quote:Interessante visie van deze man. Ik weet natuurlijk niet hoe het er in '40-'45 aan toe ging en ik verwacht ook niet dat het zover zal komen, maar het lijkt er inderdaad wel op dat de politiek haar grenzen verkent en op zoek is naar 'oplossingen'.
CDA-statenlid: 'Voor moslims is het bijna '40-'45'
door Kustaw Bessems
Het zal niet lang meer duren tot Nederlandse moslims worden gedeporteerd zoals tijdens de Tweede Wereldoorlog met joden gebeurde, denkt Yasar Vural, CDA-statenlid te Zuid-Holland.
MAASSLUIS - Onder de kop 'Hasan wordt nooit Hans!' stuurde Yasar Vural gisteren een stuk naar de redacties van verscheidene media. Hij schrijft: ,,Hoewel de taferelen op het sociale vlak bijna hetzelfde zijn als in de jaren 1940-1945 beseffen sommige politici niet wat ze aanrichten in de multiculturele samenleving. Ik merk dat de huidige politici een gevaarlijke weg behandelen die in de vorige eeuw Übermensch-ideologie werd genoemd en nu in een modern jasje integratie (=assimilatie) wordt genoemd. Vele miljoenen mensen werden toen vermoord omdat ze er anders uitzagen en een ander geloof hadden.''De 34-jarige Vural zit voor het CDA in de provinciale staten van Zuid-Holland en heeft onder meer 'integratie' in zijn portefeuille. Eerder was hij gemeenteraadslid in Maassluis. In het dagelijks leven is hij zorgconsulent bij de GGD in Rotterdam. Hij licht er hoofdzakelijk Turken voor over gezondheidskwesties.
,,Ik bedoel zowel politici binnen als buiten mijn partij, het CDA'', licht Vural toe. Als voorbeeld noemt hij het idee van CDA-fractievoorzitter in de Tweede Kamer, Maxime Verhagen, om extra drempels op te werpen voor Turken en Marokkanen die hun partner uit Turkije of Marokko willen laten overkomen. Ook het voorstel van CDA-kamerlid Gerda Verburg om allochtonen die in de WAO dreigen te belanden twee keer te keuren, is hem in het verkeerde keelgat geschoten. Net als de suggestie van kamerlid Mirjam Sterk om een dubbele nationaliteit strafbaar te stellen.
,,Ik heb Sterk nu twee keer op een discussiebijeenkomst gezegd dat zij veel te ver gaat'', aldus Vural. Zijn toorn treft vooral een andere parlementariër, VVD'er Geert Wilders. Vural schrijft aan de pers: ,,'Mensen' als Wilders die zelf in een identiteitscrisis zitten, vallen groepen aan die zich niet kunnen verdedigen.''
Wilders moet zich volgens Vural 'aan de wet houden'. Hij wijst op uitspraken die het kamerlid deed in interviews. In HP/De Tijd zei Wilders dat imams die oproepen tot een heilige oorlog moeten worden teruggestuurd naar 'hun hol in Saoedi-Arabië'. Hij zei zijn best te doen om rassenrellen te voorkomen, maar kan zich voorstellen dat van eventuele rellen 'niet een negatieve werking hoeft uit te gaan'. Die kunnen 'de politiek wakker schudden'. De VVD'er bepleitte ook een hoofddoekjesverbod. ,,Laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw.''
Vural: ,,We gaan terug in de tijd. Wilders wil razzia's. Ik denk dat hij strafbaar is. Minister Donner van justitie keurde pas nog de kritiek van de VVD op de islam af.''
Gevraagd naar de overeenkomst tussen de huidige periode en 1940-1945, zegt Vural: ,,Na 11 september 2001 is bijna iedere moslim verdacht. Het liefst wil iedereen weten wie moslim is. Het beleid is om de islam van alles de schuld te geven. Ook in de periode '40-'45 wilde men zicht hebben op de afkomst van mensen. Bijna moesten mensen iets dragen waaraan zij herkenbaar waren.''
Tijdens de Duitse bezetting moesten joden een gele ster met de letter 'J' dragen. Vural: ,,Als je in '40-'45 een beetje donker was, kon je al worden aangehouden en onderzocht. Als je nu een hoofddoekje hebt, krijg je meteen het stempel extremist. Het liefst moeten de hoofddoeken af. Én men wil weten of iemand een extremist is of geïntegreerd. Door huwelijksmigratie tegen te gaan, worden mensenrechten ingekrompen. Moslimjongeren die solliciteren worden veel eerder afgewezen dan een paar jaar geleden.''
,,Ja, in de oorlog was men op zoek naar joden. Laten we het maar gewoon bij de naam noemen. Heeft u de kranten niet onlangs gelezen? In Zaandam is een Marokkaanse jongen door de politie mishandeld. Ik denk niet dat het nog lang duurt totdat moslims worden gedeporteerd. Er was toch al het idee om allochtonen die bepaalde criminele activiteiten ontplooiden naar hun land van herkomst te sturen? Er kunnen nieuwe regels komen. Dan sturen ze de familie van die criminelen ook weg. Joden hadden toch ook geen schuld? Maar die schuld werd wel gevonden. Net als toen worden sociale problemen op een bepaalde groep afgewenteld.''
Vural vindt dat 'moslimpolitici' van verschillende partijen zich moeten organiseren. Hijzelf wil wel met Wilders in debat. Zijn brief sluit hij af met: ,,Voor diegenen die hun aanvallen op de allochtonen en de Islam voort willen zetten zetten heb ik één boodschap: PEACE BROTHER, maar we zijn het nu wel zat!''
Mensen werden toen vergast en voor het minste geringste doodgeschoten.
Afgepeigerd in Werkkampen.
Wat is er nu zo er aan terug gestuurd worden naar je geboorteland.
Ik bedoel als ik uit nederland zou moeten vluchten vanwege een burgeroorlog en na 5 jaar is alles weer rustig en ik zou kunnen helpen mijn land weer opbouwen. Zou ik allang vrijwillig gegaan zijn!
Bah, ik haat het als mensen geschiedenis misbruiken
Als ik dan toch een vergelijking moet maken, denk ik dat we eerder op een situatie als in Joegoslavië bereiken als die van '40-'45.
Komop zeg, wat denkt die vent nou, dat binnenkort zijn hele achtertuin zwart is van de as. Denk na zeg. Dat gebeurt echt niet nog een keer.
Maar in sommige gevallen heel begrijpelijk dat er hier mensen lopen die moslims liever zien gaan dan komen.
quote:hahahaha DIE is ECHT briljant!
Op dinsdag 10 februari 2004 11:10 schreef Thund3r het volgende:
[afbeelding]
Dat geldt toch voor alle jongeren
Indertijd waren de Joden een groep mensen die meer dan wie ook in de handel zaten, en daar waren ze ook zeer goed in. Daardoor ging er in hun wereld heel veel geld om, en dat was met name de Duitse overheerser al heel lang een doorn in het oog.
De groepen waar het nu over gaat zijn mensen die hier naartoe komen zonder geld, en die hier dat geld denken te krijgen. (de goeien daargelaten hoor!)
Wat is er mis met het stellen dat een dubbele nationaliteit niet langer mag? Er wordt NIET gezegd dat zo iemand GEEN nationaliteit meer mag hebben, maar wel dat mensen een keus moeten maken. Ik mag als Nederlander ook niet de Marrokaanse antionaliteit aannemen toch?
En dubbele keuring voor een groep die met grote overmaat in de WAO aanwezig is? Waarom niet? Of dit nu bakkers, bouwvakkers, vuilnismannen, secretaresses of wat dan ook zijn. Als dan blijkt (en dat is gebleken) dat er heel veel Marrokanen en Turken in de WAO zijn beland dan moet je toch weten wat de oorzaak is en wat er tegen te doen.
Ik denk dat Yasar zich eerst in de geschiedenis moet verdiepen en dan pas zich roeren. Peace? Ja, maar hij roept al op voorhand "WAR".
Als hij eerlijk zou zijn dan zou hij ook zien dat de cijfers en feiten hem tegenspreken.
misselijk makend.
quote:Ja, maar bij moslimjongeren komt het door discriminatie, bij 'blanke' door de economie. Redelijk logisch ook lijkt me. Als je als werkgever de keus hebt uit een goed sprekende hoog opgeleid persoon, dan ga je geen mensen aannemen die slecht nederlands spreken en niet de goeie opleiding hebben. Of dat nou mensen zijn die plat haags praten, of marokkaans nederlands (om er maar even een label aan te geven), dat maakt niet uit. Kwestie van veel keuze voorhande.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:13 schreef WAZZUP80 het volgende:
Quote:"Moslimjongeren die solliciteren worden veel eerder afgewezen dan een paar jaar geleden."Dat geldt toch voor alle jongeren
@OP, het is wel erg overdreven hoor. Wat mij opvalt, is dat met het hele uitzettingsgebeuren van de duizenden kandidaten, er een paar worden uitgelicht waarbij het inderdaad wat twijfelachtig uitgelegd kan worden. Deze paar voorbeelden worden wel gebruikt als template voor alle gevallen. Ik zou wel eens willen weten welk deel een strafblad heeft bijvoorbeeld. Maar dat mag je weer niet vragen! Ook denk ik dat het nuttiger is om eerst wat dubbele paspoort houders met zwaar crimineel verleden het land uit te schoppen, dan is er genoeg voor de echte hulpbehoevenden. Maar goed, ik sta open voor kritiek op mijn visie, mits goed onderbouwd.
quote:Precies!
Op dinsdag 10 februari 2004 11:17 schreef Strolie75 het volgende:
Ik denk dat de Joden in de grote steden eerder terug moeten denken aan 40-45. Vooral door toedoen van onze moslimvrienden.
Wat goed dat ze dat voorzien zeg, hadden de joden dat maar gedaan.
[Dit bericht is gewijzigd door B.R.Oekhoest op 10-02-2004 11:24]
quote:Dat is geen discriminatie, maar selectie van de best gekwalificeerde kandidaat. Zucht.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:20 schreef freud het volgende:[..]
Ja, maar bij moslimjongeren komt het door discriminatie, bij 'blanke' door de economie. Redelijk logisch ook lijkt me. Als je als werkgever de keus hebt uit een goed sprekende hoog opgeleid persoon, dan ga je geen mensen aannemen die slecht nederlands spreken en niet de goeie opleiding hebben. Of dat nou mensen zijn die plat haags praten, of marokkaans nederlands (om er maar even een label aan te geven), dat maakt niet uit. Kwestie van veel keuze voorhande.
quote:Juist.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Dat is geen discriminatie, maar selectie van de best gekwalificeerde kandidaat. Zucht.
Beleid is een reactie (oplossing) op situaties die als problematisch ervaren worden. Dat er strenger beleid komt, zou juist bepaalde bevolkingsgroepen aan het denken moeten zetten, van "waar zijn we nou helemaal mee bezig"
quote:Inderdaad. Een passende straf zou zijn om deze fantast eens te deporteren naar Polen en hem daar wat historisch besef bij te brengen.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:27 schreef suimasen het volgende:
Wat een belediging voor alle slachtoffers die in WO2 zijn gevallen zeg.
Kijk dan niet naar de 2de wereldoorlog zelf, maar naar de aanloop ervan...
Mensen zijn ontevreden in het algemeen, zondebok word gezocht en alle aandacht word daarheen gezet op een negatieve manier.
Kijk nu eens om je heen, mensen zijn ontevreden, het gaat slechter, zondebok word gezocht en gevonden en er word over "niets" anders gepraat als over die zondebokken.
Je kan als marokkaan of turk niet meer normaal leven ondanks het feit dat je geen vlieg kwaad doet en hard werkt net als elk normaal mens, je word als kutmarokkaan gezien en krijgt een enorme berg kritiek over je heen over dingen waar je geen bal aan kan doen omdat je nu eenmaal bin laden niet bent, of zo'n schoffie dat zich misdraagt...
Ik zie wel degelijk overeenkomsten dus...
Als we niet oppassen dan gaan we straks weer een keer tever...
We zijn te hard aan het hakken op bepaalde bevolkingsgroepen, echt te hard, dat er problemen zijn is niet te ontkennen, maar je kan daar niet zomaar iedereen de schuld van geven...
quote:Natuurlijk zijn er wel overeenkomsten maar er is een schaalverschil. Het is gewoon onverstandig om de tweede wereldoorlog er bij te halen, dat slaat elke discussie dood.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:29 schreef erodome het volgende:
Zijn er echt geen overeenkomsten???
quote:* KirmiziBeyaz schudt de hand.
Zijn er echt geen overeenkomsten???Kijk dan niet naar de 2de wereldoorlog zelf, maar naar de aanloop ervan...
Mensen zijn ontevreden in het algemeen, zondebok word gezocht en alle aandacht word daarheen gezet op een negatieve manier.
Kijk nu eens om je heen, mensen zijn ontevreden, het gaat slechter, zondebok word gezocht en gevonden en er word over "niets" anders gepraat als over die zondebokken.
Je kan als marokkaan of turk niet meer normaal leven ondanks het feit dat je geen vlieg kwaad doet en hard werkt net als elk normaal mens, je word als kutmarokkaan gezien en krijgt een enorme berg kritiek over je heen over dingen waar je geen bal aan kan doen omdat je nu eenmaal bin laden niet bent, of zo'n schoffie dat zich misdraagt...Ik zie wel degelijk overeenkomsten dus...
Als we niet oppassen dan gaan we straks weer een keer tever...We zijn te hard aan het hakken op bepaalde bevolkingsgroepen, echt te hard, dat er problemen zijn is niet te ontkennen, maar je kan daar niet zomaar iedereen de schuld van geven...
Je verwoordt het heel goed. Ik zou haast denken dat je zelf een 'auslander' bent, zo goed verwoordt je het. Het kan natuurlijk ook gewoon een goed inzichtelijk vermogen zijn
* Soul denkt iets van geschiedenisonderwijs... 5 mei ... kransen ...
Jep en MS is een vast en zeker ook iets Islamitisch, en dan kan je een ram krijgen!
Altijd leuk weer om te zien dat het noemen van de afkomst geen enkel probleem is als je daarmee de discriminatiejankkaart kan spelen
quote:De enige overeenkomst die ik zie is de opkomende haat tegen Joden.
Zijn er echt geen overeenkomsten???Kijk dan niet naar de 2de wereldoorlog zelf, maar naar de aanloop ervan...
Je kan als marokkaan of turk niet meer normaal leven ondanks het feit dat je geen vlieg kwaad doet en hard werkt net als elk normaal mens, je word als kutmarokkaan gezien en krijgt een enorme berg kritiek over je heen over dingen waar je geen bal aan kan doen omdat je nu eenmaal bin laden niet bent, of zo'n schoffie dat zich misdraagt...Ik zie wel degelijk overeenkomsten dus...
Als we niet oppassen dan gaan we straks weer een keer tever...We zijn te hard aan het hakken op bepaalde bevolkingsgroepen, echt te hard, dat er problemen zijn is niet te ontkennen, maar je kan daar niet zomaar iedereen de schuld van geven...
quote:Precies, met als opruiers de moslims die de westerse historie wensen te negeren en tegen te spreken.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:34 schreef Predojevic het volgende:
De enige overeenkomst die ik zie is de opkomende haat tegen Joden.
quote:MS patienten?
Op dinsdag 10 februari 2004 11:36 schreef suimasen het volgende:
Wie liepen d'r trouwens met hakenkruizen op de dam vorig jaar?
die worden ook in elkaar geslagen omdat ze anders zijn, toch?
quote:Moslims! Al is de SP er ook niet vies van om samen met neo-nazi's te demonstreren tegen Israel
quote:of voetbalden met kransen ter nagedachtenis aan slachtoffers van WO II
en dan zaniken over gelijke praktijken als in WO II nu...het gore lef
quote:Immer gerade aus, bitte!!
Op dinsdag 10 februari 2004 11:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
* KirmiziBeyaz schudt de hand.
Je verwoordt het heel goed. Ik zou haast denken dat je zelf een 'auslander' bent, zo goed verwoordt je het. Het kan natuurlijk ook gewoon een goed inzichtelijk vermogen zijn
quote:Tis gewoon een kwestie van open met mensen praten...
Op dinsdag 10 februari 2004 11:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
* KirmiziBeyaz schudt de hand.
Bedenk je maar eens hoe het is om zowat door iedereen met de nek aangekeken te worden, je om de haverklap te moeten verklaren voor dingen die je helemaal niet gedaan hebt en dus ook niet kan verklaren.
Ik denk dat het van een ontzettend groot belang is dat we van die hokjesgeest afstappen en mensen weer gewoon als mensen gaan zien.
Het lijkt nu soms net alsof alle problemen worden veroorzaakt door marokkanen, net alsof nederlanders van die schatjes zijn en nooit wat fout doen, maar daar word amper meer op gelet...
Men ziet het woord marokkaan staan en gelijk staan mensen op hun achterste poten, weer die marokkanen, bla bla bla bla...
als jouw nederlandse buurman wat flikt, ben jij dan ook slecht?
quote:Zoals erodome en jijzelf al zegt zijn er overeenkomsten in de aanloop naar WOII.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Er is geen overeenkomst met WO2, want er is geen oorlog in NL. Zo simpel is dat. Je zou hooguit kunnen spreken van een overeenkomst met de jaren dertig van de vorige eeuw. Hooguit zeg ik, want de Joden waren goed geintegreerd en waren relatief succesvol, dat kun je van die profiterende raddraaiers in NL niet zeggen.
quote:Je bedoeld de westerse historie van jodenvervolging???????
Op dinsdag 10 februari 2004 11:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Precies, met als opruiers de moslims die de westerse historie wensen te negeren en tegen te spreken.
Sorry hoor, maar jodenhaat is hier in europa geboren, geen enkel ander landsdeel heeft zo op joden gejaagt door de eeuwen heen als het westen....
Maar het lijkt er sterk op dat de Marokkaanse klootzakken verhoudingsgewijs in de meerderheid zijn. Dat mag je best benoemen en aanpakken.
quote:Ah, op dat onderdeel kunnen ze opeens dus wel integreren. Typisch!
Op dinsdag 10 februari 2004 11:44 schreef erodome het volgende:[..]
Je bedoeld de westerse historie van jodenvervolging???????
Sorry hoor, maar jodenhaat is hier in europa geboren, geen enkel ander landsdeel heeft zo op joden gejaagt door de eeuwen heen als het westen....
quote:Mijns inziens niet zoveel, de zondebok uit WO-II was een relatief welgestelde bevolkingsgroep. De drijfveer van de Nazi's was dan ook vooral een vorm van jaloezie op een "afwijkende" succesvolle bevolkingsgroep... Dit is voor het meerendeel van de moslims juist niet het geval. En zoals eerder opgemerkt was het doel van de Nazi's het uit de samenleving verwijderen van een ongewenste bevolkingsgroep, terwijl men nu juist hamert op het integreren van de bevolkingsgroep die nogal eens de schijn wekt niet zoveel respect te hebben voor onze cultuur. De vergelijking met WO-II is m.i. dan ook een grove belediging voor de slachtoffers van die oorlog en zelfs voor ALLE Nederlanders, allochtoon én autochtoon.
quote:Ben ik toch niet met je eens. Turken en Marokkanen en andere moslims kunnen prima wonen en functioneren in Nederland. Het is toch niet teveel gevraagd dat mensen zich schikken naar de regels van het land waar ze zich in gevestigd hebben? En Nederland is altijd erg tolerant geweest, en is dat nu nog steeds. Moslims mogen in Nederland vrij hun geloof belijden, scholen stichten enzovoort. En er is veel maatschappelijk protest tegen elke poging om die vrijheid in te perken.
Mensen zijn ontevreden in het algemeen, zondebok word gezocht en alle aandacht word daarheen gezet op een negatieve manier.Kijk nu eens om je heen, mensen zijn ontevreden, het gaat slechter, zondebok word gezocht en gevonden en er word over "niets" anders gepraat als over die zondebokken.
Je kan als marokkaan of turk niet meer normaal leven ondanks het feit dat je geen vlieg kwaad doet en hard werkt net als elk normaal mens, je word als kutmarokkaan gezien en krijgt een enorme berg kritiek over je heen over dingen waar je geen bal aan kan doen omdat je nu eenmaal bin laden niet bent, of zo'n schoffie dat zich misdraagt...
Om het nog maar niet te hebben over het feit dat de voedingsbodem voor een herhaling van WO-II niet aanwezig: het gaat economisch weliswaar een beetje minder momenteel, maar zeker in geen enkele vergelijking tot de toestand van Europa rond 1933.
quote:Ik denk ook niet dat er veel mensen zijn in Nederland die alle moslims over een kam scheren. Maar dat er weerstand ontstaat tegen bepaalde groepen mensen die keer op keer negatief in het nieuws komen omdat ze de Nederlandse regels niet wensen te accepteren is m.i. een logische reactie. Het is triest maar wel reëel dat de goeden dan onder de kwaden gaan lijden.
Ik zie wel degelijk overeenkomsten dus...
Overigens ben ik zelf van mening dat het moslim-fundamentalisme net als elke andere form van religieus fanatisme gevaarlijk en onwenselijk is en dan ook bestreden moet worden; juist ook om de religie niet in een kwaad daglicht te zetten en zo het draagvlak voor de vrijheid van religie te ondermijnen.
quote:Er is onvrede en een hoge werkeloosheid. Verder zie ik weinig overeenkomsten. Kan mij geen verhalen herinneren over Joden die Duitsers mishandelden en zich over het algemeen misdroegen.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:43 schreef Doekes het volgende:[..]
Zoals erodome en jijzelf al zegt zijn er overeenkomsten in de aanloop naar WOII.
quote:Ho ho. 9 van de 10 pogroms uit de geschiedenis zijn niet ontstaan uit spontane volkswoede tegen de Joden, maar vanuit de Katholieke Kerk.
quote:Wat dan weer een allochtone groep is die op zich wel goed geintegreerd is. Grappig hoe mijn huisbaas het meteen had over "die Turken".
Op dinsdag 10 februari 2004 11:43 schreef milagro het volgende:
gelukkig maar dat Murat een Turk was dan
quote:Nee, ik bedoel het verpesten van geschiedenislessen door radbrakers van met name het pluimage islamaanhangers.
quote:Werken we dat zelf ook niet een beetje in de hand door mensen uit te sluiten en te stigmatseren???
Op dinsdag 10 februari 2004 11:44 schreef suimasen het volgende:
En ja, er zijn ook Nederlandse klootzakken.Maar het lijkt er sterk op dat de Marokkaanse klootzakken verhoudingsgewijs in de meerderheid zijn. Dat mag je best benoemen en aanpakken.
Denk je niet dat als we het beestje gewoon bij het naampje gaan noemen en gaan ophouden met afkomsten erbij halen dat we veel harder gaan opschieten in een oplossing?
Want als ik met marokkanen praat dan zeggen ze allemaal dat ze het ook heel erg vinden wat sommige jongens doen, vergeet niet dat het overgrote deel van de marokkanen niets kwaads doet...
Ze worden alleen steeds erg boos als er gelijk over marokkanen in het algemeen word gesproken, dat zijn ze echt verschrikkelijk zat...
Hun worden erop aan gekeken, erop aangekeken worden om wat een ander doet, ze kunnen moeilijk aan banen komen(ook al spreken ze beter nederlands als veel nederlanders en zijn ze goed gekwalificeert), ouwe dametjes zijn doodsbang voor ze, wij schoppen ze in een hoek en vinden het dan gek dat mensen zich terug gaan trekken...
Ik ga nu snel mijn ventje ophalen van school, rennen!!!!!!!!!!
En de Turken dan
Ook al ben je in nederland geboren en eet je 's avonds stampot boerenkool onder het genot van Frans Bauer, als je een hoofddoekje draagt ben je automatisch een allochtoon. Als er een vechtpartij is geweest is het eerste wat mensen roepen "weer zon kut allochtoon". Als een allochtoon in elkaar wordt geslagen door een autochtoon zal die allochtoon het wel uitgelokt hebben ( duh ).
Moslims zijn zowat per definitie OBL aanhangers en willen van NL een moslimstaat maken.
Wanneer het wat minder gaat met een land wordt er meteen een zondebok gezocht en tegenwoordig is dat de allochtoon, immers zij zijn de schuld van alle problemen in nederland.
Maar hier in NL zal het geen extreme vormen aannemen ( ook al willen sommige mensen dat graag ). We zijn daar ( hopelijk ) veel te nuchter voor.
Zodra het economisch weer beter gaat zal het "zondebok syndroom" wel weer wat afnemen.
En nee ik ben geen linkse boomknuffelaar
quote:Waar sluiten we mensen uit dan?! Djiezus, in 't stadhuis vind je haast meer Turks en Arabisch dan andere talen, alle overheidscommunicatie vind plaats in -tig talen, ze mogen zich vestigen waar ze willen, ze mogen werken waar ze willen, ze mogen lid worden van wat ze willen, WAAR is die uitsluiting dan?
Op dinsdag 10 februari 2004 11:49 schreef erodome het volgende:[..]
Werken we dat zelf ook niet een beetje in de hand door mensen uit te sluiten en te stigmatseren???
Ik woon in een straat met diverse (naar ik aanneem - ze hebben geen bordje om hun nek verder) moslims en die groet ik gewoon, net als de Nederlanders in die straat. Ze veroorzaken verder geen overlast en zijn voor zover ik dat kan zien prima geintegreerd. Schuif het ajb niet op die gemene Hollanders zeg, 'men' is decennia lang met open armen ontvangen.
Het is natuurlijk ook weer typisch links "lul hoe het me uitkomt" geklets.....
Ik ben dit soort geleuter al jaren zat... Minachting voor de slachtoffers van WO2....
quote:Ik praat veel met marokkanen (wat zeg ik, bijna al m'n collega's zijn van Marokkaanse afkomst) maar ik heb al die gevoelens bij ze nog nooit weten te ontdekken.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:42 schreef erodome het volgende:[..]
Tis gewoon een kwestie van open met mensen praten...
Als ik praat met marokkanen dan kan ik niet om de enorme frustratie heen dat ze het idee hebben dat ze totaal niet welkom zijn en niets goed kunnen doen, hoe ze ook hun best doen...
quote:En zelfs die werkloosheid is nu eigenlijk helemaal niet zo hoog.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Er is onvrede en een hoge werkeloosheid.
quote:Ik ook - maar als ze hem gewoon aanhalen, is daar niks mis mee.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:04 schreef yvonne het volgende:
Mijn godBah, ik haat het als mensen geschiedenis misbruiken
quote:Dat is de economische kant, waar ik het wel mee eens ben, maar de sociale en demografische kant is wel degelijk structureel. Juist in goede tijden hebben we die kant uit het oog verloren en kon het fundamentalisme zichzelf zaaien en laten groeien.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:51 schreef Hymn het volgende:
mja, tis een nogal overdreven stuk en die vergelijking met '40-'45 zie ik niet echt. In grove lijnen gaat de vergelijking met pre ww2 beter op.Ook al ben je in nederland geboren en eet je 's avonds stampot boerenkool onder het genot van Frans Bauer, als je een hoofddoekje draagt ben je automatisch een allochtoon. Als er een vechtpartij is geweest is het eerste wat mensen roepen "weer zon kut allochtoon". Als een allochtoon in elkaar wordt geslagen door een autochtoon zal die allochtoon het wel uitgelokt hebben ( duh ).
Moslims zijn zowat per definitie OBL aanhangers en willen van NL een moslimstaat maken.Wanneer het wat minder gaat met een land wordt er meteen een zondebok gezocht en tegenwoordig is dat de allochtoon, immers zij zijn de schuld van alle problemen in nederland.
Maar hier in NL zal het geen extreme vormen aannemen ( ook al willen sommige mensen dat graag ). We zijn daar ( hopelijk ) veel te nuchter voor.
Zodra het economisch weer beter gaat zal het "zondebok syndroom" wel weer wat afnemen.En nee ik ben geen linkse boomknuffelaar
quote:Mwoah, vergeet je de WAO-ers ook niet?
Op dinsdag 10 februari 2004 11:56 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
En zelfs die werkloosheid is nu eigenlijk helemaal niet zo hoog.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 11:56 schreef SCH het volgende:[..]
Ik ook - maar als ze hem gewoon aanhalen, is daar niks mis mee.
quote:Als dit geen misbruik is.
"Ik merk dat de huidige politici een gevaarlijke weg behandelen die in de vorige eeuw Übermensch-ideologie werd genoemd en nu in een modern jasje integratie (=assimilatie) wordt genoemd. Vele miljoenen mensen werden toen vermoord omdat ze er anders uitzagen en een ander geloof hadden."
quote:Ik vind de man een exponent van de slachtoffercultuur. Vergelijk tussen de Jodenster en de hoofddoek gaat volledig mank doordat de Jodenster openbaar verplicht werd terwijl men de hoofddoek juist wil laten verdwijnen omdat dit onderdrukking van de vrouw zou symboliseren en hen stigmatiseert.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Interessante visie van deze man. Ik weet natuurlijk niet hoe het er in '40-'45 aan toe ging en ik verwacht ook niet dat het zover zal komen, maar het lijkt er inderdaad wel op dat de politiek haar grenzen verkent en op zoek is naar 'oplossingen'.
Verder trekt de man het migrantenverhaal volledig toe naar Moslims terwijl er ook andersgelovige en ongelovige migranten binnenkomen. Feit alleen al dat deze Moslim gewoon bij het Christen Democratisch Appèl zit geeft al aan hoe ruimdenkend men nog steeds is binnen ons politieke bestel.
Verder zou de man er goed aan doen Friedrich Nietzsche eens te lezen. Dan begrijpt hij Nietzsches term Übermensch die hij in de mond neemt mogelijk ook.
Signaleren vind ik prima, overschreeuwen wekt bij mij slechts ergernis op, tenzij het vanuit humorische motieven gebeurt.
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 10-02-2004 12:09]
quote:ja, maar als je als 100% geintegreerde allochtoon elke keer wordt gezien als een "kut marrokaan" of "kut allochtoon" die alleen maar naar NL zijn gekomen voor de uitkering heb je er weinig zin in. Als jij naar Turkije zou verhuizen en perfect turks zou praten, je netjes aan de regels houdt etc maar elke keer als lui kut nederlander die niet wil integreren wordt afgeschilderd dan denk jij na een gegeven moment ook van "donder maar lekker op". Tuurlijk er zijn problemen, dat valt niet te ontkennen. Maar integratie moet van twee kanten komen.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Dat is de economische kant, waar ik het wel mee eens ben, maar de sociale en demografische kant is wel degelijk structureel. Juist in goede tijden hebben we die kant uit het oog verloren en kon het fundamentalisme zichzelf zaaien en laten groeien.
quote:Tijdens mijn afstuderen samengewerkt met een marokaanse student van de Erasmus uni, en hij heeft er weinig last van ook hoor. Hij had sneller een baan dan mij. Misschien maakte het uit dat hij een goeie opleiding had en accentloos nederlands sprak? Qua uiterlijk was hij echt niet te missen als marokkaan hoor! Bij discriminatie aanklachten op basis van uiterlijk heb ik dan ook mijn vraagtekens. Ik ben er van overtuigd dat met een gelijke opleiding en relevante vaardigheden, ze net zoveel kans maken.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:55 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Ik praat veel met marokkanen (wat zeg ik, bijna al m'n collega's zijn van Marokkaanse afkomst) maar ik heb al die gevoelens bij ze nog nooit weten te ontdekken.
De analogie met 40-45 is imo onzin, omdat de joden in die tijd nooit zelf de slachtofferrol zochten zoals veel moslims nu. De joden van toen waren over het algemeen ook van een boven gemiddelde inkomens. Het jaloerse op hun omstandigheden was aanleiding voor de haat tegen ze. Ik denk niet dat je nu kan zeggen dat mensen een hekel hebben aan moslims omdat we jaloers zijn op wat ze hebben...
quote:Ach, ze hebben 2 paspoorten
Op dinsdag 10 februari 2004 12:03 schreef Hymn het volgende:[..]
ja, maar als je als 100% geintegreerde allochtoon elke keer wordt gezien als een "kut marrokaan" of "kut allochtoon" die alleen maar naar NL zijn gekomen voor de uitkering heb je er weinig zin in. Als jij naar Turkije zou verhuizen en perfect turks zou praten, je netjes aan de regels houdt etc maar elke keer als lui kut nederlander die niet wil integreren wordt afgeschilderd dan denk jij na een gegeven moment ook van "donder maar lekker op". Tuurlijk er zijn problemen, dat valt niet te ontkennen. Maar integratie moet van twee kanten komen.
Maar waarheen wil je in nederland geboren mensen van marrokaanse achtergrond heensturen?. Naar hun eigen land? ( nederland dus ).
Zo zien de zichzelf vooral.
quote:In zo'n geval zou ik denken: "dan moet ik zelf opdonderen".
ja, maar als je als 100% geintegreerde allochtoon elke keer wordt gezien als een "kut marrokaan" of "kut allochtoon" die alleen maar naar NL zijn gekomen voor de uitkering heb je er weinig zin in. Als jij naar Turkije zou verhuizen en perfect turks zou praten, je netjes aan de regels houdt etc maar elke keer als lui kut nederlander die niet wil integreren wordt afgeschilderd dan denk jij na een gegeven moment ook van "donder maar lekker op". Tuurlijk er zijn problemen, dat valt niet te ontkennen. Maar integratie moet van twee kanten komen.
Maar waarheen wil je in nederland geboren mensen van marrokaanse achtergrond heensturen?. Naar hun eigen land? ( nederland dus ).
quote:Nou ja, als je het vergelijkt met de jeugdwerkeloosheid van 25% begin jaren 80 dan is het nou toch nog heel wat beter.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Mwoah, vergeet je de WAO-ers ook niet?
quote:Mensen die hier 100% geintegreerd zijn, krijgen niet dit soort gezeik. Simpel. Onder 100% geintegreert vind ik ook horen dat ze maar één paspoort hebben. Je bent nederlander of marokkaan, kiezen. Kies je voor marokkaan, dan is daar Schiphol en mag je je nederlandse paspoort inleveren.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:03 schreef Hymn het volgende:
quote:Wie stigmatiseert er nu?
Als je maar vaak genoeg zegt, in de media, dat MEN hen niet welkom heet, dat MEN hen niet moet, dan gaat "hen" zich zelf op een gegeven moment anders opstellen.
quote:Dat vraag ik mij af, hoeveel werkelozen zitten er nu aan de bovenkant sinds de sollicitatieplicht voor ouderen, terwijl ze continu nee te horen krijgen? Meer jongeren studeren tegenwoordig nog maar even door (en steken zichzelf in hogere schulden) en vallen zodoende niet onder jeugdwerkeloosheid.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:09 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Nou ja, als je het vergelijkt met de jeugdwerkeloosheid van 25% begin jaren 80 dan is het nou toch nog heel wat beter.
quote:Ik generaliseer nogal, aangezien dat een gewoonte op Fok is wanneer het over allochtonen gaat
Op dinsdag 10 februari 2004 12:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
In zo'n geval zou ik denken: "dan moet ik zelf opdonderen".
Overigens is het totaal gechargeerd wat je zegt. Ik ken vanuit mijn professie veel allochtonen, waar ik heel hartelijk mee kan werken en leven. Ik erger mij dood aan de slapte van justitie waardoor zichzelf vervelende en irritante met name kut-marokkanen de maatschappij verzieken.
quote:Het is geen misbruik.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:00 schreef Jalu het volgende:[..]
[..]Als dit geen misbruik is.
Ik vind het altijd verdacht als mensen iemand meteen onthoofden als hij over WOII begint. Alsof zoiets nooit meer kan gebeuren
quote:Het fokken wordt mij steeds eenvoudiger gemaakt, ik hoef voor mijn eigen mening enkel sjun te citeren
Op dinsdag 10 februari 2004 12:02 schreef sjun het volgende:Ik vind de man een exponent van de slachtoffercultuur. Vergelijk tussen de Jodenster en de hoofddoek gaat volledig mank doordat de Jodenster openbaar verplicht werd terwijl men de hoofddoek juist wil laten verdwijnen omdat dit onderdrukking van de vrouw zou symboliseren en hen stigmatiseert.
Verder trekt de man het migrantenverhaal volledig toe naar Moslims terwijl er ook andersgelovige en ongelovige migranten binnenkomen. Feit alleen al dat deze Moslim gewoon bij het Christen Democratisch Appèl zit geeft al aan hoe ruimdenkend men nog steeds is binnen ons politieke bestel.
Verder zou de man er goed aan doen Friedrich Nietzsche eens te lezen. Dan begrijpt hij Nietzsches term Übermensch die hij in de mond neemt mogelijk ook.
Signaleren vind ik prima, overschreeuwen wekt bij mij slechts ergernis op, tenzij het vanuit humorische motieven gebeurt.
edit: typo
[Dit bericht is gewijzigd door Herostratos op 10-02-2004 12:14]
quote:Ik denk niet dat het criterium 'ooit was het erger' gebruikt mag worden om de huidige situatie af te schilderen als niet zo erg. Het Lourdes principe van 'het kan erger' is imo geen werkwijze.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:09 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Nou ja, als je het vergelijkt met de jeugdwerkeloosheid van 25% begin jaren 80 dan is het nou toch nog heel wat beter.
quote:Fijn voor je toch, hoef je nergens meer over na te denken.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:12 schreef Lithion het volgende:
Bah, wat een walgelijke vergelijking zeg.
quote:dat klopt, maar dat zelfde geld voor de media. Als een marrokaan iemand in elkaar slaat is het een nationale ramp en staat de integratie weer in de schijnwerpers. Als een nederlander iemand in elkaar slaat hoor je er geen kip over.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:11 schreef milagro het volgende:[..]
Wie stigmatiseert er nu?
Door elke keer te suggereren dat iedere allochtoon dergelijk gevoelens heeft, zijn draai niet kan vinden, zich onwelkom voelt, hou je zelf iets in stand, maak je zelf iets groter dan het is..met selfforfilling prophecy als gevolg.Als je maar vaak genoeg zegt, in de media, dat MEN hen niet welkom heet, dat MEN hen niet moet, dan gaat "hen" zich zelf op een gegeven moment anders opstellen.
We maken het ons zelf alleen maar moeilijker
quote:Tuurlijk moet justitie kut-nederlanders ook aanpakken. Lijkt me logisch.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:12 schreef Hymn het volgende:[..]
Ik generaliseer nogal, aangezien dat een gewoonte op Fok is wanneer het over allochtonen gaat
Ik ken ook genoeg allochtonen, allemaal aardige lui die hard werken.
Maar als justitie die criminele "kut marrokaantjes" gaan aanpakken moeten ze ook de "kut nederlanders" aanpakken. Maar als ze dat doen is het ook niet goed
----------------------------------------------------------------------------------
Zondag 23 november 2003, tussen 05.30 en 06.00 uur, hebben twee berovingen plaatsgevonden in Rotterdam. Twee jongens zijn beroofd op de Verlengde Willemsbrug en een man een paar straten verderop op de Binnenrotte. Vermoedelijk door dezelfde dader.
Beroving 1
Twee jongens worden beroofd door de man op de Verlengde Willemsbrug om 05.30 uur. Hij bedreigt hen met een mes en wil geld. Hij sprak de jongens in het Engels aan, maar het is niet duidelijk of dat zijn moedertaal was. Hij sprak ook wat Nederlands.
Gestolen pinpas
De man heeft een pinpas meegenomen en is er met de fiets van één van de jongens vandoor gegaan. Met de gestolen pinpas heeft hij, rond 06.30 uur, gepind bij de pinautomaat van de Fortis bank op de Hoogstraat.
Gestolen fiets
De fiets die de overvaller heeft meegenomen, is een blauwe damesfiets van het merk Maxwell, het type Michigan. Hij heeft witte of grijze spatborden, een chroomkleurige bagagedrager en een terugtraprem. Er zit geen koplamp op, maar wel een dynamo. Zijn eigen fiets heeft hij laten liggen, maar die was verdwenen toen de politie ter plaatse kwam.
Achtergelaten fiets
De dader had zelf een groene herenfiets bij zich waarvan de kettingkast ontbreekt en de banden zijn smaller dan normaal. Opvallend is dat deze fiets geen normale handremmen heeft, maar zogenaamde handremstangen.
Fietsroute
Vanaf de Verlengde Willemsbrug kan de dader verschillende kanten op gegaan zijn. Hij is in ieder geval naar de Binnenrotte gefietst.
Beroving 2
Een man fietst naar zijn werk via de Binnenrotte. Daar ziet hij de dader fietsen en die schreeuwt dat hij moet stoppen. De man stopt niet en probeert hard weg te fietsen, maar hij wordt ingehaald. De overvaller wil geld en steekt vervolgens met een mes op de man in. Die moet alles van waarde afgeven, ook zijn pincode. Hij moet meelopen naar de pinautomaat. Dan rukt hij zich los en zet het op een lopen. Bij de kubuswoningen houdt hij een taxi aan.
Buit
De dader heeft het sleuteletui en de rugzak meegenomen; dat is een blauwe Postbank rugzak; daarin zaten wat alledaagse dingen. Maar ook een reflecterend veiligheidsvest van de NS. In de portemonnee zaten bankpasjes, NS-pasjes en een airmilespas. Daarnaast een Seiko horloge, type Kinetic met een glimmende metalen band en een ivoorkleurige ronde wijzerplaat met gouden cijfers. Deze spullen zijn niet teruggevonden.
Signalement dader
Man met lichtgetinte huidskleur, vermoedelijk Noord-Afrikaanse of Zuid-Europese afkomst; 25-30 jaar; 1.75-1.80m.; tenger tot normaal postuur; smal gezicht; kort zwart, licht krullend haar. Hij droeg een zwarte leren of nepleren ¾ jas; een zwarte spijkerbroek. Hij sprak Nederlands met een buitenlands accent en had een vouwmes bij zich, mogelijk een vlindermes.
Mogelijke getuige
Op het moment dat het slachtoffer bij de kubuswoningen werd geholpen door de taxichauffeur, fietste een negroïde man met een rode muts op voorbij. Mogelijk heeft deze man de dader gezien en kan meer over hem vertellen.
De politie vraagt
- Wie herkent de dader aan de hand van het gegeven signalement?
- Wie heeft de gestolen spullen, zoals de blauwe Postbank rugzak en het sleuteletui gevonden?
- Wie herkent zichzelf als de negroïde man, met de rode muts die voorbij de kubuswoningen fietste toen het slachtoffer werd geholpen door de taxichauffeur?
- Wie heeft wat gehoord of gezien van de berovingen?
- Wie heeft de dader zien pinnen, rond 05.30 uur, bij de pinautomaat van de Fortisbank op de Hoogstraat of in de omgeving van de Binnerotte?
- Wie heeft de gestolen fiets nog gezien; het gaat om een blauwe damesfiets van het merk Maxwel, type Michigan?
- Wie heeft de fiets gezien die de dader heeft achtergelaten op de verlengde Willemsbrug; het gaat om een groene herenfiets waarvan de kettingkast ontbreekt?
- Wie heeft de man zien fietsen rond 05.30 uur tussen de Verlengde Willemsbrug en de Binnenrotte?
-----------------------------------------------------------------------------------
quote:Nou, ik kan m'n geluk niet op.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:13 schreef SCH het volgende:
Fijn voor je toch
quote:En als een Marokkaan tikken krijgft van een politie agent is het voorpagina nieuws en als een autochtoon tikken krijgt vd politie, dan krijgt ie tikken en lult niemand er over.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:14 schreef Hymn het volgende:[..]
dat klopt, maar dat zelfde geld voor de media. Als een marrokaan iemand in elkaar slaat is het een nationale ramp en staat de integratie weer in de schijnwerpers. Als een nederlander iemand in elkaar slaat hoor je er geen kip over.
We maken het ons zelf alleen maar moeilijker
Dus niet zeiken, het mes (no pun intended) snijdt aan 2 kanten.
quote:Ik onthoofd helemaal niemand. De vergelijking gaat volstrekt niet op en is volstrekt ongepast en een belediging voor alle slachtoffers van WO-II. Daar kun je niet omheen. Er is nog helemaal niemand die het "moslimprobleem" definitief wil oplossen zoals Hitler het Judenprobleem wilde oplossen.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:12 schreef SCH het volgende:[..]
Het is geen misbruik.
Ik vind het altijd verdacht als mensen iemand meteen onthoofden als hij over WOII begint. Alsof zoiets nooit meer kan gebeuren
quote:Omdat een groot deel van de chinezen geen woord nederlands praat? nog nooit van integratie hebben gehoord ( ze kunnen het waarschijnlijk niet eens lezen )
Op dinsdag 10 februari 2004 12:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Tuurlijk moet justitie kut-nederlanders ook aanpakken. Lijkt me logisch.
Ik klaag niet over chinezen, maar wel over marokkanen. Even heel gechargeerd: chinezen zien er veel minder westers uit dan marokkanen, toch weet ik ze meer te waarderen. Ra ra hoe kan dat?
Als integratie betekend "last hebben van" kunnen we net zo goed meteen de koffers pakken en naar syberie verhuizen.
quote:Het gaat om het feit dat WOII er bijna altijd bijgehaald wordt als er uitspraken over een groep zijn. Of de analogie gegrond is of niet, dat wordt gemakshalve vaak vergeten. Nu weer dus. Waarom gaat deze vergelijking volgens jou wel op?
Op dinsdag 10 februari 2004 12:12 schreef SCH het volgende:[..]
Het is geen misbruik.
quote:Blijkbaar ervaart deze man dat wel zo. En hij is niet de enige. Ik vind dat we dat serieus moeten nemen. Jij schiet hem meteen af, lijkt me niet verstandig.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:17 schreef Jalu het volgende:[..]
Ik onthoofd helemaal niemand. De vergelijking gaat volstrekt niet op en is volstrekt ongepast en een belediging voor alle slachtoffers van WO-II. Daar kun je niet omheen. Er is nog helemaal niemand die het "moslimprobleem" definitief wil oplossen zoals Hitler het Judenprobleem wilde oplossen.
Veel mensen realiseren zich niet hoe gespannen de situatie is: erodome verwoordt dat hier uitmuntend!!!-
quote:dat zeg ik. We maken het ons zelf alleen maar moeilijker door bepaalde bevolkingsgroepen continu in de negatieve schijnwerpers te zetten.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:16 schreef milagro het volgende:[..]
En als een Marokkaan tikken krijgft van een politie agent is het voorpagina nieuws en als een autochtoon tikken krijgt vd politie, dan krijgt ie tikken en lult niemand er over.
Dus niet zeiken, het mes (no pun intended) snijdt aan 2 kanten.
en: dat van dat voorpagina nieuws is sowieso belachelijk van de media.
[Dit bericht is gewijzigd door Hymn op 10-02-2004 12:22]
quote:Ik denk meer omdat chinezen in de regel zich netjes gedragen en minder crimineel zijn? Ze zijn soms minder geintegreerd qua taal, maar manieren en je gedragen is wel erg strak geregeld, en dat is toch wat de overlast veroorzaakt doorgaans.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:18 schreef Hymn het volgende:[..]
Omdat een groot deel van de chinezen geen woord nederlands praat? nog nooit van integratie hebben gehoord ( ze kunnen het waarschijnlijk niet eens lezen )
Als integratie betekend "last hebben van" kunnen we net zo goed meteen de koffers pakken en naar syberie verhuizen.
quote:Daar gaan de meeste irritaties echter wel over. Een ietwat slecht nederlands pratende marokkaan kan nog aandoenlijk zijn, een ietwat met zijn mes zwaaiende marokkaan is dat niet. Het gaat over overlast, niet het inpikken van banen. Daarom gaat de vergelijking met WO2 volledig mank.
Omdat een groot deel van de chinezen geen woord nederlands praat? nog nooit van integratie hebben gehoord ( ze kunnen het waarschijnlijk niet eens lezen )
quote:Dat zeg ik niet dus.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:20 schreef Hymn het volgende:[..]
dat zeg ik. We maken het ons zelf alleen maar moeilijker door bepaalde bevolkingsgroepen continu in de negatieve schijnwerpers te zetten.
Dat is nou niet echt bevorderend voor de integratie
Men is maar wat blij dat er dan nadrukkelijk vermeld wordt dat het een Marokkaan betrof die tikken kreeg, dat is POSITIEVE aandacht..kun je tenminste miepen over discriminatie.
quote:Je moet de angel uit de zere plek halen: Als er minder misdragingen zouden zijn van de kant van bepaalde allochtonen zou het probleem ook veel minder zijn. Die negatieve schijnwerpers zetten ze in eerste instantie toch echt zelf aan.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:20 schreef Hymn het volgende:[..]
dat zeg ik. We maken het ons zelf alleen maar moeilijker door bepaalde bevolkingsgroepen continu in de negatieve schijnwerpers te zetten.
Dat is nou niet echt bevorderend voor de integratie
quote:Doe dat
quote:daar ben ik wel met je eens, maar dat is gewoon "selectieve integratie". Als er morgen in de krant dat een tig aantal chinezen al jaren vrouwen verkrachten ( voorbeeld he ) zijn zij dan ook opeens 'kut chineesjes" en krijgen zij ook ineens die media aandacht?
Op dinsdag 10 februari 2004 12:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Daar gaan de meeste irritaties echter wel over. Een ietwat slecht nederlands pratende marokkaan kan nog aandoenlijk zijn, een ietwat met zijn mes zwaaiende marokkaan is dat niet. Het gaat over overlast, niet het inpikken van banen. Daarom gaat de vergelijking met WO2 volledig mank.
quote:Inderdaad, de oorzaak van de slechte reputatie van met name Marokkanen moet grotendeels binnen hun eigen gemeenschap gevonden worden. De oplossing ook.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Je moet de angel uit de zere plek halen: Als er minder misdragingen zouden zijn van de kant van bepaalde allochtonen zou het probleem ook veel minder zijn. Die negatieve schijnwerpers zetten ze in eerste instantie toch echt zelf aan.
quote:hehe, mijn formulering was nogal krom
Op dinsdag 10 februari 2004 12:22 schreef milagro het volgende:[..]
Dat zeg ik niet dus.
Men is maar wat blij dat er dan nadrukkelijk vermeld wordt dat het een Marokkaan betrof die tikken kreeg, dat is POSITIEVE aandacht..kun je tenminste miepen over discriminatie.
De media moet niet zo massaal op die "allochtonen hype" inspringen, want daardoor krijgen veel mensen een vertekend beeld.
quote:Dat heeft deze man dan aan zichzelf te danken. Zijn vergelijkingen raken kant nog wal, en op deze manier een discussie willen starten maakt dat je die discussie bij voorbaat al verloren hebt. Je speelt je 'tegenstanders' gewoon in de kaart, die kunnen op deze manier geuitte kritiek simpel terzijde schuiven als irrelevant. Overigens, zelfs tussen de WOII-vergelijkingen door zie ik geen enkele inhoudelijke argumentatie. Wat een dombo.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:19 schreef SCH het volgende:[..]
Blijkbaar ervaart deze man dat wel zo. En hij is niet de enige. Ik vind dat we dat serieus moeten nemen. Jij schiet hem meteen af, lijkt me niet verstandig.
quote:Dan zijn het kut-chinezen ja, althans de daders. Goed punt qua integratie. Ik weet ook niet de precieze definitie daarvan, maar zou wel de taal en religie-uiting (of liever het ontbreken daarvan) willen hebben als criteria. Verder: 's nachts geen lawaai maken en niet de hele dag op straat hangen.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:25 schreef Hymn het volgende:[..]
daar ben ik wel met je eens, maar dat is gewoon "selectieve integratie". Als er morgen in de krant dat een tig aantal chinezen al jaren vrouwen verkrachten ( voorbeeld he ) zijn zij dan ook opeens 'kut chineesjes" en krijgen zij ook ineens die media aandacht?
voor zover ik weet is integratie niet alleen "last hebben van" want dan zijn heeel veel nederlanders ook niet geintegreerd
quote:Als je SCH mag geloven zijn het de autochtonen die Marokkanen aanzetten tot misdragingen.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:27 schreef Halinalle het volgende:[..]
Inderdaad, de oorzaak van de slechte reputatie van met name Marokkanen moet grotendeels binnen hun eigen gemeenschap gevonden worden. De oplossing ook.
quote:Lekker makkelijk om het allemaal onzin te noemen. Is typerend voor deze tijd. Ik snap dat niet - jij weet niks nul nada van de ervaringen van die man maar serveert hem wel af.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:29 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Dat heeft deze man dan aan zichzelf te danken. Zijn vergelijkingen raken kant nog wal, en op deze manier een discussie willen starten maakt dat je die discussie bij voorbaat al verloren hebt. Je speelt je 'tegenstanders' gewoon in de kaart, die kunnen op deze manier geuitte kritiek simpel terzijde schuiven als irrelevant. Overigens, zelfs tussen de WOII-vergelijkingen door zie ik geen enkele inhoudelijke argumentatie. Wat een dombo.
Ik vind die vergelijkingen niet zo gek als je naar deze tijd kijkt. Discriminatie en stigmatisering komt nu niet voor, wil je dat zeggen dan?
quote:mja, das wel waar maar das gewoon "selectieve media". Als er een nederlander wordt mishandeld staat het niet op de voorpagina. Als een nederlander letterlijk over iemand heen pist staat het ook niet op de voorpagina. "de" allochtoon wordt afgeschilderd als de grootste crimineel allertijden.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Je moet de angel uit de zere plek halen: Als er minder misdragingen zouden zijn van de kant van bepaalde allochtonen zou het probleem ook veel minder zijn. Die negatieve schijnwerpers zetten ze in eerste instantie toch echt zelf aan.
quote:Dat is de rollen omdraaien. Ach ja. Ik moet weer denken aan dat Iraanse viswijf van gisteren bij tweevandaag. Grote bek en aggressief. En dan nog raar opkijken dat mensen je liever zien vertrekken...
Op dinsdag 10 februari 2004 12:30 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Als je SCH mag geloven zijn het de autochtonen die Marokkanen aanzetten tot misdragingen.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 12:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Dan zijn het kut-chinezen ja, althans de daders. Goed punt qua integratie. Ik weet ook niet de precieze definitie daarvan, maar zou wel de taal en religie-uiting (of liever het ontbreken daarvan) willen hebben als criteria. Verder: 's nachts geen lawaai maken en niet de hele dag op straat hangen.
En in het weekend loopt half puberend nederland snachts over straat over tuinhekjes te pissen dus die criteria gaat niet op
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 12:30 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Als je SCH mag geloven zijn het de autochtonen die Marokkanen aanzetten tot misdragingen.
Mijn vriend werd laatst in een winkelcentrum aangesproken door een allochtone agent.
Aangezien hij niet te verstaan was raadde mijn vriend na herhaaldelijk gevraagd te hebben wat hij nou eigenlijk bedoelde eerst eens behoorlijk Nederlands te leren met het oog op de functie die de persoon uitoefent.
Vervolgens werd mijn vriend tegen de grond geslagen door 5 allochtone agenten, zodanig in de boeien geslagen dat zijn zenuwen volledig werden afgekneld en vervolgens in de cel gezet waar hij werd uitgemaakt voor racist etc.
Nadat er een nieuwe ploeg agenten kwam (ditmaal autochtoon) werd er schande over zijn behandeling gesproken, excuses gemaakt en hulp geboden met het procesverbaal om duidelijk te maken dat hun collega's volledig fout zaten.
Maar ook dit wordt in de doofpot gestopt. Gottegot wat worden ze toch gediscrimineerd.
quote:Gaat wel op, ik zou het afbreken van spullen en pissen over tuinhekjes niet als criterium willen meenemen voor een geslaagde integratie.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:35 schreef Hymn het volgende:[..]
maar als een frieze jehova's getuige 's avonds stom dronken over straat loopt alles af te breken is die dan ook niet geintegreerd?En in het weekend loopt half puberend nederland snachts over straat over tuinhekjes te pissen dus die criteria gaat niet op
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 12:35 schreef Vivi het volgende:
Ach...Tis maar hoe je het bekijktMijn vriend werd laatst in een winkelcentrum aangesproken door een allochtone agent.
Aangezien hij niet te verstaan was raadde mijn vriend na herhaaldelijk gevraagd te hebben wat hij nou eigenlijk bedoelde eerst eens behoorlijk Nederlands te leren met het oog op de functie die de persoon uitoefent.
Vervolgens werd mijn vriend tegen de grond geslagen door 5 allochtone agenten, zodanig in de boeien geslagen dat zijn zenuwen volledig werden afgekneld en vervolgens in de cel gezet waar hij werd uitgemaakt voor racist etc.
Nadat er een nieuwe ploeg agenten kwam (ditmaal autochtoon) werd er schande over zijn behandeling gesproken, excuses gemaakt en hulp geboden met het procesverbaal om duidelijk te maken dat hun collega's volledig fout zaten.
Maar ook dit wordt in de doofpot gestopt. Gottegot wat worden ze toch gediscrimineerd.
Moet wel lachen om het feit dat die agent niet te verstaan was. Zo'n man kan in zo'n beroep dus niet functioneren. Onmiddellijk op taalcursus of op staande voet ontslaan.
quote:Ik vind het prima als iemand discriminatie en stigmatisering aan de orde wil stellen, maar doe dat dan niet op deze toon, dat is volkomen absurd. Die man weet niet waar hij over praat. Hij plaatst zichzelf buiten de discussie.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:31 schreef SCH het volgende:[..]
Lekker makkelijk om het allemaal onzin te noemen. Is typerend voor deze tijd. Ik snap dat niet - jij weet niks nul nada van de ervaringen van die man maar serveert hem wel af.
Ik vind die vergelijkingen niet zo gek als je naar deze tijd kijkt. Discriminatie en stigmatisering komt nu niet voor, wil je dat zeggen dan?
quote:
Het zal niet lang meer duren tot Nederlandse moslims worden gedeporteerd zoals tijdens de Tweede Wereldoorlog met joden gebeurde.[..]
Ik merk dat de huidige politici een gevaarlijke weg behandelen die in de vorige eeuw Übermensch-ideologie werd genoemd en nu in een modern jasje integratie (=assimilatie) wordt genoemd. Vele miljoenen mensen werden toen vermoord omdat ze er anders uitzagen en een ander geloof hadden.
[..]
,,'Mensen' als Wilders die zelf in een identiteitscrisis zitten, vallen groepen aan die zich niet kunnen verdedigen.''
[..]
Wilders wil razzia's.
[..]
Ook in de periode '40-'45 wilde men zicht hebben op de afkomst van mensen. Bijna moesten mensen iets dragen waaraan zij herkenbaar waren.
[..]
Ik denk niet dat het nog lang duurt totdat moslims worden gedeporteerd.
quote:Uitgewerkt, achterhaald, smakeloos, irrelevant, beledigend. De bekende kat in het nauw die nu wel heel rare sprongen gaat maken. Zegt heel veel over degeen die de onpasselijke vergelijking maakt.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:03 schreef Strolie75 het volgende:
Oh god, weer zo'n idioot die WW2 erbij haalt.
quote:Oef...touché.
Op dinsdag 10 februari 2004 11:17 schreef Strolie75 het volgende:
Ik denk dat de Joden in de grote steden eerder terug moeten denken aan 40-45. Vooral door toedoen van onze moslimvrienden.
Ik zie mensen konstant het woord 'allochtoon' gelijkstellen aan 'Turk' of 'Marrokaan' of 'Crimineel' wat absolute bullshit is.
M.a.w. er is zijn wel degelijk overeenkomsten te vinden. Niet zoveel als deze politicus zegt, absoluut niet, maar heel veel mensen die er eigenlijk niet diep over hebben nagedacht denken dat alle marrokanen maar problemen veroorzaken. En zien ze dan een groep van 20 marrokanen tussen de 13 en 18 jaar problemen maken in een bioscoop dan wordt gelijk de gehele Marrokaanse cultuur daarop afgerekend. Mensen vergeten plotseling dan snel eventjes dat we het dan ook over kinderen hebben, en dat dit soort zaken dus niet zondermeer een afspiegeling betekenen van een cultuur maar van een leeftijdsklasse.
En dan heb je nog een hoop mensen die bang zijn dat 'allochtonen' ons land overnemen, terwijl ook voor dat argument concrete cijfers missen. Ze zien in het openbaar vervoer nogal veel buitenlanders dus denken ze 'er zijn er te veel' terwijl ze vergeten dat alle hollandse tegenhangers in hun auto's files aan het veroorzaken zijn op de hollandse wegen omdat de meeste allochtonen geen geld hebben voor de auto. Files veroorzaken heel wat meer financiele misere in Nederland dan allochtone mensen doen.
En dan vergeten we nog eventjes alle allochtonen die in Nederland investeren.
22.000 Oost europesche werkers in Nederland, daarna is het vol.
Wat dus betekend dat er geen enkel Oost-Europees bedrijf na dat aantal in Nederland zal gaan investeren d.m.v. het openen van nieuwe bedrijven of vestigingen in Nederland.
'Helemaal niet erg' denken veel mensen want die Oost-Europesche landen zijn toch allemaal 'arm'. En dan vergeten ze bijvoorbeeld dat Slovenie een betere economie heeft draaien dan Nederland, en dat Slovenie momenteel net bezig was aan een plan om de ICT een grote economische impuls te geven in Nederland d.m.v. het vestigen van diverse bedrijven, wat dus mooi niet door zal gaan. Weer handel verdwenen door achterlijke regels van onze politiek.
En dat er meer hollanders naar Slovenie gaan dan andersom wordt glad over het hoofd gezien. Maar ja, Sloveniers zijn toch allochtonen, niet dan?
Ik weet het, ik zeur, kraak en steun vast in de ogen van sommige posters hier... begin maar met de wisecracks en 'funny' opmerkingen, ik heb ze zo onderhand wel gezien.
quote:maar je zei dat snachts op straat lopen en overdag in kliekjes staan toch wel een onderdeel was ( of zit ik fout
Op dinsdag 10 februari 2004 12:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Gaat wel op, ik zou het afbreken van spullen en pissen over tuinhekjes niet als criterium willen meenemen voor een geslaagde integratie.
toch wel grappig om te lezen, iedereen praat over integratie maar iedereen heeft een andere definitie
quote:Als mijn bloed al niet kookte door de volkomen misplaatste en beledigende vergelijkingen van die man, doet het dat nu wel. Wat een onverstand!!
Op dinsdag 10 februari 2004 12:31 schreef SCH het volgende:
Ik ga hier niet eens op in. Ik volsta er mee te zeggen dat die man zijn zetel zal moeten opgeven of diep door de knieën zal moeten om dit recht te zetten.
Dat veel Turken en Marokkanen zich ten onrechte aangesproken voelen door de terechte kritiek die op die bevolkingsgroepen geuit wordt, zou ook aanleiding voor ze kunnen zijn om eens wat zelfkritiek, verantwoordelijkheid en initiatief te tonen. Dat ze dat niet doen en blijven hangen in het roepen van 'discriminatie' geeft weinig hoop voor de toekomst. Dat zelfs een PS-lid blijk geeft van zoveel onverstand, onbegrip en onvermogen is diep, diep triest.
quote:Ik probeer gewoon eventjes te begrijpen wat je zegt, verhelder het eens voor mij?
Op dinsdag 10 februari 2004 12:51 schreef dvr het volgende
[b]Dat veel Turken en Marokkanen zich ten onrechte aangesproken voelen door de terechte kritiek die op die bevolkingsgroepen geuit wordt, zou ook aanleiding voor ze kunnen zijn om eens wat zelfkritiek, verantwoordelijkheid en initiatief te tonen.
Als een 45 jarige Turkse zakenman, zonder strafblad of crimnineel gedrag, in Nederland kritiek krijgt omdat een turkse jongen van 17 met een wapen zwaait moet die 45 jarige Turkse zakenman maar de verantwoordelijkheid nemen over die 17 jarige?
Mag ik ook vragen waarom het terecht is dat die gehele bevolkinggroepen afgerekend worden op het criminele gedrag van 2,7% van die bevolkingsgroepen? De overige 97,3% is daar dus verantwoordelijk voor?
Ben jij verantwoordelijk voor feyenoorders als zij besluiten een trein af te breken?
[Dit bericht is gewijzigd door BloodRayne op 10-02-2004 12:58]
quote:Misschien weet die man wel heel goed waar hij over praat juist. Ik vind reacties zoals die van jou en anderen - om het absurd te noemen en er overheen te lopen net zo kwalijk. Hij gebruikt zeker nogal grote woorden, maar dan is hij in ons land in goed gezelschap momenteel helaas.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:40 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ik vind het prima als iemand discriminatie en stigmatisering aan de orde wil stellen, maar doe dat dan niet op deze toon, dat is volkomen absurd. Die man weet niet waar hij over praat. Hij plaatst zichzelf buiten de discussie.
[..]
quote:ja, wel als je dat continu doet.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:50 schreef Hymn het volgende:
maar je zei dat snachts op straat lopen en overdag in kliekjes staan toch wel een onderdeel was ( of zit ik fout)
quote:Dat is een goed punt. Normen en waarden en "schrijnende gevallen" zijn holle kreten. Beschamend dat niemand in de politiek dat aan de kaak stelt. Lijkt mij toch het eerste wat je moet doen om de discussie in te gaan. Nawijn maakte er gisteren wel een opmerking over.
toch wel grappig om te lezen, iedereen praat over integratie maar iedereen heeft een andere definitie
quote:Haha, reken er maar niet op
Op dinsdag 10 februari 2004 12:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik vraag me af of deze man over x jaren ook aangeduid zou kunnen worden als 'klokkenluider'. Ik heb zijn naam en zijn verhaal in ieder geval bewaard.
quote:Dat komt omdat er helemaal niet iets bestaat als integratie. Het is een stok om mee te slaan of een begrip om je achter te verschuilen. In weze passen mensen zich helemaal niet aan aan hun omgeving. Ze blijven het zelfde geloof vasthouden, dezelfde tradities houden en dezelfde taal spreken. Eigenlijk is het dan ook bespottelijk dat we mensen dwingen zich aan te passen aan de massa. Die druk hoort er niet te zijn. Het werkt enkel in ons nadeel.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:50 schreef Hymn het volgende:[..]
maar je zei dat snachts op straat lopen en overdag in kliekjes staan toch wel een onderdeel was ( of zit ik fout
)
Zodra er minder instroom zou zijn via huwelijken uit b.v. Marokko en we een streng beleid voeren m.b.t. immigratie, kunnen we deze mensen pas echt laten 'integreren'. En daarmee bedoel ik vooraal via natuurlijk verloop aan laten passen aan de massa zonder loze begrippen als integratie en normen en waarden.
Een maatschappij heeft een bepaalde tax aan allochtonen die het op kan nemen. Als deze tax overschreden wordt ontstaan er altijd problemen doordat de culturele en religieuze verschillen te groot worden. Het enige wat echt zou werken, is het sluiten van de grenzen en op die manier echte kansen geven aan de allochtone bevolking die hier reeds is. Een generaal pardon voor alle asielzoekers die al langer dan 7 jaar in de procedure zitten hoort hier ook bij.
quote:Ach, meer als de domme debiel van toen.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:57 schreef Herostratos het volgende:[..]
Haha, reken er maar niet op
quote:Nederlandse pubers doen dat ook continu
Op dinsdag 10 februari 2004 12:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
ja, wel als je dat continu doet.
[..]
quote:Mjuh, voordat je erover kan discussieren moet je eerst weten wat die kreten in houden maar iedereen heeft zijn eigen definitie. Dus een discussie is dan al zinloos.
Dat is een goed punt. Normen en waarden en "schrijnende gevallen" zijn holle kreten. Beschamend dat niemand in de politiek dat aan de kaak stelt. Lijkt mij toch het eerste wat je moet doen om de discussie in te gaan. Nawijn maakte er gisteren wel een opmerking over.
quote:Dat zijn naam nog eens in leerboeken over ernstige geestelijke stoornissen opduikt lijkt me waarschijnlijker.
Ik vraag me af of deze man over x jaren ook aangeduid zou kunnen worden als 'klokkenluider'. Ik heb zijn naam en zijn verhaal in ieder geval bewaard.
quote:Als de schoorstenen in Westerbork amechtig staan te roken?
quote:Zo wordt er altijd precies over klokkenluiders gesproken
Op dinsdag 10 februari 2004 13:00 schreef Sniper het volgende:[..]
Dat zijn naam nog eens in leerboeken over ernstige geestelijke stoornissen opduikt lijkt me waarschijnlijker.
quote:Inderdaad, de overeenkomsten met de nazi's zijn treffend. Opnieuw wordt er weer op joden en homo's gejaagd in de grote steden...
'Voor moslims is het bijna '40-'45'
quote:Dat zeg ik: eerst concensus over de definitie, daarna de discussie en werken naar de oplossing.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:00 schreef Hymn het volgende:
Mjuh, voordat je erover kan discussieren moet je eerst weten wat die kreten in houden maar iedereen heeft zijn eigen definitie. Dus een discussie is dan al zinloos.
quote:Klokkenluider? Asjeblieft zeg! Eerder een nogal ongenuanceerde moslim politicus die weer eens zijn zere vinger op het WOII trauma van het Westen moet leggen. Schandelijk!
Op dinsdag 10 februari 2004 13:01 schreef SCH het volgende:[..]
Zo wordt er altijd precies over klokkenluiders gesproken
Dat is het eerste wat bij me opkomt. Een complete manipulatie door waarheden met fictie te mengen.
De fictie dat bijna iedere moslim verdacht is en dat iedereen wil weten wie moslim is, tezamen met het zgn beleid om de islam van alles de schuld te geven wordt schaamteloos gemengd met waarheden over de Tweede Wereldoorlog (Joden moesten een gele ster met een 'j' dragen). Alsof het allemaal feiten zijn.
Weer een voorbeeld van manipulatie: "In Zaandam is een Marokkaanse jongen door de politie mishandeld. Ik denk niet dat het nog lang duurt totdat moslims worden gedeporteerd."
Er wordt een (!!1!!) jongen grof aangepakt (het zal vast een lieverdje geweest zijn) en meteen worden morgen alle moslims gedeporteerd??
En dan de walgelijke vergelijking van onschuldige Joden met probleem-Marokkanen. Ik weet niet van welke planeet deze man komt, maar hij ontkent problemen bij allochtonen en schuift de hele Nederlandse bevolking in de schoenen van fascisten (Joden hadden toch ook geen schuld? Maar die schuld werd wel gevonden.)!
Ja, hier bevorder je de integretie mee.
quote:Ik zeg: overboord met die definities. Het leidt enkel tot non-discussies die nergens toe leiden. Een oplossing is er gewoon niet. Een weg naar de oplossing wel.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Dat zeg ik: eerst concensus over de definitie, daarna de discussie en werken naar de oplossing.
quote:Jij kan het weten?
quote:Goed punt, alleen bij natuurlijke "integratie" duurt het een x aantal generaties voordat je kan spreken van een "goed integreerde" bevolkingsgroep en dat kan door sommige mensen gezien worden als een "te lange tijd". Allochtonen moeten het liefst NU geintegreerd zijn wat natuurlijk niet kan
Op dinsdag 10 februari 2004 12:58 schreef Ludwig het volgende:[..]
Dat komt omdat er helemaal niet iets bestaat als integratie. Het is een stok om mee te slaan of een begrip om je achter te verschuilen. In weze passen mensen zich helemaal niet aan aan hun omgeving. Ze blijven het zelfde geloof vasthouden, dezelfde tradities houden en dezelfde taal spreken. Eigenlijk is het dan ook bespottelijk dat we mensen dwingen zich aan te passen aan de massa. Die druk hoort er niet te zijn. Het werkt enkel in ons nadeel.
Zodra er minder instroom zou zijn via huwelijken uit b.v. Marokko en we een streng beleid voeren m.b.t. immigratie, kunnen we deze mensen pas echt laten 'integreren'. En daarmee bedoel ik vooraal via natuurlijk verloop aan laten passen aan de massa zonder loze begrippen als integratie en normen en waarden.
Een maatschappij heeft een bepaalde tax aan allochtonen die het op kan nemen. Als deze tax overschreden wordt ontstaan er altijd problemen doordat de culturele en religieuze verschillen te groot worden. Het enige wat echt zou werken, is het sluiten van de grenzen en op die manier echte kansen geven aan de allochtone bevolking die hier reeds is. Een generaal pardon voor alle asielzoekers die al langer dan 7 jaar in de procedure zitten hoort hier ook bij.
Maar voor dit soort vraagstukken hebben we de politiek
quote:Net als over Pim bedoel je?
quote uit mijn tv-programma
quote:Zeg maar wat je wilt, maar ik ben wel een klokkenluider, ja!
Marokkanen zullen de maatschappij steeds meer ontregelen, zeker nu Donner besloten heeft dat klote-kinderen niet meer geslagen mogen worden. Ze zullen de aanval openen op synagogen en daarna de homo's. Een vergelijking met 40-45 is evident. De invoer van de sharia is een kwestie van drie jaar.
quote:Maar als je elke keer weer een importbruid uit de bergdorpjes haalt heb je het dus over een exponentiele aanwas van eerste generatie allochtonen. Dus dan zou de integratie tot in het oneindige gaan duren.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:08 schreef Hymn het volgende:[..]
Goed punt, alleen bij natuurlijke "integratie" duurt het een x aantal generaties voordat je kan spreken van een "goed integreerde" bevolkingsgroep en dat kan door sommige mensen gezien worden als een "te lange tijd". Allochtonen moeten het liefst NU geintegreerd zijn wat natuurlijk niet kan
. Volledige integratie kan sowieso al niet en dat nastreven is zinloos. "onder druk" laten integreren roept bij sommige mensen alleen maar irritaties op wat eerder resulteerd in segregratie dan integratie.
Echt weer zo'n idiote linkse vergelijking.
quote:Dat dit een aantal generaties gaat duren, is een gegeven wat we ons natuurlijk al hadden kunnen bedenken voordat we gastarbeiders naar Nederland gingen halen.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:08 schreef Hymn het volgende:[..]
Goed punt, alleen bij natuurlijke "integratie" duurt het een x aantal generaties voordat je kan spreken van een "goed integreerde" bevolkingsgroep en dat kan door sommige mensen gezien worden als een "te lange tijd". Allochtonen moeten het liefst NU geintegreerd zijn wat natuurlijk niet kan
. Volledige integratie kan sowieso al niet en dat nastreven is zinloos. "onder druk" laten integreren roept bij sommige mensen alleen maar irritaties op wat eerder resulteerd in segregratie dan integratie.
Daarom ben ik er ook voor om de importhuwelijken en immigratie aan te pakken, om op die manier een eerlijk kans te bieden aan de allochtonen die hier reeds wonen. Geef de asielzoekers, die we meer dan zeven jaren in een procedure hebben geplaatst, ook nog een een pardon, en je hebt een goed beleid wat ook duurzaam is.
quote:Lees mijn reactie dan eerst even....
Op dinsdag 10 februari 2004 13:11 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Maar als je elke keer weer een importbruid uit de bergdorpjes haalt heb je het dus over een exponentiele aanwas van eerste generatie allochtonen. Dus dan zou de integratie tot in het oneindige gaan duren.
quote:Sommigen verdienen dat dan ook doordat ze over niets anders meer spreken dat het onderwerp van hun opwinding en elk ander gespreksonderwerp door hen automatisch tot 'het onderwerp' wordt bepaald.
quote:ja, ik ben ook een groot voorstander om import huwelijken helemaal te verbieden. Er lopen hier zat mooie vrouwen rond die jouw ideeen aanhangen dus ik zie het nut van huwelijksimport niet.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:11 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Maar als je elke keer weer een importbruid uit de bergdorpjes haalt heb je het dus over een exponentiele aanwas van eerste generatie allochtonen. Dus dan zou de integratie tot in het oneindige gaan duren.
quote:Hier ga je dus helemaal de mist in. Deze huwelijken moeten gewoon niet toegestaan worden. Inburgeringscursussen zijn lariekoek. Je kan onmogelijk iemand via een cursus even laten integreren of inburgeren. Dat is echt onrealistisch. Deze mannen kunnen ervoor kiezen terug te gaan naar land van herkomst of een nederlandse (marrokaanse) te trouwen.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:14 schreef Hymn het volgende:[..]
ja, ik ben ook een groot voorstander om import huwelijken helemaal te verbieden. Er lopen hier zat mooie vrouwen rond die jouw ideeen aanhangen dus ik zie het nut van huwelijksimport niet.
Of als dat niet kan dan moet er gewoon gekeken worden uit welk land hij/zij komt en dan evt een inburgeringscursus te doen en na een jaar een controle houden. Als die persoon na een jaar geen woord nederlands kan dan moeten er maatregelen getroffen worden.
quote:Daarom wil ik het ook verbieden, maar omdat er geheid weerstand voor dat plan is etc.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:17 schreef Ludwig het volgende:[..]
Hier ga je dus helemaal de mist in. Deze huwelijken moeten gewoon niet toegestaan worden. Inburgeringscursussen zijn lariekoek. Je kan onmogelijk iemand via een cursus even laten integreren of inburgeren. Dat is echt onrealistisch. Deze mannen kunnen ervoor kiezen terug te gaan naar land van herkomst of een nederlandse (marrokaanse) te trouwen.
quote:Precies.. lekker een pardon geven zodat nederland weer 12.000 criminelen rijker is
Op dinsdag 10 februari 2004 13:12 schreef Ludwig het volgende:[..]
Dat dit een aantal generaties gaat duren, is een gegeven wat we ons natuurlijk al hadden kunnen bedenken voordat we gastarbeiders naar Nederland gingen halen.
Daarom ben ik er ook voor om de importhuwelijken en immigratie aan te pakken, om op die manier een eerlijk kans te bieden aan de allochtonen die hier reeds wonen. Geef de asielzoekers, die we meer dan zeven jaren in een procedure hebben geplaatst, ook nog een een pardon, en je hebt een goed beleid wat ook duurzaam is.
Tevens ook een goed voorbeeld dat je niet hoeft te luisteren naar de rechtspraak in dit land (zou wel weer een goed voorbeeld zijn dit de linkse rechtspraak niet deugt) Zelfs de linkse rechters hebben aan het overgrote meerendeel van de uitgeprocedeerde asielzoekers keer op keer gezegd dat ze terugmoeten.
En over valse hoop volgens Mw.Vos van GL (dat mens spreekt zichzelf altijd tegen) Ze wil nu weer alle gevallen laten bekijken of er echt geen uitzondering gemaakt kan worden.. bij vrijwel niemand zal de eerdere uitspraak ongedaan gemaakt worden.. met als gevolg dat er nog meer valse hoop is gegeven. Stom populistisch wijf
quote:Niet alle asielzoekers zijn criminelen. Ik betwijfel of dit regeringsbeleid wel haalbaar en betaalbaar is. De door mij aangedragen optie vind ik dan echt beter.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:22 schreef sanniejj het volgende:[..]
Precies.. lekker een pardon geven zodat nederland weer 12.000 criminelen rijker is
![]()
Tevens ook een goed voorbeeld dat je niet hoeft te luisteren naar de rechtspraak in dit land (zou wel weer een goed voorbeeld zijn dit de linkse rechtspraak niet deugt) Zelfs de linkse rechters hebben aan het overgrote meerendeel van de uitgeprocedeerde asielzoekers keer op keer gezegd dat ze terugmoeten.
En over valse hoop volgens Mw.Vos van GL
(dat mens spreekt zichzelf altijd tegen) Ze wil nu weer alle gevallen laten bekijken of er echt geen uitzondering gemaakt kan worden.. bij vrijwel niemand zal de eerdere uitspraak ongedaan gemaakt worden.. met als gevolg dat er nog meer valse hoop is gegeven. Stom populistisch wijf
Ik heb het overigens ook niet zo op GL'ers
quote:Op het moment zit er al zoveel water in de wijn, dat je je gaat afvragen of de dijken niet zijn doorgebroken.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:20 schreef Hymn het volgende:[..]
Daarom wil ik het ook verbieden, maar omdat er geheid weerstand voor dat plan is etc.
Je moet bijna altijd water bij de wijn doen.
quote:En als je Nederlander bent en je ontmoet je grote liefde in Amerika, moet dan ook verboden worden dat zij hier naartoe komt? Of enkel allochtonen die iemand uit het buitenland willen trouwen?
Op dinsdag 10 februari 2004 13:17 schreef Ludwig het volgende:[..]
Hier ga je dus helemaal de mist in. Deze huwelijken moeten gewoon niet toegestaan worden. Inburgeringscursussen zijn lariekoek. Je kan onmogelijk iemand via een cursus even laten integreren of inburgeren. Dat is echt onrealistisch. Deze mannen kunnen ervoor kiezen terug te gaan naar land van herkomst of een nederlandse (marrokaanse) te trouwen.
[Dit bericht is gewijzigd door BloodRayne op 10-02-2004 13:31]
quote:Nee, die wet zou natuurlijk alleen moeten gelden voor niet-westerse allochtonen
Op dinsdag 10 februari 2004 13:30 schreef BloodRayne het volgende:[..]
En als je Nederlander bent en je ontmoet je grote liefde in Amerika, moet dan ook maar verboden worden dat zij hier naartoe komt?
quote:Maar wat als je nu maar een nationaliteit mag hebben in Nederland? Is een marrokaan dan volgens de wet niet gewoon Nederlander?
Op dinsdag 10 februari 2004 13:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Nee, die wet zou natuurlijk alleen moeten gelden voor niet-westerse allochtonen
Moet de grens dan op bijv 5, 10 of 15 jaar (dat je Nederlander bent) of nog veel meer liggen?
quote:Nee, maar je kan wel dusdanige belachelijke eisen stellen dat het vrijwel onmogelijk wordt om een huwelijkspartner uit deze landen over te laten komen. Kijk naar bijvoorbeeld het immigratiebeleid van Australië. Zij stellen duidelijk eisen qua inkomen, opleidingsniveau en taal. Als je daaraan niet voldoet wordt je ook niet toegelaten. As easy as that.
En als je Nederlander bent en je ontmoet je grote liefde in Amerika, moet dan ook verboden worden dat zij hier naartoe komt? Of enkel allochtonen die iemand uit het buitenland willen trouwen?
quote:Hangt ervanaf. Ben je zelf werkeloos en haal je een werkeloze binnen, dan heeft het weinig zin en mag het van mij verboden worden. Iemand moet het betalen namelijk.
En als je Nederlander bent en je ontmoet je grote liefde in Amerika, moet dan ook verboden worden dat zij hier naartoe komt? Of enkel allochtonen die iemand uit het buitenland willen trouwen?
quote:Maar.. hoe zit het dan met de grondwet:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Hangt ervanaf. Ben je zelf werkeloos en haal je een werkeloze binnen, dan heeft het weinig zin en mag het van mij verboden worden. Iemand moet het betalen namelijk.
quote:Marrokaans paspoort afnemen of laten kiezen naar land verkomst te vertrekken.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:32 schreef BloodRayne het volgende:[..]
Maar wat als je nu maar een nationaliteit mag hebben in Nederland? Is een marrokaan dan volgens de wet niet gewoon Nederlander?
Moet de grens dan op bijv 5, 10 of 15 jaar (dat je Nederlander bent) of nog veel meer liggen?
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:29 schreef Ludwig het volgende:[..]
Op het moment zit er al zoveel water in de wijn, dat je je gaat afvragen of de dijken niet zijn doorgebroken.
mja, het wordt eens tijd dat de regering een duidelijk standpunt inneemt met betrekking tot het magische woord "integratie". Alle partijen schreeuwen nu maar wat.
Maar ik had die column eerder verwacht van een SP'er dan van een CDA'er
quote:Ja en daar moet je dan ook rekening mee houden. Je kan niet een zwarte lijst van landen aanleggen. Je moet je immigratie-eisen zo indelen dat je deze landen vrijwel automatisch weert.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:33 schreef BloodRayne het volgende:[..]
Maar.. hoe zit het dan met de grondwet:
Iedereen in Nederland heeft recht op gelijke behandeling?
quote:Yuval treedt naar buiten als vertegenwoordiger van moslims. Wat hij niet doet is naar "binnen" treden en zijn groep op diens eigen falen aanspreken. Dat vermogen tot zelfkritiek is afwezig in de Nederlandse moslimzuil. Zolang leden van die groep niet elkaar aanspreken op het provocatieve wangedrag van veel jongeren, op het isolement van vrouwen, op het gebrek aan inspanning om de Nederlandse maatschappij te begrijpen en te waarderen, zich te emanciperen en zich te verbeteren, is het hypocriet om Nederlanders met misplaatste vergelijkingen te verwijten dat er aversie tegen die groep ontstaat, ondanks alle problemen die zij veroorzaakt.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:55 schreef BloodRayne het volgende:
Als een 45 jarige Turkse zakenman, zonder strafblad of crimnineel gedrag, in Nederland kritiek krijgt omdat een turkse jongen van 17 met een wapen zwaait moet die 45 jarige Turkse zakenman maar de verantwoordelijkheid nemen over die 17 jarige?
quote:Dat zou je mogen vragen als je correcte cijfers aandroeg.
Mag ik ook vragen waarom het terecht is dat die gehele bevolkinggroepen afgerekend worden op het criminele gedrag van 2,7% van die bevolkingsgroepen? De overige 97,3% is daar dus verantwoordelijk voor?
quote:Als ik Feyenoorder was zou ik zeker de morele verplichting voelen daar iets aan te doen, en daarnaar handelen.
Ben jij verantwoordelijk voor feyenoorders als zij besluiten een trein af te breken?
Ik heb er overigens ook bezwaar tegen dat Yuval het op moslim-discriminatie gooit. Dat religieuze aspect speelt in Nederland maar een heel ondergeschikte rol, en dan nog alleen omdat de Islam zich zelf steeds nadrukkelijker als politieke en extremistische beweging manifesteert. In de vermeende 'discriminatie' van Turken en Marokkanen gaat het erom dat deze groepen (voor de slechte verstaander: daarmee is dus NIETS over individuen gezegd) voor relatief veel overlast en problemen zorgen en veel te weinig de wil tonen om daar iets aan te veranderen.
quote:Wàààààt???!! Willen die Mohammed-adepten nu ook al meisjes van 5, 10 of 15 jaar laten overkomen om te trouwen?
Op dinsdag 10 februari 2004 13:32 schreef BloodRayne het volgende:[..]
Gekker moet het niet worden
quote:Er bestaat ook niet iets als éen CDA. Wellicht kan deze man beter overstappen naar de SP.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:34 schreef Hymn het volgende:[..]
mja, het wordt eens tijd dat de regering een duidelijk standpunt inneemt met betrekking tot het magische woord "integratie". Alle partijen schreeuwen nu maar wat.
Maar ik had die column eerder verwacht van een SP'er dan van een CDA'er
quote:Weet jij momenteel wat die eisen zijn in Nederland?
Op dinsdag 10 februari 2004 13:32 schreef Ludwig het volgende:[..]
Nee, maar je kan wel dusdanige belachelijke eisen stellen dat het vrijwel onmogelijk wordt om een huwelijkspartner uit deze landen over te laten komen.
~Ik wel, een voorbeeld voor bijv. Amerika:
quote:Dat de discussie gelijk wat duidelijker wordt. Werkelozen hebben per definitie geen enkele mogelijkheid om een partner naar nederland te halen.
Uw situatieU wilt zich herenigen met uw partner in Nederland voor een periode van langer dan 3 maanden. Deze persoon is afkomstig uit een niet MVV plichtig land (Verenigde Staten).
Voor u is de "Partnerhereniging" procedure relevant. Een beschrijving van deze procedure vindt u op deze en de volgende pagina's.
Partnerhereniging
Vreemdelingen en Nederlanders die in Nederland wonen, kunnen hun partner die in het buitenland verblijft, laten overkomen naar Nederland. Het moet hier gaan om een serieuze en vaste relatie. Tevens is de eis dat u in Nederland samen gaat wonen en een gemeenschappelijk huishouden gaat voeren.
Om voor partnerhereniging in aanmerking te komen, moet u en uw partner beiden aan een aantal voorwaarden voldoen.
Voorwaarden
Uw partner komt in aanmerking voor een verblijf in Nederland, indien u beiden aan een aantal voorwaarden voldoet:
De belangrijkste voorwaarden voor u zijn:
U bent tenminste 18 jaar;
U bent ongehuwd. Dit kunt u met officiële documenten aantonen;
Voldoende inkomen. U heeft minimaal een netto-inkomen dat tenminste gelijk is aan het bestaansminimum voor een gezin in de zin van de Algemene bijstandswet. Het moet gaan om duurzame arbeid. Dat wil zeggen dat u nog zeker 1 jaar een arbeidsovereenkomst heeft;
U bent bereid een garantverklaring te ondertekenen.De belangrijkste voorwaarden voor uw partner die u wilt laten overkomen, zijn:
Hij is tenminste 18 jaar;
Hij is ongehuwd. Dit kan hij aantonen met officiële documenten.
Uw partner vormt geen gevaar voor de openbare orde, de openbare rust of de nationale veiligheid.Om aan te tonen dat u aan de gestelde voorwaarden voldoet, moet u in het bezit zijn van een aantal documenten.
Documenten
Om in aanmerking te komen voor verblijf van uw partner in Nederland heeft u in ieder geval de volgende documenten nodig:
Kopie van alle bladzijden van uw paspoort. Als u niet de Nederlandse nationaliteit bezit: kopie verblijfsdocument.
Kopie van alle bladzijden van het paspoort van uw partner, of anders: kopie identiteitsbewijs. Als uw partner niet in zijn eigen land woont, dan ook een bewijs dat de vreemdeling daar legaal verblijft.
Uittreksel gemeentelijke basisadministratie (GBA), niet ouder dan 6 maanden, waaruit uw burgerlijke staat blijkt, óf, als dit alleen met buitenlandse documenten aangetoond kan worden: ongehuwdverklaring (niet ouder dan 6 maanden). Indien nodig: vertaald in het Nederlands, Engels, Duits of Frans.
Kopie gelegaliseerde ongehuwdverklaring van uw partner, niet ouder dan 6 maanden. Indien nodig: vertaald in het Nederlands, Engels, Duits of Frans.
Van elk meereizend kind: kopie geboorteakte en kopie van alle bladzijden van het paspoort.
Alle gegevens over uw inkomen. Raadpleeg hiervoor de veelgestelde vraag: met welke documenten toon ik mijn inkomen aan?.
Ook uw partner heeft een aantal documenten nodig:Een geldig paspoort.
Gelegaliseerde ongehuwdverklaring, niet ouder dan 6 maanden. Indien nodig: vertaald in het Nederlands, Engels, Duits of Frans.
Bij kinderen: gelegaliseerde geboorteakte en, indien nodig, voogdijpapieren en een verklaring waaruit blijkt dat de achterblijvende ouder geen bezwaar heeft tegen verblijf van het kind in Nederland. Indien nodig: vertaald in het Nederlands, Engels, Duits of Frans.
Voldoet u aan de voorwaarden en heeft u alle documenten dan kunt u de procedure starten.
quote:Ja, leuk. Ga dat maar eens toepassen op bijvoorbeeld sollicitaties.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:33 schreef BloodRayne het volgende:[..]
Maar.. hoe zit het dan met de grondwet:
Iedereen in Nederland heeft recht op gelijke behandeling?
quote:Maar nog zijn deze eisen te soepel. Een bestaansminimum is een wel heel erg klein bedrag. Praat dan tenminste over een modaal inkomen met een bepaald opleidingsniveau. Landen als Australië kijken zelfs of jouw vakkunde wel nodig is in het land. Zo nee, jammer dan.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:38 schreef BloodRayne het volgende:[..]
Weet jij momenteel wat die eisen zijn in Nederland?
~Ik wel, een voorbeeld voor bijv. Amerika:
[..]Dat de discussie gelijk wat duidelijker wordt. Werkelozen hebben per definitie geen enkele mogelijkheid om een partner naar nederland te halen.
quote:Dat de economische groei in Slovenie hoger ligt is ook normaal, landen die met praktisch niks beginnen groeien sneller. Denk niet dat Slovenie al bij de 15 grootste economieen behoort zoals Nederland. Geen 2 dingen doorelkaar halen aub.
Op dinsdag 10 februari 2004 12:49 schreef BloodRayne het volgende:'Helemaal niet erg' denken veel mensen want die Oost-Europesche landen zijn toch allemaal 'arm'. En dan vergeten ze bijvoorbeeld dat Slovenie een betere economie heeft draaien dan Nederland, en dat Slovenie momenteel net bezig was aan een plan om de ICT een grote economische impuls te geven in Nederland d.m.v. het vestigen van diverse bedrijven, wat dus mooi niet door zal gaan. Weer handel verdwenen door achterlijke regels van onze politiek.
quote:Wat Yuval doet, wat zegt dat over die Turkse zakenman?
Op dinsdag 10 februari 2004 13:36 schreef dvr het volgende:[..]
Yuval treedt naar buiten als vertegenwoordiger van moslims. Wat hij niet doet is naar "binnen" treden en zijn groep op diens eigen falen aanspreken. Dat vermogen tot zelfkritiek is afwezig in de Nederlandse moslimzuil. Zolang leden van die groep niet elkaar aanspreken op het provocatieve wangedrag van veel jongeren, op het isolement van vrouwen, op het gebrek aan inspanning om de Nederlandse maatschappij te begrijpen en te waarderen, zich te emanciperen en zich te verbeteren, is het hypocriet om Nederlanders met misplaatste vergelijkingen te verwijten dat er aversie tegen die groep ontstaat, ondanks alle problemen die zij veroorzaakt.
[..]
quote:
Aldus fok! Nieuws:
Volgens de preek moeten moslimmannen zich spiegelen aan de profeet Mohammed, die zijn echtgenotes hielp in het huishouden en zelf de was deed en zijn kleren naaide.Een deel van de preek luidde: ''Binnen een gezin waar ook de vrouw kostwinner is, is het niet rechtvaardig om van haar te verwachten dat ze na het werk nog eens alle huishoudelijke taken doet. Of wanneer de meisjes huiswerk voor school moeten maken, hun broers niets in het huishouden hoeven te doen. Een rechtvaardige taakverdeling leren kinderen in de opvoeding en in het voorbeeld dat hun ouders geven''.
De preek wijst elk gevoel van mannelijke superioriteit af. De komst van de islam in de 7e eeuw bracht volgens de imams in de toenmalige Arabische samenleving een revolutie teweeg door de verkondiging van gelijke rechten en verantwoordelijkheden voor man en vrouw.
quote:Allochtonen crimineler dan autochtonen?
Op dinsdag 10 februari 2004 13:36 schreef dvr het volgende:
Dat zou je mogen vragen als je correcte cijfers aandroeg.
[..]
quote:Feyenoorders zijn Nederlanders, dus volgens jouw definitie moet jij daar ook naar handelen.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:36 schreef dvr het volgende:
Als ik Feyenoorder was zou ik zeker de morele verplichting voelen daar iets aan te doen, en daarnaar handelen.
quote:Allochtonen zijn geen zielige lammetjes. Behandel ze dan ook niet zo door steeds weer te wijzen op hun klasse-stand ed.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:44 schreef BloodRayne het volgende:[..]
Wat Yuval doet, wat zegt dat over die Turkse zakenman?
Onlangs nog roepten 23 moskeen in Nederland op tot 'gelijkheid' tussen Islamitische mannen en vrouwen het was hier op het fok nieuws: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=35702
[..]
[..]Allochtonen crimineler dan autochtonen?
Als mijn cijfers niet goed zijn, hoor ik graag de verbeterde cijfers van je!
[..]Feyenoorders zijn Nederlanders, dus volgens jouw definitie moet jij daar ook naar handelen.
quote:Hoe kom jij erbij dat Slovenie met 'niets' is begonnen?
Op dinsdag 10 februari 2004 13:42 schreef Chewie het volgende:[..]
Dat de economische groei in Slovenie hoger ligt is ook normaal, landen die met praktisch niks beginnen groeien sneller. Denk niet dat Slovenie al bij de 15 grootste economieen behoort zoals Nederland. Geen 2 dingen doorelkaar halen aub.
Heb je ook een bron dat diverse bedrijven zich hier willen vestigen?
Ken jij sloveens? Dan kan ik wel wat bronnen noemen: http://www.24ur.com om te beginnen, zie het financiele nieuws.
quote:Sorry maar dat slaat nergens op, waar heb ik gezegd dat allochtonen zielige lammetjes zijn? Het zijn gewoon mensen, zoals jij en ik. Met de zelfde rechten en plichten.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:48 schreef Ludwig het volgende:Allochtonen zijn geen zielige lammetjes. Behandel ze dan ook niet zo door steeds weer te wijzen op hun klasse-stand ed.
Niet overdrijven nu.
Wat een volidioot. Ik zie nog een overeenkomst met WO2, de groten steden worden weer bezet door een vreemde mogendheid.
quote:Laat het denken maar weer aan ons over. Als je het zo trouwens aan de achterban uitlegt, dan ben je dus wél opruiend bezig. En wat Donner goed- of afkeurt is gelukkig nog niet direct een wet. Volgens mij kent meneer Nederland nog niet zo goed.
Vural: ,,We gaan terug in de tijd. Wilders wil razzia's. Ik denk dat hij strafbaar is. Minister Donner van justitie keurde pas nog de kritiek van de VVD op de islam af.'
[Dit bericht is gewijzigd door Duritz op 10-02-2004 13:53]
quote:Gebaseerd op welke cijfers?
Op dinsdag 10 februari 2004 13:52 schreef Duritz het volgende:
Ik zie nog een overeenkomst met WO2, de groten steden worden weer bezet door een vreemde mogendheid.
quote:Probeer het relatief te zien, na de val van de muur begon Slovenie (in vergelijking met EU) op 0. Daardoor is een hogere economische groei ook normaal, voor veel van dit soort landen is een groei van 3 a 4 % ook niet veel.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:48 schreef BloodRayne het volgende:[..]
Hoe kom jij erbij dat Slovenie met 'niets' is begonnen?
Ken jij sloveens? Dan kan ik wel wat bronnen noemen: http://www.24ur.com om te beginnen, zie het financiele nieuws.
Jij haalt duidelijk economische groei en de grote van de economie doorelkaar.
Nee ik kan geen sloveens.
quote:Dat heet nou een grondwet. Is het een nieuw begrip voor je?
Op dinsdag 10 februari 2004 13:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ja, leuk. Ga dat maar eens toepassen op bijvoorbeeld sollicitaties.
quote:Of je kunt er natuurlijk voor kiezen om je ogen er bewust voor te sluiten, zoals jij dus blijkbaar doet
Op dinsdag 10 februari 2004 13:52 schreef Duritz het volgende:
Dit toont weer aan dat politieke partijen niet naar kwaliteit kijken als een allochtoon aannemen. Een fundamentalistische moslim voor het Christen Democratisch Appèl in de staten. Sorry hoor, maar mag ik ergens even![]()
Wat een volidioot. Ik zie nog een overeenkomst met WO2, de groten steden worden weer bezet door een vreemde mogendheid.
[..]Laat het denken maar weer aan ons over. Als je het zo trouwens aan de achterban uitlegt, dan ben je dus wél opruiend bezig. En wat Donner goed- of afkeurt is gelukkig nog niet direct een wet. Volgens mij kent meneer Nederland nog niet zo goed.
quote:Van alle voormalige communistische (deel)staten slaagt alleen Slovenië erin eenzelfde nationaal inkomen te verdienen als vóór 1989.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:48 schreef BloodRayne het volgende:[..]
Hoe kom jij erbij dat Slovenie met 'niets' is begonnen?
Het is zeker een land met potentie.
quote:Laten we bij het punt blijven. Ook jij doet een generalisatie 'van dit soort landen'. Terwijl we niet stilstaan bij het feit dat elk land uniek is, met zijn eigen unieke klimaat.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:53 schreef Chewie het volgende:[..]
Probeer het relatief te zien, na de val van de muur begon Slovenie (in vergelijking met EU) op 0. Daardoor is een hogere economische groei ook normaal, voor veel van dit soort landen is een groei van 3 a 4 % ook niet veel.
Jij haalt duidelijk economische groei en de grote van de economie doorelkaar.
Nee ik kan geen sloveens.
Slovenie is niet met 'niks' begonnen na de val van de muur, dat is onzin. Slovenie heeft momenteel een sterker sociaal zorgsysteem dan Nederland. En natuurlijk is in vergelijking Nederland een 'rijker' land, maar het feit dat onze politiek al deze landen onder een noemer gooit vindt ik een kwalijke zaak en getuigd van weinig inzicht in de economische belangen van Nederland.
[Dit bericht is gewijzigd door BloodRayne op 10-02-2004 13:57]
quote:Ja, en als ik die pippeau nou eens zeg dat het geweldsdelicten van moslim naar niet-moslim nou stukken groter is dan andersom, welke cultuur is dan het gevaarlijkst?
Heeft u de kranten niet onlangs gelezen? In Zaandam is een Marokkaanse jongen door de politie mishandeld.
Het aantal Nederlanders dat wordt vermoord door moslims is stukken groter dan andersom. Zelfs absoluut.
Dat is ook racisme.
En BloodRayne, kijk maar eens goed rond in de Randstad. Of lees de cijfers. Of doe wat nuttigs met je tijd
quote:Nee, maar er zit op die manier zo gigantisch veel scheef in nederland, dat is onbegonnen werk.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:53 schreef BloodRayne het volgende:[..]
Dat heet nou een grondwet. Is het een nieuw begrip voor je?
quote:Ik vroeg je om de cijfers te posten maar dat deed je niet, in plaats daarvan ga je me zeggen dat ik niets nuttigs met mijn tijd doe, en ga je in de persoonlijke aanval?
Op dinsdag 10 februari 2004 13:56 schreef Duritz het volgende:
En BloodRayne, kijk maar eens goed rond in de Randstad. Of lees de cijfers. Of doe wat nuttigs met je tijd
Alles goed met je?
[Dit bericht is gewijzigd door BloodRayne op 10-02-2004 13:59]
quote:Slovenië is een cool land, hebben Nederlanders ook meer mee weg dan bijvoorbeeld Portugal of Griekenland of zelfs Italië. Ik kijk uit naar hun lidmaatschap, idem voor de Baltische naties, Tsjechië en Hongarije. Dat zijn onze erfvrienen
Op dinsdag 10 februari 2004 13:56 schreef Ludwig het volgende:[..]
Van alle voormalige communistische (deel)staten slaagt alleen Slovenië erin eenzelfde nationaal inkomen te verdienen als vóór 1989.
Het is zeker een land met potentie.
quote:Een sterker sociaal zorgsysteem verklaart misschien waarom hun economische groei niet nog hoger ligt.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:56 schreef BloodRayne het volgende:[..]
Laten we bij het punt blijven. Ook jij doet een generalisatie 'van dit soort landen'. Terwijl we niet stilstaan bij het feit dat elk land uniek is, met zijn eigen unieke klimaat.
Slovenie is niet met 'niks' begonnen na de val van de muur, dat is onzin. Slovenie heeft momenteel een sterker sociaal zorgsysteem dan Nederland. En natuurlijk is in vergelijking Nederland een 'rijker' land, maar het feit dat onze politiek al deze landen onder een noemer gooit vindt ik een kwalijke zaak en getuigd van weinig inzicht in de economische belangen van Nederland.
quote:Zo zwart wit kan je niet zijn. Het is goed dat zo'n persoon in de CDA het aankaart. De wijze waarop is echter zo slecht gekozen, dat zijn boodschap niet serieus genomen wordt, zoals Kozzmic al aan heeft gegeven. Het zou zo leuk zijn als de groepen die zo hard vechten voor de gelijkheid van de allochtoon in nederland, ook eens toegeven dat er iets fundementeels mis is bij bepaalde jeugd. Nu komt het op mij vaak over alsof ze alle allochtonen de hand boven het hoofd houden. Ik zou die hand ook graag af en toe bij ze in eigen boezem zien.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Of je kunt er natuurlijk voor kiezen om je ogen er bewust voor te sluiten, zoals jij dus blijkbaar doet
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:58 schreef BloodRayne het volgende:[..]
Ik vroeg je om de cijfers te posten maar dat deed je niet, in plaats daarvan ga je me zeggen dat ik niets nuttigs met mijn tijd doe, en ga je in de persoonlijke aanval?
Alles goed met je?
quote:Bron
In Nederland werden vorig jaar 200.495 vonnissen uitgesproken. Van de veroordeelden waren 138.146 autochtoon en de rest, 62.349 allochtoon. Verdeeld over de groepen: Marokkanen 12.243, Turken 8.052, Antillianen 7.981, Surinamers 14.824 en de overige groepen allochtonen samen 19.339. Volgens deze cijfers zou ruim 31% van de veroordeelden een allochtone achtergrond hebben. En dat komt overeen met een rapport van het ministerie van Binnenlandse Zaken uit 1998. Men was toentertijd huiverig dit rapport te publiceren omdat men de percentages wel erg hoog vond. Gaat men deze cijfers doorrekenen naar de groepsgrootte dan blijkt dat Marokkanen 4,9, turken 2,7, Antillianen 9,4, Surinamers 5,6 en de overige allochtonen 1.9 maal zo vaak veroordeeld worden als autochtone Nederlanders.Maar deze cijfers zijn een absolute ondergrens. Uit dit rapport blijkt namelijk dat een groot percentage van de daders ten onrechte als autochtoon wordt beschouwd. Het politieherkenningssysteem registreert slechts het geboorteland en de nationaliteit van de verdachte. Dus een genaturaliseerde allochtoon van de tweede generatie geldt als autochtoon!! Hier is dus een enorme vertekening, die per groep sterk zal verschillen (Surinamers en Antillianen hebben bijvoorbeeld vrijwel allemaal de Nederlandse nationaliteit, daar zal de vertekening het grootst zijn), maar over alle groepen heen laat zich een vertekening van gemiddeld 40% zien. Slechts 60% van de allochtone daders wordt als zodanig, als allochtoon, geregistreerd.
Als we de cijfers voor deze omissie overigens naar etnische groep niet verder gedifferentieerd, dus veralgemeend corrigeren, krijgen we het volgende beeld:
Van de veroordeelden worden dan Marokkanen 20.405 maal veroordeeld, Turken 13.420, Antillianen 13.152, Surinamers 24.707 en de overige allochtonen 32.232 keer. Autochtonen plegen dan in totaal 96.580 misdrijven en alle allochtonen 103.915. Dus de allochtonen plegen, afgaande op de veroordelingen, in absolute zin meer delicten dan de autochtonen, hoewel ze maar 12% van de bevolking uitmaken! Opzich al een behoorlijk onthutsend cijfer, wat aansluit op een bericht in de Elsevier dat allochtonen in de gevangenissen al een meerderheid vormen.
Als we deze cijfers weer relateren aan de bevolkingsaantallen van de verschillende etnische groepen krijgen we de volgende cijfers:Marokkanen worden dan (veralgemeend) 11,6, Turken 6,5, Antillianen 22,3, Surinamers 13,4 en de overige allochtonen 4,4 maal zo vaak veroordeeld als autochtone Nederlanders.
Zelfs deze cijfers geven waarschijnlijk niet de werkelijkheid weer. Want voornamelijk de eerste generatie allochtonen wordt in de criminaliteitsstatistieken als allochtonen aangemerkt, maar de hoofdmoot aan criminele delicten zit met name bij de tweede generatie. Deze blijft in de statistieken het meest buiten beeld. En je hoeft niet gestudeerd te hebben om te zien dat juist de tweede generatie zich het meest misdraagt. Met name Marokkaanse en Antilliaanse jongelui zijn berucht. Maar ook kleinere groepen als bijvoorbeeld Somaliërs vallen op in negatieve zin.
Laten we eens van de veronderstelling uitgaan dat 40% die niet in de officiële politiestatistieken voorkomt wat voornamelijk jeugd is 50% crimineler is dan de eerste generatie. Als we deze cijfers verwerken komen we op de volgende getallen: Marokkanen plegen dan 24.486 misdrijven (17 maal zo vaak als autochtonen), Turken 16.104 (10 maal zoveel) Antillianen 15.782 (34 maal zoveel !!), Surinamers 29.648 (20,5 maal zo vaak) en de overige allochtonen 38.678 (6,8 maal zo vaak). In deze opstelling plegen de allochtonen 124.698 misdrijven tegen de autochtonen 75.797.
Dit laatste rekenvoorbeeld is natuurlijk maar veronderstellenderwijs. Daar valt natuurlijk wel op af te dingen!
Toch geloof ik dat het een realistisch beeld geeft. Sterker nog misschien is zelfs deze laatste berekening nog te mild. Laatst stond er in de krant dat Marokkanen voor 80% van de criminaliteit in de stad Utrecht zorgden. Als je dat afzet tegen hun aandeel in de bevolking van 8,5% en het aandeel van de autochtonen in de bevolking, kun je zo uitrekenen dat de Utrechtse Marokkanen zich minstens 65 keer zo vaak crimineel gedragen als de autochtonen aldaar.U merkt het wel, het uitzoeken van allochtone criminaliteitscijfers is als lopen over drijfzand. Nergens vindt je houvast. De cijfers die je onder ogen krijgt zijn vaak gemanipuleerd omdat de werkelijke cijfers te schokkend zouden zijn. Stelselmatig wordt het Nederlandse publiek zand in de ogen gestrooid. Ik heb aan de hand van vele artikelen uit kranten en tijdschriften bovenstaande cijfers berekend. Maar waarschijnlijk weet niemand, ook de politie niet, hoe hoog de werkelijke criminaliteit is. Bovenstaande cijfers zouden, hoewel al veel hoger dan u normaliter uit de media verneemt, in de praktijk nog hoger kunnen zijn. In het dagelijks leven zijn daarvoor aanwijzingen genoeg. Zo verzekerde een kennis mij enige jaren geleden na een excursie naar een gevangenis in Den Haag dat "de enige Nederlanders die hij daar was tegengekomen de bewakers waren!!" Een veelzeggende opmerking. Daarnaast is het een verontrustend verschijnsel dat de tweede generatie crimineler is dan de eerste: van jeugdige Marokkanen behoort bijvoorbeeld 18,6% tot de zogenoemde harde kern. Een verontrustend percentage.
quote:Dat zegt niets over een of andere vreemde mogendheid die bezit neemt van de Nederlandse steden.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:04 schreef Ludwig het volgende:[..]
[..]
Deze uitspraken van de man, waar ik het niet mee eens ben, hoeven niet bij voorbaat een negatief effect te hebben.
quote:Niets. Yuval zegt dat hij zich aangesproken voelt, niet ik. Van mij hoeven goed geintegreerde buitenlanders zich niet aangesproken te voelen, zolang ze ook maar enige verantwoordelijkheid voor hun eigen groep aan de dag leggen. Die Turkse zakenman van jou heeft net als iedere andere Nederlander de morele plicht om naar beste kunnen aan de samenleving bij te dragen, en dus zijn kinderen waar nodig te corrigeren, zijn vrouw de kans te geven zich te ontwikkelen, de buurman aan te spreken op diens illegale handeltje, enzovoort. Zolang iemand dat doet, zoals Nederlanders ook van elkaar verwachten, is hij prima bezig en hoeft hij zich niet aangesproken te voelen.
Op dinsdag 10 februari 2004 13:44 schreef BloodRayne het volgende:
Wat Yuval doet, wat zegt dat over die Turkse zakenman?
quote:Ik kan de bron van je cijfers daar niet vinden, quote ze eens?
http://forum.fok.nl/showtopic.php/465534
Als mijn cijfers niet goed zijn, hoor ik graag de verbeterde cijfers van je!
quote:Nee. Niet zo wijsneuzerig doen, je weet dondersgoed dat als een Feyenoorder een trein verbouwt, hij dat als Feyenoorder en niet als Nederlander doet. Maar als ik met tien Nederlanders naar Marokko ga en eentje misdraagt zich daar, dan heb ik als mede-Nederlander wel de morele plicht om te proberen daar iets aan te doen. De rol die iemand speelt en de verantwoordelijkheden die hij heeft hangen af van de context.
Feyenoorders zijn Nederlanders, dus volgens jouw definitie moet jij daar ook naar handelen.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:06 schreef Monidique het volgende:[..]
Dat zegt niets over een of andere vreemde mogendheid die bezit neemt van de Nederlandse steden.
In de steden vind je werk. Logisch dat onze steden wel degelijk veelal worden bevolkt door allochtonen.
[Dit bericht is gewijzigd door Ludwig op 10-02-2004 14:11]
quote:Die hand wordt vaak genoeg in eigen boezem gestoken. Hoe had je gezien dat dit naar buiten werd gebracht? Moet ik bij iedere criminele daad van een allochtoon 60km van mij vandaan, of voor mijn part vlak bij, met een spandoek op straat om hier tegen te demonstreren? Als ik ook kortzichtig zou zijn, zou ik van dezelfde mensen die dit van mij verlangen ook kunnen verlangen dat zij aan iedereen even duidelijk maken dat ze het wél tegen pedofilie zijn.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:00 schreef freud het volgende:[..]
Zo zwart wit kan je niet zijn. Het is goed dat zo'n persoon in de CDA het aankaart. De wijze waarop is echter zo slecht gekozen, dat zijn boodschap niet serieus genomen wordt, zoals Kozzmic al aan heeft gegeven. Het zou zo leuk zijn als de groepen die zo hard vechten voor de gelijkheid van de allochtoon in nederland, ook eens toegeven dat er iets fundementeels mis is bij bepaalde jeugd. Nu komt het op mij vaak over alsof ze alle allochtonen de hand boven het hoofd houden. Ik zou die hand ook graag af en toe bij ze in eigen boezem zien.
Ik heb het gevoel dat veel autochtonen denken dat de allochtonen het goedkeuren wat een criminele allochtoon doet.
De hand wordt dus niet boven de allochtonen gehouden. De terechte opmerking wordt gemaakt dat allochtonen, of ze er nou schuldig aan zijn of niet, als hele groep verantwoordelijk worden gehouden.
Zelfkritiek is voor iedereen moeilijk. Zowel voor allochtonen als autochtonen. Vooral sinds 11 september zijn de diep opgekropte gevoelens naar boven gekomen. Het lijkt wel mode om zoveel mogelijk de allochtonen, en dan vooral de moslims, overal de schuld van te geven. En ja, in dat opzicht heeft de heer Vural gelijk. Moslims worden inderdaad met de nek aangekeken. Een of andere grapjas had het over fundamentele moslims die dit zouden ervaren. Dat vind ik knap voor iemand die zelf niet moslim is, eerder anti-moslim, om voor anderen te bepalen hoe het zit. Ik kan als gematigde moslims zeggen dat de heer Vural zeker wel een punt heeft.
Het verhaal toont exact aan hoe het gebeurt. Het gebeurt hier op dit forum in grote getale. Bijna alle potentiële racisten die ik op dit forum ken, hebben zich al weer kenbaar gemaakt. In 1 ding hebben deze mensen wel gelijk. Steek de hand ook eens in eigen boezem. Door te stigmatiseren bevorder je niet de integratie, maar de segregatie.
quote:Je (of Underworld, eigenlijk) had het over een vreemde mogendheid die de Nederlands steden bezet. Ik zie daar nog steeds niets van.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:08 schreef Ludwig het volgende:[..]
In de steden vind je werk. Logisch dat onze steden wel degelijk veelal worden bevolkt door allochtonen.
quote:En wie zijn dan de potentiële racisten? Wellicht een nieuwe lading NSB'ers?
Op dinsdag 10 februari 2004 14:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
-knip-
quote:Ik zie een hoge bezettingsgraad. Als je een beetje gevoel voor cynisme hebt snap je waar het over gaat.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:13 schreef Monidique het volgende:[..]
Je (of Underworld, eigenlijk) had het over een vreemde mogendheid die de Nederlands steden bezet. Ik zie daar nog steeds niets van.
quote:Ik zie wel waar men op doelt, hoor, ik noem dat echter heel iets anders dan cynisme.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:14 schreef Ludwig het volgende:[..]
Ik zie een hoge bezettingsgraad. Als je een beetje gevoel voor cynisme hebt snap je waar het over gaat.
quote:Oh tuurlijk. We zijn allemaal racisten in spé
Op dinsdag 10 februari 2004 14:15 schreef Monidique het volgende:[..]
Ik zie wel waar men op doelt, hoor, ik noem dat echter heel iets anders dan cynisme.
quote:De ironie ontgaat me niet.
quote:De rechtse slachtofferrol komt weer naar boven, zonde.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:16 schreef Ludwig het volgende:[..]
Oh tuurlijk. We zijn allemaal racisten in spé
quote:Een goed geïntegreerde buitenlander voelt zich wel degelijk aangesproken. Hoe had jij in gedachten dat een buitenlander de verantwoordelijkheid voor eigen groep aan de dag kan leggen? Sterker nog, doe jij dit ook voor je eigen autochtone bevolking?
Op dinsdag 10 februari 2004 14:08 schreef dvr het volgende:[..]
Niets. Yuval zegt dat hij zich aangesproken voelt, niet ik. Van mij hoeven goed geintegreerde buitenlanders zich niet aangesproken te voelen, zolang ze ook maar enige verantwoordelijkheid voor hun eigen groep aan de dag leggen. Die Turkse zakenman van jou heeft net als iedere andere Nederlander de morele plicht om naar beste kunnen aan de samenleving bij te dragen, en dus zijn kinderen waar nodig te corrigeren, zijn vrouw de kans te geven zich te ontwikkelen, de buurman aan te spreken op diens illegale handeltje, enzovoort. Zolang iemand dat doet, zoals Nederlanders ook van elkaar verwachten, is hij prima bezig en hoeft hij zich niet aangesproken te voelen.
[..]
Als ik nu zeg dat ik al die handelingen verricht die jij noemt, maar als ik daarbij ook zeg dat ik wel degelijk een persoonlijke bodyguard mee krijg in vrijwel iedere winkel, dat oudere vrouwtjes hun handtas nog wat steviger vastpakken of aan hun andere kant gaan dragen. Hoe zie jij dan voor je dat ik me niet aangesproken moet voelen?
Misschien is het voor jou een idee om eens wat langer en dieper met allochtonen te gaan praten over dit soort zaken. Wellicht dat dat een ander licht kan laten schijnen op je mening.
quote:Zoveel werk vinden ze over het algemeen anders niet.
quote:Wees gerust. Jij staat niet op mijn lijstje met potentiëlen. En je zou wel eens gelijk kunnen hebben als je zegt dat het wellicht gaat om een nieuwe lading NSB'ers, maar vooralsnog zie ik hier geen reden voor.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:13 schreef Ludwig het volgende:[..]
En wie zijn dan de potentiële racisten? Wellicht een nieuwe lading NSB'ers?
alsof de ns de treinen daaarvoor heeft,
en al zou de ns die hebben dan :
A. staan ze stil
B. ze zijn kapot
C. ze hebben vetraging
D. ze hebben een wisselstoring
Linkse rakkers, denk toch eens na!! voor je wat roept
quote:Rechts? Wie heeft het over rechts?
Op dinsdag 10 februari 2004 14:17 schreef Monidique het volgende:[..]
De rechtse slachtofferrol komt weer naar boven, zonde.
quote:'Links' heeft hier niets mee te maken.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:19 schreef nexhil het volgende:
Linkse rakkers, denk toch eens na!! voor je wat roept
quote:Deporteren betekent niets anders dan uitzetten hoor. Het kan ook per vliegtuig of boot.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:19 schreef nexhil het volgende:
dat deporteren is zo'n onzin he.alsof de ns de treinen daaarvoor heeft,
en al zou de ns die hebben dan :A. staan ze stil
B. ze zijn kapot
C. ze hebben vetraging
D. ze hebben een wisselstoringLinkse rakkers, denk toch eens na!! voor je wat roept
quote:Wie heeft het over jou of over racisten?
Op dinsdag 10 februari 2004 14:21 schreef Ludwig het volgende:[..]
Rechts? Wie heeft het over rechts?
quote:Ja, deporteren heeft alleen een wat negatievere klank dan uitzetten, dus het past om dat eerste woord niet te gebruiken.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Deporteren betekent niets anders dan uitzetten hoor. Het kan ook per vliegtuig of boot.
quote:Danku. Zou het ook een zonde gevonden hebben als ik er wel op zou staan.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Wees gerust. Jij staat niet op mijn lijstje met potentiëlen. En je zou wel eens gelijk kunnen hebben als je zegt dat het wellicht gaat om een nieuwe lading NSB'ers, maar vooralsnog zie ik hier geen reden voor.
quote:Eens even kijken of ik daar een statistiekje van kan vinden
Op dinsdag 10 februari 2004 14:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Zoveel werk vinden ze over het algemeen anders niet.
quote:Nogmaals, kerel. Als er ergens een geweldinitiëring van een groep jegens de andere groep is, dan is het wel de moslims die geweld uitoefenen tegen niet-moslims. Dat die kerel een voorbeeld over een Zaandams rotjoch moet geven om zijn these te bewijzen zegt mij al genoeg.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Wees gerust. Jij staat niet op mijn lijstje met potentiëlen. En je zou wel eens gelijk kunnen hebben als je zegt dat het wellicht gaat om een nieuwe lading NSB'ers, maar vooralsnog zie ik hier geen reden voor.
Elke dag worden er ontzettend veel Nederlanders door moslims berooft, mishandelt en verkracht. Meer dan andersom. Wie is dan eigenlijk het slachtoffer? Ik denk nog altijd de Nederlander. En dat iemand haar tasje goed vasthoudt wanneer jij langsloopt geeft blijk dat zij een goed gemiddeld daderprofiel kan onderscheiden. Het is geen onwetendheid dat mensen bang maakt, het is kennis van zaken.
Dat ik generaliseer nu komt doordat het statenlid ook placht te spreken namens een groep. En dan oordeel ik ook als groep.
[Dit bericht is gewijzigd door Duritz op 10-02-2004 14:25]
quote:Jij begint over een rechtse slachtofferrol?!
Op dinsdag 10 februari 2004 14:21 schreef Monidique het volgende:[..]
Wie heeft het over jou of over racisten?
quote:Ja hoor, daar gaan we weer.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:. Bijna alle potentiële racisten die ik op dit forum ken, hebben zich al weer kenbaar gemaakt
quote:Maar we zijn toch allemaal racisten en moslimhaters? We willen toch dat er geen teletubbie met baard meer overblijft
Op dinsdag 10 februari 2004 14:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Ja hoor, daar gaan we weer.
Er komt een dag dat alle door jou beledigde fokkers jou tezamen (juridisch) te grazen gaan nemen.
Mensen te pas, maar vooral te onpas zomaar racist blijven noemen kan dus echt niet door de beugel.
quote:Ik vind het prima passen. Allochtoon en buitenlander vind ik ook een negatieve klank hebben, maar het wordt maar al te graag gebruikt. Ik zie geen reden waarom ik het woord deportatie niet zou gebruiken.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:22 schreef Monidique het volgende:[..]
Ja, deporteren heeft alleen een wat negatievere klank dan uitzetten, dus het past om dat eerste woord niet te gebruiken.
quote:Niet dat dit iets met het topic te maken heeft, maar jij denkt dus dat geweldsplegingen van jongeren met een islamitische afkomst tegen mensen met een niet-islamitische afkomst gebaseerd zijn op racisme?
Op dinsdag 10 februari 2004 14:23 schreef Duritz het volgende:
Als er ergens een geweldinitiëring van een groep jegens de andere groep is, dan is het wel de moslims die geweld uitoefenen tegen niet-moslims.
Ik denk het eigenlijk niet, hoor.
quote:Het gaat over uitgeprocedeerde asielzoekers. Niet over staatsburgers. Is wel even wat anders vriend.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik vind het prima passen. Allochtoon en buitenlander vind ik ook een negatieve klank hebben, maar het wordt maar al te graag gebruikt. Ik zie geen reden waarom ik het woord deportatie niet zou gebruiken.
[Dit bericht is gewijzigd door Ludwig op 10-02-2004 14:26]
quote:Jij begint over racisten.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:23 schreef Ludwig het volgende:[..]
Jij begint over een rechtse slachtofferrol?!
quote:Dat was ik helemaal niet!
Op dinsdag 10 februari 2004 14:26 schreef Monidique het volgende:[..]
Jij begint over racisten.
quote:Ja, je hebt gelijk. Alle moslims oefenen geweld uit op niet-moslims. Het gaat niet om een verwaarloosbaar aantal
Op dinsdag 10 februari 2004 14:23 schreef Duritz het volgende:[..]
Nogmaals, kerel. Als er ergens een geweldinitiëring van een groep jegens de andere groep is, dan is het wel de moslims die geweld uitoefenen tegen niet-moslims. Dat die kerel een voorbeeld over een Zaandams rotjoch moet geven om zijn these te bewijzen zegt mij al genoeg.
blablabla
quote:'Voor moslims is het bijna '40-'45'
Op dinsdag 10 februari 2004 14:26 schreef Ludwig het volgende:[..]
Dat was ik helemaal niet!
En nu stoppen we met deze onzin.
quote:Nee, tuurlijk niet op die manier. Het gaat mij erom dat bij rapportages op tv, ik vaak zie dat het verdedigende aspect wordt weergegeven. Als ik de daad van Murat aan mag halen, toen veroordeelde de moslimgroeperingen dit, en terecht. Ik zou dan persoonlijk ook graag willen zien dat ze eens kritisch kijken naar waarom dit zover heeft kunnen komen in dat gezin. Moslimorganisaties lijken me hiervoor bij uitstek geschikt, omdat ze de cultuur en het geloof kennen. Ik heb nog nooit een dergelijke organisatie naar voren horen brengen dat de sfeer van eer en dat verdedigen tot problemen leidt in de nederlandse samenleving, terwijl dat imo toch overduidelijk bewezen is.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Die hand wordt vaak genoeg in eigen boezem gestoken. Hoe had je gezien dat dit naar buiten werd gebracht? Moet ik bij iedere criminele daad van een allochtoon 60km van mij vandaan, of voor mijn part vlak bij, met een spandoek op straat om hier tegen te demonstreren? Als ik ook kortzichtig zou zijn, zou ik van dezelfde mensen die dit van mij verlangen ook kunnen verlangen dat zij aan iedereen even duidelijk maken dat ze het wél tegen pedofilie zijn.
quote:Vervelend. Het lastige is, is dat de mensen die je het hardst hoort schreeuwen, nou niet echt de meest doordenkende mensen zijn. Ik denk niet dat ze het goedkeuren, maar ik denk wel dat veel mensen vinden dat de groep er zelf te weinig aan doet om de fractie die hun imago verpest, te corrigeren.
Ik heb het gevoel dat veel autochtonen denken dat de allochtonen het goedkeuren wat een criminele allochtoon doet.
quote:Zie mijn stukje hierboven.
De hand wordt dus niet boven de allochtonen gehouden. De terechte opmerking wordt gemaakt dat allochtonen, of ze er nou schuldig aan zijn of niet, als hele groep verantwoordelijk worden gehouden.
quote:Ja, die trend is gevaarlijk. De verdedigende houding is ook niet vreemd. Het standaard antwoord van 'wij hebben er geen schuld aan' van misdragende jeugd is echter minstens zo triest.
Zelfkritiek is voor iedereen moeilijk. Zowel voor allochtonen als autochtonen. Vooral sinds 11 september zijn de diep opgekropte gevoelens naar boven gekomen. Het lijkt wel mode om zoveel mogelijk de allochtonen, en dan vooral de moslims, overal de schuld van te geven.
quote:Zijn punt wel, maar de analogie die hij gebruikt, zorgt ervoor dat dat punt niet echt aankomt.
En ja, in dat opzicht heeft de heer Vural gelijk. Moslims worden inderdaad met de nek aangekeken. Een of andere grapjas had het over fundamentele moslims die dit zouden ervaren. Dat vind ik knap voor iemand die zelf niet moslim is, eerder anti-moslim, om voor anderen te bepalen hoe het zit. Ik kan als gematigde moslims zeggen dat de heer Vural zeker wel een punt heeft.
quote:Ik ben met je eens dat aanvallen niet de manier zijn om medewerking te verkrijgen. Die hand in eigen boezem moet van 2 kanten komen, daar heb je helemaal gelijk in. De bagage van de afgelopen decennia maakt dat echter moeilijk. Het feit dat er geen echte leiders zijn die deze eigenschappen toejuichen en bij mensen kunnen aanwakkeren maakt het alleen maar moeilijker.
Het verhaal toont exact aan hoe het gebeurt. Het gebeurt hier op dit forum in grote getale. Bijna alle potentiële racisten die ik op dit forum ken, hebben zich al weer kenbaar gemaakt. In 1 ding hebben deze mensen wel gelijk. Steek de hand ook eens in eigen boezem. Door te stigmatiseren bevorder je niet de integratie, maar de segregatie.
Ook het feit dat er veel partijen zijn in de politiek met een andere opvatting en dat je ook niet kan spreken van DE allochtoon, maken het niet makkelijker om een goeie consensus te vinden om problemen aan te pakken.
quote:Daar heb ik me gelukkig al voor ingedekt. Ik rep nergens over racisten. Ik heb het over potentiëlen. Je mag mij ook een potentieel fundamentalist noemen. Dat die fokkers beledigd zouden zijn, zegt mij meer over hun. Ze zouden eens bij zichzelf te rade moeten gaan waarom een ander van ze vindt dat ze potentiële racisten zijn.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Ja hoor, daar gaan we weer.
Er komt een dag dat alle door jou beledigde fokkers jou tezamen (juridisch) te grazen gaan nemen.
Mensen te pas, maar vooral te onpas zomaar racist blijven noemen kan dus echt niet door de beugel.
quote:Ik denk van wel. Het staat zelfs in de Koran dat ze zich zo moeten gedragen, dus het zijn dan ook nog eens de vrome gelovigen.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:25 schreef Monidique het volgende:[..]
Niet dat dit iets met het topic te maken heeft, maar jij denkt dus dat geweldsplegingen van jongeren met een islamitische afkomst tegen mensen met een niet-islamitische afkomst gebaseerd zijn op racisme?
Ik denk het eigenlijk niet, hoor.
Murat D. had zijn leraar niet vermoord indien hij een moslim was, dat durf ik te wedden. Of Khalid L. met René Steegmans, als het Ali El'Khatabi was geweest, dan had Khalid hem gewoon met rust gelaten. Je moet jezelf wel onwijs superieur vinden als je denkt dat racisme of discriminatie alleen vanuit blanken kan komen. Denk daar maar eens over na.
Overigens kan het geen racisme zijn, aangezien
a) de islam geen ras is
b) de Noord-Afrikaners van hetzelfde ras zijn als de Europeanen
Maar dat is enkel FYI
quote:Lees mijn stukje nou even!!!
Op dinsdag 10 februari 2004 14:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ja, je hebt gelijk. Alle moslims oefenen geweld uit op niet-moslims. Het gaat niet om een verwaarloosbaar aantal
quote:Je bent wel goed op weg
Op dinsdag 10 februari 2004 14:25 schreef Ludwig het volgende:[..]
Maar we zijn toch allemaal racisten en moslimhaters? We willen toch dat er geen teletubbie met baard meer overblijft
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:25 schreef Monidique het volgende:[..]
Niet dat dit iets met het topic te maken heeft, maar jij denkt dus dat geweldsplegingen van jongeren met een islamitische afkomst tegen mensen met een niet-islamitische afkomst gebaseerd zijn op racisme?
quote:Omdat diegene die het zegt zo snel de discussie kan doodslaan
Op dinsdag 10 februari 2004 14:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Daar heb ik me gelukkig al voor ingedekt. Ik rep nergens over racisten. Ik heb het over potentiëlen. Je mag mij ook een potentieel fundamentalist noemen. Dat die fokkers beledigd zouden zijn, zegt mij meer over hun. Ze zouden eens bij zichzelf te rade moeten gaan waarom een ander van ze vindt dat ze potentiële racisten zijn.
quote:Dat is heel goed mogelijk, maar als alle delicten van moslims door Murat zijn gepleegd, is Nederland een uiterst veilig land nu.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:29 schreef Duritz het volgende:
Murat D. had zijn leraar niet vermoord indien hij een moslim was, dat durf ik te wedden. Of Khalid L. met René Steegmans, als het Ali El'Khatabi was geweest, dan had Khalid hem gewoon met rust gelaten. Je moet jezelf wel onwijs superieur vinden als je denkt dat racisme of discriminatie alleen vanuit blanken kan komen. Denk daar maar eens over na.
quote:Racisme, discriminatie, het maakt voor mij niet uit. Dan noemt men het maar relisme, whatever, het gaat om hetzelfde.
Overigens kan het geen racisme zijn, aangeziena) de islam geen ras is
b) de Noord-Afrikaners van hetzelfde ras zijn als de Europeanen
quote:Inderdaad. Het gaat er bij hem niet in dat de enige slachtoffers in dit verhaal Nederlanders zijn. Aangezien zij berooft, verkracht en vermoord worden door moslims, en dat gebeurt praktisch niet andersom. Nederlanders doen dat liever bij mede-Nederlanders. Dus wil je naast de onderdrukking van homo's en joden in de grote steden nog een slachtoffer aanwijzen dan zijn het de Nederlanders wel.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:29 schreef Ludwig het volgende:[..]
Lees mijn stukje nou even!!!
Maar ik denk niet dat hij dat begrijpt.
quote:Mijn antwoord was gericht op Duritz. Ik begrijp niet over welk stukje jij het nou hebt
Op dinsdag 10 februari 2004 14:29 schreef Ludwig het volgende:[..]
Lees mijn stukje nou even!!!
quote:Enne, is Nederland veilig? Of lopen er nog duizenden types als Murat rond?
Op dinsdag 10 februari 2004 14:31 schreef Monidique het volgende:[..]
Dat is heel goed mogelijk, maar als alle delicten van moslims door Murat zijn gepleegd, is Nederland een uiterst veilig land nu.
Ook leuk cijfertje, 99% van de straatroof in Rotterdam -> Allochtonen (niet per definitie moslims, zeg ik er ook maar bij). 99% dames en heren, laat dat getal eens op je inwerken.
quote:Nou dat is fijn. Jij lijkt mij een potentiele massamoordenaar die nog een miljoentje extra Armenen en Koerden om zeep zou helpen.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Daar heb ik me gelukkig al voor ingedekt. Ik rep nergens over racisten. Ik heb het over potentiëlen. Je mag mij ook een potentieel fundamentalist noemen. Dat die fokkers beledigd zouden zijn, zegt mij meer over hun. Ze zouden eens bij zichzelf te rade moeten gaan waarom een ander van ze vindt dat ze potentiële racisten zijn.
quote:Je snapt niet wat ik duidelijk probeer te maken zeker?
Op dinsdag 10 februari 2004 14:33 schreef Duritz het volgende:
Enne, is Nederland veilig? Of lopen er nog duizenden types als Murat rond?
quote:Dus?
Ook leuk cijfertje, 99% van de straatroof in Rotterdam -> Allochtonen (niet per definitie moslims, zeg ik er ook maar bij). 99% dames en heren, laat dat getal eens op je inwerken.
quote:Net zo snel als bij de personen die denken dat de meerderheid van de moslims crimineel zijn en dat ze de schuld zijn van bijna alles?
Op dinsdag 10 februari 2004 14:30 schreef Ludwig het volgende:[..]
Omdat diegene die het zegt zo snel de discussie kan doodslaan
quote:Zie die berovingen als een soort pre-emptieve Jizya.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:31 schreef Monidique het volgende:[..]
...
Dat bewijst alles!
quote:Ja, dat hebben Turken en Duitsers gemeen: ze zijn beiden in staat een holocaust uit te voeren.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:33 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Nou dat is fijn. Jij lijkt mij een potentiele massamoordenaar die nog een miljoentje extra Armenen en Koerden om zeep zou helpen.
quote:Ik zeg helemaal niet dat de meerderheid van de moslims crimineel is. Ik zeg alleen dat Nederlanders meer last hebben van geweld van moslims dan andersom. Dit itt dat statenlid zegt.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Net zo snel als bij de personen die denken dat de meerderheid van de moslims crimineel zijn en dat ze de schuld zijn van bijna alles?
quote:Ik ben blij dat je je mening kunt geven. Ik zal er geen nacht minder om slapen
Op dinsdag 10 februari 2004 14:33 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
blablabla
Daarom zie ik mezelf ook als liberaal. Iedereen mag voor mij vinden wat hij/zij wil.
[Dit bericht is gewijzigd door KirmiziBeyaz op 10-02-2004 14:37]
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 11:03 schreef Strolie75 het volgende:
Oh god, weer zo'n idioot die WW2 erbij haalt.
quote:Dus moet maar eens een keer bekeken worden wie het échte slachtoffer is, en niet het fictieve slachtoffer van 'djiscrieminasie'
Op dinsdag 10 februari 2004 14:34 schreef Monidique het volgende:[..]
Dus?
quote:Wie noemde gelly eigenlijk ook alweer een NSB-er?
Op dinsdag 10 februari 2004 14:37 schreef pberends het volgende:[..]
quote:Alle slachtoffers zijn slachtoffer en alle criminelen zijn crimineel. Als er een autochtoon wordt overvallen ben ik niet het slachtoffer, noch zijn de autochtonen dat. Als de dader een allochtoon was, is de dader een crimineel en zijn niet de allochtonen dat.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:37 schreef Duritz het volgende:[..]
Dus moet maar eens een keer bekeken worden wie het échte slachtoffer is, en niet het fictieve slachtoffer van 'djiscrieminasie'
[Dit bericht is gewijzigd door Monidique op 10-02-2004 14:39]
quote:Wordt het nu opeens te moeilijk voor je?
Op dinsdag 10 februari 2004 14:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik ben blij dat je je mening kunt geven. Ik zal er geen nacht minder om slapen
Daarom zie ik mezelf ook als liberaal. Iedereen mag voor mij vinden wat hij/zij wil.
quote:
Interessante visie van deze man. Ik weet natuurlijk niet hoe het er in '40-'45 aan toe ging en ik verwacht ook niet dat het zover zal komen, maar het lijkt er inderdaad wel op dat de politiek haar grenzen verkent en op zoek is naar 'oplossingen'.
quote:Ja, deze SS-praktijken zijn zeker te vergelijken met gaskamers, executies, razzia's en dergelijke praktijken. Goedzo!
Als voorbeeld noemt hij het idee van CDA-fractievoorzitter in de Tweede Kamer, Maxime Verhagen, om extra drempels op te werpen voor Turken en Marokkanen die hun partner uit Turkije of Marokko willen laten overkomen. Ook het voorstel van CDA-kamerlid Gerda Verburg om allochtonen die in de WAO dreigen te belanden twee keer te keuren, is hem in het verkeerde keelgat geschoten. Net als de suggestie van kamerlid Mirjam Sterk om een dubbele nationaliteit strafbaar te stellen.
quote:Ja en Nederlanders doen meer aan pedofilie, maar wat is je punt? Geeft dat je het recht om alle moslims verantwoordelijk te stellen voor de daden van een andere moslim, of persoon die zichzelf ziet als moslim?
Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Duritz het volgende:[..]
Ik zeg helemaal niet dat de meerderheid van de moslims crimineel is. Ik zeg alleen dat Nederlanders meer last hebben van geweld van moslims dan andersom. Dit itt dat statenlid zegt.
quote:Joh, ze hebben het er zelf naar gemaakt dat ze zich niet kunnen verdedigen. Ze voeren alle verkeerde lijstjes aan, schoolprestaties, vraag naar zorg en sociale zekerheid, criminaliteit etc. Laat deze man lekker z'n bek houwe.
,,Ik heb Sterk nu twee keer op een discussiebijeenkomst gezegd dat zij veel te ver gaat'', aldus Vural. Zijn toorn treft vooral een andere parlementariër, VVD'er Geert Wilders. Vural schrijft aan de pers: ,,'Mensen' als Wilders die zelf in een identiteitscrisis zitten, vallen groepen aan die zich niet kunnen verdedigen.''
quote:We spreken nu idd generaliserend in groepen ja. Daar kan ik niets aan doen, dat deed het statenlid al. En dan zeg ik, als ik moet kijken wie er het echte slachtoffer is, de moslim of de Nederlander, dan zeg ik: de Nederlander. Gebaseerd op statistieken, niet gevoelens.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:38 schreef Monidique het volgende:[..]
Alle slachtoffers zijn slachtoffer en alle criminelen zijn crimineel. Als er een autochtoon wordt overvallen ben ik niet het slachtoffer, noch zijn de autochtonen dat.
quote:
quote:Terug in de tijd? Met de Islam gaan we pas terug in de tijd, mafketel!
Vural: ,,We gaan terug in de tijd. Wilders wil razzia's. Ik denk dat hij strafbaar is. Minister Donner van justitie keurde pas nog de kritiek van de VVD op de islam af.''
quote:Nee, zie post hierboen.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ja en Nederlanders doen meer aan pedofilie, maar wat is je punt? Geeft dat je het recht om alle moslims verantwoordelijk te stellen voor de daden van een andere moslim, of persoon die zichzelf ziet als moslim?
quote:Nee, want? Dacht je nou echt dat ik me iets aantrok van jouw mening? Of dat ik naar de rechtbank zou stappen? Beetje flauw van je om maar weer op de man te spelen en niet inhoudelijk op het onderwerp te reageren. Voor persoonlijke aanvallen staat mijn emailadres nog steeds open. Laten we deze topic in ieder geval wat schoner houden.
Op dinsdag 10 februari 2004 14:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Wordt het nu opeens te moeilijk voor je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |