quote:Waarom deze lappen tekst?
Bron: http://www.skepsis.nl/indigo.htmlMeester Kryon is een soort engel die al een jaar of tien wordt gechanneld door de voormalige zakenman Lee Carroll. Hij heeft een hele serie boeken op zijn naam staan. Daarin legt hij onder meer uit hoe wij onze eigen realiteit creëren. Kryon verricht bovendien werkzaamheden aan de magnetische veldlijnen rond onze planeet. Die moeten worden gewijzigd voordat de aarde en de mensheid kunnen overgaan naar de hogere spirituele frequentie van de nieuwe tijd.
Enkele jaren geleden begon Kryon te spreken over de Indigo-kinderen die momenteel massaal naar de aarde komen. Zij zijn vernoemd naar de donkerblauwe kleur van hun aura. Deze kinderen zijn hier met een speciale missie. Ze ondersteunen de overgang naar een hoger vibratieniveau en bereiden ons voor op een nieuwe tijd waarin hun bijzondere kwaliteiten op de voorgrond zullen staan. Zij zijn de voorlopers van een evolutionaire stap in de geschiedenis van de mensheid, de transformatie naar de spirituele en intuïtieve mens. Ze zijn onze hoop voor de toekomst als leiders van een liefdevolle en rechtvaardige wereld zonder geweld en concurrentie. De Indigo's beschikken reeds over het nieuwe bewustzijn. Vaak zijn het 'oude zielen' die al vele levens achter zich hebben en de wijsheid van Atlantis of van het oude Egypte nog met zich meedragen. Er zijn ook Indigo's die uit een ander zonnestelsel of uit een hogere dimensie komen.
Bron: http://www.indigokinder.de/die_indigo_kinder_holland_2.htmDie nieuwe kinderen zijn gearriveerd.
Het valt steeds meer mensen, vooral ouders en leraren op, dat de kinderen anders zijn en sich anders gedragen. Het lijkt wel of de kloof, die er altijd wel tussen de generaties is, dit keer groter is en wij, als collectief, de kinderen meer ruimte en aandacht moeten geven om in onze samenleving hun plaats te kunnen vinden om zich te ontwikkelen. Veel kinderen tonen bijzondere gedragspatronen als para-normaliteit of hyperintelligentie. Zijn fijngevoelig, intuitief, hebben veel liefde voor de mensen, de dieren en de natuur of tonen tekenen van hyperactiviteit, ADD of dyslexie en worden van velen als lastig, ongemakkelijk, a-normal, niet goed opgevoed, rebellisch, opstandig en niet geinteresseerd "bevonden".
Hoewel onze hectische, materialistische, mental georienteerde samenleving eigenlijk intuitie niet echt toelaat, is het interessant te zien dat deze kinderen toch proberen sich van hun gevoelens en intuitie te laten leiden. Toch komt het te vaak voor dat ze niet herkend worden, dat hun eigenschappen niet aangenomen worden. Ze dwingen vaak hun ouders, leerkrachten, therapeuten en anderen tot aan hun eigen grenzen te gaan. Dit resulteert vaak in onharmonische toestanden en onnodige maatregelen. Vaak voelen de kinderen zich tussen de volwassenen en ook tussen de kinderen eenzaam, niet echt begrepen en ten onrechte behandeld, wat wederom tot nog grotere complicaties voert. Hun intuitie, hun instelling, hun gaves en hun capaciteiten zorgen ervoor dat de indigo kinderen of de nieuwetijdskinderen het leven heel anders betrachten en ervaren als wij het doen. Dat ze vaak niet begrepen worden kan grote invloed op hun gedrag hebben en ertoe leiden, da ze zich dan ook vaak niet op hun gemak, niet beschermd of geliefd voelen.Bron: http://www.wirehub.nl/~wvandenberg/indigo%5Bnl%5D.htm
Vanaf het begin van de aarde zijn er cycli ontstaan, zoals de jaargetijden, dagen, maanden, jaren, eeuwen, etc.
Een grotere cylcus is die van ongeveer 26.000 jaar (13 x 2000). Iedere 26.000 jaar loopt deze af en begint een nieuwe.Het jaar 2000 is niet alleen een nieuwe eeuw, maar vormt ook binnen een aantal jaar ook het begin van een nieuwe grote cyclus. De grote cyclus kenmerkt zich iedere keer door een verandering van het bewustzijn van de mensen, die dan op aarde aanwezig zijn.
Ruim voor deze verandering worden er al kinderen geboren, die het nieuwe bewustzijn al meegekregen hebben. Dit voormkomt o.a. dat de veranderingen te sterk zouden gaan verlopen.
Sinds het begin van de jaren negentig zijn het merendeel van de kinderen, die geboren worden indigo kinderen. Maar ook daarvoor kwamen zij al.
Waarom Indigo kinderen?
Deze kinderen worden Indigo kinderen genoemd, omdat ze geboren worden onder de straal van de nieuwe tijd. Wij zijn voor het merendeel geboren onder de violette straal en Indigo kinderen onder de Indigo straal.
Indigo us eeb diepe kleur blauw (een mengeling van violet en paars). Sommige mensen kunnen deze kleur ook rond de kinderen waarnemen (in de Aura).
Verschil tussen Violet en Indigo
Mensen die onder dViolette straal geboren worden hebben een twee of drie dimensionaal bewustzijn. Wij werken dan ook vaak in platte vlakken, het maximum zelfs van ons voorstellings vermogen is drie dimensionaal.
Kinderen of mensen van de nieuwe tijdm Indigo's, hebben een vier of vijf dimensionaal bewustzijn. Dit houdt in dat ze alles wat op hun af komt op een andere manier waarnemen en opslaan dan wij.
Voorbeelden (Indigo's zijn)
Bijzonder gevoelig voor impulsen uit hun omgeving.
Bijzonder intuitief
Zien, horen, proeven, ruiken en voelen dingen, die wij niet kunnen waarnemen.
Wij proberen door allerlei cursussen en workshops deze gevoeligheid weer te ontwikkelen. Zij komenop aarde met deze vermogens.
Belangrijkste verschilDe indigo kinderen weten hun missie in dit leven. Ze weten waarom ze op aarde gekomen zijn en ze zijn er trots op.
Wij zijn vaak op zoek naar wat we willen zijn, doen en hebben. De indigo's weten precies wat ze willen, doen en hebben en vragen zich af waarom wij dat niet weten. Zij als kind weten het wel en wij als volwassenen weten het niet. Ze worden geboren met een gevoel van trots en zijn heel blij met zichzelf en deze wereld.
Er is iemand die het sterke vermoeden heeft uitgesproken dat ik zo'n kind ben (en dit terwijl ik die persoon niet ken maar á la).
Zij heeft dit gebaseerd op verschillende hier boven genoemde feiten.
En ze "voelt" het.
Ik had hier nog nooit van gehoord en ben na het lezen van al deze info niet echt overtuigd van het bestaan van deze kinderen.
Wie kent dit fenomeen?
Wie weet wat voor criteria erbij gebruikt worden behalve wat er genoemd wordt? Ik vind het nogal natte vinger werk persoonlijk.
Ik ben dus gewoon benieuwd.
2136 kan ook een net wat ander getal zijn en dan is dus 25632 ook net wat anders.
Als jij zelf twijfeld over of je wel of niet "indigo" bent, dan ben je het niet. Een indigo weet zijn/haar doel in het leven en zal niet twijfelen over de beschrijving die gegeven wordt.
- Een Indigo -
quote:Als je je aangesproken voelt is dat niets iets van mij, maar het was gewoon iets wat in mijn gedachten schoot.
Op dinsdag 5 november 2002 12:50 schreef Rick_1001 het volgende:
Wat in mijn antwoord is niet serieus, dan ?
verder geloof ik niet eens in het bestaan van dit fenomeen dus hoe kan ik dan er geen zijn?
Ik vraag gewoon of er meer mensen ervaringen mee hebben en zo ja, wat dan.
De voorlijke kennis van een indigo is de voornaamste manier waaraan je ze kan herkennen. Je zult ongetwijfeld kinderen kennen (of gaan kennen) dir op de 1 of andere manier anders denken en reageren op bepaalde situaties dan anderen. Ik denk als je dat ziet dat je dan snel overstag bent in het wel of niet "geloven" in indigo kinderen.
quote:Tuurlijk zijn bepaalde kinderen anders dan anderen, ik heb ook gelezen dat het vaak samen gaat met bijv. autisme of psychiatrsiche ziektes, maar wat heeft anders zijn te maken met de nieuwe wereld orde?
Op dinsdag 5 november 2002 13:06 schreef Rick_1001 het volgende:
Goed, het leek een direct antwoord op mijn reply. Je gelooft niet in het fenomeen, maar wilt weten welke criteria er gebruikt worden. Ik neem aan dat je de stukjes die je gepost hebt zelf hebt gelezen, want alle informatie die er zoal over bekend is staat er wel in.De voorlijke kennis van een indigo is de voornaamste manier waaraan je ze kan herkennen. Je zult ongetwijfeld kinderen kennen (of gaan kennen) dir op de 1 of andere manier anders denken en reageren op bepaalde situaties dan anderen. Ik denk als je dat ziet dat je dan snel overstag bent in het wel of niet "geloven" in indigo kinderen.
quote:Dus kinderen die 'anders' zijn lopen een grotere kans om indigo te zijn.
Op dinsdag 5 november 2002 13:06 schreef Rick_1001 het volgende:
Goed, het leek een direct antwoord op mijn reply. Je gelooft niet in het fenomeen, maar wilt weten welke criteria er gebruikt worden. Ik neem aan dat je de stukjes die je gepost hebt zelf hebt gelezen, want alle informatie die er zoal over bekend is staat er wel in.De voorlijke kennis van een indigo is de voornaamste manier waaraan je ze kan herkennen. Je zult ongetwijfeld kinderen kennen (of gaan kennen) dir op de 1 of andere manier anders denken en reageren op bepaalde situaties dan anderen. Ik denk als je dat ziet dat je dan snel overstag bent in het wel of niet "geloven" in indigo kinderen.
Het zelf weten, is indigo dan niet gewoon een vorm van zelfvertrouwens/arogantie/verwaandheid, dat op deze manier wordt opgeleukt?
Even los hiervan. Die indigo wave loopt vanaf de jaren 90 volgens het verhaal. In hoeverre zullen er hier fok!kers zijn die indigo zijn dan?
De term is ooit bedacht zoals in het verhaal hierboven uitgelegd staat, maar het "weten" van zaken waar anderen geen weet van hebben zoals je "levensdoel" is waarin een indigo zich onderscheid van anderen. Dit is dus geen psychiatrische afwijking zoals autisme, etc.
(En dan nu met risico op veel gezeik)
Mijn "levensdoel" is observatie en verspreiding van kennis die niet bij iedereen bekend is. Dus ook over het bestaan van indigo's. Dit is de primaire reden dat ik een reply stuurde op je post !
quote:Tututut niet zo schreeuwen, ik lees het toch? Verklaar dan eens dat bijna overal dat wel genoemd wordt als opvallend kenmerk?
Op dinsdag 5 november 2002 13:16 schreef Rick_1001 het volgende:
Indigo zijn is GEEN afwijking !De term is ooit bedacht zoals in het verhaal hierboven uitgelegd staat, maar het "weten" van zaken waar anderen geen weet van hebben zoals je "levensdoel" is waarin een indigo zich onderscheid van anderen. Dit is dus geen psychiatrische afwijking zoals autisme, etc.
Mijn "levensdoel" is observatie en verspreiding van kennis die niet bij iedereen bekend is. Dus ook over het bestaan van indigo's. Dit is de primaire reden dat ik een reply stuurde op je post !
En waraom zou ik zeiken over je levensdoel? Alleen maar goed als je dat weet.
quote:Maar dat gedoe met die cycli klopt dus niet?
Op dinsdag 5 november 2002 13:16 schreef Rick_1001 het volgende:
Indigo zijn is GEEN afwijking !De term is ooit bedacht zoals in het verhaal hierboven uitgelegd staat, maar het "weten" van zaken waar anderen geen weet van hebben zoals je "levensdoel" is waarin een indigo zich onderscheid van anderen. Dit is dus geen psychiatrische afwijking zoals autisme, etc.
Verder zijn er zeer veel sceptici over het fenomeen, waarvan er een aantal overstag zijn gegaan door de bewijzen die stukje bij beetje naar voren komen.
quote:Dat lijkt mij eigenlijk ook het geval.
Op dinsdag 5 november 2002 13:08 schreef Roonaan het volgende:[..]
Het zelf weten, is indigo dan niet gewoon een vorm van zelfvertrouwens/arogantie/verwaandheid, dat op deze manier wordt opgeleukt?
quote:Als je meer wilt weten kun je eens kijken op www.nieuwetijdskinderen.nl
Op dinsdag 5 november 2002 12:39 schreef DarkElf het volgende:[..]
Waarom deze lappen tekst?
Er is iemand die het sterke vermoeden heeft uitgesproken dat ik zo'n kind ben (en dit terwijl ik die persoon niet ken maar á la).
Zij heeft dit gebaseerd op verschillende hier boven genoemde feiten.
En ze "voelt" het.Ik had hier nog nooit van gehoord en ben na het lezen van al deze info niet echt overtuigd van het bestaan van deze kinderen.
Wie kent dit fenomeen?
Wie weet wat voor criteria erbij gebruikt worden behalve wat er genoemd wordt? Ik vind het nogal natte vinger werk persoonlijk.Ik ben dus gewoon benieuwd.
quote:Die site benadert het vanuit een algemeen oogpunt, iig spreekt de stijl me meer aan merk ik.
Op dinsdag 5 november 2002 13:56 schreef ParAlien het volgende:[..]
Als je meer wilt weten kun je eens kijken op www.nieuwetijdskinderen.nl
Zelf voel ik me tot op bepaalde hoogte aangesproken, maar de manier van omgang bevalt mij niet. Te 'lief' en daarom in mijn ogen een tikkeltje schijnheilig.
Kijk en oordeel zelf
Heel heel vroeger, bastard kon net lopen, eten, en praten toen kwam mijn moeder met het verhaal dat er speciale kinderen bestonden, kinderen die de nieuwe wereld zouden bewandelen en andere mensen moesten klaar maken voor de nieuwe wereld.
Het zouden kinderen zijn met een zeer hoog inlevingsgevoel, die dicht bij de natuur zouden staan, zeer fijngevoelig.
Nu ik dit zo lees komen die herrineringen weer boven zetten... allerlei herrineringen...
Daarbij komt dat het hele principe van meerdere energieniveaus en zo in mijn ogen een leuk sprookje is, maar niet meer dan dat. Het blijft apart dat iemand naar je toe komt en dit over je zegt...
quote:Idd
Op dinsdag 5 november 2002 14:16 schreef freud het volgende:
Het blijft apart dat iemand naar je toe komt en dit over je zegt...
quote:Jij vind het allemaal maar een sprookje, dit komt op mij dom, onintelligent, egoïstisch en vooral ongeinteresseerd over.
Op dinsdag 5 november 2002 14:16 schreef freud het volgende:
Ik heb juist het idee dat kinderen ongeintresseerder, egoistischer en dommer worden hoor. Mijn vriendin zit in het onderwijs, en die is ook niet echt te spreken over de intellectuele vermogens die kinderen hebben. Het lijkt in mijn ogen of er steeds meer kids komen die allemaal denken van 'wat maakt het ook uit'.Daarbij komt dat het hele principe van meerdere energieniveaus en zo in mijn ogen een leuk sprookje is, maar niet meer dan dat. Het blijft apart dat iemand naar je toe komt en dit over je zegt...
quote:Reageer dan niet.
Op dinsdag 5 november 2002 14:16 schreef Bastard het volgende:
Ik ben ook zeer sceptisch maar je kunt toch normaal doen?
quote:Zeg
Op dinsdag 5 november 2002 14:23 schreef DarkElf het volgende:[..]
Reageer dan niet.
Ik ben ook zeer sceptisch maar je kunt toch normaal doen?
quote:Besteld
Op dinsdag 5 november 2002 13:28 schreef Rick_1001 het volgende:
lees "The indigo children" ISBN:1561706086
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |