quote:Ik hoop het
Op donderdag 11 december 2003 00:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt!
quote:En je zult zien dat volgend jaar alsnog een andere (plastic) boom wordt neergeplant!
Op donderdag 11 december 2003 00:39 schreef du_ke het volgende:[..]
Ik hoop het
. Domme kleine bezuinigingen kunnen veel meer kosten dan ze opleveren. Hoewel hier niet echt het geval maar de boom lokte wel altijd veel kijkers naar de kamer.
quote:Die kosten natuurlijk ook niks
Op donderdag 11 december 2003 00:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
En je zult zien dat volgend jaar alsnog een andere (plastic) boom wordt neergeplant!
quote:Voor de zekerheid twee om de subsidies veilig te stellen!
Op donderdag 11 december 2003 00:47 schreef du_ke het volgende:[..]
Die kosten natuurlijk ook niks
.
quote:Misschien kan de EU subsidie voor Lapland iets omgebogen worden.
Op donderdag 11 december 2003 00:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Voor de zekerheid twee om de subsidies veilig te stellen!
quote:Ja en we moeten kennisinstituten oprichten voor het beste ontwerp van de kerstboom! Iedereen aan een kerstboom van hollands-laplandse makelij vanaf dec. 2004!
Op donderdag 11 december 2003 01:00 schreef du_ke het volgende:[..]
Misschien kan de EU subsidie voor Lapland iets omgebogen worden.
quote:Jan des Bouvrie heeft vast nog wel een plekje vrij in z'n agenda.
Op donderdag 11 december 2003 01:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ja en we moeten kennisinstituten oprichten voor het beste ontwerp van de kerstboom! Iedereen aan een kerstboom van hollands-laplandse makelij vanaf dec. 2004!
Ik ook en die staat nu voor slapen .
quote:Goed idee, ik ga ook meuren!
Op donderdag 11 december 2003 01:04 schreef du_ke het volgende:[..]
Jan des Bouvrie heeft vast nog wel een plekje vrij in z'n agenda.
Ik ook en die staat nu voor slapen
.
quote:
Op donderdag 11 december 2003 01:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Goed idee, ik ga ook meuren!
![]()
En nu echt .
quote:Dat vraag ik me ook af. China, maar ook Indonesië, moet de boel wel bij elkaar zien te houden. China is echt niet zo'n geheel als wij, voor de eenvoud natuurlijk, plachten te denken. Ik denk (en hoop) dat China uit elkaar valt. Maar van de andere kant, China is geen ideologische tegenstander. Het boeit me geen ruk wat zij doen en hoe goed zij het doen. Zij zijn niet uit op wereld-suprematie. En Taiwan opgeven, mwoah, vind ik niet zo'n ramp. Volgens mij hebben de VS eenzelfde pragmatische houding.
Op donderdag 11 december 2003 00:01 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dat het een supermacht gaat worden is wel zeker, alleen vraag me af wanneer en hoelang.
Maar nu ga ik echt.
Slaap lekker, ik hoop morgen op beter en leuker nieuws.
Ook wordt strenger gelet op het legen van asbakken op straat door automobilisten. Wie daarop wordt betrapt, moet 231 euro afrekenen.
De controle op de naleving van het weggooiverbod van peuken komt voor rekening van de dienst Stadstoezicht. Die stelt een uur per week twee mensen beschikbaar om te controleren of de rokers hun sigaretten nu wél netjes opruimen. De surveillance wordt uitgevoerd samen met de wijkagent. Volgens de politie is er geen sprake van nieuw beleid, hooguit van aanscherping van het bestaande beleid. ,,Officieel mag het nu al niet, een peuk op straat gooien. Maar nu er zo over wordt geklaagd, komen wij in actie. Het is echt niet zo dat we achter bomen gaan zitten kijken of rokers hun sigaret op een normale manier uitmaken, maar wanneer we het zien, treden we op. Het is toch een kleine moeite om de boel schoon te houden?''
Voorlopig zal de actie zich beperken tot de twee voornoemde straten. Maar de politie sluit niet uit dat ook andere wijkagenten snel de opdracht zullen krijgen extra alert te zijn op het weggooien van peuken op straat.
Dordrecht - De politie gaat zich de komende jaren beperken tot haar kerntaken. Dat zei korpschef Bik maandag bij de ondertekening van het convenant tussen de politie Zuid-Holland Zuid en minister Remkes van binnenlandse zaken. ,,Het is verbazingwekkend hoeveel tijd wij besteden aan bijvoorbeeld burenruzies,'' aldus Bik. ,,Dat doen we nu dus niet meer.'' In het convenant staat een aantal doelen geformuleerd, waaraan het korps zich dient te houden, maar het verbeteren van veiligheidsgevoelens is het belangrijkste, aldus Remkes.
Behalve het convenant is maandag door twintig burgemeesters, de korpschef en de hoofdofficier van justitie ook de veiligheidsverklaring Zuid-Holland Zuid ondertekend. Iedere partij verplicht zich daarinafspraken over veilige en leefbare straten, veilige bedrijventerreinen en rondhangende jeugd uit te voeren. De Oud-Beijerlandse burgemeester Van der Hart, de initiator van de veiligheidsverklaring is er van overtuigd dat er 'mooie samenwerkingsprojecten' ontstaan om verklaring uit te voeren.
quote:
Identificatieplicht mag niet tot willekeur leidenDEN HAAG - De identificatieplicht mag onder geen beding tot willekeur leiden. Een meerderheid van de Tweede Kamer vindt dat minister Donner (Justitie) er voor moet zorgen dat politieagenten niet zomaar mensen naar hun identiteitskaart gaan vragen, zonder dat daar aanleiding voor is.
Dat bleek woensdag tijdens de voortzetting van de behandeling van de identificatieplicht in de Tweede Kamer.
Voor de SP en GroenLinks is de angst voor willekeur en discriminatie reden om de plicht af te wijzen. CDA, VVD en D66 hebben wel vertrouwen in de aanpak van Donner. De PvdA twijfelde woensdagavond nog.
quote:Als er zonder aanleiding niet mag worden gecontroleerd op je ID, dan is er imho niets aan de hand.
Op donderdag 11 december 2003 09:14 schreef pberends het volgende:[..]
![]()
![]()
ik zeg niks.
quote:gewoon ID-chip inbrengen bij geboorte.
Op donderdag 11 december 2003 10:17 schreef Sidekick het volgende:[..]
Als er zonder aanleiding niet mag worden gecontroleerd op je ID, dan is er imho niets aan de hand.
quote:
Op donderdag 11 december 2003 10:20 schreef pberends het volgende:[..]
gewoon ID-chip inbrengen bij geboorte.
En volgens mij ben je nog serieus ook.
quote:Dat is gewoon die achterlijke terughoudendheid van je. Mensen die denken dat ze in de 21e eeuw nog privacy hebben, wat natuurlijk totale onzin is. Zo'n chip zou de wereld veel efficiënter, eerlijker en betrouwbaarder maken.
Op donderdag 11 december 2003 10:23 schreef Sidekick het volgende:[..]
En volgens mij ben je nog serieus ook.
quote:http://www.nu.nl/news.jsp?n=244681&c=31
Geschoolde meisjes goed voor economieUitgegeven: 11 december 2003 09:57
AMSTERDAM - Het niet naar school gaan van meisjes heeft een negatief effect op de economische groei, dat concludeert Unicef in het vandaag gepubliceerde jaarrapport 'The State of the World's Childeren 2004.' Wanneer meisjes naar school gaan, stijgt het Bruto Nationaal Product per hoofd van de bevolking.
Van de 700 miljoen kinderen gaan er wereldwijd 65 miljoen meisjes niet naar school en miljoenen haken voortijdig af. De standaardbenadering om onderwijs bereikbaar te maken voor alle kinderen werkt dus niet voor meisjes. Unicef roept de overheden van ontwikkelingslanden op om alle schoolgelden voor basisonderwijs af te schaffen en meisjesonderwijs te integreren in plannen voor armoedebestrijding.
Als meisjes niet naar school gaan is de kans groot dat ze in armoede zullen leven en zullen overlijden tijdens de zwangerschap. Wanneer meisjes wel naar school gaan heeft dat een positief effect. Zij kunnen zich dan beter beschermen tegen ziektes en vormen van uitbuiting. Ook zijn ze beter voorbereid op het zorgen van hun kinderen en zullen zij die uiteindelijk ook naar school sturen.
quote:http://www.nu.nl/news.jsp?n=244605&c=11
'Ministerie onderwijs rijp voor reorganisatie'Uitgegeven: 11 december 2003 07:26
Laatst gewijzigd: 11 december 2003 08:31DEN HAAG - Het ministerie van Onderwijs Cultuur en Wetenschappen moet op de schop. Binnen het departement is zoveel mis dat een bestuurlijke reorganisatie op z'n plaats is. Dat is de conclusie van de hoogste ambtenaar op het ministerie, Koos van der Steenhoven.
Hij lucht donderdag zijn hart in een interview met de Volkskrant. "Er heerst een cultuur van ja zeggen en nee doen. Fouten maken is taboe, dus leren we ook niet van onze fouten." Het departement ligt vooral bij de onderwijssector onder vuur en heeft een imago van regelfabriek.
Van der Steenhoven heeft berekend dat de gemiddelde school in Nederland te maken heeft met 1900 beleidsregels, waarvan 50 procent afkomstig is van het departement. "Zeker de helft daarvan kan weg", zegt de secretaris-generaal. Een van de voorbeelden die hij noemt is het beleid ten aanzien van het lerarentekort.
"Dat project was verdwaald in de organisatie, versnipperd tussen een paar directies. Je kunt je afvragen of er wel verstandig is gestuurd door de ambtelijke leiding. En dan druk ik me vriendelijk uit", zegt Van der Steenhoven, die afgelopen zomer aantrad als secretaris-generaal.
quote:In principe is het precies andersom.
Op donderdag 11 december 2003 10:17 schreef Sidekick het volgende:[..]
Als er zonder aanleiding niet mag worden gecontroleerd op je ID, dan is er imho niets aan de hand.
Als de politie van iedereen het ID vraagt, zal er geen sprake zijn van willekeur (iedereen die ze at random tegenkomen wordt om het ID gevraagd).
Als ze alleen het ID vragen van mensen die verdacht worden van een overtreding, dan is er een grotere groep allochtonen die om het ID gevraagd wordt (allochtonen worden in het algemeen beeld eerder gezien als vkwaadaardig). Deze groep zal dus meer gecontroleerd worden (wat dus nadelig kan werken voor deze groep).
quote:en de politie zal daarom het makkelijker krijgen om boeven te vangen als zij at random ieders ID kan opvragen?
Op donderdag 11 december 2003 10:43 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
In principe is het precies andersom.
Als de politie van iedereen het ID vraagt, zal er geen sprake zijn van willekeur (iedereen die ze at random tegenkomen wordt om het ID gevraagd).
Als ze alleen het ID vragen van mensen die verdacht worden van een overtreding, dan is er een grotere groep allochtonen die om het ID gevraagd wordt (allochtonen worden in het algemeen beeld eerder gezien als vkwaadaardig). Deze groep zal dus meer gecontroleerd worden (wat dus nadelig kan werken voor deze groep).
en met sommige allochtonen dat zij onterecht als verdacht worden gezien, dan zit de politie op zich al fout, dan zouden zijzelf dat toch moeten veranderen bij zichzelf en niet bij iedereen een ID kunnen gaan vragen at random om hun falen hierin te compenseren?
quote:Jij hebt echt blind vertrouwen dat het systeem noot misbruikt gaat worden?
Op donderdag 11 december 2003 10:27 schreef pberends het volgende:[..]
Dat is gewoon die achterlijke terughoudendheid van je. Mensen die denken dat ze in de 21e eeuw nog privacy hebben, wat natuurlijk totale onzin is. Zo'n chip zou de wereld veel efficiënter, eerlijker en betrouwbaarder maken.
quote:Ik zeg niet dat het beter is, maar dat met deze methode een groep meer wordt gecontroleerd omdat het meer betrokken is bij criminele activiteiten. Dat kan nadelig zijn voor de mensen van deze groep die hier niet bij betrokken zijn.
Op donderdag 11 december 2003 10:47 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
en de politie zal daarom het makkelijker krijgen om boeven te vangen als zij at random ieders ID kan opvragen?
en met sommige allochtonen dat zij onterecht als verdacht worden gezien, dan zit de politie op zich al fout, dan zouden zijzelf dat toch moeten veranderen bij zichzelf en niet bij iedereen een ID kunnen gaan vragen at random om hun falen hierin te compenseren?
Maar ik ga
quote:Iedereen? Hoe wil je daar ooit de mankracht bij de politie vandaan halen?
Op donderdag 11 december 2003 10:43 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
In principe is het precies andersom.
Wat maakt het uit dat er een grotere groep allochtonen wordt gecontroleerd wanneer je alleen verdachten gaat aanhouden? Dat is toch belachelijk dat je niet meer alleen verdachte mensen mag aanspreken omdat het misschien discriminatie zou zijn?
quote:en dat nadeel is voor mij onacceptabel, temeer de criminaliteit volgens mij er nauwelijks door daalt en daarvoor was het toch bedoeld volgens mij
Op donderdag 11 december 2003 10:54 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Ik zeg niet dat het beter is, maar dat met deze methode een groep meer wordt gecontroleerd omdat het meer betrokken is bij criminele activiteiten. Dat kan nadelig zijn voor de mensen van deze groep die hier niet bij betrokken zijn.
Maar ik ga
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |