Zojuist op de Schokkende ontdekking op Mars stelt geleerden voor probleemquote:Bewijzen dat Mars ooit een waterrijke wereld was, komt steeds dichterbij met gegevens verzonden door de Marsrover Opportunity die zich op de planeet Mars bevindt. De informatie kan leiden tot een biologische onthulling dat de planeet in het verleden en mogelijk zelfs nu nog, een buitenaardse wereld met leven is. Deze eventuele schokkende ontdekking stelt wetenschappers voor een probleem.
Op het Jet Propulsion Laboratory (JPL) in Pasadena, Californië zijn geruchten dat er iets fantastisch staat te gebeuren bij het onderzoeken van Mars. Op de plek waar de Opportunity nu onderzoek doet, hebben wetenschappers dingen ondekt waarvan onder strenge toezicht nog slechts een tipje gereviewed is.
Wetenschappers zijn er nog niet over eens hoe ze het bekend gaan maken. Er zijn geruchten dat de bekendmaking volgende week plaatsvindt, maar het is een probleem hoe en wie de dramatische ontdekkingen bekend gemaakt gaat maken. De bekendmaking van de schokkende ontdekkingen kunnen verregaande politieke gevolgen hebben.
Veel wetenschappelijke backlog met wetenschappelijke gegevens die de Marsrover heeft verzameld zijn binnen de laboratoriummuren gehouden. De bodem is bedekt met vreemde knikkers, er zijn haarachtige deeltjes ontdekt en andere vreemde dingen.
Er wordt gespeculeerd dat er zich in de bodem onder de Spirit en Opportunity vloeibaar water bevindt. Dit water kan bestaan omdat het erg zout is, en zodoende niet bevriest of verdampt. Volgende week worden de schokkende onthullingen bekend gemaakt.
Fuckin' a, bij mij ook niet!quote:Op zondag 29 februari 2004 23:08 schreef devv05 het volgende:
spannend!
maar even offtopic, maar dit bericht staat bij mij niet in de update tracker?
Politieke gevolgen zijn er wel degelijk. De planeet Mars is namelijk van niemand. Stel dat een wetenschapsteam uit Europa een vreemd gebied ontdekt. En even later vind een Amerikaas team een skelet (zoals hierboven als mogelijkheid geopperd). Wie heeft daar dan recht op? Wie mag het "claimen"? Wie mag daar vervolgens onderzoek naar doen? En reken maar dat het ene team niet zegt "Oh laat dat andere team dat maar onderzoeken". Integendeel, er is felle concurrentie gaande, niet alleen tussen teams maar ook tussen landen.quote:Op zondag 29 februari 2004 23:09 schreef -Beestje- het volgende:
waarom zouden ontdekkingen op mars in god's naam politieke gevolgen kunnen hebben. mischien voor gelovigen dat er niet alleen leven is was op aarde. Maar dan zal het wel gewoon genegeerd worden, gezecht worden dat God het daar heeft neergelegd om ons geloof te beproeven enz...
Nou laat ze maar komen met de foto's die ze achterhouden.quote:Op zondag 29 februari 2004 23:01 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Zojuist op de Schokkende ontdekking op Mars stelt geleerden voor probleem
Ik vraag me af wat ze nu daadwerkelijk gevonden (zouden) hebben. De foto's die we allemaal hebben gezien roepen toch heel veel vragen op. Ik vraag me dan gelijk af hoeveel ze zullen vrijgeven wat ze nu weten. Waarschijnlijk krijgen we alleen (vage) antwoorden op de verschijnselen op de foto's die publiekelijk zijn gemaakt (die knikkers bijv).....
Dat zijn de gaatjes van waar de rover geboord heeftquote:Op zondag 29 februari 2004 23:14 schreef bosgorilla het volgende:
wat is dit voor een soort graffiti?
The engineering and science teams are preparing to brush and then grind "Humphrey" with Spirit's rock abrasion tool. The hope is to remove as much dust as possible so they can examine the coating and then the exposed undersurface after grinding with the cameras and the miniature thermal emission spectrometer.quote:Op zondag 29 februari 2004 23:14 schreef bosgorilla het volgende:
wat is dit voor een soort graffiti?
He-le-maal niks. Het gaat alleen maar om geruchten. Er staat geen enkel feit in het FP-bericht en ook niet op space.com.quote:Op zondag 29 februari 2004 23:01 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat ze nu daadwerkelijk gevonden (zouden) hebben.
Dus ik kan mijn alienproof atoombunker maar beter afbestellen?quote:Op zondag 29 februari 2004 23:29 schreef K3 het volgende:
[..]
He-le-maal niks. Het gaat alleen maar om geruchten. Er staat geen enkel feit in het FP-bericht en ook niet op space.com.
En de geruchten van nieuwsposter Gersom(Mastermind) geloof ik als laatste.
Wat is dat toch altijd voor flauwekul dat men MIJ aanziet als degene die de geruchten bedenkt.quote:Op zondag 29 februari 2004 23:29 schreef K3 het volgende:
[..]
He-le-maal niks. Het gaat alleen maar om geruchten. Er staat geen enkel feit in het FP-bericht en ook niet op space.com.
Zijn er geen verdragen voor vondsten op zee buiten territoriale wateren. Op de zuid pool zijn ook meerde wetenschappelijke teams uit verschillende landen bezig en dit is ook geregeld schijnbaar. dit zou met een paar aanpassingen aan te passen zijn op de rest van het heelal.quote:Op zondag 29 februari 2004 23:13 schreef twiFight het volgende:
[..]
Politieke gevolgen zijn er wel degelijk. De planeet Mars is namelijk van niemand. Stel dat een wetenschapsteam uit Europa een vreemd gebied ontdekt. En even later vind een Amerikaas team een skelet (zoals hierboven als mogelijkheid geopperd). Wie heeft daar dan recht op? Wie mag het "claimen"? Wie mag daar vervolgens onderzoek naar doen? En reken maar dat het ene team niet zegt "Oh laat dat andere team dat maar onderzoeken". Integendeel, er is felle concurrentie gaande, niet alleen tussen teams maar ook tussen landen.
Als er echt iets belangrijks te vinden is, zal (zoals altijd), het recht van de sterkste gelden. De vraag is dus wat de sterkste (in dit geval de NASA), met die macht zal doen.quote:Op zondag 29 februari 2004 23:42 schreef -Beestje- het volgende:
[..]
Zijn er geen verdragen voor vondsten op zee buiten territoriale wateren. Op de zuid pool zijn ook meerde wetenschappelijke teams uit verschillende landen bezig en dit is ook geregeld schijnbaar. dit zou met een paar aanpassingen aan te passen zijn op de rest van het heelal.
(okee politiek ik denk hier vast veel te simpel over![]()
)
daar heb je dus jezelf al beantwoord, gedeeltelijkquote:Op zondag 29 februari 2004 23:09 schreef -Beestje- het volgende:
waarom zouden ontdekkingen op mars in god's naam politieke gevolgen kunnen hebben. mischien voor gelovigen dat er niet alleen leven is was op aarde. Maar dan zal het wel gewoon genegeerd worden, gezecht worden dat God het daar heeft neergelegd om ons geloof te beproeven enz...
Hoezo, omdat ze dan olie naar aarde kunnen vervoeren?quote:Op maandag 1 maart 2004 00:16 schreef Badharing het volgende:
Misschien hebben die karretjes er wel olie gevonden, dat zou echt heeeele grote gevolgen hebben voor de politiek.
Maar ja, we weten het niet![]()
Omdat somige christennen de bijbel 100% letterlijk klopt en in de bijbel de aarde voor de zon zou zijn gemaakt moet de zon dus om de aarde draaienquote:Op maandag 1 maart 2004 00:04 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
daar heb je dus jezelf al beantwoord, gedeeltelijk
90% van de aardbevolking gelooft in een hogere macht, er zijn rijken en bijbehoren ontstaan door het geloof, politieke partijen steunen op geloof, er worden oorlogen gevoerd voor geloof..
ontdekkingen die 90% van de wereld ineens laat inzien dat het toch anders was dan dat zij eeuwen lang hebben gehoopt kunnen zeker wel voor zware politieke invloeden zorgen, zo erg dat het ene geloof het op het andere afschuift (stel christenen vinden iets wat een god zou weerleggen, natuurlijk pikken de moslims dat niet want die zien dat gewoon als lastering en geloofsbedreigend, wat dus zou uitlopen op een oorlog tussen die 2 geloven, om het maar even ruim te pakken)
http://www.space.com/scie(...)evidence_040229.htmlquote:Op zondag 29 februari 2004 23:29 schreef K3 het volgende:
[..]
lees het brookings report ! is wel een thread over geweest ! sorry search werkt nog nietquote:Wat voor (negatieve) politieke gevolgen of eventuele theologische implicaties kan dit nieuws mogelijk hebben?
Schets 'ns wat scenario's.
Islam gaat er nog steeds vanuit dat Adam en Eva het begin zijn...quote:Op maandag 1 maart 2004 01:52 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Wat voor (negatieve) politieke gevolgen of eventuele theologische implicaties kan dit nieuws mogelijk hebben?
Schets 'ns wat scenario's.
Weinig. Zo'n 0.15%. Het grootste bestanddeel is Koolstofdioxide, en een beetje stikstof en argonquote:Op maandag 1 maart 2004 10:30 schreef _Flea_ het volgende:
Kan toch haast niet anders dan dat ze bekend maken dat er leven op Mars is. Ben iig er benieuwd. Bevat de marsatmosfeer trouwens zuurstof o.i.d?
dan krijg ik er 20quote:Op maandag 1 maart 2004 11:29 schreef stigchel het volgende:
Ze zullen wel een sketel van een dinosaurus met een bord 'No Nukes' in zijn klauw hebben gevonden.
(tien punten voor de literaire referentie)
Sorry ik zal nooit maar dan ook nooooit meer in een groen marsman pakje naar de camera zwaaien terwijl ik aan het knikkeren ben op Marsquote:Op zondag 29 februari 2004 23:01 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat ze nu daadwerkelijk gevonden (zouden) hebben. De foto's die we allemaal hebben gezien roepen toch heel veel vragen op. Ik vraag me dan gelijk af hoeveel ze zullen vrijgeven wat ze nu weten. Waarschijnlijk krijgen we alleen (vage) antwoorden op de verschijnselen op de foto's die publiekelijk zijn gemaakt (die knikkers bijv).....
Daarom leven ze ook onder de grond........quote:Op maandag 1 maart 2004 12:30 schreef CyberRat het volgende:
[..]
dan krijg ik er 20
Mars atmosphere has life-killing chemical
Ik denk niet dat ze graag op het oppervlak leven, omdat het steeds meer planeet big brother aan het worden is met al die landers en satelieten.quote:Op maandag 1 maart 2004 15:53 schreef yanggie het volgende:
Daarom leven ze ook onder de grond........
Haha ja ik zie het voor me, zitten zij eerst een beetje naar ons te loeren met telescopen, zien ze opeens zo'n italiaan "CANALI! CANALI! CANALI!" AAAH die marsmannetjes en marsvrouwtjes schrikken zich dood en gaan snel onder de grondquote:Op maandag 1 maart 2004 16:05 schreef freud het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze graag op het oppervlak leven, omdat het steeds meer planeet big brother aan het worden is met al die landers en satelieten.
Nee, dat is niet kinderachtig.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 11:17 schreef -Pepe- het volgende:
kinderachtig dat iedereen ook meteen ruines, skeletten of een welkomstbord met hi earthlings verwacht..De rovers zijn gemaakt om water te vinden en dat zou een hele stap voorwaards zijn als dat gevonden wordt
Vloeibaar water is wel nieuws, mocht dat de ontdekking zijn. Dat brengt ons opeens HEEL VEEL dichterbij leven op Mars. Ik ben benieuwd en zal dan ook zeker dalijk de persconferentie gaan kijkenquote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:33 schreef freud het volgende:
Water is toch geen nieuws? Dat was toch al 40x bevestigd? Dat de Beagle niet werkt omdat hij aangereden is door een martian, DAT is nieuws.
^O^quote:Op dinsdag 2 maart 2004 19:25 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.nasa.gov/55644main_NASATV_Windows.asx
Misschien zendt CNN het uit? Is maar een suggestie, ik weet het eigenlijk nietquote:Op dinsdag 2 maart 2004 19:29 schreef smash789 het volgende:
Thanks voor die link naar de webcastMaar wordt de persconferentie ook gewoon op TV uitgezonden live? Ik kijk toch liever naar een TV
Lijkt me wel dat een zender het uitzend, schijnt toch een belangrijke persconferentie te zijn.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 19:29 schreef smash789 het volgende:
Thanks voor die link naar de webcastMaar wordt de persconferentie ook gewoon op TV uitgezonden live? Ik kijk toch liever naar een TV
precies. Dit is wetenschappelijk gezien een schokkende ontdekking, maar door dat kinderachtig gedoe verwacht iedereen hier meteen een groene mannetjes pretparkquote:Op dinsdag 2 maart 2004 20:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het bericht werd op de fp idd wat sensatiebelust gebracht....
Er zal vast nog wel water aanwezig zijn, vloeibaar of vast, in ondergrondse ruimtes..quote:Op dinsdag 2 maart 2004 20:43 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
wat een dramatische ontdekking
er is niet eens water...er was water
Zoals ik al zei in een eerdere post; Dat er water op mars was, was al lang bekend. Misschien niet officieel, maar voor mij was het iig niets nieuws. Dat mars ooit een stuk leefbaarder was (misschien wel leefbaarder dan onze aarde) is ook heel lang gesuggereerd. Ik ben door deze berichtgeving ook erg teleurgesteld eigenlijk...quote:precies. Dit is wetenschappelijk gezien een schokkende ontdekking, maar door dat kinderachtig gedoe verwacht iedereen hier meteen een groene mannetjes pretpark
Tenzij het bevroren of in gasvorm is.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:53 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
water is altijd vloeibaar
dan in het ijs of waterdampquote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:54 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Tenzij het bevroren of in gasvorm is.
Leven is idd zeker niet watergebonden of zongebonden. Organismen hoeven denk ik niet eens op koolstofbasis te bestaan. Daarmee maakt de kans dat er leven op Mars (en daarmee elke andere planeet) een stuk groter. Water is iig een voorwaarde voor de leefbaarheid van onze planeet, en leven elders met dezelfde voorwaarden zullen het meest op het onze lijken. Ik denk dat de meeste dat in buitenaards leven zoeken. Leven zoals wij het kennen.quote:Op woensdag 3 maart 2004 01:26 schreef Barbamama het volgende:
Wat ik zo bizar vind... We zitten in TRU. Dan moeten de meesten van ons, vaste bezoekers, toch allang weten dat leven niet per sé watergebonden isEr zijn ook andere verschijningsvormen, het gaat puur om energie, niet om water. Dus water of niet, laten we ons verdiepen in energieën en dimensies. Hoogst waarschijnlijk dat we mede-universumbewoners ontmoeten zodra we een beetje achter die dimensies kunnen kijken
Weten? Denken zal je bedoelen. Je weet toch dat de wetenschap daar niet op af kan gaan? Elke stap vooruit moet eerst 10 x gecheckt worden, dus dit is wel zeker een doorbraak.quote:Op woensdag 3 maart 2004 01:26 schreef Barbamama het volgende:
Wat ik zo bizar vind... We zitten in TRU. Dan moeten de meesten van ons, vaste bezoekers, toch allang weten dat leven niet per sé watergebonden isEr zijn ook andere verschijningsvormen, het gaat puur om energie, niet om water. Dus water of niet, laten we ons verdiepen in energieën en dimensies. Hoogst waarschijnlijk dat we mede-universumbewoners ontmoeten zodra we een beetje achter die dimensies kunnen kijken
Waar laat jij je dan door leiden? Je gevoel? Hoe kan je daarvan weten of het juist is?quote:Op woensdag 3 maart 2004 12:20 schreef Barbamama het volgende:
Ik denk dat de wetenschap achterloopt op de feiten, door zichzelf eigen beperkende gedachten op te leggen. Vragend om harde "wetenschappelijke" bewijzen schiet het niet op
Wetenschap is voor mij iets achterhaalds, ik geloof er niet in, vooral als je ziet hoe de wereld overgenomen is door geldwolven in plaats van mensen die uit liefde handelen.
Ervaren zal de nieuwe standaard worden en telepathie de manier om ervaringen uit te wisselen. Weten zal dan een nieuwe betekenis krijgen omdat het om een écht weten gaat in plaats van aannames die redelijk gemaakt kunnen worden door fysieke proefjes waarvan je maar moet geloven dat die met de beste bedoelingen gedaan en juist geïnterpreteerd zijn.
Die vaardigheid moeten we nog ontwikkelen. De nieuwetijdskinderen roepen al om een andere benadering, tijd dat scholen daarop inhaken, deze vaardigheden (zoals intuïtie) gaan trainen.quote:Op woensdag 3 maart 2004 16:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Waar laat jij je dan door leiden? Je gevoel? Hoe kan je daarvan weten of het juist is?
Ervaren gaat zeker een nieuwe standaard worden, maar dan wel omdat er veel geld mee te verdienen is. Kijk maar naar de nieuwe golf reclame van de laatste tijd, het gaat allemaal over belevenissen en ervaringen.quote:Op woensdag 3 maart 2004 12:20 schreef Barbamama het volgende:
Ik denk dat de wetenschap achterloopt op de feiten, door zichzelf eigen beperkende gedachten op te leggen. Vragend om harde "wetenschappelijke" bewijzen schiet het niet op
Wetenschap is voor mij iets achterhaalds, ik geloof er niet in, vooral als je ziet hoe de wereld overgenomen is door geldwolven in plaats van mensen die uit liefde handelen.
Ervaren zal de nieuwe standaard worden en telepathie de manier om ervaringen uit te wisselen. Weten zal dan een nieuwe betekenis krijgen omdat het om een écht weten gaat in plaats van aannames die redelijk gemaakt kunnen worden door fysieke proefjes waarvan je maar moet geloven dat die met de beste bedoelingen gedaan en juist geïnterpreteerd zijn.
WTF zijn nieuwetijdskinderen?quote:Op woensdag 3 maart 2004 17:00 schreef Barbamama het volgende:
[..]
Die vaardigheid moeten we nog ontwikkelen. De nieuwetijdskinderen roepen al om een andere benadering, tijd dat scholen daarop inhaken, deze vaardigheden (zoals intuïtie) gaan trainen.
probeer deze link voor de Live Feed in de toekomst ..Space walks en andere werkzaamheden worden er ook vaak uitgezonden.....gisteren nog een space walk om een ESA experiment te volbrengen !quote:Ik geloof dat je met satelliet NASA TV kan ontvangen, in Amerika is dit namelijk een normale zender.
Maar dat weet ik dus niet 100% zeker.
quote:Op woensdag 3 maart 2004 17:01 schreef EddyMR het volgende:
Ervaren gaat zeker een nieuwe standaard worden, maar dan wel omdat er veel geld mee te verdienen is. Kijk maar naar de nieuwe golf reclame van de laatste tijd, het gaat allemaal over belevenissen en ervaringen.
Wat niet is, kan nog komenquote:Maar liefde als hoofddrijfveer voor mensen? Dat is nooit het geval geweest, dus van overnemen zou ik niet praten.
Rustig maar, Grrrrrr!quote:Op woensdag 3 maart 2004 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
WTF zijn nieuwetijdskinderen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |