1990 Mental Floss for the Globe
1991 Life 'n Perspective of a Genuine Crossover
1994 Persona Non Grata
1999 Planet Ultra
2000 Artantica
Persoonlijk vind ik Mental Floss nog steeds onovertroffen, maar ook Life 'n Perspective en Artantica (allen met DNA) zijn topalbums! Jammer dat de UDS dood is....
Geweldige band inderdaad, zeker voor een nederlandse band. Mijn vrouw, die amerikaanse is dacht dat ze uit New York kwamen de eerste keer dat ze UDS hoorde. Niet dus
quote:ja, klopt, zij waren er ook bij betrokken, ik weet alleen niet precies hoe en wat. Heb veel goeie verhalen over UDS gelezen.
Op maandag 2 februari 2004 18:21 schreef Coencordia het volgende:
Rude Boy die eerder in Junkie XL zat maakte destijds ook deel uit van Urban Dance Squad.
Er staat me iets bij dat Tom Holkenburg (junkie xl) ook nauw betrokken was met Urban Dance Squad...maar dit weet ik echt niet zeker. (zou ik wel iets meer over willen weten)
buiten deze links naar Junkie XL vindt ik Urban Dance Squad een fantastische band. (beter dan JunkieXL overigens)
Ze staan ook bekend als nederlands beste muziekexportproduct...dan doe je het best goed.
Ga denk ik maar wat albums van hun halen.
quote:dat is life'n perspective of a genuine crossover.
Op maandag 2 februari 2004 18:17 schreef vosss het volgende:
Welke cd was dat waar de voorkant een plaatje opstond van 4 puzzelstukken in rood/blauw/groen/geel?
Deze band was echt wel goed. Heel veel mensen dachten dat het niet uit nederland kwam. Rudeboy is ook wel een persoonlijkheid op zich. Maar zulke muziek wordt eigenlijk niet meer gemaakt.
dagelijks toepassen
Een erg goed concert, qua geluidskwaliteit wel erg matig, maar de spanning dampt ervanaf, het gezwets van Rude Boy tegen het publik irriteert niet eens zo erg (weet-je-wel, weet-je-wel).
Voornamelijk harde nummers, en zelfs de wat melodieuzere word in een snoeihard tempo gespeelt: 'Brainstorm on the UDS', 'Everyday Blitzkrieg', 'Say a little Prayer for my Demo'
quote:Volgens mij heeft Holkenborg geen enkele relatie met UDS buiten het feit dat Rudeboy 2 albums met JXL heeft gemaakt....
Op maandag 2 februari 2004 18:21 schreef Coencordia het volgende:
Er staat me iets bij dat Tom Holkenburg (junkie xl) ook nauw betrokken was met Urban Dance Squad...maar dit weet ik echt niet zeker. (zou ik wel iets meer over willen weten)
buiten deze links naar Junkie XL vindt ik Urban Dance Squad een fantastische band. (beter dan JunkieXL overigens)
Ze staan ook bekend als nederlands beste muziekexportproduct...dan doe je het best goed.
Ik durf mezelf redelijk fan van UDS te noemen, heb alle cd's en vind ze nog steeds de een van de meest onderschatte NL-band. Persoonlijk vind ik Life 'n perspectives of a genuine crossover en Artantica hun beste albums.
Eind jaren '80 luisterde ik naar allerlei stijlen muziek. Soul,rock,reggae,disco, hip-hop,singer-songwriter,etc.., maar op een gegeven moment ontstond er een verlangen om te luisteren naar muziek die meerdere stijlen wist te combineren. Zulke bands bestonden nog niet of ik kende ze nog niet goed. Ik kende de platen van Funkadelic/Parliament nog niet en het verlangen was groot om eens kennis te maken met dat soort muziek.
En ineens die gozer met die hoge hoed...
Ik had hem al eens wat vaker gezien voor interviews op de VPRO,vroeg me altijd af wat ie nou deed. Totdat ik hem zag in een amateur-videoclip voor een "A Deeper Shade Of Soul". Wat was dat? Vreemde sound, maar heb toen vrij snel andere nummers van ze gehoord op VPRO-radio en de CD "Mental Floss For The Globe" te leen gekregen en ik ging overstag. Mijn wens werd ingewilligd leek wel. Een band die hip-hop, metal,rock,blues, psychedelica,funk tot een zeer verteerbare brei wist te mixen. Man, wat een tijd!
Heb Rudeboy 2 keer gesproken: één keer op die avond in de Pacific, een kort gesprekje, tja wat moest ik zeggen tegen één van mijn helden. En een keer op Schiphol toen die terugkwam uit Japan samen met Tom Holkenburg.Ze hadden daar opgetreden in de Junkie XL-bezetting. Fotootje gemaakt, zoals de vorige keer ook weer een kort,maar vriendelijk gesprek met Rudeboy.
Ik vind jammergenoeg League of XO Gentlemen niet al te best. Misschien is mijn smaak veranderd, of zijn het niet mijn songs. Ben er nog niet uit op dat punt.
...........Urban Dance Squad Logo................The Urban Dance Squad tijdens live-sessie zonder DNA....
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 04-02-2004 02:01]
quote:Wat is het verhaal hierachter?
Op woensdag 4 februari 2004 14:18 schreef kriele het volgende:
Waar zijn de tijden gebleven, he? Was het niet ooit op Werchter dat Rude Boy eraan te pas moest komen om het optreden van de Red hot chilly peppers nog enigzins dragelijk te maken?
In die tijd wilde the RHCP nog weleens een optreden verknallen. Misschien door excessief drugsgebruik? Nou, toen werden ze dus uitgefloten door het publiek en toen is Rude boy erbij gehaald om het publiek in een wat betere stemming te krijgen.quote:Op zaterdag 7 februari 2004 13:15 schreef SKMbeat het volgende:
[..]
Wat is het verhaal hierachter?
Van dat uitfluiten kan ik me niets meer herinneren. Wel van het feit dat toen Rude Boy op het podium kwam, het feestje compleet was.quote:Op maandag 15 november 2004 13:16 schreef kriele het volgende:
Nou, toen werden ze dus uitgefloten door het publiek en toen is Rude boy erbij gehaald om het publiek in een wat betere stemming te krijgen.
Maar misschien kan iemand dit beamen die er destijds bij is geweest?
die promo is dat de mentel relapse??quote:Op maandag 15 november 2004 15:13 schreef Doomspreader het volgende:
UDSheb al hun CD's, + een promo van een optreden in Hollywood
![]()
Vind Life 'n perspectives, Persona non grata en Artantica hun beste cd's. Jammer dat ik ze nooit live heb kunnen zien.
Maar ook Claw Boys Claw, ook leukquote:
quote:Op vrijdag 21 april 2006 21:18 schreef Jan237 het volgende:
Niet meer bestaan? Man, ze zijn alive & kicking!quote:Op vrijdag 21 april 2006 21:32 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
En ben je door de keuring gekomen?
UDS. Jammer dat het niet meer bestaat. Als je Rage Against The Machine hoort, weet je waar RATM de mosterd vandaan heeft gehaald...
quote:Op vrijdag 21 april 2006 21:58 schreef tong80 het volgende:
Ik wil ze nog wel een keertje zien.
Lijkt me een leuk idee. Een festival met The Serenes, Hallo Venray, Fatal Flowers, Claw Boys Claw, The Nozems, UDS en de Boegies.![]()
Ja maar die zaten er net onder. Moonlizards was vooral in Grun wereldberoemd.quote:Op vrijdag 21 april 2006 22:25 schreef Jan237 het volgende:
Moonlizards en Alabama Kids waren ook erg goed.
Ik ben voorquote:Op vrijdag 21 april 2006 21:58 schreef tong80 het volgende:
Lijkt me een leuk idee. Een festival met The Serenes, Hallo Venray, Fatal Flowers, Claw Boys Claw, The Nozems, UDS en de Boegies.![]()
vergeet Sjako niet!quote:Op vrijdag 21 april 2006 21:58 schreef tong80 het volgende:
Oeh!quote:Op zondag 23 april 2006 00:01 schreef Jan237 het volgende:
Zet de Div ook maar op de affiche.
Die zou ik ook nog wel eens terug willen zienquote:Op zondag 23 april 2006 20:07 schreef Jan237 het volgende:
Kong dan ook maar?
Geen idee. Maar ik verwacht het wel.quote:Op zondag 23 april 2006 12:28 schreef ralfseltje het volgende:
Zit DNA er nou ook weer bij eigenlijk?
Die heb ik toch eens kwaad gezienquote:
kwaad is eigenlijk te zachtjes uitgedrukt. Hij was echt bloedlinkquote:Op maandag 24 april 2006 09:51 schreef DaisyDuke het volgende:
Niets voor Rudeboy, kwaad worden.....
quote:URBAN DANCE SQUAD - HERMAN BRUSSELMANS
Rude Boy, de zanger van UDS, de groep die eind jaren '80 Nederland opnieuw op de muziekwereldkaart zette, en rapper bij Junkie XL ("Saturday Teenage Kick"), ligt in onmin met ons land. Want alhoewel de herenigde Squad (dus opnieuw met DNA) pas een nieuwe plaat uitheeft (Artantica), weigert Rude Boy alle contact met Belgische journalisten.
De reden : in het vorige nummer van Oor werd er een interview gepubliceerd met het Vlaamse enfant terrible Herman Brusselmans met daarin o.m. volgende uitspraak : "... dat hele fake Amerikaanse druppelt in Nederland sneller door dan in Vlaanderen. Zo'n Junkie XL kun je wel als een exponent daarvan zien. Die springen op een treintje en gaan ineens zo'n toaster, mixer of DJ op het podium zetten en dan ondertussen ook nog 's naar de fitness gaan om hormonen te spuiten om een hele woeste neger te worden. Terwijl hij helemaal geen woeste neger is. Hier in Gent lopen er woestere negers rond dan Rudeboy. Alleen die naam al ... Rudeboy ... Jezus! Nee, ik vind dat dertienderangs muziek."
Ik voel mee met de Nederlandse rapper, maar zou hem toch willen zeggen dat als iedereen die ooit beledigd is geweest door HB uit de Belgische pers zou willen blijven ... Humo, P-Magazine en Dag Allemaal allang zonder onderwerpen zouden zijn gevallen.
CBC moet niet zo moeilijk zijn. Te Bos en John Cameron lopen er toch al rond elk jaar. Achter de schermen weliswaar, maar een klein duwtje en ze staan op het podiumquote:Op vrijdag 21 april 2006 10:37 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
[..]
Maar ook Claw Boys Claw, ook leuk![]()
Nu maar hopen dat we Peter te Bos en de zijnen en Rude Boy en z'n clubje eens op het podium zullen zien op Lowlands!!!
Jaaa!quote:Op maandag 24 april 2006 19:59 schreef Jan237 het volgende:
Even terug naar ons gedroomde festival. TC Matic wil ik daar ook zien.
Jaaaahhhhhquote:
Nah. Iets te veel herrie om de herrie. Doe mij maar nog wat anders. Nasmak bijvoorbeeld..quote:Op maandag 24 april 2006 23:40 schreef Jan237 het volgende:
Gore!
Een cocktail, toch?quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:19 schreef tong80 het volgende:
Spo Dee o De was de naam van een drankje.Vandaar de bandnaam
Dat skelet?quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:46 schreef tong80 het volgende:
Yep
En Ross Curry neukte met Lotje Ijzerman.
Die was echt vel over been hoorquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:55 schreef Danzig het volgende:
[..]
Dat viel toch wel mee? In mijn herinnering was ze toch best te doen![]()
Dellen heeft een tijd voor het VPRO tv-programma R.A.M. gewerkt en schijnt nu bij de NPS iets te doen. Ook iets met kunst.quote:Op dinsdag 25 april 2006 01:05 schreef tong80 het volgende:
ZIk vroeg me laatst af wat ze tegenwoordig doet. Ze presenteerd de Avonden op Radio-5 zag ik. Fons Dellen is verdwenen van de aardbodem.
je meent hetquote:Op dinsdag 25 april 2006 10:36 schreef Six_Shooter het volgende:
[..]
Volgens mij is het dan eerder andersom
Precies maar het heette eerst de Wilde wereld.Ik mis zo'n programma tegenwoordig.quote:Op woensdag 26 april 2006 19:26 schreef Jan237 het volgende:
Nozems a Gogo was 20 jaar gelden vaste prik op woensdagmiddag, en daarna Jacques Plafond met onder meer en onder anderen Jantje Vos en Wilhelmina Kuttje jr.
Ja en wat denk je op de werkvloer 'sochtends de EO 's middags Black Cunt en de Dead Kennedy'squote:Op woensdag 26 april 2006 21:29 schreef Jan237 het volgende:
It's a wild world. Ja, zo worden ze niet meer gemaakt. 99% van de Hilversum 3-luisteraars switchte om 14.00 uur en masse naar Hilversum 1 of 2. Barbaren.
een cocktail vernoemd in `On the Road´ van Jack Kerouac.quote:
Fijne plaat inderdaad. Ben benieuwd, een Lowlands optreden zou wel welkom zijn!quote:Op donderdag 27 april 2006 17:14 schreef BDisOKE het volgende:
Net Antartica maar weer is gedraaid, lekker.
Artantica...quote:Op donderdag 27 april 2006 17:14 schreef BDisOKE het volgende:
Net Antartica maar weer is gedraaid, lekker.
www.lowlands.nl/programma.aspquote:Op zondag 9 juli 2006 10:13 schreef Foo_niks het volgende:
Is er al nieuws?
Zie ze niet in festival programma's terug
Ik denk dat het 'bij elkaar geraapt' is.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:23 schreef Foo_niks het volgende:
The singles collection,zijn ze ook opnieuw ingespeeld of is het bij elkaar geraapt?
Ook op KM:quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:46 schreef mindgames het volgende:
Een recensie van het optreden van de UDS in Antwerpen staat op de OOR-site.
Klik!
Onrust was cool! Zou inderdaad wel gaaf zijn als daar weer wat afleveringen van zouden worden herhaald....quote:Op maandag 7 mei 2007 10:47 schreef UIO_AMS het volgende:
De VPRO had vroeger een documentaire reeks genaamd Onrust. Twee afleveringen daarvan zijn toen besteed aan UDS. Geweldig om te zien was dat. Zou willen dat die ooit eens herhaald worden.
Ow ja met de helicopter....quote:Op maandag 7 mei 2007 19:09 schreef Jan237 het volgende:
Check YouTube voor historische Onrust/VPRO-documentaires over bijv. de Chili Peppers en uiteraard de aflevering over John Frusciante.
Zou inderdaad interessant zijn, maar het gaat alleen om een aantal gemeenschappelijke bandleden.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:25 schreef UIO_AMS het volgende:
Rudeboy en Keith Caputo in één band, begrijp ik dat nou goed? Klinkt wel erg interessant.
Vanavond op het digitale thema-kanaal Geschiedenis TV:quote:Op maandag 7 mei 2007 10:47 schreef UIO_AMS het volgende:
De VPRO had vroeger een documentaire reeks genaamd Onrust. Twee afleveringen daarvan zijn toen besteed aan UDS. Geweldig om te zien was dat. Zou willen dat die ooit eens herhaald worden. [..]
quote:20:00 Urban Dance Squad (1): Mannen van Noord (Onrust!)
Tweedelige special van het sub-cultureel jongerenprogramma Onrust!
uit 1992 over de Nederlandse band Urban Dance Squad.
Afl 1: Mannen van Noord.
20:36 Urban Dance Squad (2): De Rock & Roll mythe (Onrust!)
Tweedelige special van het sub-cultureel jongerenprogramma Onrust!
uit 1992 over de Nederlandse band Urban Dance Squad.
Afl 2 (slot): De Rock & Roll mythe.
Geweldig!!!quote:Op zondag 27 april 2008 16:07 schreef Aisumasen het volgende:
Vanavond op het digitale thema-kanaal Geschiedenis TV:
thankquote:Op maandag 23 juni 2008 10:51 schreef Devlinsect het volgende:
Zie deze link:
http://www.lyricsdownload(...)pendable-lyrics.html
Kan me dat stukje van HIHIH HAHAHA HI herinneren. En dat is 100% die clip met bovenstaande lyric van Temporarily Expendable .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |