abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24174328
Een weblog als enige bron? En daar dan weer een anonieme bron van? Ik meen dat ik Peter R. laatst in een interview heb horen zeggen dat ie de tijd nog niet rijp vond.

Lijkt me niet zo'n betrouwbaar bericht.
Slaapt winter
en zomer
pi_24563452
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 08:44 schreef Parabola het volgende:
Een weblog als enige bron? En daar dan weer een anonieme bron van? Ik meen dat ik Peter R. laatst in een interview heb horen zeggen dat ie de tijd nog niet rijp vond.

Lijkt me niet zo'n betrouwbaar bericht.
Volgens dezelfde weblog gaat de partij Verenigd Nederland heten. De mannen achter de partij van Peter R. De Vries zijn Bram Peper, Jan Nagel, John de Mol en Klaas Wiltink.

Verenigd Nederland van Peter R. de Vries wordt volgens mij daarmee een soort Leefbaar + en een directe concurrent voor de PvdA.
pi_24593590
kvk:
quote:
VERENIGD NEDERLAND 27271187
Wagenstraat 80 m, 2512AX 's-Gravenhage Rechtspersoon
pi_24593599
SIDN:
quote:
Registrant Stichting ondersteuning fractie Leefbaar Den Haag
Spui 70
2511 BT 'S-GRAVENHAGE
Netherlands
  zondag 16 januari 2005 @ 12:00:33 #255
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_24594891
quote:
Op zondag 16 januari 2005 09:59 schreef pberends het volgende:
kvk:
VERENIGD NEDERLAND 27271187
Wagenstraat 80 m, 2512AX 's-Gravenhage Rechtspersoon
VERENIGD NEDERLAND is vooral een term die gebruikt wordt in rechtse kringen en wat staat voor de aansluiting van Vlaanderen bij Nederland

Op dat adres (Wagenstraat 80 m, 2512AX 's-Gravenhage) woont overigens ene mevrouw Trouvat, lid van de gemeenteraad namens Leefbaar Den Haag

[ Bericht 14% gewijzigd door Karzeuler op 16-01-2005 12:05:49 ]
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  maandag 14 maart 2005 @ 21:51:18 #256
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25512948
quote:
Op donderdag 23 december 2004 17:19 schreef rroloff het volgende:
Ik plaats het hier ook maar even - je weet maar nooit:

"Crimefighter Peter de Vries gaat een eigen partij beginnen, Bram Peper schijnt er ook iets mee te maken te hebben. Klaas Wiltink komt ook op de lijst en het gerucht gaat dat media-tycoon John de Mol zich er ook mee bemoeit."

Bron: http://www.dutchdisease.com/blog/index.php?p=389
En de geruchten worden steeds hardnekkiger, nu bovenstaande mensen gesprekken hebben gevoerd: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/003678.html

Ik las op teletekst dat er plannen zijn om een doorstart met Leefbaar Nederland te maken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  † In Memoriam † maandag 14 maart 2005 @ 21:55:24 #257
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25513049
quote:
Op maandag 14 maart 2005 21:51 schreef Sidekick het volgende:

[..]

En de geruchten worden steeds hardnekkiger, nu bovenstaande mensen gesprekken hebben gevoerd: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/003678.html

Ik las op teletekst dat er plannen zijn om een doorstart met Leefbaar Nederland te maken.
Geenstijl als bron vermelden, OMG.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  maandag 14 maart 2005 @ 21:58:48 #258
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25513149
quote:
Op maandag 14 maart 2005 21:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Geenstijl als bron vermelden, OMG.
Ik zag het op de teletekst van de regionale info-zender, en kon geen andere digitale bron vinden...
  † In Memoriam † maandag 14 maart 2005 @ 22:03:00 #259
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25513265
quote:
Op maandag 14 maart 2005 21:58 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik zag het op de teletekst van de regionale info-zender, en kon geen andere digitale bron vinden...
De LC soms? Daar zit ook een geenstijl-figuur, vandaar die vele bronvermeldingen. Zal me niks verbazen als die info-zender ook Geenstijl als bron heeft. Zolang die mensen er zelf niks over zeggen is het een roddel. Ik denk dat ze overigens geen hol kunnen klaarmaken, althans niet op beleidsniveau. Wel op populistisch blablabla.
  donderdag 17 maart 2005 @ 22:46:47 #260
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25554895
quote:
Jan Nagel wil de strijd aan met Wilders en PvdA

Opiniepeiler Maurice de Hond heeft mij verzekerd dat we zeker twintig zetels kunnen veroveren." Aan het woord is Jan Nagel, voormalig wethouder voor Leefbaar Hilversum en vier jaar geleden de grondlegger van Leefbaar Nederland. Nagel is ervan overtuigd dat hij een bres kan slaan in de gevestigde politieke orde. Met geestverwanten voert hij overleg over een nieuwe politieke beweging.

Nieuw Nederland moet de partij gaan heten, die zich net als Wilders moet gaan richten op de 'zwevende kiezer'. Misdaadverslaggever Peter R. de Vries, oud-PvdA-minister en -burgemeester Bram Peper en voormalig politiewoordvoerder Klaas Wilting zijn betrokken bij de gesprekken die Nagel momenteel voert. De Vries zou zich nog beraden op zijn politieke toekomst, maar zal zich sowieso niet aansluiten bij Geert Wilders, die 'te onversneden rechts' is. Peper, als adviseur bij de initiatieven van Nagel betrokken, denkt dat Wilders er niet in zal slagen kiezers bij de PvdA weg te halen. "Fortuyn slaagde daar als niet-partijgebonden persoon in. Maar daarvoor is Wilders te veel een rechtsbuiten van de VVD", aldus de voormalige burgemeester van Rotterdam.

Maurice de Hond denkt dat een aansprekende outsider veel stemmen weg kan halen bij de drie linkse partijen PvdA, GroenLinks en SP, die in de peilingen nu nog op gezamenlijk ongeveer 75 zetels staan. Behalve Jan Nagel zou ook voormalig PvdA-prominent Rob Oudkerk oren hebben naar een nieuwe progressieve partij. "Ik wil terugkomen in de politiek, eventueel als gemeentelijk bestuurder en niet per se voor de PvdA", stelt Oudkerk. In een alliantie met Jan Nagel ziet hij echter weinig.

Jan Nagel wil de strijd aan met Wilders en PvdA
De Hond moet een soort verzekeringsmaatschappij beginnen waar je je geld terug kan krijgen na een foute 'garantie'...

Maar goed, het nieuws is dus nu officieel bekend. Ik heb geen idee wat ik er van moet verwachten. We zullen wel zien.
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2005 @ 22:48:57 #261
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25554937
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 22:46 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De Hond moet een soort verzekeringsmaatschappij beginnen waar je je geld terug kan krijgen na een foute 'garantie'...

Maar goed, het nieuws is dus nu officieel bekend. Ik heb geen idee wat ik er van moet verwachten. We zullen wel zien.
Ik heb mijn buik vol van die partijtjes, al vind ik het goed dat ze nog steeds opgericht worden om de grote verstarde logge partijen van repliek te bedienen. Ik ga niet meer stemmen, fuck dit kutland.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 00:49:06 #262
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_25557216
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 22:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik heb mijn buik vol van die partijtjes, al vind ik het goed dat ze nog steeds opgericht worden om de grote verstarde logge partijen van repliek te bedienen. Ik ga niet meer stemmen, fuck dit kutland.
Ik begrijp je. Alle partijtjes en ook grote partijen zijn kut partijen, behalve de libertariese partij.
Als alles mee zit doen ze komende verkiezingen hopelijk weer mee, na 11 jaar.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_25570035
Als je conclusies gaat trekken uit peilingen van De Hond ben je niet goed bezig
pi_25571626
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 22:46 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Kansloos zeg, m'n commentaar:

http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/52240#1922848
quote:
Door pberends - vrijdag 18 maart 2005 @ 10:23

Die Jan Nagel ziet ze echt vliegen . Ze moeten echt niet denken dat ze makkelijk zetels kunnen weghalen bij GL, SP en de PvdA. SP en GL zijn overigens niet de gevestigde orde, zij hebben namelijk nog nooit in een kabinet gezeten. PvdA is met Wouter Bos een zeer moeilijke concurrent.
quote:
Door pberends - vrijdag 18 maart 2005 @ 10:27

Die Jan (alias Judas) Nagel is de meest a-charismatische flapdrol die ik ken. Veel te genuanceerd en kan bovendien moeilijk uit z'n woorden komen. Peper zullen ze zien als een PvdA'er, om misdaad te bestrijden stemmen mensen wel Wilders en geen Peter R. de Vries en Rob Oudkerk wordt door iedereen uitgekotst omdat hij minderjarigen als prostituees heeft gebruikt.

Ze doen net of Klaas "Zonnebank" Wilting, Rob Oudkerk en Bram Peter NIET bij de gevestigde orde horen. Dat doen ze wel. Net zoals Jan Nagel die zit al ik weet niet hoe lang in de gevestigde politiek.
quote:
Door pberends - vrijdag 18 maart 2005 @ 10:40

---
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 22:42 schreef Bushmaster het volgende:
Hmm, Bram Peper heeft niet mij vertrouwen en dat Brein-aanhangsel van een Peterrr R. De Vries al helemaal niet. Onder de jongere kiezers zal deze partij niet gaan scoren lijkt me.
-----

Ja, daar heb je volledig gelijk in, jongeren zien Peter R. de Vries nu al als de grootste landverrader van de 21ste eeuw.
  † In Memoriam † vrijdag 18 maart 2005 @ 19:32:40 #265
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25571703
Jammer dat de Vries zich voor een karretje laat spannen van weggehoonde oud-politici (met uitzondering van Klaas Wilting, al is dat ook maar een drol). Ik ga vooralsnog op geen enkele nieuwe partij stemmen. van de oude weet ik het ook niet. D66 of VVD? Allebei brak.
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:59:09 #266
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_25876093
Het is toch eigenlijk wel idioot dat het vak van parlementatiër geen enkele opleiding vereist. Vanuit alle windstreken dalen deze self-made bestuurders (politici) neer in Den Haag met grootste plannen, waarna je eigenlijk nooit meer iets van ze hoort (in positieve zin dan). Laat De Vries het gewoon bij zijn vak houden waar hij goed in is, en zich niet volstrekt ongeloofwaardig maken door de politiek in te gaan.
pi_26520629
quote:
PETER R. FOR PRESIDENT
Aan Esquire openbaarde misdaadjournalist Peter R. de Vries zijn politieke manifest. Hij is voor Hilbrand Nawijn, ontwikkelingshulp en burgerplicht, hij is tegen Ayaan Hirsi Ali, het koningshuis en kunstsubsidies én hij lost het fileprobleem op.

Bron: www.esquire.nl
Heeft er hier dan niemand een abonnement op de Esquire? :-P
  woensdag 27 april 2005 @ 02:47:08 #268
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_26536462
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 19:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Jammer dat de Vries zich voor een karretje laat spannen van weggehoonde oud-politici (met uitzondering van Klaas Wilting, al is dat ook maar een drol). Ik ga vooralsnog op geen enkele nieuwe partij stemmen. van de oude weet ik het ook niet. D66 of VVD? Allebei brak
Kom op, zo erg is het niet. Zelfs Wiegel gaf in een recent interview toe dat de LPF nog wel wat meer goeie stoelwarmers had voortgebracht voor de 2e kamer.
  woensdag 27 april 2005 @ 02:52:45 #269
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_26536507
Jonges, ik had als radio techiecus zitten schuiven voor een politiek discussieprogramma. Ik had wat 2e kamer figuren te gast. Maar pet af voor die gasten. Er zaten er een paar bij die die hele fucking EU grondwet hadden bestudeert (dus niet doorgelezen, maar echt bestudeerd).
Viel me wel op dat alle gasten die het echt hadden bestudeert de grondwet afkeurden, en de gasten die het alleen maar hadden doorgelezen, en vaak het woordje "globaal" erbij in de mond namen, er voor waren.

Dat zegt genoeg, lijkt mij!

Maar wat ik hiermee wou zeggen is dat 2e kamerwerk niet zomaar effe een klus erbij is voor jongens met teveel geld, en tijd. Ik denk dat Peter R. de Vries dat ook wel weet dat hij daarvoor dagelijks duffe documenten als de EU grondwet ervoor moet doornemen, en die zijn heel wat saaaier dan spannende moord dosiers.
pi_26587088
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 15:04 schreef rroloff het volgende:

Heeft er hier dan niemand een abonnement op de Esquire? :-P
Kun je het hele artikel uit de Esquire misschien even posten?

bvd.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_26589435
quote:
Peter R. de Vries start politieke partij

Peter R. de Vries heeft vorige week in het geheim een politieke partij opgericht. 'PRDV', de naam van de nieuwe partij, is niet alleen de initialen van de misdaadverslaggever, maar staat ook voor Partij voor Rechtvaardigheid, Daadkracht en Vooruitgang.

De partij is volgens De Vries 'links noch rechts'. Hij wil de strijd aanbinden met de gevestigde politieke orde in Nederland. Dat doet hij samen met oud-politiewoordvoerder in Amsterdam Klaas Wilting en oud-voorzitter van Leefbaar Nederland Jan Nagel.

Het is de bedoeling dat de PRDV in 2007 meedoet aan de Tweede-Kamerverkiezingen. Gemikt wordt op twaalf tot vijftien zetels. De partij is onder meer voor invoering van een sociale dienstplicht voor jongeren. Ook wil de PRDV met een plan komen voor een drastische aanpak van de files.
Zo, als dat je belangrijkste punten zijn krijg je echt niet veel kiezers voor je. Extreem magertjes hoor, Peter R. de Vries, na je jarenlange overpeinzingen.
pi_26589481
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 09:12 schreef pberends het volgende:
Humor.
idd.. Peter R zal veel stemmers weghalen bij 'de gewone man '.. zeg maar PvdA volk
Voor de rest denk ik 'schoenmakers blijf bij je leest'.
pi_26589582
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 09:16 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

idd.. Peter R zal veel stemmers weghalen bij 'de gewone man '.. zeg maar PvdA volk
Voor de rest denk ik 'schoenmakers blijf bij je leest'.
Veel jongeren krijgt hij iig niet voor zich met z'n (a)sociale dienstplicht.

En de kiezer denkt dat geen enkele partij de files kan oplossen; dus in dat fabeltje van de Vries geloven ze sowieso niet.

Hier een wat uitgebreider artikel van de Telegraaf:
quote:
Peter R. de Vries start partij[/b]
door John van den Heuvel en Rob Sebes

DEN HAAG - Peter R. de Vries gaat definitief de politiek in. De misdaadverslaggever heeft vorige week in het diepste geheim een politieke partij opgericht, die zijn initialen PRDV als naam heeft en is aangemeld bij de Kiesraad. De afkorting staat ook voor Partij voor Rechtvaardigheid, Daadkracht en Vooruitgang.

Samen met oud-politiewoordvoerder Klaas Wilting en oud-voorzitter van Leefbaar Nederland Jan Nagel wil De Vries de strijd aanbinden met de gevestigde politieke orde in ons land. Het driemanschap mikt op minimaal twaalf tot vijftien zetels in het parlement. "We willen fundamenteel dingen veranderen", aldus Peter R. de Vries. "Ik begin hier niet aan om in de marge mee te doen." Volgens De Vries is het de bedoeling dat zijn partij, die volgens de oprichters links noch rechts is, in 2007 aan de Tweede-Kamerverkiezingen deelneemt. Eén van de belangrijkste plannen van de PRDV is het invoeren van een sociale dienstplicht. De partij wil jongeren zo werkervaring laten opdoen en leren zich in te zetten voor het welzijn van de maatschappij. Ook komt de nieuwe partij met een plan dat het aantal files in ons land zeer drastisch moet terugbrengen. "We doen niet mee aan de komende gemeenteraadsverkiezingen. De partij is nu al opgericht om te voorkomen dat we bij een eventuele eerdere val van het kabinet (zoals dreigde bij het conflict over de gekozen burgemeester - red.) niet zouden mogen deelnemen. Om die reden hebben we ons ook ingeschreven bij de Kiesraad" , zegt de misdaadverslaggever.

Overstap

Peter R. de Vries maakte eind vorig jaar al bekend te overwegen de politiek in te gaan. Een eerste peiling maakte toen duidelijk dat de televisiejournalist van SBS6 op meer dan twintig zetels zou kunnen rekenen. De Vries zegt nu dat hij de overstap grotendeels laat afhangen van het aantal zetels dat zijn partij in de wacht sleept. " Mochten prognoses straks uitwijzen dat ik op zes zetels of zo zou uitkomen, dan haak ik alsnog af", aldus De Vries. "Ik wil daadwerkelijk iets bereiken en niet als een splinterpartijtje fungeren."
Maurice de Hond . Natuurlijk een naaste collega . Jammer dat hij er vandaag mee komt, want de politieke barometer van NOVA vanavond zal er niets aan hebben.

Wel een klap in het gezicht van "crimefighter" Wilbers.
pi_26589604
Ow ja, het Fok/Tweakers-volk zal hij al helemaal niet voor zich winnen met die BIG-actie van hem .
  vrijdag 29 april 2005 @ 09:24:44 #276
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_26589621
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 09:23 schreef pberends het volgende:
Ow ja, het Fok/Tweakers-volk zal hij al helemaal niet voor zich winnen met die BIG-actie van hem .
Als hij een goed programma heeft zal ik hem toch nog wel even overwegen . Ik heb het idee dat het best een goede kan zijn .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_26589648
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 09:23 schreef pberends het volgende:
en Jan Nagel is ook al zo'n mislukt figuur.. zonde van je tijd PeteRrrrrrrrr.
Twintig zetels ..whahahahahahahahahahahahaha.. never natuurlijk.
pi_26589676
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 09:24 schreef DaMook het volgende:

[..]

Als hij een goed programma heeft zal ik hem toch nog wel even overwegen . Ik heb het idee dat het best een goede kan zijn .
Ben je helemaal gek geworden? Welkom Peter R., dag bittorrent, kazaa en andere schatjes .
  vrijdag 29 april 2005 @ 09:30:49 #279
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_26589730
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 09:27 schreef pberends het volgende:

[..]

Ben je helemaal gek geworden? Welkom Peter R., dag bittorrent, kazaa en andere schatjes .
Zal wel meevallen .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_26590060
Ik ben zeer, zeer benieuwd waar PRDV straks mee komt. Het lijkt er in elk geval wel op dat ze de vinger nu al perfect op de zere plek leggen, want hun prioriteiten kiezen ze uitstekend. En hoewel ik ook mijn twijfels bij een Jan Nagel heb, denk ik toch dat Peter R. de Vries en Klaas Wilting behoorlijk inzicht hebben in de werking van ons politiële en justitiële apparaat. Juist DAAR zou ik veranderingen willen zien. Ik wens ze succes en sluit niet uit dat ik op ze ga stemmen.
  vrijdag 29 april 2005 @ 10:42:30 #281
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26591355
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 09:14 schreef pberends het volgende:

[..]

Zo, als dat je belangrijkste punten zijn krijg je echt niet veel kiezers voor je. Extreem magertjes hoor, Peter R. de Vries, na je jarenlange overpeinzingen.
Schon wieder da?

Afijn, mij spreekt het wel aan, die partij van Peter R. .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_26591655
quote:
Mocht uit nieuwe peilingen blijken dat hij niet meer dan zes zetels zou krijgen, dan haakt De Vries alsnog af.
Beetje slap. Klinkt wel als Furtuyn btw.
quote:
Een van de plannen van de PRDV is het invoeren van een sociale dienstplicht.
Dat was ook een punt waar alleen Fortuyn mee kwam destijds. Ben benieuwd hoeveel 'originele' ideeën hij nog meer heeft.

elsevier
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  vrijdag 29 april 2005 @ 10:55:39 #283
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26591707
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 10:53 schreef sizzler het volgende:

[..]

Beetje slap. Klinkt wel als Furtuyn btw.
[..]

Dat was ook een punt waar alleen Fortuyn mee kwam destijds. Ben benieuwd hoeveel 'originele' ideeën hij nog meer heeft.

elsevier
Is het verkeerd om met punten van wijlen Fortuyn op de proppen te komen

Dat wordt imo pas verkeerd als je altijd het tegenovergestelde hebt beweerd en Fortuyn hebt verketterd. Zoals Wouter B. met z'n PvdA .
  vrijdag 29 april 2005 @ 11:50:05 #284
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26593206
Hoe meer partijen hoe beter.

Maar de instelling om bij het vooruitzicht van een zetel of 5 niet mee te willen doen aan verkiezingen is echt te stompzinnig voor woorden. Duidelijk iemand die 'ff in de politiek' wil.
  vrijdag 29 april 2005 @ 12:13:16 #285
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26593874
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:50 schreef Sidekick het volgende:
Hoe meer partijen hoe beter.

Maar de instelling om bij het vooruitzicht van een zetel of 5 niet mee te willen doen aan verkiezingen is echt te stompzinnig voor woorden. Duidelijk iemand die 'ff in de politiek' wil.
Hij had er inderdaad beter aan gedaan dat idee voor zich te houden. Alhoewel het wel eerlijk is.
  vrijdag 29 april 2005 @ 12:58:29 #286
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_26594973
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 09:14 schreef pberends het volgende:
Peter R. de Vries heeft vorige week in het geheim een politieke partij opgericht. 'PRDV', de naam van de nieuwe partij, is niet alleen de initialen van de misdaadverslaggever, maar staat ook voor Partij voor Rechtvaardigheid, Daadkracht en Vooruitgang.
Die afkorting klinkt een beetje oubollig, vind ik. Hij had er net zo goed "Partij voor den Rechtgeschapen burger, Deugdzaamheid ende vreugde" van kunnen maken
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_26596602
''Partij voor Rechtvaardigheid, Daadkracht en Vooruitgang''

lijkt me eerder een typische naam voor politieke partijen in bv. Arabische landen

maar goed, jammer vind ik dat ze niet meedoen met de komende gemeenteraadsverkiezingen al was het maar in enkele gemeenten, want dat staat toch het dichtst bij de burgers wie ze trachten te bereiken
pi_26599539
Ik vind het best wel leuk. Ik verheug me nu al op de scherpe kamervragen van Peter aan Donner
pi_26603266
En door Maurice de Hond, een goede bekende van Jan Nagel, wordt PRDV al op 8 tot 30 zetels gepeild...
quote:
Peter de Vries kansrijk bij rechts

HILVERSUM Bijna twintig procent van de
Nederlanders overweegt te stemmen op de
nieuwe partij van Peter R.de Vries.Zo'n
vijf procent verwacht dat ook echt te
gaan doen.Dat blijkt uit onderzoek van
Maurice de Hond in opdracht van de NOS.

Volgens De Hond kan De Vries vooral
kiezers trekken aan de rechterkant van
het politieke spectrum.Zelf zegt hij
dat hij niet links is en niet rechts.
Hij wil er voor alle Nederlanders zijn.

De Vries richtte vandaag met Jan Nagel
en Klaas Wilting de PRDV op (Partij
voor Rechtvaardigheid,Daadkracht en
Vooruitgang.Een programma heeft hij nog
niet.Hij mikt op minstens 12 zetels.

http://teletekst.nos.nl/tekst/114-01.html
pi_26603549
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 15:53 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik vind het best wel leuk. Ik verheug me nu al op de scherpe kamervragen van Peter aan Donner
Peter R. de Vries kan niet bepaald praten als Brugman, in tegendeel zelfs. Komt niet vaak echt lekker uit z'n woorden.
pi_26603572
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 18:10 schreef Kozzmic het volgende:
En door Maurice de Hond, een goede bekende van Jan Nagel, wordt PRDV al op 8 tot 30 zetels gepeild...
[..]
Vanavond commentaar van Maurice de Hond in Netwerk over Peter R. de Vries' partij.

Maarja "overweegt te stemmen" zegt niet zoveel natuurlijk.

Hopelijk in de politieke barometer in Nova meer; maar ik denk niet dat die peiling vandaag gehouden is.
pi_26603935
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 18:22 schreef pberends het volgende:

[..]

Peter R. de Vries kan niet bepaald praten als Brugman, in tegendeel zelfs. Komt niet vaak echt lekker uit z'n woorden.
Zijn verschijning in de Kamer laat de minister al zweten
  vrijdag 29 april 2005 @ 18:47:33 #293
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26604162
Meer versplintering op rechts.
  Trouwste user 2022 vrijdag 29 april 2005 @ 18:48:37 #294
7889 tong80
Spleenheup
pi_26604183
Jan Nagel er weer bij. Wat een vernieuwing

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 29 april 2005 @ 18:50:12 #295
7889 tong80
Spleenheup
pi_26604211
Shit ik zie de naam van Klaas Wilting nu pas. Allemaal bescheiden jongens die niet van de camera houden maar hun idealen nu werkelijkheid zien worden

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_26605242
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 18:36 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Zijn verschijning in de Kamer laat de minister al zweten
Nee man, ministers zijn relwijven als Agnus Kant en Halsema al dubbel en dwars gewend. Ze zijn niet snel bang meer na al die debatjes met die linkse kipjes.
pi_26605258
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 18:48 schreef tong80 het volgende:
Jan Nagel er weer bij. Wat een vernieuwing

Jan Nagel heeft het altijd over de gevestigde politiek aanvallen. Na 25 jaar behoort hij er zelf onderhand bij .
pi_26605294
quote:
Politieke partij

Eind december 2003 werd via Elsevier en De Telegraaf bekend dat De Vries een landelijke politieke partij wilde oprichten om iets te doen aan de veiligheid in Nederland. LPF-leider Mat Herben bood hem meteen een plaats in de LPF aan. De omroep SBS6 die de uitzendingen van De Vries verzorgt, wilde zich op de nieuwe situatie beraden; door zijn politieke ambities gold De Vries voor SBS6 niet langer als onafhankelijk journalist.

De Vries' dodelijk serieuze voorkomen en nasale stem werden in het televisieprogramma Kopspijkers van het seizoen 2002 - 2003 gepersifleerd door Paul Groot.

De Vries is sinds 2004 te zien zonder zijn kenmerkende snor. In januari 2005 deed hij mee aan de Parijs-Dakar rally waarbij hij met zijn auto over de kop sloeg. Hij bleef hierbij ongedeerd.

De Vries is gehuwd, en heeft twee kinderen.
Nasale stem, een goede basis om een debat te winnen.
pi_26605306
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 18:50 schreef tong80 het volgende:
Shit ik zie de naam van Klaas Wilting nu pas. Allemaal bescheiden jongens die niet van de camera houden maar hun idealen nu werkelijkheid zien worden

Alias "De Zonnebank"'.

.
pi_26605383
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 19:32 schreef pberends het volgende:

[..]

Jan Nagel heeft het altijd over de gevestigde politiek aanvallen. Na 25 jaar behoort hij er zelf onderhand bij .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')