abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3095666
Hallo,

We zijn van plan vanuit Griekenland over land terug naar Nederland te rijden. Is dit wel veilig? En heeft iemand nog tips voor onderweg?

Alvast bedankt!

Net zo geniaal als Michelangelo!
pi_3095826
Dit heb ik dus begin jaren 90 gedaan. Met de sleurhut naar Athene, daar kamperen en weer terug. Dit was ten tijde van de oorlog in Joegoslavie, dus gingen wij via Hongarije, Roemenie en Bulgarije. Vooral Roemenie is klote rijden. Slechte wegen, toen was er bijna geen benzine, waar het wel was waren lange rijen waar je uren in moest wachten. Ik heb de oversteek gemaakt over de Donau tussen Turnu Severin - Vedin (als ik de namen uit mijn hoofd goed weet). Dat scheelt ongeveer 500 km omrijden via Boekarest. Klote pontje, halve dag wachten (kwam om 11 uur 's avonds aan en zat pas rond 2 uur 's middags op de pont). Wegen in grote steden als Arad en Timisuara zijn echt heel erg. Bulgarije is mooier, wegen iets beter. Mensen zijn vervelender.
Griekenland is mooi, maar mensen rijden wel als gekken. Als je in Noord Griekenland met panne langs de weg staat in de bergen en je hoort een claxon van een vrachtauto dan moet je bidden voor je leven en wegduiken want ze komen dan de hoek omzeilen. Je reis is dus echt een avontuur. Achteraf wel veel leuke dingen meegemaakt. Misschien is het heel typerend, maar als ik je vertel dat op een gegeven moment zelfs een VW busje met (vrij jonge) Duitsers naar ons gingen zwaaien toen we elkaar tegen kwamen dan zegt dat genoeg. Nog een tip: Zuid Roemenie niet ingaan tijdens het donker. Levensgevaarlijk, ik had dit dus wel gedaan. Ik dacht tijdens de schemering dat die havenplaats voor de pont wel makkelijk te halen was, het was immers maar 66 km toen het donker werd. Ik heb er dus wel 2.5 uur over gedaan, paar keer bijna een ongeluk gehad, 1 hond finaal overreden met wat schade aan de auto en tegenliggers die hun groot licht aan blijven houden. Ook lopen er op de snelweg die niet verlicht is mensen en dieren/vee.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 17:32:42 #3
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_7894985
Deze zomer wilde ik met een groep van 12 man op vakantie gaan, in eerste instantie richting lloret de mar. Nu haakten er een paar man af vanwege de kosten die ze daarbij in gedachten hadden, en is het plan om naar Bulgarije te gaan.
Nu wilde ik weten, kan je in bulgarije ook een beetje leuk uitgaan, is het daar werkelijk zo veel goedkoper (hoe duur is het nou ECHT in lloret, lees overal wat anders) en is er dus voor jongeren veel te doen?
Bestemming zou kustgebied zijn aan de zwarte zee volgens mij.
pi_7895003
Tjah, als Lloret al te duur is dan kun je beter een paar dagen naar Renesse gaan denk ik.

Lloret is een van de goedkoopste bestemming van de hele reisgids, en hoeveel je daar uitgeeft ligt helemaal aan jezelf.

Bulgarije is wel een vakantie-land trouwens. Ben er nooit geweest, maar heb het wel in de gidsen zien staan en het klinkt niet verkeerd allemaal.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7895085
Wat dacht je van Siofok, Hongarije?

Dit schijnt ook niet al te duur te zijn en je kan er schijnbaar perfect stappen. Wij hadden hier ook bijna een reis heen geboekt, alleen een vriend wilde niet, dus ging het niet door.

Nu gaan we naar Rimini!

pi_7895333
Bulgarije is wel vliegen, dus dan zal de reis zelf wel duurder worden, meestal ook als het verblijf wordt meegerekend.

Als er alleen maar gezopen wordt kan een vakantie natuurlijk wel duur uitpakken en daar Lloret de Mar een badplaats is, zal het ook duur worden. Voor 17-jarigen voldoet Lloret overigens prima.

In Frankrijk rijden ze 160, waarom hier niet
pi_7896241
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 17:38 schreef Oorlog84 het volgende:

Dit schijnt ook niet al te duur te zijn [...]

Hier ben ik het niet echt mee eens. Ik ben afgelopen jaar naar Hongarije geweest en idd het verblijf en eten was niet echt duur, maar let op : de prijs van het drinken is gewoon Europees, een biertje kostte tussen de 330 en 350 forint dat is dan ¤ 1,50 ŕ 1,60. Dus denk je naar Siófok te gaan vanwege het goedkope stappen, dan kan je beter thuisblijven en een kratje kopen bij de supermarkt.

Maar over Bulgarije, ik zit er namelijk zelf ook over na te denken. Het moet een vakantieland in opkomst zijn, net zoiets als Turkije eerst was. Er moeten aardig wat Europeanen zitten en wat rijke Russen, Bulgaren etc.

Nunc est bibendum
pi_7910141
quote:
Tjah, als Lloret al te duur is dan kun je beter een paar dagen naar Renesse gaan denk ik.
prijs maakt mij niet zo veel uit maar ik moet de anderen er even van overtuigen dat Lloret niet zo extreem duur is als zij denken (en/of dat Bulgarije niet zo is als wat zij er van verwachten)
pi_7910234
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 14:25 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

prijs maakt mij niet zo veel uit maar ik moet de anderen er even van overtuigen dat Lloret niet zo extreem duur is als zij denken (en/of dat Bulgarije niet zo is als wat zij er van verwachten)

Bulgarije is vliegen, Lloret kun je met de bus heen als je wilt. Dat is al een prijsverschilletje.
Als je het puur qua reis bekijkt dan is Bulgarije wat duurder als Lloret met de bus. En het uitgaan zal in de toeristische uitgaansgebieden in Bulgarije ook niet meer spotgoedkoop zijn, die tijden zijn toch wel een beetje voorbij.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 15 januari 2003 @ 18:03:42 #10
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_7914422
quote:
Bulgarije is vliegen, Lloret kun je met de bus heen als je wilt. Dat is al een prijsverschilletje.
Als je het puur qua reis bekijkt dan is Bulgarije wat duurder als Lloret met de bus. En het uitgaan zal in de toeristische uitgaansgebieden in Bulgarije ook niet meer spotgoedkoop zijn, die tijden zijn toch wel een beetje voorbij.
we wilden allebei sowiezo met vliegtuig .. welke het ook wordt.. lloret kwamen we op 350 pp met vliegtuig en 8 dagen overnachten, bulgarije 700 pp, naar mijn mening is bulgarije dus ook helemaal niet goedkoper; maar ik lijk ze daar niet van te kunnen overtuigen
pi_7923234
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 18:03 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

we wilden allebei sowiezo met vliegtuig .. welke het ook wordt.. lloret kwamen we op 350 pp met vliegtuig en 8 dagen overnachten, bulgarije 700 pp, naar mijn mening is bulgarije dus ook helemaal niet goedkoper; maar ik lijk ze daar niet van te kunnen overtuigen

Je moet gewoon kiezen wat je het leukste lijkt, en niet op een paar euro's meer of minder kijken. Krijg je later altijd spijt van.

Verschil is nu al 350 pp op de reis. Ok, in Lloret zal het stappen wat duurder zijn, maar je hebt nu al een speling van 350 euro pp, daar kun je toch wel redelijk wat voor drinken.

woensdag 22 januari 2003 @ 17:40:24 #12
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_8051060
hmz.. wordt dus met 4 man en de rest naar bulgarije..
dan moeten ze het zelf maar weten ik ga iig lekker feesten op lloret
  maandag 11 augustus 2003 @ 17:32:35 #13
63246 Shadow_Smile
Be awake in your dreams !
pi_12360748
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 17:40 schreef Whiteguy het volgende:
hmz.. wordt dus met 4 man en de rest naar bulgarije..
dan moeten ze het zelf maar weten ik ga iig lekker feesten op lloret
Al is dit bricht veels telaat,..... toch ff toelichten

Bulgarije is wel degelijk goedkoper !!!

Je moet alleen weten waar je wezen moet !

Ik als half Bulgaar heb me daar meerderelijke malen weken vermaakt met 100 tot 150 Guldens perweek. (guldens rekent makkelijker). Ga jij met een goedkope reis naar het strand, dan ben je idd DUUR uit. Dan betaal je voor de toeristen prijs. Weet jij de weg daar een beetje, of ga je zelf wat op onderzoek uit, dan kan je dus al veeeeeeeel goedkoper uit zijn. Ga je wat verder het land in, dan ben je al geheeeeeeel goedkoper uit.

Op het strand kost een blikje/glas cola net zo duur (of duurder) dan hier, verder het land in waar minder toeristen komen. is alles de Bulgaarse prijs. Ook het uigaans leven daar is veel beter dan hier ! openlucht disco's voor de disco gangers, en rock café's voor de metal heads.

Zoek het strand op, en reis eens het land wat in ! Bulgarije is ook een mooi land om te zien.

See my lonely life unfold,...... I see it every day !!!
  maandag 11 augustus 2003 @ 18:39:34 #14
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_12361857
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 17:32 schreef Shadow_Smile het volgende:

[..]

Al is dit bricht veels telaat,..... toch ff toelichten

Bulgarije is wel degelijk goedkoper !!!

Je moet alleen weten waar je wezen moet !

Ik als half Bulgaar heb me daar meerderelijke malen weken vermaakt met 100 tot 150 Guldens perweek. (guldens rekent makkelijker). Ga jij met een goedkope reis naar het strand, dan ben je idd DUUR uit. Dan betaal je voor de toeristen prijs. Weet jij de weg daar een beetje, of ga je zelf wat op onderzoek uit, dan kan je dus al veeeeeeeel goedkoper uit zijn. Ga je wat verder het land in, dan ben je al geheeeeeeel goedkoper uit.

Op het strand kost een blikje/glas cola net zo duur (of duurder) dan hier, verder het land in waar minder toeristen komen. is alles de Bulgaarse prijs. Ook het uigaans leven daar is veel beter dan hier ! openlucht disco's voor de disco gangers, en rock café's voor de metal heads.

Zoek het strand op, en reis eens het land wat in ! Bulgarije is ook een mooi land om te zien.

Wat raad je aan om heen te gaan?
Wat moet je anders?
  maandag 11 augustus 2003 @ 18:48:33 #15
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_12362005
nou?
Wat moet je anders?
  maandag 11 augustus 2003 @ 22:53:01 #16
63246 Shadow_Smile
Be awake in your dreams !
pi_12367638
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 18:39 schreef Wutangtony het volgende:

[..]

Wat raad je aan om heen te gaan?

Vraag de reis buro naar een hotel IN Varna of Bourgas zelf, dus niet in 1 van de zogenaamde vakantie plaatsen. en probeer eens met een lokale reis, naar Velico Turnovo te gaan voor een paar daagjes, dat is een studenten stad, waar je zeker veel lol kan hebben. Mischien dat het reis buro er al connecties heeft.

Mocht je in Velico Turnovo komen, vraag gewoon 1 van de jongere op straat waar je disco's kan vinden. er komen en gaan daar best veel disco's in korte tijd.Durf je dat niet, vraag het gewoon aan 1 van de dames van het hotel, die weten ook wel waar je moet wezen.

Ik denk dat je daar meer aan hebt, dan dat je alleen op een toeristen strands zit tussen de NIET Bulgaren en waar je gewoon Nederlands prijzen voor je eten en drinken betaald.

Ik denk dat je meer lol zal hebben tussen de Bulgaren dan de dronken toeristen.

1 ding,. het is daar niet zoals lorette

See my lonely life unfold,...... I see it every day !!!
  woensdag 21 januari 2004 @ 17:23:24 #17
33679 Ella
Je bent uniek in de wereld
pi_16463622
Het is weer tijd om lekker de reisgidsen door te kijken en mn oog viel op mooie hotels aan de zwarte zee in Bulgarije..Zag er zeer relaxt uit en we willen pas in September dus daar nog goed weer.
Zijn er mensen met ervaring die in Bulgarije op vakantie zijn geweest[en t liefst dan ook aan de zwarte zee..]Wat waren je ervaring?Welk hotel zat je en is dat aan te bevelen??Ik ben zeer benieuwd!!Laat me alles maar horen!!

Alvast badankt voor de reacties

And If you ever left me, I hope I never wake up
www.longziekte.web-log.nl
pi_16463705
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 17:23 schreef Ella het volgende:
Het is weer tijd om lekker de reisgidsen door te kijken en mn oog viel op mooie hotels aan de zwarte zee in Bulgarije..Zag er zeer relaxt uit en we willen pas in September dus daar nog goed weer.
Zijn er mensen met ervaring die in Bulgarije op vakantie zijn geweest[en t liefst dan ook aan de zwarte zee..]Wat waren je ervaring?Welk hotel zat je en is dat aan te bevelen??Ik ben zeer benieuwd!!Laat me alles maar horen!!

Alvast badankt voor de reacties

Mooie vrouwen (ervaring), ben er nog niet geweest (gaat vast wel gebeuren), foto's die ik heb gezien maken me zeker nieuwsgierig
All good things must come to an end...
pi_16463710
niet aan de zwarte zee, wel wezen snowboarden in Borovec. Het is een spotgoedkoop en ook erg arm land, maar daar zul je aan de kust niet veel van merken denk ik. Ga wel even in het binnenland kijken, dan weet je teminste hoe Bulgarije in het echt is! Tis een mooi land om te zien, in de winter staat er geen boom naast de weg vanwege brandhout e.d. en vriendelijke mensen!
pi_16463847
Bulgarije is een prima vakantieland! Zowel aan de kust als ergens anders in het land. De zwarte zee is een graadje of 25, dus erg lekker. De kust is voor Bulgaarse begrippen erg modern, en ze zijn hard bezig hotels uit de grond te stampen...

Er is volop cultuur (kloosters, kastelen) om te bezichtigen als je niet de hele dag aan het strand wilt liggen... Bovendien is het er spotgoedkoop (als ze merken dat je toerist bent is het wel duurder, maar dan nog). Ik zat bij mijn vriendin in Varna, dus over hotels weet ik niks helaas...

Bussen zijn erg goedkoop, en rijden iig binnen de grote steden en naar toeristische attracties vrij regelmatig.

Nadelen:
- Cyrillisch schrift, je kunt NIKS lezen. Men spreekt nauwelijks Engels, maar vaak wel Duits...
- Ze kunnen niet autorijden... en er zitten gaten in de weg... dus uitkijken als je een auto huurt

Succes!

pi_16463877
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 17:25 schreef Praag het volgende:Mooie vrouwen (ervaring)
owja, bijna vergeten
Vooral aan de kust stikt het ervan...
pi_16464903
Ik kan cyrillisch (azbuka) lezen
Met mijn kennis van het tsjechisch en andere slavische talen begrijp ik er nog best veel van.
Ik ken alleen maar Bulgaren die voldoende tot goed engels spreken.
En ik Sofia stikt het ook van de vrouwen
Maar de Bulgaren gaan graag naar de stranden aan de zwarte zee
pi_16465049
Het cyrillisch schrift is met een half uurtje stevig blokken te leren. Helemaal niet zo moeilijk.
Als je wat Russisch spreekt, kun je je in Bulgarijë heel goed redden.
Varna vind ik een wat kleinsteeds karakter hebben, maar je komt vanuit Varna overal goedkoop naartoe. Je zou bijv. met de slaaptrein naar Sofia kunnen, en de volgende avond met de slaaptrein terug.
Twee jaar terug vloog ik naar Varna vanaf Düsseldorf met Condor (Duitse maatschappij), niet te duur (ruim onder de 300 Euro inclusief fiets), en een prettige maatschappij om mee te vliegen.

Ivo

pi_16466004
Even een lesje Bulgaars:

Blagodarja = Dank je wel
Dobro utro = Goeiemorgen
Celuvka = Kusje
Az iskam da pravja ljubov s teb = Ik wil de liefde met je bedrijven
Chao = Doei
Leka nosht = Welterusten

Blagodarja en pravja kan je ook zo schrijven: Blagodarq/ pravq
Voor ch gebruiken ze ook wel eens 4 en voor sh 6
Voorbeeld: 4ao/ Leka no6t

maandag 26 januari 2004 @ 14:08:09 #25
33679 Ella
Je bent uniek in de wereld
pi_16595178
Ik geef em ff weer een schopje omhoog want ik hoop dat er toch meer mensen zijn met Bulgarije ervaringen!!!
And If you ever left me, I hope I never wake up
www.longziekte.web-log.nl
  maandag 26 januari 2004 @ 14:14:26 #26
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_16595313
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:08 schreef Ella het volgende:
Ik geef em ff weer een schopje omhoog want ik hoop dat er toch meer mensen zijn met Bulgarije ervaringen!!!
Vorig jaar een week naar Sofia geweest. Kan me wel aardig aansluiten met wat hier verder in het topic vermeld wordt, hoewel Sofia er volgens mij wel iets beter uitziet dan de rest van het land.
  maandag 26 januari 2004 @ 15:51:56 #27
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_16598502
Ik ben 3 dagen in Sofia geweest, het is een leuke stad, maar langer hoef je er niet te blijven. Varna is ook een leuk stadje, strand en uitgaan (Avenue ) !!! Mooie vrouwen, en vriendelijke prijzen...
pi_16598805
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:51 schreef travelman het volgende:Varna is ook een leuk stadje
stadje
300.000 inwoners heeft het dacht ik... kan je nauwelijks een stadje noemen!

Hoewel ik moet zeggen dat Varna je niet het gevoel van een hele grote stad geeft... is wel apart eigenlijk

maandag 26 januari 2004 @ 16:02:01 #29
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_16598855
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:51 schreef travelman het volgende:
Ik ben 3 dagen in Sofia geweest, het is een leuke stad, maar langer hoef je er niet te blijven.
Ik had het qua stad ook al na een dag of 3 gezien idd. Ik was er alleen om andere redenen. .
  zondag 8 augustus 2004 @ 15:29:22 #30
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21132651
Zijn er nog mensen deze zomer naar Bulgarije geweest?

Hoe prijzig is Varna bv qua eten/drinken/uitgaan vergeleken Spanje en Nederland?
Ik wil nog wel even weg eigenlijk en heb geen zin in de landen die ik al wat beter ken en Bulgarije ken ik amper dus dat leek me wel aardig

Lopen daar veel hoeren rond (opdringerig) of ook veel Bulgaarse toeristen? wat zou de gemiddelde leeftijd van toeristen daar zijn?

Heb niet zo'n zin om tussen de oude Duitse mannetjes en piepjonge hoertjes te zitten
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_21945830
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 15:29 schreef HarigeKerel het volgende:
Zijn er nog mensen deze zomer naar Bulgarije geweest?

Hoe prijzig is Varna bv qua eten/drinken/uitgaan vergeleken Spanje en Nederland?
Ik wil nog wel even weg eigenlijk en heb geen zin in de landen die ik al wat beter ken en Bulgarije ken ik amper dus dat leek me wel aardig

Lopen daar veel hoeren rond (opdringerig) of ook veel Bulgaarse toeristen? wat zou de gemiddelde leeftijd van toeristen daar zijn?

Heb niet zo'n zin om tussen de oude Duitse mannetjes en piepjonge hoertjes te zitten
Ja dit zou ik graag ook wel willen weten. Volgende zomer misschien richting Bulgarije..
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
pi_21945968
* Praag luistert nu Bulgaarse muziek.
pi_21955038
Lijkt dat een beetje op "zwarte markt muziek"?
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
pi_21957056
Er zit een hoop bagger tussen de Bulgaarse muziek, maar ik heb wat leuke nummers kunnen vinden. Beetje electronisch, ook wat pop nummertjes (hou ik niet zo heel erg van, pop), zelfs wat Bulgaarse blues.

Het is een beetje een zelfde situatie als in andere Slavische landen. Maar er is in elk land wel goede muziek te vinden. Het valt me alleen wel op dat van alle Slavische talen, ik het minst van Bulgaars versta/ begrijp.
pi_21960847
Ook wat leuke loungy nummers gevonden. Zit nog best wat kwaliteit tussen de bergen bagger.
pi_21971213
He zo grappig Zal ook eens op zoek gaan voor de grap.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 01:02:22 #37
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_24383351
Oud topic maarre even een vraag..

Ik wil in september dit jaar (eind augustus / begin september) naar St. Konstantin in Bulgarije, ik reis alleen en ben van plan 8 dagen in hotel Rubin door te brengen. Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met deze plaats/hotel en is het veilig om alleen daar te verblijven. Ik ben van plan het te houden op een deels luie zon vakantie en deels excursies. Enige tips wat er in die buurt te vinden is aan bezienswaardigheden? Oja en is het eten daar echt zo slecht als men beweerd of valt het allemaal wel weer mee?
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  woensdag 5 januari 2005 @ 14:27:04 #38
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_24411271
Is het te vergelijken met Siofok? Dus geen hoertjes etc maar een relaxte sfeer.
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  zaterdag 8 januari 2005 @ 10:30:09 #39
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_24460438
De toeristen zitten in Varna vnl. aan het 'Goudstrand', iets ten noorden van de stad. De stad zelf viel me mee en het is er ook erg goedkoop!! 's Avonds kun je er ook relaxed uitgaan aan de strandboulevard (barretjes, disco's). Iets buiten het centrum zelfs een erg mooie loungebar gevonden....
pi_24460518
Misschien dat 1 van m'n Bulgaarse vriendinnen uit Sofia me dit jaar een keer meeneemt. Ik wil echt eens naar Bulgarije.
pi_25012552
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 10:30 schreef travelman het volgende:
De toeristen zitten in Varna vnl. aan het 'Goudstrand', iets ten noorden van de stad. De stad zelf viel me mee en het is er ook erg goedkoop!! 's Avonds kun je er ook relaxed uitgaan aan de strandboulevard (barretjes, disco's). Iets buiten het centrum zelfs een erg mooie loungebar gevonden....
Zat jij in Varna zelf of zat jij ook op Goudstrand. Wat was je hotel? Ik ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die Sofia hebben gecombineerd met een aantal dagen strand?
pi_25117335
ik heb gehoord dat zonnestrand de moeite is om uit te gaan, weet er iemand meer van ?
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
pi_25117741
weet iemand of zonnestrand goe is om uit te gaan?
pi_25264832
hm ja ik zit er dus ook aan te denken om naar Bulgarije op vakantie te gaan. Ik heb even wat research gedaan heh en het Zonnestrand is de meest populaire bestemming. Verder zijn de prijzen voor uitgaan en eten spotgoedkoop, maaaar ik wil met vier vriendinnen en een paar daarvan denken dat het uitgaan daar saai is omdat het nog niet zo'n populaire vakantiebestemming is voor jongeren. Ik heb dus gelezen op verschillende sites dat het wel leuk is, maar ik heb even wat meer bevestiging nodig. Iemand ervaring?
Listen clearly now
Hello, can you hear me now?
pi_25296720
heb intussen ook wat navraag gedaan, en Zonnestrand lijkt echt wel de opkomende (fuif)bestemming te zijn. In West-Europa nog niet echt bekend (alhoewel wel al redelijk wat duitsers naar ik gehoord heb) maar in Scandinavie en de Balkan (Rusland, Joegoslavie, Roemenie) een zeer hot place to go blijkbaar. Met het grote voordeel, spotgoedkope prijzen !
Wij hebben 11 dagen all inclusive in ons hotel en dit voor amper een dikke 700 euro !
pi_25300131
Ik ben vorig jaar en een paar jaar ervoor in Zonnestrand op vakantie geweest en heb het er prima naar mijn zin gehad. Het viel me op dat Zonnestrand echt ontzettend hard groeit. Volgens mij is het in 4 jaar twee keer zo groot geworden. Maar hoe mooi ze het ook proberen te maken, het blijft een Oostblok land. Maar als je daar niet mee zit, kan ik het van harte aanraden.

Voordelen
- Het strand is mooi wit en lekker groot.
- Alles is spotgoedkoop. Vier jaar geleden heb ik een keer een rondje voor 6 mensen in een discotheek gehaald en was 5 lev krijt (2,5 euro). Nu is het wel wat duurder, maar vorig jaar betaalde je voor een wodka-jus met uitgaan anderhalve euro ofzo dacht ik.
- De Bulgaren die in de hotels werken zijn meestal erg vriendelijk.
- Je kan vanuit Zonnestrand voor weinig geld 2 dagen naar Istanbul.
- Nessebar is een klein dorpje wat naar Zonnestrand ligt. Erg leuk, doet middeleeuws aan, staat op de werelderfgoedlijst o.i.d. dacht ik.

Nadelen
- Het eten in zonnestrand is slecht. Maar dit is wel op te lossen door naar de duurste restaurants te gaan, wat voor ons nog steeds goedkoop is. De tentjes aan de boulevard verkopen trouwens wel heerlijke pannekoeken en gevulde aardappels.
- Er liggen overal dronken Engelse en Zweedse meisjes in de goot.
- Zonnestrand zelf is heel mooi en afgescheiden van de de rest van Bulgarije met slagbomen. Maar zodra je erbuiten komt, of in een hotel net aan de rand zit, moet je echt goed op je spullen passen.

Uitgaan
Het uitgaan is wel wat minder vergeleken met Marmaris, Lloret etc. maar best te doen. Ze hadden vorig jaar 4 discotheken. Eéntje met twee verdiepingen en een zwembad buiten (erg relaxed als het warm is), maar een beetje gare muziek. De tweede was boven een hotel, bloedheet en zat vol met Scandinaviers. De derde (waar wij meestal zaten) heet Iceberg en tot +/- 1 uur speelde er meestal een bandje, daarna gewoon muziek.

De laatste is de meest hippe discotheek: de Mania. Deze ziet er echt heel mooi uit en de prijzen zijn ook wat hoger. Je moet hier alleen niet in het weekend komen, dan is de Mania voor de maffia. De hele straat staat vol dikke BMW's en Audi's. Als buitenlander wordt je weggekeken, je moet hogere prijzen betalen voor je drankjes en ik heb wat verhalen gehoord van mensen die echt bedreigd werden. Maar door de week is het prima te doen .
pi_25312250
bedankt elanor voor de info ! Kan ik eventueel via msn ofzo nog een paar vraagjes stellen ?
pi_25418674
elanor, nog wat tips/verhaaltjes over zonnestrand? Is Nessebar een bezoekje waard ? En valt er op die markten wat te kopen aan prijsjes ?
pi_27339414
Kan iemand mij iets meer vertellen over deze opkomende vakantiebestemming? Op de sites staat dat er genoeg kroegen en disco`s zijn, dit gecombineerd met lekker weer en mooie stranden zou toch genoeg moeten zijn of....
Ik ontken toch alles...
pi_27339644
Ik ben er zelf niet geweest maar zie ook hier:

http://www.vakantiereiswi(...)estrand-sunny-beach/
pi_27340050
Ik ben er vorig jaar geweest.. De hotels waren nog in aanbouw..Het weer was ronduit slecht..Het centrum viel tegen..Toch heb ik het goed naar mijn zin gehad daar
pi_27340140
Ben er vorig jaar geweest, 2 weekjes.. Ook op de pure gok! Maar tis absoluut een aanrader. Ten eerste ligt er een bijna perfect, lang zandstrand aan de Zwarte Zee waar je je prima kunt vermaken. Een tweede voordeel is de enorm lage prijzen die overal nog heersen. Ik heb nooit meer dan 1 Euro moeten betalen voor een halve liter bier geloof ik.. Ook het eten was je met een paar Euro wel mee klaar. Er zijn een hoop barretjes en terrasjes aan een lange boulevard. Qua discotheken is het misschien (nog) wat magertjes, maar diegene die er zijn, zijn wel erg tof! Aanraders zijn Iceberg en l'Azur. Weinig Nederlanders verder, wel veel Scandinaviers en hier en daar Engelsen. DIt gaat echt DE nieuwe vakantiebestemming van de komende jaren worden, let op mijn woorden
Op zoek naar kwaliteit.. je wordt rijkelijk beloond || http://www.onlineresults.nl
pi_27340177
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 14:32 schreef sjimz het volgende:
Ik ben er vorig jaar geweest.. De hotels waren nog in aanbouw..Het weer was ronduit slecht..Het centrum viel tegen..Toch heb ik het goed naar mijn zin gehad daar
Het weer was bij ons 2 weken 30 graden, dus dat is allemaal nogal subjectief en afhankelijk van de periode waarin je gaat
Op zoek naar kwaliteit.. je wordt rijkelijk beloond || http://www.onlineresults.nl
pi_27340242
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 14:35 schreef Michellus het volgende:

[..]

Het weer was bij ons 2 weken 30 graden, dus dat is allemaal nogal subjectief en afhankelijk van de periode waarin je gaat
Dat is waar.. maar in Augustus verwacht je geen dagen regen he en dat je hotel onderloopt?
pi_27340336
ik ga er dit jaar ook heen, ik ga al op 27 juni, ben echt benieuwd. ga naar hotel Astoria, iemand bekend toevallig?
Voer geen oorlog.....maar de eendjes
pi_27349865
Volgens een paar websites staat Astoria als redelijk tot goed te boek..iig direct aan het strand.

Het hotel waar wij naar toe gaan is het Colosseum hierover kan je een stuk minder vinden behalve dat het in 2004 nog niet helemaal klaar was...we gaan trouwens 26 juli dus met het weer zal het wel goed zitten.

Clubs dus : Lazur, Iceberg en Mania? Hoe zit het met XL, Soho en Orange?

Zijn er ook nog een paar aanraders voor barretjes en restaurants?

[ Bericht 0% gewijzigd door Wasted-Alex op 25-05-2005 20:58:09 ]
Ik ontken toch alles...
pi_27406512
Soho was een uitgestorven tent toen wij er waren, maar dat kan ook aan de verbouwing ofzo gelegen hebben... De XL is geloof ik niet echt een discotheek, al kan ik me niet herinneren wat het dan wel was! Orange zegt me trouwens niets.. Misschien is dat iets nieuws ofzo?

De bar waar wij het meest zaten is de Happy Duck aan de boulevard en boven kijk je zo op het strand... Voor ons de leukste tent absoluut!
pi_27520793
wij gaan met 5 man van 7-17 augustus in hotel Nessebar beach. Kleine 700 euro voor 10 dagen all inclusive goedkoper kan bijna niet ! Het is eens iets andere dan Lloret, mallorca en Bodrum waar ik al eerder met maten ben geweest. Hopelijk valt het goed mee. Heb al wat gelezen over Iceberg,Lazur en mania.
pi_27523300
He leuk, wij gaan ook naar het zonnestrand. Via internet hebben we niet echt excursies kunnen vinden. Worden die daar ook aangeboden door van die venters zeg maar?
pi_27523414
Ik ga er deze zomer ook heen. 18 juli en dan 10 dagen.
Ik wilde na 4 x Spanje ook eens wat anders, dus ik ben erg benieuwd!
pi_27574925
precies nog aardig wat volk die er heen trekt, nice !
pi_27603881
Ik ben er vorig jaar geweest. Prima vakantie gehad. Voor ieder wat: jong en oud. Ook genoeg leuke excursies te vinden.

Voor de jongeren onder ons: toplocatie met goede discotheken en goedkope drank. Pas alleen op de hoertjes diep in de nacht.

Grote voordeel waren natuurlijk de prijzen. Lekker goedkoop eten en drinken.
"You can change religions, wives or political ideas, but you can never change the team you support!"
pi_27605811
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 12:12 schreef Wibi.nl het volgende:

Voor de jongeren onder ons: toplocatie met goede discotheken en goedkope drank. Pas alleen op de hoertjes diep in de nacht.
Wat doen die dan dat je er op voor moet passen? Zijn ze zo agressief dan? Het is toch gewoon een kwestie van wel of niet willen (betalen)?

Is het trouwens alleen een land van een mooi strand?
pi_27606843
Ze dringen zichzelf een beetje op, maar je kunt idd gewoon je kop omdraaien.

Daarnaast mooi strand en zee, maar ik raad ook zeker een tocht in de binnenlanden aan.

Wij hebben een soort jeepsafari gedaan, door de binnenlanden. Prachtig.
"You can change religions, wives or political ideas, but you can never change the team you support!"
pi_27607423
Wat zijn de betere disco's/bars ? Lazur, Mania, Orange, Soho,Iceberg,....?

Voornamelijk zijn het mensen van Scandinavie, Duitsland en de buurlanden (Rusland, Joegoslavie) zeker die er zijn ?
pi_27607798
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 14:05 schreef BramK het volgende:
Wat zijn de betere disco's/bars ? Lazur, Mania, Orange, Soho,Iceberg,....?

Voornamelijk zijn het mensen van Scandinavie, Duitsland en de buurlanden (Rusland, Joegoslavie) zeker die er zijn ?
Ik kan de namen van die discotheken en barretjes niet echt meer herinneren. Mania was groot, volgens mij met hier en daar wat lokale maffia, maar daar heb je geen last van. XL Disco vond ik ook wel lachen. Al met al leuke en mooie nieuwe tenten. Ik heb op Turkije na veel plekken gezien in Zuid-Europa en vond Bulgarije één van de toppers!

Vorig jaar erg weinig nederlanders en met name Scandinaviërs idd. Eens in de week is er ergens een Zweedse avond: erg leuk!

Aantal foto's:
http://www.wibi.nl/index.php?SECTIE=foto&VIEW=ja&id=100&nr=1
http://www.wibi.nl/index.php?SECTIE=foto&VIEW=ja&id=102&nr=1
http://www.wibi.nl/index.php?SECTIE=foto&VIEW=ja&id=103&nr=1
http://www.wibi.nl/index.php?SECTIE=foto&VIEW=ja&id=104&nr=1
http://www.wibi.nl/index.php?SECTIE=foto&VIEW=ja&id=105&nr=1

Vanuit Zonnestrand kun je ook een excursie boeken naar Istanbul. Wel dik 6 uur in de bus: http://www.wibi.nl/index.php?SECTIE=foto&VIEW=ja&id=101&nr=1
pi_27737768
UP !
pi_27738000
Is er in de omgeving nog iets te beleven? en dan doel ik niet op discotheken en cafés.
Ik heb gelezen dat het plaatsje Nessebar wel de moeite waard is om te bezoeken
pi_27739755
Ja, Nessebar is beschermd door het werelderfgoedfonds. Is een middeleeuws dorpje met vissershaventje, lijkt me wel leuk.
pi_28138368
Blijkbaar niet veel animo...zal volgend jaar wel drukker worden :-)
Ik ontken toch alles...
pi_28191236
over 2 wekies naar Golden Sands , volgens een Bulgaarse vriend de upperclass versie van Sunney Beach...
pi_28199048
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 12:57 schreef Erasmusch het volgende:
over 2 wekies naar Golden Sands , volgens een Bulgaarse vriend de upperclass versie van Sunney Beach...
haha nou veel plezier daar...denk dat wij wel goed zitten dan down and dirty in Sunny beach
nasty!
Ik ontken toch alles...
pi_28302860
Nog 34 dagen! Ik vind het nu al spannend, ben echt benieuwd waar we terecht komen
pi_28487482
28 juli voor 8 dgn met 4 vrienden naar Sunny Beach, ik ben erg benieuwd!!! 3 jaar terug ben ik wel 2 weken naar Golden Sands geweest en dat beviel me prima

Tevens zag ik dat 2 augustus DJ Rush optreed, tijdens een open air feest in Nessebar
volgende wedstrijden:
pi_28947130
Ik zal dit maar een subtiel schopje geven, aangezien ik over 12 dagen heenga. Gaan er trouwens nog meer mensen richting Iberostar Sunny Beach Resort?
pi_28948919
Ben al weer een weekje terug, maar Golden Sands is mij prima bevallen Mooi weer, breed zandstrand, alles fuckin cheap, lekkere zweedse wijven. Ook weinig NL'ers, dus minder opgefokt sfeertje. De hoertjes worden na een dag wel flink irritant, maar als je ze uitnodigt voor een 'triple penetration', donkey punch, zegt dat je homo/Bulgaar bent/dat meisje waar je net mee liep je steady girlfriend is, zijn ze snel genoeg pleite

je moet trouwens ook in Varna gaan stappen
  dinsdag 19 juli 2005 @ 17:15:53 #78
73888 DIA
die ja .....
pi_28949024
ligt het ver van bezienswaardige steden af?
  dinsdag 19 juli 2005 @ 17:19:42 #79
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_28949130
ben 4 jaar terug in bulgarije geweest. ook daar ergens

best vacation i ever had
alles goedkoop en vriendelijk enzo
veel zon.

maar er zal nu wel een hoop bijgebouwd zijn enzo

ik zat trouwens op een camping toen. was erg leuk

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_28949372
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 17:15 schreef DIA het volgende:
ligt het ver van bezienswaardige steden af?
Varna is de 3e stad van Bulgarije, genoeg te zien. Nessebar schijnt ook bijzonder te zijn, maar ben ik niet geweest.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 17:32:13 #81
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_28949473
scooter huren en een end wegcrossen
dat hadden wij gedaan

zo zie je ook nog 's hoe de echte dorpjes zijn.. arme huisjes met kapotte muren en een gloednieuwe kerk

ipv alleen die grote witte hotels en cocktailbars overal.
oh, en natuurlijk trabantjes en geblindeerde mafiamercedessen

▀█▀ █ █▀█▀█
  dinsdag 19 juli 2005 @ 17:43:14 #82
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28949746
Onderschat de Bulgaarse vodka niet, weet de naam er even niet van, het lijkt net water als je het drinkt maar ondertussen...
Verder is het er allemaal heel goedkoop dus pas op met hoeveel je drinkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ixnay op 19-07-2005 17:53:50 (typo) ]
  dinsdag 19 juli 2005 @ 18:35:32 #83
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_28951052
en spreek vantevoren een prijs af met de taxi.
hoe laag het ook lijkt.

▀█▀ █ █▀█▀█
  dinsdag 19 juli 2005 @ 18:53:25 #84
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_28951593
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 18:35 schreef timbob het volgende:
en spreek vantevoren een prijs af met de taxi.
hoe laag het ook lijkt.
Ja, als ze zien dat je uit het westen komt gaan ze geld aan je proberen te verdienen. Maar dat is met meer dingen zo. Verder aardig volk die oostblokkers.
pi_28953157
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 17:32 schreef timbob het volgende:
scooter huren en een end wegcrossen
dat hadden wij gedaan

zo zie je ook nog 's hoe de echte dorpjes zijn.. arme huisjes met kapotte muren en een gloednieuwe kerk

ipv alleen die grote witte hotels en cocktailbars overal.
oh, en natuurlijk trabantjes en geblindeerde mafiamercedessen
Scooters huren was voor de meesten al te vermoeiend
idd, een Bulgaar die er 1 zomer niet was geweest herkende het al bijna niet meer terug. Ze hebben hele resorts uit de grond gestampt.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 19:51:21 #86
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_28953475
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 19:39 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Scooters huren was voor de meesten al te vermoeiend
idd, een Bulgaar die er 1 zomer niet was geweest herkende het al bijna niet meer terug. Ze hebben hele resorts uit de grond gestampt.
de zouk was weg
puike danstent was dat. Als ik op dat mapje kijk herken ik ook weinig meer terug ik twijfel wel of het echt wel hetzelfde plekje is waar wij ook zaten.. het ziet er allemaal zo anders uit..
niet te vertrouwen, die bulgaren.

die scooters waren te grappig gingen hard (zat een pinnetje bij 80, dus de meter kon niet verder en er zat onder het zadel zo'n bouwhelmpje van plastic nee dat helpt als je in je shirtje over het asfalt schuurt

voor een paar gulden (toen nog) kon je een paar uur weg, wij hadden er 1 voor de hele dag, zijn we naar de stad ernaast gereden.

▀█▀ █ █▀█▀█
pi_29002815
Van een collega van m'n vriend hebben we een aantal tips gekregen om ons te vermaken. Komt ie..
* lekkere en goedkope cocktails bij John Silver. Het zit aan de strandkant van de boulevard, en heeft elke avond Happy Hour (2=1)
* Visrestaurant John Cook, zit in een zijstraat. Makkelijk te vinden want het is een brede straat waar iedereen in gaat.
* Happy Duck, beneden een eettentje (met tomatensoep en saté), boven een barretje waar het erg gezellig schijnt te wezen (komen ook nederlanders)
* IJs van Raffy's (weet niet precies waar die zit)
* Veel kebab tentjes aan de boulevard, is ook lekker
* Jeep Safari (je mag niet zelf rijden) door het Balkangebergte
* Nessebar
* Excursie met een bus het binnenland in. Vond ze erg leuk, maar de busrit duurde wel erg lang en de tourleidster sprak alleen Duits.

Als jullie nog tips hebben, hoor ik ze graag. Nog 10 dagen!

http://www.beachbulgaria.com/

[ Bericht 5% gewijzigd door coltje87 op 21-07-2005 10:45:31 (nog een leuke link) ]
pi_29022209
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 10:36 schreef coltje87 het volgende:
......

Als jullie nog tips hebben, hoor ik ze graag. Nog 10 dagen!

http://www.beachbulgaria.com/
Was dit voor golden sands of sunny beach.........
volgende wedstrijden:
pi_29035372
Die site bedoel je? Daar staat informatie op over beide gebieden, en ook over de grotere steden/gebieden. Mijn tips gaan over Sunny Beach.
pi_29071553
op 7 augustus vertrekken we met 5 gasten naar sunny beach ! ik kijk er al naar uit, heb hier gisteren met een duitser gepraat op cafe die er vorig jaar geweest is, en hij vond het absoluut de max ! Jammer dat de meeste vrouwen van scandinavie zijn, val meer op zuiderse types
  zondag 24 juli 2005 @ 14:30:17 #91
125897 fudgie
kreta 2003/2004/2005
pi_29084407
Het is tamelijk onbekend maar ik had de vraag of mensen hier ervaring mee hebben en of het de moeite waard is...

Ik ben eigelijk alleen geintereseerd in het uitgaans leven daarzo hehe en tips voor appartementen etc.
  zondag 24 juli 2005 @ 15:45:24 #92
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_29086189
Ik ben er vorige week geweest en zeker top. Mooie vrouwen, goedkoop drinken en super stappen!

Wat bij ons alleen een beetje tegenviel was het weer maar verder zeker een aanrader. (Ontzettend veel geile sloeries!)
  zondag 24 juli 2005 @ 15:46:06 #93
123497 Darkhelmet76
Strik je veter...
pi_29086202
Daar ben ik jaaaaaren geleden ns geweest met n stel vrienden op n camping.. Was [toen] best gaaf volgens mij, in ieder geval wel retegoedkoop! Ook t uitgaansleven was wel redelijk gezellig, maar daar kan ik me niet zo heel veel van herinneren... [dus zal t wel gezellig zijn geweest... ]

Veel plezier als je gaat!
Ruim appartement met garage in centrum van Sittard te koop! PM voor meer info!
www.botergeel.nl
pi_29086501
Ik ben er 3 weken terug geweest, vond het wel leuk daar en het uitgaansleven ook en zeker niet duur. alleen vond ik het jammer dat je echt in een toeristen-oord zit en eigenlijk niet het gevoel heb dat je in bulgarije zit. het is zelfs allemaal afgesloten met slagbomen en douane, maar daar heb je als tourist helemaal geen last van.

het eten daar vond ik wel goed, alleen heel vet, je moet moeite doen om een broodje gezond te vinden ofzo, verder het je een hele lange boulevard metveel winkels en kroegen, erg gezellig!!!
Voer geen oorlog.....maar de eendjes
  zondag 24 juli 2005 @ 16:04:15 #95
125897 fudgie
kreta 2003/2004/2005
pi_29086629
dus je kan daar top stappen? maar wat is daar nou echt de place to be? want ik ben afgelopen 3 jaar naar kreta geweest en starbeach was gewoon echt de place 2 be etc... maar wat is daar nou echt top.... en niet te vergelijken met andere plaatsen? en welk appartement is geschikt voor luidruchtige jongeren? want vorig jaar zijn we bijna het appartement uitgestuurd en dit jaar ook
pi_29095813
  Moderator zondag 24 juli 2005 @ 22:33:32 #97
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29097623
Wordt gemerged met bovenstaand topic.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_29330765
ik vertrek aanstaande zondag richting sunny beach, zie het helemaal zitten !
pi_29461403
Oe yeah, ik zit nu in Bulgarije! Fantastisch hier.. Alleen ging vandaag onze geplande boottocht niet door ivm slecht weer op zee. Donderdag een jeepsafari gedaan, was erg mooi. Ik erger me alleen verschrikkelijk aan alle aso's die 's morgens vroeg een handdoek op de stoelen bij het zwembad leggen, om dan pas om vier uur besluiten om daar te gaan liggen. Maar ach.. als dat het nou is.. We hebben nu al een favoriet ' restaurant', Morris. Het ligt aan zee, tegenover hotel Neptun Beach. De spaghetti en lasagna daar moet je echt proberen!
Ohja, nogal verwarrend hier is dat als je 'nee' bedoelt je moet knikken met je hoofd, en als je 'ja' bedoelt moet je je hoofd schudden.
pi_29486325
vertrek over kwartiertje naar luchthaven van Zaventem, vlucht is om 18u35
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 15:58:01 #101
64461 xNijNx
lief, lief, lief en uhhh lief.
pi_29521221
Ik ben gisteren terug gekomen uit Sunny Beach. Het strand is er erg oke, veel winkeltjes waar je goedkope (en neppe) kleding kunt kopen, veel restaurants waar je heel goedkoop kan eten, cocktails voor de prijs die je hier in Nederland voor een biertje betaald, leuke discotheken, meer Nederlanders dan verwacht, leuke Scandinaviërs... En ga zo maar door. Ik baal er alleen nog wel een beetje van dat ik niet een binnelandtour, jeepsafari of een tripje naar Istanbul heb gedaan... Een beetje cultuur en iets van hoe het land echt is zien is lijkt me wel erg leuk, Sunny Beach is te vergelijken met alle andere feestplaatsen in Europa en lijkt dus in niets op hoe het er echt aan toe gaat in het land.

Iedereen die nog gaat: veel fun!
NijN!! Sghapie sghapie en poesjah *grauw* HOEZO onsamenhangend geneuzel?
  woensdag 10 augustus 2005 @ 10:41:48 #102
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_29536452
Ik ben 2 keer naar Albena geweest, Gergana Beach en één of ander RIU hotel. Was zeer goed te doen. Bulgaarse vrouwen zijn mooi en zien de Nederlandse heren wel zitten, beetje jammer dat er veel hoeren zitten in het centrum, maat dat heeft mij de pret niet gedrukt. Ik ben in 1991 als klein manneke eens in Djuni geweest in het noorden vlakbij Turkije. Op het laatste moment daarheen gestuurd omdat onze vakantie in Joegoslavië werd gecanceled wegens de oorlog. Bulgarije gaat zeker opkomen de komende jaren, helaas hadden de duitsers dit al eerder door ..
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_29724985
Net terug van Sunny Beach, fantastische reis gehad ! Goedkoop en goed uitgaan, mooi weer, Nessebar bezocht (mooi stadje), ... Enige minpunt vond ik het gedrag vd Zweden. De Zweden zijn er serieus id meerderheid en dat lieten ze blijken ook : ze zochten elkaar serieus op, en vele zweden praatten amper met je als je geen zweed bent. Zweedse meisjes geven duidelijk de voorkeur aan zweedse gasten zelf. Ze dansen met je, en als ze horen dat je geen zweed bent, zijn ze opeens niet meer geinteresseerd. En hoe sommige zweedse gasten gekleed zijn is mij een raadsel (en die zijn dan soms nog weg met de grootste chicks). Maar voor de rest , goede tijd gehad (voel me nu weer belabberd nu ik thuis ben), meestal uitgegaan in Sunny Dreams, Fenix en Lazur. Lazur is een erg leuke discotheek !
pi_34199005
Hallo,
ik ga dit jaar met weer met een stel vrienden op vakantie, en nu zitten we te denken aan Bulgarije, en wel naar zonnestrand in appartementen sun city.
Iemand die ervaring heeft met Bulgarije of eventueel zelfs met het appartement?
Het gaat ons dan voornamelijk om hoe het uitgaan is, de kosten daar, bijvoorbeeld uit eten gaan, stappen? Hoe is de politie daar, zijn ze niet erg hard? etc.
Ik zie graag alles wat ons zou kunnen helpen met beslissen..
alvast bedankt!
pi_34200600
Na-aper!
Ben met mijn vrienden ook van plan om naar Zonnestrand te gaan (en misschien ook wel sun city), dus ben ook benieuwd of er mensen zijn die er al eens naartoe zijn geweest.
Ik las op de site van x-travel dat Zonnestrand te vergelijken is met Rimini, Chersonissos, Ibiza en Salou. De eerste twee zijn we al naartoe geweest, en we hebben ons echt goed vermaakt.
Als je kijkt naar de hoeveelheid hotels (allemaal splinternieuw!), en dat vergelijkt met andere bestemmingen / landen, lijkt het mij dat er veel mensen naartoe gaan. Dus positief.
Ohw, en het is daar allemaal hheeeeelll goedkoop als ik het zo lees.
pi_34217626
ook iemand die in aanraking is geweest met politie ofzo? want m`n ouders zeggen dat de politie zo corrupt als de neten is in Bulgarije..
pi_34219702
je moet op vakantie soweiso niet in aanraking komen met de politie
pi_34219999
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 17:38 schreef Oorlog84 het volgende:

[...]
Nu gaan we naar Rimini!
Heheh, als ik dit zo allemaal lees, zijn onze vakantiebestemmingen van de laatste 4 jaar echt TE doorsnee... 2x Siofok, daarna Rimini, vorig jaar Chersonissos, en dit jaar willen we naar Zonnestrand..
pi_34239333
ja snap ik
maar toch voor het geval dat.. je hoort toch genoeg dat je flinke problemen hebt met de politie bijvoorbeeld in Spanje, en dat ze daar vrij snel een probleem maken. Vandaar de vraag..
Dus iemand ervaring met politie in Bulgarije? (Hoop van niet )
pi_34243318
Zou geen auto huren in Bulgarije, want huurautootjes willen ze nogal eens van de weg halen. Voor de rest zal je geen problemen hebben met de politie en als jij je normaal gedraagt heb jij daar ook geen last van! En dat geldt voor elk land!

Zonnestrand is nog niet echt ontdekt door de Nederlanders(maar dat komt tzt wel denk ik zelf), zijn wel heel veel Zweden(kunnen wel irritant zijn als ze drank op hebben) en in mindere mate Engelsen en Duitsers en dan komen de Nederlanders. Bulgaarse volk is overigens erg relaxed.

Uitgaansleven is prima, zijn genoeg discotheken en het is er erg goedkoop in vergelijking met Nederland en helemaal met een plaats als Chersonissos waar het geld uit je zak wordt geklopt!

Aanradertje dus!

Ga volgende maand een paar daagjes naar Sofia, hopelijk kan ik een 2 daagjes snowboarden
volgende wedstrijden:
  donderdag 19 januari 2006 @ 17:51:52 #111
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_34247634
In Varna (6 km te zuiden v.h. Zonnestrand, meen ik) kun je erg goed uitgaan:er is een lange boulevard met cafe's, barretjes, restaurants en disco's. Ik heb me er goed vermaakt; daar kwam je trouwens erg weinig toeristen tegen en qua prijzen was het goed te doen (0,5 bier en 0,3 wijn voor¤ 3,-)
pi_34257640
wij zitten te denken aan zonnestrand, 5 jongens van 17-18... is het uitgaansleven daar leuk (ook voor onze leeftijd, niet alleen mensen van 20+), en is er niet teveel echt 'salou-volk'? en wat voor cafe's en disco's vind je er? En nog goedkope hoteltips? we willen 8 dagen gaan, en voor de reis en onderdak ongeveer 350 euro per persoon max uitgeven.

Een luxe hotel is echt geen vereiste, bedden, badkamer, (liefst wel airco ), en een zwembad is voldoende. apartementen zijn ook prima... zijn er ook campings daar in de omgeving?

Tips/etc, alles is welkom!
pi_34257932
dirkjan, denk dat er in vele bulgarijetopics al genoeg gezegd is over Sunny Beach hé. Zoals ik al gezegd heb, het uitgaan is er zeer goed, spotgoedkoop (1,5 euro voor 1/2 liter Stella Artois, 2 euro voor cocktails), disco Lazur is de coolste disco (met buitenzwembad), gans de nacht happy hours, weinig Nl'ers, .... Dat is het zowat
pi_34258118
oke... maar zijn er ook veel jongeren van onze leeftijd, of vooral wat ouderen
pi_34258767
meer oudere studenten (20-25) maar ook best wel 17-18 jarigen, vooral van scandinavie dan
pi_34260940
Dit jaar ga ik zeker naar Bulgarije. Sofia, Plovdiv en nog veel meer.
pi_34262304
echt alleen maar brave mensen hier ? of moet ik hieruit opmaken dat de politie daar nergens iets om geeft?
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:48:35 #118
8369 speknek
Another day another slay
pi_34262429
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:23 schreef jackzonz het volgende:
ook iemand die in aanraking is geweest met politie ofzo? want m`n ouders zeggen dat de politie zo corrupt als de neten is in Bulgarije..
Zelf niet mee in aanraking geweest, maar verhalen van een kennis gehoord dat je er inderdaad geen reet van hoeft te verwachten. Er was bij haar ingebroken in het appartement en dan moet je langs voor een briefje voor de verzekering. Maar ze laten je rustig twee dagen zitten in een wachtruimte terwijl ze verveeld naar een tv zitten te kijken. Alleen als je vreselijk stennis schopt (of geld biedt, of van de maffia bent) doen ze misschien wat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_34262559
toen ik zat was, ben ik eens agressief geworden in Fenix bar tegen 1 of andere zweed. De baas was er niet mee gediend, maar omdat ik daar elke dag kwam wilde hij het wel door de vingers zien
Een maat en ik waren ook eens aan het pissen om de hoek vd Fenix (te weinig wc's id fenix en vooral erg vuil) en toen kwam er zo'n vent van de fenix enorm van zijn voeten maken, haalde even zelf een knuppel boven Zei dat ie de flikken ging bellen als we niet snel weg waren, dus dat hebben we maar gedaan ...
En nog ene keer dat een Bulgaar een maat van me wilde oplichten. Zijn bord aan zijn pitakot was kapot, en hij stak de schuld op mijn maat 10 euro or i call the cops haha hilarisch. We hebben toen allemaal een pita gekocht en toen was het opeens weer goed We zijn daar zelfs elke dag terug gegaan haha.
Aanraders zijn trouwens Fenix Bar (zoals je al doorhad lol) : lekker op houten tafels staan dansen ! En dan disco Lazur.
pi_34277275
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:51 schreef travelman het volgende:
In Varna (6 km te zuiden v.h. Zonnestrand, meen ik) kun je erg goed uitgaan:er is een lange boulevard met cafe's, barretjes, restaurants en disco's. Ik heb me er goed vermaakt; daar kwam je trouwens erg weinig toeristen tegen en qua prijzen was het goed te doen (0,5 bier en 0,3 wijn voor¤ 3,-)
Wat jij bedoeld is Golden Sands, Sunny Beach ligt een kilometer of 20 boven Burgas
volgende wedstrijden:
pi_34278889
Als je lekker cheap wilt moet je naar Bodrum ofzo, ben je voor 300 euro 2 weken met het vliegtuig in een prima appartement.
pi_34283435
Ik verwacht dat de prijzen van Turkse bestemmingen nog wel flink gaan zakken. Als ik nu zeker wist dat de vogelgriepellende tegen die tijd helemaal voorbij was, zou ik het zeker overwegen haha!

Nu voorlopig maar kijken naar andere goedkope vakanties, zoals Bulgarije! Spreken de mensen daar trouwens een beetje Engels of Duits?
watch like nobody's dancing
  maandag 23 januari 2006 @ 17:28:59 #123
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_34383839
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:56 schreef spurs het volgende:

[..]

Wat jij bedoeld is Golden Sands, Sunny Beach ligt een kilometer of 20 boven Burgas
meen je niet !! Hoe kom ik daar dan bij
pi_34903826
Ik heb voor augustus 2006 Bulgarije Golden Sands in gedachten...

Is dat aan te raden? We zijn nl. niet op zoek naar het enorm toerische zoals bijvoorbeeld Bodrum in Turkije of wat van Zonnestrand gezegd wordt.
pi_34928428
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:15 schreef Fiorenza het volgende:
Ik heb voor augustus 2006 Bulgarije Golden Sands in gedachten...

Is dat aan te raden? We zijn nl. niet op zoek naar het enorm toerische zoals bijvoorbeeld Bodrum in Turkije of wat van Zonnestrand gezegd wordt.
het blijft natuurlijk een resort, dus toeristisch, maar het is er wel rustiger dan Sunny Beach en vanuit Golden Sands kan je leuke uitstapjes maken. Dat kan vanaf Sunny Beach ook natuurlijk.

Maar in Bulgarije is het sowieso wat rustiger op de toeristische gedeeltes dan in landen als Spanje en Turkije. Het is nog niet echt ontdekt door het "grote publiek", maar dat zal met de tijd wel komen
volgende wedstrijden:
pi_34928976
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:32 schreef spurs het volgende:

[..]

het blijft natuurlijk een resort, dus toeristisch, maar het is er wel rustiger dan Sunny Beach en vanuit Golden Sands kan je leuke uitstapjes maken. Dat kan vanaf Sunny Beach ook natuurlijk.

Maar in Bulgarije is het sowieso wat rustiger op de toeristische gedeeltes dan in landen als Spanje en Turkije. Het is nog niet echt ontdekt door het "grote publiek", maar dat zal met de tijd wel komen
OK, bedankt voor de info, na me wat ingelezen te hebben lijkt Golden Sands me wel een goede optie. Heb je tips voor een leuke accomodatie daar?
pi_35150151
Weet iemand de gemiddelde Temperatuur rond 4 september in Sunnybeach
Laladie Laladaaa
pi_35150824
Gemiddelde Temperaturen Bulgarije - Zwarte Zee in °C

Maand lucht water
mei 22 17
juni 26 21
juli 29 23
augustus 29 23
september 26 22
oktober 21 20
pi_35281853
Nou afgelopen weekend de vakantie ook daadwerkelijk geboekt

vanaf 4 sept 11 dagen lang in het Iberostar Sunny-Beach resort half pension

Laat die overheerlijk cocktails maar komen
Laladie Laladaaa
pi_37514676
Laat ik deze eens omhoog schoppen. Meer mensen die naar Bulgarije gaan? Ik heb voor 470 euro 8 dagen geboekt, hotel inclusief ontbijt, natuurlijk met reis en annuleringsverzekering. Totaalprijs zonder extra shit was 145,- p.p. via D-reizen. Volgende dag waren ze al 200 p.p.
  woensdag 3 mei 2006 @ 18:29:30 #131
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_37517649
ik ga 15 dagen naar het zonnestrand. 1 t/m 15 augustus.
Geen idee wat ik daar kan verwachten. in augustus zijn het trouwens vrij hoge temperaturen.
Meedoen is belangrijker dan winnen!
pi_37534243
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 18:29 schreef dramslag het volgende:
ik ga 15 dagen naar het zonnestrand. 1 t/m 15 augustus.
Geen idee wat ik daar kan verwachten. in augustus zijn het trouwens vrij hoge temperaturen.
wat je kan verwachten ? Spotgoedkope prijzen, mooi weer en vette feestjes !
pi_37540068
Kijk, dat hoor ik graag! Al ben ik niet echt een feestbeest.. Maar wat zijn leuke excursies om te doen?
  zondag 7 mei 2006 @ 20:51:01 #134
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_37639931
wooow, méér intresse dan ervaring hier.
Toch eens proberen :
Kan iemand vertellen hoe het is om het binnenland van Bulgarije met een huurauto te becruisen?
Bedoeling is om sofia-varna/burgas-sofia in een 2tal weken te "kennen".

Iemand suggesties?
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_37649485
quote:
Op zondag 7 mei 2006 20:51 schreef misteriks het volgende:
wooow, méér intresse dan ervaring hier.
Toch eens proberen :
Kan iemand vertellen hoe het is om het binnenland van Bulgarije met een huurauto te becruisen?
Bedoeling is om sofia-varna/burgas-sofia in een 2tal weken te "kennen".

Iemand suggesties?
Autorijden is Bulgarije is prima te doen. Soms wel rare gaten in de weg, maar als je een beetje alert bent, zie je die op tijd. Wel veel politiecontrole op snelheid, dus let daar op! Let bij het huren van de auto er wel op, dat je geen versleten barrel krijgt, maar dat hangt sterk af van de verhuurmaatschappij, denk ik. In twee weken is die route prima te doen. Onderweg zijn er ook leuke bezienswaardigheden als Plovdiv, Veliko Tarnovo etc. Als je naast de steden ook het platteland goed wil verkennen, is een auto nodig, beperk je je tot de grotere plaatsen dan kun je ook prima af met trein of bus. dat is daar goedkoop en prima in orde.
pi_37710135
Ik ga naar Goudstrand trouwens. Ik was van plan om een jeepsafari te doen en een scooter of auto te huren zodat we ook het binnenland in kunnen. Verder natuurlijk een dagje aan het strand, een keertje flink zuipen met goedkope cocktails enzo.
pi_38188821
Maandag vertrekken we! Na pinksteren meer dus!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:58:55 #138
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_38226491
Ik ga met vrienden waarschijnlijk ook een all-in vakantie in Bulgarije boeken. Zijn er nog aanraders qua hotels die goed eten hebben, bij een leuk strand en dicht bij het uitgaansgebied. Zijn er ook nog leuke tenten met veel lokale schoonheden? Een lekkere Bulgaarse om mee te stoeien is altijd wel leuk toch. En zweeds mokkels zijn ook zeker heerlijk.
Zitten die allemaal in het gebied van het goudstrand of ook in Albena? Ik geloof dat goudstrand meer iets is voor jongeren die van stappen en flirten houden.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 18:22:16 #139
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_38275651
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:58 schreef yvette1982 het volgende:
Ik ga met vrienden waarschijnlijk ook een all-in vakantie in Bulgarije boeken. Zijn er nog aanraders qua hotels die goed eten hebben, bij een leuk strand en dicht bij het uitgaansgebied. Zijn er ook nog leuke tenten met veel lokale schoonheden? Een lekkere Bulgaarse om mee te stoeien is altijd wel leuk toch. En zweeds mokkels zijn ook zeker heerlijk.
Zitten die allemaal in het gebied van het goudstrand of ook in Albena? Ik geloof dat goudstrand meer iets is voor jongeren die van stappen en flirten houden.
Ik weet eigenlijk niet hoe ze in Bulgarije tegenover homoseksualiteit staan.
  zondag 28 mei 2006 @ 17:42:08 #140
83103 yvette1982
pi_38306042
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 18:22 schreef dramslag het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet hoe ze in Bulgarije tegenover homoseksualiteit staan.
maar ik ga ook met vele hippe vrienden. Die slaan ook altijd graag een leuke meid aan de haak
pi_38310693
het uitgaan is vooral in Sunny Beach te situeren hoor.
  zondag 28 mei 2006 @ 20:21:25 #142
83103 yvette1982
pi_38311067
Ja ok, maar dat is dus omgeving goudstrand.
  maandag 29 mei 2006 @ 18:48:25 #143
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_38340510
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:58 schreef yvette1982 het volgende:
Ik zou geen All In boeken,omdat het eten kan tegen vallen in hotels en bij een lokaal restaurant eet je al voor ¤ 7.50 een 3 gangen diner incl drank! En de lokale chicks vond ze tegen vallen, maar maybe zijn ze leuker aan de kust
  maandag 29 mei 2006 @ 19:33:58 #144
83103 yvette1982
pi_38342241
maarall in is wel handig voor de drank. Plus dat het makkelijk is, anders moet je 3 keer per dag of soms vaker ergens heen om te eten. Het is wel zo dat het eten in restaurants lekkerder en gezelliger is. Maar niet altijd even praktisch.
  maandag 29 mei 2006 @ 20:04:54 #145
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_38343189
drank is ook goedkoop buiten het hotel, 1 euro voor een biertje, 50 cent voor een frisdrank. En als het eten in het hotel echt niet te eten is, moet je als nog ergens anders eten.
pi_38441956
Waarom noemen ze het opeens Goudstrand/Zonnestrand en niet 'gewoon' Golden Sands of natuurlijk de Bulgaarse naam
  donderdag 1 juni 2006 @ 17:48:47 #147
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_38444194
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:45 schreef Erasmusch het volgende:
Waarom noemen ze het opeens Goudstrand/Zonnestrand en niet 'gewoon' Golden Sands of natuurlijk de Bulgaarse naam
Waarom noemen we het land Bulgarije in plaats van de Bulgaarse naam?
Maar door het gedoe met Goud- en Zonnestrand vergeet ik de hele tijd naar welk strand ik ga!
Nog maar een keer opzoeken
pi_38445151
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 17:48 schreef dramslag het volgende:

[..]

Waarom noemen we het land Bulgarije in plaats van de Bulgaarse naam?
Maar door het gedoe met Goud- en Zonnestrand vergeet ik de hele tijd naar welk strand ik ga!
Nog maar een keer opzoeken
Maar dit is helemaal vaag. Vorig jaar was het nog Sunny Beach en nu opeens Zonnestrand.
Waar heb je geboekt?
pi_38448588
Bulgaarse dames zijn toppie! Ik zit nu in Golden Beach, prachtig hier! Alles is hier zo'n beetje de helft goedkoper, hotel Bonita is een aanrader en Jeepsafari zou ik zeker nog een keer willen doen. Eten kost zo'n 10 tot 20 euro en veel nepkleding hier. Kleding is niet echt goedkoop. Ik heb een heel mooi schilderij gekocht met mijn vriend. Strand is ook zeer mooi en wat hier vooral zo fantastisch is: de cocktails zijn 4 leva, zo'n 2 euro. De leva is vergelijkbaar met de gulden.

Goudstrand heeft wel veel oudjes, moet eerlijk zeggen dat ik niet zo van het stappen ben maar volgens mij zit het uitgaansleven hier wel snor. Paar tenten met go go danseressen en een stuk of 3 of 4 discotheken. Het is behoorlijk vergelijkbaar met Turkije. Maar het echte stappen en flirten heb je hier niet echt, al kan dat komen omdat het hoogseizoen nog niet echt begonnen is.

Vriendelijke bevolking, mooi strand, genoeg te doen en een prachtige omgeving. Evengoed heb je het na 1 keer wel gezien, maar dit is wel een aanrader voor een eenmalig bezoek! Eten en drinken is trouwens wel goedkoper zodra je buiten de toeristenoorden komt. Er is ruime keuze, zelfs voor vegetariers (veel salades, overal pizza enzo). Duits zul je wel regelmatig moeten gebruiken maar met een mix van engels en duits kom je er wel.
  donderdag 1 juni 2006 @ 22:32:57 #150
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_38456176
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 18:17 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Maar dit is helemaal vaag. Vorig jaar was het nog Sunny Beach en nu opeens Zonnestrand.
Waar heb je geboekt?
gogo.nl
van hun site:
"Het Zonnestrand (Sunny Beach) is de leukste bestemming aan de Zwarte Zee en heeft absoluut één van de mooiste stranden die je ooit gezien hebt!"
pi_38509041
Klopt, het strand is hierin Goudstrand heel mooi! Je kunt voor 25 euro je een uur laten masseren door lekkere wijven (goedkoper bij het hotel trouwens), veel watersporten (parasailen, jetski, waterfietsen, banana en noem maar op). Er zitten wel veel kwallen in het water in sommige gedeelten van de zee hier maar misschien is dat anders in Sunny beach.

Eten heb je absoluut niet 3 gangen voor 7,50. We hebben net een pizza gegeten met sinaasappelsap en ice tea, kost 22,50 levs, dus omgerekend zo'n 11 eurootjes. De lokale chicks zijn wel ontzettend mooi. Mijn vriend en ik kijken onze ogen uit. In Velvet (2 levs entree en redelijk geprijsde drank) staan een aantal mooie dames. Voor 10 leva (5 euro dus) krijg je er een lapdance bij. Van de 6 dames waren er 3 echt echt echt ontzettend mooi. Weinig van die spitse slavische trekjes in het gezicht, ze zien er allemaal gezond uit.

Sunny beach is trouwens maar zo'n 100 kilometer verderop, bij Burgas. Wat me verder nog opviel: ontzettend veel personeel voor de relatief weinig toeristen. Dus je eten is binnen no time klaar.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 19:38:09 #152
83103 yvette1982
pi_38510589
klinkt super.
Welk hotel zou je mij en mijn vrienden aan kunnen prijzen? We willen waarschijnlijk in de 2e week van augustus naar Bulgarije.
pi_38528641
Ik ben vorige zomer naar naar het Zonnestrand geweest. Is erg goed bevallen, en daarom ga ik dit jaar weer.
Alleen toen ik in Bulgarije aankwam bleek ons hotel dubbel geboekt, uiteindelijk toch in een goed hotel terechtgekomen. (Korona)
pi_38561819
Bonita is zeker een aanradertje, ik zou wel voor een 3 sterren hotel gaan. Maar ik heb het natuurlijk wel over Goudstrand. Bonita ligt echt op maar 50 meter van het strand, 2 ontzettend leuke (lees lekkere) receptionistes, goede service, goed ontbijt en je kunt er ook tegen betaling dineren maar dat heb ik niet gedaan. Party street is nog geen 5 minuten lopen, daar vind je een aantal discotheken en andere tentjes.

Wie naar Goudstrand gaat: zeker gaan eten bij Ambassador, de ober daar heeft 2 keer voor ons uitgezocht en hij kwam met onwijs lekker eten aanzetten!

Winkelen in Varna is een aanrader. Vooral afdingen op de taxi's, ze roepen wel dat ze je brengen voor 20 levs maar de absolute bodem is 12 lev. Dus als je minder wil betalen moet je gewoon zeggen dat iemand anders je wel voor 14 kan brengen.

Een nadeel van Goudstrand is wel de vele proppers. Ze blijven je volstoppen met foldertjes, daar werd ik wel heel erg moe van.
  maandag 5 juni 2006 @ 17:46:19 #155
83103 yvette1982
pi_38564108
quote:
Op maandag 5 juni 2006 16:28 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Bonita is zeker een aanradertje, ik zou wel voor een 3 sterren hotel gaan. Maar ik heb het natuurlijk wel over Goudstrand. Bonita ligt echt op maar 50 meter van het strand, 2 ontzettend leuke (lees lekkere) receptionistes, goede service, goed ontbijt en je kunt er ook tegen betaling dineren maar dat heb ik niet gedaan. Party street is nog geen 5 minuten lopen, daar vind je een aantal discotheken en andere tentjes.

Wie naar Goudstrand gaat: zeker gaan eten bij Ambassador, de ober daar heeft 2 keer voor ons uitgezocht en hij kwam met onwijs lekker eten aanzetten!

Winkelen in Varna is een aanrader. Vooral afdingen op de taxi's, ze roepen wel dat ze je brengen voor 20 levs maar de absolute bodem is 12 lev. Dus als je minder wil betalen moet je gewoon zeggen dat iemand anders je wel voor 14 kan brengen.

Een nadeel van Goudstrand is wel de vele proppers. Ze blijven je volstoppen met foldertjes, daar werd ik wel heel erg moe van.
maar zonnestrand is leuker dan goudstrand toch?
ik zie Hotel Baikal wel als optie. Iemand die daar een mening of referentie over heeft?
pi_38564897
quote:
Op maandag 5 juni 2006 17:46 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

maar zonnestrand is leuker dan goudstrand toch?
ik zie Hotel Baikal wel als optie. Iemand die daar een mening of referentie over heeft?
Ik ga deze zomer naar dit hotel. Mij lijkt ie ook niet verkeerd
  maandag 5 juni 2006 @ 18:42:11 #157
83103 yvette1982
pi_38566003
Wanneer ga jij erheen?
pi_38568170
31 juli
  maandag 5 juni 2006 @ 19:52:49 #159
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_38568839
quote:
Op maandag 5 juni 2006 19:35 schreef Roynaldinho het volgende:
31 juli
ik vertrek 1 dag later
hoelang ga je?
pi_38573932
15 dagen
  dinsdag 6 juni 2006 @ 17:52:28 #161
83103 yvette1982
pi_38597420
als het aan mij ligt vertrek ik in de 2e week van augustus.
Wat heeft jou overtuigd om naar hotel baikal te gaan?
pi_38621763
We hebben bij de keuze de plattegrond van Zonnestrand erbij gepakt. En het hotel heeft een goede ligging: dicht bij het strand en dicht bij een discotheek (L'azur). Verder zag het hotel er op de foto's prima uit (mooi zwembad, airco o.a.).
Al blijft het natuurlijk altijd afwachten.
  woensdag 7 juni 2006 @ 14:10:09 #163
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_38624707
staat die plattegrond toevallig ergens online?
ben wel benieuwd hoeveel km ik van het strand af zit
pi_38626925
Volgens mij was het deze: klik
pi_38876288
17 juli ga ik met een groep naar appartementen Palm Court in zonnestrand, aan de overkant van de weg bij orange disco.
Als je echt goed wil zien waar je komt te zitten kun je het best ff kijken op
www.sunnybeachmap.com, daar staat een 3d map op en kun je zoeken op naam van het apprtement/hotel! En het is een map van 2006 waar al weer heel veel op is aangepast.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 16:15:50 #166
83103 yvette1982
pi_39179609
ik ga 14 augustus naar hotel Baikal.
Voor die tijd nog ff een lijstje maken met leuke disco's en plaatselijke disco's waar mooie lokale Bulgaren zijn. Dus mensen die net terugkomen vertel eens waar de leuke plekken zijn en waar je lekkere babes kan scoren.

[ Bericht 25% gewijzigd door yvette1982 op 24-06-2006 19:08:21 ]
  zaterdag 8 juli 2006 @ 00:13:25 #167
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_39623069
ik vertrek een dag later naar huis.
Is er al een vakantieganger die weer thuis zijn?
  zaterdag 8 juli 2006 @ 05:13:00 #168
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_39626438
ik ben er nooit geweest, maar ik heb wel 2 bloedmooie Bulgaarse vriendinnen gehad en een Bulgaarse scharrel.

zondag 16 juli 2006 @ 12:40:55 #169
83103 yvette1982
pi_39873215
Zijn er al vakantiegangers thuis. Ik wil toch wel ff weten waar je het best kan stappen.
Nog een maandje en dan lig ik in zonnestrand.
pi_39881402
Ik ga van 20 juli t/m 3 aug, Nessebar.

Kan je daar ook een beetje goed uitgaan of moet je dan meer naar Varna ofzo?
pi_39885171
Nou?
pi_39904403
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:38 schreef BlaineDeMono het volgende:
Nou?
Nee, je hoeft niet naar Varna. Dat is 20 km van het strand, en op dat strand zijn disco's, coctailbars met zwembad, karaokebars, stripclubs, etc.

Btw, die proppers zijn lief.
pi_39908270
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:19 schreef Olio het volgende:

[..]

Nee, je hoeft niet naar Varna. Dat is 20 km van het strand, en op dat strand zijn disco's, coctailbars met zwembad, karaokebars, stripclubs, etc.

Dat meen je niet? Stripclubs?
  maandag 17 juli 2006 @ 20:43:31 #174
83103 yvette1982
pi_39918237
quote:

[..]

Ja maar dat zit vol met toeristen. Disco's en kroegen met lokale lui zijn vaak veel leuker. Dus die wil ik ook wel opzoeken. Dat moet dan vrees ik in Varna of wellicht zijn er nog wat dorpjes steden in de buurt.
pi_39918737
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:16 schreef BlaineDeMono het volgende:

[..]

Aan vrouwen zal het je niet ontbreken, als je maar geld geeft.
  maandag 17 juli 2006 @ 21:40:06 #176
83103 yvette1982
pi_39920201
maar dat zijn allemaal hoeren dus. En de gewone bulgaarse meiden?
  maandag 17 juli 2006 @ 22:11:32 #177
83103 yvette1982
pi_39921309
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:30 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Klopt, het strand is hierin Goudstrand heel mooi! Je kunt voor 25 euro je een uur laten masseren door lekkere wijven (goedkoper bij het hotel trouwens), veel watersporten (parasailen, jetski, waterfietsen, banana en noem maar op). Er zitten wel veel kwallen in het water in sommige gedeelten van de zee hier maar misschien is dat anders in Sunny beach.

Eten heb je absoluut niet 3 gangen voor 7,50. We hebben net een pizza gegeten met sinaasappelsap en ice tea, kost 22,50 levs, dus omgerekend zo'n 11 eurootjes. De lokale chicks zijn wel ontzettend mooi. Mijn vriend en ik kijken onze ogen uit. In Velvet (2 levs entree en redelijk geprijsde drank) staan een aantal mooie dames. Voor 10 leva (5 euro dus) krijg je er een lapdance bij. Van de 6 dames waren er 3 echt echt echt ontzettend mooi. Weinig van die spitse slavische trekjes in het gezicht, ze zien er allemaal gezond uit.

Sunny beach is trouwens maar zo'n 100 kilometer verderop, bij Burgas. Wat me verder nog opviel: ontzettend veel personeel voor de relatief weinig toeristen. Dus je eten is binnen no time klaar.
in welke plaats ligt de velvet? Die tent lijkt me erg cool.
Zelf ga ik naar sunny beach, dat ligt volgens mij best ver van zonnestrand. Ik dacht in eerste instantie dat het tegen elkaar aan lag waardoor het dus ook makkkelijk stappen in goudstrand is.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 00:45:52 #178
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_39927121
quote:
Op maandag 17 juli 2006 21:40 schreef yvette1982 het volgende:
maar dat zijn allemaal hoeren dus. En de gewone bulgaarse meiden?
dat zijn ook spetters.
pi_39937373
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:16 schreef BlaineDeMono het volgende:

[..]

Ik heb het hier over goudstrand, daar zijn er wel een paar. Ben er niet binnen geweest, dus inhoudelijke vragen kan ik helaas niet beantwoorden.

Zoals al eerder gezegd, Bulgarije doet zijn best om het toerisme op gang te krijgen. Het is nog steeds een relatief arm land, en wil je bijvoorbeeld een mbo opleiding volgen, zul je bij moeten verdienen. Er is veel personeel aanwezig voor alle diensten.

Zo ook bij die proppers (of runners) die je naar de disco's, coctailbars etc. proberen te loodsen. Het barst ervan, maar het blijft natuurlijk wel een hondebaan. Ze mogen amper uitrusten, de hele dag staan en veel mensen zullen geiiriteerd reageren, zoals whoopsydaisy. Maar ik vond de meeste erg vriendelijk, en heb er veel schik mee gehad.

dinsdag 18 juli 2006 @ 19:16:36 #180
83103 yvette1982
pi_39948025
op zonnestrand zijn vast ook wat stripclubs en relaxte disco's.
Al baal ik er wel van dat ik niet op goudstrand zit.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 19:17:52 #181
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_39948059
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:15 schreef Olio het volgende:

[..]

Ik heb het hier over goudstrand, daar zijn er wel een paar. Ben er niet binnen geweest, dus inhoudelijke vragen kan ik helaas niet beantwoorden.

Zoals al eerder gezegd, Bulgarije doet zijn best om het toerisme op gang te krijgen. Het is nog steeds een relatief arm land, en wil je bijvoorbeeld een mbo opleiding volgen, zul je bij moeten verdienen. Er is veel personeel aanwezig voor alle diensten.

Zo ook bij die proppers (of runners) die je naar de disco's, coctailbars etc. proberen te loodsen. Het barst ervan, maar het blijft natuurlijk wel een hondebaan. Ze mogen amper uitrusten, de hele dag staan en veel mensen zullen geiiriteerd reageren, zoals whoopsydaisy. Maar ik vond de meeste erg vriendelijk, en heb er veel schik mee gehad.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
alleen die linker op de 5e ziet er een beetje leuk uit.
pi_39949272
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:16 schreef BramKVO het volgende:
dirkjan, denk dat er in vele bulgarijetopics al genoeg gezegd is over Sunny Beach hé. Zoals ik al gezegd heb, het uitgaan is er zeer goed, spotgoedkoop (1,5 euro voor 1/2 liter Stella Artois, 2 euro voor cocktails), disco Lazur is de coolste disco (met buitenzwembad), gans de nacht happy hours, weinig Nl'ers, .... Dat is het zowat
Geweldig 1,5 euro voor 1/2 liter Stella Artois!
Da's nog wel m'n favoriete bier hehe!
pi_39960150
Donderdagnacht richting zonnestrand! Ben blij om alle goede reacties te lezen over de goedkope drankjes en de mooie vrouwen Nog meer positieve onderdelen waar we ons op kunnen verheugen?!?
pi_39976949
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:08 schreef BlaineDeMono het volgende:
Ik ga van 20 juli t/m 3 aug, Nessebar.

Kan je daar ook een beetje goed uitgaan of moet je dan meer naar Varna ofzo?
Succes als je in Nessebar zit en vraagt of je dan in Varna moet stappen...... Nessebar is een schiereilandje voor de kust van Sunnybeach! Anderhalf uur van Varna, dus geluk ermee.

Op Nessebar schijn je ook leuke uitgaangstenten te hebben, maar ben er alleen overdag geweest. Sunny Beach heb je een aantal leuke discotheken zitten oa Orange en nog een openluchtdiscotheek maar kan even niet op de naam komen.

Overigens is Nessebar een prachtig schiereilandje!
volgende wedstrijden:
pi_39977070
quote:

[..]

Varna is een havenstad, met een eigen strand waar het 's avonds echt goed vertoeven schijnt te zijn met een paar leuke openluchtdiscotheken. Maar zoals ik in me vorige berichtje zei Varna ligt niet in de buurt van Sunny Beach/Nessebar. Golden Sands ligt wel in de buurt van Varna, is een minuut of 15 met de taxi.
volgende wedstrijden:
pi_39980620
Ik ga vanavond weg naar Slantev Brjag ofzoiets!

Iemand daar ervaring mee?

Is het daar leuk?
pi_39984733
Nog 4 uur en dan ga ik naar het station!!!
pi_39985169
Sunny Beach is echt cool ! Leukste disco is Lazur. Is half openlucht, met een zwembad. Bar/restaurant Fenix is ook vet, gewoon op tafels staan dansen waar er een uur eerder nog gegeten werd !
pi_39985257
Als je nou alleen gaat, is dat dan leuk?

(Ik ga nu met 2 maten, maar vorig jaar was een maat van mij alleen geweest)
pi_39985856
Alleen is kut, Varna was wmb de mooiste avond met idd die openluchtdiscotheken, minder toeristen en nóg lagere prijzen.
pi_39985934
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 20:08 schreef Erasmusch het volgende:
Alleen is kut, Varna was wmb de mooiste avond met idd die openluchtdiscotheken, minder toeristen en nóg lagere prijzen.
Waarom is alleen kut?
pi_39986052
Lijkt mij
Je maakt wel vrienden natuurlijk, maar toch, het is geen backpacken ofzo. Ging hij niet gewoon op hoerenjacht?
pi_39986220
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 20:14 schreef Erasmusch het volgende:
Lijkt mij
Je maakt wel vrienden natuurlijk, maar toch, het is geen backpacken ofzo. Ging hij niet gewoon op hoerenjacht?
Whahaha, wie weet?

PS. Is het gevaarlijk in je eentje?
pi_39986474
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 20:19 schreef BlaineDeMono het volgende:
PS. Is het gevaarlijk in je eentje?
Denk t niet, weinig opstootjes gezien, ook minder NLers dan in andere badplaatsen.

We zouden dit jaar teruggaan, alleen er vielen steeds meer mensen af waardoor ie maar gecanceld is
pi_39986580
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 20:27 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Denk t niet, weinig opstootjes gezien, ook minder NLers dan in andere badplaatsen.
Ik bedoel eigenlijk meer dat ze je dan wellicht eerder proberen te bestelen?
pi_39986907
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 20:30 schreef BlaineDeMono het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk meer dat ze je dan wellicht eerder proberen te bestelen?
Misschien kun je dat beter aan die maat vragen Volgens mij valt het wel mee met de criminaliteit, zeker als je een beetje uitkijkt. Heb zelf daarom bv een avontuurtje op t strand laten schieten, omdat er de hele tijd zon freak op n afstandje bij ons bleef. Geen zin om gerold te worden met mn broek op mn knieen.

Heb er wel spijt van dat we niet meer excursies etc hebben gedaan en pas zo laat Varna 'ontdekten'. Maar ja, met all inclusive blijf je toch n beetje hangen
pi_39987230
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 20:40 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Misschien kun je dat beter aan die maat vragen Volgens mij valt het wel mee met de criminaliteit, zeker als je een beetje uitkijkt. Heb zelf daarom bv een avontuurtje op t strand laten schieten, omdat er de hele tijd zon freak op n afstandje bij ons bleef. Geen zin om gerold te worden met mn broek op mn knieen.

Heb er wel spijt van dat we niet meer excursies etc hebben gedaan en pas zo laat Varna 'ontdekten'. Maar ja, met all inclusive blijf je toch n beetje hangen
Wat voor avontuurtje? Vrouwtje pakken?
pi_39987502
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 20:51 schreef BlaineDeMono het volgende:

[..]

Wat voor avontuurtje? Vrouwtje pakken?
Ja, maar die aandringende hoeren (wat ook wel lachen is als je dronken bent), zorgen er ook voor dat je toch een beetje wantrouwend bent tov alle Bulgaarse meiden. Volgens een Bulgaarse vriend was het 100% veilig geweest, die freak was waarschijnlijk een schoolvriend van haar en als ze goed Engels spreken zijn het meestal meisjes die daar op de HBO/uni zitten of zelf vakantie vieren. En daar heeft ie me nog wel een paar x aan herinnerd
pi_39987589
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 20:59 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Ja, maar die aandringende hoeren (wat ook wel lachen is als je dronken bent), zorgen er ook voor dat je toch een beetje wantrouwend bent tov alle Bulgaarse meiden.
Daar heb ik nou al zo veel over gehoord ja!
Is het echt zo erg haha!

PS. Ik zit in de plaats Slantschev Brjag, 2 km daar vandaan, 4 km van Nessebar.

daar ook haha
pi_39987954
Velvet is te vinden in Golden Sands, echt een aanrader Yvette!
pi_39991077
Jezuuuuuuus, die son-of-a-bitch maat van mij heeft op het allerlaatste moment (15 min geleden)
afgebeld. Hij wil niet meer die lamzak!
Het geld heeft ie al aan me teruggegeven.

Kan ik lekker alleen gaan verdomme!

Of is dat ook wel leuk?
  woensdag 19 juli 2006 @ 22:38:25 #202
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_39991133
wat is dat nou voor een actie?
pi_39991423
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 22:38 schreef -Wolf- het volgende:
wat is dat nou voor een actie?
Triest he?
pi_40004631
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 22:37 schreef BlaineDeMono het volgende:
Jezuuuuuuus, die son-of-a-bitch maat van mij heeft op het allerlaatste moment (15 min geleden)

Of is dat ook wel leuk?
Ik denk dat je je daar in je uppie ook wel aardig kunt vermaken hoor. Maar het zal wel wat saaier zijn.
pi_40006344
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 19:48 schreef BlaineDeMono het volgende:
Ik ga nu met 2 maten,
Dan blijft er toch eentje over
Wel een jodenstreek
  donderdag 20 juli 2006 @ 12:13:55 #206
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_40006772
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 11:59 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Dan blijft er toch eentje over
Wel een jodenkutstreek
Des te meer vrouwen voor hem, toch?
pi_40018229
Ik ga binnenkort ook met vrienden naar bulgarije en wat ik me afvroeg, hebben jullie hier in Nederland ergens geld gewisseld, of daar in het hotel/ op het vliegveld, of gewoon gepind in de stad?
  donderdag 20 juli 2006 @ 17:19:14 #208
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_40018262
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 17:18 schreef wayeax het volgende:
Ik ga binnenkort ook met vrienden naar bulgarije en wat ik me afvroeg, hebben jullie hier in Nederland ergens geld gewisseld, of daar in het hotel/ op het vliegveld, of gewoon gepind in de stad?
in Bulgarije gebruikt men nog kralen en knopen om te betalen.
  donderdag 20 juli 2006 @ 20:13:10 #209
83103 yvette1982
pi_40022765
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 21:14 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Velvet is te vinden in Golden Sands, echt een aanrader Yvette!
dat geloof ik graag.
ik baal daarom ook dat ik in Sunny beach zit. En dat lijkt me niet aan te rijden naar golden sands voor ff te stappen.
pi_40042736
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:13 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

dat geloof ik graag.
ik baal daarom ook dat ik in Sunny beach zit. En dat lijkt me niet aan te rijden naar golden sands voor ff te stappen.
Kleine 2 uurtjes dus succes.
volgende wedstrijden:
pi_40044480
quote:

Of is dat ook wel leuk?
heb ook zoiets meegemaakt, alleen zijn we wel nog met 4 (ipv met 6)
pi_40044508
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:13 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

dat geloof ik graag.
Sunny Beach is beter om te stappen dan Golden Sands ...
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:47:01 #213
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_40044739
Vriendin van mij wil me ook naar Sunny Beach nemen. Die is Bulgaars, dus die weet wel waar het leuk is.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 14:24:03 #214
67174 Dos37
Come on Twente
pi_40047446
Ik ga ook naar Sunny beach. 3 augustus t/m 11 augustus. Heb er zin in
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 21 juli 2006 @ 14:58:16 #215
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_40048597
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:24 schreef Dos37 het volgende:
Ik ga ook naar Sunny beach. 3 augustus t/m 11 augustus. Heb er zin in
Zo kort maar?
  vrijdag 21 juli 2006 @ 15:49:29 #216
67174 Dos37
Come on Twente
pi_40050153
Ja ik vind het zat.
  woensdag 26 juli 2006 @ 23:17:20 #217
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_40220254
weet iemand of het makkelijk is om van Bulgarije naar Istanbul te sporen ?
redelijk dringend , ik vertrek vrijdagochtend naar sofia

[ Bericht 17% gewijzigd door misteriks op 26-07-2006 23:39:21 ]
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_40233713
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 17:18 schreef wayeax het volgende:
Je hebt overal pinautomaten, zeker in resorts als Golden en Sunny beach. Da's redelijk goedkoop, ik dacht dat je, als je 200 levs pint, dat er dan 100 euro afgeschreven word (eind mei/begin juni).
  zaterdag 29 juli 2006 @ 19:31:32 #219
83103 yvette1982
pi_40304054
Zijn er al tips over leuke disco's en barren. Waar kan je lekkere en goedkope cocktails halen?
In welke disco's en op welke dagen in Sunny beach of omgeving stappen de Bulgaarse meiden? IS dat bij de grote populaire disco's in sunny beach of stappen die juist in een stadje of dorpje in de buurt?
pi_40305892
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 19:31 schreef yvette1982 het volgende:
Zijn er al tips over leuke disco's en barren. Waar kan je lekkere en goedkope cocktails halen?
In welke disco's en op welke dagen in Sunny beach of omgeving stappen de Bulgaarse meiden? IS dat bij de grote populaire disco's in sunny beach of stappen die juist in een stadje of dorpje in de buurt?
Die staan hier: [Zomer 2006] Bulgarije - SunnyBeach, GoldenSands etc.
  maandag 31 juli 2006 @ 14:12:17 #221
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_40351814
quote:

Of is dat ook wel leuk?
Ik heb me reis ook geannuleerd.
Mijn maat wou ook niet meer.
pi_40464524
Morgen ga ik een nieuw MEESTERLIJK topic openen over hoe het was (net terug vandaag! )!!!
pi_40478774
Golden Sands, Hotel Sunrise.
10 dagen all inn, vertrek op 10 september! Inclusief alle verzekeringen, tax, e.d 425 euries!!

Heb er veel zin aan!
live life
pi_40487496
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:30 schreef Tharalom het volgende:
10 dagen all inn, vertrek op 10 september! Inclusief alle verzekeringen, tax, e.d 425 euries!!

Heb er veel zin aan!
Daar zaten wij vorig jaar. Of bij Excelsior. Zijn iig van dezelfde eigenaar.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:12:43 #225
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40487586
Ik wil NIETS, maar dan ook NIETS!!!! horen over de bulgaarse schonen
pi_40488043
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 18:09 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Daar zaten wij vorig jaar. Of bij Excelsior. Zijn iig van dezelfde eigenaar.
Ja dat klopt! Hoe vond je het? Leuke vakantie gehad?
live life
pi_40488407
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 18:28 schreef Tharalom het volgende:

[..]

Ja dat klopt! Hoe vond je het? Leuke vakantie gehad?
Prima. Ze liggen tegenover elkaar en je kan bij beiden eten/drinken. Ligt op loopafstand van het centrum en het strand. Dus ook niet te veel geluidsoverlast. Eten was redelijk en bediening vriendelijk. Kamer ruim en schoon, goede arico, tv etc. Kan het zeker aanraden.
pi_40490778
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 18:41 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Prima. Ze liggen tegenover elkaar en je kan bij beiden eten/drinken. Ligt op loopafstand van het centrum en het strand. Dus ook niet te veel geluidsoverlast. Eten was redelijk en bediening vriendelijk. Kamer ruim en schoon, goede arico, tv etc. Kan het zeker aanraden.
Das leuk om te horen, bedankt!
Ik had er namelijk niet zulke hele hoge verwachtingen van, omdat de reis ook behoorlijk goedkoop was. En hoe is het uitgaan daar? Is dat ook wel iets voor twintigers (ben zelf 25) of zijn het echt Salou-achtige toestanden?
live life
pi_40492066
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 18:12 schreef SHE het volgende:
Dan zou ik hier maar niet lezen.. Jullie zullen het zien! En met al die scandinavische meiden komen ook de blond-liefhebbers aan bod.
pi_40492090
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:26 schreef BlaineDeMono het volgende:
Morgen ga ik een nieuw MEESTERLIJK topic openen over hoe het was (net terug vandaag! )!!!
Ik wacht..
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:46:33 #231
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40492112
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:45 schreef Whoopsydaisy het volgende:

[..]

Dan zou ik hier maar niet lezen.. Jullie zullen het zien! En met al die scandinavische meiden komen ook de blond-liefhebbers aan bod.
En bedankt...die info had ik net nodig
pi_40492163
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:46 schreef SHE het volgende:

[..]

En bedankt...die info had ik net nodig
Kon het niet laten

Vriendje in Bulgarije?
pi_40493675
M'n topic is genoteerd!
pi_40494960
quote:
pi_40498040
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:01 schreef Tharalom het volgende:

[..]

Das leuk om te horen, bedankt!
Ik had er namelijk niet zulke hele hoge verwachtingen van, omdat de reis ook behoorlijk goedkoop was. En hoe is het uitgaan daar? Is dat ook wel iets voor twintigers (ben zelf 25) of zijn het echt Salou-achtige toestanden?
Het eten is bv niet fantastisch, maar goede prijs/kwalitiet verhouding. En anders zoek je voor n paar euro een pizzeria op. Uitgaan is zoals je hierboven al hebt kunnen lezen. Veeeeel Scandinaviers, redelijk wat Engelsen en Duitsers en n paar Nederlanders. Ik zou ook zeker 1 nacht naar Varna gaan.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 14:38:49 #236
83103 yvette1982
pi_40510948
quote:
hoezo?
pi_40512945
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 14:38 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

hoezo?
zal wel iets met haar Roemeense achtergrond te maken hebben. of toch iets anders?
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 21:59:46 #238
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40522629
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:05 schreef -Wolf- het volgende:

[..]

zal wel iets met haar Roemeense achtergrond te maken hebben. of toch iets anders?
wat heeft bulgarije met roemenie te maken

maar idd, manlief zit er...en laat hij nu drop dead gorgeous zijn...daar kan zo'n bulgaarse schone natuurlijk alleen maar als een blok voor vallen.
Leest u mee allen? SHE is voor het eerst, oprecht stront en stront jaloers , lovesick en vreselijk openlijk onzeker

pi_40523793
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 21:59 schreef SHE het volgende:

[..]

maar idd, manlief zit er...en laat hij nu drop dead gorgeous zijn...daar kan zo'n bulgaarse schone natuurlijk alleen maar als een blok voor vallen.
Leest u mee allen? SHE is voor het eerst, oprecht stront en stront jaloers , lovesick en vreselijk openlijk onzeker

hm, eigenlijk dacht ik al dat dat het was. Gniffel. Bulgaarse vrouwen zijn moeilijk te weerstaan. Het is me al 3 keer niet gelukt!

Kop op SHE, een dame zoals jij vind zo weer een leuke jongen die wel te vertrouwen is.
pi_40524013
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 21:59 schreef SHE het volgende:

[..]

Doe ff normaal

[ Bericht 7% gewijzigd door Lucille op 06-08-2006 21:01:59 ]
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 22:45:40 #241
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40524097
Oh wacht, het is zaterdagavond...ik vergat even dat dat een moment bij uitstek is om je verre van forums te houden.

Jesus
pi_40524247
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 22:45 schreef SHE het volgende:
Oh wacht, het is zaterdagavond...ik vergat even dat dat een moment bij uitstek is om je verre van forums te houden.

Jesus
ik plaag je maar moppie.

even die aai-smiley opzoeken...
pi_40524389
Hier is 'ie:
pi_40537325
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 22:36 schreef -Wolf- het volgende:

[..]

hm, eigenlijk dacht ik al dat dat het was. Gniffel. Bulgaarse vrouwen zijn moeilijk te weerstaan. Het is me al 3 keer niet gelukt!

Kop op SHE, een dame zoals jij vind zo weer een leuke jongen die wel te vertrouwen is.
Jij wel hoor!
pi_40566787
Vanavond in het vliegtuig en dan morgen eens kijken of Goudstrand net zo mooi is als dat hier gezegd wordt
pi_40581208
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:30 schreef wayeax het volgende:
Vanavond in het vliegtuig en dan morgen eens kijken of Goudstrand net zo mooi is als dat hier gezegd wordt
Veel plezier!! Laat je even weten hoe het was? Welk hotel zit je?

Have fun!
live life
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:05:43 #247
83103 yvette1982
pi_40581554
ik vertrek zondag naar sunny beach.
pi_40581686
Ik ga begin september naar Sunny Beach, Hotel Sunrise. Heb er wel zin aan!
live life
pi_40621229
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:30 schreef Tharalom het volgende:

Heb er veel zin aan!
Waar geboekt?
.
pi_40629690
ben al 4x in bulgarije geweest, hier wat tips van mij;

vertrouw nooit geldwisselaars

rij voorzichtig, drink nooit voor je gaat rijden, politie is daar echt heel streng.

ga af op alle restaurant, daar is het eten heel goedkoop!

ga niet naar drukke toeristisch plaats/hotels(is toch al klote) want het is daar duurder terwijl je een villa verderop voor hetzelfde prijs kan huren, maar ga wel een keertje naar goudstrand om te kijken., maar mijn advies is dat je daar geen hotels moet nemen.

toeren met auto door bulgarije is heel vet, veel boomsoorten, wilde dieren te zien onderweg, klop eens af en toe aan bij arme mensen bij dorpen, ze zijn echt heel open en heel aardig biedt jou graag zelfgestoken drank aan.

veel mensen daar zijn oplichters, dus zoek betrouwbaar persoon die jouw vakantie verzorgt,
je kan beste vrouw aannemen, ze zijn wat meer betrouwbaar.

pas op met drank!!! daar zijn ze heel wat sterker!!! ja kan er echt STRAALLAZARUS worden!! zelfs ook al als je een sterke iemand bent die tegen veel drank kan, en toch alles nog herinneren, ben je daar toch helemaal weg.

hieronder een foto van 3e keer bulgarije,

na aankomst (bij farm-hotel van vriend voor 1 week tijdelijk) is het traditie om met drank en hapjes te verwelkomen.

na een paar glaasjes rakija(zelfgestoken) ben je al helemaal weg, veel erger dan 100 sterk drank in nederland, ze hadden mij ervoor gewaarschuwd maar ik was eigenwijs.

het was trouwens ook eerste(en laatste) keer dat ik helemaal niets meer wist na dronkenschap, terwijl ik al aardig ervaringen heb met drinken.

die moment die vastgelegd is met foto wist ik niet niet meer, mijn ouders heeft heel hard om mij gelachen, volgende dag geloofde ik er niks van wat ze erover verteld had tot ze het bewezen hadden :0

die linker ben ik, rechter is mijn vader.

[ Bericht 1% gewijzigd door SCwookie op 09-08-2006 00:59:11 ]
WOOK
  woensdag 9 augustus 2006 @ 00:59:02 #251
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40629924
That does it

Ik ga NU een belletje plegen !!!
pi_40631690
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 00:59 schreef SHE het volgende:
That does it

Ik ga NU een belletje plegen !!!
hehe, en je hebt niet eens foto's van m'n exen gezien, anders had je 3 dagen geleden al gebeld!

SHE is verliefd!
pi_40631720
hey... het is wel een uur later in BG hoor! Niet dat dat me ooit heeft tegengehouden om midden in de nacht te gaan bellen.
pi_40653299
4 september lekker 10 dagen naar sunny-beach Iberostar hotelletje
Laladie Laladaaa
pi_40671598
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:17 schreef stalker_90909 het volgende:
4 september lekker 10 dagen naar sunny-beach Iberostar hotelletje
sorry voor mijn kritiek,

gouden strand is TE toeritisch.
verkopen ze een broodje voor 5 euro terwijl het eigenlijk 50 cent kost 1 km meter verderop,

maar je kan altijd nog bus pakken en naar Varna gaan vet cool daar.

misschien heb je het definitief nog niet geboekt,
ik raad je andere hotel aan, Villa Sagona, ja het is een villa-hotel met prive zwembad,
is even duur en stuk verderop, helemaal niet toeritisch daarom goedkoop maar toch luxe (staat naast dolfijnarium).

waan je daar zich als miljonair

tijdens mijn vakantie een paar jaar geleden, logeerde er ook italiaans generaal, heel aardig en gekke man, ook kwamen er meer bekende mensen logeren oa beroemde bulgaars zangeres.
WOOK
pi_40671788
imageschack sux, heb maar foto gefixt met andere image site.

dronken van rakija

WOOK
  donderdag 10 augustus 2006 @ 01:55:52 #257
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40671827
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 02:16 schreef -Wolf- het volgende:
hey... het is wel een uur later in BG hoor! Niet dat dat me ooit heeft tegengehouden om midden in de nacht te gaan bellen.
Hij heeft zelf gebeld

en me verzekerd, dat hij de drop dead gorgeous vrouwen met rust laat

Serieus, hij erkende de schoonheid...maar hij weet ook wie hem good ol'funloving sweet love geeft als hij weer uit die herrie is

M.O.I
pi_40685809
Good Old-Fashioned Lover Boy!
pi_40691575
5sept naar Colosseum hotel in sunny beach

Kun je een beetje cheap een auto huren bij de lokale verhuurder daar? Dan kunnen we wat makkelijker een beetje het binnenland in en weg van het toerisme .

Iemand een idee of het weer nog watersport-waardig is de eerste 2 weken van sept?
.
pi_40693826
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 01:50 schreef SCwookie het volgende:

[..]

sorry voor mijn kritiek,

gouden strand is TE toeritisch.
verkopen ze een broodje voor 5 euro terwijl het eigenlijk 50 cent kost 1 km meter verderop,
Hmmm maar ik ga toch echt naar zonnestrand en niet naar goudstrand

[/quote]
Laladie Laladaaa
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:36:27 #261
83103 yvette1982
pi_40705144
hoe is het weer eigenlijk in sunny beach en goudstrand?
pi_40707446
WEet je wat handig zou zijn? Als er een soort website zou bestaan met weersvoorspellingen voor heel Europa
pi_40707490
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:58 schreef Erasmusch het volgende:
WEet je wat handig zou zijn? Als er een soort website zou bestaan met weersvoorspellingen voor heel Europa
CNN bv. zou zomaar eens gek kunnen doen en de weerberichten op z'n site plaatsen. ik bedoel, het weer is toch ook nieuws?
pi_40712945
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 10:36 schreef yvette1982 het volgende:
hoe is het weer eigenlijk in sunny beach en goudstrand?
het kan flink regenen daar, rainy beach.
WOOK
pi_40714042
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:58 schreef Erasmusch het volgende:
www.cnn.com/weather, www.wunderground.com, www.weer.nl, www.nu.nl etc etc...
pi_40719400
Tevens misschien een kleine opsomming van discotheken en tentjes waar je lekker kan eten per lokatie (zonne en goudstrand....)

voor de mensen die er al zijn geweest plz give us some info :p
Laladie Laladaaa
pi_40721730
goudstrand/zonnestrand is eten wel ok(hoger prijs, net zo duur als hier) , maar ik zou 1km verderop gaan, Varna. daar is er een heleboel restaurants, voor 10 euro zeer uitgebreid maaltijden

ook voor disco's moet je naar varna, aan de strand. lijkt een beetje op zandvoort/schevingen.

aan linkerkant discotheken waar ze vaak clubmuziek draaien(oorverdovend lawaai) , aan rechterkant, de strand paviljoenen, klein cafetjes, erg leuk voor romantisch iets samen doen.
WOOK
pi_40724510
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 19:53 schreef SCwookie het volgende:
goudstrand/zonnestrand is eten wel ok(hoger prijs, net zo duur als hier) , maar ik zou 1km verderop gaan, Varna. daar is er een heleboel restaurants, voor 10 euro zeer uitgebreid maaltijden

ook voor disco's moet je naar varna, aan de strand. lijkt een beetje op zandvoort/schevingen.

aan linkerkant discotheken waar ze vaak clubmuziek draaien(oorverdovend lawaai) , aan rechterkant, de strand paviljoenen, klein cafetjes, erg leuk voor romantisch iets samen doen.
Varna heb ik VERDOMME gemist!!!
pi_40725963
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 21:30 schreef BlaineDeMono het volgende:

[..]

Varna heb ik VERDOMME gemist!!!
ENORM zonde!!!

maar je kan nog eens erheen!

ben er al 4x geweest.
WOOK
pi_40745001
Varna is zeker een aanrader. En inderdaad: golden beach is wel heel erg toeristisch, de leukste plekken zijn echt wel buiten het resort. Het Aladha klooster bijvoorbeeld, een dik uur bergop lopen en je bent er, maar dat is het echt wel waard!
pi_40748217
Volgend jaar dan maar weer denk ik!
pi_40752154
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 19:53 schreef SCwookie het volgende:

ik weet niet waar je dit haalt, maar eten in Sunny Beach is stukken goedkoper dan hier. Tevens is het uitgaan in Sunny Beach ook erg goed, met de zeer mooie en leuke discotheek Lazur. Kan je zat het zwembad induiken
pi_40761257
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:37 schreef BramKVO het volgende:

[..]

ik weet niet waar je dit haalt, maar eten in Sunny Beach is stukken goedkoper dan hier. Tevens is het uitgaan in Sunny Beach ook erg goed, met de zeer mooie en leuke discotheek Lazur. Kan je zat het zwembad induiken
Lazur is cool he? Daar ben ik ook vaak geweest in m'n 2e week dat ik daar was!
  zondag 13 augustus 2006 @ 12:42:44 #274
67174 Dos37
Come on Twente
pi_40761366
Lazur vond ik niet veel aan. XL vond ik veel gaver. Orange zaten wij nog geen 100 meter vanaf met ons hotel dus daar gingen we altijd aftanken om 5 uur als er niets meer te doen was
  zondag 13 augustus 2006 @ 12:56:01 #275
83103 yvette1982
pi_40761638
Is lazur, orange en xl iets voor alle dagen? Of is dat alleen leuk in het weekend ofzo.
  zondag 13 augustus 2006 @ 13:12:24 #276
67174 Dos37
Come on Twente
pi_40761978
oownee alle dagen wel. Ik heb geen verschil gemerkt of het nou zaterdag of woensdag was.
pi_40762228
Ik verheug me nu al op L'azur!!

Nog meer mensen die van 10 tot 20 september in Bulgarije te vinden zijn?
live life
pi_40762564
5-12 dus een beetje wel
.
  zondag 13 augustus 2006 @ 13:39:00 #279
83103 yvette1982
pi_40762623
ik vertrek morgen met hippe lui waaronder robarrio oftewel Barry van Dam voor 2 weken naar hotel Baikal.
pi_40765870
Ze hebben er lekkere wijven!
pi_40775039
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 13:35 schreef killerb het volgende:
5-12 dus een beetje wel
Zien we elkaar daar!
live life
  zondag 13 augustus 2006 @ 21:55:32 #282
67174 Dos37
Come on Twente
pi_40777935
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 20:40 schreef Tharalom het volgende:

[..]

Zien we elkaar daar!
Dan zul je wel moeten afspreken want in de zomerdag lopen er daar volgens mij wel een miljoen mensen rond.
pi_40778401
Zal wel druk zijn op het strand dan.
pi_40780389
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 20:40 schreef Tharalom het volgende:

[..]

Zien we elkaar daar!

Ga je met vrienden/vriendinnen of partner?
.
pi_40785640
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 12:42 schreef Dos37 het volgende:
Lazur vond ik niet veel aan. XL vond ik veel gaver. Orange zaten wij nog geen 100 meter vanaf met ons hotel dus daar gingen we altijd aftanken om 5 uur als er niets meer te doen was
In die striptent ernaast zeker
volgende wedstrijden:
  maandag 14 augustus 2006 @ 12:54:23 #286
67174 Dos37
Come on Twente
pi_40792235
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 01:42 schreef spurs het volgende:

[..]

In die striptent ernaast zeker
pi_40793361
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:52 schreef killerb het volgende:

[..]

Ga je met vrienden/vriendinnen of partner?
Met drie vriendinnen
live life
pi_40808603
Als je niet lijkt op je usericon wil ik wel meeten!
.
pi_40808755
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 01:50 schreef SCwookie het volgende:

[..]

waan je daar zich als miljonair

"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
pi_40831890
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:37 schreef killerb het volgende:
Als je niet lijkt op je usericon wil ik wel meeten!
nee daar lijk ik niet op, ik ben namelijk nóg knapper! (Ja, ik weet het, kan bijna niet, maar het is echt zo )
live life
pi_40840549
Die stranden zijn verdomd druk daar ja!!!
pi_40841268
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:55 schreef Tharalom het volgende:

[..]

nee daar lijk ik niet op, ik ben namelijk nóg knapper! (Ja, ik weet het, kan bijna niet, maar het is echt zo )
Ok, totdan
.
pi_40877554
4 september vliegt deze jongen richting sunny-beach met vriendin... (maar ach ik laat m'n ogen neit in m'n broekzak :p hiihi)

Mag hopen toch wel lekker bruin thuis te komen
Laladie Laladaaa
pi_40887836
Een paar rienden zijn net terug van een soort roadtrip langs de kust. SB schijnt idd 5x groter te zijn dan GS. Ze waren zelfs een neger en een Chinees tegengekomen
pi_40942222
jeetje een neger
.
pi_41083056
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:42 schreef VinoTinto het volgende:

[..]

is mede omdat er ook beroemde of rijke mensen komen uit balkan, je kan zelfs dronken aankomen om 3 uur snacht en alsnog eten laten koken

dikke pret.
WOOK
  woensdag 23 augustus 2006 @ 18:46:13 #297
83103 yvette1982
pi_41101885
Barry en zijn vrienden zitten nog tot maandag in Sunny beach. Als er nog meiden zijn die deze leuke groep wil leren kennen dan hoor ik dat graag. Waarschijnlijk nog veiliger ook mbt de fuiken die zij in disco's bouwen. En de pils die ze uitdelen. Verder is het constant lachen gieren brullen. Ramon vindt het erg leuk om de partyboydans bij vrouwen te doen.
Dus wulpse meiden, dit is jullie kans!
pi_41122351
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:46 schreef yvette1982 het volgende:
Barry en zijn vrienden zitten nog tot maandag in Sunny beach. Als er nog meiden zijn die deze leuke groep wil leren kennen dan hoor ik dat graag. Waarschijnlijk nog veiliger ook mbt de fuiken die zij in disco's bouwen. En de pils die ze uitdelen. Verder is het constant lachen gieren brullen. Ramon vindt het erg leuk om de partyboydans bij vrouwen te doen.
Dus wulpse meiden, dit is jullie kans!
En jij?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:44:39 #299
83103 yvette1982
pi_41138844
ik behoor al tot de clan.
pi_41193468
Ik ben inmiddels al weer een week of 2 terug van mijn vakantie bij Golden Sands. Mijn ervaring met bulgarije als vakantieland is top. Het weer was mooi, het strand zag er netjes uit vond ik, al zijn wij vooral bij het zwembad van het resort gebleven.

Het resort waar wij zaten (Club Paradise) was nog vrij nieuw en zag er netjes en schoon uit. Er waren grote kamers en er zat een aardige badkamer en keuken bij vond ik. Het zwembad van het park was ook netjes met mooie bomen er om heen, maar het water bleef schoon er lagen geen bladeren in het water. Enige nadeel van die bomen was dat ze nogal wat schaduw veroorzaakten waardoor een plekje in de zon naast het zwembad niet altijd te krijgen was

Uitgaan kan er ook perfect, er is een straat met een aantal kroegen/discotheken waar je leuk kan stappen. Wij zijn vooral naar de Alarma geweest(een scandinavische disco), maar de andere discotheken waar we geweest zijn waren ook leuk. Wat ik zelf wel een voordeel vond maar niet iedereen zal het daar mee eens zijn, is dat er weinig Nederlanders liepen ik vind dat wel zo leuk kan je tenminste je Engels wat opfrissen en heb je tenminste echt het gevoel dat je op vakantie bent. Anderen die minder bekwaam zijn in het engels zullen dit mischien minder prettig vinden.
Er zijn ook veel jongeren, vooral uit scandinavie, die het er erg gezellig maken. En de gemiddelde Scandinavische vrouw lijkt het toch te winnen van de Nederlandse wat betrefd looks

En voor degene die liever wat relaxen zitten er tientallen strandtentjes en cocktailbarretjes waar je lekker kan hangen bij het strand met een drankje. Wij hingen hier meestal tot een uur of 1 en vertrokken dan richting een disco.

Eten en drinken is er erg goedkoop. Je kan de meest exclusieve drankjes en cocktails bestellen bij de strandtendjes, discotheken en cocktailbarretjes en nog steeds kost het niets in vergelijking met Nederland. Wij hadden het een paar keer nagerekend en de prijs voor een rondje met mixdrankjes is ongeveer een kwart van wat we hier bij onze stamkroeg betalen in Nederland.
Het eten is er ook erg goedkoop, we zijn elke avond uit eten geweest met z;n 6en en waren meestal 50-60 euro kwijt inclusief drankjes bij het eten dus dat is nog geen 10 euro per persoon voor eten en drinken. In Nederland zou je dat geld al kwijt zijn aan alleen de drankjes die we bij het eten hadden
Enige nadeel is wel dat het eten er behoorlijk vet is en niet iedereen kan daar even goed tegen. Bovendien raad ik wel aan om je vlees eerst even te controleren want ze bakken het soms niet lang genoeg waardoor het soms nog niet gaar is.

Iets anders dat opviel is dat de bediening in bulgarije niet echt vlot is. Het maakt haast niet uit waar je besteld bijna overal duurt het behoorlijk lang voordat je je drankjes of je eten eindelijk krijgt. In het hotel hebben we regelmatig een uur of meer moeten wachten op onze tosti's. En de bulgaren zijn ook niet echt sterk in hun Engels wat nog wel eens voor verwarring zorgde.

Kort samengevat:
- mooi weer
- mooie stranden en zwembaden
- leuk uitgaan voor zeer mooie prijzen
- (nog) weinig nederlanders
- goedkoop uit eten
- langzame bediening
- erg aangenaam vakantieland
pi_41247272
Bah bah de tickets ontvangen en we vliegen gewoon pas om 17:45

fijn hoor transavia... en blijkbaar heenweg nog een tussenlanding ook

1ste dag al naar de knoppe
Laladie Laladaaa
  Moderator dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:11:11 #302
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_41289516
Volgende deel met ijzersterke OP: Bulgarije #2

Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')