abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17104402
Welkom bij het topic voor visieloos gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en vergeet de politieke complottheorietjes niet. Iedereen is welkom, zelfs kafirs!

Voor het echte slappe persoonlijke geouwehoer is er nu ook een IRC-kanaal, genaamd #pol. Hoe je daar komt kun je lezen in [irc] #fok FAQ

De laatste 5 topics

[POLslowchat #152] Hirsi Ali is aan zet.
[POLslowchat #153] Michael Jackson in Nederland?
[POLslowchat #154] Gebakken penis voor Boris D.
[POLslowchat #155] Democratie vs. mediacratie
[PolBabbel maar lekker een end heen café] deel 157

Bash on

[Dit bericht is gewijzigd door RichardQuest op 11-02-2004 23:26]

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_17104414
Toch?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_17104491
Tjeemig, al weer die hele topiclist. Kan die niet worden ingekort tot de laatste 5 of 10 topics?

...zoals du_ke deed bij de vorige opening?

pi_17104524
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 23:03 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

We hoeven er niet eens iets voor te doen? Ideaal!

wat kun je er aan doen wat effectief de economie doet groeien in zo''n mate dat we in een hoogconjunctuur komen?
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 23:09 schreef sizzler het volgende:
Vol.
vol na 255 posts

[Dit bericht is gewijzigd door zakjapannertje op 11-02-2004 23:24]

pi_17104526
POLbabbel of POLgebabbel vind ik eigenlijk ook wel een leuke naam. Ipv POLslowchat.
  woensdag 11 februari 2004 @ 23:24:17 #6
84791 EmmmYKuHh
!!..Yes I Like It..!!
pi_17104560
....
[URL=http://www.cu2.nl/emmykuhh]My Site[/URL][BR][B]Oh Yeah![/B]!..Toch Jan? :P
pi_17104628
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 23:23 schreef Kozzmic het volgende:
POLbabbel of POLgebabbel vind ik eigenlijk ook wel een leuke naam. Ipv POLslowchat.
Hmm, van mij mag je En dat van die topics zal ik wel doen
pi_17104654
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 23:24 schreef EmmmYKuHh het volgende:
....
pi_17104691
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 23:23 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

vol na 255 posts

Hij is vol met 255 posts. Maar ik heb er een slotje op gegooid na 254.

erg flauw, ik weet het

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 11 februari 2004 @ 23:43:21 #10
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_17105233
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 23:24 schreef EmmmYKuHh het volgende:
....
OMG zelfs EmmmYKuHh post in de slowchat! Over achteruitgang gesproken
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_17105332
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 23:43 schreef Herostratos het volgende:

[..]

OMG zelfs EmmmYKuHh post in de slowchat! Over achteruitgang gesproken

Eeeejj, kom op zeg... Hebben we een nieuwe vrouwelijke POL-user, is 't weer niet goed.
  woensdag 11 februari 2004 @ 23:59:34 #12
66982 Herostratos
pi_17105695
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 23:46 schreef Kozzmic het volgende:

Eeeejj, kom op zeg... Hebben we een nieuwe vrouwelijke POL-user, is 't weer niet goed.

SoRy kOzMiC

eMmYkUh!1!!11 lOl vAn h4rTe w3lKoM MeId!1!1!!1! hIhI LoL DuZz *OnE LuV*

http://www.ijsqueen.com/vertaler

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
  donderdag 12 februari 2004 @ 00:00:16 #13
84791 EmmmYKuHh
!!..Yes I Like It..!!
pi_17105710
Ik ben helemaal geen BrE3Zah
  donderdag 12 februari 2004 @ 00:02:12 #14
66982 Herostratos
pi_17105752
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 00:00 schreef EmmmYKuHh het volgende:
Excuses mup, de volgende keer krijg je in Weert een safari-jus van mij.
pi_17105759
quote:
Je hebt alleen een breezah-naam?
pi_17105782
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 23:22 schreef Kozzmic het volgende:
Tjeemig, al weer die hele topiclist. Kan die niet worden ingekort tot de laatste 5 of 10 topics?

...zoals du_ke deed bij de vorige opening?

Mooi systeem was dat he .

Hoi allemaal .

Weer een hoop bij te lezen

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 12 februari 2004 @ 00:06:20 #17
84791 EmmmYKuHh
!!..Yes I Like It..!!
pi_17105864
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 00:02 schreef Herostratos het volgende:

[..]

Ik lust ook bier hoor. Denk maar niet dat je stoer bent
  donderdag 12 februari 2004 @ 00:06:34 #18
66982 Herostratos
pi_17105867
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 00:02 schreef Herostratos het volgende:

Laat maar zitten Herostratos, dit is een kloon van.
pi_17105883
Wat lees ik daar nou??
De meest geile user??
  donderdag 12 februari 2004 @ 00:07:20 #20
84791 EmmmYKuHh
!!..Yes I Like It..!!
pi_17105887
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 00:02 schreef sizzler het volgende:

[..]

Je hebt alleen een breezah-naam?

Jij hebt een naam alsof je een keukengerij bent
  donderdag 12 februari 2004 @ 00:07:50 #21
66982 Herostratos
pi_17105902
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 00:06 schreef EmmmYKuHh het volgende:

Ik lust ook bier hoor. Denk maar niet dat je stoer bent

Ik ben niet stoer en jij bent een kloon
  donderdag 12 februari 2004 @ 00:08:41 #22
84791 EmmmYKuHh
!!..Yes I Like It..!!
pi_17105925
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 00:07 schreef Herostratos het volgende:

[..]

Ik ben niet stoer en jij bent een kloon

Helemaal niet, jij bent een clown
  donderdag 12 februari 2004 @ 00:09:37 #23
66982 Herostratos
pi_17105947
Op vriendelijk verzoek

[Dit bericht is gewijzigd door Herostratos op 12-02-2004 00:11]

donderdag 12 februari 2004 @ 00:10:09 #24
84791 EmmmYKuHh
!!..Yes I Like It..!!
pi_17105963
Jullie zijn allemaal clowns ja

[Dit bericht is gewijzigd door EmmmYKuHh op 12-02-2004 00:12]

pi_17105980
En help nog een kloon .
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 15:14 schreef pu_ke het volgende:

[..]

Studenten zijn zum kotzen!

.
pi_17106191
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 23:08 schreef sizzler het volgende:
Toch mijn oude icon maar weer.

Die andere was niks.

Deze wel dan? .
pi_17106501
Daar ben ik weer
pi_17106563
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 00:32 schreef RichardQuest het volgende:
Daar ben ik weer
Hoi hoi .
  donderdag 12 februari 2004 @ 00:43:27 #29
66982 Herostratos
pi_17106747
quote:
Daar ben ik weer
Avond RichArdQuEstJuH
pi_17106814
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 00:43 schreef Herostratos het volgende:

[..]

Avond RichArdQuEstJuH

Voor bR3ezAh-taal moet je bij Emmy zijn

Volgens mij poste ze onbedoeld hier

pi_17106848
quote:
Daar ben ik weer
.

Kastanova's [Centrale] Gedichtentopic

pi_17106891
Na toch een paar keer m'n ongezouten mening verkocht te hebben doe ik het hier nogmaals

Op naar de vooruitgang. Progressie is the only way

60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_17106946
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 00:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

.

Kastanova's [Centrale] Gedichtentopic

Zie mijn sig
pi_17107057
Kozz wordt met een half alibi ook R&P mod . Nieuwe r&p mod! cos-micV.

Welterusten allemaal .

pi_17107061
Truste allemaal
  donderdag 12 februari 2004 @ 02:51:46 #36
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17108195
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 00:10 schreef EmmmYKuHh het volgende:
Jullie zijn allemaal clowns ja
Pippeau du Klown!
Wat een topic-titel

ALF! (Aaahikwordgek Liberation Front!)
We zullen op de dam protesteren met onze vrienden van de AEL voor de vrijlating van Aaahikwordgek! En voor hoofddoekjes hoorde ik, maar daar zal het AEL het niet voor doen,ze doen het voor Aaah! Onze broeder die onterecht gestraft wordt door pijnlijke willekeur.

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  donderdag 12 februari 2004 @ 05:18:12 #37
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17109024
quote:
SiNdS WaNeR Bn jE BkErD AlS?!!?!? HiHi lOl dUzZ

GoEdEmOrGeN IeD3ReN111!!11!

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_17110311
quote:
CDA stapt uit verzet tegen Hoogervorst
Motie tegen heffing bij bezoek aan huisarts haalt het nu niet

DEN HAAG - Het CDA steunt het verzet in de Kamer tegen een heffing bij het bezoek van de huisarts niet meer en komt hiermee terug op de uitspraak dat de overheid voor het bezoek aan de huisarts geen drempel mag opwerpen.

Minister Hoogervorst (VVD, volksgezondheid) maakte twee weken geleden bekend dat hij voor het bezoek aan de huisarts een 'financiële prikkel' wil inbouwen om zo oneigenlijk huisartsenbezoek te voorkomen. Het komt volgens de VVD-minister te vaak voor dat mensen totaal onnodig naar het spreekuur van de huisarts gaan.

Vooral de oppositie reageerde furieus. Eerder nam de Kamer een motie aan waarin juist de huisarts werd gevrijwaard van heffingen. De eigen bijdrage zou zieke mensen ervan kunnen weerhouden om een arts te bezoeken, waardoor de kosten nog hoger kunnen uitvallen als later blijkt dat de klachten zijn verergerd.

De oppositie wilde minister Hoogervorst gisteren met een motie dwingen om af te zien van een heffing voor de huisarts. Door het afhaken van het CDA haalt de motie van Rouvoet (ChristenUnie) volgende week geen meerderheid.

Hoewel CDA-woordvoerder Buijs twee weken geleden tijdens het debat nog laveerde tussen hetwel en niet steunen van de minister, maakte hij daarna een duidelijke keuze. Hij vond dat er geen drempel mocht komen voor het bezoek aan de huisarts. Maar gisteren wilde hij eerst het uitgewerkte voorstel van Hoogervorst afwachten en vond de motie van Rouvoet daarom overbodig.

Maar Buijs benadrukte dat hij vindt dat de regering geen bijdrage mag vragen aan mensen die de huisarts bezoeken. Volgens de CDA'er zijn er andere manieren om te bezuinigen. Volgens hem mag er wel een bijdrage worden gevraagd aan burgers die, buiten de huisarts om, meteen naar de spoedafdeling van een ziekenhuis stappen voor medische hulp.

ChristenUnie-kamerlid Rouvoet toonde zich teleurgesteld over de afwachtende houding van het CDA. ,,De minister ontraadt de motie omdat hij duidelijk met een heffing wil komen. Daar onstaat onrust over en dan moet je als Kamer een piketpaaltje durven slaan en tegen de minister zeggen: kom daar maar niet mee.''

http://www.trouw.nl/zorgengezondheid/artikelen/1076565324396.html

Zo is er natuurlijk ook geen lol aan voor de oppositie...

Maar goed, opnieuw een twijfelende CDA, als deze partij geen keuzes durft te maken lopen de kiezers zowel ter rechterzijde als ter linkerzijde de partij uit. Wat in de peilingen aardig zichtbaar aan het worden is...

pi_17110342
Meer nieuws uit Trouw...
quote:
Stuurt Rotterdam aso's naar Dordt?

ROTTERDAM - De verhuizing van een onaangepaste Rotterdamse vrouw naar Dordrecht, met financiële steun van haar oude gemeente, heeft ophef veroorzaakt in de gemeenteraad van de twee steden.

Volgens de Rotterdamse SP heeft Rotterdam de vrouw min of meer naar Dordt gebonjourd. GroenLinks in Dordrecht wil nu weten of het vaker voorkomt dat Rotterdam op die manier 'zijn problemen afwentelt'.

Dat verwijst naar het door Rotterdam nagestreefde beleid om tijdelijk minder 'kansarmen', in de praktijk veelal nieuwkomers, op te vangen. Maar zelfs in de hard getoonzette nota 'Rotterdam zet door' staat niet dat de stad lastige of criminele stadgenoten wil exporteren. Maar volgens Rotterdam heeft de vrouw zelf haar toevlucht in Dordrecht gezocht.

Dat had de SP anders begrepen. De stadsmarinier van de deelgemeente Charlois, een ambtenaar die de veiligheid moet bevorderen, zou een vrouw uit de beruchte Millinxbuurt een ticket naar Curaçao hebben aangeboden en regelde, toen ze dat niet accepteerde, een huis in Dordrecht. Daarmee zou hij de pogingen van een zorginstelling om haar in een opvanghuis onder te brengen, hebben doorkruist.

Volgens de gemeente Rotterdam klopt dat niet, zo zal vandaag blijken uit het antwoord van het college van b. en w. op vragen van de SP. En ook volgens voorzitter Dick Lockhorst van het dagelijks bestuur van deelgemeente Charlois was het vertrek van de vrouw naar Dordrecht haar eigen werk. Volgens Lockhorst was tot tweemaal toe een huis waar ze woonde wegens overlast verzegeld. ,,U moet dan denken aan nachtelijk in- en uitlopen, wat te maken heeft met drugstransacties. Mensen in de buurt werden geïntimideerd en bedreigd.''

In beide gevallen huurde de vrouw voor weinig geld bij een huisjesmelker. Na de tweede uitzetting ging ze naar Dordrecht. Lockhorst: ,,Dat huis kon ze niet betalen, maar naar Rotterdam kon ze niet terug, want daar werd ze bedreigd, en opvang was niet mogelijk. Toen is vanuit het sociale hart van de deelgemeente besloten, haar een jaar een gewenningsbijdrage te geven.''

Volgens Lockhorst is het geen beleid dat Charlois een lastige inwoner, met twee ook niet brandschone kinderen, kwijt is en Dordrecht ze erbij heeft. ,,Deze mensen verkassen voortdurend van en naar Den Helder of Dordrecht. Daar hebben wij geen invloed op. En we konden Dordrecht niet waarschuwen dat ze kwamen: de privacy-wetgeving staat zo'n melding niet toe.''

http://www.trouw.nl/nieuwsenachtergronden/artikelen/1076565323075.html

Het is ook nooit goed...
pi_17110876
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 09:24 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Zo is er natuurlijk ook geen lol aan voor de oppositie...

Maar goed, opnieuw een twijfelende CDA, als deze partij geen keuzes durft te maken lopen de kiezers zowel ter rechterzijde als ter linkerzijde de partij uit. Wat in de peilingen aardig zichtbaar aan het worden is...

Dit kon je op je klompen aan voelen komen. Het CDA heeft de mond vol van eigen verantwoordelijkheid, maar heeft (terecht) koudwatervrees voor de verdelingseffecten ervan. Het lijkt erop dat de VVD de draaikonten nu aan het regeerakkoord houdt, idd met de electorale consequenties van dien. Het moet ook maar eens afgelopen zijn met het electoraal van 2 walletjes eten. Het zou prachtig zijn als de gemiddelde sociaal voelende christelijke kiezer de overstap naar de CU zou maken.
Slaapt winter
en zomer
pi_17110936
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 09:58 schreef Parabola het volgende:

[..]

Dit kon je op je klompen aan voelen komen. Het CDA heeft de mond vol van eigen verantwoordelijkheid, maar heeft (terecht) koudwatervrees voor de verdelingseffecten ervan. Het lijkt erop dat de VVD de draaikonten nu aan het regeerakkoord houdt, idd met de electorale consequenties van dien. Het moet ook maar eens afgelopen zijn met het electoraal van 2 walletjes eten. Het zou prachtig zijn als de gemiddelde sociaal voelende christelijke kiezer de overstap naar de CU zou maken.

Wedden dat dan de CU ook ineens zijn conservatieve hart toont?
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_17110946
Goedemorgen.
pi_17111068
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 09:58 schreef Parabola het volgende:

[..]

Het zou prachtig zijn als de gemiddelde sociaal voelende christelijke kiezer de overstap naar de CU zou maken.

Op naar de 15 zetels!!

Voor zowel CDA als CU...

Ik kwam op de site van Wouter Bos nog een aardig interview tegen, oorspronkelijk gepubliceerd in het ledenblad van de PvdA...

quote:
U voert een oppositie waarbij de nadruk vooral ligt om geloofwaardig te zijn. Maar vraagt dit kabinetsbeleid niet om keiharde oppositie?

Er is geen tegenstelling tussen keiharde oppositie en geloofwaardige oppositie. Wij steken het niet onder stoelen of banken als we het oneens zijn met het kabinet en daarin zijn we keihard. Maar we gaan geen problemen ontkennen. En we gaan ook niet schreeuwen met grote woorden als we niet aannemelijk kunnen maken dat we deugdelijke alternatieven hebben. Zoals ik op het congres in Groningen al zei: we zouden Balkenende geen groter plezier kunnen doen dan ons te verliezen in een schreeuwerige oppositie; dan zal het voor hem heel makkelijk worden ons weg te zetten als ongeloofwaardig en daar zullen kiezers gevoelig voor zijn. Die lol gun ik hem niet!

Er is overigens nog een reden om geloofwaardig te blijven. CDA, VVD en D66 boycotten ons meestentijds in de Kamer maar toch zullen we moeten blijven proberen om één van die partijen uit de coalitie los te weken om op allerlei onderwerpen een meerderheid te krijgen achter onze wijzigingsvoorstellen. Ook dat betekent dat je niet alleen maar moet polariseren maar ook moet werken aan verhoudingen waarbinnen je het voor elkaar krijgt betere plannen voor onze kiezers binnen te slepen.

Tegenover goede opiniepeilingen staan kritische commentaren over de zichtbaarheid van de PvdA. Hoe kijkt u daar tegenaan? Wat kan het komende jaar van de PvdA in de oppositie worden verwacht?

Vlak nadat de formatie mislukte heb ik al voorspeld dat we lange tijd, misschien wel jaren, last zullen hebben van het beeld van een onzichtbare oppositie. Dat gebeurde ook met de PvdA in oppositie tegen Lubbers, met de VVD in oppositie tegen Lubbers-Kok en met het CDA in oppositie tegen Paars. Het is ook niet zo verwonderlijk. De oppositie heeft namelijk geen meerderheid en zolang CDA, VVD en D66 elkaar stevig vast houden zullen wij weinig resultaten boeken en zullen de verwijten over onzichtbaarheid blijven klinken. Ook moeten we ons bedenken dat het enkele feit dat wij als oppositie het oneens zijn met het kabinet voor de meeste journalisten geen nieuwswaardig feit is: ze verwachten immers niet anders van de oppositie! En dus is het geen nieuws als de PvdA opponeert tegen een eigen bijdrage voor huisartsbezoek en is het wel nieuws als het CDA dat doet!

We moeten ons er dus maar niet teveel van aan trekken. Gewoon ons werk blijven doen in Den Haag en werken aan onze herkenbaarheid buiten Den Haag in de wetenschap dat als de coalitiepartijen ons blijven negeren, ze daar vroeg of laat bij verkiezingen de rekening voor krijgen gepresenteerd.

Volledig interview: WouterBos.nl

pi_17111170
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 10:02 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Wedden dat dan de CU ook ineens zijn conservatieve hart toont?

Dan zijn die kiezers natuurlijk van harte welkom bij de opvolger van de Evangelische volkspartij
Slaapt winter
en zomer
pi_17111280
quote:
Het vmbo is een zinkend schip en moet worden afgeschaft. Dat stelt hoogleraar onderwijskunde John Peters van de RUG, verwijzend naar de moord op een docent bij het Terra College voor vmbo in Den Haag. Volgens hem is deze moord namelijk het topje van de ijsberg. "Er komt zoveel ellende samen in het vmbo, het is een kwestie van tijd voordat zich opnieuw incidenten voordoen."
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=38425

De beste man mag dan hoogleraar onderwijskunde zijn, maar ik zie niet in wat deze onderwijsconstructie met een moord te maken heeft. Erg demogagisch.

pi_17111323
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 10:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

De beste man mag dan hoogleraar onderwijskunde zijn, maar ik zie niet in wat deze onderwijsconstructie met een moord te maken heeft. Erg demogagisch.

Bizarre gedachtenkronkel. Wat wil hij met de VMBO-leerlingen doen, naar de universiteit sturen ofzo?
pi_17111429
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 10:21 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Bizarre gedachtenkronkel. Wat wil hij met de VMBO-leerlingen doen, naar de universiteit sturen ofzo?

Ach, 't is weer eens wat anders dan de afkomst de schuld te geven.
pi_17111445
quote:

[..]

Hij bedoelt dat het VMBO veranderd moet worden, maar uiteraard zegt 'ie niet hoe dat moet gebeuren. "We hebben een systeem uit het verleden, gebaseerd op de gedachte dat je het beste in kinderen moet stoppen. Dat past niet meer in deze tijd, je moet juist proberen het beste uit ze te halen.", dit is nog het meest concrete wat hij voorstelt en het is nog steeds ontzettend abstract.

Als ik het artikel doorlees, zie ik de ene vage abstractie na de andere. Dit is fout, want ze zitten bij elkaar, men zwabbert. Maar waar blijkt dat concreet uit, meneer John Peters van de RUG?

Wellicht staat er in het originele artikel wat meer.

pi_17111528
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 10:26 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ach, 't is weer eens wat anders dan de afkomst de schuld te geven.

He wat ben ik blij dat je avatar er weer normaal uitziet.

kzag je een week of 2 geleden trouwens op de VU. Je had (terecht) meer oog voor de jongedame die iets verderop liep.

Slaapt winter
en zomer
pi_17111627
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 10:31 schreef Parabola het volgende:

[..]

He wat ben ik blij dat je avatar er weer normaal uitziet.

kzag je een week of 2 geleden trouwens op de VU. Je had (terecht) meer oog voor de jongedame die iets verderop liep.

En dan zwaai je niet even?

wat deed je er dan?

pi_17111786
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 10:35 schreef sizzler het volgende:

[..]

En dan zwaai je niet even?

wat deed je er dan?

Ik zwaaide als een malloot, maar je blik was 'ergens anders' op gericht.

kwam even langs bij een kennis van me die daar werkt

Slaapt winter
en zomer
pi_17111884
quote:
104 Teletekst do 12 feb
Nederlandse economie krimpt 0,8%
VOORBURG De Nederlandse economie is in
2003 met 0,8 procent gekrompen,meldt
het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Voor het eerst sinds 1982 is het bruto
binnenlands product (BBP) gedaald.

In het vierde kwartaal van vorig jaar
kromp de economie met 0,5 procent ten
opzichte van dezelfde periode in 2002.
Vergeleken met het derde kwartaal was
er een groei van 0,3 procent.

De overheidsconsumptie nam vorig jaar
toe met 2,4 procent.Deze consumptie,met
name in de zorg,was de enige categorie
die positief aan de economische groei
bijdroeg.Huishoudens consumeerden vorig
jaar 1,3 procent minder dan in 2002. **
*************************zie 507 ******
volgende nieuws financieel sport
De economie krimpt én we hebben een rechts kabinet. 1+1.

Overigens vind ik beide opties (bezuinigen en spenderen) logisch. Een kleine daling als effect van bezuinigingen kan later vergeten worden door een veel betere economie dan de omliggende landen. Wellicht. Ik heb daar geen echt zicht op.

pi_17112101
quote:

[..]

De boel moet weer uitelkaar getrokken worden. Nu zitten alle verschillende soorten problemen bij elkaar waardoor je aan elke afwijking niet voldoende tijd kan besteden. Hierdoor leren ze minder dan eigenlijk zouden kunnen.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_17112139
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 10:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Overigens vind ik beide opties (bezuinigen en spenderen) logisch. Een kleine daling als effect van bezuinigingen kan later vergeten worden door een veel betere economie dan de omliggende landen. Wellicht. Ik heb daar geen echt zicht op.

Vindt het nog meevallen als je rekening houdt met de lage consumentenbestedingen (we sparen meer dus dat geven we later ook meer uit, dus niet zoals de Amerikanen doen, lenen en uitgeven), minder overheidsbestedingen en de uberdure euro. Je zou eerder verwachten dat de economie met 5% krimpt of iets dergelijks.
pi_17112160
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 10:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Gewoon een voorbeeld, en inderdaad suggestief, maar deze man heeft wel 100% gelijk.
pi_17112172
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 10:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Spending baby Yeah! Zolang we het niet eens kunnen worden over echte doelstellingen, kan er geen passende strategie uitgezet worden en blijven we aanrommelen. Dan is het maar goed dat de overheid zo weinig invloed heeft op de economie en het dagelijks leven
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_17112207
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 10:45 schreef Parabola het volgende:

[..]

Ik zwaaide als een malloot, maar je blik was 'ergens anders' op gericht.

Hmm, dat moet dan wel erg zijn geweest. Zwaaiende malloten vallen anders wel op denk ik.

jammer

pi_17112211
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:03 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Spending baby Yeah! Zolang we het niet eens kunnen worden over echte doelstellingen, kan er geen passende strategie uitgezet worden en blijven we aanrommelen. Dan is het maar goed dat de overheid zo weinig invloed heeft op de economie en het dagelijks leven

Inderdaad, dit kabinet toont geen enkele visie, heeft amper een strategie en rommelt maar wat aan. Beetje aanpassen hier beetje aanpassen daar. Das jammer.
pi_17112253
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Inderdaad, dit kabinet toont geen enkele visie, heeft amper een strategie en rommelt maar wat aan. Beetje aanpassen hier beetje aanpassen daar. Das jammer.

teveel kapteins... Make ME king!
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_17112359
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:08 schreef George-Butters het volgende:

[..]

teveel kapteins... Make ME king!

make me president!
pi_17112501
Japan
quote:
revenues: $441 billion
expenditures: $718 billion, including capital expenditures (public works only) of about $0 NA (FY 01/02 est.)
Weet iemand hoe het hiermee zit? Begrotingstekort van 10% lijkt me niet echt gezond
pi_17112601
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:19 schreef pberends het volgende:
Japan
[..]

Weet iemand hoe het hiermee zit? Begrotingstekort van 10% lijkt me niet echt gezond

10%? bedoel je niet een kleine 63%?
Donner 1
Donner 2
Streng!
  donderdag 12 februari 2004 @ 11:25:34 #65
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17112632
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:12 schreef pberends het volgende:
CIA:

[afbeelding]

Europoort een stad

Het wordt in het tekstje genoemd, dan is het altijd handig om te weten waar het ligt, voordat ze die tankers naar Sneek sturen.

Morguh!

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  donderdag 12 februari 2004 @ 11:29:38 #66
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17112728
quote:
Dittrich heeft hart en taart voor vmbo

DEN HAAG (ANP) - D66-leider Ditrich heeft donderdag een liefdesverklaring verstrekt aan het vmbo. Dat deed hij door een school in Den Haag een Valentijnstaart te geven.

De taart voor een vestiging van het Johan de Witt College markeerde het begin van een actie van D66: 'Hart voor het vmbo'. Op een aantal plaatsen in Nederland gaan partijgenoten van Dittrich een taart aanbieden en in gesprek met leerlingen en docenten

Wat jullie ook posten deze week, tegen dit nieuwsbericht kunnen jullie niet op!
pi_17113071
Even een vraag over de policy op POL. Ik lees in de VN een aardig stuk van Thomas von der Dunk met de titel De linkse Oplossing. Omdat het een aardige discussie factor heeft, overweeg ik om in ieder geval delen over te schrijven. Ik vraag me echter af of ik geen copyrights schend enzo.... Dus mag het of mag het niet?
Donner 1
Donner 2
Streng!
  donderdag 12 februari 2004 @ 11:48:24 #68
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17113165
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:44 schreef George-Butters het volgende:
Even een vraag over de policy op POL. Ik lees in de VN een aardig stuk van Thomas von der Dunk met de titel De linkse Oplossing. Omdat het een aardige discussie factor heeft, overweeg ik om in ieder geval delen over te schrijven. Ik vraag me echter af of ik geen copyrights schend enzo.... Dus mag het of mag het niet?
Zolang je de bron erbij zet is alles prima.
pi_17113246
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:44 schreef George-Butters het volgende:
Er wordt zoveel gekopieerd van elders, daar doen wij niet moelijk over, als we op ons vingers worden getikt is het dan nog vroeg genoeg om in te grijpen.

Kijk wel uit met het quoten van te lange stukken, haal de essentie eruit en gooi er wat eigen commentaar tussendoor. Bij voorkeur wel duidelijk aangeven welke woorden van jezelf zijn en welke gequote, bijv. door het gebruik van [quote]-tags.

pi_17113256
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:48 schreef Duritz het volgende:

[..]

Zolang je de bron erbij zet is alles prima.

En dat uiteraard!
pi_17113474
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:51 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

En dat uiteraard!

Ik ben eigenlijk erg "druk" met het schrijven van een scriptie... jeuh afstuderen wat een feest! Maar in m'n pauze maak ik wel een begin
Donner 1
Donner 2
Streng!
  donderdag 12 februari 2004 @ 12:02:38 #72
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17113520
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:00 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk erg "druk" met het schrijven van een scriptie... jeuh afstuderen wat een feest! Maar in m'n pauze maak ik wel een begin

Welke studie doe je?
pi_17113592
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:12 schreef pberends het volgende:
CIA:

[afbeelding]

Europoort een stad

Geen stad maar wel een haven . En alle zeehavens zijn aangegeven.
pi_17113617
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:02 schreef Duritz het volgende:

[..]

Welke studie doe je?

Technische BedrijfsWetenschappen aan de RuG
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_17113709
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Geen stad maar wel een haven . En alle zeehavens zijn aangegeven.

Maar niet alleen zeehavens
Donner 1
Donner 2
Streng!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')