abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_582895
Ik heb niet veel tijd dus ik doe het ff snel.
quote:
Kinderen hebben het nog heel sterk, naarmate ze ouder worden (zeg de 5 gepasseerd) gaat het bij sommige weg. Bij andere blijft het 'hangen' meestal hebben kids het in de vorm van aura's zien e.d.
De laatste tijd lees ik veel over zgn. 'nieuwetijdskinderen'. Kinderen die een grotere feeling hebben met de natuur en emoties, maar ook met paranormale dingen. Ze voorvoelen iets, kunnen in de toekomst kijken of weten dingen die ze helemaal niet kunnen weten. Ik quo-te (kutwoord) dit stukje omdat kinderen dus wel vaker wat intuïtiever zijn, maar het schijnt nu vaker voor te komen dan eerst, en bij oudere kinderen. Ze zijn niet goed in wiskunde, kunnen heel erg shockerend zijn, you name it.

Zelf beschouw ik dit als bullshit van de bovenste plank. Het is de millenniumwisseling en elke ouder ziet ineens dat z`n kind paranormale gaven heeft. Ze lezen allemaal in de krant, er gebeurt toevallig es iets en 'hee, mijn kind = een nieuwetijdskind'.

Maar goed, er zijn vast mensen die hier anders over denken, of mogelijk ervaring hebben met dit fenomeen.

[vaag-mode on]
Of zou het werkelijk de geest van de tijd zijn? Zou de evolutie nu op het mentale vlak z`n intrede doen? Zijn de nieuwetijdskinderen de kinderen van de toekomst? Is er iets op handen?
[vaag-mode off - hier geloof ik dus zelf NIET in]

Any of them?

It is much easier to be critical than to be correct.
  zondag 24 december 2000 @ 23:33:46 #2
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_582916
quote:
Zelf beschouw ik dit als bullshit van de bovenste plank. Het is de millenniumwisseling en elke ouder ziet ineens dat z`n kind paranormale gaven heeft. Ze lezen allemaal in de krant, er gebeurt toevallig es iets en 'hee, mijn kind = een nieuwetijdskind'.
Zo denk ik er ook precies over. Het zijn de 'hoogbegaafden' van de 21e eeuw, dat was een jaar of wat geleden ook al zo'n hype... "Oh mijn kind doet het slecht op school, dan zal 'ie wel hoogbegaafd zijn". Volgens mij is dit echt wishful thinking van de kant van de ouders. Welke ouder wil er nu geen 'speciaal' kind?

Ik heb ook weleens een verklaring voor de opkomst van deze 'nieuwetijdskinderen' gelezen. Dat komt namelijk doordat de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog nu pas reïncarneren... Yeah right, geef mij het teiltje eens aan:

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zondag 24 december 2000 @ 23:43:42 #3
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_583006
Okee ik snap jullie punt heus wel,maar om nu alle ouders die beweren dat hun kind speciaal is over 1 kam te scheren vind ik wat sterk. Ja, er zijn een heleboel ouders die dat denken. Ik ken er eentje die beweert dat haar zoon eigenlijk Hercules is
Tsja dat is in mijn ogen bullshit.
feit is wel dat jonge kids gevoeliger zijn voor bepaalde dingen. Zoals ik al zei, bij de meeste ebt dat weg.

toen mijn middelste zoon drie jaar was, nog niet eens echt goed kon praten had hij het al over mijn aura, "mooie lichtjes" noemde hij die. De hond had ze ook , zei hij en zijn broer en de poes en noem maar op.
Een kind verzint dat niet. Waar zou hij dat op moeten pikken? Niet uit onze gesprekken want daar hadden we het nooit over.

Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_583130
Wat ik op de Pabo heb geleerd is dat kinderen tot en jaar of 6 dingen VEEL scherper waarnemen dan een volwassenen dan wel ouder kind.

hele kleine onbelangrijke details zien ze en onthouden ze bewust dan wel onbewust.

klinkt dus heel logisch dat die kinderen ook onverklaarbare dingen beter waarnemen. Dat ze daar dan een naam aan geven die in huin belevingswereld past zoals lichtjes lijkt me logisch, de taalkennis ontbreekt om dat uit te leggen.

Hoogbegaafd enzo vind ik persoonlijk BULLSHIT, noem het meerbegaafd, ook al denk ik dat iedereen een gave heeft die hij/zij alleen zelf verder kan ontwikkelen. Ik heb als kind ook heel veel problemen gehad met een hoop dingen waar ik me mee bezig hield en die werden door miemand begrepen, ik was gestoord enzo en heel erg slim.

fuck it, ik ben ook maar een gewone jongen alleen werd ik vaak niet begrepen en ja dat zijn dingen waardoor je als kind nog verder van de wereld af komt te staan. je kunt niet op zoek naar mensen die hetzelfde denken en hebben alleen je pouders.

als die je dan niet begrijpen wordt het moeilijk geloof me.

met mij is het uiteindelijk goed gekomen denk ik maar je ziet toch op elke basisschool zoveel verschillende kinderen en allemaal zijn ze ergens goed in.

als dat dan is in Wiskunde dan kun je goed leren, is dat in Engels of Nederlands heb je een talen knobbel. maar als dat in andere dingen is en je die niet kunt uiten omdat je niet weet hoe, dan ben je moeilijk opvoedbaar en noem maar op.

Oke er zijn ook kinderen die wel gewoon moeilijk opvoedbaar zijn dat is ook waar maar ook een hoop die op zo'n jonge leeftijd gefrustreerd rondlopen omdat ze niet begrepen worden.

pi_583215
helaas geldt voor veel opleidingen dat ze zeer eenzijdig kijken naar rationele vaardigheden.
het doel van die opleiding is tenslotte ook om mensen klaar te stomen tot een specifieke taak in de maatschappij.
het is pas de laatste tijd dat men anders gaat kijken naar opleidingen: niet alleen maar een plek om technische vaardigheden op te doen, maar ook een mogelijkheid om je complete mens-zijn meer een kans te geven.

dat zal zeker bepaalde vaardigheden en eigenschappen in kinderen die vroeger werden onderdrukt of toch minstens genegeerd naar voren halen.

wellicht dat dat de indruk kan geven dat er inderdaad steeds meer kinderen komen die 'het licht' zien.

pi_583251
oke maar dat ze je op de Pabo leren dat kinderen tot hun 6de jaar veer kunnen waarnemen dat heeft niks met een specifieke studie richting te maken.

dat zijn zoals mij verteld tenminste wetenschappelijke feiten.

maar als je dan een combinatie legt met het bovennatuurlijke tja daar gaan ze dus op zo'n opleiding NIET op in.

ben er daarom ook maar mee gestopt.

maandag 25 december 2000 @ 00:29:19 #7
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_583388
quote:
Op 25 december 2000 00:11 schreef Harrie het volgende:

maar als je dan een combinatie legt met het bovennatuurlijke tja daar gaan ze dus op zo'n opleiding NIET op in.

ben er daarom ook maar mee gestopt.

zoals in meer dingen, met name de psychologie
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_583398
quote:
Op 25 december 2000 00:29 schreef Puckzzz het volgende:
zoals in meer dingen, met name de psychologie
ja, helemaal waar.
is ook traditioneel zo gegroeid.
freud heeft ooit gezegd dat alles wat valt onder het paranormale etc niets anders is dan onbegrepen hersenfysiologie.

oftewel - we snappen het nu nog wel niet maar het zijn toch allemaal doodnormale verklaarbare dingen.

dat er systemen bestaan die per definitie onverklaarbaar zijn was voor hem ondenkbaar.

uiteraard ben ik het daarmee volledig oneens.

pi_583490
quote:
Op 25 december 2000 00:33 schreef iteejer het volgende:
ja, helemaal waar.
is ook traditioneel zo gegroeid.
freud heeft ooit gezegd dat alles wat valt onder het paranormale etc niets anders is dan onbegrepen hersenfysiologie.

oftewel - we snappen het nu nog wel niet maar het zijn toch allemaal doodnormale verklaarbare dingen.

dat er systemen bestaan die per definitie onverklaarbaar zijn was voor hem ondenkbaar.

uiteraard ben ik het daarmee volledig oneens.

Ja anders heeft heel dit forum geen zin

maar wat is het verschil dan tussen zo'n dingen bij kinderen op jonge leeftijd en oudere mensen/kinderen ?

dat van die waarnemingen op jonge leeftijd dat geloof ik meteen maar wat moet een kind van 5 dan met die waarnemingen ???

maandag 25 december 2000 @ 01:06:43 #10
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_583510
quote:
Op 25 december 2000 01:01 schreef Harrie het volgende:
Ja anders heeft heel dit forum geen zin

maar wat is het verschil dan tussen zo'n dingen bij kinderen op jonge leeftijd en oudere mensen/kinderen ?

dat van die waarnemingen op jonge leeftijd dat geloof ik meteen maar wat moet een kind van 5 dan met die waarnemingen ???

mijn theorie daarover is dat die kids het dichtsbij hun vorige wereld staan, en dus sommige dingen nog onbewust 'weten' of voelen of zien, dat slijt naarmate ze verder groeien in hun huidige leven.
  maandag 25 december 2000 @ 01:09:56 #11
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_583523
Dat ouderen het niet hebben zou je ook zo op kunnen vatten, naar mate je ouder wordt gana je zintuigen achteruit je gehoor, je ogen, je reuk enz. Stel dat je voor die andere waarnemeningen ook zintuigen hebben maar gewoon veel sneller "slijten" of nog niet genoeg ontwikkelt zijn, maar of 1000den jaren is het misschien wel normaal en heeft iedereen het.

Klinkt ongelooflijk en of er ook maar iets logisch aan is? maar goed 't is een verklaring doe er mee wat je wilt.

pi_583664
over het nog dichter bij je vorige wereld staan zijn de meningen verdeeld

maar het zou inderdaad best eens kunnen dat dat langzaam weggespoeld wordt door de rest van wat je allemaal moet leren op die leeftijd en waardoor je dus net als iedereen die dingen niet meer helder hebt na een jaartje of 6.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')