abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47995227
Het is gewoon zo dat in mijn ogen moeders ook vrij snel worden aangekeken erop, want die zouden toch hun kind moeten beschermen, en hoe kan het dan toch gebeuren.
Maar echt, daders zijn geslepen, moeders weten het vaak niet.
En als moeders het wel weten zijn het echt hele zieke, ontaarde moeders.
Vivre
pi_47995312
Dat lijkt me ook echt een hel geweest voor je moeder. Want als moeder heb je meestal het beste voor met je eigen kind. En op het moment dat je dit vermoed maar het eigenlijk ontkent wordt is dat enorm lastig voor haar omdat een moeder instinct vaak wel klopt.

En voor jou is het natuurlijk ook enorm lastig geweest omdat je er eigenlijk niet over wou lliegen maar gedwongen werd.

Is er ook nog iets met je oom gebeurd (via politie of dergelijke) of heeft hij er voor de rest geen straf voor gehad?
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_47995364
Hij heeft er geen straf voor gehad, ik wil geen aangifte oid doen. Omdat ik de beerput niet open wil trekken omdat ik dat niet aan kan, en ook om de achterlijk lage straffen.
Vivre
  woensdag 4 april 2007 @ 10:08:54 #254
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_47995412
voor die 5 weken Oranjehotel is het opentrekken van die beerput niet nodig idd
pi_47995455
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:55 schreef Strychnine het volgende:
Ik zou zelf nooit aangifte doen. Omdat ik het niet durf, maar ook door de lage straffen.

Een meisje dat ik ken is vanaf baby af aan misbruikt door haar vader, ze is op haar tweede dan ook het huis uit geplaatst omdat men erachter kwam. Zij heeft 20 jaar later een rechtszaak alsnog aangespannen (omdat het later tijdens bezoeken van paps weer gebeurde) en de vader kreeg eerst 2,5 jaar cel waarvan een half jaar voorwaardelijk, en toen vaders in hoger beroep ging werd het 1 jaar voorwaardelijk en 3 jaar TBS.

Een rechtszaak haalt zo ontzettend veel omhoog aan herinneringen en pijn, en als zoiets de uitkomst is.... afschuwelijk.

De maximale straf op misbruik staat op 12 jaar. En dan moet je volgens mij een serieverkrachter zijn en dat alle meisjes met onderbroekjes vol sperma naar de politie zijn gestapt om het even heel cru te zeggen.
Vivre
pi_47995458
Begrijp ik heel goed hoor. Ik heb exact hetzelfde met mijn vader. Ik vind het niet waard voor mijzelf om er aangifte van te doen nu.
pi_47995500
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:10 schreef RPG het volgende:
Begrijp ik heel goed hoor. Ik heb exact hetzelfde met mijn vader. Ik vind het niet waard voor mijzelf om er aangifte van te doen nu.
Klinkt misschien heel stom, maar ik wil toch even zeggen dat ik respect voor je heb dat je hier er vrij open voor bent. Voor mij is het al heel moeilijk, en ik ben van het vrouwelijke geslacht. Maar over misbruik bij mannen, volgens mij moet daar een nog groter taboe over liggen, en moet het ergens nog moeilijker zijn om het te zeggen.
Vivre
pi_47995522
ik ben misbruikt toen 8 ofzo was, ik weet waar de dader woon maar op de 1 of andere manier ben ik bang voor hem.
Hoeft helemaal niet aangezien ik 110kg afgetraind ben en talent heb in fullcontact vechtsporten.
Gewoon angst
je icoon is te groot, max 100kB
  woensdag 4 april 2007 @ 10:14:31 #259
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_47995567
Zouden ze echt straffen van 90 jaar uitdelen zou het wat helpen maar die 2 a 3 jaar misschien 5 is het meestal voor de meisjes terecht niks waard. Al vind ik wel als meisje a aangifte doet tegen Harry dat meisje b c en d die ook door harry gepakt zijn mee moeten gaan want met 4 aangiftes blijftie wel lang vast (althans mag ik toch hopen)

Maar ik zit nog steeds te wachten tot Wilders een wetsvoorstel voor dumpen boven open zee indiend!!!
pi_47995606
maar goed ik denk vaak aan moord en dat is ook niet goed
  woensdag 4 april 2007 @ 10:17:24 #261
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_47995644
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:16 schreef ikhebeenvraagje het volgende:
maar goed ik denk vaak aan moord en dat is ook niet goed
neuh maar wel begrijpelijk
pi_47996113
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:11 schreef Strychnine het volgende:

[..]

Klinkt misschien heel stom, maar ik wil toch even zeggen dat ik respect voor je heb dat je hier er vrij open voor bent. Voor mij is het al heel moeilijk, en ik ben van het vrouwelijke geslacht. Maar over misbruik bij mannen, volgens mij moet daar een nog groter taboe over liggen, en moet het ergens nog moeilijker zijn om het te zeggen.
Klopt er zit een erg groot taboe op. Maar voor mijn gevoel is het veel eerlijker als ik er over praat. Ik heb namelijk nooit mijn eigen vader aangegeven voor sexueel misbruik van mij (hij heeft wel gezeten voor lichamelijk misbruik van het hele gezin) Aan de ene kant voel ik me er schuldig om dat ik dat niet gedaan heb omdat hij het dan namelijk niet bij iemand anders kan doen op het moment dat hij er voor vast zit. Alleen ik heb er zelf nog veelste veel moeite mee als ik alle details boven moet halen. Dus ik heb voor mijzelf gekozen.

Dit probeer ik zoveel mogelijk te compenseren door andere te helpen. (op 1 of andere manier leer ik ook IRL vaak mensen kennen bij wij het gebeurt is) en juist omdat ik er open over praat gaan andere mensen er vaak ook opener over praten. En hoe meer er open over gepraat kan worden hoe eerder het taboe weg kan gaan. Maar ook hoe eerder mensen het kunnen verwerken (het is namelijk veel fijner om er over te praten met iemand die weet hoe je je voelt) En elk slachtoffer dat er voor uit kan komen. En daardoor inziet dat zij/hij niet de enige is en vooral ook niet zelf de schuld heeft is al een enorme stap voorwaards.
pi_47996146
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:12 schreef ikhebeenvraagje het volgende:
ik ben misbruikt toen 8 ofzo was, ik weet waar de dader woon maar op de 1 of andere manier ben ik bang voor hem.
Hoeft helemaal niet aangezien ik 110kg afgetraind ben en talent heb in fullcontact vechtsporten.
Gewoon angst
Weet iemand in je omgeving dat het gebeurt is? Of is het eigenlijk een geheim dat je altijd al bij je draagt?
pi_47996270
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:31 schreef RPG het volgende:

[..]

Klopt er zit een erg groot taboe op. Maar voor mijn gevoel is het veel eerlijker als ik er over praat. Ik heb namelijk nooit mijn eigen vader aangegeven voor sexueel misbruik van mij (hij heeft wel gezeten voor lichamelijk misbruik van het hele gezin) Aan de ene kant voel ik me er schuldig om dat ik dat niet gedaan heb omdat hij het dan namelijk niet bij iemand anders kan doen op het moment dat hij er voor vast zit. Alleen ik heb er zelf nog veelste veel moeite mee als ik alle details boven moet halen. Dus ik heb voor mijzelf gekozen.

Dit probeer ik zoveel mogelijk te compenseren door andere te helpen. (op 1 of andere manier leer ik ook IRL vaak mensen kennen bij wij het gebeurt is) en juist omdat ik er open over praat gaan andere mensen er vaak ook opener over praten. En hoe meer er open over gepraat kan worden hoe eerder het taboe weg kan gaan. Maar ook hoe eerder mensen het kunnen verwerken (het is namelijk veel fijner om er over te praten met iemand die weet hoe je je voelt) En elk slachtoffer dat er voor uit kan komen. En daardoor inziet dat zij/hij niet de enige is en vooral ook niet zelf de schuld heeft is al een enorme stap voorwaards.
Wat een klotevader, dat moet de naam vader niet dragen. Is er na die aangifte nog iets gedaan?

Ik herken verder heel erg wat je zegt. Ik ben zelf niet een onwijze prater erover, maar ook ik ken vrij veel mensen in mijn eigen omgeving bij wie het gebeurd is, en door ze te laten weten dat ze niet de enige zijn durven ze me vaak in vertrouwen te nemen, wat voor hun een hele opluchting, maar daarnaast vooral een hele grote, positieve stap is. En dat doet mij dan weer goed.
Mijn therapeute heeft ooit tijdens mijn opname gezegd dat het wel iets voor mij zou zijn om ervaringsdeskundige te worden, gebonden aan een instelling. Om met jongeren/kinderen te praten die ook in opname zitten en een kutverleden hebben. Dit sprak me heel erg aan. Een soort van 'dan is al mijn shit niet voor niets geweest', nu kan ik er nog iemand mee helpen.

Ik moet nu weg, ben er over 2 uurtjes ongeveer weer, dan kom ik weer verder lezen/posten hier.
Vivre
pi_47996404
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:32 schreef RPG het volgende:

[..]

Weet iemand in je omgeving dat het gebeurt is? Of is het eigenlijk een geheim dat je altijd al bij je draagt?
een paar mensen weten, maar ik heb gezegt dat niemand er mee mag bemoeien. Ik los dit zelf op
pi_47996455
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:36 schreef Strychnine het volgende:

[..]

Wat een klotevader, dat moet de naam vader niet dragen. Is er na die aangifte nog iets gedaan?

Ik herken verder heel erg wat je zegt. Ik ben zelf niet een onwijze prater erover, maar ook ik ken vrij veel mensen in mijn eigen omgeving bij wie het gebeurd is, en door ze te laten weten dat ze niet de enige zijn durven ze me vaak in vertrouwen te nemen, wat voor hun een hele opluchting, maar daarnaast vooral een hele grote, positieve stap is. En dat doet mij dan weer goed.
Mijn therapeute heeft ooit tijdens mijn opname gezegd dat het wel iets voor mij zou zijn om ervaringsdeskundige te worden, gebonden aan een instelling. Om met jongeren/kinderen te praten die ook in opname zitten en een kutverleden hebben. Dit sprak me heel erg aan. Een soort van 'dan is al mijn shit niet voor niets geweest', nu kan ik er nog iemand mee helpen.

Ik moet nu weg, ben er over 2 uurtjes ongeveer weer, dan kom ik weer verder lezen/posten hier.
Mijn beide ouders zijn de naam ouders niet waard.

Mijn vader heeft anderhalf jaar lang vastgezeten voor huiselijk geweld en gijzeling en nog wat dingen maar ik was toen ongeveer 6 jaar dus exact kan ik het me niet herinneren. Na die anderhalf jaar had hij ook nog een jaar een straat verbod. hij is na de gevangenis ook nooit meer terug gekomen. Of hij uberhaubt nog leeft weet ik niet eens.
  woensdag 4 april 2007 @ 10:45:07 #267
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_47996582
Kan me voorstellen dat het je ook niet boeit oftie nog leeft RPG
pi_47996599
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:40 schreef ikhebeenvraagje het volgende:

[..]

een paar mensen weten, maar ik heb gezegt dat niemand er mee mag bemoeien. Ik los dit zelf op
En hoe had je het in gedachte het op te lossen? Als je hem in elkaar gaat slaan of zelfs vermoorden heb je dus eigenlijk toe gelaten dat die gast jou leven verneukt heeft. En ik snap hoe enorm pijnlijk het moet zijn. Vooral als hij nog in je omgeving woont. Maar doe het zoveel mogelijk via de legale manier en zorg er dus voor dat die kerel niet nu alsnog het voor elkaar heeft dat jij jou eigen leven verpest. Hij heeft je leven al enorm verscheurd toen je 8 was Maar nu moet jij laten zien dat jij veel beter bent dan hem. Als hij nog wel vaak met kinderen samen is zorg dan er alleen wel voor dat meer mensen het horen. Want mogelijk doet hij het ook met andere kinderen. (Ik weet niet wat jou relatie tot die man was)
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:45 schreef TJDoornbos het volgende:
Kan me voorstellen dat het je ook niet boeit oftie nog leeft RPG
Klopt voor mijn gevoel maakt het echt niks uit. Alleen heb ik liever dat hij niet meer leeft en het liefst al 15 jaar niet meer omdat hij het dan ook nooit meer bij iemand anders heeft kunnen doen.
pi_47996870
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:45 schreef RPG het volgende:

[..]

En hoe had je het in gedachte het op te lossen? Als je hem in elkaar gaat slaan of zelfs vermoorden heb je dus eigenlijk toe gelaten dat die gast jou leven verneukt heeft. En ik snap hoe enorm pijnlijk het moet zijn. Vooral als hij nog in je omgeving woont. Maar doe het zoveel mogelijk via de legale manier en zorg er dus voor dat die kerel niet nu alsnog het voor elkaar heeft dat jij jou eigen leven verpest. Hij heeft je leven al enorm verscheurd toen je 8 was Maar nu moet jij laten zien dat jij veel beter bent dan hem. Als hij nog wel vaak met kinderen samen is zorg dan er alleen wel voor dat meer mensen het horen. Want mogelijk doet hij het ook met andere kinderen. (Ik weet niet wat jou relatie tot die man was)
[..]

Klopt voor mijn gevoel maakt het echt niks uit. Alleen heb ik liever dat hij niet meer leeft en het liefst al 15 jaar niet meer omdat hij het dan ook nooit meer bij iemand anders heeft kunnen doen.
ik was zegmaar 8 en hij 17 of 18 ofzo, hij heeft ook een aantal broers en die zijn ook pedo. Ik weet nog goed een vent van rond de 40 (zo'n broer) die kon me speciale krachten geven enzo. Ik vroeg hoe en hij zei dat ik wel direct aan zijn ding kon zitten.

Als ik er nu bij nadenk moeten die mensen gewoon dood, ze wonen 500m bij me vandaan. Echt dood en dat zal ook wel gebeuren
pi_47996884
ze gingen altijd met ons voetballen
pi_47997049
Maar dan is er dus grote kans dat ze het bij meer kinderen gedaan hebben?

Weten je ouders dit ook? Want dan snap ik niet hoe die het kunnen accepteren dat ze nog zo dichtbij wonen. Als ouder wil je toch niet dat je kind er elke dag nog mee geconfronteerd kan worden.
pi_47997097
quote:
Op woensdag 4 april 2007 11:00 schreef RPG het volgende:
Maar dan is er dus grote kans dat ze het bij meer kinderen gedaan hebben?

Weten je ouders dit ook? Want dan snap ik niet hoe die het kunnen accepteren dat ze nog zo dichtbij wonen. Als ouder wil je toch niet dat je kind er elke dag nog mee geconfronteerd kan worden.
ik werd er pas op mijn 16ste bewust van en ben nu 23.
pi_47997256
Net zo oud als ik nu ben dus. Ik weet niet hoeveel je er al over hebt kunnen praten en of het bij jou nog enorm veel invloed heeft op jou leven? Denk je er bijv. nog veel aan of is het nu meer echt op de achtergrond gekomen?

Mocht je er natuurlijk ooit over willen praten buiten het forum mag dat altijd via msn (geld natuurlijk ook voor andere)
pi_48003682
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar kan zij er na dit alles over praten waneer ze wil?
Als dat zo is dan is het goed, maar er zijn er veel die dat niet kunnen uit schaamte.
Waarom moeten mensen altijd over alles praten, praten is wel goed enzo, maar er veranderd niets aan de gebeurde situatie
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_48003869
Maar op het moment dat je er over kan praten kan je het ook een plek geven. Zolang je alles binnenhoud ga je het opkroppen en blijf je je er enorm rot om voelen om dat je er niks mee kan.
pi_48004668
Ja dat is waar, maar dat geld niet voor iedereen, ik persoonlijk vind in een hoop gevallen praten overrated, maar met zo'n mening ben ik in dit subforum niet helemaal in mijn voordeel denk ik
pi_48005008
je ziet het denk ik ook verkeerd. Je moet niet praten omdat andere dat willen. Maar praten wanneer je er zelf voor open staat en het zelf wilt. Als je namelijk gaat praten omdat andere dat willen is dat 90% van de gevallen niet fijn omdat je gedwongen wordt iets omhoog te laten komen kwa gevoelens of gebeurtenissen terwijl je dit niet wilt.

Maar op het moment dat je wilt praten is het zo enorm fijn als er een luisterend oor is en je daar je ding kwijt kan.

Dus praten is eigenlijk voor iedereen goed op momenten dat die het zelf wilt. En sommige willen er nooit over praten en sommige het liefste elke dag.
pi_48005808
quote:
Op woensdag 4 april 2007 14:49 schreef RPG het volgende:
je ziet het denk ik ook verkeerd. Je moet niet praten omdat andere dat willen. Maar praten wanneer je er zelf voor open staat en het zelf wilt. Als je namelijk gaat praten omdat andere dat willen is dat 90% van de gevallen niet fijn omdat je gedwongen wordt iets omhoog te laten komen kwa gevoelens of gebeurtenissen terwijl je dit niet wilt.

Maar op het moment dat je wilt praten is het zo enorm fijn als er een luisterend oor is en je daar je ding kwijt kan.

Dus praten is eigenlijk voor iedereen goed op momenten dat die het zelf wilt. En sommige willen er nooit over praten en sommige het liefste elke dag.
Ja dat is wel waar, maar ik bedoel meer dat bij elk topic in dit subforum de eerste tip is, "praat er met iemand over" ik vind dat wel een beetje makkelijk
pi_48006146
Dat lijkt ook makkelijk. Maar er over praten (en vooral er klaar voor zijn) is het lastigste. Maar 90% van de gevallen zal je je al iets beter voelen als je er met iemand (die je vertrouwd) over kan praten.
  woensdag 4 april 2007 @ 20:29:22 #280
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_48018378
Even een vraagje als buitenstaander,

Denken jullie dat zonder alles weer op te rakelen er toch een mogelijkheid is om de dader te laten stoppen (mocht hij/zij nog steeds actief zijn) Kan je aan je omgeving vertellen dat hij je misbruikt heeft, of proberen te zorgen dat hij/zij niet meer in de buurt van kinderen komt. Of publieke vernedering?

Veel sterkte allemaal en dankjewel

Djayzz
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
pi_48019195
Enige nette manier is aangifte doen. Maar dan moet je echt alles weer op rakelen voor de agenten.

Een minder nette manier is een anonieme brief in zijn straat aan alle bewoners geven. met daarin wat er gebeurt is. Probleem is alleen dat hij gerechtelijke stappen kan ondernemen. En dan is hij opeens slachtoffer.

Ik kan er met mijn omgeving over praten. Maar dat komt ook omdat ik mijn beide ouders niet meer zie. dus er zit niks meer in mijn weg om er open over te praten.
pi_48058420
quote:
Op woensdag 4 april 2007 09:51 schreef Strychnine het volgende:

[..]

In dat geval vind ik de moeder wel fout, omdat die het willens en wetens toe laat.

Mijn moeder vroeg al vanaf mijn zevende ongeveer of ik misbruikt werd (op een kinderlijke manier). Het antwoord van mij was altijd nee. Zij merkte aan mij al vanaf mijn peutertijd dat ik raar gedrag vertoonde, trok me mee naar jeugdzorg, jeugdzorg wist na 2 (!) afspraken al wat het geval was, Strych was gewoon hoogbegaafd, en ze was in de pre-puberteit, daarom deed ze zo raar.

Mijn moeder was erg beschermend, ze vond het moeilijk om me uit logeren te laten gaan, omdat ze ergens een moederinstinct had dat er wat gebeurde, maar ze wist niet hoe, niet waar, en ik bleef het ontkennen, waardoor uiteindelijk zelfs mijn vader (die niet! de dader was) haar voor gek verklaarde. Wie zou strych nou wat aan willen doen?

Pas op mijn zestiende heb ik eerlijk kunnen vertellen aan zowel de hulpverlening (opname) en mijn moeder, dat ik inderdaad vanaf mijn peutertijd misbruikt was, en door wie.

Mijn moeder voelt zich nog steeds zo ontzettend schuldig, en rekent het zichzelf aan dat ze het niet heeft kunnen stoppen of tegenhouden. Terwijl ik gewoon elke keer van school af werd gehaald, ik moest van daders verplicht liegen tegen mijn moeder dat ik naar een vriendje/vriendinnetje ging zodat ik met hun mee kon. Ik heb als kind mijn ouders zo vaak bedrogen, om maar te zorgen dat het spelletje dat de daders speelden niet kon stoppen.

Dat neem ik ze nog het meest kwalijk. Door hun is de band met mijn moeder ontzettend slecht geweest, ze vertelden me op een gegeven moment dat mijn moeder ervan wist en ermee te maken had, met als gevolg dat ik ofwel agressief werd tegenover mijn moeder, ofwel ontzettend angstig, dat ik letterlijk in elkaar dook als ze iets zei. Ik wilde geen knuffel van haar aannemen, als k gevallen was rende ik niet naar haar maar naar de buurvrouw.

Mijn moeders hart is hierdoor gebroken, ik ben haar enige kind.

En als mensen horen nu dat mijn oom de dader was, waar ik wel eens ging logeren, gebeurd het sosm nog dat ze zeggen; had je moeder dan niks door?

En dan kan ik ze wel aanvliegen, want het klinkt bijna als een beschuldiging. Want ja, mijn moeder had wel wat door, maar ze werd voor gek verklaard, omdat ik het ontkende.

Ik hoop dat jullie een beetje snappen waar ik heen wil met dit verhaal, want ik krijg het niet erg duidelijk mijn toetsenbord uit, sorry.
Ik snap je verhaal heel goed.
Jij omschrijft wat er nu bij ons gebeurd.
Ik doe er alles aan om mn kind te helpen,jeugdzorg zegt precies hetzelfde als bij jou toen.
In ons geval gaat het om mijn oudste (14)en ik ben de moeder die hem al toen hij jong(4) was ook deze vraag heb gesteld omdat ik ook voelde dat er iets niet klopte.
Al een half jaar lang leef ik deze nachtmerrie en er is geen instnatie die helpt omdat mn oudste alles ontkend,mn jongste was de gene die wel iets losliet en de politie is er nu mee bezig....
Als je wilt mag je me mailen,misschien kunnen we wat ervaringen uitwisselen ?
Ik weet zo langzamerhand niet meer wat ik moet doen omdat mn oudste door mn ex familie van de buitenwereld word afgesloten.
pi_48063960
Cattara, mijn pm box staat open voor je, als je dan je mail doorgeeft (of even om de mijne vraagt) kunnen we mailen, of msn als je wil. Sterkte met alles.
Vivre
pi_48064794
Cattara, had jij niet besloten niet meer hierover op Fok te posten?
pi_48067852
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:14 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Mijn standpunt hier is, niet zoveel zeuren, maar gewoon actie ondernemen. Maakt niet uit in welk opzicht

offtopic: kan er niet 1 centrale topic komen voor hopeloze mannen die geen vriendin kunnen krijgen, ik word onderhand wel gek van topic nummer zoveel over hetzelfde onderwerp
Tief toch een end op. Dit gaat over vrouwen die zijn misbruikt Eikel.
Als ik brak als een stuk metaal was het gelijk over. Nu lijd ik al 20 jaar.
  vrijdag 6 april 2007 @ 02:46:17 #286
168752 Carolyne1575
Rookworst zonder R is ookworst
pi_48067883
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:12 schreef ikhebeenvraagje het volgende:
Gewoon angst
Geboortedatum: 03-12-1998

een knulletje van 8 van 110 kg en afgetraind?
stoer!
Creationists eagerly seek a gap in present-day knowledge or understanding. If an apparent gap is found, it is assumed that God, by default, must fill it
pi_48068166
Waar is dat dan weer goed voor? .
pi_48072088
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 02:46 schreef Carolyne1575 het volgende:

[..]

Geboortedatum: 03-12-1998

een knulletje van 8 van 110 kg en afgetraind?
stoer!
Grote kans dat dat niet zijn echte geboortedatum is, ik denk niet dat er zulke jonge fokkers zitten En aan zijn taalgebruik te zien is hij wel ouder dan 8
Vivre
  vrijdag 6 april 2007 @ 13:03:46 #289
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_48076991
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:54 schreef Strychnine het volgende:

[..]

Grote kans dat dat niet zijn echte geboortedatum is, ik denk niet dat er zulke jonge fokkers zitten En aan zijn taalgebruik te zien is hij wel ouder dan 8
Het IQ van sommige is lager dan dat van iemand van 8 hoor......

Maar laten we OT blijven
pi_48079942
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 13:03 schreef TJDoornbos het volgende:
Maar laten we OT blijven
Wat een bijzonder goed plan.
pi_48102007
Ik denk, en weet uit ervaringen, dat sommige nare dingen uit je kindertijd ook zo onwerkelijk lijken dat je jezelf al gauw gek verklaard. Tot op de dag van vandaag weet ik niet of mijn nachtmerries en "dagmerries" ook waar zijn. En die gaan over een familielid. Toch ga je erover praten met mensen uit je omgeving (zoals psychologen) en die uiten dan dat ze het vermoeden hebben dat je misbruikt bent. De herinneringen zijn er, er zijn al mensen die je geloven, maar toch blijf je je wanhopig vasthouden aan het feit dat je het verzonnen hebt en het gewoon niet waar is.
Ik denk dat dat bij veel mensen ook groot probleem is. Je leest vaak over mensen die hun hele familie kapot hebben gemaakt en uiteindelijk bewust of onbewust bleken te liegen.
Nou, hoewel alles wat ik voel totale waarheid voor mij is, ben ik toch ergens bang dat het dat niet is en ik zo mensen kapot maak. En zo kom je nooit aan verwerken toe omdat je je bek er niet over opentrekt.
Niet onder ogen willen zien wat er nou daadwerkelijk is gebeurd is ook een goede reden om er nooit je mond over open te doen.
Ik weet dat het beter is als ik het in ieder geval ga hebben over nare ervaringen later in mijn leven, maar dat kan/wil ik nu nog niet. Waarom zou je het dan wel "neergooien" bij familieleden/vrienden die het ook alleen maar als "nutteloze" last bij zich dragen?

Zomaar een gedachte uit mijn hoofd die misschien ook wat duidelijkheid geeft.
pi_48102433
Daarom kan het soms ook heel handig zijn om er met buitenstaanders over te praten. Die veroordelen je familie niet want die kennen je familie niet. En (bij de juiste persoon) zal alleen maar een luisterend oor zijn voor je. Want hoe meer je de mogelijheid hebt er over te praten hoe meer je in kan zien of het echt gebeurt is of juist niet. Een buiten staander zal namelijk ook eerlijk kunnen zeggen als je verhalen elke keer veranderen bijvoorbeeld.

Het is namelijk een traumatische ervaring. En als het bij jou gebeurt is is het best logisch dat je het toendertijd weggestopt hebt. En dat het zich nu langzaam aan weer openbaart. En het kan natuurlijk ook zo zijn dat er echt niks gebeurt is maar dan is het natuurlijk ook handig om in te zien waarom je het onbewust toch denkt dat het gebeurt is.

Met familie praten kan ook handig zijn omdat die zelf kunnen zien of er misschien signalen zijn die duiden op het feit dat die man dat mogelijk zou kunnen. Maar het nadeel er van is dan weer natuurlijk dat iedereen anders tegen die man gaat kijken. En als hij het niet gedaan heeft is dat natuurlijk oneerlijk.

Dus ik zou nu vooral doorgaan met de psycholoog te praten en misschien andere mensen die buiten je familie staan. En van daaruit verder te kijken.
  maandag 16 april 2007 @ 13:10:06 #293
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_48378926
Ik hoorde vorige week dat één van de twee pedo's die met zijn kladden aan mjij heeft gezeten (de minst erge, weliswaar) inmiddels is overleden aan een hartstilstand.

Gaf toch een soort opluchting. Nou de andere nog.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_48379158
quote:
Op maandag 16 april 2007 13:10 schreef Verbal het volgende:
Ik hoorde vorige week dat één van de twee pedo's die met zijn kladden aan mjij heeft gezeten (de minst erge, weliswaar) inmiddels is overleden aan een hartstilstand.

Gaf toch een soort opluchting. Nou de andere nog.

V.
waarom klaag je ze hem niet aan?
  maandag 16 april 2007 @ 13:19:13 #295
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_48379245
Verjaard. En dan kan ik wel een civiele procedure starten, maar dat kost een berg geld, een hoop ellende zonder garantie op enig resultaat. Nog afgezien van het feit dat de overlevende pedo momenteel in Vietnam woont.

Op advies van een advocaat ga ik nog wel aangifte doen, zodat dat in eventueel nog niet verjaarde zaken als steunbewijs zou kunnen dienen. Maar daarvoor moet ik eerst flink moed gaan verzamelen, want dat is nogal intens.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_48401691
Dat kan ik me goed voorstellen Verbal. Het zal een hoop omhoog brengen. Ergens vind ik het wel heel goed dat je het overweegt, als stille steun eigenlijk aan degene die al aangifte hebben gedaan of nog zullen doen van de praktijken van deze persoon, waarbij het nog niet verjaard is. Dat vind ik een dapper besluit, ik weet niet of ik, als ik jou zou zijn, het lef daarvoor zou hebben.
Vivre
pi_48402928
quote:
Op maandag 16 april 2007 13:19 schreef Verbal het volgende:
Verjaard. En dan kan ik wel een civiele procedure starten, maar dat kost een berg geld, een hoop ellende zonder garantie op enig resultaat. Nog afgezien van het feit dat de overlevende pedo momenteel in Vietnam woont.

Op advies van een advocaat ga ik nog wel aangifte doen, zodat dat in eventueel nog niet verjaarde zaken als steunbewijs zou kunnen dienen. Maar daarvoor moet ik eerst flink moed gaan verzamelen, want dat is nogal intens.

V.
Ik heb eigenlijk bijzonder weinig te melden, maar ik wil jou en alle anderen toch succes en sterkte wensen met het verwerken van dit alles.

Ik ben rond m'n 10e een keer door een bekende betast en verbaas me nog altijd over hoe doodeng dat was, hoe snel ik weg probeerde te komen en hoe ik later uit alle macht probeerde om weg te blijven bij die man. Ik kan me niet eens voorstellen hoe dat moet zijn als er daadwerkelijk sprake is van misbruik .
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:22:18 #298
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_49756483
Ik denk dat ik misbruikt ben toen ik klein was.
Ik weet het alleen niet zeker, kan me er niets van herinneren, maar ik heb wel altijd heel raar gedacht over sex (en heb nog een aantal aanwijzingen)Ik weet het gewoon niet...
hallo luitjes.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:25:52 #299
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_49756625
Ik vind 'rare gedachtes' over seks toch wel erg magertjes om aan te nemen dat je in je jonge jeugd seksueel misbruikt bent.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:27:00 #300
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_49756670
Ging iets mis.

Dat weet ik, en dat is ook niet het enige, ik heb half gehoord dat mijn zusje misbruikt is (nooit van haar en ik durf het ook niet te vragen, bang dat ze ja zegt) en ik heb vage 'herinneringen waarvan ik niet zeker ben of het herinneringen zijn.
En nog wat meer dingetjes, maar daar schaam ik me voor, dat heb ik eigenlijk nog nooit tegen iemand verteld.

Maar ik twijfel dus en ik zie de persoon waar het om zou gaan ook nog steeds heel vaak en ik kan het me ook niet echt voorstellen dat het echt zo is, want hij is gewoon een heel goed mens en ik ben graag in zijn gezelschap. Ik ben gewoon heel onzeker daarover.

[ Bericht 90% gewijzigd door angelfist op 25-05-2007 11:32:17 ]
hallo luitjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')