abonnement Unibet Coolblue
pi_775550
He mensen,

Deze zomer wil ik met mijn dinnetje op vakantie naar de Algarve. Iemand tips over leuke plekken daar? Kun je er trouwens snorkelen??

pi_775862
Heerlijk. Prachtige streek. Lekker een brommer pakken en naar Sagres reizen. Of in Portimao shoppen of de terrasjes in Albufeira. Lekker rondtoeren en het uitgaansleven is ook perfect. Veel gerechten zijn met vis.

Ik kom daar zeker nog een keer.

pi_776143
Ik ga er deze zomer heen. Naar Albufueira (of zoiets. Portugees is niet mijn sterkste kant).

Met z'n 8-en een villa met prive zwembad. Toppie!

pi_778676
quote:
Op 27 februari 2001 11:18 schreef Beem het volgende:
Ik ga er deze zomer heen. Naar Albufueira (of zoiets. Portugees is niet mijn sterkste kant).
Albufeira is cooool....ik wil weer....
(Eet gamba's, je hebt nog nooit zo erg gestonken, maar lekker is het wel (weet niet meer in welk restaurantje het zo ontzettend lekker was, maar denk in allemaal wel)....en eet piri-piri, ook lekker)

De Algarve is zeker mooi. Ben 3 jaar terug naar Villamoura (niet ver van Albufeira) geweest, dat was wel saai, (maar mijn ouders betaalden, dus ik ging wel mee) maar het is natuurlijk net wat je wilt op vakantie.

anjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanja
pi_780161
Kun je er ook snorkelen?? Lijkt me zo cool.
Hoe is Albefeira qua drukte? heb geen zin in op een druk strand te zitten. Wil wel graag uit 's avonds, maar het moet geen Lloret worden (ook niet een beetje).
pi_783103
Ik vond de algarve erg leuk. Albufeira was voor mij een beetje te druk, ik ging er alleen naar toe om te stappen. Praia da Rocha is minder druk, maar niet uitgestorven. Ik ben ook in Alvor geweest, daar is het erg rustig maar wel erg mooi. Andere leuke plaatsjes: Lagos, Portimao.
Snorkelen heb ik er niet gedaan, maar het kan er ongetwijfeld. Ik kan de Algarve zeker aanraden: het eten is er echt te lekker voor woorden, de mensen zijn aardig, het weer is errug goed (warm, maar altijd een oceaanbriesje) en er is veel leuks te zien.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 1 maart 2001 @ 13:14:29 #8
9934 Hiroller
Just rollin' around
pi_783255
quote:
Op 27 februari 2001 01:26 schreef schwa78 het volgende:
He mensen,

Deze zomer wil ik met mijn dinnetje op vakantie naar de Algarve. Iemand tips over leuke plekken daar? Kun je er trouwens snorkelen??


Ik ben in Albufeira geweest, daar is het veel stappen en houdt rekening met heel veel bezopen Engelsen. En vergeet vooral niet een bezoek aan de kroeg van Hennie de Ex-travestiet... ik hoop voor je dat je niet het appartement erboven hebt zoals ik... want dan wordt het weinig slapen met Andre Hazes op tien om 4 uur 's nachts... irri irri... Verder is het mooi als je met een open auto langs de kust tourt in het zonnetje en daarna nog even het authentieke achterland meepakt (klein beetje a la Toscane). Kortom voor ieder wat wils.
High Roller$ creating their own DE9; DEMO "2003: A SPACED ODYSSEY" FINALLY RELEASED!: http://surf.to/highrollers
pi_785784
quote:
Op 01 maart 2001 13:14 schreef Hiroller het volgende:
Ik ben in Albufeira geweest, daar is het veel stappen en houdt rekening met heel veel bezopen Engelsen. En vergeet vooral niet een bezoek aan de kroeg van Hennie de Ex-travestiet... ik hoop voor je dat je niet het appartement erboven hebt zoals ik... want dan wordt het weinig slapen met Andre Hazes op tien om 4 uur 's nachts... irri irri... Verder is het mooi als je met een open auto langs de kust tourt in het zonnetje en daarna nog even het authentieke achterland meepakt (klein beetje a la Toscane). Kortom voor ieder wat wils.
Is het net zo erg als Lloret? Is het mogelijk om in een dorpje verderop te bivakeren? Vind het wel leuk om 's avonds daar uit te gaan, maar overdag wil ik wel het liefst een privé-strand als het effe kan.

Weet iemand trouwens iets over de temperatuur daar? We gaan de eerste week van september.

  donderdag 21 juni 2001 @ 13:35:27 #10
11881 Hemmond
De ALLERGOEISTE
pi_1061154
Ik ga over een maandje naar Albufeira in Portugal toe. En nou ben ik benieuwd of dat wat is, kan je daar bijvoorbeeld goed stappen, op het strand liggen en lekker eten in de restaurants.

Zijn jullie hier meer geweest, en zo ja hoe vonden jullie het daar??

Windows logica...Op Start drukken om af te sluiten !?
  donderdag 21 juni 2001 @ 14:02:01 #11
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_1061319
Albufeira is op zich geweldig. Je kan er redelijk aan het strand liggen (klein stukje zand-strand. Het uitgaansleven is prima, ik geloof dat 'Kadoc' ook in die richting zit, is echt zo'n megadisco. Verder zitten er zat kroegen en kleine danscafe's. Ook natuurlijke de onmisbare engelsen en duitsers, maar over het algemeen erg gezellig. Voor eten zou ik niet het centrum van Albufeira nemen, das over het algemeen nogal duur. Als je iets verder buiten het centrum gewoon een casa de pasto induikt eet en drink je voor ongeveer 25 piek de man, en nog niet eens slecht

Piri-piri moet je ook eens proberen. Wordt veel geserveerd, en is als ie goed klaargemaakt is vreselijk pittige gegrilde kip. Errug lekker!

  donderdag 21 juni 2001 @ 15:16:39 #12
9934 Hiroller
Just rollin' around
pi_1061705
quote:
Op donderdag 21 juni 2001 14:02 schreef Rtificial het volgende:
Albufeira is op zich geweldig. Je kan er redelijk aan het strand liggen (klein stukje zand-strand. Het uitgaansleven is prima, ik geloof dat 'Kadoc' ook in die richting zit, is echt zo'n megadisco. Verder zitten er zat kroegen en kleine danscafe's. Ook natuurlijke de onmisbare engelsen en duitsers, maar over het algemeen erg gezellig. Voor eten zou ik niet het centrum van Albufeira nemen, das over het algemeen nogal duur. Als je iets verder buiten het centrum gewoon een casa de pasto induikt eet en drink je voor ongeveer 25 piek de man, en nog niet eens slecht

Piri-piri moet je ook eens proberen. Wordt veel geserveerd, en is als ie goed klaargemaakt is vreselijk pittige gegrilde kip. Errug lekker!


Helemaal mee eens, was er zo'n drie jaar terug en moet zeggen dat het er toen stikte van de Engelsen en daarnaast wat Nederlanders. Doe Henny (ex-travestiet...) van het Hollandse cafe in de hoofdstraat de groeten... heb z'n klanten nog per ongeluk nat gegooid. Kip piri-piri rules en Superbock pils ook trouwens... vergeet ook niet wat cocktailsbars af te gaan in gezelschap van wat leuke Engelse schonen... voor je het weet lig apelazerus te neuken aan het strand ("Fuck me like a dog...")
Prima tijd gehad daar dus, dat lijkt me duidelijk.
High Roller$ creating their own DE9; DEMO "2003: A SPACED ODYSSEY" FINALLY RELEASED!: http://surf.to/highrollers
pi_1063706
Ja, alles is gezegd, Kadok/c, strand, leuke barretjes. Kip piri-piri is inderdaad erg goed. Ga je in een hotel of op de camping?
anjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanja
  vrijdag 22 juni 2001 @ 00:13:26 #14
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_1064836
Dat dorp is één grote kroeg .

J.

P.s. Denk aan de getijden als je op het strand ligt te bakken. Even redelijk achter op het strand parkeren. De vloed komt sneller dan je denkt

You bend your words like Uri Geller spoons...
  vrijdag 22 juni 2001 @ 09:26:05 #15
11881 Hemmond
De ALLERGOEISTE
pi_1065392
quote:
Op donderdag 21 juni 2001 21:36 schreef ~Anja~ het volgende:
Ja, alles is gezegd, Kadok/c, strand, leuke barretjes. Kip piri-piri is inderdaad erg goed. Ga je in een hotel of op de camping?
Ik ga met nog twee andere in een appartement (totaal gaan we met z'n zessen).
Windows logica...Op Start drukken om af te sluiten !?
pi_1123340
Vergeet niet om 'medronho' te proberen. Dat is een sterke drank (40%) die wordt gestookt van een soort stekelige bessen (medronheiros) die alleen in de Algarve groeien en verder nergens anders ter wereld.

Als je veel van die bessen eet ga je lichtjes hallucineren...

Que cera et cetera
pi_1134576
Ik ga in september ook naar Albufeira. Heb al een beetje huiswerk gedaan door via ICQ met wat locals te praten.

Piri Piri is inderdaad aan te raden als je iedereen moet geloven.
Verder heel veel dronken Engelsen, maar dat schijnt in het naseizoen wel iets minder te zijn gelukkig.

Ik hoop iig dat het niet al te grote rotzooi is daar, want ons appartement zit op de belangrijkste uitgaansstraat van Albufeira.

pi_1147682
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 13:48 schreef schwa78 het volgende:

Piri Piri is inderdaad aan te raden als je iedereen moet geloven.


Nah, is niet zo bijzonder en echt heet is die piri-piri meestal niet. Of je moet het in Lissabon eten bij een Angolees restaurant, dan wel! Piri-piri is een pepersoort uit Angola vandaar. In de Algarve is het meestal aangepast aan de smaak van de toeristen, de Portugezen zelf zijn verder niet zulke liefhebbers van scherp voedsel.

Trouwens, je gaat toch geen kip eten in Portugal? Je lijkt wel gek! Kip kun je overal eten, Portugal is het land bij uitstek om je helemaal vol te vreten aan verse vis en schelp -en schaaldieren!
Kreeft, krab, gamba's, zwaardvis, tonijn, zeebaars etc, etc...

En natuurlijk de "Cataplana's"!

Dat zijn Portugese gerechten die bereid worden in een speciale pan (de cataplana ) vooral met schelpdieren of met vis zijn ze heerlijk. Maar je hebt talloze soorten variaties ook met vlees en gevogelte. De combinatie van varkensvlees en mosselen is trouwens ook erg lekker.

Wat je ook zeker moet proberen zijn gerechten met "bacalhau". Dat is gedroogde kabeljauw, oftewel stokvis.

[Dit bericht is gewijzigd door HipShake op 05-07-2001 11:11]

Que cera et cetera
  vrijdag 11 januari 2002 @ 09:31:20 #19
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_2779585
Hoi allemaal,

Is er iemand die al naar Algarve (Zuid-Portugal) op zomervakantie is geweest ?

Post dan ff je ervaringen, want ik wil weten of het wel de moeite waard is om naartoe te gaan.
Zet er dan ook ff de plaats bij, das wel zo handig

Thanx

To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_2779610
Ben in een klein dorpje geweest, Funchal.En daar komen bijna geen toeristen. Mijn schoonouders hadden daar een huis en het was heerlijk!!! Vind portugal een heel mooi land. We hebben enorm veel rondgereden bijv. naar het meest zuidelijke puntje van Portugal en dat is echt schitterdend. Ook hebben we een tocht gemaakt die naar het noorden ging en de totale ongerptheid van de natuur is heel mooi. Vriendelijke mensen en je eet het lekkerst en goedkoopst bij een echt portugees restaurantje. Waar nauwelijks toeristen komen en de olijven zo uit de tuin komen. MMmmmmmmm .

Zou meer willen schrijven maar heb geen tijd sorry

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 11 januari 2002 @ 09:49:01 #21
15475 Zeo-kz
- He knows death to the bone -
pi_2779670
Als Portugees kan ik gerust zeggen:"Portugal is fantastisch!!"
~> Only to God i Shall Surrender <~§~> Tantum Ut Deus Ego Vadum Trado <~
°§° Ego Precor Vos ..... Iuguolo Meus Vita°§°
pi_2779695
Ik ben er afgelopen zomer geweest. In Praia da Oura, vlak bij Albufeira. Echt een aanrader.

De Algarve heeft mooie stranden, een goed uitgaansleven en er is veel te zien in het "achterland".

Aanrader is echt om je vakantie inclusief auto te boeken, of er een te huren (wel duurder). De Algarve is zo'n 150 kilometer breed (kan me iets vergissen) en er is in de "lengte van het land" veel te zien.

Ik zou er zo weer naar toe gaan!

ban wegens gebruik van javascript
  vrijdag 11 januari 2002 @ 10:49:08 #23
13675 m24
Minds are like parachutes.
pi_2780087
Heb er een tijdje gewoond en het is echt de moeite waard. Probeer Albufeira te mijden: alleen maar toeristen. Bezoek zeker Lagos, heel mooi oud haven stadje vanwaaruit o.a. Columbus vertrok om de wereld te ontdekken. Als je daar toch bent: maak een tocht met de Bom Dia. (NL bedrijf) Prachtig zich op de mooie (en niet met Hotels verpeste) Portugese kust. En ga eten bij Don Henrique!!! echt superlekker en eten is in Portugal nog steeds goedkoop.

(Aanraders zijn: Tuna Fish from Azores with cream, Steak Diana (FLAMBE) en begin met de salade Don Henrique....)

Hmm, volgens mij ga ik zelf toch ook maar weer terug deze zomer...

If a million people say a foolish thing, it is still a foolish thing.
Jacques Anatole Thibault (1844-1924)
  vrijdag 11 januari 2002 @ 10:49:33 #24
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_2780092
iets wat ik dus niet wil is dat ik daar makkelijk in het Nederlands mijn eten enzo bestel.
Is dat daar ook zo erg als in Menorca, Mallorca of Ibiza ?
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  vrijdag 11 januari 2002 @ 11:01:33 #25
13675 m24
Minds are like parachutes.
pi_2780190
Portugezen spreken gebrekkig Engels en redelijk Frans. Nederlands kom je alleen in Albufeira tegen. Menu's zijn meestal ook in het Engels, Duits en Frans. Maar Friet van Piet of zoiets kom je niet vaak tegen. Maar nogmaals GA NIET NAAR ALBUFEIRA!!!

Sorry ik heb er gewoon iets tegen...

oh ja, probeer een paar woordjes portugees te leren. doet het altijd goed.... Portugezen zijn open, zeer hulpvaardig en super aardig. Dus geniet!! En ook belangrijk: je wordt bijna nooit opgelicht!! (in tegenstelling tot Afrikaanse landen..)

If a million people say a foolish thing, it is still a foolish thing.
Jacques Anatole Thibault (1844-1924)
pi_2780531
Ik ben vaak in een klein dorpje geweest vlakbij Albufeira, heerlijk is het daar, prachtige stranden. Zomer was het er erg heet, maar ook in de herfst is het er nog heerlijk weer.
  vrijdag 11 januari 2002 @ 14:03:42 #27
11102 knep
Mountainfreak
pi_2782197
Heb er vaker reportages over gezien/gelezen, moet er prachtig zijn
pi_2960105
Wij zitten ook Albufeira te overwegen, kent iemand het appartementen complex Feliz Algarve?
I got soul, but I'm not a soldier
pi_12146455
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 11:01 schreef m24 het volgende:
Portugezen spreken gebrekkig Engels en redelijk Frans. Nederlands kom je alleen in Albufeira tegen. Menu's zijn meestal ook in het Engels, Duits en Frans. Maar Friet van Piet of zoiets kom je niet vaak tegen. Maar nogmaals GA NIET NAAR ALBUFEIRA!!!

Sorry ik heb er gewoon iets tegen...

oh ja, probeer een paar woordjes portugees te leren. doet het altijd goed.... Portugezen zijn open, zeer hulpvaardig en super aardig. Dus geniet!! En ook belangrijk: je wordt bijna nooit opgelicht!! (in tegenstelling tot Afrikaanse landen..)


Hmm... wij gaan volgende week naar Albufeira... Is dat dan echt de Lloret of de Chersonissos van Portugal?

Nou ja, we zien wel wat het wordt..

  donderdag 31 juli 2003 @ 19:30:26 #30
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_12146982
Ik ben er vrij vaak geweest, ongeveer 7 x . Wat je zeker moet zien is Lagos, met die rotsen. Wat ook mooi is is t eindpunt van de Algarve, t zogenaamde laatste punt van Europa' bij Sagres. Verder zijn er leuke plaatsjes langs de gehele kuststrook.
aka Man-Mountain
  donderdag 31 juli 2003 @ 19:31:30 #31
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_12146997
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 18:56 schreef Petracev het volgende:

[..]

Hmm... wij gaan volgende week naar Albufeira... Is dat dan echt de Lloret of de Chersonissos van Portugal?

Nou ja, we zien wel wat het wordt..


nee helemaal niet te vergelijken.
aka Man-Mountain
pi_12147098
Ik vertrek morgen om 7.40 naar Albufeira. Verwacht eigenlijk dat het uitgaan er niet zo heftig is als in andere badplaatsen, maar de natuur en omgeving des te mooier. Vriendin van me zei dat uitgaansgelegenheden wat beter zijn in een nabijgelegen plaatsje. Nou ja, ik plaats wel een mening over een weekje of anderhalf.
Please, find my happy place!
  donderdag 31 juli 2003 @ 19:38:52 #33
30759 Huitzilopochtli
FASCIST AGAINST RACISM
pi_12147119
Ik ga nog 4 weken naar Vale de Lobo.
Groetjes,

Sweder

[b]OFF THE BEATEN PATH I REIGN[/b]In the beaten slut I came
pi_12147442
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 19:36 schreef Essiepessie het volgende:
Ik vertrek morgen om 7.40 naar Albufeira. Verwacht eigenlijk dat het uitgaan er niet zo heftig is als in andere badplaatsen, maar de natuur en omgeving des te mooier. Vriendin van me zei dat uitgaansgelegenheden wat beter zijn in een nabijgelegen plaatsje. Nou ja, ik plaats wel een mening over een weekje of anderhalf.
Ik vertrek morgen over een week, om 04.50 uur...dat is dus uiterlijk 02.50 melden op Schiphol
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 01:01:10 #35
19918 KnoXville
Royale with cheese
pi_12154138
Ben net een paar dagen terug uit Albufeira. Was een vette vakantie.
Het uitgaan is er redelijk
Er is een oud gedeelte met redelijk wat Nederlanders. Veel terrasjes en cafe's in de nauwe straten maken het er best gezellig.
In het niewe gedeelte (de strip) zitten veel Engelsen. De tenten daar vond ik wat minder en met de vele neonlichten kwam het een beetje goedkoop over.
Verder is de Kadoc wel een goeie grote disco, wel jammer dat het een eindje van de Albufeira af ligt.
De Locomia vond ik de beste discotheek. Stijlvolle disco aan het strand, mét dakterras. Dus lekker in de openlucht dansen. Binnenkort komen daar ook dj's als Jeff Mills en Dave Clark.

Het strand is ook mooi, op Praya Da Oura lagen veel jongeren.
Andere stranden (zoals die van Lagos) zijn denk ik wel mooier en minder toeristisch maar daar moet je dan wel een eindje voor rijden.

Denk niet dat Albufeira de beste plek is als je voor natuur en omgeving gaat. Het is vooral massa toerisme.
Ben een aantal jaar geleden naar meerdere plaatsen geweest in de Algarve en daar heb ik gezien dat het er zeer mooi is!

:: "Marketing; the ability to make people believe." --- Samuel L. Jackson als Elmo McElroy in 'The 51st State' ::
  zondag 28 maart 2004 @ 20:36:37 #36
59607 Partyman
Heerlijk Helder Heineken
pi_18027594
Goede vraag ga d'r zelf ook heen dit jaar! Vorig jaar naar Blanes geweest en dat was zeer geslaagd, is het stappen in albufeira ook zo goed
pi_18099463
Ik zal wat (hopelijk) nuttige informatie geven, over de stranden, uitgaansleven en steden enzo, rondom Albufeira. Aangezien daar in dit forum nog niet echt diep op ingegaan is. Ik woon al jaren in de Algarve en ben zelf ook op al deze plekken geweest.

Enkele belangrijke stranden rondom Albufeira:

Ten westen van Albufeira vind je enkele prachtige kleine strandjes in baaien verscholen, deze kunnen misschien wat lastig te vinden zijn. Ik noem: Praia da Coelha, Praia de São Rafael en Praia do Castelo.
Albufeira, heeft meerdere vrij grote stranden bijvoorbeeld het praia dos pescadores, dat in het hoogseizoen vol met buitenlanders en ook Portugezen zit. Er is het strand voor het Inatel hotel waar meer Portugezen te vinden zijn. Iets verder naar het oosten vind je het strand van Oura: Praia de Oura, wat veel kleiner is. Nog iets verder naar het oosten vind je het vissersdorpje Olhos d´água wat vrij gezellig is maar in de zomer ook druk bezocht.
Iets ten oosten van Olhos d´água vind je het Falésia strand, een lang uitgestrekt strand dat ligt aan mooie rode zandrotsen.
Quareira heeft een vrij uitgestrekt strand dat aan een lange boulevard ligt.
Faro heeft een klein strand dat in de zomer ook druk bezocht is.

Enkele steden:

Lagos: Historisch stadje met een vissershaven, het centrum ligt aan een lange boulevard.
Carvoeiro: Dorpje dat in een mooie baai ligt, veel restauranten en voorzieningen, allemaal erg mooi.
Silves: In het binnenland, ligt mooi tussen de bergen en heeft een oud Moors fort, Jammer dat de bosbranden vorig jaar veel groen in de omgeving hebben laten verdwijnen.
Alte: Dit is een prachtig dorpje ten oosten van Silves, tussen de heuvels gelegen aan een beekje, lijkt net een sprookjesdorp, zeker de moeite waard.
Albufeira: Toeristisch centrum, in de zomer heel veel buitenlanders, in augustus enorm veel Portugezen uit het noorden. Is opzich mooi stadje. Geen enorme hoge flats ofzo.
Olhos de agua: Leuk vissersdorpje.
Misschien is het leuk om te weten dat Villa BvD van Barend en van dorp hier in Juni opgenomen gaat worden, ik heb ze al ontmoet en misschien komen ze in mijn restaurant filmen, ik woon hier dus ja.
Quarteira: In vergelijking met de rest wat minder, Geen architecturaal schoon ofzo.
Vilamoura: heeft aan de haven veel restaurants en winkels, en andere clubs. Vrij nieuw en modern opgezet, grenst aan Quarteira.
Faro: heeft een gezellige binnenstad haven. niet zo groot dat je erin verdwaald raakt.
Tavira: Mooi stadje aan de kust en aan een rivier, niet erg groot maar erg mooi gelegen.

Uitgaansgelegenheden:

Discos: Helaas is de Locomia laatst gesloten, dus blijft er niet veel over,
Ik noem: de Kiss, discotheek in Oura heeft een dance gedeelte en een comercieel gedeelte waar veel Braziliaanse muziek wordt gedraait.
De Kadoc, met vier verschillende gedeeltes, ligt dichbij Albufeira.
De Zip-Club in Albufeira, vooral dance ligt ondergronds(onder de bullring)
De BlackJack in Vilamoura, allemaal wat formeler maar ook de moeite waard op bijvoorbeeld Donderdagen (Ladiesnight).

Bars: Grenzend aan Albufeira ligt Oura wat ui een paar lange straten vol met bars en open-discos bestaat. Hier komen de meeste mensen uiteindelijk terecht.
Zelf ga ik liever naar het oude centrum van Albufeira, waar in de zomer veel bars zijn en drukte is, heeft veel meer sfeer. In Faro zijn in het centrum ook een aantal bars te vinden.
In de rest van de steden is het allemaal wat minder druk, met uitzondering van stranden zoals:Praia de Manterota (Monte Gordo), Ilha de Tavira, Ilha de Faro enz.


Wat ik hier genoemd heb is nog alleen het belangrijkste en meest bezochte.
Ik kan eventueel verder ingaan op iets of vragen over vervoer en dergelijke beantwoorden.
pi_18115273
ik ben in porto en albufeira geweest, leuke stadjes, maar wat een drukte zeg! allemaal nederlanders, engelsen en duitsers, zon beetje zoals op mallorca of gran canaria. ik werd er niet echt vrolijk van. je kan nauwelijks meer op het strand liggen man. wel veel leuke vrouwen natuurlijk, en goed uitgaan.
  donderdag 1 april 2004 @ 21:56:37 #39
59607 Partyman
Heerlijk Helder Heineken
pi_18118439
@ CheHastaSiempre .. thxs !! is locomia voorgoed gesloten ? hoop ut niet
pi_18123151
De Locomia blijft volgens mij wel open, maar dan deeluitmakend van het hotel dat ze er naast hebben gezet. De Locomia was altijd de plaats waar alle belangerijke dj´s uit Europa naartoe kwamen, en de muziek was vaak wat meer serieuze techno enzo dan in de Kiss waar ze wat lichtere dingen draaien. Ik heb gehoord dat dit dus gaat veranderen omdat er door het hotel niet te veel geluidsoverlast kan zijn enzo. Dus ik neem niet aan dat de locomia in de vorm hij had door zal gaan. Een Alternatief is de zip-club. Die heeft alleen wat minder sfeer, doordat hij helemaal onder de grond ligt. Niet meer op het strand bijkomen na de hele nacht disco dus.
pi_18123206
Ik zou meer voor Noord-Portugal gaan. In het zuiden kan het echt bijzonder heet zijn. Meer dan 45 graden komt elke zomer wel een keer voor, dan is er echt geen lol meer aan.
  zondag 4 april 2004 @ 19:53:22 #42
59607 Partyman
Heerlijk Helder Heineken
pi_18177353
Maar we kunnen ons wel vermaken in albufeira ??
  maandag 5 april 2004 @ 23:20:20 #43
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_18208338
Top-locatie!

Als ik je een hotel mag aanraden: Siera Alagoa (of zoiets), die is echt perfect.

Maar ik vondt het wel een van de mooiste vakantie-bestemmingen, al was het er toen ik er was wel wat te warm... toen hebben we daar dus scooters gehuurd om wat wind te vangen.

Maar snorkelen lijkt me daar geen enkel probleem, die zee is daar mooi, en de stranden bestaan uit een apart soort zand... anders dan in Nederland, m'n moeder heeft er wat van meegenomen tenminste

Die eerste dag zijn we wel al gelijk opgelicht by the way... zo'n gast kwam op ons af, en smeerde ons een kamelentocht aan... ook kaartjes gekregen, maar die kamelentocht heeft nooit plaats gehad, en die gast was onvindbaar.

sowieso vondt ik dat wel een minpuntje, die mensen daar die continu aan je hangen en je bijna letterlijk naar binnen trekken bij de restaurants.... of een vent die je eerst pinda's ''cadeau doet'', en vervolgens geld wil... irritant.

Maar voor de rest een top-locatie hoor
  maandag 5 april 2004 @ 23:24:15 #44
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_18208466
Heej, ik zat ook in Albefeira!

Ik weet niet of je daar kan snorkelen, maar je kan er met allerlei boten mee....

Een banaan, een rondvaartboot, en zelfs een onderzeeër met ramen zodat je ziet wat er onder water allemaal gaande is...

Maar in Albefeira heb je dus wel veel van die schooiers waar ik het in bovenstaande post al over had.

Ik bedenk me zo ineens dat die stranden daar erg mooi zijn.... met veel rotsen er omheen met grotten erin... en op het strand vindt je allemaal stukjes heel mooi glas, die absoluut niet scherp zijn, maar heel apart bewerkt door de zee en het zand... heel apart, ik heb er ergens een heleboel liggen... groene en witte

En er groeien een hoop cactussen, waar je vooral NIET aan moet komen...
Toen ik er een had aangeraakt kwam ik erachter dat ik tientallen minuscule naaldjes in m'n hand had zitten.... maar wel heel mooi daar...

[ Bericht 7% gewijzigd door TheDon18 op 05-04-2004 23:30:40 ]
pi_18219607
Vanaf Juni wel neem ik aan, zeker met strand enzo, Met betrekking op het uitgaansleven raad ik zoals ik al eerder noemde het oude centrum van Albufeira aan, dat vrijwel aan het strand grenst. Oura is ook drukbezocht en heel veel toeristen blijven hier hun hele vakantie hangen, maar persoonlijk vind ik het niet echt veel hebben. In Nederland kan je ook dat soort straten vol met bars tegenkomen. Als ik naar het buitenland ga wil ik in iedergeval iets anders zien dan dat ik altijd al zie.
  dinsdag 6 april 2004 @ 14:36:43 #46
50888 TheShadow
ach jha ...
pi_18219760
Vorig jaar in de Algarve geweest ... was erg mooi.

s'avonds waaide het er wel redelijk. het oude centrum van Albufeira is idd leuker dan het nieuwe. kijk ook uit voor engelse dikke mokkels
chanceless
  dinsdag 6 april 2004 @ 20:13:44 #47
59607 Partyman
Heerlijk Helder Heineken
pi_18229833
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 14:32 schreef CheHastaSiempre het volgende:
Vanaf Juni wel neem ik aan, zeker met strand enzo, Met betrekking op het uitgaansleven raad ik zoals ik al eerder noemde het oude centrum van Albufeira aan, dat vrijwel aan het strand grenst. Oura is ook drukbezocht en heel veel toeristen blijven hier hun hele vakantie hangen, maar persoonlijk vind ik het niet echt veel hebben. In Nederland kan je ook dat soort straten vol met bars tegenkomen. Als ik naar het buitenland ga wil ik in iedergeval iets anders zien dan dat ik altijd al zie.
Thxs for the info ga me er zekerss vermaken als ik dat zo lees
pi_20014571
Weet iemand hoe duur de treinen ong. zijn in Portugal? Hier word ik niks wijzer van www.cp.pt
  maandag 21 juni 2004 @ 14:02:48 #49
78862 Tropico
Zelfrelativering
pi_20064484
De Algarve is echt een prachtige streek. Ben vorig jaar in Praia dan Oura geweest. Dit een een toeristenwijk die grenst aan albufeira. Het staat bekend om de uitgaansstraat 'De Strip'. Dit is een hele lange straat met discobarretjes en restaurants. Hier vind je geen echte discotheken.

Enkele tips:

- Zebra Safari (echt super, voor alle leeftijden)
- Zigeunermarkt (goedkope merkkleding)
- Stierengevechten
- Dagtocht naar monchique (hoogste punt vd algarve). Je ontdekt het prachtige binnenland vd Algarve.

"It is not length of life, but depth of life."
  Moderator dinsdag 22 juni 2004 @ 15:44:17 #50
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_20094964
Ik vond de Algarve niet zo bijzonder. Eigenlijk is maar een klein gedeelte van de stranden echt mooi. Het is een onwijs rommelig gebied, er wordt maar raak gebouwd, tot kilometers van het strand en de uitgaanscentra af, dus kijk uit waar je komt te zitten als je iets boekt.

Het is wel wat goedkoper dan Spanje, maar voor de rest krijgt Spanje van mij de voorkeur. Ook om de zee: de kust van de Algarve heeft een open verbinding met de Atlantische Oceaan en is verrot koud. In Spanje heb je vanaf de Costa del Sol te maken met het veel warmere water van de "binnenzee" die de Middellandse Zee is.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_20097945
Uit de topic Portugal Tips? , waar ik het volgende had gepost (Lissabon natuurlijk niet Algarve , maar ok neem aan dat dat bekend is)

Ga in ieder geval naar Lissabon (wereldstad! en heel erg mooi)
Ga verders langs de Algarve van rechts naar links met een auto (of andersom , wat je het liefst wil)
Begin in Villareal de Santo Antonio aan de Guadiana-rivier, aan de grens met Spanje en rij via:

Tavira (oude hoofdstad v/d Algarve)
Faro (er is meer daar dan alleen een vliegveld)
Portimao (Praia da Rocha , schitterend strand met rotsformatie en een leuke uitgaansstad)
Lagos (pittoreske vissersstad)
Sagres (bekend van bier , en waar de eerste zeereizen vanaf werden ondernomen)
Rij uiteindelijk door naar Cabo Sao Vincente , om even in het niets met veel wind op het uiterste puntje van Europa te staan.

Ik vond Albufeira 1 grote teleurstelling , zeker qua prijzen met de rest v/d Algarve , plus je zit ongeveer zowat in Nederland of Engeland.
1 ding wel: Uitgaan kan je d'r wel goed!

Maar net boven de kustlijn van de Algarve rij je de bergen in , wat ook een aanrader is:
Plaatsen als Loule (oude moorse stad met zigeunermarkt) , Mertola (oude romeinse stad met kasteel in het midden bovenop berg) en Monchique (hoogste berg Algarve en dacht ook van Portugal).

Vooral het rijden in de bergen daar en het binnenland heeft een onuitwisbare indruk achtergelaten

Mocht je meer willen weten , just ask.
Oh ja joh?
pi_20118035
Sheraton Algarve en dan al die prachtige golfbanen af (Vilamoura etc)...
  woensdag 23 juni 2004 @ 13:13:58 #53
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_20120190
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 12:04 schreef Tiger_Woods het volgende:
Sheraton Algarve en dan al die prachtige golfbanen af (Vilamoura etc)...
Ja, heerlijk daar bij Sheraton hoor. Een jaartje of 6 geleden heb ik daar een erg lekkere vakantie gehad.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
  Moderator woensdag 23 juni 2004 @ 15:02:52 #54
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_20123649
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:15 schreef Rollufie het volgende:
Portimao (Praia da Rocha , schitterend strand met rotsformatie en een leuke uitgaansstad)
Mooi strand inderdaad. Alleen ben je daar in "Klein-Ierland". Het stikt er werkelijk van de pubs, compleet met 's avonds optredens van John from Cork of Shane from Dublin.

Maar: wél gezellig hoor, daar niet van!
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_20124931
Vorig jaar zijn we een weekje naar de Algarve geweest. We zaten in Albufeira, Praia da Oura.
Gelukkig zijn we niet veel daar geweest. Praia da Oura is verschrikkelijk. Echt een typische toeristenplaats met een heuse 'strip' vol neonverlichting en schreeuwende engelsen.

De rest van de Algarve vond ik prachtig!
Lagos, Praia da Rocha, Portimao, Faro, een autootje huren en je bent er zo.
Overigens zijn veel Nederlanders naar de Algarve verhuisd. Niet zo gek, het lijkt me geweldig om daar te wonen!
pi_21307284
Hoe zit het daar met het vervoer??
Hebben ze daar openbaar vervoer? Hoe betaal je daarin? Met strippen, geld..
pi_21342104
Niemand die dat weet
pi_21342925
ik was dr in in juni , ten tijde van t EK in Albufeira.
Zat 7 dagen midden in de Strip, de bar street van t nieuwe centrum van Albufeira.
Ik vond het dr behoorlijk goedkoop uitzien met al die neon lichten en ranzige restaurantjes en alleen maar Engelsen, vreselijk.
Zijn ook nog naar het oude centrum geweest, dat zag dr wel gezelliger uit alleen was het wel rustig rond die tijd dus echt gezellig met stappen was het daar ook niet,.
Naar de grote discotheken zijn we niet geweest, omdat die pas vanaf 3 uur snachts opengingen en daar hadden we niet zoveel zin in.

We zijn dr verder niet echt op uitgeweest, dus kan over de omgeving niet veel zeggen. t strand bij Albufeira was ook echt smerig, meer drap dan water.
Kortom voor mij nooit meer.
enjoy life!
pi_21342943
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 18:47 schreef D-MIXXX het volgende:
Hoe zit het daar met het vervoer??
Hebben ze daar openbaar vervoer? Hoe betaal je daarin? Met strippen, geld..
gewoon taxi nemen, voor 5 euro of 7 euro brengen ze je overal naartoe!
enjoy life!
  maandag 7 maart 2005 @ 13:30:03 #60
69574 Arie-VLD
www.losopkos.tk
pi_25411448
Aloha!!
Ik ga dit jaar naar Albufeira (Praia da Oura)? Iemand tips? Ik kom voor het uitgaan, op het strand liggen.. en mischien ook nog om een auto te huren. Is het wat, ik ben namelijk op advies naar Albufeira gegaan, heb goeie verhalen gehoord over het uitgaan!
Ja toch!!
  woensdag 9 maart 2005 @ 18:49:39 #61
111383 ink
Op zoek naar een plaatje..
pi_25444148
Praia da Oura ligt toch naast Albufeira?? Ik heb daar dan vorig jaar gezeten. Vond t erg gezellig! We zaten in n appartement vlak bij de Strip, de uitgaansstraat van Albufeira, waar je dus van kroeg naar kroeg kunt lopen. Vanalles wat te vinden!! Ook zaten wij dicht bij t strand. Gelukkig allemaal zandstranden! Verder hebben wij toen nog n kroegentocht gehad door oud-Albufeira. Daar is ook echt super veel te vinden! Er moet echt wel iets leuks tussen zitten. En t zit allemaal dicht op elkaar, dus tis er wel wat druk, maar dr hangt n gezellig sfeertje!!
En ga je met n reisorganisatie of eigen iets?
  woensdag 9 maart 2005 @ 20:39:32 #62
69574 Arie-VLD
www.losopkos.tk
pi_25445196
Klinkt al weer fantastisch!! Kroegentochten, goeie sfeer.. helemaal GEWELDIG!!

Ik ga met reisorganisatie Jiba (heette voorheen Suntrex) en ben nog nooit met deze organisatie weggeweest, ben benieuwd, normaal ga ik altijd met Gogo Tours weg, waar ook me voorkeur bij lag maar ja....

Ohja ons appartement in Praia de Oura ligt dichtbij de Strip, is een wijk in Albufeira staat op de site van Jiba... wij zochten echt naar een appartement dichtbij de Strip, heb namelijk zulke goeie verhalen gehoord van andere die er al geweest zijn! Ben benieuwd
Ja toch!!
  donderdag 10 maart 2005 @ 19:38:19 #63
111383 ink
Op zoek naar een plaatje..
pi_25461120
Ik ben vorig jaar wel met de Gogo geweest. 3e jaar alweer, en weer goed bevallen!! In wel appartement zit je? En kun je ook leuke excursies gaan doen? Of ga je daar niet voor??
  donderdag 17 maart 2005 @ 18:28:15 #64
69574 Arie-VLD
www.losopkos.tk
pi_25548329
Ik ga naar Appartementen Dom Pancho, omdat ik had gezien dat het op verschillende site's goed beordeeld werd. Verder weet ik niet of er excursies zijn geregeld, het is geen jongeren organisatie zoals Gogo.. dus misschien zelfs geen kroegentocht, maar dan probeer ik me wel bij Gogo in te schrijven ofzo.
Maar we zien het wel van de zomer!
Ja toch!!
pi_26027970
zit er ook aan te denken om naar albufeira te gaan.. alleen vraag ik me af of je jezelf er makkelijk kunt verplaatsen. dwz: is er enige vorm van OV, rijden er veel taxi's (en zo ja, hoe duur gemiddeld?). Daarnaast wil ik missch een auto huren voor een paar dagen. Alleen ben ik pas 20. wel heb ik mn rijbewijs langer dan een jaar...
pi_26028126
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:19 schreef Dr.E het volgende:
zit er ook aan te denken om naar albufeira te gaan.. alleen vraag ik me af of je jezelf er makkelijk kunt verplaatsen. dwz: is er enige vorm van OV, rijden er veel taxi's (en zo ja, hoe duur gemiddeld?). Daarnaast wil ik missch een auto huren voor een paar dagen. Alleen ben ik pas 20. wel heb ik mn rijbewijs langer dan een jaar...
Bij veel (al dan niet alle) autoverhuur maatschappijen moet je minimaal 21 jaar zijn (+ minimaal 1 jaar (soms 2) in het bezit zijn van je rijbewijs)
amokaapjeeh O+
pi_26028189
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 18:28 schreef Arie-VLD het volgende:
Ik ga naar Appartementen Dom Pancho, omdat ik had gezien dat het op verschillende site's goed beordeeld werd. Verder weet ik niet of er excursies zijn geregeld, het is geen jongeren organisatie zoals Gogo.. dus misschien zelfs geen kroegentocht, maar dan probeer ik me wel bij Gogo in te schrijven ofzo.
Maar we zien het wel van de zomer!
Met Jiba (Suntrex) kan je ook allerlei excursies en kroegtochten etc. doen hoor .
amokaapjeeh O+
  woensdag 6 april 2005 @ 20:17:19 #68
69574 Arie-VLD
www.losopkos.tk
pi_26032009
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:29 schreef Coconut het volgende:

[..]

Met Jiba (Suntrex) kan je ook allerlei excursies en kroegtochten etc. doen hoor .
JA!?
Dat zou relaxed zijn. Ben jij er wel is mee weggeweest dan? En beviel het?
Ohja wat kosten taxi's in Albufeira? Want ik heb gehoord dat het oude centrum zeker de moeite is om te bezoeken
Ja toch!!
pi_26032463
quote:
Op woensdag 6 april 2005 20:17 schreef Arie-VLD het volgende:
JA!?
Dat zou relaxed zijn. Ben jij er wel is mee weggeweest dan? En beviel het?
Ohja wat kosten taxi's in Albufeira? Want ik heb gehoord dat het oude centrum zeker de moeite is om te bezoeken
Ik ben afgelopen zomer met Suntrex naar Kreta geweest. Gewoon Nederlandse reisleiding en ze hadden best een groot aanbod aan excursies, kroegentochten en andere activiteiten. Ik heb echter nergens aan meegedaan omdat het voor mij puur een uitrust vakantie was, maar ik hoorde van anderen dat het allemaal erg leuk was .
amokaapjeeh O+
pi_26040036
Ik ben vorig jaar geweest en ik vond het een kutplaats met al die Engelsen!
We zijn special pas de laatste week van augustus gegaan zodat het niet zo druk zou zijn overal maar viel uiteindelijk dus toch nog tegen.
Als je ergens uit eten gaat is het vette gore troep (elke dag uit eten geweest) of denk je bij een verse pizzaria te eten, is het een afbakpizza
Hotel was wel goed, airco in het appartement, op de begane grond dus deurtje open en zwembad in pleuren. Als je er bent kijk dan ook naar een Safaritocht, dan zie je tenminste nog wat van de natuur waar je anders niet zou komen; was mijn topdag.

Dit jaar ga ik 3 weken op Fiji hangen; zullen niet veel irritante toeristen uithangen...
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_27332023
quote:
Op woensdag 6 april 2005 20:17 schreef Arie-VLD het volgende:

[..]

JA!?
Dat zou relaxed zijn. Ben jij er wel is mee weggeweest dan? En beviel het?
Ohja wat kosten taxi's in Albufeira? Want ik heb gehoord dat het oude centrum zeker de moeite is om te bezoeken
[offtopic]Hey Arie nog 2 maandjes....we moeten binnenkort betalen he[/offtoppic]

heeft er iemand nog een foto van the strip, ben benieuwd hoe het eruitziet schijnt niet echt super te zijn met al dat neonlicht......
Not that we needed all that for the trip, but once you get into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can.
pi_27344562
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 10:41 schreef Mighty_Mike het volgende:

heeft er iemand nog een foto van the strip, ben benieuwd hoe het eruitziet schijnt niet echt super te zijn met al dat neonlicht......
HAHAHAHAHA, nee, ziet er idd helemaal niet uit. Het is een straat waar eenrichtingsverkeer is en dan 2 smalle stoepen met aan beide kanten vreettenten (meeste zijn nog goor ook) en veel reclame + proppers voor die tenten.
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_27364788
Hallo,
Ik ben in o.a. Portimao, Lagos en Sagres geweest. Algarve is heel mooi om gezien te hebben, maar als je een echte strandvakantie zoekt, is daar niet het het beste denk ik.
Heb nog een verhaaltje over Portugal (en Algarve) ervaring opgeschreven:
Portugal, komt u maarrrrr met uw informatie

[ Bericht 1% gewijzigd door Broddelaar op 26-05-2005 09:28:20 ]
  woensdag 22 juni 2005 @ 11:20:10 #74
69574 Arie-VLD
www.losopkos.tk
pi_28127564
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 10:41 schreef Mighty_Mike het volgende:

[..]

[offtopic]Hey Arie nog 2 maandjes....we moeten binnenkort betalen he[/offtoppic]

heeft er iemand nog een foto van the strip, ben benieuwd hoe het eruitziet schijnt niet echt super te zijn met al dat neonlicht......
Idd binnekort gaan we ff Albufeira op z'n kop zetten!! Nu ongeveer nog 1,5 maand en de betaling is gelukkig ook al gedaan!! Zijn er nog mensen die wat foto's of verhalen van de strip hebben, en hoe is het oude centrum van Albufeira? Kan je daar ook gezellig stappuh??
Ja toch!!
pi_28146273
Ik ga aanstaande vrijdag de 24 naar De algarve, een vriend van me is er eind 2004 naartoe geëmigreerd. landen op Faro en dan wordt ik daar ergens opgehaald en rijden we naar Aljezur. ligt schuin boven Lagos. tis voor mij helemaal nieuw. nog nooit in Portugal geweest. dus ik laat me verassen.
We've all been changed in what we were
pi_28182270
Ik was vorig jaar met Suntrex (nu dus Jiba) naar Albufeira. Wij zaten in hotel Quinta da Belavista, tussen het oude centrum en de strip in, ongeveer 10 minuten lopen naar het oude centrum, de strip was iets verder weg. Ik ben 1 keer naar de strip geweest maar vond daar echt weinig aan, alleen maar dronken Engelsen. Het oude centrum daarintegen was veel gezelliger
Er rijdt trouwens een soort toeristentreintje rond tussen de strip en het oude centrum, kan je voor een paar euro mee, werkte best goed vond ik.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_28302962
Zijn er daar op het strand strandtenten met met harde muziek ligbedjes en obers die je bier komen brengen. :-)

Ik zie op de foto's alleen lege stranden enzo...
Not that we needed all that for the trip, but once you get into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can.
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:27:29 #78
69574 Arie-VLD
www.losopkos.tk
pi_28335995
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:23 schreef Mighty_Mike het volgende:
Zijn er daar op het strand strandtenten met met harde muziek ligbedjes en obers die je bier komen brengen. :-)

Ik zie op de foto's alleen lege stranden enzo...
Ja idd, zijn er strandtenten daaro??
Ja toch!!
  woensdag 29 juni 2005 @ 18:26:50 #79
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_28346706
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:27 schreef Arie-VLD het volgende:

[..]

Ja idd, zijn er strandtenten daaro??
Niet gezien toen ik er vorig jaar lag. Misschien dit jaar wel.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  zondag 3 juli 2005 @ 00:03:27 #80
30231 Trancemaster
*vakantie nodig heeft!
pi_28430930
Ik ga ook 5 augustus... Ben erg benieuwd..

Ik las hier iets over Locomia, site is sinds 2003 niet meer geupdate, dus die zit dicht?

Alle info welkom nog mbt uitgaan e.d.

Ik zit in appartement Alagoamar, misschien iemand daar bekend mee?
The whole thing is based on respect, respect to the music respect to the djs respect to the crowd We have to remain in constant contact but look around yourself No one's style is better than the other no one's style is trueer than the other It's all Music
pi_28740911
niemand die nog wat ervaringen uit wil wisselen....... nog 3 weekies
Not that we needed all that for the trip, but once you get into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can.
  woensdag 13 juli 2005 @ 22:23:20 #82
111383 ink
Op zoek naar een plaatje..
pi_28783555
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:18 schreef Mighty_Mike het volgende:
niemand die nog wat ervaringen uit wil wisselen....... nog 3 weekies
Ik ben vorig jaar geweest met 3 vriendinnen. En we hebben t erg leuk gehad! Wat wil je allemaal nog weten?
pi_28783969
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:18 schreef Mighty_Mike het volgende:
niemand die nog wat ervaringen uit wil wisselen....... nog 3 weekies
Oja, je wou iets weten over de strandtenten daar ik ben alleen in Albufeira naar het strand geweest, het strand bij het oude centrum waar ik ging was geen bediening op het strand maar wel wat tereasjes waar je wat kon halen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:33:24 #84
104871 remlof
Europees federalist
pi_28805456
Op Oura Beach in Albufeira is wel iets van een strandtent (The Strip helemaal uitlopen en dan over het strand naar links), ik heb daar iig begin april overdag heel gezellig gezeten. Weet echter niet of ze 's avonds open zijn, zal es checken als in in augustus (misschien) weer ga.
pi_29193509
Nog 4 dagen en dan richting albufeira, ik vertrek alleen om een kuttijd, 15:30 dat verzin je toch niet
Not that we needed all that for the trip, but once you get into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can.
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:15:54 #86
69574 Arie-VLD
www.losopkos.tk
pi_29201171
15.30 is idd een kuttijd, al kunnen we nu waarschijnlijk wel gelijk inchecken!! Maar ach, we kunnen 's avonds/'s nachts wel gelijk ff de gemiste dag inhalen joh
Ja toch!!
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:50:00 #87
104871 remlof
Europees federalist
pi_29204342
ach joh dan ben je daar om 17:30 lokale tijd ofzo, effe een happie eten en dan de kroeg in, best relaxed toch?
pi_29204952
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:50 schreef remlof het volgende:
ach joh dan ben je daar om 17:30 lokale tijd ofzo, effe een happie eten en dan de kroeg in, best relaxed toch?
klopt,... ff me koffers in het apartement pletteren, restaurantje zoeken en daarna de strip op
Not that we needed all that for the trip, but once you get into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can.
  donderdag 28 juli 2005 @ 23:55:04 #89
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_29218908
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 16:09 schreef Mighty_Mike het volgende:

[..]

klopt,... ff me koffers in het apartement pletteren, restaurantje zoeken en daarna de strip op
De strip

Het oude centrum vond ik vele malen gezelliger
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_29221029
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 23:55 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

De strip

Het oude centrum vond ik vele malen gezelliger
idd

Ik ben 1 avond naar de Strip geweest, best lekker gegeten en nog wat gedronken in een cafeetje daar maar het oude centrum heeft net zo goed leuke cafeetjes en veeeeel meer gezellige restaurantjes!
En al die walchelijke lichtreclames in de Strip, gewoon afschrikwekkend! Het oude centrum is echt zo'n gezellig centrum met smalle straatjes vol leuke restaurantjes en een leuk pleintje
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_29878523
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 01:13 schreef Vava het volgende:

[..]

idd

Ik ben 1 avond naar de Strip geweest, best lekker gegeten en nog wat gedronken in een cafeetje daar maar het oude centrum heeft net zo goed leuke cafeetjes en veeeeel meer gezellige restaurantjes!
En al die walchelijke lichtreclames in de Strip, gewoon afschrikwekkend! Het oude centrum is echt zo'n gezellig centrum met smalle straatjes vol leuke restaurantjes en een leuk pleintje
idd twas leuk maar ik denk dat het volgend jaar weer Kos word
Not that we needed all that for the trip, but once you get into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can.
pi_34905456
Ik wil as zomereen villa gaan huren in Lagos. Ik zag al dat dit best wel een stukje van Albufeire afligt. Ik wil best wel 1 a2x goed uitgaan. Kan dit ook in Lagos of moet ik dan toch naar Albufeira? En is het goed te doen naar Albufeira per auto of op andere manieren?
pi_38686107
Wij hebben gister ook geboekt voor 8 dagen Albufeira, in appertementen complex Varandas de Albufeira, ziet er op de plaatjes er mooi uit
weet iemand toevallig of je ook scooters kan huren? verledenjaar op KOS ook gedaan en dat beviel perfect.
pi_47723765
Nou, KICK!!

Komende zomer gaan wij naar albufera. Nu willen we een appartement voor 2 weken huren. Maar dan ook echt alleen een appartement! Iemand hier een goed adresje voor?
pi_48226962
Vorig jaar met Jiba in Hotel Vegas gezeten. Midden in het oude centrum boven een bar. Stand en cafe's waren daardoor prima bereikbaar en de herrie krijg je gratis. Disco-barren draaien door tot een uurtje of 5 a 6 en je dreunde letterlijk je nest uit. Zou zelf iets buiten oude centrum gaan zitten. Alles zit toch allemaal redelijk dichtbij en taxi's zijn betaalbaar. Vond het een standaard badplaats met te veel Britten en een heel klein stukje (begaanbaar!) strand. Je ligt redelijk hutje aan mutje. Je kunt wel geisoleerd verderop gaan liggen maar dan moet je rekening houden met die eb en vloed regel. Nedrelands stel dat daar boottochten deed vond het in september nog rustig. En toen zaten wij er. Kortom: geen Salou, maar voor de rust moet je hier niet zijn.
pi_48347589
Nee, maar is het goedkoop? was kost bier daar? uit eten?
pi_48351527
Eten in het centrum is gemiddeld net zo duur als in Nederland. Reken op 20-30 euro restaurant. Pizzaboer 3 a 4 euro. Als je de berg oploopt en iets buiten het centrum zoekt kun je leuk eten voor 10 euro. Prijzen bier zijn net als hier. 2 euro per glas gemiddeld. Alleen taxi's zijn goedkoper voor een paar euro kros je naar de stip in Praia de Oura.
  zondag 15 april 2007 @ 16:51:32 #98
104871 remlof
Europees federalist
pi_48351573
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:27 schreef Stienn het volgende:
Nee, maar is het goedkoop? was kost bier daar? uit eten?
Ik ken een tent buiten het centrum van Albufeira waar het goed eten is voor 15 euro de man, inclusief drank en dessert. Ben de naam effe kwijt, maar er zijn vast wel meer van dat soort (niet toeristische) tenten.

edit: op de strip of in de oude stad kost een groot bier ongeveer 3 a 3,50 euro.
pi_49067668
Ik ga in juli, 10 dagen in 't oude centrum van Albufeira
pi_49067705
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:24 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Vorig jaar met Jiba in Hotel Vegas gezeten. Midden in het oude centrum boven een bar. Stand en cafe's waren daardoor prima bereikbaar en de herrie krijg je gratis. Disco-barren draaien door tot een uurtje of 5 a 6 en je dreunde letterlijk je nest uit. Zou zelf iets buiten oude centrum gaan zitten. Alles zit toch allemaal redelijk dichtbij en taxi's zijn betaalbaar. Vond het een standaard badplaats met te veel Britten en een heel klein stukje (begaanbaar!) strand. Je ligt redelijk hutje aan mutje. Je kunt wel geisoleerd verderop gaan liggen maar dan moet je rekening houden met die eb en vloed regel. Nedrelands stel dat daar boottochten deed vond het in september nog rustig. En toen zaten wij er. Kortom: geen Salou, maar voor de rust moet je hier niet zijn.
O oeps ik ga naar Hote Vegas
pi_49190421
Ben vorig jaar met Sunweb naar Vila Cristina geweest in Praia da Oura (oude centrum Albufeira). Echt een aanrader! Super groot appartement (voor 5 personen 3 slaapkamers, 2 badkamers, nog een toilet, 2 verdiepingen, keuken, woonkamer). Niet heel sjiek, gewoon leuk voor nog geen 250 euro pp! Als je op je terras zit te ontbijten loopt de schoonmaakster naar binnen om je bed op te maken, ideaal! Mooi zwembadje erbij met ligstoelen voor in totaal een stuk of 6 huisjes.
Heel dicht bij de Strip, maar bij het appartement is het wel rustig. Strip is heel gezellig, goed en goedkoop eten. Strand is iets verder lopen, maar wel heel mooi! Taxi is ook goedkoop, voor 3 euro ben je zo 15 kilometer verderop....
pi_49375823
Ik ga in julie 12 dagen met Sudtours naar Appartementen Rainha. 250 Meter van het strand en 500 meter van het oude centrum. Iemand ervaring met deze appartementen? En hebben jullie nog tips voor leuke excursies en restaurantjes daar in de buurt?
pi_49721745
Zijn er hier ook portugezen die naar albufeira en omgeving zijn geweest, ik ben voornamelijk geinteresseerd of je er ook gewoon fatsoenlijk portugees kan eten (dus geen engelse voer en ook geen toeristische prijzen) en ook tips voor waar je als tuga het beste uit kan gaan (clubs, bars, etc., ook het liefst zonder engelsen en dergelijke dus), alvast bedankt
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:02:47 #104
30535 JohanC
Maar das logisch
pi_49731149
Ik ga ook in juli 2 weken naar albufeira. Zit volgens jiba tussen het oude centrum en de strip in.
Wat ik nog nergens terug vind is hoe de discotheken zijn en hoeveel er zijn? 2? 6? 22?
hoor het graag
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:02:03 #105
30535 JohanC
Maar das logisch
pi_50192370
Is er dan niemand die mij dit kan vertellen?
pi_50209874
Geen idee ik ga ook naar t oude centrum
pi_50219499
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:02 schreef JohanC het volgende:
Ik ga ook in juli 2 weken naar albufeira. Zit volgens jiba tussen het oude centrum en de strip in.
Wat ik nog nergens terug vind is hoe de discotheken zijn en hoeveel er zijn? 2? 6? 22?
hoor het graag
Zit je toevallig in deze apartementen? Van discotheken in Albufeira weet ik niks, ik heb er alleen een gezien van een afstandje, die lag ver buiten Albufeira. Maar in het oude centrum en aan de Strip zitten wel verschillende barretjes enz...
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_50231484
Volgens mij zit mijn hotel BOVEN een discotheek
whaha maar ja ik zie 't wel
pi_50283170
ik heb maar besloten om een appartement te nemen in praia da oura vanaf de 22ste deze maand, ik zie er naar uit... ik ga ook nog naar lisboa en hopelijk naar nazaré, iemand anders die ook in die tijd gaat?
  woensdag 20 juni 2007 @ 11:30:21 #110
30535 JohanC
Maar das logisch
pi_50646596
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 22:48 schreef Vava het volgende:

[..]

Zit je toevallig in deze apartementen? Van discotheken in Albufeira weet ik niks, ik heb er alleen een gezien van een afstandje, die lag ver buiten Albufeira. Maar in het oude centrum en aan de Strip zitten wel verschillende barretjes enz...
nee ik zit niet in dit appartement.
Niemand die mij dit kan vertellen.

Juli komt steeds dichterbij
pi_50919717
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 11:30 schreef JohanC het volgende:

[..]

nee ik zit niet in dit appartement.
Niemand die mij dit kan vertellen.

Juli komt steeds dichterbij
Ik ben zelf nog niet geweest maar ik heb alvast wat research gedaan!

Een link: http://www.allgarve.biz/nightlife/nightclubs-main.html
Ik heb begrepen dat Kadoc en Kiss wel de meeste populaire disco's zijn!

Succes, J.

Overigens ga ik pas 9 tot 19 juli.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jubei op 28-06-2007 00:45:25 ]
pi_50920271
Die ene discotheek die ik gezien heb toen ik daar was was Kadoc volgens mij, de naam komt me in elk geval bekend voor. Ik hoorde toen van verschillende mensen dat dat een erg populaire discotheek was.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_50930988
kun je als vegetarier ook uit de voeten in portugal/ albufeira?
  donderdag 28 juni 2007 @ 14:51:19 #114
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_50938832
Ik vertrek a.s. maandag voor 12 dagen naar Praia Da Oura. Heb er zin aan
Ik ben van pindavlees
pi_50942349
zijn er geen boekjes over hotspots ?
pi_50969725
@bacoman
Wat voor vegi ben je? Als je wel vis eet en geen vlees, dan kom je zeker aan je trekken! Van horen zeggen, hebben ze veel (verse) vis op het menu! Anders maar een potje pindakaas meenemen

@Principessa
Dat zal wel handig zijn! Deze site komt redelijk in de buurt:
http://www.allgarve.biz/index-en.html

Mocht iemand een betere of andere leuke site weten, deel het met ons
pi_50971984
Denk niet dat je mij in een hoekje tegen komt ! Mij iets te veel feestcafe. Geef mij maar lekkere (funky/latin) house of 70's/80's. Ik denk dat ik voornamelijk in 't oude stad of een discotheek ben te vinden.

Ik ga overigens een vriend opzoeken die nu werkzaam is in Albufeira. Hij werkt in 't oude centrum bij 't Rock Cafe. Is ook niet echt mijn ding, maar ga zeker wel ff kijken.
pi_50990248
mijn vriendin is maximaal vega dus ook geen vis, dat wordt dus lastig?
pi_50991612
@Bacoman

Ik kwam deze conversatie tegen op een Engels forum:
================================================================================
Could anybody help with some advice of restaurants with good vegetarian options on the menus in Albufeira. My better half is Vegi so a any restaurants offering a good option of vegi meals whilst I can enjoy the rest of the menu would be very helpful.

Thanks in advance
Paul

giraffe
Passing By


PostPosted: Sat May 19, 2007 8:50 am Post subject: Reply with quote
Hi Paul,

I don't know from experience, but I've heard that Bank in the main square is good for veggie food. Although the choice on menus is generally not very good, it's always worth asking the waiter and certainly in the better restaurants they will sometimes cook something to order.

Have a great holiday!
================================================================================

Grappig lijkt verdacht veel op jou situatie!
pi_50994288
ja idd dezelfde situatie als mij, wel grappig. maar weinig vegetarisch eten dus, nou ja daar komt ze dan wel achter. Als ik het nu al zeg verpest t de vakantie pret.


bedankt iig jubei
  dinsdag 3 juli 2007 @ 10:50:42 #122
22273 Dizer
Save the beard!
pi_51086309
>> tijdelijk naar ZOM in overleg met TRV mods
Friends don't let friends remain beardless...
pi_51259607
tvp 4 augustus ga ik met 2 vriendinnen richting albufeira.. ben benieuwd
hoop dat het niet allemaal 18 jaar oude salousletten zijn daar
  zaterdag 14 juli 2007 @ 16:17:52 #124
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_51463178
Ben net terug, was wel geinig. 12 dagen is meer dan genoeg....
Ik ben van pindavlees
pi_51657732
wat zijn leuke kroegen daar??
pi_51727329
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:19 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Volgens mij zit mijn hotel BOVEN een discotheek
whaha maar ja ik zie 't wel
Ben je al geweest? Wij zaten in Cerra Branco een paar jaar geleden, maar ook daar kon je de Neil Diamond look al like die tegenover Vegas speelde nog erg goed horen

Jij zit in dat hotel waarvan ik toen dacht :"je zal hier maar zitten"

Ik hoop dat je een leuke vakantie hebt gehad!!
Zolang er was is, is er leven.
pi_51728372
Ik ben al terug Het was echt vet leuk en 10x zo groot als ik dacht

Ik vond leuk (in 't oude gedeelte)

- Twist (4 cocktails 12 euro met gogo pasje)
- Bloopers
- Tegen over Bloopers Portugese "disco"

En die kiss (nieuwe gedeelte) was op zich wel grappig maar wel duur en ben meer van de kleinere kroegjes.. en Liberto's was ook leuk, wel sjiek... iig geen feest schuur..
en was ook nog even in wild&co maar dat vond ik niet zo met die enge danseressen en oude mannetjes
pi_51731966
Mooi man
Zolang er was is, is er leven.
pi_51759270
hoe oud is de gem leeftijd??
pi_52025948
ok heel belangrijk voor de mensen die nog gaan en een leuke man spotten in de kroeg:
quando a gente vai finalmente se beijar ?
  zondag 2 september 2007 @ 22:15:03 #131
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52902786
En terug naar TRV
Friends don't let friends remain beardless...
pi_52972853
Ben er ook geweest

2 dagen
  donderdag 6 september 2007 @ 00:20:31 #133
104871 remlof
Europees federalist
pi_52972947
Ik ga aanstaande maandag naar Albufeira voor 8 dagen. Nog effe wat zon pakken voordat de herfst echt begint
  zaterdag 15 september 2007 @ 04:08:59 #134
104871 remlof
Europees federalist
pi_53190797
Het is nog best druk zelfs!
pi_64452135
UP !

Weer eens aan het kijken om met enkele maten op reis te gaan komende zomer.
Wij zijn wel allemaal tussen de 22 en 26 jaar jong, dus Lloret de Mar-toestanden hoeven we niet meer en zeker geen gemiddelde leeftijd van 17 jaar.
Maar toch willen we wél een plaats waar je 's avonds goed kunt uitgaan zonder dat het daarom een massatoestand a la Lloret de mar wordt. Zo zaten we id zomer van 2007 in Budva, Montenegro, wat een ideale combinatie was van rust, cultuur en uitgaan (en heel weinig West-Europeaanse toeristen).

Andere (fuif)bestemmingen die ik al gedaan heb ih verleden zijn Mallorca, Bodrum, Chersonissos en Sunny Beach (Bulgarije) (2x), dus wil wel eens iets anders. We worden per slot van rekening al een dagje ouder hé

Kortom, Albufeira/Algarve lijkt me wel wat ? Lijkt me een ideale combinatie van uitgaan, natuur & cultuur en rusten. Kan iemand dit bevestigen en wat meer uitleg geven ? Thanks !
pi_64507785
Ik ben er vorig jaar met mijn vriendin geweest, maar ik denk als je echt voor het uitgaansleven gaat dat je beter ergens anders heen kan. In Albufeira heb je eigenlijk alleen de strip en het grootste deel van wat daar zit is bar/kroeg. Echte discotheken zijn er niet heel veel.
pi_64511787
Ik ben er afgelopen voorjaar geweest. Op zich wel leuk. Veel bars en inderdaad weinig discotheken.
Rustig op een terrasje zitten kan je er niet. Je hebt constant van die irritante verkopers aan je tafel staan en de proppers bij de restaurants vond ik ook erg irritant. Rock-cafe vond ik wel leuk. Daar trad elke avond een goede band op.
pi_64515543
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:42 schreef Bryan181 het volgende:
Ik ben er vorig jaar met mijn vriendin geweest, maar ik denk als je echt voor het uitgaansleven gaat dat je beter ergens anders heen kan. In Albufeira heb je eigenlijk alleen de strip en het grootste deel van wat daar zit is bar/kroeg. Echte discotheken zijn er niet heel veel.
van die megadiscotheken dat hoeft eigenlijk niet hoor. Wij vinden van die danscafeetjes/clubs soms nog leuker eigenlijk. Zijn die er of zijn het echt bars waar je op je gemakje iets kan drinken maar waar er niet echt feestjes zijn?
pi_64526211
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 23:13 schreef BramKVO het volgende:

[..]

van die megadiscotheken dat hoeft eigenlijk niet hoor. Wij vinden van die danscafeetjes/clubs soms nog leuker eigenlijk. Zijn die er of zijn het echt bars waar je op je gemakje iets kan drinken maar waar er niet echt feestjes zijn?
Ja dan zijn het over het algemeen bars, waar niet echt feesten zijn. Het is ook best klein je ben er redelijk snel uitgekeken. Appartement Alfagar is wel top trouwens, mocht je ook nog een appartement zoeken.
pi_71577477
Ga er volgende week naar Albufeira heen
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_71662068
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:14 schreef MaxC het volgende:
Ga er volgende week naar Albufeira heen
ik ook, maandag
pi_71788792
Ben net een weekje terug van Albufeira.
Was weer genieten
pi_71915484
vrijdag terug gekomen... Was top had ik niet verwacht...
Ajax, That '70s Show, Arsenal
pi_72043262
Ook net terug, erg leuke tijd gehad

We zaten in appartement Aurosol, vlakbij the strip, was prima te doen. Balkon met uitzicht over zee(echt vakantiegevoel, met je vrienden op het balkon met een biertje en over zee uit te kijken )
Daarnaast ook nog een Jeepsafari gedaan en wezen duiken(echte aanraders) ook nog naar Water & Splash geweest maar was echt te druk.

Het eten en uitgaan vond ik wat minder, je hebt een paar lekkere restaurants maar het is bijna allemaal hetzelfde. Neon lichten met Steak House/Pizza/Kebab. Bij het uitgaan paar leuke kroegen geweest, Celebrations, Bloopers en nog een paar maar Kiss was vreselijk(alleen maar keiharde Dance, helemaal niks anders) en avond Kaduc was ook een complete mislukking. Mooiste disco die ik ooit gezien heb maar ook hier constant veel te harde dance-muziek en niks anders. Ik hou gewoon van wat afwisseling in de muziek en dan moet je absoluut niet hier zijn.

Verder hele toffe vakantie gehad
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_72063051
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 16:01 schreef MaxC het volgende:
Het eten en uitgaan vond ik wat minder
Ben dus niet de enige die er zo over denkt. Hoor eigenlijk alleen maar positieve verhalen over bovengenoemde, maar het stelde mij een beetje teleur.
  dinsdag 15 september 2009 @ 23:42:15 #146
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_72788587
Terug Vind Vakantie.
Ben me in Albufeira aan het verdiepen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_73786890
Afgelopen week in Albufeira geweest. Geweldig weer, strakblauwe lucht en 28 graden, zelfs de locals waren er verbaasd over
The Strip is niet veel, het oude centrum heel gezellig, net als het nabij gelegen Olhos dÁqua (met een geweldig strandrestaurant tussen de rotsen, Passaro Azul). Er is écht goed te eten in en rond Albufeira, voor een niet al te gekke prijs. En bier en wijn zijn ook al zo goedkoop. En binnen Albufeira de taxi ook.
Kortom: een zeer geslaagde vakantie
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_73834642
Ik ben in het voor seizoen een weekje geweest.. Wij zaten in praia de oura. 5 min van het strand 10 min van de strip..

Wij hebben een Portugees restaurant gevonden met alleen maar locals..
je kon kiezen.. vlees of vis.. bij vlees kreeg je soort van biefstuk. Bij vis kreeg je een leeg bord, een bakje met piepers en een salade.. En dan kwamen de ober langs met allerlei gegrilde vissen. Zalm, kabeljauw zeebaars, zwaardvis, sardientjes, tong,ALLES!

onbeperkt voor 13 euro de man

HEEEEERLIJK
Be brave. Be kind.
pi_77569025
iemand nog meer ervaringen?

Mijn vrienden willen hier namelijk naar toe maar ik heb nog zo mijn bedenkingen!
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_77574564
Dat zijn de leukste/ beste restaurantjes waar de locals zitten.
pi_80243547
Dinnetje en ik gaan eind mei een weekje naar Albufeira. Is het dan al erg druk? We zijn niet zo van de Salou-toestanden, maar een beetje uitgaan slaan we zeker niet af. Dus het zou leuk zijn als er in mei al wat te doen is op dat gebied.
pi_81869782
Ha, dit topci is dus al gekickt. Ik ga ook naar Albfeira over twee weken, trouwerij achtige toestanden. Iemand goede tips voor mooie uitgaansgelegenheden, uit eten etc.?

  dinsdag 25 mei 2010 @ 14:38:17 #153
104871 remlof
Europees federalist
pi_81870110
Vermijd The Strip als je ouder dan 20 bent

Ik ga volgende week ook weer even naar Albufeira.
pi_81870343
Ben 23, maar ben wel van plan om te beesten. Af en toe dan. Je bent er vaker geweest remlof? Ik zit trouwens in Forte de Vale. Ken je de locatie?
  dinsdag 25 mei 2010 @ 15:07:47 #155
104871 remlof
Europees federalist
pi_81871279
Nope, de locatie ken ik niet maar ik ben vaker in Albufeira geweest. Als je wil beesten moet je vooral op The Strip zijn, the Old Town is wat relaxter.
pi_82016055
Zo, we zijn weer terug. Uitstekende vakantie gehad. Even een ordinair lijstje:

+ mooie stranden, vooral bij Portimao;
+ omgeving was mooier dan ik had verwacht. Met een auto zit je zo in het groene berglandschap
+ Strip viel me nog wel mee, paar leuke avonden gehad;
+ veel happy hours, en omdat het nog laagseizoen was duurden die happy hours soms de hele avond;
+ Portugezen lijken me geschikte lui;
+ tegen mijn verwachting in was het nachtleven in het oude gedeelte erg levendig.

- Het is nog verdomd lastig om een fatsoenlijk restaurant te vinden, de meesten bieden alleen de standaard troep (hamburgers, curry, patat en kip). Weinig authentieke restaurants gezien;
- 'Old town' was niet zo sfeervol als ik had verwacht. Toch vooral veel souvenirwinkeltjes en bars met sportwedstrijden;
- Veel Nederlanders, al stoor ik me daar niet zo meer aan sinds ik niet meer in NL woon;
- Veel Engelsen met bierbuiken en tattoo's;
- Weinig Portugees aan Albufeira: zelfs de souvenirwinkeltjes verkopen voornamelijk eenheidsworst zoals Michael Jackson T-shirts;
- Toch nog best wel prijzig buiten de happy hours.

Samengevat viel het me niet tegen, al vond ik Albufeira weinig uitstraling hebben. Je kunt je zeker vermaken in het nachtleven, en voor mensen die meer van de omgeving willen zien zijn er voldoende mogelijkheden.
pi_82147553
Vorig jaar in Albufeira geweest.

Inderdaad veel engelsen die vroeg op de dag met sportwedstrijden naar cafe's worden gelokt en stevig drinken.

Ik zat in Turial Park in Old Town, super mooie locatie (naast de grote roltrappen) dicht bij het strand en centrum. 's Nachts viel het lawaai ook mee.

De omgeving is ook mooi en uitstapjes zijn betaalbaar. Dit geldt ook voor de taxi's die je voor weinig de hele stad door rijden.

Albufeira is zeker een aanrader voor mensen die niet houden van massale drukte, maar gezellige drukte. Het is ook fijn dat je in Albufeira nog het verschil kunt merken tussen dag en nacht, in tegenstelling tot Salou
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:14:06 #158
188012 Breach
Is Goed
pi_83716485
Nog mensen met last-moment tips? Vooral namen van toffe restaurantjes zouden handig zijn
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:32:54 #159
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_84349140
Meldt!

Gaan 8 augustus die kant op! Ben erg benieuwd, eerste keer op vakantie met broertje(13), broertje(16), broer(22), vriendin van broer(23), paps(49) en vriendlief(22), ben zelf 20. Hebben de luxe genomen met z'n allen een villa met privezwembad en een huurauto te nemen.
Ben op zoek naar aanraders qua restaurants en leuke dingen die je kunt ondernemen. Waar moet je nou echt eten als je in albufeira bent?
Zijn die waterparken een beetje leuk? (splash and slide en aquapark)

We hebben een huurauto dus wat zijn zou echte aanraders om buiten Albufeira te doen? Unieke mooie strandjes, gezellige dorpjes, dingen te doen in de buurt?

Begin wel zin te krijgen, ben wel benieuwd hoe het gaat met z'n allen.
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:02:56 #160
8474 Porto
Fok it..!
pi_84397125
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:32 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Meldt!
Ben op zoek naar aanraders qua restaurants en leuke dingen die je kunt ondernemen. Waar moet je nou echt eten als je in albufeira bent?
Uhmm NIET, allemaal toeristische dure rommel.
Als je lekker wilt eten, pak dan de auto en probeer zo ver mogelijk van het strand een dorp/stad op te zoeken! daar kun je dan authentiek, lekker en goedkoop Portugees eten vinden.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:31:45 #161
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_84403110
.
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:14 schreef Breach het volgende:
Nog mensen met last-moment tips? Vooral namen van toffe restaurantjes zouden handig zijn
Beach restaurant Passaro Azul in Olhos d'Aqua.
(4 euro met de taxi vanaf de strip, of lopend)
let op! niet de snackbar, maar aan het strand. Net voorbij Club Med.
Geweldig uitzicht en eten in dit restaurant.

The Fisherman's Tavern in het oude centrum.
Geweldige kreeft! alle vis is daar geweldig.
Herkenbaar aan het grote aantal Portugezen/Spanjaarden dat daar eet

Casa Velha, http://members.virtualtourist.com/m/p/m/381ef5/
Laat je niet afschrikken door de buitenkant. Wij hebben hier geluncht, op aanraden van een collega. We waren de enige klanten en werden als Goden onthaald. De cataplana was hier geweldig. Mensen zeer dankbaar, hoop er ooit weer terug te komen.


Meer restaurants http://www.virtualtourist(...)-Albufeira-BR-1.html

[ Bericht 6% gewijzigd door Sanne op 23-07-2010 16:45:27 ]
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_84668641
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:32 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Meldt! *O*

Gaan 8 augustus die kant op! Ben erg benieuwd, eerste keer op vakantie met broertje(13), broertje(16), broer(22), vriendin van broer(23), paps(49) en vriendlief(22), ben zelf 20. Hebben de luxe genomen met z'n allen een villa met privezwembad en een huurauto te nemen.
Ben op zoek naar aanraders qua restaurants en leuke dingen die je kunt ondernemen. Waar moet je nou echt eten als je in albufeira bent?
Zijn die waterparken een beetje leuk? (splash and slide en aquapark)

We hebben een huurauto dus wat zijn zou echte aanraders om buiten Albufeira te doen? Unieke mooie strandjes, gezellige dorpjes, dingen te doen in de buurt?

Begin wel zin te krijgen, ben wel benieuwd hoe het gaat met z'n allen.
Splash and Slide zou ik overslaan. Duur, niet heel bijzonder en fucking druk. Echt een soort van Efteling maar dan met waterglijbanen.

Via Sunweb konden wij een Catamarantocht boeken, dat was dan wel weer een aanrader. Maar dat kun je zelf ook regelen in de Marina.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  zondag 22 augustus 2010 @ 00:14:55 #163
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_85558358
Zo, sinds maandag weer terug. Zal zo uitgebreid mogelijk verslag doen.

Reisgezelschap
Paps (49), grote broer (22), vriendin grote broer(23), broertje (16), broertje(14), vriendlief(22) en ikzelf (20).

Accomodatie
Reis geboekt bij Jiba, 'villa's in Albufeira' inclusief een huurauto. Huurauto leverde meteen al een probleem op bij het boeken. Je boekt namelijk een villa voor 7 personen en krijgt daar een 4/5-persoons fait puntootje bij. Paps meteen gebeld en geregeld dat er een busje klaar zou staan. Dit kostte enige moeite maar na een bijbetaling van 50 euro p.p. (350 euro in totaal dus!!) was het geregeld.
Na aankomst op het vliegveld in Faro werden we (na even zoeken) 'opgevangen' door Jibapersoneel. Een heel vliegtuig met Jiba-boekers die werden opgevangen door 3 reisleidsters... Efin, van haar een envelop gekregen en instructies wat betreft de huurauto. Die moesten we ophalen bij een bedrijfje(duister, leeg kantoorpand. Zou flink depri worden als ik daar 5 dagen in de week moest werken..). Uitleg gehad over de huurauto, sleutels mee en naar de auto. Na een korte inspectie getekend en op pad.
In de enveloppe van Jiba zat een routebeschrijving. Weet niet wie dat gemaakt heeft maar voor mensen die niet uit de buurt komen was het niet te begrijpen. We hebben de halve Algarve gezien voordat we op plek van bestemming waren. Later kwamen we erachter dat als we de goede route gereden hadden je al langs het villapark kwam maar nog 30 kilometer door moest rijden om de sleutel te halen. En vervolgens dus weer terug... Waarom? Geen idee, schijnen ze makkelijk te vinden ofzo.
Goed ontvangen door de beheerder, Jerome. Zeer vriendelijk, had antwoord op al onze vragen, reed met ons mee naar de villa om alles uit te leggen en was dag en nacht bereikbaar als er problemen waren. Hij was overigens niet de reisleider, de reisleid(st)er van Jiba hebben we na het vliegveld nooit meer gezien of gesproken, ook nooit een nummer van gehad.

Aangekomen bij de villa waren we erg blij. Villa lag gelegen op een villapark. Prima villa, 4 2-persoonkamers, 2 badkamers, een keuken met alles wat je nodig hebt (vriezer, broodrooster, waterkoker, magnetron, oven, vaatwasser, wasmachine etc.). Het was goed schoon, wel een beetje oud. Aan sommige dingen was goed te zien dat het tijd was voor vervanging. Maar goed, voor een 3,5 sterren villa konden we absoluut niet zeuren. Het feest was compleet toen we de tuin inliepen; groot (en schoon!) zwembad, mooi terras, veel gras, 8 ligbedden, een tuintafel met stoelen en een redelijke BBQ. Zwembad werd elke 2 dagen schoongemaakt en het chloor was van veraf te ruiken. Misschien iets te enthousiast maar beter dan niks.
Verder in de villa aanwezig: handdoeken, beddenlinnen. Van maandag t/m vrijdag dagelijkse verschonen van de handdoeken, beddenlinnen 2 keer in de week. Housekeeping zorgde doordeweeks dagelijks voor een schoon huis.

Ligging van de villa was ideaal. Recht tegenover was een winkeltje. De eigenaar weet duidelijk wat hollanders willen. Van vers brood, tot pindakaas, Gouda kaas, Nederlandse tijdschriften, shotglaasjes, zwembadopblaasmeuk, hij had het allemaal. Flinke prijzen voor de boodschappen betaald, maar dat weet je met een campingwinkel. We hadden het er graag voor over, je loopt de villa uit en binnen 5 minuten heb je je ontbrekende boodschap.
Villapark zelf lag op nog geen 5 minuten rijden van het centrum van Albufeira, tankstation in de buurt.

Bijna perfecte accommodatie, op een paar dingetjes na. In de tuin en in de keuken hadden we een flink mierenprobleem. Het aanrecht zat onder, een druppel cola en het zag zwart. Gelukkig in het winkeltje op dag 1 al anti-mierenpoeder kunnen kopen wat enigszins hielp. Het was niet super maar het was wat. Daarnaast ontdekten we op dag 6 een wespennest met killerwespen onder een steen naast de BBQ. Mijn broer trok de steen aan de kant en kon rennen voor z’n leven. Gelukkig verder niet zoveel last van gehad, nest met rust gelaten en soms nog een enkele wesp. Voor de rest geen insectenoverlast gehad, dat viel me echt mee. Had op z’n minst een paar beesten in de badkamer ofzo verwacht maar gelukkig niet gezien.
Overigens vanaf dag 5 wel ’s nachts kattenoverlast gehad. Dit omdat mijn dronken broer het nodig vond om restanten zalm en spare-ribs in het zwembad te gooien na de BBQ. Dat hadden de katten snel door. Gelukkig kwamen ze alleen ’s nachts dineren.
Nog een nadeel was het ontbreken van airco. Was gezegd dat het aanwezig was maar dat was verwarming(vraag me niet waarom aangezien het elke dag boven de 30 graden was). An sich niet erg aangezien we de hele dag op stap of buiten waren. Zwembad bood voldoende verkoeling.
Laatste minpunt was de spoeiers in de tuin. Na 12en stond de hele tuin onder water omdat de automatische sproeiers aangingen. Je was daardoor na die tijd gebonden aan het terras wat niet supergroot was voor 7 man.


Uitstapjes
We hebben een paar dagen in de villa doorgebracht, dat was prima vertoeven met het zwembad en de ligstoelen. Maar we hebben natuurlijk meer gedaan.
Een dagje naar Slide en Splash. Mijn hemel…. Wat een ***park! Had me er van tevoren wel op verheugd, zag er leuk uit op internet. Maar het was zoooooo druk. Parkeren alleen al was een hel. Een dagje Walibi in topdrukte of de Efteling is er niks bij. Een uur in de brandende zon voor een glijbaan was geen uitzondering. We hadden mazzel dat we de laatste parasols hadden om onder te liggen, anders brand je er weg. Vrijwel nergens schaduw en maar 1 bad om vrij in te zwemmen. Capaciteit is iets van 4000 man maar er waren er veel meer. Ook in de rij voor een klein, koud rotpizzaatje sta je al snel een uur. Dan krijg je prikloze cola erbij om het mee weg te spoelen. En dat allemaal voor een tientje. Echt een absolute afrader! Te druk, te duur en te weinig te beleven. We zijn er de hele dag geweest en hebben zo’n 5 glijbanen gehad.

Een uitstapje dat wel geslaagd was was met een bootje dolfijnen spotten in de zee. Met een 12-persoons speedbootje gingen we de zee op. Eerst dolfijnen spotten en daarna langs de grotten aan de kust. De grotten waren niet zo spectaculair, het waren meer inhammen waar je naar kon kijken dan dat je echt door een grot voer. Dolfijnen spotten was heel tof! Een flink aantal gezien, ondanks dat ze daar geen garantie op geven. 30 euro voor 2,5 uur was wel te doen. Langer zou teveel geweest zijn. Let op dat je op tijd boekt, in drukke periodes zitten ze al snel vol.

Verder kun je je prima vermaken in het oude centrum als je van shoppen houdt. Overal dezelfde meukwinkeltjes maar wel erg gezellig. Zeker ’s avonds is er veel te zien bij diverse straatartiesten en is de sfeer super. De Strip schijnt er leuk te zijn maar daar zijn we niet eens geweest.

We hebben ook een dagtripje gemaakt naar Spanje, vanaf Albufeira zo’n anderhalf uur rijden. Helaas waren wij zo slim om op een zondag te gaan.. Alles was dicht. Op zich veel leuke stadjes net over de grens maar ga niet op zondag. En vergeet je paspoort niet voor een eventuele controle!

Omgeving
Genoeg strandjes in de buurt, pak de auto en rij een stukje uit het stadsgedeelte, neem een paar zijweggetjes en er is genoeg te zien. Zeker de moeite waard en een stuk leuker/mooier dan het toeristenstrand bij het centrumgedeelte.
Gedurende de dagtrip naar Spanje prima vermaakt in de auto, er is genoeg te zien langs de snelweg.
Haven was in de buurt, centrum in de buurt, supermarkten in de buurt. Als supermarkt is Pingo Doce wel een aanrader(ben geen lidlfan, dat was de andere optie in de buurt). Superverse vis, groot aanbod aan groente en fruit, een aardige supermarkt vergeleken met de Lidl. Voor een volle kar met veel verse spullen waren we net 50 euro kwijt, een koopje! Als je een auto hebt is het ook zeker de moeite waard om naar Valle de Para te rijden. Daar zit een supermarkt genaamd Oceanie(o.i.d.) en die is te vergelijken met de AH. Geweldig vlees! Flink ingeslagen voor een BBQ avond en heeeeerlijk gegeten! Ze hadden ook van alles voor de BBQ, kolen, aanmaakblokjes, roosters. Daarnaast een groot assortiment drank, vers brood, fruit/groente, nonfood en eigenlijk alles wat je hier bij de AH ook kunt krijgen. Wel ook voor AH-prijzen. Voordeel is dat ze de helft van de boodschappen niet aanslaan als je met 2 karren vol komt.
Meeste supermarkten hebben een pin-automaat staan. Je kan max. 200 euro per pas per dag opnemen.

Restaurants
Eerste avond laat aangekomen op bestemming, geen zin om een supermarkt te zoeken en te koken. Uitgehongerd uiteindelijk beland bij een eettent op de Strip. Super goedkoop maar de kwaliteit was ver te zoeken dus niet meer teruggekomen. Was onze eerste en laatste avond op de Strip.
Daarna in diverse restaurants in het oude centrum gegeten. Aanraders volgens Jerome waren Pampas en Casanova. Bij Pampas gegeten. Niet duur maar niet bijzonder. Ook niet meer teruggekomen aangezien ze ons vanwege de drukte snel weer weg wilde hebben. Casanova is exact hetzelfde, de kaart verschilt niks van Pampas dus niet uitgeprobeerd.
Aan de waterkant zitten een aantal goede restaurants, zeker de moeite om daar eens te kijken. Kaarten zijn vrijwel overal hetzelfde, elk restaurant heeft spare-ribs, entrecote en pepersteak. Je krijgt hetzelfde als in NL, voor dezelfde prijzen. Friet is overal even smerig, dat hebben ze daar echt niet begrepen.
Hou rekening met veel drukte, rond 10 uur moet je bij een goed restaurant in de rij staan dus zoek op tijd een eetplek uit! Sommige restaurants zijn heel snel en wordt je zo weer weg gebonjourd, bij andere zit je eeuwen te wachten op je eten. Tip: maak je niet druk, neem een extra cocktail en wacht rustig af.

Algehele indruk
We hebben een leuke vakantie gehad. Accommodatie was top, dat zou ik volgend jaar zo weer doen.
Albufeira bestaat voor 80% uit Nederlanders, als het er niet meer zijn. Het is druk, toeristisch en als je de rust wil in je vakantie moet je niet hier naartoe komen. Om te stappen is het geweldig! Wegens reisgezelschap niet gedaan maar je kunt hier prima de hele week feesten. Overal zijn kroegen en terrasjes, in het oude centrum kan je flink stappen en zuipen.
Er is genoeg te doen in de buurt, wateractiviteiten, shoppen, rondtouren, mooie strandjes. Zeker met een huurauto is het prima te doen. Iedereen heeft zich hier vermaakt maar dat had ook zeker te maken met de villa. We zijn 8 dagen geweest en dat was voor ons genoeg. Als je met een leuk reisgezelschap bent is het nog wel een weekje langer uit te houden maar wegens de meningsverschillen in onze groep was ik het na een weekje wel zat. Je hoeft hier niet voor je rust te komen, het is een toeristen hotspot. Daarnaast moet je rekening houden met Nederlandse prijzen, zeker wateractiviteiten zijn erg prijzig.
De Portugezen zijn erg aardig, ze maken het je graag naar de zin. Autorijden kunnen ze weer minder goed, ik was blij dat ik niet hoefde te rijden. Zeer nauwe steegjes, weinig parkeerplek, niemand geeft richting aan en van doorrijden hebben ze niet gehoord. De enige regel is: Doe wat het makkelijkste is. Voorrang geven en nemen als het uitkomt, rood licht met een korreltje zout nemen, midden op de weg je auto neerzetten om een sigaretje te roken; het is doodnormaal. De avontuurlijke bestuurder kan z’n lol op.

We hebben een hele leuk week gehad maar volgend jaar een andere bestemming, weer een nieuwe plek ontdekken.
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  zondag 22 augustus 2010 @ 00:15:45 #164
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_85558385
Sorry voor het lange verhaal! Had niet door dat ik al zoveel getypt had!
Hoop dat toekomstige Albufeira-bezoekers er iets aan hebben. Voor vragen kun je altijd PM'en of hier een berichtje neerzetten.
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  zondag 22 augustus 2010 @ 00:16:51 #165
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_85558427
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 15:20 schreef Breach het volgende:

[..]

Splash and Slide zou ik overslaan. Duur, niet heel bijzonder en fucking druk. Echt een soort van Efteling maar dan met waterglijbanen.

Via Sunweb konden wij een Catamarantocht boeken, dat was dan wel weer een aanrader. Maar dat kun je zelf ook regelen in de Marina.
Je had echt gelijk, wat was dat park een tegenvaller.
Boottochtje was inderdaad erg leuk. Keuze uit diverse trips, uiteindelijk een 2,5 uur durende toch gemaakt. Veel dolfijnen gezien dus dat was errrug tof!
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:07:38 #166
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_85889542
Niemand meer leuke albufeira verhalen?
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_85899020
Ben net terug.. morgen meer!!
Be brave. Be kind.
pi_85953131
Ik zat afgelopen zomer in een dorpje dicht bij Albufeira.. genaamd "Armacao de Pera" Heerlijk rustig! Leuk dorpje waar je prima kan eten en een mooi strand hebt.

Ik ben 1 dag naar albufeira geweest.. wat een mierenhoop van engelsen en nederlanders :X Opzich wel prima gegeten daar (natuurlijk veel meer restaurants en keuzes dan in Armacao de Pera) en savonds ook wel leuk uitgeweest. Maar de drukte en vervelende mensen daar stonden me niet aan. We hebben savonds een uurtje door het oude centrum gelopen, en er is 4x aan me gevraagd of ik drugs wilde kopen..nou lekker dan.

Oja:
Aanrader: Jeep safari.. heb me een hele dag kostelijk vermaakt..we hadden een Nederlandstalige gids (de anderen spraken prima engels) die een hoop vertelde over de omgeving en de mensen.. Leuke stops gemaakt bij mandenmakers, drankstokerijen, kleine stroompjes waar je lekker kon zwemmen etc

Afrader: Splash and Slide
Een half uur wachten voor 30sec plezier is niet voor mij weggelegd.. wat een drukte..
pi_91002064
Wij gaan binnen nu en enkele weken boeken voor de zomer van 2011 *O*
pi_91167793
ff meelezen vanavond.
  woensdag 12 januari 2011 @ 00:18:40 #171
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_91192933
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2001 15:16 schreef Hiroller het volgende:

en word je beroofd door Portugezen heerlijk.....
pi_94177096
KICK
mensen die nog naar Albufeira gaan deze zomer?
hier van 17/27 juli:D
allesch kan kapodt
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:34:08 #173
104871 remlof
Europees federalist
pi_94185259
Ja, begin juni ergens denk ik.
pi_94351599
Interessant, moet nog besluiten of ik met mijn vrienden naar Albufeira wil. Ben vorig jaar na de examens naar cherso geweest en dat beviel me zeer goed. Ben bang dat Albufeira misschien tegen gaat vallen en ga daarom het liefst nog een keer naar chersonissos, maar niemand van mijn vrienden wil of studeren. Iemand naar beide geweest?
Moo
pi_94388527
Het enige wat ik weet, (van horen zeggen), i dat er niet zoveel verscheelt, Albufeira=het cherso van portugal..
Het verschil volgens hen was dat er naar cherso meer 'tuig' heen gaat, en dat je niet iets hebt zoals 'star beach'.
Voor de rest gewoon veel kroegen, waar je heel goed kan stappen, en een goed strand, waar je heel goed kan liggen;)..
allesch kan kapodt
  maandag 4 april 2011 @ 21:16:41 #176
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_95044073
Ik ga ook! Van 6 tot 14 juni, met een paar vrienden examenreisje. Intellectueel gezelschap, dus zal vooral neerkomen op rondkloten en dames regelen (logica ver te zoeken, I know.). Zitten in een hotel, heel erg last minute maar prima volgens de recensies.

Wie weet spot ik Remlof? :o
Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
pi_95092382
Ben van plan begin mei naar albufeira te gaan (zoover link naar hotel)

Nou had ik 2 vragen:

- Is er een beetje vleesloos (en kiploos, dus vegetarisch/vis) te eten?
- Is het weer een beetje te doen bij aankomt 29 april, 8 dagen?

Alvast bedankt! :)
  woensdag 6 april 2011 @ 00:24:43 #178
104871 remlof
Europees federalist
pi_95102162
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:16 schreef Mr.DD het volgende:
Ik ga ook! Van 6 tot 14 juni, met een paar vrienden examenreisje. Intellectueel gezelschap, dus zal vooral neerkomen op rondkloten en dames regelen (logica ver te zoeken, I know.). Zitten in een hotel, heel erg last minute maar prima volgens de recensies.

Wie weet spot ik Remlof? :o
Kan maar zo, ik ga ook die periode, ga van de week de vluchten boeken. Verblijf is al geregeld :P
pi_95111075
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:45 schreef TSI het volgende:
Ben van plan begin mei naar albufeira te gaan (zoover link naar hotel)

Nou had ik 2 vragen:

- Is er een beetje vleesloos (en kiploos, dus vegetarisch/vis) te eten?
- Is het weer een beetje te doen bij aankomt 29 april, 8 dagen?

Alvast bedankt! :)
Portugal staat als land bekend om hun goede visgerechten ;)
Wil je meer weten over wodka, cocktails en alle andere zaken die met wodka te maken hebben dan? Bekijk dan http://wodkaboys.nl/
pi_95113450
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:51 schreef tbear het volgende:
Portugal staat als land bekend om hun goede visgerechten ;)
Bedankt daarvoor in ieder geval :) Ik vroeg me alleen af of iemand dat misschien wist voor dit hotel.
pi_96307328
Tavira is zeker leuk om naar toe te gaan, hetzelfde geldt voor Carvoeiro. Als je vervoer hebt kan je daar prachtig langs de kust rijden en allerlei afgelegen strandjes ontdekken waar weinig tot geen toeristen komen.

Albufeira is net als alle andere toeristische badplaatsen. Het beste restaurant daar vind ik La Barca, net buiten het drukke centrum. Ze hebben een italiaanse kaart en o.a. heerlijke soorten lasagne en pizza. (better than in Italy ;)) Verder leuk ingericht en erg vriendelijk personeel, zeker een aanrader dus voor wie naar Albufeira gaat.

Voor de rest ga ik het topic even volgen om zelf tips op te doen ;)
pi_96323180
Wij gaan ook met een klein groepje (4 jongens) naar Albufeira.
We gaan van 25 juli t/m 5 augustus.
Ik ben benieuwd of het wat gaat worden qua uitgaan. Ik hoor er iig wel allemaal goeie verhalen over!
De naam van het appartementencomplex weet ik zo even niet zo snel meer... maar het ligt tegen het strand aan. 150 meter van De Strip.
SJAAKIE!
  woensdag 1 juni 2011 @ 15:07:49 #183
104871 remlof
Europees federalist
pi_97582833
Over een week ben ik er weer 8-)
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:20:04 #184
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_97594298
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:07 schreef remlof het volgende:
Over een week ben ik er weer 8-)
Yess, zondag op maandag vertrekken wij *O*
Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:20:49 #185
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_97594332
Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
pi_98858900
Ik ga morgen met vriendinnen!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:22:29 #187
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_98903649
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:13 schreef Olympiaki het volgende:
Ik ga morgen met vriendinnen!
Daarna rechtstreeks door naar mijn place hè! Afterparty is hiero :s)
Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
pi_107938285
Ik ga er dit jaar heen. Wou niet zo'n kansloze zuip-vakantie (daar ben ik nu wel wat te oud voor :P) maar ook weer niet ergens heen in de middle of nowhere... én lekker uit kunnen gaan + aan het strand kunnen liggen, én ook nog wat van een mooie omgeving kunnen zien. Dagje Lissabon is al geregeld. :)
Dan lijkt me Albufeira een mooie tussenweg.
-
pi_107978886
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:26 schreef Ritmo het volgende:
Ik ga er dit jaar heen. Wou niet zo'n kansloze zuip-vakantie (daar ben ik nu wel wat te oud voor :P) maar ook weer niet ergens heen in de middle of nowhere... én lekker uit kunnen gaan + aan het strand kunnen liggen, én ook nog wat van een mooie omgeving kunnen zien. Dagje Lissabon is al geregeld. :)
Dan lijkt me Albufeira een mooie tussenweg.
Daar zou ik dan maar blijven want in Albufeira is echt geen flikker te zien. Ja, je kunt een dagje met zo'n catamaran meegaan. Dan zie je het zand en de rotsen vanaf de andere kant.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_107988659
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:19 schreef Breach het volgende:

[..]

Daar zou ik dan maar blijven want in Albufeira is echt geen flikker te zien. Ja, je kunt een dagje met zo'n catamaran meegaan. Dan zie je het zand en de rotsen vanaf de andere kant.
Zo erg?
-
pi_107989544
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:29 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Zo erg?
Heb je dit topic niet een beetje doorgelezen dan?
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_107996116
Als je wat wil zien, moet je een auto of scooter huren en de kust meer gaan verkennen.. einde v d wereld is een aardig stukje..
Be brave. Be kind.
pi_107998257
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:26 schreef Ritmo het volgende:
Ik ga er dit jaar heen. Wou niet zo'n kansloze zuip-vakantie (daar ben ik nu wel wat te oud voor :P) maar ook weer niet ergens heen in de middle of nowhere... én lekker uit kunnen gaan + aan het strand kunnen liggen, én ook nog wat van een mooie omgeving kunnen zien. Dagje Lissabon is al geregeld. :)
Dan lijkt me Albufeira een mooie tussenweg.
Heb je een auto tot je beschikking? Albufeira zelf is niet erg bijzonder maar in de omgeving is genoeg te zien.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 15:16:33 #194
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_108080503
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 22:29 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Zo erg?
Old town is sowieso wel even leuk. Sowieso kust langs gaan, Lissabon dagje doen. Voor een weekje zeker prima!
Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
pi_109359135
Als ik een weekje naar de Algarve wil is het dus beter om een auto te hebben? Of is er wel genoeg in de omgeving te zien dmv excursies via reisorganisatie.

Als ik vlucht + hotel apart boek kan ik natuurlijk geen excursies boeken (ja ter plaatse) hmm hoopte het eigenlijk zonder huurauto te doen.
pi_109361378
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 19:04 schreef loezzzje het volgende:
Als ik een weekje naar de Algarve wil is het dus beter om een auto te hebben? Of is er wel genoeg in de omgeving te zien dmv excursies via reisorganisatie.
De excursies zijn mij in ieder geval prima bevallen (jeepsafari, Sagres, dierenpark, boottocht). Bij het reisbureau werd ons medegedeeld dat de omgeving niet echt bijzonder zou zijn, maar dat viel me heel erg mee (prachtige natuur, mooie dorpen).
pi_109365833
Ik zat er aan te denken om stedentrips naar Dublin & Venetie te doen en dan nog een weekje naar Portugal om lekker aan het strand te liggen en nog wat kleine excursies te doen zoals idd boottochtjes en jeepsafari. Niks bijzonders. Maar dan is de Algarve dus wel leuk voor een weekje?

En ik las hier ook ergens dat Praia da rocha rustiger is dan Albufeira. Ik heb niet zoveel zin om tussen dronken jongelui te zitten.
pi_109395147
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:23 schreef loezzzje het volgende:
Ik zat er aan te denken om stedentrips naar Dublin & Venetie te doen en dan nog een weekje naar Portugal om lekker aan het strand te liggen en nog wat kleine excursies te doen zoals idd boottochtjes en jeepsafari. Niks bijzonders. Maar dan is de Algarve dus wel leuk voor een weekje?
Absoluut.

quote:
En ik las hier ook ergens dat Praia da rocha rustiger is dan Albufeira. Ik heb niet zoveel zin om tussen dronken jongelui te zitten.
Heb geen ervaring met Praia da Rocha, wel met Albufeira. Vond Albufeira tegenvallen; erg veel (jonge) Nederlanders en vond het dorp zelf maar sfeerloos (bijvoorbeeld met betrekking tot restaurants, erg eentonig).
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:05:42 #199
374186 Okian
Ajax Amsterdam <3
pi_111574194
Iemand hier ervaring met beachmasters?
Ik ga deze zomer 8 dagen met die organisatie mee, ontzettend veel zin in. Vooral karten in almancil lijkt ons erg vet (6 jongens) :)
  dinsdag 15 mei 2012 @ 12:17:02 #200
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_111574645
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:23 schreef loezzzje het volgende:
Ik zat er aan te denken om stedentrips naar Dublin & Venetie te doen en dan nog een weekje naar Portugal om lekker aan het strand te liggen en nog wat kleine excursies te doen zoals idd boottochtjes en jeepsafari. Niks bijzonders. Maar dan is de Algarve dus wel leuk voor een weekje?

En ik las hier ook ergens dat Praia da rocha rustiger is dan Albufeira. Ik heb niet zoveel zin om tussen dronken jongelui te zitten.
Praia da Rocha is een stuk rustiger. Ik zou zeker wele en auto huren ter plekke, plaatsjes als portimao hebben een stuk meer karakter :)
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 23 juli 2012 @ 12:56:08 #201
374186 Okian
Ajax Amsterdam <3
pi_114562485
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:05 schreef Okian het volgende:
Iemand hier ervaring met beachmasters?
Ik ga deze zomer 8 dagen met die organisatie mee, ontzettend veel zin in. Vooral karten in almancil lijkt ons erg vet (6 jongens) :)
Ik wil even terugkomen op wat ik eerder zei, voor iedereen die op vakantie gaat: Ga NIET met die kut organisatie beachmasters mee. Die zetten ons om half 7 s'ochtends kasbezopen op een bus met een buschauffeur die niet weet waar ons appartement is. En dan staan ze ons lachend uit te zwaaien :{ Verder is albufeira wel echt een aanrader, zon, zee, strand en een perfecte temperatuur _O_
  woensdag 25 juli 2012 @ 12:54:24 #202
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_114639712
quote:
13s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:56 schreef Okian het volgende:

[..]

Ik wil even terugkomen op wat ik eerder zei, voor iedereen die op vakantie gaat: Ga NIET met die kut organisatie beachmasters mee. Die zetten ons om half 7 s'ochtends kasbezopen op een bus met een buschauffeur die niet weet waar ons appartement is. En dan staan ze ons lachend uit te zwaaien :{ Verder is albufeira wel echt een aanrader, zon, zee, strand en een perfecte temperatuur _O_
Persoonlijk prima ervaring met Beachmasters. Wellicht goed idee om niet kasbezopen de bus in te gaan.
Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
  woensdag 25 juli 2012 @ 17:52:59 #203
374186 Okian
Ajax Amsterdam <3
pi_114650195
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:54 schreef Mr.DD het volgende:

[..]

Persoonlijk prima ervaring met Beachmasters. Wellicht goed idee om niet kasbezopen de bus in te gaan.
Is inderdaad een goed idee, helaas was onze reisleiding er net zo aan toe als wij.. En ook al waren we nuchter geweest, hadden we nog de weg niet geweten in albufeira :{
pi_116168160
Geboekt voor het voorjaar...
Gaan erheen met kleine kinderen.
Iemand tips?
pi_122597649
Niemand?
  vrijdag 3 april 2015 @ 11:23:07 #206
277627 Seven.
We are Borg.
pi_151322897
Kick. Al paar jaar niet meer gepost in dit topic maar wie weet, hoop nieuwe users.

wij gaan begin juni naar het rustige Vilamoura, grenzend aan Quarteira. Mijn partner wil rust, ik wil vooral dagtripjes, snorkelen, boottochten, jeep safari's. Hij blijft maar doordrammen over de marina maar na een half uurtje heb je dat denk ik ook wel gezien. :P .

Goed, ik denk hem wel over te kunnen halen. Die toeristentrein of bus?, van waar tot waar gaat dat ding. Deze stopt vlakbij onze villa blijkbaar dus dat wordt mijn lifeline.
Resistance is futile.
pi_151351890
Wat een saaie partner heb jij zeg. Wat ook leuk is id een scooter huren, je rijdt in een dag zo naar de andere kant van algarve en het is echt lekker met die temperatuur. De bus en trein zou ik vergeten, behalve misschien voor de vlucht. Wij hadden 1 dag een scooter maar de volgende keer zou ik 3 dagen doen.
  zaterdag 4 april 2015 @ 22:12:25 #208
277627 Seven.
We are Borg.
pi_151372112
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 08:57 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Wat een saaie partner heb jij zeg. Wat ook leuk is id een scooter huren, je rijdt in een dag zo naar de andere kant van algarve en het is echt lekker met die temperatuur. De bus en trein zou ik vergeten, behalve misschien voor de vlucht. Wij hadden 1 dag een scooter maar de volgende keer zou ik 3 dagen doen.
Eerlijk is eerlijk, ik plan altijd de hele vakantie vol met activiteiten. Hij wil deze ene keer vooral chillen.

Scooter vind ik een goed idee.

Ik wil zelf graag een uitstapje doen naar Lagos en dan dat strand aldaar. Kun je met een stand up board beetje rondpeddelen, lijkt me tof. Maar goed, dan moet ik wel ff een waterproof go pro aanschaffen eigenlijk.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')