abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1233323
Nog meer liefhebbers van dit schrijversduo?
Ben nu bezig met hun laatste boek: de Rode Kamer...
Wordt steeds moeilijker om dat boek op zij te leggen en te gaan slapen.
Kabouters, dié zijn pas rendabel!
pi_1233556
* meldt

Ben sinds "Bezeten van mij" idd bezeten van dit schrijversduo. Heb de hele serie in m'n boekenkast staan.

M'n favoriet is "Onderhuids": zóóóóó spannend... als single vrouw werd ik tijdens het lezen van dit boek echt doodsbenauwd van de gedetailleerde beschrijvingen hoe de killer z'n slachtoffers bespiedde en uiteindelijk vermoordde. Ik lees bij voorkeur 's avonds in bed maar na het lezen van dit boek deed ik echt geen oog meer dicht.

De minste vind ik tot nu toe "Het veilige huis", vooral het einde (de ontknoping) vond ik wat flauw.

"De Rode Kamer" ligt klaar op m'n nachtkastje, vanaf morgen heb ik vakantie en dan begin ik er aan. Lees je ze trouwens in het Nederlands of het Engels? Ik in het NL.

pi_1235066
Lees altijd Nederlands, lekker makkelijk.
Het Veilige Huis was idd wat saai, daarintegen is Onderhuids ontzettend spannend/eng.
En je hebt gelijk: als je 's avonds op de bank zit, verdiept in dat boek en je hoort ineens een vreemd geluid buiten...

In De Rode kamer ben ik eigenlijk net begonnen, tis nog niet echt spannend, maar wordt wel subtiel opgebouwd.

donderdag 19 juli 2001 @ 19:42:08 #4
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_1237510
Onderhuids had zoveel meer kunnen zijn, ik vond het een beetje oppervlakkig...
Nicht ärgern, nur wundern!
  donderdag 19 juli 2001 @ 19:48:02 #5
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1237555
vond het veilige huis wel heel goed, komt misschien omdat het de eerste was die ik las.

daarna het geheugenspel, ook heel goed.

bezeten van mij en onderhuids iets minder

rode kamer heb ik net het weekend uitgelezen. zit er tussen in, wel heel goed maar de 'clou' iets te gezocht wellicht.

wat moet ik hier nu neerzetten?
  donderdag 19 juli 2001 @ 21:32:10 #6
11783 _Abu_
Domum eamus
pi_1238101
Allemaal gelezen. Ik vond ze allemaal wel aardig. Het veilige huis was wel iets beter.
Insanus sum
  Admin vrijdag 20 juli 2001 @ 07:45:59 #7
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_1240191
Allemaal gelezen.
Ik vind ze meesterlijk.
Heel goed geschreven en hele subtiele spanning die je in de ban van het boek houdt.
Van mij mogen ze wel wat sneller schrijven,
of ik moet langzamer gaan lezen
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 22 juli 2001 @ 18:25:51 #8
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_1253722
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 10:07 schreef Kari het volgende:
M'n favoriet is "Onderhuids": zóóóóó spannend... als single vrouw werd ik tijdens het lezen van dit boek echt doodsbenauwd van de gedetailleerde beschrijvingen hoe de killer z'n slachtoffers bespiedde en uiteindelijk vermoordde. Ik lees bij voorkeur 's avonds in bed maar na het lezen van dit boek deed ik echt geen oog meer dicht.

De minste vind ik tot nu toe "Het veilige huis", vooral het einde (de ontknoping) vond ik wat flauw.

"De Rode Kamer" ligt klaar op m'n nachtkastje, vanaf morgen heb ik vakantie en dan begin ik er aan. Lees je ze trouwens in het Nederlands of het Engels? Ik in het NL.

Ik ook
*meldt zich ook*
Heb ze nog nergens in ENG zien
Ik heb ze tot nu toe allemaal gelezen en begon in "De rode kamer' die me aanzette tot het lezen van de rest. Mijn favoriet was tot nu toe "Bezeten van mij", omdat ik de onbezorgde, onverwachte, passionele liefde in het begin erg herkenbaar vond ik droomde er echt in weg
Ook het einde was een stuk minder voorspelbaar als bij de andere boeken. over het algemeen hebben alle delen toch wel het scenario: "lijk word ontdekt, niet-(ervaren)-rechercheur begint onderzoek, onderzoek word door een ander afgerond, blijkt niet juiste conclusie, niet(ervaren)-rechercheur begint eigen onderzoek met gevaar voor eigen leven en ontdekt de ware waarheid, waarna deze onthuld word....
En toch blijft het een verrassing hoe het boek zich zal wenden en blijft het me onderhouden
Ik heb ook altijd de dwingende behoefte om alvast stiekem het einde te lezen uit nieuwsgierigheid

Ik vind 'De Rode Kamer' overigens 1 van de mindere delen. 'Onderhuids' vond ik overigens wel weer erg gaaf, vooral omdat er met de 3 verschillende vertellingen werd afgeweken van de normale schrijfstijl. Ik had na elk deel ook weer moeite om in de huid van een nieuwe hoofdpersoon te kruipen

Ik hoop stiekem eigenlijk dat er nog meer delen komen, want ik voel me momenteel een beetje ontheemd , zo zonder Nicci French-lectuur

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 23 juli 2001 @ 15:09:07 #9
2729 Acnaib
mooi he....alles
pi_1259670
Ik ben verslingerd aan deze boeken.
Bezeten van mij was een van de meest favorieten. Deze heb ik in enkele dagen uitgelezen.
Onderhuids vond ik ook erg mooi, al kostte het mij ook steeds wat moeite me in te leven in de nieuwe personage bij elke nieuw deel.
Ben nu bijna aan het einde van De rode kamer., kost me veel moeite om hem weg te leggen.
Geheugenspel ligt thuis te wachten en het veilige huis moet ik nog kopen.
  maandag 23 juli 2001 @ 15:18:58 #10
4003 Odulla
Moraalmuts
pi_1259774
quote:
Op maandag 23 juli 2001 15:09 schreef Acnaib het volgende:
Ben nu bijna aan het einde van De rode kamer., kost me veel moeite om hem weg te leggen.
Geheugenspel ligt thuis te wachten en het veilige huis moet ik nog kopen.
Ken het gevoel... Ben nu alflink over de helft heen, dus ik zal je meteen het einde vertellen!
Alleen die spanning van Onderhuids... nee, die zit er niet in.

(Loesje )

maandag 23 juli 2001 @ 15:46:25 #11
2729 Acnaib
mooi he....alles
pi_1260107
ben op bladzijde 316 jij dan?

idd loesje

maandag 23 juli 2001 @ 15:54:20 #12
4003 Odulla
Moraalmuts
pi_1260187
quote:
Op maandag 23 juli 2001 15:46 schreef Acnaib het volgende:
ben op bladzijde 316 jij dan?

idd loesje

Ik zeg niets.
(Ben pas bij bladzijde 250 ofzow..... )
  maandag 23 juli 2001 @ 15:58:05 #13
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_1260228
Ik heb onderhuids gelezen vond het een goed boek, maar
ben er ook weer niet zo lyrisch over als sommigen

Heb toevallig in het ClubCenter van ECI het veilige huis en het
geheugenspel gekocht, waren samen 29,90. Heb mijn keuze
laten beinvloeden doordat een bepaalde vriendin zo enthousiast
is over Nicci French, mooie boel, als je haar later op Fok
ziet posten dat het veilige huis een beetje saai was

Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  maandag 23 juli 2001 @ 16:04:34 #14
4003 Odulla
Moraalmuts
pi_1260288
quote:
Op maandag 23 juli 2001 15:58 schreef Faat het volgende:
Ik heb onderhuids gelezen vond het een goed boek, maar
ben er ook weer niet zo lyrisch over als sommigen

Heb toevallig in het ClubCenter van ECI het veilige huis en het
geheugenspel gekocht, waren samen 29,90. Heb mijn keuze
laten beinvloeden doordat een bepaalde vriendin zo enthousiast
is over Nicci French, mooie boel, als je haar later op Fok
ziet posten dat het veilige huis een beetje saai was

In vergelijking Faat, in vergelijking...
  maandag 23 juli 2001 @ 16:13:25 #15
11049 suger
 nee, niet zo zoet...
pi_1260403
M'n eerste Nicci French, Het Geheugenspel, vorig jaar op vakantie, op aanraden van m'n moeder gelezen. Na drie dagen uit ofzo, gelukkig had een vriendin toevallig een ander deel mee, (Het Veilige Huis???)dat ook gelijk gelezen.
Thuis lagen de andere delen te wachten. Zelfde verhaal, zelfs een dagje vrij van school genomen omdat ik m'n boek niet weg kon leggen.
Afgelopen moederdag De Rode Kamer voor mammie gekocht en natuurlijk ook gelijk weer zelf gelezen. Vond 'm niet de beste, maar zeker niet de slechste

*beste - Onderhuids, vooral door de verteltechniek
*slechtste (hoewel ook nog heel leuk) - Bezeten van Mij, omdat ik me in tegenstelling tot veel anderen juist NIET in die allesverslindende liefde kon verplaatsen.

maandag 23 juli 2001 @ 16:14:42 #16
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1260422
* Vork kijkt in de boekenkast van z'n ouders en constateerd daat ze waarschijnlijk zo goed als alle Nicci French boeken hebben.. of er mist er eentje ofzo
en nee ik lees t zelf niet.
  woensdag 25 juli 2001 @ 08:20:17 #17
4003 Odulla
Moraalmuts
pi_1270562
Heb De Rode Kamer gisteren uitgelezen.
Vind Onderhuids nog steeds het beste boek van hun, het einde van De Rode Kamer is wel verrassend... Maar daar mag ik niets over verklappen, want een zeker persoontje moet 'm ook nog lezen!
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:09:26 #18
2729 Acnaib
mooi he....alles
pi_1271030
Idd heel verrassend einde.

Ik vind bezeten van mij nog steeds de mooiste

vrijdag 27 juli 2001 @ 12:04:46 #19
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_1283105
Ik wilde net een topic over Nicci French gaan openen zie ik dat er al een topic over is!!

Ik ben dus ook een Nicci French freak. Ik heb ze twee maanden geleden ontdekt en sindsdien alle boeken gelezen. Het is zelfs zo erg dat ik met het laatste boek wat ik nog moest lezen ("Bezeten van mij") een tijdje gewacht heb omdat ik anders geen Nicci French meer kon lezen!! (echt waar!).

Ik vind hun boeken echt meesterlijk en spannend. Hun beste boek vind ik "Het veilige huis", meesterlijke ontknoping toch! Begint wel een beetje ranzig... Ook "onderhuids" vond ik erg goed, dat was ook de eerste die ik las dus die blijft speciaal (ik vond hem wel errug spannend hoor! Dat hoofdstuk dat ze samen met die gozer in zijn huis zit, echt TE eng gewoon!!). "De rode Kamer" zit een beetje in de middenmoot. Was wel goed maar kon me niet de hele tijd boeien. De ontknoping in "Het geheugenspel" vond ik een beetje vaag. "Bezeten van Mij" vind ik het minste boek omdat ook ik me helemaal niet kon verplaatsen in die relatie. Ik wilde voortdurend dat ze terug zou gaan naar haar ex (lijkt me niet echt de bedoeling...).

Ik hoop dat er nog veel boeken van dit schrijversduo gaan volgen!! Over het algemeen schrijven ze trouwens best snel (5 boeken in 3 jaar toch?)

Nokia3310

[Edit: ik haal altijd de titels van het geheugenspel en het veilige huis door elkaar aangezien dat spelletje wat moeder met dochter in het veilige huis doet ook een geheugenspel is en in het geheugenspel staat dat grote familiehuis centraal. Zeer verwarrend! /Edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Nokia3310 op 27-07-2001 17:06]

NSJ & Lowlands still on my mind
pi_1287027
Ik ben nu in De Rode Kamer bezig en heb nog ongeveer 50 bladzijden te gaan. Ik heb verder Bezeten van Mij en Onderhuids gelezen en die vond ik geweldig spannend. Vooral de manier waarop Onderhuids is opgebouwd. Bij de eerste vrouw heb je nog geen idee hoe of wat, bij vrouw twee weet je in ieder geval dat het oppassen geblazen is en bij vrouw drie weet je inmiddels wie de dader is (alleen heeft zij geen vermoeden). Doodeng!!! Bij het lezen van dat boek voelde ik me ook opeens niet meer veilig thuis.

Bij het lezen van De Rode Kamer duurde het bij mij flink lang voordat ik er een beetje in kwam. Bij die andere twee boeken is het verhaal meteen heel meeslepend. Maar nu ik het einde nader, begint het toch wel erg spannend te worden.

Ik heb ook Het Geheugenspel in huis, daar ben ik ooit al eens in begonnen, maar doordat ik toen niet zoveel tijd had om te lezen, kwam ik alsmaar niet echt in het verhaal. Ik heb nu vakantie, dus als ik De Rode Kamer uitheb, ga ik overnieuw beginnen in Het Geheugenspel. Iemand zei me een keer dat zij Het Veilige Huis en Het Geheugenspel wat minder spannend vond in vergelijking met Onderhuids en Bezeten van Mij. Klopt dat?

zaterdag 28 juli 2001 @ 17:29:59 #21
13857 Nokia3310
pi_1289475
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 23:40 schreef rooierooie het volgende:

Iemand zei me een keer dat zij Het Veilige Huis en Het Geheugenspel wat minder spannend vond in vergelijking met Onderhuids en Bezeten van Mij. Klopt dat?

Dat klopt inderdaad. Vooral Onderhuids is erg spannend en Bezeten van Mij ook. Maar de ontknopingen van "Het Veilige Huis" en "Het Geheugenspel" zijn beide echt geniaal en onverwacht (vooral van het Veilige Huis, echt briljant!)

Nokia3310

Redactie Frontpage dinsdag 14 augustus 2001 @ 16:13:39 #22
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1410872
Volgens de tv gids vanavond de verfilming van Het Veilige Huis, 21.55 op Net5. Ikzelf denk dat het om een film uit 1999 gaat met Patrick Steward. Ik ga toch kijken.
  Redactie Frontpage dinsdag 14 augustus 2001 @ 22:06:24 #23
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1412468
Toch een Nicci French film.
pi_1412511
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2001 16:13 schreef SunChaser het volgende:
Volgens de tv gids vanavond de verfilming van Het Veilige Huis, 21.55 op Net5. Ikzelf denk dat het om een film uit 1999 gaat met Patrick Steward. Ik ga toch kijken.
Thanks Sunchaser

Video loopt
Ik ga er maar niet van uit dat het niveau van het boek gehaald wordt; gelukkig zijn de engelse TV-films meestal het aanzien meer dan waard.
Echt geweldig dat ik je post op tijd las!!

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  woensdag 15 augustus 2001 @ 00:38:51 #25
13973 ranja
image means nothing
pi_1413387
Ik denk dat ik toch maar eens achter wat boeken van hun (begrijp dat het een duo is) aan ga, ik heb net de film gezien en die was erg goed. Normaal lees ik voornamelijk Stephen King, Christopher Fowler en dat soort...

Waar kan ik het best mee beginnen?

Overigens ben ik nu bezig aan het monsterproject dat 'het kaartenhuis' heet.... ben al op blz 75 na 2 dagen lezen

woensdag 15 augustus 2001 @ 11:38:22 #26
13857 Nokia3310
pi_1415240
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 00:38 schreef ranja het volgende:
Ik denk dat ik toch maar eens achter wat boeken van hun (begrijp dat het een duo is) aan ga, ik heb net de film gezien en die was erg goed. Normaal lees ik voornamelijk Stephen King, Christopher Fowler en dat soort...

Waar kan ik het best mee beginnen?

Nouja, er is niet echt een volgorde waar je het beste in kunt beginnen. Wel vind ik het ene boek wat spannender dan de andere en sommige eindigen heel verassend (zoals the safe house, maar ook het geheugenspel). De boeken in volgorde van "goedheid" naar mijn mening:

1) Het veilige Huis
2) Onderhuids (leest ook makkelijk weg)
3) Het geheugenspel
4) De Rode Kamer
5) Bezeten van mij

Nou moet ik zeggen dat de boeken onderaan op mijn lijst ook heel goed zijn hoor, maar in vergelijking met de anderen vind ik die toch wat minder.
Ga ook eens naar www.niccifrench.nl
Have fun!

Nokia3310

vrijdag 24 mei 2002 @ 17:58:51 #27
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_4312383
'Bezeten van mij' is onlangs verfilmd.(Titel: Killing me softly) met Heather Graham in de hoofdrol.
Ben benieuwd waar-ie draait. En de verfilming van het veilige huis, komt die nog op tv oid?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_4314153
Vond ze heerlijk om te lezen idd.
Ik ben nu weer echt aan het lezen gegaan (al kwam dat door Geestendrift van Daniel Hecht, momenteel toch nog wel mijn favoriet denk ik)

momenteel bezig in Moordlust (ook van Daniel Hecht)

ik hoop dat Nicci French snel weer een boek uitbrengen!
Zoals mensen al zeiden heerlijk geschreven.

Het genre Literaire Thriller ligt mij iig goed!

(oja ik heb alle boeken van ze gelezen en op de boekenplank staan nu )

The captain of your brainship is drunk.
  Jubileum moderator vrijdag 24 mei 2002 @ 21:15:04 #29
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_4314245
quote:
Op vrijdag 24 mei 2002 21:09 schreef Swatkat het volgende:
ik hoop dat Nicci French snel weer een boek uitbrengen!
Eind mei verschijnt het nieuwe boek: De bewoonde wereld.

Kleine beschrijving:
Abbie Devereaux wacht in het donker. Ze is geblinddoekt en vastgebonden aan handen en voeten. Ze weet niet waar ze is en kan zich niet herinneren wat er is gebeurd. Ze hoort een stem in het donker. Een man die ze nooit ziet voert haar en praat tegen haar. Hij belooft haar in leven te houden, maar toch zal ze sterven, net zoals de anderen.

Ze probeert te overleven. Ze telt de seconden als ze alleen is. Ze vertelt zichzelf verhalen, denkt terug aan gebeurtenissen uit haar verleden, maakt plannen, praat tegen haar gijzelnemer en neemt zich voor te ontsnappen. Terug naar het normale, alledaagse leven zonder zorgen, weg van angstige eenzaamheid en terug naar de bewoonde wereld.

Ze is een jonge vrouw met een sterke geest en een groot doorzettingsvermogen, maar kan zij overleven in een plaats waar angst tot krankzinnigheid leidt? En als zij weet te ontsnappen, wie zal haar geloven? Abbie kan zich niets herinneren van wie zij was en hoe haar leven eruitzag voordat ze verdween. Ze zal op zoek moeten naar haar verleden om de reden van haar gevangenschap te ontdekken en een nieuw leven op te bouwen.

Bron

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 25 mei 2002 @ 02:59:59 #30
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_4318197
Wow..intrigerend verhaal...
Ben erg benieuwd...!
pi_4318678
Het boek verschijnt 31 mei.

Maar koop 'm vanaf 1 juni, dan begint de Maand van het Spannende Boek. Dit betekent dat je er een boekje bij cadeau krijgt.
Dit jaar geschreven door... Nicci French.

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  zondag 9 juni 2002 @ 11:42:11 #32
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_4511261
De nieuwe Nicci French ligt in de winkel! Iig wel bij de V&D, waar je ook nog een klein geschenkboekje van Nicci French krijgt, met de titel 'Verlies'.
pi_6008170
Ik heb net Het Geheugenspel uit en ik vond de ontknoping helemaal niet meesterlijk. Ik vond de ontknoping juist veel te vergezocht.

Onderhuids en De Bewoonde Wereld en Bezeten van Mij vond ik veeeel spannender. Die las ik echt in één ruk uit. Terwijl ik ongeveer anderhalve maand over Het Geheugenspel heb gedaan (eigenlijk nog langer, want ik was er ooit al eens eerder in begonnen en toen kwam ik er maar niet in). Nu vond ik hem op een gegeven moment toch wel meeslepend, maar het einde vond ik dus echt een afknapper.

De Rode Kamer heb ik ook gelezen, maar die vond ik ook niet zo goed. Ik zou al niet eens meer kunnen vertellen waar hij over ging. Nu heb ik alleen Het Veilige Huis nog te gaan, ik ben benieuwd. (Maar die laat ik nog even liggen, want ik mag nu ik Het Geheugenspel uit heb eindelijk van mezelf beginnen aan de nieuwe van Donna Tartt... )

zaterdag 28 september 2002 @ 00:06:21 #34
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_6008401
hoeveel van deze boeken zal ik nodig hebben voor een 12-daagse vakantie?
Ik heb er nu drie aangeschaft (de eerste drie, je moet ergens beginnen ) maar ik betwijfel of dit genoeg is
Swets en ik zijn allebei lezers en dit wordt echt een vakantie van lezen en niks doen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_6008622
Dcht even dat het hier over ging:

Nikki French - Total Eclipse Of The Heart

Blijkbaar iets over boeken ofzo, lama ben al weer weg...
* LAAF leest alleen tijdschriften enzo...

If the enemy is in range, so are you!!! | Tracers work both ways | Friendly fire isn't. | Never forget that your weapon was made by the lowest bidder | If your attack is going really well, it's an ambush | If it's stupid but works, it's not stupid
pi_6012765
En toch...zonde dat niemand hier de boeken in het Engels leest...

Er gaat hoe dan ook ongewild een deel van de sfeer verloren in de vertaling.....

En dat is dus eeuwig zonde

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_6013903
quote:
Op zaterdag 28 september 2002 00:06 schreef E.T. het volgende:
hoeveel van deze boeken zal ik nodig hebben voor een 12-daagse vakantie?
Ik heb er nu drie aangeschaft (de eerste drie, je moet ergens beginnen ) maar ik betwijfel of dit genoeg is
Swets en ik zijn allebei lezers en dit wordt echt een vakantie van lezen en niks doen
Ach als Atrimar en ik nou ook een stel boeken meenemen kunnen we altijd uitwisselen.....onze datum is verzet naar 3-13 november.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage donderdag 20 februari 2003 @ 21:21:53 #38
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8616399
Rode Kamer gisteren uitgelezen, maar het verhaal viel wel tegen, erg ver gezocht en de clou was er met de haren bijgesleept.
pi_12564201
*skopje* Ik heb vanmorgen 'De verborgen glimlach' gekocht. (19 euro ). Al mensen die m uit hebben? (Geen spoilers aub )
pi_12566136
Het Geheugenspel was het eerste Nicci French boek dat ik las, jaren terug, ontdekt in de boekenkast van een toenmalige scharrel. Destijds vond ik 'm erg goed, maar nu ik bijna alle andere boeken heb gelezen vind ik het juist één van de mindere...

"Bezeten van mij" vond ik tot nu toe de beste, alhoewel "De bewoonde wereld" en "Onderhuids" er niet voor onder hoeven te doen. Ik ben benieuwd naar de nieuwste. De kleinere boekjes "Verlies" en "De mensen die weggingen" zijn eigenlijk een beetje ongemerkt aan me voorbijgegaan. Was één ervan een boekenweekgeschenk?

Killing me softly heb ik trouwens in de bioscoop gezien. Een flinke tegenvaller als je het boek hebt gelezen... anders waarschijnlijk ook wel trouwens. Maar het was nog wel te verteren.

Ik krijg trouwens wel het idee dat met name de vrouwen fervent lezers van Nicci French-boeken zijn.

woensdag 20 augustus 2003 @ 00:25:24 #41
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_12566287
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 00:18 schreef Bombie het volgende:
....
Ik krijg trouwens wel het idee dat met name de vrouwen fervent lezers van Nicci French-boeken zijn.
Dat idee heb ik ook dat het meer een vrouwending is. M'n vriendin leest ze ook en ik heb me er wel eens aan gewaagd maar na een pagina of 12 hou ik het toch voor gezien; ik vind het erg lelijk geschreven (of vertaald daar wil ik vanaf wezen) en ik heb een uitgesproken hekel aan van die informatiezinnen nodig voor het plot enzo.
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
pi_12583167
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 00:18 schreef Bombie het volgende:
Het zijn ook echt vrouwen boeken , een vrouw, meestal in de leeftijd 25-45 krijgt een man in haar leven, van alles gaat mis, niemand gelooft haar, ze verwaarloost zichzelf, gaat op onderzoek uit, uiteindelijk toch gerechtigheid. Dat is zo ongeveer de strekking van alle boeken . Maar toch vind ik ze spannend. Ik heb De Verborgen Glimlach nu binnen 1 dag uit, heel goed vond ik m. Niet de beste, wel goed.
  Redactie Frontpage zondag 7 september 2003 @ 00:04:00 #43
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12992103
Ik heb Onderhuids in 2 dagen uitgelezen: pas op!

spoiler:

Wat erg goed was, was dat de eerste 2 vrouwen gewoon in de ikvorm spraken en toch doodgingen na 100 bladzijden. En dat de moordenaar werd bekendgemaakt na 200 blz was dus ook niet zo vreemd, maar dat had ik pas later door omdat hij al uitgebreid aan het woord kwam in het deel van Zoe.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 september 2003 @ 00:05:45 #44
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_12992139
Ik vind het helemaal geen typische vrouwenboeken.
Gewoon goede degelijke thrillers.

Alleen het 'literaire thriller' op de voorkant is wat pretentieus.

pi_12992228
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 18:50 schreef karoltje het volgende:

[..]

Het zijn ook echt vrouwen boeken , een vrouw, meestal in de leeftijd 25-45 krijgt een man in haar leven, van alles gaat mis, niemand gelooft haar, ze verwaarloost zichzelf, gaat op onderzoek uit, uiteindelijk toch gerechtigheid. Dat is zo ongeveer de strekking van alle boeken . Maar toch vind ik ze spannend. Ik heb De Verborgen Glimlach nu binnen 1 dag uit, heel goed vond ik m. Niet de beste, wel goed.

Grappig ja... Het zijn inderdaad allemaal vrouwen die de hoofdrol spelen in de boeken, terwijl Sean French toch meeschrijft. Blijkbaar hebben ze daar bewust voor gekozen. Wat me op een gegeven moment ook opviel zijn de steeds terugkerende koffiebonen. (of misschien valt het nog mee...)

De boeken van Josie Lloyd en Emlyn Rees (iets anders) hebben ook een wat vrouwelijker tintje... daarbij is het wel komisch dat de hoofdstukken waar de vrouw in verhaalt, juist geschreven zijn door Josie en de mannelijke hoofdstukken door Emlyn. Althans... zo was het iig in het eerste boek. Natuurlijk zijn dat geen thrillers, maar wel erg leuk.

Redactie Frontpage zondag 7 september 2003 @ 00:16:02 #46
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12992350
Ik heb altijd na het lezen van een NF-boek zoiets van 'was dat alles?' Maar na het herlezen van een paar hooffdstukken intrigeert het me toch wel.
  zondag 7 september 2003 @ 01:37:39 #47
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_12993544
heb net de nieuwste gelezen
geweldig!

als je denkt dat je het verhaal kent, blijkt dat er toch een andere draai aanzit!
geweldig boek

wat moet ik hier nu neerzetten?
  zondag 7 september 2003 @ 01:48:32 #48
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_12993645
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 23:08 schreef karoltje het volgende:
*skopje* Ik heb vanmorgen 'De verborgen glimlach' gekocht. (19 euro ). Al mensen die m uit hebben? (Geen spoilers aub )
Ik heb hem met airmiles gekocht voor 9 euro 85 (V&D)
En in 1 dagen uitgelezen. Weer een erg gaaf exemplaar en
verfrissend geschreven: dit keer ging het niet om een 'moordenaar',
maar meer om een soort psychoot/stalker. Je leeft al gauw enorm met
het hoofdpersonage mee, viel mij op. (dat had ik dan althans)

Om eerlijk te zijn vond ik het einde nogal een anti-climax
Dat was jammer, maar heeft het boek verder niet verpest.

pi_13009097
quote:
Op zondag 7 september 2003 00:10 schreef Bombie het volgende:

[..]

Wat me op een gegeven moment ook opviel zijn de steeds terugkerende koffiebonen. (of misschien valt het nog mee...)

Klopt! Wat mij ook opgevallen is, het eetpatroon van de vrouwen. Ze eten vaak al slecht (alleen koekjes ed. bijvoorbeeld) en als het dan slechter met ze gaat eten ze weinig tot niks, vermageren, enz. Terugkerend patroon!
  Redactie Frontpage zondag 7 september 2003 @ 22:26:52 #50
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13011894
Terugkerend patroon: de dader is altijd een knappe, gegoede en gespierde man. Mannen zijn over het algemeen losers in de boeken van Nicci French.
pi_13021158
Heerlijke boeken om te lezen. Er zit inderdaad wel een bepaalde lijn in die in elk boek terugkomt maar dat lijkt me logisch.

Heeft iemand dat boek al gelezen wat ze alleen geschreven heeft? (Ben de titel even kwijt) En is het de moeite waard?

pi_13021713
quote:
Op zondag 7 september 2003 22:26 schreef SunChaser het volgende:
Terugkerend patroon: de dader is altijd een knappe, gegoede en gespierde man. Mannen zijn over het algemeen losers in de boeken van Nicci French.
Je hebt er ook één gelezen?

In De Bewoonde Wereld is de dader niet echt een fris type hoor. Wel een man. Maar dat is universeel

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage maandag 8 september 2003 @ 14:02:16 #53
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13021779
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:59 schreef Isabeau het volgende:

Je hebt er ook één gelezen?

Wel vijf dikke en 1 dunne!
pi_13021847
quote:
Op maandag 8 september 2003 14:02 schreef SunChaser het volgende:

Wel vijf dikke en 1 dunne!

Dat is meer dan ik er aan kon. Die dunne heb ik ook gelezen en daarnaast nog 3 dikke. Daarna werd het saai (lees: hetzelfde)
  Redactie Frontpage maandag 8 september 2003 @ 14:05:46 #55
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13021858
quote:
Op maandag 8 september 2003 14:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is meer dan ik er aan kon. Die dunne heb ik ook gelezen en daarnaast nog 3 dikke. Daarna werd het saai (lees: hetzelfde)

Onderhuids is weer leuk anders, qua opzet zeg maar, niet qua thema en mannen en plot.
pi_13027427
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:33 schreef Amyrlin het volgende:

Heeft iemand dat boek al gelezen wat ze alleen geschreven heeft? (Ben de titel even kwijt) En is het de moeite waard?

Onderstroom ja Goed boek! Heel anders dan de Nicci French-boeken, maar ook zeker de moeite waard.
  maandag 29 maart 2004 @ 12:42:19 #57
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_18037627
Ben nu bezig in "De Bewoonde Wereld", heb ze allemaal gelezen, ook de kleintjes, maar kon me er tot nu toe nooit toe zetten om in dit boek te beginnen... Fout gedacht want ik vind 'm onwijs goed! De spanning wordt echt ontzettend goed opgebouwd en ik kan niet wachten tot ik vanavond weer verder kan lezen!

Ik vond 'Bezeten van mij', 'De verborgen glimlach' en 'Onderhuids' tot nu toe de beste en spannendste boeken van NF.
  maandag 29 maart 2004 @ 15:05:31 #58
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_18040737
quote:
Op maandag 8 september 2003 14:05 schreef Isabeau het volgende:
Dat vond ik dus ook, ik merk ook dat ik in retrospectief de boeken amper uit elkaar kan houden. Het Geheugenspel was het meest verrassend, maar ook het tweede boek dat ik las, dus toen doorzag ik de patronen nog niet. Het dunne boekje heeft ook aardig indruk gemaakt. De verborgen glimlach staat nog ongelezen in mijn kast, ik had er ff geen zin meer in. Maar ik zal m over een paar maanden nog wel een keer uit de kast trekken.
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
pi_18042893
Heb pas "De Rode Kamer" gelezen. Het verrastte me onwijs! Het normale patroon wordt doorbroken, de opzet en het verhaal zijn echt anders . Zeker een aanrader.
  zondag 27 juni 2004 @ 23:04:17 #60
64792 Mryc
play me one more song
pi_20238474
Ben net met mijn eerste French bezig; Onderhuids, en ben binnen een paar uur al bij deel drie van het boek. Ik moest het een uurtje geleden gewoon ff opzij leggen om iets anders te doen haha. Ik begin denk ik overmorgen ofzo aan De Bewoonde Wereld
pi_20238569
Onderhuids en De Bewoonde Wereld vond ik de twee leukste boeken van Nicci French, omdat ze zich in het hier en nu afspelen. Het Geheugenspel en Het Veilige Huis bijvoorbeeld gaan over iets dat zich in het verleden heeft afgespeeld. Onderhuids vond ik geweldig, omdat je bij het derde deel in het boek inmiddels weet wie de dader is, aarrrgggh, eng!
  maandag 28 juni 2004 @ 16:53:39 #62
61048 Mr.Trelawney
Lettersnoeper
pi_20254598
Ik ben ooit aan Het Geheugenspel begonnen, maar dat boeide me totaal niet... De schrijfstijl vind ik echt niet te verteren... Waar zijn die arme komma's gebleven in situaties waarin ze noodzakelijk zijn? De beloofde spanning was bovendien ver te zoeken. Ik vond het niet zo interessant om te lezen over een rokende vrouw die een kwakzalver bezocht.
pi_20262343
Ik dus ook niet, maar sommige andere boeken van Nicci French zijn echt bloedstollend spannend!
  dinsdag 29 juni 2004 @ 20:26:54 #64
64792 Mryc
play me one more song
pi_20288469
quote:
Op zondag 27 juni 2004 23:07 schreef rooierooie het volgende:
Onderhuids vond ik geweldig, omdat je bij het derde deel in het boek inmiddels weet wie de dader is, aarrrgggh, eng!
nog heel eventjes en ik heb hem uit!
  dinsdag 20 juli 2004 @ 20:53:58 #65
1762 YPPY
Yppiaans
pi_20750979
Het geheugenspel heb ik vorig jaar gelezen en vond ik tegenvallen.
Vorige week ben ik toch maar begonnen in onderhuids en dat is echt een stuk beter.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_20843380
ik heb ze dus allemaal gelezen in mijn kast staan, en het geheugenspel was voor mij dus echt wel de minste.. hij las echt niet lekker...

de verborgen glimlach (het boek) is zeker een aanrader..maar ga daarna dus niet de film kijken (killing me softly) zoals ik heb gedaan, want dat verpest je hele idee over hoe de hoofdrolspelers eruit zien en hoe ze dus zijn... beetje jammer
pi_20848545
welke vinden jullie nou het beste? ik heb nu de rode kamer gelezen, die vond ik wat tegenvallen, en het veilige huis; die vond ik ook een beetje slap. iedereen schijnt het geweldig te vinden maar ik zie dat nog niet helemaal. of heb ik nu net de 2 slechtste gelezen?
  zondag 25 juli 2004 @ 20:50:48 #68
91145 Merida
* Miss Pink *
pi_20852593
Ik heb twee boeken van ze gelezen...Onderhuids en Bezeten Van Mij. Allebei vond ik ze erg goed, maar het beste boek van die twee vond ik toch Bezeten Van Mij.
~ Festen ~ The Butterfly Effect ~ Dangerous Liaisons ~ Mulholland Drive ~The Others ~ Dogville ~ Minority Report ~ Scary Movie ~Trainspotting ~ Moulin Rouge! ~ The Hours ~ Chocolat ~ Donnie Darko ~ The Full Monty ~ Karakter ~ Pleasantville ~
pi_20853405
Ik vind de boeken wel vermakelijk en lekker weglezen, maar ik zou ze niet als "goed" bestempelen. Na een aantal boeken ga ik me aan de stijl en opbouw ergeren, die eigenlijk altijd hetzelfde zijn. Ze mogen wel eens met wat vernieuwends komen.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_20856187
quote:
Op zondag 25 juli 2004 21:22 schreef imago het volgende:
Ik vind de boeken wel vermakelijk en lekker weglezen, maar ik zou ze niet als "goed" bestempelen. Na een aantal boeken ga ik me aan de stijl en opbouw ergeren, die eigenlijk altijd hetzelfde zijn. Ze mogen wel eens met wat vernieuwends komen.
Ze hebben de stijl en de opbouw verbroken in de Rode Kamer.
pi_20856518
quote:
Op zondag 25 juli 2004 23:26 schreef karoltje het volgende:
Ze hebben de stijl en de opbouw verbroken in de Rode Kamer.
Die heb ik net gelezen, en ik vond het wel OK, maar nog steeds wel typisch Nicci French. Komt ook door het soort personages denk ik. Ik vind het niet heel vervelend, want ik lees de boeken wel. En ik vind ze dus leuk, maar niet erg speciaal of beter dan een hoop andere (ook leuke) boeken van andere schrijvers van hetzelfde genre
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  maandag 26 juli 2004 @ 09:37:24 #72
1762 YPPY
Yppiaans
pi_20861253
Het is geen hoogstaande literatuur, maar het leest makkelijk weg in de trein en ik wil toch wel weten hoe het afloopt. Omdat ik pas twee boeken heb gelezen, heb ik nog geen 'last' van een vaste stijl of opbouw.
Bij Robin Cook boeken heb ik dat wel. Die lopen meestal op dezelfde manier. Als oplossing lees ik dan een jaar niks en dan ben ik het al weer bijna vergeten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 15:37:26 #73
13857 Nokia3310
pi_21662617
Is het al bekend wanneer er een nieuw boek uitkomt? Het is inmiddels alweer een jaar geleden, en meestal publiceren ze minstens een boek per jaar.
pi_21663595
quote:
Op zondag 25 juli 2004 13:14 schreef baggyelmo het volgende:
de verborgen glimlach (het boek) is zeker een aanrader..maar ga daarna dus niet de film kijken (killing me softly) zoals ik heb gedaan, want dat verpest je hele idee over hoe de hoofdrolspelers eruit zien en hoe ze dus zijn... beetje jammer
"Killing Me Softly" (Heather Graham en Joseph Fiennes) is de verfilming van "Bezeten van Mij". Ik vond de film ook erg tegenvallen na het lezen van het boek... Net als de verfilming van "Het Veilige Huis" overigens....
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 16:29:32 #75
13857 Nokia3310
pi_21663739
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 16:23 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

"Killing Me Softly" (Heather Graham en Joseph Fiennes) is de verfilming van "Bezeten van Mij". Ik vond de film ook erg tegenvallen na het lezen van het boek... Net als de verfilming van "Het Veilige Huis" overigens....
De verfilming van Bezeten van mij heb ik na een tijdje uitgezet, echt zonde van mijn tijd! De verfilming van Het Veilige Huis vond ik daarentegen best goed, ik weet nog wel dat ik het spannend vond terwijl ik precies wist wat er zou gaan gebeuren
pi_21664048
Land of the Living vond ik erg spannend
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 18:22:26 #77
62087 GreenEyes
http://irmaportfolio.blogspot.
pi_21666290
Ik heb tot nu toe pas 2 boeken gelezen van Nicci French
de rode kamer en de verborgen glimlach.
alle 2 super gave boeken
ben nu in mijn 3e boek gestart, de bewoonde wereld, en ik vind dit boek, het begin iig een stuk minder dan de vorige 2 boeken
pi_21666389
Dat is Land of the Living, neem ik aan?

Het begin vond ik juist zo spannend, omdat je geen idee hebt wat er gebeurd is, en je je zo kan inleven hoe vreselijk het moet zijn, als je gebiindoekt, gekneveld wakker wordt in een vochtige koude ruimte, en je kidnapper alleen kunt ruiken, die angst..vreselijk..

dat stukje bij beetje ontrafelen van waarom en hoe ze daar gekomen is, die onmacht later..
ik vond het juist een vd betere NF's
pi_21724863
Ik hou niet van boeken die in een uur uitgelezen zijn. Het is net als Pieter Aspe. -> Stationsmisdaadromannetjes...

Maar als ik niets anders meer liggen heb, lees ik alles. Mn tante is bibliothecaresse, ze brengt altijd de nieuwe boeken mee.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_22815803
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 18:27 schreef milagro het volgende:
Dat is Land of the Living, neem ik aan?

Het begin vond ik juist zo spannend, omdat je geen idee hebt wat er gebeurd is, en je je zo kan inleven hoe vreselijk het moet zijn, als je gebiindoekt, gekneveld wakker wordt in een vochtige koude ruimte, en je kidnapper alleen kunt ruiken, die angst..vreselijk..

dat stukje bij beetje ontrafelen van waarom en hoe ze daar gekomen is, die onmacht later..
ik vond het juist een vd betere NF's
Daar ben ik net in begonnen, in de Nederlandse versie dan. Het eerste boek dat ik van Nicci French heb gelezen was 'Onderhuids' Aan de ene kant vind ik het jammer dat ik zo'n boek in één adem uitlees, langer dan een weekend ben ik er niet in bezig. Dat is ook omdat ik gewoon niet meer op kan houden met lezen Aan de andere kant heeft dat ook wel wat. Het is alleen een dure hobby.

Maar goed: "De bewoonde wereld". Ik ben er gisteren in begonnen en ben bij pagina 30 en ik kan me idd ook helemaal in die vrouw inleven. Goed en spannend geschreven tot nu toe weer. Als het net zo goed verder gaat als 'onderhuids' dan verwacht ik nog een slapeloze nacht komende nacht
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 19:21:36 #81
13857 Nokia3310
pi_22824738
Ik zag gisteren in Londen bij de metro een grote poster hangen met daarop het nieuwste boek van Nicci French - The hidden smile. Ik helemaal blij dat er weer een nieuw boek is, bedenk ik opeens dat dat De verborgen Glimlach is, die heb ik een jaar geleden al gelezen! Wel vaag dat dat boek hier pas een JAAR later uitkomt...
  zondag 24 oktober 2004 @ 15:26:26 #82
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_22842116
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 19:21 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik zag gisteren in Londen bij de metro een grote poster hangen met daarop het nieuwste boek van Nicci French - The hidden smile. Ik helemaal blij dat er weer een nieuw boek is, bedenk ik opeens dat dat De verborgen Glimlach is, die heb ik een jaar geleden al gelezen! Wel vaag dat dat boek hier pas een JAAR later uitkomt...
Ik helemaal blij toen ik de eerste zin van je post las... Damn... het is gewoon De verborgen Glimlach ... maar wanneer zouden we nu eens een nieuw boek kunnen verwachten??? Maar weer eens even de NF-site checken... Ook daar geen nieuwtjes...
pi_23915306
Na Het geheugenspel en Onderhuids heb ik nu mijn derde French gelezen: De rode kamer. Het eerste boek vind ik nog steeds het minste. De andere twee lazen makkelijk weg en zijn ideaal voor in de trein: als ik me niet goed kan concentreren, maar wel wil lezen. Toch zal ik de boeken niet snel herlezen. Ik koop ze dan ook altijd op boekenmarkten ofzo, dan vind ik het minder zonde om ze na 1 keer op zolder te leggen.
*OUD heilige*
  zondag 12 december 2004 @ 10:37:52 #84
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_23915439
Ik heb ze allemaal gelezen maar vond verborgen glimlach saai !
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_23915465
De bewoonde wereld had ik in 2 dagen uit. Ik zal binnenkort nog wel een van hen lezen denk ik.
pi_23948318
quote:
Op zondag 12 december 2004 10:14 schreef YPPY het volgende:
Na Het geheugenspel en Onderhuids heb ik nu mijn derde French gelezen: De rode kamer. Het eerste boek vind ik nog steeds het minste. De andere twee lazen makkelijk weg en zijn ideaal voor in de trein: als ik me niet goed kan concentreren, maar wel wil lezen. Toch zal ik de boeken niet snel herlezen. Ik koop ze dan ook altijd op boekenmarkten ofzo, dan vind ik het minder zonde om ze na 1 keer op zolder te leggen.
Het geheugenspel heb ik 2 weken terug uitgelezen. En als dat het eerste boek was geweest dat ik van NF zou hebben gelezen, had ik geen volgend boek van hun meer open gedaan. Ik bleef wel doorlezen in de hoop dat het toch nog leuk / spannend / interessant zou worden maar dat boek kon me eigenlijk helemaal niet boeien. Ik vond het lang zo goed niet als bijvoorbeeld onderhuids.
  maandag 13 december 2004 @ 19:34:03 #87
78780 deedeetee
pi_23948585
Er komt een nieuwe uit op 11 februari 2005 , de titel is " Vang me als ik val "
Ik ben benieuwd !
Ik vond " bezeten van mij " erg goed.
pi_23948775
Ik heb ook alleen maar het volgende boek gelezen, omdat ik hier zo'n positieve reacties zag. Daarom heb ik nog maar een boek geprobeerd. Gelukkig was dat een stuk beter.
*OUD heilige*
pi_23961181
* twentemeisje maakt vreugdedansje en kan niet wachten tot februari...
  woensdag 23 februari 2005 @ 09:35:29 #90
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25210901
Heb "Vang me als ik val" net uit... Is qua opbouw, personage's e.d. weer een typisch NF-boek en las dus als een trein. Wat het verhaal betreft vond ik 'm verrassend anders... maar helaas wel enigszins voorspelbaar en niet echt spannend. Maar desondanks een aanrader!!

"Onderhuids" blijft overigens mijn #1...
pi_25211215
Dat is toch de nieuwste?

Zelf heb ik de bewoonde wereld net uitgelezen in twee dagen tijd. Het was een erg leuk boek, toch vond ik het einde een beetje jammer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*OUD heilige*
pi_25213247
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 09:35 schreef babette21 het volgende:
Heb "Vang me als ik val" net uit... Is qua opbouw, personage's e.d. weer een typisch NF-boek en las dus als een trein. Wat het verhaal betreft vond ik 'm verrassend anders... maar helaas wel enigszins voorspelbaar en niet echt spannend. Maar desondanks een aanrader!!

"Onderhuids" blijft overigens mijn #1...
Ik heb hem ook uitgelezen vanochtend
Ik ben het wel eens met je kritiek. Pas op het einde werd het spannend en daarvoor was het allemaal nogal voorspelbaar. Maar toch heb ik hem weer in 1 tempo uitgelezen. De karakters en het verhaal blijven toch aanspreken.

De bewoonde wereld is nog steeds mijn favoriet
pi_25221578
Ook ik heb vang me als ik val net een paar daagjes uit. Idd hij leest als een trein. Alleen heel erg jammer dat het boek zo voorspelbaar is, dat ontneemt toch een beetje de plezier van t lezen.

De bewoonde wereld blijft mijn favoriet en ook na het lezen van de nieuwste.
pi_25221659
Vond deze eigenlijk de minste van alle boeken, maar heb me toch wel vermaakt hoor!
geniet nooit met mate
  woensdag 23 februari 2005 @ 21:58:59 #95
78780 deedeetee
pi_25221716
Hmzzz vond het boek hiervoor ook al tegenvallen, wacht wel tot het in de bieb te krijgen is voor het geval deze ook een beetje tegenvalt. Zonde van mijn geld anders.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 11:04:12 #96
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25726996
ben nu - mede door alle lyrische verhalen hier - in de Bewoonde Wereld bezig...
wow idd geweldig!! staat nu [ben op ong. blz 200] al bovenaan m'n lijstje, samen met Onderhuids
pi_25811773
M'n moeder heeft er net 2 uit (had ze gekregen) en ik ben me aan het afvragen of ik het wat ga vinden. Ga denk ik binnenkort eens proberen. Welke zou ik beginnen: "De rode kamer" of "Bewoonde wereld"??
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  vrijdag 1 april 2005 @ 00:51:56 #98
13857 Nokia3310
pi_25896567
Kan 'Catch me when I fall' nergens vinden in Londen! Hij zou hier al lang uit moeten zijn maar geen een van de boekenwinkels waar ik het probeer heeft hem... Morgen nog maar eens proberen!

Update: zie net bij amazon dat hij hier pas in mei uitkomt! Erg raar, want eerst zou hij op 14 februari uitkomen... Het verklaard in ieder geval wel waarom de boekenwinkels het boek niet hadden, stond ook nergens in de computer. Dan maar in Nederland kopen
  vrijdag 1 april 2005 @ 18:55:11 #99
78780 deedeetee
pi_25912640
quote:
Op maandag 28 maart 2005 18:50 schreef Mr._T-Rex het volgende:
M'n moeder heeft er net 2 uit (had ze gekregen) en ik ben me aan het afvragen of ik het wat ga vinden. Ga denk ik binnenkort eens proberen. Welke zou ik beginnen: "De rode kamer" of "Bewoonde wereld"??
Bewoonde wereld
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:12:08 #100
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27578709
Bewoonde wereld heb ik ook in de kast staan. Maar ben er -heb hem nu 1 keer gelezen- niet echt wild van. De eerste paar hoofdstukken vond ik hem zelfs redelijk saai. Maar het zou ook kunnen dat ik de schrijfstijl niet gewend was. Wellicht kijk ik er anders tegenaan als ik meer boeken van dit duo heb gelezen.

Ik hoor en lees hier wel veel goede dingen over de boeken, dus ik ga toch nog maar eens een poging wagen.

Wat vinden jullie overigens van covers van de boeken?
(Un)masking for the greater good.
  donderdag 2 juni 2005 @ 21:46:52 #101
78780 deedeetee
pi_27590370
Ik vind ze ( de covers ) een beetje saai worden

Net als het laatste boek trouwens, daar vond ik óók niet zo veel aan.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 06:32:05 #102
1762 YPPY
Yppiaans
pi_27597140
De covers zijn op zich herkenbaar, alleen jammer dat andere schrijvers nu ook soortgelijke covers gebruiken.

Het laatste boek heb ik nog niet gelezen. Dat gebeurt pas als het wat goedkoper op boekenmarkten ligt.
*OUD heilige*
  vrijdag 3 juni 2005 @ 09:39:59 #103
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27599035
Sta je daar in de boekhandel en ziet een cover en denkt: 'Hé, da's Nicci French.' En vervolgens blijkt het een andere schrijver te zijn. Wellicht een gevalletje van 'Trachten mee te liften met het succes van een ander' ofzo.
(Un)masking for the greater good.
pi_27631018
IK HEB ZE ALLEMAAL: DE NICCI FRENCH BOEKEN WOEI
  zondag 5 juni 2005 @ 01:13:52 #105
13857 Nokia3310
pi_27635089
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 12:29 schreef snowqueen911 het volgende:
ik ook...

Vind ze wel steeds minder worden overigens. Hoewel ik de laatste beter vond dan de Bewoonde Wereld, dat vond ik toch wel zo'n flutboek!
  zondag 5 juni 2005 @ 01:16:28 #106
122045 valentinerne
to fulle men
pi_27635142
Ik heb er nog geen een gelezen. Misschien dat ik dat nu wel ga doen om dat ze nu in hardback leverbaar zijn voor 10 euro
øl øl øl
pi_27651703
quote:
Op zondag 5 juni 2005 01:16 schreef valentinerne het volgende:
Ik heb er nog geen een gelezen. Misschien dat ik dat nu wel ga doen om dat ze nu in hardback leverbaar zijn voor 10 euro
....er is ook nog zoiets als een bieb...;) dus als de prijs een probleem is...
  zondag 5 juni 2005 @ 23:43:14 #108
122045 valentinerne
to fulle men
pi_27661404
quote:
Op zondag 5 juni 2005 18:53 schreef snowqueen911 het volgende:

[..]

....er is ook nog zoiets als een bieb...;) dus als de prijs een probleem is...
Ik heb een tic met boeken, Als ik iets gelezen heb dan wil ik het in mijn boekenkast hebben staan
øl øl øl
pi_27661678
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 12:29 schreef snowqueen911 het volgende:
Heyy psst je caps staat aan
  vrijdag 10 juni 2005 @ 09:53:04 #110
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_27797347
Ik vind Nicci French ook niks meer aan. Het is allemaal een beetje van hetzelfde.
Jonge succesvolle vrouw die een rare snuiter ontmoet, en dan gebeurt er van alles... bla bla bla
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 18:58:52 #111
1762 YPPY
Yppiaans
pi_27813638
Je moet ook niet alle boeken achter elkaar lezen, gewoon met een flinke pauze ertussen. Dan blijft het nog wel leuk.
*OUD heilige*
pi_27814206
Ik ga binnenkort ook voor het eerst eens een Nicci French lezen.... Onderhuids gaat het worden. Ben benieuwd of net zo goed als populair is allemaal en of het predikaat 'literaire thriller' ergens op slaat...

Ik lees overigens veel maar weiger in eerste instantie meestal boeken te lezen die iedereen al leest.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 12:08:12 #113
78780 deedeetee
pi_27830086
Onderhuids is wel een goeie
  vrijdag 22 juli 2005 @ 14:35:16 #114
56819 Kimske
Juf in wording
pi_29039982
Ja hier ook! eerste was veilige huis, vond ik erg goed, en ben nu bezig in verborgen glimlach. wta mij wel opvalt, maar das misschien voor alleen deze 2 boeken: Tis altijd dat het slachtoffer t door heeft, zelf een onderzoek start en niemand die haar gelooft.... Is dit bij allemaal zo? dan ben ik snel klaar met lezen
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
  vrijdag 22 juli 2005 @ 14:55:28 #115
78780 deedeetee
pi_29040642
Dat komt vaker voor ja, naa een aantal boeken is 't niet zo leuk meer.
Bezeten van mij vind ik dan weer een beetje minder * het zelfde * en best erg goed.
verborgen glimlach vond ik zelf nogal flauw.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 juli 2005 @ 14:56:21 #116
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_29040675
Verborgen glimlach vond ik kut. Totaal geen spanning, louter voorspelbaar. Het veilige huis vond ik een van de betere.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 juli 2005 @ 14:57:29 #117
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_29040710
Het is ook zo standaard: allemaal ikboeken door een zelfstandige, single vrouw die verliefd wordt op een zelfverzekerde stoere man.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 15:00:47 #118
78780 deedeetee
pi_29040810
Vang me als ik val
De bewoonde wereld vond ik wél weer goed
  Redactie Frontpage vrijdag 22 juli 2005 @ 15:02:40 #119
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_29040883
De bewoonde wereld was idd best goed. Maar zoals bijna elke NF boek was t eind weer bagger. Het Geheugenspel heb ik thuis maar daar kwam ik helemaal niet doorheen.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 16:22:32 #120
78780 deedeetee
pi_29043227
Het geheugenspel vond ik een beetje warrig, geeft een beetje het * WTF is hier nou de bedóéling van * gevoel
  Redactie Frontpage vrijdag 22 juli 2005 @ 19:20:01 #121
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_29047641
Bij NF heb ik hetzelfde als bij Grisham. Leest lekker weg maar achteraf denk ik: what the fuck heb ik gelezen?
  vrijdag 22 juli 2005 @ 23:54:29 #122
56819 Kimske
Juf in wording
pi_29053914
nou heb verborgen glimlach uit. idd bagger einde. Had wel verwacht dat duidleijk zou worden wat er nou met die glimlach was en waarom hij haar moest hebben.,..
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
pi_29070077
Vang me als ik val stond zomaar ineens in het rek in de bibliotheek (vrij uniek voor een relatief nieuw boek van een bekend schrijver, meestal zijn die continu uitgeleend/gereserveerd) dus dat ben ik nu maar eens gaan lezen.
Onderhuids heb ik met plezier gelezen, deze vind ik tot nu toe iets minder.... Maar ik ben pas op de helft...
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:00:32 #124
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_35436351
Heeft iemand de nieuwe NF al aangeschaft? En misschien zelfs al uitgelezen?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:43:53 #125
78780 deedeetee
pi_35437766
Welke nieuwe

De rode kamer dus, ik wist niet dat er een nieuwe was.

edit : dat is toch geen nieuwe ???? ff verder zoeken....

[ Bericht 23% gewijzigd door deedeetee op 24-02-2006 11:53:27 ]
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:48:37 #126
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_35437951
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 11:43 schreef deedeetee het volgende:
Welke nieuwe

Wereldpremière!
quote:
Nina Landry woont met haar twee kinderen op Sandling Island, een kleine gemeenschap die wordt omringd door troosteloze vlakten en de Noordzee. Nina viert haar veertigste verjaardag en haar tienerdochter, Charlie, heeft een surprise party georganiseerd. Iedereen is aanwezig, behalve Charlie zelf. Niemand lijkt te weten waar zij is.
Nina gaat naar haar op zoek en bezorgdheid maakt al snel plaats voor de ergste nachtmerrie van elke ouder. Is Charlie weggelopen? Of is er iets rampzaligs gebeurd? En waarom neemt niemand haar verdwijning serieus? Terwijl de seconden van deze decemberdag voorbijtikken, komt Nina in een wanhopige strijd terecht die haar in conflict brengt met vrienden, buren, de politie en zelfs met haar eigen gezond verstand.
Tijdens deze angstaanjagende uren beseft Nina hoe weinig ze weet van haar dochters leven en moet ze haar eigen grenzen overschrijden om Charlie te vinden.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:54:16 #127
78780 deedeetee
pi_35438139
Ow dat klinkt wel leuk ff kijken of de bieb 'm al heeft

Sittard heeft 'm maar ik kan 'm niet reserveren 't is een * sprinter *

Ik heb ff met ze gebeld en ze leggen 'm voor me weg ik ga dus zo ff naar Sittard om 'm op te halen

[ Bericht 29% gewijzigd door deedeetee op 24-02-2006 13:30:57 ]
  zaterdag 25 februari 2006 @ 21:35:36 #128
78780 deedeetee
pi_35490538
Ik heb 'm al uit ! Hij was redelijk goed
Beter als de voorlaatste idg. Ander onderwerp ook, ma die op zoek gaat naar haar * verloren * dochter terwijl de politie zich bezig houdt met het verhoren van mensen ipv het zoeken naar het meisje.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 25 februari 2006 @ 21:39:43 #129
95752 crew  Chell
Kluns
pi_35490693
Ik vond de vorige Nicci French echt tegenvallen, maar heb 'Verloren' toch weer besteld in de preorder. Gister is 'ie bezorgd en ben inmiddels halverwege. Voorlopige conclusie: in ieder geval weer een stuk beter dan de vorige. Gewoon lekker meteen vaart en spanning en niet dat gekabbel van 'Vang me als ik val'.
  zondag 26 februari 2006 @ 15:37:23 #130
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_35512202
gelukkig maar!
Doordat vang me als ik val nogal tegenviel, zat ik te twijfelen of ik deze wel moest lezen, maar nu ik jullie kritieken lees, denk ik dat ik toch maar dat ik binnenkort langs de boekwinkel ga...
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:13:53 #131
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40746036
* Kick *

Heb net boek 1-7 gelezen. Tot en met de verborgen glimlach dus. Vond de laatste wel weer verrassend omdat je vanaf het begin wist wie de bad guy was, het eind had ik zelf niet verwacht.
Vond onderhuids ook erg spannend, evenals de bewoonde wereld.
Geheugenspel was minder, ook het veilige huis was een beetje een moetje.

Maar wat ik me afvroeg, ik heb ze allemaal in die speciale gebonden versie, die een jaar geleden ofzo is uitgekomen (voor 10 euro). Zouden de nieuwere titels: verloren en vang me als ik val ook in die uitgave komen? Ik vind het nu jammer om een andere te kopen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 13 augustus 2006 @ 14:19:58 #132
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_40763503
ik heb inmiddels de laatste ook gelezen.
Een stuk beter dan vang me als i kval!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_44439957
Net het veilige huis gelezen. Wat matig boek. Ik vond het Geheugenspel en zelfs Vang Me Als Ik Val nog wel goed, maar dit boek vind ik echt niet.
Aan het einde volg ik de logica ook niet meer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zondag 13 mei 2007 @ 15:12:13 #134
78780 deedeetee
pi_49331628
Wat vonden jullie van Verloren ?
Ik heb 'm gekocht met een boekenbon en heb 'm in een ruk uitgelezen
pi_62136260
Nicci French is echt not done in het TTK he? !

Maar goed, eind augustus was ik ongedurig en moest ineens tot eind september wachten. Maar ik heb het nieuwe boek: Wat te doen als iemand sterft. .

Zit op 50 pagina's en met wat ongeduld ook. Het verlies is deels herkenbaar maar ik vind het wat traag tot nu toe.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 oktober 2008 @ 22:02:23 #136
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62136276
quote:
Op zondag 13 mei 2007 15:12 schreef deedeetee het volgende:
Wat vonden jullie van Verloren ?
Ik heb 'm gekocht met een boekenbon en heb 'm in een ruk uitgelezen
De beste Nicci French imho.
  zondag 5 oktober 2008 @ 10:58:08 #137
78780 deedeetee
pi_62143240
Ik heb 'm gisteren gekocht en ben op blz. 62 nog niet echt onder de indruk
  maandag 6 oktober 2008 @ 12:45:25 #138
78780 deedeetee
pi_62170407
Vond het boek het geld niet waard net een * Nicci Gerard * maar dan met d'r vent op de foto op de achterkant

hoop gekakel en verder niks......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')