abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17350583
21 Grams is een film uit 2003, geregisseerd door Alejandro González Iñárritu, met Sean Penn (Mystic River, Dead Man Walking, Carlito's Way) , Naomi Watts (Mulholland Dr.), Benicio Del Toro (Snatch, The Usual Suspects) en vele anderen (volledige lijst).

Naomi Watts is voor deze film genomineerd voor een Academy Award voor beste actrice in een hoofdrol, en Del Toro voor beste acteur in een bijrol. Ik ben benieuwd of ze iets gaan winnen, van mij zou het zeker mogen.
Het is echt een geweldige film waarin drie verhalen door elkaar en niet-chronoligsch verteld worden, wat vooral in het begin leidt tot heel wat verwarring. De scenes wisselen elkaar op zo'n chaotische manier op dat het echt moeilijk is om er een touw aan vast te knopen. Maar naarmate de film vordert wordt het allemaal steeds duidelijker, en wordt er ook steeds meer op een chronologische manier gewerkt.
Na een tijdje weet je al hoe de film gaat aflopen, en dan wordt de hoofdvraag dan ook niet "hoe?" maar "waarom?". De manier waarop de ontknoping wordt getoond, en dan vooral geluidstechnisch, vind ik echt heel mooi. Ook de eindscene na de ontknoping vind ik prachtig in elkaar zitten.
Ondanks dat Watts en Del Toro genomineerd zijn voor Oscars, vind ik vooral Penn toch echt geweldig spelen in deze film. De vele emoties waar hij zich in deze film doorworstelt komen echt heel erg aangrijpend over.
Ik heb deze film in België kunnen zien, en raad jullie echt allemaal aan om, zodra hij ook in Nederland draait, hem te gaan zien. .

Trailer

[ Bericht 0% gewijzigd door Mike op 27-02-2004 10:17:45 ]
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 25 februari 2004 @ 12:27:45 #2
4180 Hare
Come fly with me!
pi_17351917
Ik wil hem zien!!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  woensdag 25 februari 2004 @ 12:36:36 #3
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17352044
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 12:27 schreef Hare het volgende:
Ik wil hem zien!!
Ik ook
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_17352342
tja, goed geacteerd en gefilmd, maar het verhaal, het is zo'n zware saaie film, hij duurt veel te lang aangezien al snel duidelijk is wat er gaat gebeuren, verwacht vooral geen enkel "grammetje" entertainment als je hier heen gaat, puur drama, erg zwaar uitgerekt en bitter.
pi_17352656
Deze film wil ik wel graag zien ja.
  Moderator vrijdag 27 februari 2004 @ 06:57:26 #6
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_17387663
Goeie film.

Indrukwekkend spel van alle acteurs in een aangrijpend verhaal. Naast Amores Perros weer een nieuw meesterwerk voor Alejandro González Iñárritu. De structuur is in het begin erg chaotisch...het eerste half uur heb je eigenlijk geen idee wat er gaande is, de film springt van de ene persoon naar de andere en ook nog eens op verschillende tijdspunten. Echter, het opletten wordt beloond want na anderhalf uur vallen alle puzzelstukjes op z'n plek.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 23:46:40 #7
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_17472529
Wil deze film ook heel graag zien!!! Sean Penn en Benicio Del Toro: wereldcombinatie!
Ga m misschien over morgen kijken, maar ben nog aan t twijfelen tussen Lost In Translation en 21 Grams
pi_17474003
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 23:46 schreef Timo20 het volgende:
Wil deze film ook heel graag zien!!! Sean Penn en Benicio Del Toro: wereldcombinatie!
Ga m misschien over morgen kijken, maar ben nog aan t twijfelen tussen Lost In Translation en 21 Grams
Euh, kijk ze gewoon achter elkaar, het is gegarandeerd een leuke avond dan. .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 3 maart 2004 @ 10:57:56 #9
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17477261
Zeer goede film ja. Wel ongelooflijk dramatisch, maar dan op een goede manier. Een stuk beter ook dan Amores Perros deze film, vooral omdat hij het niveau de hele film vol blijft houden, waar AP een beetje inzakte in het middenstuk. Ook de originele vertelstijl werkt goed in deze film, en de drie hoofdrolspelers zijn top.
Een van de betere films die ik dit jaar heb gezien.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_17504349
lijkt me zwaar relaxte film, vind Benicio ook super relaxt....

maarre, wanneer komt hij uit?!
Alles begint met ambitie...
pi_17505290
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 22:34 schreef Jooosie het volgende:
lijkt me zwaar relaxte film, vind Benicio ook super relaxt....

maarre, wanneer komt hij uit?!
Netherlands - April 1 2004
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 00:29:50 #12
4180 Hare
Come fly with me!
pi_17527345
Zwaar indrukwekkende film.

Ben er echt stil van, verdrietig enzo,

prachtig dat een film zulke dingen kan los maken!
pi_17527580
Ik kan echt niet wachten, een juweeltje dit...
  zaterdag 6 maart 2004 @ 10:32:01 #14
4180 Hare
Come fly with me!
pi_17530103
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 00:50 schreef Jooosie het volgende:
Ik kan echt niet wachten, een juweeltje dit...
Hoe weet je dat als je hem nog niet gezien hebt?
pi_17530863
Ik heb de film in Australie gezien, in begin was het allemaal erg vaag maar uiteindelijk toch een hele mooie film, goed acteerwerk van de 3 hoofdrolspelers, ik las dat hij pas in mei in de bioscoop draait ? Das behoorlijk laat.
Verwacht niet veel actie maar wel een goed verhaal, ik geef de film een 7,5 maar je moet er wel even voor gaan zitten
pi_17531031
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 10:57 schreef Posdnous het volgende:
Zeer goede film ja. Wel ongelooflijk dramatisch, maar dan op een goede manier. Een stuk beter ook dan Amores Perros deze film, vooral omdat hij het niveau de hele film vol blijft houden, waar AP een beetje inzakte in het middenstuk. Ook de originele vertelstijl werkt goed in deze film, en de drie hoofdrolspelers zijn top.
Een van de betere films die ik dit jaar heb gezien.
Nog beter dan Amores Perros? Damn, dan moet dit een super-meesterwerk zijn als je het mij vraagt. Nu maar wachten tot de filmhuizen hem draaien.
Naomi Watts vind ik trouwens geniaal, sinds Mulholland Drive (daar verdiende ze echt niets minder dan een Oscar voor).
  zaterdag 6 maart 2004 @ 20:48:54 #17
4180 Hare
Come fly with me!
pi_17541255
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 11:42 schreef Cheese het volgende:

Naomi Watts vind ik trouwens geniaal, sinds Mulholland Drive (daar verdiende ze echt niets minder dan een Oscar voor).
Dit is de eerste film pas waarin ze me opviel. Mulholland heb ik ook wel gezien, maar zou me haar daardoor niet herinneren. Deze wel. Die ene uitval die ze heeft naar Penn is echt super!!
Echt zo goed gespeeld, schrok er zelf bijna van!!

Geweldig
pi_17774334
Goede film. Goede casting. Goed geacteerd.

Langdradig. Komt moeilijk op gang. Lange zit.

Wel goed, maar ik vond 'm niet "leuk". Was blij toen 't afgelopen was.
  woensdag 17 maart 2004 @ 13:18:42 #19
76212 Mr.Pie
De nieuwe Joepie!
pi_17774722
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 13:01 schreef Chooselife het volgende:
Goede film. Goede casting. Goed geacteerd.

Langdradig. Komt moeilijk op gang. Lange zit.

Wel goed, maar ik vond 'm niet "leuk". Was blij toen 't afgelopen was.
Ik quote mijn voorganger maar, want ik ben het hier volledig mee eens, wel een goede film met een stevig verhaal , maar zo godsgruwelijk laaaangzaaaam dat je blij bent als ie klaar is. En uitzetten wilde ik hem ook weer niet, want daar was ie net weer iets te goed voor.
pi_17863580
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 20:48 schreef Hare het volgende:

[..]

Dit is de eerste film pas waarin ze me opviel. Mulholland heb ik ook wel gezien, maar zou me haar daardoor niet herinneren. Deze wel. Die ene uitval die ze heeft naar Penn is echt super!!
Echt zo goed gespeeld, schrok er zelf bijna van!!

Geweldig
Klopt jah, dat ze compleet flipt in de keuken omdat ze rustig moet doen, dat was echt super mooi gespeeld, moest zelf ook even slikken
Maar ik vondt in het begin nogal moeilijk om niet te stoppen met kijken aangezien hij nogal vaag is met al die personages die constant switchen en scenes die niet chronologisch zijn gemonteerd. Maar uiteindelijk valt dan inderdaad alles op z'n plaats. Maar het is een echte filmhuis film, je moet er van houden want hij is erg traag en er is niet zoveel actie zoals iemand hierboven ook al vermelde, hij zal ook niet zo bij het grote publiek aanslaan, vandaar dat hij ook limited is

Ik geef de film een 7.5, dit mede door het voortreffelijke acteerwerk van zowel Sean en Naomi en Del Toro.
pi_17942219
denk dat deze wel in me verzameing komt lijkt me een zeer goede film
pi_17944478
Vandaag de dvd binnen gekregen, ben benieuwd!
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_18055033
Vandaag in de sneak gezien . En woeiwoei wat een film zeg. Ik heb er gemengde gevoelens over! Sowieso ben ik met n paar vraagtekens blijven zitten;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Wel ijzersterk geacteerd! Maar zoals anderen al zeggen, lange zit, vooral voor de pauze wist ik nog echt amper waar het in godsnaam over ging ! Normaal houd ik wel van niet-chronologisch vertelde films, maar deze was wel heeeel ingewikkeld!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 maart 2004 @ 02:04:20 #24
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_18055632
volgens mij is een pauze in deze film funest. Dan ben je ineens helemaal uit het verhaal.

ehm, en om antwoord te geven op je spoiler?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_18096504
Ik vond 21 grams helemaal niet zo bijzonder eigenlijk. Het verhaal is op zich redelijk recht-toe recht-aan, en wordt slechts opgekrikt door de niet-chronologische opzet, zonder dat daar iets aan wordt toegevoegd.

Kijk je bijvoorbeeld naar Memento, dan heeft de volgorde een heel duidelijk doel: Als kijker wordt je in de positie van de hoofdpersoon geplaatst, en weet je net als hij niet wat er zich (chronologisch gezien) even van te voren heeft afgespeeld. Hier helpt de opzet dus om je beter te kunnen verplaatsen in de hoofdpersoon.

Een film als 'Irreversible' gebruikt de niet chronologische opzet om je als kijker langzaam naar het antwoord op de vraag 'waarom?' te leiden, die zich presenteert in het eerste stuk van de film. Daarnaast maakt die film heel goed gebruik van het camerawerk, waaruit de mentale staat van de hoofdpersoon indringend op je wordt overgebracht.

Al die dingen miste ik in '21 grams'. Het verhaal is redelijk eenvoudig, en naar de ontknoping had ook prima toegewerkt kunnen worden zonder de sprongen in de tijd. Als resultaat komt de film op mij voornamelijk over als een krampachtige poging om vooral maar lekker 'arty' over te komen. Het is zeker geen slechte film, maar dat meesterlijke waar zoveel mensen over opgeven kan ik er niet in ontdekken.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  donderdag 1 april 2004 @ 00:46:36 #26
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_18098084
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 23:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Al die dingen miste ik in '21 grams'. Het verhaal is redelijk eenvoudig, en naar de ontknoping had ook prima toegewerkt kunnen worden zonder de sprongen in de tijd.
Vind ik niet. De a-chronologische vertelvorm creëert extra spanningsbogen. Bijvoorbeeld. Op het ene moment zien we Benicio Del Toro de bijbel preken tegen een jongen. In zijn volgende scene zie je hem opgesloten worden in een cel. Je gaat je afvragen wat er is gebeurt in de tussentijd. In dit opzicht vind ik de a-chronologische vertelvorm wel degelijk nut hebben. Natuurlijk het had ook zonder gekunt, maar om het een krampachtige poging te noemen om "arty" over te komen vind ik zeker niet rijmen.
pi_18118060
Ik vond de niet-chronologische volgorde ook gewoon erg goed werken.
Het veranderde en verbreedde de vraag "wat nu?" naar "wat nu?", "hoe is dat zo gekomen?" en "hoe komt men van dat naar dat?". Af en toe zelfs de vraag "wanneer vindt dit plaats in de tijd?". Ik vind het echt een stuk boeiender worden er door. Het zorgt er ook goed voor dat de aandacht niet verslapt.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  donderdag 1 april 2004 @ 22:27:49 #28
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_18119441
quote:
Ik vond 21 grams helemaal niet zo bijzonder eigenlijk. Het verhaal is op zich redelijk recht-toe recht-aan, en wordt slechts opgekrikt door de niet-chronologische opzet, zonder dat daar iets aan wordt toegevoegd.

Kijk je bijvoorbeeld naar Memento, dan heeft de volgorde een heel duidelijk doel: Als kijker wordt je in de positie van de hoofdpersoon geplaatst, en weet je net als hij niet wat er zich (chronologisch gezien) even van te voren heeft afgespeeld. Hier helpt de opzet dus om je beter te kunnen verplaatsen in de hoofdpersoon.

Een film als 'Irreversible' gebruikt de niet chronologische opzet om je als kijker langzaam naar het antwoord op de vraag 'waarom?' te leiden, die zich presenteert in het eerste stuk van de film. Daarnaast maakt die film heel goed gebruik van het camerawerk, waaruit de mentale staat van de hoofdpersoon indringend op je wordt overgebracht.

Al die dingen miste ik in '21 grams'. Het verhaal is redelijk eenvoudig, en naar de ontknoping had ook prima toegewerkt kunnen worden zonder de sprongen in de tijd. Als resultaat komt de film op mij voornamelijk over als een krampachtige poging om vooral maar lekker 'arty' over te komen. Het is zeker geen slechte film, maar dat meesterlijke waar zoveel mensen over opgeven kan ik er niet in ontdekken.
Volledig oneens. 21 Grams verwijten arty te zijn en Irréversible ophemelen? (gepikt verhaal met een gepikte vertelstructuur met gepikt arty-farty camerawerk. Ik val waarschijnlijk in herhaling, maar ik vind dat de meest overgewaardeerde film van de laatste 5 jaar en dan heb ik het niet eens over die 2 gore-horror-scènes die zogezegd "gedurfd" en "confronterend" zouden zijn, maar eigenlijk goedkope shock zijn).

21 Grams vond ik wel goed, al haalt hij IMO niet het niveau van Amores Perros.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 april 2004 @ 00:07:24 #29
862 Arcee
Look closer
pi_18143468
quote:
Op donderdag 1 april 2004 21:44 schreef sweek het volgende:
Ik vond de niet-chronologische volgorde ook gewoon erg goed werken.
Het veranderde en verbreedde de vraag "wat nu?" naar "wat nu?", "hoe is dat zo gekomen?" en "hoe komt men van dat naar dat?". Af en toe zelfs de vraag "wanneer vindt dit plaats in de tijd?". Ik vind het echt een stuk boeiender worden er door. Het zorgt er ook goed voor dat de aandacht niet verslapt.
Helemaal mee eens.

* Arcee vond 21 Grams rétegoed.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_18143881
Vorige week zaterdag in de bioscoop gezien. Mooi verhaal en die niet-chronologische volgorde van stukjes was leuk gedaan.
It's easier to get forgiveness than permission.
  zondag 4 april 2004 @ 22:28:51 #31
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_18181518
Eigenlijk had deze 3 film 3 acteer-oscars mogen krijgen. Ik vond Watts beter dan Theron, Del Toro beter dan Robbins en Penn hier beter (subtieler) dan in Mystic River.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 17 april 2004 @ 11:24:54 #32
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_18486258
quote:

Ja, ik heb 'em net gekeken en dat vind ik eigenlijk ook. Ik heb heel erg het gevoel dat het gekloot met de volgorde van de scenes puur een noodgreep was om de film nog enigszins interessant te maken. Verder vond het hele 21 grams-thema slecht uit de verf komen. Er zitten best wat heftige dingen in, maar achteraf had ik absoluut niet het idee dat ik een briljante film had gezien.
pi_18486363
ik ben vorige week al geweest en ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over deze aparte film...het is gewoon heel mooi en heel echt gefilmd, en het verhaal is ook gewoon super goed...
  dinsdag 20 april 2004 @ 01:57:30 #34
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_18552554
prachtige film de puzzelstukken vallen langzaam in elkaar met als gevolg dat je echt vanaf het begin tot het eind helemaal in de film zit....dit in combinatie met gruwlijk goed acteerwerk maakt deze film toch wel tot een toppertje
Heb hem ook absoluut niet als saai ervaren, maar ik ben toch al niet zo van de standaard films waar de actie kunstmatig via een tijdsconcept als het ware ingebouwd wordt...de 8.0 score op IMDB is in mijn ogen dan ook zwaar verdient.
Dussss ben je niet bang voor een film met wat minder platte entertainment maar die wel bol staat van de goede acteerprestaties en een interessante structuur moet je hem gewoon gezien hebben

[ Bericht 39% gewijzigd door HAL9000S op 20-04-2004 02:04:19 ]
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_18557498
Ik hoorde gisteren van een vriend dat het een goede film is. Ik heb het zelf nog niet gezien.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_18557678
Ik heb hem gister gezien en wat een tegenvaller... Ik had er nog niets over gelezen en was dus ook NIET bevooroordeelt, maar met Sean Penn en Benicio del toro kon het bijna niet misgaan.

Nou.. ik heb het zo gehad met die flashbacks/vooruitblikkken in films tegenwoordig. De film is VEEL te voorspelbaar en verraad dan ook wat er gaat komen. Ik was enkel verrast toen
SPOILER
Maar goed.. verder echt een ruk film.

Als je van zoiets houdt dan is het ongetwijfeld een goede film, maar niet voor mij. Niets nieuws iig.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gorro op 20-04-2004 18:01:17 ]
pi_18558351
Ik vond het een hele goede film, mooi en best indrukwekkend.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  dinsdag 20 april 2004 @ 13:07:03 #38
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_18558431
hmmm, ben hem aant downen maar het duurt zo lang wil hem wel graag zien trouwens.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 22 april 2004 @ 23:17:30 #39
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_18621945
7 uit 10
SPOILER
Edit: na ff weer het einde te hebben gezien toch een 8
maar dat komt echt helemaal door de geweldige belichting en camara werk. ik vond het verhaal het zwakste gedeelte van de film.

[ Bericht 6% gewijzigd door Daniel.San op 22-04-2004 23:40:53 ]
pi_18647352
Persoonlijk vond ik Amores Perros beter, maar desalniettemin is 21 grams een goede film. Naomi Watts blijft altweer mijn persoonlijke gok op een Oscar-beste actrice.
  zaterdag 24 april 2004 @ 09:07:25 #41
4180 Hare
Come fly with me!
pi_18648387
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 05:02 schreef Cheese het volgende:
Persoonlijk vond ik Amores Perros beter, maar desalniettemin is 21 grams een goede film. Naomi Watts blijft altweer mijn persoonlijke gok op een Oscar-beste actrice.
Ahum,...

...de oscaruitreiking is al een tijdje geleden geweest hoor

Charlize Theron heeft gewonnen, Naomi Watts was wel genomineerd
pi_18792587
Ik werd gewoon helemaal stil van deze film.
Toen de film was afgelopen was echt het van "WTF ?!!?!!"

Die 3 verhalen in elkaar getwist, zeker weten een van 1 van de betere films die ik een lange tijd had bekeken.

Prachtig camera werk !

TOP!

De mexicaanse Quintine
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  dinsdag 29 juni 2004 @ 22:44:38 #43
67174 Dos37
Come on Twente
pi_20293114
*schop

Weet iemand wanneer deze op DVD regio 2 en NLO komt
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_20293973
Volgens de release database van dvd-home.nl;

25-11-2004 21 Grams Drama Paradiso H.E.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 23:20:47 #45
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_20294397
Jep. En te huur vanaf 31 augustus (flink verschil ).
The short weekend begins with longing...
  dinsdag 29 juni 2004 @ 23:39:05 #46
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20294927
Haha, en ik heb hem hier al zooooo lang staan. Voor 10 euro
pi_20340536
Aparte film, ach als t een oscar film moet heten moet t altijd een beetje "dat sfeertje" hebben. Denk maar aan a beautiful mind, american beauty, eyes wide shut... Een beetje surrealistisch en een excentriek verhaal. Daar houdt men kennelijk van. De vraag die me eigenlijk gedurende de hele film bezig hield was "Waar slaat de titel nou in godesnaam op?"
SPOILER
Liefst zoveel mogelijk verknipte types... referentie voor amerika?
pi_20345712
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 17:14 schreef Rickster1981 het volgende:
De vraag die me eigenlijk gedurende de hele film
bezig hield was "Waar slaat de titel nou in godesnaam op?"
Dat werd in de eerste secondes al verteld toch, IIRC.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  zondag 11 juli 2004 @ 17:38:22 #49
65870 Eddie__
ja.......dus?
pi_20554201
Vanmiddag heb ik deze film gezien. Viel me helemaal niet tegen. Had er eignelijk helemaal niets van verwacht.

Een scene begreep ik niet, of ik heb niet echt op zitten letten. Ik plaats hem even in een spoiler om niets teveel te verklappen.
SPOILER
Het moeilijkste van alles is net te doen alsof je het druk hebt wanneer dat niet zo is
  zondag 11 juli 2004 @ 21:51:15 #50
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20559596
quote:
Op zondag 11 juli 2004 17:38 schreef Eddie__ het volgende:
Vanmiddag heb ik deze film gezien. Viel me helemaal niet tegen. Had er eignelijk helemaal niets van verwacht.

Een scene begreep ik niet, of ik heb niet echt op zitten letten. Ik plaats hem even in een spoiler om niets teveel te verklappen.
SPOILER
Kan het me helaas niet meer herinneren. Had je graag van dienst geweest
pi_20560271
Vond ut een erg goede film!
  zondag 11 juli 2004 @ 22:26:52 #52
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_20560637
quote:
Op zondag 11 juli 2004 17:38 schreef Eddie__ het volgende:

SPOILER
En om daar antwoord op te geven
SPOILER
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  zondag 11 juli 2004 @ 22:35:32 #53
65870 Eddie__
ja.......dus?
pi_20560877
quote:
Op zondag 11 juli 2004 22:26 schreef hornage het volgende:

[..]

En om daar antwoord op te geven
SPOILER
Bedankt, ik wist nu niet of deze scene aan het eind van het verhaal thuishoorde of er gewoon tussen hoorde. Maar na jou antwoord is het me helemaal duidelijk.
Het moeilijkste van alles is net te doen alsof je het druk hebt wanneer dat niet zo is
  vrijdag 16 juli 2004 @ 20:31:34 #54
51929 MrAbagnale
never stop trying
pi_20672949
SPOILER
I'm running out of time
  vrijdag 16 juli 2004 @ 21:32:58 #55
18008 hornage
pi_20674456
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 20:31 schreef MrAbagnale het volgende:
SPOILER
SPOILER
  zaterdag 17 juli 2004 @ 23:14:41 #56
51929 MrAbagnale
never stop trying
pi_20695124
weet iemand anders misschien het gedicht?
I'm running out of time
  maandag 19 juli 2004 @ 17:32:35 #57
65870 Eddie__
ja.......dus?
pi_20725370
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 23:14 schreef MrAbagnale het volgende:
weet iemand anders misschien het gedicht?
"La Tierra Giró para Acercarnos" by Eugenio Montejo

bron: http://www.imdb.com/title/tt0315733/trivia

De tekst van het gedicht is in een aantal talen te vinden op het net.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 02:44:49 #58
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_20822551
Net weer gezien, wat een meesterlijke film. .
-
  zondag 22 augustus 2004 @ 17:33:33 #59
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21468064
Die Naomi Watts heeft vet grote tepels (niet te verwarren met tepelhoven). Damn, dan zijn echt flinke knoppen die ze heeft

Voor de rest was het wel een aardige film
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zondag 22 augustus 2004 @ 18:19:56 #60
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21469014
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 17:33 schreef MikeyMo het volgende:
Die Naomi Watts heeft vet grote tepels (niet te verwarren met tepelhoven). Damn, dan zijn echt flinke knoppen die ze heeft

Voor de rest was het wel een aardige film
Alleen als ze stijf zijn he
  zondag 22 augustus 2004 @ 18:52:38 #61
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21469663
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 18:19 schreef Hare het volgende:

[..]

Alleen als ze stijf zijn he
ik zou er eigenlijk een screenshotje van moeten maken
[..]
  zondag 22 augustus 2004 @ 19:01:06 #62
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21469817
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 18:52 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik zou er eigenlijk een screenshotje van moeten maken
Hmm, volgens mij heb ik die nog wel ergens. Ik had ze al een geupload voor scanman volgens mij, hiero:

Lekker hoor

[edit]volgens mij zijn ze idd wel bijna een cm lang ofzo
  zondag 22 augustus 2004 @ 19:07:49 #63
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21469960
en de straal is ook dik 5 mm, dus een dikke centimeter doorsnee
[..]
  zondag 22 augustus 2004 @ 19:08:28 #64
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21469974
hmmm, een droeve dramafilm over de dood en wij hebben over de omvang van de tepels van de hoofdrolspeelster. Wat geweldig 1-dimensionaal
[..]
  zondag 22 augustus 2004 @ 19:14:32 #65
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21470084
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 19:08 schreef MikeyMo het volgende:
hmmm, een droeve dramafilm over de dood en wij hebben over de omvang van de tepels van de hoofdrolspeelster. Wat geweldig 1-dimensionaal
He! Jij begon erover he!

Zal het nog maar ff zeggen, maar vind dit echt een van de beste films die afgelopen jaar is uitgekomen
pi_21585232
Heb deze film nu al meer dan een maand geleden in de bioscoop gezien en hij spookt nog steeds door mijn hoofd. Echt een prachtige film. Het bombardement van beelden wat allemaal gedachten en emoties bij me opriep, hoe alles duidelijk wordt, prachtig. Ik vind deze beter dan Amores Perros.
"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
pi_21650808
ik vond m super!
erg goed acteerwerk
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 23:56:34 #68
105466 PrintScrn.nl
Koekje d'r bij?
pi_22523139
Vanavond de film gezien... Fantastisch!
1 grote puzzel en langzaam valt alles op zijn plaats. En dan een verrassend einde... Ja, weer 1tje voor in mijn top 10.
pi_23282246
Net gezien. Schitterende film...
SPOILER
  zaterdag 13 november 2004 @ 03:09:10 #70
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23282934
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 02:08 schreef Citroentje het volgende:
Net gezien. Schitterende film...
SPOILER
Waarom is dat een spoiler? Dat is zelfs de tagline van de film...
  zaterdag 13 november 2004 @ 03:16:55 #71
13973 ranja
image means nothing
pi_23282995
Vanavond voor het eerst gezien. Erg goede film. Beter dan Amores perros durf ik niet te zeggen, daarvoor moet ik 'm eerst vakler gezien hebben. Ik denk het niet trouwens, maar dat zegt ook niet zoveel.

Hm die Charlotte Gainsbourg kan echt wel voor een engelse doorgaan... en dat als francaise

Eerste kwartier/20 minuten was wel erg verwarrend maar dan begint alles langzaam op z'n plaats te vallen... leuke puzzelfilm
pi_23284251
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 03:09 schreef Hare het volgende:

[..]

Omdat ik een totaal andere film had verwacht.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 november 2004 @ 11:12:59 #73
862 Arcee
Look closer
pi_23285032
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 03:09 schreef Hare het volgende:
En een tagline kan geen spoiler zijn?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 13 november 2004 @ 11:15:17 #74
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23285057
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

En een tagline kan geen spoiler zijn?
Diepzinnig
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 november 2004 @ 11:21:19 #75
862 Arcee
Look closer
pi_23285130
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:15 schreef Hare het volgende:
Diepzinnig
Serieus, ik vermijd het lezen van taglines.

In dit geval vind ik het geen spoiler, overigens.
  zaterdag 13 november 2004 @ 12:07:07 #76
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23285744
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:21 schreef Arcee het volgende:

[..]

Serieus, ik vermijd het lezen van taglines.

In dit geval vind ik het geen spoiler, overigens.
Kijk je dan ook niet naar de filmposters ofzo? Daar staat de tagline toch best vaak op?
pi_23295173
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 12:07 schreef Hare het volgende:

[..]

Kijk je dan ook niet naar de filmposters ofzo? Daar staat de tagline toch best vaak op?
De poster van deze film was me niet opgevallen. Zodoende wist ik niet beter. Zoals ik al zei, ik had net iets anders verwacht (meer over het verklaren van de 21 gram verlies bij overlijden)
pi_23482946
Brilliant
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 22 november 2004 @ 13:27:27 #79
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23489875
Gisteren gezien. Er klopt alleen 1 groot ding niet, naar mijn mening.
SPOILER
  maandag 22 november 2004 @ 13:58:36 #80
18008 hornage
pi_23490596
quote:
Op maandag 22 november 2004 13:27 schreef Aventura het volgende:
Gisteren gezien. Er klopt alleen 1 groot ding niet, naar mijn mening.
SPOILER
SPOILER
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 maart 2005 @ 22:39:38 #81
862 Arcee
Look closer
pi_25403063
Net voor de tweede maal bekeken en wat een magistrale film is 't toch. En wat speelt Naomi Watts ijzingwekkend goed. Om koud van te worden, zo sterk zijn enkele scènes.

Enig nadeel is dat ik de film wat aan de korte kant vind, maar dat komt dan weer doordat ik 'm zo goed vind dat er op elk moment van mij nog wel 120 minuten op de klok mogen staan.

Alejandro González Iñárritu
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juli 2007 @ 16:42:58 #82
862 Arcee
Look closer
pi_51891495
Vandaag om 23:10 uur te zien op Nederland 2.
pi_51892149
jaja, wou het ook melden! Wordt voor mij de eerste keer dat ik deze ga zien, heb lang moeten wachten
pi_51901577
Nog enkele minuutjes voor de onoplettende welwillende kijker
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:08:19 #85
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_51901613
bedankt voor de reminder
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 01:03:06 #86
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_51904709
mwoa, er was een tijd dat Benicio del Toro hardstikke populair was. Ik hoop voor hem dat hij die tijd heeft verzilverd. Ik vond de film traag, onlogisch en niet ingericht om het verhaal van verschillende perspectieven uit te leggen. Het is dus niet narratief.
Ik denk dat deze film het vooral moet hebben van een gedateerd tijdsbeeld. De kleuren zijn nu niet meer zo op de 'dogma-standaard' gericht.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_51904768
Wat een mooie film. Ik ben echt blij dat ik em gezien heb.
pi_51905437
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 01:05 schreef HenkieVdV het volgende:
Wat een mooie film. Ik ben echt blij dat ik em gezien heb.
Inderdaad. Bijzonder mooi muziek ook tijdens sommige scenes
pi_51907934
Ik baal er echt van dat ik de film gisteren niet heb gekeken. Met name vanwege Naomi Watts had ik het voornemen de film te gaan kijken, maar ik viel al rond een uur of 10 voortdurend in slaap .
pi_51911909
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 09:08 schreef floris.exe het volgende:
Ik baal er echt van dat ik de film gisteren niet heb gekeken. Met name vanwege Naomi Watts had ik het voornemen de film te gaan kijken, maar ik viel al rond een uur of 10 voortdurend in slaap .
Hmm Naomi Watts vond ik een beetje een schreeuwwijf. Sean Penn speelt zijn rol vooral erg goed vind ik.
pi_51911925
Benicio Del Toro.
pi_51939130
Indrukwekkende film zeg... ik bleef na het eind even stil zitten/;liggen.. prachtige zit!
  Moderator zondag 4 augustus 2013 @ 18:55:27 #93
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_129686699
Openmaakpost
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_129689569
Geweldige film. Een echte aanrader.
pi_129691738
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:55 schreef Mike het volgende:
Openmaakpost
^O^

Deze ga ik ook maar weer eens snel kijken, zes jaar geleden voor het laatst gezien getuige mijn eerdere reactie hierboven :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')