Nu.nlquote:Hagenaars die op bijstandniveau leven en kunnen aantonen dat zij familie hebben die woont in het aardbevingsgebied in Marokko, kunnen van de gemeente geld krijgen voor een vliegticket. Een gemeentewoordvoerder zei zaterdag dat het gaat om een gift van maximaal 450 euro, die uit de bijzondere bijstand wordt gehaald.
De regeling is speciaal naar aanleiding van de aardbeving in het leven geroepen. Personen die er gebruik van willen maken, moeten laten zien dat ze eerste- of tweedegraads bloedverwanten in het rampgebied hebben. Achteraf moeten ze hun vliegticket als bewijs aan de gemeente overleggen. De zegsman kon niet aangeven hoeveel mensen mogelijk gebruik willen maken van de eenmalige voorziening.
Dat zei zo'n hoge militair ook al voor 2Vandaag. Ik dat geval zou hij allang dood zijn. Maar het zou me echt niet verbazen als ze het vlak voor de verkiezingen bekend maken. Typisch Bush. Die doet alles om herkozen te worden. Tripje naar mars/maan, belastingverlaging, verbieden homohuwelijken, Saddam oppakken, en tegen die tijd Bin Laden showen.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:25 schreef DrWolffenstein het volgende:
Bin Laden zou zijn opgepakt![]()
Slaat ook nergens op, dit is pure discriminatie van andere mensen waarvan hun familieleden elders liggen te sterven. Echt van de zotte deze onzin. Gemeentes moeten zoveel mogelijk macht worden afgenomen.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:37 schreef Lithion het volgende:
[..]
Nu.nl
Kun je, als je op bijstandsniveau leeft, ook aanspraak maken op geld uit de bijzondere bijstand voor een vliegticket als er een familielid van je in een ver land op sterven ligt? Zoniet, dan is dit weer eens een knap staaltje aardbevinggekte van de lokale overheden. Ze beginnen onderhand steeds meer ministaatjes te lijken.
Er is imo een groot verschil tussen een "natuurlijke" verwachtte dood, dan een plotselinge dood waarbij er familieleden achtergelaten worden. Wat dacht je van neefjes en nichtjes die nu geen ouders hebben....die hebben ook ff verzorging nodig hoor.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:37 schreef Lithion het volgende:
[..]
Nu.nl
Kun je, als je op bijstandsniveau leeft, ook aanspraak maken op geld uit de bijzondere bijstand voor een vliegticket als er een familielid van je in een ver land op sterven ligt? Zoniet, dan is dit weer eens een knap staaltje aardbevinggekte van de lokale overheden. Ze beginnen onderhand steeds meer ministaatjes te lijken.
Postercampagne moslimhomo'squote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er is imo een groot verschil tussen een "natuurlijke" verwachtte dood, dan een plotselinge dood waarbij er familieleden achtergelaten worden. Wat dacht je van neefjes en nichtjes die nu geen ouders hebben....die hebben ook ff verzorging nodig hoor.
Veel Afrikanen sterven een natuurlijke dood? Doe niet zo schijnheilig.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er is imo een groot verschil tussen een "natuurlijke" verwachtte dood, dan een plotselinge dood waarbij er familieleden achtergelaten worden. Wat dacht je van neefjes en nichtjes die nu geen ouders hebben....die hebben ook ff verzorging nodig hoor.
Blijkbaar begrijp je mijn post niet, rustig lezen.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:44 schreef pberends het volgende:
[..]
Veel Afrikanen sterven een natuurlijke dood? Doe niet zo schijnheilig.
Er staat nergens in het artikel dat het uitsluitend om dát soort gevallen gaat. Iedereen die familie in het aardbevingsgebied heeft leven en zelf op bijstandsniveau leeft in Nederland kan er op kosten van de gemeenschap naartoe. Dus het doet er niet eens toe of er daadwerkelijk iemand is omgekomen in de familie. Vandaar ook mijn vraag, het lijkt me niet meer dan redelijk om dan ook consequent te zijn en iedereen die op bijstandsniveau leeft en voor dringende familiezaken naar het buitenland zou moeten gaan dat geldbedrag aan te bieden, maar ik zie het het liefst helemaal niet gebeuren. Waarom werd dit niet aan de Iraanse gemeenschap aangeboden door de gemeente Den Haag? Echt volslagen belachelijk hoe selectief die gemeenten hier te werk gaan... tijd voor een grote schoonmaak onder de lokale overheden om ervoor te zorgen dat ze zich eens gaan richten op waar ze voor in het leven geroepen zijn: lokale aangelegenheden.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:39 schreef Mutant01 het volgende:
Er blijft een groot verschil, het gaat hier namelijk niet om mensen die naar Casablanca gaan, maar naar het rampgebied. Dus niet "iedere familieaangelegenheid". Je moet niet zo selectief lezen imo. Dat de Iraanse gemeeschap niets heeft gekregen, daar kan IK niets aan doen en de Marokkanen in Den Haag ook niet.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:56 schreef Lithion het volgende:
[..]
Er staat nergens in het artikel dat het uitsluitend om dát soort gevallen gaat. Iedereen die familie in het aardbevingsgebied heeft leven en zelf op bijstandsniveau leeft in Nederland kan er op kosten van de gemeenschap naartoe. Dus het doet er niet eens toe of er daadwerkelijk iemand is omgekomen in de familie. Vandaar ook mijn vraag, het lijkt me niet meer dan redelijk om dan ook consequent te zijn en iedereen die op bijstandsniveau leeft en voor dringende familiezaken naar het buitenland zou moeten gaan dat geldbedrag aan te bieden, maar ik zie het het liefst helemaal niet gebeuren. Waarom werd dit niet aan de Iraanse gemeenschap aangeboden door de gemeente Den Haag? Echt volslagen belachelijk hoe selectief die gemeenten hier te werk gaan... tijd voor een grote schoonmaak onder de lokale overheden om ervoor te zorgen dat ze zich eens gaan richten op waar ze voor in het leven geroepen zijn: lokale aangelegenheden.
Je kunt ook te ver gaan in domme samenzweringstheorien.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:57 schreef Monidique het volgende:
Volgens een stukje in de Volkskrant van een of andere Amerikaan zitten de Verenigde Staten achter de chaos in Haiti. De conservatieven houden niet van de 'linkse' en door Clinton in het zadel geholpen Arristide en hebben de internationale financiele organisaties opdracht gegeven geen steun te geven aanhet armste land van de Amerika's.
Het dóet er niet toe wáár ze naar toe gaan, maar de reden waarom. Er is daar een ramp gebeurd ja en er zijn familieleden die daaronder te lijden hebben gehad en wanwege dat laatste biedt de gemeente Den Haag aan om het vliegticket te betalen. Maar een oom van een bijstandsmoeder die in de VS op sterven ligt is dan net zo'n goede reden om haar een vliegticket aan te bieden, maar dat lijkt me niet te gebeuren. Het is immers in het geval van de aardbeving in Iran of Turkije ook niet gebeurd afaik. Verdomd selectief dus.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:02 schreef Mutant01 het volgende:
Er blijft een groot verschil, het gaat hier namelijk niet om mensen die naar Casablanca gaan, maar naar het rampgebied.
Dat zeg ik ook helemaal niet, DUH. Ga nou niet zo zielig zitten miepen dat ik jou of de Marokkaanse gemeenschap de schuld zou geven want dat doe ik niet. Ik zeg juist duidelijk dat de gemeenten volledig door aan het slaan zijn wat betreft waar zij hun geld aan uitgeven en hoe selectief zij dat doen.quote:Dat de Iraanse gemeeschap niets heeft gekregen, daar kan IK niets aan doen en de Marokkanen in Den Haag ook niet.
Lees de OP eensquote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:05 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Je kunt ook te ver gaan in domme samenzweringstheorien.![]()
![]()
Stel je alsjeblieft niet zo aan, het gaat hier om maximaal 450 euro en daar mogen alleen subsidietrekkers gebruik van maken. Je doet alsof er miljoenen over toonbank worden gesmeten.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:07 schreef Lithion het volgende:
[..]
Het dóet er niet toe wáár ze naar toe gaan, maar de reden waarom. Er is daar een ramp gebeurd ja en er zijn familieleden die daaronder te lijden hebben gehad en wanwege dat laatste biedt de gemeente Den Haag aan om het vliegticket te betalen. Maar een oom van een bijstandsmoeder die in de VS op sterven ligt is dan net zo'n goede reden om haar een vliegticket aan te bieden, maar dat lijkt me niet te gebeuren. Het is immers in het geval van de aardbeving in Iran of Turkije ook niet gebeurd afaik. Verdomd selectief dus.
[..]
Dat zeg ik ook helemaal niet, DUH. Ga nou niet zo zielig zitten miepen dat ik jou of de Marokkaanse gemeenschap de schuld zou geven want dat doe ik niet. Ik zeg juist duidelijk dat de gemeenten volledig door aan het slaan zijn wat betreft waar zij hun geld aan uitgeven en hoe selectief zij dat doen.
Waarom is dat zo dom? De conservatieven vreesden een soort Fidel Castro en Amerika heeft een flinke lijst als het gaat om interventie in binnenlandse aangelegenheden van Amerikaanse landen.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:05 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Je kunt ook te ver gaan in domme samenzweringstheorien.![]()
![]()
Het doet er niet toe om welke omvang het gaat, het is en blijft gemeenschapsgeld. Bovendien moet het dan ook consequent uitgegeven worden en niet bij het ene persoonlijk leed wel en bij het andere niet of zelfs bij de ene aardbeving wel en bij de andere niet. Dat is gewoon volslagen idioot.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:10 schreef Mutant01 het volgende:
Stel je alsjeblieft niet zo aan, het gaat hier om maximaal 450 euro en daar mogen alleen subsidietrekkers gebruik van maken.
Het gaat bij allebei om persoonlijk leed, niets meer en niets minder.quote:Nogmaals, ik vind een ramp niet te vergelijken met een normaal stervensgeval.
Invloed van de VS op Midden en Latijns-Amerikaanse regeringen is vrij groot ja.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:57 schreef Monidique het volgende:
Volgens een stukje in de Volkskrant van een of andere Amerikaan zitten de Verenigde Staten achter de chaos in Haiti. De conservatieven houden niet van de 'linkse' en door Clinton in het zadel geholpen Arristide en hebben de internationale financiele organisaties opdracht gegeven geen steun te geven aanhet armste land van de Amerika's.
Dus.
De chaos is daar ontstaan omdat de president in 10 jaar nog helemaal niks heeft bereikt. Het land is alleen maar armer en armer geworden. En ik denk niet dat de conservatieven veel invloed hadden onder Clinton, dus.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarom is dat zo dom? De conservatieven vreesden een soort Fidel Castro en Amerika heeft een flinke lijst als het gaat om interventie in binnenlandse aangelegenheden van Amerikaanse landen.
Wat een non maatregelen weer. Het zijn veranderingen aan het einde van de processen. We moeten juist veranderingen maken aan de basis/structuur van de maatschappij, hier helpt het totaal niet. Het is een druppel op een gloeiende plaat.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:21 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Middag.
Even wat regionaal nieuws:<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Scholieren als politici zeer sociaal bevlogen
-
Bron: LC</div></blockquote>
De president is er onder Clinton neergezet en dat vonden de conservatieven, die eerder de dictatuur in Haïto steunden, eigenlijk niet zo fijn. Nu zijn ze weer aan de macht en hebben alle hulp stopgezet aan het land.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:40 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
De chaos is daar ontstaan omdat de president in 10 jaar nog helemaal niks heeft bereikt. Het land is alleen maar armer en armer geworden. En ik denk niet dat de conservatieven veel invloed hadden onder Clinton, dus.
quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:37 schreef Lithion het volgende:
[..]
Nu.nl
En niet zulke kleine fouten ook. Toch worden veel moslims immens kwaad, als men ze wijst op de fouten van Mohammed.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 10:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je begrijpt echt niets van de Islam, men heeft bewondering voor hem omdat het een profeet was. Hij wordt echter niet als een heilige gezien, dat mag niet volgens de Koran. Het was gewoon een mens die ook zondigde en fouten maakte.
Nee hoor, dat geloof ik best. Alleen is dat in deze discussie irrelevant, er zijn vrijwel geen christenen die bewondering hebben voor de christelijke tirannen, terwijl moslims wel bewondering hebben voor de tiran Mohammed. Dat is het verschil.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 10:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja ik zou maar niet op de Christelijke cultuur teruggrijpen in die periode. Die was namelijk een triljoen keer barbaarser. Althans, volgens de Joden. Maar dat laten we even weg natuurlijk
Dat was zo onder het Ottomaanse rijk, inderdaad erg "humaan" als je het vergelijkt met wat de onderdrukking in het christelijke Europa. Onder Mohammed de tiran, moesten ze volgens mij een keuze maken tussen de dood en moslim worden.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 10:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leugens, ooit van belasting gehoord? Als ze geen moslim wilde worden, moesten ze alleen belasting betalen. WOW wat een verschrikkelijke onderdrukking! (Vooral als je het vergelijkt met andere groepen in die periode).
DE joden waren niet van plan om de "profeet" Mohammed te doden, ENKELE joden waren van plan om hem te vermoorden. Dat rechtvaardigt nog niet het uitmoorden van een hele joodse stam.quote:Bovendien waren de Joden van plan om profeet Mohammed te doden, en ja in een oorlog met de Joden, vallen ook aan de Joodse kant slachtoffers hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |