stop hier iets in de Fok! Wok
* Bosbeetle begint wederom met olie (bertoli) en een lente uitje
(deze keer mag er geëlaboreerd worden op het concept... Omdat het in CUL staat, dus ook waarom wat en hoe het het beste te wokken is )
quote:er mogen met terugwerkende kracht dingen in gegooid worden
Op dinsdag 10 februari 2004 11:23 schreef Troel het volgende:
neee! Eerst knoflook!
(en als het vies word is er altijd nog de Wok cleaner uit het originele topic )
[Dit bericht is gewijzigd door Bosbeetle op 10-02-2004 11:26]
quote:sausje 5
Op dinsdag 10 februari 2004 11:25 schreef Troel het volgende:
En ik wil ook sausje 5 erin graag...
quote:Ja lekker
Op dinsdag 10 februari 2004 11:27 schreef FierceDeity het volgende:
Moeten er geen verse kruiden op
"blaasje roosmarijn ingooid , en en citroen in 'squeezd' "
het ruikt al lekker Lonny
Want dat mot er nu dan wel in, lijkt me.
quote:Er zit al kipfilet in, le-zen
Op dinsdag 10 februari 2004 11:36 schreef shmoopy het volgende:
Wordt het vlees of tofu?Want dat mot er nu dan wel in, lijkt me.
* Litman gooit spekjes er bij (met terugwerkende kracht)
[Dit bericht is gewijzigd door Litman op 10-02-2004 11:40]
quote:Lonny gebruikt toch altijd zo'n stenen potje met een soort stenen stampding om kruiden enzo te kneuzen/vermalen, leuk is dat. Hoe heet zo'n ding?
Op dinsdag 10 februari 2004 11:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[afbeelding]het ruikt al lekker Lonny
quote:Een vijzel.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:40 schreef FierceDeity het volgende:[..]
Lonny gebruikt toch altijd zo'n stenen potje met een soort stenen stampding om kruiden enzo te kneuzen/vermalen, leuk is dat. Hoe heet zo'n ding?
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 11:41 schreef shmoopy het volgende:[..]
Een vijzel.
tijdens mijn werk kook ik altijd veredeld met enzymen en chemicaliën
quote:Volgens mij noemt Lonnie het een tjobek (?)
Een vijzel.
quote:Gebruik jij dat ook wel eens?
Een vijzel.
quote:Ja, soms.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:43 schreef FierceDeity het volgende:[..]
Gebruik jij dat ook wel eens?
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 11:46 schreef shmoopy het volgende:[..]
En hij staat mooi op het aanrecht.
quote:oh overnieuw begint *olie in wok gooit
Op dinsdag 10 februari 2004 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Heeft al niets meer met roerbakken te maken, is nu een prutpan
Wok moet eerst schooon , en dan op heet vuur staan tot hij walmt
dan pas de olie
Klaaaar
*schrok* Munsch
quote:Volgende !
Op donderdag 12 februari 2004 10:07 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet gooit in de inmiddels walmende wok een handje fijngehakte paksoy, wat Mushroomsoy, oestersaus en gember.
*roer*
*roer*Klaaaar
*schrok* Munsch
Een chardonay dus.quote:Op maandag 6 september 2004 10:37 schreef Hallahan het volgende:
australische know-how gemaakt wijntje
Jep, ik heb een paar flessen van een kennis gekregen, smaakt wonderbaarlijk lekker, vooral bij zeebanket...quote:Op maandag 6 september 2004 10:39 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Een chardonay dus.
Ikke zelf ook, is kijken of ik alles op voorraad heb....quote:Op maandag 6 september 2004 10:39 schreef shmoopy het volgende:
Hallahan scoort punten hier.
Ik ga maar eens een oerdegelijke tosti maken, je hebt me iig geinspireerd voor het eten van vanavond.
tj in indonesisch is een c, dus cobekquote:Op dinsdag 10 februari 2004 11:43 schreef Litman het volgende:
[..]
Volgens mij noemt Lonnie het een tjobek (?)
Da's een grap voor intimi van het fenomeen wok-restaurant. Daar kan je met je brodje rauwe spullen naar de wok-kok gaan en die wokt het voor je met een lijst suazen op een bord achter hem en die lijst is genummerd ...dus daarom....quote:Op dinsdag 10 februari 2004 11:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
sausje 5
Ik ben helemaal weg van sausje vijf. En dan natuurlijk met een flinke lik appelmoes (ja, ik vind de knoflookpasta op appelmoes lijken)quote:Op maandag 6 september 2004 10:54 schreef Dow.Jones het volgende:
[..]
Da's een grap voor intimi van het fenomeen wok-restaurant. Daar kan je met je brodje rauwe spullen naar de wok-kok gaan en die wokt het voor je met een lijst suazen op een bord achter hem en die lijst is genummerd ...dus daarom....
Ik neem altijd de meest hete saus (thai curry of black pepper) of de knoflooksaus en dan eet ik altijd alleen maar garnalen, sate en inktvis met peultjes en babymais, soms afgewisseld met ossehaas ofzo, meer niet. Je blifjt toch hollander he en dan wil je waar voor je 17 euri
quote:Op woensdag 8 september 2004 23:34 schreef DzjieDub het volgende:
*'misbruikt' de wok om er een lekkere risotto in te maken.
Met champignons, chorizo en extra knoflook.
Hm, het kan wel, maar ik raad je toch aan een vijzel te nemen.quote:Op woensdag 8 september 2004 23:36 schreef krakkemieke het volgende:
Bij gebrek aan een vijzel, werkt de foodprocessor ook prima.![]()
PS Het mag van Beb Vuijk.....
quote:Op zondag 12 september 2004 11:11 schreef Troel het volgende:
Tuurlijk doet jouw wok het nog!
3 jaar laten sudderenquote:Op donderdag 8 maart 2007 12:58 schreef irule25 het volgende:
damn, dat is al even geleden, zal nu wel gaar zijn.....
Een cobek -->is al eerder genoemdquote:Op dinsdag 10 februari 2004 11:40 schreef FierceDeity het volgende:
[..]
Lonny gebruikt toch altijd zo'n stenen potje met een soort stenen stampding om kruiden enzo te kneuzen/vermalen, leuk is dat. Hoe heet zo'n ding?
je reagert op een post van meer dan 3 jaar geledenquote:
ui insnippertquote:Op donderdag 8 maart 2007 15:23 schreef MissyMirjaM het volgende:
zullen we 'm maar even schoonmaken en met een schone lei beginnen?
ik begin met wat olie
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 19:31 schreef Thorical het volgende:
Een dobbelsteentje terassie voor de Javaanse Indische touch.![]()
Zo, de boel heeft 2 weken gesudderd. Ik gooi het geheel op een bord, en dien het op met rijst, een glaasje lekkere rode wijn en een fles koud water.quote:Op zondag 11 maart 2007 14:55 schreef Maisnon het volgende:
Ik ben ook voor saus 5, Gon Bao in mijn gevalen ik gooi er ook nog wat bospaddestoelen bij
Wel deze gebruiken MMquote:
* Martijn_77 reinigt de wok weer want Conimex is helemaal niet nodig bij de toko is veel beter spul te koop.quote:
een tot gort gebakken eend... en jij gooit ern nog wat gember pulp bij...quote:Op donderdag 12 april 2007 00:45 schreef Capsicum het volgende:
* gooit er wat gember pulp in *
Idd, je hebt helemaal geen zout nodig.quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:35 schreef vats het volgende:
* gooi het water van de mie weg, en zet nieuw water op zonder zout, nergens voor nodig zout.
nog meer gember???quote:Op vrijdag 13 april 2007 23:00 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, je hebt helemaal geen zout nodig.
* Martijn_77 gooit er nog wat gember bij
Ja lekkerquote:
Ik doe er wat reepjes zongedroogde tomaat bij, want door de tijm krijgt dit gerecht vast een mediteraans smaakje en daar horen ook zongedroogde tomaatjes bij!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 00:27 schreef Spacehamster het volgende:
Ik hak snel wat tijm fijn en doe dat er gelijk in als ik de champignons in de wok zie vallen.
* LeeHarveyOswald pakt 'm af, zet em op heet vuur, gooit er een flinke lading gevijzelde peper/knoflook/chili/olie prut in, gevolgt door de sugar snaps en wortel.quote:Op zondag 20 mei 2007 11:37 schreef daanski82 het volgende:
* daanski82 vind die smaken lekker en maakt ondertussen de4 pan weer schoon en geeft hem aan Martijn_77
MinderMutsig voegt daar in stukjes gesneden kipfilet aan toequote:Op zondag 20 mei 2007 17:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
* LeeHarveyOswald pakt 'm af, zet em op heet vuur, gooit er een flinke lading gevijzelde peper/knoflook/chili/olie prut in, gevolgt door de sugar snaps en wortel.
Das eigenlijk al te laat, die hoort al 10 minuten op het aanrecht te staanquote:Op zondag 20 mei 2007 17:41 schreef MinderMutsig het volgende:
En zet ook vast een pannetje water op voor de rijst.
quote:Op zondag 20 mei 2007 17:39 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
MinderMutsig voegt daar in stukjes gesneden kipfilet aan toe
Kan wokolie geen hogere temperatuur bereiken dan standaard bakolie?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:58 schreef Devano het volgende:
*Wokt ook vele malen in de week*
Wat is het voordeel van echte Wok olie? Is dat vetter?Ik gebruik nu gewone bakolie, maar merk wel dat de pasta met name soms vast gaat koeken als je het niet een beetje bijhoudt. Das zonde van het eten, en nadelig met het afwassen.
![]()
jaquote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:16 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Kan wokolie geen hogere temperatuur bereiken dan standaard bakolie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |