quote:Voor de duidelijkheid: dit plan is serieus!
Stel, je loopt door een onbekende straat en iedereen die je tegenkomt, jong en oud, blank en zwart, man en vrouw zegt "hallo", "goedemorgen", zwaait naar je
of knikt je vriendelijk toe.Te mooi om waar te zijn?
Het is de moeite waard om het eens te proberen door zelf met groeten te beginnen! GroenLinks wil daarbij een handje helpen.
bron:ww.groetzone.nl
Laat ik het bescheiden houden en zeggen dat dit plan werkelijk te debiel voor woorden is.
De meeste burgers zijn geen infantiele geestelijk gehandicapten die je kunt dwingen om elkaar te liefkozen.
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 11-01-2004 01:14]
PS. Ik zou dan ook meteen knuffelpalen invoeren
[Dit bericht is gewijzigd door g1id op 11-01-2004 01:14]
quote:Niet op GL dus
Op zondag 11 januari 2004 01:13 schreef g1id het volgende:
hahahaha, waar hebben wij vorig jaar toch op gestemd mensen?
quote:idd
Op zondag 11 januari 2004 01:14 schreef gelly het volgende:
Dit plan is toch al een paar jaar oud
quote:Klopt, op mijn afstudeerkamer hadden we vorig jaar al de hele tijd zo'n poster hangen.
Ach, het idee heeft wel iets, al zijn er natuurlijk van die seniele mensen die als reactie op je groet zullen vragen of je klappen wilt hebben.
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:12 schreef Goodluck het volgende:[..]
Voor de duidelijkheid: dit plan is serieus!
Laat ik het bescheiden houden en zeggen dat dit plan werkelijk te debiel voor woorden is.
De meeste burgers zijn geen infantiele geestelijk gehandicapten die je kunt dwingen om elkaar te liefkozen.
quote:
Geplaatst door K3 op zondag 11 januari 2004 01:13
Ik dacht dat Groningen en Friesland al bestempeld waren tot groetzone
quote:Heerlijk.
Veel gestelde vragenInleiding
De GroetZone-actie maakt nogal wat los. We krijgen veel vragen. Hier gaan we in op de meest gestelde vragen. Schroom niet om ons met meer vragen te bestoken.
Echt waar?
Zijn er écht GroetZoneborden of is het een grap?De GroetZoneborden zijn écht. We hebben er 50 laten maken. Voor GroenLinks is het bord een symbool dat we dicht bij huis moeten beginnen om het leuker te maken voor elkaar. Daarom hopen we ook dat mensen om de borden gaan lachen. Dat maakt het elkaar groeten nog leuker.
Betuttelend
Is het GroetZonebord niet erg betuttelend? We kunnen toch zelf wel uitmaken wanneer we groeten?Dat een GroetZonebord betuttelend is, kunnen we niet ontkennen. In onze visie is het echter niet betuttelender dan bijvoorbeeld een bord van een 30km-zone: eigenlijk zou elke automobilist zélf z'n verantwoordelijkheid moeten nemen om in een woonstraat langzaam te rijden. Blijkbaar is dat niet voor iedereen vanzelfsprekend, waardoor bewoners vragen om dergelijke borden. Dat geldt ook voor de GroetZoneborden. Bovendien staat daar nog op "Groeten mag" dus verplicht is het niet. Het lijkt ons ook niet leuk om een verplichte groet te ontvangen.
Einde Groetzone
Zijn jullie niet vergeten het bord einde-GroetZone te maken?
Nee! Als je eenmaal een GroetZone bord gepasseerd bent, kom je er nooit meer uit! De hele wereld is dan een GroetZone!
quote:Wat is er dan zo nutteloos aan ?
Op zondag 11 januari 2004 01:21 schreef Goodluck het volgende:
Ook leuk, Groenlinks weet zelf al hoe nutteloos hun plan eigenlijk is.
[..]
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:22 schreef Kluupkluup het volgende:
* Kluupkluup groet even iedereen..
Halloooooo
quote:nou ik denk dat je het mis hebt hoor... tenzij je in een dorpje woont waar je zondagsgangers groet
Op zondag 11 januari 2004 01:23 schreef gelly het volgende:
Misschien is het hier in het noorden wel gebruikelijker, maar zeker niet gebruikelijk zoals men vaak denkt.
quote:Vind je het zelf ook niet een beetje vernederend om mensen uit een achterstandswijk op dit soort manieren te bejegenen ?
Op zondag 11 januari 2004 01:24 schreef gelly het volgende:[..]
Wat is er dan zo nutteloos aan ?
Komop zeg, het zijn geen stelletje geestelijke randdebielen!
quote:Jij groet mensen dus al uit jezelf? Of vind je groeten verkeerd?
Op zondag 11 januari 2004 01:21 schreef Goodluck het volgende:
Ook leuk, Groenlinks weet zelf al hoe nutteloos hun plan eigenlijk is.
quote:Nee hoor, het groeten is eigenlijk alleen maar gebruikelijk in kleine dorpjes waar iedereen elkaar kent. Ik groet eigenlijk iedereen die oogcontact maakt bij het voorbijlopen.
Op zondag 11 januari 2004 01:26 schreef Skwish het volgende:[..]
nou ik denk dat je het mis hebt hoor... tenzij je in een dorpje woont waar je zondagsgangers groet
quote:en je krijgt bijna altijd een vriendelijke groet terug?
Op zondag 11 januari 2004 01:28 schreef gelly het volgende:[..]
Nee hoor, het groeten is eigenlijk alleen maar gebruikelijk in kleine dorpjes waar iedereen elkaar kent. Ik groet eigenlijk iedereen die oogcontact maakt bij het voorbijlopen.
quote:Wel als dat op een bord staat ja.
Op zondag 11 januari 2004 01:28 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Jij groet mensen dus al uit jezelf? Of vind je groeten verkeerd?
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:27 schreef Goodluck het volgende:[..]
Vind je het zelf ook niet een beetje vernederend om mensen uit een achterstandswijk op dit soort manieren te bejegenen ?
Het is geen verplichting, alleen een aardig initiatief. Mensen in de randstad zijn sowieso vaak wat socialer gehandicapt dan de rest van Nederland. Je mag mensen best wijzen op dat gebrek vind ik.
quote:Ja, meestal wel.
Op zondag 11 januari 2004 01:29 schreef Skwish het volgende:[..]
en je krijgt bijna altijd een vriendelijke groet terug?
quote:Het is betuttelend, vernederend voor de mensen uit zo'n achterstandswijk en bovendien een absurd plan!
Op zondag 11 januari 2004 01:30 schreef gelly het volgende:[..]
Het is geen verplichting, alleen een aardig initiatief. Mensen in de randstad zijn sowieso vaak wat socialer gehandicapt dan de rest van Nederland. Je mag mensen best wijzen op dat gebrek vind ik.
quote:Je hebt nog steeds geen argumenten gegeven waarom dat zo zou zijn.
Op zondag 11 januari 2004 01:32 schreef Goodluck het volgende:[..]
Het is betuttelend, vernederend voor de mensen uit zo'n achterstandswijk en bovendien een absurd plan!
quote:Dat heb ik wel.
Op zondag 11 januari 2004 01:33 schreef gelly het volgende:[..]
Je hebt nog steeds geen argumenten gegeven waarom dat zo zou zijn.
"Groenlinks zal jullie weleens even vertellen hoe jullie je sociaal moeten opstellen"
Plaats er dan op zijn minst ook 1 in de straat van Marijke Vos!
quote:Ik zie GroenLinks alleen een aardig initiatief starten om mensen te bewegen elkaar wat vaker te groeten. Wat als een andere organisatie een dergelijke actie was gestart, had je dan ook commentaar ?
Op zondag 11 januari 2004 01:35 schreef Goodluck het volgende:[..]
Dat heb ik wel.
"Groenlinks zal jullie weleens even vertellen hoe jullie je sociaal moeten opstellen"
quote:
Plaats er dan op zijn minst ook 1 in de straat van Marijke Vos!
quote:Ja.... is bijzonder oud nieuws
Slotje?
quote:In een achterstandswijk in Rotterdam.
Op zondag 11 januari 2004 01:37 schreef gelly het volgende:[..]
Ik zie GroenLinks alleen een aardig initiatief starten om mensen te bewegen elkaar wat vaker te groeten.
quote:Dan zou ik even hard gelachen hebben als nu.
Wat als een andere organisatie een dergelijke actie was gestart, had je dan ook commentaar ?
quote:Je weet wel, in die villawijk in Aerdenhout.![]()
quote:Waarom?
Op zondag 11 januari 2004 01:38 schreef scanman01 het volgende:[..]
Ja.... is bijzonder oud nieuws
Slotje?
quote:Wat is jouw idee dan voor een socialer Nederland?
Op zondag 11 januari 2004 01:41 schreef Goodluck het volgende:
In een achterstandswijk in Rotterdam.
Whats next ?
De "vergeet niet elke dag jullie reet af te vegen zone" gesponsord door Page ?
[..]Dan zou ik even hard gelachen hebben als nu.
[..]Je weet wel, in die villawijk in Aerdenhout.
quote:Ik denk "Als ik maar van niemand last heb"
Op zondag 11 januari 2004 01:47 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Wat is jouw idee dan voor een socialer Nederland?
quote:Precies. Het klinkt idd erg vreemd, maar je bent ineens een soort van "bekende".
Op zondag 11 januari 2004 01:47 schreef Tagnar het volgende:
Als zo'n oud mannetje of vrouwtje verdachtmakend naar me kijkt knik ik ook altijd even vriendelijk en zeg hallo, het werkt soort, je bent opeens geen vreemde meer, want je hebt hallo gezegd....
quote:Dat begint bij de opvoeding van ouders.
Op zondag 11 januari 2004 01:47 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Wat is jouw idee dan voor een socialer Nederland?
Komop zeg, je gaat mensen in achterstandswijken toch niet doormiddel van borden min of meer verplichten elkaar te groeten ?
"KEN JIJ MIJ SOMS ?!"
quote:Trek de discussie eens breder dan alleen die achterstandswijk ...
Op zondag 11 januari 2004 01:52 schreef Goodluck het volgende:[..]
Komop zeg, je gaat mensen in achterstandswijken toch niet doormiddel van borden min of meer verplichten elkaar te groeten ?
quote:Ligt dat dan aan de intentie van het idee of aan Amsterdam?
Op zondag 11 januari 2004 01:52 schreef Viola_Holt het volgende:
net Najib Amhali gekeken en dan lijkt me dit geen goed idee in mijn eigen Amsterdam..."KEN JIJ MIJ SOMS ?!"
quote:Toch is dat mischien nog wel mijn grootste bezwaar
Op zondag 11 januari 2004 01:53 schreef gelly het volgende:[..]
Trek de discussie eens breder dan alleen die achterstandswijk ...
Ik vind dit echt "Ome Tom" achtige taferelen.
En ik wil mensen niet groeten of goeiedag wensen. Wat een vreselijk relatief gedoe. 99% van alle mensen die ik tegenkom kan van mij de tyfus genieten. Groen links stemmers voorop. Moge de heilige streekbus u maandag morgen aan zalig gort rijden. en nog een goede dag.
Ofzoiets.
quote:Waarom zou je in een stad geen mensen groeten ?
Op zondag 11 januari 2004 01:58 schreef gekke_sandra het volgende:
Als je in Drenthe bent en je fietst en komt mensen tegen (in het bos) dan groet iedereen elkaar. Dan is het gaafmaar dan nu ook buiten het boerenland? ...
Ik begin Groenlinks steeds belachelijker te vinden.
quote:Waarom zou je sociaal gedrag op deze manier proberen af te dwingen ?
Op zondag 11 januari 2004 02:00 schreef gelly het volgende:[..]
Waarom zou je in een stad geen mensen groeten ?
quote:aan Amsterdam als we Najib moeten geloven
Op zondag 11 januari 2004 01:55 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Ligt dat dan aan de intentie van het idee of aan Amsterdam?
quote:Ben je wel eens in de stad geweest? Daar kom je meer mensen tegen dan je huisarts en de melkboer hoor.
Op zondag 11 januari 2004 02:00 schreef gelly het volgende:[..]
Waarom zou je in een stad geen mensen groeten ?
quote:Maar mensen als jij moeten ook gewoon thuis blijven zitten en haat kweken tegen de rest van de wereld.
Op zondag 11 januari 2004 01:57 schreef FRaGMaN het volgende:
Beetje zinloos om onbekenden te groeten. Je bent je stem kwijt na 2 uur en je hebt een koninginne arm van het zwaaien.En ik wil mensen niet groeten of goeiedag wensen. Wat een vreselijk relatief gedoe. 99% van alle mensen die ik tegenkom kan van mij de tyfus genieten. Groen links stemmers voorop. Moge de heilige streekbus u maandag morgen aan zalig gort rijden. en nog een goede dag.
Ofzoiets.
quote:Hij woond in het criminele Drenthe waar de criminaliteit hoogtij viert en de straten van de dorpen "nog go area's" worden genoemd.
Op zondag 11 januari 2004 02:01 schreef FRaGMaN het volgende:[..]
Ben je wel eens in de stad geweest? Daar kom je meer mensen tegen dan je huisarts en de melkboer hoor.
quote:Dan hou je het bij knikken naar een enkeling.
Ben je wel eens in de stad geweest? Daar kom je meer mensen tegen dan je huisarts en de melkboer hoor.
quote:Waaruit maak jij dwang op ?
Op zondag 11 januari 2004 02:01 schreef Goodluck het volgende:[..]
Waarom zou je sociaal gedrag op deze manier proberen af te dwingen ?
Ook al gaat er 1 groeten, het heeft een soort sneeuwbal effect.
Groeten zorgt ervoor dat de maatschappelijke samenhang vergroot wordt, iemand is geen onbekende meer. Je kent een figuur dat je groet natuurlijk niet, maar een onbekende is het iig niet meer.
Studie heeft uitgewezen dat groeten potentiele daders afschrikt om misdaden te plegen. Het heeft ook een psychologisch effect op de mensen zelf. Het geeft je een veiliger gevoel omdat het een groepsgevoel geeft.
quote:af en toe gezondheid zeggen als iemand niest
Op zondag 11 januari 2004 02:04 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Dan hou je het bij knikken naar een enkeling.
o.a.
quote:Jammer dat de jaren 60 voorbij zijn, he ?
Op zondag 11 januari 2004 02:02 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Maar mensen als jij moeten ook gewoon thuis blijven zitten en haat kweken tegen de rest van de wereld.
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 11-01-2004 02:06]
quote:Precies. Ik sta niet uitgebreid te zwaaien als ik groet. Meestal is het een simpel "hoi", of een knikje idd.
Op zondag 11 januari 2004 02:04 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Dan hou je het bij knikken naar een enkeling.
quote:Dit bord houdt ons gewoon een spiegel voor, voor de manier waarop de maatschappij in elkaar zit. Een simpele groet kan er tegenwoordig al niet af, laat staan dat je een ander zult helpen.
Op zondag 11 januari 2004 02:01 schreef Goodluck het volgende:[..]
Waarom zou je sociaal gedrag op deze manier proberen af te dwingen ?
Degenen die zo'n idee direct afbranden zien alleen de spiegel die in hun weg staat en niet de reflectie ervan.
quote:Ik cross voor m'n werk het halve land af, en ook de randstad. En daar groet ik idd ook gewoon.
quote:niet iedereen toch lijkt me, op één of andere manier doe ik dat niet in alle situaties, misschien moet daar een soort van subliminale boodschap aan vooraf gaan
Op zondag 11 januari 2004 02:07 schreef gelly het volgende:[..]
Ik cross voor m'n werk het halve land af, en ook de randstad. En daar groet ik idd ook gewoon.
quote:Het is zo makkelijk lullen vanuit je veilige Drenthse dorpje waar criminaliteit een zin uit een spannend jongensboek is en waar het "criminele hoogtepunt van het jaar" de dorpsgek is die een papiertje naast de prullenbak gooit.
Op zondag 11 januari 2004 02:05 schreef gelly het volgende:[..]
Waaruit maak jij dwang op ?
Ook al gaat er 1 groeten, het heeft een soort sneeuwbal effect.
Groeten zorgt ervoor dat de maatschappelijke samenhang vergroot wordt, iemand is geen onbekende meer. Je kent een figuur dat je groet natuurlijk niet, maar een onbekende is het iig niet meer.
Studie heeft uitgewezen dat groeten potentiele daders afschrikt om misdaden te plegen. Het heeft ook een psychologisch effect op de mensen zelf. Het geeft je een veiliger gevoel omdat het een groepsgevoel geeft.
Een jaartje grote stad zou je goed doen!
quote:Ah, de argumenten zijn op.
Op zondag 11 januari 2004 02:10 schreef Goodluck het volgende:[..]
Het is zo makkelijk lullen vanuit je veilige Drenthse dorpje waar criminaliteit een zin uit een spannend jongensboek is en waar het "criminele hoogtepunt van het jaar" de dorpsgek is die een papiertje naast de prullenbak gooit.
quote:Ik groet alleen mensen die oogcontact maken idd.
Op zondag 11 januari 2004 02:09 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
niet iedereen toch lijkt me, op één of andere manier doe ik dat niet in alle situaties, misschien moet daar een soort van subliminale boodschap aan vooraf gaan
quote:Nee, dat zijn eersteklas argumenten.
Op zondag 11 januari 2004 02:11 schreef gelly het volgende:[..]
Ah, de argumenten zijn op.
quote:En jij beschuldigt GroenLinks van betuttelend?
Op zondag 11 januari 2004 02:10 schreef Goodluck het volgende:
quote:ja, dus ?
Op zondag 11 januari 2004 02:11 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
En jij beschuldigt GroenLinks van betuttelend?
quote:Ik zit een heel verhaal te typen met allerhande argumenten, en het enige wat jij doet is mij als een afstandse boer afschilderen. Wil je een discussie met argumenten, of wil je gewoon groen-links afzeiken ?
Op zondag 11 januari 2004 02:11 schreef Goodluck het volgende:[..]
Nee, dat zijn eersteklas argumenten.
Zeg het maar.
quote:Misschien moet jij maar eens uit die oh zo grote stad van je komen en lekker op het platteland gaan groeten als die criminaliteit je zo tegen staat.
Op zondag 11 januari 2004 02:12 schreef Goodluck het volgende:[..]
ja, dus ?
quote:Ik geef je bij deze je argumenten.
Op zondag 11 januari 2004 02:13 schreef gelly het volgende:[..]
Ik zit een heel verhaal te typen met allerhande argumenten, en het enige wat jij doet is mij als een afstandse boer afschilderen. Wil je een discussie met argumenten, of wil je gewoon groen-links afzeiken ?
Zeg het maar.
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 11-01-2004 02:19]
quote:Als iedereen er zo over zou denken was het platteland in no-time veranderd in en grote stad.
Op zondag 11 januari 2004 02:13 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Misschien moet jij maar eens uit die oh zo grote stad van je komen en lekker op het platteland gaan groeten als die criminaliteit je zo tegen staat.
Er stond trouwens laatst een mooi artikel in Elsevier over het leven in een dorp in Drenthe, Roden, en het leven in de grote stad. Een veel gehoorde zin van de Rodenaren was "als ze maar niet hierheen komen"
quote:Je lijkt er niet trots op dat je in een stad woont.
Op zondag 11 januari 2004 02:18 schreef Goodluck het volgende:[..]
Als iedereen er zo over zou denken was het platteland in no-time veranderd in en grote stad.
quote:Je kunt het ook omdraaien: doordat ik en anderen in de grote stad blijven wonen blijft jouw dorp lekker knus en veilig.
Op zondag 11 januari 2004 02:20 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Je lijkt er niet trots op dat je in een stad woont.
quote:Wauw, jij weet tenminste waar je over praat!
Op zondag 11 januari 2004 02:07 schreef gelly het volgende:[..]
Ik cross voor m'n werk het halve land af, en ook de randstad. En daar groet ik idd ook gewoon.
quote:Grappig. Ik woon zelf in Roden.
Op zondag 11 januari 2004 02:18 schreef Goodluck het volgende:[..]
Er stond trouwens laatst een mooi artikel in Elsevier over het leven in een dorp in Drenthe, Roden, en het leven in de grote stad. Een veel gehoorde zin van de Rodenaren was "als ze maar niet hierheen komen"
Zo'n beetje de helft van Roden bestaat uit mensen uit het westen, en ik heb nog nooit iemand horen zeggen "als ze maar niet hierheen komen".
quote:Goed, einde discussie. Het enige wat je kunt is kennelijk anderen belachelijk maken, bij gebrek aan argumentatie. Veel plezier nog.
Op zondag 11 januari 2004 02:30 schreef Goodluck het volgende:[..]
Wauw, jij weet tenminste waar je over praat!
quote:Daarom haalde ik het ook aan.
Op zondag 11 januari 2004 02:43 schreef gelly het volgende:[..]
Grappig. Ik woon zelf in Roden.
quote:Jij je zin, Elsevier liegt!
Zo'n beetje de helft van Roden bestaat uit mensen uit het westen, en ik heb nog nooit iemand horen zeggen "als ze maar niet hierheen komen".
quote:Uitgeluld ? ook goed!
Op zondag 11 januari 2004 02:44 schreef gelly het volgende:[..]
Goed, einde discussie. Het enige wat je kunt is kennelijk anderen belachelijk maken, bij gebrek aan argumentatie. Veel plezier nog.
Pas je wel een beetje op voor de dorpsgek ?
quote:En dus ?
Op zondag 11 januari 2004 02:48 schreef Oivaizmir het volgende:
Dat had de LPF in een bepaalde straat in Rotterdam ook al gedaan.Doei
Doei
quote:Tja, dat is de hedendaagse wereld
Op zondag 11 januari 2004 02:51 schreef Oivaizmir het volgende:
Het is dus niet nieuw, ik vind het maar stom. Sommige mensen slaan je neer wanneer je ze aankijkt, laat staan een handbeweging maakt. Oude mensen schrikken wanneer je op ze af komt lopen en hallo zegt.
quote:Is dat je handelsmerk o.i.d ?
Doei
Betuttelend? Nee, je wordt nergens toe gedwongen.
Ik zie vaak genoeg dat een groet als negatief wordt ervaren. "Ken ik jou?" is vaak het antwoord. Misschien dat dit soort individualisme een halt toe kan worden geroepen.
quote:Maar waarom moet de politiek deze loze dingen voor de mensen regelen? Het zijn de mensen die kunnen groeten, of ze kunnen niet groeten. De politiek heeft daar helemaal niks mee te maken. Laten ze zich gaan concentreren op de algemene belangen. Daar zijn ze voor.
Op zondag 11 januari 2004 12:07 schreef Sidekick het volgende:
Leuk initiatief. Het zal niet veel impact hebben, maar het is een goed signaal.Betuttelend? Nee, je wordt nergens toe gedwongen.
Ik zie vaak genoeg dat een groet als negatief wordt ervaren. "Ken ik jou?" is vaak het antwoord. Misschien dat dit soort individualisme een halt toe kan worden geroepen.
quote:LOL
Op zondag 11 januari 2004 02:48 schreef Oivaizmir het volgende:
Dat had de LPF in een bepaalde straat in Rotterdam ook al gedaan.Doei
Cliché maar wel grappig.
quote:De politiek (een politieke partij in dit geval) mag zich best uitspreken in dit soort kwesties. Met dit soort dingen moet de regering zich niet bemoeien natuurlijk, of de tweede kamer. Dat is de fout die Balkenende maakt met zijn normen en waarden debat.
Op zondag 11 januari 2004 12:19 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Maar waarom moet de politiek deze loze dingen voor de mensen regelen? Het zijn de mensen die kunnen groeten, of ze kunnen niet groeten. De politiek heeft daar helemaal niks mee te maken. Laten ze zich gaan concentreren op de algemene belangen. Daar zijn ze voor.
Partijen hebben wel vaker "acties". Zo zie ik dit. Het is niet verplicht. Gewoon ludiek.
quote:gewoon onzin. Laten ze zich concentreren op de algemene belangen. Daar worden ze voor betaald.
Op zondag 11 januari 2004 12:37 schreef Sidekick het volgende:[..]
De politiek (een politieke partij in dit geval) mag zich best uitspreken in dit soort kwesties. Met dit soort dingen moet de regering zich niet bemoeien natuurlijk, of de tweede kamer. Dat is de fout die Balkenende maakt met zijn normen en waarden debat.
Partijen hebben wel vaker "acties". Zo zie ik dit. Het is niet verplicht. Gewoon ludiek.
Toch vind ik het weer een typisch GroenLinks voorstel. Oplossingen voor niet-bestaande problemen en geen oplossingen voor grote vraagstukken. Ik zie de VVD of PvdA anders nooit met zo'n ultra-dom voorstel komen. Ronduit belachelijk.
quote:Dit heeft niets te maken met het wel of niet hebben van oplossingen voor grote vraagstukken. Waarom betrek je dat bij dit initiatief? Overigens hebben ze wel oplossingen, alleen passen ze gewoon niet in jouw straatje.
Op zondag 11 januari 2004 12:39 schreef pberends het volgende:Toch vind ik het weer een typisch GroenLinks voorstel. Oplossingen voor niet-bestaande problemen en geen oplossingen voor grote vraagstukken. Ik zie de VVD of PvdA anders nooit met zo'n ultra-dom voorstel komen. Ronduit belachelijk.
Verder kan je wel spreken over het aanpakken van een probleem. mensen in het openbaar worden vervreemd van elkaar. Mensen voelen zich minder met elkaar verbonden, wat kan resulteren in het niet ingrijpen bij overtredingen ed. Het is niet een groot direct probleem wat GroenLinks hier probeert aan te kaarten, en het is ook niet een kant-en-klare-oplossing, maar het is gratis en er wordt weer eens aandacht op gevestigd. Niets mis mee lijkt me.
quote:Minder in Lombok rondhangen
Op zondag 11 januari 2004 12:39 schreef SCH het volgende:
Prima plan - het valt me op dat het in Nederland vooral allochtonen zijn die je groeten, daar kunnen we wat van leren.
Ik herken dat fenomeen ook bij mij in de buurt.
quote:Als GL dit ook nu doorkrijgt is het helemaal perfect.
Op zondag 11 januari 2004 12:19 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Maar waarom moet de politiek deze loze dingen voor de mensen regelen? Het zijn de mensen die kunnen groeten, of ze kunnen niet groeten. De politiek heeft daar helemaal niks mee te maken. Laten ze zich gaan concentreren op de algemene belangen. Daar zijn ze voor.
quote:Ik kom nooit in Lombok eigenlijk maar ik zie het bijna overal waar ik kom in de wereld, dat mensen elkaar groeten op straat. In Nederland is dat een stuk minder. Ik snap dat niet zo goed.
Op zondag 11 januari 2004 14:02 schreef sjun het volgende:[..]
Minder in Lombok rondhangen
Ik herken dat fenomeen ook bij mij in de buurt.
Of je er nou een actie voor moet voeren, maar ik vind het wel een punt.
toch blijft * TheWilliedockSaints groenlinks stemmen
quote:Hou toch op.
Op zondag 11 januari 2004 12:39 schreef SCH het volgende:
Prima plan - het valt me op dat het in Nederland vooral allochtonen zijn die je groeten, daar kunnen we wat van leren.
Een beetje meer vriendelijkheid in de maatschappij is meer dan welkom, en wat doet een groet nu kwaad?
quote:Het valt mij juist op dat ze elkaar wel groeten. Ook negers groeten elkaar vaak. Kleine, duidelijk herkenbare groepen groeten elkaar. Kijk bv. maar naar motorrijders. Mensen op het water enz. Het is niet ondenkbaar dat Nederlanders elkaar in de toekomst ook weer gaan groeten.
het valt me op dat het in Nederland vooral allochtonen zijn die je groeten, daar kunnen we wat van leren
quote:Valt mij ook op. Iedereen heeft de bek vol van het verval van Nederland en dat het allemaal de verkeerde kant uitgaat, maar van die kleine en simpele dingen is dan al te veel gevraagd
Op zondag 11 januari 2004 16:43 schreef BarBaar het volgende:
Raar dat mensen het zo'n belachelijk plan vinden..Een beetje meer vriendelijkheid in de maatschappij is meer dan welkom, en wat doet een groet nu kwaad?
quote:Inderdaad, het is hier een stuk gebruikelijker. Een kennis van mij is uit Amsterdam deze kant opgekomen en verbaasde zich er echt over.
Op zondag 11 januari 2004 01:23 schreef gelly het volgende:
Ik groet trouwens al tijden onbekenden. Misschien is het hier in het noorden wel gebruikelijker, maar zeker niet gebruikelijk zoals men vaak denkt.
Maar geregeld iemand vriendelijk groeten kan zeker geen kwaad .
quote:Ik ben uit het Noorden naar de randstad gekomen, en ik groet hier ook vrijwel altijd iedereen. Maar het is minder gebruikelijk, toch krijg ik nooit een klap op mijn bek. Het scheelt echt een stuk in de omgang.
Op zondag 11 januari 2004 16:58 schreef du_ke het volgende:[..]
Inderdaad, het is hier een stuk gebruikelijker. Een kennis van mij is uit Amsterdam deze kant opgekomen en verbaasde zich er echt over.
Maar geregeld iemand vriendelijk groeten kan zeker geen kwaad
.
quote:Ik denk niet dat je het normen- en waardenverval een halt toe kunt roepen middels een 'groetzone'.
Op zondag 11 januari 2004 16:51 schreef SCH het volgende:[..]
Valt mij ook op. Iedereen heeft de bek vol van het verval van Nederland en dat het allemaal de verkeerde kant uitgaat, maar van die kleine en simpele dingen is dan al te veel gevraagd
quote:Nee tuurlijk niet. Maar omgangsvormen zijn toch ook niet helemaal onbelangrijk. Als je elkaar groet of aanspreekt in de buurt, kan een stuk schelen.
Op zondag 11 januari 2004 17:04 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Ik denk niet dat je het normen- en waardenverval een halt toe kunt roepen middels een 'groetzone'.
quote:
Op zondag 11 januari 2004 17:09 schreef SCH het volgende:[..]
Nee tuurlijk niet. Maar omgangsvormen zijn toch ook niet helemaal onbelangrijk. Als je elkaar groet of aanspreekt in de buurt, kan een stuk schelen.
quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:27 schreef Goodluck het volgende:[..]
Vind je het zelf ook niet een beetje vernederend om mensen uit achterstandswijken op dit soort manieren te bejegenen ?
quote:Ik vind je post nergens op slaan. Je hebt het punt niet door.
Op zondag 11 januari 2004 17:12 schreef Goodluck het volgende:[..]
quote:Nee, jij snapt het niet.
Op zondag 11 januari 2004 17:13 schreef SCH het volgende:[..]
Ik vind je post nergens op slaan. Je hebt het punt niet door.
quote:Waarom mag je er niet op wijzen dat het een stuk kan schelen in omgang, vriendelijkheid en veiligheid als je eens een babbeltje maakt op straat?
Op zondag 11 januari 2004 17:14 schreef Goodluck het volgende:[..]
Nee, jij snapt het niet.
GroenLinks roert een punt aan waar ze al jaren op wijst en waar de LPF mee aan de haal ging. Maar om dat het GL is, mag het ineens niet meer?
quote:Yeah, right!
Op zondag 11 januari 2004 17:23 schreef SCH het volgende:[..]
Waarom mag je er niet op wijzen dat het een stuk kan schelen in omgang, vriendelijkheid en veiligheid als je eens een babbeltje maakt op straat?
GroenLinks roert een punt aan waar ze al jaren op wijst en waar de LPF mee aan de haal ging. Maar om dat het GL is, mag het ineens niet meer?
Laat Groenlinks zich bezighouden met zaken die er echt toe doen i.p.v de Ome Tom uit te hangen in de volksbuurt.
quote:Jahoor, daar mag je best op wijzen, maar het is nogal belerend dat is 1, en het komt nogal infantiel over mbt tot de mensen die wonen in die 'zone', als ware ze niet in staat om zoiets simpels zelf te bedenken.
Op zondag 11 januari 2004 17:23 schreef SCH het volgende:[..]
Waarom mag je er niet op wijzen dat het een stuk kan schelen in omgang, vriendelijkheid en veiligheid als je eens een babbeltje maakt op straat?
quote:Uh huh
Vertel, PF wilde ook groetzone's?
quote:Misschien verheldert het wat als zowel Gooluck als SCH wat nader ingaan op hun beleving van de zaak. Wellicht voorkomen we daarmee een welles-nietes uitwisseling in deze draad.
Op zondag 11 januari 2004 17:14 schreef Goodluck het volgende:[..]
Nee, jij snapt het niet.
Ik vind de actie wel ludiek maar vrees dat deze weinig zoden aan de dijk zet. Sneu ook voor GroenLinks dat uitgerekend bij deze partij zowel in Den Haag als in Rotterdam de fractieleden elkaar de tent uitvechten. De GroetZone eerst in eigen huis op orde hebben voordat ermee naar buiten was getreden had een hoop lol bij derden voorkomen.
...of niet Sjun?
Voor wat betreft mijn eigen buurtje, al groetend baande ik mij vroeger een weg door de menigten. Alras kwam ik er achter dan men mij voor een nieuwe dorpsgek hield en dat mijn 'vrijpostige' bejegening middels welgemeende knik of een blik van herkenning en zo nu en dan een goedendag helemaal niet op prijs werd gesteld.
De eerste tafereeltjes die me dan ook te binnenschoten toen ik las over de actie van GroenLinks waren de navolgende:
Goedemorgen meneer, wilt u zo vriendelijk zijn om die autoruit niet met een steen te bewerken?
Goedendag mevrouw, wilt u uw naalden wel weer opruimen na gebruik, er komen hier ook nog kinderen en het zou toch jammer zijn als deze vandaag nog op doktersbezoek moesten.
Goedendag meneer, wat fijn dat er voor uw hond buiten ook ruimte is om zijn behoefte te doen hè?
Leuk dat ik u weer eens zie. Hallo, zal ik u uitleggen waar u de vuilcontainers kunt vinden zodat u de luiers niet meer vanaf het balkon naar beneden hoeft te gooien? Dat scheelt u vast ook een nare lucht in uw huiskamer...
Hoewel ik het idee van GL in deze toejuich denk ik dat de weg naar acceptatie eenvoudiger kan verlopen via buurthuizen, onderwijs, sportinstellingen, kinderprogramma's en postbus 51 spots.
quote:Nou, ik ben al 180 keer ingegaan op het "waarom" van mijn sceptische mening. Als anderen dan blijven doorgaan met het herhalen van dezelfde vragen. Sorry.
Op zondag 11 januari 2004 17:29 schreef hoppe het volgende:Misschien verheldert het wat als zowel Gooluck als SCH wat nader ingaan op hun beleving van de zaak. Wellicht voorkomen we daarmee een welles-nietes uitwisseling in deze draad.
Ik vind
quote:Voor sommige mensen komt het bijzonder bedreigend over als ze door een onbekende worden aangesproken. Anderen dan hebben vanuit hun werkelijkheidsbeleving (al dan niet beïnvloed door een religie of cultuur) remmingen om te kunnen reageren op spontane begroetingen. Weer anderen trekken zich ook in het openbaar liefst terug tot de directe omgeving van een meter rondom zich.
Op zondag 11 januari 2004 17:45 schreef SCH het volgende:
Er is geen discussie over mogelijk dat er niets mis is met groeten, dus iedereen die daar kritiek op heeft, heeft per definitie ongelijk
Dergelijke individuen spontaan groeten zal niet per definitie als aangenaam door de gegroete ervaren worden.
Natuurlijk zijn er wel 101 beren op een weg naar verandering te bedenken. Wie nooit iets onderneemt verandert zeker niets.
quote:Nu hebben Rob Oudkerk en GroenLinks nog wel zo hun best gedaan...
Op zondag 11 januari 2004 17:48 schreef Meneer_Aart het volgende:
Het is wel echt politieke komkommertijd
quote:Een hand opsteken of knikken of hallo zeggen, dat kan nooit als bijzonder bedreigend worden ervan, gemiddeld genomen.
Op zondag 11 januari 2004 17:50 schreef hoppe het volgende:[..]
Voor sommige mensen komt het bijzonder bedreigend over als ze door een onbekende worden aangesproken.
quote:Dat is het probleem juist.
Weer anderen trekken zich ook in het openbaar liefst terug tot de directe omgeving van een meter rondom zich.
quote:Wel als het weer gemeengoed wordt.
Dergelijke individuen spontaan groeten zal niet per definitie als aangenaam door de gegroete ervaren worden.
wat ben ik blij dat ze niet in de regering zitten
denken jullie nou echt dat mensen elkaar gaan groeten door een bord ?
quote:Ja, sommige gaan dat doen ja. En sommige ook juist niet.
Op zondag 11 januari 2004 18:05 schreef Goodluck het volgende:
Goed, dan nogmaals even de hamvraag voor alle linkse jongens en meisjes:denken jullie nou echt dat mensen elkaar gaan groeten door een bord ?
quote:Weet je, ik denk dat helemaal niemand dat gaat doen.
Op zondag 11 januari 2004 18:08 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ja, sommige gaan dat doen ja. En sommige ook juist niet.
quote:Jij denkt wel eens vaker wat.
Op zondag 11 januari 2004 18:12 schreef Goodluck het volgende:[..]
Weet je, ik denk dat helemaal niemand dat gaat doen.
Sterker nog: Ik denk dat het bord oud en nieuw niet eens overleeft heeft.
quote:Nee tuurlijk niet, het gaat ook niet om dat bord. Het gaat om de aandacht voor het onderwerp. Dat van dat bord moet je niet zo letterlijk nemen natuurlijk.
Op zondag 11 januari 2004 18:05 schreef Goodluck het volgende:
Goed, dan nogmaals even de hamvraag voor alle linkse jongens en meisjes:denken jullie nou echt dat mensen elkaar gaan groeten door een bord ?
quote:Dan is het zijn doel dus totaal voorbij geschoten. Ik kan nergens 0 aandacht van de media vinden, 0 andere lokaties waar zo'n bord is geplaatst en waarschijnlijk schenken de wijkbewoners eveneens 0 aandacht aan het bord.
Op zondag 11 januari 2004 21:26 schreef SCH het volgende:[..]
Nee tuurlijk niet, het gaat ook niet om dat bord. Het gaat om de aandacht voor het onderwerp. Dat van dat bord moet je niet zo letterlijk nemen natuurlijk.
En zo ging er weer een mooie linkse droom aan duigen...
quote:Jeemig, wat draaf je weer door. 1. Het is geen droom. 2. Er is niks links aan. 3. Er is wel aandacht aan besteedt en we hebben het hier al 5 pagina's lang over. 4. Niet geschoten is altijd mis. 5. Het gaat niet om het bord maar om de discussie over hoe je met elkaar omgaat. Daar is toch niks mis mee? Niemand verplicht jou of mij om te groeten hoor.
Op zondag 11 januari 2004 22:44 schreef Goodluck het volgende:[..]
Dan is het zijn doel dus totaal voorbij geschoten. Ik kan nergens 0 aandacht van de media vinden, 0 andere lokaties waar zo'n bord is geplaatst en waarschijnlijk schenken de wijkbewoners eveneens 0 aandacht aan het bord.
En zo ging er weer een mooie linkse droom aan duigen...
quote:Ooit zullen jullie gehoord worden........
Op zondag 11 januari 2004 22:48 schreef SCH het volgende:[..]
Jeemig, wat draaf je weer door. 1. Het is geen droom. 2. Er is niks links aan. 3. Er is wel aandacht aan besteedt en we hebben het hier al 5 pagina's lang over. 4. Niet geschoten is altijd mis. 5. Het gaat niet om het bord maar om de discussie over hoe je met elkaar omgaat. Daar is toch niks mis mee? Niemand verplicht jou of mij om te groeten hoor.
quote:Jullie? Ik zit niet in de politiek hoor.
Op zondag 11 januari 2004 22:50 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ooit zullen jullie gehoord worden........
quote:Wanneer Goodluck niet meer met argumenten kan komen, gaat hij proberen om op de man te spelen.
Op zondag 11 januari 2004 22:52 schreef SCH het volgende:[..]
Jullie? Ik zit niet in de politiek hoor.
Het lijkt net een wijkagent.
Het is vaak zover doorgeslagen met de individualisering dat we andere mensen niet eens meer zien, we zijn steeds meer alleen. Het doel van deze Groen Links actie is niet zo zeer om ons aan te sporen om elkaar te groeten, maar meer om bewust te worden van de situatie. Als dat ook maar zo'n klein beetje lukt is het wat mij betreft een geslaagde actie. In ieder geval is het een sympathiek idee, jammer dat veel mensen al zo vast zitten in hun stalen cocon dat ze dit meteen als een verplichting en betutteling en inbreuk op hun individuele keuzevrijheid zien. Eigenlijk tonen dergelijke reacties al aan hoe erg het al is...
quote:Ja, al die gesubsidieerde groeters. Een miljoenenrekening hun deel.
Op zondag 11 januari 2004 23:34 schreef sanniejj het volgende:
En Groen(s)Links maar klagen dat de huidige regering geld over de balk gooit
quote:He daar hebben we Sidekick!
Op zondag 11 januari 2004 23:10 schreef Sidekick het volgende:[..]
Wanneer Goodluck niet meer met argumenten kan komen, gaat hij proberen om op de man te spelen.
Het lijkt net een wijkagent.
quote:Ja idd, die 50 borden laten maken, man dat kost een kapitaal!! Daar kunnen 3 gezinnen een week lang van eten!!
Op zondag 11 januari 2004 23:34 schreef sanniejj het volgende:
En Groen(s)Links maar klagen dat de huidige regering geld over de balk gooit
quote:Zeg, kun jij alleen maar op de persoon spelen ofzo?
Op zondag 11 januari 2004 23:37 schreef Goodluck het volgende:[..]
He daar hebben we Sidekick!
Kom er gauw bij, want de ezel ontbrak nog
quote:Ja, ik ben heel persoonlijk in de omgang.
Op zondag 11 januari 2004 23:40 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Zeg, kun jij alleen maar op de persoon spelen ofzo?
Het zegt toch eigenlijk wel genoeg dat er in een jaar tijd pas 1 liefkooszone in het leven is geroepen. Zou er soms geen belangstelling zijn ?
quote:Ja, ik vrees dat mensen idd liever in hun egocentrische leventje blijven hangen.
Op zondag 11 januari 2004 23:42 schreef Goodluck het volgende:
Back on topic.Het zegt toch eigenlijk wel genoeg dat er in een jaar tijd pas 1 liefkooszone in het leven is geroepen. Zou er soms geen belangstelling zijn ?
Het is trouwens tekenend dat jij groeten als liefkozen afschildert. Hoe arm is jouw gevoelsleven?
quote:Tjongejonge wat een gevoel voor ironie.
Op zondag 11 januari 2004 23:54 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Ja, ik vrees dat mensen idd liever in hun egocentrische leventje blijven hangen.
Het is trouwens tekenend dat jij groeten als liefkozen afschildert. Hoe arm is jouw gevoelsleven?
On topic:
Mensen zijn niet per definitie egocentrisch als ze niks zien in "gemaakt" sociaal gedrag.
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 12-01-2004 00:00]
Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die uit culturele overwegingen het met een vriendelijk gedag begroet worden als bedreigend zullen ervaren.
Ach en al levert het slechts een leuke relatie op voor een stelletje of een spontaan ingrijpen bij een beroving omdat je het slachtoffer toch ergens van kent, dan is het allemaal al wat waard .
quote:Dus omdat je bang bent dat je van één of andere idioot die sociaal gestoord is een klap krijgt, groet je maar helemaal niemand meer?
Op maandag 12 januari 2004 00:14 schreef gekke_sandra het volgende:
En toch, blijf ik het belachelijk vinden. Dan krijg je daar ook weer ruzie en irritaties om met mensen die op straat lopen. De een zegt hallo tegen iemand die het niet kan waarderen en die krijgt een klap op zn neus en de ander is teleurgesteld omdat iemand bv niet reageerd... daar sta je dan, lekker dom.
quote:Ja, net als dat veel mensen vinden/denken dat het onveilig op straat wordt, men niet meer naar buiten durven en men maar binnen blijft zitten, waardoor sociale controle verdwijnt en het er niet veiliger op wordt.
Op maandag 12 januari 2004 00:21 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Dus omdat je bang bent dat je van één of andere idioot die sociaal gestoord is een klap krijgt, groet je maar helemaal niemand meer?
Dat noemt men een selffulfulling prophecy, of nog erger: een neerwaartse spiraal. Dingen zijn kut, maar omdat het proberen te verbeteren van de dingen een zeker risico in kan houden, laten we maar liever de dingen nog kutter worden.
quote:Concluderend, mensen die niet groeten zijn watjes.
Op maandag 12 januari 2004 00:35 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Ja, net als dat veel mensen vinden/denken dat het onveilig op straat wordt, men niet meer naar buiten durven en men maar binnen blijft zitten, waardoor sociale controle verdwijnt en het er niet veiliger op wordt.
Dat noemt men een selffulfulling prophecy, of nog erger: een neerwaartse spiraal. Dingen zijn kut, maar omdat het proberen te verbeteren van de dingen een zeker risico in kan houden, laten we maar liever de dingen nog kutter worden.
quote:Ja, we zijn allemaal xenofoob aan het worden.
Op maandag 12 januari 2004 00:35 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Ja, net als dat veel mensen vinden/denken dat het onveilig op straat wordt, men niet meer naar buiten durven en men maar binnen blijft zitten, waardoor sociale controle verdwijnt en het er niet veiliger op wordt.
Ik ben het met je eens dat de sociale controle op bepaalde vlakken wel wat meer aangehaald zou kunnen worden. Maar ja, we leven in een steeds groter wordende maatschappij en dat brengt nou eenmaal autonomie en vervreemding met zich mee. We leven nou eenmaal niet meer in het Holland van voor de Deltawerken.
quote:Je kunt je er ook niet bij neerleggen. 'Het is nu eenmaal zo' is gelul.
Op maandag 12 januari 2004 00:40 schreef Goodluck het volgende:
Ik ben het met je eens dat de sociale controle op bepaalde vlakken wel wat meer aangehaald zou kunnen worden. Maar ja, we leven in een steeds groter wordende maatschappij en dat brengt nou eenmaal autonomie en vervreemding met zich mee. We leven nou eenmaal niet meer in het Holland van voor de Deltawerken.
quote:Ah, jij vindt blijkbaar dat de je de dingen die je niet kan veranderen moet accepteren. Ik vind dat je de dingen die je niet kan accepteren moet veranderen.
Op maandag 12 januari 2004 00:40 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ja, we zijn allemaal xenofoob aan het worden.
quote:Ik heb altijd meegekregen dat je ook reeel moet blijven.
Op maandag 12 januari 2004 00:50 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Ah, jij vindt blijkbaar dat de je de dingen die je niet kan veranderen moet accepteren. Ik vind dat je de dingen die je niet kan accepteren moet veranderen.
quote:Als iedereen zo had gedacht, liepen we nu nog in berenvellen rond.
Op maandag 12 januari 2004 00:52 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ik heb altijd meegekregen dat je ook reeel moet blijven.
quote:Ik dacht al, waar blijft dit.
Op maandag 12 januari 2004 01:00 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Als iedereen zo had gedacht, liepen we nu nog in berenvellen rond.
Kun jij mij mischien 1 grote stad in de hele wereld aanwijzen waar geen anonimiteit heerst ?
1. er zijn teveel mensen, je zou je hand omhoog kunnen houden vanwege het groeten
2. waaaaaarom moet ik tegen iedereen hallo zeggen dit leidt echt niet tot een betere relatie met die persoon en misschien wil ik niet eens een betere relatie met de persoon in kwestie
3. het is gewoon een blij idee om een discussie aan te wakkeren, erg leuk natuurlijk, maar het idee is gewoon onhaalbaar
quote:Er zijn genoeg grote wereldsteden waar ze nog gewoon geinteresseerd in de medemens zijn en waar je nog begroet wordt.
Op maandag 12 januari 2004 01:02 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ik dacht al, waar blijft dit.
Kun jij mij mischien 1 grote stad in de hele wereld aanwijzen waar geen anonimiteit herst ?
quote:Oh dat!
Op maandag 12 januari 2004 01:11 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Er zijn genoeg grote wereldsteden waar ze nog gewoon geinteresseerd in de medemens zijn en waar je nog begroet wordt.
Een voorbeeld waar ik toevallig zelf ben geweest is Addis Abeba. Ga daar eens naartoe, dan kun je zien hoe het ook kan..
Enfin, kun je me nog meer wereldsteden noemen die wel op de kaart staan of die nog niet op de bodem van de Oceaan liggen ?
quote:Koop een atlas ofzo.
Op maandag 12 januari 2004 01:14 schreef Goodluck het volgende:[..]
Oh dat!
Sorry, daar heb ik als eenvoudige student met enkel een Havo diploma op zak nog nooit van gehoord. (zal wel aan mijn gebrekkige topografische kennis liggen)Enfin, kun je me nog meer wereldsteden noemen die wel op de kaart staan of die nog niet op de bodem van de Oceaan liggen ?
quote:Of jij komt even met reeele voorbeelden i.p.v steden uit Ethiopie te noemen.
Op maandag 12 januari 2004 01:27 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Koop een atlas ofzo.
quote:mogen we dan ook pijpplekken krijgen??
Op zondag 11 januari 2004 01:13 schreef g1id het volgende:
hahahaha, waar hebben wij vorig jaar toch op gestemd mensen?
PS. Ik zou dan ook meteen knuffelpalen invoeren
quote:Sjongejonge, jij stapelt wel zwaktebod op zwaktebod he.
Op maandag 12 januari 2004 01:30 schreef Goodluck het volgende:[..]
Of jij komt even met reeele voorbeelden i.p.v steden uit Ethiopie te noemen.
Jij vraagt om een voorbeeld, ik geef je een voorbeeld, maar omdat jouw topografische kennis de diepgang van een rubberboot heeft is dat opeens geen argument.
Ga jij deze belachelijke reactie nog onderbouwen of zijn we uitgepraat?
quote:Goed, ik zal ff 2 the point komen.
Op maandag 12 januari 2004 01:35 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Sjongejonge, jij stapelt wel zwaktebod op zwaktebod he.
Jij vraagt om een voorbeeld, ik geef je een voorbeeld, maar omdat jouw topografische kennis de diepgang van een rubberboot heeft is dat opeens geen argument.
Ga jij deze belachelijke reactie nog onderbouwen of zijn we uitgepraat?
Mischien dat je dan nu wel met een noemenswaardig, vergelijkbaar alternatief op de proppen kunt komen ?
quote:Door 3 keer te herhalen dat het geen vergelijkingsmateriaal is, heb je nog geen argumenten gegeven waarom niet.
Op maandag 12 januari 2004 01:43 schreef Goodluck het volgende:[..]
Goed, ik zal ff 2 the point komen.
Steden uit Africa zijn uiteraard geen vergelijkingsmateriaal. Natuurlijk zal de geborgenheid en de sociale controle er hoger liggen. Toch vallen steden als Addis Abeba niet te vergelijken met Rotterdam, Sydney of Newyork (om maar eens wat grote westerse steden te noemen)
Ontwikkelingslanden zijn gewoon simpelweg geen vergelijkingsmateriaal.
quote:Maar het komt denk ik ook omdat jij een blanke bent. Ik ken het zelf hier ook, als blanke in Singapore wordt er toch anders naar je gekeken als naar een autochtoon.
Op maandag 12 januari 2004 01:55 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Door 3 keer te herhalen dat het geen vergelijkingsmateriaal is, heb je nog geen argumenten gegeven waarom niet.
Je vroeg om een wereldstad, en Addis is een wereldstad, met 2,8 miljoen inwoners. Dat is enkele malen Amsterdam. Of je het nou leuk vindt of niet. Dat jouw blik om de een of andere vage reden beperkt lijkt te zijn tot de westerse wereld snijdt natuurlijk geen hout.
Plan van GroenLinks vind ik echt niks, betuttelend en het zal in mijn ogen niet werken.
quote:Als ik vraag om een wereldstad vraag ik logischerwijs om een reeel alternatief, geen stad waar de helft van de bevolking in zelfgemaakte hutten woond of anderzijds. Als jij dan al vind dat ik een beperkt wereldbeeld heb dan moet je toch echt even bij jezelf te raden gaan of mischien iets minder aan die hashpijp hangen.
Op maandag 12 januari 2004 01:55 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Door 3 keer te herhalen dat het geen vergelijkingsmateriaal is, heb je nog geen argumenten gegeven waarom niet.
Je vroeg om een wereldstad, en Addis is een wereldstad, met 2,8 miljoen inwoners. Dat is enkele malen Amsterdam. Of je het nou leuk vindt of niet. Dat jouw blik om de een of andere vage reden beperkt lijkt te zijn tot de westerse wereld snijdt natuurlijk geen hout.
Maar goed, wij verschillen zo ontzettend van inzicht en wereldbeeld dat ik niet denk dat we hieruit gaan komen.
quote:Hmm tja, jij bent er niet geweest. Laten we het daar op houden.
Op maandag 12 januari 2004 02:16 schreef Goodluck het volgende:[..]
Als ik vraag om een wereldstad vraag ik logischerwijs om een reeel alternatief, geen stad waar de helft van de bevolking in zelfgemaakte hutten woond of anderzijds.
quote:Misschien zou jij eens kunnen oefenen in je ongelijk toegeven.
Als jij dan al vind dat ik een beperkt wereldbeeld heb dan moet je toch echt even bij jezelf te raden gaan of mischien iets minder aan die hashpijp hangen.
quote:Dat idee had ik eigenlijk aan het begin van deze discussie stiekem al maar goed. Ik heb me erg vermaakt.
Maar goed, wij verschillen zo ontzettend van inzicht en wereldbeeld dat ik niet denk dat we hieruit gaan komen.
quote:Hallo! Kijk even in de post boven je. Singapore is volgens mij wel een wereldstad (4 miljoen inwoners). De mentaliteit is een stuk vriendelijker hier, zonder groetbordjes welteverstaan..
Op maandag 12 januari 2004 02:16 schreef Goodluck het volgende:[..]
Als ik vraag om een wereldstad vraag ik logischerwijs om een reeel alternatief, geen stad waar de helft van de bevolking in zelfgemaakte hutten woond of anderzijds. Als jij dan al vind dat ik een beperkt wereldbeeld heb dan moet je toch echt even bij jezelf te raden gaan of mischien iets minder aan die hashpijp hangen.
quote:Kijk, nou komen we ergens.
Op maandag 12 januari 2004 02:30 schreef Libris het volgende:[..]
Hallo! Kijk even in de post boven je. Singapore is volgens mij wel een wereldstad (4 miljoen inwoners). De mentaliteit is een stuk vriendelijker hier, zonder groetbordjes welteverstaan..
Hoe komt het volgens jou dat de mensen in Singapore vriendelijk voor elkaar zijn ?
quote:Ik denk dat je hier wel een kernpunt raakt. In Afrika word je hartelijk begroet en ben je zowat overal welkom, alleen omdat je een andere huidskleur hebt, hier kijken we iedereen met een andere huidskleur met de nek aan en zijn we bang dat ze de boel leegstelen en onze dochters verkrachten.
Op maandag 12 januari 2004 02:13 schreef Libris het volgende:[..]
Maar het komt denk ik ook omdat jij een blanke bent. Ik ken het zelf hier ook, als blanke in Singapore wordt er toch anders naar je gekeken als naar een autochtoon.
Is toch wel een opvallend mentaliteitsverschil he.
Misschien dat GroenLinks *dat* wat in evenwicht probeert te brengen...
quote:Misschien wordt het 'mentaliteits'verschil veroorzaakt door:
Op maandag 12 januari 2004 02:40 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Ik denk dat je hier wel een kernpunt raakt. In Afrika word je hartelijk begroet en ben je zowat overal welkom, alleen omdat je een andere huidskleur hebt, hier kijken we iedereen met een andere huidskleur met de nek aan en zijn we bang dat ze de boel leegstelen en onze dochters verkrachten.
quote:Ten eerste het weer, als het warm is en de zon schijnt zijn mensen vrolijker dan dat het 3 graden, grijs en nat is.
Op maandag 12 januari 2004 02:36 schreef Goodluck het volgende:[..]
Kijk, nou komen we ergens.
Hoe komt het volgens jou dat de mensen in Singapore vriendelijk voor elkaar zijn ?
quote:Ben zelf ook in Zuid-Afrika geweest en daar was het beschamend, je voelde de onderdrukking van de blanke over de zwarten nog steeds. Mensen (zwarten, niet de blanke boeren) gaan voor je uit de weg en glimlachen zich een spierverrekking. Hier, in Singapore, is dat ook voor een deel zo, maar dan wel in mindere mate. Ik denk dat het hier vooral komt omdat blanken over het algemeen rijker zijn dan de lokale bevolking en ja, geld maakt machtig..
Op maandag 12 januari 2004 02:40 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Ik denk dat je hier wel een kernpunt raakt. In Afrika word je hartelijk begroet en ben je zowat overal welkom, alleen omdat je een andere huidskleur hebt, hier kijken we iedereen met een andere huidskleur met de nek aan en zijn we bang dat ze de boel leegstelen en onze dochters verkrachten.
quote:Maar vergeet ook de media niet. Ik schrok echt toen ik de krantenkoppen in Nederland zag. Er is een probleem met Marokkanen in Nederland, maar omdat nou zo breed uit te meten in de media... Maar we gaan de verkeerde kant op met het topic.
Op maandag 12 januari 2004 03:18 schreef sjun het volgende:[..]
Misschien wordt het 'mentaliteits'verschil veroorzaakt door:
- de vreemde die wat komt brengen versus de vreemde die wat komt halen. Botte uitspraak, de eerste vreemdelingen in Nederland werkten in de kolenmijnen en kwamen dus niet wat 'halen'. In tegenstelling tot de Europeanen in Afrika en Azie.
- een grotere afhankelijkheid van een ander voor het eigen overleven en daardoor meer oog voor een ander versus individualisme en toegenomen egocentrisme met dank aan de verzorgingsstaat.
- ervaring van de lokalen daar met vreemdelingen en ervaringen van de lokalen hier met vreemelingen
- wie niets te verliezen heeft loopt minder gevaar dan wie veel te verliezen heeft...
Wanneer is het groeten in Nederland opgehouden? En waarom zijn de mensen meer gesloten geworden?
quote:Doe even normaal? Je hebt een HAVO-diploma en je hebt nog nooit van Addis Abeba gehoord? En je hebt er ook nog een grote mond over
Op maandag 12 januari 2004 01:14 schreef Goodluck het volgende:[..]
Oh dat!
Sorry, daar heb ik als eenvoudige student met enkel een Havo diploma op zak nog nooit van gehoord. (zal wel aan mijn gebrekkige topografische kennis liggen)Enfin, kun je me nog meer wereldsteden noemen die wel op de kaart staan of die nog niet op de bodem van de Oceaan liggen ?
Verplicht 1000x groeten jij
quote:Ik dacht even: wat een zinvolle post. Tot ik dan weer die laatste zin las.
Op maandag 12 januari 2004 03:20 schreef Libris het volgende:[..]
Ten eerste het weer, als het warm is en de zon schijnt zijn mensen vrolijker dan dat het 3 graden, grijs en nat is.
Daarnaast merkte ik toen ik een paar weken geleden in Nederland was dat Nederlanders bang zijn. Ze kijken bang uit hun ogen, kijken je niet aan. Ze zijn bang voor alles dat vreemd is (Ik generaliseer natuurlijk). En ik denk dat dat voor een groot deel aan de media te wijten is.
quote:Ik denk niet dat het groeten is opgehouden maar dat het de afgelopen decennia wel een stuk minder is geworden omdat de maatschappij deels is verhard. Ontevredenheid en onverdraagzaamheid zijn gegroeid en mensen hebben een steeds lagere tolerantiegrens.
Op maandag 12 januari 2004 03:26 schreef Libris het volgende:
Wanneer is het groeten in Nederland opgehouden? En waarom zijn de mensen meer gesloten geworden?
Imo is het grootste probleem dat mensen de schuld van vrijwel alles bij de ander leggen en weinig naar zichzelf te kijken. Daarom vind ik dit plannetje wel aardig, al is het geen breekijzer. Maar het punt is goed. Als je zelf iets uitstraalt van openheid en vriendelijkheid dan krijg je dat ook terug. En dit soort opmerkingen worden in Nederland al snel soft en onrealistisch gevonden. Toch geloof ik heilig in het: wie goed doet, goed ontmoet.
quote:Je spreekt jezelf nogal tegen.
Op maandag 12 januari 2004 09:36 schreef Megumi het volgende:
Laat groen links met deze suggestie oprotten. Maar een beetje aardig zijn voor elkaar op straat kan natuurlijk geen kwaad.
Sukkels die dit soort achterlijke plannen verzinnen zouden ze eens in een lek bootje de zee op moeten sturen.
quote:Dank u
Op maandag 12 januari 2004 09:35 schreef SCH het volgende:[..]
Ik dacht even: wat een zinvolle post. Tot ik dan weer die laatste zin las.
quote:Dat is gedeeltelijk wel waar maar het heeft vooral met de mensen zelf te maken denk ik. Zij besluiten bang en ontevreden te worden.
Op maandag 12 januari 2004 10:01 schreef Libris het volgende:[..]
Dank u
![]()
Maar de media vertellen de Nederlanders dat ze ongelukkig (uw inkomen gaat er weer niet op vooruit) en bang zijn (wederom omaatje door allochtoon beroofd). Je wordt er niet blijer en opener van.
quote:Besluiten niet, mensen zeggen niet van: "laat ik nu eens bang en ontevreden worden"...ze worden bang gemaakt
Op maandag 12 januari 2004 10:12 schreef SCH het volgende:[..]
Dat is gedeeltelijk wel waar maar het heeft vooral met de mensen zelf te maken denk ik. Zij besluiten bang en ontevreden te worden.
de massa is dom
quote:1. Je hoeft niet iedereen te groeten.
Op maandag 12 januari 2004 01:09 schreef WeirdMicky het volgende:
oke, om maar eens serieus dit plan af te kraken:1. er zijn teveel mensen, je zou je hand omhoog kunnen houden vanwege het groeten
2. waaaaaarom moet ik tegen iedereen hallo zeggendit leidt echt niet tot een betere relatie met die persoon en misschien wil ik niet eens een betere relatie met de persoon in kwestie
3. het is gewoon een blij idee om een discussie aan te wakkeren, erg leuk natuurlijk, maar het idee is gewoon onhaalbaar
quote:Ik dacht dat het de hoofdstad van Ethiopie is. Met enkele miljoenen inwoners.
Op maandag 12 januari 2004 01:14 schreef Goodluck het volgende:
Oh dat!
Sorry, daar heb ik als eenvoudige student met enkel een Havo diploma op zak nog nooit van gehoord. (zal wel aan mijn gebrekkige topografische kennis liggen)
enneh, oh ja:
* Parabola rijdt motor en groet dus regelmatig wildvreemden op straat
quote:Enige vergelijking met het normen en waardendebat heb ik al toegelicht.
Op maandag 12 januari 2004 11:58 schreef Parabola het volgende:
Het idee op zich is niet eens zo interessant. Eerder een Loesje-actie dan iets voor een politieke partij. Maar de reacties die het oproept (oa dit topic) zijn vooral veelzeggend. Veelzeggend over Fok!, maar ook nog wel breder. Jammer dat we het experiment niet blind kunnen herhalen, maar dan uit de CDA-koker. Ik ben razend benieuwd of dezelfde mensen in dit topic op dezelfde wijze gereageerd zouden hebben.
Maar een politieke partij kan toch ook een Loesje-actie opzetten?
quote:
enneh, oh ja:![]()
en nee ik doe er niet aan mee, ik mag van mama geen wildvreemde mensen op straat aanspreken want daar krijgen ze soms rare ideeen van
quote:Je trekt het meteen door in het belachelijke. Er zijn toch zat mensen die je op straat tegenkomt waarbij je zeker weet dat een vriendelijk knikje geen kwaad kan? Het gaat niet om aanspreken of een hand opsteken maar om een klein gebaar.
Op maandag 12 januari 2004 12:22 schreef sp3c het volgende:
zolang het uit de groenlinks kas betaald wordt vind ik het allemaal besten nee ik doe er niet aan mee, ik mag van mama geen wildvreemde mensen op straat aanspreken want daar krijgen ze soms rare ideeen van
* Brave_Sir_Robin gaat deze week eens de proef op de som nemen
maar verder heb ik geen behoefte aan mensen die vriendelijk tegen me lachen ... daar heb ik de spiegel voor
quote:vriendelijkheid kenmerkt zich niet echt door middel van groeten imho, ik vind het zo slap om dat te gaan verheerlijken om het straks als springplank naar normen&waarden te gaan gebruiken
Op maandag 12 januari 2004 11:34 schreef Sidekick het volgende:[..]
1. Je hoeft niet iedereen te groeten.
2. Je hoeft geen relatie, maar de vriendelijkheid is toch goed?
3. De discussie en zelfreflectie zijn de grootste voordelen, maar haalbaar is het ook: even groeten kost geen tijd.
ik ben een hele lieve jongen, en soms groet ik ook mensen die ik helemaal niet ken, maar als ik 20 minuten naar mn werk loop, zeer vroeg en brak () dan wil ik liever niet dat mensen me gaan begroeten zonder reden en juist die reden vind ik belangrijk, niet het groeten zelf
snappie
quote:bron?
Op maandag 12 januari 2004 13:03 schreef Monidique het volgende:
Groeten zorgt wel voor een socialere samenleving.
quote:ja dat vind ik nu ook
Op maandag 12 januari 2004 13:02 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
vriendelijkheid kenmerkt zich niet echt door middel van groeten imho, ik vind het zo slap om dat te gaan verheerlijken om het straks als springplank naar normen&waarden te gaan gebruiken
ik ben een hele lieve jongen, en soms groet ik ook mensen die ik helemaal niet ken, maar als ik 20 minuten naar mn werk loop, zeer vroeg en brak (
) dan wil ik liever niet dat mensen me gaan begroeten zonder reden en juist die reden vind ik belangrijk, niet het groeten zelf
snappie
ik wil niet dat jan en alleman me gaat groeten simpelweg omdat het moet of omdat het hoort want dan gaat heel het idee erachter verloren.
krijg je net zo'n cultuur als in Frankrijk en Amerika oid waar dergelijke vriendelijkheden in de taal ingebakken zitten maar waar niemand het eigenlijk meent of er uberhaupt over nadenkt wat hij ermee bedoelt.
quote:juist
Op maandag 12 januari 2004 13:09 schreef sp3c het volgende:[..]
ja dat vind ik nu ook
ik wil niet dat jan en alleman me gaat groeten simpelweg omdat het moet of omdat het hoort want dan gaat heel het idee erachter verloren.
krijg je net zo'n cultuur als in Frankrijk en Amerika oid waar dergelijke vriendelijkheden in de taal ingebakken zitten maar waar niemand het eigenlijk meent of er uberhaupt over nadenkt wat hij ermee bedoelt.
eindelijke iemand die me snapt
quote:Oh maar dan ben ik het helemaal mee eens. Volgens mij pas je perfect binnen het GL-plan
Op maandag 12 januari 2004 13:02 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
vriendelijkheid kenmerkt zich niet echt door middel van groeten imho, ik vind het zo slap om dat te gaan verheerlijken om het straks als springplank naar normen&waarden te gaan gebruiken
ik ben een hele lieve jongen, en soms groet ik ook mensen die ik helemaal niet ken, maar als ik 20 minuten naar mn werk loop, zeer vroeg en brak (
) dan wil ik liever niet dat mensen me gaan begroeten zonder reden en juist die reden vind ik belangrijk, niet het groeten zelf
snappie
quote:
Op maandag 12 januari 2004 13:38 schreef SCH het volgende:[..]
Oh maar dan ben ik het helemaal mee eens. Volgens mij pas je perfect binnen het GL-plan
nooooooooit
... het zal je maar gezegd worden
quote:
Op maandag 12 januari 2004 13:41 schreef sp3c het volgende:
'je past perfect in een GL plan'... het zal je maar gezegd worden
quote:opbeurgroet:
Op maandag 12 januari 2004 13:45 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
quote:Weird Mickey omschrijft zichzelf als precies wat GL wil.
Op maandag 12 januari 2004 13:41 schreef sp3c het volgende:
'je past perfect in een GL plan'... het zal je maar gezegd worden
Maar ik snap het al: het gaat jullie niet inhoudelijk om de idee, het is een voorstel van GL dus het kan nooit wat zijn
quote:precies ... dat lijkt me duidelijk
Op maandag 12 januari 2004 14:11 schreef SCH het volgende:[..]
Weird Mickey omschrijft zichzelf als precies wat GL wil.
Maar ik snap het al: het gaat jullie niet inhoudelijk om de idee, het is een voorstel van GL dus het kan nooit wat zijn
eigenlijk is het heel erg logisch om jan en alleman en goede dag te wensen zonder het te menen als je op straat loopt, puik plan Jammer dat het uit Femke Halsema dr nest komt anders was ik gelijk naar buiten gerend
quote:breek me de bek daar niet over open
Op maandag 12 januari 2004 14:22 schreef SCH het volgende:
Grappig dat iemand die in het leger zit zo meewarig doet over groeten
quote:ik omschrijf zoals iedereen het wil
Op maandag 12 januari 2004 14:11 schreef SCH het volgende:[..]
Weird Mickey omschrijft zichzelf als precies wat GL wil.
het voorstel is dus niet goed, de discussie opzich wel
quote:alweer mee eens is
Op maandag 12 januari 2004 14:24 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
ik omschrijf zoals iedereen het wil
Groen-Links komt alleen met een voorstel die dat niet echt zal verbeteren, het wakkert alleen de discussie aan...wat ik opzich goed vind
quote:Mee eens, maar ik denk dat er ook minder idiote manieren zijn om die discussie aan te wakkeren. Want dit is echt niks.
Op maandag 12 januari 2004 14:24 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
ik omschrijf zoals iedereen het wil
Groen-Links komt alleen met een voorstel die dat niet echt zal verbeteren, het wakkert alleen de discussie aan...wat ik opzich goed vind
quote:juist
Op maandag 12 januari 2004 14:49 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Mee eens, maar ik denk dat er ook minder idiote manieren zijn om die discussie aan te wakkeren. Want dit is echt niks.
weg met die onzin, ik ga geen 'groentjes' groeten hoor
quote:Mee eens, het is wel zo betuttelend om zo'n bord neer te zetten "Groeten mag" nu nog een Sire campagne met "Een vriendelijk woord begint bij jezelf"...
Mee eens, maar ik denk dat er ook minder idiote manieren zijn om die discussie aan te wakkeren. Want dit is echt niks.
quote:als het plan doorgaat heb ik nu al zin om zo'n (ruziezoekende) hanggroepje allochtonen aan te spreken:
Op maandag 12 januari 2004 14:53 schreef Libris het volgende:[..]
Mee eens, het is wel zo betuttelend om zo'n bord neer te zetten "Groeten mag" nu nog een Sire campagne met "Een vriendelijk woord begint bij jezelf"...
"heey jongens, alles goed? (mijn gemeende lach)"
edit/ iets duidelijker gemaakt
[Dit bericht is gewijzigd door WeirdMicky op 12-01-2004 14:59]
quote:net als bij rokers zullen de niet-groeters gediscrimineerd worden
Op maandag 12 januari 2004 14:56 schreef ThE_ED het volgende:
Zijn er ook zones waarin er niet gegroet mag worden, vraag ik me dan af... ?
quote:Ja, je kan het bijvoorbeeld voorstellen in het wekelijkse vraaggesprek met de MP, maar helaas levert GL de MP niet.
enige gelijkenis met de 'satire-koningshuis-discussie' berust op zuiver toeval
quote:Waarom heb je dan een ikoon van Paul Rosenmöller met wat groene bomen op de achtergrond?
Op maandag 12 januari 2004 13:40 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
![]()
![]()
nooooooooit
quote:Uit het eerste (gesloten) topic:
Op maandag 12 januari 2004 15:45 schreef ThE_ED het volgende:
[afbeelding]Waarom is het eigenlijk de arm van Dagobert Duck?
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 16:49 schreef keeper het volgende:
Trouwens, die hand, is dat Dagobert Duck? En zo ja, is dat een verkapte verwijzing naar rijke (rechtse) mensen die onvriendelijker zouden zijn?.
quote:check
Op maandag 12 januari 2004 15:46 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Uit het eerste (gesloten) topic:
[..]
thanx... ik heb ala Tijn trouwens met paint ff een "Metalgroetzone" bord gemaakt in mijn fotoboek.
quote:Onder het mom een beetje betutteling kan geen kwaad en goed voorbeeld doet goed volgen demonstreert GroenLinks dat een GroetZone-plaat voor de kop de leefwereld stukken leefbaarder maakt.
Veel gestelde vragen
Inleiding
De GroetZone-actie maakt nogal wat los. We krijgen veel vragen. Hier gaan we in op de meest gestelde vragen. Schroom niet om ons met meer vragen te bestoken.Echt waar?
Zijn er écht GroetZoneborden of is het een grap?De GroetZoneborden zijn écht. We hebben er 50 laten maken. Voor GroenLinks is het bord een symbool dat we dicht bij huis moeten beginnen om het leuker te maken voor elkaar. Daarom hopen we ook dat mensen om de borden gaan lachen. Dat maakt het elkaar groeten nog leuker.
Betuttelend
Is het GroetZonebord niet erg betuttelend? We kunnen toch zelf wel uitmaken wanneer we groeten?Dat een GroetZonebord betuttelend is, kunnen we niet ontkennen. In onze visie is het echter niet betuttelender dan bijvoorbeeld een bord van een 30km-zone: eigenlijk zou elke automobilist zélf z'n verantwoordelijkheid moeten nemen om in een woonstraat langzaam te rijden. Blijkbaar is dat niet voor iedereen vanzelfsprekend, waardoor bewoners vragen om dergelijke borden. Dat geldt ook voor de GroetZoneborden. Bovendien staat daar nog op "Groeten mag" dus verplicht is het niet. Het lijkt ons ook niet leuk om een verplichte groet te ontvangen.
Einde Groetzone
Zijn jullie niet vergeten het bord einde-GroetZone te maken?
Nee! Als je eenmaal een GroetZone bord gepasseerd bent, kom je er nooit meer uit! De hele wereld is dan een GroetZone!
Faaaaaaantaaaaaaastisch idee voor in de fractiekamer van GroenLinks Rotterdam
kunnen we meteen zien wat deze ludieke/kolderieke actie in de alledaagse praktijk voor zoden aan de dijk zet.
quote:rosenmoller is geen harkenpoppetje met baukelende haar
Op maandag 12 januari 2004 15:02 schreef sjun het volgende:[..]
Waarom heb je dan een ikoon van Paul Rosenmöller met wat groene bomen op de achtergrond?
nog veel erger eigenlijk
quote:volgens mij vergeten ze bij groen links dat max 30 km per uur in een 30 km zone niet mag maar moet als die figuren daadwerkelijk vinden dat een automobilist dat zelf zou moeten kunnen bepalen zijn ze niet goed bij hun hoofd
Betuttelend
en om verkeersveiligheid en -beleid nu betuttelend te noemen
quote:Daar hebben ze toch volkomen gelijk in?
Op maandag 12 januari 2004 19:44 schreef sp3c het volgende:
volgens mij vergeten ze bij groen links dat max 30 km per uur in een 30 km zone niet mag maar moet als die figuren daadwerkelijk vinden dat een automobilist dat zelf zou moeten kunnen bepalen zijn ze niet goed bij hun hoofd
Als het bord van 30 km/u er niet zou staan rijd jij daar dus doodleuk 80?
quote:Plaats het eens in het persepctief van een eerdere post van sp3c:
Op dinsdag 13 januari 2004 00:08 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Daar hebben ze toch volkomen gelijk in?
quote:Met andere woorden: sp3c zou het heel logisch vinden om 30 te rijden in een 30-km zone, maar als GL het bedacht had, zou ie er liever 80 rijden.
Op maandag 12 januari 2004 14:20 schreef sp3c het volgende:[..]
precies ... dat lijkt me duidelijk
eigenlijk is het heel erg logisch om jan en alleman en goede dag te wensen zonder het te menen als je op straat loopt, puik plan
Jammer dat het uit Femke Halsema dr nest komt anders was ik gelijk naar buiten gerend
![]()
![]()
enneh, ohja:
.
ik ga nu naar buiten om gezellig wat mensen te groeten
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 13:59 schreef du_ke het volgende:
Ik ben er helemaal klaar voor.
.
ik ga nu naar buiten om gezellig wat mensen te groeten
quote:geen 30 iig nee
Op dinsdag 13 januari 2004 00:08 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Daar hebben ze toch volkomen gelijk in?
quote:als je die post daadwerkelijk serieus neemt ben je niet goed bij je hoofd
Op dinsdag 13 januari 2004 13:57 schreef Parabola het volgende:[..]
Plaats het eens in het persepctief van een eerdere post van sp3c:
[..]Met andere woorden: sp3c zou het heel logisch vinden om 30 te rijden in een 30-km zone, maar als GL het bedacht had, zou ie er liever 80 rijden.
enneh, ohja:
maar goed ik zal wel weer onduidelijk geweest zijn.
dat idee van die groetzone is belachelijk, niet omdat het van groen links komt of omdat het betuttelend is maar omdat ik het idee dat iedereen maar gaat lopen groeten omdat het zogenaamd moet (mag) zonder er daadwerkelijk iets van te menen nogal kil vind en je er enkel het tegenovergestelde mee bereikt.
nu denk je nog, 'hey hij groet mij wat leuk ' maar dan denk je 'jaja loopt toch door nu weten we het wel
'
quote:RBAY
Op dinsdag 13 januari 2004 14:27 schreef sp3c het volgende:[..]
als je die post daadwerkelijk serieus neemt ben je niet goed bij je hoofd
en ik had er nog wel een PI bijgezet
quote:Hoi ThE_ED
Op dinsdag 13 januari 2004 14:31 schreef ThE_ED het volgende:
In het vervolg verdenk ik iedereen die mij groet ervan GL lid te zijn
ik houd van jullie
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 14:33 schreef Parabola het volgende:[..]
Hoi ThE_ED
quote:JA (maar je mag het niet menen)
Op dinsdag 13 januari 2004 14:42 schreef ThE_ED het volgende:[..]
(Nu heb ik een probleem, moet ik als VVD stemmer nu teruggroeten?)
zolang je maar doet tegen dat groene gespuis zijn ze blij
quote:Ja net zolang tot ze uit de kamer zijn verdwenen (GL dan)
Op dinsdag 13 januari 2004 14:42 schreef ThE_ED het volgende:[..]
(Nu heb ik een probleem, moet ik als VVD stemmer nu teruggroeten?)
[Dit bericht is gewijzigd door Chewie op 13-01-2004 14:57]
het moet niet te ingewikkeld worden hoor allemaal
Straks mogen alleen mensen die een bepaalde groet uitbrengen in de groetzone winkelen en dan .......
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 14:18 schreef sjun het volgende:[..]
![]()
.
quote:knipogen is ook groeten, maar dat paste niet in het plaatje (letterlijk, dat is). Dus het mag.
Op dinsdag 13 januari 2004 14:56 schreef sp3c het volgende:
en knipogen??het moet niet te ingewikkeld worden hoor allemaal
quote:Tsja, nog even en een geheven rechterarm ontlokt een discussie over de manier van groeten.
Op dinsdag 13 januari 2004 15:27 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik weet niet wat ik van de groetzone moet denken behalve dat het gevaarlijk is en weer een oplossing voor een probleem dat niet bestaat.Straks mogen alleen mensen die een bepaalde groet uitbrengen in de groetzone winkelen
en dan .......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |