Holland's trots.quote:Op woensdag 20 september 2006 22:00 schreef renz0r het volgende:
Daarns dacht ik nog aan: poep en pies:
En ja hoor ook
Dat gewoon te ranzig. Ik zat toen net popcorn te etenquote:Op woensdag 20 september 2006 21:59 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
die dikke mof in z'n blote reet had ook niet gehoeven idd...
![]()
Denk het wel.. Normaal gesproken valt de actie eerder in het jaar, maar daar wilde Sony ivm de release van The Da Vinci Code niet aan. Bezoekerscijfers krijgen een impuls door de actie, er komen mensen in de bios die er nooit meer komen, en de bioscopen compenseren de verloren kaartverkoop door extra baromzet.quote:Op maandag 18 september 2006 14:00 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat ligt aan de deal. Misschien legt AH wel bij voor elk tweede kaartje. Zal wel niet volledige prijs zijn, de bioscopen betalen vast ook mee. Maar denk niet dat de filmmaatschappijen er onder leiden.
Idd echt super ranzig, ik zat net heerlijk aan mijn M&M's.. krijg je dat te zien.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:59 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
die dikke mof in z'n blote reet had ook niet gehoeven idd...
![]()
dat laat juist zien dat ze echt van elkaar houden.quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:52 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Idd echt super ranzig, ik zat net heerlijk aan mijn M&M's.. krijg je dat te zien.Je zou er spontaan lesbisch van worden, maar gelukkig weet ik beter.
Anyway, ik vond hem eh... vooral indrukwekkend, en het leek erop dat de rest van de bios dat met mij eens was. Na de film bleef iedereen nog zitten terwijl de aftiteling al aan het lopen was, en toen men de zaal uit liep hing er wel een bepaalde aparte bedrukte sfeer.
Wel vond ik bepaalde elementjes van de film dan net weer heel jammer en tekort doen aan de geloofwaardigheid en 'echtheid' die de rest van de film wel had.
Bijvoorbeeld: Carice van Houten die de hele tijd ontzettend geraffineerd te werk gaat als spion, en dan op dat toilet opeens wel doodleuk aan dat andere dametje dat daar werkt vertellen dat ze spioneert..
Of dan die scene in dat bootje.. Romantisch hoormaar ik weet niet wat ik er van moet denken...
Over de bedscene heb ik ook al veel commentaar gehoord ("Oh je bent Joods en daarna fijn doorgaan"), maar opzich vond ik die dan wel weer kunnen; alsof het de "menselijkheid" van het hele gebeuren benadrukt.
Al met al opzich wel bijzondere film ja..![]()
maar opzich vond ik die dan wel weer kunnen; alsof het de "menselijkheid" van het hele gebeuren benadrukt.quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:07 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
dat laat juist zien dat ze echt van elkaar houden.
Het frappante is dat ik dat dus met NSB'er Sebastian Koch had. Ik bedoel, hij is oud en speelde een badguy!!quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:49 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Zag Paul laatst nog met zijn dames op de VARA. Ondanks zijn leeftijd vond hem best iets hebben........![]()
een goeie badguy.. geen slechte..quote:Op zaterdag 23 september 2006 12:49 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Het frappante is dat ik dat dus met NSB'er Sebastian Koch had. Ik bedoel, hij is oud en speelde een badguy!!![]()
Het is niet voor niks dat Carice iets moois met hem is begonnenquote:Op zaterdag 23 september 2006 12:49 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Het frappante is dat ik dat dus met NSB'er Sebastian Koch had. Ik bedoel, hij is oud en speelde een badguy!!![]()
Wat? In real life?? Loopt er een achter hier geloof ik...quote:Op zaterdag 23 september 2006 15:13 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Het is niet voor niks dat Carice iets moois met hem is begonnendon't be ashamed!
Een romance...quote:Op zaterdag 23 september 2006 17:22 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Met Sebastian Koch heeft ze een romance idd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 24 september 2006 12:41 schreef Kontiki het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was ie echt zo slecht.quote:Op zondag 24 september 2006 13:48 schreef Sickie het volgende:
Goeie film, dat zeker. Maar welke Jan Leuter heeft het in zijn bolle hoofd gehaald J. de Mol junior in godsnaam te casten?![]()
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tomatensoep is roder dan groentensoep
Van mij ook. De beste Nederlandse film ooit!quote:Op maandag 2 oktober 2006 14:57 schreef Roi het volgende:
Ik had niet verwacht dat ie zo goed zou zijn! Mooi professioneel gemaakt en er wordt ook goed in geacteerd!
De film krijgt van mij een 9 !
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
Daar heb je gelijk in. Ik denk dat de meesten ook bedoelen dat het er realistisch uit ziet, het verhaal zelf is niet heel erg realistisch idd.quote:Op maandag 2 oktober 2006 23:37 schreef _The_General_ het volgende:
Ik snap niet dat mensen kunnen zeggen dat het een realistische oorlogsfilm is. Het is goed gemaakt, zit mooi in elkaar maar realistisch is het niet. 99,5 % van de oorlog in Nederland was rustig namelijk. Dit is toch meer een actiefilm!
dat vinden de amerikanen op imdb nou ookquote:Op zondag 24 september 2006 13:48 schreef Sickie het volgende:
Goeie film, dat zeker. Maar welke Jan Leuter heeft het in zijn bolle hoofd gehaald J. de Mol junior in godsnaam te casten?![]()
volgens mij zijn dat allemaal nederlandersquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 00:42 schreef PetraV het volgende:
[..]
dat vinden de amerikanen op imdb nou ook![]()
Ja bij mij in de bios bleef het ook redelijk stil!quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:13 schreef Sender_ het volgende:
Ik vond het een goede indrukwekkende film.
Vond Carice van Houten ook echt geweldig acteren.
De film boeide van het begin tot het einde en wat me ook opviel is toen wanneer de film was afgelopen
eigenlijk dan de zaal altijd wel begint te praten hier bleeft het helemaal stil.
Kutfilm is het ook.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:54 schreef sizzler het volgende:
# Factual errors: Military officers Muntze and Franken are claimed to be SD (Sicherheitsdienst) officers, but in the film they are wearing SS (SchutzStaffel)-uniforms. SD-officers had their own uniforms.
# Continuity: When the underground people sit around the table listening to the two Nazis, Carice's cigarette goes from having a little piece of ash, to a long piece and back to a short piece again.
Van de Imdb.
De scene gefilmd op station Haarlem had ook een paar missers. De bovenleiding en een moderne prullenbak in de achtergrond (zo'n rechthoekige grijze) waren duidelijk in beeld.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:54 schreef sizzler het volgende:
# Factual errors: Military officers Muntze and Franken are claimed to be SD (Sicherheitsdienst) officers, but in the film they are wearing SS (SchutzStaffel)-uniforms. SD-officers had their own uniforms.
# Continuity: When the underground people sit around the table listening to the two Nazis, Carice's cigarette goes from having a little piece of ash, to a long piece and back to a short piece again.
Van de Imdb.
schandaligquote:Op woensdag 4 oktober 2006 00:04 schreef SuperMocio het volgende:
[..]
De scene gefilmd op station Haarlem had ook een paar missers. De bovenleiding en een moderne prullenbak in de achtergrond (zo'n rechthoekige grijze) waren duidelijk in beeld.
Onzin, SD droeg SS uniformen met het SD teken op de mouw:quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:54 schreef sizzler het volgende:
Tof dat zelfs over dat soort details er goed nagedacht isquote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:41 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Onzin, SD droeg SS uniformen met het SD teken op de mouw:
[afbeelding]
Ich Bin die Fesche Lola van Marlene Dietrich.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 23:37 schreef speedfreakssj het volgende:
zeg, hoe heet dat nummer ook alweer waar ellis zingt en die ene bolle ziet die haar familie afschoot?
het is een heel bekend numnmer en ik wil het graag eens vinden. op internet vind ik nog niks oiver soundtracks oid.
het is waar ze zeg maar gaat kotsen na de champahnge
"Nou ja eh.. Tis een begin"quote:Op donderdag 5 oktober 2006 03:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Ich Bin die Fesche Lola van Marlene Dietrich.
http://www.tvportal.nl/ca(...)tream.jsp?channel=68
hoeveel keer was je al van plan om te gaan?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:18 schreef jorienvdherik het volgende:
ik ga om 5 uur ook eindelijk, in tschunski ben benieuwd
Ik vind het wel frapant dat al die SS'ers in de meeste films bij dezelfde divisie zijn aangesloten. Gezien het doodshoofd op de pet/hoed op het hoofd. Dat teken is toch van het totenkopskommando? Ik dacht dat die grotendeels in de concentratiekampen zaten.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 16:41 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Onzin, SD droeg SS uniformen met het SD teken op de mouw:
[afbeelding]
2/3 keer geloof ikquote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:01 schreef pascalheister het volgende:
[..]
hoeveel keer was je al van plan om te gaan?
Tuschinski?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:03 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
2/3 keer geloof iknu ga ik maar zelf, naar de mooiste/ beste bioscoop van nederland ?
Cinemecquote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:03 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
2/3 keer geloof iknu ga ik maar zelf, naar de mooiste/ beste bioscoop van nederland ?
Ja !quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ff jullie spoilers kijken,
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:46 schreef AltamirA het volgende:
Hehe ja op dat moment had ik dus even iets gemist, mijn vriendin wist het ook niet, maar wie is degene in de doodskist en wie degene achter het stuur?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb de film 2 keer gezien, mag jij mij een screenshot geven van die prullenbak want die heb ik echt niet gezien hoor en heb er nog wel op gelet!!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 00:04 schreef SuperMocio het volgende:
[..]
De scene gefilmd op station Haarlem had ook een paar missers. De bovenleiding en een moderne prullenbak in de achtergrond (zo'n rechthoekige grijze) waren duidelijk in beeld.
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:09 schreef klossie het volgende:
[quote]Op donderdag 5 oktober 2006 22:55 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Carpe diem
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Carpe diem
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:10 schreef Zuignapje het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je zult het een goede film vinden, denk ikquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:27 schreef Rory78 het volgende:
Kga zondag...
dank je, ach, andere dingen was ik juist weer niet scherp in. leuk om er hier nog even over door te speculeren.quote:
jaquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:43 schreef klossie het volgende:
[..]
dank je, ach, andere dingen was ik juist weer niet scherp in. leuk om er hier nog even over door te speculeren.
dat was expressquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:02 schreef sizzler het volgende:
Halina Reijn heeft een genant moment tijdens premiere zwartboek:
http://www.youtube.com/watch?v=g9twlxcjWxg
zou inderdaad leuk zijn.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:12 schreef -Sum- het volgende:
zal wel tof zijn om weer eens een nederlandse film in die lijst te hebben
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Carice is ook de beste film?
Ja, ook beste regisseur.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:40 schreef Jeanne_Darc het volgende:
3 Kalveren al toch?
Dat bleek achteraf zo gepland te zijn. Dit fragment was ter promotie van Pink Ribbon (tegen borstkanker) waarvoor ook Halina zich inzet.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:02 schreef sizzler het volgende:
dat klopt, maar ik zoek die ene met wir marchieren auf dem engelsen of zoiets.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 03:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Ich Bin die Fesche Lola van Marlene Dietrich.
http://www.tvportal.nl/ca(...)tream.jsp?channel=68
zwartboek is beter dan oberquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:49 schreef golfer het volgende:
Carice heeft dat Gouden Kalf zeker verdiend, die overige Kalveren hadden beter verdeeld mogen worden tussen Zwartboek en Ober.
hij zit ook in ober, daar praat die nederlandsquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:36 schreef karoltje het volgende:
Die gast die Franken speelt (dikke enge duitser met klein piemeltje) vond ik in de film op de een of andere manier charming. Maar als je zijn filmpje kijkt (op www.zwartboekdefilm.nl onder filmpjes - cast) zie je dus dat het echt een hilarische gast is
. Hij kan een paar Nederlandse zinnetjes en lacht keihard om alles
.
Klopt. Behalve dat ie zo een nare rol moet spelen, lijkt het mij een toffe gast.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:48 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
hij zit ook in ober, daar praat die nederlands![]()
dat accent in ober is geweldigquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Klopt. Behalve dat ie zo een nare rol moet spelen, lijkt het mij een toffe gast.
Veel foute WW2 liedjes van de Duitsers kan je hier vinden:quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:02 schreef speedfreakssj het volgende:
dat klopt, maar ik zoek die ene met wir marchieren auf dem engelsen of zoiets.
HOUDT HET DAN NOOIT OP????!!!!!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:02 schreef sizzler het volgende:
nog is een keer kijken ergensquote:Op zondag 8 oktober 2006 13:17 schreef ZwarteMagika het volgende:
Gister kwam er om middernacht nog een making of op rtl 7, stond niet in de gids maar zapte er toevallig langs, wel interessantMeeste materiaal staat ook gewoon op de site, hier zaten nog interviews tussendoor.
HOUDT HET DAN NOOIT OP?????????quote:Op maandag 9 oktober 2006 23:44 schreef jorienvdherik het volgende:
Bijna een deel 2 voor het topic,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |