quote:
Op donderdag 12 februari 2004 18:14 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ik kmo net teurg van een borerl.
quote:Dualiteit anno 2004
Meederheid Kamer tegen snelle sluiting ValkenburgDEN HAAG (ANP) - Een meerderheid van de Tweede Kamer blijft zich verzetten tegen een snelle sluiting van het marinevliegkamp Valkenburg. VVD, CDA en LPF wensen zich vooralsnog niet neer te leggen bij de conclusie van een nader onderzoek van Defensie.
Uit dat onderzoek blijkt dat er geen levensvatbare alternatieven bestaan voor het afstoten van het vliegveld per 1 januari 2007. Minister Kamp stuurde donderdag het onderzoek naar de Kamer. De bewindsman wil met de sluiting van Valkenburg en de verkoop van tien Orion patrouillevliegtuigen aan Duitsland een wezenlijk deel van de hem opgelegde bezuinigingen financieren.
Morrelen aan zijn besluit betekent dat de minister elders moet snijden in programma's die volgens hem wezenlijker zijn voor de toekomst van de krijgsmacht.
Verkoop Orions
Sluiting van het vliegkamp levert Kamp tussen 2004 en 2013 ruim een half miljard euro op, nog afgezien van de opbrengst van de verkoop van de Orions. Volgens de bewindsman is Duitsland wel bereid tot samenwerking met Nederland in een pool van patrouillevliegtuigen, maar weigert Berlijn daarvoor uit te wijken naar Valkenburg.
Kamp benadrukt in zijn brief aan de Kamer dat het aanhouden van de Orions neerkomt op verspilling van Nederlands belastinggeld. Voor de belangrijkste taken, het patrouilleren langs de Nederlandse kust en de verkenningstaken in Nederlandse Antillen en Aruba, zijn veel goedkopere commerciële alternatieven voor handen. PvdA steunt het voornemen van Kamp en kan zich vinden in de conclusies van het onderzoek
Heb je al genoeg borrels op zum Kotzen? ![]()
quote:Kotsmic ?
Op donderdag 12 februari 2004 18:25 schreef Kotsmic het volgende:
Als je probeert te editten via de quote-knop, edit je typo's dan ook ff.Heb je al genoeg borrels op zum Kotzen?
quote:En ik als PvdAer kan me juist niet vinden in afstoten van de Orions en het opdoeken van Valkenburg. Rare wereld toch
Op donderdag 12 februari 2004 18:24 schreef Duritz het volgende:[..]
Dualiteit anno 2004
quote:Hij is niet de enige die zum Kotzen is. Ik heb ook alweer een paar biertjes op.
Op donderdag 12 februari 2004 18:27 schreef Goodluck het volgende:[..]
Kotsmic ?
quote:
Oudkerk gevraagd als CDA-wethouder in HaarlemRob Oudkerk kan uitkijken naar een nieuwe baan in de politiek. De CDA-fractie in de gemeenteraad van Haarlem wil graag dat hij wethouder Ton de Lange, die woensdag om persoonlijke redenen aftrad, op gaat volgen. Oudkerk zelf heeft nog niet gereageerd, maar zei bij zijn aftreden als wethouder in Amsterdam een terugkeer in de politiek niet uit te sluiten.
"We zijn bloedserieus," aldus CDA-raadslid J. Verhagen op de vraag of het een grap is. "Natuurlijk weten we waarom Oudkerk in Amsterdam is opgestapt. Dat is zielig voor hem en zijn vrouw, maar daar moeten ze samen maar uitkomen. Politiek begrijpen we er echter helemaal niets van. Zo'n politiek zwaargewicht zouden we in Haarlem goed kunnen gebruiken."
Fractievoorzitter M. Divendal van de PvdA is niet enthousiast over het voorstel. Hij ziet Oudkerk als Amsterdammer niet snel naar Haarlem komen. "Laten we het er maar op houden dat het een verrassend en leuk voorstel is van het CDA."
quote:Hijs fijn!
Op donderdag 12 februari 2004 18:31 schreef pu_ke het volgende:[..]
Hij is niet de enige die zum Kotzen is. Ik heb ook alweer een paar biertjes op.
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 18:32 schreef Duritz het volgende:[..]
En het CDA in Amsterdam was haantje de vorste om te zeggen dat zoiets bij het CDA niet kon, en dat hij weggestuurd zou worden, al reactie om de "tijdelijke besluiteloosheid" van de PvdA-fractie.
quote:Gelukkig heb ik de tv uit staan...
Op donderdag 12 februari 2004 18:46 schreef Herostratos het volgende:
Over het CDA gesproken, vriendCamiel
zit bij Twee Vandaag.
quote:De EO verzorgt de uitzending weer en geeft een "eigen" politicus media-aandacht?
zit bij Twee Vandaag.
Bah, de Religieuze Media.
quote:De Tros is vandaag aan de beurt
Op donderdag 12 februari 2004 18:52 schreef Sidekick het volgende:De EO verzorgt de uitzending weer en geeft een "eigen" politicus media-aandacht?
Bah, de Religieuze Media.
De grootste familie van Nederland
quote:Wat een sukkel is dat, "CDA durft moeilijke besluiten te nemen" m'n reet. Ze zijn niet voor niks een middenpartij.
zit bij Twee Vandaag.
quote:sizzler:
Op donderdag 12 februari 2004 18:52 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ze zouden het bij moeten houden want volgens mij komen bij NOVA ook veel meer PvdA'ers dan VVD'ers.
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 18:27 schreef Goodluck het volgende:[..]
Kotsmic ?
[Dit bericht is gewijzigd door zoalshetis op 12-02-2004 19:05]
quote:Wat heeft de eerste zin met de tweede van doen?
Op donderdag 12 februari 2004 19:02 schreef pberends het volgende:Wat een sukkel is dat, "CDA durft moeilijke besluiten te nemen" m'n reet. Ze zijn niet voor niks een middenpartij.
quote:maar dan toch als PvdA-wethouder
Op donderdag 12 februari 2004 18:32 schreef Duritz het volgende:[..]
quote:De PvdA heeft dan ook meer kamerleden dan de VVD.
Op donderdag 12 februari 2004 19:03 schreef speknek het volgende:[..]
sizzler:
Ze zouden het bij moeten houden want volgens mij komen bij NOVA ook veel meer PvdA'ers dan VVD'ers.
quote:VVD'ers én CDA'ers dan.
Op donderdag 12 februari 2004 19:59 schreef Sidekick het volgende:[..]
De PvdA heeft dan ook meer kamerleden dan de VVD.
quote:1.7% inflatie hoor
Op donderdag 12 februari 2004 12:55 schreef Duritz het volgende:
Score 2003, NL vs VS:Economische groei:
NL: -0.8%
VS: + 4%
Verschil: 4.8% in het voordeel van de VSTekort:
NL: 2,7%
VS: 4%
Verschil: 1,3% in het voordeel van (de) NLInflatie:
NL: (zo'n) 2,5%
VS: (zo'n) 1,2%Verschil: 1,3% in het voordeel van de VS
Die domme, domme Amerikanen toch. Met hun kut economisch beleid.
quote:Oh ja, dat viel me vanmiddag ook al op, maar ik vergat het te melden.
Op donderdag 12 februari 2004 20:02 schreef UnderWorld_ het volgende:
Slowchat 152Moet dit niet 158 zijn?
![]()
Ach, we beginnen zo weer bij deel 1.
quote:Een middenpartij staat voor niets meer dan het voortzetten van het huidige beleid (globaal gezien). En het huidige beleid is bagger. punt. PvdA =
Op donderdag 12 februari 2004 19:05 schreef Herostratos het volgende:[..]
Wat heeft de eerste zin met de tweede van doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |