*op zoek gaat naar mijn post hierover*
Helaas had ik het gas tijdens het inkoken nét even te hoog staan (en stond ik niet op te letten) en is het ietsje aangezet aan de bodem van de pan.
Heel voorzichtig afgeschept, het was gelukkig niet te proeven. Heb nog complimenten gehad van iemand die ik op bezoek had, maar de credits gaan in dit geval naar conimex (ik had zo'n kruidenpasta gebruikt) omdat ik even niet geinspireerd was om zelf te gaan kruiden.
(En uit ervaring weet ik dat ik het dan ook niet moet gaan proberen, dan komt de smaak toch niet goed uit...)
quote:De kruiden mix is maar een deel, je moet het ook nog met liefde klaarmaken, en het juiste vlees hebben.
Op zaterdag 24 januari 2004 22:52 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Vorige week heb ik zelf Rendang gemaakt van zalige vette stooflappen.
Heeft ruim drie uur opgestaan voor ik het heb laten inkoken.Helaas had ik het gas tijdens het inkoken nét even te hoog staan (en stond ik niet op te letten) en is het ietsje aangezet aan de bodem van de pan.
Heel voorzichtig afgeschept, het was gelukkig niet te proeven. Heb nog complimenten gehad van iemand die ik op bezoek had, maar de credits gaan in dit geval naar conimex (ik had zo'n kruidenpasta gebruikt) omdat ik even niet geinspireerd was om zelf te gaan kruiden.
(En uit ervaring weet ik dat ik het dan ook niet moet gaan proberen, dan komt de smaak toch niet goed uit...)
Ik heb het preciese recept even niet bij de hand, maar er gaat varkens- en rundvlees is, wortelblokjes, veel gekneusde peperkorrels, knoflook, tomaat en wijn (ingredienten dus onder voorbehoud)
Moet vreselijk lang in de oven, iets van 5 uur ofzo. Het mag nét niet koken en moet af en toe met water worden opgegoten om niet droog te vallen. Op het laatst laten inkoken tot bijna droog. Is zalig zacht van smaak met toch een aardig brandje er in!
de grote vaste delen er uit halen, en de vloeistof door een puntzeef halen.
als je wilt kan je er nu soep van maken.
Je kan het ook invriezen, per liter, of in ijsblokjes als basis voor sausen.
Of je laat het afkoelen, dan zet je het in de koelkast en kan je het laatste beetje vet er af scheppen, dan kan je er een eitwit doorheen roeren en je brengt het weer langzaam aan de kook. Het eiwit zal terwijl het door de hitte stolt, de vaste stoffen aan zich binden en je kan dit afschuimen, dan blijf een kraakheldere boullion over, die het erg goed doet als groentesoep.
quote:diezelfde boulion als net, maar dan kalsvlees en botten, en 4 kippekarkassen
Op maandag 26 januari 2004 20:22 schreef What het volgende:
Piet, hoe maak jij een Jus de Veau of glace?
quote:Glace
Op maandag 26 januari 2004 20:22 schreef What het volgende:
Piet, hoe maak jij een Jus de Veau of glace?
quote:tuurlijk, alle afsnijsels in de keuken kunnen er in, maar dat had ik al in de eerste basis boullion beschreven.
Op maandag 26 januari 2004 20:36 schreef What het volgende:
Hmmz, ik doe het eigenlijk net zo alleen gebruik ik ook wel vliezen en/of pezen.
quote:Ja ja.
Op maandag 26 januari 2004 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Let wel, je trekt hem 2 keer.
quote:Volg het uien recept, maar dan met kleine komkommers, en dan een maand of 3 zijn ze heerlijk.
Op maandag 26 januari 2004 20:40 schreef Vork het volgende:
En de enige echte zoetzure Surinaamse komkommer. Hoe krijg je de juiste smaak en hoelang vantevoren moet ik daaraan beginnen?
quote:Zuurgoed!
Op maandag 26 januari 2004 20:40 schreef Vork het volgende:
En de enige echte zoetzure Surinaamse komkommer. Hoe krijg je de juiste smaak en hoelang vantevoren moet ik daaraan beginnen?
Alleen mijn tante Wilma kan dat. Veel geïmiteerd, nooit geëvenaard! (ik dan..)
Zij is dan ook Surinaamse.
Ik kan het je wel vertellen maar dan moet ik je vermoorden..
De waarheid: ik krijg hem NOOOOIT zoals tante Wilma..
quote:ik wou dat ik een surinaamse tante had, de surinaamse keuken is geweldig.
Op maandag 26 januari 2004 20:45 schreef What het volgende:[..]
Zuurgoed!
![]()
Alleen mijn tante Wilma kan dat. Veel geïmiteerd, nooit geëvenaard! (ik dan..)
Zij is dan ook Surinaamse.
Ik kan het je wel vertellen maar dan moet ik je vermoorden..De waarheid: ik krijg hem NOOOOIT zoals tante Wilma..
quote:En toch is die van mij nooit hetzelfde, ik weet niet waarom.
Op maandag 26 januari 2004 20:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe langer je het laat staan, maanden en maanden, hoe beter het wordt.
(Niet vies ofzo, maar gewoon anders. Minder authentiek.)
quote:Vraag je tante of je er eens bij mag zijn als ze het maakt.
Op maandag 26 januari 2004 20:58 schreef What het volgende:[..]
En toch is die van mij nooit hetzelfde, ik weet niet waarom.
Het is altijd een absolute hit op mijn feestjes maar ik bestel het vantevoren bij haar.(Niet vies ofzo, maar gewoon anders. Minder authentiek.)
quote:laat ook weten hoe ze zijn geworden
Op maandag 26 januari 2004 21:04 schreef Vork het volgende:
Maar ik wil nogsteeds wel een keer een poging wagen
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Altijd maar dat snel iets klaarmaken, vreselijk, echt lekker eten kost ff wat meer tijd.
Een heerlijk gebraadje met een mosterdsausje is trouwens één van m'n favorieten...
quote:Als ik spaghettisaus maak, staat deze om een uurtje om 1 's middags al te prutten, om rond 19.00u gegeten te worden... super lang de verse tomaatjes laten prutten met een uitje en natuurlijk verse kruiden..:9~
Zelfs al maak ik maar spaghettisaus, die is het best als ze minstens 1-1u30 op het vuur kan staan pruttelen
Waar zou je tegen woordig een petroleum stel op moeten stoken Wordt petroleum (parafinne?) nog gewoon verkocht of is er alleen nog de dure lampolie te koop.
quote:ja, kan.
Op zaterdag 31 januari 2004 23:12 schreef Fixers het volgende:
Even over stoofperen. Mijn oma maakte (en ik nu) ze altijd zonder suiker en rodewijn/port/bessensap maar met enkel een beetje citroensap en kaneel. Afhankelijk van de kwaliteit van de peren kan je er wel wat suiker bij doen. En dan uuuurrrren laten staan, mijn oma zei altijd dat je ze 's morgens vroeg voor je ontbijt op moet zetten en dan zijn ze 's avonds laat klaar.Waar zou je tegen woordig een petroleum stel op moeten stoken Wordt petroleum (parafinne?) nog gewoon verkocht of is er alleen nog de dure lampolie te koop.
quote:Heb voor, tijdens en na mijn studietijd in prof. Keukens gewerkt, alles van chefs met losse handjes geleerd. Heb nooit de moeit genomen om diploma te halen (SVH) omdat ik het niet als carriere zag voor mij. Het was een leuke tijd om als student goed te verdienen, en daarna gevaren, cruise schepen werk.
Op dinsdag 3 februari 2004 16:02 schreef Acathla het volgende:
Ben je professioneel (chef?)kok Piet? Of heb je alles uit de praktijk geleerd?
quote:Naast mijn studie sta ik in de keuken in het weekend. Zodoende vroeg ik het me af. Van mijn chefkok leer ik momenteel erg veel door alleen maar te kijken. Het lijkt me een geweldig vak, maar je moet echt een bikkel zijn op veel gebieden. Dat ben ik wel, eerlijk gezegd maar journalistiek trekt mij toch iets meer.
Op dinsdag 3 februari 2004 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Heb voor, tijdens en na mijn studietijd in prof. Keukens gewerkt, alles van chefs met losse handjes geleerd. Heb nooit de moeit genomen om diploma te halen (SVH) omdat ik het niet als carriere zag voor mij. Het was een leuke tijd om als student goed te verdienen, en daarna gevaren, cruise schepen werk.
Het is een mooi vak als je vrijheid hebt wat moois te maken, maar ook kei en kei hard werken. Het is stressvol en fysiek zwaar, echt werk voor bikkels, en altijd savonds, in het weekend.
Ik werk al een jaar of 10 niet meer in de keuken, maar kook liever voor vrienden.
Om je de waarheid te zeggen, ik wist dat ik het niet tot mijn pensioen zou trekken, de hitte, lange dagen, werken als iedereen vrij is, zware pannen, "stress hectiek en voetschimmel" zeiden we altijd. En ik zag toen al in dat je beter niet arbeidsongeschikt kan worden.
Ik kon ook wat anders, en dus heb ik gekozen voor een kantoorbaan.
quote:Sja
Op dinsdag 3 februari 2004 18:18 schreef Acathla het volgende:[..]
Naast mijn studie sta ik in de keuken in het weekend. Zodoende vroeg ik het me af. Van mijn chefkok leer ik momenteel erg veel door alleen maar te kijken. Het lijkt me een geweldig vak, maar je moet echt een bikkel zijn op veel gebieden. Dat ben ik wel, eerlijk gezegd maar journalistiek trekt mij toch iets meer.
Kok (of iets anders in de horeca) is een geweldig vak, maar loodzwaar zowel fysiek & mentaal.
in kookwinkels. maar zelfs hema heeft een mooie serie pannen van bewerkt gietijzer. die doen het prima.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 19:44 schreef Martijn_77 het volgende:
Waar kun je een goede braadpan / sudderpan kopen.
Ik heb die niet maar wil wel wat van bovenstaande recepten gaan maken in het weekend.
Als je iets meer te besteden hebt: Le Creuset!quote:Op woensdag 27 oktober 2004 19:44 schreef Martijn_77 het volgende:
Waar kun je een goede braadpan / sudderpan kopen.
Ik heb die niet maar wil wel wat van bovenstaande recepten gaan maken in het weekend.
Lammschouder met peper inwrijven.quote:Op zondag 31 oktober 2004 11:03 schreef PdeHoog het volgende:
Ik trap dit topic even omhoog.....
Ik ben op zoek naar recepten van lamsstoofschotels. Ik heb al een beetje op smulweb en zo rondgekeken, maar ik wil wat meer ideeen
Iemand?
Dit klinkt goedquote:Op zondag 31 oktober 2004 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lammschouder met peper inwrijven.
Lamsschouder aanbraden en blussen met rode wijn, voeg rozemarijn, thijm, wat zout, blaadje laurier toe 2 tot 3 uur stoven laten. Je kan ook honing toevoegen, of ook lekker, vijgen beetje kaneel, kardamom en dadels.
Ik heb laatst weer een lamsschouders gedaan. Het apparaat eerst gemarineerd in kruiden uit de tuin (rozemarijn, thijm, bladpeterselie...), vervolgens aangebraden en in de over gezet. In de oven een beetje lams fond erbij, witte wijn en blikje ansjovis. Ansjovis klinkt misschien maf, maar na 2 uur stoven is er niks meer va over, maar krijg je een hele lekker jus...quote:Op zondag 31 oktober 2004 11:03 schreef PdeHoog het volgende:
Ik trap dit topic even omhoog.....
Ik ben op zoek naar recepten van lamsstoofschotels. Ik heb al een beetje op smulweb en zo rondgekeken, maar ik wil wat meer ideeen
Iemand?
Piet, ik hoop dat je er nog bent.quote:Op zaterdag 24 januari 2004 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:
-knip- Gaat over de sudderlappen...
Als het vloeistofdeel te weinig word, ja, anders brand het nog aan.quote:Op zondag 31 oktober 2004 14:18 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Piet, ik hoop dat je er nog bent.
Moet je af en toe wat wijn of water erbij gooien?
Moet het trouwens onderstaan?quote:Op zondag 31 oktober 2004 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als het vloeistofdeel te weinig word, ja, anders brand het nog aan.
Wat jij wil, ik gooi er altijd een fles wijn in. (de inhoud van)quote:Op zondag 31 oktober 2004 14:35 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Moet het trouwens onderstaan?
Of half?
En wat moet er bij? Wijn? Water? Beide?
Staat een pan naast te pruttelen met boullion, heb daar maar een paar lepels van in gedaan, dat is toch wel goed? En rode wijn...![]()
Ik maak wel eens zelf erwtensoep, maar ik vind dat het zo snel aanbrandt, ook als je het heel zacht laat sudderen. Ik maak em trouwens met eisbein (hamschijf), spek en rookworst.quote:Op woensdag 1 december 2004 15:00 schreef kozakken het volgende:
*schop*
vinden jullie dat een goede erwtensoep ook onder "slowfood" valt. (Ik nl. wel. Die moet toch zeker een halve dag op het vuur staan).
Alleen maak ik 'm vaak wel met veel varkensvlees en riblap. Iemand goede ideeen voor een wat magere variant? Of zou ik dan echt het smeuige weghalen?
quote:Op woensdag 1 december 2004 15:00 schreef kozakken het volgende:
*schop*
vinden jullie dat een goede erwtensoep ook onder "slowfood" valt. (Ik nl. wel. Die moet toch zeker een halve dag op het vuur staan).
Alleen maak ik 'm vaak wel met veel varkensvlees en riblap. Iemand goede ideeen voor een wat magere variant? Of zou ik dan echt het smeuige weghalen?
Eerste pagina van dit topic, de vijfde post als ik me goed herinnerquote:Op zondag 5 december 2004 01:40 schreef Euc- het volgende:
Stoofperen, hoe maak je die klaar?
Je schilt ze, (laat het stengeltje bovenaan zitten, en boort de onderkant met een parisienboor uit, dan gaan ze in de oven met een mengsel van rode wijn en wat nog meer? Dat ben ik nl. vergeten
Je kunt ook verse worst mee laten koken in de soep. Vind ik persoonlijker lekkerder dan rookworstquote:Op maandag 6 december 2004 00:40 schreef pseudovlaming het volgende:
Erwtensoep... ik had laatst nog n receptje neergezet in "Het grote vraag Piet..."-topic...
Die was in iedergeval formidabel.
[Knip]
* Laat de rookworsten in een apart pannetje met water wellen, vooral niet koken!
* Is de worst klaar, snijd hem dan in plakjes en voeg die aan de soep toe.
* Serveren met roggebrood.
Meegenomen uit: Wijnstoofpotquote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:51 schreef ErwinRommel het volgende:
Ja mensen, ik ben eens bezig geweest om eens iets anders op tafel te zetten.
Hier, daar bedoel ik Brazilie mee, is de kost vaak rijst, bonen salade en vlees oid. Niet echt hoogstaand dus.
Afgelopen week wilde ik voor onze gasten eens iets aparts op tafel zetten, en dat was en zeer groot succes. Een zelf verzonnen wijnstoofpot![]()
Wat heb je nodig?
Natuurlijk 1 grote pan, het liefst een soort van braadpan.
500ml droge wijn
1 kilo rundvlees in dunne reepjes gesneden. (hier gebruik ik "contra file" zonder veel vet eraan).
3 flinke wortels
4grote aardappels
2 flinke uien
50 gram margarine
10 kruidnagels
6 laurierblaadjes
7 tenen knoflook
peper en zout naar smaak
Ok starten maar:
Snij het vlees in dunne reepjes. Snij de wortels in plakjes, en snij de uien half doormidden en dan weer in ringen.
De aardappels snij die in grove blokken. Mogen best groot zijn.
Neem een grote braadpan, en doe de margarine in de braadpan. Laat de margarine smelten tot het bruin is.
Voeg dan de reepjes vlees toe en daarna peper en zout naar smaak.
Wacht tot het vlees wat bruin word en voeg dan 500ml wijn toe.
Voeg dan de laurier blaadjes toe inclusief de kruidnagels.
Laat dit ongeveer 20 minuten sudderen op het vuur.
Daarna voeg de gesneden uien toe, plus de wortels en aardappels, die reeds voorgesneden zijn.
Hierna de tenen knoflook.
Laat de boel nu 1 a 2 uur op een laag vuur staan met de deksel op de pan.
Mocht de boel iets uitdrogen, voeg dan 250ml water toe. Roer om de 10 minuten eens in de pan.
Dit is erg simpel om te maken, en erg lekker.
Smakelijk eten is dan het laatste wat ik zeggen kan
Is dat hetzelfde als zuurvlees?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:58 schreef Mini_rulez het volgende:
Limburgs stoofvlees, ook geweldig.Daar moet ik ook weer eens het recept van opzoeken.
Hoe langer het op blijft staan, hoe beter (tot op zekere hoogte natuurlijk).
Volgens mij wel en net zo iets als hacheequote:
Hachee is met veel uien, zo ken ik dat weer niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 18:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Volgens mij wel en net zo iets als hachee
Mja, hetzelfde idee maar iedereen maakt het weer anders. Bij ons in de familie maken ze het minder zuur. Soort van kruising tussen zuurvlees en hachee. En gewoon met varkensvlees en rundvlees.quote:
Klinkt wel erg lekker. Heb je hier van een recept of de verhoudingen?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hachee is met veel uien, zo ken ik dat weer niet.
Ik ken het als paardenvlees, gemarineerd in azijn, water en kruiden (werkelijk dagen erin gelaten) en dan gebraden, geblust met een deel van de marinade en dan stoven rozijnen erbij. Binden met ontbijtkoek.
1 kilo paardenstoofvlees aan 1 stuk (of een sucadestuk (van rund), niet in lappen)quote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:44 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Klinkt wel erg lekker. Heb je hier van een recept of de verhoudingen?
Hm, van de recepten op die site zit onze versie nog het meest tussen "Stoofvlees met Ridder Aaijt" en gewoon zuurvlees in. Wij doen het dus met runder- en varkenspoulet, ontbijtkoek, oud bier en hacheekruiden. Beetje een mix van vanalles.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 00:01 schreef zoalshetis het volgende:
[quote]Op vrijdag 24 juni 2005 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als zuurvlees?
http://jalamo.nutsonline.nl/index.html?row1col2=Recepten.html
En dat is toch zeker prima? Koken moet je doen zoals je het lekker vindt. Het is geen wettelijk voorschrift dat je je stoofvlees moet klaarmaken volgens een recept van iemand anders.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:14 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Hm, van de recepten op die site zit onze versie nog het meest tussen "Stoofvlees met Ridder Aaijt" en gewoon zuurvlees in. Wij doen het dus met runder- en varkenspoulet, ontbijtkoek, oud bier en hacheekruiden. Beetje een mix van vanalles.
Kwam uit het "tosti-topic" en ik denk dat je dit beter in het tosti-topic kunt vragen hoe dat zit...quote:Op maandag 4 juli 2005 02:56 schreef Nembrionic het volgende:
Piet...ik lees niet in een ander topic:
"mijn vriendin zweert bij de bier - noten - honing tosti"
Enig idee? Hoe dat met het bier zit enz....
Dat staat idd in Tosti's. Hier graag weer verder over het langzaam klaar maken van allerlei lekker gerechtenquote:Op maandag 4 juli 2005 11:23 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Kwam uit het "tosti-topic" en ik denk dat je dit beter in het tosti-topic kunt vragen hoe dat zit...
Piet het CUL-orakel![]()
in de marinade leggen en na een paar dagen met marinade en al invriezen? Als je er dan zin in hebt kan je het klaarmaken.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 14:45 schreef Vanyel het volgende:
Voor mij zijn kruidnagels en uien wel vrij essentieel bij het maken van zuurvlees. Voor marineren bedenk ik dan weer meestal te laat dat ik het wil eten.
Mijn schoonmoeder is ook van mening dat ze een formidable erwtensoep maakt...quote:Op maandag 6 december 2004 00:40 schreef pseudovlaming het volgende:
Erwtensoep... ik had laatst nog n receptje neergezet in "Het grote vraag Piet..."-topic...
Die was in iedergeval formidabel.
Als zij het lekker vind, wat is er dan mis mee?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:01 schreef Hallahan het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder is ook van mening dat ze een formidable erwtensoep maakt...
Helpquote:Nu is het vet uit het vlees weg, en je vlees, sappig mals, maar niet meer vet. Als je dit met mager vlees had gedaan, was je vlees droog, en harder geweest.
Vraag om "marbled beef"quote:Op woensdag 12 oktober 2005 17:01 schreef popolon het volgende:
Weet iemand misschien wat de benaming is voor de wat vettere of malsere stooflappen in het Engels?
Ik had van de week de magere versie te pakken (Roast Chunk) , heerlijk natuurlijk maar 't vlees is wat droog. Nou ben ik op zoek naar de wat sapperige variant zoals piet in de eerste post zegt.
[..]
Help
tvp voor dit bling blingquote:Op zaterdag 24 januari 2004 22:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Je neemt een kilo of 2-3 uien, niet te groot, die schil je. in een grote plastic bak doen met een deksel, je gooit er een finke hoeveelheid zout op, ongeveer een mok, en een zelfde hoeveelheid suiker.
dit zet je een dag of 3 in de koelkast. Je deksel moet goed sluiten, want dit geurt..
Je leegt dit in de schone gootsteen, en je spoelt de uien goed af, en dan droog je ze grondig af.
Neem Azijn (ongeveer een liter) en een zelfde hoeveelheid water.
hierin doe je inmaakkruiden, blaadje laurier, mosterdzaad, rozemarijn.
Je kan blanke azijn nemen, doe er dan een pakje of 2-3 saffraan extra erbij, en breng het met de kruiden en een kopje suiker aan de kook.
Je kan ook rode wijn azijn nemen, of balsamica, en dan laat je de safraan weg.
Af laten koelen, en in een goed afsluitende pot of plastic container doen met de uien,
dit zet je een paar maanden in een donkere kast, of in de kelder, moet koel en donker zijn.
na een maand of twee kan je het al eten, maar na een maand of 4 beginnen ze echt lekker te worden.
De blanke-azijn safraan uien zijn geel geworden en zijn de originele amsterdamse uien
De balsamico uien zijn donker roodbruin geworden (je kan ook rode uien gebruiken voor extra kleur)
Heerlijk, heerlijk
en in een weckpotje een uitermate uniek cadeautje, echt veeel lekkerder dan gekochte uitjes in het zuur.
-P
idd, heel laten.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:30 schreef Solitarias het volgende:
[..]
tvp voor dit bling blingrecept
![]()
![]()
Vraag: je laat de uien dus heel, niet snijden?
ik heb het idd gezien. ze maakte eerst de bovenkant nat met water en depte het daarna droog voor het krokante korstje.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 17:08 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik zag niet zo heel lang geleden op rtl 4 een kookprogramma, waarin 2 mannen en een vrouw het tegen elkaar opnemen door iets lekkers te koken, en het door een luikje aan een jury te geven.
nu maakte die vrouw een stuk buikspek [] klaar, met een krokant korstje, ingesmeerd met kruiden, volgens mij chinees 5 kruidenpoeder. en dan op een rooster in de oven.
heeft iemand dit toevallig gezien? of kan iemand mij iets uitgebreider vertellen hoe en wat?
ja, dat weet ik ook nog wel. vraag me af hoelang en hoe hoog ze het in de oven stopte, en wat ze er precies opsmeerdequote:Op zondag 16 oktober 2005 12:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb het idd gezien. ze maakte eerst de bovenkant nat met water en depte het daarna droog voor het krokante korstje.
En kan dit ook mert knoflooktenen ipv uien?quote:
Zou niet weten waarom niet.quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:21 schreef Solitarias het volgende:
[..]
En kan dit ook mert knoflooktenen ipv uien?
* Solitarias heeft nog 18kg Franse knoflook in de berging hangen.....
ja, het was van rtl4quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:52 schreef zoalshetis het volgende:
180 graden tot het korstje goudbruin is. en ze smeerde de vleeszijde (dus niet de korst) in met die kruiden die je al noemde inderdaad. is het niet een programma van rtl4? wellicht kan je daar exact zien wat ze deed.
Vandaag pruttelt het goed. Runderlappen even dichtschroeien in de roomboter, beetje water, laurier en kruidnagel toevoegen en nog tot 6 uur wachtenquote:Op zondag 16 oktober 2005 11:36 schreef femmeChantal het volgende:
De herfst komt er aan, tijd voor stoofpotten en pruttelgerechten! tvp dus![]()
Dat is van het programma 'Best', tevens te zien op de BBC. Leuk programma trouwens, meestal worden daar erg lekkere gerechten gemaaktquote:
dus iedere keer dat je iets fout deed werd je geslagen?quote:Op dinsdag 3 februari 2004 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb voor, tijdens en na mijn studietijd in prof. Keukens gewerkt, alles van chefs met losse handjes geleerd.
Ben geslagen, ja, en ook aan een oor door de keuken getrokken nadat ik niet goed genoeg had schoon gemaakt, zo vanquote:Op woensdag 9 november 2005 13:42 schreef stukschijt het volgende:
[..]
dus iedere keer dat je iets fout deed werd je geslagen?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |