(rozen)
De Tuinen zijn gesticht door de biologe professor Lurky. Zij ontdekte tijdens een studiereis een groot verlaten gebied midden op [url= De EilandKaart. Ze kocht het reservaat. Het betreft een stuk overgebleven oerbos, verwaarloosde domeinen, bouwvallige architectonische monumenten en verwilderde natuur.
(tropen)
De Tuinen bevatten restanten van het enorme paradijs dat Fokeiland ooit is geweest. Er staat nog een 1000jarige eik als uitloper van de naburige Heuvel van Equilan en Het Bos van Herne De Hunter. In zuidelijke valleien groeien tropische planten tussen majestueuze palmen.
(beek)
Er is een bruisende beek met een watermolen. In de molen wordt graan gemalen. De bijbehorende woning is van Kahn. Hij beheert de waterkrachtcentrale[i] en is eveneens Tuinen-van-Fok-Beveiliging. Het sprankelend heldere water levert de drinkwatervoorziening voor de bewoners in Fok!stad. De beek heeft watervallen en mondt uit in een ongerept oermeer.
(oermeer)
In het midden van het meer ligt Indianeneiland waar vroeger superheld Flex in een luxe hut woonde. Nu is hij op wereldreis. Hij was begeleider van de Indianenkinderen. Zij hebben er hutten en speelakkertjes. Ze zijn inmiddels zelfstandig. Voor de buitenwereld doen ze onzichtbaar en zwijgend hun werk.
(ruinegang)
Een groot deel bestaan de Tuinen uit bomen en struiken. Zeer veel soorten zijn hier door Lurky bijeengebracht en anderen waren er al verzameld door vroegere beschavingen op het eiland. Een archeologische vondst is de oude ruïne in het Noorden onder de heuvel met het kasteel van de buren Highlander en Black-Angel. In de kelders van deze ruïne loopt een groot gangenstelsel, deels aangelegd, voor een deel bestaand uit natuurlijke grotgangen. Er is ooit een opening naar de Kerk Van De Universele Waarheid geweest maar deze is dichtgemetseld door Lurky. De ruïne bevat veel zeldzame amfibieën, mossen en schimmels.
(reuzenboom)
Eveneens al aanwezig bleek de oude Lindelaan met intieme zitjes in hoge bosschages die nu gebruikt wordt als flaneerroute door verliefde stelletjes. Een van de grote beukenbomen is geveld en heeft ooit bijna Maffiabaas Craziest het leven gekost. Dit gebeurde nadat de Taratroepen voorkwamen dat hij er een golfveld wilde aanleggen. De turbulente manier van hofmakerij heeft geleid tot een liefdesrelatie tussen de Don en de hovennierster. Ze hebben een zoon en een (klein)kind is op komst. Craziest is benoemd tot beschermheer van de Tuinen. Hij heeft er een bescheiden golfveld.
(bloesem)
Naast ongerepte bossen zijn er open vlaktes. Middenop een van die vlaktes staat de Wigwam van Untouchable. Onregelmatig krijgt hij de geest en verandert in het Eiland-Orakel Wijze Uil
Op een gedeelte van die vlaktes zijn landbouwgronden aangelegd en siertuinen met eenjarige bloemen en bloeiende vaste planten verschenen. De tuinen leveren sierplanten aan de HORECA van het eiland. Ze zijn officieel florist van het Dagotel.
Sinds zijn hotel is afgebrand beheert Dagobert niet alleen het theehuis maar woont hij er ook.
(wiet)
In de Tuinen zijn Cannabis-kassen neergezet met weed van ongekend hoge kwaliteit. Deze z.g. Fok!toppen worden onderhouden, geoogst en gedistribueerd door Hoekie. De Fokweed is bij diverse cannabisdetaillisten op het eiland verkrijgbaar waaronder de Coffeeshop van de Dude . Hoekie bewoont een landarbeidershuisje in de Tuinen.
(groenten)
In de Tuinen wordt voedsel volgens ecologische methode geteeld. De Tuinen leveren groenten, fruit, kruiden, noten en granen aan winkels en horeca zoals Ristorante Ali. Groothandelleveranties worden gedaan aan Jojo's Supermarkt. De supermarkt voorziet bovendien in verkoop van linnen en katoenen handgeweven eco-kleding die gemaakt wordt door de Indianenkinderen.
(ecotex)
De dieren in de Stallen,koeien, geiten en kippen worden dagelijks verzorgd door LWaS Hij woont niet op de Tuinen maar samen met Wilgje en hun kinderen in het Sprookjeskasteel. De dieren worden gehouden voor hun melk en eieren. Alleen bij hoge uitzondering, meestal om medische redenen, wordt een dier geslacht. De kaas van de Tuinen is van gastronomische kwaliteit.
De Tuinen bieden ook natuurvriendelijke werkgelegenheid en woonruimte aan tijdelijke krachten die zich nog niet zelfstandig op het eiland hebben gevestigd. De kracht van de natuur heeft een gunstige invloed op allen die er beroepsmatig mee te maken krijgen. Ook hebben ze een helende werking op iedereen die er recreëert.
(boeken)
Een speciale plaats binnen de Tuinen nemen het inmiddels spookachtige onderzoekslaboratorium de brand- en braakvrije bibliotheeken de dienstwoning van Proffessor Lurky in. Uit respect voor haar werk en in een enkel geval ontzag voor haar driften blijven deze gebouwen wachten op haar mogelijke terugkeer. Ze bestudeerde er microbiologie, scheikunde, plant- en dierkunde. Ze vond er een halffabrikaat uit dat het voor iedere leefvorm ongevaarlijke fomorianenbestrijdingsmiddel[/i] FOMIN(r) werd.
Na haar lang geleden in Kongo op natuurlijke wijze geboren dochterLoerka bracht de professor in het laboratorium op de Tuinen haar reageerbuiszoon Jezus ter wereld die het DNA van alle eilanders in zich heeft. Jezus groeide in een paar weken op tot jongvolwassene in een van Phalanx gestolen Axotl-tank die nog altijd onder een afdakje van de stallen staat.
(Lab)
Inmiddels hebben Professor Lurky en haar kinderen Jezus en Loerka het eiland verlaten. Het werk op de Tuinen is overgedragen aan hen die er wonen en werken. Lurky reisde weer op onderzoek naar het Diergedrag Grote Mensapen rond over de wereld. Loerka acteert en danst in Holywood. Jezus verschijnt sporadisch op het eiland om in geval van grote nood te helpen met zijn wonderen. In het bijzonder zijn natuurlijke vader Craziest die hij uit de dood opwekte nadat deze zich van het leven had beroofd vanwege het vertrek van zijn vrouw.
Tegenwoordig verblijven het liefdespaar en hun zoon Jezus op een voor eilander onbereikbare plaats in de kosmos waar ze zich hebben teruggetrokken in het Ruimtestation Mir[i].
Sindsdien zijn de Tuinen een bron van extreme rust geworden. Gemoedelijk doen de eilanders er hun dagelijkse taken. Een enkele keer komt er een wandelaar doorheen of verpoost er een verliefd stelletje.
De stilte in de natuur is teruggekeerd.
OOk maakt hij een rondje door de tuinen en kijkt of er nog meer dingen gedaan moeten worden
Was er maar weer meer actie op het fokeiland, ik zie de bewoners zo weinig de laatste tijd
Wou je actie??? Alsjeblieft
Zou Lurky weer bezig zijn met een experiment??
* Blacky vliegt naar de mysterieuze glinstering toe, maar als ze eraan komt is het weg
Lurky bezig met een experiment
Lurky is in Space, maar wat was dit dan ?
Heey LWaS en Blackangel, jullie hier
* ze doet een poging om naar Beer z'n billen te grijpen, maar deze springt snel weg.
LWaS en ik zagen zonet een geheimzinnige glinstering, heb jij het ook gezien??
het is een mysterieus glinsterding, dat stopt met glimmen zodra je eraan komt....
die heb ik ook wel eens bij het kasteel van LWaS en Wilgje en bij de toren van Equilan zien liggen...
Maar wat doen jullie hier dan samen in de tuinen?
quote:
Op zondag 10 juni 2001 15:37 schreef BlackAngel het volgende:
Hey Beer, gezellig, jou kom ik ook niet vaak tegen in de bosjes
quote:Geheimzinnige glinsteringen?
LWaS en ik zagen zonet een geheimzinnige glinstering, heb jij het ook gezien??
Moet jij eik niet bij Gala zijn ? En wat doe jij in hemelsnaam in de bossies ?
Wat we hier doen Beer?? Ik kneep LWaS en toen zijn we maar gaan wandelen door de tuinen. Niet veel bijzonders eigenlijk, en jij??
* als Blacky naar beneden kijkt ziet ze een wit wezentje als ze het wil pakken is er opeens een glinstering boven het water, verward kijkt ze op
hebben jullie dat ook gezien??
quote:Galadriel is er niet, ze is een dagje van 't eiland af.
Op zondag 10 juni 2001 15:41 schreef LWaS het volgende:
* LWaS kijkt Beer een beetje vreemd aanMoet jij eik niet bij Gala zijn ? En wat doe jij in hemelsnaam in de bossies ?
Misschien dat je kan helpen zoeken
quote:Een metalen kistje, een hele tijd geleden..
Op zondag 10 juni 2001 15:47 schreef BlackAngel het volgende:
* Blacky kijkt nieuwsgierig opWat voor kistje??
Ze zei er bij dat ik 't niet open mocht maken, en aan niemand mocht laten zien, dus heb ik 't hier ergens begraven.
Maar vandaag zat ik alleen thuis, en herinnerde me het kistje, en werd toch wel erg nieuwsgierig..
* maar onverwachts duikt BlackAngel in de bosjes en gaat op zoek naar het metalen kistje
Toen ik het had aangepakt vroeg ik nog aan haar wat ik er mee moest doen dan, maar op dat moment was ze al verdwenen.
Beer? Waarom heb je het hier eigenlijk begraven?? En wat voor kleur had het engelachtige wezen??
quote:Ik heb 't hier begraven in de bosjes omdat het 's nachts hier altijd erg rustig is, en ik het dus makkelijk kon begraven zonder dat iemand het merkt.
Op zondag 10 juni 2001 15:57 schreef BlackAngel het volgende:
Beer? Waarom heb je het hier eigenlijk begraven?? En wat voor kleur had het engelachtige wezen??
Het engel achtige was geheel wit, ik kon eigenlijk niet zien of 't mannelijk of vrouwelijk was, het was een grote gloed zonder duidelijke details, maar wel in de vorm van een mens, en haar stem klonk als die van een jonge vrouw.
* BlackAngel ziet LWaS richting de stallen vertrekken, hij haalt gereedschap om te graven. Blacky stopt met zoeken en gaat eens op de grond zitten. Ze kijkt Beer serieus aan.
Als ik het kistje nou vind door middel van de stralingen die van de aarde af komen. En ik ken toevallig dat handschrift, de taal. Dan mag ik het kistje zeker nog steeds niet zien, want dan zou het zijn kracht verliezen, of niet?
quote:Ik zou 't niet weten.
Op zondag 10 juni 2001 16:06 schreef BlackAngel het volgende:
Als ik het kistje nou vind door middel van de stralingen die van de aarde af komen. En ik ken toevallig dat handschrift, de taal. Dan mag ik het kistje zeker nog steeds niet zien, want dan zou het zijn kracht verliezen, of niet?
Maja, ze zei dus wel dat IK 't aan niemand mocht laten zien, en IK 't niet mocht open maken.
Maar als jij 't nou zelf vind, dan heb ik 't iniedergeval niet aan je laten zien
En dan mag jij 't open maken
Beer is wel slim
* Blacky gaat weer verder met zoeken, maar ze kan echt niet veel vinden.
Weet je zeker Beer, dat je het hier verstopt hebt. De aarde is hier nergens veel warmer of kouder, op enkele stenen na die zich in de grond bevinden.
Misschien beter idee om gewoon maar te gaan graven, dan om op jou warmtestralen af te gaan.
Want zo warm was dat kistje helemaal niet
Vandaar ook dat LWaS zo lang naar die spullen aan 't zoeken is, haha. Want ik had ze namelijk gewoon zelf al hiernaartoe meegenomen
* BlackAngel kijkt toe hoe Beer de grond omspit, elk stukje aarde wordt omgekeerd, BlackAngel kijkt nog even op of ze misschien de glinstering op het water ziet. Maar de glinstering blijkt boven de tipi te zijn. Blacky vliegt er naar toe en probeert het te pakken, maar wederom is de glinstering al weer verdwenen. Als ze terug komt heeft Beer het kistje al gevonden.
Hmm, nou je ziet 't kistje dus nu al..
Maar gebeurt iniedergeval nog niks schokkends..
Hier jij mag 't hebben, ik denk dat jij er meer mee kunt
* Als Blacky omkijkt is de glinstering verdwenen. Ze buigt haar hoofd. Er is toch iets misgegaan dus. Erg jammer. Aangezien Lurky nu toch in de ruimte is kan ik best gebruik maken van haal laboratorium. Me knikt een keer naar B.e.e.r. en neemt het kistje mee naar Lurky's lab. Daar aangekomen ziet ze de grote troep die Lurky en Craziest in hun heftige buien gemaakt hebben. Overal liggen bierdopjes en voedselresten. Ze glimlacht als ze denkt aan het aparte stel. Ook het potje met het fomorianenbloed staat er nog. Als ze verder om haar heen kijkt ziet ze potjes met verschillende soorten zaden en brouwsels. Ze besluit dit later uit te zoeken. Ze knipt een keer met haar vingers en het hele lab is opgeruimd.
Zo dat is netjes, en nu aan het werk!
* ze gaat aan de grote tafel in het midden van de kamer zitten en schrijft de code van het kistje over. Tot nu toe kan ze er nog geen touw aan vast knopen. Als de hele code op papier staat besluit ze het kistje in Lurky's kluis te doen en gaat ze op zoek naar B.e.e.r.
[Dit bericht is gewijzigd door BlackAngel op 10-06-2001 18:46]
* B.e.e.r ziet de letters op 't papiertje van Blackangel
Er staat:
Никогда не знаешь, что он еще выдумает.
Ваше время истекло
Zoals ik al zei Blackangel, ik kan daar niks van maken. Jij wel
Ik weet niet waar het gereedschap is gebleven hoor, maar tis alleemaal weg
* dan ziet LWaS een paiertje in beer zijn handen
Wat is dat beer ??
Ik heb 't kistje namelijk teruggevonden
En Blackangel is ermee aan de slag geweest in 't lab,
en kwam toen met dit papiertje terug.
* B.e.e.r en Blackangel kijken nu LWaS aan...
Никогда не знаешь, что он еще выдумает.
Ваше время истекло
Snappie
Hmmm, ja nou je 't zegt, inderdaad.
Wie kan d'r russisch hier op 't eiland?
En van Equilan weet ik 't niet.
Misschien Galadriel wel?
Dat is wel erg slim ja
Kom we gaan er meteen een halen .....
Waar heb je het briefje gelaten beer ?
* B.e.e.r kijkt naar d'r
Toch Blackangel
Aangezien russian dood is, zal hij wel een grafsteen moeten hebben, op die grafsteen, hebben we gezien, staan russische tekens. We kunnen dan in ieder geval kijken wat er in onze letters staan. Anders weet ik het ook niet.
quote:Geloof het wel...maar zeker weten doe ik het niet
Op zondag 10 juni 2001 22:26 schreef BlackAngel het volgende:
Ik heb eigenlijk geen idee. Isla Mozzarella?
Dan moeten we dus varen he?
Ik heb alleen geen boot.
Of BlackAngel zal alleen moeten gaan..
Dan komt ze daarna gewoon weer hier terug
Bestaat die nog??
quote:Moet ik nu alleen, dat vind ik niet echt aardig van je B.e.e.r.
Op zondag 10 juni 2001 22:31 schreef B.e.e.r het volgende:
Dat duurt veel te lang joh,
BlackAngel is er zo, en dat kan ze best alleen wel af tochDan komt ze daarna gewoon weer hier terug
The-Russian heeft nog steeds schuldgevoelens tegenover blackangel vanwege het luchtafweer incident, ook al is ie een geest.
Met alle energie die the-russian kan aanwenden verschijnt er een licht aan de hemel die blackangel, lwas en beer naar het graf van the-russian leid.
Hoe kan ik dat nou vergeten, die gast is ook nog vermoord nadat ik door hem neergeschoten ben. En daarna heb ik HighLander ook nooit meer gezien.
zullen we dan maar
Helemaal richting Isla Mozzarella maar dan niet oversteken. We nemen het schelpenpad
Met z'n 3én lopen we richting het huis waar Russian heeft gewoond.
* Bij B.e.e.r. zijn huis slaan ze nog wat eten in. Een grote rode lap vlees voor Blacky en lots of ranja en koekjes
Uw tjijd isj voolbij....
* 's ochtends wordt ze met ontzettende hoofdpijn wakker, ze bedenkt zich dat B.e.e.r. naar equilan is gegaan met het briefje om raad te vragen, dus ze haalt het kistje uit de kluis en vliegt richting equilans toren
Onderweg is LWaS ter ore gekomen dat er storm op komst is...
Het is een grote ravage in de tuinen.. bomen zijn omgewaaid... takken afgebroken..
Snel gaat LWaS kijken bij de dieren in de tuinen..
De stallen zijn gelukkig nog helemaal intact..
de dieren zijn allemaal veilig door de storm gekomen..
Er zal een hoop werk te verzetten zijn
* LWaS gaat snel aan het werk
Hier en daar liggen er nog wat gebroken takken en bladeren al gevolg van de storm maar de schade valt uiteindelijk toch mee.
Hee Croutonnetje
Mooi is het hier, zeg.
*voelt kriebel in buik*
aananderedingendenkenaananderedingendenkenaananderedingendenkenaananderedingendenken
* Lola neuriet wat voor zich uit*
Mmmmmmmmboompjemmmmmmmmmmzandpadmmmmmmmmm
quote:Lola
Op dinsdag 24 juli 2001 17:20 schreef Lola het volgende:
* Lola heeft zich zo nonchalant mogelijk aangekleed... tuinbroek, shirtje met lange mouwen, bergschoenen*Hee Croutonnetje
Mooi is het hier, zeg.
*voelt kriebel in buik*
aananderedingendenkenaananderedingendenkenaananderedingendenkenaananderedingendenken
* Lola neuriet wat voor zich uit*
Mmmmmmmmboompjemmmmmmmmmmzandpadmmmmmmmmm
Mooi hè?
(jij ziet er ook lieflijk uit)
*nauwelijks aankijken durft*
En daar is een bankje..
Oh leuk, een bankje
mmmmmmmmmmvogelpoepmmmmmmmmvieze blubberslootmmmmmmmm
quote:Is nog niet schoongemaakt
Op dinsdag 24 juli 2001 17:41 schreef Lola het volgende:
*alarmbellen rinkelen: bankje? zitten? naast elkaar?*Oh leuk, een bankje
mmmmmmmmmmvogelpoepmmmmmmmmvieze blubberslootmmmmmmmm
Daar zijn de schuldigen.
* wijst naar het nestje vogels waarin een paar hun kleintjes aan het verzorgen zijn *
Lola? Hoe ben jij hier eigenlijk verzeild geraakt?
quote:Ik ben met jou meegelopen.
Op dinsdag 24 juli 2001 17:45 schreef Dr_Crouton het volgende:
Lola? Hoe ben jij hier eigenlijk verzeild geraakt?
* Lola maakt zich toch een beetje zorgen*
*Is Crouton misschien een rare man?*
*Of heeft hij nog last van die champagnebalk?*
quote:Nee, nee..
Op dinsdag 24 juli 2001 17:54 schreef Lola het volgende:[..]
Ik ben met jou meegelopen.
Weet je dat niet meer?* Lola maakt zich toch een beetje zorgen*
*Is Crouton misschien een rare man?*
*Of heeft hij nog last van die champagnebalk?*
quote:Ik ben wel een beetje raar, maar zo vreemd ben ik niet hoor
Op dinsdag 24 juli 2001 17:57 schreef Lola het volgende:
*wijst*KIJK!!! Een koetje
En DAAR!!!
*wijst weer*
Een kalfje
*bloos*
hihihi, eeh, nou... ik wilde altijd al op een eiland wonen.
Eerst woonde ik op de vaste wal, en woonde daar samen met een hele lieve man. Ik bedoel, het LEEK een lieve man. Eerst begon het allemaal heel mooi, heel romantisch enzo, en hij leek de perfecte man voor mij.
*zucht, en kijkt andere kant op*
We hadden trouwplannen (ik had mijn jurk zelfs al klaar, zelf ontworpen en gemaakt), en toen werd ik op een gegeven moment wakker, had hij mijn bankrekening geplunderd, mijn winkel in onderpand gegeven voor zijn gokschulden en werd ik dus mijn pandje uitgezet...
*begint zachtjes te snikken*
* crouton slaat voorzichtig een arm om Lola heen * Misschien is ze er nog niet van gediend..
Geen zorgen, hier op het eiland zijn er genoeg lieve mensen die voor je kunnen zorgen als je in nood bent. En het is niet in de laatste plaats een prachtig eiland om te wonen
Oeh, je hebt nog een Opening van je lingeriewinkel te doen! Vlug, laten we terug naar jouw winkel gaan! Straks staan de gasten zo te wachten
Nu hij zijn ogen open doet en de omgeving op zich opneemt, valt het op dat de lucht wel erg rood is en.. Geschubt...!
Crouton probeert zich rechtop te heffen en slaakt een gil als een pijnscheut door zijn hoofd schiet, iemand heeft hem eerder geleden op die plek bewusteloos geslagen*
Oww! M'n hoofd...
He wacht even, ik ga even het balletje pakken!!
* Equilan kruipt de bosjes in en knipoogt naar Gandalf, die zijn staart opzij legt.
Odulla!! Er ligt hier iemand!! Volgens mij is het... ja het is Dr_Crouton!!
* De godin sleept Dr_Crouton de bosjes uit, Odulla komt haar snel helpen. Dr_Couton mompelt wat en schudt een beetje met zn hoofd.
Dr_Crouton, gaat het?? Hoe kom jij nou hier verzeild??
Bij de deur van Lurky's lab aangekomen blijkt deze op slot te zitten...
Gelukkig heeft LWaS sleutels meegegeven
Na enig gezoek naar de juiste sleutel heeft Herrmes hem gevonden en opent de deur, die met het nodige gepiep en gekraak opengaat....
Binnen is het een ravage... Alles ligt overhoop... Alsof er een worsteling heeft plaatsgevonden...
Hij baant zich een weg door de ravage van bureaus , stoelen en medisch apparatuur....
PLots schiet er een zilverkleurige flits voorbij die Hermes laat schrikken...
O mijn god wat een puinhoop....
meteen flitst door zijn hoofd..Hermes ! Waar is hermes
Wat was dat?? Zag jij dat ook LWaS??
MAar waar is Hermes nou.. ?
Doen we er wel goed aan om ons hier in te mengen ? dat gedoe met beer ?
Hermes, waar kan hij nou zijn * Equilan loopt rond door het lab, hier en daar wat verschuivend.. LWaS kijk hier eens? Dit boek, zie je wat er staat?? Het gaat over onverklaarbare flitsen en lichtvlekken en moet je zien op welke bladzijde het openligt!! Dat lijkt exact op wat wij net zagen vind je niet?? Dat kan haast geen toeval zijn, ik denk dat Hermes dit boek gelezen heeft... * LWaS pakt het boek op en leest aandachtig wat er staat.
Wat denk jij??
Ik geloof dat er staat.. euh... dat dit soort lichtflitsen als die wij hebben gezien.. als het tenminste hetzelfde is als wat hier beschreven staat natuurlijk... meestal wachters zijn van belangrijke dingen... (pff beetje simpele vertaling dat moet je me maar niet kwalijk nemen) beschermers zeg maar..
Dat zou kunnen kloppen!! Dat zou kunnen betekenen dat de flits die wij hebben gezien de wachter is, de beschermer van het kistje van Beer!! Ik lees even verder..
Ze hebben krachten.. om datgene wat onder hun bescherming staat te... euh beschermen op alle mogelijke manieren.. hmm dat klinkt niet goed.
H..h..e..l..p...
PLots komt de geheimzinnige lichtflits weer langs en tilt LWaS op...
Het werpt LWaS naar buiten...
LWaS wat was dat, was dat die lichtflits weer?? Wat gebeurde er, hoe voelde het?? * Ondertussen is Equilan neergeknield bij Hermes, tilt zn oogleden op en tuurt in zn pupillen, pakt zn pols en meet zn hartslag, voelt aan zijn voorhoofd...
Hermes komt langzaam omhoog en wrijft in zn ogen.
Hermes??
Ik liep dus vanaf hier naar de tafel bij het raanm * wijst hermes richting het raam
Toen gebeurde het met die glinstering...
Dus laten we daar maar weer heen lopen.
Behoedzaam lopen ze gezamelijk naar het raam toe, Hermes voorop
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
::FOK!UITZENDBUREAU::
Zoekt u personeel?
U kunt bij ons gratis een vacature plaatsen!!
U vind ons op Fok!Uitzendbureau
Of neem conctact op met Starshine-Girl
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Dan plots, verschijnt er een gedaante van uit de glinsteringen....
Muhahaha klinkt er een bulderend gelach....
* dan maakt de gestalte zich uit de voeten
Oke we gaan een val zetten, hoe lijkt je dat?? Blijkbaar komt de glinstering hier vaker, dus dit lijkt me de beste plek. Ik kan over dit lab een spreuk uitspreken die ervoor zorgt dat alles wat enigzins magisch is wel kan binnenkomen, maar dit gebouw niet meer kan verlaten. We zetten een van mn draken op wacht zodat we het meteen te weten komen als de glinstering in de val gelopen is. Wij komen dan zo snel mogelijk hier naar toe en dan kijken we wel hoe het verder moet.
Wat vinden jullie??
Kom, stap naar buiten, ik ga de betovering uitspreken. Hermes, ga je ook mee?? * Hermes staat in de hoek in een boek te bladeren. Verschrikt kijkt hij op. "Wat?? Ow ja euh.. ik kom".
Hij legt het boek weg en loopt naar buiten.
Oke, hou een beetje afstand....
* De elfengodin gaat goed staan, heft haar handen op en sluit haar ogen. Enkele ogenblikken lang zie je een ingespannen frons op haar voorhoofd. Dan trekt de frons weg en begint de godin te neurien. Haar handen beginnen te stralen, een prachtige roze en groene gloed komt te voorschijn... het lijkt alsof er lange draden gesponnen worden die langzaam door de lucht naar het lab zweven en het gebouwtje omwikkelen. Equilan schudt haar handen en haar hoofd en draait zich vervolgens om naar LWaS en Hermes.
Dan, met een ruk, trekt Equilan haar handen weg, de draden worden bruut verbroken. Een grauwe glans verschijnt terwijl de draden met een rommelend en grommend geluid zich volledig om het gebouw heenwikkelen tot er geen los uiteindje meer te zien is. Het gebouw gloeit nog eenmaal roze en groen op, voor de glans helemaal weg trekt en ook de draden met het blote oog niet meer te zien zijn.
Zo, dat was de betovering. Ik zal een van de draken hierheen halen. * Equilan fluit schel op haar vingers en binnen een minuut valt er een draak uit de lucht. Het is Shia, die vragend naar het drietal kijkt.
Shia, zie je het lab?? Ik heb er een betovering over uit gesproken, zie je?? * Shia kijkt naar het gebouw en ziet de draden duidelijk liggen. Het is haar duidelijk om wat voor soort betovering het hier gaat.
Draken zijn natuurlijk magische wezens en vooral het drietal van Equilan, die uiteraard buitengewoon bekend zijn met haar werk, zien en herkennen haar handwerk overal.
Perfect, zodra de glinstering in de val loopt, waarschuw me meteen.
* De draak knikt gehoorzaam en loopt naar een heg in de buurt. Daar gaat ze lekker in de schaduw liggen.
LWaS en Hermes, zullen wij dan maar gaan nu?? Ik wil in ieder geval naar het restaurant, ik heb ontzettend honger gekregen
* starshine-girl zegt WOW!!!!! wat is het hier mooi en rustgevend .. vooral de bruisende beek bij de watermolen is zooo mooi
Zo Callista ga jij maar eens lekker rondkruipen. Denk erom: niet te ver weg!
Casjisjtja sjnietsj sjer swegj
* De kleine groene buitenaardse kruipt in de planten voor het lab. Haar oogjes glinsteren en haar tongetje voelt voorzichtig aan de kruiden. Verscholen onder een stuikje kijkt ze verbijstert naar de botanische wereld. Ze houdt zich stil. Er zijn te veel indrukken en zaken die ze niet begrijpt.
Geboren de kunstmatige omgeving van De Mir -- (Xrated 16+) en op aarde beland op een stortplaats vol autowrakken achter het Casino is de natuur haar onbekend.
Lurky kijkt ook haar ogen uit. Er hangt een vreemde sfeer rond het lab. Alsof er iets mis is gegaan binnen. Ze kan het niet verklaren maar het voelt alsof er is ingebroken al zit de deur nog gewoon op slot. Aangezien het lab brand-en braakvrij is zal ze moeten wachten tot LWaS met de sleutel komt. Hij zal wel bij de stallen zijn.
LWAS!!!!
* Er komt geen reactie. Ze pakt Callista op die zich met alle macht probeert te verzetten en haar staart om de stam van een bloesemboompje heeft geslagen. Na wat wurmen en trekken heeft ze het hevig schuimbekkende kindje los. De arme blijkt miertjes te hebben gegeten. Blijkbaar hebben de insecten in hun laatste hoop wat gif gespoten. Lurky veegt Callista schoon en geeft haar ter ontgiftiging wat moedermelk.
Met de kleine op de arm aan de borst wandelt ze door. Haar villa staat er leeg bij. Ze morrelt aan de deur maar ook deze is afgesloten. Gras groeit over de drempel.
Lurky gaat verder. Bij de stallen ziet ze dat het vee in aantal is gegroeid. Callista ontglipt haar en kronkelt er van blijdschap op af. Ze hapt in de speen van een koe en gaat eronder liggen lurken. Blijkbaar was Lurky's melk niet genoeg om het mierenzuur te verdoven.
De stallen worden zichtbaar goed onderhouden. LWaS kan niet ver zijn meent Lurky. Misschien is hij even op de koffie in het theehuis. Callista moet weer mee. De koe kijkt verbaasd wat voor raar kalfje hij net heeft gevoed en snuffelt er voorzichtig aan. Callista sist van schrik voor de dampende neus.
Op de weide is een soort kampeerterrein ontstaan dat blijkbaar overhaast is verlaten. "Er zal wel een Cowboyfeest zijn geweest," denkt Lurky. "Meteen even aan Untouchable vragen".
Untouch'?
* De Wijze Uil zit als gewoonlijk met witweggedraaide ogen in trance voor zijn wigwam. Lurky wappert wat met haar hand voor zijn ogen maar er volgt geen reactie. Ze haalt haar schouders op en stevent naar het Theehuis.
Dagobert?
* Ook van de trouwe hotelier geen spoor. Blijkbaar wordt er nog veel zoetigheid geserveerd. Het krioelt er van de mieren. Lurky houdt Callista uit voorzorg stevig vast. "Misschien zijn ze de weed aan het oogsten in de kassen. Het is er wel het seizoen voor en Untouchable was wel erg stoned." Ze loopt weer verder. Hier en daar verbaasd dat er zulke grote bomen zijn ontworteld en in mootjes gezaagd. "Blijkbaar heeft het gestormd".
Bij de kassen zijn ook een paar ruitjes gesneuveld. Erger nog: op wat wilde zaailingen na is er geen spoor van wietteelt of teelt van wat dan ook te bekennen.
Dit wordt Lurky te dol en ze beent bergopwaarts naar de Watermolen.
Daar staat het rad stil en groeit varens op de schoepen en mos op de stenen. Lurky bonkt op de deur. Hij geeft mee en zwaait open.
KAHN? Hallo?
* Pas dan bemerkt ze het stof op de vloer: hier is lang niet meer geveegd en bosdiertjes hebben strootjes en takjes rondgedragen.
"Misschien was de molen stuk, het dak lek, het rad lam of zoiets. Eens kijken bij de Landarbeiderswoning, daar weten ze vast meer," besluit Lurky.
Ze loopt door over de beek en treft het huisje stil en verlaten aan.
Volluk? Is hier iemand?
* De vogels in de hoge bomen zwijgen even op haar roep. Dan hervatten ze hun lied en verder klinkt er niets.
Ze raakt een beetje somber: "zulke prachtige gebouwen en opstallen gerenoveerd en in bruikleen weggegeven en er is geen mens. Wat zou er toch aan de hand zijn?"
Lurky vreest het ergste. "Welke voor types zouden er in het Gastenverblijf van het Koetshuis wonen dat iedereen is weggevlucht? Wie zijn die malloten die de speelweide zo hebben volgestrooid met rotzooi?"
In het Koetshuis is inderdaad behoorlijk huis gehouden. Van het karakteristieke gebouw is haast niet over. Een nieuwbouwmaniak heeft het geheel gerenoveerd. Lurky stopt Callista veilig in haar kleren en opent de deur.
Hallo? Meneer eh... Yenz?
* Hoofdschuddend gaat ze, na de lobby te hebben bekeken weer weg. De namen in het gastenregister waren van ver vervlogen data.
Rest ons maar één ding Callista: Indianeneiland!
* Hoewel Callista eigenlijk nog te klein is voor Indianeneiland. Als kinderen daar eenmaal komen, willen ze er nooit meer vandaan. Zo komt het eilandje ook aan zijn nijvere bewoners. Lurky besluit daar langs te gaan als de kleine slaapt.
Ze lopen over de Lindelaan. Grinnikend verteld Lurky Callista een verhaaltje vol oude sentimenten.
Weet je dat het hier was dat ik je Pappie voor het eerst echt ontmoette? Het was meteen raak! Je vader is zo'n grote man... Zie je die boom daar? Zelfs die kon hem niet vellen. Nee, om hem hoeven we ons geen zorgen te maken. Die redt zich overal uit. En soms... Soms met een beetje hulp van Mamma.
* Lurky rust even om de omgevallen boomstam uit. Callista snuffelt aan de elfenbankjes die erop groeien.
Niet van happen Callista! Die zijn niet om te eten!
* Lurky wil de kleine alweer wegslepen maar dan ziet ze dat Callista torretjes uit de schors zit te slurpen. De omgeving doet de kleine duidelijk goed. Lurky besluit hier maar een tijdje te blijven. Niets is beter voor een kind dan gezonde buitenlucht en natuurlijk voedsel.
Weet je wat kleine schat? We gaan nu picknicken op het gazon voor de dienstwoning en vannacht slapen we in het hooi in de stallen! Lijkt je dat wat?
Sjoij Sjoij Sjoij
Sjlapensj in shjooi
[Dit bericht is gewijzigd door Breuls op 09-12-2001 00:13]
Sjij sjlijkt sjop sjmij
Sjaalislisjta sjook sjeen sjkindjse
LWAS!!!!
DAGOBERT!!!
HOEKIEEEE!!
KAHN!!!!!!!
UNTOUCH!!!!
YENZZZZZZZZ
HALLOOOOOOO
HOORT IEMAND MIJ?
Verdraaid. Wat zal er toch zijn gebeurd op het Eiland...
* Lurky loopt met Callista in de rolstoel en de verse ontbijtbenodigdheden naar het kampvuur van Untouchable.
De Wijze Uil zit zwijgend te mediteren. Zelfs de geur van verse ommeletten met lamsvlees en opgebakken pitabroodjes halen hem niet uit zijn trance.
Callista en Lurky ontbijten uitgebreid. Wachtend tot iemand de sleutel van haar huis komt brengen gaat Lurky wat met haar kleintje spelen. Callista is dol op een stuk groen touw. Lurky frobelt er twee oogjes op en een tongetje aan en geniet hoe haar kindje met de nepslang speelt.
Lurky ?
* LWaS gooit zijn gereedschap neer en loopt hnaar buiten
quote:hee Lurky
Op maandag 10 december 2001 13:04 schreef Lurky het volgende:
Hee LWaS!
Hoe is het ermee? Alles hier goed gegaan?
Ik zoek de sleutels van mijn huis en lab. Had jij die niet?
Weet jij trouwens waar alle bewoners van de Tuinen zijn gebleven? Wat is hier toch gebeurd?
En, ooh sorrie, wil je wat eten? Ik heb net ommeletten gebakken en kan er nog wel een maken.
Ik heb geen idee waar iedereen is gebleven
na jouw vertrek is het hier langzaam bergafwaarts gegaan.
Faat komt niet meer voor de wietplantages, Hoekie heb ik ook al weken niet meer gezien. Yenz ? tja, die is echt al bijna een jaar spoorloos
Ik heb geen idee waar iedereen is gebleven
Maar hoe is het met jou ?
Alles goed ?
* IN gedachten verzonken loopt LWaS over het eiland
[Dit bericht is gewijzigd door LWaS op 12-12-2001 00:02]
Je blijft de dieren toch wel verzorgen hoop ik...
* riep ze hem na
Ze zijn zo aan je gewend geraakt!
* Hoofdschuddend bedacht ze zich zojuist getuige te hebben mogen zijn hoe een van haar laatste trouwe medewerkers de Tuinen verliet.
Nou ja, ik zie t wel weer. Ik heb jou toch? Kom Callista we gaan naar binnen. Eens kijken of ons huis mij nog niet vergeten is.
* Het slot van de Dienstwoning draait nog maar met moeite om. De deur klemt verschrikkelijk. Na enig tegenstribbelen laat het huis haar binnen.
Een zacht tapijt zilveren stof flonkert in het zonlicht. In de muffe statische geur dansen de stofdeeltjes. Alles is onaangeroerd als een jaar geleden. Op tafel getuigen drie lege kopjes van de laatste koffie die Jezus, Loerka en zij er samen hebben gedronken voor ze het eiland 'voorgoed' verlieten...
Aan een klein kalm kabbelend beekje gaat LWaS zitten en kijkt naar de sterrenhemel, dan veriznkt aan gedachten terug aan vroegere eiland tijden
Ja, er zijn wel meer vreemde dingen op het eiland ..
Maar het is inderdaad alweer ruim een jaar geleden onderhand dat ik hier voor het eerst verzeild raakte...
Maar moet ik je even naar je huis toe brengen ?>
Lukt het verder alleen ?
Wel een gezellig weerzinen ou in je eerste paar dagen terug...
Maar moet ik wat voor je doen ? Anders dan ga ik naar huis, en me ff omkleden en douchen enzo...
Want ik ruik nu nog al een beetje...
Dan ga ik ondertussen even douchen
* Nadat LWaS zich ontdaan heeft van al zijn kleren stapt ook hij onder douche...
Het water voelt heerlijk warm aan
Pfft, daar was ik wel aan toe zeg
Het lijkt een verhaal zonder einde... Lurky luistert aandachtig naar het lange en soms warrige verhaal van LWaS
Met een ijzingwekkend roestig gepiep snerpt de stalen brandvrije deur open...
Dan vertrekt Anthraxx weer richting het Huis op het lieflijk laantje.
Hee bent jij t, RebbelGirl, weet jij misschien wie in mijn lab heeft huis gehouden?
Ik denk dat LWaS, Equilan en Hermes bezig zijn geweest hier. Die deden onderzoek naar vreemde glinsteringen bij Beer. Daar is nooit wat uitgekomen
En in at theehuis woonde Polaris een tijdje, maar die is met de noorderzon vertrokken. De laatste tijd ben ik veel bij Rebel en waren of bij haar of in het Hotel. Maar ik kom hier nog zeker vaak terug om wat rust te vinden.
De andere Tuinmensen zijn ongeveer opgelost in het niets, Yenz en theunttochable heb ik al in geen tijden meer gezien en LWaS is meen ik nog steeds met Beer bezig.
Op een gegeven moment ziet hij een wat geleerd uitziende vrouw en een slang bij een beekje zitten
Dag Mevr&co. Mijn naam is Craziest. Ik zoek mijn vrouw
Hallo is hier iemand?
Komt je maandag ook op mn trouwerij?
Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch
* Dagobert zwaait en loopt weg, aan het eind va nhet pad draait hij zich nog eenmaal om en ziet dat Victoria haar weg ookal vervolgd.
Ach, ze is zeker geen onaardig mens.
* Dagobert loopt richting het hotel..
Yihaaaa, hort!
* Beladen met wiegelende bloemen alsof ze deelneemt aan een corso schommelt Lurky op de bok van de opgeluisterde platte wagen het pad van de Tuinen af naar Het Hotel .
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 23-12-2001 18:19]
Ssswass ssdoess sjesss?
Pardon?
sssswassssss sssdoessss ssssjesssss
Ik douche niet maar maak een blokfluit
ssswaaromss
Dat zie je zo wel
* Callista kijkt geintresseerd wat haar vader allemaal doet. Vakkundig ziet ze haar vader allemaal ingewikkelde bewegingen maken met het zakmesje
Zo klaar, bromt Craziest tevreden
* Hij pakt een een bloem en smijt de die gelijk weg zodat hij alleen een pot overhoudt
Kom eens Callista!!!
Als het arme kind aan komt kruipen stopt Craziest haar snel in de bloempot en doet er een doekje overheen
Ssso ssdonkerss
Craziest begint op zijn blokfluit te spelen en niet wetend wat haar overkomt steekt Callista haar kopje buiten de bloempot
Yeah het werkt, Craziest danst van tevredenheid
Callista de dansende slang. Ik euh ik bedoel wij zullen morgen de show stelen met ons optreden op het bruiloft Callista. Hier nu snel weg voordat die gekke vrouw er weer aankomt
Nou, ik kom geen nieuws brengen, maar ik heb meer een vraag. Kan ik van jou een paard lenen, zodat ik zo snel mogelijk alles kan verspreiden over het eiland? Onderweg zal ik overigens ook uitkijken naar je kind.
* Anthraxx kijkt naar Lurky en zegt dan: "Ik zal hem hier laten stallen, maar ik wil er wel gebruik van kunnen maken wanneer ik wil, als dat kan tenminste?"
HO, Wacht!
* Ze rent de dienstwoning in en komt terug met Anthraxx' bijl.
Hier heb je je bijl terug, bedankt voor het lenen. Bijlen hebben we hier op de tuinen genoeg.
* En een keur aan andere hak, steek, snij en vuurwapens," bedenkt ze zich ineens maar dat zegt ze niet hardop. Het lijkt wel of de situatie langzaam allerlei onbelangrijk gewaande herinneringen boven haalt en haar geheugen weer begint te werken. "Het zal wel door de lichaamsbeweging en de frisse lucht komen," vermoedt ze.
Ze klopt Blackie op zijn warme flanken.
Goede reis!
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 28-12-2001 10:52]
Ze veegt haar gezicht af aan haar mouw. Snuit haar neus en kijkt uit het raam.
Het pad ligt er maagdelijk bij: spierwit en zonder voetsporen. Ergens hoopt ze elk moment iemand aan het einde het op te zien lopen. Ze kan het beeld van Craziest met Callista diep in zijn jas wel dromen. Ze ziet het voor zich maar als ze met haar ogen knippert is het uitzicht weer realistisch leeg. Donkere boomstammen met witte plekken en zwaar beladen struiken tonen haar dat het winter is. Een winter kouder dan ooit op de Tuinen.
Zo, eerst even alles langslopen, en dan gaan we eens stevig aan het werk
Lurky???
Ik kom hier het paard terug brengen, ik ga nu verder te voet. Ik ben het bos n.l. helemaal doorgeweest, en ik heb de foto's verspreid. Ik geloof dat Herne nu ook zoekt. Kan ik het paard blijven gebruiken, zolang ik wil? * vraagt Anthraxx
Overigens, ga ik nu zoeken in het dorp zelf, en ik zal de foto's achterlaten...
Ehhhmmm... waar kan ik eigenlijk zitten in een laboratorium * vraagt Anthraxx zich af. Dan gaat Anthraxx op de grond zitten en vertelt het hele verhaal van zijn reis over het eiland tot hier. Lurky luistert aandachtig en knikt zo af en toe. Dan staat Lurky op en schenkt wat alcohol voor Anthraxx in, die het met veel dank in ontvangst neemt. Anthraxx neemt een slok en voelt zich helemaal opwarmen.
Verder nog wat nieuws, over de vermissing?
Het casino? Waar is dat dan...
Misschien moet je daar eens gaan zoeken...
* Dan staat Anthraxx op en geeft zijn glas aan Lurky. Hij zegt:
Ik ga weer eens verder, ik moet nog meer foto's afgeven.
* Anthraxx groet Lurky en loopt weer naar buiten, ditmaal te voet, en loopt richting het dorp zelf...
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 05-01-2002 17:40]
Zo zeg wat een gesjouw. We hebben wel een afzakkertje verdiend! En jij nog wat extra betaling: hier, pak aan.
* Ze geeft Anthraxx nog een stel biljetten.
We hebben dan wel geen van de vermisten gevonden en inmiddels ook James op de lijst staan. Maar zoveel geld daar moet wat van de wagen rollen, * zegt ze met een knipoog.
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 06-01-2002 00:06]
G E A CH TE ME VRO U W LU R KY
IK HEP U W GELIEFDEN I N M I J N BE Z IT
A LS U Z E OO IT NO G I N L EV EN D E LEIVEN TRU G WILT ZI EN
DA N MAG U G E EN POLI TI E BE LLE EN WI L I K 10 MILJ OE N FO K EU R OOS
I K NE EM NO G CON T A C T ME T U OP D EN K E ROM GEEN POLIZ IE!!
Snel rent Alexanderr weer terug naar zijn schuilplaats in het Hotlel om zijn gevangenen te bewaken
G E A CH TE ME VRO U W LU R KY
IK HEP U W GELIEFDEN I N M I J N BE Z IT
A LS U Z E OO IT NO G I N L EV EN D E LEIVEN TRU G WILT ZI EN
DA N MAG U G E EN POLI TI E BE LLE EN WI L I K 10 MILJ OE N FO K EU R OOS
I K NE EM NO G CON T A C T ME T U OP D EN K E ROM GEEN POLIZ IE!!
'Leiven'? 'Polizie'?
Zeker een pubergrap!
Misschien wil Hermes mij schrik aanjagen vanwege het feit dat ik hem niet uit Wilgmans loskreeg en die toen om wou kappen...
* Ze rukt het kinderknutselwerkje van de deur en gaat naar binnen.
Eerst stevig ontbijten: koffie met cognac en eieren met brandewijn!
En dan dit maar eens aan LWaS laten zien en een hartig woordje spreken met de vader van deze blaag. Dat jochie van hem kan nog niet eens behoorlijk spellen! Die moet maar eens bijles van mij krijgen. Het komt goed uit dat Callista er niet is, nu heb ik alle tijd andermans kind op te voeden!!!
ME VROU W LU RKY, U ZUL T N U TOG ECHT HEEL S NEL MET GELD OP D E PROPP EN MOET EN KO MEN VOOR DAT ER N IE T S MEER OVER I S VAN UW GELIE VDEN!!!
Dan loopt Alexanderr weer ongezien terug naar het Hotel waar de nog steeds bloedende Craziest ligt te kermen.....
[Dit bericht is gewijzigd door Anthraxx op 10-01-2002 19:11]
Aan het geld dat je mij gegeven hebt heb ik niets. Ik waardeer het zeker, maar ik vind dat jij het meer verdiend dan mij. Onderhoud je tuinen er maar van, dat is tenminste een goed doel.
Groetjes,
Anthraxx
Dan legt Anthraxx het geld op tafel, met de brief en loopt terug. Aan de deur hangt een envelop, opgehangen met een mes. De envelop is bloedrood van onder, en Anthraxx vreest het ergste. Bevend pakt hij de envelop en maakt hem open. Het eerste wat opvalt is een afgesneden oor. Aandachtig leest hij de brief. Dan doet hij de envelop dicht en rent hij naar zijn postkantoor terug....
Verrek, de deur staat open: ik zou toch zweren dat ik hier gewoontegetrouw altijd alles op vele sloten draai! Hmm, dieven zijn het niet geweest: er ligt geld op tafel!
* Ze leest de brief van de postbode waarin hij meldt geen geld te willen. Aardige man, * denkt Lurky.
Ze pakt haar microscoop en bekijkt de dolk. Er zitten drie soorten vingerafdrukken op. Een ervan herkent ze meteen: dat zijn de hare. De rest is haar vreemd. Ze krabt er wat minuscule beetjes af en vergelijkt het DNA met dat van andere eilanders. Het komt niet voor in de lange lijsten die ze meer dan een jaar geleden heeft samengesteld van haar collectie samples.
Ze mijmert voor zich uit op zoek naar een plan. 'Ontdekking komt door openbaring,' zei haar oude hoogleraar vroeger als hij zat dagdromen.
Haar oog valt op de brief van de postbode. Ze legt hem onder de microscoop: daar is een complete set nu niet meer vreemde vingerafdrukken. Ze maakt een notitie en voegt ze toe aan haar archief. Al was het niet wat ze nu nodig heeft.
Het brengt mij nog niet verder... Maar misschien...
* Het bebloede papier wordt aan een onderzoek onderworpen. Ze tuurt door de microscoop en schrikt zich half bewusteloos. Haar hart staat even stil en haar gedachten stokken.
Als geen ander herkent zij het bloed van de vader van een aantal van haar kinderen. Het is als een naamplaatje voor de ingewijde wetenschapster: Craziest van Siciliaanse bloede, maffiazoon van maffiazonen tot ver in de Romeinse tijd. Bloed dat ze geproeft heeft, gelikt en gekust. Ze likt aan haar vinger en de zoute geronnen smaak wordt overstemd door een onvervliegbare ondertoon van whisky. Ze sluit haar vochtige ogen en zweemt weg in weemoed.
Nu niet sentimenteel worden. Onderzoeken dat papier!
* Voor haar ogen verschijnen resten van letters die nog niet zijn opgegeten door de mieren. Ze probeert het te ontcijferen.
RKY,
HEEL GELD
PR PP EN KO
IE T S MEER
GELIE VDEN!
Ze herkent de krantenletters van het eerdere briefje.
RKY, Heel geld prpp en ko iets meer gelievden! ?
Hier kan ik niks mee. Er staat niets leesbaars meer. Niets meer? zou dat het 'iets meer' zijn? Prpp en Ko? Wie zijn dat? Gelievden? Weer zo'n rare taalfout...Het is dezelfde afzender van het vorige briefje beslist
Hmmm, ik ben hier gewoon te laat om er nog wat van... wat van...
* Ze rent haar lab uit naar de mestvaalt. Daar zijn een paar raven aan het vechten om wat ze net had weggegooid. Ze vliegen op en een neemt het mee de lucht in. Ze loopt terug naar haar lab. In het voorbijgaan kijkt ze naar de mieren die restjes zoeken op de deurmat van de dienstwoning. Ze haalt een glaasje uit haar lab en inspecteert de restjes onder de microscoop. Alle bewijslast bergt ze weg. Ze sluit haar lab goed af en slaat de weg in richting Fokdorp, langs het postkantoor en richting Casino.
Lurky gooit met steentjes naar hem, zwaait met haar armen en gilt.
WRAAAAH LAAT LOS!!! IS VAN MIJ!!! BOEHWRAAH!!!
* De raven klapwieken weg met hun buit.
Haar vrees is bewaarheid geworden: de raven zijn er vandoor met een stukje Craziest. Welk deel het is zal ze pas weten als ze haar lief heeft terug gevonden.
1969ste post: 1969, A small step for a men, but a giant leap for mankind zegt de eerste mens op de Maan.
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 18-01-2002 21:09]
Goeieavond meneer, ik zou hier ook graag werken. Heeft U een baantje voor mij hier?
quote:* LWaS draait zich om en ziet Icarusje voor zich.
Op zaterdag 23 februari 2002 21:13 schreef Icarusje het volgende:
* Icarusje loopt de tuinen binnen. Op zoek naar iemand die hier werkt om de boel te onderhouden. Hij komt bij een huis en een laboratorium, niemand te zien. Hij loopt door en treft in de stallen een jongeman.Goeieavond meneer, ik zou hier ook graag werken. Heeft U een baantje voor mij hier?
Werk voor je?
* LWaS bekijkt Icarusje van top tot teen.
Je bent wel klein hè?
Klein maar fijn zeg ik altijd.
Nou, ok dan, je kan voorlopig aan de slag. Zolang het goed gaat, mag je blijven.
Je kan dan terecht bij mij voor gereedschap, aangezien ik de sleutel van de schuren heb.
* LWaS steekt zijn hand uit
gefeliciteerd, je hebt zojuist een baan gekregen
Dan zal morgen dus mijn eerste werkdag worden. Wat kan ik gaan doen?
Zo, dat was mn eerste dag, morgen weer een dag.
* Icarusje legt zn spullen in het schuurtje, trekt zn overall weer uit en gaat naar zijn boomhuis.
Duizenden kleine mieren die in een perfecte eenheid te werk gaan. Ze zijn op zoek naar de Axlotl-tanks die de gekke proffessor Lurky zich lang geleden onrechtmatig heeft toege-eigend.
Hun missie is simpel, vernietig wat eens van ons was, vernietig de technologie die eens van de Kerk van de Universele Waarheid was. Laat geen spoortje achter. Breek het af totdat het zo klein, zo kapot is zodat er niets of niemand meer is die het kan namaken of reparen.
De helse opdracht spookt door hun circuits heen, ze hebben geen enkele keus, ze zijn gemaakt om hun programering te gehoorzamen. Met een dodelijke efficientie gaan ze tewerk. Op de achtergrond van hun hoofdprogramma draait een stil nevenprogramma dat er op gericht is de kleine agressors zelfbehoud mee te geven. Ze geven zich niet op, en wanneer aangevallen zullen ze zich verdedigen.
Het zijn drie brutale ratten die het eerste slachtoffer zijn van de dodelijke zelfverdediging van de mieren. Binnen een mum van tijd blijft er niets meer van het ongedierte over. Ze worden aan stukken gescheurd en de stukken worden op hun beurt weer aan stukken gescheurd todat er niets meer over is dan een bloederige organische brei die niet meer te identificeren is.
Met een dodelijke precisie zoeken ze naar een ingang.
Het zijn de axlotl-tanks die ze hebben gevonden. De onheilige machines die dood vlees tot leven kunnen wekken met behulp van uiterst geavanceerde regeneratie- en kloningstechnieken.
Het lage en dreigende gezoem dat de kleine monstertjes voortbrengen met hun bewegingen schrikt een verdwaalde eekhoorn af om het levende tapijt nader te onderzoeken, en weet daarmee waarschijnlijk zijn kleine nietszeggende eekhoornleventje te verlengen met een aantal weken.
Owjee, wat nu?
* Icarusje pakt een potje isectricide uit het schuurtje, maar hoe hard hij het ook probeert, de mieren lijken er geen last van te hebben.
Dan de deur maar dicht in de hoop dat ze er niet uit gaan.
* Icarusje sluit de deur en legt een verg zand tegen de kier onderaan de deur.
Dat zou ze toch moeten stoppen.
* Icarusje gaat weer verder met zijn werk.
Als het niet erger wordt laat ik het maar zo, niet iedereen hoeft te weten dat ik bezig was in dat lab.
Ze zoeken, vinden, en gaan aan het werk zonder ook maar een seconde te verspillen. Het duurt niet lang of ze zijn geslaagd in hun missie en gaan verder met hun volgende opdracht.
Wat er overblijft is schroot en temidden van de hoop met losse verbrijzelde onderdelen ligt een stuiptrekkend wezentje niet groter dan een kippen-ei. Het is niet eens een wezen te noemen. Het is een klomp met allerlei soorten cellen samengehouden door een semi-permeabel vleesachtig gekleurd vlies.
Het blijft achter in de puinhoop die de mieren hebben achtergelaten. Ze geven niets om wat het is en wat er mee gaat gebeuren.
Ze keren terug naar waar ze vandaan kwamen, maar merken dat iets de weg naar buiten heeft geblokeerd. Zonder twijfel beginnen ze aan het werk, om het obstakel te verwijderen en om zo naar buiten te geraken.
Huh? dat zal toch niet.....
* Icarusje legt zn schoffel neer en spoed zich naar het lab. Daaraangekomen ziet hij een grote chaos en daar midden in ligt iets te bewegen, het is roze en niet groter dan een kippe-ei.
* Icarusje pakt het op en merkt dat het een levend wezen is.
Onee, wat heb ik gedaan!
Had ik die reageerbuizen nou maar niet in de machine gezet!
* Icarusje loopt snel met het wezentje naar het Medisch Centrum Fok!eiland II
Die nieuwe jongen, Icarusje, heb ik al de hele dag niet meer gezien, ik zal eens kijken waar hij uithangt
* LWaS loopt over het pad verder richting het lab van Lurky, en ziet dat Icarusje daar in ieder grotendeels goed zijn werk heeft gedaan.
LWaS loopt tot aan de deur en pakt de sleutels uit zijn broekzak om naar binnen te gaan.
Op het moment dat hij de sleutel in het sleutelgat steekt hoort hij wat geluid van de zijkant van het lab komen
LWaS steekt de sleutels terug zin zijn broekzak en loopt de hoek om
Icarusje? Ben jij dat ?
* Geen geluid volgt en LWaS denkt dat het vast een vogel is geweest of iets dergelijks LWaS draait zich weer om en vervolgt zijn ronde door de Tuinen, totaal vergetend dat hij in het lab wilde gaan kijken
Eerst maar eens de paden aanvegen.
Tja, dit lijkt er niet op of het veel gaat opleveren.
Heb je misschien een idee of ergens anders een soort lab aanwezig is?
[Dit bericht is gewijzigd door Icarusje op 15-03-2002 20:45]
* *denkt*
Misschien hebben ze in het ziekenhuis ook een lab? Voor bloedanalyses enzo?
* Zo gezegd zo gedaan en het tweetal loopt naar Medisch Centrum Fok!eiland II
Op Indianeneiland gaat ze aan land. De Indianenkinderen nemen haar liefdevol op in hun kinderclub die alleen bedoeld is voor zij die niets te maken willen hebben met de volwassen wereld.
Ze geven haar melk en eieren en leggen haar in de zon in een bedje van stro bekleed met zachte handgeweven lapjes.
Ze schokt en siddert in haar slaap van angstige dromen maar dan wordt ze even lief gewekte door lachende stemmen en zoete liedjes die proberen haar alle doorstane elende te laten vergeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |