blauwe (1e klas) stof.
Helaas geen koelkast voor onze deelnemer uit 't zuiden!
kom kom, dat antwoord zou te gemakkelijk zijn. ICR en ICM A-bakken hebben de rookzones in de coupe's.quote:Op woensdag 14 april 2004 22:10 schreef Lucske het volgende:
[..]
mocht het nóg niet duidelijk zijn, hierbij dan maar een antwoord waarbij wat verder nadenken over de eventueel aanwezige achterliggende gedachte niet nodig is: een ICR A.
En doe geen moeite: volk wat hetzelfde geluid maakt wanneer het nadenkt als wanneer het tegen een muur loopt, hoeft alleen maar iets te zaniken te hebben.quote:Op woensdag 14 april 2004 22:05 schreef MREn het volgende:
[..]
Och, ik wil ook wel ergens in een bos langsfietsende studentes gaan verkrachten als je dat een zinvoller tijdsverdrijf vind.
Jammer dat je een loc zietquote:Op woensdag 14 april 2004 22:13 schreef MREn het volgende:
[..]
kom kom, dat antwoord zou te gemakkelijk zijn. ICR en ICM A-bakken hebben de rookzones in de coupe's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |