quote:Dan krijgen we een veel betere minister van justitie...
Op vrijdag 26 december 2003 01:03 schreef gelly het volgende:[..]
Ja, en dan ?
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 01:05 schreef ilona-scuderia het volgende:
Dan krijgen we een veel betere minister van justitie...
Ben je werkelijk zo naïef om te denken dat een minister van justitie het beleid bepaalt? Dat gebeurt door topambtenaren, een minister van Justitie delegeert de boel misschien.
En je kan zeggen over Donner wat je wilt, maar volgens mij hebben we nog nooit zo'n goede minister op justitie gehad
quote:De politiek is altijd zo geweest en het is naïef om te denken dat je daar verandering in aan kan brengen. Politiek is een noodzakelijk kwaad dat je niet moet willen veranderen. Het beleid wordt toch gemaakt door de ambtenaren en het zakenleven.
Op vrijdag 26 december 2003 01:18 schreef ilona-scuderia het volgende:
Donner spreekt alsof ie is blijven hangen in z'n rechtenstudie van 30 jaar geleden
Maar de hele politiek is één grote leugen, dus laat Donner maar lekker robotje blijven spelen in die poppenkast...
quote:wat een trieste haatdragende woorden voor een kuiken. wie bent u en wat doet u eigenlijk?
Op vrijdag 26 december 2003 01:18 schreef ilona-scuderia het volgende:
Donner spreekt alsof ie is blijven hangen in z'n rechtenstudie van 30 jaar geleden
Maar de hele politiek is één grote leugen, dus laat Donner maar lekker robotje blijven spelen in die poppenkast...
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 10:58 schreef zoalshetis het volgende:[..]
getuige je slechte tegenargumenten blijkt dat mijn woorden je persoonlijk hebben geraakt. sorry, dat was niet de bedoeling
quote:u leest wel goed
Op vrijdag 26 december 2003 02:15 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
quote:Je hebt het over Big Brother-Donner? Die privacy iets engs vind? En die vanwege 1 zaak wrs de wetgeving aan gaat passen om verdachten te berechten?
Op vrijdag 26 december 2003 01:07 schreef Tony_Montana67 het volgende:En je kan zeggen over Donner wat je wilt, maar volgens mij hebben we nog nooit zo'n goede minister op justitie gehad
Qua inhoud/ideeen/beleid is Donner erg verkeerd. Qua uitstraling is ie wel goed, maar ja...
quote:Privacy is een fabeltje. Een non-argument om politie en justitie niet daadkrachtiger op te laten treden.
Op vrijdag 26 december 2003 11:50 schreef Sidekick het volgende:[..]
Je hebt het over Big Brother-Donner? Die privacy iets engs vind? En die vanwege 1 zaak wrs de wetgeving aan gaat passen om verdachten te berechten?
Qua inhoud/ideeen/beleid is Donner erg verkeerd. Qua uitstraling is ie wel goed, maar ja...
quote:Daadkrachtig optreden is een fabel voor de politie om maar onschuldigen op te pakken.
Op vrijdag 26 december 2003 12:38 schreef pberends het volgende:[..]
Privacy is een fabeltje. Een non-argument om politie en justitie niet daadkrachtiger op te laten treden.
En om het wat meer ontopic te trekken: Peter R. de Vries zie ik niet als goede minister (en sommige denken ook dat hij met 10 zetels al minister gaat worden ofzo. ). Tenminste als hij zijn werkwijze hanteert...
quote:Als je onschuldig bent is de zogenaamde privacyaantasting ook geen belemmering
Op vrijdag 26 december 2003 12:44 schreef Sidekick het volgende:
PI:
[..]Daadkrachtig optreden is een fabel voor de politie om maar onschuldigen op te pakken.
En om het wat meer ontopic te trekken: Peter R. de Vries zie ik niet als goede minister (en sommige denken ook dat hij met 10 zetels al minister gaat worden ofzo.
). Tenminste als hij zijn werkwijze hanteert...
quote:
Peter R. de Vries zie ik niet als goede minister (en sommige denken ook dat hij met 106 zetels al minister gaat worden ofzo.).
quote:Dat zeg ik ook niet.
Op vrijdag 26 december 2003 12:46 schreef pberends het volgende:[..]
Als je onschuldig bent is de zogenaamde privacyaantasting ook geen belemmering. Minder privacy heeft niks met onschuldige mensen oppakken te maken, wat een fabeltje.
quote:Puur toeval.
[..]remember Thom... de Graaff
Nee, de Vries kan beter buiten de politiek blijven. Op zijn eigen manier heeft hij meer invloed.
quote:Ben je bang dat Petertje zeteltjes gaat verkwanselen van de PvdA
Op vrijdag 26 december 2003 13:37 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dat zeg ik ook niet.
[..]Puur toeval.
Ik moet nog zien welke partijen met Peter R. willen samenwerken. CDA valt al af door de drugswetgeving van Peter. Nou, dan blijft er weinig over...Nee, de Vries kan beter buiten de politiek blijven. Op zijn eigen manier heeft hij meer invloed.
Maar de PvdA en VVD zouden bestwel een coalitie kunnen vormen met de Vries, als de Vries z'n eisen alleen houdt bij politie en justitie.
quote:
Het Nederlandse justitiesysteem is achterlijk en onze rechters zijn geestelijk gestoord
quote:De Vries wordt gewoon ingekapseld door de gevestigde politiek en vervolgens verandert er weinig. Ali alibi doet het nu eenmaal het beste langs de zijlijn met de camara op scherp en de wijzende vinger naar een ander.
Op vrijdag 26 december 2003 15:31 schreef pberends het volgende:[..]
Ben je bang dat Petertje zeteltjes gaat verkwanselen van de PvdA
Maar de PvdA en VVD zouden bestwel een coalitie kunnen vormen met de Vries, als de Vries z'n eisen alleen houdt bij politie en justitie.
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 11:32 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Het enige wat mij persoonlijk raakt is dat je zegt dat ik slechte tegenargumenten heb, terwijl je geen moeite doet om ze te weerleggen. Ik begrijp dat jij de huidige politieke partijen een warm hart toedraagt.
Veel geschreeuw, weinig wol.....
quote:Wat dat betreft heb je wel wat weg van je idool die naar Zuid Amerika reisde om wat oude koeien uit de sloot gevist te krijgen... terwijl Friso zijn gegeven 'paard' nog niet in de bek keek.
Op zaterdag 27 december 2003 10:25 schreef Koos_26 het volgende:
Als we ouwe koeien uit de sloot gaan halen dan doe ik even mee.
[..]
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 11:00 schreef sjun het volgende:[..]
Wat dat betreft heb je wel wat weg van je idool die naar Zuid Amerika reisde om wat oude koeien uit de sloot gevist te krijgen... terwijl Friso zijn gegeven 'paard' nog niet in de bek keek.
Dat van proteststemmen heb ik sowieso nooit volledig begrepen, die kun je door middel van een "blanco" stem al jaren geven. Eeen "blanco" stem gaat wel mee in de opkomst-telling, maar mag niet gebruikt worden voor de zetelverdeling. Als genoeg mensen dat doen, is dat ook een fiks signaal naar de partijen dat er iets helemaal mis zit. (stel je voor te horen dat 20 % van de stemmen *actief* niet op de zittende partijen willen stemmen).
Maar goed, zoals het er nu voor staat, heeft hij slechts een voornemen geuit, en gaat hij nu kijken of en hoe hij een en ander aan gaat pakken. Dat lijkt me een goed idee. Tot dan zal ik wel zien waar hij mee komt. Weet hij het voor elkaar te krijgen een programma in elkaar te draaien dat goed in elkaar zit, dan zullen er ook genoeg mensen zijn die daar op zullen stemmen. Zo niet, jammer dan, dan zitten we weer met een partij die brokken gaat maken.
Het is wel verbazend dat een onderzoeks-journalist als de Vries zich alleen in generalisaties uitlaat over zijn plannen en de zaken waar hij verandering wil zien. Misschien ook nog onwennigheid, of klungeligheid, ook daar komen we nog wel achter. Hij is op zich intelligent genoeg, anders red je het niet om 20 jaar in dat vak rond te lopen. Hij zou m.i. een goede parlementarier kunnen zijn. Als minister zie ik hem de eerste jaren zeker nog niet rondlopen.
Hij heeft in iedergeval een Alibi!
quote:Hij wordt vegeleken met Jezus. Een groter compliment kan je niet maken.
Op zondag 28 december 2003 10:14 schreef Edyourservice het volgende:
Het demoniseren en belachelijk maken is alweer begonnen...
[afbeelding]
Het wachten is voor de media niet op een nieuwe Fortuyn, maar een nieuwe Volkert vd G. die de trekker over wil halen namens de gevestigde instituten... (Trix voorop natuurlijk)
quote:O ja, en dat is natuurlijk weer de schuld van links. Alsof Kok en Rosenmuller niet gedemoniseerd zijn door verbitterd rechts. Gaap.
Peter R mag van mij de politiek in, tuurlijk. Ik kijk verwachtsingsvol uit naar zijn verkiezingsprogramma, maar de kans dat ik op hem ga stemmen acht ik bij voorbaat klein.
quote:Peterr de Vries doet mij meer denken aan Henk Krol
Op zondag 28 december 2003 10:35 schreef Sidekick het volgende:[..]
Hij wordt vegeleken met Jezus. Een groter compliment kan je niet maken.
quote:Voor velen kan niemand met Jezus vergeleken worden en wordt een vergelijking met Jezus alleen spottend bedoeld.
Op zondag 28 december 2003 10:35 schreef Sidekick het volgende:
Hij wordt vegeleken met Jezus. Een groter compliment kan je niet maken.
quote:En wat is er mis met spot?
Op zondag 28 december 2003 12:29 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Voor velen kan niemand met Jezus vergeleken worden en wordt een vergelijking met Jezus alleen spottend bedoeld.
quote:Spot is niet bedoeld als een compliment. Ontopic. Ook ik kijk uit naar het verkiezingsprogramma. Misschien pakt hij wel het grootste misdaadsyndicaat aan, waar Saddam Hoessein zich onlangs ook bij aan had gesloten (de Islam dus)
Op zondag 28 december 2003 13:08 schreef Sidekick het volgende:[Peter R de Vries wordt al met Jezus vergeleken]
En wat is er mis met spot?
quote:Dat heet nou satire. Je moet niet alles negatief in het leven zien, dan lijkt het al snel alsof het helemaal misgaat. Ook van Wouter Bos, JP de MP, Zalm en Jan Marijnissen zijn dit soort spotprenten verschenen
[afbeelding]
Het wachten is voor de media niet op een nieuwe Fortuyn, maar een nieuwe Volkert vd G. die de trekker over wil halen namens de gevestigde instituten... (Trix voorop natuurlijk)
quote:Een spotprent is demonisatie ?
[afbeelding]
quote:Allemaal in opdracht van Trix.
Op zondag 28 december 2003 13:27 schreef Tony_Montana67 het volgende:Ook van Wouter Bos, JP de MP, Zalm en Jan Marijnissen zijn dit soort spotprenten verschenen
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 15:10 schreef Konstantinopel het volgende:
http://www.haagsebluf.nl/mt-archief/com_2003_12.html#000552
quote:One-issue is opzich niet erg, als het maar een belangrijk item is
Peter R. de Vries wordt algemeen beschouwd als een verdienstelijk misdaadverslaggever. Gisteren kondigde hij aan (misschien) een eigen politieke partij op te richten.Peter R. de Vries benadrukte gisteren dat het slechts om een voornemen gaat. Zijn besluit staat nog niet vast. Maar hij denkt er wel sterk aan. Een eigen politieke partij. Centraal item: de veiligheid in Nederland.
Dom dom dom. We hebben gezien hoe het de autopartij is vergaan, evenals de ouderenpartij(en): single issue-partijen die geen lang leven beschoren was. Om te zwijgen van Emile Ratelband en Winny de Jong, die hoge verwachtingen van zichzelf hadden, maar roemloos flopten.
Wat is het toch dat iemand die goed is in zijn vak, in dit geval de misdaadverslaggeving, denkt dat hij een verschil kan maken in de landelijke politiek? En dan de veronderstelling dat zo'n nieuwe partij meteen een machtsfactor zou kunnen vormen in de Kamer: "Je moet wel een factor zijn, 23 zetels of zo; in de marge heb ik geen belangstelling," aldus De Vries.
We kunnen dit allemaal weinig serieus nemen, eerlijk gezegd. Maar misschien komt het er toch niet van, zoals De Vries zelf verklaarde: "Schoenmaker blijf bij je leest speelt ook wel een rol. En misschien heb ik met wat ik nu doe wel meer effect dan in de politiek." Denk inderdaad nog maar eens goed na, Peter, zouden wij willen zeggen...!
quote:Nee, het politie- en justitiebeleid is in Nederland een grap.
Op zaterdag 3 januari 2004 00:02 schreef -MaggoT- het volgende:
politiek in nederland is een grap.
Hopen dat hij bij D66 / PVDA aansluit.
quote:Een eigen politieke partij. Jouw wens zal denk ik niet opgaan, want Peter heeft al 20 jaar niet meer gestemd, omdat hij baalt van al die partijen.
Op zaterdag 3 januari 2004 01:20 schreef ub40_bboy het volgende:
Peter zijn ideeen staan mij wel aan, zoals meer geld voor reclassering. En een liberaler drugsbeleid.Hopen dat hij bij D66 / PVDA aansluit.
[Dit bericht is gewijzigd door zoalshetis op 03-01-2004 15:13]
Kom op zeg!quote:Op zondag 28 december 2003 10:14 schreef Edyourservice het volgende:
[afbeelding]
Legalisering van drugs is juist een libertaries standpunt. Mischien is een heroprichting van de libertariese partij wel wat voor Petertje?quote:Op zaterdag 3 januari 2004 01:20 schreef ub40_bboy het volgende:
Peter zijn ideeen staan mij wel aan, zoals meer geld voor reclassering. En een liberaler drugsbeleid.
Hopen dat hij bij D66 / PVDA aansluit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |