Kwam uit het "tosti-topic" en ik denk dat je dit beter in het tosti-topic kunt vragen hoe dat zit...quote:Op maandag 4 juli 2005 02:56 schreef Nembrionic het volgende:
Piet...ik lees niet in een ander topic:
"mijn vriendin zweert bij de bier - noten - honing tosti"
Enig idee? Hoe dat met het bier zit enz....
Dat staat idd in Tosti's. Hier graag weer verder over het langzaam klaar maken van allerlei lekker gerechtenquote:Op maandag 4 juli 2005 11:23 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Kwam uit het "tosti-topic" en ik denk dat je dit beter in het tosti-topic kunt vragen hoe dat zit...
Piet het CUL-orakel![]()
in de marinade leggen en na een paar dagen met marinade en al invriezen? Als je er dan zin in hebt kan je het klaarmaken.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 14:45 schreef Vanyel het volgende:
Voor mij zijn kruidnagels en uien wel vrij essentieel bij het maken van zuurvlees. Voor marineren bedenk ik dan weer meestal te laat dat ik het wil eten.
Mijn schoonmoeder is ook van mening dat ze een formidable erwtensoep maakt...quote:Op maandag 6 december 2004 00:40 schreef pseudovlaming het volgende:
Erwtensoep... ik had laatst nog n receptje neergezet in "Het grote vraag Piet..."-topic...
Die was in iedergeval formidabel.
Als zij het lekker vind, wat is er dan mis mee?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:01 schreef Hallahan het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder is ook van mening dat ze een formidable erwtensoep maakt...
Helpquote:Nu is het vet uit het vlees weg, en je vlees, sappig mals, maar niet meer vet. Als je dit met mager vlees had gedaan, was je vlees droog, en harder geweest.
Vraag om "marbled beef"quote:Op woensdag 12 oktober 2005 17:01 schreef popolon het volgende:
Weet iemand misschien wat de benaming is voor de wat vettere of malsere stooflappen in het Engels?
Ik had van de week de magere versie te pakken (Roast Chunk) , heerlijk natuurlijk maar 't vlees is wat droog. Nou ben ik op zoek naar de wat sapperige variant zoals piet in de eerste post zegt.
[..]
Help
tvp voor dit bling blingquote:Op zaterdag 24 januari 2004 22:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Je neemt een kilo of 2-3 uien, niet te groot, die schil je. in een grote plastic bak doen met een deksel, je gooit er een finke hoeveelheid zout op, ongeveer een mok, en een zelfde hoeveelheid suiker.
dit zet je een dag of 3 in de koelkast. Je deksel moet goed sluiten, want dit geurt..
Je leegt dit in de schone gootsteen, en je spoelt de uien goed af, en dan droog je ze grondig af.
Neem Azijn (ongeveer een liter) en een zelfde hoeveelheid water.
hierin doe je inmaakkruiden, blaadje laurier, mosterdzaad, rozemarijn.
Je kan blanke azijn nemen, doe er dan een pakje of 2-3 saffraan extra erbij, en breng het met de kruiden en een kopje suiker aan de kook.
Je kan ook rode wijn azijn nemen, of balsamica, en dan laat je de safraan weg.
Af laten koelen, en in een goed afsluitende pot of plastic container doen met de uien,
dit zet je een paar maanden in een donkere kast, of in de kelder, moet koel en donker zijn.
na een maand of twee kan je het al eten, maar na een maand of 4 beginnen ze echt lekker te worden.
De blanke-azijn safraan uien zijn geel geworden en zijn de originele amsterdamse uien
De balsamico uien zijn donker roodbruin geworden (je kan ook rode uien gebruiken voor extra kleur)
Heerlijk, heerlijk
en in een weckpotje een uitermate uniek cadeautje, echt veeel lekkerder dan gekochte uitjes in het zuur.
-P
idd, heel laten.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:30 schreef Solitarias het volgende:
[..]
tvp voor dit bling blingrecept
![]()
![]()
Vraag: je laat de uien dus heel, niet snijden?
ik heb het idd gezien. ze maakte eerst de bovenkant nat met water en depte het daarna droog voor het krokante korstje.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 17:08 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik zag niet zo heel lang geleden op rtl 4 een kookprogramma, waarin 2 mannen en een vrouw het tegen elkaar opnemen door iets lekkers te koken, en het door een luikje aan een jury te geven.
nu maakte die vrouw een stuk buikspek [] klaar, met een krokant korstje, ingesmeerd met kruiden, volgens mij chinees 5 kruidenpoeder. en dan op een rooster in de oven.
heeft iemand dit toevallig gezien? of kan iemand mij iets uitgebreider vertellen hoe en wat?
ja, dat weet ik ook nog wel. vraag me af hoelang en hoe hoog ze het in de oven stopte, en wat ze er precies opsmeerdequote:Op zondag 16 oktober 2005 12:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb het idd gezien. ze maakte eerst de bovenkant nat met water en depte het daarna droog voor het krokante korstje.
En kan dit ook mert knoflooktenen ipv uien?quote:
Zou niet weten waarom niet.quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:21 schreef Solitarias het volgende:
[..]
En kan dit ook mert knoflooktenen ipv uien?
* Solitarias heeft nog 18kg Franse knoflook in de berging hangen.....
ja, het was van rtl4quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:52 schreef zoalshetis het volgende:
180 graden tot het korstje goudbruin is. en ze smeerde de vleeszijde (dus niet de korst) in met die kruiden die je al noemde inderdaad. is het niet een programma van rtl4? wellicht kan je daar exact zien wat ze deed.
Vandaag pruttelt het goed. Runderlappen even dichtschroeien in de roomboter, beetje water, laurier en kruidnagel toevoegen en nog tot 6 uur wachtenquote:Op zondag 16 oktober 2005 11:36 schreef femmeChantal het volgende:
De herfst komt er aan, tijd voor stoofpotten en pruttelgerechten! tvp dus![]()
Dat is van het programma 'Best', tevens te zien op de BBC. Leuk programma trouwens, meestal worden daar erg lekkere gerechten gemaaktquote:
dus iedere keer dat je iets fout deed werd je geslagen?quote:Op dinsdag 3 februari 2004 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb voor, tijdens en na mijn studietijd in prof. Keukens gewerkt, alles van chefs met losse handjes geleerd.
Ben geslagen, ja, en ook aan een oor door de keuken getrokken nadat ik niet goed genoeg had schoon gemaakt, zo vanquote:Op woensdag 9 november 2005 13:42 schreef stukschijt het volgende:
[..]
dus iedere keer dat je iets fout deed werd je geslagen?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |