Ah.. een TVP dus...quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:30 schreef Lonewolf2003 het volgende:
(...)
Dit is een opmerking, waar niemand iets aan heeft. En ik alleen plaats zodat ik op de hoogte blijf van de veranderingen in dit topic.
Ik moet nog steeds de boeken lezen...quote:Disney-film krijgt twee leeftijdskeuringen
HOOFDDORP - De film The chronicles of Narnia; the lion, the witch and the wardrobe wordt in Nederland uitgebracht met twee verschillende filmkeuringen. Het is de eerste keer dat twee verschillende versies van een film met twee keuringen in de Nederlandse bioscoop draaien, aldus distributeur Buena Vista maandag.
De Engelstalige versie is geschikt voor kinderen vanaf twaalf jaar. Naar de Nederlands gesproken versie, die de titel De kronieken van Narnia: de leeuw, de heks en de kleerkast heeft gekregen, kunnen kinderen van zes jaar en ouder kijken. De vertaling is zodanig aangepast dat de leeftijdsgrens omlaag kon.
Maker Walt Disney springt hiermee in op de onlangs opnieuw opgelaaide discussie rondom leeftijdskeuringen van familiefilms. Zo zijn De Griezelbus en de nieuwste Harry Potter niet geschikt bevonden voor de jongste kijkers, maar voor de jeugd boven de 12 jaar.
The chronicles of Narnia en De kronieken van Narnia draaien vanaf 21 december in de bioscoop. In de verfilmingen van het gelijknamige boek van C.S. Lewis ontdekken de kinderen Lucy, Edmund, Susan en Peter een magische kledingkast, die hen in Narnia brengt. De Witte Heks heeft het land betoverd, waardoor het er eeuwig winter is. De kinderen gaan met leeuw Aslan de strijd aan met de heks.
De Nederlandse titel van het boek is: De Kronieken van Narnia: Het betoverde land achter de kleerkastquote:Naar de Nederlands gesproken versie, die de titel De kronieken van Narnia: de leeuw, de heks en de kleerkast heeft gekregen, kunnen kinderen van zes jaar en ouder kijken.
Doet het hier niet echt...quote:Op donderdag 1 december 2005 21:05 schreef MadGuy het volgende:
een superspoiler van 9 minuten lang. Het ziet er mooi en sprookjesachtig uit!
Dat is het verhaal...quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:44 schreef jimjim1983 het volgende:
het ziet er allemaal zo mooi uit, jammer dat het met kinderen is
Dat idee had ik ook al uit de trailer, maar op één of andere manier gaf het iets warms...quote:Early scenes in the woods feel studio-bound
Ja duh, kinderboeken -en kinderfilm...quote:But it is only when the movie reaches its final (bloodless) battle
Hier kan ik me wel in vinden denk ik. Het is wel een beetje verdisney-ed, dus de scherpe kantjes zullen er wel vanaf geschaafd zijn.quote:Verdict
It’s a more dynamic adventure than Potter IV but lacks the majesty and richness of LOTR. Still, it’s an enjoyable adaptation and good enough for us to welcome this new franchise.
*zucht* Disney.quote:final (bloodless) battle
Ik vond de serie op zich heel aardig, als de boeken je aanspreken zeker de moeite waard.quote:Op woensdag 7 december 2005 00:59 schreef countergirl het volgende:
Ik heb vorige week de BBC serie zien liggen van Narnia. Weet iemand of deze serie de moeite waard is om te kopen of dat er ergens een trailertje van de serie is te vinden.
Maandag ?quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:46 schreef smurfzilla het volgende:
Ik ga hem maandag, bij gebrek aan kerstfilms of andere leuke films, samen met mijn vriendin zien![]()
We kennen beide de boeken niet, hebben alleen de trailer gezien en alhoewel de special effects knap zijn (die leeuw is gewoon tof heh) lijkt het me een kinderfilm a la harry potter? Of zit ik er naast? Ik verwacht ook weer geen LOTR maar die sfeer in de film lijkt wel hetzelfde.
Kun je die uitleggen? Een tipje van de sluier of wellicht tussen spoiler tags?quote:Op vrijdag 9 december 2005 20:24 schreef IETE het volgende:
Tip voor de mensen die hem allemaal nog gaan zien:
Blijf zitten bij de aftiteling,
hij gaat tussen door nog ff verder!
Nee, sorry!quote:Op vrijdag 9 december 2005 20:26 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Kun je die uitleggen? Een tipje van de sluier of wellicht tussen spoiler tags?
Erm ja.... er zijn ook 7 boeken van. En btw LW+W is eigenlijk het 2e boek dus er zouden nog 5 sequals en 1 prequal kunnen volgenquote:Komt er eigenlijk nog een vervolg op deze film?
Qua verhaal is het namelijk heel goed mogelijk!
waar heb je `m gezien?quote:Op zaterdag 10 december 2005 12:55 schreef poohy het volgende:
Ik heb 'm net in de bios gezien en het was in 1 woord fantastisch![]()
Echt een aanrader, heb de hele film ademloos zitten bekijken![]()
Waar in NZquote:Op vrijdag 9 december 2005 09:08 schreef AeonFlux het volgende:
NL premiere is toch pas 21 december (volgens imdb)
Heb het geluk dat ik in NZ woon, hier draait ie al, hij is hier ook grotendeels opgenomen...
Ga denk ik van 't weekend maar eens kijken, heb gehoord dat ie wel mooi moet zijn maar ik denk dat je uit moet kijken met vergelijken met LOTR... (ondanks het feit dat beide boeken rond dezelfde tijd geschreven zijn; C.S. Lewis en J.R.R. Tolkien waren zelfs vrinden tot op zekere hoogte)
Happy![]()
North Shore, Aucklandquote:Waar in NZ?
Nou ja, ook wel begrijpelijk, omdat dit ook het eerste boek was dat geschreven werd.quote:Op zondag 11 december 2005 05:04 schreef AeonFlux het volgende:
SneakyNeaky wrote:
[..]
North Shore, Auckland![]()
En waar in NZ woon jij dan poohyHeb trouwens die postzegels nog niet gezien.
Vond de film ook zeer indrukwekkend, alleen weer jammer dat ze niet gewoon met het eerste boek beginnen, maar ja kan altijd nog weer een prequal komen (net zoals The Hobbit nog verfilmd kan worden als prequal op LOTR...)
The Lion, the Witch and the Wardrobe is het eerste boek!quote:Op zondag 11 december 2005 05:04 schreef AeonFlux het volgende:
SneakyNeaky wrote:
Vond de film ook zeer indrukwekkend, alleen weer jammer dat ze niet gewoon met het eerste boek beginnen, maar ja kan altijd nog weer een prequal komen
Jij kunt ook nooit eens in een film-topic reageren zonder te vermelden dat je weer ergens een rip vandaan hebt, he?quote:Op zondag 11 december 2005 22:33 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik heb de duitse xvid-rip gezien; mooie film
Binnenkort op mn CRT-beamer op bioscoopformaat thuis kijken
Jup. Bloodless. Al verwacht ik dat een bepaalde scene wel wat schokken teweeg zal brengen bij de kinders...quote:Op zondag 11 december 2005 22:23 schreef the_legend_killer het volgende:
ah een kinderfilm.
Dus in die vechtscene's valt het geweld tegen.
Geen afgehakte hoofden
quote:Op zondag 11 december 2005 22:34 schreef Mike het volgende:
[..]
Jij kunt ook nooit eens in een film-topic reageren zonder te vermelden dat je weer ergens een rip vandaan hebt, he?
Ik wil niet perse zeggen dat het een kinderfilm is!quote:Op zondag 11 december 2005 22:43 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Jup. Bloodless. Al verwacht ik dat een bepaalde scene wel wat schokken teweeg zal brengen bij de kinders...
Ziet er goed uit.quote:Op donderdag 1 december 2005 21:05 schreef MadGuy het volgende:
een superspoiler van 9 minuten lang. Het ziet er mooi en sprookjesachtig uit!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |