quote:Op maandag 8 maart 2004 23:25 schreef bukgeit het volgende:
Spellingsrondje #4:
and you will know us by the trail of dead
at the close of every day
therapy
questlove
six by seven
Hoofdletters, kleine letters, cijfers, spaties en leestekens, alles moet kloppen
Nee, geen cijfers, maar je mist ergens een leesteken.quote:Op maandag 8 maart 2004 23:59 schreef placebeau het volgende:
"Six by Seven" dan misschien
of moeten we toch met cijfertjes werken
Nietquote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:02 schreef onkjoe het volgende:
Six! By Seven?
die reken ik goedquote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:10 schreef placebeau het volgende:
laatste gok
Six. by Seven
Hoera!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:13 schreef bukgeit het volgende:
[..]
[..]
die reken ik goed
...And You Will Know Us By the Trail of Dead
at th close of every day
Therapy?
?uestlove
Six.By Seven
placebeau +1
en dit was echt de laatste
je hebt waarschijnlijk wel de normale uitgave hoorquote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:36 schreef Mark het volgende:
Wat me nu vooral bezighoudt: moet ik blij zijn dat ik de normale uitgave heb?
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:43 schreef TheSilentEnigma het volgende:
ik doe nu echt mijn uiterste best om niet naar mijn cd-kast toe te hobbelen.
quote:Het is natuurlijk niet verboden muziek te luisteren tijdens het trivia-en...
Hoe herkenbaar!!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:48 schreef Mark het volgende:
Ik heb hem ook in mijn collectie, maar eerlijk gezegd heb ik er nooit opgelet (misschien voortaan niet alleen bij "Pure morning" wat harder zetten).
Dat gaan we zo dus niet raden
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:
little teeth? mouth? poehee
een eieronthoofder?
best wel. mooi, kan ik rustig slapenquote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:55 schreef bukgeit het volgende:
Hee.. dat klinkt als een antwoordapparaat
dat zou wel stoer zijn als hij een alien zo ver had gekregen om een liedje te zingen op z'n plaatquote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:58 schreef TheSilentEnigma het volgende:
of een alien!
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 01:00 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik houd het toch op mijn eieronthoofder. Dat moet toch best pijnlijk zijn, heren?
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 01:00 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik houd het toch op mijn eieronthoofder. Dat moet toch best pijnlijk zijn, heren?
Amenquote:Op dinsdag 9 maart 2004 01:01 schreef ranja het volgende:
[..]
Inderdaad! Bad to the bone!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 11:19 schreef Jolan het volgende:
George Torogood
of zelfs met dubbel r. Je ne sais pasquote:Op dinsdag 9 maart 2004 11:24 schreef bartrid het volgende:
thorogood heet ie toch?
plaatje is fucked.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 11:39 schreef bartrid het volgende:
red cross met hun self titled album?
welk nummer en van wie?quote:They played in the bandage of the roller of rock, but they broke us for we were young and we were wild he who now we ate for there who I am not saying the who correct or incorrect one that watched towards outside in a great green turf, the girls and the boys playing in the sun of afternoon, and a joy of the life I heard that an old song that plays in a **** of radio of **** as far as seeing those individuals and giving it again again to a shot now perhaps we can demonstrate to the world which we obtained but I finish wishing to the game for the diversion which we had.
quote:the girls and the boys playing in the sun of afternoon, and a joy of the life I heard that an old song that plays in a buffalo of radio
dat is dan gelijk helemaal goed. niet de volledige titel, though.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 12:47 schreef bartrid het volgende:
enige buffalo waar ik op kan komen is buffalo springfield.
Juist, dat is hem. ranja +1quote:Op dinsdag 9 maart 2004 13:21 schreef ranja het volgende:
Rick Springfield.... denk ik.
quote:A '60s girl group,consisted of one cousin and two sisters. All three young ladies were from New Orleans, as was producer and singer Joe Jones, who discovered the talented threesome and took them to New York. The trio was almost known as the Meltones — or worse, Little Miss and the Muffets — but the name
was settled on by 1964. That was the year the girls recorded the well-remembered song
on the Red Bird Records label. The number was written by Phil Spector, Ellie Greenwich, and Jeff Barry, and intended to be released by the Ronettes, Darlene Love, or the Crystals. That one single was enough to carry the group into music history. It became the
biggest success, a million-seller, and a worldwide hit.
Ook niet. Vraag me zelfs af of dat hun grootste hit is, Shirelles zijn dacht ik meer bekend van Will you still love me tomorrow?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:11 schreef Berkery het volgende:
Shirelles met It's In His Kiss?
Is dat zo?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 15:28 schreef bukgeit het volgende:
Dat zijn ze
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:30 schreef bartrid het volgende:
doe maar een hint.
100% correctquote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:48 schreef Berkery het volgende:
Mariah Carey - Music Box
Dat is inderdaad wel de meest in het oog springende van je collectie!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:03 schreef Doc het volgende:
Ik had voor Mark de ultieme tip in petto dat ik de gevraagde CD in de kast heb staan
Ik had 'm in de USA gekocht tegelijk met Slayer's "Indisputed Attitude", Patsy Cline en nog een paar CDtjes. Er was enige verbazing over die combinatiequote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:28 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel de meest in het oog springende van je collectie!
Tijd voor een hint methinksquote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:05 schreef Berkery het volgende:
Wie o wie?![]()
Styles: Alternative Pop/Rock, Britpop, Alternative Dance, British Rapquote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:53 schreef Mark het volgende:
Even on-topic:is het een rap-posse?
bartrid + 1quote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:02 schreef bartrid het volgende:
black grape
Ah. Soft Cellquote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:36 schreef bartrid het volgende:
...hebben ze een angstaanjagende cover van tainted love uitgebracht begin jaren tachtig.
The tea partyquote:Op dinsdag 9 maart 2004 20:15 schreef Mark het volgende:
Dan maar even een nieuwe: wie zijn dit?
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 20:21 schreef Mark het volgende:
Ah Doc hanteert de goude oude Mark-taktiek: verberg je totdat ze overtuigd zijn dat je er niet bent en jouw bands nemen!![]()
Doc +1
Is dat de band waar-ie nu zingt of waar-ie begon?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:
The Cruel Sea?
Jack Daniels?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 23:55 schreef Mark het volgende:
Denk aan een whiskeysoort
Mais. Opgezocht, figured out. Hehe. Hippe hint =)quote:Op woensdag 10 maart 2004 00:17 schreef BLoeMzTheeLepel het volgende:
[..]
Jack Daniels?
Ofisdatgeenwhiskey? :$
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:09 schreef bartrid het volgende:
net gechecked, en het is goed...Omdat ik over een uurtje wegben vast een nieuwe vraag:
welke band had hun muziek voor hellraiser afgewezen door de regisseur (clive barker) wegens `te eng' ?
haha, nee niet soft cell alhoewel mijn beschrijving daar wel op zou wijzen. Dan maar de AMG bescrhijving:quote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:36 schreef bartrid het volgende:
hebben in 2001 een van de beste meest overdonderende concerten in amsterdam gegeven. Ook hebben ze een angstaanjagende cover van tainted love uitgebracht begin jaren tachtig. Erg uitgesproken over hun homosexualiteit.
+1 bukgeit wegens laatste stukje.quote:Op woensdag 10 maart 2004 02:12 schreef bukgeit het volgende:
Beasts Of Bourbon?
Het enige andere wat ik uit het Psychic TV, Foetus, Throbbing Gristle herrie hoekje ken is Coil ...quote:Op woensdag 10 maart 2004 04:55 schreef Mark het volgende:
Klopt! Doc mag de punten verdelen, maar bukgeit mag een nieuwe vraag stellen. Of we pakken deze geparkeerde vraag van bartrid nog even weer erbij:
[..]
[..]
haha, nee niet soft cell alhoewel mijn beschrijving daar wel op zou wijzen. Dan maar de AMG bescrhijving:
Initially established in 1983 as a solo outlet for vocalist and percussionist John Balance, the experimental sonic manipulation unit xl became a full-fledged concern a year later following the arrival of keyboardist/programmer Peter Christopherson, a founder of Psychic TV as well as a member of Throbbing Gristle. After debuting with the 17-minute single "How to Destroy Angels," the duo recruited the aid of Possession's Stephen Thrower, J.G. "Foetus" Thirlwell and Gavin Friday to record their full-length 1984 bow Scatology, an intense, primal work of sculpted industrial noise thematically devoted to the concepts of alchemy and transmutation.
xl spent the next period of its existence exploring visual media: in late 1984 they recorded a rendition of the Soft Cell smash "Tainted Love," producing a widely banned, hallucinogenic video clip featuring Mark Almond as the Angel of Death; despite considerable controversy at home, the video ultimately found its way to the archives of the Museum of Modern Art. After spending several years working with filmmaker Derek Jarman on the feature The Angelic Conversation, x issued a remixed edition of their soundtrack; following 1986's Nightmare Culture, a collaboration with Boyd Rice produced as split release with Current 93, Christopherson and Balance invited Stephen Thrower to join the group in a full-time capacity. As a trio, they recorded 1986's Horse Rotorvator, an LP introducing classical, jazz and Middle Eastern textures into the mix, as well as the EP The Anal Staircase.
In het kader van actueel:quote:Op woensdag 10 maart 2004 09:32 schreef bukgeit het volgende:
Stel ik mijn vraag alvast, eentje uit den ouden doosch:
AVRO's Wie Kent Kwis met Fred Oster. Vast terugkerend ritueel en hoogtepunt: de caviarace.
Noem drie (muzikale) artiesten op wie de man van de fok- en pluimveevereniging regelmatig een beroep deed.
André van Duinquote:Op woensdag 10 maart 2004 09:35 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
In het kader van actueel:
Albert Mol
Jos Brink?
...ff denken..
Conny Vink kan ik me niet herinneren. Heb je nog een andere naam?quote:Op woensdag 10 maart 2004 09:40 schreef fotoloog het volgende:
André van Duin
Rita Corita
Conny Vink
Dan moet je niet (muzikale) neerzetten jôhquote:Op woensdag 10 maart 2004 09:36 schreef bukgeit het volgende:
Gambolputty, ik bedoel echt muziekartiesten
Terug naar den tijden van den zwart/wit televischiequote:Op woensdag 10 maart 2004 09:47 schreef bukgeit het volgende:
Prima
Gambolputty +1
Persoonlijke favoriet: Albert West
Ummmmm....fotoboek?quote:Op woensdag 10 maart 2004 10:23 schreef UIO_AMS het volgende:
Kan weer eens geen foto's van allmusic zien. Kun je hem via je fotoboek plaatsen?
Yep. Nu de naam nog.quote:Op woensdag 10 maart 2004 10:32 schreef Berkery het volgende:
[afbeelding]
Met het nummer: If you don't know me by now
Ik dacht al, waar blijf jequote:Op woensdag 10 maart 2004 10:59 schreef bukgeit het volgende:
Harold Melvin & Blue Notes
geeft-ie zo'n hint net als ik even werk moet doenquote:Op woensdag 10 maart 2004 10:51 schreef Gambolputty het volgende:
Huppeldepup & the Blue puntjepuntje. Is dat voldoende hint?
quote:Op woensdag 10 maart 2004 11:19 schreef ranja het volgende:
Inxs klopt! dom.....
Indochine en ik maar denken... indo.....indo.....indo....klopt ja. franse meuk.
Nou twijfel ik.. hebben we deze al niet een keer gehad? Hoe dan ook:quote:Op woensdag 10 maart 2004 11:19 schreef ranja het volgende:
In tua nua
Inxs
Indochine
In flames
Indeep
Information society
Incubus
Incubus succubus
Inger Lorre, geen band maar mag niet onvermeld blijven
quote:Op woensdag 10 maart 2004 11:39 schreef Z het volgende:
Aantal weken op #1
quote:Op woensdag 10 maart 2004 11:39 schreef Z het volgende:
oid?
quote:Op woensdag 10 maart 2004 11:43 schreef bukgeit het volgende:
Op 1 gestaan, toen gezakt en toch weer naar 1 gestegen?
quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:04 schreef Mark het volgende:
Malafide skondottir?
Ik zal niet de 676 mogelijkheden plaatsenquote:Op woensdag 10 maart 2004 13:00 schreef bukgeit het volgende:
Je treft geen doel
Be[--]atrix
Twee letters
Die hebben zijn ouders aan hem gegeven?quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:58 schreef Mark het volgende:
hoe komt Perry Farrell aan zijn naam?
Het niet z'n echte naam.quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:58 schreef Mark het volgende:
Een combinatie van Lingo kijken en Harry Potter lezen
hoe komt Perry Farrell aan zijn naam?
Door dat ik het uitleg ben ik te laatquote:Op woensdag 10 maart 2004 14:02 schreef Doc het volgende:
[..]
Het niet z'n echte naam.
Het komt van periveer. Het engelse woord daarvan dus.
quote:Despite the presence of lone male Herb Rooney,made some of the best girl group records of the early '60s. Led by vibrant-voiced Brenda Reid, the originally all-female quartet came from Jamaica, NY, as the Masterettes. After signing on with saxist Al Sears as their manager, they switched their name to
and cut
in 1962 for United Artists. Produced by Jerry Leiber and Mike Stoller, the brilliant uptown soul effort proved a major smash. Reid's roaring pipes were expertly spotlighted on the follow-ups
,
and their original reading of
immortalized later that year by Manfred Mann.
tja blijkbaar is iedereen druk, of treinen, of eten, ofzo...quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:24 schreef Mark het volgende:
We liggen al een uur stil![]()
en niemand zegt dat-ie het niet weet en niemand durft te gokken? Hmmmm.... onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:29 schreef Mark het volgende:
Of niemand weet het
oke bij deze. Ik heb geen idee (al heb ik dat wel vakerquote:Op woensdag 10 maart 2004 17:31 schreef ranja het volgende:
[..]
en niemand zegt dat-ie het niet weet en niemand durft te gokken? Hmmmm.... onwaarschijnlijk.
idem hier. Herenquote:Op woensdag 10 maart 2004 16:31 schreef Mark het volgende:
Even opgezocht, band zegt me niks.wellicht wel, maar dan moet ik hem eerst horen
![]()
quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:
The Flockhearts?
Dan heb jij nooit Ally gekekenquote:Op woensdag 10 maart 2004 20:24 schreef Mark het volgende:
Ik ken het antwoord, en zelfs dan zegt de hint me niks![]()
ditoquote:Op woensdag 10 maart 2004 20:24 schreef Mark het volgende:
Ik ken het antwoord, en zelfs dan zegt de hint me niks![]()
Ik heb 't ooit wel eens een seizoentje gevolgd ...quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:27 schreef ranja het volgende:
[..]
Dan heb jij nooit Ally gekeken
quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:29 schreef Doc het volgende:
Misschien is de hint dat de serie niet zo spannend is
het liedjequote:Op woensdag 10 maart 2004 20:28 schreef Doc het volgende:
[..]
dito
eerste reactie was " WTF, ik dacht dat een hint je DICHTER bij het antwoord zou moeten brengen " ...
Ze is anders even dunquote:Op woensdag 10 maart 2004 20:40 schreef ranja het volgende:
Ally is geen film
Inderdaadquote:Op woensdag 10 maart 2004 20:27 schreef ranja het volgende:
[..]
Dan heb jij nooit Ally gekeken
en niemand kent ook maar 1 girlgroup bljijkbaarquote:Op woensdag 10 maart 2004 20:42 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Inderdaadhe-le-maal nooit
sorry, 60's girlgroups bedoelde ik natuurlijkquote:Op woensdag 10 maart 2004 20:47 schreef Gambolputty het volgende:
Waitresses
ik had al iets geroepenquote:Op woensdag 10 maart 2004 20:46 schreef ranja het volgende:
[..]
en niemand kent ook maar 1 girlgroup bljijkbaar
Het aantal 60's girlgroups dat ik ken waarvan een van de leden een man is, is zeer beperkt. Na deze avond is het er exact 1...quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:48 schreef ranja het volgende:
[..]
sorry, 60's girlgroups bedoelde ik natuurlijk
Oja, staat idd in de vraag....een meidengroep met een manquote:Op woensdag 10 maart 2004 20:53 schreef Doc het volgende:
[..]
Het aantal 60's girlgroups dat ik ken waarvan een van de leden een man is, is zeer beperkt. Na deze avond is het er exact 1...
quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:
we hebben hier al 260 270 posts!!!
Is het je ondertussen ook opgevallen dat wel een nieuwe lay-out hebbenquote:Op woensdag 10 maart 2004 22:13 schreef TheSilentEnigma het volgende:
280.....
dat is al ietsquote:Op woensdag 10 maart 2004 22:27 schreef dolle_hond het volgende:
ik weet alleen de titel van dit nummer: tell him
quote:Op woensdag 10 maart 2004 22:16 schreef Doc het volgende:
[..]
Is het je ondertussen ook opgevallen dat wel een nieuwe lay-out hebben
met die nieuwe lay-out gaan topics tot de 301
quote:Op woensdag 10 maart 2004 22:40 schreef ranja het volgende:
volgende keer doe ik gewoon de initialen per woord van een songtekst van een b-kant van een indieband, dan ben ik in een kwartier klaar.... die wereldhits kent niemand
Dolle_hond +1quote:Op woensdag 10 maart 2004 22:27 schreef dolle_hond het volgende:
ik weet alleen de titel van dit nummer: tell him
quote:Op woensdag 10 maart 2004 22:40 schreef ranja het volgende:
volgende keer doe ik gewoon de initialen per woord van een songtekst van een b-kant van een indieband, dan ben ik in een kwartier klaar.... die wereldhits kent niemand
Iets met de naam van hun albums? "Low" en "Bowi"quote:Op donderdag 11 maart 2004 09:41 schreef bukgeit het volgende:
Nieuwe:
Welke 'vete' bestond er tussen David Bowie en Nick Lowe?
Zo zag ze er toen uit,het is niet Martha Davisquote:Op donderdag 11 maart 2004 10:41 schreef ranja het volgende:
is het een recente foto of zag ze er toen zo uit? Ik gok het eerste en gok dan vrolijk verder op Martha Davis van the Motels.
Hintje? zo snel?quote:Op donderdag 11 maart 2004 10:52 schreef RoofingBurner het volgende:
Bekend gezicht, dat wel natuurlijk. Hintje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |