quote:je bent een rund als je met de politie stund
In Rotterdam heeft een 17-jarige jongen gisteravond een vuurpijl naar een agent afgevuurd. Hij deed dat nadat hij door de politieman op het Brabantseplein was aangesproken over het afsteken van vuurwerk.De 31-jarige agent raakte door de vuurpijl gewond aan zijn achterhoofd. De dader is vastgezet wegens poging tot zware mishandeling
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 19:33 schreef PLAE@ het volgende:
that's my kind of guy.aanpakken die juten
Zeg nou zelf, normaal doet blauw toch geen ruk op straat, wat moeten ze dan opeens op straat? Dan krijg je dat he
Laat die kids lekker vuurwerk afsteken, ze zijn zelf ook jong geweest (toen zaten ze te spelen met de piemel van de leraar, terwijl er iets werd opgebiecht, de schandknaapjes
)
quote:Mag ik bij jou ff een betonstrijker in je hol rammen.... want ik speel graag met vuurwerk.
Op dinsdag 30 december 2003 19:38 schreef Premiejager het volgende:
Opzich wel humorZeg nou zelf, normaal doet blauw toch geen ruk op straat, wat moeten ze dan opeens op straat? Dan krijg je dat he
Laat die kids lekker vuurwerk afsteken, ze zijn zelf ook jong geweest
(toen zaten ze te spelen met de piemel van de leraar, terwijl er iets werd opgebiecht, de schandknaapjes
)
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 19:40 schreef TheGhost het volgende:[..]
Mag ik bij jou ff een betonstrijker in je hol rammen.... want ik speel graag met vuurwerk.
quote:Ik voel een wrok wou je zelf ook bij de politie en ben je afgewezen???
Op dinsdag 30 december 2003 19:38 schreef Premiejager het volgende:
Opzich wel humorZeg nou zelf, normaal doet blauw toch geen ruk op straat, wat moeten ze dan opeens op straat? Dan krijg je dat he
Laat die kids lekker vuurwerk afsteken, ze zijn zelf ook jong geweest
(toen zaten ze te spelen met de piemel van de leraar, terwijl er iets werd opgebiecht, de schandknaapjes
)
quote:GEWELDIG!!! Zet het op video!!!!!!!
Op dinsdag 30 december 2003 19:40 schreef TheGhost het volgende:[..]
Mag ik bij jou ff een betonstrijker in je hol rammen.... want ik speel graag met vuurwerk.
Haha Ik wil alleen maar zeggen dat het hier ook zo had kunnen gtebeuren en dat dit soort dingen niet alleen in de grote steden.
quote:Integendeel
Op dinsdag 30 december 2003 19:43 schreef lenin het volgende:[..]
Ik voel een wrok wou je zelf ook bij de politie en ben je afgewezen???
Dus opzouten naar je politieopleiding dus stakker
quote:Ik voel een nog grotere wrok wou je bij de plisie maar zag je dat die mongolen niet konden schieten dat niemand respect voor ze had en dat dat terecht is omdat ze maf optreden en hun training niets voorstelt+dat een paar die niets voorstellende training moeilijk vinden.
Op dinsdag 30 december 2003 19:43 schreef lenin het volgende:[..]
Ik voel een wrok wou je zelf ook bij de politie en ben je afgewezen???
Solly iets te hard verwoord maar ik vind dat agenten iets moeten doen waar ze mensen wel echt mee helpt i.p.v. Schoffies oppakken die Haast niets trug kunnen doen..
[Dit bericht is gewijzigd door Drakire op 30-12-2003 19:57]
quote:Het is toch van de zotten om iemand een vuurpijl naar zijn hoofd te schieten? Maar omdat het een agent is mag het opeens wel? Denk eens na, man...
Op dinsdag 30 december 2003 19:48 schreef Premiejager het volgende:
IntegendeelMaar ik merk dat jij wel enige binding hebt met die kutwouten? Anders begin je er niet over lijkt me.
quote:Jij bent echt erg zeg
Op dinsdag 30 december 2003 19:49 schreef Drakire het volgende:[..]
Jammer dat die juut niet beschadigd is voor z'n hele leven dan voelt ie wel dat ie mischien iets moest doen waar je mensen wel echt mee helpt i.p.v. Schoffies oppakken die Haast niets trug kunnen doen..
quote:Inderdaad, premiejager moet maar op premies gaan jagen. Dat levert vast meer op dan raaskallen.
Op dinsdag 30 december 2003 19:50 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Het is toch van de zotten om iemand een vuurpijl naar zijn hoofd te schieten? Maar omdat het een agent is mag het opeens wel? Denk eens na, man...
quote:En terecht en terecht.
Op dinsdag 30 december 2003 19:52 schreef toska het volgende:[..]
Jij bent echt erg zeg
[Dit bericht is gewijzigd door Drakire op 30-12-2003 19:54]
quote:Voor jou zouden ze vijftig jaar terug mogen in de tijd. Elke agent een gummiknuppel, en de macht om hem te mogen gebruiken.
Op dinsdag 30 december 2003 19:48 schreef Premiejager het volgende:
IntegendeelMaar ik merk dat jij wel enige binding hebt met die kutwouten? Anders begin je er niet over lijkt me.
Dat respect voor oom agent moet er letterlijk weer ingemept worden heb ik zo het idee.
quote:Jammer dat jij zuurstofgebrek hebt gehad bij je geboorte.
Op dinsdag 30 december 2003 19:49 schreef Drakire het volgende:[..]
Jammer dat die juut niet beschadigd is voor z'n hele leven dan voelt ie wel dat ie mischien iets moest doen waar je mensen wel echt mee helpt i.p.v. Schoffies oppakken die Haast niets trug kunnen doen..
quote:Solly Was te hard verwoord zo meende ik het niet ik wou zeggen dat slecht 28% van de overvallen werd opgelost en i.p.v. daar xtra man op te zetten zetten ze extra mensen op jochies van 17 dat is toch te zot voor woorden.
Op dinsdag 30 december 2003 19:54 schreef DaZilva het volgende:[..]
Jammer dat jij zuurstofgebrek hebt gehad bij je geboorte.
quote:Je snapt toch zelf ook wel dat politieagenten die een roofoverval onderzoeken (rechercheurs genaamd) niet dezelfde politiemensen zijn die op straat controleren of langs de kant van de weg staan te flitsen ?
Op dinsdag 30 december 2003 20:02 schreef Drakire het volgende:[..]
Solly Was te hard verwoord zo meende ik het niet ik wou zeggen dat slecht 28% van de overvallen werd opgelost en i.p.v. daar xtra man op te zetten zetten ze extra mensen op jochies van 17 dat is toch te zot voor woorden.
Begrijp me niets verkeerd maar ik vindt dat ze beter hun best moeten doen en ik wens ze niets erg toe geloof me dat schoot er gewoon uit...
Maar wat betreft dat respect dat moeten ze maar trug verdienen (wat is dat nou voor reactie weer trug inslaan) neej ze moeten het maar trug verdienen...
quote:Zeg dat dan gewoon. Altijd eerst even tot 10 tellen he
Op dinsdag 30 december 2003 20:02 schreef Drakire het volgende:[..]
Solly Was te hard verwoord zo meende ik het niet ik wou ...pomptidom
Bovendien misdaad moet je bij de bron aanpakken. Dus ook schoffies aanpakken en weinig ruimte geven (oefening baart kunst immers). Bovendien zijn ze niet alleen op straat om schoffies op te pakken, maar juist om zichzelf en ons te beschermen tegen de effecten van het vuurwerk waar ze vaak niet veilig mee om gaan.. Goeie zaak dus
quote:indd helemaal gelijk hoor... maar de politie kan ook stom zijn, als je licht t niet doet
Op dinsdag 30 december 2003 20:08 schreef DaZilva het volgende:[..]
Zeg dat dan gewoon. Altijd eerst even tot 10 tellen he
Bovendien misdaad moet je bij de bron aanpakken. Dus ook schoffies aanpakken en weinig ruimte geven (oefening baart kunst immers). Bovendien zijn ze niet alleen op straat om schoffies op te pakken, maar juist om zichzelf en ons te beschermen tegen de effecten van het vuurwerk waar ze vaak niet veilig mee om gaan.. Goeie zaak dus
en nee, dat is geen discriminatie, maar juist dit soort verziekt het voor de rest
quote:Zolang deze proletenkoters zichzelf verwonden bij het uitoefenen van hun "hobby" vindt ik het prima, als ze er anderen maar niet mee lastig vallen!
Op dinsdag 30 december 2003 20:08 schreef DaZilva het volgende:Bovendien zijn ze niet alleen op straat om schoffies op te pakken, maar juist om zichzelf en ons te beschermen tegen de effecten van het vuurwerk waar ze vaak niet veilig mee om gaan.. Goeie zaak dus
quote:Oh, de kutmarokkaantjes die al een paar dagen rellen in de amsterdamse florawijk ?
Op dinsdag 30 december 2003 20:11 schreef JohanHeuser het volgende:
Wat ik liever zie is dat oom agent de ECHTE schoffies aanpakt! oftewel: kutmarokkaantjesen nee, dat is geen discriminatie, maar juist dit soort verziekt het voor de rest
quote:De politie mag nooit onderscheid gaan maken tussen de kutnederlanders en de kutturkjes.
Op dinsdag 30 december 2003 20:11 schreef JohanHeuser het volgende:
Wat ik liever zie is dat oom agent de ECHTE schoffies aanpakt! oftewel: kutmarokkaantjesen nee, dat is geen discriminatie, maar juist dit soort verziekt het voor de rest
Het leuke van de gummiknuppelaanpak is dat het ook heerlijk bij de Marrokaantjes werkt. Grote bek? Knuppel ervoor. Als ze niet met respect voor oom agent worden opgevoed, meppen ze het er wel in. "Maar dat is fascisme!" Zeik niet.
quote:Neej maar je ziet nooit dat een overval is voorkomen door het adequate
Op dinsdag 30 december 2003 20:07 schreef gelly het volgende:[..]
Je snapt toch zelf ook wel dat politieagenten die een roofoverval onderzoeken (rechercheurs genaamd) niet dezelfde politiemensen zijn die op straat controleren of langs de kant van de weg staan te flitsen ?
quote:Hoe zou dat moeten ?
Op dinsdag 30 december 2003 20:16 schreef Drakire het volgende:[..]
Neej maar je ziet nooit dat een overval is voorkomen door het adequate
Reageren van een politie agent...
quote:Nee, en verkrachtingen en moorden ook niet. Heel vreemd.
quote:Hoe weet jij dat ? Volg jij de politie de hele dag?
Neej want die zijn te druk met het vangen van kinderen van 17 daar hebben ze al een dagtaak aan![]()
![]()
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 20:14 schreef nietzman het volgende:[..]
De politie mag nooit onderscheid gaan maken tussen de kutnederlanders en de kutturkjes.
Het leuke van de gummiknuppelaanpak is dat het ook heerlijk bij de Marrokaantjes werkt. Grote bek? Knuppel ervoor. Als ze niet met respect voor oom agent worden opgevoed, meppen ze het er wel in. "Maar dat is fascisme!" Zeik niet.
Ik ben van mening dat men wel wat harder mag optreden tegen marokkaantjes die hier in ons land de boel komen verzieken. Ach, ff onderzoekje doen naar de ouders die waarschijnlijk van een uitkering genieten en eventueel overwegen ze terug te sturen naar land van herkomst
Maar oke, wel lachen dat men hier zo voorstander is van de zgn harde hand.. zeg nou zelf, al die wouten schijten in hun broek, want een Nederlandse agent schiet niet! En als ze het al doen dan kunnen ze het niet
Echt een aanfluiting dus
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 20:16 schreef Drakire het volgende:Neej maar je ziet nooit dat een overval is voorkomen door het adequate
Neej want die zijn te druk met het vangen van kinderen van 17 daar hebben ze al een dagtaak aan![]()
![]()
Je bent zelfs leuker dan Freek de Jonge
Maar dat is iedereen eigenlijk
quote:Na dit en je net geflopte 'synoniemen voor negers topic' wordt het tijd voor een swastika onder je naam, niet?
Op dinsdag 30 december 2003 20:18 schreef JohanHeuser het volgende:[..]
Ik ben van mening dat men wel wat harder mag optreden tegen marokkaantjes die hier in ons land de boel komen verzieken. Ach, ff onderzoekje doen naar de ouders die waarschijnlijk van een uitkering genieten en eventueel overwegen ze terug te sturen naar land van herkomst
Ga jij maar even wat kameraden afzuigen op de kazerne ofzo
Tot ziens.
-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 30-12-2003 20:23]
quote:Dit was dit was het nieuws
Op dinsdag 30 december 2003 20:20 schreef robh het volgende:[..]
Je bent zelfs leuker dan Freek de Jonge
![]()
Maar dat is iedereen eigenlijk
quote:Hee. Hee. Tipje. Hee: Anders leer je eens begrijpend lezen.
Op dinsdag 30 december 2003 20:18 schreef JohanHeuser het volgende:meneer neemt ook een duur woord in de mond. Je weet niet eens wat fascisme is, dus shut the fuck up
quote:Gek he dat dat respect weg is als ze geen boeven durven vangen, maar als ze op een luie stoel langs de kant van de weg gaan zitten wachten tot hun fotorolletje vol is en ze met een rolletje dat opeens 10000x zoveel waard is terugkeren, dat dag in dag uit, en een net salaris krijgen...
Op dinsdag 30 december 2003 19:53 schreef nietzman het volgende:Dat respect voor oom agent moet er letterlijk weer ingemept worden heb ik zo het idee.
quote:bla bla bla
Op dinsdag 30 december 2003 21:00 schreef veldmuis het volgende:[..]
Gek he dat dat respect weg is als ze geen boeven durven vangen, maar als ze op een luie stoel langs de kant van de weg gaan zitten wachten tot hun fotorolletje vol is en ze met een rolletje dat opeens 10000x zoveel waard is terugkeren, dat dag in dag uit, en een net salaris krijgen...
quote:Je doet je avatar eer aan
Op dinsdag 30 december 2003 21:09 schreef toska het volgende:[..]
bla bla bla
quote:OMFG
Op dinsdag 30 december 2003 20:00 schreef MasterPeace het volgende:
Oorspronkelijk was het afsteken van vuurwerk bedoeld om "demonen" te verjagen, tegenwoordig lokt het juist een bepaald soort "demonische entiteiten" op straat; in groepjes functionerende primitieve hersendode inhoudsloze proletenkoters die in al hún innerlijke leegheid, onbetekenendheid en extreme domheid hun levensgeluk alleen weten te halen uit lawaaierige, opdringerige zelfmanifestatie; vuurwerk is hierbij net zoals ringtones, ghettoblasters en opgevoerde brommertjes een prima hulpmiddel voor deze aandachtbehoeftige randdebielen!
quote:Goed idee.
Op dinsdag 30 december 2003 21:00 schreef veldmuis het volgende:
Gek he dat dat respect weg is als ze geen boeven durven vangen, maar als ze op een luie stoel langs de kant van de weg gaan zitten wachten tot hun fotorolletje vol is en ze met een rolletje dat opeens 10000x zoveel waard is terugkeren, dat dag in dag uit, en een net salaris krijgen...
Alleen leggen ze nu van dat geld wegen aan, waar men lekker dronken overheen kan scheuren. Een dronkenschap die ons dankzij accijnzen ook weer miljoenen in het laadje brengt, waarvan men weer nieuwe flitspalen koopt. Dus laten we dat systeem eens saneren, en van het geld van de flitspalen de agenten beter opleiden, en ze beter inzetten. Dan maken we die paaltjes tegelijkertijd wat slimmer en veiliger, zodat oom agent er niet bij hoeft te zitten, en die hufter in een speedy-gonzalesbui gewoon de bon volautomatisch thuisgestuurd krijgt.
Wil je dan niet mee betalen aan een betere politiemacht? Niet te snel rijden! Zie het als een... vrijwillige belasting.
Bovendien kan ie waarschijnlijk beter mikken dan menig agent. Mag ook wel gezegd worden.
quote:Dan ben je wel heel erg simpel als je hier om kan lachen. Maargoed al kijkend naar je username kan ik je al indelen in een bepaalde "hoek" Deze agent was er nog vrij nuchter over blijkbaar.. maar een ander had wellicht geen zin om nog een lawinepijl op zich te krijgen en had de jongen dood geschoten. Wat waarschijnlijk nog geoorloofd was in deze situatie (noodweer afgestemd op de situatie)
Op dinsdag 30 december 2003 22:58 schreef Pappie_Culo het volgende:
Tsja... kan er wel om lachen. Hartstikke fout enzo. Maar ergens ook wel humoristisch.Bovendien kan ie waarschijnlijk beter mikken dan menig agent. Mag ook wel gezegd worden.
Niet alleen omdat die pijl een agent heeft geraakt en verwondt, maar het had net zo goed iemand anders kunnen zijn.
ff masseren die gozer.
[Dit bericht is gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 31-12-2003 03:00]
quote:Wat een plezier, een vuurpijl afschieten op een agent..
Op woensdag 31 december 2003 02:00 schreef WilliamStam het volgende:[..]
O Lord.
Vol verbazing moet ik jouw zielige reactie dan hier lezen. Jammer dat je een jongen zijn plezier niet gunt.
quote:ja wat een lol, mensen met vuurwerk bestoken ... hahahaha
Op woensdag 31 december 2003 02:00 schreef WilliamStam het volgende:[..]
O Lord.
Vol verbazing moet ik jouw zielige reactie dan hier lezen. Jammer dat je een jongen zijn plezier niet gunt.
is nog altijd poging tot moord als de vuurpijl groot genoeg is en de man zijn haren aansteekt oid, mag hopen dat die 'rakker' er met de knuppel van langs heeft gekregen maar dan zou er inmiddels wel weer een onderzoek naar de agent ingesteld zijn
quote:istie al als het goed is en ik mag hopen dat hij er voor nieuwjaar (morgen
Op woensdag 31 december 2003 10:24 schreef Deliverance het volgende:[..]
Wat een plezier, een vuurpijl afschieten op een agent..
Die jongen mag van mij de bak in.
quote:Woont NC in de kazerne Achtseweg zuid?
Op dinsdag 30 december 2003 20:20 schreef JohanHeuser het volgende:
-edit-Ga jij maar even wat kameraden afzuigen op de kazerne ofzo
Tot ziens.
-edit-
Die zieligerds die samen in een huisje buitenlanders zitten te haten?
Vet! Hoeveel van die mensen wonen daar eigenlijk?
quote:geeneen meer voor zover ik weet
Op woensdag 31 december 2003 13:31 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Woont NC in de kazerne Achtseweg zuid?
![]()
![]()
![]()
Die zieligerds die samen in een huisje buitenlanders zitten te haten?
Vet!
Hoeveel van die mensen wonen daar eigenlijk?
Go gozah met pijl, rake die handel
Die blauwpakkies pakken tegenwoordig alleen de zielige
dingen aan, dikke moorden durven ze niet eens meer naar
toe!
Aflere die handel, terug schiete met vuurwerk is goeie oplossing
quote:Jaja, fuck de politie.
Op donderdag 1 januari 2004 20:59 schreef NoRuleZ het volgende:
toe!
En straks staan te janken als zo'n typje dat vroeger aangemoedigd is om vuurpijlen op Agenten af te schieten, ergens de boel op stelten loopt te zetten.
Je vraagt je toch af wat dat soort kinderen aan opvoeding meekrijgen, die ouders zullen ook wel niet al te sociaal zijn.
quote:Mjah als je een klein hersenvolume hebt, dan nemen we het je natuurlijk niet kwalijk dat je niet kan spellen, geen geweten hebt en anderen aanmoedigt anderen schade te berokkenen. Want ja, weet jij veel.
Op donderdag 1 januari 2004 20:59 schreef NoRuleZ het volgende:
ja, dat pijltje opruimen..
want ik vond dat ie gelijk had
toe!
Aflere die handel, terug schiete met vuurwerk is goeie oplossing
quote:Dat een kind vuurpijlen op een copper schiet, dan moet je niet meteen de oorzaak in de opvoeding of bij de opvoeders gaan zoeken, want zo is namelijk alles goed te praten "ja dat lag aan de opvoeding", "ja maar dat komt omdat ze in hun jeugd getraumatiseerd zijn door de oorlog", ".....etc. etc.";
Op donderdag 1 januari 2004 21:11 schreef nietzman het volgende:[..]
Jaja, fuck de politie.
En straks staan te janken als zo'n typje dat vroeger aangemoedigd is om vuurpijlen op Agenten af te schieten, ergens de boel op stelten loopt te zetten.
Je vraagt je toch af wat dat soort kinderen aan opvoeding meekrijgen, die ouders zullen ook wel niet al te sociaal zijn.
en buiten dat kunnen er ook in hele nette families kinderen ontsporen, maarja 9 van de 10 keer komt het allemaal goed met die kinderen als ze uit de puberteit zijn dat geldt dus ook over kinderen die niet uit wel-gestelde-families komen, kinderen in het algemeen dus.
Verhalen die ik ken uit mijn omgeving van mensen die op jonge leeftijd zware delicten pleegden en er ook voor gepakt waren, die flikken nu bijna allemaal niks meer. Dit soort dingen mogen ook wel eens gezegd worden.
Met andere woorden: jong geleerd is oud gedaan.
En verder vraag ik mij af wat voor vuurpijl het is, jammer dat men altijd het belangrijkste detail vergeet in het vuurwerk-nieuws, zoals laatst ook was er een topic daar hoorde je wat gebrabbel als "nederland schiet 50 miljoen aan vuurwerk weg" Ja maar is dat inclusief of exclusief illegaal vuurwerk? Dat is zeker een belangrijk detail. Zonder dit detail lees ik en vast nog wel meerdere mensen zo`n bericht als sensatie-nieuws, het voegt geen enkele waarde toe.
Volgens mij is er een nieuwshype mensen zitten net zo lang te vissen tot er weer wat nieuws "gereleased" wordt en dan als een bezetene het zoveel mogelijk op nieuwsforums posten.
maar in ieder geval als het nou een babypijltje in ze nek vloog of de standaard pijl die 1 maatje groter is of dat het een bompijl was, daar zit nogal een groot verschil tussen. nu had die agent maar misschien een klein wondje op ze nek en hebben ze er in het ziekenhuis een pleister over heen geplakt en die agent wordt meteen als gewond bestempeld
[Dit bericht is gewijzigd door JohnDope op 02-01-2004 01:09]
quote:Je gaat voorbij aan het belangrijkste: Schoten ze moedwillig vuurwerk af op die agent? (Of een willekeurig ander persoon) Wat voor vuurwerk en wat voor verwonding dat teweeg bracht is m.i. volstrekt irrelevant. Moedwillig vuurwerk afschieten of gooien richting personen is op z'n minst een poging tot toebrengen van lichamelijk letsel.
Op vrijdag 2 januari 2004 00:54 schreef JohnDope het volgende:
maar in ieder geval als het nou een babypijltje in ze nek vloog of de standaard pijl die 1 maatje groter is of dat het een bompijl was, daar zit nogal een groot verschil tussen. nu had die agent maar misschien een klein wondje op ze nek en hebben ze er in het ziekenhuis een pleister over heen geplakt en die agent wordt meteen als gewond bestempeld
quote:Wel waar dat doet er zeker wel toe, als hij een bompijl bij een copper in ze nek schiet dan vergelijk ik hem met een moordenaar, aanklacht: poging tot moord, maar ik denk dat als een bompijl in je nek klapt, dat je echt wel kassie wijlen bent. of zwaar letsel hebt, bijvoorbeeld verlamming omdat er een paar wervels zijn weggeklapt of zijn verschoven.
Op vrijdag 2 januari 2004 01:08 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Je gaat voorbij aan het belangrijkste: Schoten ze moedwillig vuurwerk af op die agent? (Of een willekeurig ander persoon) Wat voor vuurwerk en wat voor verwonding dat teweeg bracht is m.i. volstrekt irrelevant. Moedwillig vuurwerk afschieten of gooien richting personen is op z'n minst een poging tot toebrengen van lichamelijk letsel.
quote:Klets. Zelfs het meest simpele rotje kan tot zwaar letsel leiden als het verkeerd uitpakt. Als je het op potentieel letsel baseert moet je dus al het vuurwerk gelijk bestraffen.
Op vrijdag 2 januari 2004 01:13 schreef JohnDope het volgende:[..]
Wel waar dat doet er zeker wel toe, als hij een bompijl bij een copper in ze nek schiet dan vergelijk ik hem met een moordenaar, maar ik denk dat als een bompijl in je nek klapt, dat je echt wel kassie wijlen bent. of zwaar letsel hebt, bijvoorbeeld verlamming omdat er een paar wervels zijn weggeklapt.
Maar als het gewoon van die intertoys pijlen zijn dan kan je hem net zo`n straf geven als wanneer je een agent een paar klappen verkoopt.
Mensen onderschatten echt wat voor verwondingen je van vuurwerk kan oplopen. En figuren die vuurwerk moedwillig richting mensen gooien/schieten kunnen de verantwoording van het er mee spelen duidelijk niet aan.
quote:nou gozer je krijgt echt wel een fikse straf als jij een agent een paar stompen verkoopt zal wel een maximum van 5 jaar op staan, misschien eigenlijk wel meer, maarja ik heb geen verstand van wetboeken omdat ik ze nog nooit heb ingekeken, dus dat moet men maar opzoeken.
Op vrijdag 2 januari 2004 01:17 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Klets. Zelfs het meest simpele rotje kan tot zwaar letsel leiden als het verkeerd uitpakt. Als je het op potentieel letsel baseert moet je dus al het vuurwerk gelijk bestraffen.
Mensen onderschatten echt wat voor verwondingen je van vuurwerk kan oplopen. En figuren die vuurwerk moedwillig richting mensen gooien/schieten kunnen de verantwoording van het er mee spelen duidelijk niet aan.
en dat intertoys vuurwerk gaat nergens over, op een gegeven moment (vannacht) moesten we lopen komt er een kerel om 5 uur smorgens aanzetten met kanonslagen en pijlen na een paar van die dingetjes afsteken, is de lol er af (je kan je ouwe oma er nog geen eens mee laten schrikken) en dan ga je het in je handen laten knallen, mensen die niet weten hoe het moet, die staan wel vaag te kijken (bijvoorbeeld als je op 31 december de politie in de maling staat te nemen als je legaal vuurwerk af staat te steken en natuurlijk dikke overlast veroorzaakt dan komen ze langs en dan moet je naar ze toe lopen en die dingen in je handen laten knallen, dan worden ze nog boos op je ook maar ze kunnen je niks maken ) als je een kanonslag in je hand laat knallen.
gaat helemaal nergens over, die kanonslagen zijn troep, die dingen knallen altijd in het midden, dus als jij die kanonslag onderaan "ontspannen" vast houdt en een beetje van je afhouden zodat er geen stop-klei in je ogen kan schieten, maar als dat gebeurt is het ook geen ramp maar is even een tijdje irritant, maarja dat is ieder vuiltje in je oog.
intertoysbabypijlen idem dito, kijk je moet geen grote pijl in je hand houden van intertoys want dan ga je wel blaren krijgen, ik heb volgens mij wel alles met dat intertoys vuurwerk geflikt wat er mee te flikken valt.
[Dit bericht is gewijzigd door JohnDope op 02-01-2004 01:30]
quote:wees even een beetje duidelijk svp, we kunnen dit namelijk op meerdere manieren intepreteren.
Op vrijdag 2 januari 2004 01:31 schreef Tuinarchitect het volgende:
-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 02-01-2004 01:39]
quote:Wat je daar allemaal leuk omschrijft is vanuit een situatie waarbij degene die met het vuurwerk speelt de controle heeft, en er zelf voor kiest om het risico te lopen. 2 punten die niet opgaan wanneer iemand vuurwerk naar een ander schiet of gooit. Iemand kan een brandbare jas dragen. Of zo'n pijl kan iemand haren in de hens zetten. Om maar 2 dingen te noemen. Bottom line is dat je mensen doelbewust in gevaar brengt door vuurwerk naar ze te gooien of schieten. En van mij mag daar een hele zware straf op staan.
Op vrijdag 2 januari 2004 01:24 schreef JohnDope het volgende:[..]
nou gozer je krijgt echt wel een fikse straf als jij een agent een paar stompen verkoopt zal wel een maximum van 5 jaar op staan, misschien eigenlijk wel meer, maarja ik heb geen verstand van wetboeken omdat ik ze nog nooit heb ingekeken, dus dat moet men maar opzoeken.
en dat intertoys vuurwerk gaat nergens over, op een gegeven moment (vannacht) moesten we lopen komt er een kerel om 5 uur smorgens aanzetten met kanonslagen en pijlen na een paar van die dingetjes afsteken, is de lol er af (je kan je ouwe oma er nog geen eens mee laten schrikken) en dan ga je het in je handen laten knallen, mensen die niet weten hoe het moet, die staan wel vaag te kijken (bijvoorbeeld als je op 31 december de politie in de maling staat te nemen als je legaal vuurwerk af staat te steken en natuurlijk dikke overlast veroorzaakt dan komen ze langs en dan moet je naar ze toe lopen en die dingen in je handen laten knallen, dan worden ze nog boos op je ook maar ze kunnen je niks maken
) als je een kanonslag in je hand laat knallen.
gaat helemaal nergens over, die kanonslagen zijn troep, die dingen knallen altijd in het midden, dus als jij die kanonslag onderaan "ontspannen" vast houdt en een beetje van je afhouden zodat er geen stop-klei in je ogen kan schieten, maar als dat gebeurt is het ook geen ramp maar is even een tijdje irritant, maarja dat is ieder vuiltje in je oog.
intertoysbabypijlen idem dito, kijk je moet geen grote pijl in je hand houden van intertoys want dan ga je wel blaren krijgen, ik heb volgens mij wel alles met dat intertoys vuurwerk geflikt wat er mee te flikken valt.
Maar blijf vooral denken dat omdat dat spul niet zo stoer knalt als het illegale goed, dat er niks fout kan gaan. Ik heb iemand een oog zien kwijtraken door zo'n "niks vooorstellend" stukje intertoys vuurwerk.
quote:Ik krijg wel eens een bon dus dan ga ik op fok zetten dat het stoer is als je een politieagent ernstig letsel probeert toe te brengen.
Op dinsdag 30 december 2003 19:33 schreef PLAE@ het volgende:
that's my kind of guy.aanpakken die juten
Arren moede is het !
quote:t was maar een grapje.
Op vrijdag 2 januari 2004 01:43 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
Ik krijg wel eens een bon dus dan ga ik op fok zetten dat het stoer is als je een politieagent ernstig letsel probeert toe te brengen.
Arren moede is het !
quote:kijk je moet het gewoon zo zien, het incident is goed afgelopen, er is geen vuurpijl in de agents zijn oog geschoten, als dat was gebeurd, dan was het heel anders gegaan en was hij veel harder aangepakt, nu liep het allemaal met een sisser af.
Op vrijdag 2 januari 2004 01:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Wat je daar allemaal leuk omschrijft is vanuit een situatie waarbij degene die met het vuurwerk speelt de controle heeft, en er zelf voor kiest om het risico te lopen. 2 punten die niet opgaan wanneer iemand vuurwerk naar een ander schiet of gooit. Iemand kan een brandbare jas dragen. Of zo'n pijl kan iemand haren in de hens zetten. Om maar 2 dingen te noemen. Bottom line is dat je mensen doelbewust in gevaar brengt door vuurwerk naar ze te gooien of schieten. En van mij mag daar een hele zware straf op staan.
Maar blijf vooral denken dat omdat dat spul niet zo stoer knalt als het illegale goed, dat er niks fout kan gaan. Ik heb iemand een oog zien kwijtraken door zo'n "niks vooorstellend" stukje intertoys vuurwerk.
quote:Mooi toch, opgeruimd staat netjes, zeker als betrokkene al een ellenlang strafblad had.
Op vrijdag 2 januari 2004 02:08 schreef JohnDope het volgende:[..]
kijk je moet het gewoon zo zien, het incident is goed afgelopen, er is geen vuurpijl in de agents zijn oog geschoten, als dat was gebeurd, dan was het heel anders gegaan en was hij veel harder aangepakt, nu liep het allemaal met een sisser af.
Ondanks alles met een sisser is afgelopen, wordt die jongen gewoon aangeklaagd alsof hij die agent een paar fikse klappen heeft verkocht en daar staat echt wel een mooie straf op, als jij een beetje en verrotte persoonlijkheid hebt of een langstrafblad dan ga jij echt wel even een tijdje zitten hoor.
quote:ja is inderdaad goed opgeruimd, maar wat ik belangrijker vind dan de straf die hij krjgt is dat meneer geleerd heeft van zijn misdaad en inziet hoe gevaarlijk het is en dat hij nooit meer in herhaling zal vallen pas dan kan je zeggen dat het systeem succes boekt.
Op vrijdag 2 januari 2004 02:16 schreef AchJa het volgende:[..]
Mooi toch, opgeruimd staat netjes, zeker als betrokkene al een ellenlang strafblad had.
en net wat ik een paar berichten geleden al had geschreven, je moet het maar even terug zoeken, maar kort samen gevat:
mensen die ik ken uit me omgeving die op jonge leeftijd zware delicten pleegden, die zijn er bijna allemaal mee gestopt of hebben zelfs kinderen en zijn een bij de opvoeding-betrokken-pappa`s.
Oftewel Jong geleerd is oud gedaan.
Er zijn namelijk ook mensen die hun brandschoon strafblad hebben en op latere leeftijd delicten beginnen te plegen die extremer zijn omdat je over het algemeen op een oudere leeftijd brutere dingen kan aanrichten dan op jongere leeftijd, dat heeft te maken ten eerste met krachtverschil en bij de oudere man is zijn puberkarakter verdwenen en dat is erg zorgwekkend en verder kan de oudere man over het algemeen beter nadenken dus nog ziekere doom-scenarios bedenken.
Maar het aller belangrijkste verschil tussen de jongen crimineel en de oude crimineel die in zijn jeugd helemaal brandschoon was en later criminele dingen ging doen IS:
Een jong iemand die leert veel sneller dan oudere mensen en een jonger iemand neemt sneller dingen aan de oudere mensen, dus een jong iemand leert van zijn fouten en valt niet in herhaling en ziet een rooskleurig leven te gemoet.
En de oudere crimineel die had een rooskleurigleven omdat hij nooit crimineel was. en op latere leeftijd gaat er een knoppie in ze hoofd om en wordt crimineel of wordt een zedendeliquent, en krijgt een verrotte toekomst
bv 24 uur in de cel smijten en filmpjes laten kijken van vuurwerkverwondingen die 'per ongeluk' door anderen zijn aangericht bij het slachtoffer ... zal wel helpen denk ik
quote:mwa, ik ben het daar niet mee eens, JMGs reacties zijn erg goed en ik wil zeggen dat de dader toch wel 24 uur filmpjes moet kijken over vuurwerkslachtoffers en NIET mag slapen. en dan een maandje in de cel ofzo.
Op vrijdag 2 januari 2004 10:12 schreef sp3c het volgende:
dat is wel zo ja, dit soort figuren hoeft niet echt lang opgesloten te worden imo maara een gerichte straf te krijgen.bv 24 uur in de cel smijten en filmpjes laten kijken van vuurwerkverwondingen die 'per ongeluk' door anderen zijn aangericht bij het slachtoffer ... zal wel helpen denk ik
de NORMALE gevangenis.
is erg extreem voor nederlandse termen maar dan doet zon jongen de 2e eer het gewoon niet meer.
quote:OMG, onze look-a-like van Jezus heeft weer wat gezien
Op vrijdag 2 januari 2004 01:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:Ik heb iemand een oog zien kwijtraken door zo'n "niks vooorstellend" stukje intertoys vuurwerk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |