De voorgaande delen vanaf deel 100:
[POLslowchat] En dat is -100- !!
[POLslowchat] Bier, Boobs, Balkenende -101-
[POLslowchat] Liberté, égalité, fraternité! -102-
[POLslowchat #103] Zonder pberends was dit deel 11
[POLslowchat #104] Duitsland terugpakken op het EK
[POLslowchat #105] Pragmatische Bagger?
[POLslowchat #106] Kozzmic onze POL-koning
[POLslowchat #107] 10 zetels minder voor de VVD
[POLslowchat #108] Dwars tegen ouders ingaan
[POLslowchat #109] De grenzen van Europa
[POLslowchat #110] De Russen naar de stembus
[POL slowchat # 111] - Een dochter!!! -
[POL slowchat # 112] 06-11 voor verjaard misdrijf
[POL slowchat # 113] Gefascineerd door de SP?
[POLslowchat #114] The Wealth of Topics (in POL)
[POLslowchat #115] Nog 1 nachtje slapen...
[POLslowchat #116] 100 liter alcohol in 1 uur
[POLslowchat #117] Het politieke reces
[POLslowchat #118] Klaas de Vries fantopic
[POLslowchat #119] Politieke flauwekul! LOL!
Excuse on!!
quote:Nog even de foto erbij zoeken...
Scholier (11) schrijft premier excuusbriefEen 11-jarige Utrechtse jongen moet door het stof bij premier Balkenende omdat hij hem bij een bezoek aan zijn school voor ezel' heeft gezet.
In een briefje aan de premier schrijft de leerling dat het hem diep spijt dat hij twee vingers achter het hoofd van de stralende Balkenende omhoog stak toen een foto werd gemaakt. De minister-president bezocht de openbare basisschool Overvecht vorige week. Volgens schooldirecteur Van Straalen zou het kattekwaad helemaal verkeerd zijn gevallen bij de overige leerlingen van groep 7/8.
De later gepubliceerde foto zou een domper hebben gezet op het plezierige gevoel dat de kinderen aan het bezoek hadden overgehouden. Nadat zijn medescholieren hem tijdens gesprekken in de klas uitgebreid over het incident hadden onderhouden, besloot de belhamel de premier schriftelijk zijn verontschuldigingen aan te bieden.
Directeur Van Straalen was bereid mee te werken. De verguisde scholier mocht op haar kamer zijn epistel in elkaar zetten. ,,Afgezien van wat spelfoutjes die ik heb verbeterd, is het helemaal zíjn brief'', zegt de directeur. Voor Van Straaten is de kous nu af. ,,Nee, de leerling krijgt geen straf meer. De klas vond dat hij dit moest doen en zelf zag hij ook wel in dat het niet goed was wat hij gedaan heeft.''
Premier Balkenende heeft de brief nog niet ontvangen. Zijn woordvoerder is in zijn nopjes met het succesvolle ingrijpen van de brave meerderheid. ,,Het is heel belangrijk in de omgang met elkaar toe te kunnen geven dat je iets niet goed doet. Premier Balkenende was op die school om te spreken over waarden en normen, hoe je problemen op kunt lossen. Dit is daar een mooi voorbeeld van.''
http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1071728373302.html
Ander nieuws dan maar...
quote:Dales:
VVD'er Dales burgemeester LeeuwardenDEN HAAG - De Amsterdamse VVD-wethouder Geert Dales (Economische Zaken) is officieel benoemd als burgemeester in Leeuwarden. Het kabinet heeft vrijdag ingestemd met zijn voordracht. Dat heeft de gemeente Leeuwarden bevestigd.
In Leeuwarden is nu Margreeth de Boer (PvdA) burgemeester. Zij gaat in april 2004 met pensioen. De Boer volgde haar partijgenoot Loeki van Maaren op, die in oktober 2001 na een bestuurscrisis de aftocht blies.
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1071813809767.html
Oh nee, dat was de vorige demonisatie al. Het gaat erg snel.
Underworld_, weet je al wie de 'ijskoningin' van Heros is?
quote:Zo, je houdt het best lang vol. Ik dacht dat je al weer gebanned was.
Op vrijdag 19 december 2003 18:49 schreef Kippebout het volgende:
Links heeft toch altijd al van die vage dingen gehad, taartje gooien naar Zalm, Fortuyn enz. enz. enz.
quote:Een VVD burgemeester erbij en een PvdA burgemeester weg.
Op vrijdag 19 december 2003 18:50 schreef Kozzmic het volgende:
Ik weet zeker dat ik de foto ergens gezien heb, maar ik kan hem niet zo snel terugvinden.Ander nieuws dan maar...
[..]Dales:
quote:OMG, Balkenende gaat serieus in op vraag over dat jochie!!!
Op vrijdag 19 december 2003 18:50 schreef Kozzmic het volgende:
Ik weet zeker dat ik de foto ergens gezien heb, maar ik kan hem niet zo snel terugvinden.
quote:Dan blijft Jeltje gelukkig in het parlement.
Op vrijdag 19 december 2003 18:51 schreef Kippebout het volgende:[..]
Een VVD burgemeester erbij en een PvdA burgemeester weg.
quote:http://www.ijsqueen.com
Op vrijdag 19 december 2003 18:51 schreef Sidekick het volgende:
Hup, Zalm, hup, laat die Balkenende niet in zijn hempie staan.Oh nee, dat was de vorige demonisatie al. Het gaat erg snel.
quote:nee, zeg jij het maar even.
Mis ik de stille hint; iets met ijskoningin?
quote:Jij zit echt te balen dat je niet kunt posten met pbagger zeker.
Op vrijdag 19 december 2003 18:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
![]()
![]()
Maar ijskoningin slaat op de ondertitel van [betreffende vriendin].
quote:Dat gebeurt pas zodra ik ONZ inga.
Op vrijdag 19 december 2003 18:51 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Zo, je houdt het best lang vol. Ik dacht dat je al weer gebanned was.
quote:Ik eis mede gebruik van de shared pbagger-kloon-entiteit!
Op vrijdag 19 december 2003 18:55 schreef Sidekick het volgende:[..]
Jij zit echt te balen dat je niet kunt posten met pbagger zeker.
Maar ijskoningin slaat op de ondertitel van [betreffende vriendin].
quote:Het waren dan ook de opnames voor de nieuwste Calvé pindakaas reclame....
Op vrijdag 19 december 2003 18:49 schreef Kippebout het volgende:
Links heeft toch altijd al van die vage dingen gehad, taartje gooien naar Zalm, Fortuyn enz. enz. enz.
Jaren later zou Volkertje een bekend milieu-activist worden!
of iemand anders die de nick weet
quote:Wat winnen we ermee?
Op vrijdag 19 december 2003 19:31 schreef UnderWorld_ het volgende:
Oke, ik weet de nick nog steeds niet. Heros of Sidekick mag het nu wel even zeggen.of iemand anders die de nick weet
quote:ja...
Op vrijdag 19 december 2003 19:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Wat winnen we ermee?
quote:Ik ben dan wel geen Underworld_, maar volgens mij staat desbetreffende user vlak boven mij in een bepaald lijstje.
quote:Arinna!!!!
Op vrijdag 19 december 2003 19:41 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ik ben dan wel geen Underworld_, maar volgens mij staat desbetreffende user vlak boven mij in een bepaald lijstje.
"soms is 't baeter iets moeis te verleeze; baeter verleeze dan dat ge 't noeit het gehad"
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 19:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Arinna!!!!
"soms is 't baeter iets moeis te verleeze; baeter verleeze dan dat ge 't noeit het gehad"
quote:[POLslowchat #119] Politieke flauwekul! LOL!
Op vrijdag 19 december 2003 18:07 schreef Sidekick het volgende:[..]
Soms is het beter iets moois te verliezen. Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
Joh.
quote:Dat was niet de tip die mij op het spoor bracht. Wel ijsqueen en de tip van Kozzie! Dat was echter een lijstje waar jij toevallig (?) mee kwam.
Op vrijdag 19 december 2003 20:07 schreef Sidekick het volgende:[..]
[..][POLslowchat #119] Politieke flauwekul! LOL!
Joh.
quote:Nu hoeven we alleen maar te zoeken naar posts in SEX van Arinna en dat soort dingen.
Op vrijdag 19 december 2003 20:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Dat was niet de tip die mij op het spoor bracht. Wel ijsqueen en de tip van Kozzie! Dat was echter een lijstje waar jij toevallig (?) mee kwam.
Maar nu we het weten gaan we dat niet uitbuiten door ons kinderachtig te gedragen.
quote:Is dat de volgende tip?
Op vrijdag 19 december 2003 20:12 schreef Sidekick het volgende:[..]
Nu hoeven we alleen maar te zoeken naar posts in SEX van Arinna en dat soort dingen.
Maar nu we het weten gaan we dat niet uitbuiten door ons kinderachtig te gedragen.
quote:Ik hoop voor Hero niet dat ze frigide is...
Op vrijdag 19 december 2003 20:14 schreef UnderWorld_ het volgende:
Arinna is de god van ... ?
quote:http://www.nissaba.nl/godinnen/beschrap.htm#Arinna
Op vrijdag 19 december 2003 20:14 schreef UnderWorld_ het volgende:
Arinna is de god van ... ?
Misschien was het voor Heros toch beter geweest om het op de meet te melden, want nu wordt het publiekelijk bediscussierd.
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 20:19 schreef Sidekick het volgende:[..]
http://www.nissaba.nl/godinnen/beschrap.htm#Arinna
Misschien was het voor Heros toch beter geweest om het op de meet te melden, want nu wordt het publiekelijk bediscussierd.
quote:pardon?
Met de naam 'zonnegodin van Arinna' werd verwezen naar de Hoerritische godin Hebat.
en das dan ook het laatste wat ik over d'r zeg, en trek gewoon nog een biertje open
quote:Zelfs ik heb niet van die kinderachtige reacties. Dat zegt heel veel.
Op vrijdag 19 december 2003 20:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:pardon?
quote:Nou weer snel uitloggen en inloggen Sidekick!
Op vrijdag 19 december 2003 20:24 schreef pbagger het volgende:[..]
Zelfs ik heb niet van die kinderachtige reacties. Dat zegt heel veel.
![]()
![]()
quote:Dit is stuitend. Dit betekend dat er geen open biertje meer in jouw handen lag. Kan jij met door ontwenning bibberende handen wel een biertje openmaken?
Op vrijdag 19 december 2003 20:23 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:en trek gewoon nog een biertje open
Aaah!: ik log niet de hele tijd in als pbagger. Dat hoeft niet, maar om het profiel het wijzigen was het wel even nodig, en daarna vergat ik weer onder Sidekick door te gaan. Dat is me ook wel eens gebeurd bij een andere kloon (niet yeeter).
quote:gniffel, ik ben wel wat gewend, ben vanochtend zelfs eerst wezen zwemmen, voordat ik naar me gesprek ging. Ik ga me leven beteren. Feck, moet ik dalijk een AA kloon aanmaken
Op vrijdag 19 december 2003 20:30 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dit is stuitend. Dit betekend dat er geen open biertje meer in jouw handen lag. Kan jij met door ontwenning bibberende handen wel een biertje openmaken?
code:Top-10 'beste politicus van het jaar 2003'.
J. van Aartsen (VVD, fractievoorzitter) - 89 pt.
J.P. Balkenende (CDA, premier) - 63 pt.
W. Bos (PvdA, fractievoorzitter) - 57 pt.
A. Rouvoet (Christenunie, fractievoorzitter) - 25 pt.
M. Verhagen (CDA, fractievoorzitter) - 17 pt.
J. Marijnissen (SP, fractievoorzitter) - 12 pt.
A. de Geus (CDA, minister Soc. Zkn. en Werkgelegenheid) - 11 pt.
C. Cornielje (VVD) - 11 pt.
K. Vendrik (GroenLinks) - 10 pt.
B. Dittrich (D66, fractievoorzitter) - 9 pt.
J. Eerdmans (LPF) - 6 pt.----------------------------------------------------------------------------------
Top-10 'slechtste politicus van het jaar 2003'.
W. Bos (PvdA, fractievoorzitter) - 52 pt.
M. Verhagen (CDA, fractievoorzitter) 37 pt.
A. Hirsi Ali (VVD) - 30 pt.
J.P. Balkenende (CDA, premier) - 25 pt.
Femke Halsema (GroenLinks, fractievoorzitter) - 15 pt.
A. Kant (SP) - 10 pt.
J. Varela (LPF) - 9 pt.
J. van Aartsen (VVD, fractievoorzitter) - 9 pt.
P. van Heemst (PvdA) - 8 pt.
A. de Geus (CDA, minister Soc. Zkn. en Werkgelegenheid) - 7 pt.
J. Eerdmans (LPF) - 6 pt.
--edit--Mischien dat SK toch gelijk had mbt me trillende handjes
[Dit bericht is gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 19-12-2003 20:46]
quote:Hoe kan iemand zowel in de top3 van slechtste als beste politicus staan??
Op vrijdag 19 december 2003 20:43 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
volgens enquete netwerkcode:Top-10 'beste politicus van het jaar 2003'.
J. van Aartsen (VVD, fractievoorzitter) - 89 pt.
J.P. Balkenende (CDA, premier) - 63 pt.
W. Bos (PvdA, fractievoorzitter) - 57 pt.
A. Rouvoet (Christenunie, fractievoorzitter) - 25 pt.
M. Verhagen (CDA, fractievoorzitter) - 17 pt.
J. Marijnissen (SP, fractievoorzitter) - 12 pt.
A. de Geus (CDA, minister Soc. Zkn. en Werkgelegenheid) - 11 pt.
C. Cornielje (VVD) - 11 pt.
K. Vendrik (GroenLinks) - 10 pt.
B. Dittrich (D66, fractievoorzitter) - 9 pt.
J. Eerdmans (LPF) - 6 pt.----------------------------------------------------------------------------------
Top-10 'slechtste politicus van het jaar 2003'.
W. Bos (PvdA, fractievoorzitter) - 52 pt.
M. Verhagen (CDA, fractievoorzitter) 37 pt.
A. Hirsi Ali (VVD) - 30 pt.
J.P. Balkenende (CDA, premier) - 25 pt.
Femke Halsema (GroenLinks, fractievoorzitter) - 15 pt.
A. Kant (SP) - 10 pt.
J. Varela (LPF) - 9 pt.
J. van Aartsen (VVD, fractievoorzitter) - 9 pt.
P. van Heemst (PvdA) - 8 pt.
A. de Geus (CDA, minister Soc. Zkn. en Werkgelegenheid) - 7 pt.
J. Eerdmans (LPF) - 6 pt.
bron:netwerk
Meest stuidende vond ik een van de redenden die de kamerleden opgaven om Halsema zo hoog te plaatsen in de slechtste lijst: Ze was op zwangerschapsverlof.
[Dit bericht is gewijzigd door zakjapannertje op 19-12-2003 20:49]
quote:Hoe kom je hierbij? Dit is absoluut zo niet ter sprake gekomen in Netwerk? Het is enkel zijdelings gezegd bij de introductie van Halsema dat ze nu tijdelijk op zwangerschapsverlof is, niet als motivatie...
Op vrijdag 19 december 2003 20:43 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
volgens enquete netwerkMeest stuidende vond ik een van de redenden die de kamerleden opgaven om Halsema zo hoog te plaatsen in de slechtste lijst: Ze was op zwangerschapsverlof.
quote:Helaas staan die opmerkingen niet op de website, maar dat werd wel in de opsomming vermeld waarom ze gekozen zou zijn door sommigen.
Op vrijdag 19 december 2003 20:48 schreef Herostratos het volgende:[..]
Hoe kom je hierbij? Dit is absoluut zo niet ter sprake gekomen in Netwerk? Het is enkel zijdelings gezegd bij de introductie van Halsema dat ze nu tijdelijk op zwangerschapsverlof is, niet als motivatie...
--edit--misschien dat het wel als verklaring is gegeven waarom ze niet netwerk te woord wou staan, dan heb ik me vergist, maar dan was het wel errug verwarrend.
[Dit bericht is gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 19-12-2003 20:52]
quote:Van je collega's moet je het hebben. Best wel heftig als je iedere dag die lui tegenkomt en je staat in het lijstje van slechtste politicus.
Op vrijdag 19 december 2003 20:43 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:Meest stuitende vond ik een van de redenen die de kamerleden opgaven om Halsema zo hoog te plaatsen in de slechtste lijst: Ze was op zwangerschapsverlof.
quote:nieuws.nl
Minder bureaucratie moet leiden tot 291 extra agenten 19-12-2003
Een efficiëntere werkwijze en het afschaffen van overbodig geachte regelingen moeten volgens de ministerraad in het beste geval voor 2005 leiden tot 291 extra agenten op straat. Vrijdag stemde de raad in met het voorstel van ministers Johan Remkes van Binnelandse Zaken (VVD) en Piet Hein Donner van Justitie (CDA) om maatregelen te treffen de bureaucratie terug te dringen binnen het politieapparaat.Deze maatregelen komen voort uit het onderzoek 'Minder regels, meer blauw'. De afgelopen maanden zijn regelingen onderzocht die het meest administratief belastend leken. Gekeken is naar opsporing, basispolitiezorg, bedrijfsvoering en -beleid. Als criteria werden noodzakelijkheid en efficiëntie aangehouden. De conclusie van dit onderzoek was dat een aantal regels afgeschaft of vereenvoudigd kon worden.
[Copyright 2003, Novum]
quote:Lachwekkend! Hoeveel steden hebben we zo grof geschat? Dat is dus vrijwel geen enkele agent extra gemiddeld gezien. De kosten die gemaakt worden om die bureaucratie op te heffen kunnen beter gelijk gestoken worden in het werven van nieuw personeel.
Op vrijdag 19 december 2003 21:01 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
quote:Bureaucratie verminderen werkt toch kostenbesparend?!
Op vrijdag 19 december 2003 21:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Lachwekkend! Hoeveel steden hebben we zo grof geschat? Dat is dus vrijwel geen enkele agent extra gemiddeld gezien. De kosten die gemaakt worden om die bureaucratie op te heffen kunnen beter gelijk gestoken worden in het werven van nieuw personeel.
oh, mijn reactie op de beste/slechtste politicus: De ondraaglijke leegte van Wouter Bos
edit:
De ijskoningin heeft vertraging en ik ga haar afhalen op het station
quote:Ik wens je een hete avond!
Op vrijdag 19 december 2003 21:25 schreef Herostratos het volgende:
Heren, ik groet u. Ik ben er weg vanDe ijskoningin heeft vertraging en ik ga haar afhalen op het station
quote:Je bedoelt dat aangiftes sneller in de prullenmand verdwijnen?
Op vrijdag 19 december 2003 21:21 schreef zakjapannertje het volgende:
ik denk dat er ook beter wordt gewerkt met de administratie, wat moet leiden oa tot betere en snellere behandeling van aangiftes
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 21:42 schreef Sidekick het volgende:[..]
Je bedoelt dat aangiftes sneller in de prullenmand verdwijnen?
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 21:42 schreef Sidekick het volgende:[..]
Je bedoelt dat aangiftes sneller in de prullenmand verdwijnen?
Wat bedoel je met die opmerking? Vind je het bureaucratie probleem terugdringen geen goed steven dat ook echt voor resultaten zorgt?
Of het is een hele domme reactie of je vindt het maar onzin dat bureaucratie terugdringen.
quote:vraag is: zal Balkie er minder om slapen?
114 Teletekst vr 19 dec
Minder waardering voor Balkenende***************************************
HILVERSUM Premier Balkenende wordt als
minder sympathiek en betrouwbaar
ervaren als een jaar geleden.Slechts 18
procent van de Nederlanders ziet in de
premier een 'echte leider'.
Dat blijkt uit een enquęte die is
gehouden door Bureau Interview/NSS,in
opdracht van NOVA.Van de ondervraagden
vindt 53 procent Balkenende sympathiek.
In januari lag dat cijfer op 70.Ruim 60
procent noemt de premier betrouwbaar.
Als rapportcijfer krijgt Balkenende een
5,8.Een ruime meerderheid (68%) vindt
dat zijn voorgangers Kok en Lubbers het
beter deden.63 procent verwacht wel dat
de premier nog zal groeien in zijn rol.
*************www.novatv.nl ************
quote:Het was een grapje, maar ik zal proberen nu serieus te zijn:
Op vrijdag 19 december 2003 21:45 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
quote:Bureaucratie terugdringen is goed. Alleen ten koste van wat? Je kan het pushen om een betere effectiviteit en effenciency te krijgen. Maar het terugdringen van bureaucratie kan ook gewoon door bepaalde zaken in zijn geheel af te stoten. Dan is minder positief.
Wat bedoel je met die opmerking? Vind je het bureaucratie probleem terugdringen geen goed steven dat ook echt voor resultaten zorgt?Of het is een hele domme reactie of je vindt het maar onzin dat bureaucratie terugdringen.
En in dit geval: ik denk dat het wel goed is. Zoals al gezegd: ik maakte een grapje. Kijk eens naar de PI.
quote:Geen idee, de slaapkamer van het Catshuis was niet toegankelijk voor journalisten.
Op vrijdag 19 december 2003 21:49 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
vraag is: zal Balkie er minder om slapen?
En we moeten die 18% die in Balkier een goede leider zien ook allemaal even noteren voor het komende linkse kabinet. Zulke mensen wil je niet in de samenleving hebben. Waar is de gedachtepolitie wanneer je het nodig hebt.
UW_, dit is een grapje. hihi
Voor de 100e keer hoorde ik bij de top3 meest postende users in een topic. In 52 topics heb ik de meeste posts, in 33 topics was er nog 1 iemand die meer had, en in 15 topics was ik derde.
Als je alleen het aantal keer in de top3 meetelt, krijg je zo'n medaille-lijstje (alleen de top 10):
code:*einde statistiek-melding*1. Sidekick 100
2. pberends 76
3. Aaahikwordgek 66
4. Gil-galad 20
du_ke 20
6. Herostratos 18
7. UnderWorld_ 13
8. Nyrem 6
zakjapannertje 6
10. Maerycke 5
NightH4wk 5
Ik noem bijv. :
- Aankoop voertuigen
- Gebruik computer software
- Koppeling databases ( hoewel dit deels met bovenstaande te maken heeft )
Door de kosten besparing die dit oplevert kunnen er weer meer mensen in het blauw gestoken worden. Tevens zal er door effectievere communicatiestromen tussen de verschillende politieregio's minder dubbel werk gedaan worden etc etc. Sommige zaken kunnen gewoon beter landelijk geregeld worden. De uitvoerende taken kunnen dan wel bij de korpsen blijven.
En dit zal waarschijnlijk meer opleveren dan de kleine 300 agenten die ze noemen.
DoG is in een melancholisch bui en draait : Postgirobygget: Gugg og grřnne skoger
quote:Ik haat PI's
Op vrijdag 19 december 2003 21:50 schreef Sidekick het volgende:[..]
Bureaucratie terugdringen is goed. Alleen ten koste van wat? Je kan het pushen om een betere effectiviteit en effenciency te krijgen. Maar het terugdringen van bureaucratie kan ook gewoon door bepaalde zaken in zijn geheel af te stoten. Dan is minder positief.
En in dit geval: ik denk dat het wel goed is. Zoals al gezegd: ik maakte een grapje. Kijk eens naar de PI.
Als je bepaalde zaken helemaal afstoot, dan is het geen bureaucratie terugdringen, maar orde op zaken stellen. Een voorbeeld is de verzorgingsstaat.
quote:in mijn woordenboek staat dat voor afbraak
Op vrijdag 19 december 2003 22:10 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Ik haat PI's
![]()
Als je bepaalde zaken helemaal afstoot, dan is het geen bureaucratie terugdringen, maar orde op zaken stellen. Een voorbeeld is de verzorgingsstaat.
quote:ff een echte salonsocialist uithangen : "Ho, ho!!! Niet zolang ik er nog gebruik van maak!!!!!!!!!!!"
Ik haat PI's
![]()
quote:Dat afstoten moet je in verband zien met de bureaucratie. Regels afschaffen is misschien een betere term.
Ik haat PI's
![]()
Daarnaast heb je ook een manier om bureaucratie te verminderen door een betere organisatie om zaken beter te stroomlijnen.
quote:Bureaucratie tegengaan of een reorganisatie is wat anders dan onderdelen afstoten. Hoewel het wel moeilijk uit elkaar te houden is omdat het huidige kabinet beide doet.
Op vrijdag 19 december 2003 22:14 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dat afstoten moet je in verband zien met de bureaucratie. Regels afschaffen is misschien een betere term.
Daarnaast heb je ook een manier om bureaucratie te verminderen door een betere organisatie om zaken beter te stroomlijnen.
quote:Een echte salonsocialist woont in een dure villa en heeft een aantal auto's.
Op vrijdag 19 december 2003 22:14 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:[..]
ff een echte salonsocialist uithangen : "Ho, ho!!! Niet zolang ik er nog gebruik van maak!!!!!!!!!!!"
Jij bent gewoon een nietsnut.
quote:Geen woorden gebruiken die je nooit fysiek in de mond hebt gehad!
Op vrijdag 19 december 2003 22:35 schreef Sidekick het volgende:
Kut, ik dacht met pbagger een posts te maken die het typische ongefundeerde rechtse gebral moest representateren, blijken er al andere users te zijn die dat doen.
quote:@pbagger
Op vrijdag 19 december 2003 22:25 schreef Sidekick het volgende:[..]
Een echte salonsocialist woont in een dure villa en heeft een aantal auto's.
Jij bent gewoon een nietsnut.
Ik heb wel een mooi huis en dat mag hier in nederland met recht een villa genoemd worden ( alleen geen auto(s) ) , waarom denk je dat ik niet in de WW wil belanden }.
quote:Wat voor uitkering heb je dan?
Op vrijdag 19 december 2003 22:39 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:[..]
@pbagger
![]()
Ik heb wel een mooi huis en dat mag hier in nederland met recht een villa genoemd worden ( alleen geen auto(s) ) , waarom denk je dat ik niet in de WW wil belanden }.
quote:Nederlands Dagblad
EO zendt weesgegroetje Henny niet uitvan onze redactie kerk
HILVERSUM - Bij de montage van Henny zoekt God heeft de Evangelische Omroep (EO) een 'weesgegroetje', een gebed aan Maria, uit de uitzending geknipt. ,,Ik ben katholiek opgevoed, dus ik dacht: ik bid even snel een weesgegroetje'', zei Henny Huisman woensdagavond in het tv-programma Vara Laat, ,,maar dat was bij de EO dus een vergissing''.
Huisman vertelde in het Vara-programma over zijn zoektocht naar God, die rond de kerstdagen bij de EO wordt uitgezonden. Door zijn rooms-katholieke wortels - ,,ik sloeg ook wel eens een kruisje'' - viel Huisman terug op het 'Wees gegroet Maria', ,,maar bij de EO geloven ze alleen in het Onze Vader''. Dat was hij naar eigen zeggen ,,even vergeten''.
Een woordvoerder van de Evangelische Omroep zei gisteren dat er geen inhoudelijke afweging ten grondslag lag aan de beslissing om het weesgegroetje niet uit te zenden. ,,Het was een regieafweging.''
Het Weesgegroet - ook wel Ave Maria - is een gebed dat sinds de elfde eeuw wordt gebeden in de Rooms-Katholieke Kerk. Het luidt: ,,Wees gegroet, Maria, vol van genade, de Heer is met u, gij zijt de gezegende onder de vrouwen, en gezegend is Jezus, de Vrucht van uw schoot. Heilige Maria, moeder van God, bid voor ons, zondaars, nu en in het uur van onze dood. Amen.'' Volgens een verordening uit 1326 moet elke rooms-katholiek dit gebed elke morgen, middag en avond driemaal uitspreken.
Blijer
Henny Huisman zei in het Vara-programma ook dat hij door zijn 'bekering' veel blijer is geworden. ,,Ik zie nu meer de aardige kant van mensen. Ik heb een soort filtertje gekregen zodat ik meer de goede dingen van mensen zie.'' Zijn vrouw, die hij typeert als 'ontzettend heiden', hoopt dat het ,,snel weer over is'' met zijn geloof. Desondanks is hij, sinds hij gelooft, meer van zijn vrouw gaan houden, verklaarde de entertainer, die vooral bekend werd door goed scorende tv-programma's als de Soundmixshow en de Mini-Playbackshow.
Ondanks dat zijn gebed aan Maria bij de EO niet wordt uitgezonden, had het programma Henny zoekt God volgens Henny zelf net zo goed bij een andere omroep kunnen verschijnen, zei hij. ,,RTL4, bijvoorbeeld.''
quote:Sjorrie, ik bedoelde dus de bijstand. Heb nu nog een maand of 4 recht op een ww.
Op vrijdag 19 december 2003 22:41 schreef Sidekick het volgende:[..]
Wat voor uitkering heb je dan?
quote:Nee, dit nieuwe lid van de linkse kerk heeft oogkleppen opgekregen en probeert in zijn naiviteit problemen te ontkennen!
Henny Huisman zei in het Vara-programma ook dat hij door zijn 'bekering' veel blijer is geworden. ,,Ik zie nu meer de aardige kant van mensen. Ik heb een soort filtertje gekregen zodat ik meer de goede dingen van mensen zie.''
LOL wat een onzin schrijf ik weer.
quote:Probeer het eens na te vragen bij de locale chinees. HK heeft toch wel nog steeds een niet staats gereguleerde beurs?
Op vrijdag 19 december 2003 22:48 schreef Kippebout het volgende:
Weet iemand hoe je hier aandelen uit China kan kopen?
Maar ik denk dat het niet erg makkelijk gaat, want alles moet via de overheid daar.
quote:Het was meer om de discussie weer op het goede spoor te trekken.
Op vrijdag 19 december 2003 22:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Waarom gebruik je daarvoor een uitroepteken in je pi? Is dat een teken dat jouw mening beter is dan de andere meningen?
Het ging eigenlijk nergens meer over. Vooral Kozzmic ging weer eens offtopic met zijn linkse peilingen van Maurice de Hond.
quote:Toch is het fenomeen pbagger wel interessant: je kunt niet zonder hem.
Op vrijdag 19 december 2003 22:50 schreef pbagger het volgende:[..]
Nee, dit nieuwe lid van de linkse kerk heeft oogkleppen opgekregen en probeert in zijn naiviteit problemen te ontkennen!
Wat een salonchristenen is het ook met zijn weesgroet.LOL wat een onzin schrijf ik weer.
![]()
![]()
quote:Ok, zal ook wel ff wat gaan googlen. Me aandelen op de AEX brengen atm te weinig geld op.
Op vrijdag 19 december 2003 22:50 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:[..]
Probeer het eens na te vragen bij de locale chinees. HK heeft toch wel nog steeds een niet staats gereguleerde beurs?
quote:LOL. Kozzmic is best fout als je het zo bekijkt.
Op vrijdag 19 december 2003 22:52 schreef Sidekick het volgende:[..]
Het was meer om de discussie weer op het goede spoor te trekken.
Het ging eigenlijk nergens meer over. Vooral Kozzmic ging weer eens offtopic met zijn linkse peilingen van Maurice de Hond.
![]()
quote:Irak?
Op vrijdag 19 december 2003 22:54 schreef Kippebout het volgende:[..]
Ok, zal ook wel ff wat gaan googlen. Me aandelen op de AEX brengen atm te weinig geld op.
En omdat de koersen in China elk jaar verdubbelen, weet ik wel waar m'n geld heenmoet. =)
quote:Probeer eens een bank. Dat geeft je ook wat meer garantie.
Op vrijdag 19 december 2003 22:54 schreef Kippebout het volgende:[..]
Ok, zal ook wel ff wat gaan googlen. Me aandelen op de AEX brengen atm te weinig geld op.
En omdat de koersen in China elk jaar verdubbelen, weet ik wel waar m'n geld heenmoet. =)
code:119 Teletekst vr 19 dec
********************************** 1/2
Barometer:winst voor PvdA kalft af***************************************
HILVERSUM De PvdA slaagt er niet in de
winst vast te houden in de Politieke
Barometer van NOVA.De PvdA is met 46
zetels nog wel de grootste partij,maar
verliest 5 zetels ten opzichte van de
vorige peiling van drie weken geleden.
Het CDA laat na weken van verlies weer
een positief resultaat zien.De partij
van premier Balkenende klimt in de
Barometer van 33 naar 35.Dat is nog wel
9 zetels onder het verkiezingsresulaat
(44) van januari. zie ook 114
GroenLinks is de grootste winnaar en
stijgt van 8 naar 12 zetels.De SP (13)
is wel nog altijd 1 zetel groter.De VVD
gaat van 28 naar 29.D66 (6) is stabiel.
*************www.novatv.nl ************
volgende nieuws financieel sport
code:119 Teletekst vr 19 dec
********************************** 2/2
% *=zetels **KAMER NU **PEILING **+/-
CDA **28.6 44 **23.1 35 **-9
PvdA **27.3 42 **30.1 46 **+4
VVD *******17.9 28 **19.1 29 **+1
SP ** 6.3 9 ** 8.5 13 **+4
LPF ** 5.7 8 ** 2.3 3 **-5
GroenLinks ** 5.1 8 ** 7.7 12 **+4
D66 ** 4.1 6 ** 4.1 6 ** -
ChristenUnie ** 2.1 3 ** 2.6 4 **+1
SGP ** 1.6 2 ** 1.9 2 ** -
Overige ***1.3 0 ** 0.5 0 ** -
volgende nieuws financieel sport
In de categorie "What a great country this is, with our 8% growth"
quote:
'Armoede in steden VS sterk toegenomen'WASHINGTON - De armoede in steden in de Verenigde Staten is het afgelopen jaar sterk toegenomen. Dit heeft de vereniging van burgemeesters van Amerikaanse steden vrijdag gemeld.
Het aantal daklozen is met circa 13 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar. Daarnaast heeft 17 procent meer mensen een beroep moeten doen op gaarkeukens.
De vereniging, waarbij alleen burgemeesters van steden met meer dan 30.000 inwoners zijn aangesloten, wijt de toegenomen armoede aan de verslechterde economische situatie in de VS. De werkloosheid is gestegen en het aantal betaalbare woningen gedaald. Gemiddeld bleven mensen in 2003 vijf maanden dakloos. Een bijkomend probleem is dat organisaties die hulp verlenen aan armen te kampen kregen met minder donaties.
ANP
Bron: LC
quote:Dus. Gewoon de recessie.
Op vrijdag 19 december 2003 23:02 schreef Sidekick het volgende:
Daar hebben we een ander topic voor Uw_In de categorie "What a great country this is, with our 8% growth"
[..]
quote:en daarin worden ze door de Aziatische tijgers ook al verslagen
Op vrijdag 19 december 2003 23:02 schreef Sidekick het volgende:
Daar hebben we een ander topic voor Uw_In de categorie "What a great country this is, with our 8% growth"
[..]
quote:Toch knap dat ze in een recessie zitten met hun 8%
Op vrijdag 19 december 2003 23:05 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Dus. Gewoon de recessie.
quote:het is niet zozeer het bezwaar dat hij zich in de schulden steekt, maar waarvoor hij het geleende geld besteedt
Op vrijdag 19 december 2003 23:06 schreef Kippebout het volgende:
Btw, waarom zeikt met zo op Bush atm omdat hij zoveel uitgeeft en de staatsschuld zo op laat lopen? De presidentkandidaat die het meeste mensen achter zich heeft atm (Dean) wil $950 billion uittrekken voor gezondheidszorg. Dat zijn pas bedragen.
quote:negenhonderd en vijftig Miljard dollars ???? Das best een boel veel geld. Klopt dit wel?
Btw, waarom zeikt met zo op Bush atm omdat hij zoveel uitgeeft en de staatsschuld zo op laat lopen? De presidentkandidaat die het meeste mensen achter zich heeft atm (Dean) wil $950 billion uittrekken voor gezondheidszorg. Dat zijn pas bedragen.
quote:Nee, er word meer gezeikt op de staatsschuld atm. In eigen land en in de rest van de wereld.
Op vrijdag 19 december 2003 23:08 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
het is niet zozeer het bezwaar dat hij zich in de schulden steekt, maar waarvoor hij het geleende geld besteedt
quote:Dat lijkt me ook niet positief nee, maar zonder de oorlog in Irak had je dat al kunnen bekostigen.
quote:Echt niet, de oorlog daar kost helemaal niet zoveel.
Op vrijdag 19 december 2003 23:11 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dat lijkt me ook niet positief nee, maar zonder de oorlog in Irak had je dat al kunnen bekostigen.
quote:nee, dat er belastingverlichtingen zijn die vooral naar de rijkeren gaan, terwijl die dat het minder nodig hebben zou je zeggen dan de armeren, en het trickle down effect (volgens mij) moet nog steeds bewezen worden volgens mij
Op vrijdag 19 december 2003 23:10 schreef Kippebout het volgende:[..]
Nee, er word meer gezeikt op de staatsschuld atm. In eigen land en in de rest van de wereld.
quote:Hence de smiley.
Op vrijdag 19 december 2003 23:12 schreef Kippebout het volgende:[..]
Echt niet, de oorlog daar kost helemaal niet zoveel.
Ik zoek wel ff wat cijfers omdat ik alleen maar feiten post. =)
Maar de oorlog koste toch wel zo'n 200 miljard dacht ik. Alles met elkaar.
Maar op wat voor punten wil Dean uitgaven schrappen?
quote:Bullshit, de belastingen gaan in % meer omlaag bij de armen dan bij de rijken.
Op vrijdag 19 december 2003 23:14 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
nee, dat er belastingverlichtingen zijn die vooral naar de rijkeren gaan, terwijl die dat het minder nodig hebben zou je zeggen dan de armeren, en het trickle down effect (volgens mij) moet nog steeds bewezen worden volgens mij
quote:van de afschaffing van de dividendbelasting profiteren de rijkeren meer dan de armeren lijkt me zo
Op vrijdag 19 december 2003 23:17 schreef Kippebout het volgende:[..]
Bullshit, de belastingen gaan in % meer omlaag bij de armen dan bij de rijken.
$0-7000 : 33% omlaag (van 15% naar 10%)
<$311,950 : 15% omlaag (van 40% naar 35%)
quote:"An outspoken critic of Mr. Bush's economic strategy, Mr. Dean vows to repeal all tax cuts -- including those on estates, dividends and capital gains -- and use revenue to fund universal health care, homeland security and job creation."
Op vrijdag 19 december 2003 23:14 schreef Sidekick het volgende:[..]
Hence de smiley.
Maar de oorlog koste toch wel zo'n 200 miljard dacht ik. Alles met elkaar.
Maar op wat voor punten wil Dean uitgaven schrappen?
Maar dan heeft hij nog altijd zo'n $300 billion nodig.
quote:Die 8% is aangekochte groei en alleen maar van het laatste kwartaal. Dus de laatst paar maanden. Het onderzoek over de stijging van de daklozen gaat over een grotere periode en de laatste paar maanden zijn waarschijnlijk niet megenomen in dat onderzoek.
Op vrijdag 19 december 2003 23:07 schreef Sidekick het volgende:[..]
Toch knap dat ze in een recessie zitten met hun 8%
Daarnaast gaat de groei in de VS niet gepaard met een afname van het aantal werklozen. De joblessclaims blijven stabiel.
quote:Idd, maar armen hebben ook geen aandelen dus voor hun maakt dat niet uit.
Op vrijdag 19 december 2003 23:18 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
van de afschaffing van de dividendbelasting profiteren de rijkeren meer dan de armeren lijkt me zo
"Says his government efficiency plan would save $2.35 trillion in 10 years, including $600 billion in debt-service costs, and that repealing some 2001 and 2003 tax cuts would restore $1.1 trillion in revenue over 10 years. Plans to eliminate what he calls obsolete federal agencies."
quote:huh, echt. De totale begroting van de VS is toch 2 triljard. Dan is dit ongeveer de helft van het totale budget. Dat kan Dean nooit betalen.
quote:wel dat de inkomensverschillen volgens mij toenemen
Op vrijdag 19 december 2003 23:19 schreef Kippebout het volgende:[..]
Idd, maar armen hebben ook geen aandelen dus voor hun maakt dat niet uit.
quote:Ik denk dat dat het juist extra negatief maakt.
Op vrijdag 19 december 2003 23:19 schreef Kippebout het volgende:[..]
Idd, maar armen hebben ook geen aandelen dus voor hun maakt dat niet uit.
En goed nieuws dat de belangrijkste kandidaten voor de Democraten de belastingen willen verhogen (of eigenlijk de belastingverlagen terugdraaien.
quote:Idd, maar kijk maar op de WSJ, staat een overzicht over wat ze willen met de Health Care, en wat ze willen met de economie in het algemeen. Het gaat er over de 6 (soms 8) belangrijkste kandidaten steeds met kort wat ze willen.
Op vrijdag 19 december 2003 23:21 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
huh, echt. De totale begroting van de VS is toch 2 triljard. Dan is dit ongeveer de helft van het totale budget. Dat kan Dean nooit betalen.
quote:Oh, niet dus. Hoeveel is de totale begroting van de VS dan?
Op vrijdag 19 december 2003 23:21 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
huh, echt. De totale begroting van de VS is toch 2 triljard. Dan is dit ongeveer de helft van het totale budget. Dat kan Dean nooit betalen.
quote:Idd, sommige willen alleen de belastingverlagingen voor de top 2% terugdraaien.
Op vrijdag 19 december 2003 23:22 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik denk dat dat het juist extra negatief maakt.
En goed nieuws dat de belangrijkste kandidaten voor de Democraten de belastingen willen verhogen (of eigenlijk de belastingverlagen terugdraaien.
quote:revenues: $1.946 trillion
Op vrijdag 19 december 2003 23:25 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Oh, niet dus. Hoeveel is de totale begroting van de VS dan?
-edit- ben te vroeg, op dit moment morgen dus
[Dit bericht is gewijzigd door zakjapannertje op 19-12-2003 23:49]
quote:Nou?
Op vrijdag 19 december 2003 23:42 schreef zakjapannertje het volgende:
by the way, de Amerikanen hebben vandaag wat te vieren...
quote:Je kan daar ook van alles kopen in de VS. Land, verkiezingen en macht.
Op vrijdag 19 december 2003 23:50 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
zie mijn eerdere post
ĄLater, en adios!
quote:Ga je niet op vrijdagavond je lam zuipen?
Op vrijdag 19 december 2003 23:52 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ik wens u allen een fijne nachtrust toe.
Ik dek mijzelf toe, en tracht in een euforische nachtrust te belanden.ĄLater, en adios!
![]()
Welterusten
quote:Hoeveel zou dat zijn geweest vandaag de dag?
Op vrijdag 19 december 2003 23:42 schreef zakjapannertje het volgende:
by the way, de Amerikanen hebben vandaag wat te vieren...-edit- ben te vroeg, op dit moment morgen dus
quote:Moet morgen oppassen op me nichtje
Op vrijdag 19 december 2003 23:53 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ga je niet op vrijdagavond je lam zuipen?
Welterusten
quote:Ben je van plan om het te kopen dan?
Op vrijdag 19 december 2003 23:53 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Hoeveel zou dat zijn geweest vandaag de dag?
quote:dit misschien?
Op vrijdag 19 december 2003 23:53 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Hoeveel zou dat zijn geweest vandaag de dag?
quote:
168 tt-TV1 168 za 20 dec 00:35:53
buitenland
SLAVEN VRIJGELATEN IN NIGER
In het Noord-Afrikaanse land Niger zijn
tientallen slaven vrijgelaten tijdens
een grootscheepse ceremonie.
Het zou vooral gaan om mensen tussen 14
en 25 jaar. Ze zouden gedwongen zijn
geweest om op het veld te werken of in
het huishouden. Veel vrouwelijke slaven
zouden zijn verkracht.
Volgens lokale mensenrechtengroepen
zijn er in Niger 20.000 slaven. Begin
dit jaar heeft het parlement een wet
aangenomen die slavernij verbiedt.
Journalisten die de ceremonie wilden
verslaan, werden evenwel weggevoerd
door de lokale autoriteiten.
quote:Meldt
Op vrijdag 19 december 2003 21:54 schreef Sidekick het volgende:[..]
Geen idee, de slaapkamer van het Catshuis was niet toegankelijk voor journalisten.
En we moeten die 18% die in Balkier een goede leider zien ook allemaal even noteren voor het komende linkse kabinet. Zulke mensen wil je niet in de samenleving hebben. Waar is de gedachtepolitie wanneer je het nodig hebt.
UW_, dit is een grapje. hihi
quote:Binnenkort bij BNN Henny zoekt verstand. Het kan ook bij de VPRO uitgezonden worden maar zeker niet bij RTL. Teveel verlichting zou de beeldbuisverslaafden uit hun roes halen en de reclame-inkomsten van RTL kunnen halveren.
Ondanks dat zijn gebed aan Maria bij de EO niet wordt uitgezonden, had het programma Henny zoekt God volgens Henny zelf net zo goed bij een andere omroep kunnen verschijnen, zei hij. ,,RTL4, bijvoorbeeld.''
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 03:17 schreef sjun het volgende:[..]
Binnenkort bij BNN Henny zoekt verstand. Het kan ook bij de VPRO uitgezonden worden maar zeker niet bij RTL. Teveel verlichting zou de beeldbuisverslaafden uit hun roes halen en de reclame-inkomsten van RTL kunnen halveren.
Als ie nog meer fouten maakt zal ie diverse zenders aankloppen met zijn programma "Henny zoekt werk".
quote:OMG, SK doet weer een poging om aan de knoppen van fok te mogen zitten!
Op zaterdag 20 december 2003 11:06 schreef Sidekick het volgende:[..]
Wat is er mis met mij??!?
Wat voor absurde beweegredenen heb je om mij te negeren? Ik eis een verklaring!
quote:Nee, dat komt zondagavond.
Op zaterdag 20 december 2003 11:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
OMG, SK doet weer een poging om aan de knoppen van fok te mogen zitten!
Dit was alleen om Scepsis te irriteren op dezelfde manier die hij gebruikt.
quote:nu.nl
Brinkhorst pleit voor kortere WWUitgegeven: 20 december 2003 10:26
DEN HAAG - Minister Brinkhorst van Economische Zaken wil in het kabinet opnieuw een discussie beginnen over het verkorten van de duur van de WW-uitkering, zegt hij zaterdag in interview met De Telegraaf.
Daarover is bij de vorming van de coalitie van CDA, VVD en D66 al een stevig robbertje gevochten tussen VVD en CDA. De VVD wilde toen de maximale duur van de uitkering inkorten van vijf tot twee ŕ drie jaar. Het CDA wist te bereiken dat dit niet gebeurde, maar wel werd de vervolguitkering WW afgeschaft.
Volgens Brinkhorst past inkorting van de duur van de WW in het streven van het kabinet om meer mensen betaald werk te laten verrichten en zo de economie uit het slop te trekken.
quote:Het kost minder geld. Dat is 1. En mensen motiveer je meer om te gaan werken. Dat is 2.
Op zaterdag 20 december 2003 11:57 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
nu.nl
hoe kan je de economie uit het slop trekken als werkelozen minder inkomen krijgen met deze maatregel, want ze komen in de bijstand na een periode, en als het aan Brinkhorst ligt is de WW-uitkering nog korter
Ik vind een jaar of 3 ook wel lang genoeg voor een WW-uitkering eigenlijk
quote:Zondagavond?
Op zaterdag 20 december 2003 11:43 schreef Sidekick het volgende:[..]
Nee, dat komt zondagavond.
Dit was alleen om Scepsis te irriteren op dezelfde manier die hij gebruikt.
quote:Hangt natuurlijk wel van leeftijd af. Een ouder iemand vindt nou eenmaal niet zo snel een baan. Bovendien is het meestal ook een ouder iemand die er jarenlang premie in heeft gestoken.
Op zaterdag 20 december 2003 12:00 schreef Sidekick het volgende:[..]
Het kost minder geld. Dat is 1. En mensen motiveer je meer om te gaan werken. Dat is 2.
quote:Zondagavond 20.00.
Op zaterdag 20 december 2003 12:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Zondagavond?
Oh oh.
Ik hoop wel op medewerking....
quote:Ik heb zo'n flauw vermoeden...
Op zaterdag 20 december 2003 12:03 schreef Sidekick het volgende:[..]
Zondagavond 20.00.
quote:Wil je de WW dan leeftijds-afhankelijk maken?
Op zaterdag 20 december 2003 12:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Hangt natuurlijk wel van leeftijd af. Een ouder iemand vindt nou eenmaal niet zo snel een baan. Bovendien is het meestal ook een ouder iemand die er jarenlang premie in heeft gestoken.
quote:Dat is die al!
Op zaterdag 20 december 2003 12:05 schreef Sidekick het volgende:[..]
Wil je de WW dan leeftijds-afhankelijk maken?
quote:meer leeftijdsafhankelijk dan?
Op zaterdag 20 december 2003 12:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Dat is die al!
quote:Komt pberends dan al vrij?
Op zaterdag 20 december 2003 12:03 schreef Sidekick het volgende:Zondagavond 20.00.
falend rechtssysteem, ik blijf het zeggen
quote:Dat zou wel een eerlijker beleid zijn, overigens denk ik dat oudere werknemers ook rust kunnen geven aan een bedrijf.
Op zaterdag 20 december 2003 12:06 schreef Sidekick het volgende:[..]
meer leeftijdsafhankelijk dan?
quote:en als het banenaanbod minder is dan de vraag naar werkgelegenheid en dat op langdurige termijn?
Op zaterdag 20 december 2003 12:00 schreef Sidekick het volgende:[..]
Het kost minder geld. Dat is 1. En mensen motiveer je meer om te gaan werken. Dat is 2.
quote:Zal wel voorwaardelijk zijn, maar om SK dan modje voor de gelegenheid te maken? Ik weet het niet hoor...
Op zaterdag 20 december 2003 12:07 schreef Herostratos het volgende:[..]
Komt pberends dan al vrij?
quote:Als ie dat dan nog niet is, dan zal dat 1 van mijn eisen zijn in [betreffend topic].
Op zaterdag 20 december 2003 12:07 schreef Herostratos het volgende:[..]
Komt pberends dan al vrij?
quote:Ten eerste is de WW uitkering in Duitsland maximaal 18 maanden dacht ik. 2-3 jaar is dus nog steeds erg ruim. Daarnaast geeft een kortere WW de werkgevers de gelegenheid om orde op zaken te stellen en investeringen te maken waar de markt weer aantrekt (zodat daar weer mensen worden aangenomen).
Op zaterdag 20 december 2003 11:57 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
nu.nl
hoe kan je de economie uit het slop trekken als werkelozen minder inkomen krijgen met deze maatregel, want ze komen in de bijstand na een periode, en als het aan Brinkhorst ligt is de WW-uitkering nog korter
quote:Dat heet natuurlijke werkloosheid. Elke economie heeft dat. Dat kan je niet veranderen door een WW uitkering.
Op zaterdag 20 december 2003 12:08 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
en als het banenaanbod minder is dan de vraag naar werkgelegenheid en dat op langdurige termijn?
quote:hoezo prikkelt dit de werkgevers om te investeren?
Op zaterdag 20 december 2003 12:29 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Ten eerste is de WW uitkering in Duitsland maximaal 18 maanden dacht ik. 2-3 jaar is dus nog steeds erg ruim. Daarnaast geeft een kortere WW de werkgevers de gelegenheid om orde op zaken te stellen en investeringen te maken waar de markt weer aantrekt (zodat daar weer mensen worden aangenomen).
quote:Omdat ze meer geld over hebben. Als de markt dan ergens weer aan trekt, dan zullen ze dat extra geld daar investeren omdat het daar veel rendement oplevert. Met als gevolg meer werkgelegenheid in die sector.
Op zaterdag 20 december 2003 12:32 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
hoezo prikkelt dit de werkgevers om te investeren?
quote:Bedoel je dat het voor de werkgever gemakkelijker wordt om iemand te ontslaan?
Op zaterdag 20 december 2003 12:29 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Ten eerste is de WW uitkering in Duitsland maximaal 18 maanden dacht ik. 2-3 jaar is dus nog steeds erg ruim. Daarnaast geeft een kortere WW de werkgevers de gelegenheid om orde op zaken te stellen en investeringen te maken waar de markt weer aantrekt (zodat daar weer mensen worden aangenomen).
quote:volgens mij zijn werkelozen met WW geen weerhouding voor bedrijven als de vraag naar hun producten toeneemt extra te gaan investeren
Op zaterdag 20 december 2003 12:33 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Omdat ze meer geld over hebben. Als de markt dan ergens weer aan trekt, dan zullen ze dat extra geld daar investeren omdat het daar veel rendement oplevert. Met als gevolg meer werkgelegenheid in die sector.
quote:Bedrijven betalen toch ook mee aan de WW uitkering, niet?
Op zaterdag 20 december 2003 12:37 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
volgens mij zijn werkelozen met WW geen weerhouding voor bedrijven als de vraag naar hun producten toeneemt extra te gaan investeren
quote:wel om in de economie de kans op een hoger consumptieniveau te behouden, zodat er sprake is van minder grote recessie waardoor er minder groei is aan werkelozen
Op zaterdag 20 december 2003 12:32 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Dat heet natuurlijke werkloosheid. Elke economie heeft dat. Dat kan je niet veranderen door een WW uitkering.
quote:ik bedoel als de economie aantrekt dan is de verwachting ook samen met investeringen dat mensen met WW weer aan het werk gaan
Op zaterdag 20 december 2003 12:39 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Bedrijven betalen toch ook mee aan de WW uitkering, niet?
quote:Kan je het anders formuleren, ik snap niet echt wat je zegt.
Op zaterdag 20 december 2003 12:40 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
wel om in de economie de kans op een hoger consumptieniveau te behouden, zodat er sprake is van minder grote recessie waardoor er minder groei is aan werkelozen
quote:Ik zeg alleen maar dat een verkorting van de WW er voor zal zorgen dat dat geld weer wordt geinvesteerd in sectoren die nu weer aantrekken en dat daar dan werkgelegenheid ontstaat. Dat vind ik beter dan dat de werkgelegenheid in de ene sector blijft en dat die mensen geen toegevoegde waarde leveren (ze hebben immers heel weinig werk te doen).
Op zaterdag 20 december 2003 12:41 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
ik bedoel als de economie aantrekt dan is de verwachting ook samen met investeringen dat mensen met WW weer aan het werk gaan
Later zal ook die sector weer aantrekken en krijgen ook die mensen weer werk. De WW is bedoeld als een overgangsregeling. 2 jaar is dan meer dan genoeg.
quote:mensen die nu WW hebben, krijgen meer inkomen dan mensen met bijstand, het voorstel van Brinkhorst behelst dat meer mensen met WW nu in de toekomst in de bijstand belanden, dus minder inkomen krijgen dan de WW, dus minder kunnen consumeren, als er een recessie aandient, dan belanden meer mensen in de WW, omdat het aantal werkelozen toeneemt, nu de WW korter wordt, krijgen meer mensen minder inkomen op den duur, als een recessie het lang uithoudt, kan dat het consumptieniveau in totaal aantasten (WW is korter,bovendien lager ook (was al zo) dan loon) en daarmee de economie en daarmee verergert dat de recessie zodat er meer werkelozen erbij komen, die als ze lang aan de kant staan dan in de bijstand terecht komen
Op zaterdag 20 december 2003 12:44 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Kan je het anders formuleren, ik snap niet echt wat je zegt.
quote:Iemand met WW/bijstand zal sowieso zuinig zijn met geld uitgeven, toch zie ik inderdaad wel een geldig verband.
Op zaterdag 20 december 2003 12:53 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
mensen die nu WW hebben, krijgen meer inkomen dan mensen met bijstand, het voorstel van Brinkhorst behelst dat meer mensen met WW nu in de toekomst in de bijstand belanden, dus minder inkomen krijgen dan de WW, dus minder kunnen consumeren, als er een recessie aandient, dan belanden meer mensen in de WW, omdat het aantal werkelozen toeneemt, nu de WW korter wordt, krijgen meer mensen minder inkomen op den duur, als een recessie het lang uithoudt, kan dat het consumptieniveau in totaal aantasten (WW is korter,bovendien lager ook (was al zo) dan loon) en daarmee de economie en daarmee verergert dat de recessie zodat er meer werkelozen erbij komen, die als ze lang aan de kant staan dan in de bijstand terecht komen
quote:hoe weet je dat een recessie het minder dan 2 jaar uithoudt? niemand kan zoiets zeker zeggen, bovendien investeren bedrijven voortdurend in het vervangen van arbeid in kapitaal, waardoor er ook al werkelozen zijn, dus hierin hebben zij ook een verantwoordelijkheid in de oorzaak van werkeloosheid
Op zaterdag 20 december 2003 12:48 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Ik zeg alleen maar dat een verkorting van de WW er voor zal zorgen dat dat geld weer wordt geinvesteerd in sectoren die nu weer aantrekken en dat daar dan werkgelegenheid ontstaat. Dat vind ik beter dan dat de werkgelegenheid in de ene sector blijft en dat die mensen geen toegevoegde waarde leveren (ze hebben immers heel weinig werk te doen).
Later zal ook die sector weer aantrekken en krijgen ook die mensen weer werk. De WW is bedoeld als een overgangsregeling. 2 jaar is dan meer dan genoeg.
quote:Als een recessie zich inzet, dan gaan mensen juist meer sparen. Het consumptieniveau neemt af (mensen stellen luxe verkopen uit). Als het geld daarentegen bij de bedrijven is, dan zullen die het gebruiken om te investeren in sectoren die rendement opleveren (sectoren die meer rendement opleveren dan het rente tarief van de bank).
Op zaterdag 20 december 2003 12:53 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
mensen die nu WW hebben, krijgen meer inkomen dan mensen met bijstand, het voorstel van Brinkhorst behelst dat meer mensen met WW nu in de toekomst in de bijstand belanden, dus minder inkomen krijgen dan de WW, dus minder kunnen consumeren, als er een recessie aandient, dan belanden meer mensen in de WW, omdat het aantal werkelozen toeneemt, nu de WW korter wordt, krijgen meer mensen minder inkomen op den duur, als een recessie het lang uithoudt, kan dat het consumptieniveau in totaal aantasten (WW is korter,bovendien lager ook (was al zo) dan loon) en daarmee de economie en daarmee verergert dat de recessie zodat er meer werkelozen erbij komen, die als ze lang aan de kant staan dan in de bijstand terecht komen
De verkorting van de WW zorgt er dus niet voor dat het consumptieniveau afneemt, die is al laag door de recessie. De economie zal pas weer aantrekken als bepaalde sectoren aantrekken. Daarvoor is het dus nodig dat bedrijven daar investeringen maken.
Een vermindering van WW zal dus weinig invloed hebben op het consumptieniveau.
quote:Nee, dat is niet waar. Het werkgelegenheid over de wereld is de afgelopen tientallenjaren gestegen. Het is een fabel dat door de automatisering, industrialisatie, etc. de werkgelegenheid is afgenomen. Als bedrijven dus investeren komen er dus meer arbeidsplaatsen bij.
Op zaterdag 20 december 2003 13:01 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
hoe weet je dat een recessie het minder dan 2 jaar uithoudt? niemand kan zoiets zeker zeggen, bovendien investeren bedrijven voortdurend in het vervangen van arbeid in kapitaal, waardoor er ook al werkelozen zijn, dus hierin hebben zij ook een verantwoordelijkheid in de oorzaak van werkeloosheid
DIt is te verklaren omdat arbeid (china, etc.) veel goedkoper is dan kapitaal. DIt zorgt ervoor dat bedrijven de andere kant op gaan vervangen. Kapitaal wordt omgezet in arbeid. Daarnaast wordt er een enorme vraag naar arbeid gecreerd voor beroepen als monteurs, technici, etc.
quote:er vindt minder besparing plaats, er valt immers minder te sparen als je minder inkomen hebt, dat wordt verergert als Brinkhorst' plan wordt uitgevoerd, bedrijven gaan veel minder investeren als een recessie zich aandient, die kans wordt groter als het plan van Brinkhorst doorgaat, immers investeringen moeten renderen en dat kan alleen als het consumptieniveau stabieler blijft, wat dus met het plan van Brinkhorst minder plaats vindt: door dit plan vergroten de conjunctuurgolven, wat teveel nadelige gevolgen heeft voor Nederland uiteindelijk
Op zaterdag 20 december 2003 13:07 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Als een recessie zich inzet, dan gaan mensen juist meer sparen. Het consumptieniveau neemt af (mensen stellen luxe verkopen uit). Als het geld daarentegen bij de bedrijven is, dan zullen die het gebruiken om te investeren in sectoren die rendement opleveren (sectoren die meer rendement opleveren dan het rente tarief van de bank).
De verkorting van de WW zorgt er dus niet voor dat het consumptieniveau afneemt, die is al laag door de recessie. De economie zal pas weer aantrekken als bepaalde sectoren aantrekken. Daarvoor is het dus nodig dat bedrijven daar investeringen maken.
Een vermindering van WW zal dus weinig invloed hebben op het consumptieniveau.
quote:dat komt omdat de economie zodanig op lange termijn groeit dat de vraag naar mensen gemiddeld hoger is dan/of gelijk is aan het aanbod, ondanks dat er werkgelegenheid verdwijnt door kapitaalinvesteringen, dus aan de vraagkant, groeit het aantal arbeidsplaatsen voor vooral de hooggeschoolden
Op zaterdag 20 december 2003 13:14 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Nee, dat is niet waar. Het werkgelegenheid over de wereld is de afgelopen tientallenjaren gestegen. Het is een fabel dat door de automatisering, industrialisatie, etc. de werkgelegenheid is afgenomen. Als bedrijven dus investeren komen er dus meer arbeidsplaatsen bij.
DIt is te verklaren omdat arbeid (china, etc.) veel goedkoper is dan kapitaal. DIt zorgt ervoor dat bedrijven de andere kant op gaan vervangen. Kapitaal wordt omgezet in arbeid. Daarnaast wordt er een enorme vraag naar arbeid gecreerd voor beroepen als monteurs, technici, etc.
quote:Nee, je verkleint juist de conjunctuur golven. Mensen gaan minder sparen en dat geld wordt nu geinvesteerd door de bedrijven. Het gevolg is dat velen sectoren eerder aantrekken. Het werkt juist anti-cyclisch.
Op zaterdag 20 december 2003 13:16 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
er vindt minder besparing plaats, er valt immers minder te sparen als je minder inkomen hebt, dat wordt verergert als Brinkhorst' plan wordt uitgevoerd, bedrijven gaan veel minder investeren als een recessie zich aandient, die kans wordt groter als het plan van Brinkhorst doorgaat, immers investeringen moeten renderen en dat kan alleen als het consumptieniveau stabieler blijft, wat dus met het plan van Brinkhorst minder plaats vindt: door dit plan vergroten de conjunctuurgolven, wat teveel nadelige gevolgen heeft voor Nederland uiteindelijk
quote:Als het aan de huidige coalitie ligt in ieder geval niet. Het is de bedoeling dat de voorbeelden die je net noemt (goedkoop) kunnen worden bijverzekerd in de markt (de pil is dan even een apart geval).
Op zaterdag 20 december 2003 13:17 schreef Sidekick het volgende:
Mijn vraag is of alle zaken weer teruggedraaid gaan worden in betere tijden. De pil voor boven de 18 weer in het ziekenfonds, de tandarts weer vergoed, en meer sociale zekerheden. Want ik hoor telkens verhalen dat het nodig is om de solidariteit voor de langere termijn te bewaren. Dan verwacht ik toch dat die dingen in goede tijden er weer zullen zijn.
Je kan alleen maar de solidariteit op de lange termijn bewaren als je ook voor de mensen over 40 jaar wat te bieden hebt. Als je al die dingen weer gaat terug draaien zal dat niet het geval zijn.
quote:nee, hoe kunnen bedrijven investeren als het consumptieniveau door het plan van Brinkhorst nog meer daalt en daardoor de economie nog meer in het slop gaat: dit verergert alleen maar een recessie, bedrijven moeten dan nog meer banen schrappen uiteindelijk daardoor
Op zaterdag 20 december 2003 13:22 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Nee, je verkleint juist de conjunctuur golven. Mensen gaan minder sparen en dat geld wordt nu geinvesteerd door de bedrijven. Het gevolg is dat velen sectoren eerder aantrekken. Het werkt juist anti-cyclisch.
quote:Ja, in Nederland is het enkel het geval dat er steeds meer vraag is naar mensen die wat kennis hebben (technici, monteurs, etc.). Als je globaal kijkt, dan zie je juist ook een sterke toename van het aantal laaggeschoolden (en dit zal nog wel even doorgaan aangezien heel afrika nog moet komen).
Op zaterdag 20 december 2003 13:20 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
dat komt omdat de economie zodanig op lange termijn groeit dat de vraag naar mensen gemiddeld hoger is dan/of gelijk is aan het aanbod, ondanks dat er werkgelegenheid verdwijnt door kapitaalinvesteringen, dus aan de vraagkant, groeit het aantal arbeidsplaatsen voor vooral de hooggeschoolden
quote:maar die bedrijven zijn dan gemiddeld dus enorm 'lui', omdat het aanbod van laaggeschoolden groot is en er nog geen goede en grote arbeidsverenigingen zijn die in positie gelijk zijn aan een bedrijf kunnen bedrijven de lonen bepalen, in Nederland is dat gelukkig anders, die bedrijven in lageloonlanden hebben minder prikkels om te investeren in kapitaal, hopelijk verandert dit zodanig, dat naast de welvaarstoename daar (voor een deel van de bevolking) die groter en breder moet worden de positie van de werknemers sterk verbetert
Op zaterdag 20 december 2003 13:28 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Ja, in Nederland is het enkel het geval dat er steeds meer vraag is naar mensen die wat kennis hebben (technici, monteurs, etc.). Als je globaal kijkt, dan zie je juist ook een sterke toename van het aantal laaggeschoolden (en dit zal nog wel even doorgaan aangezien heel afrika nog moet komen).
[Dit bericht is gewijzigd door zakjapannertje op 20-12-2003 13:35]
quote:De investeringen van bedrijven zijn grotendeels autonoom. Ze zijn dus grotendeels niet afhankelijk van de bestedingen. Door extra investeringen zullen velen sectoren juist weer aantrekken wat weer zorgt dat een heleboel banen gecreerd worden. Het gevolg daarval is dat de economie weer snel opleeft vanuit de laagconjunctuur door extra bestedingen van de consumenten.
Op zaterdag 20 december 2003 13:26 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
nee, hoe kunnen bedrijven investeren als het consumptieniveau door het plan van Brinkhorst nog meer daalt en daardoor de economie nog meer in het slop gaat: dit verergert alleen maar een recessie, bedrijven moeten dan nog meer banen schrappen uiteindelijk daardoor
Daarnaast zorgt een verkorting van de WW er niet voor dat het consumptie niveau daalt. Een deel van de uitgaven zijn noodzakelijk. Als het inkomen dan daalt zal een groter deelvoor consumtie gebruikt worden en een minder groot deel om te sparen.
quote:De positie van werknemers daar verbetert al sterk zonder de vakbonden. Het loon is een x maal zo hoog dan andere vergelijbare beroepen en de arbeidsomstandigheden zijn ook stukken beter dan bijvoorbeeld op het land werk om rijst te oogsten.
Op zaterdag 20 december 2003 13:34 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
maar die bedrijven zijn dan gemiddeld dus enorm 'lui', omdat het aanbod van laaggeschoolden groot is en er nog geen goede en grote arbeidsverenigingen zijn die in positie gelijk zijn aan een bedrijf kunnen bedrijven de lonen bepalen, in Nederland is dat gelukkig anders, die bedrijven in lageloonlanden hebben minder prikkels om te investeren in kapitaal, hopelijk verandert dit zodanig, dat naast de welvaarstoename daar (voor een deel van de bevolking) die groter en breder moet worden de positie van de werknemers sterk verbetert
De bedrijven daar hebben minder prikkels om te investeren in kapitaal omdat het productiemiddel arbeid velen malen goedkoper is, waarom zou je dan in kapitaal investeren?
quote:waarom zouden bedrijven autonoom investeren, hoe weet je dan dat je investeringen zullen lonen? je moet toch verwachtingen hebben van een zekere afname door consumenten, anders geef je toch geen geld daarvoor uit? als de consumenten niet besparen, door mindere inkomen dan besparen de bedrijven wel omdat zij wachten met investeren, langer nog omdat consumenten nu minder te besteden hebben, volgens mij trekt de economie vooral aan omdat consumenten meer gaan besteden, niet omdat bedrijven gaan investeren, en dat maakt het juist moeilijk om een economie te regelen, de ene consument is de andere niet, er valt weinig aan vaststaande wetten daarover te maken volgens mij, alleen bandbreedtes
Op zaterdag 20 december 2003 13:35 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
De investeringen van bedrijven zijn grotendeels autonoom. Ze zijn dus grotendeels niet afhankelijk van de bestedingen. Door extra investeringen zullen velen sectoren juist weer aantrekken wat weer zorgt dat een heleboel banen gecreerd worden. Het gevolg daarval is dat de economie weer snel opleeft vanuit de laagconjunctuur door extra bestedingen van de consumenten.
Daarnaast zorgt een verkorting van de WW er niet voor dat het consumptie niveau daalt. Een deel van de uitgaven zijn noodzakelijk. Als het inkomen dan daalt zal een groter deelvoor consumtie gebruikt worden en een minder groot deel om te sparen.
quote:Is hij al gesignaleerd in POL?
Op zaterdag 20 december 2003 13:38 schreef Kozzmic het volgende:
Niet schikken, maar we hebben pberends 12 uurtjes eerder weer vrijgelaten... Volgens mij verpieterde hij een beetje in ONZ, ik vond het wat zielig worden.
quote:Aaah ik word gek!!!
Niet schikken, maar we hebben pberends 12 uurtjes eerder weer vrijgelaten... Volgens mij verpieterde hij een beetje in ONZ, ik vond het wat zielig worden.
quote:ja, maar de arbeiders staan nog steeds minder in positie dan bedrijven, dus is de kans op misbruik door bedrijven van de arbeiders groter , zoals slechte werkomstandigheden, veel te lage lonen etc. De positie van de arbeiders moet broodnodig worden verbeterd aldaar
Op zaterdag 20 december 2003 13:39 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
De positie van werknemers daar verbetert al sterk zonder de vakbonden. Het loon is een x maal zo hoog dan andere vergelijbare beroepen en de arbeidsomstandigheden zijn ook stukken beter dan bijvoorbeeld op het land werk om rijst te oogsten.
De bedrijven daar hebben minder prikkels om te investeren in kapitaal omdat het productiemiddel arbeid velen malen goedkoper is, waarom zou je dan in kapitaal investeren?
quote:Nee
Op zaterdag 20 december 2003 13:42 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Is hij al gesignaleerd in POL?
Nou ja, weer een argument erbij voor het topic.
quote:Omdat investeringen niet voor het komende half jaar zijn. Investeringen hebben vaak (haast altijd) een periode die velen malen langer is. Ze zijn dus gebaseerd op de lange termijn consumptie (is er over het algemeen vraag naar product X?). Ze zijn dus niet op de conjunctuur gebaseerd en dus autonoom!
Op zaterdag 20 december 2003 13:41 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
waarom zouden bedrijven autonoom investeren, hoe weet je dan dat je investeringen zullen lonen? je moet toch verwachtingen hebben van een zekere afname door consumenten, anders geef je toch geen geld daarvoor uit? als de consumenten niet besparen, door mindere inkomen dan besparen de bedrijven wel omdat zij wachten met investeren, langer nog omdat consumenten nu minder te besteden hebben, volgens mij trekt de economie vooral aan omdat consumenten meer gaan besteden, niet omdat bedrijven gaan investeren, en dat maakt het juist moeilijk om een economie te regelen, de ene consument is de andere niet, er valt weinig aan vaststaande wetten daarover te maken volgens mij, alleen bandbreedtes
Jeetje, dan moet ik maar met m'n kinderen gaan spelen ofzo...
quote:Schrikken of schikken? Maar een zeer humane regeling!
quote:Mijn kloon compaan is er weer!!!
Op zaterdag 20 december 2003 13:43 schreef Herostratos het volgende:[..]
Aaah ik word gek!!!
quote:en dan helpt het dus niet dat een recessie langer aanblijft, wat toeneemt als het plan van Brinkhorst doorgaat
Op zaterdag 20 december 2003 13:48 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Omdat investeringen niet voor het komende half jaar zijn. Investeringen hebben vaak (haast altijd) een periode die velen malen langer is. Ze zijn dus gebaseerd op de lange termijn consumptie (is er over het algemeen vraag naar product X?). Ze zijn dus niet op de conjunctuur gebaseerd en dus autonoom!
quote:Als de werknemers daar dreigen te worden uitgebuit zullen ook daar vakbonden opstaan die de rechten van de werknemers verdedigen. Tot nu toe is daar geen sprake van. De lonen zijn x keer beter en de werkomstandigheden ook.
Op zaterdag 20 december 2003 13:44 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
ja, maar de arbeiders staan nog steeds minder in positie dan bedrijven, dus is de kans op misbruik door bedrijven van de arbeiders groter , zoals slechte werkomstandigheden, veel te lage lonen etc. De positie van de arbeiders moet broodnodig worden verbeterd aldaar
quote:Schrikken.
Op zaterdag 20 december 2003 13:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Schrikken of schikken? Maar een zeer humane regeling!
quote:dat komt omdat volgens mij ze daar niet zijn toegestaan, of iig zodanig dat ze nooit sterk zullen worden
Op zaterdag 20 december 2003 13:54 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Als de werknemers daar dreigen te worden uitgebuit zullen ook daar vakbonden opstaan die de rechten van de werknemers verdedigen. Tot nu toe is daar geen sprake van. De lonen zijn x keer beter en de werkomstandigheden ook.
hopelijk verandert dit snel
quote:De recessie zal juist eerder stoppen! Het consumptieniveau van de mensen met een WW zal ongeveer gelijk blijven; ze kochten toch al haast niks door de recessie. Het enige verschil is nu dat de mensen minder zullen sparen en dat dat geld naar de bedrijven toegaat die weer meer zullen investeren. Dit zorgt er voor dat de economie sneller uit de laagconjunctuur komt.
Op zaterdag 20 december 2003 13:53 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
en dan helpt het dus niet dat een recessie langer aanblijft, wat toeneemt als het plan van Brinkhorst doorgaat
quote:De communisten perken de macht van de vakbonden in
Op zaterdag 20 december 2003 13:57 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
dat komt omdat volgens mij ze daar niet zijn toegestaan, of iig zodanig dat ze nooit sterk zullen worden
![]()
hopelijk verandert dit snel
quote:LOL, ik wilde het ook al opmerken!
Op zaterdag 20 december 2003 13:59 schreef Sidekick het volgende:
Ja hallo zakjap en Underworld_, waarom vervuilen jullie de onzin-praat met die inhoudelijke discussie?
quote:Alleen je kids??
Op zaterdag 20 december 2003 13:52 schreef Kozzmic het volgende:Jeetje, dan moet ik maar met m'n kinderen gaan spelen ofzo...
Ow hoooooooooooooi en doeeeeeeeeeg allemaal!!
quote:Hallo.
Op zaterdag 20 december 2003 14:00 schreef No Nick het volgende:[..]
Alleen je kids??
![]()
![]()
Is Kozzmic nog niet vastgeroest aan de stoel voor de PC?
quote:* UnderWorld_ slaps Sidekick around a bit with a large trout
Op zaterdag 20 december 2003 13:59 schreef Sidekick het volgende:
Ja hallo zakjap en Underworld_, waarom vervuilen jullie de onzin-praat met die inhoudelijke discussie?
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 14:01 schreef Sidekick het volgende:[..]
Hallo.
quote:Volgens mij wel maar het heeft geen zin om het te vragen aan hem, hij zit te fokken dus dan krijg ik toch geen antwoord
Is Kozzmic nog niet vastgeroest aan de stoel voor de PC?
Ow wacht, het kan anders!!
EJ! KOZZ! OF JE VASTGEROEST ZIT AAN JE STOEL!???
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 14:01 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
* UnderWorld_ slaps Sidekick around a bit with a large trout
#POL zal ook anderhalf uur eruit liggen.
Niet dat iemand het ook maar zal merken, aangezien er niemand ooit komt.
quote:bedrijven kunnen er ook voor zorgen dat in een tijd van recessie ze hun gemaakte schulden gaan aflossen, of voor dividend beschikbaar stellen, om hun duurzaamheid aan te tonen, investeringen op de lange duur zijn volgens mij niet zodanig groot als voorgaande, het gaat meer geleidelijker en dit staat bovendien niet altijd vast dus, dus zij zijn niet de enige voor het oplossen van een recessie, consumenten kunnen ook een duit in het zakje doen, wat als het aan Brinkhorst ligt veel minder kans heeft
Op zaterdag 20 december 2003 13:58 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
De recessie zal juist eerder stoppen! Het consumptieniveau van de mensen met een WW zal ongeveer gelijk blijven; ze kochten toch al haast niks door de recessie. Het enige verschil is nu dat de mensen minder zullen sparen en dat dat geld naar de bedrijven toegaat die weer meer zullen investeren. Dit zorgt er voor dat de economie sneller uit de laagconjunctuur komt.
quote:en niet alleen communisten
Op zaterdag 20 december 2003 13:59 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
De communisten perken de macht van de vakbonden in
quote:Linkse softe boom pberends knuffelaar.
[...] ik vond het wat zielig worden.
quote:* Aaahikwordgek pakt bier en chips voor een eerste rangs familieruzie.
Op zaterdag 20 december 2003 14:00 schreef No Nick het volgende:[..]
Alleen je kids??
![]()
![]()
quote:Zou hij het al weten?
Op zaterdag 20 december 2003 13:42 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Is hij al gesignaleerd in POL?
quote:Of je stuurt hem een mailtje.
Op zaterdag 20 december 2003 14:06 schreef No Nick het volgende:[..]
Volgens mij wel maar het heeft geen zin om het te vragen aan hem, hij zit te fokken dus dan krijg ik toch geen antwoord
Ow wacht, het kan anders!!
EJ! KOZZ! OF JE VASTGEROEST ZIT AAN JE STOEL!???
Ik zie een heel doemscenario opduiken voor Duco: hij krijgt een vreemde kijk op de werkelijkheid wanneer hij een PC gaat proberen te kopen en zich afvraagt of hij er ook een kale man gratis erbij krijgt.
quote:Mail hem! Ik zal proberen hem te msn-en!
Op zaterdag 20 december 2003 14:09 schreef sizzler het volgende:[..]
Zou hij het al weten?
quote:Die zit allang aan een dik touw te bungelen.
Op zaterdag 20 december 2003 14:12 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik heb hem gemaild, maar hij was niet on-line. Hij zal toch niet...![]()
quote:Ik zeg ook niet dat ze vast staan, ik zeg dat ze autonoom zijn. Ze hangen dus niet af van de bestedingen. Daarnaast zullen de investeringen juist zorgen voor extra werkgelegeheid en dus weer extra bestedingen die zorgen dat de economie weer kan opleven.
Op zaterdag 20 december 2003 14:06 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
bedrijven kunnen er ook voor zorgen dat in een tijd van recessie ze hun gemaakte schulden gaan aflossen, of voor dividend beschikbaar stellen, om hun duurzaamheid aan te tonen, investeringen op de lange duur zijn volgens mij niet zodanig groot als voorgaande, het gaat meer geleidelijker en dit staat bovendien niet altijd vast dus, dus zij zijn niet de enige voor het oplossen van een recessie, consumenten kunnen ook een duit in het zakje doen, wat als het aan Brinkhorst ligt veel minder kans heeft
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 14:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Mail hem! Ik zal proberen hem te msn-en!
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 14:20 schreef pberends het volgende:I'll be back
quote:als dat tenminste effectief gebeurt, wat nog de vraag is
Op zaterdag 20 december 2003 14:21 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Ik zeg ook niet dat ze vast staan, ik zeg dat ze autonoom zijn. Ze hangen dus niet af van de bestedingen. Daarnaast zullen de investeringen juist zorgen voor extra werkgelegeheid en dus weer extra bestedingen die zorgen dat de economie weer kan opleven.
quote:Ik had ook wel een "pber3nds"-account verwacht ja.
Op zaterdag 20 december 2003 14:23 schreef Kippebout het volgende:[..]
Nu pas?
quote:Ik kan waarschijnlijk weer over een paar dagen in POL posten, en dus zal ik mijn +100 posts per dag hier kwijt moeten.
Op zaterdag 20 december 2003 14:24 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik had ook wel een "pber3nds"-account verwacht ja.
Neem eens een avatar, jullie lijken te veel op elkaar!
Net zoals chineesjes ook allemaal op elkaar lijken...
quote:* pberends is playing Rick Astley - Never Gonna Give You Up [Megamix 1].mp3
Op zaterdag 20 december 2003 14:24 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik had ook wel een "pber3nds"-account verwacht ja.
quote:FEEEEEEEEEST!
* Aaahikwordgek is playing "let the party start.mp3"
quote:Welkom terug.
en hou er rekening mee dat je nog in een proeftijd zit van een maand
Het was wel lekker rustig eigenlijk.
quote:Ok, ik neem er wel ff een.
Op zaterdag 20 december 2003 14:25 schreef Herostratos het volgende:
@Kippebout en UnderWorld_Neem eens een avatar, jullie lijken te veel op elkaar!
Net zoals chineesjes ook allemaal op elkaar lijken...
quote:Wat hij zegt.
Op zaterdag 20 december 2003 14:27 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb het gevoel dat er weer 2 PSC-topics per dag gaan komen.Het was wel lekker rustig eigenlijk.
Maar aan de andere kant is het wel zo gezellig
quote:Ach flikker toch een end op man.
Op zaterdag 20 december 2003 14:27 schreef sizzler het volgende:[..]
Welkom terug.
en hou er rekening mee dat je nog in een proeftijd zit van een maand
* Aaahikwordgek is playing - fock you mothafocka, I won't do what you tell me.mp3 -
quote:LOL
Op zaterdag 20 december 2003 14:29 schreef pberends het volgende:[..]
Ach flikker toch een end op man.
quote:Voor Kippebout
Op zaterdag 20 december 2003 14:28 schreef Kippebout het volgende:Ok, ik neem er wel ff een.
Voor Underworld
Zoek maar uit
quote:Dit wordt de kortste proeftijd ooit
Op zaterdag 20 december 2003 14:33 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Leuk dat je weer duidelijk aanwezig bent pberends.
quote:Dit is de pberendsslowchat.
Op zaterdag 20 december 2003 14:35 schreef Herostratos het volgende:[..]
Dit wordt de kortste proeftijd ooit
Leuk dat je weer duidelijk aanwezig bent pberends.
quote:Ik heb er ook een paar in de aanbieding:
Op zaterdag 20 december 2003 14:32 schreef Herostratos het volgende:[..]
Voor Kippebout
Voor Underworld
Zoek maar uit
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=581833
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=581834
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=581835
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=581837
quote:
Grote yvonnevis aangespoeld op strand KatwijkKATWIJK AAN ZEE - Op het strand van Katwijk aan Zee is zaterdag rond het middaguur een grote vis aangespoeld. Een woordvoerder van de Kustwacht heeft dat laten weten. Volgens ooggetuigen gaat het om een potvis of een bultrug. Het dier is dood.
De vis ligt tussen Katwijk aan Zee en Noordwijk. De staart van het dier, dat inmiddels veel bekijks trekt, ontbreekt. Wat er mee gaat gebeuren is nog niet bekend.
Sizzler....
Vuile slet lieverd!
quote:
Jonge Marokkaan heeft hoop
AMSTERDAM - Marokkaanse jongeren voelen zich goed thuis in Amsterdam, hebben een positief beeld van hun toekomst en zijn in het algemeen tevreden over hun school. Ze willen een vak leren, carričre maken en geld verdienen. Maar ze blijven zich nadrukkelijk Marokkaan voelen, meer Marokkaans dan Nederlands zelfs in bijna de helft van de gevallen.
De meisjes willen werken als ze getrouwd zijn, en van de jongens mogen zij dat ook. Maar ruim zeventig procent wil wél trouwen met een Marokkaanse partner. De meisjes moeten niets weten van Nederlandse jongens.Deze resultaten blijken uit een omvangrijk onderzoek dat voor deze krant is gedaan door onderzoeksbureau O+S onder Marokkaanse jongeren tussen twaalf en achttien jaar in Amsterdam. Het is het eerste onderzoek in deze soort. De meeste ondervraagden waren tussen veertien en zestien jaar. 175 jongeren zijn ondervraagd, honderd meisjes en 75 jongens. Er wonen ongeveer 8800 Marokkaanse jongeren in deze leeftijdscategorie in de stad, acht keer zoveel als tien jaar geleden.
De specifieke hardekernjongeren, die verantwoordelijk zijn voor het negatieve beeld van jonge Marokkanen, zitten niet bij de ondervraagden, en dat kleurt de uitkomst. ''Wie niet participeert in de maatschappij, participeert ook niet in onderzoeken,'' luidt de verklaring van adjunct-directeur Jeroen Slot van het gemeentelijk onderzoeksbureau O+S.
De overgrote meerderheid van de jongeren beschuldigt de media ervan dat die een verkeerd beeld schilderen van de Marokkanen. ''Zij herkennen zich daar niet in,'' meent Willem Bosveld, die het O+S-onderzoek heeft geleid, ''juist omdat zij voor het grootste deel behoren tot de Marokkanen op wie die negatieve beeldvorming niet van toepassing is.''
Slot: ''We zijn nog verder van huis als het merendeel van de jonge Marokkanen, omdat zij het gevoel hebben verward te worden met de kleine groep die overlast veroorzaakt, zich gaat gedragen naar de verwachting die anderen van hen hebben.''
De jongeren zijn ondervraagd in persoonlijke gesprekken door steeds twee medewerkers van O+S. Voor dit project zijn speciaal acht onderzoekers van Marokkaanse afkomst ingeschakeld.
De jongeren zijn benaderd via middelbare scholen in de Westelijke Tuinsteden en de oostelijke stadsdelen. Ongeveer de helft van de jongens en meisjes volgt het vmbo, de andere helft havo of hoger. Van alle Marokkaanse jongeren die naar school gaan, zit ongeveer zeventig procent op het vmbo of lager.
http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1071902529618.html
quote:
De staart van het dier, dat inmiddels veel bekijks trekt, ontbreekt.
quote:220 politiemensen en 40 bonnen?? ga toch eens wat nuttigs doen!!
Landelijke alcoholcontroleRIJSWIJK - Bij een landelijke alcoholcontrole vrijdagavond en zaterdagochtend heeft de politie veertig automobilisten op de bon geslingerd omdat ze teveel hadden gedronken. Zes bestuurders moesten ter plekke hun rijbewijs inleveren omdat ze meer dan tweemaal de toegestane hoeveelheid (0,5 promille) alcohol in hun bloed hadden, heeft een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) zaterdag gezegd.
De controles tussen 21.00 uur en 04.00 uur waren op zeven plaatsen op snelwegen in het hele land. Bij de actie waren 220 politiemensen betrokken die in totaal 6064 voertuigen aanhielden.
Volgens de woordvoerder wijkt het resultaat niet af van de gebruikelijke uitkomsten. Bij controles op snelwegen blijkt doorgaans 0,5 tot 1 procent van de bestuurders onder invloed. Dit cijfer steekt gunstig af bij controles binnen de bebouwde kom.
quote:Toch participeren ze... Ook al is het dan niet positief.
niet participeert in de maatschappij, participeert ook niet in onderzoeken,''
quote:Das niet integreren!
De meisjes willen werken als ze getrouwd zijn, en van de jongens mogen zij dat ook. Maar ruim zeventig procent wil wél trouwen met een Marokkaanse partner. De meisjes moeten niets weten van Nederlandse jongens.
quote:ja?
Op zaterdag 20 december 2003 14:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
pberends is back in POLSizzler....
quote:Als Kozziebozzie dat nou deed!
Op zaterdag 20 december 2003 14:45 schreef sizzler het volgende:[..]
ja?
quote:Alsof er Nederlandse jongens zijn die een Marokkaans meisje willen....
Op zaterdag 20 december 2003 14:44 schreef pberends het volgende:[..]
Das niet integreren!
met een enkele uitzondering van pberends zoon
quote:En dat werkt dan ook gelijk 2 kanten op.
Op zaterdag 20 december 2003 14:47 schreef sizzler het volgende:[..]
Alsof er Nederlandse jongens zijn die een Marokkaans meisje willen....
met een enkele uitzondering van pberends zoon
quote:Logisch dat ze zich goed voelen in A'dam. Zij "ownen" daar de "place".
Op zaterdag 20 december 2003 14:41 schreef Kozzmic het volgende:[..]
quote:Uithuwelijking?
Op zaterdag 20 december 2003 14:48 schreef Sidekick het volgende:[..]
En dat werkt dan ook gelijk 2 kanten op.
quote:Mhoaw, het ging niet over de harde kern groep... zeggen ze.
Op zaterdag 20 december 2003 14:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Logisch dat ze zich goed voelen in A'dam. Zij "ownen" daar de "place".
Niet willen integreren betekent wat mij betreft een enkele vlucht naar A'dam in Marokko...![]()
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 14:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Logisch dat ze zich goed voelen in A'dam. Zij "ownen" daar de "place".
Niet willen integreren betekent wat mij betreft een enkele vlucht naar A'dam in Marokko...![]()
Als ze zich niet thuisvoelen moeten ze weg. Voelen Marokkanen zich wel thuis, dan is het weer niet goed.
quote:LOL zo ga ik 'm ook noemen
Op zaterdag 20 december 2003 14:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Als Kozziebozzie dat nou deed!
![]()
quote:Jij bent dus niet van http://www.ijsqueen.com ?
Op zaterdag 20 december 2003 14:51 schreef Arinna het volgende:
Een zekere Herostratos vroeg mij of ik mij hier even wilde melden...
quote:Welkom POL-newbie.
Op zaterdag 20 december 2003 14:51 schreef Arinna het volgende:
Een zekere Herostratos vroeg mij of ik mij hier even wilde melden...
Waar wil je het over hebben?
quote:Nee, daar zou ik mij gaarne van willen distantiëren...
Op zaterdag 20 december 2003 14:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Jij bent dus niet van http://www.ijsqueen.com ?
quote:Kozzmic.
Op zaterdag 20 december 2003 14:52 schreef pberends het volgende:
Maar van wie is die pbagger kloon nou?![]()
![]()
quote:Ja, ze voelen zich goed in het door hun ingerichte model.
Op zaterdag 20 december 2003 14:51 schreef Sidekick het volgende:[..]
Als ze zich niet thuisvoelen moeten ze weg. Voelen Marokkanen zich wel thuis, dan is het weer niet goed.
quote:Ban 'm dan. Dat heet dualisme.
Op zaterdag 20 december 2003 14:53 schreef sizzler het volgende:[..]
Kozzmic.
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 14:53 schreef Arinna het volgende:[..]
Nee, daar zou ik mij gaarne van willen distantiëren...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |