Alvast bedankt voor al jullie tips!!!
Ten tweede: besteed één dag aan alle touristische plaatsen zoals het Begeinhof. De rest van de tijd kun je dan indelen op een creatieve manier. Vraag bijvoorbeeld aan de autochtone bevolking of ze nog een leuk feestje ergens geven ofzo..
Het is wel redelijk prijzig geworden (4 euro voor een klein glaasje appelsap )
Brugge ligt op ca. twintig minuten van Gent. Ik schat dat je ruim twee uur onderweg bent. Als antwoord op je tweede vraag. Aangezien je ook graag een dierentuin wil bezoeken zit ik te denken aan Antwerpen of Mechelen (Planckendael).quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 13:37 schreef toscane het volgende:
hoe lang is bruuge rijden met de auto vanaf zeg maar amsterdam en hoe lang naar gent?? ik zoek iets voor een nachtje weg maar niet te ver... wellicht worden het 2 nachtjes maar langer niet... als je houdt van gezellige tentjes, mooie gebouwen, dierentuinen, lekker eten en dus niet te ver rijden wat raden jullie dan aan?
Lekker eten kun je zeker in Brugge, maar pas op met de grote markt, want daar zit het vol afzetters.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 13:37 schreef toscane het volgende:
hoe lang is bruuge rijden met de auto vanaf zeg maar amsterdam en hoe lang naar gent?? ik zoek iets voor een nachtje weg maar niet te ver... wellicht worden het 2 nachtjes maar langer niet... als je houdt van gezellige tentjes, mooie gebouwen, dierentuinen, lekker eten en dus niet te ver rijden wat raden jullie dan aan?
Volgens mij is Brussel minder ver als Brugge, maar Brussel is wel niet zo leuk om weg te gaanquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 16:09 schreef toscane het volgende:
dank jullie voor de info! 2 uur rijden maar joh, dus eigenlijk nog dichterbij dan antwerpen... ja ik wil ook wel graag naar antwerpen maar wil het weekendje weg als verjaardagscadeau geven aan mijn vriend en die is al 100x in antwerpen geweest... brussel lijkt me weer te ver...
Er schoot me nog iets te binnen. Volgens mij is er wel iets van een Dolfinarium in (de buurt van)Brugge.quote:En dierentuinen is de andere kant van Belië, zoals de heer boven mij al zei.
Dankjewelquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:29 schreef moon1702 het volgende:
Het chocolademuseum in Brugge schijnt erg leuk te zijn ... Zelf ben ik er wel nog niet geweest. Verder zijn er heel veel leuke dingen te doen in Brugge maar deze kom je meestal wel vanzelf tegen. De stereotiepe toeristische dingen zal je wel al kennen vermoed ik, Brugge heeft er nog al wat. Iets wat je zeker niet mag missen zijn ijsjes, milkshakes, ... van bij Da Vinci (Geldmuntstraat), het beste ijs van heel Brugge en omstreken![]()
En waar dan?quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:51 schreef greengirl het volgende:
Brugge is heel gezeliig en je kunt er lekker eten!!!
Ik kom er veel te weinig om je exacte tips te geven; maar als ik het doorsnee travelforum moet geloven is brugge in deze maanden overdag overcrowded; maar des te rustiger wanneer de avond valt... (heeft te maken met de horde amerikanen/japanners die brugge als tussenstap voor de trip parijs/a'dam doen)quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:56 schreef kkkk het volgende:
Brugge staat momenteel ook op mijn verlanglijstje voor een lang weekend. Weet iemand ook hoe druk het is in de zomermaanden (juli/augustus)?
De gastekamer is echt top!quote:Op maandag 28 mei 2007 11:58 schreef ray_nl het volgende:
Ik heb deze gehuurd voor een weekendje.
Is weer eens wat anders dan een hotel, flesje champagne bij aankomst en gaan maar
Als we terug zijn laat ik wel ff weten hoe het was.
Dat is nu toch ook niet direct dé locatie bij uitstek voor een romantisch weekendje..quote:Op zaterdag 24 november 2007 01:40 schreef Drasss het volgende:
Langs het kanaal iets boven Brugge zit een jeugdhostel voor iets van 15/20euro kom ff niet op de naam enzo....
Koffieboontje heb ik ook gezeten afgelopen juni. Zit aan de zijkant van de markt, en om te slapen is het gewoon perfect. Hadden nog wat klachten gekregen dat iemand van ons in de kamer had overgegeven maar dat had niemand van ons gedaan. Uiteindelijk gevraagd welke kamer het precies was en toen kwamen ze met een kamernummer waar we helemaal niet zaten. Beetje jammer.quote:Op maandag 6 april 2009 16:02 schreef lies1947 het volgende:
we komen graag in brugge, het verveelt ons eigenlijk nooit. om 5 uur wat drinken bij cranenburgh op de markt. daar komt iedereen. we logeren dan in het koffieboontje, een zijstraat van de markt. is niet duur, erg gezellig en en geweldig ontbijt-buffet. we lopen er heel wat af en voor de liefhebbers, de kledingzaken zijn ook niet te versmaden.
het liefst gaan we er een week voor de kerst naar toe, er is dan kerstmarkt, niet groot, wel erg leuk. we zijn er dan meestal van zondags tot woensdags, in het voorjaar gaan de terassen op de markt open, geweldig! ze hebben ook vaak speciale meer-dagen prijzen in de hotels. dus: enjoy!!!!
brugge is ook leuk, maar gent is leukerquote:Op zondag 14 maart 2010 10:35 schreef NelsonWandelaar het volgende:
tvp
Gevonden.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:47 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Voor de Belgen hier: heeft iemand van jullie het nummer 'Jongen uit Schaarbeek' van Raymond van het Groenewoud, maar gezongen door Sarah Bettens?? Bvd.
Grappig, ik vond Brugge juist leuker. Maar Gent is ook mooi.quote:Op woensdag 14 april 2010 13:22 schreef Mryc het volgende:
Hoewel Brugge mooie historische plekken heeft, zou ik eerder Gent aanraden. Mijns inziens een veel gezelligere stad met niet alleen maar toeristen en toeristenwinkels
Leuk! Als Bruggeling vind ik mei-juni ook de mooiste maanden, zeker bij mooi weer. De zomerdrukte is er nog niet en de lange avonden zijn geweldig.quote:Op woensdag 14 april 2010 09:52 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Ga in mei weer terug (Pinksterweekeinde), hoop in juni een paar dagen te doen en wil ergens volgend seizoen een week stage lopen als jeugdvoetbaltrainer bij Club Brugge.
[offtopic] De vorige coach van Cercle was Nederlander (Van Veldhoven) en tot vorig seizoen speelde (nou ja) Wouter Artz bij ons.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:15 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Je bent voor Cercle?
Die hebben geen Nederlandse hoofdtrainer..
Heel Brugge staat in het teken van de Bloedprocessie. Reken op niet te veel, zeker qua winkels.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:18 schreef Mercan het volgende:
[stomme vraag] Zijn donderdag met hemelvaart de winkels/bezienswaardigheden in Brugge open/toegankelijk ? [stomme vraag]
Ik volg je (hoewel ik als ex-inwoner van Brugge zelden uit eten ging naar plaatsen die de vraagsteller zoekt). Maar ik wil nog eens benadrukken: ga niet eten op de markt (en ik kan het weten want 2 van mijn beste vrienden werken er in de horeca). Niet dat het zo dramatisch is, maar het is de prijs gewoon niet waard. Het enige wat zijn geld waard is op de markt zijn de 2 frietkoten onder de Halletorenquote:Op donderdag 16 september 2010 16:28 schreef bigfoot1972 het volgende:
Den Dijver is erg goed, de menu's zijn nog redelijk te betalen.
http://www.dijver.be
Informeler is het in Cambrinus.
Kijk anders ook hier:
http://www.tripadvisor.co(...)s_West_Flanders.html
De restaurants aan de markt zijn in het algemeen tourist traps, geen waar voor je geld.
Als je regelmatig in België moet zijn, kan een railpass /gopass de goedkoopste optie zijn. Hou er ook rekening mee dat de nmbs binnenkort (maandag 18/11) staakt, en dat er komende dagen ook al verstoord treinverkeer kan zijn.quote:Op maandag 11 oktober 2010 16:59 schreef kthxbye het volgende:
Hoe kan je Brugge het beste, en het goedkoopst, bereiken? Kom vanuit Haarlem!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |