abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13954664
quote:
Voorzitter Gerbrands van de Stichting de Club van Tien Miljoen heeft de Partij tegen Overbevolking opgericht. De partij vindt overbevolking een ramp, maar wijst door de overheid opgelegde geboortebeperking af.

bron: Teletekst

Zie ook Stichting de Club van Tien Miljoen.

Het streven van de Stichting de Club van Tien Miljoen is (zoals de naam al zegt) een inwonertal van 10 miljoen in Nederland. Naar mijn mening niet alleen een irreëel streven maar ook wereldvreemd. Nederland is geen eiland in de wereld, zolang de wereldbevolking nog toeneemt lukt het je echt niet om de Nederlandse bevolking met 40 procent te verminderen. En dat dan ook nog zonder een opgelegde geboortebeperking.

Er wordt vaak op gewezen dat Nederland een erg dichtbevolkt land is, maar ik vind dat ook geen argument. Nederland kent nauwelijks natuurlijke belemmeringen zoals de meeste andere landen in de wereld deze wel kennen. En verder is het in de Randstad (het dichtstbevolkte gedeelte van Nederland) beter toeven dan in dichtbevolkte gebieden in andere landen zoals bijvoorbeeld het Ruhrgebied of Engelse verstedelijkte gebieden.

pi_13954791
Ga maar eens in het noorden of Brabant kijken. Als je dan klets dat het 'druk' is dan ben je echt blind. En ja, de randstad, het verbleekt bij de grote wereldsteden.
  FOK!fossiel vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:10:03 #3
8443 cptmarco
it's captain...
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:11:12 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_13954824
Zolang er nog plek is voor koeien om buiten te grazen valt het wel mee met de overbevolking.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_13954851
Dat gaat toch 'vanzelf' door de vergrijzing enzo, of niet?
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_13954935
10 miljoen is onrealistisch en overdreven, maar een dikke voorstander van het inkrimpen van de inwonersaantallen en belasting van het milieu ben ik wel.
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
pi_13954984
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:10 schreef cptmarco het volgende:
Hoe willen ze eigenlijk die 10miljoen voor elkaar krijgen?
Zie http://www.tienmiljoen.nl/Ned/beleid.htm.

Onder andere:
- Beperking van het aantal geboorten.
- Maximaal 2000 asielzoekers per jaar toelaten.
- Immigratie beperken (migratiesaldo van nul).
- Naleving van strafbaarstelling van illegale aanwezigheid.

Vergrijzing is volgens de stichting geen reëel probleem...

quote:
Een groot deel van de weerstand tegen een bevolkingspolitiek is gebaseerd op de angst voor vergrijzing, die sterk wordt gevoed door de media en economische machten. Een kleiner aantal kinderen zou er volgens de media toe kunnen leiden dat de pensioenvoorziening niet meer betaalbaar zou zijn. De arbeidsreserve is echter zo groot dat die angst alleen al hierom irreëel is. Wij verwijzen u graag naar onze brochures hierover.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:31:38 #8
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13955315
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:18 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Onder andere:
- Maximaal 2000 asielzoekers per jaar toelaten.
- Immigratie beperken (migratiesaldo van nul).
- Naleving van strafbaarstelling van illegale aanwezigheid.

Vergrijzing is volgens de stichting geen reëel probleem...
[..]

Deze maatregelen zijn dus echt niet genoeg om hun doel te halen. Het is geblaat in het luchtledige.

Een leuk streven die 10 miljoen, hoewel een miljoen of 3 ook wel leuk is.

Ik ga zometeen een politieke partij oprichten: "Club van 0 werklozen". Die gaat een lijstverbinding aan met de "Club van 10 miljoen miljonairs"

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:33:22 #9
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_13955349
Ik ben een voorstander van een negatieve kinderbijslag:

1 kind: Euro 15.000,= extra inkomstenbelasting betalen.

2: Euro: 30.000,=

3: Euro: 45.000,=

erboven: Euro 25.000,= per kind per jaar

Dat gefok in die Vinex-huisjes moet maar eens afgelopen zijn.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:45:34 #10
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_13955629
Verreweg het grootste probleem van onze tijd zal de globale overbevolking worden, dit is al lang bekend (zie het belangrijkste statement van de club van Rome) en ik vind de club van tien miljoen een goed inititatief met betrekking tot het openen van de discusie en het nalopen van eventuele mogelijkheden tot beperking.

Ter verduidelijking het argument dat er Friesland, Drente etc. nog zo veel lege plaats is of we hebben geen natuurlijke belemmeringen, er is nog plaats genoeg is niet terzake doend.
Denk met name aan uitputting van grondstoffen, verarming van landbouwgronden, dreigende watertekorten en daarnaast aan toenemende verstedelijking, toenemende crimimaliteit, afname individuele vrijheid etc.etc.

Het getal 10 miljoen is voor mij dan ook irrelevant, het gaat mij om het besef dat er (gezien de reacties) ontbreekt!

Laat de PTO maar lekker aan weg timmeren, mijn zegen hebben ze!

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:49:09 #11
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_13955729
Ik sta wel open voor hun punten; Nederland is statistisch gezien het dichtsbevolkte land van Europa als ik de statistiekjes mag geloven.

Welke stad heeft nou nog geen woningtekort, zelfs Den Helder heeft een wachtlijst.

Daarnaast heeft een groeiende bevolking werk nodig, waardoor natuur weer moet wijken voor industrie. Als we maar blijven groeien is Nederland 1 grote fabrieksterrein met aangrenzende stad

En de Church of Euthanasia heeft mijn "zegen" ook

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:50:26 #12
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13955766
Even wat lichtelijk off-topics.

Nederland wordt altijd als een van de dichtst bevolkte landen gezien, we staan nummer drie, of zoiets, maar dat is natuurlijk niet eerlijk voor zo'n klein landje. Beter is het dus om regio's of gelijke hoeveelheden land met elkaar te vergelijken.

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:51:52 #13
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_13955806
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:33 schreef M.ALTA het volgende:

"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
pi_13955899
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:50 schreef tvlxd het volgende:
Even wat lichtelijk off-topics.

Nederland wordt altijd als een van de dichtst bevolkte landen gezien, we staan nummer drie, of zoiets, maar dat is natuurlijk niet eerlijk voor zo'n klein landje. Beter is het dus om regio's of gelijke hoeveelheden land met elkaar te vergelijken.

We tellen de woestijn ook mee
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:55:22 #15
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13955906
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:55 schreef Bauhaus het volgende:

[..]

We tellen de woestijn ook mee

Hm?
1 kernfysicus
pi_13955952
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:55 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Hm?

Leg eens uit dan ?
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:59:09 #17
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13956015
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:57 schreef Bauhaus het volgende:

[..]

Leg eens uit dan ?

Simpel. Je kan Nederland wel met de Verenigde Staten gaan vergelijken, maar dat is zinloos, omdat daar, zoals je al zei, ook een woestijn is. 't Zelfde geldt voor Rusland, of China, of whatever.
Neen, vergelijk Nederland met New York, of de Moskouse omgeving, dat is natuurlijk veel realistischer.
1 kernfysicus
pi_13956108
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:59 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Simpel. Je kan Nederland wel met de Verenigde Staten gaan vergelijken, maar dat is zinloos, omdat daar, zoals je al zei, ook een woestijn is. 't Zelfde geldt voor Rusland, of China, of whatever.
Neen, vergelijk Nederland met New York, of de Moskouse omgeving, dat is natuurlijk veel realistischer.

quote:
Got the point

Maar we moeten juist naar de Nederlandse situatie kijken voor het echt te laat is.

[Dit bericht is gewijzigd door Bauhaus op 17-10-2003 23:13]

vrijdag 17 oktober 2003 @ 23:12:12 #19
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13956371
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 23:02 schreef Bauhaus het volgende:

[..]

Got the point

Blijft het een feit dat we in het geografisch afgebakend landje ook nog enigzins wat lege ruimtes moeten overhouden.

Leeg?

Natuurgebieden moeten er wel zijn, en die zijn er ook voldoende.

pi_13956575
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 23:12 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Leeg?

Natuurgebieden moeten er wel zijn, en die zijn er ook voldoende.

Natuurgebieden "voldoende" inderdaad, ik erger me alleen aan de uitbouw van stad en dorp.

Nederland heeft nooit de open ruimtes van de andere EU landen gehad, ja het IJsselmeer.

Zelfs dat is nu al 2 keer kleiner gemaakt

vrijdag 17 oktober 2003 @ 23:20:36 #21
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13956591
Mwah, ik vind het toch erg leeg waar ik woon.
1 kernfysicus
pi_13956650
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 23:20 schreef tvlxd het volgende:
Mwah, ik vind het toch erg leeg waar ik woon.
Den Helder

Staat een stukkie in Elsevier deze week

vrijdag 17 oktober 2003 @ 23:24:58 #23
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13956724
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 23:22 schreef Bauhaus het volgende:

[..]

Den Helder

Staat een stukkie in Elsevier deze week

Neuh, Den Helder is een klotestad. Neen, in de buurt, dat wel. Kop van Noord-Holland, nou, daar is het niet druk, hoor. Schapen, koeien en paarden staan te kijken wanneer je stomdronken over kilometers lange onverlichte wegen fietst.
Skip die beesten, die ben in stal, natuurlijk.
1 kernfysicus
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 08:08:32 #24
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_13960226
dat vind ik zo'n arrogante menselijke houding. Die beesten hebben geen recht op ruimte, die ruimte moeten wij volbouwen, die beesten gaan maar in een stal staan
[..]
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 14:02:27 #25
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_13964127
quote:
M.ALTA for President
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_13964352
quote:

Lijkt me een geweldig plan. Maar hoe wil je de vergrijzing dan opvangen over een jaar of 60? Hoe wil je de economie draaiende houden in een tijd van hoogconjunctuur?

Borrelpraat dus...

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 14:35:44 #27
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_13964644
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 14:19 schreef Tony_Montana67 het volgende:

Maar hoe wil je de vergrijzing dan opvangen over een jaar of 60?

Waar wil jij de bevolking huisvesten over een jaar of 60?
quote:
Hoe wil je de economie draaiende houden in een tijd van hoogconjunctuur?
Hoe wil je het land leefbaar houden in een tijd van hoogconjunctuur?
quote:
Borrelpraat dus...
Realisme is inzien dat bevolkingstoename en welzijnstoename op den duur omgekeerd evenredig zullen zijn.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_13964814
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 14:35 schreef hace_x het volgende:

Waar wil jij de bevolking huisvesten over een jaar of 60?

Over een jaar of 40 is de Babyboom generatie "uitgestorven" dan hebben we weer mensen nodig
quote:
Hoe wil je het land leefbaar houden in een tijd van hoogconjunctuur?
Door voldoende mensen te hebben om al het werk te doen
quote:
Realisme is inzien dat bevolkingstoename en welzijnstoename op den duur omgekeerd evenredig zullen zijn.
Gelukkig laat je de bevolkingspyramide even buiten beschouwing, waardoor je argumenten weinig steekhoudend zullen zijn over een aantal jaren

[Dit bericht is gewijzigd door Tony_Montana67 op 18-10-2003 15:00]

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 14:54:01 #29
19840 Libris
Live from Singapore
pi_13964934
Vergelijk eens met bijvoorbeeld Singapore

Population density in 2000 measured by number of people per square mile: Singapore = 6587 people per square mile; South Korea = 479; Netherlands = 469; India = 342; Japan = 337; Israel = 302; Britain = 247; China = 135; USA = 31; Brazil = 20; Chile = 20; Argentina = 14; Russia = 9; Canada = 3; Australia = 2

Meer dan 14 keer zo dichtbevolkt.. Ok, ik geef toe, het is hier druk, maar zeker wel leefbaar, zowel economisch als sociaal.

pi_13964960
Je moet idd de bevolkingsdichtheid in stedelijke gebieden met elkaar vergelijken, niet complete landen.
pi_13965100
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 14:55 schreef gelly het volgende:
Je moet idd de bevolkingsdichtheid in stedelijke gebieden met elkaar vergelijken, niet complete landen.
Dan moet je dus gaan werken met spreiding van woongebieden. Stoppen met bouwen in "te drukke" gebieden en in de "lege" gebieden gaan bouwen. Dat zou ook een goede oplossing voor de werkloosheid zijn die is ontstaan door de geografische discrepantie
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13965718
Tot 2100 minder dan 18 miljoen inwoners

Nederland telt nu 16,2 miljoen inwoners, drie keer het inwonertal aan het begin van de 20e eeuw. De toename van het inwonertal houdt ook de komende decennia nog aan, maar het tempo van de bevolkingsgroei neemt af. Over 35 jaar telt Nederland 17,7 miljoen inwoners, anderhalf miljoen meer dan nu. In de afgelopen 35 jaar nam het aantal inwoners nog met 3,5 miljoen toe. Deze afnemende groei is het gevolg van de veranderde leeftijdssamenstelling van de bevolking. Doordat de gemiddelde leeftijd stijgt, zullen steeds meer mensen komen te overlijden. Op dit moment worden er jaarlijks beduidend meer kinderen geboren (ruim 200 duizend) dan er personen overlijden (140 duizend). Over 25 jaar zullen de aantallen geborenen en overledenen met 196 duizend in evenwicht zijn. Omdat er naar verwachting nog wel een migratieoverschot zal zijn, blijft de bevolking ook daarna nog enkele jaren in omvang toenemen. Pas na 2038 zal het aantal inwoners van Nederland gaan dalen, maar sterk zal deze daling niet zijn. Na 2060 zal het inwonertal weer licht toenemen, tot bijna 18 miljoen aan het einde van deze eeuw.

bron: CBS

Grafiek

Ik heb niet echt het gevoel dat Nederland te vol is. Het is op sommige plaatsen wel 'druk'. Hierbij kan je denk aan het wegennet of in de grote steden. Volgensmij is dit geen direct probleem.

Zoals uit de bronnen van het CBS blijk zal de bevolking de komende 100 jaar stabiliseren rond de 18 miljoen inwoners. Onze ontwikkelingen, infrastructuur, etc zullen wel door gaan. Volgensmij valt het dan wel mee met dat probleem van overbevolking.

Those who know do not speak
Those who speak do not know
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 16:44:31 #33
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_13966899
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 14:46 schreef Tony_Montana67 het volgende:

Over een jaar of 40 is de Babyboom generatie "uitgestorven" dan hebben we weer mensen nodig

Waarvoor heb je die over 40 jaar nodig?
quote:
Door voldoende mensen te hebben om al het werk te doen
Zoveel mensen zoveel werk. Zo weinig mensen, zo weinig werk, dus als over 40 jaar...
quote:
Gelukkig laat je de bevolkingspyramide even buiten beschouwing, waardoor je argumenten weinig steekhoudend zullen zijn over een aantal jaren
Neem die nu juist eens wel in beschouwing, dan zul je begrijpen dat we dat ding eerst 'omgekeerde pyramide' en vervolgens voor altijd 'bevolkingsbalk' mogen gaan noemen. Kortom: wen er maar aan want iedereen wordt (minstens) 80. Van de pyramidevorm zal over 40 jaar niet veel over zijn. En dat is maar goed ook, want van een te brede basis schuif je de overbevolkingsellende alleen maar op naar de toekomst.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_13999780
quote:
'Club van tien miljoen' richt politieke partij op

AMSTERDAM - Paul Gerbrands, aanvoerder van de omstreden 'Club van tien miljoen', gaat een politieke partij oprichten. Deze week stapt hij naar de notaris voor het vastleggen van de statuten van wat voorlopig de 'Partij tegen overbevolking' gaat heten.

Er is een bestuur van drie personen, de statuten zijn klaar. Wanneer de partij meedoet aan verkiezingen, weet Gerbrands nog niet. 'Ik wil zeker geen grote partij. We willen problemen op tafel leggen. Als het te hard gaat, moet er onmiddellijk een ledenstop komen.'

De 56-jarige Gerbrands maakt zich al jaren druk over de overbevolking van Nederland, en vooral over het feit dat daar uit angst voor racisme nauwelijks over gepraat kan worden. Hij werd controversieel door een campagne met kleine annonces, waarin stond 'zestien miljoen is genoeg', 'vol is vol', of 'Nederland is vol, ten dele overvol'. Vorig jaar leidden deze advertenties in onder andere de Volkskrant tot veel verhitte reacties.

Directe aanleiding om nu een partij op te richten, zegt Gerbrands, is het 'onterechte' succes van Pim Fortuyn. 'Hij kreeg Nederland in beweging door alleen maar te roepen: de grenzen moeten dicht. Dat betekent dat de Nederlanders niet naar zichzelf hoefden te kijken.'

Van Gerbrands hoeft niemand het land uit. Hij wil enerzijds 'de deur sluiten' voor de komst van meer migranten. Daarnaast moet er voor iedereen een geboortebeperking komen 'die er niet om liegt. Kinderbijslag alleen voor het eerste kind. Voor het tweede kind niets meer, en voor het derde kind een symbolische boete van een euro per jaar.'

Volgens Gerbrands wordt zijn 'Club van tien miljoen' overstroomd door aanhankelijkheidsverklaringen en aanbiedingen van financiële steun. Afhankelijk van de reacties zal hij definitief besluiten of hij zijn partij registreert bij de Kiesraad .

http://www.volkskrant.nl/binnenland/1066541190749.html

maandag 20 oktober 2003 @ 10:28:17 #35
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_14000713
Zodra ik Groningen uitrij kom ik alleen maar weiland tegen, plaats genoeg lijkt mij...maar ja die ruimte moet er wel blijven voor de boeren.

10 miljoen, wat een onzin!

maandag 20 oktober 2003 @ 10:32:12 #36
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_14000782
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 09:21 schreef Kozzmic het volgende:
Als het te hard gaat, moet er onmiddellijk een ledenstop komen
ze zijn iig consequent
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_14000996
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:02 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Zie ook Stichting de Club van Tien Miljoen.

Het streven van de Stichting de Club van Tien Miljoen is (zoals de naam al zegt) een inwonertal van 10 miljoen in Nederland. Naar mijn mening niet alleen een irreëel streven maar ook wereldvreemd. Nederland is geen eiland in de wereld, zolang de wereldbevolking nog toeneemt lukt het je echt niet om de Nederlandse bevolking met 40 procent te verminderen. En dat dan ook nog zonder een opgelegde geboortebeperking.

Er wordt vaak op gewezen dat Nederland een erg dichtbevolkt land is, maar ik vind dat ook geen argument. Nederland kent nauwelijks natuurlijke belemmeringen zoals de meeste andere landen in de wereld deze wel kennen. En verder is het in de Randstad (het dichtstbevolkte gedeelte van Nederland) beter toeven dan in dichtbevolkte gebieden in andere landen zoals bijvoorbeeld het Ruhrgebied of Engelse verstedelijkte gebieden.

Volgens de KvK bestaan ze niet eens.
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:00:23 #38
909 Num
Núm dus!
pi_14006859
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 14:54 schreef Libris het volgende:
Vergelijk eens met bijvoorbeeld Singapore

Population density in 2000 measured by number of people per square mile: Singapore = 6587 people per square mile; South Korea = 479; Netherlands = 469; India = 342; Japan = 337; Israel = 302; Britain = 247; China = 135; USA = 31; Brazil = 20; Chile = 20; Argentina = 14; Russia = 9; Canada = 3; Australia = 2

Meer dan 14 keer zo dichtbevolkt.. Ok, ik geef toe, het is hier druk, maar zeker wel leefbaar, zowel economisch als sociaal.

Je kan het piepkleine singapore niet vergelijken met het kleine nederland.
Wat mij in dit lijstje wel opvalt is de relatief hoge plaats van India. Een aardig krap land zo te zien.
China is op zich ook best veel als je bedenkt dat bijna iedereen aan de oostkust woont.

Maar even wat meer ontopic. Wat gaan we met al de lege huizen doen als er hier 10 miljoen wonen? Slopen? Overgeven aan de natuur?

pi_14009663
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:00 schreef Num het volgende:

[..]

Je kan het piepkleine singapore niet vergelijken met het kleine nederland.
Wat mij in dit lijstje wel opvalt is de relatief hoge plaats van India. Een aardig krap land zo te zien.
China is op zich ook best veel als je bedenkt dat bijna iedereen aan de oostkust woont.

Maar even wat meer ontopic. Wat gaan we met al de lege huizen doen als er hier 10 miljoen wonen? Slopen? Overgeven aan de natuur?

Er komen steeds meer 1 persoonshuishoudens. Die huizen worden wel bezet, misschien dat er een aantal ruimer opgezet worden (denk aan flats)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 20 oktober 2003 @ 20:26:11 #40
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_14015053
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 14:19 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Lijkt me een geweldig plan. Maar hoe wil je de vergrijzing dan opvangen over een jaar of 60? Hoe wil je de economie draaiende houden in een tijd van hoogconjunctuur?

Borrelpraat dus...

wat ingevoerd kan worden, kan natuurlijk ook weer afgeschaft worden...
[..]
pi_14015122
Zie onder andere de brief van Paul Ruys aan Jan mulder die de club van tien miljoen eerder bekritiseerde..

Column Paul Ruys over Jan Mulder

Ik sanp het wel maar begrijp het niet :(
  maandag 20 oktober 2003 @ 21:05:13 #42
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14016018
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 20:26 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

wat ingevoerd kan worden, kan natuurlijk ook weer afgeschaft worden...

En dan de kinderbijslag flink omhoog?

Of meer 'gast'arbeiders naar Nederland halen?

maandag 20 oktober 2003 @ 21:09:23 #43
909 Num
Núm dus!
pi_14016137
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 16:42 schreef du_ke het volgende:
Er komen steeds meer 1 persoonshuishoudens. Die huizen worden wel bezet, misschien dat er een aantal ruimer opgezet worden (denk aan flats)
Maar natuurlijk al die verschrikkelijke jaren 50 gebouwen kunnen dan tegen de grond! Weg met de lelelijke betonblokken. eeeh en met 6 miljoen Nederlanders...
pi_14017591
Er zijn altijd al mensen geweest die meenden dat er maatregelen genomen zouden moeten worden om de natuurlijke bevolkingsgroei af te remmen. Maar wat is overbevolking nu eigenlijk.
Je kunt spreken van overbevolking als er meer mensen op een bepaald stuk van de aarde leven dan de bestaansmiddelen toelaten.
Zo was er in de 80er jaren sprake van overbevolking in de Sahel-zone ten zuiden van de Sahara. Er werd toen meer groen door de geiten verorberd dan de natuur daar toen aan kon, terwijl er verhoudingsgewijs toch maar weinig bewoners per vierkante kilometer waren. Dit veroorzaakte hongersnood en de bevolking werd min of meer gedecimeerd en thans is de Sahel al weer behoorlijk groen.
Overbevolking uit zich dus o.a. doordat er bijvoorbeeld hongersnood of bijvoorbeeld uitdroging dreigt of uitbreekt.
Soms kan er ook een wat meer sociale achtergrond aan overbevolking ten grondslag liggen. De Vikingen bijvoorbeeld voeren o.a. over de wereldzeeen uit omdat er onvoldoende vruchtbare grond voor hen beschikbaar was om te bewerken en er ook weinig andere middelen van bestaan voorhanden waren. Zij werden onder andere mede gedreven door avonturisme.
Soms wordt overbevolking door vooringenomenheid meer psychologisch gecreeerd. Zo waren de Duitsers in de tweede wereldoorlog uit op 'lebensraum', terwijl er eigenlijk helemaal geen specifiek tekort aan lebensraum was. Maar je kunt een schijnbaar en zelfs totaal niet bestaand tekort ook wel zodanig opkloppen dat agressieve veroveringszucht onontkoombaar lijkt en waardoor iedereen achter zo'n waanidee aan begint te lopen.
Dit gebeurt eigenlijk nogal vaak.
In werkelijkheid zal het in de belevingsfeer niet heel erg veel uitmaken of in Nederland nu 10 miljoen of 20 miljoen mensen wonen. In alle gevallen kun je het als druk beleven. Op het grondoppervlak van ons land kunnen ook gemakkelijk 100 miljoen mensen wonen, leven en werken. Het wordt dan nog veel drukker en het land zal dan meer lijken op een complete stad, maar als er verder geen specifieke basistekorten optreden is het technisch heel goed mogelijk. En dat is maar goed ook, want over een goede 150 tot 200 jaar kan het wel eens zo zijn dat er ook idd zoveel mensen hier wonen en dan is het niet al te gek dat alles daar op ingericht wordt. Je zou nu al wat meer rekening met de bevolkingsgroei kunnen gaan houden door meer dan nu in de hoogte te gaan bouwen. Huizen met drie tot vijf lagen en grote balkons, om bij mooi weer toch buiten te kunnen zitten e.d. Dan hoeft er minder grond opgeofferd te worden. De andere voorzieningen zoals wegen en openbaar vervoer etc.moeten daar dan natuurlijk ook beter dan nu het geval is voor ingericht worden.
Als de mensen die nu hier in Nederland wonen een redelijk goede oude dag willen hebben is het eenvoudig noodzakelijk dat er voldoende aanwas van de bevolking is, anders zullen we eenvoudig zeer ernstig verarmen. Het is ook al niet erg eenvoudig om de bevolking van een land op een aanvaardbare manier terug te brengen naar 60% van het bestaande aantal. Er zitten aan een dergelijk idee zoveel nadelen dat het eenvoudig als onrealistisch en romantische dagdromerij van de hand gewezen moet worden.
Boeven en gespuis horen in de politiek niet thuis.
  maandag 20 oktober 2003 @ 22:12:05 #45
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_14017990
Je kan de zaak van overbevolking ook vanuit een vervuilings- cq. milieu oogpunt bekijken. Als er iets is wat meer vervuilt en meer grondstoffen verbruikt dan een otoo ofzo is dat de mens. Zo gezien lijkt het mij het beste als de wereldbevolking niet verder groeit, en dat NL daaraan meedoet.
Vergrijzing lijkt mij niet zo'n probleem; als het geld op is daalt gewoon de gemiddelde leeftijd waarop mensen overlijden. Dat gaat heel gemakkelijk; kijk maar naar de daling die in de Sovjetunie/Rusland optrad na de inéénstorting van de Sovjetunie.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:26:09 #46
909 Num
Núm dus!
pi_14023876
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 21:56 schreef hazelnoot het volgende:
(...)Op het grondoppervlak van ons land kunnen ook gemakkelijk 100 miljoen mensen wonen, leven en werken. Het wordt dan nog veel drukker en het land zal dan meer lijken op een complete stad, maar als er verder geen specifieke basistekorten optreden is het technisch heel goed mogelijk. En dat is maar goed ook, want over een goede 150 tot 200 jaar kan het wel eens zo zijn dat er ook idd zoveel mensen hier wonen en dan is het niet al te gek dat alles daar op ingericht wordt.
(...)
Ja hoor een paar honderd miljoen mensen in dit landje. Dat gaat dus nooit gebeuren:
-Tegen die tijd zijn we waarschijnlijk al overstroomd
-Waarom zouden al die mensen hier gaan wonen en niet verderop in Europa
-Als er zoveel mensen hier wonen komen er vanzelf epidemieen (zie Hong Kong met Sars, etc.) waardoor dat aantal nooit gehaald kan worden
-Ik denk dat de bevolkingsgroep hier wel mee zal vallen. De grote groei zal in Azie plaats blijven vinden ik denk niet dat hier veel verandert. Of al die Aziaten moeten hierheen komen.
pi_14024565
als men er iets aan wil doen is dat hun goed recht. of het ook gaat lukken is een andere vraag
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:36:53 #48
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40974006
Weet iemand waarom ze niet meedoen aan de komende TK verkiezingen?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:38:51 #49
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_40974048
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:36 schreef Napalm het volgende:
Weet iemand waarom ze niet meedoen aan de komende TK verkiezingen?
Ze staan nog steeds geregistreerd bij de kiesraad dus het zou kunnen.
pi_40976167
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:18 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Onder andere:
niet zo slim van ze.. Wie betaalt straks de AOW en pensioen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')