abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17464273
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 16:21 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, ze is links. Dat staat in het nieuwsbericht:
[..]

Duh.
.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  Moderator dinsdag 2 maart 2004 @ 16:39:17 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17464359
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 16:34 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]
bron?
srebrenica rapport

als je het ergens online vind wil ik het wel quoten voor je ook

ik ga er verder niet op in, zie Sidekick zijn suggestie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 16:40:46 #128
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17464389
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 16:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

toch heeft het ze uiteindelijk 50% van Bosnië Herzegovina opgeleverd met een etnische minderheid van wat 15%?
Volgens het CIA World Fact Book 37% van de bevolking. 48% is moslim, de rest Kroaat.
quote:
als leider van de krajina republiek
De Krajina is en was een deel van Kroatie. Je bedoelt de Republika Srpska.
  Moderator dinsdag 2 maart 2004 @ 16:41:34 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17464401
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 16:21 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, ze is links. Dat staat in het nieuwsbericht:
[..]

Duh.
gna

het moment dat de uitkeringen stopgezet worden is er wereldvrede in Nederland
alle buitenlanders gaan naar het buitenland en alle linkse mensen gaan dood van de honger ... valt alleen nog te bezien hoe dat met het buitenland gaat lopen qua wereldvrede
  dinsdag 2 maart 2004 @ 16:42:00 #130
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17464412
quote:
PvdA stelt evenredige vertegenwoordiging ter discussie

Niesco Dubbelboer i, woordvoerder bestuurlijke vernieuwing van de PvdA-Tweede-Kamerfractie, wijst het voorstel van minister De Graaf voor herziening van het kiesstelsel af. Hij vindt dat voorstel niet ver genoeg gaan en pleit in een artikel in 'Trouw' voor herinvoering van het meerderheidsstelsel zoals dat voor 1917 bestond. Daarmee wordt de bestaande evenredige vertegenwoordiging ter discussie gesteld.

Het PvdA-Kamerlid vindt dat in het voorstel-De Graaf de kiesdistricten te groot worden. Hij denkt dat daarmee de beoogde versterking van de band tussen kiezer en gekozene niet zal worden gerealiseerd. Met verkiezingen van alle 150 zetels in districten zou dat doel wel worden bereikt. Ieder Kamerlid moet dan namelijk zijn eigen zetel veroveren.

Dubbelboer noemt het voorstel van De Graaf 'haastig en onzorgvuldig'. Hij wil daarom een fundamentele discussie over het kiesstelsel. Voor afschaffing van de evenredige vertegenwoordiging is herziening van de Grondwet nodig en dat betekent dat dit pas na verkiezingen kan worden gerealiseerd.
Hij ook al... .
  Moderator dinsdag 2 maart 2004 @ 16:42:14 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17464417
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 16:40 schreef freako het volgende:

[..]

Volgens het CIA World Fact Book 37% van de bevolking. 48% is moslim, de rest Kroaat.
[..]

De Krajina is en was een deel van Kroatie. Je bedoelt de Republika Srpska.
ja zoiets iig, zie sidekick zijn suggestie op de vorige pagina
  Moderator dinsdag 2 maart 2004 @ 16:43:11 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17464439
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 16:42 schreef freako het volgende:

[..]

Hij ook al... .
ik snap geen drol van dat hele bericht
pi_17464501
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 16:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

srebrenica rapport

als je het ergens online vind wil ik het wel quoten voor je ook

ik ga er verder niet op in, zie Sidekick zijn suggestie
Oke, laatste post hierover:

Veel wijst er op dat het om een centraal gegeven bevel van de Generale Staf van de VRS is gegaan. Voor politieke of militaire afstemming met Belgrado zijn geen aanwijzingen. De betrokkenheid van de toenmalige president Karadzic (Republik Srpska) is onduidelijk. Het zwaartepunt voor de verantwoordelijkheid van de massamoord lag hoe dan ook in militaire kring. De centrale rol van Mladic was daarbij onmiskenbaar en is niet aan twijfel onderhevig. Hij was dominant aanwezig in deze dagen en had duidelijk de leiding. Dat neemt de (mede)verantwoordelijkheid van anderen in leidende posities in de VRS, het Drina Korps en in de speciale troepen en veiligheidsdiensten niet weg.

http://www.vredesnaam.com/NIOD/NIOD2.html
http://www.sp.nl/service/dossiers/srebrenica/samenvattingniod.stm
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 16:50:14 #134
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17464589
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 16:42 schreef freako het volgende:

[..]

Hij ook al... .
Dubbelboer, een naam om te onthouden om tegen te werken.

Bah, ik hoop echt dat die democratische onzin niet door de gehele PvdA wordt overgenomen....
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  Moderator dinsdag 2 maart 2004 @ 16:52:35 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17464639
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 16:46 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Oke, laatste post hierover:

Veel wijst er op dat het om een centraal gegeven bevel van de Generale Staf van de VRS is gegaan. Voor politieke of militaire afstemming met Belgrado zijn geen aanwijzingen. De betrokkenheid van de toenmalige president Karadzic (Republik Srpska) is onduidelijk. Het zwaartepunt voor de verantwoordelijkheid van de massamoord lag hoe dan ook in militaire kring. De centrale rol van Mladic was daarbij onmiskenbaar en is niet aan twijfel onderhevig. Hij was dominant aanwezig in deze dagen en had duidelijk de leiding. Dat neemt de (mede)verantwoordelijkheid van anderen in leidende posities in de VRS, het Drina Korps en in de speciale troepen en veiligheidsdiensten niet weg.

http://www.vredesnaam.com/NIOD/NIOD2.html
http://www.sp.nl/service/dossiers/srebrenica/samenvattingniod.stm
daar gaat het mij niet om, daar kan ik het allemaal wel mee eens zijn wat mij stuit is dat meneer meerdere malen is gewaarschuwd wat er stond te gebeuren en niet zijn baan heeft opgegeven of de legerleiding heeft ontslagen (ik noem maar wat), ook door Milosevic volgens die Canadeze generaal die ze laatst hebben ondervraagd.

ik zal dr morgen of vanavond als ik tijd heb een topic over maken in C&H anders
  dinsdag 2 maart 2004 @ 16:57:22 #136
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17464712
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 16:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik snap geen drol van dat hele bericht
Meneer Dubbelboer wil het Engelse kiessysteem hier invoeren, dat hadden we hier al tot 1917. Dan is het land opgedeeld in 150 kiesdistricten. In elk kiesdistrict stelt een partij een kandidaat. Degene van de kandidaten die de meeste stemmen krijgt, wint de zetel. Is erg voordelig voor de PvdA en het CDA, en nadelig voor de anderen. Die Dubbelboer denkt dat "de band tussen kiezer en Kamerlid" versterkt. Wat een onzin.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 17:00:39 #137
35279 Parabola
Sapere aude
pi_17464783
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 16:50 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dubbelboer, een naam om te onthouden om tegen te werken.

Bah, ik hoop echt dat die democratische onzin niet door de gehele PvdA wordt overgenomen....
Een lelijk staaltje Machiavellisme. Nu de tegenstander op rechts zichzelf belachelijk maakt, wordt het tijd de pijlen op de aanvallers ter linkerzijde te richten. Die aanvallers zijn inhoudelijk te sterk, dus moet het via hervormingen van het kiesstelsel.

Los van mijn inhoudelijke weerstand tegen het districtenstelsel (minder democratisch dan one man one vote), lijkt het me ook machtspolitiek niet slim van de PvdA; regeren vereist dan een linkse meerderheid, terwijl ze nu nog met CDA samen kunnen.
Slaapt winter
en zomer
  Moderator dinsdag 2 maart 2004 @ 17:00:48 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17464788
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 16:57 schreef freako het volgende:

[..]

Meneer Dubbelboer wil het Engelse kiessysteem hier invoeren, dat hadden we hier al tot 1917. Dan is het land opgedeeld in 150 kiesdistricten. In elk kiesdistrict stelt een partij een kandidaat. Degene van de kandidaten die de meeste stemmen krijgt, wint de zetel. Is erg voordelig voor de PvdA en het CDA, en nadelig voor de anderen. Die Dubbelboer denkt dat "de band tussen kiezer en Kamerlid" versterkt. Wat een onzin.
aha zo is het duidelijk

dus in principe heb je dan grote kans dat lokale 'bekende Nederlanders' een grotere kans hebben om in de regering te komen????

denk dat emile ratelband bij hem in de buurt wel aardig wat stemmen heeft opgehaald?

ik ben er niet voor eerlijk gezegd, dan krijg je van die Amerikaanse praktijken waar Jan en Alleman in de running gaat (zeker gezien de 'moeite' die gedaan moet worden om een partij op te richten tegenwoordig).
pi_17464791
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 16:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

daar gaat het mij niet om, daar kan ik het allemaal wel mee eens zijn wat mij stuit is dat meneer meerdere malen is gewaarschuwd wat er stond te gebeuren en niet zijn baan heeft opgegeven of de legerleiding heeft ontslagen (ik noem maar wat), ook door Milosevic volgens die Canadeze generaal die ze laatst hebben ondervraagd.
Ik zeg niet dat je niet moet zeggen dat hij zijn baan had moeten opgeven. Maar ik vind het onterecht om de beste man nu al uit te maken voor oorlogsmisdadiger, nog voor hij een eerlijk proces heeft gekregen.
quote:
ik zal dr morgen of vanavond als ik tijd heb een topic over maken in C&H anders
.

Dit is echt mijn laatste post hierover
pi_17464818
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 17:00 schreef Parabola het volgende:
Een lelijk staaltje Machiavellisme. Nu de tegenstander op rechts zichzelf belachelijk maakt, wordt het tijd de pijlen op de aanvallers ter linkerzijde te richten. Die aanvallers zijn inhoudelijk te sterk, dus moet het via hervormingen van het kiesstelsel.

Los van mijn inhoudelijke weerstand tegen het districtenstelsel (minder democratisch dan one man one vote), lijkt het me ook machtspolitiek niet slim van de PvdA; regeren vereist dan een linkse meerderheid, terwijl ze nu nog met CDA samen kunnen.
We kunnen natuurlijk ook de Eerste Kamer hervormen en uitbreiden naar 150 leden. De Tweede Kamer wordt volgens het districtenstelsel gekozen, de Eerste Kamer volgens 'one man one vote'. Zo hebben we het beste van beide systemen .
  Moderator dinsdag 2 maart 2004 @ 17:03:05 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17464824
hij heeft zijn staatshoofd in het zand gestoken.

maar goed ik snap je probleem idd wel ja
  dinsdag 2 maart 2004 @ 17:07:21 #142
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17464901
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 17:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

dus in principe heb je dan grote kans dat lokale 'bekende Nederlanders' een grotere kans hebben om in de regering te komen????
Ja en nee. Je hoeft niet per se in het district waar je woont kandidaat te staan, tenminste in Engeland niet. De kopstukken worden dan altijd op "veilige zetels" gedumpt. Wouter Bos komt dan dus ergens in Oost-Groningen terecht , of in een arbeidersbuurt in Amsterdam. JPB ergens in Zeeland ofzo, en Van Aartsen in Wassenaar. Marijnissen in Oss, Van der Vlies en Rouvoet op de Veluwe en Halsema ergens in de grote stad.

Maar om een zetel te winnen zou je bijvoorbeeld een populaire wethouder uit die buurt kandidaat kunnen stellen voor die zetel. Kandidaten krijgen nu al veel voorkeursstemmen uit hun eigen regio, vooral bij partijen als het CDA.
quote:
denk dat emile ratelband bij hem in de buurt wel aardig wat stemmen heeft opgehaald?
Waar, in Arnhem? Zal best meegevallen zijn. Hij bakte er niks van in het hele land, dus ook in Arnhem niet.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 17:17:32 #143
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17465083
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 17:07 schreef freako het volgende:

Waar, in Arnhem? Zal best meegevallen zijn. Hij bakte er niks van in het hele land, dus ook in Arnhem niet.
Hij bakte wel poffertjes.

Hehe, maar een distictenstelsel hoeft niet dom te zijn voor de PvdA. Het zal niet tussen links en rechts gaan. Het zal tussen sociaal-progressief en liberaal conservatief gaan denk ik. Toch wel een verschil.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  Moderator dinsdag 2 maart 2004 @ 17:19:35 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17465126
en vooral tussen gezichten

nee laten wij het maar lekker bij onze saaie grijze pakken houden

edit: af en toe een roze stropdas en een handvol schoothondjes mag evt ook wel maar dat moet niet te lang duren
pi_17465464
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 14:10 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

LOL , is dit een grapje?
Nee ik citeer alleen wat hij zei. Zou toch kunnen.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 17:40:57 #146
35279 Parabola
Sapere aude
pi_17465479
*Parabola draait Tool - Parabola

Slaapt winter
en zomer
  dinsdag 2 maart 2004 @ 17:43:08 #147
44857 Rechtse_Mensen
zijn ook mensen
pi_17465521
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 17:40 schreef Parabola het volgende:

Hoorde dat nummer laatst bij een goede vriend. Ik vroeg me al af of jouw username daarvandaan kwam. Is inderdaad mooie muziek
Wie ben jij om ons cultuurgoed te verdedigen tegen vreemde smetten als je niet eens weet hoe je een werkwoord vervoegd?
pi_17465527
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 17:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee ik citeer alleen wat hij zei. Zou toch kunnen.
In Euro's is de prijs van olie namelijk al sinds 2001 gelijk gebleven. In dollars is een vat olie veel duurder geworden.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 17:44:08 #149
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17465537
*Ype draait Radiohead - Kharma police

Hoi
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_17465553
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 17:40 schreef Parabola het volgende:

* pberends is playing Pointer Sisters - I'm So Excited.mp3

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')