abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17599745
Welkom bij het topic voor visieloos gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en vergeet de politieke complottheorietjes niet. Iedereen is welkom, ook pberends!

Voor het echte slappe persoonlijke geouwehoer is er nu ook een IRC-kanaal, genaamd #pol. Hoe je daar komt kun je lezen in [irc] #fok FAQ
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_17599758
Misschien helpt het om wat domme mensen buiten te houden (en moslimbashers).
pi_17599838
quote:
VN-experts hekelen mensenrechtenschendingen in Nepal 09-03-2004

Drie experts van de Verenigde Naties hebben dinsdag hun diepe ongerustheid uitgesproken over mensenrechtenschendingen in Nepal, waar de regering en maoïstische rebellen elkaar bestrijden.

De experts, Ambeyi Ligabo, Theo van Boven en Leila Zerrougui, zeggen zich vooral zorgen te maken over de intimidatie, gevangenzetting en foltering van journalisten, leraren, juristen en vakbondsmensen die zich openlijk over het conflict uitspreken. Zij verwijten beide partijen onschuldige slachtoffers te maken onder de bevolking en laken de autoriteiten omdat militairen en politieagenten die mensenrechtenschendingen begaan niet worden bestraft.

Sinds de maoïsten in februari 1996 de wapens opnamen tegen de monarchie zijn meer dan 8.500 mensen omgekomen in Nepal. De gevechten zijn opgelaaid nadat de rebellen zich augustus vorig jaar terugtrokken uit vredesbesprekingen.
nieuws.nl
wapenboycot? die bestond nog niet dacht ik, of wel?
pi_17600365
Ik telde net even de pagina's van de Volkskrant, alleen de eerste krant dus:
1 voorpagina
2 binnenland
2 buitenland
4 economie
1 televisie
1 opinie
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:17:25 #5
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17600549
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:11 schreef Monidique het volgende:
Ik telde net even de pagina's van de Volkskrant, alleen de eerste krant dus:
1 voorpagina
2 binnenland
2 buitenland
4 economie
1 televisie
1 opinie
Ik las het AD, en zag een artikel over Nawijn op de voorpagina, een vervolg op pagina 2, en nog een artikel over Nawijn, die als redder wordt gezien.

Rechtse media: 1 punt erbij
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_17600595
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik las het AD, en zag een artikel over Nawijn op de voorpagina, een vervolg op pagina 2, en nog een artikel over Nawijn, die als redder wordt gezien.

Wat dacht je van vier pagina's economie? En dan tel ik de advertenties er niet eens bij!

pi_17600644
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 15:49 schreef UnderWorld_ het volgende:
Helaas bevinden zij zich al binnen de staatsgrenzen.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:21:18 #8
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17600647
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Sorry, het AD?
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:22:28 #9
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17600683
quote:
Moslimfundi-bashers, welkom als altijd neem ik aan.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:31:19 #10
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17600921
Progressieve of conservatieve Canadezen?
quote:
Shari'a in Canada

Canada experimenteert 'op een cultuurgevoelige manier' met de shari'a, het islamitisch recht. Het antwoord van Canadese moslims op een overbelast rechtssysteem.

TORONTO, 9 MAART. Canadese moslims met huwelijksproblemen of andere civiele geschillen kunnen zich binnenkort onderwerpen aan arbitrage door islamitische bemiddelaars volgens principes van de shari'a, het islamitisch recht. Canadese rechters zullen de bindende uitspraken van dergelijke arbiters bekrachtigen, op voorwaarde dat ze in overeenstemming zijn met Canadese wetten en rechtsprincipes, waaronder gelijkheid van man en vrouw.

Een formeel arbitragetribunaal voor de moslimgemeenschap in de Canadese provincie Ontario is dit jaar officieel gevormd, zegt initiatiefnemer Syed Mumtaz Ali, een gepensioneerde islamitische jurist, in Mississauga, een voorstad van Toronto. Het orgaan, het Islamic Institute of Civil Justice, wil met ingang van deze maand geschillen binnen de moslimgemeenschap op een cultuurgevoelige manier beslechten, ondanks kritiek van tegenstanders dat de shari'a niet thuishoort in Canada. Van de 32 miljoen Canadezen zijn 260.000 moslim.

Volgens die tegenstanders overschrijdt het gebruik van islamitische beginselen in de rechtspraak de grens van het toelaatbare in een multiculturele samenleving - zelfs in Canada, waar van het dragen van religieuze hoofdbedekkingen geen punt wordt gemaakt. Maar, zegt Mumtaz Ali, ,,alles is er klaar voor''. De rechtsgeleerde en hoofd van het Canadese Genootschap van Moslims wijst erop dat het initiatief een formalisering is van bemiddeling op het gebied van echtscheidingen en erfenissen door imams en islamitische juristen die nu al informeel geschiedt. ,,We hebben alleen nog geen accommodatie om ons te vestigen en ons werk te doen. Maar we zijn met onmiddellijke ingang in de business van bemiddeling en arbitrage.''

Het Islamitisch Instituut voor Civiel Recht, dat civiele geschillen zal behandelen op basis van vrijwilligheid van alle betrokkenen, speelt in op een algemene trend in het overbelaste Canadese rechtssysteem om zaken te schikken voordat ze door de rechter worden gehoord. Zo kan een echtscheidingszaak sneller en goedkoper worden afgehandeld door een arbiter; de rechtbank hoeft de uitkomst alleen nog maar te ratificeren. In andere geloofsgemeenschappen, zoals de katholieke en de joodse, is het niet ongebruikelijk om een priester of rabbijn te betrekken bij de bemiddeling in zulke zaken, zegt Don Short, een expert op het gebied van zogenoemde 'alternative dispute resolution' in Canada. ,,De arbitragewet bepaalt dat partijen vrijwillig kunnen besluiten om hun geschillen te laten arbitreren door een derde partij met expertise op een bepaald gebied'', aldus Short. ,,Vroeger lieten de rechtbanken dat niet toe, maar het rechtssysteem is te druk geworden en arbitrage is nu aanvaardbaar, met dien verstande dat het proces dient te voldoen aan de Canadese wet.'' Daarom leidt de voorgenomen toepassing van de shari'a tot kritiek.

Tegenstanders wijzen erop dat elementen van de shari'a - vooral ongelijkheid van man en vrouw bij echtscheidingen en erfrecht - niet te verenigen zijn met de rechtswaarden in een westerse democratie.

,,Veel Canadese moslims zijn hun thuisland ontvlucht om vrij te zijn van tirannieke regimes met wetten die op extreme en vaak vrouwonvriendelijke wijze kunnen worden geïnterpreteerd'', reageerde de Calgary Herald in een hoofdartikel. ,,De vorming van een vergelijkbaar systeem hier dreigt de gelijkheid te ondermijnen die zij als Canadese burgers zouden moeten genieten.'' Een briefschrijver in de Edmonton Journal sprak van ,,een eerste stap op weg naar juridische apartheid.''

Dat is onzin, zegt Irfan Syed, voorzitter van de Vereniging van Moslimadvocaten in Toronto. Volgens hem is de kritiek overdreven. ,,Mensen verliezen uit het oog dat er zaken zijn waarbij het van belang is om de culturele en juridische context te begrijpen'', zegt hij. ,,De meeste rechters in Canada zijn mannelijk, blank en behoren tot de meerderheidsreligie. Hoe leg je dan de culturele achtergrond van een immigrantengroep uit, met name wanneer het gaat om het afdwingen van een overeenkomst die is gebaseerd op een religieuze plicht?''

De twee voornaamste voorbeelden van zaken in die sfeer zijn echtscheidingen en geschillen over erfenissen. Volgens de shari'a kan daarbij een groter aandeel van de bezittingen worden toegekend aan mannelijke betrokkenen, omdat zij verantwoordelijkheid dragen voor ouders en broers of zussen. ,,Bij een scheiding kan worden besloten dat onder islamitisch recht de vrouw een derde of een kwart van de bezittingen krijgt, in plaats van de helft,'' zegt Syed. ,,Is dat zo buitensporig als de redenering van de arbiter is dat de man ook zijn ouders en ongetrouwde zussen moet onderhouden?''

Jazeker, meent Alia Hogben, voorzitter van de Canadese Raad van Moslimvrouwen en een van de felste tegenstanders van het Islamitisch Instituut voor Civiel Recht. ,,Een Canadese vrouw die naar de rechter stapt krijgt waarschijnlijk de helft van het pensioen van haar echtgenoot bij een scheiding'', zegt zij. ,,Waarom zou een moslimvrouw dat niet moeten krijgen als ze de zaak liet arbitreren volgens de shari'a?''

Voorstanders van het arbitrage-initiatief benadrukken dat beide partijen in een geschil zich volkomen vrijwillig aan het proces onderwerpen, en dat het vrouwen vrijstaat om in plaats daarvan naar de rechter te stappen. Maar dat argument wil er bij Hogben niet in. ,,Een meerderheid van de islamitische vrouwen is religieus,'' zegt ze. ,,Dus als het gepresenteerd wordt als een religieuze plicht om de zaak te laten arbitreren volgens de shari'a, dan zijn wij bang dat vrouwen zich daardoor laten overreden.''

Volgens Mohamed Elmasry, president van het Canadees Islamitisch Congres verdient het arbitrageorgaan een kans, omdat het de gemeenschap geld, tijd en trauma's kan besparen bij de oplossing van geschillen. ,,Als mensen de indruk krijgen dat het instituut vrouwen benadeelt of op een andere manier slordig werk aflevert, dan komt niemand er op af.''

,,Maar waarom moeten we de shari'a naar Canada halen?'', zegt Hogben. ,,De Canadese wet is al genoeg in overeenstemming met islamitische waarden als sociale rechtvaardigheid, gelijkheid en eerlijkheid'', vindt zij. Volgens Hogben probeert het arbitrage-initiatief ,,misbruik'' te maken van het Canadese model van multiculturalisme. ,,De wet moet boven culturele ideeën en gebruiken staan die mensen hier naartoe brengen. Als Canadese moslims hebben we ons te houden aan de wetten van dit land.''
Daar heb je het al
pi_17601014
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:31 schreef Duritz het volgende:
[..]

Daar heb je het al
Vanwaar de vetgedrukte gedeeltes? Dat leidt alleen maar af van het geheel. Laat mensen zelf lezen wat ze willen lezen.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:35:55 #12
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17601058
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Vanwaar de vetgedrukte gedeeltes? Dat leidt alleen maar af van het geheel. Laat mensen zelf lezen wat ze willen lezen.
Beetje lang stuk, ik denk, ik highlight ff wat.
pi_17601087
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:35 schreef Duritz het volgende:

[..]

Beetje lang stuk, ik denk, ik highlight ff wat.
Er staat al eenzelfde bericht in NWS.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:38:13 #14
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17601135
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Er staat al eenzelfde bericht in NWS.
Tis ook meer FYI, zoals (bijna) alles in de Polgebabbel.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:39:05 #15
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17601166
Zinloze kamer.
quote:
Debat over brief Bernhard als nachtkaars uit

DEN HAAG (ANP) - De Eerste Kamer heeft een motie van GroenLinks-senator Platvoet over het in kaart brengen van de ministeriële verantwoordelijkheid voor de leden van het Koninklijk Huis dinsdag meteen weggestemd. Alleen de SP was ook voor de motie.

Platvoet had een debat aangevraagd naar aanleiding van de brief die prins Bernhard met medeweten van de premier liet plaatsen in de Volkskrant. De prins hoopte daarmee een aantal beschuldigingen aan zijn adres recht te zetten.

Premier Balkenende zei dinsdag dat de ministeriële verantwoordelijkheid ,,geen statisch begrip'' is en dat het fenomeen alleen voor 'de Koning' totaal is. Voor de anderen van het huis komt de ministeriële verantwoordelijkheid alleen aan de orde zodra deze leden iets ondernemen wat het openbaar belang raakt. Voor de brief van de prins, die ging over zaken die lang geleden speelden en die de hoogbejaarde prins persoonlijk dwarszitten, was volgens de minister-president dus staatsrechtelijk ruimte.

GroenLinks vindt een en ander te onduidelijk, vandaar de vergeefse motie.
pi_17601868
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:31 schreef Duritz het volgende:
[..]

Daar heb je het al
Ja ... lijk me niet echt gewenst. Kan dit niet worden opgelost zonder bekrachtiging van de Canadese rechters? Ze kunnen toch gewoon privé in overeenstemming komen (met behulp van de die islamitische rechtspraak) en het dan formeel maken (zonder referentie hiernaar).
pi_17601899
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat dacht je van vier pagina's economie? En dan tel ik de advertenties er niet eens bij!

Nee joh, op de economie pagina's worden tegenwoordig alleen nog maar de massaontslagen gemeld. Dat is juist goed voor links.
pi_17602111
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:06 schreef pberends het volgende:
Tolpoortjes voor mods
Was dat op RTLZ nog wat met die gast van EZ?

Ik dacht dat RTLZ alles de hele dag door herhaald
pi_17602157
- oeps - verwijder deze reply.
pi_17602164
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:06 schreef pberends het volgende:
Tolpoortjes voor mods
A. ik ben geen mod
B. ik zou je uberhaupt toch niets geven
pi_17602201
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:12 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Hoop gelul en erom heen gedraai. Beetje goed praten van de ambities die gesteld waren en die niet gehaald waren.
pi_17602203
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:12 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Om het uur een nieuwe aflevering.
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 17:19:51 #24
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17602297
quote:
Waar is het volgnummer? Christenbashers mag wel?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_17602780
quote:
Stadsdeel Centrum jaagt op homovlag

(Van een verslaggever)

AMSTERDAM - De binnenstad van Amsterdam dreigt onherkenbaar te worden als homohoofdstad van Europa. De regenboogvlag, het in de hele wereld bekende symbool voor homotrots en homo-emancipatie, is door het bestuur van stadsdeel Centrum in de ban gedaan. Cafés, sauna's, boekhandels, modezaken, kappers, restaurants en andere zaken moeten de vlag definitief binnenhalen. Doen ze dat niet, dan riskeren ze een dwangsom van 2500 euro.

Daarmee verdwijnt het kleurrijke dundoek, dat nu nog het herkenningspunt is voor de vele gay toeristen die de stad elk jaar aandoen.

Stadsdeelvoorzitter Anne Lize Van der Stoel, ooit initiatiefnemer voor de bouw van het homomonument, ziet de vlag niet als vertoon van Gay Pride, maar als uiting van ongewenste reclame. De kleurrijke vlag 'verstoort het uitzicht op de stad' en 'tast het stadsgezicht aan', stelt het stadsdeelbestuur in een ongeveer dertig pagina's tellende nota, Inspraak voor gevelreclamebeleid.

Ook andere vlaggen, waaronder landenvlaggen die als permanente reclame voor een commercieel bedrijf worden gebruikt, zijn verboden. Zo werden eerder al de vlaggen van het dak van Krasnapolsky gehaald.

Volgens Siep de Haan van Gay Business Amsterdam heeft een meerderheid van de raad er bij het bestuur op aangedrongen een uitzondering voor de regenboogvlag te maken. ''Ze hangen in alle wereldsteden als homoherkenningspunt.''

Hij noemt het cynisch dat de regenboogvlaggen moeten verdwijnen terwijl het stadsdeel zelf enkele tonnen verdient aan de gigantische reclames op steigerdoeken, die steeds vaker in de binnenstad opduiken. ''Alsof die het stadsgezicht niet aantasten.''

Volgens een woordvoerster van het stadsdeel gaat het bij de steigerdoeken om tijdelijk reclame, die wordt aangebracht bij de verbouwing van een pand. De opbrengst van deze reclame wordt verdeeld tussen het stadsdeel, de eigenaar van het geveldoek en de eigenaar van het pand.

Ofschoon veel homozaken de vlag alleen nog in het weekeinde buiten durven te hangen, zijn andere nog niet op de hoogte van de nieuwe regels, die ,ondanks de inspraakavond van vanavond, al wel gelden.

Boekhandel Vrolijk heeft er nog twee buiten hangen. ''Het is geen reclame, het zijn onze pride vlaggen,'' zegt Hedda Treffers.

De Thermos sauna's en beautysalon hebben er vijf. Bart Bink: ''Het is een internationaal herkenningspunt, opdat je waar ook ter wereld weet waar je als gay terecht kunt.''

Barman Lammert Lammers van de Amsteltaveerne is net als vele collega's niet van plan de vlag binnen te halen. ''Je moet toch laten zien dat je een homozaak bent.''

© Het Parool, 9-3-2004
Parool
  dinsdag 9 maart 2004 @ 17:41:31 #26
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17602796
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:39 schreef Duritz het volgende:
Zinloze kamer.
[..]
Zinloos debat. Maar dat zag GroenLinks vantevoren ook wel in.
pi_17602903
Er schijnt morgenavond, rond 8 uur, een massale vechtpartij gepland te staan. Locatie Ahoy. Voor diegenen die daar heen gaan, je bent gewaarschuwd. Ik dacht ik doe iets goeds vandaag en geef het door aan mijn medefokkers.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 17:50:10 #28
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_17602979
quote:
Er schijnt morgenavond, rond 8 uur, een massale vechtpartij gepland te staan. Locatie Ahoy
Ik mis het allemaal.. wie tegen wie?
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_17603027
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:50 schreef Flumina het volgende:

[..]

Ik mis het allemaal.. wie tegen wie?
Geen idee. Ik hou je op de hoogte zodra ik meer weet.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 17:54:43 #30
35279 Parabola
Sapere aude
pi_17603091
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:41 schreef freako het volgende:

[..]

Zinloos debat. Maar dat zag GroenLinks vantevoren ook wel in.
Dit soort dingen gebeurt veel, in beide Kamers en door alle partijen. Politici vragen debatten aan, dienen moties in of stellen kamervragen waarvan ze vooraf weten dat het niet tot iets concreets zal leiden. Dat heeft te maken met het profileren van partijen en op zichzelf is er weinig mis mee; het is voor de kiezer immers van belang om te weten wie waar staat.
Slaapt winter
en zomer
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 17:57:28 #31
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17603152
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Er schijnt morgenavond, rond 8 uur, een massale vechtpartij gepland te staan. Locatie Ahoy. Voor diegenen die daar heen gaan, je bent gewaarschuwd. Ik dacht ik doe iets goeds vandaag en geef het door aan mijn medefokkers.
Vaag, er schijnt dan ook een arbeidsmarkt te zijn.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:00:22 #32
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17603224
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:54 schreef Parabola het volgende:

[..]

Dit soort dingen gebeurt veel, in beide Kamers en door alle partijen. Politici vragen debatten aan, dienen moties in of stellen kamervragen waarvan ze vooraf weten dat het niet tot iets concreets zal leiden. Dat heeft te maken met het profileren van partijen en op zichzelf is er weinig mis mee; het is voor de kiezer immers van belang om te weten wie waar staat.
Klopt, er is weinig mis mee. Je hebt het recht, waarom zou je er geen gebruik van maken. Maar daarmee blijft het in mijn ogen nog steeds een zinloos debat, je schiet er gewoon niks mee op.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:01:12 #33
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17603241
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Vechten om werk dus. Je kunt wel zien dat de werkloosheid toeneemt .
pi_17603265
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nou, dan vallen de allochtonen in ieder geval al af. Die zitten liever thuis natuurlijk
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 18:02:23 #35
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17603268
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:01 schreef freako het volgende:

[..]

Vechten om werk dus. Je kunt wel zien dat de werkloosheid toeneemt .
:'( :')

Arbeidsmarkt
pi_17603317
LOL @ Wilders in het NOS Journaal. Z'n haar was nu nog mooier dan normaal.
pi_17603383
Interessant feitje van RTLZ
quote:
Waarom heet Ahold Ahold? De letter A zorgt ervoor dat Ahold bovenin de fondsenlijsten verschijnt
pi_17603426
LOL @ Poetin. Hij gaat z'n kabinet verkleinen van 30 naar 17 ministers.

Zo wil hij laten zien dat hij flink het mes gaat zetten in bureaucratie.

LOL

Ik mag Poetin wel.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:10:23 #39
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17603430
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:07 schreef pberends het volgende:
Interessant feitje van RTLZ
[..]
Tja, zo kun je het ook zien. Het feit dat het belangrijkste dochterbedrijf Albert Heijn is, zal ook wel meespelen.
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 18:16:03 #40
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17603540
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:10 schreef pberends het volgende:

LOL

Ik mag Poetin wel.
Poetin rocks!
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:16:38 #41
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17603553
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:10 schreef pberends het volgende:

LOL

Ik mag Poetin wel.
Ze zijn in Griekenland hetzelfde van plan. Ze hebben daar nu een kabinet van 50(!) man. Dat gaan ze nu inkrimpen.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:20:29 #42
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17603653
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:16 schreef freako het volgende:

[..]

Ze zijn in Griekenland hetzelfde van plan. Ze hebben daar nu een kabinet van 50(!) man. Dat gaan ze nu inkrimpen.
Ja, het moet terug naar 44, want dan je kan 4 voetbalteams samenstellen voor een toernooi.
pi_17603719
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:20 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, het moet terug naar 44, want dan je kan 4 voetbalteams samenstellen voor een toernooi.
LOL
pi_17603729
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:54 schreef Parabola het volgende:

[..]

Deze instrumenten zijn juist bedoeld om ook echt wat te bereiken. Als van tevoren al zeker vast staat dat het niet gaat lukken is het onzin om deze instrumenten te gebruiken. Het dient, zoals jij al zei, alleen maar om de partij te profileren in de media. Wel een slechte zaak vind ik, maar ja, het is niet echt reeel om deze dingen te gaan beperken.

Reclame maken doen de partijen maar in hun eigen tijd met hun eigen geld.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:25:50 #45
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_17603807
Goendeavond

Nog wat gemist?

Ow en Poetin.. Ja goeie man joh. Vooral het uitschakelen van concurentie is hij goed in.
pi_17603822
Idd beetje loze opmerking van Putin. Hoewel het natuurlijk wel een goede maatregel is. Ik zie de gezamelijke vergaderingen al voor me (en die 50 van Griekenland is nutuurlijk helemaal ziek).
pi_17603823
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:10 schreef freako het volgende:

[..]

Tja, zo kun je het ook zien. Het feit dat het belangrijkste dochterbedrijf Albert Heijn is, zal ook wel meespelen.

Abert Heijn Holding?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_17603924
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:25 schreef Silmarwen het volgende:
Goendeavond

Nog wat gemist?

Ow en Poetin.. Ja goeie man joh. Vooral het uitschakelen van concurentie is hij goed in.
Niets gemist; met de uitzondering van een rondje links versus rechts gebash samen met flink wat bedreigingen.
pi_17603945
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:16 schreef freako het volgende:

[..]

Het parlement heeft daar ook 300 leden, terwijl Griekenland iets van 10 miljoen inwoners heeft?!?

De fractie van de ND bestaat uit ruim 160 leden, de fractie van PASOK uit iets van 120. Wat doen al die kamerleden in hemelsnaam, wat is het nut van fracties van die grootte??? En dan zitten we in Nederland te discuzeuren over 100 kamerleden i.p.v. 150, terwijl we een stuk meer partijen hebben...
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:31:27 #50
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17603952
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:23 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Als van tevoren al zeker vast staat dat het niet gaat lukken is het onzin om deze instrumenten te gebruiken.
Het idee van een debat is toch dat je mensen probeert te overtuigen van je gelijk? Misschien debatteer je wel de sterren van de hemel en weet je toch een meerderheid voor je motie eruit te slepen.
pi_17603981
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:31 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het parlement heeft daar ook 300 leden, terwijl Griekenland iets van 10 miljoen inwoners heeft?!?

De fractie van de ND bestaat uit ruim 160 leden, de fractie van PASOK uit iets van 120. Wat doen al die kamerleden in hemelsnaam, wat is het nut van fracties van die grootte??? En dan zitten we in Nederland te discuzeuren over 100 kamerleden i.p.v. 150, terwijl we een stuk meer partijen hebben...
Vooral die kleine radicale partijen
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:32:50 #52
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17603987
quote:

[..]

Nederland heeft ook in verhouding in Europa een van de kleinste parlementen, ik dacht dat alleen Spanje per inwoner minder Kamerleden heeft.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:34:42 #53
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17604032
quote:

[..]
terwijl we een stuk meer partijen hebben...
Dat is inherent aan het Nederlandse kiessysteem. In Griekenland is er een kiesdrempel van 3% en de partij met de meeste stemmen krijgt per definitie een meerderheid. Dus dan hou je al snel twee partijen over.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:34:57 #54
54772 Silmarwen
pi_17604042
Ik stel voor, voor elke inwoner 1 kamerlid. Dat is pas democratie
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:35:56 #55
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17604068
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:34 schreef Silmarwen het volgende:
Het Zwitserse systeem dus. .
pi_17604073
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:34 schreef Silmarwen het volgende:
Dat is DE opmerking van de dag.
pi_17604324
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:36 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Dat is DE opmerking van de dag.
Als we nu eens een uniek centraal aanspreekpunt hebben voor elke Nederlander die informatie wil. (maakt niet uit wat) dan is het idee niet eens zo slecht.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:46:47 #58
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17604350
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:35 schreef freako het volgende:

[..]

Het Zwitserse systeem dus. .
Met al die referenda?

En Sil, dat is al een keer door pberends bedacht.... Ik weet niet of dat nu een compliment is...
pi_17604352
quote:

[..]

Het is wel een districten stelsel. Ik kan me best voorstellen dat deze kamerleden veel bezig zijn met regionale problemen en communicatie met de regio, etc.
pi_17604382
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:31 schreef freako het volgende:

[..]

Het idee van een debat is toch dat je mensen probeert te overtuigen van je gelijk? Misschien debatteer je wel de sterren van de hemel en weet je toch een meerderheid voor je motie eruit te slepen.
De standpunten van de fracties staan voor het debat haast altijd al vast.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:48:31 #61
54772 Silmarwen
pi_17604384
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:46 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Met al die referenda?

En Sil, dat is al een keer door pberends bedacht.... Ik weet niet of dat nu een compliment is...
Eikel.... Ik vond hem nog wel zo geniaal. U spoil all my fun
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:51:59 #62
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17604454
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:48 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

16 miljoen kamerzetels

Hmm, je geeft nu een compliment aan pberends. Fout.
pi_17604476
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:48 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Maakt niet uit, volgens mij kan niemand iets bedenken wat pberends nog niet bedacht heeft.
pi_17604501
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:10 schreef freako het volgende:

[..]

Het is niet mijn feitje hoor
pi_17604532
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:51 schreef Sidekick het volgende:

[..]

16 miljoen kamerzetels

pberends' ideëen: iedere dag meer meestanders.
pi_17604546
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:53 schreef pberends het volgende:

[..]

Het is niet mijn feitje hoor
Ahold is bij het volgende schandaal ook weer een kandidaat voor overname door een amerikaanse of spaanse onderneming
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:55:33 #67
54772 Silmarwen
pi_17604549
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:51 schreef Sidekick het volgende:

[..]

16 miljoen kamerzetels

Ik praat niet meer tegen jou.

PBerends, geniaal id GTMA

Rofl
pi_17604555
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:54 schreef pberends het volgende:

[..]

pberends' ideëen: iedere dag meer meestanders.
Zo lang ze maar rechts zijn maar toch mensvriendelijk.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:58:42 #69
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17604611
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:55 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik praat niet meer tegen jou.
Het enige wat ik deed was een vergelijking met pberends.
quote:
PBerends, geniaal id GTMA
En nu doe je hetzelfde! Praat je ook nog meer tegen jezelf?
quote:
Rofl
Lach er maar om.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:59:23 #70
54772 Silmarwen
pi_17604623
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:58 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het enige wat ik deed was een vergelijking met pberends.
[..]

En nu doe je hetzelfde! Praat je ook nog meer tegen jezelf?
[..]

Lach er maar om.
Sarcasme.... Maak het maar goed
pi_17604975
Het is rustig op FOK. ik ga ff weg
pi_17605344
Volgens inside-bronnen uit het Openbaar Ministerie is minister Donner een ontsnapte gek uit het Pieter Baan Centrum. Donner zou gebruik gemaakt hebben van de tijdmachine van John Titor, een Amerikaanse tijdreiziger. De reis dateert vanuit 1960 naar 1999.
pi_17605376
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 19:14 schreef DrWolffenstein het volgende:
een hele mooie naaktfoto: http://www.msi.com.tw/pro(...)a_detail.php?UID=513

Maar die hele videokaarten industrie staat toch al jaren stil? Sinds de 9700Pro is er niet veel beters uitgekomen. Tenminste écht iets beters.
pi_17605490
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 19:32 schreef pberends het volgende:

[..]

Maar die hele videokaarten industrie staat toch al jaren stil? Sinds de 9700Pro is er niet veel beters uitgekomen. Tenminste écht iets beters.
De FX 5950 is VEEL sneller + je krijgt er straks gratis doom 3 bij
pi_17605539
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 19:36 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

TYFUSGEIL GEK
pi_17605558
quote:

[..]

en de Ati Radeon 9800 XT
pi_17605567
Goedenavond allen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_17605570
quote:

[..]

Ik wil eerst stats zien dan van die 5950. En doom 3 erbij is wel lekker. Hoeveel frames haalt ie met deze kaart? 25?
pi_17605623
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 19:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik wil eerst stats zien dan van die 5950. En doom 3 erbij is wel lekker. Hoeveel frames haalt ie met deze kaart? 25?
Ja, maar dan moet je ook nog minstens een P4 2 GHz erbij hebben voordat je in de buurt komt van de 20 fps
pi_17605656
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 19:41 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ja, maar dan moet je ook nog minstens een P4 2 GHz erbij hebben voordat je in de buurt komt van de 20 fps
Ja, processor ontwikkelingen zitten al helemaal stil. Kijkt de hardwareindustrie naar de progressie van Nederland ofzo, die er niet is.
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 19:43:45 #82
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17605671
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:59 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Sarcasme.... Maak het maar goed
Sidekick is nooit echt lief voor vrouwen.
pi_17605729
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 19:43 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, processor ontwikkelingen zitten al helemaal stil. Kijkt de hardwareindustrie naar de progressie van Nederland ofzo, die er niet is.
Kerel; kijk eens op tweakers.net voordat je onzin uitkraamt.
pi_17605748
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 19:46 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Wie?
pi_17605759
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 19:46 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Godverdomme ik ga meteen een topic openen: http://www.tweakers.net/nieuws/31480
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 19:49:33 #86
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17605804
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 19:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Godverdomme ik ga meteen een topic openen: http://www.tweakers.net/nieuws/31480
Inderdaad belachelijk, waar is de politie en rechtstaat eigenlijk nog voor als iedereen eigen rechter mag gaan spelen?
pi_17606087
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 19:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Inderdaad belachelijk, waar is de politie en rechtstaat eigenlijk nog voor als iedereen eigen rechter mag gaan spelen?
Spuit je gal @ Europees Parlement neemt patent- en copyrightrichtlijn aan
pi_17606260
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 20:01 schreef pberends het volgende:

[..]

Spuit je gal @ Europees Parlement neemt patent- en copyrightrichtlijn aan
Had dan gewoon het bashtopic omhoog gekickt
pi_17606356
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 20:08 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Had dan gewoon het bashtopic omhoog gekickt
De hoe. Nou ja laat ook maar:

pi_17606413
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 20:12 schreef pberends het volgende:

[..]

[afbeelding]
Prachtig
pi_17606445
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 20:14 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Prachtig
Peter B. van Gogh is eigenlijk van echte naam.
pi_17606611
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 20:14 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Prachtig
EU-fantopic: De EU.
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 20:22:05 #93
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17606644
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 20:12 schreef pberends het volgende:

[..]

[afbeelding]
pi_17606858
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 20:15 schreef pberends het volgende:

[..]

Peter B. van Gogh is eigenlijk van echte naam.
Heb je je oor al afgesneden en een geweer aangeschaft?
  dinsdag 9 maart 2004 @ 20:34:53 #95
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17606964
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 20:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Heb je je oor al afgesneden en een geweer aangeschaft?
Ik denk dat ik zijn topics maar ga bewaren. Die leveren over 100 jaar veel geld op.
pi_17607012
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 20:34 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik denk dat ik zijn topics maar ga bewaren. Die leveren over 100 jaar veel geld op.
LOL, dat kan wel eens kloppen ja.
quote:
Ireland is a small, modern, trade-dependent economy with growth averaging a robust 8% in 1995-2002.
Dus Paars deed het slecht.
pi_17607056
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 20:37 schreef pberends het volgende:

[..]

LOL, dat kan wel eens kloppen ja.
Het zou mij ook niets verbazen . P Berends de geniale doch krankzinnige Pol poster.
quote:
Dus Paars deed het slecht.
Ja zeker Paars 2 . Overigens had Ierland het voordeel dat ze volgepompt werden met EU subsidies.
pi_17607076
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 20:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het zou mij ook niets verbazen . P Berends de geniale doch krankzinnige Pol poster.
[..]

Ja zeker Paars 2 . Overigens had Ierland het voordeel dat ze volgepompt werden met EU subsidies.

Als Ierland slim is stappen ze na de hervormingen uit de EU als ze geen nettoontvanger meer zijn
pi_17607140
* pberends is playing Prince - I Would Die For You.mp3
  dinsdag 9 maart 2004 @ 20:50:13 #100
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17607296
Nou DoG, plaats nu en hier je 1000ste post:

[ Bericht 0% gewijzigd door Sidekick op 09-03-2004 20:50:33 (PI) ]
pi_17607329
Jeah, mijn 1000ste post.

Ja ja, ik weet het, niets in vergelijking tot Sidekick ofzo.

Maar ben toch blij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  dinsdag 9 maart 2004 @ 20:54:11 #102
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_17607371
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 20:50 schreef Sidekick het volgende:
Nou DoG, plaats nu en hier je 1000ste post:
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_17607395
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 20:54 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

[afbeelding]
¡Coma esta Manuel!
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_17607443
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 20:51 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Jeah, mijn 1000ste post.

Snap niet dat mensen lang over 1000 posts doen.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 20:59:26 #105
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17607471
quote:
Jeah, mijn 1000ste post.

Goed zo.
quote:
Ik zal maar niet te arrogant doen, aangezien Kozzmic mij weer voorbijstreeft.
Maar ik kom dichterbij.
Op 4 oktober was het verschil 7500 posts. Nu is dat nog maar 3100.

Ik schat dat het nog zo'n 6 maanden gaat duren.

Tot zover mijn ziekelijke cijfer-fetish
pi_17607492
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 20:58 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik hou de illusie hoog dat ik nog wel een leven heb
pi_17607519
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:00 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Ik hou de illusie hoog dat ik nog wel een leven heb
Ik probeer wanhopig om onder de 10000 te blijven.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 21:01:43 #108
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17607521
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 20:54 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

[afbeelding]
Moeilijke manier om "Que?" te posten.

Maar ik denk dat je het onderhand al wel snapt.
pi_17607535
quote:
Jeah, mijn 1000ste post.

Ik heb er ook lekker veel meer
pi_17607574
Ik heb m'n gewone icoontje maar gebruikt.....Picserver doet gek.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  dinsdag 9 maart 2004 @ 21:04:10 #111
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_17607579
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:01 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Maar ik denk dat je het onderhand al wel snapt.
Ja, ik dacht eerst dat je slang gebruikte. Maar DoG is uiteraard Disciple of Guinness. ( .)
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_17607589
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 20:58 schreef pberends het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft 11764 posts
  dinsdag 9 maart 2004 @ 21:04:49 #113
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_17607590
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:03 schreef RichardQuest het volgende:
Gewoon.

pi_17607600
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:03 schreef RichardQuest het volgende:
Gelukkig hoef ik niet bij elk topicview meer op STOP te klikken bij IE.
pi_17607619
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:04 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Ja, ik dacht eerst dat je slang gebruikte. Maar DoG is uiteraard Disciple of Guinness. ( .)
Af en toe kots ik ook van mezelf
  dinsdag 9 maart 2004 @ 21:07:09 #116
16715 Mylene
*schatje*
pi_17607634
Straks bij de linkse omroep (NOVA) een reportage van moslimjongeren in Nederland die zich voelen aangetrokken tot de jihad. Dit naar aanleiding van een AIVD raport. Men zal het dit keer vast geen propaganda noemen.
pi_17607653
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:07 schreef schatje het volgende:
Straks bij de linkse omroep (NOVA) een reportage van moslimjongeren in Nederland die zich voelen aangetrokken tot de jihad. Dit naar aanleiding van een AIVD raport. Men zal het dit keer vast geen propaganda noemen.
Er is voetbal op tv, is er ook een herhaling?
pi_17607667
quote:
Leuk dat die linksen ook eens een keertje wakker worden. Al ben ik bang dat er een flinke lading goedpraterij bij zal zitten.
pi_17607669
quote:
Haal de guns alvast uit de schuur, pberends daar sluiten we bij aan,
ik schiet alle parlementariers tegen de muur, de EU-grondwet referendum komt eraan!
  dinsdag 9 maart 2004 @ 21:08:48 #120
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17607681
quote:
pi_17607683
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:07 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Er is voetbal op tv, is er ook een herhaling?
om 0.20 vanavond of zoiets, of een streampje op internet
pi_17607703
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Prachtig ben je behalve mspaint.exe artiest nu ook al dichter?
pi_17607708
quote:
Interessant, en laat me raden: zelfs de linkse media is competenter dan de AIVD.
pi_17607732
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:09 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Prachtig ben je behalve mspaint.exe artiest nu ook al dichter?
notepad.exe
pi_17607741
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:04 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Gewoon.

Whehehehe.....dat is natuurlijk relatief
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  dinsdag 9 maart 2004 @ 21:14:51 #126
16715 Mylene
*schatje*
pi_17607829
Het gaat dus om het volgende:
quote:
Meer jongeren voor jihad gerekruteerd'

Uitgegeven: 9 maart 2004 19:53
Laatst gewijzigd: 9 maart 2004 20:17
DEN HAAG - De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst AIVD ziet een toename van het aantal jongeren dat in Nederland wordt gerekruteerd voor de jihad, de gewelddadige strijd tegen de vijanden van de islam.

Deze ontwikkeling vormt "onverminderd een aanzienlijke bedreiging voor de Nederlandse samenleving". Dat stelt minister Remkes van Binnenlandse Zaken in een notitie die hij dinsdag aan de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Cijfers geeft Remkes niet. De verjonging is sinds anderhalf jaar aan de gang. De rekruten hebben "zeer diverse" achtergronden, van jongeren van de tweede of derde generatie immigranten, tot soms ook tot de islam bekeerde autochtonen. Bij de laatsten gaat het om een "klein aantal".

Vrouwen

De rekruten zijn niet alleen jong, het gaat in toenemende mate om hoogopgeleiden. Ook vrouwen koesteren sympathie voor de jihad, maar zij spelen "geen prominente rol in de rekruteringsprocessen."

Remkes tekent er bij aan dat "in bepaalde groepen van jonge moslims de wens tot deelname aan de jihad onderdeel is van de jeugdcultuur". Opvallend is de fascinatie voor geweld die blijkt uit sites en beeldmateriaal. Volgens de minister kan "zeker" niet uitgesloten worden dat een deel van deze jongeren met hun radicale gedrag en uitlatingen "uitsluitend indruk wil maken op leeftijdgenoten".

Huiskamers

De radicale jongeren verzamelen zich in moskees, maar het ronselen vindt ook "in huiskamers en afgehuurde zaaltjes" plaats. Ook in gevangenissen zijn gedetineerde ronselaars actief. Daar zijn jongeren "zeer ontvankelijk" voor een radicale geloofsbelijdenis die hen een uitweg uit hun criminele verleden voorspiegelt.
pi_17607880
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:08 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Leuk dat die linksen ook eens een keertje wakker worden. Al ben ik bang dat er een flinke lading goedpraterij bij zal zitten.
. Het zijn juist de publieke media die veel aandacht schenken aan dit onderwerp. (te veel naar mijn idee).
pi_17607888
Ype heeft me zojuist ingemaakt
pi_17607945
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:17 schreef DrWolffenstein het volgende:
En daarna mijn zusje; ik heb megaveel ongeluk vandaag
pi_17607969
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

. Het zijn juist de publieke media die veel aandacht schenken aan dit onderwerp. (te veel naar mijn idee).
Niet over de jihad.. maar over integratie is te veel aandacht ook hier in POL
pi_17607978
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:17 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat, mijnenvegen?
pi_17607989
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:20 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Wat, mijnenvegen?
Ja
  dinsdag 9 maart 2004 @ 21:26:16 #133
16715 Mylene
*schatje*
pi_17608164
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:20 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Niet over de jihad.. maar over integratie is te veel aandacht ook hier in POL
Nou, het is diverse malen ter sprake gekomen in NOVA. Er is zelfs een heel dossier:

pi_17608308
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:26 schreef schatje het volgende:

[..]

Nou, het is diverse malen ter sprake gekomen in NOVA. Er is zelfs een heel dossier:

[afbeelding]
Bedankt voor de research
pi_17609274
Ik ben momenteel werelwijd biertycoon .
pi_17609298
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:01 schreef du_ke het volgende:
Ik ben momenteel werelwijd biertycoon .
Correcte spelling is te hoog gegrepen
pi_17609332
Ik heb talloze documentaires gezien over de vermeende Jihad op de publieke omroepen en ook bij NOVA, niet zoveel, uiteraard, er zijn nog meer dingen in de wereld dan de vermeende Jihad.
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 22:11:06 #138
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17609558
Ik vind dat moslims gewoon hun gang moeten kunnen gaan. We zien wel wat er gebeurt.
pi_17609616
Ik ben er voor om alle moslims in kampen te stoppen of, beter nog, het land uit te zetten. Er bestaat immers een mogelijkheid dat ze een criminele daad plegen.
pi_17609637
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:13 schreef Monidique het volgende:
Ik ben er voor om alle moslims in kampen te stoppen of, beter nog, het land uit te zetten. Er bestaat immers een mogelijkheid dat ze een criminele daad plegen.
overdreven
pi_17609732
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:14 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

overdreven
Ja, een spuitje zou goedkoper zijn.
pi_17609762
quote:
Zijn we meteen van het huizentekort af en er blijven meer vrouwen voor mij over
pi_17609778
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, een spuitje zou goedkoper zijn.
LOL

Nee, een pijnlijke dood, dat heb ze wel verdiend
pi_17609791
Botte bijl!
pi_17609845
dus.
pi_17610049
hé DrWolffenstein, als ik nou een videokaart ga kopen, is het dan handig om als 256 mb te nemen, of voldoet 128 mb ook nog gewoon voor de meeste spellen, etc?
pi_17610096
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:28 schreef UnderWorld_ het volgende:
hé DrWolffenstein, als ik nou een videokaart ga kopen, is het dan handig om als 256 mb te nemen, of voldoet 128 mb ook nog gewoon voor de meeste spellen, etc?
Ligt meer aan de GPU (videokaart processor). Maar 256mb ipv 128mb scheelt toch nauwelijks in prijs.
pi_17610101
En welke is beter (prijs/kwaliteit), die G-force of die ATI?
pi_17610120
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Ligt meer aan de GPU (videokaart processor). Maar 256mb ipv 128mb scheelt toch nauwelijks in prijs.
oh, maar volgens mij zit er nog best prijsverschil tussen 128 en 256. ff kijken.
pi_17610221
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:30 schreef pberends het volgende:

[..]

pBerends heeft je vraag beantwoord. Het maakt dus niet zoveel uit.
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 22:35:33 #153
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17610281
quote:
Heb je de opruiende filmpjes gezien bij NOVA?
pi_17610299
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Nee, sorry, ik heb het niet gezien, maar ik las wel dat Wilders er zat.
pi_17610417
Ik zat te kijken naar de Dimension 8300 op de Dell site. Ziet er best goed uit, toch? Alleen tussen die videokaarten zit nog best wel prijsverschil. Erg veel prijsverschil.

edit: misschien is de 4600 toch beter, tering veel keuze zeg.
pi_17610428
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:30 schreef UnderWorld_ het volgende:
En welke is beter (prijs/kwaliteit), die G-force of die ATI?
de FX is de beste als je wat geld ervoor over hebt. Persoonlijk raad ik de FX 5200 aan, goedkoop en toch lekker snel.

als je echter performance wilt moet je kijken naar de FX 5950 of ATi 9800 XT
pi_17610447
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Die komen van het weblog van Abou JahJah.
pi_17610459
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:40 schreef UnderWorld_ het volgende:
Ik zat te kijken naar de Dimension 8300 op de Dell site. Ziet er best goed uit, toch? Alleen tussen die videokaarten zit nog best wel prijsverschil. Erg veel prijsverschil.
wacht ff dan zoek ik wat grafiekjes op.
pi_17610465
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:40 schreef UnderWorld_ het volgende:
Ligt eraan wat je nu hebt.
pi_17610506
http://www6.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-06.html

een betere vergelijking is er niet te vinden. de resultaten zijn wel wisselend per spel.
pi_17610520
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je nu hebt.
Heh, ik heb nu een PIII 500 mhz, er zit volgens mij een TNT2 in (dat is toch een videokaart?).
pi_17610549
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:42 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Heh, ik heb nu een PIII 500 mhz, er zit volgens mij een TNT2 in (dat is toch een videokaart?).
TNT en TNT2 zijn 2d kaarten Verder zou ik upgraden naar een 2.0 GHz machine of liefst nog hoger.
pi_17610604
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:42 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

LOL

Voor een euro of 500 heb je dan een ubercomputer (naar vergelijking).
pi_17610623
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:43 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

TNT en TNT2 zijn 2d kaarten Verder zou ik upgraden naar een 2.0 GHz machine of liefst nog hoger.
TNT gelde als vervanger van de VooDoo kaarten. TNT is dus wel 3D.
pi_17610656
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:45 schreef pberends het volgende:

[..]

TNT gelde als vervanger van de VooDoo kaarten. TNT is dus wel 3D.
Ja, maar wel bagger dus je kunt ze het best gebruiken voor 2d werk.
pi_17610699
Maar ik moet een nieuwe hebben. Geen upgrade. Daarvoor is dell toch wel gewoon goed, of niet?
pi_17610725
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:46 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ja, maar wel bagger dus je kunt ze het best gebruiken voor 2d werk.
Ja, maar geforce mx is ook bagger.
pi_17610728
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:48 schreef UnderWorld_ het volgende:
Maar ik moet een nieuwe hebben. Geen upgrade. Daarvoor is dell toch wel gewoon goed, of niet?
Ja, alleen niet bij mij komen zeuren als dell je bestelling incompleet of niet-werkend komt afleveren. Daar staat Dell om berucht.

Advies: koop liever een HP. die is minder snel stuk.
pi_17610749
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:49 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, maar geforce mx is ook bagger.
De ultime uber-low-budget-kaart.
pi_17610752
* pberends is playing Adam Sandler - Windows 95 Sucks.mp3

Als variant op Rolling Stones - Start Me Up.mp3

LOL
pi_17610781
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:49 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

De ultime uber-low-budget-kaart.
Maar de mx440 was een ware opvolger.

Attentie: nu gratis bij je PC GEFORCE 4, DE SNELSTE VIDEOKAART

LOL
  dinsdag 9 maart 2004 @ 22:51:15 #172
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_17610798
quote:
ligt eraan tot hoever jouw budget gaat, voor een huis-tuin en keuken PC een computer met AMD-processor, maar Dell heeft die niet...

[ Bericht 13% gewijzigd door zakjapannertje op 09-03-2004 22:55:40 (wat bijgevoegd) ]
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 22:52:39 #173
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17610829
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, sorry, ik heb het niet gezien, maar ik las wel dat Wilders er zat.
Je kunt het morgenvroeg op novatv.nl kijken. Je mag toch op zijn minst vaststellen dat het verontrustend is.
pi_17610849
quote:

[..]

Ja, alleen niet bij mij komen zeuren als dell je bestelling incompleet of niet-werkend komt afleveren. Daar staat Dell om berucht.

?

Dat is op niks gebaseerd. Alle merkpc's zijn tegenwoordig massaproductie werk. De kwaliteit is bijna evenhoog bij al die merkpc's. Ze zitten vrijwel altijd smooth in elkaar. En daarom moet je dell nemen, die het goedkoopste/kwaliteit.
pi_17610876
quote:
?

Pentium 500 en een nieuwe videokaart? Dat helpt niet omdat de verhoudingen zoek zijn. Al stop je er het nieuwste van het nieuwst videokaart in, het helpt niet, je processor kan het namelijk niet aan.
pi_17610940
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:50 schreef pberends het volgende:

[..]

Maar de mx440 was een ware opvolger.

Attentie: nu gratis bij je PC GEFORCE 4, DE SNELSTE VIDEOKAART

LOL
Ik heb een VIA C3 + mx440 op mijn TV aangesloten. ZELFS DVD's zijn nog TE ZWAAR voor een C3 processor op 900 MHz .

Na vervanging van de processor en daarmee het moederbord, liep het echter wel goed
pi_17610952
quote:

[..]

Zit toch een jaar garantie op (en heb ergens gelezen dat het volgens Europese regelgeving zelfs 2 jaar is).
pi_17610968
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:55 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ik heb een VIA C3 + mx440 op mijn TV aangesloten. ZELFS DVD's zijn nog TE ZWAAR voor een C3 processor op 900 MHz .

Na vervanging van de processor en daarmee het moederbord, liep het echter wel goed
Dat weet iedereen. Zo'n processor presteert als een celeron 300
pi_17610970
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:53 schreef pberends het volgende:
Ze zitten vrijwel altijd smooth in elkaar. En daarom moet je dell nemen, die het goedkoopste/kwaliteit.
Onzin, plaats jij maar een bestelling en ga maar hopen dat je computer langer - als hij dan al geleverd word - dan 2 maanden blijft werken.
pi_17610972
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:51 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

ligt eraan tot hoever jouw budget gaat, voor een huis-tuin en keuken PC een computer met AMD-processor, maar Dell heeft die niet...
Tot zover ik een goede pc kan kopen (prijs/kwaliteit). En het een beetje redelijk blijft.
pi_17610975
He mensen [DIG] is die kant op ====>>.

.

Moslims en Computers zijn er nog minder interessante onderwerpen
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 22:58:23 #182
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17610997
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:54 schreef pberends het volgende:

[..]

?

Pentium 500 en een nieuwe videokaart? Dat helpt niet omdat de verhoudingen zoek zijn. Al stop je er het nieuwste van het nieuwst videokaart in, het helpt niet, je processor kan het namelijk niet aan.
Dat is niet waar, het is eerder de periferie en het geheugen dat hopeloos achterligt.
pi_17611004
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:56 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Zit toch een jaar garantie op (en heb ergens gelezen dat het volgens Europese regelgeving zelfs 2 jaar is).
Ik denk niet dat je zin hebt om 3/4 van je tijd te wachten op dell dat ze a. je computer leveren en b. daarna repareren.

Gathering.tweakers.net staat vol met dat soort verhalen.
pi_17611024
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:54 schreef pberends het volgende:

[..]

?

Nee, ik bedoel: ik wil een hele nieuwe pc kopen 2,8 Ghz ofzo. En ik wou weten welke videokaart ik daarbij het beste kan nemen, beetje programma's en spellen, etc. (vooral spellen a la warcraft vind ik wel leuk, en de opvolgers daarvan natuurlijk).

Dell heeft deze keuze:

Dimension Grafische Kaart Details
Geïntegreerde Intel® Extreme 2 grafische kaart
128MB GeForce FX5200 8x AGP kaart met TV-Out via S-Video (+107.10 EUR)
128MB ATI Radeon 9800 Pro DVI, TV-Out via S-Video & Dual monitor support (+249.90 EUR)

en nu?
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 22:59:38 #185
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17611027
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:57 schreef du_ke het volgende:
He mensen [DIG] is die kant op ====>>.

.

Moslims en Computers zijn er nog minder interessante onderwerpen
Moslims en computers veroorzaken verontrusting bij de aivd.
pi_17611063
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dat is niet waar, het is eerder de periferie en het geheugen dat hopeloos achterligt.
pBerends wel opletten in de les he de latency, timing en FSB MHz zijn zeer belangerijke factoren. Het geheugen is in veel gevallen de bottleneck.
pi_17611082
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:58 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je zin hebt om 3/4 van je tijd te wachten op dell dat ze a. je computer leveren en b. daarna repareren.

Gathering.tweakers.net staat vol met dat soort verhalen.
Ik hoor eigenlijk nog best wel goede reacties van mensen uit mijn omgeving die ook Dell computers hebben.
pi_17611088
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Moslims en computers veroorzaken verontrusting bij de aivd.
Jihad, Rotterdam, Aanslag, Pim Fortuyn, Volkert, RaRa, NieuwRechts.

Zo nu gaan bij de AIVD alle computers op hol slaan .
pi_17611095
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:57 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Onzin, plaats jij maar een bestelling en ga maar hopen dat je computer langer - als hij dan al geleverd word - dan 2 maanden blijft werken.
Waarom zouden ze geen goede leveren. Je kan Dell moeilijk onprofessioneel noemen en het is ook in hun belang dat ze kwaliteit leveren.
pi_17611129
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:59 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel: ik wil een hele nieuwe pc kopen 2,8 Ghz ofzo. En ik wou weten welke videokaart ik daarbij het beste kan nemen, beetje programma's en spellen, etc. (vooral spellen a la warcraft vind ik wel leuk, en de opvolgers daarvan natuurlijk).

Dell heeft deze keuze:

Dimension Grafische Kaart Details
Geïntegreerde Intel® Extreme 2 grafische kaart
128MB ATI Radeon 9800 Pro DVI, TV-Out via S-Video & Dual monitor support (+249.90 EUR)

en nu?
Voor real time strategie heb je geen rochel nodig. Bij zulke videokaarten moet je eerder aan first person shooters (die EU-mannetjes neerknallen) denken.
pi_17611143
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:59 schreef UnderWorld_ het volgende:
Ik heb hem ook om te wat een prijs/kwaliteit verhouding. Tenzij je gewoon geld te veel hebt kun je de ATi nemen. De keus voor een videokaart is eigenljik vrij persoonlijk. Alleen de hardcore gamers hebben van die bakbeesten als computers.

Wel zorgen dat je niet de Intel Extreme graphics 2 neemt. Die is gewoon bagger.
pi_17611165
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:00 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

pBerends wel opletten in de les he de latency, timing en FSB MHz zijn zeer belangerijke factoren. Het geheugen is in veel gevallen de bottleneck.
Een sneller processor brengt in het algemeen ook een snellere FSB, geheugen en andere dingen met zich mee. Sinds wanneer zit er bij een 3.2GHZ P4 nog simmetjes met EDO-RAM?
pi_17611169
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

RED ALERT!
pi_17611180
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:03 schreef pberends het volgende:

[..]

Voor real time strategie heb je geen rochel nodig. Bij zulke videokaarten moet je eerder aan first person shooters (die EU-mannetjes neerknallen) denken.
say again? Wat is 'rochel'? En je hebt dus alleen maar die duurste kaart nodig als je quake en half-life gaat spelen? En dat intel ding is wel wat, of is dat bagger?
pi_17611206
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:05 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

say again? Wat is 'rochel'? En je hebt dus alleen maar die duurste kaart nodig als je quake en half-life gaat spelen? En dat intel ding is wel wat, of is dat bagger?
Ik heb hem ook om te wat een prijs/kwaliteit verhouding. Tenzij je gewoon geld te veel hebt kun je de ATi nemen. De keus voor een videokaart is eigenljik vrij persoonlijk. Alleen de hardcore gamers hebben van die bakbeesten als computers.

pi_17611250
pi_17611257
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:03 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

oke, bedankt voor de tip. Als jij die kaart ook hebt dan moet het wel goed zitten
pi_17611292
trusten.
pi_17611305
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:07 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

oke, bedankt voor de tip. Als jij die kaart ook hebt dan moet het wel goed zitten
graag gedaan

[/DIG modus]
  dinsdag 9 maart 2004 @ 23:11:22 #201
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17611365
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:05 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

Ik ga onder de wol, my niggaz
sweet dreams
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_17611645
Dat mens van Krezip is eigenlijk ook maar helemaal niks .
pi_17611691
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:21 schreef du_ke het volgende:
Kop over haar vlag...

Oh, nee, wacht...
pi_17611712
Mensen gegroet!

Ik ga.
pi_17611801
quote:
Joh Die heeft niet bepaald opgelet tijdens de Engels lesen
pi_17611825
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:28 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Joh Die heeft niet bepaald opgelet tijdens de Engels lesen
IA, ,

† In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 23:29:25 #207
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17611833
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:00 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

† In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 23:30:29 #208
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17611860
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Weet je dat het me af en toe geen lor meer interesseert? Ik heb er toch geen invloed op.
pi_17611910
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

IA, ,

Oeh, dat is pijnlijk
pi_17611981
Maar je begrijpt wat ik bedoel

pi_17612017
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:35 schreef RichardQuest het volgende:
Maar je begrijpt wat ik bedoel

Nee, want ik heb het niet gezien.
pi_17612055
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, want ik heb het niet gezien.
Maarre, Richard Quest beheerst het Engels als geen ander, dus no dizrepectin' ma diss aight
pi_17612165
Ik ga ook, denk ik, maar, eens, dan, kan, ik ; tenminste. even tande-poetsen eñ dan X-files (De X van x-files is Nedërlânds lettertypus, juich) dsu leke mji hte eht bset tè gáän.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 23:45:09 #214
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_17612192
Mannen met katten zijn latent homofiel.
pi_17612202
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:45 schreef SportsIllustrated het volgende:
Mannen met katten zijn latent homofiel.
Mijn kat slaapt bij mij in bed.
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 23:47:40 #216
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17612262
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:45 schreef SportsIllustrated het volgende:
Mannen met katten zijn (latent) homofiel.
Albert Mol ook.
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 23:47:51 #217
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17612270
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Mijn kat slaapt bij mij in bed.
pi_17612291
Dope
pi_17612338
Kennen jullie die Mora reclame van dat mannenkoor? Strak man. :$
pi_17612377
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:50 schreef UnderWorld_ het volgende:
Whehehe, met die breakdancers/hiphoppers Die is inderdaad een buiging waard
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 23:53:23 #221
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17612399
quote:
Die is echt loei-oud.
pi_17612419
Ik ga slapen
pi_17612461
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Die is echt loei-oud.
Oldskool is dope ja
pi_17612509
quote:
Die van bol.com is vet
pi_17612511
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 23:54 schreef UnderWorld_ het volgende:
Ik ga slapen
truste homey
  † In Memoriam † woensdag 10 maart 2004 @ 00:00:36 #226
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17612567
Ik ga ook meuren!
pi_17612625
mietjes, het duur nog wel zeker een half uur voordat de koffie is uitgewerkt voordat ik me in mijn power socket kan pluggen.

M.a.w. ik kan nog niet slapen
pi_17612626
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 00:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik ga ook meuren!
Ik ook bro

Zzzzzz
pi_17615914
quote:
Vijftien miljard euro zoek in de zorg

AMSTERDAM - Vijftien miljard euro die de afgelopen jaren in de zorgsector is gestoken, is niet meer te traceren. Zieken- en verzorgingshuizen kunnen niet precies aangeven waar het geld, waaraan de Tweede Kamer geen voorwaarden heeft verbonden, is gebleven. Dat schrijft de Volkskrant woensdag.

De krant baseert zich op het nog vertrouwelijke rapport van de parlementaire onderzoekscommissie zorguitgaven. Dit rapport wordt volgende week openbaar gemaakt. De commissie is van mening dat 'meer geld pompen in een inefficiënt systeem' slechts tot meer inefficiëntie leidt. Omdat niet meer kan worden nagegaan waaraan het geld is uitgegeven, kan ook niet meer worden bekeken of het doelmatig is besteed, aldus de onderzoekers.

De zorginstellingen hebben in veel gevallen niet aangegeven waar het geld in de praktijk naartoe gaat: hogere lonen, bonussen, meer personeel of kortere wachtlijsten. De commissie stelt dat in de toekomst zowel de minister als de Tweede Kamer beter moeten worden geïnformeerd.
nu.nl

Dit meeeen je niet!! Wat een prutsers daar in Den Haag zeg! "Hier, een zak met geld. Zie maar wat je er mee doet!" Dat werkt toch niet? Ik herken hier trouwens wel het standpunt van Fortuyn: Eerst de collectieve sector hervormen zodat ze efficienter gaan werken en dan er pas meer geld in pompen.

Stel nou dat Den Haag het anders zou aanpakken: Alle ziekenhuizen die een wachttijd hebben van meer dan een maand gaan dicht. En ze krijgen drie maanden om het op te lossen. Wedden dat de wachtlijsten dan als sneeuw voor de zon verdwijnen!
  woensdag 10 maart 2004 @ 08:58:56 #230
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17615943
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 08:56 schreef sizzler het volgende:

[..]

nu.nl

Dit meeeen je niet!! Wat een prutsers daar in Den Haag zeg! "Hier, een zak met geld. Zie maar wat je er mee doet!" Dat werkt toch niet? Ik herken hier trouwens wel het standpunt van Fortuyn: Eerst de collectieve sector hervormen zodat ze efficienter gaan werken en dan er pas meer geld in pompen.

Stel nou dat Den Haag het anders zou aanpakken: Alle ziekenhuizen die een wachttijd hebben van meer dan een maand gaan dicht. En ze krijgen drie maanden om het op te lossen. Wedden dat de wachtlijsten dan als sneeuw voor de zon verdwijnen!
Ik gok dat het in de zakken van enkele hoogstaande figuren is beland. Had D66 het nou ook niet hierover bij een interview over fraudezaken?
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  woensdag 10 maart 2004 @ 09:11:55 #231
54772 Silmarwen
pi_17616065
Goeienmorgen

Als jullie nu besluiten een nieuwe videoklaart te kopen doe dat dan op www.pctotaal.com
pi_17616751
quote:
'Donner liegt over positie gevangenisdirecteur' 10-03-2004

Minister Piet Hein Donner van Justitie heeft dinsdag ten onrechte in de Tweede Kamer gezegd dat de gevangenisdirecteuren Boeij en Van Huet niet zijn ontslagen. Dat stelt Trouw woensdag. Volgens de krant heeft Boeij nog geen dag op het departement van Justitie gewerkt, zoals Donner stelde, maar zit hij al maanden thuis.

Boeij is officieel per 1 december benoemd tot portefeuillehouder externe betrekkingen op het ministerie van Justitie, maar heeft die functie nooit uitgeoefend. Boeij zou aan het werk gaan als er een opvolger voor hem was gevonden als directeur van de Bijlmerbajes in Amsterdam. Maar twee weken geleden is hem verteld door topambtenaren dat er geen vertrouwen meer in hem was, aldus Trouw. Enkele dagen later lag er bij Boeij een ontslagbrief op de mat.
[Copyright 2004, Novum]
nieuws.nl

goedemorgen trouwens
  woensdag 10 maart 2004 @ 10:09:11 #233
54772 Silmarwen
pi_17616876
Overigens is de ATI versus Asus (met g-force chip) ATI de winnaar. Sneller getest en goedkoper. 9900 is ook al uit btw.

Jammer dat ik er met mijn pc geen ene moer aan heb
  † In Memoriam † woensdag 10 maart 2004 @ 10:26:56 #234
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17617150
quote:

[..]

nu.nl

Heel goed gezegd, financiele verantwoording moet er eerst afgelegd worden.
pi_17617158
goedemorgen.
pi_17617231
quote:

[..]

nu.nl

Erg slordig. Misschien is het een goed idee om de minister van financiën hierover verantwoording af te laten leggen. Het blijkt maar weer eens dat hij gedurende paars geen bijster verstandig beleid heeft uitgevoerd.

Maar waar het geld heen gegaan is? Ik denk voor een groot deel naar een hoop nieuw midden en hoger kader. En ziekenhuizen dichtgooien werkt natuurlijk nooit. De geneeskundeopleidingen moeten flink uitgebreid worden en de specialisten in loondienst. Dat is een goede manier om de kosten te beperken en de wachtlijsten weg te werken. (althans in België werkt het goed).
pi_17617361
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 10:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Erg slordig. Misschien is het een goed idee om de minister van financiën hierover verantwoording af te laten leggen. Het blijkt maar weer eens dat hij gedurende paars geen bijster verstandig beleid heeft uitgevoerd.
Als je er al een minister op aan wilt spreken dan moet je Els -hoe langer je wachtlijst hoe meer geld je krijgt- Borst hebben. En misschien dat de Algemene Rekenkamer wat heeft zitten slapen?
quote:
[...]

En ziekenhuizen dichtgooien werkt natuurlijk nooit.
Nouja, alleen maar om ze even te laten schrikken. Maar wat mij betreft laat je de ziekenhuisdirecteur met wat managers een prestatiecontract tekenen.
pi_17617461
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 10:38 schreef sizzler het volgende:

[..]

Als je er al een minister op aan wilt spreken dan moet je Els -hoe langer je wachtlijst hoe meer geld je krijgt- Borst hebben. En misschien dat de Algemene Rekenkamer wat heeft zitten slapen?
Het is toch duidelijk dat Zalm een belabberd beleid heeft gevoerd? Hij heeft met miljarden gesmeten als waren het warme broodjes. cunjuncturele meevallers structureel weer uitgegeven. Een belastingverlaging op het hoogtepunt van de hoogconjuctuur waardoor de economie nog verder over verhit raakte. etc. Borst maakte inderdaad slechts gebruik van Zalm. Zalm houdt zich volgens mij iets te veel bezig met joviaal zijn op JOVD bijeenkomsten en te weinig met het opzetten en uitvoeren (waar hij na 10 jaar toch aan toe zou moeten zijn) van een fatsoenlijk financieel beleid.
quote:
Nouja, alleen maar om ze even te laten schrikken. Maar wat mij betreft laat je de ziekenhuisdirecteur met wat managers een prestatiecontract tekenen.
Daar ligt inderdaad het probleem er zijn veel te veel managers in de zorg en te weinig verzorgenden.
  † In Memoriam † woensdag 10 maart 2004 @ 10:47:21 #239
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17617506
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 10:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is toch duidelijk dat Zalm een belabberd beleid heeft gevoerd? Hij heeft met miljarden gesmeten als waren het warme broodjes. cunjuncturele meevallers structureel weer uitgegeven. Een belastingverlaging op het hoogtepunt van de hoogconjuctuur waardoor de economie nog verder over verhit raakte. etc. Borst maakte inderdaad slechts gebruik van Zalm. Zalm houdt zich volgens mij iets te veel bezig met joviaal zijn op JOVD bijeenkomsten en te weinig met het opzetten en uitvoeren (waar hij na 10 jaar toch aan toe zou moeten zijn) van een fatsoenlijk financieel beleid.
Niet van die domme dingen zeggen, Borst heeft Zalm verkeerd ingelicht, die man kan niet ALLES zelf doen.
pi_17617654
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 10:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Niet van die domme dingen zeggen, Borst heeft Zalm verkeerd ingelicht, die man kan niet ALLES zelf doen.
De zinnen van mij die je quote hebben niets met Borst te maken maar met z'n andere fouten.
  † In Memoriam † woensdag 10 maart 2004 @ 11:03:49 #241
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17617775
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 10:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

De zinnen van mij die je quote hebben niets met Borst te maken maar met z'n andere fouten.
Je reageert op Sizzler die over Borst begint en dat doet die terecht. Verantwoordelijkheden moet je nu niet allemaal op Zalm afschuiven. Dat is alles.
pi_17617815
quote:

[..]

[..]
Zalm had wel wat meer staatsschuld mogen aflossen in de hoogconjunctuur ja. En de aanschaf van de Victory Boogie Woogie van 40 mln uit de staatskas zit me ook nog steeds dwars als je nu naar de bezuinigingsrondes kijkt.

Maar als je het over de collectieve zorg hebt (en daar hebben we het over) dan is de minister (Borst) verantwoordelijk geweest voor het beleid. Niet een minister van financien. De enige personen die voor een zeer beperkt deel verantwoordelijk kunnen worden gehouden -buiten het departement van volksgezondheid- zijn de minister president en de voorzitter van de Algemene Rekenkamer.
pi_17617817
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 11:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Je reageert op Sizzler die over Borst begint en dat doet die terecht. Verantwoordelijkheden moet je nu niet allemaal op Zalm afschuiven. Dat is alles.
Dat doe ik ook niet, ik geef ook Borst de schuld. Maar ik probeer daar bij aan te tonen dat Zalm lang niet zo goed was/is al velen beweren.
  woensdag 10 maart 2004 @ 11:17:44 #244
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17618053
Nogmaals goedenmorgen, het college was weer spetterend kan ik jullie vertellen.

Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_17619156
Du_ke: het is de kamer die gefaald heeft, niet het kabinet!
pi_17619241
quote:
Samengevat: lelijke doos zonder inhoud.
pi_17619264
quote:
* pberends is playing Mannenkoor Karrespoor - Mooi Man.mp3
pi_17619377
quote:

[..]

nu.nl

Privatiseren klaar.
pi_17619411
quote:

[..]

[..]

Daar ligt inderdaad het probleem er zijn veel te veel managers in de zorg en te weinig verzorgenden.
Ik snap inderdaad niet hoe zo'n toch 'slimme man' zulke domme beslissingen kan maken. Hoe kan je nou belastingen verlagen op dat moment. Dan moet je wel krankjorum in je hooft zijn.
pi_17619525
Nog effe over de EU. Waarom is eigenlijk zo belangrijk dat de EU de grootste supermacht wordt. Dan wordt de EU eerder een agressor in de wereld. Van mij hoeft het niet hoor.
pi_17619573
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:22 schreef pberends het volgende:
Nog effe over de EU. Waarom is eigenlijk zo belangrijk dat de EU de grootste supermacht wordt. Dan wordt de EU eerder een agressor in de wereld. Van mij hoeft het niet hoor.
Zou een interessant topic kunnen zijn pberends.
  † In Memoriam † woensdag 10 maart 2004 @ 12:25:55 #253
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17619586
Klokkenluiden een burgerplicht
GroenLinks heeft op zich een punt, maar vind dit ook iets teveel overheidsbemoeienis. Waarom moet een overheid zich met dat soort zaken bemoeien? Waarom niet een branche-commissie?
pi_17619676
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:25 schreef pberends het volgende:

[..]

Zou een interessant topic kunnen zijn pberends.
EU moet de nieuwe supermacht worden? Why the hell eigenlijk?
pi_17619711
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Klokkenluiden een burgerplicht
GroenLinks heeft op zich een punt, maar vind dit ook iets teveel overheidsbemoeienis. Waarom moet een overheid zich met dat soort zaken bemoeien? Waarom niet een branche-commissie?
Dit gaat net iets tever inderdaad. Je moet klokkerluiders gewoon beschermen en belonen, dan komen ze snel genoeg met het luiden van klokken.
pi_17619775
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Dit gaat net iets tever inderdaad. Je moet klokkerluiders gewoon beschermen en belonen, dan komen ze snel genoeg met het luiden van klokken.
pi_17620036
quote:
* zakjapannertje is playing Sex In Dallas - Everybody Deserves To Be Fucked
pi_17620893
pberends: Boris D. is bezig. Geil hoor.
pi_17621383
Matje Herben doet een schepje bovenop Marijnissen, met NL-anarchieland, NL overvol, verziekende campers (kampers moet het zijn Mat) en een land in staat van ontbinding.
"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
pi_17621471
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 13:45 schreef michelos het volgende:
Matje Herben doet een schepje bovenop Marijnissen, met NL-anarchieland, NL overvol, verziekende campers (kampers moet het zijn Mat) en een land in staat van ontbinding.
Irak is nog stabieler dan Nederland
pi_17621584
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 13:49 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Irak is nog stabieler dan Nederland
Irak ja. We schijnen nl. ook velen suicidale boeren te hebben volgens hem, of bedoelde ie niet zelfmoordboeren die met hun trekker vol explosieven zich in Den Haag opblazen.
"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
  woensdag 10 maart 2004 @ 14:07:15 #262
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17621884
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 13:45 schreef michelos het volgende:
Het verhaal van Van der Vlies was een stuk beter iig.
  woensdag 10 maart 2004 @ 14:08:29 #263
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17621913
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 13:54 schreef michelos het volgende:

[..]

We schijnen nl. ook velen suicidale boeren te hebben volgens hem,
Ik weet niet of Mat hierop doelde, maar er wordt wel eens een boer hangend in z'n varkensstal aangetroffen.
pi_17621997
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 14:07 schreef freako het volgende:

Het verhaal van Van der Vlies was een stuk beter iig.
Die was aardig bezig ja. Het valt trouwens wel weer eens voor de zoveelste keer op dat bij een dergelijk debat enorm veel dubbele woorden en statements door de fractieleiders herhaald worden van elkaar. Eigenlijk zeggen ze allemaal totnutoe hetzelfde qua constatering wat er aan de hand is, ze verschillen alleen iets qua bestrijding en de oorzaken die erachter liggen.
pi_17622073
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 14:08 schreef freako het volgende:

Ik weet niet of Mat hierop doelde, maar er wordt wel eens een boer hangend in z'n varkensstal aangetroffen.
Ik was wat sarcastisch, want hoe hij het dramatisch bracht leek het alsof we geen boer overhielden. Maar hij doelde idd. op zelfmoord en op verhuizingen richting Canada. Maar wat dat volgens hem weer met fraudeproblemen te maken heeft i.p.v. de harde concurrentie, het landbouwbeleid en de veeziektes ontgaat mij.
  woensdag 10 maart 2004 @ 14:18:51 #266
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17622115
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 14:13 schreef michelos het volgende:

[..]

Die was aardig bezig ja. Het valt trouwens wel weer eens voor de zoveelste keer op dat bij een dergelijk debat enorm veel dubbele woorden en statements door de fractieleiders herhaald worden van elkaar. Eigenlijk zeggen ze allemaal totnutoe hetzelfde qua constatering wat er aan de hand is, ze verschillen alleen iets qua bestrijding en de oorzaken die erachter liggen.
Ik moet de eerste partij nog tegenkomen die fraude goedkeurt. . Het ligt nogal voor de hand dat ze elkaar gaan citeren. Net zoals het voor de hand ligt dat Van der Vlies de secularisering als hoofdoorzaak voor het afnemende normbesef, en daarom terugkeer naar het gristelijk geloof voorstaat. Hij voegde er wel meteen aan toe, dat niet iedereen die mening zal delen. .
  woensdag 10 maart 2004 @ 14:20:52 #267
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17622154
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 14:16 schreef michelos het volgende:

[..]

Ik was wat sarcastisch, want hoe hij het dramatisch bracht leek het alsof we geen boer overhielden. Maar hij doelde idd. op zelfmoord en op verhuizingen richting Canada. Maar wat dat volgens hem weer met fraudeproblemen te maken heeft i.p.v. de harde concurrentie, het landbouwbeleid en de veeziektes ontgaat mij.
Het heeft vooral met het landbouwbeleid en de hoge prijzen te maken. Er is een gigantische formulierenberg die elke keer ingevuld moet worden, door de overheid werd (het neemt nu gelukkig wat af) een boer als een crimineel behandeld, en uitbreiding van je bedrijf kost kapitalen.
pi_17622348
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 14:20 schreef freako het volgende:

[..]

Het heeft vooral met het landbouwbeleid en de hoge prijzen te maken. Er is een gigantische formulierenberg die elke keer ingevuld moet worden, door de overheid werd (het neemt nu gelukkig wat af) een boer als een crimineel behandeld, en uitbreiding van je bedrijf kost kapitalen.
Dat zal in dit geval niet voor niks zijn, denk ik zo. M.i. is de overheid stiekem doch geleidelijk bezig de agrarische sector uit te dunnen met dit beleid, zonder dat publiekelijk toe te geven. De vele veeziektes veroorzaakten daarmee een versnelling die velen boeren kopje onder te lieten gaan zonder dat die terug konden keren, en zonder dat een doorstart werd gestimuleerd. Het opwerpen en instandhouden van allerlei bureaucratische en financiele barrieres qua uitbreidingen zal, zeker na al het geklaag daarover totnutoe, niet zonder achterliggende redenen zijn.
  woensdag 10 maart 2004 @ 14:43:21 #269
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17622690
quote:
DEN HAAG - Premier Balkenende wil dat eurocommissaris Bolkestein ook de komende vijf jaar op zijn post blijft. Hij heeft hem laten weten dat het kabinet graag wil dat hij aanblijft. Dat zeggen kringen rond het kabinet. "Het wachten is op het antwoord van Bolkestein", aldus een ingewijde woensdag.

Bolkestein heeft zondag publiekelijk gezegd dat hij twijfelt om bij te tekenen voor een nieuwe termijn. De bijna 71-jarige voormalige VVD-leider heeft dat ook aan zijn partijgenoot vice-premier Zalm laten weten. Als Bolkestein afhaakt, wil het CDA een kandidaat naar voren schuiven. Oud-minister van Financiën Ruding zou belangstelling hebben.

Voor de VVD kan er geen sprake van zijn dat het CDA de nieuwe eurocommissaris levert. De liberalen willen de prestigieuze post hoe dan ook zelf blijven bezetten. Naar verluidt zouden Zalm of fractieleider Van Aartsen naar voren worden geschoven als Bolkestein afhaakt. Maar beiden willen daar nu niet op vooruitlopen. "We hebben een goede kandidaat", aldus Van Aartsen woensdag, doelend op Bolkestein.
pi_17622776
Op de site van het NOS-journaal zegt Hans Laroes (Hoofdred.):
quote:
Deze week (1 van de gasten schrijft erover) publiceerde HP-De Tijd over het (s)linkse Journaal. Daar staan enkele zinnen in waar we wat mee kunnen, maar over het algemeen is hier toch sprake van een broddelwerk en merkwaardige categorisering. Aandacht besteden aan slachtoffers van aardbevingen, dat is kennelijk ook al onderdeel van het linkse complot. Als we verhalen maken over de dubieuze praktijken van Parmalat (hoeveel miljard euro was daar ook alweer verdwenen) dan kan dat kennelijk alleen maar verklaard worden uit een linkse Journaalhekel aan ondernemers.

Grappig is dat de schrijver aan het end van z’n verhaal concludeert dat we zoveel beter en minder links zijn als pakweg tien (?) jaar geleden. Is toch weer mooi meegenomen, zou ik zeggen, maar wat is dan het punt? Tsja. Als iemands wereldbeeld zo simpel in elkaar steekt, dan moeten we dat maar accepteren, denk ik.

Heb eens op de website van de schrijver rondgekeken en gezien dat hij overal verstand van heeft, dat wel. HP-De Tijd vroeg me zojuist om een interview. Ik heb er van afgezien. Omdat het een broddelwerkje is, dat verhaal. En omdat ik het een beetje een raar idee vind dat je hoor & wederhoor in de tijd uit elkaar kunt trekken. De ene woensdag doen we het hoor, de andere kennelijk het wederhoor.

Goed, nu wordt me natuurlijk arrogantie verweten. Dat moet dan maar. Ik wil graag en hard discussiëren, maar dan hoop ik wel op een Echte Tegenstander.
Zullen we hem uitnodigen voor een POL-discussie?

Wat overigens wel frappant is:

quote:
We zijn overigens niet foutloos op de links-rechts schaal, heb ik al vaker gezegd. We hebben van sommige kant kritiek gekregen op de verslaggeving rondom de 26.000 uit te zetten asielzoekers van Verdonk. Over het algemeen hebben we dat helemaal niet beroerd gedaan, en ook gewoon ruimte gegeven aan de argumenten van Verdonk. Vanzelfsprekend.

Wat wel een probleem is (het is intern in Hilversum aan de orde gesteld door de EO), dat is dat er zoveel programma’s zijn die allemaal hetzelfde doen. Allemaal op zoek (wat op zichzelf relevant is) naar voorbeeldverhalen: uit te zetten asielzoekers dus. En dus krijg je een bombardement van zielige gevallen.

Wij hebben ten onrechte in een van de Tien Uur-journaals geconcludeerd dat een meerderheid van de bevolking tegen het beleid van Verdonk zou zijn. Die conclusie was gebaseerd op een wat vaag onderzoek, maar aangezien wij niet veel moeten hebben van peilingen en enquêtes, moeten we ze slechts heel zelden gebruiken. En alleen als ze ondersteund worden door andere onderzoeken.

Wat ondertussen natuurlijk wel moeilijk is: het zijn altijd de tegenstanders (van links of rechts beleid) die de straat opgaan, en dus het beeld bepalen. De voorstanders zitten meestal thuis, en zijn dus moeilijker te registreren. Dat is geen excuus, dat is een dilemma.

zelfreflectie

http://www.nos.nl/journaa(...)ding/gastenboek.html

woensdag 10 maart 2004 @ 15:00:17 #271
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17623063
Je komt soms leuke dingen tegen in de Tweede-Kamerverslagen: .
quote:
Aan de orde is het mondelinge vragenuur, overeenkomstig artikel 136 van het Reglement van orde.

Vragen van het lid Eerdmans aan de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties over de toekenning van bonussen aan topambtenaren.

De voorzitter: Ik verzoek u allen vriendelijk om ook tijdens het vragenuur dezelfde stilte in de zaal te houden die wij het afgelopen kwartier hebben gehad.

De heer Eerdmans (LPF): Voorzitter. Ik hoop inderdaad dat het net zo rustig blijft als tijdens uw prachtige toespraak maar ik vrees het ergste. Het lijkt al meer op een kantine dan op ’s lands vergaderzaal.

De voorzitter: Begint u met uw vragen en laat u de orde in de vergadering rustig aan mij over, daarvoor heeft u mij gekozen.
**

De heer Eerdmans (LPF): Dat is waar, voorzitter.
. Weisglas.

NB: Die stilte was voor Arie van den Brand, omdat ie afscheid neemt van de Kamer. Zijn afscheidsbrief werd gisteren voorgelezen.
  woensdag 10 maart 2004 @ 15:08:34 #272
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17623278
quote:
Staatssecretaris Rutte: Het komt niet vaak voor dat ik de SP links inhaal, maar dat gebeurt vandaag dan toch echt. Als ik uw redenering volg, heeft dat vergaande consequenties voor het inkomen van betrokkenen. Ik denk niet dat u dat wilt, als ik tenminste de boeken van uw voorman goed gelezen heb.
quote:
De voorzitter: Gehoord de discussie in de tweede ronde, stel ik voor om het stenogram van dit deel van de vergadering door te geleiden naar de minister van Justitie en de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en om aan hen te vragen, hun oordeel te geven over datgene wat hier de afgelopen minuten gewisseld is. Aldus is besloten!
**

De heer Rouvoet (ChristenUnie): Nee, voorzitter. Uw formulering "ik stel u voor" is correct, maar dan is het vervolgens wel chique om alvorens een besluit te nemen, te vernemen wat de mensen van uw voorstel vinden.

De voorzitter: Dat is waar, mijnheer Rouvoet. Overmoed overviel mij!
Het voorstel is uiteindelijk afgewezen. .
quote:
Mevrouw Van Miltenburg (VVD): Ik vind het erg vrijblijvend om de bewindslieden van Verkeer en Waterstaat te verzoeken om hierbij aanwezig te zijn. Ik vind het een voorwaarde voor het debat. Het gaat nadrukkelijk ook om de toegankelijkheid van het openbaar vervoer en daar zijn zij verantwoordelijk voor.

De voorzitter: Kennelijk is mijn taalgebruik in uw oren eerder hoffelijk dan parlementair, maar als ik iets verzoek aan een minister, dan heeft een minister daaraan te voldoen.
quote:
Ik wijs erop dat de staatssecretaris van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer hier is uitgenodigd voor een VAO over duurzame energie dat volgens de agenda om half vier vanmiddag begint. Het blijkt nu dat hij om tien over half vier naar het buitenland moet vertrekken. Ik merk overigens op dat dit buitengewoon krap gepland is door de staatssecretaris. Teneinde de belastingbetaler niet op kosten te jagen als gevolg van dure annuleringskosten aangaande zijn vliegreis stel ik evenwel voor dit VAO uit te stellen tot een later moment deze week.
  woensdag 10 maart 2004 @ 15:41:50 #273
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17624003
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 14:46 schreef sizzler het volgende:
Op de site van het NOS-journaal zegt Hans Laroes (Hoofdred.):
[..]

Wat overigens wel frappant is:

[..]

zelfreflectie

http://www.nos.nl/journaa(...)ding/gastenboek.html
Goed stukje.

Het initiatief van het gastenboek en feedback is ook erg goed.

Veel users die het over de Linkse Media hebben, moeten eens dat gaan bekijken, misschien veranderen ze eens van standpunt.

What reminds me ( ): Wanneer is Heros weer terug van vakantie?
pi_17624139
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 10:09 schreef Silmarwen het volgende:
Overigens is de ATI versus Asus (met g-force chip) ATI de winnaar. Sneller getest en goedkoper. 9900 is ook al uit btw.

Jammer dat ik er met mijn pc geen ene moer aan heb
Een vrouw met verstand van computers
pi_17624524
quote:
Zeven jaar voor moord na belediging

MAASTRICHT - De rechtbank in Maastricht heeft woensdag de 24-jarige Denzel R. uit Hoensbroek tot zeven jaar gevangenisstraf veroordeeld voor de moord op de 18-jarige Kymo Goeloe. R. schoot had het slachtoffer op 23 november verleden jaar in Hoensbroek in koelen bloede op straat dood. De officier had ook zeven jaar cel geëist.

Aanleiding voor de moord was een belediging. Goeloe zou in een ruzieachtige sfeer tegen R. hebben geroepen dat 'hij zijn moeder moest neuken'. Bij R. sloegen op dat moment de stoppen door. Niet alleen omdat in de Antilliaanse cultuur een dergelijke belediging een doodzonde is, maar ook omdat zijn moeder in een zwembad was verdronken.

R. leefde in onmin met de familie Goeloe. Twee dagen voor het drama kreeg hij slaande ruzie met de vader van Kymo. Met een honkbalknuppel sloeg hij de man, die R. daarop bedreigde met 'voor jou ligt een kogel klaar'. Op de dag van de moord kwam een woedende Kymo verhaal halen bij R. De gemoederen liepen daarbij zo hoog op, dat R. een wapen trok en zeven kogels afvuurde op Goeloe.

R. beriep zich tijdens de zitting op noodweer. Hij zou zijn uitgedaagd door Kymo en had de ruzie met woorden willen sussen. Hij schoot, maar wist eigenlijk niet wat hij deed. Psychische overmacht, meende zijn advocaat.

De rechtbank dacht daar anders over en oordeelde dat er sprake was van moord. Dat blijkt volgens de rechtbank ook uit het technisch onderzoek, dat uitwees dat R. na het eerste schot achter de gewonde, kruipende, Kymo is aangelopen en hem ook meerdere keren in de rug heeft geschoten.
nu.nl

Oei, dat roep ik ook weleens...
pi_17624562
pi_17624616
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:34 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

pi_17624649
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 14:13 schreef michelos het volgende:

[..]

Ach de politiek houdt zich alleen bezig met incidentjes. Tijd dat ze is wat structureels gaan doen.
pi_17624654
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 14:18 schreef freako het volgende:

[..]

Ik moet de eerste partij nog tegenkomen die fraude goedkeurt. . Het ligt nogal voor de hand dat ze elkaar gaan citeren. Net zoals het voor de hand ligt dat Van der Vlies de secularisering als hoofdoorzaak voor het afnemende normbesef, en daarom terugkeer naar het gristelijk geloof voorstaat. Hij voegde er wel meteen aan toe, dat niet iedereen die mening zal delen. .
Berlusconi.
pi_17624797
Een beetje fraude mag wel
pi_17624827
..

[ Bericht 98% gewijzigd door RichardQuest op 10-03-2004 16:43:06 ]
pi_17624893
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:09 schreef pberends het volgende:

[Ik moet de eerste partij nog zien die fraude goedkeurt.]

Berlusconi.
Berluscoin is een partij?
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  woensdag 10 maart 2004 @ 16:20:12 #283
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17624902
quote:
Niet alleen omdat in de Antilliaanse cultuur een dergelijke belediging een doodzonde is
Weer een voorbeeld van het mislukken van de multikul.
Als hij geintegreerd zou zijn, dan zou het neuken van zijn moeder geaccepteerd worden.
pi_17624944
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:19 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Berluscoin is een partij?
Freudiaanse vertyping.
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_17624959
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:20 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Als hij geintegreerd zou zijn, dan zou het neuken van zijn moeder geaccepteerd worden.
Hoeveel Nederlanders slaan een ander dood omdat hij iets dergelijks tegen ze zegt?
  woensdag 10 maart 2004 @ 16:25:50 #286
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17625013
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:23 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Hoeveel Nederlanders slaan een ander dood omdat hij iets dergelijks tegen ze zegt?
Niemand, dat zeg ik. In onze superieure Westerse wereld is dit geaccepteerd.

Ander nieuws (te weinig discussiewaarde voor een apart topic):
quote:
Helft Nederlanders heeft geen favoriete politicus

DEN HAAG - Bijna de helft van de Nederlanders heeft geen favoriet onder de Nederlandse politici. Onder de 54 procent die dat wel hebben, is PvdA-leider Bos veruit de populairste politicus. Dat is woensdag gebleken uit een peiling van onderzoeksinstituut Nipo.

De kritiek op zijn mogelijk onzichtbare optreden de laatste tijd ten spijt, noemt 29 procent Bos als de meest favoriete politicus. Bos laat de concurrentie ver achter zich. VVD-vice-premier Zalm is tweede met 18 procent, gevolgd door SP-leider Marijnissen met 12 procent. CDA-fractievoorzitter Verhagen, leider van de grootste coalitiefractie, ontbreekt in de toptien.

Zijn christen-democratische baas, CDA-leider en premier Balkenende, vindt zichzelf op de vierde plaats terug, met 8 procent. GroenLinks-leider Halsema is op de vijfde plaats de hoogst genoteerde vrouw, VVD-minister Verdonk de tweede op plaats zeven.

Nipo peilde ook de populariteit van buitenlandse politici onder Nederlanders. Vier op de vijf kunnen er geen noemen, zo bleek uit het onderzoek. De Nederlanders die wel een favoriet hebben, noemen vooral de Britse premier Blair.

ANP

Bron: LC
De laatste alinea vooral.
pi_17625086
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:25 schreef Sidekick het volgende:

[..]

"The best argument against a democratie is a five minute conversation with the average voter!"

-Churchill
pi_17625104
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:20 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Je moeder man.
pi_17625169
-

[ Bericht 50% gewijzigd door Dora_van_Crizadak op 10-03-2004 16:33:30 (Laat ook maar) ]
pi_17625171
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:25 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Niemand, dat zeg ik. In onze superieure Westerse wereld is dit geaccepteerd.

Ander nieuws (te weinig discussiewaarde voor een apart topic):
[..]

LOL @ "CDA-fractievoorzitter Verhagen, leider van de grootste coalitiefractie, ontbreekt in de toptien. "

Typisch Maxime.

Dat 54% aangeeft geen favoriete te hebben blijkt wel weer dat er veel gebrek aan beter is in de politiek.

En 4 op de 5 kent geen buitenlandse politicus Tijdens Clitton zou dat heel anders zijn geweest.
pi_17625184
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:29 schreef sizzler het volgende:

[..]

"The best argument against a democratie is a five minute conversation with the average voter!"

-Churchill
LOL

Die man had echt style.
pi_17625518
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:32 schreef pberends het volgende:

[..]

LOL

Die man had echt style.
Nee, visie.
pi_17625604
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:46 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Nee, visie.
Ook. "WE WILL NEVER SURRENDER"

Frappant dat UK een paar leuke eilandjes diep in 'Frans gebied' heeft.
pi_17625637
Getver. Wat is Balkie weer enorm eenzijdig eromheen aan het lullen. Meteen weer over immigranten hebben terwijl iedereen het vandaag over bouwfraude, UWV, AH, Enron, fiscusontduikende kampers en Hell's Angels vrijstaatjes heeft.

Herben: "Kunnen we elkaar in ieder geval vinden in de uitspraak dat toplieden, Hell's Angels etc niet boven de Wet staan en gezag wordt getoond tegen mistanden."

Letterlijk antwoord Potter:

"Ik heb de neiging om op 1 manier te antwoorden op Dhr. Herben. Het antwoord is natuurlijk ja."

Die formulering alleen al. Maagopstotend. Zeg toch gewoon ja, en geef eindelijk eens direct antwoord.
pi_17625656
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:49 schreef pberends het volgende:

[..]

Ook. "WE WILL NEVER SURRENDER"

[afbeelding]

Alles beter dan mensen die lopen te wapperen met papiertjes die "vrede" moeten voorstellen. En de eilandjes waren van Frankrijk. Zoek voor de gein maar eens op hoeveel oorlogen Frankrijk en Engeland met elkaar hebben gevoert.

Bah, wat zijn die europeanen toch weer geweldadig.
pi_17625671
quote:
Problemen EU-toetreders met vertalen regelgeving

De helft van de lidstaten die op 1 mei aanstaande tot de Europese Unie toetreden, heeft grote problemen met het vertalen van de Europese wet- en regelgeving in hun eigen taal. Eén van de mogelijke gevolgen hiervan is dat regelgeving in een aantal landen juridisch niet van kracht is. Daarvoor is vereist dat de regels in de taal van het betreffende land zijn vertaald en dat deze vertaling door 'Brussel' is goedgekeurd.

Malta is één van de toetreders die grote problemen met het vertalen heeft. Op 29 februari had het eiland slechts 56.000 van het in totaal 85.000 pagina's omvattende 'rule book' in het Maltees vertaald. De vertaling van 15.000 andere pagina's is nog niet gestart.

Je kan wel zien dat de EU een verstikkende regelgeving heeft.
  woensdag 10 maart 2004 @ 16:53:21 #297
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17625678
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:49 schreef pberends het volgende:

Allemaal de schuld van Willem de Veroveraar. .
pi_17625691
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:53 schreef pberends het volgende:

[..]

Leuke reactie van de Frontpage:
quote:
Mijn god 85.000 pagina's met Europese regeltjes. Ik vraag me af waarom landen nog willen toetreden.
Toetreder: "Ik wil graag bij Euopa horen"
Brussel: "Hier heb je een keurslijf die erg ongemakkelijk zit, veel plezier ermee"
Rest van Europa: "Hier heb je ettelijke miljarden van ons want wij zijn verplicht tot op niveau brengen van eonomisch minder sterke landen"
Frankrijk+Duitsland: "GVD stik maar in jullie regels wij lappen onze laars ermee"
Nederland: "Wij betalen altijd braaf het meeste want wij zijn kontkruipers en willen graag lief gevonden worden. Dat dat ten koste van onze eiegen economie gaat geeft niks want over vier jaar zit er toch weer een andere regering"
  woensdag 10 maart 2004 @ 16:54:14 #299
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17625700
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:53 schreef pberends het volgende:

[..]
Of dat het aantal tolken Engels-Maltees niet overhoudt.
pi_17625870
quote:
Great Britain, the dominant industrial and maritime power of the 19th century, played a leading role in developing parliamentary democracy and in advancing literature and science. At its zenith, the British Empire stretched over one-fourth of the earth's surface.
LOL
pi_17626159
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 17:02 schreef pberends het volgende:

[..]

LOL
Ken je het gezegde niet:

"De zon gaat nooit onder in Groot Britannië"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: