hmmm beetje, maar toch anders
[Dit bericht is gewijzigd door SterkStaaltje op 12-11-2003 21:57]
Hij ziet er mooi uit, maar echt bijzonder vind ik het nu ook weer niet
quote:nog 2 maanden wachten dan
Op woensdag 12 november 2003 21:56 schreef Steve-O het volgende:
Moet hem eerst in ze defenitieve vorm zien
quote:Deed me ook meteen hieraan denken. En dat is niet negatief
Op woensdag 12 november 2003 21:53 schreef SterkStaaltje het volgende:
Beetje Viper neusje, wel iets korter maar zo qua vorm doet ie me daar aan denken, een plaatje zoeken te vergelijking.hmmm beetje, maar toch anders
quote:voorproefje
Op woensdag 12 november 2003 21:56 schreef Steve-O het volgende:
Moet hem eerst in ze defenitieve vorm zien
quote:Jip jip, vewy vewy nice!
Op maandag 17 november 2003 18:17 schreef D.Rose het volgende:[..]
voorproefje
quote:Dan koop je toch een Ferrari
Op maandag 17 november 2003 22:37 schreef Wezli het volgende:
Hhmmzz, ik vond de 'scoop' mooier.
[afbeelding]
ter illustratie:
quote:Dit is 1 van de vele knutselwerken die de ronde gingen over
Op dinsdag 18 november 2003 20:56 schreef LSD het volgende:
en als ik bij google op corvette c6 zoek krijg ik deze ervoor. . . hoe kan dat? hij lijkt niet echt op het model dat hierboven staat. . .
quote:Heb je daar voor aangemeld?
Op dinsdag 18 november 2003 20:42 schreef 22Jarige het volgende:
Idd dit is hem
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Die modellen zijn echt toppie
Op dinsdag 18 november 2003 20:51 schreef LSD het volgende:
er komen tenminste weer een beetje ronde vormen in de moterkap, dat is een sterk pluspunt!! ik vond de laatste paar modellen echt een stel bakstenen. . .ter illustratie:
[afbeelding]
Maar ja, ik ben dan ook iemand die niet van dat 'ronde' houdt
Bewegende beelden zijn te zien in de nieuwe Chevrolet commercial:
http://www.nuclearbunny.org/~chadwick/c6/chevy04_commerical_medium.avi
quote:Moet je die prijs zien: 47000 Dollar. Dat is, godverdomme, nog geen 38000 Euro. Daar rij je bij ons hooguit een middenklasser voor
Op dinsdag 30 december 2003 14:07 schreef D.Rose het volgende:
en de specificaties
[afbeelding]
Wat me ook opvalt is dat die lui nog steeds in het tweekleppenpercilindertijdperk zitten. Zou de vierklepstechniek nog niet naar de andere kant van de oceaan zijn overgewaaid!??
quote:ach ja joh, wat maakt het uit twee grote kleppen of vier kleintjes... ;-)
Op dinsdag 30 december 2003 15:22 schreef Puntenjager het volgende:[..]
Moet je die prijs zien: 47000 Dollar. Dat is, godverdomme, nog geen 38000 Euro. Daar rij je bij ons hooguit een middenklasser voor
Wat me ook opvalt is dat die lui nog steeds in het tweekleppenpercilindertijdperk zitten. Zou de vierklepstechniek nog niet naar de andere kant van de oceaan zijn overgewaaid!??
quote:Nog niet gemerkt dat Amerikanen altijd denken dat ze het beter weten?
Moet je die prijs zien: 47000 Dollar. Dat is, godverdomme, nog geen 38000 Euro. Daar rij je bij ons hooguit een middenklasser voor
Als de dollar zo blijft zakken misschien toch eens in de VS gaan shoppen hè
quote:Nou hier is de V motor ook pas een jaar of 5 gelden ondekt terwijl Chevrolet al V rijd sinds 1946. Maar de C6 moet ik zeker eens gaan spotten bij de dealer. Ik weet niet wanneer hij hier komt maar als hij maar 38000 kost gat er bij mij toch wel iets kriebelen
quote:Wij hebben kleine motoren en persen er veel vermogen uit, zij hebben grote motoren met evenveel vermogen, tis een complete designfilosofie, grotendeels vanwege de benzineproijs. Daarom hebben wij 4 kleppertjes en zij 2
Op dinsdag 30 december 2003 18:09 schreef Classic-PC het volgende:[..]
Nou hier is de V motor ook pas een jaar of 5 gelden ondekt terwijl Chevrolet al V rijd sinds 1946. Maar de C6 moet ik zeker eens gaan spotten bij de dealer.
quote:ja, BPM enzo
Ik weet niet wanneer hij hier komt maar als hij maar 38000 kost gat er bij mij toch wel iets kriebelen
quote:kwa kleppen maakt het niet uit 2 grote of 4 kleine maar kwa pk's wel. De meeste wagentjes hier komen niet boven de 180 terwijl de meeste daar standaard 240 hebben.
Op dinsdag 30 december 2003 18:21 schreef mvt het volgende:[..]
Wij hebben kleine motoren en persen er veel vermogen uit, zij hebben grote motoren met evenveel vermogen, tis een complete designfilosofie, grotendeels vanwege de benzineproijs. Daarom hebben wij 4 kleppertjes en zij 2
The 2005 Corvette will be unveiled to the media at a special event on January 4, 2004 in conjunction with the North American International Auto Show (NAIAS) in Detroit. The unveiling will be web cast, www.chevy.com/corvette (look for the icon under Corvette News section on January 4, 2004) and www.GM.com, and broadcast via satellite (coordinates: Galaxy 11, Transponder 12 K, Uplink: 14242 Horizontal, Downlink: 11942 Vertical, 36.000 MHz, Analog, Ku band). The show is planned to start at 7:00 pm EST so tune in and be part of the excitement.
The 2005 Corvette will be on display at the Greater L.A. Auto Show beginning January 5, 2004. It will also be on display in Detroit when the NAIAS opens to the public on January 10, 2004.
Please visit our 2005 Corvette website, www.chevy.com/2005corvette beginning January 4th to obtain information on additional 2004 Auto Shows where you can see the new Chevrolet 2005 Corvette.
2005 Corvette die casts will be available January 5, 2004, on www.chevymall.com.
quote:Dat is 0-80
Op dinsdag 30 december 2003 18:57 schreef StefanP het volgende:
Leuk autootje, tering snel ook zo te lezen. 0-100 in 4.1 seconden?!Lekker goedkoop ook... ach ja de voordelen van het in de VS wonen waar de overheid mensen nog een pleziertje gunt
quote:Fout er staat 60 mijl, 96 km per uur, bijna honderd dus.
Op vrijdag 2 januari 2004 20:20 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Dat is 0-80
Er staat 50 mijl per uur
Verder een leuk autootje
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 20:24 schreef japiejo het volgende:[..]
Fout er staat 60 mijl, 96 km per uur, bijna honderd dus.
4.1 sec klopt dan dus wel ongeveer.
Lijkt verdacht veel op 50
quote:die neus heeft meer iets weg van het nieuwe model vd viper.
Op woensdag 12 november 2003 21:53 schreef SterkStaaltje het volgende:
Beetje Viper neusje, wel iets korter maar zo qua vorm doet ie me daar aan denken, een plaatje zoeken te vergelijking.hmmm beetje, maar toch anders
Hier kun je de presentatie zien:
http://gmtv.feedroom.com/index.jsp?fr_story=a1fbb3534f47a9998cf106c7f4ba97ceb2afd685','webcast','700','400','yes','yes','no','no'
quote:In de autoweek die ik vanmiddag las, stond de verwachte verkoopprijs in Nederland.
90000 euro!!
Wat een kutland wonen we toch in...
Overigens schijnt dit ding voor geen dubbele remcalipers te hebben, wat natuurlijk slecht is.
quote:
More Power, Passion and PrecisionMarking the sixth generation of its legacy, the 2005 Chevrolet Corvette delivers more power, passion and precision to reach a new standard of performance car excellence.
The 2005 Corvette Coupe debuted at the North American International Auto Show in Detroit in January 2004, with production slated to begin in the third quarter. A convertible version will be unveiled in the first half of 2004, with its production beginning in fall 2004.
The C6 represents a comprehensive upgrade to the Corvette, said Dave Hill, chief engineer of the Corvette and vehicle line executive for GM Performance Cars. Our goal is to create a Corvette that does more things well than any performance car. Weve thoroughly improved performance and developed new features and capabilities in many areas, while at the same time systematically searching out and destroying every imperfection we could find.
The development of the C6 intends to not only replace the outgoing C5 Corvette (1997-2004), but also to create a 21st century Corvette that both thrills the legions of traditional loyalists and captures the imagination of a new generation of performance enthusiasts. The formula from the C5 era remains: extremely high performance capabilities in a car that offers great style, value and quality, with surprising comfort for daily driving. The C6 builds on that foundation and reaches beyond with dramatic increases in performance and refinement, wrapped in a passionate new design.
The sixth generation Corvette blends technical sophistication with expressive style. Five inches shorter than the current car, the 2005 Corvette cuts a tighter, more taut profile with virtually no loss of usable space. More than just visual, the new dimensions make the car more agile and tossable, with upgrades in handling, acceleration and braking. At 0.28 coefficient of drag, the C6 is the most aerodynamically efficient Corvette ever and has improved anti-lift characteristics that enable improved high-speed stability and confidence.
The C6 is more competition-influenced given our championship experience with Corvette Racing than any previous Corvette, Hill said. Our goal was a performance car at home in virtually any environment. That means more than just raw performance. It calls for improved ride comfort, a precisely-built and technically-sophisticated interior, and a sleek new body that is fresh and contemporary, while still instantly recognized as the new Corvette.
quote:
EngineA new LS2 6.0-liter small-block V-8 is the standard engine in the 2005 Corvette C6. It is based on GMs new Gen IV small-block family of engines.
The LS2 raises the bar for standard performance in the Corvette, delivering estimated peak output levels of 400 horsepower and 400 lb.-ft. of torque. It is the largest, most powerful standard small-block engine ever offered in Corvette.
Major revisions to the manual and automatic transmissions provide Corvette with significant improvements geared towards performance driving. The Tremec six-speed manual gearbox is available with two sets of ratios, one with more aggressive acceleration characteristics reserved for Corvettes Z51 Performance Package that emulates the performance of the C5s landmark Z06 model. Improved shifting characteristics are another major improvement, with new synchronizers that reduce travel by 10 percent, and a shifter knob that is an inch shorter and redesigned for greatly improved driver operation.
Not only does the LS2 engine deliver impressive horsepower, but in a true measure of real-world efficiency, it also boasts the best combination of horsepower and fuel economy among the worlds best performance cars. When the LS2s 400 horsepower is multiplied by its 22.6 mpg combined city/highway mileage estimates, it yields a total of 9,040. Heres how the C6 compares with some of its key competitors:
Alleen de achterkant vind ik niet mooi. Maar ja, dat is toch maar voor anderen om naar te kijken als je ze inhaalt...
Voor 40k zou ik hem nog wel kunnen betalen, maar 80...}:|
dit is juist weer heel rustig en overzichtelijkquote:Op zondag 11 januari 2004 14:48 schreef jwstoop het volgende:
Vette bak maar KOP OP ZEG dat interieur, dat kan echt niet. wat een saai hol daar binnenin. Typisch amerikaans: OF overdone OF saai..
Geiler als een supra ?quote:Op dinsdag 20 april 2004 20:58 schreef StefanP het volgende:
Nog wat leuke foto's van een hele mooie C5 Z06 die ik vond... beschouw het maar als lekker makertje voor de nieuwe C6.
Bijbehorende pagina met tekst en uitleg: http://temp.corvetteforum.net/c5/quiksilver/
Dubbel
Wat een MEGA geile auto! Het is dan wel geen Japanner maar ik zou er onwijs genoegen in scheppen om hiermee Porsche eigenaren voor lul te zetten.
Zonder BPM zou ik hem nieuw nog kunnen betalen ook![]()
![]()
schurft overheid...
even ter informatie porsche (geen hoofdletter waard) zetten zichzelf al voor lul, daar hoef je geen Corvette voor te kopen.quote:[b]...Wat een MEGA geile auto! Het is dan wel geen Japanner maar ik zou er onwijs genoegen in scheppen om hiermee Porsche eigenaren voor lul te zetten....
Cadillac Europe B.V.quote:Op zaterdag 24 april 2004 14:03 schreef StefanP het volgende:
Hmm ik meende gelezen te hebben dat de nieuwe corvette ook naar Europa kwam, maar kon geen distribeur vinden. Chevrolet.nl wijst naar op US car center Pietersen en daar kreeg ik niet het idee dat ze de officiele distribeur waren, eerder dat ze alleen Amerikanen importeren en hier op kenteken zetten. Misschien dat die nieuwe corvette m'n supra over een tijd op gaat volgen, wie weet. Wel een Z06 natuurlijk
Is er dus uberhaupt een officiele Nederlandse distribeur?
Leuk filmpje, kende hem alquote:Op woensdag 28 april 2004 22:53 schreef Joostve het volgende:
http://www.its-over.net/lingenfelter.mpeg
meer dan het dubbelequote:Op vrijdag 13 augustus 2004 21:22 schreef MrX1982 het volgende:
Zeer vette wagen![]()
![]()
Alleen hier belachelijk duur in vergelijking met de VS.
Jammer genoeg worden we zo bestolen door onze overheidquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 21:23 schreef D.Rose het volgende:
[..]
meer dan het dubbele
tja, we hebben ons er maar bij neer te leggen
over 10 jaar invoeren
Ik zou er niet willen wonenquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 21:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Jammer genoeg worden we zo bestolen door onze overheid
Invoeren? jezelf uitvoeren naar de VS. Land of the Corvette
Ik ookquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 21:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Weet nu al hoe er bij Top Gear op gereageert gaat worden...
iets kleiner, iets smaller, maar wel een iets langere wielbasisquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 22:09 schreef DaMayan het volgende:
Ik vind de nieuwe echt wel mooier. Oogt ook iets kleiner is dat ook zo?
Heb altijd een zwak gehad voor Corvettes. Nice asses are always good.
smaken verschillenquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 23:22 schreef Scheepschroef het volgende:
Ik zeg: "leaf springs"![]()
En bovendien voor 20.000 euro meer heb je een 911, iets wat ik veel eerder zou kopen, gewoon VEEL stijlvoller IMHO.
corvette + 20.000 in mods = rondjes rijden om de porschequote:Op vrijdag 13 augustus 2004 23:22 schreef Scheepschroef het volgende:
Ik zeg: "leaf springs"![]()
En bovendien voor 20.000 euro meer heb je een 911, iets wat ik veel eerder zou kopen, gewoon VEEL stijlvoller IMHO.
Tenzij het een GT40 is heb je denk ik wel 100.000 euro aan mod's nodig om met n amerikaan om een Porsche heen te rijden, LOLquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:08 schreef seto het volgende:
[..]
corvette + 20.000 in mods = rondjes rijden om de porsche![]()
de gt40 is inderdaad de enige amerikaanse auto die goed kan sturenquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 13:15 schreef Scheepschroef het volgende:
[..]
Tenzij het een GT40 is heb je denk ik wel 100.000 euro aan mod's nodig om met n amerikaan om een Porsche heen te rijden, LOL
je vergeet de cadillac cts .quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:44 schreef seto het volgende:
[..]
de gt40 is inderdaad de enige amerikaanse auto die goed kan sturen![]()
zeker weer teveel topgear gekeken
Nope, kijk nu zelf es ff...quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:44 schreef seto het volgende:
[..]
de gt40 is inderdaad de enige amerikaanse auto die goed kan sturen![]()
zeker weer teveel topgear gekeken
die's off-topicquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 17:18 schreef ook_gek het volgende:
ja hallo effe niet mijn velgen vraag overslaan
ok, vooruit danquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 14:13 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
Wat voor merk velgen zijn dit. Ik zie ze wel vaker op foto,s.
Vind het altijd wel strakke velgen. Iemand een linkje naar de site?
Ik zei niet dat ik m mooi vond, maar lelijk is ie zeker nietquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 21:16 schreef pieter_pontiac het volgende:
Ben ik dan de enige die de C6 spuuglelijk vind?
De C5 vind ik er mooi, mooi uitgebalanceerd ontwerp (helemaal als hardtop), maar dit is niks.
Het is net een C5 die een andere auto in de achterkant heeft gehad, en waar een overvoede dame midden op de motorkap heeft gelegen.
Misschien valt ie in het echt mee.
Nieuwe Viper is imo wel een waardige opvolger voor de oude...
Jaquote:Op zondag 15 augustus 2004 15:00 schreef pieter_pontiac het volgende:
Zouden ze nu van de C6 ook weer zo'n verklote Europese versie uitbrengen, met een grote kentekenplaathouder en de achteruitrij- en richtingaanwijzers in de achterlichten?
ja, die zijn verplicht, ook in sommige staten van Amerika trouwensquote:Op maandag 13 december 2004 17:11 schreef HeyFreak het volgende:
domme vraag misschien, maar zijn kentekenplaten aan de voorkant van een auto verplicht in Nederland/europa?
Want zo'n kenteken aan de voorkant verpest het wel behoorlijk...
De auto zelf vind ik niet eens zo spannend. Niet lelijk, maar ook niet geweldig mooi...
voor veel Amerikanse auto's hoef je hier ook geen 'grote' platenquote:Op maandag 13 december 2004 17:39 schreef StefanP het volgende:
Nummerborden zijn gewoon klote inderdaad in Europa. Veel te groot en ook verplicht aan de voorkant. In de VS zijn ze kleiner, hoef je in een aantal staten niets aan de voorkant, en kun je ook nog eens kiezen wat je er op wil tegen een laag bedrag.
het zijn gewoon letters hoorquote:Op maandag 13 december 2004 17:57 schreef Scheepschroef het volgende:
Hmmm, dat erop zetten wat je wilt gaat de Amerikaanse regering funest worden, door die grote verscheidenheid kunnen ze dag zwaaien naar wat voor videoverkeersregistratiesystemen dan ook.
Hij is te koop vanaf ¤87950quote:Op maandag 13 december 2004 18:24 schreef Catch22- het volgende:
indrukwekkend
maar mooi vind ik hem niet.
en 38.000 * 0.35 = ~ 50.000 * importheffingen * nog meer belastingonzin = 124.000
waarschijnlijk
dat 'hoort' zoquote:Op maandag 13 december 2004 19:10 schreef mx_player het volgende:
alleen beetje debiel dat er bladveren op zitten.
nee dat is gewoon ronduit achterlijk. op de gouden koets ok, maar op een sportwagenquote:
Vind je het erg dat ik je niet geloof?quote:Op woensdag 15 december 2004 10:41 schreef VanDread het volgende:
Maat van me heeft er in gereden bij auto-importeur..... de sletwaarom moest ik die dag niet werken
![]()
Zo'n ding is al aan gort gereden geloof ikBroekie met een zware rechtervoet en denken dat 400 pk netzo aanvoelt als z'n golf ofzo
![]()
Best leuk hoor die Cadillac'squote:Na jaren van afwezigheid is de Broekman Groep er uiteindelijk in geslaagd het prestigieuze Amerikaanse merk “Cadillac, Corvette & Chevrolet, een onderdeel van General Motors, terug te krijgen in de haven van Rotterdam.
De automobielen die aanlanden in Rotterdam zijn niet alleen bestemd voor Nederland maar de totale verkoop voor West-Europa zal vanuit Rotterdam worden gedistribueerd, hetgeen tevens door de Broekman Groep zal worden verzorgd.
Ik bedoelde het dus in verband met het rijden in een corvette...quote:Op woensdag 15 december 2004 12:20 schreef Toodles het volgende:
en waar lees ik dat er een aan gort gereden is? Of mis ik iets?
Zal wel een van de eerste lading zijn... aangezien ze voordat de C6 uit was al importeerde...quote:Op woensdag 15 december 2004 12:27 schreef Toodles het volgende:
Die Vettes op dat plaatje zjn trouwens C5's![]()
preciesquote:Op woensdag 15 december 2004 12:23 schreef Toodles het volgende:
Ik denk dat D.Rose op de schade doelde. Grijze import kan iedere mongool met geld wel regelen, want meer is het niet.![]()
quote:Op woensdag 15 december 2004 12:23 schreef Toodles het volgende:
Ik denk dat D.Rose op de schade doelde. Grijze import kan iedere mongool met geld wel regelen, want meer is het niet.![]()
Het is geen grijze import.... het is officieel importwerk...quote:
Ah ja, eindelijk, dat is dan die geheime 'officiële' importeur van Corvette die niet genoemd wordt op de officiële site van Corvette Europe.quote:Op woensdag 15 december 2004 13:05 schreef VanDread het volgende:
Het is geen grijze import.... het is officieel importwerk...
Ik zwaai wel even terugquote:Op woensdag 15 december 2004 13:18 schreef Toodles het volgende:
[..]
Ah ja, eindelijk, dat is dan die geheime 'officiële' importeur van Corvette die niet genoemd wordt op de officiële site van Corvette Europe.![]()
Grijze import dus...![]()
Eindelijkquote:Op woensdag 15 december 2004 13:21 schreef Toodles het volgende:
Ow, wacht ff, het is gewoon de vervoersmaatschappij, never mind, dan gaat het echt nergens meer over.
En nu weer on-topic, want als we alle vervoersmaatschappijen gaan bespreken hier.....
De ouwe lullen rijden practisch nooit een deuk, het zijn meestal de petjekettinkjegolfje (wil niet generaliserenquote:Op woensdag 15 december 2004 13:22 schreef MrX1982 het volgende:
Niet echt slim volk daar in de havens he?
Beetje andermans eigendommen vernielen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |