abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15709346
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 01:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, en dan ?

Dan krijgen we een veel betere minister van justitie...
pi_15709406
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 01:05 schreef ilona-scuderia het volgende:

Dan krijgen we een veel betere minister van justitie...

Ben je werkelijk zo naïef om te denken dat een minister van justitie het beleid bepaalt? Dat gebeurt door topambtenaren, een minister van Justitie delegeert de boel misschien.

En je kan zeggen over Donner wat je wilt, maar volgens mij hebben we nog nooit zo'n goede minister op justitie gehad

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15709670
Donner spreekt alsof ie is blijven hangen in z'n rechtenstudie van 30 jaar geleden
Maar de hele politiek is één grote leugen, dus laat Donner maar lekker robotje blijven spelen in die poppenkast...
pi_15709847
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 01:18 schreef ilona-scuderia het volgende:
Donner spreekt alsof ie is blijven hangen in z'n rechtenstudie van 30 jaar geleden
Maar de hele politiek is één grote leugen, dus laat Donner maar lekker robotje blijven spelen in die poppenkast...
De politiek is altijd zo geweest en het is naïef om te denken dat je daar verandering in aan kan brengen. Politiek is een noodzakelijk kwaad dat je niet moet willen veranderen. Het beleid wordt toch gemaakt door de ambtenaren en het zakenleven.
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  vrijdag 26 december 2003 @ 01:57:37 #205
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15710592
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 01:18 schreef ilona-scuderia het volgende:
wat een trieste haatdragende woorden voor een kuiken. wie bent u en wat doet u eigenlijk?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_15710913
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 10:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

getuige je slechte tegenargumenten blijkt dat mijn woorden je persoonlijk hebben geraakt. sorry, dat was niet de bedoeling

vrijdag 26 december 2003 @ 02:36:57 #207
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15711309
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 02:15 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

u leest wel goed dat pleit voor u
  vrijdag 26 december 2003 @ 11:50:31 #208
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15713885
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 01:07 schreef Tony_Montana67 het volgende:

En je kan zeggen over Donner wat je wilt, maar volgens mij hebben we nog nooit zo'n goede minister op justitie gehad

Je hebt het over Big Brother-Donner? Die privacy iets engs vind? En die vanwege 1 zaak wrs de wetgeving aan gaat passen om verdachten te berechten?

Qua inhoud/ideeen/beleid is Donner erg verkeerd. Qua uitstraling is ie wel goed, maar ja...

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_15714811
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 11:50 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Je hebt het over Big Brother-Donner? Die privacy iets engs vind? En die vanwege 1 zaak wrs de wetgeving aan gaat passen om verdachten te berechten?

Qua inhoud/ideeen/beleid is Donner erg verkeerd. Qua uitstraling is ie wel goed, maar ja...

Privacy is een fabeltje. Een non-argument om politie en justitie niet daadkrachtiger op te laten treden.
  vrijdag 26 december 2003 @ 12:44:43 #210
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15714976
PI:
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 12:38 schreef pberends het volgende:

[..]

Privacy is een fabeltje. Een non-argument om politie en justitie niet daadkrachtiger op te laten treden.

Daadkrachtig optreden is een fabel voor de politie om maar onschuldigen op te pakken.

En om het wat meer ontopic te trekken: Peter R. de Vries zie ik niet als goede minister (en sommige denken ook dat hij met 10 zetels al minister gaat worden ofzo. ). Tenminste als hij zijn werkwijze hanteert...

pi_15715026
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 12:44 schreef Sidekick het volgende:
PI:
[..]

Daadkrachtig optreden is een fabel voor de politie om maar onschuldigen op te pakken.

En om het wat meer ontopic te trekken: Peter R. de Vries zie ik niet als goede minister (en sommige denken ook dat hij met 10 zetels al minister gaat worden ofzo. ). Tenminste als hij zijn werkwijze hanteert...

Als je onschuldig bent is de zogenaamde privacyaantasting ook geen belemmering Minder privacy heeft niks met onschuldige mensen oppakken te maken, wat een fabeltje.
quote:
Peter R. de Vries zie ik niet als goede minister (en sommige denken ook dat hij met 106 zetels al minister gaat worden ofzo. ).
remember Thom... de Graaff
  vrijdag 26 december 2003 @ 13:37:02 #212
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15716405
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 12:46 schreef pberends het volgende:

[..]

Als je onschuldig bent is de zogenaamde privacyaantasting ook geen belemmering. Minder privacy heeft niks met onschuldige mensen oppakken te maken, wat een fabeltje.

Dat zeg ik ook niet.
quote:
[..]

remember Thom... de Graaff

Puur toeval.
Ik moet nog zien welke partijen met Peter R. willen samenwerken. CDA valt al af door de drugswetgeving van Peter. Nou, dan blijft er weinig over...

Nee, de Vries kan beter buiten de politiek blijven. Op zijn eigen manier heeft hij meer invloed.

pi_15719597
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 13:37 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet.
[..]

Puur toeval.
Ik moet nog zien welke partijen met Peter R. willen samenwerken. CDA valt al af door de drugswetgeving van Peter. Nou, dan blijft er weinig over...

Nee, de Vries kan beter buiten de politiek blijven. Op zijn eigen manier heeft hij meer invloed.

Ben je bang dat Petertje zeteltjes gaat verkwanselen van de PvdA

Maar de PvdA en VVD zouden bestwel een coalitie kunnen vormen met de Vries, als de Vries z'n eisen alleen houdt bij politie en justitie.

pi_15719812
Zit nog steeds op een politicus te wachten die dit uitspreekt:
quote:
Het Nederlandse justitiesysteem is achterlijk en onze rechters zijn geestelijk gestoord
  vrijdag 26 december 2003 @ 23:58:10 #215
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15730910
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 15:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Ben je bang dat Petertje zeteltjes gaat verkwanselen van de PvdA

Maar de PvdA en VVD zouden bestwel een coalitie kunnen vormen met de Vries, als de Vries z'n eisen alleen houdt bij politie en justitie.

De Vries wordt gewoon ingekapseld door de gevestigde politiek en vervolgens verandert er weinig. Ali alibi doet het nu eenmaal het beste langs de zijlijn met de camara op scherp en de wijzende vinger naar een ander.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zaterdag 27 december 2003 @ 10:25:50 #216
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15737433
Als we ouwe koeien uit de sloot gaan halen dan doe ik even mee.
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 11:32 schreef Koos_26 het volgende:

[..]

Het enige wat mij persoonlijk raakt is dat je zegt dat ik slechte tegenargumenten heb, terwijl je geen moeite doet om ze te weerleggen. Ik begrijp dat jij de huidige politieke partijen een warm hart toedraagt.
Veel geschreeuw, weinig wol.....

Hamelen
  zaterdag 27 december 2003 @ 11:00:57 #217
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15737756
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 10:25 schreef Koos_26 het volgende:
Als we ouwe koeien uit de sloot gaan halen dan doe ik even mee.
[..]
Wat dat betreft heb je wel wat weg van je idool die naar Zuid Amerika reisde om wat oude koeien uit de sloot gevist te krijgen... terwijl Friso zijn gegeven 'paard' nog niet in de bek keek.
  zaterdag 27 december 2003 @ 15:07:07 #218
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15742205
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 11:00 schreef sjun het volgende:

[..]

Wat dat betreft heb je wel wat weg van je idool die naar Zuid Amerika reisde om wat oude koeien uit de sloot gevist te krijgen... terwijl Friso zijn gegeven 'paard' nog niet in de bek keek.

Hamelen
pi_15745608
De Vries heeft natuurlijk alle recht van de wereld om een nieuwe partij op te richten. Zelfs een "een-issue" partij, die zijn er altijd wel.
Waar ik me inderdaad met een aantal anderen hier zorgen over kan maken is dat mensen of op het "gevormde" beeld dat hij in zijn programma presenteert (en dat is idd gevormd, hij laat uiteraard nooit alle kanten van zijn persoonlijkheid zien, maar alleen wat werkt in een format, niks mis mee) zullen gaan stemmen, of omdat ze een proteststem willen uitbrengen.

Dat van proteststemmen heb ik sowieso nooit volledig begrepen, die kun je door middel van een "blanco" stem al jaren geven. Eeen "blanco" stem gaat wel mee in de opkomst-telling, maar mag niet gebruikt worden voor de zetelverdeling. Als genoeg mensen dat doen, is dat ook een fiks signaal naar de partijen dat er iets helemaal mis zit. (stel je voor te horen dat 20 % van de stemmen *actief* niet op de zittende partijen willen stemmen).

Maar goed, zoals het er nu voor staat, heeft hij slechts een voornemen geuit, en gaat hij nu kijken of en hoe hij een en ander aan gaat pakken. Dat lijkt me een goed idee. Tot dan zal ik wel zien waar hij mee komt. Weet hij het voor elkaar te krijgen een programma in elkaar te draaien dat goed in elkaar zit, dan zullen er ook genoeg mensen zijn die daar op zullen stemmen. Zo niet, jammer dan, dan zitten we weer met een partij die brokken gaat maken.

Het is wel verbazend dat een onderzoeks-journalist als de Vries zich alleen in generalisaties uitlaat over zijn plannen en de zaken waar hij verandering wil zien. Misschien ook nog onwennigheid, of klungeligheid, ook daar komen we nog wel achter. Hij is op zich intelligent genoeg, anders red je het niet om 20 jaar in dat vak rond te lopen. Hij zou m.i. een goede parlementarier kunnen zijn. Als minister zie ik hem de eerste jaren zeker nog niet rondlopen.

pi_15746996
Als parlementarier zie ik P.r. de Vries ook wel. Hij zal ondertussen wel weten hoe de criminaliteit in elkaar steekt en hoe deze beter kan worden aangepakt. Maar ofdat hij zijn plannen in uitvoering kan brengen is een ander verhaal.

Hij heeft in iedergeval een Alibi!

pi_15760776
Het demoniseren en belachelijk maken is alweer begonnen...

Het wachten is voor de media niet op een nieuwe Fortuyn, maar een nieuwe Volkert vd G. die de trekker over wil halen namens de gevestigde instituten... (Trix voorop natuurlijk)
  zondag 28 december 2003 @ 10:35:26 #222
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15760860
quote:
Op zondag 28 december 2003 10:14 schreef Edyourservice het volgende:
[afbeelding]
Het wachten is voor de media niet op een nieuwe Fortuyn, maar een nieuwe Volkert vd G. die de trekker over wil halen namens de gevestigde instituten... (Trix voorop natuurlijk)
Hij wordt vegeleken met Jezus. Een groter compliment kan je niet maken.
pi_15760866
quote:
O ja, en dat is natuurlijk weer de schuld van links. Alsof Kok en Rosenmuller niet gedemoniseerd zijn door verbitterd rechts. Gaap.

Peter R mag van mij de politiek in, tuurlijk. Ik kijk verwachtsingsvol uit naar zijn verkiezingsprogramma, maar de kans dat ik op hem ga stemmen acht ik bij voorbaat klein.

[url]http://opinari.nl[/url]
  zondag 28 december 2003 @ 12:18:23 #224
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15762012
quote:
Op zondag 28 december 2003 10:35 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Peterr de Vries doet mij meer denken aan Henk Krol

zondag 28 december 2003 @ 12:29:49 #225
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_15762274
quote:
Op zondag 28 december 2003 10:35 schreef Sidekick het volgende:
Voor velen kan niemand met Jezus vergeleken worden en wordt een vergelijking met Jezus alleen spottend bedoeld.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zondag 28 december 2003 @ 13:08:00 #226
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15763022
quote:
Op zondag 28 december 2003 12:29 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Voor velen kan niemand met Jezus vergeleken worden en wordt een vergelijking met Jezus alleen spottend bedoeld.

En wat is er mis met spot?
  zondag 28 december 2003 @ 13:25:00 #227
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_15763404
quote:
Op zondag 28 december 2003 13:08 schreef Sidekick het volgende:

[Peter R de Vries wordt al met Jezus vergeleken]

En wat is er mis met spot?

Spot is niet bedoeld als een compliment. Ontopic. Ook ik kijk uit naar het verkiezingsprogramma. Misschien pakt hij wel het grootste misdaadsyndicaat aan, waar Saddam Hoessein zich onlangs ook bij aan had gesloten (de Islam dus)
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_15763457
quote:
[afbeelding]
Dat heet nou satire. Je moet niet alles negatief in het leven zien, dan lijkt het al snel alsof het helemaal misgaat. Ook van Wouter Bos, JP de MP, Zalm en Jan Marijnissen zijn dit soort spotprenten verschenen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15763554
quote:
[afbeelding]
Een spotprent is demonisatie ?
Wat heeft Hare Majesteit hiermee te maken ?
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  zondag 28 december 2003 @ 13:38:30 #230
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15763705
quote:
Op zondag 28 december 2003 13:27 schreef Tony_Montana67 het volgende:

Ook van Wouter Bos, JP de MP, Zalm en Jan Marijnissen zijn dit soort spotprenten verschenen

Allemaal in opdracht van Trix.
  maandag 29 december 2003 @ 16:02:14 #231
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15797801
Zeg nu zelf PR de Vries lijkt als twee druppels op Henk Krol...
pi_15915816
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 15:10 schreef Konstantinopel het volgende:
http://www.haagsebluf.nl/mt-archief/com_2003_12.html#000552
quote:
Peter R. de Vries wordt algemeen beschouwd als een verdienstelijk misdaadverslaggever. Gisteren kondigde hij aan (misschien) een eigen politieke partij op te richten.

Peter R. de Vries benadrukte gisteren dat het slechts om een voornemen gaat. Zijn besluit staat nog niet vast. Maar hij denkt er wel sterk aan. Een eigen politieke partij. Centraal item: de veiligheid in Nederland.

Dom dom dom. We hebben gezien hoe het de autopartij is vergaan, evenals de ouderenpartij(en): single issue-partijen die geen lang leven beschoren was. Om te zwijgen van Emile Ratelband en Winny de Jong, die hoge verwachtingen van zichzelf hadden, maar roemloos flopten.

Wat is het toch dat iemand die goed is in zijn vak, in dit geval de misdaadverslaggeving, denkt dat hij een verschil kan maken in de landelijke politiek? En dan de veronderstelling dat zo'n nieuwe partij meteen een machtsfactor zou kunnen vormen in de Kamer: "Je moet wel een factor zijn, 23 zetels of zo; in de marge heb ik geen belangstelling," aldus De Vries.

We kunnen dit allemaal weinig serieus nemen, eerlijk gezegd. Maar misschien komt het er toch niet van, zoals De Vries zelf verklaarde: "Schoenmaker blijf bij je leest speelt ook wel een rol. En misschien heb ik met wat ik nu doe wel meer effect dan in de politiek." Denk inderdaad nog maar eens goed na, Peter, zouden wij willen zeggen...!

One-issue is opzich niet erg, als het maar een belangrijk item is Maar Peter R. de Vries kan genoeg mensen om zich heen verzamelen om geen one-issue partij te worden.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 00:02:11 #234
76188 -MaggoT-
ik ben pijn.
pi_15915851
politiek in nederland is een grap.
ik word daar zo moe van !
pi_15916373
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:02 schreef -MaggoT- het volgende:
politiek in nederland is een grap.
Nee, het politie- en justitiebeleid is in Nederland een grap.
pi_15917942
Peter zijn ideeen staan mij wel aan, zoals meer geld voor reclassering. En een liberaler drugsbeleid.

Hopen dat hij bij D66 / PVDA aansluit.

lollig
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2004 @ 01:25:09 #237
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15918045
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 01:20 schreef ub40_bboy het volgende:
Peter zijn ideeen staan mij wel aan, zoals meer geld voor reclassering. En een liberaler drugsbeleid.

Een eigen politieke partij. Jouw wens zal denk ik niet opgaan, want Peter heeft al 20 jaar niet meer gestemd, omdat hij baalt van al die partijen.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 04:55:07 #238
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15921190
duh

[Dit bericht is gewijzigd door zoalshetis op 03-01-2004 15:13]

pi_15992425

"Peter R. de Vries wilt nu ook cabaret Kopspijkers in"
  vrijdag 5 november 2004 @ 12:29:37 #240
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23094800
quote:
[afbeelding]
Kom op zeg!
Zulke cartoons maakten ze al in de jaren '50!
  vrijdag 5 november 2004 @ 12:44:12 #241
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23095118
bijna een jaar na dato !!!
pi_23095452
*goeie kick dit*

Als Peter wat wil moet hij z’n politieke aspiraties nu serieus doorzetten.

Op zich denk ik dat het niet slecht zou zijn, mits hij zich niet in het rechtse verdomhoekje laat drukken (breed profileren dus) of zich door egocentrische malloten laat omringen zoals Fortuyn overkwam.

Er ligt een potentieel stuk electoraat voor het oprapen, en elk alternatief voor de slappeling Wilders is nu welkom.
  vrijdag 5 november 2004 @ 17:19:01 #243
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_23101434
Ach, waarom zou ie nu al met z'n plannen komen, terwijl de verkiezingen in 2007 zijn? Als hij graag wil moet ie zich nog een jaar of 2 op de vlakte houden en kandidaten polsen, en dan in de loop van 2006 een keer concreet maken wat ie wil. Dan heeft ie nog bijna een jaar om campagne te voeren (naamsbekendheid creëren hoeft ie niet, want dat heeft ie al wel, veel meer dan b.v. fortuyn medio 2001).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 5 november 2004 @ 17:24:46 #244
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23101572
en dan heeft ie ook minder kans om afgeschoten te worden. je kan je beter eerst verkiesbaar stellen op basis van gematigdheid en dan komt ineens de aap uit de mouw... of: als ik een stanpunt zou hebben in de nieuwe politiek dan zou ik ervoor zorgen dat ik via webcam, met steeds wisselende plekken, mijn standpunten uiteen zou zetten. "kies voor de virtuele president".
  vrijdag 5 november 2004 @ 18:06:14 #245
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_23102334
PETERT TO ZIE RESCUE OF HOLLANT!!!!!!
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  zaterdag 6 november 2004 @ 01:13:27 #246
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_23113104
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 01:20 schreef ub40_bboy het volgende:

Legalisering van drugs is juist een libertaries standpunt. Mischien is een heroprichting van de libertariese partij wel wat voor Petertje?
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_24162130
Ik plaats het hier ook maar even - je weet maar nooit:

"Crimefighter Peter de Vries gaat een eigen partij beginnen, Bram Peper schijnt er ook iets mee te maken te hebben. Klaas Wiltink komt ook op de lijst en het gerucht gaat dat media-tycoon John de Mol zich er ook mee bemoeit."

Bron: http://www.dutchdisease.com/blog/index.php?p=389
  donderdag 23 december 2004 @ 17:48:42 #248
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24162683
politiek is money!!!
  donderdag 23 december 2004 @ 18:12:50 #249
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_24163056
Berlusconi anyone?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 23 december 2004 @ 18:14:00 #250
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24163076
krijgen we dan toch echt de bv nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')