Heeft iemand dat boek al gelezen wat ze alleen geschreven heeft? (Ben de titel even kwijt) En is het de moeite waard?
quote:Je hebt er ook één gelezen?
Op zondag 7 september 2003 22:26 schreef SunChaser het volgende:
Terugkerend patroon: de dader is altijd een knappe, gegoede en gespierde man. Mannen zijn over het algemeen losers in de boeken van Nicci French.
In De Bewoonde Wereld is de dader niet echt een fris type hoor. Wel een man. Maar dat is universeel
quote:Wel vijf dikke en 1 dunne!
Op maandag 8 september 2003 13:59 schreef Isabeau het volgende:
Je hebt er ook één gelezen?
quote:Dat is meer dan ik er aan kon. Die dunne heb ik ook gelezen en daarnaast nog 3 dikke. Daarna werd het saai (lees: hetzelfde)
Op maandag 8 september 2003 14:02 schreef SunChaser het volgende:Wel vijf dikke en 1 dunne!
quote:Onderhuids is weer leuk anders, qua opzet zeg maar, niet qua thema en mannen en plot.
Op maandag 8 september 2003 14:05 schreef Isabeau het volgende:[..]
Dat is meer dan ik er aan kon. Die dunne heb ik ook gelezen en daarnaast nog 3 dikke. Daarna werd het saai (lees: hetzelfde)
quote:Onderstroom ja
Op maandag 8 september 2003 13:33 schreef Amyrlin het volgende:
Heeft iemand dat boek al gelezen wat ze alleen geschreven heeft? (Ben de titel even kwijt) En is het de moeite waard?
Dat vond ik dus ook, ik merk ook dat ik in retrospectief de boeken amper uit elkaar kan houden. Het Geheugenspel was het meest verrassend, maar ook het tweede boek dat ik las, dus toen doorzag ik de patronen nog niet. Het dunne boekje heeft ook aardig indruk gemaakt. De verborgen glimlach staat nog ongelezen in mijn kast, ik had er ff geen zin meer in. Maar ik zal m over een paar maanden nog wel een keer uit de kast trekken.quote:Op maandag 8 september 2003 14:05 schreef Isabeau het volgende:
Dat is meer dan ik er aan kon. Die dunne heb ik ook gelezen en daarnaast nog 3 dikke. Daarna werd het saai (lees: hetzelfde)
nog heel eventjes en ik heb hem uit!quote:Op zondag 27 juni 2004 23:07 schreef rooierooie het volgende:
Onderhuids vond ik geweldig, omdat je bij het derde deel in het boek inmiddels weet wie de dader is, aarrrgggh, eng!
Ze hebben de stijl en de opbouw verbroken in de Rode Kamer.quote:Op zondag 25 juli 2004 21:22 schreef imago het volgende:
Ik vind de boeken wel vermakelijk en lekker weglezen, maar ik zou ze niet als "goed" bestempelen. Na een aantal boeken ga ik me aan de stijl en opbouw ergeren, die eigenlijk altijd hetzelfde zijn. Ze mogen wel eens met wat vernieuwends komen.
Die heb ik net gelezen, en ik vond het wel OK, maar nog steeds wel typisch Nicci French. Komt ook door het soort personages denk ik. Ik vind het niet heel vervelend, want ik lees de boeken wel. En ik vind ze dus leuk, maar niet erg speciaal of beter dan een hoop andere (ook leuke) boeken van andere schrijvers van hetzelfde genrequote:Op zondag 25 juli 2004 23:26 schreef karoltje het volgende:
Ze hebben de stijl en de opbouw verbroken in de Rode Kamer.
"Killing Me Softly" (Heather Graham en Joseph Fiennes) is de verfilming van "Bezeten van Mij". Ik vond de film ook erg tegenvallen na het lezen van het boek... Net als de verfilming van "Het Veilige Huis" overigens....quote:Op zondag 25 juli 2004 13:14 schreef baggyelmo het volgende:
de verborgen glimlach (het boek) is zeker een aanrader..maar ga daarna dus niet de film kijken (killing me softly) zoals ik heb gedaan, want dat verpest je hele idee over hoe de hoofdrolspelers eruit zien en hoe ze dus zijn... beetje jammer
De verfilming van Bezeten van mij heb ik na een tijdje uitgezet, echt zonde van mijn tijd! De verfilming van Het Veilige Huis vond ik daarentegen best goed, ik weet nog wel dat ik het spannend vond terwijl ik precies wist wat er zou gaan gebeurenquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 16:23 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
"Killing Me Softly" (Heather Graham en Joseph Fiennes) is de verfilming van "Bezeten van Mij". Ik vond de film ook erg tegenvallen na het lezen van het boek... Net als de verfilming van "Het Veilige Huis" overigens....
Daar ben ik net in begonnen, in de Nederlandse versie dan. Het eerste boek dat ik van Nicci French heb gelezen was 'Onderhuids' Aan de ene kant vind ik het jammer dat ik zo'n boek in één adem uitlees, langer dan een weekend ben ik er niet in bezig. Dat is ook omdat ik gewoon niet meer op kan houden met lezenquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 18:27 schreef milagro het volgende:
Dat is Land of the Living, neem ik aan?
Het begin vond ik juist zo spannend, omdat je geen idee hebt wat er gebeurd is, en je je zo kan inleven hoe vreselijk het moet zijn, als je gebiindoekt, gekneveld wakker wordt in een vochtige koude ruimte, en je kidnapper alleen kunt ruiken, die angst..vreselijk..
dat stukje bij beetje ontrafelen van waarom en hoe ze daar gekomen is, die onmacht later..
ik vond het juist een vd betere NF's
Ik helemaal blij toen ik de eerste zin van je post las... Damn... het is gewoon De verborgen Glimlachquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 19:21 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik zag gisteren in Londen bij de metro een grote poster hangen met daarop het nieuwste boek van Nicci French - The hidden smile. Ik helemaal blij dat er weer een nieuw boek is, bedenk ik opeens dat dat De verborgen Glimlach is, die heb ik een jaar geleden al gelezen! Wel vaag dat dat boek hier pas een JAAR later uitkomt...
Het geheugenspel heb ik 2 weken terug uitgelezen. En als dat het eerste boek was geweest dat ik van NF zou hebben gelezen, had ik geen volgend boek van hun meer open gedaan. Ik bleef wel doorlezen in de hoop dat het toch nog leuk / spannend / interessant zou worden maar dat boek kon me eigenlijk helemaal niet boeien. Ik vond het lang zo goed niet als bijvoorbeeld onderhuids.quote:Op zondag 12 december 2004 10:14 schreef YPPY het volgende:
Na Het geheugenspel en Onderhuids heb ik nu mijn derde French gelezen: De rode kamer. Het eerste boek vind ik nog steeds het minste. De andere twee lazen makkelijk weg en zijn ideaal voor in de trein: als ik me niet goed kan concentreren, maar wel wil lezen. Toch zal ik de boeken niet snel herlezen. Ik koop ze dan ook altijd op boekenmarkten ofzo, dan vind ik het minder zonde om ze na 1 keer op zolder te leggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
Ik heb hem ook uitgelezen vanochtendquote:Op woensdag 23 februari 2005 09:35 schreef babette21 het volgende:
Heb "Vang me als ik val" net uit... Is qua opbouw, personage's e.d. weer een typisch NF-boek en las dus als een trein. Wat het verhaal betreft vond ik 'm verrassend anders... maar helaas wel enigszins voorspelbaar en niet echt spannend. Maar desondanks een aanrader!!
"Onderhuids" blijft overigens mijn #1...
Bewoonde wereldquote:Op maandag 28 maart 2005 18:50 schreef Mr._T-Rex het volgende:
M'n moeder heeft er net 2 uit (had ze gekregen) en ik ben me aan het afvragen of ik het wat ga vinden. Ga denk ik binnenkort eens proberen. Welke zou ik beginnen: "De rode kamer" of "Bewoonde wereld"??
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |