Vanmorgen kwam mijn vriendin online op msn, omdat ze met me wilde praten, want we hebben allebei onze problemen en we geven elkaar altijd advies ( zo hoort dat ook )
Toen vertelde ik haar over m'n droom en ze zei dat het allemaal klopt
Ze logeert in een hotel onderaan een skipiste in een dal op de 3e kamer aan de linkerkant van de 2e verdieping.
Mijn vraag is..
Was dit een uittreding ofzo?
Ik heb t wel opzettelijk gedaan denk ik want voordat ik vanochtend opnieuw in slaap viel dacht ik nog bij mezelf dat ik haar weer graag zou willen zien, omdat ik r heel erg mis.
Ik ga het oefenen, denk ik, want het is wel een handige "gave".
[edit]
en als je niets nuttigs te melden hebt reageer dan gewoon niet
ik geloof niet in toeval
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Elmoowtje op 24-12-2003 13:46]
Probeer het nog eens en onthoudt de details die je ziet (mocht je weer in het hotel aankomen), bijvoorbeeld waar bepaalde spullen zich bevinden. Dan weer op MSN navragen of het waar is.
quote:de meeste dingen die hier staan zijn best moeilijk om te geloven, denk je niet ?
Op woensdag 24 december 2003 16:56 schreef partyyboyy het volgende:
Beetje ongeloofwaardig vind je niet?
[Dit bericht is gewijzigd door FReNsJ op 24-12-2003 17:19]
quote:
Op woensdag 24 december 2003 17:05 schreef Elmoowtje het volgende:
partyyboy ik heb niet gevraagd om reacties zoals die van jou
ik ga jou ook niet afkraken als je iets post over UFO's ofzo
quote:Dit is weer een compleet sfeer verziekende opmerking. Doe je dat irl ook? Iemand vertelt iets en jij meent diegene te kunnen betitelen als leugenaar?
Op woensdag 24 december 2003 16:56 schreef partyyboyy het volgende:
Beetje ongeloofwaardig vind je niet?
Want de traditioneel denkenden zijn over het algemeen, zoals nu ook weer blijkt uit alleen al de woordkeus, niet in staat gebleken een respectvolle discussie aan te gaan.
Dan niet. Ik ben niet van plan om gebrek aan opvoeding en algemene ontwikkeling te blijven corrigeren en respecteren.
quote:Om maar weer even ontopic te komen: hier ben ik het volledig mee eens.
Op woensdag 24 december 2003 18:36 schreef Myzel het volgende:
Dit heeft volgens mij helemaal niks met uittreding te maken. Ik denk dat het licht aan een sterke band tussen jullie, waardoor jullie gedachten en gevoelens elkaar beinvloeden.
Om een voorbeeld te noemen: tweelingen voelen vaak hetzelfde op hetzelfde moment of zijn op hetzelfde moment ziek. Ook als ze ver uit elkaar wonen.
ik niet althans
quote:daarom...ik vroeg me al af of het een uittreding was, want ik had m'n eigen lichaam niet gezien...en meestal als je een OBE (Outer Body Experience) hebt dan ben je ook vreselijk bang als je weer wakker word.
Op woensdag 24 december 2003 19:28 schreef iteejer het volgende:[..]
Om maar weer even ontopic te komen: hier ben ik het volledig mee eens.
Ik moest gewoon reageren! Uittreden is helemaal niet zo bijzonder als het klinkt en laat iedereen die jij 'losers' noemt maar lullen. Gezellig toch? Al die meningen?! Net zo gelijk als een andere mening! Cool! We blijven 1 grote familie! :-D
I.i.g. wilde ik zeggen dat ik zelf iets dergelijks heb meegemaakt wat ik niet uit de doeken zal gaan doen maar denk Elmoow, dat je bij haar wilde zijn en dit ook deed. Plain en.....Simple!!!
Die speciale band die je met je vriendin deelt *voel* ik uit jouw post en ik was direkt gecharmeerd van jullie liefde! Super, houwe zo! Menig 1 kan hier een voorbeeld aan nemen.
PS: Ik vind niet dat je topics moet sluiten! Dat is de mond snoeren!
LOVE RULES!
het is geen gave, iedereen kan het, meestal gaat je oog open als je in moeilijke tijden zit - hoe moeilijker, hoe meer het zich opent.
Een paar nachten geleden droomde ik dat ik in de huiskamer stond met twee anderen. Ik hoorde een Engelse voiceover met de stem van Sean Connery. Ik schoot in m'n droom in de lach, omdat het nogal komisch was. Tot de stem serieus werd en vertelde dat hij van verre kwam en dat er iets 'bigs' ging gebeuren. "And I'm the one to make it happen" zei die stem.
En BAMMM, daar ging het licht uit. Pikkedonker was het. Ik zei: "doe nou het licht maar weer aan". Niks, het bleef donker. Ik keek naar beneden en zag geen benen. Ik zweefde! Ik zag zelfs geen lichaam maar iets ijls, vluchtigs.
Door mijn ervaringen met lucidedromen-experimenten van een paar jaar geleden was ik er snel achter dat dit geen droom was. Nogal scary, ik wist dat ik uitgetreden was! Ik voelde me langzaam naar beneden gezogen worden. Op dat moment had ik er genoeg van en zei keihard 'Stop!!!!'. Met een schok werd ik wakker. Ik hoorde me zelf nog echt keihard 'Stop!!!!' zeggen ook. Sorry buren...
Een paar jaar geleden heb ik een uittreding opgewekt volgens de sun-eye techniek (google maar raak). Ik merkte dat ik zo'n 2 meter boven m'n lichaam hing. Mijn lichaam lag beneden me, warm en verstijfd in bed. Met een 'droom-ik?'check kwam ik erachter dat het geen droom was. Maar het was ook niet iets 'echts', want normaal hang ik nooit boven mijn lichaam (da's nou logica). Ik herinnerde me plots dat het vorige dat ik had gedaan was die opwekking van die uittreding. Op het moment dat ik dat doorhad raakte ik in paniek. Ik vond het eng om boven m'n lichaam te hangen. Meteen voelde me naar beneden vallen. Met een grote schok voelde ik me in mijn lichaam vallen. Alsof er 10.000 Volt op me stond.
De ervaring van deze week was minder schokkend, maar had veel overeenkomsten met die van een paar jaar geleden. Twee dingen vielen me dit keer op. Ik was in een andere kamer dan mijn lichaam (wel zelfde huis). Het ander opvallende was de 2 mensen in de kamer in mijn droom. Toen het licht uitging waren ze voor mijn gevoel nog steeds, al zag ik ze niet meer. Eenmaal wakker bedacht ik me dat de een in mijn droom op de plaats stond waar die 'in het echt' lag te slapen. De ander stond op de plaats waar die een etage erboven lag te slapen. Toeval?
Een paar uur geleden heb ik weer geprobeerd een uittreding op te wekken. Dit maal door eerst te mediteren. Op het moment dat ik helemaal rustig was stelde ik me voor hoe mijn slaapkamer eruitziet vanuit een andere hoek. Dat lukte vrij gemakkelijk. Vervolgens voelde ik me ook daar heen getrokken worden.
Helaas liet ik me storen door brommergeluid van buiten (die krengen moesten verboden worden). BAM, weg focus. Hoge hartslag. Bah, geen zin meer. Mijn voorhoofd voelde meteen moe aan. Een beetje als spierpijn en een beetje duizelig. Vandaar dat ik er maar even mee gestopt ben.
Ik kan me goed voorstellen dat voor veel mensen uittredingen erg vaag klinken. Voor de die-hard rationele sceptici onder ons: wat die uittreding nou echt 'is', geen idee. Ik kan het niet wetenschappelijk verantwoord verklaren (zou leuk zijn als ik dat kon). Maar door te zeggen dat het 'onzin is' of 'niet kan' ontken je de uittredingservaringen van heel veel mensen. Je snapt het pas een beetje wanneer je er zelf eentje meemaakt (zoals beschreven). Zelf was ik een paar jaar geleden zo nieuwsgierig door verhalen op internet dat ik ben gaan experimenteren. Eenmaal gelukt heb ik het nog tig keer geprobeerd. Allemaal islukkingen. Ik denk dat ik er nog niet klaar voor was. Deze week ging het spontaan, met een droom die overging in een uittreding.
ik pak soms m'n mobiel op, omdat ik denk dat iemand me gaat bellen en dan 10sec. later gaat dat ^%^^$$ding over en dan is t m'n vriendin
dat is t wel zo'n beetje
quote:Interessant. Ben je bekend met de boeken van Carlos Castaneda ? Je verhaal doet me denken aan zijn schrijven over de "dubbel" ...
Op zondag 11 januari 2004 00:28 schreef Perceptive het volgende:
Hier mijn belevingen, waaronder een droom die overging in een uittreding.*knip*
quote:Dan blijven dat soort dingen je in realiteit waarschijnlijk ook niet bij.
Op zaterdag 10 januari 2004 20:49 schreef Varr het volgende:
Je herinnert je dromen iig wel in goed detail, 2e verdieping, 3e deur links, dat soort dingen blijven mij echt niet bij...
quote:Nee, die ken ik niet. Dankje, ga ik lezen.
Op zondag 11 januari 2004 14:28 schreef Threep het volgende:[..]
Interessant. Ben je bekend met de boeken van Carlos Castaneda ? Je verhaal doet me denken aan zijn schrijven over de "dubbel" ...
quote:ik ben een van die ongelukkigen met een fotografisch geheugen
Op zondag 11 januari 2004 15:22 schreef Sessy het volgende:[..]
Dan blijven dat soort dingen je in realiteit waarschijnlijk ook niet bij.
meen je dit nu echt?quote:Op woensdag 24 maart 2004 14:31 schreef Oxylus het volgende:
Het is inderdaad best lachen. Het voelt lekker zweverig. Ik kan het iedereen met een slecht matras aanraden: beter boven je matras zweven voor je gevoel dan erop liggen ;-). IIg voelt het best relaxed. hoogstens een beetje verwarrend als je weer je ogen open doet.
Hoi Bastian,quote:Op woensdag 6 april 2005 23:14 schreef Bastian het volgende:
kappen met uitreden!!!
DAT IS GEVAARLIJK! SERIEUS!
Mag ik even offtopic mijn sceptische azijnpisserij tentoonspreiden? Dank.quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:12 schreef qu63 het volgende:
ik zie het topic nu pas! en op IRC hebben we er al een naam voor verzonnen: RRV (Remote Room Viewing). ikzlef begin hier steeds beter in te worden, en met mij ook een paar anderen. het lukt mij nu ook regelmatig gewoon overdag.
Ben jij dan ooit eens niet wakker geworden nadat je in slaap viel?quote:Op woensdag 6 april 2005 23:14 schreef Bastian het volgende:
kappen met uitreden!!!
DAT IS GEVAARLIJK! SERIEUS!
Hm heb je als ervaren uittreder nog tips voor mensen om het uittreden te stimuleren? Of gebeuren die uittredingen spontaan?quote:Op donderdag 7 april 2005 09:25 schreef Stenny het volgende:
Hoi Bastian,
uittreden is niet gevaarlijk hoor, ik maak het al mee sinds mijn 18e en heb inmiddels een kleine 1000 bewuste uittredingen meegemaakt en here I am, alive and kicking. Ik wil het nog sterker stellen: iedereen treedt uit zijn haar lichaam, het is de natuur. Niet iedereen maakt het bewust mee.
Sten
ik meen het serieus...quote:Op donderdag 7 april 2005 09:25 schreef Stenny het volgende:
[..]
Hoi Bastian,
uittreden is niet gevaarlijk hoor, ik maak het al mee sinds mijn 18e en heb inmiddels een kleine 1000 bewuste uittredingen meegemaakt en here I am, alive and kicking. Ik wil het nog sterker stellen: iedereen treedt uit zijn haar lichaam, het is de natuur. Niet iedereen maakt het bewust mee.
Sten
Een manier die ooit uitgelegd is, is dmv. in een diepe trance te raken/mediteren:quote:Op donderdag 7 april 2005 18:52 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Hm heb je als ervaren uittreder nog tips voor mensen om het uittreden te stimuleren? Of gebeuren die uittredingen spontaan?
En je was nog nooit op die hotelkamer geweest / in dat hotel geweest?quote:Mijn vraag is..
Was dit een uittreding ofzo?
Ik heb t wel opzettelijk gedaan denk ik want voordat ik vanochtend opnieuw in slaap viel dacht ik nog bij mezelf dat ik haar weer graag zou willen zien, omdat ik r heel erg mis.
Na 1000 bewuste uittredingen ook buiten mijn kamerquote:Op donderdag 7 april 2005 19:54 schreef Bastian het volgende:
[..]
ik meen het serieus...
maar als ik mn reden vertel vinden jullie dat dan een 'onzin' reden?
kijk... er is meer tussen hemel en aarde...
ik ben Christen
toen ik bewust ging geloven heb ik geen lucide dromen meer gehad... maargoed dat ff terzijde...
je heb God EN je hebt de satan...
uittredingen zijn NIET de bedoeling van God!
ik weet niet in hoeverre jij uittreed.. als je alleen je kamer rondzweeft is er (nog niet) veel aan de hand... Maar Satan kan hier ook gebruik van maken d.m.v zijn 'lichtgidsen enz' (snap je dit niet? verdiep je er NIET in)
maarre dit is ff serieus want uittreden bestaat echt... ik beweer alleen dat je met mij erbij het niet kan![]()
Kijk...quote:Op vrijdag 8 april 2005 08:47 schreef Denubis_Tarinius het volgende:
Even korte reactie / vraag aan batiaan eigenlijk, mocht hij ze eerdere post menen![]()
stel er is een satan / god
dan zou de een goed / slecht moeten zijn.
onderbouw jij eens wat wat is.
(want wat pietje zegt: Dat is nou goed!!, daarop zegt katrientje: Jah nou dat is nou dus juist slecht!!)
![]()
Laat ik nou precies het omgekeerde denken.quote:Op vrijdag 8 april 2005 09:03 schreef Bastian het volgende:
[..]
Kijk...
ik kan jullie natuurlijjk niet zeggen wat wel en wat niet te doen... dat moet je zelf bepalen... ik geef alleen advies!
Ik stel dat er een God is die Goed is
En een Satan die slecht is d.m.v on zo ver mogelijk van God af te houden! Want God wil namelijk dat wij bij hem horen! Daar mogen wij zelf voor kiezen om wel of niet te doen!
Er is meer tussen hemel en aarde! God wil niet dat wij ons met die dingen bezig houden, dat is niet onze wereld (de wereld van de geesten)
nogmaals ik kan niet zeggen wat jullie wel en niet moeten doen...
Er is alleen een God die ontzettend veel van je houd (wat je ook gedaan hebt!) die liever niet heeft dat wij dat doen!
(let op: ADVIES)
Je dwaalt er namelijk mee van god AF...
snappez?
Groeten!
Met de bijbel heb ik niets...behalve wat zegswijzen die eruit stammen, maar dat is cultureel erfgoed. Jezus is voor mij niet meer speciaal dan Boeddha of welke andere 'inzichtelijke' persoon dan ook. En verder kan ik mededelen dan ik een Broertje Dood heb aan elk geloof.quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:39 schreef Choices het volgende:
Absoluut goed; Is vrede promoten op een vredige manier je bestaan leiden, zonder een enkele verstoring van je vrede, Absoluut slecht, is dood.
God, is iets dat overal zit, bastian. Overal, en alleen door stil te zijn, kom je dichter tot de kern van het bestaan. Totdat je absolute objectiviteit hebt bereikt, en niet meer subjectief bent aan je omgeving.
Stenny, er zijn duizend en 1 manieren waarop je tot de kern van het bestaan kan komen natuurlijk.
Meer over absoluut goed en kwaad:
Absoluut goed is vredig zijn, leven volgens de regels die jezus heeft neergezet. Zoals hij leefde, als je zo leeft, dat is absoluut goed. Het is namelijk door-evolueren naar een nog harmonische bestaan door dierlijke wrede instincten af te werpen.
Absoluut slecht, is elke gedachte/actie/spraak, die jij laat manifesteren, en kwaad doet tot anderen. Andermans vrede verstoren, omwille van je eigen ego, of die van een ander.
Je hebt nou eenmaal 2 absolutes in het universum; Vredig, en Chaos. Je hebt of de een of de ander. Chaos zorgt voor verandering in je emotionele patroon, en vrede, stabiliteit. De keuze daarin word in de bijbel weergegeven als Goed en Kwaad.
En wellicht zul je zeggen; maar dat heb je toch niet te kiezen? Hence het proces van Bewustwording.
Aldus de bijbel, en verschillende grote levensfilosofien. Zie maar wat je eruit haald haha.
Mja. Wat ik dus bedoel is simpel:quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:39 schreef Choices het volgende:
Meer over absoluut goed en kwaad:
Absoluut goed is vredig zijn, leven volgens de regels die jezus heeft neergezet. Zoals hij leefde, als je zo leeft, dat is absoluut goed. Het is namelijk door-evolueren naar een nog harmonische bestaan door dierlijke wrede instincten af te werpen.
Absoluut slecht, is elke gedachte/actie/spraak, die jij laat manifesteren, en kwaad doet tot anderen. Andermans vrede verstoren, omwille van je eigen ego, of die van een ander.
Je hebt nou eenmaal 2 absolutes in het universum; Vredig, en Chaos. Je hebt of de een of de ander. Chaos zorgt voor verandering in je emotionele patroon, en vrede, stabiliteit. De keuze daarin word in de bijbel weergegeven als Goed en Kwaad.
Al het wrede dat inherent is aan een mens, komt door dierlijke instincten. Deze dierlijke instincten worden nog eens flink opgevoerd door het emotionele aspect van de mens wat vrij uniek is in alle diersoorten.quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:56 schreef Stenny het volgende:
[..]
Met de bijbel heb ik niets...behalve wat zegswijzen die eruit stammen, maar dat is cultureel erfgoed. Jezus is voor mij niet meer speciaal dan Boeddha of welke andere 'inzichtelijke' persoon dan ook. En verder kan ik mededelen dan ik een Broertje Dood heb aan elk geloof.
En iets 'dierlijk wreed' te noemen gaat m.i. echt buiten het boekje van de waarheid om: een dier is niet wreed, dat is een mens.
Sten![]()
Je blaast het wel op zeg...quote:Op vrijdag 8 april 2005 09:03 schreef Bastian het volgende:
[..]
Kijk...
ik kan jullie natuurlijjk niet zeggen wat wel en wat niet te doen... dat moet je zelf bepalen... ik geef alleen advies!
Ik stel dat er een God is die Goed is
En een Satan die slecht is d.m.v on zo ver mogelijk van God af te houden! Want God wil namelijk dat wij bij hem horen! Daar mogen wij zelf voor kiezen om wel of niet te doen!
Er is meer tussen hemel en aarde! God wil niet dat wij ons met die dingen bezig houden, dat is niet onze wereld (de wereld van de geesten)
Er is alleen een God die ontzettend veel van je houd (wat je ook gedaan hebt!) die liever niet heeft dat wij dat doen!
snappez?
Groeten!
Wie heeft de wereld op 5 voor twaalf gebracht: de dier of de mens?quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:26 schreef Choices het volgende:
[..]
Al het wrede dat inherent is aan een mens, komt door dierlijke instincten. Deze dierlijke instincten worden nog eens flink opgevoerd door het emotionele aspect van de mens wat vrij uniek is in alle diersoorten.
Wreedheid is in een dier te vinden, kan jij mededogen en compassie in een dier vinden? Dat vind je alleen bij mensen, die ontwikkeld zijn, dit is de boodschap van Jezus, boedha, en velen heiligen.
De wreedheid van mens, komt door allerlei dierlijke instincen. Dierlijk is wreed, zegt niet dat een dier wreed is, hoe kan dat ook, zij handelen enkel uit instincten en hebben niet zo'n uitgebreid emotioneel patroon als een mens dat heeft. Het zegt slechts dat de dierlijke instincten in de mens, wreedheid veroorzaakt.
Er is geen dier die deze wereld vervuild heeft zonder dat de natuur het kon oplossen.quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:48 schreef Choices het volgende:
Sorry ik snap je gedachtengang even niet inderdaad, maargoed jammer dat je niet inhoudelijk op mn posts wilde ingaan..
Fijne avond.
Zucht, ik zeg niet dat dieren wreed zijn lieve sten, ik zeg dat Dierlijke instincten in combinatie met Menselijk intellect/emotioneel spectrum, wreedheid oplevert. Mijn opmerking over wreedheid in dieren was enkel op het feit dat ze geen bewuste mededogen kennen, katten die doden voor de lol, vermaak, het is welliswaar niet wreed in hun ogen, tis simpelweg hun manier van vermaak. Zo zijn er nog meer roofdieren voor wie dat zo geld.quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:54 schreef Stenny het volgende:
[..]
Er is geen dier die deze wereld vervuild heeft zonder dat de natuur het kon oplossen.
Er is geen dier dat hele volken uitmoordt.
Er is geen dier dat ooit een (kern)bom heeft gegooid.
De dierlijke wreedheid bestaat niet in deze zin. Dieren eten elkaar ja, maar daar moeten ze eerst veel moeite voor doen en ze pakken vaak degene die toch al minder kans had. De aarde is aan het eind van haar Latijn door de mens, niet door het dier.
Het is niet gek dat voor vele mensen dieren hun beste vrienden zijn.
Sten
Is niet helemaal correct, wij mensen zijn als enige in staat om geestelijk te ontwikkelen en te contempleren, wat leidt tot diepgaande kennis. Dit kan leiden tot zo'n hamornieus leven dat niet verstoort word zelfs als iemand je slaat, of dit kan leiden tot vernietiging van de aarde, afhankelijk of jij je laat leiden door instincten.quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:01 schreef cyber_rebel het volgende:
Ach weinig dierlijks is de mens vreemd en weinig menselijks is de dier vreemd. We zijn gewoon een hoog ontwikkelde diervorm. En daarmee kunnen we het meeste wat dieren kunnen ook alleen dan beter. Zowel slechte dingen als goede dingen..
Wat mij dan een compleet raadsel is: waarom noem je de 'lagere' instinkten 'dierlijk' noemt, noem ze dan 'menselijk' want dat lijkt me een wereld rechtvaardiger.quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:02 schreef Choices het volgende:
[..]
Zucht, ik zeg niet dat dieren wreed zijn lieve sten, ik zeg dat Dierlijke instincten in combinatie met Menselijk intellect/emotioneel spectrum, wreedheid oplevert. Mijn opmerking over wreedheid in dieren was enkel op het feit dat ze geen bewuste mededogen kennen, katten die doden voor de lol, vermaak, het is welliswaar niet wreed in hun ogen, tis simpelweg hun manier van vermaak. Zo zijn er nog meer roofdieren voor wie dat zo geld.
Maar mijn punt was niet dat dieren wreed zijn, mijn punt is dat Dierlijke instincten in mensen tot wreedheid leidt, doordat de kracht versterkt word door het intellect, en emotioneel spectrum.
Wellicht heb ik dat niet goed uitelegd, maar mijn punt betrof niet de stelling of dieren wreed zijn. Mijn punt was geheel omtrent mensen.
Hmm.. ja dat is puur een persoonlijke definitie. Maar ik zal het uitleggen hoe dat bij mij zit. Dierlijke instincten drijven ons ertoe om:quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:08 schreef Stenny het volgende:
[..]
Wat mij dan een compleet raadsel is: waarom noem je de 'lagere' instinkten 'dierlijk' noemt, noem ze dan 'menselijk' want dat lijkt me een wereld rechtvaardiger.
Sten
Okay, dan zal ik je een definitie geven van tevens typisch menselijke eigenschappen:quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:17 schreef Choices het volgende:
[..]
Dus in mijn ogen;
Wat is menselijk? Geen idee, een begrip van zodanige aard is moeilijk te geven, want de een zal zeggen dat:
Vergevingsgezindheid, liefde, compassie, mededogen, goddelijke eigenschappen zijn, en de ander noemt ze menselijk.
Ik heb lang geleden precies hetzelfde gehad.....toen ging het helemaal draaien voor mn ogen, en ik had mn ogen dichtquote:Op woensdag 24 maart 2004 12:31 schreef Oxylus het volgende:
Ik heb persoonlijk helemaal niet met het paranormale en aanverwante zaken. Ik ben van mening dat het meeste paranormale tussen je oren zit en dat rationele mensen nauwlijks bovennatuurlijke ervaringen krijgen, simpelweg omdat ze er niet in geloven. Maar om een verklaring voor het vogende te vinden ga ik toch maar bij een topic als dit te rade. Ik had vroeger heel vaak, en nu ook nog wel af en toe dat wanneer ik op bed lag ik het gevoel kreeg op te stijgen endan door mijn kamer te zweven. Vaak had ik dan ook het gevoel dat ik in bed om mijn breedteas draaide en dus ondersteboven in bed kwam te liggen. Eenmaal met mijn ogen open bleek ik dan gewoon normaal in bed te liggen, maar moest ik mijn hele richtingsgevoel weer "resetten". Veel van mijn vrienden die ook meestal nuchter zijn aangelegd, hebben iets dergelijks wel ervaren. Ik kan het gevoel wel oproepen, maar niet meer zo sterk als vroeger.
Is er hier iemand die hiervoor een psychologische en/of biologische verklaring voor heeft. Ik vind het nogal interessant hoe mijn hersenen me voor de gek kunnen houden.
Dat is een goede vraag. Als iets mij kenmerkt, is het wel, denk ik, het feit dat mijn geest vrij is. Hoe krijg je een geest vrij? Zorg dat niets je belemmert, bij mij werkt het dat ik geen geloof aanhang, dat ik geen last van mijn geweten heb, dat ik mijn gevoel volg en mij niet stoor aan wat de wereld van mijn denkbeelden denkt. Ik ben niet heilig, dus dat is geen voorwaarde.quote:Op vrijdag 8 april 2005 21:24 schreef Siriusje het volgende:
Stenny.. hoe krijg je ZO veel uittredingen :s
advies? ;p
Herkenbaar: maar je kunt hier overheen komen. Beheers jezelf op dat moment: speel desnoods dat je nonchalant voor jezelf reageert, blijf rustig liggen en observeren...besef wat er vanaf hangt, dan schiet je er vanzelf een keer echt helemaal uit en geen angst: dit is natuurlijk, en je komt gewoon weer terug.quote:Ach, ik ben zelf nog nooit bewust uitgetreden; ik raak te enthausiast als ik bijna zo ver ben...
Ja, dat ben ik. Saai he, dat ik mezelf neerzet, maar ik heb niets anders dan mezelf te bieden.quote:Op vrijdag 8 april 2005 23:34 schreef DeHovenier het volgende:
Ben jij dat trouwens op je avatar?
Uittreden lijkt me wel leuk om een keer mee te maken, maar het is niet iets om mee te kloten vind ik.
Zeker, dat is een kenmerk van uittredingen, maar jij slaapt niet, je lichaam slaapt.quote:Op vrijdag 8 april 2005 23:50 schreef Siriusje het volgende:
Als het zo bewust is en je het je kunt herinneren. Kun je jezelf dan ook "als het ware" in je bed zien liggen als je slaapt? ;o
Eeen beetje toeval?quote:Op zaterdag 9 april 2005 12:32 schreef NoXxa het volgende:
U are subject of mind control..
Neej geintje. Ik denk dat het gewoon beetje toeval is.
goed is al dat naar vrede leidt, en kwaad is al dat naar chaos leid. Lijkt me een plausibele definitie.quote:Op vrijdag 8 april 2005 22:12 schreef DeHovenier het volgende:
Het heeft niet veel zin om over goed en kwaad te discussieren...dat is zo een universeel iets, en iedereen gelooft/is overtuigd/denkt wat anders
Ik reageer wat laat, maar toen ik deze thread las wilde ik hier toch graag op de uitspraak van Bastian reageren en ook omdat het onderwerp uittreden mij interesseert...quote:Op vrijdag 8 april 2005 09:03 schreef Bastian het volgende:
dit lijkt heel veel op zelfhypnose,ik heb er eens over gelezen.quote:Op donderdag 7 april 2005 19:59 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Een manier die ooit uitgelegd is, is dmv. in een diepe trance te raken/mediteren:
• Op een confortabele manier gaan liggen of zitten en dan al je ledematen 1 voor 1 ontspannen en je gedachten leeg maken. Met de ogen dicht natuurlijk, werkt beter.
• Rustig ademhalen en tot 100 tellen ofzo, bij elke ademhaling een tel. Of je indenken dat je een trap af loopt en bij elke ademhaling een trede lager gaat.
• Als je het goed doet dan verdwijnt langzaam het gevoel in je ledematen... ofwel je voelt niet meer helemaal hoe je erbij ligt ofzow. Je kan dan wat gesuis in je hoofd horen en je lichaam kan gaan tintelen alsof er een elektrische stroom doorheen loopt.
• Op een gegeven moment voel je je dieper in de trance wegzakken, waarna je ledematen zwaar aan kunnen gaan voelen of juist verlamd lijken.
• Op dat moment moet je proberen relaxed te blijven (tjah 't is ff vreemd om te ervaren de eerste keren) en je een punt in de verte voorstellen waar je je naar toe wil bewegen, of je indenken dat je je ergens anders in de kamer ofzow bevindt... met een beetje geluk beweeg je uit je lichaam naar dat punt toe.
Zoiets dacht ik dat het was.
Een vrije geest, niet belemmerd door gewetenslast en conventies.......quote:Op vrijdag 8 april 2005 23:15 schreef Stenny het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag. Als iets mij kenmerkt, is het wel, denk ik, het feit dat mijn geest vrij is. Hoe krijg je een geest vrij? Zorg dat niets je belemmert, bij mij werkt het dat ik geen geloof aanhang, dat ik geen last van mijn geweten heb, dat ik mijn gevoel volg en mij niet stoor aan wat de wereld van mijn denkbeelden denkt. Ik ben niet heilig, dus dat is geen voorwaarde.![]()
Okay laat ik het dan zo zeggen: mijn geweten is dermate vrij in mijn eigen beoordeling (!), dat ik mijn geest leeg kan maken om zo de ruimte te scheppen (...) voor een uittreding. Ik denk dus dat voor iedere persoon geldt dat die persoon voor zijn/haar eigen gevoel vrij moet zijn...ter beoordeling kennelijk dus van jezelf.quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:39 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Een vrije geest, niet belemmerd door gewetenslast en conventies.......
Ik geloof niet dat iemand zo heilig kan zijn dat ie nooit iets doet dat waarbij het geweten niet om de hoek komt kijken. Tenzij je geen sociaal leven hebt en dus geen fouten in de interactie met anderen kunt maken. Maar je zei zelf al dat je niet heilig bent.
Dan moet ik wel bijna tot de conclusie komen dat er sprake is van geen geweten hebben waarvan je dan ook geen last hebt. En dat lijkt me nou niet iets om te beweren.
Hoewel de discussie ging over uittredingen en niet over goed vs kwaad, kun je je er toch niet aan onttrekken dat de discussie wel gevoerd moet worden op het moment dat je geest vrij moet zijn, ook van gewetens kwesties, als voorwaarde voor uittredingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |