Kom ik dus tot de conclusie dat racisten eigenlijk helemaal niet zo fout zijn dan. Door alles maar als racisme te bestempelen krijgt het woord alleen maar een positieve klank. Immers, liever een racist dan je kop in het zand steken niet waar?
Krijgen jullie nou ook niet de indruk dat het overvuldig gegooi met de term racisme (en ook termen als disciminatie e.d.) uiteindelijk alleen maar tegendraads werken?
Nsb-er, Nazi, Fascist, ss-er,
Soms is (zogenaamd) rascisme sociaal.
[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 10-02-2004 15:50]
quote:Als je allochtoon bent, ben je al snel een crimineel in discussies
Op dinsdag 10 februari 2004 15:46 schreef MikeyMo het volgende:
Als je voor een streng asielbeleid bent dan ben je vaak al snel een racist in discussies
quote:Of je leest de OP ipv enkel de Topictitel
Op dinsdag 10 februari 2004 15:51 schreef SCH het volgende:
Racisme is dom - TS weet niet wat racisme is.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 10-02-2004 15:56]
quote:*gedaan*
Op dinsdag 10 februari 2004 15:52 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Of je leest de OP ipv enkel de Topictitel
Racisme is dom.
quote:Ik noem alleen allochtonen crimineel als ze een criminele actitiviteit hebben ondernomen, maar datzelfde geldt voor autochtonen.
Op dinsdag 10 februari 2004 15:50 schreef Posdnous het volgende:[..]
Als je allochtoon bent, ben je al snel een crimineel in discussies
quote:is het ook, net zo als het dom is om het maar te pas en te onpas te gebruiken.
Op dinsdag 10 februari 2004 15:53 schreef Posdnous het volgende:[..]
*gedaan*
Racisme is dom.
quote:
quote:Dat deed ik en je komt met loze beweringen. Kun je wat voorbeelden posten van wanneer mensen racist worden genoemd als ze iets over het asielbeleid zeggen. Ik heb sterk de indruk dat je dat nogal misbruikt - en dat het je goed uitkomt.
Op dinsdag 10 februari 2004 15:52 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Of je leest de OP ipv enkel de Topictitel
zaken in de op vallen overigens daar niet onder imo tenzij je wetten gaat bedenken die enkel voor 1 specifieke bevolkingsgroep gelden.
(Dus bv enkel hoofddoeken verbieden voor moslims en het bij de rest wel toelaten)
Ik kom wel veel domme vooroordelen tegen.
een naargeestige vergelijking dat kant noch wal raakt.
quote:Ik denk wat de TS aangeeft is dat als je kritiek hebt op bepaalde groepen. Je gelijk voor racist word uitgemaakt. En dat het niet altijd terecht is om te doen. Alleen wordt dat wat verkeerd uitgedrukt door de TS.
quote:het gaat er dus om dat wanneer je enigzins kritisch bent en gewoon beestjes bij de naam durft te noemen er mensen zijn die onpas voor racist uitmaken.
Op dinsdag 10 februari 2004 15:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
gevaarlijke gedachte van de TS... racisme is beter dan de kop in het zand steken..Blijf maar zo zwart/wit denken, dat lost alles op.
Niet dat racisme goed is.
Ik vind mensen racistisch wanneer zij zeggen dat Nederlanders beter zijn dan Marrokanen.
Ik vind mensen niet racistisch wanneer zij zeggen dat Nederland 'vol' is.
Ik haal enkel de 2e wereld oorlog aan als ik zie dat mensen vrijheden die wij in die oorlog gewonnen hebben willen verspelen uit angst.
Ik zie mezelf niet als links en niet als rechts. De laatste keer stemde ik VVD, nu weet ik echt niet meer waar ik op moet stemmen, geen van de huidige politieke partijen staan nou eigenlijk echt waar ik voor sta.
GL is te links en naief.
VVD is te rechts voor mijn doen
CDA is te zakelijk en hard
SP is te lief.
Er blijft zo weinig over, mischien D66? Ik weet het niet. Ik weet iig wel dat ik niet 'links' of 'rechts' ben zoals bekend in de populaire definities. Maar heel veel mensen noemen mij wel links op fok.
Als ik een ding geleerd heb dan is het wel dit: Internetfora en discussies zoals je die op Fok! tegenkomt moet je vooral niet te serieus nemen en al helemaal niet zien als een 'afspiegeling' van onze maatschappij.
Racistisch of fasistisch? Alleen dus wanneer mensen zichzelf verheven voelen boven een totale cultuur of ras.
[Dit bericht is gewijzigd door BloodRayne op 10-02-2004 16:03]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |