quote:Bedoel je nou dat vage bekenden jou herkennen ook al is je gezicht onherkenbaar gemaakt?
Op zaterdag 17 januari 2004 01:51 schreef dolledingo het volgende:
Op een feestje tijdens de herfstvakantie ben ik een dronken bui wat gaan friemelen met een dame. Was allemaal leuk en aardig, maar nu heb ik de dag erop gehoord dat er foto's zijn gemaakt terwijl we bezig waren. Nou goed, dat is gebeurt, het was allemaal geinig, vrienden en vriendinnen onder elkaar.. lachen gieren brullen.. nu een paar maand later wordt ik boos opgebeld door de betreffende dame, en ze verteld me in paniek dat een foto van ons op internet circuleerd.. ik was er al bang voor, en ik heb duidelijk met de fotograaf overlegd dat het leuk was voor even en hij had beloofd er geen gekke dingen mee te doen. Onze gezichten zijn weliswaar onherkenbaar gemaakt, fijn is het niet. Ik word overstelpt met mailtjes en telefoontjes van vage bekende, en de dame in kwestie die het minst plezant op de foto staat durft de straat niet meer op. Dat de foto zich verder zal verspreiden, daar kan ik waarschijnlijk niets aan doen, maar in hoeverre kan ik de schuldige van het verspreiden aanpakken?
Verder wel strakke actie
quote:misschien heb je nog nooit een doorstuurmailtje binnen gekregen, dat begint bij één persoon die er een heel verhaal omheen lult.. dat is pietje die aan het friemelen is met truusje.. je weet wel die vent uit groningen... daarnaast is er zo'n priceless tekst opgezet wat mij (ons) niet echt in een net daglicht stelt
Op zaterdag 17 januari 2004 01:52 schreef kLowJow het volgende:[..]
Bedoel je nou dat vage bekenden jou herkennen ook als is je gezicht onherkenbaar gemaakt?
FF serieus:
Hoe komen ze in ***naam aan je mail-adres
quote:doe dat wachten maar in onzin.. ik heb een probleem en ik wil er af
Op zaterdag 17 januari 2004 02:00 schreef kLowJow het volgende:
edit
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 17-01-2004 10:59]
quote:dat lijkt me niet echt relevant.. ik heb min of meer beschreven wat er op de foto's staat en je zult ze vast nog wel eens ergens tegenkomen. Het gaat nu niet om foto, daar kan ik al niks meer tegen doen. Het gaat me meer om hoe nu verder, wat kan ik nog ondernemen. Ik weet dat het mijn eigen schuld min of meer is.. maar de verspreider heeft toch een belofte gebroken.
Op zaterdag 17 januari 2004 02:08 schreef Megumi het volgende:
Krijgen we nog een linkje naar die foto's
quote:Breek jij zijn camera..
Op zaterdag 17 januari 2004 02:14 schreef dolledingo het volgende:maar de verspreider heeft toch een belofte gebroken.
quote:Hij hoorde de volgende dag pas dat er foto's waren gemaakt...
Op zaterdag 17 januari 2004 01:54 schreef ROG het volgende:
Volgens mij heb je geen poot om op te staan, je hebt toestemming gegeven voor het maken, de fotograaf is de eigenaar van de foto's en je hebt alleen een mondelinge overeenkomst..Verder wel strakke actie
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 17-01-2004 10:59]
quote:Goed punt.. tis nu toch al zover, kan je tenminste nog proberen er wat aan te verdienen idd
Op zaterdag 17 januari 2004 02:14 schreef dolledingo het volgende:[..]
dat lijkt me niet echt relevant.. ik heb min of meer beschreven wat er op de foto's staat en je zult ze vast nog wel eens ergens tegenkomen. Het gaat nu niet om foto, daar kan ik al niks meer tegen doen. Het gaat me meer om hoe nu verder, wat kan ik nog ondernemen. Ik weet dat het mijn eigen schuld min of meer is.. maar de verspreider heeft toch een belofte gebroken.
quote:Hm excuus, overheen gelezen, ik vatte het "alles leuk en aardig" uit de OP op als goedkeuring voor het maken van de foto's. My bad.
Op zaterdag 17 januari 2004 02:15 schreef Angeles het volgende:[..]
Hij hoorde de volgende dag pas dat er foto's waren gemaakt...
Blijft nog een moeilijke zaak voor de TS.
quote:degene die de foto's heeft gepubliceert, is zeeeer stafbaar. Geef hem aan bij de politie...tis namelijk SMAAD wat hij pleegt...
Op zaterdag 17 januari 2004 01:51 schreef dolledingo het volgende:
Op een feestje tijdens de herfstvakantie ben ik een dronken bui wat gaan friemelen met een dame. Was allemaal leuk en aardig, maar nu heb ik de dag erop gehoord dat er foto's zijn gemaakt terwijl we bezig waren. Nou goed, dat is gebeurt, het was allemaal geinig, vrienden en vriendinnen onder elkaar.. lachen gieren brullen.. nu een paar maand later wordt ik boos opgebeld door de betreffende dame, en ze verteld me in paniek dat een foto van ons op internet circuleerd.. ik was er al bang voor, en ik heb duidelijk met de fotograaf overlegd dat het leuk was voor even en hij had beloofd er geen gekke dingen mee te doen. Onze gezichten zijn weliswaar onherkenbaar gemaakt, fijn is het niet. Ik word overstelpt met mailtjes en telefoontjes van vage bekende, en de dame in kwestie die het minst plezant op de foto staat durft de straat niet meer op. Dat de foto zich verder zal verspreiden, daar kan ik waarschijnlijk niets aan doen, maar in hoeverre kan ik de schuldige van het verspreiden aanpakken?
Ik zat namelijk vorige week op politiebureau...had een filmpje op me website staan van 2 dames die wat gek deden enzo, en wat belachelijk werden gemaakt...maar die hadden me dus aangegeven wegens 'smaad'...kheb een waarschuwing gekregen...maar dat kwam omdat de dames niet een officele aanklacht hadden ingediend...anders kon ik nog wel eens fliiiinkkkk het bokjes zijn...
quote:mijn moeder is gelukkig behoorlijk open in dit soort dingen.. maar ik zal wel mijn best doen om die foto zo lang mogelijk uit haar buurt te houden.
Op zaterdag 17 januari 2004 02:17 schreef snakelady het volgende:
Ik weet wel zeker dat je geen poot hebt om op te staan, het enigste wat je kan doen is hopen dat mensen ze snel vergeten.
Misschien een lullig vraagje maar heeft je moeder ze ook gezien, want dat lijkt me echt zwaar klote.
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 17-01-2004 14:05]
quote:damn dude, tis ech lekker lullige kutstreek van je 'maat'...
Op zaterdag 17 januari 2004 02:26 schreef dolledingo het volgende:[..]
mijn moeder is gelukkig behoorlijk open in dit soort dingen.. maar ik zal wel mijn best doen om die foto zo lang mogelijk uit haar buurt te houden.
trouwens, je moet trouwens degene aanklagen die de foto op internet heeft gezet....weet je ook wie dat is?
quote:degene die de foto gemaakt heeft zegt nergens iets van af te weten.. hij geeft 1 van zijn huisgenoten de schuld. De foto's staan namelijk op een gezamelijke computer.
Op zaterdag 17 januari 2004 02:30 schreef Stevie_ het volgende:[..]
damn dude, tis ech lekker lullige kutstreek van je 'maat'...
ik zou naar de politie stappen....die maat lacht zich waarschijnlijk nu nog steeds ziek, en beseft niet dat hij wel eens flink de lul kan zijn...trouwens, je moet trouwens degene aanklagen die de foto op internet heeft gezet....weet je ook wie dat is?
Het grootste gezeik krijg je ermee. Al die vrouwen die gaan stalken om ook op de foto te kunnen. ![]()
En dan later komen ze om schadevergoeding.
quote:snap nou ff dat het niet om die foto gaat in dit topic (het gaat er wel om, maar je begrijpt dat ik niet zelf mee ga helpen in het verspreiden er van).. anders had ik hem wel in onzin gepost.
Op zaterdag 17 januari 2004 02:37 schreef Inn0cent het volgende:[..]
ja kom op met die link, TS!
quote:ik snap het wel ,maar ik wil het niet snappen.
Op zaterdag 17 januari 2004 02:43 schreef dolledingo het volgende:[..]
snap nou ff dat het niet om die foto gaat in dit topic (het gaat er wel om, maar je begrijpt dat ik niet zelf mee ga helpen in het verspreiden er van).. anders had ik hem wel in onzin gepost.
- edit: stop met zeuren om een link -
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 17-01-2004 14:07]
quote:ik kan ook gewoon naar bed gaan.. en morgenvroeg constateren dat er weer een hele bende serieuze reacties zijn.. en niet van die puberale
Op zaterdag 17 januari 2004 02:47 schreef NeoDweezil het volgende:
post hem nou gewoon ben je meteen van da gedram af, van mij part wijzig je hem weer met een aantal minuten
quote:ze zijn onherkenbaar gemaakt... dus wat portret???
Op zaterdag 17 januari 2004 02:38 schreef Schepseltje het volgende:
schending van portretrecht is behoorlijk strafbaar
gewoon niet dronken worden dombo...... krijg je ervan....
Maar ja, die dingen gebeuren...
quote:Dat lijkt me niet.
Op zaterdag 17 januari 2004 03:42 schreef navvy het volgende:[..]
Je hebt ze al dus? Verspreid hij ze zelf?
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 17-01-2004 11:01]
En dus:
- geen gezeur om links van prive-foto's
- geen puberaal geneuzel
- geen prive pics van anderen plaatsen
- geen pics plaatsen om grappig te zijn
Zo, en nu weer ontopic graag.
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 17-01-2004 11:07]
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 17-01-2004 11:08]
Ikzelf kan me eigenlijk niet eens voorstellen dat je serieus ligt te rommelen met iemand in alle openbaarheid van een feestje ( andere feestgangers ).
Maar goed.
Jij deed het wel ( en jou goed recht natuurlijk ).
Ik kan me goed voorstellen hoe lullig jij en het meisje zich moeten voelen. Terug draaien kan niet meer, vooral niet als het via email verspreid wordt.
Het enige wat je kan doen is het uitzitten en even volhouden.
Over 2 maand is iedereen het hopenlijk vergeten.
Als iemand je er een vraag over stelt of je erop aanspreekt gewoon zeggen " jah klopt " "en ?".
Want zeg nou zelf... wát moeten ze erover vertellen ?
Het ís een feit dat jullie lagen te rommelen. ( als jullie niet vinden dat dat normaal is hadden jullie het niet gedaan ).
Dus ?
Degene die ze het internet op heeft gestuurd zou ik wel aanspreken.
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 17-01-2004 12:59]
Overigens, vooringenomenheid? Hallo pot, dit is de ketel, je ziet ZWART!
En over mijn begrijpend vermogen hoef je je al helemaal geen zorgen te maken..
quote:zonder u allen uitgebreid te gaan beschrijven wat er precies op staat, kan ik wel vertellen dat ik hem zeker doorstuurbaar vindt. Helemaal als je er een 'leuk' verhaal om heen bouwt.
Op zaterdag 17 januari 2004 11:59 schreef sappie3 het volgende:
Ik geloof er ook helemaal niks van. Een foto wordt pas goed verspreidt als je denkt dat je niet betrapt bent (die in de fatamorgana) of als het een beetje speciaal is (Den Haag supporter bij Deetman), maar een standaart sexfoto wordt niet zo makkelijk verspreidt
quote:Reageer dan gewoon niet
Op zaterdag 17 januari 2004 11:38 schreef Dentist het volgende:
Goed, laat ik dan zeggen dat, gezien de signature van TS en zijn verhaal, ik hem niet helemaal serieus kan nemen.
quote:Als je begint met goed lezen, dan is de kans op begrip groter. Er stond heel wat anders.
Overigens, vooringenomenheid? Hallo pot, dit is de ketel, je ziet ZWART!En over mijn begrijpend vermogen hoef je je al helemaal geen zorgen te maken..
Anyway, waarom zou ik niet mogen reageren als ik twijfel aan hem en zijn verhaal? Dat is gewoon een andere reactie dan de standaard reacties, maar maakt hem niet minder waard. Om dan eerst langs de gedachtenpolizei te gaan lijkt me wat ver gaan, het is een openbaar discussie forum, en ik heb nou niet bepaald het idee dat ik te ver ga als ik zeg dat ik twijfel aan iemand.
Als ik hem nou uitmaken voor Hitler en zijn vriendin voor hoer oid, dan zou het anders zijn, maar dat doe ik toch niet?
- Edit: ik vind het prima als je opmerkt dat je zijn verhaal in twijfel trekt, daar ging het me niet om. Het ging me wel om het wederom zeuren om een link, terwijl ik toch errug duidelijk verzocht dat niet meer te doen -
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 17-01-2004 14:10]
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 17-01-2004 14:11]
quote:Ik ben niet zo chicken om voor dit soort dingen een kloon aan te maken. Het is mij overkomen, het is mijn eigen schuld tot op zekere hoogte, ik schaam me er niet voor.. maar het is een onprettige situatie. Ik heb ondertussen contact opgenomen met de politie.
Op zaterdag 17 januari 2004 11:38 schreef Dentist het volgende:
Goed, laat ik dan zeggen dat, gezien de signature van TS en zijn verhaal, ik hem niet helemaal serieus kan nemen.
Check: http://www.fotografenfederatie.nl/BTL/BTL-07.html
Suc6!
MarcieB
quote:Ik had zelf een andere link voor de TS Http://www.auteursrecht.nl
Op maandag 19 januari 2004 22:35 schreef MarcieB het volgende:
Heeft niets met smaad te maken. Gaat idd om portretrecht, en door dit recht wordt je goed beschermd!Check: http://www.fotografenfederatie.nl/BTL/BTL-07.html
Suc6!
MarcieB
Waar zouden ze je om uitlachen... van haha, kijk eens hij heeft wel sex ![]()
maak je niet zo druk is mijn advies, en als je het er nog niet mee eens bent dan pak je hem terug op een originele manier... zo hoort het te gaan tussen vrienden.
quote:Dat jij overal je pikkie op tafel legt betekent niet dat de rest van de wereld dat doet.
Op woensdag 21 januari 2004 13:53 schreef GWD het volgende:
euh ... hoe preuts ben je als je door foto's waarop je een beetje aan het spelen bent de straat niet meer op durft.Waar zouden ze je om uitlachen... van haha, kijk eens hij heeft wel sex
maak je niet zo druk is mijn advies, en als je het er nog niet mee eens bent dan pak je hem terug op een originele manier... zo hoort het te gaan tussen vrienden.
Voor de duidelijkheid, de foto's zijn zonder dat wij het wisten genomen, daarnaast nemen wij elkander net, wat op zich een mooie actie foto oplevert. Ik heb er om kunnen lachen totdat ze verspreid werden, ik zie mij zelf gewoon niet graag copulerend op internet.
quote:Ik snap je best maar om er nu miet eer de straat voor op te durben vind ik wel ietsje mieterug
Op donderdag 22 januari 2004 00:34 schreef dolledingo het volgende:[..]
Dat jij overal je pikkie op tafel legt betekent niet dat de rest van de wereld dat doet.
Voor de duidelijkheid, de foto's zijn zonder dat wij het wisten genomen, daarnaast nemen wij elkander net, wat op zich een mooie actie foto oplevert. Ik heb er om kunnen lachen totdat ze verspreid werden, ik zie mij zelf gewoon niet graag copulerend op internet.
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 22-01-2004 14:24]
quote:Ja tuurlijk "henk " die een plaatje schiet vervolgen omdat het een uit de hand gelopen grap is ... sure dude ik zou om een advocaat vragen ....Bekende nederlander me hol ...aansteller....
Op donderdag 22 januari 2004 14:21 schreef MouseOver het volgende:
Kun je de fotograaf er niet op pakken dat hij onzorgvuldig met persoonlijik materiaal is omgegaan (ivm die openbare pc dus)
quote:Ja tuurlijk ....
Op donderdag 22 januari 2004 14:25 schreef Poepoog het volgende:
Misschien lees ik er over heen.. Maar heb je ze ook daadwerkelijk al gezien? Of alleen van horen zeggen? Anders kan je gewoon aangifte gaan doen bij de plsie.
quote:en kan meneer mij dan exact vertellen wanneer ik gezegd heb dat ik niet meer over straat zou durven?
Op donderdag 22 januari 2004 00:59 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
Ik snap je best maar om er nu miet eer de straat voor op te durben vind ik wel ietsje mieterug
quote:Heeft de TS niet over zichzelf gezegd volgens mij....
Op donderdag 22 januari 2004 14:47 schreef dolledingo het volgende:[..]
en kan meneer mij dan exact vertellen wanneer ik gezegd heb dat ik niet meer over straat zou durven?
Maar hoe ga je het nu oplossen??
quote:Als "henk" een advertentie in de krant zou zetten waarin staat dat TS een lompe lul is zou de eerste de beste advocaat er ook gehakt van kunnen maken. En hoewel ts het wel rot vindt maar nog enigszins laconiek met het gebeurde omgaat zouden sommige andere mensen compleet doordraaien. Vergis je niet wat dergelijke dingen met je prive leven kunnen doen. Oudkerk is een prachtig voorbeeld van iets wat onschuldig lijkt maar compleet uit de klauwen loopt. ik benadruk nog ff dat ik niet beweer dat het hier zo'n vaart loopt maar wel dat de actie als zodanig niet zo ontzettend onschuldig is
Op donderdag 22 januari 2004 14:28 schreef method21 het volgende:[..]
Ja tuurlijk "henk " die een plaatje schiet vervolgen omdat het een uit de hand gelopen grap is ... sure dude ik zou om een advocaat vragen ....Bekende nederlander me hol ...aansteller....
Van http://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/pagina.asp?pagkey=23672
"Ook als de fotos niet in opdracht van de gefotografeerde mensen zijn gemaakt, is publiceren riskant. De mensen kunnen 'een redelijk belang' hebben om zich tegen publicatie te verzetten. Privacy of goede smaak bijvoorbeeld. Een T-shirt verkopen van een door u gefotografeerde popster tijdens een concert, mag dus niet zonder zijn of haar toestemming."
Vraag anders aan Postma wat je tegen dit soort zaken kunt doen.. of.. nog beter.. vraag het aan geenstijl.nlquote:Op zaterdag 17 januari 2004 01:51 schreef dolledingo het volgende:
quote:Op woensdag 1 november 2006 18:38 schreef yvonne het volgende:
Jij was toch die knul van die weblog?
Die zo'n lol had in het verspreiden van?
Die ben je toch hè?
En nu ga je zelf de klos zijn?
Vind je het heel erg als ik me nu helemaal naar lach?
Nee hè, vind je vast niet erg
Als ik ze vind laat ik er posters van maken, beloofd.
he psst, kijk eens naar de datum van de oppo.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:38 schreef yvonne het volgende:
Die ben je toch hè?
Geef je dan wel een linkje Yvonne.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:38 schreef yvonne het volgende:
Die ben je toch hè?
Dan nog heb ik lolquote:Op woensdag 1 november 2006 18:42 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
he psst, kijk eens naar de datum van de oppo.
even een link van dit topic dan maar doorsturen naar geenstijl?quote:Op woensdag 1 november 2006 17:15 schreef dolledingo het volgende:
Ok, even een update. Bijna 3 jaar later. Ik heb toentertijd geen aangifte gedaan. De foto's circuleren nog steeds op internet, het heeft me verder niet geschaad. En zolang er filmpjes zoals die van de ado-keeper uitkomen vallen de pikante foto's van mij in het niet. Met de huidige staat van het internetwezen zijn mijn pikante foto's opeens niet meer zo pikant. Eind goed al goed
Gered door de voortschrijdende techniekquote:Op woensdag 1 november 2006 17:15 schreef dolledingo het volgende:
Ok, even een update. Bijna 3 jaar later. Ik heb toentertijd geen aangifte gedaan. De foto's circuleren nog steeds op internet, het heeft me verder niet geschaad. En zolang er filmpjes zoals die van de ado-keeper uitkomen vallen de pikante foto's van mij in het niet. Met de huidige staat van het internetwezen zijn mijn pikante foto's opeens niet meer zo pikant. Eind goed al goed
Welnee, laat hem stikken met z'n bierbommetje.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:43 schreef vamos1 het volgende:
[..]
even een link van dit topic dan maar doorsturen naar geenstijl?
uiteraard met profiel-gegevens
Neukia.nl iddquote:Op woensdag 1 november 2006 18:38 schreef yvonne het volgende:
Die ben je toch hè?
Ik stopte bij het woord "Groningen"quote:Op woensdag 1 november 2006 18:47 schreef dolledingo het volgende:
Kijk ook eens in mijn fotoboek Yvonne![]()
quote:Op woensdag 1 november 2006 18:43 schreef vamos1 het volgende:
[..]
even een link van dit topic dan maar doorsturen naar geenstijl?
uiteraard met profiel-gegevens
dweil me opquote:Op woensdag 1 november 2006 18:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik stopte bij het woord "Groningen"
Hahahahaquote:Op woensdag 1 november 2006 18:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Neuh.quote:
Ik denk het ook...quote:Op woensdag 1 november 2006 18:57 schreef ThE_ED het volgende:
Je begrijpt wel dat door je bumb van dit topic de verspreiding van je foto's misschien wel weer een hoge vlucht kan gaan nemen heh.
Nou dan laat jij je ook makkelijk met een kluitje in het riet sturen.quote:Op zaterdag 17 januari 2004 02:33 schreef dolledingo het volgende:
[..]
degene die de foto gemaakt heeft zegt nergens iets van af te weten.. hij geeft 1 van zijn huisgenoten de schuld. De foto's staan namelijk op een gezamelijke computer.
Daarom bumbte ik ook!quote:Op woensdag 1 november 2006 18:57 schreef ThE_ED het volgende:
Je begrijpt wel dat door je bumb van dit topic de verspreiding van je foto's misschien wel weer een hoge vlucht kan gaan nemen heh.
Je dacht zeker, "wat die Razor21 nu aan pesttopics opent deed ik tig jaar geleden al"quote:Op woensdag 1 november 2006 19:01 schreef dolledingo het volgende:
[..]
Daarom bumbte ik ook!![]()
Aandachtsgeil zijn is toch weer helemaal de bumb tegenwoordig?![]()
Ik denk niet dat hij snapt waar je het over hebt zo hoor.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:34 schreef MarkzMan_X het volgende:
(zie b.v. filmpje van Housewitz welke offline moest: slechts enkele sites hebben daar gehoor aan gegeven).
quote:Op donderdag 2 november 2006 15:47 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij snapt waar je het over hebt zo hoor.
Neem mee dan!quote:Op donderdag 2 november 2006 19:29 schreef yvonne het volgende:
Oy!
quote:Op donderdag 2 november 2006 19:32 schreef Aarde het volgende:
doe eens een linkje naar die foto met onherkenbaar gemaakte gezichten
Wil je hem nou of wil je hem nietquote:
op FOK-radio klonk je oud en jbejaard.quote:
Als ik hem sluit, dan wil ik hem toch nietquote:Op donderdag 2 november 2006 19:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wil je hem nou of wil je hem niet
Ik heb griepquote:Op donderdag 2 november 2006 19:37 schreef Aarde het volgende:
[..]
op FOK-radio klonk je oud en jbejaard.
maar in je fotoboek zie je er best geil uit
hot and sweaty .. just the way... oeh oeh... i like it ...quote:
*kuch*quote:Op woensdag 1 november 2006 18:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 1 november 2006 18:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
|
|