abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13021158
Heerlijke boeken om te lezen. Er zit inderdaad wel een bepaalde lijn in die in elk boek terugkomt maar dat lijkt me logisch.

Heeft iemand dat boek al gelezen wat ze alleen geschreven heeft? (Ben de titel even kwijt) En is het de moeite waard?

pi_13021713
quote:
Op zondag 7 september 2003 22:26 schreef SunChaser het volgende:
Terugkerend patroon: de dader is altijd een knappe, gegoede en gespierde man. Mannen zijn over het algemeen losers in de boeken van Nicci French.
Je hebt er ook één gelezen?

In De Bewoonde Wereld is de dader niet echt een fris type hoor. Wel een man. Maar dat is universeel

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage maandag 8 september 2003 @ 14:02:16 #53
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13021779
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:59 schreef Isabeau het volgende:

Je hebt er ook één gelezen?

Wel vijf dikke en 1 dunne!
pi_13021847
quote:
Op maandag 8 september 2003 14:02 schreef SunChaser het volgende:

Wel vijf dikke en 1 dunne!

Dat is meer dan ik er aan kon. Die dunne heb ik ook gelezen en daarnaast nog 3 dikke. Daarna werd het saai (lees: hetzelfde)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage maandag 8 september 2003 @ 14:05:46 #55
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13021858
quote:
Op maandag 8 september 2003 14:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is meer dan ik er aan kon. Die dunne heb ik ook gelezen en daarnaast nog 3 dikke. Daarna werd het saai (lees: hetzelfde)

Onderhuids is weer leuk anders, qua opzet zeg maar, niet qua thema en mannen en plot.
pi_13027427
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:33 schreef Amyrlin het volgende:

Heeft iemand dat boek al gelezen wat ze alleen geschreven heeft? (Ben de titel even kwijt) En is het de moeite waard?

Onderstroom ja Goed boek! Heel anders dan de Nicci French-boeken, maar ook zeker de moeite waard.
  maandag 29 maart 2004 @ 12:42:19 #57
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_18037627
Ben nu bezig in "De Bewoonde Wereld", heb ze allemaal gelezen, ook de kleintjes, maar kon me er tot nu toe nooit toe zetten om in dit boek te beginnen... Fout gedacht want ik vind 'm onwijs goed! De spanning wordt echt ontzettend goed opgebouwd en ik kan niet wachten tot ik vanavond weer verder kan lezen!

Ik vond 'Bezeten van mij', 'De verborgen glimlach' en 'Onderhuids' tot nu toe de beste en spannendste boeken van NF.
  maandag 29 maart 2004 @ 15:05:31 #58
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_18040737
quote:
Op maandag 8 september 2003 14:05 schreef Isabeau het volgende:
Dat vond ik dus ook, ik merk ook dat ik in retrospectief de boeken amper uit elkaar kan houden. Het Geheugenspel was het meest verrassend, maar ook het tweede boek dat ik las, dus toen doorzag ik de patronen nog niet. Het dunne boekje heeft ook aardig indruk gemaakt. De verborgen glimlach staat nog ongelezen in mijn kast, ik had er ff geen zin meer in. Maar ik zal m over een paar maanden nog wel een keer uit de kast trekken.
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
pi_18042893
Heb pas "De Rode Kamer" gelezen. Het verrastte me onwijs! Het normale patroon wordt doorbroken, de opzet en het verhaal zijn echt anders . Zeker een aanrader.
  zondag 27 juni 2004 @ 23:04:17 #60
64792 Mryc
play me one more song
pi_20238474
Ben net met mijn eerste French bezig; Onderhuids, en ben binnen een paar uur al bij deel drie van het boek. Ik moest het een uurtje geleden gewoon ff opzij leggen om iets anders te doen haha. Ik begin denk ik overmorgen ofzo aan De Bewoonde Wereld
pi_20238569
Onderhuids en De Bewoonde Wereld vond ik de twee leukste boeken van Nicci French, omdat ze zich in het hier en nu afspelen. Het Geheugenspel en Het Veilige Huis bijvoorbeeld gaan over iets dat zich in het verleden heeft afgespeeld. Onderhuids vond ik geweldig, omdat je bij het derde deel in het boek inmiddels weet wie de dader is, aarrrgggh, eng!
  maandag 28 juni 2004 @ 16:53:39 #62
61048 Mr.Trelawney
Lettersnoeper
pi_20254598
Ik ben ooit aan Het Geheugenspel begonnen, maar dat boeide me totaal niet... De schrijfstijl vind ik echt niet te verteren... Waar zijn die arme komma's gebleven in situaties waarin ze noodzakelijk zijn? De beloofde spanning was bovendien ver te zoeken. Ik vond het niet zo interessant om te lezen over een rokende vrouw die een kwakzalver bezocht.
pi_20262343
Ik dus ook niet, maar sommige andere boeken van Nicci French zijn echt bloedstollend spannend!
  dinsdag 29 juni 2004 @ 20:26:54 #64
64792 Mryc
play me one more song
pi_20288469
quote:
Op zondag 27 juni 2004 23:07 schreef rooierooie het volgende:
Onderhuids vond ik geweldig, omdat je bij het derde deel in het boek inmiddels weet wie de dader is, aarrrgggh, eng!
nog heel eventjes en ik heb hem uit!
  dinsdag 20 juli 2004 @ 20:53:58 #65
1762 YPPY
Yppiaans
pi_20750979
Het geheugenspel heb ik vorig jaar gelezen en vond ik tegenvallen.
Vorige week ben ik toch maar begonnen in onderhuids en dat is echt een stuk beter.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_20843380
ik heb ze dus allemaal gelezen in mijn kast staan, en het geheugenspel was voor mij dus echt wel de minste.. hij las echt niet lekker...

de verborgen glimlach (het boek) is zeker een aanrader..maar ga daarna dus niet de film kijken (killing me softly) zoals ik heb gedaan, want dat verpest je hele idee over hoe de hoofdrolspelers eruit zien en hoe ze dus zijn... beetje jammer
pi_20848545
welke vinden jullie nou het beste? ik heb nu de rode kamer gelezen, die vond ik wat tegenvallen, en het veilige huis; die vond ik ook een beetje slap. iedereen schijnt het geweldig te vinden maar ik zie dat nog niet helemaal. of heb ik nu net de 2 slechtste gelezen?
  zondag 25 juli 2004 @ 20:50:48 #68
91145 Merida
* Miss Pink *
pi_20852593
Ik heb twee boeken van ze gelezen...Onderhuids en Bezeten Van Mij. Allebei vond ik ze erg goed, maar het beste boek van die twee vond ik toch Bezeten Van Mij.
~ Festen ~ The Butterfly Effect ~ Dangerous Liaisons ~ Mulholland Drive ~The Others ~ Dogville ~ Minority Report ~ Scary Movie ~Trainspotting ~ Moulin Rouge! ~ The Hours ~ Chocolat ~ Donnie Darko ~ The Full Monty ~ Karakter ~ Pleasantville ~
pi_20853405
Ik vind de boeken wel vermakelijk en lekker weglezen, maar ik zou ze niet als "goed" bestempelen. Na een aantal boeken ga ik me aan de stijl en opbouw ergeren, die eigenlijk altijd hetzelfde zijn. Ze mogen wel eens met wat vernieuwends komen.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_20856187
quote:
Op zondag 25 juli 2004 21:22 schreef imago het volgende:
Ik vind de boeken wel vermakelijk en lekker weglezen, maar ik zou ze niet als "goed" bestempelen. Na een aantal boeken ga ik me aan de stijl en opbouw ergeren, die eigenlijk altijd hetzelfde zijn. Ze mogen wel eens met wat vernieuwends komen.
Ze hebben de stijl en de opbouw verbroken in de Rode Kamer.
pi_20856518
quote:
Op zondag 25 juli 2004 23:26 schreef karoltje het volgende:
Ze hebben de stijl en de opbouw verbroken in de Rode Kamer.
Die heb ik net gelezen, en ik vond het wel OK, maar nog steeds wel typisch Nicci French. Komt ook door het soort personages denk ik. Ik vind het niet heel vervelend, want ik lees de boeken wel. En ik vind ze dus leuk, maar niet erg speciaal of beter dan een hoop andere (ook leuke) boeken van andere schrijvers van hetzelfde genre
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  maandag 26 juli 2004 @ 09:37:24 #72
1762 YPPY
Yppiaans
pi_20861253
Het is geen hoogstaande literatuur, maar het leest makkelijk weg in de trein en ik wil toch wel weten hoe het afloopt. Omdat ik pas twee boeken heb gelezen, heb ik nog geen 'last' van een vaste stijl of opbouw.
Bij Robin Cook boeken heb ik dat wel. Die lopen meestal op dezelfde manier. Als oplossing lees ik dan een jaar niks en dan ben ik het al weer bijna vergeten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 15:37:26 #73
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_21662617
Is het al bekend wanneer er een nieuw boek uitkomt? Het is inmiddels alweer een jaar geleden, en meestal publiceren ze minstens een boek per jaar.
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_21663595
quote:
Op zondag 25 juli 2004 13:14 schreef baggyelmo het volgende:
de verborgen glimlach (het boek) is zeker een aanrader..maar ga daarna dus niet de film kijken (killing me softly) zoals ik heb gedaan, want dat verpest je hele idee over hoe de hoofdrolspelers eruit zien en hoe ze dus zijn... beetje jammer
"Killing Me Softly" (Heather Graham en Joseph Fiennes) is de verfilming van "Bezeten van Mij". Ik vond de film ook erg tegenvallen na het lezen van het boek... Net als de verfilming van "Het Veilige Huis" overigens....
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 16:29:32 #75
13857 Nokia3310
pi_21663739
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 16:23 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

"Killing Me Softly" (Heather Graham en Joseph Fiennes) is de verfilming van "Bezeten van Mij". Ik vond de film ook erg tegenvallen na het lezen van het boek... Net als de verfilming van "Het Veilige Huis" overigens....
De verfilming van Bezeten van mij heb ik na een tijdje uitgezet, echt zonde van mijn tijd! De verfilming van Het Veilige Huis vond ik daarentegen best goed, ik weet nog wel dat ik het spannend vond terwijl ik precies wist wat er zou gaan gebeuren
pi_21664048
Land of the Living vond ik erg spannend
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 18:22:26 #77
62087 GreenEyes
http://irmaportfolio.blogspot.
pi_21666290
Ik heb tot nu toe pas 2 boeken gelezen van Nicci French
de rode kamer en de verborgen glimlach.
alle 2 super gave boeken
ben nu in mijn 3e boek gestart, de bewoonde wereld, en ik vind dit boek, het begin iig een stuk minder dan de vorige 2 boeken
pi_21666389
Dat is Land of the Living, neem ik aan?

Het begin vond ik juist zo spannend, omdat je geen idee hebt wat er gebeurd is, en je je zo kan inleven hoe vreselijk het moet zijn, als je gebiindoekt, gekneveld wakker wordt in een vochtige koude ruimte, en je kidnapper alleen kunt ruiken, die angst..vreselijk..

dat stukje bij beetje ontrafelen van waarom en hoe ze daar gekomen is, die onmacht later..
ik vond het juist een vd betere NF's
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_21724863
Ik hou niet van boeken die in een uur uitgelezen zijn. Het is net als Pieter Aspe. -> Stationsmisdaadromannetjes...

Maar als ik niets anders meer liggen heb, lees ik alles. Mn tante is bibliothecaresse, ze brengt altijd de nieuwe boeken mee.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_22815803
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 18:27 schreef milagro het volgende:
Dat is Land of the Living, neem ik aan?

Het begin vond ik juist zo spannend, omdat je geen idee hebt wat er gebeurd is, en je je zo kan inleven hoe vreselijk het moet zijn, als je gebiindoekt, gekneveld wakker wordt in een vochtige koude ruimte, en je kidnapper alleen kunt ruiken, die angst..vreselijk..

dat stukje bij beetje ontrafelen van waarom en hoe ze daar gekomen is, die onmacht later..
ik vond het juist een vd betere NF's
Daar ben ik net in begonnen, in de Nederlandse versie dan. Het eerste boek dat ik van Nicci French heb gelezen was 'Onderhuids' Aan de ene kant vind ik het jammer dat ik zo'n boek in één adem uitlees, langer dan een weekend ben ik er niet in bezig. Dat is ook omdat ik gewoon niet meer op kan houden met lezen Aan de andere kant heeft dat ook wel wat. Het is alleen een dure hobby.

Maar goed: "De bewoonde wereld". Ik ben er gisteren in begonnen en ben bij pagina 30 en ik kan me idd ook helemaal in die vrouw inleven. Goed en spannend geschreven tot nu toe weer. Als het net zo goed verder gaat als 'onderhuids' dan verwacht ik nog een slapeloze nacht komende nacht
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 19:21:36 #81
13857 Nokia3310
pi_22824738
Ik zag gisteren in Londen bij de metro een grote poster hangen met daarop het nieuwste boek van Nicci French - The hidden smile. Ik helemaal blij dat er weer een nieuw boek is, bedenk ik opeens dat dat De verborgen Glimlach is, die heb ik een jaar geleden al gelezen! Wel vaag dat dat boek hier pas een JAAR later uitkomt...
  zondag 24 oktober 2004 @ 15:26:26 #82
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_22842116
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 19:21 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik zag gisteren in Londen bij de metro een grote poster hangen met daarop het nieuwste boek van Nicci French - The hidden smile. Ik helemaal blij dat er weer een nieuw boek is, bedenk ik opeens dat dat De verborgen Glimlach is, die heb ik een jaar geleden al gelezen! Wel vaag dat dat boek hier pas een JAAR later uitkomt...
Ik helemaal blij toen ik de eerste zin van je post las... Damn... het is gewoon De verborgen Glimlach ... maar wanneer zouden we nu eens een nieuw boek kunnen verwachten??? Maar weer eens even de NF-site checken... Ook daar geen nieuwtjes...
pi_23915306
Na Het geheugenspel en Onderhuids heb ik nu mijn derde French gelezen: De rode kamer. Het eerste boek vind ik nog steeds het minste. De andere twee lazen makkelijk weg en zijn ideaal voor in de trein: als ik me niet goed kan concentreren, maar wel wil lezen. Toch zal ik de boeken niet snel herlezen. Ik koop ze dan ook altijd op boekenmarkten ofzo, dan vind ik het minder zonde om ze na 1 keer op zolder te leggen.
*OUD heilige*
  zondag 12 december 2004 @ 10:37:52 #84
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_23915439
Ik heb ze allemaal gelezen maar vond verborgen glimlach saai !
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_23915465
De bewoonde wereld had ik in 2 dagen uit. Ik zal binnenkort nog wel een van hen lezen denk ik.
pi_23948318
quote:
Op zondag 12 december 2004 10:14 schreef YPPY het volgende:
Na Het geheugenspel en Onderhuids heb ik nu mijn derde French gelezen: De rode kamer. Het eerste boek vind ik nog steeds het minste. De andere twee lazen makkelijk weg en zijn ideaal voor in de trein: als ik me niet goed kan concentreren, maar wel wil lezen. Toch zal ik de boeken niet snel herlezen. Ik koop ze dan ook altijd op boekenmarkten ofzo, dan vind ik het minder zonde om ze na 1 keer op zolder te leggen.
Het geheugenspel heb ik 2 weken terug uitgelezen. En als dat het eerste boek was geweest dat ik van NF zou hebben gelezen, had ik geen volgend boek van hun meer open gedaan. Ik bleef wel doorlezen in de hoop dat het toch nog leuk / spannend / interessant zou worden maar dat boek kon me eigenlijk helemaal niet boeien. Ik vond het lang zo goed niet als bijvoorbeeld onderhuids.
  maandag 13 december 2004 @ 19:34:03 #87
78780 deedeetee
pi_23948585
Er komt een nieuwe uit op 11 februari 2005 , de titel is " Vang me als ik val "
Ik ben benieuwd !
Ik vond " bezeten van mij " erg goed.
pi_23948775
Ik heb ook alleen maar het volgende boek gelezen, omdat ik hier zo'n positieve reacties zag. Daarom heb ik nog maar een boek geprobeerd. Gelukkig was dat een stuk beter.
*OUD heilige*
pi_23961181
* twentemeisje maakt vreugdedansje en kan niet wachten tot februari...
  woensdag 23 februari 2005 @ 09:35:29 #90
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25210901
Heb "Vang me als ik val" net uit... Is qua opbouw, personage's e.d. weer een typisch NF-boek en las dus als een trein. Wat het verhaal betreft vond ik 'm verrassend anders... maar helaas wel enigszins voorspelbaar en niet echt spannend. Maar desondanks een aanrader!!

"Onderhuids" blijft overigens mijn #1...
pi_25211215
Dat is toch de nieuwste?

Zelf heb ik de bewoonde wereld net uitgelezen in twee dagen tijd. Het was een erg leuk boek, toch vond ik het einde een beetje jammer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*OUD heilige*
pi_25213247
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 09:35 schreef babette21 het volgende:
Heb "Vang me als ik val" net uit... Is qua opbouw, personage's e.d. weer een typisch NF-boek en las dus als een trein. Wat het verhaal betreft vond ik 'm verrassend anders... maar helaas wel enigszins voorspelbaar en niet echt spannend. Maar desondanks een aanrader!!

"Onderhuids" blijft overigens mijn #1...
Ik heb hem ook uitgelezen vanochtend
Ik ben het wel eens met je kritiek. Pas op het einde werd het spannend en daarvoor was het allemaal nogal voorspelbaar. Maar toch heb ik hem weer in 1 tempo uitgelezen. De karakters en het verhaal blijven toch aanspreken.

De bewoonde wereld is nog steeds mijn favoriet
pi_25221578
Ook ik heb vang me als ik val net een paar daagjes uit. Idd hij leest als een trein. Alleen heel erg jammer dat het boek zo voorspelbaar is, dat ontneemt toch een beetje de plezier van t lezen.

De bewoonde wereld blijft mijn favoriet en ook na het lezen van de nieuwste.
pi_25221659
Vond deze eigenlijk de minste van alle boeken, maar heb me toch wel vermaakt hoor!
geniet nooit met mate
  woensdag 23 februari 2005 @ 21:58:59 #95
78780 deedeetee
pi_25221716
Hmzzz vond het boek hiervoor ook al tegenvallen, wacht wel tot het in de bieb te krijgen is voor het geval deze ook een beetje tegenvalt. Zonde van mijn geld anders.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 11:04:12 #96
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25726996
ben nu - mede door alle lyrische verhalen hier - in de Bewoonde Wereld bezig...
wow idd geweldig!! staat nu [ben op ong. blz 200] al bovenaan m'n lijstje, samen met Onderhuids
pi_25811773
M'n moeder heeft er net 2 uit (had ze gekregen) en ik ben me aan het afvragen of ik het wat ga vinden. Ga denk ik binnenkort eens proberen. Welke zou ik beginnen: "De rode kamer" of "Bewoonde wereld"??
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  vrijdag 1 april 2005 @ 00:51:56 #98
13857 Nokia3310
pi_25896567
Kan 'Catch me when I fall' nergens vinden in Londen! Hij zou hier al lang uit moeten zijn maar geen een van de boekenwinkels waar ik het probeer heeft hem... Morgen nog maar eens proberen!

Update: zie net bij amazon dat hij hier pas in mei uitkomt! Erg raar, want eerst zou hij op 14 februari uitkomen... Het verklaard in ieder geval wel waarom de boekenwinkels het boek niet hadden, stond ook nergens in de computer. Dan maar in Nederland kopen
  vrijdag 1 april 2005 @ 18:55:11 #99
78780 deedeetee
pi_25912640
quote:
Op maandag 28 maart 2005 18:50 schreef Mr._T-Rex het volgende:
M'n moeder heeft er net 2 uit (had ze gekregen) en ik ben me aan het afvragen of ik het wat ga vinden. Ga denk ik binnenkort eens proberen. Welke zou ik beginnen: "De rode kamer" of "Bewoonde wereld"??
Bewoonde wereld
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:12:08 #100
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27578709
Bewoonde wereld heb ik ook in de kast staan. Maar ben er -heb hem nu 1 keer gelezen- niet echt wild van. De eerste paar hoofdstukken vond ik hem zelfs redelijk saai. Maar het zou ook kunnen dat ik de schrijfstijl niet gewend was. Wellicht kijk ik er anders tegenaan als ik meer boeken van dit duo heb gelezen.

Ik hoor en lees hier wel veel goede dingen over de boeken, dus ik ga toch nog maar eens een poging wagen.

Wat vinden jullie overigens van covers van de boeken?
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')