De grote volgende fantasy filmserie komt eraan !
Kan niet wachten:
Things are looking all set to begin quite soon on the film adaptation of the most famous tale in CS Lewis' "Chronicles of Narnia" novels. In an article with today's The Wellington Post, Industry Development Minister Jim Anderton confirmed the film has been greenlit for production in New Zealand next year.
Pre-production, studio space renting and so on is set to begin in the next few weeks with "Shrek" Director and local boy Andrew Adamson returning for helming duties. The film is one of the first beneficiaries of the Large Budget Screen Production Grant (LBSPG) scheme announced in June designed to remove some of the financial disadvantages New Zealand faces in attracting investment in screen production and film compared with other locations, including Australia.
A significant portion of the film will be shot around NZ's South Island where much of the "Lord of the Rings" trilogy was filmed.
Verhaallijn:
Based on the classic novel by CS Lewis. Four London children are sent to a professors country home in order for protection during World War II. There they find a magic wardrobe which leads to a mystical land called Narnia, which is being ruled by an evil witch. To defeat the Witch, they must join forces with Aslan, the lion God of Narnia, and the great battle between good and evil.
[Dit bericht is gewijzigd door Patch op 19-12-2003 10:56]
Fantasyfilms vind ik sowieso wel leuk. Is dit een soort Neverending Story achtige film?
Overigens ook nog gespoofed in The Young Ones en South Park.
Als je dan persé voor kinderen bedoelde fantasy trilogieën wilt verfilmen, neem dan de 'His Dark Materials' trilogie van Phillip Pullman. 4000 keer beter.
Maar op zich wel te begrijpen dit hoor met die Tolkien-hype. Tolkien en Lewis waren goede vrienden.
quote:Jawel... ongeveer...
Op vrijdag 19 december 2003 10:43 schreef mamamiep het volgende:
Die titel klinkt al leuk.
Fantasyfilms vind ik sowieso wel leuk. Is dit een soort Neverending Story achtige film?
quote:Wel te koop hoor.
Op vrijdag 19 december 2003 10:57 schreef qless het volgende:
Geweldige leuke boeken...helaas op het moment niet te koop (zal wel veranderen als de film uitkomt natuurlijk) want mijn serie is niet compleet helaas.
Hoeveel boeken zijn het eigenlijk in totaal? 7 ofzo?
quote:Dat klinkt nog leuker
Op vrijdag 19 december 2003 10:57 schreef Patch het volgende:[..]
Jawel... ongeveer...
Ruwe kruising tussen The Lord of the Rings, Harry Potter en The Neverending Story.
Duurt nog 2 jaar voordat die uitkomt, staat voor eind 2005 gepland .
quote:Tot die tijd kun je de boeken lezen of de miniserie ergens achterhalen
Op vrijdag 19 december 2003 11:09 schreef mamamiep het volgende:[..]
Dat klinkt nog leuker
.
Duurt nog 2 jaar voordat die uitkomt, staat voor eind 2005 gepland
.
Heb overigens ooit al die boeken gelezen, laatste paar in het Engels. Was best leuk.
quote:Die miniserie heet ook Narnia?
Op vrijdag 19 december 2003 11:10 schreef Patch het volgende:[..]
Tot die tijd kun je de boeken lezen of de miniserie ergens achterhalen
quote:Chronicles of Narnia / The Lion, the Witch and the Wardrobe
Op vrijdag 19 december 2003 11:16 schreef mamamiep het volgende:[..]
Die miniserie heet ook Narnia?
quote:Nou naar het schijnt hadden die twee slaande ruzzie met elkaar...juist over hun beide fantasy verhalen, en was cs lewis nogal jaloers op tolkien
Op vrijdag 19 december 2003 11:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
C.S. Lewis was ook een goede vriend van Tolkien.Heb overigens ooit al die boeken gelezen, laatste paar in het Engels. Was best leuk.
quote:Nou ze zijn niet in voorraad bij het CB (centraal boekhuis) dus dan moet de boekhandel ze toevallig nog staan hebben -> waar was dat?
Op vrijdag 19 december 2003 10:59 schreef Patch het volgende:[..]
Wel te koop hoor.
Heb ze vorige week nog zien staan.Hoeveel boeken zijn het eigenlijk in totaal? 7 ofzo?
quote:In dat geval is er zeker sprake van ' was'.
Op vrijdag 19 december 2003 11:19 schreef qless het volgende:[..]
Nou naar het schijnt hadden die twee slaande ruzzie met elkaar...juist over hun beide fantasy verhalen, en was cs lewis nogal jaloers op tolkien
Maar goed, ik zoek nog even waar ik dat vandaan had...
quote:Ik heb ze zien staan bij de Van Pierre
Op vrijdag 19 december 2003 11:20 schreef qless het volgende:[..]
Nou ze zijn niet in voorraad bij het CB (centraal boekhuis) dus dan moet de boekhandel ze toevallig nog staan hebben -> waar was dat?
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 11:24 schreef Patch het volgende:[..]
Ik heb ze zien staan bij de Van Pierre
welke stad?
quote:Dat is Eindhoven, maar die boekwinkel zit door heel nederland, alleen heet hij in Tilburg Gianotten, in Utrecht Broese Wristers (of zoiets), in Amsterdam nog anders. Die blauwe achtergrond en in het rood dit tekentje: * )
Op vrijdag 19 december 2003 11:27 schreef qless het volgende:[..]
welke stad?
quote:in Den Haag heb ik ze zien staan.
Op vrijdag 19 december 2003 11:30 schreef mamamiep het volgende:[..]
Dat is Eindhoven, maar die boekwinkel zit door heel nederland, alleen heet hij in Tilburg Gianotten, in Utrecht Broese Wristers (of zoiets), in Amsterdam nog anders. Die blauwe achtergrond en in het rood dit tekentje: * )
quote:in rotterdam: donner
Dat is Eindhoven, maar die boekwinkel zit door heel nederland, alleen heet hij in Tilburg Gianotten, in Utrecht Broese Wristers (of zoiets), in Amsterdam nog anders. Die blauwe achtergrond en in het rood dit tekentje: * )
de illustraties hebben ook een hoog wizard of oz-gehalte.
(heb 2 engelse oz boeken van l.frank baum met de originele illustraties)
heb lewis nooit gelezen overigens
quote:Nee, die heet dus overal anders
Op vrijdag 19 december 2003 11:34 schreef Patch het volgende:[..]
in Den Haag heb ik ze zien staan.
Was een soort van Pierre boekenhandel, maar of ie daar ook zo heet?
Maar ik ga ook eens voor die boeken kijken dan. Kan ik me voorbereiden op de film .
En de miniserie kan je in Nederland niet bestellen of wel?
quote:Geen idee.
Op vrijdag 19 december 2003 11:36 schreef mamamiep het volgende:[..]
Nee, die heet dus overal anders
.
Maar ik ga ook eens voor die boeken kijken dan. Kan ik me voorbereiden op de film
.
En de miniserie kan je in Nederland niet bestellen of wel?
quote:In Tilburg hadden ze hem iedergeval niet....(daar ben ik geweest)
quote:Ja, die had ik ook gezien bij merchandise bij imdb. Je hebt er ook een met een soort koningin op de voorkant.
Op vrijdag 19 december 2003 11:40 schreef Patch het volgende:http://videodetective.com/home.asp?PublishedID=3678
Gruwelijke scene was dat om dan naderhand zo'n naakte leeuw te zien, die de hele serie door zo dapper en trots was.
Slapeloze nachten van overgehouden.
Ze zijn nog wel te koop, in een nieuw jasje, maar met dezelfde titels en inhoud.quote:Op vrijdag 19 december 2003 10:57 schreef qless het volgende:
Geweldige leuke boeken...helaas op het moment niet te koop (zal wel veranderen als de film uitkomt natuurlijk) want mijn serie is niet compleet helaas.
bronquote:Brian Cox Cast as the Voice of Aslan
Acclaimed British actor Brian Cox has been cast as the voice of Aslan the Lion. Producer Mark Johnson says, "Brian has an amazing resonance to his voice, a certain majesty, which suits Aslan perfectly... I’ve always found Brian to be so versatile... we first talked to Brian about the role of Aslan maybe nine months ago, and I’m so glad it worked out."
Today - December 9, 2004 - begins the 1-year countdown to the release of Disney/Walden Media’s The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe. The production celebrated the event by treating fans today to the biggest news since the casting of Tilda Swinton as the White Witch.
Brian Cox (IMDB) is 58 years old and has starred in The Bourne Supremacy, The Bourne Identity, Troy, X2, Adaptation, The Ring, The Rookie, Rob Roy, and Manhunter.
Verder hier nog een link naar enkele movieclips. o.a. een filmpje van WETA aan het werk voor de film!!quote:Film has wrapped
The filming of The Lion, the Witch, and the Wardrobe has wrapped in New Zealand. We have received word from our sources that the four children are on their way home tomorrow, December 19th, and that director Andrew Adamson was very happy with their performance.
The filmmakers will take a break for Christmas and after the first of the year will begin 11 months of post-production.
Damn hetzelfde filmpje, ik had er overheen gelezenquote:Op vrijdag 17 december 2004 20:52 schreef Young_David het volgende:
Narnia Video Featurette gevonden ...
http://filmforce.ign.com/narnia/articles/573/573498p1.html
Kheb er echt zin, na het kijken direct m'n Narnia boek (alle 7 in 1) uit de kast getrokken en The Lion, The Witch and the Wardrobe weer opengeslagen ...
Het zijn kinderboeken inderdaad. Meestal vind ik iets snel te Christelijk, maar bij deze serie vond ik het nogal meevallen. Pas in het laaste deel, werd het me echt duidelijk. Heel mooi gedaan, dat laatste deel trouwens. Sterker nog, ik heb mijn beeld van het "Paradijs" overgehouden van deze serie.quote:Op vrijdag 19 december 2003 10:51 schreef Capetown het volgende:
Die boeken zijn veel te christelijk naar mijn smaak, en ook meer voor kinderen.
Als je dan persé voor kinderen bedoelde fantasy trilogieën wilt verfilmen, neem dan de 'His Dark Materials' trilogie van Phillip Pullman. 4000 keer beter.
Maar op zich wel te begrijpen dit hoor met die Tolkien-hype. Tolkien en Lewis waren goede vrienden.
Ik heb een tijdje terug het complete Narnia boekenset bij Bol.com gekocht voor ¤75,- inc. bezorgenquote:Op maandag 15 augustus 2005 11:19 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb de complete Chronicles maar even gereserveerd bij de bieb. Eerst maar eens lezen!
Komt die titel vóór The Lion, the witch and the wardrobe? Ik ken het verhaal niet zo, alleen een ex die het wel helemaal kent.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 01:02 schreef Tarak het volgende:
Maar ze gaan dus beginnen met "The Lion, the Witch and the Wardrobe" en niet met de "Magician's Nephew"?Wordt die laatste wel verfilmd?
Ik kocht de serie in het Engels voor ¤20,-quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:27 schreef So_Addictive het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje terug het complete Narnia boekenset bij Bol.com gekocht voor ¤75,- inc. bezorgen
Ze worden allemaal verfilmd maar beginnen met het eerste deel dat uitkwam.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 01:02 schreef Tarak het volgende:
Maar ze gaan dus beginnen met "The Lion, the Witch and the Wardrobe" en niet met de "Magician's Nephew"?Wordt die laatste wel verfilmd?
I see. Is The Magician's Nephew dan als prequel geschreven?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 09:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ze worden allemaal verfilmd maar beginnen met het eerste deel dat uitkwam.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 08:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik kocht de serie in het Engels voor ¤20,-
Ah, geeft nietsquote:
* inkie1010 heeft besteldquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 08:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik kocht de serie in het Engels voor ¤20,-
Ligt het aan mij dat die website niks toont behalve een zwarte achtergrond?quote:
Dat ligt aan jou...quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:30 schreef Lod het volgende:
[..]
Ligt het aan mij dat die website niks toont behalve een zwarte achtergrond?
Erg mooi inderdaadquote:Op dinsdag 27 september 2005 16:50 schreef MadGuy het volgende:
Dit vind ik trouwens indrukwekkend artwork. Ik ben benieuwd hoe dat in de film gaat uitpakken!
Ja hij heeft een goede stem en accent, ik ben alleen erg benieuwd hoe dat gaat klinken.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:24 schreef MadGuy het volgende:
Die heeft toch een redelijk Engels accent? Ik heb de boeken niet gelezen nog (grrr, kutbieb!) maar ik stel me bij Aslan juist een zeer diepe en van wijsheid doordrenkte stem voor...
Geef mij dan toch maar Chronicles of Narnia. HP kijk ik wel een keertje thuis op een dvd'tje, terwijl The Chronicles of Narnia me echt iets lijkt om lekker in de bioscoop van te genieten.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:03 schreef blonde_rozebottel het volgende:
Ziet er idd cool uitZe moeten wel alleen competen met HP and the Goblet of Fire. Das wel btje jammer want veel meer mensen kennen HP dus zullen eerder naar die film gaan. Maar ach...
Ja, The Magician's Nephew was het 6e boek dat uitkwam. Geschreven als prequel.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 09:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
I see. Is The Magician's Nephew dan als prequel geschreven?
Ik snap het probleem wel. Toen men 'Hornblower' ging verfilmen hebben zij dat ook chronologisch gedaan en niet in de volgorde waarin CS Forester hen geschreven heeft.
Nou, in Nederland misschien maar in angelsaksische landen ligt de bekendheid van Narnia wel heel hoog hoor. Door de jaren heen zijn er van Narnia toch zo'n 85 miljoen exemplaren verkocht en het is een ideaal voorleesboek bijvoorbeeld. Generaties zijn ermee opgegroeid en ik denk zelfs da men dan eerder zal kiezen voor Narnia, de verfilming van een favoriet jeugdboek, dan naar Potter, want dat is recenter.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:03 schreef blonde_rozebottel het volgende:
Ziet er idd cool uitZe moeten wel alleen competen met HP and the Goblet of Fire. Das wel btje jammer want veel meer mensen kennen HP dus zullen eerder naar die film gaan. Maar ach...
Narnia behoort tot de boeken die men in Engeland op de lagere school leest.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 23:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou, in Nederland misschien maar in angelsaksische landen ligt de bekendheid van Narnia wel heel hoog hoor. Door de jaren heen zijn er van Narnia toch zo'n 85 miljoen exemplaren verkocht en het is een ideaal voorleesboek bijvoorbeeld. Generaties zijn ermee opgegroeid en ik denk zelfs da men dan eerder zal kiezen voor Narnia, de verfilming van een favoriet jeugdboek, dan naar Potter, want dat is recenter.
Ja dat dus, maar dan in meer woorden en wat omslachtiger.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:21 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Narnia behoort tot de boeken die men in Engeland op de lagere school leest.
Naast Alice in wonderland, Jack and the beanstalk en Peter rabbit (in omgekeerde volgorde)
Iedereen kent ze.
Begin met de prelude!!quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:12 schreef MadGuy het volgende:
Is het tweede boek ook niet het officiële begin zeg maar en is het eerste boek niet één of andere prelude?
Ik moet zeggen dat ik me nog helemaal niet echt ingelezen heb. In welke volgorde dien ik de boeken eigenlijk te lezen?
Informatie over de boeken kun je in dit topic in TTK vinden:quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:12 schreef MadGuy het volgende:
Is het tweede boek ook niet het officiële begin zeg maar en is het eerste boek niet één of andere prelude?
Ik moet zeggen dat ik me nog helemaal niet echt ingelezen heb. In welke volgorde dien ik de boeken eigenlijk te lezen?
Goede reden om mijn pathe-pas leeg te makenquote:Op woensdag 9 november 2005 13:58 schreef Ryan_R het volgende:
Dat word nog druk, november, december. allemaal leuke films in de bios![]()
Ik denk dat ik gewoon de volgorde van het boek ga aanhouden, whatever that may be...quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:32 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Informatie over de boeken kun je in dit topic in TTK vinden:
The Chronicles of Narnia van C.S. Lewis
Hier staat ook iets geschreven over de volgorde van de boeken.
Ik ben het trouwens niet echt eens met de personen hierboven die zeggen dat je met de prequel moet beginnen (Neefje van de Tovenaar). Maarja, ik vind ook dat als je de Star Wars serie gaat bekijken, je ook moet beginnen met IV: A New Hope ipv I: The Phantom Menace. Er is een reden waarom Lewis The Lion, The Witch and The Wardrobe als eerste heeft geschreven.
Ik vind die vergelijking met StarWars een beetje ver gaan, in het eerste boek ( "het neefje.....") wordt verteld hoe Narnia is ontstaan, en zodra je het tweede boek ( "lion, witch...") gaat lezen kun je pas linken leggen naar het eerste boek.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:05 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat ik gewoon de volgorde van het boek ga aanhouden, whatever that may be...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah.. een TVP dus...quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:30 schreef Lonewolf2003 het volgende:
(...)
Dit is een opmerking, waar niemand iets aan heeft. En ik alleen plaats zodat ik op de hoogte blijf van de veranderingen in dit topic.
Ik moet nog steeds de boeken lezen...quote:Disney-film krijgt twee leeftijdskeuringen
HOOFDDORP - De film The chronicles of Narnia; the lion, the witch and the wardrobe wordt in Nederland uitgebracht met twee verschillende filmkeuringen. Het is de eerste keer dat twee verschillende versies van een film met twee keuringen in de Nederlandse bioscoop draaien, aldus distributeur Buena Vista maandag.
De Engelstalige versie is geschikt voor kinderen vanaf twaalf jaar. Naar de Nederlands gesproken versie, die de titel De kronieken van Narnia: de leeuw, de heks en de kleerkast heeft gekregen, kunnen kinderen van zes jaar en ouder kijken. De vertaling is zodanig aangepast dat de leeftijdsgrens omlaag kon.
Maker Walt Disney springt hiermee in op de onlangs opnieuw opgelaaide discussie rondom leeftijdskeuringen van familiefilms. Zo zijn De Griezelbus en de nieuwste Harry Potter niet geschikt bevonden voor de jongste kijkers, maar voor de jeugd boven de 12 jaar.
The chronicles of Narnia en De kronieken van Narnia draaien vanaf 21 december in de bioscoop. In de verfilmingen van het gelijknamige boek van C.S. Lewis ontdekken de kinderen Lucy, Edmund, Susan en Peter een magische kledingkast, die hen in Narnia brengt. De Witte Heks heeft het land betoverd, waardoor het er eeuwig winter is. De kinderen gaan met leeuw Aslan de strijd aan met de heks.
De Nederlandse titel van het boek is: De Kronieken van Narnia: Het betoverde land achter de kleerkastquote:Naar de Nederlands gesproken versie, die de titel De kronieken van Narnia: de leeuw, de heks en de kleerkast heeft gekregen, kunnen kinderen van zes jaar en ouder kijken.
Doet het hier niet echt...quote:Op donderdag 1 december 2005 21:05 schreef MadGuy het volgende:
een superspoiler van 9 minuten lang. Het ziet er mooi en sprookjesachtig uit!
Dat is het verhaal...quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:44 schreef jimjim1983 het volgende:
het ziet er allemaal zo mooi uit, jammer dat het met kinderen is
Dat idee had ik ook al uit de trailer, maar op één of andere manier gaf het iets warms...quote:Early scenes in the woods feel studio-bound
Ja duh, kinderboeken -en kinderfilm...quote:But it is only when the movie reaches its final (bloodless) battle
Hier kan ik me wel in vinden denk ik. Het is wel een beetje verdisney-ed, dus de scherpe kantjes zullen er wel vanaf geschaafd zijn.quote:Verdict
It’s a more dynamic adventure than Potter IV but lacks the majesty and richness of LOTR. Still, it’s an enjoyable adaptation and good enough for us to welcome this new franchise.
*zucht* Disney.quote:final (bloodless) battle
Ik vond de serie op zich heel aardig, als de boeken je aanspreken zeker de moeite waard.quote:Op woensdag 7 december 2005 00:59 schreef countergirl het volgende:
Ik heb vorige week de BBC serie zien liggen van Narnia. Weet iemand of deze serie de moeite waard is om te kopen of dat er ergens een trailertje van de serie is te vinden.
Maandag ?quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:46 schreef smurfzilla het volgende:
Ik ga hem maandag, bij gebrek aan kerstfilms of andere leuke films, samen met mijn vriendin zien![]()
We kennen beide de boeken niet, hebben alleen de trailer gezien en alhoewel de special effects knap zijn (die leeuw is gewoon tof heh) lijkt het me een kinderfilm a la harry potter? Of zit ik er naast? Ik verwacht ook weer geen LOTR maar die sfeer in de film lijkt wel hetzelfde.
Kun je die uitleggen? Een tipje van de sluier of wellicht tussen spoiler tags?quote:Op vrijdag 9 december 2005 20:24 schreef IETE het volgende:
Tip voor de mensen die hem allemaal nog gaan zien:
Blijf zitten bij de aftiteling,
hij gaat tussen door nog ff verder!
Nee, sorry!quote:Op vrijdag 9 december 2005 20:26 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Kun je die uitleggen? Een tipje van de sluier of wellicht tussen spoiler tags?
Erm ja.... er zijn ook 7 boeken van. En btw LW+W is eigenlijk het 2e boek dus er zouden nog 5 sequals en 1 prequal kunnen volgenquote:Komt er eigenlijk nog een vervolg op deze film?
Qua verhaal is het namelijk heel goed mogelijk!
waar heb je `m gezien?quote:Op zaterdag 10 december 2005 12:55 schreef poohy het volgende:
Ik heb 'm net in de bios gezien en het was in 1 woord fantastisch![]()
Echt een aanrader, heb de hele film ademloos zitten bekijken![]()
Waar in NZquote:Op vrijdag 9 december 2005 09:08 schreef AeonFlux het volgende:
NL premiere is toch pas 21 december (volgens imdb)
Heb het geluk dat ik in NZ woon, hier draait ie al, hij is hier ook grotendeels opgenomen...
Ga denk ik van 't weekend maar eens kijken, heb gehoord dat ie wel mooi moet zijn maar ik denk dat je uit moet kijken met vergelijken met LOTR... (ondanks het feit dat beide boeken rond dezelfde tijd geschreven zijn; C.S. Lewis en J.R.R. Tolkien waren zelfs vrinden tot op zekere hoogte)
Happy![]()
North Shore, Aucklandquote:Waar in NZ?
Nou ja, ook wel begrijpelijk, omdat dit ook het eerste boek was dat geschreven werd.quote:Op zondag 11 december 2005 05:04 schreef AeonFlux het volgende:
SneakyNeaky wrote:
[..]
North Shore, Auckland![]()
En waar in NZ woon jij dan poohyHeb trouwens die postzegels nog niet gezien.
Vond de film ook zeer indrukwekkend, alleen weer jammer dat ze niet gewoon met het eerste boek beginnen, maar ja kan altijd nog weer een prequal komen (net zoals The Hobbit nog verfilmd kan worden als prequal op LOTR...)
The Lion, the Witch and the Wardrobe is het eerste boek!quote:Op zondag 11 december 2005 05:04 schreef AeonFlux het volgende:
SneakyNeaky wrote:
Vond de film ook zeer indrukwekkend, alleen weer jammer dat ze niet gewoon met het eerste boek beginnen, maar ja kan altijd nog weer een prequal komen
Jij kunt ook nooit eens in een film-topic reageren zonder te vermelden dat je weer ergens een rip vandaan hebt, he?quote:Op zondag 11 december 2005 22:33 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik heb de duitse xvid-rip gezien; mooie film
Binnenkort op mn CRT-beamer op bioscoopformaat thuis kijken
Jup. Bloodless. Al verwacht ik dat een bepaalde scene wel wat schokken teweeg zal brengen bij de kinders...quote:Op zondag 11 december 2005 22:23 schreef the_legend_killer het volgende:
ah een kinderfilm.
Dus in die vechtscene's valt het geweld tegen.
Geen afgehakte hoofden
quote:Op zondag 11 december 2005 22:34 schreef Mike het volgende:
[..]
Jij kunt ook nooit eens in een film-topic reageren zonder te vermelden dat je weer ergens een rip vandaan hebt, he?
Ik wil niet perse zeggen dat het een kinderfilm is!quote:Op zondag 11 december 2005 22:43 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Jup. Bloodless. Al verwacht ik dat een bepaalde scene wel wat schokken teweeg zal brengen bij de kinders...
Ziet er goed uit.quote:Op donderdag 1 december 2005 21:05 schreef MadGuy het volgende:
een superspoiler van 9 minuten lang. Het ziet er mooi en sprookjesachtig uit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De bevers waren het leukste van de hele film.
quote:Op woensdag 14 december 2005 02:02 schreef Hymn het volgende:
Hmm, mwah.
Zitten paar stukken bij waar je echt een grote "wtf?" bij neer kan zetten.
Char dev was 0,00001.
Lekker gristelijk thema die door je strot wordt gerost.
Ontzettend veel cliches in het verhaal.
CG was uber, en tevens ook de enigste reden waarom ik hem heb afgekeken.Laat me raden, je hebt nog nooit van de boeken gehoord en je hebt werkelijk géén idee dat het een kinderfilm isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De bevers waren het leukste van de hele film.![]()
![]()
quote:Op woensdag 14 december 2005 08:27 schreef So_Addictive het volgende:
[..]
Laat me raden, je hebt nog nooit van de boeken gehoord en je hebt werkelijk géén idee dat het een kinderfilm is![]()
![]()
Ik zou er vooral niet teveel LOTR-ideeën bij hebben, want het is een echte kinderfilm.quote:Op woensdag 14 december 2005 20:08 schreef Raphaelo29 het volgende:
het lijkt mij een gave film a la LOTR en Harry P.
ga er binnenkort wel ff heen.
Ik woon niet zo heel ver bij je, vandaan. In een van de wijken in het centrum van Aucklandquote:Op zondag 11 december 2005 05:04 schreef AeonFlux het volgende:
SneakyNeaky wrote:
[..]
North Shore, Auckland![]()
En waar in NZ woon jij dan poohyHeb trouwens die postzegels nog niet gezien.
vind ik redelijk tegen vallen, om eerlijk te zijn. De meeste die ik heb gelezen zijn niet echt super posititief...quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:26 schreef Cairon het volgende:
Ach de meeste recenties zijn er wel over te spreken.
Dat komt gewoon omdat hij in bijna alle recensies met LOTR wordt vergeleken. De meeste mensen kunnen blijkbaar deze film niet loskoppelen daarvan. Dat is jammerquote:Op vrijdag 16 december 2005 16:38 schreef Timo20 het volgende:
[..]
vind ik redelijk tegen vallen, om eerlijk te zijn. De meeste die ik heb gelezen zijn niet echt super posititief...
ja, dat snap ik sowieso niet dat die met elkaar worden vergeleken. Moet eerlijk zeggen dat ik de boeken wel niet heb gelezen, maar het verhaal lijkt toch echt niet op dat van LOTRquote:Op vrijdag 16 december 2005 18:41 schreef So_Addictive het volgende:
[..]
Dat komt gewoon omdat hij in bijna alle recensies met LOTR wordt vergeleken. De meeste mensen kunnen blijkbaar deze film niet loskoppelen daarvan. Dat is jammer![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wending wel een hele rare. Ik vind het eigenlijk helemaal niet in de wereld van Narnia passen, voor mijn gevoel... Maar goed, het is natuurlijk een kinderboek en het is uiteindelijk de wereld van C.S. Lewis. Ik ben benieuwd hoe dat terugkomt in de film...
quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:15 schreef MadGuy het volgende:
Ik ben alweer ietsjes verder in het boek en ik vond deDie kon ik ook niet helemaal plaatsen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wending wel een hele rare. Ik vind het eigenlijk helemaal niet in de wereld van Narnia passen, voor mijn gevoel... Maar goed, het is natuurlijk een kinderboek en het is uiteindelijk de wereld van C.S. Lewis. Ik ben benieuwd hoe dat terugkomt in de film...Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:05 schreef Tha_Erik het volgende:
Die kon ik ook niet helemaal plaatsen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't hurry, be crappy!
quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:56 schreef RiDo78 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BTW: Vanavond om 19:00 op MTV de 'Making of Chronicles of Narnia'.
[ Bericht 6% gewijzigd door RiDo78 op 17-12-2005 17:57:38 (zender erbij gezet |:() ]Don't hurry, be crappy!
Ik ben het met je eens hoor. Ik kon hem moeilijk plaatsen, maar het hoort nu eenmaal bij het verhaal.quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:02 schreef Cairon het volgende:
Er zitten inderdaad een aantal elementen in die vreemd zijn en niet op hun plaats lijken te zijn.
-knip-
De film is niet bedoeld voor volwassenen, maar voor kinderen, of voor mensen die de boeken kennen.
Idd, zie nu in kleine lettertjes dat t een bbc serie uit 88 versie isquote:Op zaterdag 17 december 2005 18:10 schreef KonnieKipke het volgende:
tenzij het een telecine is, denk ik dat je de miniserie uit 1988 hebt gekregen
En die is zo verschrikkelijk knullig en ouderwets dat je er niet naar kunt kijken zo gedateerd dat het aandoet.quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:10 schreef KonnieKipke het volgende:
tenzij het een telecine is, denk ik dat je de miniserie uit 1988 hebt gekregen
Van wat ik ervan zag deed het me denken aan een sketch van French & Saunders!quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:43 schreef Cairon het volgende:
[..]
En die is zo verschrikkelijk knullig en ouderwets dat je er niet naar kunt kijken zo gedateerd dat het aandoet.
De Bevers... mijn god de bevers!
En ik geloof niet dat het meisje dat Lucy speelde ooit haar overbeet is kwijtgeraakt.
Angelica Houston lijkt voor geen meter op zichzelf, en acteert op zo'n gruwelijk slechte manier...
laten we zeggen dat die serie de tand des tijds NIET heeft weten doorstaan.
Met een budget van nul-komma-nul vraag ik me af of de serie ooit als visueel voldoende is bestempeld of omschreven...
Mja, daar heb je gelijk in. Heb de DVD laatst in huis gehaald, maar al snel weer gedelete wat een knullig gebeuren. En dat, terwijl ik daar als 9 jarig jongetje begeisterd naar zat te kijken.quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:43 schreef Cairon het volgende:
[..]
En die is zo verschrikkelijk knullig en ouderwets dat je er niet naar kunt kijken zo gedateerd dat het aandoet.
quote:Op zondag 18 december 2005 06:02 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Mja, daar heb je gelijk in. Heb de DVD laatst in huis gehaald, maar al snel weer gedelete wat een knullig gebeuren. En dat, terwijl ik daar als 9 jarig jongetje begeisterd naar zat te kijken.
laten we de schuld gewoon aan je kinderlijke onschuld geven, en het niet zien als een afspiegeling van je smaak en intelligentie niveauquote:Op zondag 18 december 2005 06:02 schreef KonnieKipke het volgende:
Mja, daar heb je gelijk in. Heb de DVD laatst in huis gehaald, maar al snel weer gedelete wat een knullig gebeuren. En dat, terwijl ik daar als 9 jarig jongetje begeisterd naar zat te kijken.
Ik vond alleen de titel al duf, maar de rest van de film is dus ook niet geweldig. Weet ik iig dat ik er niet heen moet gaanquote:Op vrijdag 16 december 2005 18:59 schreef Mike het volgende:
Ik ben het helemaal eens met de review in FIlmValley: zéker geen topper, deze film.
Omdat die 5e de enige andere film is waarin alle kinderen zitten, en die anders niet meer gemaakt kan worden. Bovendien zijn de boeken ook niet op chronologische volgorde geschreven.quote:Op maandag 19 december 2005 00:21 schreef BlaBlub het volgende:
Ik vond em zeker wel goed.. Zojuist gekeken... Vind alleen beetje vaag dat dit deel 2 is van de 7 en dat ze in dec 2007 de 5e ofzo gaan doen... Waarom niet op rij
Daar verschillen de meningen nogal over, er zijn 2 kampen. Lewis heeft ooit gezegd dat de chronologische wel eens beter kon zijn, maar dan zijn bepaalde dingen bijvoorbeeld niet meer verrassend. Heb ze zelfs destijds in de schrijfvolgorde gelezen, en dat ging ook best.quote:Op maandag 19 december 2005 00:49 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Ik heb ze altijd gelezen in chronologische volgorde van Narnia tijd,
dacht dat 't zo bedoeld was
Ik heb 2 in deze stijl:quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:53 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb het boek maar bij Donner besteld. The Complete Unabridged Version of the Chronicles of Narnia of zoiets. In ieder geval de kronieken allemaal bij elkaar. Het duurt nog wel twee weken voor ik hem heb, maar goed.
Ik heb ze gewoon willekeurig gelezen geloof ik.. maar goed ik was ook 10 of zoquote:Op maandag 19 december 2005 00:52 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Daar verschillen de meningen nogal over, er zijn 2 kampen. Lewis heeft ooit gezegd dat de chronologische wel eens beter kon zijn, maar dan zijn bepaalde dingen bijvoorbeeld niet meer verrassend. Heb ze zelfs destijds in de schrijfvolgorde gelezen, en dat ging ook best.
Net het boek onder het stof vandaan getrokken: mega groot letter boek wow!quote:Op maandag 19 december 2005 00:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik weet het ook niet meer precies, was 14 volgens mij, en heb de eerste 4 in het Nederlands en de laatste 3 in het Engels gelezen. Maar op de grote lijn na weet ik er weinig meer van.
*zucht*quote:Op maandag 19 december 2005 00:21 schreef BlaBlub het volgende:
Ik vond em zeker wel goed.. Zojuist gekeken... Vind alleen beetje vaag dat dit deel 2 is van de 7 en dat ze in dec 2007 de 5e ofzo gaan doen... Waarom niet op rij
Maar goed, leuke film, al was het soms iets te irritant en te voorspelbaar... Dieren waren wel erg moi gemaakt
Eh, ik ben nu aan het lezen in Prins Caspian (chronoligsch boek 4; publicatie boek 2) en daar zitten alle 4 de kinderen gewoon weer in hoor. Ik neem dan dus ook aan dat ze bezig zijn met Prins Caspian te verfilmen. (Maar IMDb zegt daar helemaal niets over).quote:Op maandag 19 december 2005 00:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Omdat die 5e de enige andere film is waarin alle kinderen zitten, en die anders niet meer gemaakt kan worden. Bovendien zijn de boeken ook niet op chronologische volgorde geschreven.
In Prince Caspian zijn de kinderen weer een stukje ouder. (Toegegeven, niet veel, maar tóch). Best kans dus dat ze wachtten tot de acteurs ook weer een stukje ouder zijn.quote:Op maandag 19 december 2005 11:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Eh, ik ben nu aan het lezen in Prins Caspian (chronoligsch boek 4; publicatie boek 2) en daar zitten alle 4 de kinderen gewoon weer in hoor. Ik neem dan dus ook aan dat ze bezig zijn met Prins Caspian te verfilmen. (Maar IMDb zegt daar helemaal niets over).
Het speelt zich een jaar later af, staat duidelijk in het eerste hoofdstuk. Komt dus mooi overeen om het een jaar later te verfilmen.quote:Op maandag 19 december 2005 12:43 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
In Prince Caspian zijn de kinderen weer een stukje ouder. (Toegegeven, niet veel, maar tóch). Best kans dus dat ze wachtten tot de acteurs ook weer een stukje ouder zijn.
Ze komen niet voor in dat boek.quote:Op maandag 19 december 2005 12:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het enige boek waarin de kinderen evt jonger zijn is Het Paard En De Jongen, boek 3 chronologisch, maar later geschreven (5 in publicatie volgorde). Ik heb dit boek echter niet gelezen en heb geen idee wat de rol van het viertal in dit boek is.
Ah, ik dacht dat ze wel terloops werden genoemd. Maar nogmaals, zeker weet ik dit dus nietquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |