Vanavond in 2Vandaag.quote:Postercampagne moslimhomo's
De meeste moslims wijzen homoseksualiteit af. Om het taboe hierop te doorbreken en de discussie aan te zwengelen, heeft het homoblad Expreszo posters gemaakt waarop zoenende moslimhomoseksuelen te zien zijn.
Dat dit hard nodig is blijkt wel uit het feit dat in België Carim Bouzian, een 21 jarige politicus van Marokkaanse komaf en homo, zwaar bedreigd is nadat hij een campagne wilde lanceren over islamitische homo’s. Twee Vandaag spreekt hierover met o.a Carim Bouzian, met Merijn Henfling van het blad Expreszo en met Fatima Faïd van de Haagse telefonische hulplijn Tri-Angel (hulplijn voor allochtonen met vragen rond homoseksualiteit).
Goed. Misschien dat het gaat leiden tot wat zelfreflectie onder die moslims in plaats van dat ze weer de kunstgreep te hanteren door die groepen uit te sluiten ten einde de eigen groep 'zuiver te houden van enige smetten'. Het stelselmatig ontkennen dat die mensen (en anderen) ook gewoon moslims zijn is namelijk niets anders dan een vorm van übermensch-denken.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:43 schreef pberends het volgende:
En natuurlijk ook voor de niet-moslims wat vinden jullie van deze campagne?
Dat klopt, maar daarvan is niet bekend dat ze hun leraar constant uitmaken voor 'ibne' als ze erachter komen dat'ie homo is. (of welk woord het ook al weer is).quote:Autochtone pubers zijn/doen vaak ook erg homofoob.
Valt toch wel mee?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:02 schreef Jimmy het volgende:
Ze zouden er eigenlijk meteen ook wat NL mensen op die posters moeten zetten. Autochtone pubers zijn/doen vaak ook erg homofoob.
Laat me eens raden. Jij gelooft zeker ook dat mensen niet als homo geboren worden, en dat als ze trouwen het vanzelf wel overgaat?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:59 schreef Mutant01 het volgende:
Erg onsmakelijk, zal me niet verbazen als binnen de kortste keren de posters zodanig beklad zijn dat ze niet te meer te zien zijn. Dialoog is een goed initiatief, maar ik vat dit eerder als provocerend op.
Ja, vies hèquote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:59 schreef Mutant01 het volgende:
Erg onsmakelijk, zal me niet verbazen als binnen de kortste keren de posters zodanig beklad zijn dat ze niet te meer te zien zijn. Dialoog is een goed initiatief, maar ik vat dit eerder als provocerend op.
Wat stel je voor, Mutant01? Een dialoog trachten aan te gaan?quote:Dialoog is een goed initiatief, maar ik vat dit eerder als provocerend op.
Dat is zeker waar.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:06 schreef ExTec het volgende:
Dat klopt, maar daarvan is niet bekend dat ze hun leraar constant uitmaken voor 'ibne' als ze erachter komen dat'ie homo is. (of welk woord het ook al weer is).
Tja, hoeveel mensen komen nou uit de kast terwijl ze nog op de middelbare school zitten?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:07 schreef UnderWorld_ het volgende:
Valt toch wel mee?
Laat mij eens raden, jij gelooft zeker dat moslims de wereld willen overheersen en dat ze van plan zijn alle niet-moslims uit te gaan roeien.?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:08 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Laat me eens raden. Jij gelooft zeker ook dat mensen niet als homo geboren worden, en dat als ze trouwen het vanzelf wel overgaat?
Ik wel, er zijn zat moderne imams die daarover openlijk praten.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat stel je voor, Mutant01? Een dialoog trachten aan te gaan?
Met wie? Een setje Imams die hun salaris uit SA krijgen?
Heb jij er vertrouwen in dat dat zin heeft?
Ik niet.
Nee, dat geloof ik zeker niet. Kun je nu mijn vraag beantwoorden?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laat mij eens raden, jij gelooft zeker dat moslims de wereld willen overheersen en dat ze van plan zijn alle niet-moslims uit te gaan roeien.?![]()
![]()
Da's de bedoeling toch? Provocatie leidt tot dialoog.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:59 schreef Mutant01 het volgende:
Dialoog is een goed initiatief, maar ik vat dit eerder als provocerend op.
Ja inderdaad. En jij vooropquote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:15 schreef GoodspeeD het volgende:
Ik kan me wel vinden in de reactie van Mutant01. Dit is gewoon provocerend. Overigens heb ik veel te weinig kennis van de Islam om hier een oordeel over te trekken. Ik weet bijvoorbeeld niet of het geloof voorschrijft dat homoseksualiteit uit den boze is.
Ik denk dat veel meer mensen eens eerst zich moeten verdiepen in de zaken voordat ze oordelen.
Vond je de posters van de KRO van een tijd geleden ook provocerend?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:15 schreef GoodspeeD het volgende:
Ik kan me wel vinden in de reactie van Mutant01. Dit is gewoon provocerend.
Zo zouden moslims zich eens moeten verdiepen in wat er nu wetenschappelijk bekend is over homosexualiteit en gewoon accepteren dat het bestaat.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:15 schreef GoodspeeD het volgende:
Ik denk dat veel meer mensen eens eerst zich moeten verdiepen in de zaken voordat ze oordelen.
Ja dat zeg ik. Alleen ik oordeel niet meteen over dat Moslims homoseksualiteit moeten toelaten etc.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:17 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja inderdaad. En jij voorop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |