We zijn van plan vanuit Griekenland over land terug naar Nederland te rijden. Is dit wel veilig? En heeft iemand nog tips voor onderweg?
Alvast bedankt!
Lloret is een van de goedkoopste bestemming van de hele reisgids, en hoeveel je daar uitgeeft ligt helemaal aan jezelf.
Bulgarije is wel een vakantie-land trouwens. Ben er nooit geweest, maar heb het wel in de gidsen zien staan en het klinkt niet verkeerd allemaal.
Dit schijnt ook niet al te duur te zijn en je kan er schijnbaar perfect stappen. Wij hadden hier ook bijna een reis heen geboekt, alleen een vriend wilde niet, dus ging het niet door.
Nu gaan we naar Rimini!
Als er alleen maar gezopen wordt kan een vakantie natuurlijk wel duur uitpakken en daar Lloret de Mar een badplaats is, zal het ook duur worden. Voor 17-jarigen voldoet Lloret overigens prima.
quote:Hier ben ik het niet echt mee eens. Ik ben afgelopen jaar naar Hongarije geweest en idd het verblijf en eten was niet echt duur, maar let op : de prijs van het drinken is gewoon Europees, een biertje kostte tussen de 330 en 350 forint dat is dan ¤ 1,50 ŕ 1,60. Dus denk je naar Siófok te gaan vanwege het goedkope stappen, dan kan je beter thuisblijven en een kratje kopen bij de supermarkt.
Op dinsdag 14 januari 2003 17:38 schreef Oorlog84 het volgende:
Wat dacht je van Siofok, Hongarije?Dit schijnt ook niet al te duur te zijn [...]
Maar over Bulgarije, ik zit er namelijk zelf ook over na te denken. Het moet een vakantieland in opkomst zijn, net zoiets als Turkije eerst was. Er moeten aardig wat Europeanen zitten en wat rijke Russen, Bulgaren etc.
quote:prijs maakt mij niet zo veel uit maar ik moet de anderen er even van overtuigen dat Lloret niet zo extreem duur is als zij denken (en/of dat Bulgarije niet zo is als wat zij er van verwachten)
Tjah, als Lloret al te duur is dan kun je beter een paar dagen naar Renesse gaan denk ik.
quote:Bulgarije is vliegen, Lloret kun je met de bus heen als je wilt. Dat is al een prijsverschilletje.
Op woensdag 15 januari 2003 14:25 schreef Whiteguy het volgende:[..]
prijs maakt mij niet zo veel uit maar ik moet de anderen er even van overtuigen dat Lloret niet zo extreem duur is als zij denken (en/of dat Bulgarije niet zo is als wat zij er van verwachten)
quote:we wilden allebei sowiezo met vliegtuig .. welke het ook wordt.. lloret kwamen we op 350 pp met vliegtuig en 8 dagen overnachten, bulgarije 700 pp, naar mijn mening is bulgarije dus ook helemaal niet goedkoper; maar ik lijk ze daar niet van te kunnen overtuigen
Bulgarije is vliegen, Lloret kun je met de bus heen als je wilt. Dat is al een prijsverschilletje.
Als je het puur qua reis bekijkt dan is Bulgarije wat duurder als Lloret met de bus. En het uitgaan zal in de toeristische uitgaansgebieden in Bulgarije ook niet meer spotgoedkoop zijn, die tijden zijn toch wel een beetje voorbij.
quote:Je moet gewoon kiezen wat je het leukste lijkt, en niet op een paar euro's meer of minder kijken. Krijg je later altijd spijt van.
Op woensdag 15 januari 2003 18:03 schreef Whiteguy het volgende:[..]
we wilden allebei sowiezo met vliegtuig .. welke het ook wordt.. lloret kwamen we op 350 pp met vliegtuig en 8 dagen overnachten, bulgarije 700 pp, naar mijn mening is bulgarije dus ook helemaal niet goedkoper; maar ik lijk ze daar niet van te kunnen overtuigen
Verschil is nu al 350 pp op de reis. Ok, in Lloret zal het stappen wat duurder zijn, maar je hebt nu al een speling van 350 euro pp, daar kun je toch wel redelijk wat voor drinken.
quote:Al is dit bricht veels telaat,..... toch ff toelichten
Op woensdag 22 januari 2003 17:40 schreef Whiteguy het volgende:
hmz.. wordt dus met 4 man en de rest naar bulgarije..
dan moeten ze het zelf maar weten ik ga iig lekker feesten op lloret
Bulgarije is wel degelijk goedkoper !!!
Je moet alleen weten waar je wezen moet !
Ik als half Bulgaar heb me daar meerderelijke malen weken vermaakt met 100 tot 150 Guldens perweek. (guldens rekent makkelijker). Ga jij met een goedkope reis naar het strand, dan ben je idd DUUR uit. Dan betaal je voor de toeristen prijs. Weet jij de weg daar een beetje, of ga je zelf wat op onderzoek uit, dan kan je dus al veeeeeeeel goedkoper uit zijn. Ga je wat verder het land in, dan ben je al geheeeeeeel goedkoper uit.
Op het strand kost een blikje/glas cola net zo duur (of duurder) dan hier, verder het land in waar minder toeristen komen. is alles de Bulgaarse prijs. Ook het uigaans leven daar is veel beter dan hier ! openlucht disco's voor de disco gangers, en rock café's voor de metal heads.
Zoek het strand op, en reis eens het land wat in ! Bulgarije is ook een mooi land om te zien.
quote:Wat raad je aan om heen te gaan?
Op maandag 11 augustus 2003 17:32 schreef Shadow_Smile het volgende:[..]
Al is dit bricht veels telaat,..... toch ff toelichten
Bulgarije is wel degelijk goedkoper !!!
Je moet alleen weten waar je wezen moet !
Ik als half Bulgaar heb me daar meerderelijke malen weken vermaakt met 100 tot 150 Guldens perweek. (guldens rekent makkelijker). Ga jij met een goedkope reis naar het strand, dan ben je idd DUUR uit. Dan betaal je voor de toeristen prijs. Weet jij de weg daar een beetje, of ga je zelf wat op onderzoek uit, dan kan je dus al veeeeeeeel goedkoper uit zijn. Ga je wat verder het land in, dan ben je al geheeeeeeel goedkoper uit.
Op het strand kost een blikje/glas cola net zo duur (of duurder) dan hier, verder het land in waar minder toeristen komen. is alles de Bulgaarse prijs. Ook het uigaans leven daar is veel beter dan hier ! openlucht disco's voor de disco gangers, en rock café's voor de metal heads.
Zoek het strand op, en reis eens het land wat in ! Bulgarije is ook een mooi land om te zien.
quote:Vraag de reis buro naar een hotel IN Varna of Bourgas zelf, dus niet in 1 van de zogenaamde vakantie plaatsen. en probeer eens met een lokale reis, naar Velico Turnovo te gaan voor een paar daagjes, dat is een studenten stad, waar je zeker veel lol kan hebben. Mischien dat het reis buro er al connecties heeft.
Op maandag 11 augustus 2003 18:39 schreef Wutangtony het volgende:[..]
Wat raad je aan om heen te gaan?
Mocht je in Velico Turnovo komen, vraag gewoon 1 van de jongere op straat waar je disco's kan vinden. er komen en gaan daar best veel disco's in korte tijd.Durf je dat niet, vraag het gewoon aan 1 van de dames van het hotel, die weten ook wel waar je moet wezen.
Ik denk dat je daar meer aan hebt, dan dat je alleen op een toeristen strands zit tussen de NIET Bulgaren en waar je gewoon Nederlands prijzen voor je eten en drinken betaald.
Ik denk dat je meer lol zal hebben tussen de Bulgaren dan de dronken toeristen.
1 ding,. het is daar niet zoals lorette
Alvast badankt voor de reacties
quote:Mooie vrouwen (ervaring), ben er nog niet geweest (gaat vast wel gebeuren), foto's die ik heb gezien maken me zeker nieuwsgierig
Op woensdag 21 januari 2004 17:23 schreef Ella het volgende:
Het is weer tijd om lekker de reisgidsen door te kijken en mn oog viel op mooie hotels aan de zwarte zee in Bulgarije..Zag er zeer relaxt uit en we willen pas in September dus daar nog goed weer.
Zijn er mensen met ervaring die in Bulgarije op vakantie zijn geweest[en t liefst dan ook aan de zwarte zee..]Wat waren je ervaring?Welk hotel zat je en is dat aan te bevelen??Ik ben zeer benieuwd!!Laat me alles maar horen!!Alvast badankt voor de reacties
Er is volop cultuur (kloosters, kastelen) om te bezichtigen als je niet de hele dag aan het strand wilt liggen... Bovendien is het er spotgoedkoop (als ze merken dat je toerist bent is het wel duurder, maar dan nog). Ik zat bij mijn vriendin in Varna, dus over hotels weet ik niks helaas...
Bussen zijn erg goedkoop, en rijden iig binnen de grote steden en naar toeristische attracties vrij regelmatig.
Nadelen:
- Cyrillisch schrift, je kunt NIKS lezen. Men spreekt nauwelijks Engels, maar vaak wel Duits...
- Ze kunnen niet autorijden... en er zitten gaten in de weg... dus uitkijken als je een auto huurt
Succes!
quote:owja, bijna vergeten
Op woensdag 21 januari 2004 17:25 schreef Praag het volgende:Mooie vrouwen (ervaring)
Ivo
Blagodarja = Dank je wel
Dobro utro = Goeiemorgen
Celuvka = Kusje
Az iskam da pravja ljubov s teb = Ik wil de liefde met je bedrijven
Chao = Doei
Leka nosht = Welterusten
Blagodarja en pravja kan je ook zo schrijven: Blagodarq/ pravq
Voor ch gebruiken ze ook wel eens 4 en voor sh 6
Voorbeeld: 4ao/ Leka no6t
quote:Vorig jaar een week naar Sofia geweest. Kan me wel aardig aansluiten met wat hier verder in het topic vermeld wordt, hoewel Sofia er volgens mij wel iets beter uitziet dan de rest van het land.
Op maandag 26 januari 2004 14:08 schreef Ella het volgende:
Ik geef em ff weer een schopje omhoog want ik hoop dat er toch meer mensen zijn met Bulgarije ervaringen!!!
quote:stadje
Op maandag 26 januari 2004 15:51 schreef travelman het volgende:Varna is ook een leuk stadje
Hoewel ik moet zeggen dat Varna je niet het gevoel van een hele grote stad geeft... is wel apart eigenlijk
quote:Ik had het qua stad ook al na een dag of 3 gezien idd. Ik was er alleen om andere redenen.
Op maandag 26 januari 2004 15:51 schreef travelman het volgende:
Ik ben 3 dagen in Sofia geweest, het is een leuke stad, maar langer hoef je er niet te blijven.
Ja dit zou ik graag ook wel willen weten. Volgende zomer misschien richting Bulgarije..quote:Op zondag 8 augustus 2004 15:29 schreef HarigeKerel het volgende:
Zijn er nog mensen deze zomer naar Bulgarije geweest?
Hoe prijzig is Varna bv qua eten/drinken/uitgaan vergeleken Spanje en Nederland?![]()
Ik wil nog wel even weg eigenlijk en heb geen zin in de landen die ik al wat beter ken en Bulgarije ken ik amper dus dat leek me wel aardig
Lopen daar veel hoeren rond (opdringerig) of ook veel Bulgaarse toeristen? wat zou de gemiddelde leeftijd van toeristen daar zijn?
Heb niet zo'n zin om tussen de oude Duitse mannetjes en piepjonge hoertjes te zitten
Zat jij in Varna zelf of zat jij ook op Goudstrand. Wat was je hotel? Ik ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die Sofia hebben gecombineerd met een aantal dagen strand?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 10:30 schreef travelman het volgende:
De toeristen zitten in Varna vnl. aan het 'Goudstrand', iets ten noorden van de stad. De stad zelf viel me mee en het is er ook erg goedkoop!! 's Avonds kun je er ook relaxed uitgaan aan de strandboulevard (barretjes, disco's). Iets buiten het centrum zelfs een erg mooie loungebar gevonden....
Het weer was bij ons 2 weken 30 graden, dus dat is allemaal nogal subjectief en afhankelijk van de periode waarin je gaatquote:Op woensdag 25 mei 2005 14:32 schreef sjimz het volgende:
Ik ben er vorig jaar geweest.. De hotels waren nog in aanbouw..Het weer was ronduit slecht..Het centrum viel tegen..Toch heb ik het goed naar mijn zin gehad daar
Dat is waar.. maar in Augustus verwacht je geen dagen regen he en dat je hotel onderloopt?quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:35 schreef Michellus het volgende:
[..]
Het weer was bij ons 2 weken 30 graden, dus dat is allemaal nogal subjectief en afhankelijk van de periode waarin je gaat
Wat doen die dan dat je er op voor moet passen? Zijn ze zo agressief dan? Het is toch gewoon een kwestie van wel of niet willen (betalen)?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:12 schreef Wibi.nl het volgende:
Voor de jongeren onder ons: toplocatie met goede discotheken en goedkope drank. Pas alleen op de hoertjes diep in de nacht.
Ik kan de namen van die discotheken en barretjes niet echt meer herinneren. Mania was groot, volgens mij met hier en daar wat lokale maffia, maar daar heb je geen last van. XL Disco vond ik ook wel lachen. Al met al leuke en mooie nieuwe tenten. Ik heb op Turkije na veel plekken gezien in Zuid-Europa en vond Bulgarije één van de toppers!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:05 schreef BramK het volgende:
Wat zijn de betere disco's/bars ? Lazur, Mania, Orange, Soho,Iceberg,....?
Voornamelijk zijn het mensen van Scandinavie, Duitsland en de buurlanden (Rusland, Joegoslavie) zeker die er zijn ?
haha nou veel plezier daar...denk dat wij wel goed zitten dan down and dirty in Sunny beachquote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:57 schreef Erasmusch het volgende:
over 2 wekies naar Golden Sands, volgens een Bulgaarse vriend de upperclass versie van Sunney Beach...
![]()
Varna is de 3e stad van Bulgarije, genoeg te zien. Nessebar schijnt ook bijzonder te zijn, maar ben ik niet geweest.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:15 schreef DIA het volgende:
ligt het ver van bezienswaardige steden af?
Ja, als ze zien dat je uit het westen komt gaan ze geld aan je proberen te verdienen. Maar dat is met meer dingen zo. Verder aardig volk die oostblokkers.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 18:35 schreef timbob het volgende:
en spreek vantevoren een prijs af met de taxi.
hoe laag het ook lijkt.
Scooters huren was voor de meesten al te vermoeiendquote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:32 schreef timbob het volgende:
scooter huren en een end wegcrossen
dat hadden wij gedaan
zo zie je ook nog 's hoe de echte dorpjes zijn.. arme huisjes met kapotte muren en een gloednieuwe kerk
ipv alleen die grote witte hotels en cocktailbars overal.
oh, en natuurlijk trabantjes en geblindeerde mafiamercedessen
de zouk was wegquote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:39 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Scooters huren was voor de meesten al te vermoeiend![]()
idd, een Bulgaar die er 1 zomer niet was geweest herkende het al bijna niet meer terug. Ze hebben hele resorts uit de grond gestampt.
Was dit voor golden sands of sunny beach.........quote:Op donderdag 21 juli 2005 10:36 schreef coltje87 het volgende:
......
Als jullie nog tips hebben, hoor ik ze graag. Nog 10 dagen!
http://www.beachbulgaria.com/
Heheh, als ik dit zo allemaal lees, zijn onze vakantiebestemmingen van de laatste 4 jaar echt TE doorsnee... 2x Siofok, daarna Rimini, vorig jaar Chersonissos, en dit jaar willen we naar Zonnestrand..quote:Op dinsdag 14 januari 2003 17:38 schreef Oorlog84 het volgende:
Wat dacht je van Siofok, Hongarije?
[...]
Nu gaan we naar Rimini!![]()
Zelf niet mee in aanraking geweest, maar verhalen van een kennis gehoord dat je er inderdaad geen reet van hoeft te verwachten. Er was bij haar ingebroken in het appartement en dan moet je langs voor een briefje voor de verzekering. Maar ze laten je rustig twee dagen zitten in een wachtruimte terwijl ze verveeld naar een tv zitten te kijken. Alleen als je vreselijk stennis schopt (of geld biedt, of van de maffia bent) doen ze misschien wat.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:23 schreef jackzonz het volgende:
ook iemand die in aanraking is geweest met politie ofzo? want m`n ouders zeggen dat de politie zo corrupt als de neten is in Bulgarije..
Wat jij bedoeld is Golden Sands, Sunny Beach ligt een kilometer of 20 boven Burgasquote:Op donderdag 19 januari 2006 17:51 schreef travelman het volgende:
In Varna (6 km te zuiden v.h. Zonnestrand, meen ik) kun je erg goed uitgaan:er is een lange boulevard met cafe's, barretjes, restaurants en disco's. Ik heb me er goed vermaakt; daar kwam je trouwens erg weinig toeristen tegen en qua prijzen was het goed te doen (0,5 bier en 0,3 wijn voor¤ 3,-)
meen je niet !! Hoe kom ik daar dan bijquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:56 schreef spurs het volgende:
[..]
Wat jij bedoeld is Golden Sands, Sunny Beach ligt een kilometer of 20 boven Burgas
het blijft natuurlijk een resort, dus toeristisch, maar het is er wel rustiger dan Sunny Beach en vanuit Golden Sands kan je leuke uitstapjes maken. Dat kan vanaf Sunny Beach ook natuurlijk.quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:15 schreef Fiorenza het volgende:
Ik heb voor augustus 2006 Bulgarije Golden Sands in gedachten...
Is dat aan te raden? We zijn nl. niet op zoek naar het enorm toerische zoals bijvoorbeeld Bodrum in Turkije of wat van Zonnestrand gezegd wordt.
OK, bedankt voor de info, na me wat ingelezen te hebben lijkt Golden Sands me wel een goede optie. Heb je tips voor een leuke accomodatie daar?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:32 schreef spurs het volgende:
[..]
het blijft natuurlijk een resort, dus toeristisch, maar het is er wel rustiger dan Sunny Beach en vanuit Golden Sands kan je leuke uitstapjes maken. Dat kan vanaf Sunny Beach ook natuurlijk.
Maar in Bulgarije is het sowieso wat rustiger op de toeristische gedeeltes dan in landen als Spanje en Turkije. Het is nog niet echt ontdekt door het "grote publiek", maar dat zal met de tijd wel komen
wat je kan verwachten ? Spotgoedkope prijzen, mooi weer en vette feestjes !quote:Op woensdag 3 mei 2006 18:29 schreef dramslag het volgende:
ik ga 15 dagen naar het zonnestrand. 1 t/m 15 augustus.
Geen idee wat ik daar kan verwachten. in augustus zijn het trouwens vrij hoge temperaturen.
Autorijden is Bulgarije is prima te doen. Soms wel rare gaten in de weg, maar als je een beetje alert bent, zie je die op tijd. Wel veel politiecontrole op snelheid, dus let daar op! Let bij het huren van de auto er wel op, dat je geen versleten barrel krijgt, maar dat hangt sterk af van de verhuurmaatschappij, denk ik. In twee weken is die route prima te doen. Onderweg zijn er ook leuke bezienswaardigheden als Plovdiv, Veliko Tarnovo etc. Als je naast de steden ook het platteland goed wil verkennen, is een auto nodig, beperk je je tot de grotere plaatsen dan kun je ook prima af met trein of bus. dat is daar goedkoop en prima in orde.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:51 schreef misteriks het volgende:
wooow, méér intresse dan ervaring hier.
Toch eens proberen :
Kan iemand vertellen hoe het is om het binnenland van Bulgarije met een huurauto te becruisen?
Bedoeling is om sofia-varna/burgas-sofia in een 2tal weken te "kennen".
Iemand suggesties?
Ik weet eigenlijk niet hoe ze in Bulgarije tegenover homoseksualiteit staan.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:58 schreef yvette1982 het volgende:
Ik ga met vrienden waarschijnlijk ook een all-in vakantie in Bulgarije boeken. Zijn er nog aanraders qua hotels die goed eten hebben, bij een leuk strand en dicht bij het uitgaansgebied. Zijn er ook nog leuke tenten met veel lokale schoonheden? Een lekkere Bulgaarse om mee te stoeien is altijd wel leuk toch. En zweeds mokkels zijn ook zeker heerlijk.
Zitten die allemaal in het gebied van het goudstrand of ook in Albena? Ik geloof dat goudstrand meer iets is voor jongeren die van stappen en flirten houden.
maar ik ga ook met vele hippe vrienden. Die slaan ook altijd graag een leuke meid aan de haakquote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:22 schreef dramslag het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet hoe ze in Bulgarije tegenover homoseksualiteit staan.
Ik zou geen All In boeken,omdat het eten kan tegen vallen in hotels en bij een lokaal restaurant eet je al voor ¤ 7.50 een 3 gangen diner incl drank! En de lokale chicks vond ze tegen vallen, maar maybe zijn ze leuker aan de kustquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:58 schreef yvette1982 het volgende:
Ik ga met vrienden waarschijnlijk ook een all-in vakantie in Bulgarije boeken. Zijn er nog aanraders qua hotels die goed eten hebben, bij een leuk strand en dicht bij het uitgaansgebied. Zijn er ook nog leuke tenten met veel lokale schoonheden? Een lekkere Bulgaarse om mee te stoeien is altijd wel leuk toch. En zweeds mokkels zijn ook zeker heerlijk.
Zitten die allemaal in het gebied van het goudstrand of ook in Albena? Ik geloof dat goudstrand meer iets is voor jongeren die van stappen en flirten houden.
Waarom noemen we het land Bulgarije in plaats van de Bulgaarse naam?quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:45 schreef Erasmusch het volgende:
Waarom noemen ze het opeens Goudstrand/Zonnestrand en niet 'gewoon' Golden Sands of natuurlijk de Bulgaarse naam
Maar dit is helemaal vaag. Vorig jaar was het nog Sunny Beach en nu opeens Zonnestrand.quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:48 schreef dramslag het volgende:
[..]
Waarom noemen we het land Bulgarije in plaats van de Bulgaarse naam?![]()
Maar door het gedoe met Goud- en Zonnestrand vergeet ik de hele tijd naar welk strand ik ga!
Nog maar een keer opzoeken
gogo.nlquote:Op donderdag 1 juni 2006 18:17 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Maar dit is helemaal vaag. Vorig jaar was het nog Sunny Beach en nu opeens Zonnestrand.
Waar heb je geboekt?
maar zonnestrand is leuker dan goudstrand toch?quote:Op maandag 5 juni 2006 16:28 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Bonita is zeker een aanradertje, ik zou wel voor een 3 sterren hotel gaan. Maar ik heb het natuurlijk wel over Goudstrand. Bonita ligt echt op maar 50 meter van het strand, 2 ontzettend leuke (lees lekkere) receptionistes, goede service, goed ontbijt en je kunt er ook tegen betaling dineren maar dat heb ik niet gedaan. Party street is nog geen 5 minuten lopen, daar vind je een aantal discotheken en andere tentjes.
Wie naar Goudstrand gaat: zeker gaan eten bij Ambassador, de ober daar heeft 2 keer voor ons uitgezocht en hij kwam met onwijs lekker eten aanzetten!
Winkelen in Varna is een aanrader. Vooral afdingen op de taxi's, ze roepen wel dat ze je brengen voor 20 levs maar de absolute bodem is 12 lev. Dus als je minder wil betalen moet je gewoon zeggen dat iemand anders je wel voor 14 kan brengen.
Een nadeel van Goudstrand is wel de vele proppers. Ze blijven je volstoppen met foldertjes, daar werd ik wel heel erg moe van.
Ik ga deze zomer naar dit hotel. Mij lijkt ie ook niet verkeerdquote:Op maandag 5 juni 2006 17:46 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
maar zonnestrand is leuker dan goudstrand toch?
ik zie Hotel Baikal wel als optie. Iemand die daar een mening of referentie over heeft?
ik vertrek 1 dag laterquote:Op maandag 5 juni 2006 19:35 schreef Roynaldinho het volgende:
31 juli
Nee, je hoeft niet naar Varna. Dat is 20 km van het strand, en op dat strand zijn disco's, coctailbars met zwembad, karaokebars, stripclubs, etc.quote:
Dat meen je niet? Stripclubs?quote:Op maandag 17 juli 2006 13:19 schreef Olio het volgende:
[..]
Nee, je hoeft niet naar Varna. Dat is 20 km van het strand, en op dat strand zijn disco's, coctailbars met zwembad, karaokebars, stripclubs, etc.
Btw, die proppers zijn lief.![]()
Ja maar dat zit vol met toeristen. Disco's en kroegen met lokale lui zijn vaak veel leuker. Dus die wil ik ook wel opzoeken. Dat moet dan vrees ik in Varna of wellicht zijn er nog wat dorpjes steden in de buurt.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:19 schreef Olio het volgende:
[..]
Nee, je hoeft niet naar Varna. Dat is 20 km van het strand, en op dat strand zijn disco's, coctailbars met zwembad, karaokebars, stripclubs, etc.
in welke plaats ligt de velvet? Die tent lijkt me erg cool.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:30 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Klopt, het strand is hierin Goudstrand heel mooi! Je kunt voor 25 euro je een uur laten masseren door lekkere wijven (goedkoper bij het hotel trouwens), veel watersporten (parasailen, jetski, waterfietsen, banana en noem maar op). Er zitten wel veel kwallen in het water in sommige gedeelten van de zee hier maar misschien is dat anders in Sunny beach.
Eten heb je absoluut niet 3 gangen voor 7,50. We hebben net een pizza gegeten met sinaasappelsap en ice tea, kost 22,50 levs, dus omgerekend zo'n 11 eurootjes. De lokale chicks zijn wel ontzettend mooi. Mijn vriend en ik kijken onze ogen uit. In Velvet (2 levs entree en redelijk geprijsde drank) staan een aantal mooie dames. Voor 10 leva (5 euro dus) krijg je er een lapdance bij. Van de 6 dames waren er 3 echt echt echt ontzettend mooi. Weinig van die spitse slavische trekjes in het gezicht, ze zien er allemaal gezond uit.
Sunny beach is trouwens maar zo'n 100 kilometer verderop, bij Burgas. Wat me verder nog opviel: ontzettend veel personeel voor de relatief weinig toeristen. Dus je eten is binnen no time klaar.
dat zijn ook spetters.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:40 schreef yvette1982 het volgende:
maar dat zijn allemaal hoeren dus. En de gewone bulgaarse meiden?
Ik heb het hier over goudstrand, daar zijn er wel een paar. Ben er niet binnen geweest, dus inhoudelijke vragen kan ik helaas niet beantwoorden.quote:
alleen die linker op de 5e ziet er een beetje leuk uit.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:15 schreef Olio het volgende:
[..]
Ik heb het hier over goudstrand, daar zijn er wel een paar. Ben er niet binnen geweest, dus inhoudelijke vragen kan ik helaas niet beantwoorden.
Zoals al eerder gezegd, Bulgarije doet zijn best om het toerisme op gang te krijgen. Het is nog steeds een relatief arm land, en wil je bijvoorbeeld een mbo opleiding volgen, zul je bij moeten verdienen. Er is veel personeel aanwezig voor alle diensten.
Zo ook bij die proppers (of runners) die je naar de disco's, coctailbars etc. proberen te loodsen. Het barst ervan, maar het blijft natuurlijk wel een hondebaan. Ze mogen amper uitrusten, de hele dag staan en veel mensen zullen geiiriteerd reageren, zoals whoopsydaisy. Maar ik vond de meeste erg vriendelijk, en heb er veel schik mee gehad.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geweldig 1,5 euro voor 1/2 liter Stella Artois!quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:16 schreef BramKVO het volgende:
dirkjan, denk dat er in vele bulgarijetopics al genoeg gezegd is over Sunny Beach hé. Zoals ik al gezegd heb, het uitgaan is er zeer goed, spotgoedkoop (1,5 euro voor 1/2 liter Stella Artois, 2 euro voor cocktails), disco Lazur is de coolste disco (met buitenzwembad), gans de nacht happy hours, weinig Nl'ers, .... Dat is het zowat
Succes als je in Nessebar zit en vraagt of je dan in Varna moet stappen...... Nessebar is een schiereilandje voor de kust van Sunnybeach! Anderhalf uur van Varna, dus geluk ermee.quote:Op zondag 16 juli 2006 18:08 schreef BlaineDeMono het volgende:
Ik ga van 20 juli t/m 3 aug, Nessebar.![]()
Kan je daar ook een beetje goed uitgaan of moet je dan meer naar Varna ofzo?![]()
Varna is een havenstad, met een eigen strand waar het 's avonds echt goed vertoeven schijnt te zijn met een paar leuke openluchtdiscotheken. Maar zoals ik in me vorige berichtje zei Varna ligt niet in de buurt van Sunny Beach/Nessebar. Golden Sands ligt wel in de buurt van Varna, is een minuut of 15 met de taxi.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:19 schreef Olio het volgende:
[..]
Waarom is alleen kut?quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:08 schreef Erasmusch het volgende:
Alleen is kut, Varna was wmb de mooiste avond met idd die openluchtdiscotheken, minder toeristen en nóg lagere prijzen.
Whahaha, wie weet?quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:14 schreef Erasmusch het volgende:
Lijkt mij
Je maakt wel vrienden natuurlijk, maar toch, het is geen backpacken ofzo. Ging hij niet gewoon op hoerenjacht?
Denk t niet, weinig opstootjes gezien, ook minder NLers dan in andere badplaatsen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:19 schreef BlaineDeMono het volgende:
PS. Is het gevaarlijk in je eentje?
Ik bedoel eigenlijk meer dat ze je dan wellicht eerder proberen te bestelen?quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:27 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Denk t niet, weinig opstootjes gezien, ook minder NLers dan in andere badplaatsen.
Misschien kun je dat beter aan die maat vragenquote:Op woensdag 19 juli 2006 20:30 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk meer dat ze je dan wellicht eerder proberen te bestelen?![]()
Wat voor avontuurtje? Vrouwtje pakken?quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:40 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Misschien kun je dat beter aan die maat vragenVolgens mij valt het wel mee met de criminaliteit, zeker als je een beetje uitkijkt. Heb zelf daarom bv een avontuurtje op t strand laten schieten, omdat er de hele tijd zon freak op n afstandje bij ons bleef. Geen zin om gerold te worden met mn broek op mn knieen.
Heb er wel spijt van dat we niet meer excursies etc hebben gedaan en pas zo laat Varna 'ontdekten'. Maar ja, met all inclusive blijf je toch n beetje hangen
Ja, maar die aandringende hoeren (wat ook wel lachen is als je dronken bent), zorgen er ook voor dat je toch een beetje wantrouwend bent tov alle Bulgaarse meiden. Volgens een Bulgaarse vriend was het 100% veilig geweest, die freak was waarschijnlijk een schoolvriend van haar en als ze goed Engels spreken zijn het meestal meisjes die daar op de HBO/uni zitten of zelf vakantie vieren. En daar heeft ie me nog wel een paar x aan herinnerdquote:Op woensdag 19 juli 2006 20:51 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Wat voor avontuurtje? Vrouwtje pakken?![]()
Daar heb ik nou al zo veel over gehoord ja!quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:59 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Ja, maar die aandringende hoeren (wat ook wel lachen is als je dronken bent), zorgen er ook voor dat je toch een beetje wantrouwend bent tov alle Bulgaarse meiden.
Ik denk dat je je daar in je uppie ook wel aardig kunt vermaken hoor. Maar het zal wel wat saaier zijn.quote:Op woensdag 19 juli 2006 22:37 schreef BlaineDeMono het volgende:
Jezuuuuuuus, die son-of-a-bitch maat van mij heeft op het allerlaatste moment (15 min geleden)
afgebeld. Hij wil niet meer die lamzak!
Het geld heeft ie al aan me teruggegeven.
Kan ik lekker alleen gaan verdomme!![]()
Of is dat ook wel leuk?![]()
Dan blijft er toch eentje overquote:Op woensdag 19 juli 2006 19:48 schreef BlaineDeMono het volgende:
Ik ga nu met 2 maten,
Des te meer vrouwen voor hem, toch?quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:59 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Dan blijft er toch eentje over
Wel een jodenkutstreek
in Bulgarije gebruikt men nog kralen en knopen om te betalen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:18 schreef wayeax het volgende:
Ik ga binnenkort ook met vrienden naar bulgarijeen wat ik me afvroeg, hebben jullie hier in Nederland ergens geld gewisseld, of daar in het hotel/ op het vliegveld, of gewoon gepind in de stad?
dat geloof ik graag.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:14 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Velvet is te vinden in Golden Sands, echt een aanrader Yvette!
Kleine 2 uurtjes dus succes.quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:13 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
dat geloof ik graag.
ik baal daarom ook dat ik in Sunny beach zit. En dat lijkt me niet aan te rijden naar golden sands voor ff te stappen.
heb ook zoiets meegemaakt, alleen zijn we wel nog met 4 (ipv met 6)quote:Op woensdag 19 juli 2006 22:37 schreef BlaineDeMono het volgende:
Jezuuuuuuus, die son-of-a-bitch maat van mij heeft op het allerlaatste moment (15 min geleden)
Sunny Beach is beter om te stappen dan Golden Sands ...quote:Op donderdag 20 juli 2006 20:13 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
dat geloof ik graag.
ik baal daarom ook dat ik in Sunny beach zit. En dat lijkt me niet aan te rijden naar golden sands voor ff te stappen.
Zo kort maar?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:24 schreef Dos37 het volgende:
Ik ga ook naar Sunny beach. 3 augustus t/m 11 augustus. Heb er zin in
Je hebt overal pinautomaten, zeker in resorts als Golden en Sunny beach. Da's redelijk goedkoop, ik dacht dat je, als je 200 levs pint, dat er dan 100 euro afgeschreven word (eind mei/begin juni).quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:18 schreef wayeax het volgende:
Ik ga binnenkort ook met vrienden naar bulgarijeen wat ik me afvroeg, hebben jullie hier in Nederland ergens geld gewisseld, of daar in het hotel/ op het vliegveld, of gewoon gepind in de stad?
Die staan hier: [Zomer 2006] Bulgarije - SunnyBeach, GoldenSands etc.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 19:31 schreef yvette1982 het volgende:
Zijn er al tips over leuke disco's en barren. Waar kan je lekkere en goedkope cocktails halen?
In welke disco's en op welke dagen in Sunny beach of omgeving stappen de Bulgaarse meiden? IS dat bij de grote populaire disco's in sunny beach of stappen die juist in een stadje of dorpje in de buurt?
Ik heb me reis ook geannuleerd.quote:Op woensdag 19 juli 2006 22:37 schreef BlaineDeMono het volgende:
Daar zaten wij vorig jaar. Of bij Excelsior. Zijn iig van dezelfde eigenaar.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:30 schreef Tharalom het volgende:
Golden Sands, Hotel Sunrise.
10 dagen all inn, vertrek op 10 september! Inclusief alle verzekeringen, tax, e.d 425 euries!!
Heb er veel zin aan!
Ja dat klopt! Hoe vond je het? Leuke vakantie gehad?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:09 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Daar zaten wij vorig jaar. Of bij Excelsior. Zijn iig van dezelfde eigenaar.
Prima. Ze liggen tegenover elkaar en je kan bij beiden eten/drinken. Ligt op loopafstand van het centrum en het strand. Dus ook niet te veel geluidsoverlast. Eten was redelijk en bediening vriendelijk. Kamer ruim en schoon, goede arico, tv etc. Kan het zeker aanraden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:28 schreef Tharalom het volgende:
[..]
Ja dat klopt! Hoe vond je het? Leuke vakantie gehad?
Das leuk om te horen, bedankt!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:41 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Prima. Ze liggen tegenover elkaar en je kan bij beiden eten/drinken. Ligt op loopafstand van het centrum en het strand. Dus ook niet te veel geluidsoverlast. Eten was redelijk en bediening vriendelijk. Kamer ruim en schoon, goede arico, tv etc. Kan het zeker aanraden.
Dan zou ik hier maar niet lezen.. Jullie zullen het zien! En met al die scandinavische meiden komen ook de blond-liefhebbers aan bod.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:12 schreef SHE het volgende:
Ik wil NIETS, maar dan ook NIETS!!!! horen over de bulgaarse schonen![]()
Ik wacht..quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:26 schreef BlaineDeMono het volgende:
Morgen ga ik een nieuw MEESTERLIJK topic openen over hoe het was (net terug vandaag!)!!!
En bedankt...die info had ik net nodigquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:45 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Dan zou ik hier maar niet lezen.. Jullie zullen het zien! En met al die scandinavische meiden komen ook de blond-liefhebbers aan bod.
Kon het niet latenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:46 schreef SHE het volgende:
[..]
En bedankt...die info had ik net nodig![]()
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:12 schreef SHE het volgende:
Het eten is bv niet fantastisch, maar goede prijs/kwalitiet verhouding. En anders zoek je voor n paar euro een pizzeria op. Uitgaan is zoals je hierboven al hebt kunnen lezen. Veeeeel Scandinaviers, redelijk wat Engelsen en Duitsers en n paar Nederlanders. Ik zou ook zeker 1 nacht naar Varna gaan.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:01 schreef Tharalom het volgende:
[..]
Das leuk om te horen, bedankt!![]()
Ik had er namelijk niet zulke hele hoge verwachtingen van, omdat de reis ook behoorlijk goedkoop was. En hoe is het uitgaan daar? Is dat ook wel iets voor twintigers (ben zelf 25) of zijn het echt Salou-achtige toestanden?
hoezo?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:12 schreef SHE het volgende:
wat heeft bulgarije met roemenie te makenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:05 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
zal wel iets met haar Roemeense achtergrond te maken hebben.of toch iets anders?
hm, eigenlijk dacht ik al dat dat het was. Gniffel.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 21:59 schreef SHE het volgende:
[..]
wat heeft bulgarije met roemenie te maken![]()
maar idd, manlief zit er...en laat hij nu drop dead gorgeous zijn...daar kan zo'n bulgaarse schone natuurlijk alleen maar als een blok voor vallen.
Leest u mee allen? SHE is voor het eerst, oprecht stront en stront jaloers , lovesick en vreselijk openlijk onzeker
Doe ff normaalquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 21:59 schreef SHE het volgende:
[..]
wat heeft bulgarije met roemenie te maken![]()
maar idd, manlief zit er...en laat hij nu drop dead gorgeous zijn...daar kan zo'n bulgaarse schone natuurlijk alleen maar als een blok voor vallen.
Leest u mee allen? SHE is voor het eerst, oprecht stront en stront jaloers , lovesick en vreselijk openlijk onzeker
ik plaag je maar moppie.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 22:45 schreef SHE het volgende:
Oh wacht, het is zaterdagavond...ik vergat even dat dat een moment bij uitstek is om je verre van forums te houden.
Jesus![]()
Jij wel hoor!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 22:36 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
hm, eigenlijk dacht ik al dat dat het was. Gniffel.Bulgaarse vrouwen zijn moeilijk te weerstaan. Het is me al 3 keer niet gelukt!
![]()
Kop op SHE, een dame zoals jij vind zo weer een leuke jongen die wel te vertrouwen is.
Veel plezier!! Laat je even weten hoe het was? Welk hotel zit je?quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:30 schreef wayeax het volgende:
Vanavond in het vliegtuig en dan morgen eens kijken of Goudstrand net zo mooi is als dat hier gezegd wordt![]()
Waar geboekt?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:30 schreef Tharalom het volgende:
Golden Sands, Hotel Sunrise.
10 dagen all inn, vertrek op 10 september! Inclusief alle verzekeringen, tax, e.d 425 euries!!
Heb er veel zin aan!
hehe, en je hebt niet eens foto's van m'n exen gezien, anders had je 3 dagen geleden al gebeld!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:59 schreef SHE het volgende:
That does it
Ik ga NU een belletje plegen !!!![]()
sorry voor mijn kritiek,quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:17 schreef stalker_90909 het volgende:
4 september lekker 10 dagen naar sunny-beach Iberostar hotelletje
Hij heeft zelf gebeldquote:Op woensdag 9 augustus 2006 02:16 schreef -Wolf- het volgende:
hey... het is wel een uur later in BG hoor!![]()
Niet dat dat me ooit heeft tegengehouden om midden in de nacht te gaan bellen.
Hmmm maar ik ga toch echt naar zonnestrand en niet naar goudstrandquote:Op donderdag 10 augustus 2006 01:50 schreef SCwookie het volgende:
[..]
sorry voor mijn kritiek,
gouden strand is TE toeritisch.
verkopen ze een broodje voor 5 euro terwijl het eigenlijk 50 cent kost 1 km meter verderop,
CNN bv. zou zomaar eens gek kunnen doen en de weerberichten op z'n site plaatsen. ik bedoel, het weer is toch ook nieuws?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:58 schreef Erasmusch het volgende:
WEet je wat handig zou zijn? Als er een soort website zou bestaan met weersvoorspellingen voor heel Europa![]()
het kan flink regenen daar, rainy beach.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:36 schreef yvette1982 het volgende:
hoe is het weer eigenlijk in sunny beach en goudstrand?
www.cnn.com/weather, www.wunderground.com, www.weer.nl, www.nu.nl etc etc...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:58 schreef Erasmusch het volgende:
WEet je wat handig zou zijn? Als er een soort website zou bestaan met weersvoorspellingen voor heel Europa![]()
Varna heb ik VERDOMME gemist!!!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:53 schreef SCwookie het volgende:
goudstrand/zonnestrand is eten wel ok(hoger prijs, net zo duur als hier) , maar ik zou 1km verderop gaan, Varna. daar is er een heleboel restaurants, voor 10 euro zeer uitgebreid maaltijden![]()
ook voor disco's moet je naar varna, aan de strand. lijkt een beetje op zandvoort/schevingen.
aan linkerkant discotheken waar ze vaak clubmuziek draaien(oorverdovend lawaai) , aan rechterkant, de strand paviljoenen, klein cafetjes, erg leuk voor romantisch iets samen doen.
ENORM zonde!!!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 21:30 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Varna heb ik VERDOMME gemist!!!![]()
![]()
![]()
ik weet niet waar je dit haalt, maar eten in Sunny Beach is stukken goedkoper dan hier. Tevens is het uitgaan in Sunny Beach ook erg goed, met de zeer mooie en leuke discotheek Lazur. Kan je zat het zwembad induikenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:53 schreef SCwookie het volgende:
goudstrand/zonnestrand is eten wel ok(hoger prijs, net zo duur als hier) , maar ik zou 1km verderop gaan, Varna. daar is er een heleboel restaurants, voor 10 euro zeer uitgebreid maaltijden![]()
ook voor disco's moet je naar varna, aan de strand. lijkt een beetje op zandvoort/schevingen.
Lazur is cool he? Daar ben ik ook vaak geweest in m'n 2e week dat ik daar was!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:37 schreef BramKVO het volgende:
[..]
ik weet niet waar je dit haalt, maar eten in Sunny Beach is stukken goedkoper dan hier. Tevens is het uitgaan in Sunny Beach ook erg goed, met de zeer mooie en leuke discotheek Lazur. Kan je zat het zwembad induiken![]()
Dan zul je wel moeten afspreken want in de zomerdag lopen er daar volgens mij wel een miljoen mensen rond.quote:
In die striptent ernaast zekerquote:Op zondag 13 augustus 2006 12:42 schreef Dos37 het volgende:
Lazur vond ik niet veel aan. XL vond ik veel gaver. Orange zaten wij nog geen 100 meter vanaf met ons hotel dus daar gingen we altijd aftanken om 5 uur als er niets meer te doen was
quote:
Met drie vriendinnenquote:Op zondag 13 augustus 2006 22:52 schreef killerb het volgende:
[..]
Ga je met vrienden/vriendinnen of partner?
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 01:50 schreef SCwookie het volgende:
[..]
waan je daar zich als miljonair![]()
quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:37 schreef killerb het volgende:
Als je niet lijkt op je usericon wil ik wel meeten!
Ok, totdanquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:55 schreef Tharalom het volgende:
[..]
nee daar lijk ik niet op, ik ben namelijk nóg knapper! (Ja, ik weet het, kan bijna niet, maar het is echt zo
)
is mede omdat er ook beroemde of rijke mensen komen uit balkan, je kan zelfs dronken aankomen om 3 uur snacht en alsnog eten laten kokenquote:
En jij?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:46 schreef yvette1982 het volgende:
Barry en zijn vrienden zitten nog tot maandag in Sunny beach. Als er nog meiden zijn die deze leuke groep wil leren kennen dan hoor ik dat graag. Waarschijnlijk nog veiliger ook mbt de fuiken die zij in disco's bouwen. En de pils die ze uitdelen. Verder is het constant lachen gieren brullen. Ramon vindt het erg leuk om de partyboydans bij vrouwen te doen.
Dus wulpse meiden, dit is jullie kans!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |