TS begint. . Ik ben weer bezig in Tom Clancy - Executive Orders.
quote:Lekker boek, samen met Debt of Honor.
Op donderdag 19 februari 2004 13:19 schreef freako het volgende:
Nieuw boek? Al in begonnen of net uit? Laat het ons hier weten!
Het vorige deel: Wat lees je nu? Deel 12TS begint.
. Ik ben weer bezig in Tom Clancy - Executive Orders.
Ik heb inmiddels de nieuwste Glastra van Loon uit, De Onzichtbaren, interessant om over de geschiedenis van Birma te lezen, maar het verhaal boeide niet echt en daar lees ik normaal wel een roman voor..
Ik weet nog niet wat de volgende wordt, iemand Sneeuw van Orhan Pamuk al gelezen?
eens iets anders dan fantasy...
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 18:51 schreef sweek het volgende:
Ik mag deze vakantie beginnen met het Communistisch Manifest van Marx en Engels voor m'n studie... ben heel benieuwd..
"Latifa werd in 1980 geboren in Kabul. Als levenslustige tiener leefde ze in vrijheid en droomde ze ervan journaliste te worden. Haar vrije tijd bracht ze door met vrienden, praten over mode, films kijken en naar popmuziek luisteren.
Dan, op 27 september 1996, nemen talibansoldaten Kabul in. Plotseling zijn de straten verlaten, telefoons afgesloten, valt de radio stil. En vanaf dat moment is de zestienjarige Latifa een gevangene in haar ouderlijk huis. De eenvoudigste en meest fundamentale vormen van vrijheid worden haar ontnomen. Haar school wordt gesloten en de burqa wordt haar standaarduniform. Latifa heeft nog nooit een sluier gedragen, maar haar ongeloof dat ze daartoe gedwongen wordt, maakt al snel plaats voor angst, nadat ze er getuige van is geweest dat een meisje als zijzelf tot bloedens toe afgeranseld wordt op straat. Haar vergrijp: het dragen van witte schoenen die zichtbaar onder haar burqa uitkomen.
Worstelend met een overweldigend gevoel van wanhoop en hulpeloosheid vindt Latifa uiteindelijk een manier om zich te verzetten.
In mei 2001 vlucht ze met haar ouders naar Europa om haar getuigenis over de verschrikkingen van het talibanbewind te laten horen.
Met pijnlijke eerlijkheid beschrijft Latifa hoe haar wereld uit elkaar valt, in naam van een fanatieke geloofsvorm die ze niet begrijpen kan. Haar stem getuigt van verloren onschuld, maar ook van vastbeslotenheid om te leven in vrijheid en hoop."
Jij deugt echt niet.quote:Op donderdag 26 februari 2004 20:08 schreef sjun het volgende:
Een herlezing van Erich Fromm: De angst voor de vrijheid naar aanleiding van een recente onderdompeling in een SP-werkelijkheidsinkleuring ter leringh ende vermaeck.
Laptop, mobiele telefoonquote:Op donderdag 26 februari 2004 21:46 schreef thumb-bolt-on het volgende:
Liegbeesten julie lezen gewoon FOK! hoor en niet eens bij de kapper.
Kon dat maar he?![]()
Inmiddels uit, We the living, de eerste roman van Ayn Rand. Vreselijk, vreselijk deprimerend einde. Ik heb net niet zo hard moeten huilen als bij het uitlezen van 1984.quote:Op donderdag 19 februari 2004 18:49 schreef Claudia_x het volgende:
"Do you believe in God, Andrei?"<br>"No."<br>"Neither do I. But that's a favorite question of mine. An upside-down question, you know."<br>"What do you mean?"<br>"Well, if I asked people whether they believed in life, they'd never understand what I meant. It's a bad question. It can mean so much that it really means nothing. So I ask them if they believe in God. And if they say they do - then I know they don't believe in life."<br>"Why?"<br>"Because, you see, God - whatever anyone chooses to call God - is one's highest conception of the highest possible. And whoever places his highest conception above his own possibility thinks very little of himself and his life. It's a rare gift, you know, to feel reverence for your own life and to want the best, the greatest, the highest possible, here, now, for your very own. To imagine a heaven and then not to dream of it, but to demand it."<br>"You're a strange girl."
Weet je wie er ook vonden dat kunst en ideologische zuiverheid één waren?quote:Op donderdag 19 februari 2004 18:49 schreef Claudia_x het volgende:
"Do you believe in God, Andrei?"<br>"No."<br>"Neither do I. But that's a favorite question of mine. An upside-down question, you know."<br>"What do you mean?"<br>"Well, if I asked people whether they believed in life, they'd never understand what I meant. It's a bad question. It can mean so much that it really means nothing. So I ask them if they believe in God. And if they say they do - then I know they don't believe in life."<br>"Why?"<br>"Because, you see, God - whatever anyone chooses to call God - is one's highest conception of the highest possible. And whoever places his highest conception above his own possibility thinks very little of himself and his life. It's a rare gift, you know, to feel reverence for your own life and to want the best, the greatest, the highest possible, here, now, for your very own. To imagine a heaven and then not to dream of it, but to demand it."<br>"You're a strange girl."
Absurd trouwens dat een 'doodsimpele' Amerikaanse neuroloog een samenhang, ja zelfs verklaring vindt middels de geschriften van Spinoza en de manier waarop de hersenen gevoelens uiten.quote:Op woensdag 3 maart 2004 01:00 schreef Tronica het volgende:
Antonio Damasio - Het gelijk van Spinoza
Ik niet.quote:Op donderdag 26 februari 2004 17:26 schreef Kemel het volgende:
His Dark Materials (Pullman)
Een hele trilogie dan maar meteen. Ik ben net begonnen maar twijfel toch of ik er wel helemaal voor ga. Zijn er mensen die dat ook hadden, wat hebben jullie gedaan en hadden jullie daar spijt van?
Ben ik ook aan begonnen. Heel mooi. Alleen nooit uitgelezen....quote:Op vrijdag 5 maart 2004 10:41 schreef Dromenvanger het volgende:
Bezeten stad heb ik ff weg gelegd. Nu ben ik bezig met de lange versie van de beproeving ( the stand)
Bij mij schiet het ook al niet.... Zegt ook wel iets over de kwaliteit van wat je leest.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 22:23 schreef Clyde_Frog het volgende:
Nog steeds, na 3 maanden, tolstoj's 'oorlog en vrede'. Zit in een eh.. 'lezers-block' denk ik.help...
quote:Op vrijdag 5 maart 2004 22:23 schreef Clyde_Frog het volgende:
Nog steeds, na 3 maanden, tolstoj's 'oorlog en vrede'. Zit in een eh.. 'lezers-block' denk ik. help...
Oorlog en Vrede, vaak aan begonnen, nooit verder gekomen dan op een kwart.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 22:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Bij mij schiet het ook al niet.... Zegt ook wel iets over de kwaliteit van wat je leest.
Dat is een boek voor kinderen van 10 toch?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 23:02 schreef doemaardrie het volgende:
ben bezig in hoe mieke mom haar gekke moeder vindt
Geweldige humor ..... auto die loopt op dooie kindertjes en een tuinman die constant zijn leuter uit zijn broek heeft hangen. Das toch veel leuker dan tolstoj ( schrijf je dat wel zo trouwens )
Zo'n etiketje zegt vooral veel over de plakker. Ik zie echter al uit naar je 'deugings'criteria ter onderbouwing van je toeschrijving.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 01:48 schreef Koekepan het volgende:
[..]
Jij deugt echt niet.
Het is een boek uit de 19e eeuw, het is dus een stuk trager dan je gewend bent en wat dat betreft is het stug doorbijten. Ze hadden toen nog geen radio en TV en dus meer tijd en meer geduld om te lezenquote:Op vrijdag 5 maart 2004 22:23 schreef Clyde_Frog het volgende:
Nog steeds, na 3 maanden, tolstoj's 'oorlog en vrede'. Zit in een eh.. 'lezers-block' denk ik.help...
Ah, dus het is ook deels aan het boek zelf te verwijten.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 01:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het is een boek uit de 19e eeuw, het is dus een stuk trager dan je gewend bent en wat dat betreft is het stug doorbijten. Ze hadden toen nog geen radio en TV en dus meer tijd en meer geduld om te lezenOp een gegeven moment heb je ook wel door wanneer weer een taai stuk over de sociale omstandigheden begint, lees daar wat vluchtiger overheen en begin weer waar het eigenlijke verhaal begint.
Misschien helpt het door op internet even te zoeken naar een lijst met alle personages gerangschikt, zodat je iedereen uit elkaar kan houden, er zijn ook sites met tips om dit (en andere 19e eeuwse meesterwerken als van Dostojevski en Hugo) door te komen. Een beetje achtergrondkennis helpt ook, kijk even vluchtigjes wat sites door van de veldtocht van Napoleon naar Rusland en een site over de Drie Keizerslag.
Hou vol! Het is niet voor niets een meesterwerk en een klassieker, na afloop weet je veel meer over die periode! Daarna pak je Les Miserables die een paar jaar later speelt (en in een ander land natuurlijk) en dan zal je zien dat het al een stuk sneller gaat.
Ik heb hem tijdens de upgrade weer gelezen en hij is nog steeds
quote:Op zondag 7 maart 2004 00:43 schreef Offy het volgende:
Ik ben nog maar net voorbij pagina 20, maar het leest erg fijn moet ik zeggen
Yann Martel - Life of Pi (Het leven van Pi)quote:Op zondag 7 maart 2004 17:23 schreef dophine het volgende:
Ik ben bezig in The Crime of Olga Arbyelina van Andrei Makine, maar kom er niet echt doorheen. Een aanrader is trouwens Life of Pi van Yann Martel!
Inderdaat echt geweldigquote:Op zondag 7 maart 2004 18:07 schreef Duran het volgende:
[..]
Yann Martel - Life of Pi (Het leven van Pi)
Ja die ben ik nu aan het lezen! Echt een heerlijk avontuurlijk verhaal over dit Indiaase jongetje...Zeker een aanrader...LEZEN JONGENS!
Man Booker Prize 2002
"An audacious book in which inventiveness explores belief." Lisa Jardine, chair of Booker Judges 2002
Het leven van Pi vertelt over de belevenissen van Piscine Moritol Patel, een zestienjarige jongen, wiens vader een dierentuin in India heeft. Wanneer de familie besluit India te verlaten, wordt de hele dierentuin ingescheept. Maar het schip vergaat, en de enige overlevenden zijn Pi, een hyena, een zebra met een gebroken been en een tijger van 200 kilo. 227 dagen dobbert de sloep over de Stille Oceaan, en het bootje vormt het decor voor een buitengewoon fantasierijke roman. , ?Dit verhaal doet je in God geloven?, aldus een personage. Dat gaat misschien wat ver, maar wie Het leven van Pi leest, moet wel geloven in de onverwoestbare kracht van verhalen.
![]()
![]()
![]()
Kutboek! Heb m'n PWS er over gedaan, ben sindsdien voorgoed genezen van Multatuliquote:Op zondag 7 maart 2004 20:20 schreef __Bitter__Sweet__ het volgende:
max havelaar - multatuli
en ik snap het niet..:S
Klopt, zag hem ook liggen. Ze hadden hem net vandaag binnen.quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zag ineens een nieuwe Grunberg in de winkel liggen! Bijzonder onderhoudend. En misschien doet het sommigen onder u goed om te horen dat ik een kort verhaal van Rand heb gelezen en het vreselijk vond.
Is dat Grunberg rond de wereld?quote:Op woensdag 10 maart 2004 22:09 schreef Plato151 het volgende:
Klopt, zag hem ook liggen. Ze hadden hem net vandaag binnen.
Ja.quote:Op donderdag 11 maart 2004 11:04 schreef kaivanmil het volgende:
Is dat Grunberg rond de wereld?
Je bent een minder kleurrijke versie van Claudia_x, laten we het daarop houden.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 01:26 schreef sjun het volgende:
[..]
Zo'n etiketje zegt vooral veel over de plakker. Ik zie echter al uit naar je 'deugings'criteria ter onderbouwing van je toeschrijving.
Auel is geweldig, maar pak alsjeblieft de engelse versie!!!quote:Op zondag 14 maart 2004 20:42 schreef Oblivion het volgende:
Ik ga 'm weer lezen: De stam van de holebeer. Van Jean M. Auel.
En uit, goed interessant en spannend boek.quote:Op zondag 14 maart 2004 17:02 schreef Libris het volgende:
Morgen beginnen in The DaVinci Code van Dan Brown. Een ander boek van hem Angels & Demons was heel erg goed en ik verwacht ook veel van dit boek
Hilton... Familie van?quote:Op zaterdag 20 maart 2004 18:48 schreef Luggage het volgende:
Isabel Hilton - Op zoek naar de Panchen Lama
niet aan te raden als je niet in (niet-westerse) geschiedenis geïnteresseerd bent.
Daar ben ik erg benieuwd naar.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:14 schreef josja het volgende:
Ben net begonnen in Howling at the Moon, confessions of a music mogul, van Walter Yetnikoff. Hij was van halverwege de jaren 70 tot begin 90 hoofd van CBS Records.
Vol juicy stories over coke en wodka feestjes met Marvin Gaye etc, leest lekker weg.
Vind ik wel.. maar ik ben dan ook dol op dit soort true stories uit het leven van de rich and famous.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daar ben ik erg benieuwd naar.
Aanrader dus?
Maar me eerst maar eens door de boekenberg op mijn nachtkastje worstelen.
Hier nog een...quote:Op maandag 22 maart 2004 19:46 schreef josja het volgende:
Vind ik wel.. maar ik ben dan ook dol op dit soort true stories uit het leven van de rich and famous.
Bijna... vanavond denk ik. Leest als een trein.quote:Party Monster al uit? Wat een giller he?
quote:The book collects 18 essays into an unpretentious, tongue-in-cheek, and surprisingly intelligent look at philosophy through the lens of Matt Groening's vaunted animated series. The editors are quick to point out that they don't think The Simpsons "is the equivalent of history's best works of literature ... but it nevertheless is just deep enough, and certainly funny enough, to warrant serious attention." The writers of the book are mostly professional philosophers, and they are appropriately erudite. But what is truly astonishing, even for a confessed Simpsons addict, is their breadth of Simpsons knowledge, spanning all 12 seasons of the show's history. The Simpsons and Philosophy is obviously not intended to be a turning point in modern thought, but it is an excellent introduction to some core elements of philosophy.
Die is uit, ik ga verder met de Vallei van de paarden.quote:Op zondag 14 maart 2004 20:42 schreef Oblivion het volgende:
Ik ga 'm weer lezen: De stam van de holebeer. Van Jean M. Auel.
In dat geval kan ik je ook Take it like a Man, autobio van Boy George aanraden, was helemaal geen fan van die man zijn muziek maar hij beschrijft zijn downfall werkelijk prachtig. Een combi van diep treurig en enorm geestig. Verder is The Dirt ook kostelijk vermaak, over de wel heel turbulente hoogtijdagen van Motley Crue, de bekendste hairband van de jaren 80.quote:Op maandag 22 maart 2004 23:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hier nog een...
![]()
Andy Warhol Diaries' - Edie, An American Girl - Hollywood Babylon (geweldig boek, alle spicy schandalen van stomme film tot eind jaren 60).
Die zelfkant van het glamorous life vind ik erg boeiend. Vermakelijk of triest, maar vaak een combinatie van beiden.
[..]
Bijna... vanavond denk ik. Leest als een trein.
Ben heel benieuwd naar Superfreak van James st James, waarover in het voorwoord gerept wordt. Maar kan het nergens vinden. Zal nog wel komen, lijkt me.
Heb je de website: michaelaligclubkids.com. al bezocht?
Biiizzzzarrrr...
De handgeschreven bekentenis van Freeze, wacky foto's, ook van James, helaas niet van Mavis.
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 om 15.38 uur schreef Christiaan het volgende:
Net uitgelezen: John Grisham - De client
Nu: Darren Shan reeks (op dit moment deel 5)
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:14 schreef Naamah het volgende:
Lees nu De Therapie van Niemöller, maar tot nu toe is het echt nog een schijtboek.. benieuwd of het nog wat wordt..
quote:Op maandag 22 maart 2004 19:40 schreef Kajel het volgende:
Ik heb toevallig net een goed betaald optreden gehad en ben al het geld in een grote literaire uitspatting gaan uitgeven bij de American Book Center (dit zou opzich al een reden zijn om nooit meer uit Amsterdam weg te willen)
Nieuwe bezittingen:
Z'n korte verhalen zijn ook goed, zelfs al zijn ze geen horrorquote:Wolves of the Calla, Dark Tower V van Stephen King(@Dromenvanger: Als je echt de sublimiteit van Stephen King wil ontdekken, en wat ie allemaal kan naast horror, lees dan The Dark Tower series. Brilliant!)
Het is het losstaande vervolg op de Assassins, de verhaallijnen komen samen in de Fool's trilogy waar de hoofdpersonen van de eerste trilogie weer de hoofdrol opeisen.quote:Liveship Traders 1 en 2 van Robin Hobb (ik heb The Assassins Trilogy gelezen en die vond ik erg goed, en ik zie dat veel mensen hier op fok the liveship traders aan het lezen zijn, dus kan iemand mij vertellen of die even goed zijn als de vorige trilogy? Dan weet ik of ik ze voor niks gekocht heb of niet)
Een beter geschreven, zelfstandige versie van één van de verhaallijnen uit, ik dacht, CountZero. Maar dan niet cyberpunk. Goed boek op zich.quote:Pattern Recognition van William Gibson (op de achterkant van het boek zag het er gewoon wel leuk uit)
Is dat de schrijver van Evolution?quote:Time van Stephen Baxter (wordt vergeleken met Arthur C Clarke en het klonk ook wel als een aannemelijk verhaal)
leuk boek, maar het heet stupid white men en is niet altijd gebasseerd op feiten.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 08:52 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Michael Moore - Stupid white country
op zich best te doen... Ik kan alleen niet wachten om aan De Wereld van Sofie te beginnen
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:39 schreef sleepflower het volgende:
*phew*
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:58 schreef rijkie_v het volgende:
Het Geheime Dagboek Van 13¾ Jaar Oud van Sue Townsend
blz 23, hoezo?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hoever ben je al?
Hierom: 'Maar tot nu toe is het echt nog een schijtboek.. benieuwd of het nog wat wordt..'quote:Op woensdag 24 maart 2004 09:21 schreef Naamah het volgende:
blz 23, hoezo?
hmmm.. dacht dat je me ging vertellen of het de moeite waard was om door te lezen of niet.. we'll see..quote:Op woensdag 24 maart 2004 09:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hierom: 'Maar tot nu toe is het echt nog een schijtboek.. benieuwd of het nog wat wordt..'
Helaas... Ik neem aan dat er nog geen verbetering is in het 'schijtboek'?quote:Op woensdag 24 maart 2004 09:52 schreef Naamah het volgende:
[..]
hmmm.. dacht dat je me ging vertellen of het de moeite waard was om door te lezen of niet.. we'll see..
Aah leuk, thanxquote:Op vrijdag 26 maart 2004 10:30 schreef Copycat het volgende:
Partymonster uit.
Nu even relaxen met Minette Walters' debuut The Icehouse.
Oh ja, Josja:
Volgende week vrijdag in het Uur van de Wolf een documentaire over leven en dood van Marvin Gaye...
Verplichte kost voor ons, denk ik.
quote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:01 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Jippie, heb net de eerste Discworld novell gekocht: The Color of magic
Ik heb er nu al zin in
Is het niet Dorian Grey, of ben ik al die tijd abuis geweest?quote:Op zaterdag 27 maart 2004 17:57 schreef CherryLips het volgende:
Oscar Wilde - The Picture of Dorian Gray
En Ivanhoe.
Dat is echt een heel erg leuk boek vond ik...quote:Op zaterdag 27 maart 2004 17:57 schreef CherryLips het volgende:
Oscar Wilde - The Picture of Dorian Gray
Yeah nog een stephen king fan!!! so like me:) uh wat dacht je van "alles is eventueel?"quote:Op dinsdag 2 maart 2004 23:45 schreef Dromenvanger het volgende:
Desperation is jammer genoeg uit nu
Vanavond voor het slapen gaan begin ik met bezeten stad. Ik hoop dat het boek me gaat boeien.
Ik vond hem ook heel goed, en mooi ook.quote:Op zondag 28 maart 2004 22:46 schreef Kajel het volgende:
[..]
Dat is echt een heel erg leuk boek vond ik...
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:16 schreef EvilCole het volgende:
het 5e boek van de Serie "Sword of Truth"
Soul of the Fire van Terry Goodkind
Smaken verschillen maar weer eens.quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:45 schreef Dromenvanger het volgende:
De marathon van Stephen King vond ik zwaar tegen vallen. Erg langdradig.
Het idee op zich vond ik best goed. Maar er gebeurde maar weinig naar mijn idee. Wat mij betreft mocht het wat heftiger zijn. De gesprekken van de lopers onderling, vond ik ook niet van hoge kwaliteit. Het leek soms ook alsof bepaalde zaken zich steeds deden herhalen. Maar inderdaad, smaken verschillenquote:Op woensdag 31 maart 2004 13:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Smaken verschillen maar weer eens.
Bij mij kroop De Marathon echt onder mijn huid.
De idee van door blijven rennen of sterven, de gedachtes die door de hoofden van de renners spookten. Vond het een zwaar okay boek.
Die van Coetzee vond ik erg mooi, moest hem lezen voor college maar vond het eigenlijk geen rampquote:Op woensdag 31 maart 2004 11:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
In Ongenade - Coetzee
bijna uit, daarna ga ik beginnen in Mystiek Lichaam van Frans Kellendonk
Dat vond ik dan juist weer goed, die herhaling, omdat het ook zo'n constante herhalingsoefening van lopen is. Maar het is al zeker 10, 15 jaar geleden dat ik het heb gelezen.quote:Op woensdag 31 maart 2004 14:01 schreef Dromenvanger het volgende:
De gesprekken van de lopers onderling, vond ik ook niet van hoge kwaliteit. Het leek soms ook alsof bepaalde zaken zich steeds deden herhalen.
Dat kan ik me bijvoorbeeld niet eens meer voor de geest halen...quote:Het open einde, vond ik dan wel beter( dat ik zelf moest denken, wat hij ermee wilde zeggen.
De film draait net in de biosquote:Op zondag 4 april 2004 20:15 schreef Yosh het volgende:
Net uit; 'Timeline' van Michael Crichton
quote:In the town jail of Martirio - the barbecue sauce capital of Central Texas - sits fifteen-year-old Vernon Little, dressed only in New Jack trainers and underpants. He is in trouble.
His friend Jesus has just blown away sixteen of his classmates before turning the gun on himself. And Vernon, as his only buddy, has become the focus of the town's need for vengeance.
The news of the tragedy has resulted in the quirky backwater being flooded with wannabe CNN hacks all-too-keen to claim their fifteen minutes and lay the blame for the killings at Vernon's feet. In particular Eulalio Ledesma, who begins manipulating matters so that Vernon becomes the centre for the bizarre and vengeful impulses of the townspeople of Martirio.
But Vernon is sure he'll be ok. "Why do movies end happy? Because they imitate life. You know it, I know it."
Peopled by a cast of grotesques, freaks, cold-blooded chattering housewives (who are all mysteriously, recently widowed), and one very special adolescent with an unfortunate talent for being in the wrong place at the right time, Vernon God Little is riotously funny and puts lust for vengeance, materialism, and trial by media squarely in the dock.
En van de achterflap:quote:
This is the story of two boys, Dylan Ebdus and Mingus Rude. They are friends and neighbors, but because Dylan is white and Mingus is black, their friendship is not simple. This is the story of their Brooklyn neighborhood, which is almost exclusively black despite the first whispers of something that will become known as "gentrification."
This is the story of 1970s America, a time when the most simple human decisions-what music you listen to, whether to speak to the kid in the seat next to you, whether to give up your lunch money-are laden with potential political, social and racial disaster. This is the story of 1990s America, when no one cared anymore.
This is the story of punk, that easy white rebellion, and crack, that monstrous plague. This is the story of the loneliness of the avant-garde artist and the exuberance of the graffiti artist.
This is the story of what would happen if two teenaged boys obsessed with comic book heroes actually had superpowers: They would screw up their lives. This is the story of joyous afternoons of stickball and dreaded years of schoolyard extortion. This is the story of belonging to a society that doesn't accept you. This is the story of prison and of college, of Brooklyn and Berkeley, of soul and rap, of murder and redemption.
This is the story Jonathan Lethem was born to tell. This is THE FORTRESS OF SOLITUDE.
511 bladzijdes, ga er zo maar eens aan beginnen.quote:(...) Within these pages too are the history of soul music, of graffiti art, of experimental film and 'rock writing' and other possibly even more dubious forms of cultural activity.
The novel has a cast of over a hundred characters, more than fifty speaking parts. These include two sets of sons and fathers: Mingus Rude and Barrett Rude Jr., and Dylan and Abraham Ebdus. And those four alone will break your heart.
Gaaf! Die wil ik altijd nog eens lezen. Weet ik meteen waar ik naar op zoek ga volgende keer in de bieb.quote:Op vrijdag 9 april 2004 02:57 schreef sweek het volgende:
[afbeelding]
De Nederlandstalige versie dan wel..
Cool boekquote:Op zondag 18 april 2004 18:39 schreef Bombie het volgende:
"Café Socrates" - Christopher Phillips
En op m'n handheld ben ik "1984" ondertussen aan het uitlezen.
Toevallig kwam ik van mezelf deze reactie tegen van vorig jaar:quote:Op woensdag 21 april 2004 03:41 schreef Libris het volgende:
Een aanrader:
The Curious Incident of the Dog in the Night-Time
De ik-persoon is een autistische jongen die het hele verhaal beschrijft vanuit zijn belevingswereld, erg apart en ontroerend geschreven
[afbeelding]
Ik zag toevallig dat de Engelse versie bij de * ) -boekhandels nu met 25% is afgeprijsd!quote:Op zondag 23 november 2003 15:49 schreef Offy het volgende:
Ik ben gisteravond zonder verwachtingen begonnen aan 'Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht' van Haddon, en heb het in 1 ruk uitgelezen. Wat een ontzettend leuk boek
Je kijkt door de ogen van een autistisch jongetje, en dat maakt het boek heel apart. Hij is een kei in wiskunde, maar kan niet tegen de kleuren bruin en geel. Hij praat niet graag tegen vreemden, en is nog nooit verder dan de hoek van de straat geweest, maar als de hond van de overbuurvrouw vermoord wordt gaat hij op pad om uit te vinden wie dat gedaan heeft. Omdat een autistisch kind een hele andere kijk op de wereld heeft, begin je zelf ook heel anders na te denken. Best tegenstrijdig als iemand die een 10 voor zijn VWO-wiskunde examen heeft behaald, niet met de buurvrouw durft te praten
Leuke tussendoor-aanradertje, en het leest met zijn 287 pagina's toch lekker snel door
Hij is inderdaad erg goed, intussen ook al uitgelezen. Ik wist niet dat het al een ouder boek was. Ik heb hem nu aan een collega meegegeven, eens kijken wat die ervan vindt.quote:Op woensdag 21 april 2004 14:57 schreef Offy het volgende:
[..]
Toevallig kwam ik van mezelf deze reactie tegen van vorig jaar:
[..]
Ik zag toevallig dat de Engelse versie bij de * ) -boekhandels nu met 25% is afgeprijsd!
Wat vind je Oscar Wilde? Voor zover je Oscar Wilde gelezen hebt dan..quote:Op zaterdag 24 april 2004 17:52 schreef CherryLips het volgende:
Big Fish - Daniel Wallace
Voor de studie: Toneelstukken van Oscar Wilde
Ik vond the Picture of Dorian Gray erg mooi verteld, en de sprookjes ook al snapte ik sommigen niet echt. De toneelstukken zijn wat lastiger, al ben ik pas net begonnen.quote:Op zaterdag 24 april 2004 18:02 schreef 0d1n het volgende:
[..]
Wat vind je Oscar Wilde? Voor zover je Oscar Wilde gelezen hebt dan..
Winter of sneeuw... Het was dus sneeuw. Ben er nog niet in begonnen..quote:Op vrijdag 23 april 2004 11:25 schreef Libris het volgende:
[..]
Hij is inderdaad erg goed, intussen ook al uitgelezen. Ik wist niet dat het al een ouder boek was. Ik heb hem nu aan een collega meegegeven, eens kijken wat die ervan vindt.
Ik denk dat ik WinterSneeuw van Orhan Pamuk maar eens ga proberen..
Wat bedoel je hier mee?quote:Op maandag 3 mei 2004 13:10 schreef Rayyvin het volgende:
Armada van China Mieville en Mirakelse Maurits en zijn gestudeerde knaagdieren van Terry Pratchett.
Nou ja, kijk, de titel van het topic is zeg maar de vraag wat men nu leest, dus dan posten mensen boektitels en schrijvers van de boeken die ze nu lezenquote:Op maandag 3 mei 2004 14:00 schreef Mr._T-Rex het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier mee?
of ben ik nou gewoon dom
Inderdaad! Beetje ondergewaardeerd omdat het non-fictie is, maar er zit wel die typische Douglas-humor inquote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:57 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Ben halverwege Last Chance To See van Douglas Adams. Heel leuk boek.![]()
Die heb ik ook helemaal stukgelezen. De rest van haar vond ik niets aan, maar deze vond ik goed!quote:Op zaterdag 8 mei 2004 10:42 schreef Nijna het volgende:
Ben voor de zoveelste keer: Kruistocht in spijkerbroek van Thea Beckman aan het lezen
Men zegt never judge a book by its cover, en bij boeken is dat natuurlijk ook zo. Het is een meesterwerk waar je in begonnen bent.quote:Op zondag 9 mei 2004 00:32 schreef OldJeller het volgende:
Wuthering Heights net mee begonnen.. lag in de kast, kaft was niet veelzeggend.. I wonder..
Jaquote:Op woensdag 12 mei 2004 21:19 schreef Dagonet het volgende:
(al weet ik niet of deze vertaald is naar het Nederlands).
Titel?quote:Op woensdag 12 mei 2004 21:30 schreef Offy het volgende:
[..]
JaIk heb hem van Sinterklaas gekregen vorig jaar
Erg interessant, omdat je door de ogen van het autistische jongetje zelf kijkt
![]()
Verhipquote:Op zaterdag 15 mei 2004 01:53 schreef De-oneven-2 het volgende:
En tezamen maakt dat : The Catcher in the Rye.
Ah ja. Waarom heet het boek ook alweer zo? Was dat niet wat hij wilde in de toekomst ofzo?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 00:38 schreef Gellius het volgende:
The Catcher in the Tye, MeneerTim. The.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |