Dat waren ze! Messchien heb ik over een poosje nog vragen, maar dit was het tot nu toe!
Thnx alvast
Je kunt beter 2 vrouwtjes bij elkaar zetten, bij mannetjes bestaat er een kans dat ze gaan vechten.
[Dit bericht is gewijzigd door M-2-B op 02-10-2003 20:31]
quote:Ik heb twee jonkies uit 2 nestjes bij elkaar gehad (2 vrouwtjes) geen problemen mee gehad
Op donderdag 2 oktober 2003 20:31 schreef sleepflower het volgende:
Ze moeten elkaar wel vanaf geboorte af aan kennen, anders gaan ze zeker vechten. Dat geldt voor mannetjes én vrouwtjes.
quote:Dat kan natuurlijk wel...ligt natuurlijk ook aan het karakter van de hamster. Ik heb een keer de zoon-hamster bij de vader-hamster gezet, die zoon beet bijna het oor van z'n vader eraf.
Op donderdag 2 oktober 2003 20:33 schreef M-2-B het volgende:[..]
Ik heb twee jonkies uit 2 nestjes bij elkaar gehad (2 vrouwtjes) geen problemen mee gehad
quote:Nee hoor
Op donderdag 2 oktober 2003 20:44 schreef DJ_Vamp het volgende:
Kan ik ook alleen 1 dwerghamstertje nemen?
Of gaat hij zich dan te eenzaam voelen?
quote:Keej dan! Thnx
Op donderdag 2 oktober 2003 20:45 schreef sleepflower het volgende:[..]
Nee hoor
quote:Nope.. Dwerghamsters zijn van nature vrij solitaire dieren. Vandaar dat ze inderdaad vanaf jongsafaan met meerdere dieren moeten worden gehouden of anders kun je ze zelfs beter alleen houden. Zelfde overigens met Syrische hamster (goudhamster)...
Op donderdag 2 oktober 2003 20:44 schreef DJ_Vamp het volgende:
Kan ik ook alleen 1 dwerghamstertje nemen?
Of gaat hij zich dan te eenzaam voelen?
Haar favoriete spel is vogelzaadjes verzamelen die we in het hok hebben rondgestrooid, soort Pokémon voor hamsters.
Ze kan ook aan haar voorpootjes aan het dak van de kooi hangen als een commando
Haar looprad is ook favoriet, niet alleen om in te rennen maar ook om achterover in te gaan zitten dommelen terwijl ze haar voeten vasthoudt
Je kunt ze normaal gesproken niet bijelkaar in een hok houden ze zijn inderdaad solitair. Zelfs niet als ze uit hetzelfde nest komen. Maar inderdaad hebben hamsters verschillende karakters dus is het een kwestie van mazzel hebben.
Ze kunnen samen, maar ze moeten elkaar wel van begin af aan kennen.
quote:Da's logisch, geen enkele hamster ziet diepte. Bedenk het maar eens; waarom zien wij diepte? Omdat onze blikvelden (linkeroog en rechteroog) elkaar overlappen. Op het punt van overlappen (en het gebied daarachter, zien wij diepte. Bij dieren net zo... Roofdieren hebben de ogen aan de voorkant van hun kop zodat ze diepte kunnen zien. Prooidieren daarentegen, zoals hamsters, muizen, etc. hebben de ogen aan de zijkant van hun kop zodat ze een breed blikveld hebben waarin ze roofdieren kunnen zien aankomen. Aangezien de ogen aan de zijkant zitten zullen de blikvelden elkaar nooit overlappen en zien ze dus geen diepte... voila... Vandaar dat dus elke hamster oid gewoon van een bank, tafel etc afloopt...
Op zaterdag 4 oktober 2003 12:04 schreef CherryLips het volgende:
ziet geen diepte
Ratten zien dus wel diepte.
quote:Mijn dwerghamsters zien of egwoon minder diepte dan m'n goudhamsters of ze laten zich overal uit zichzelf vanaf lazeren. De goudhamsters die ik tot nu toe heb gehad waren wat voorzichtiger met zichzelf en die kan ik ook gewoon op de bank laten lopen. Misschien ligt het aan het aard van het beestje.
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:27 schreef CdFMarshall het volgende:[..]
Da's logisch, geen enkele hamster ziet diepte. Bedenk het maar eens; waarom zien wij diepte? Omdat onze blikvelden (linkeroog en rechteroog) elkaar overlappen. Op het punt van overlappen (en het gebied daarachter, zien wij diepte. Bij dieren net zo... Roofdieren hebben de ogen aan de voorkant van hun kop zodat ze diepte kunnen zien. Prooidieren daarentegen, zoals hamsters, muizen, etc. hebben de ogen aan de zijkant van hun kop zodat ze een breed blikveld hebben waarin ze roofdieren kunnen zien aankomen. Aangezien de ogen aan de zijkant zitten zullen de blikvelden elkaar nooit overlappen en zien ze dus geen diepte... voila... Vandaar dat dus elke hamster oid gewoon van een bank, tafel etc afloopt...
quote:En muizen vallen ook zo goed als nooit, probeer maar eens een muis van je hand te laten vallen, die blijft zich krampachtig overal aan vast klampen.
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:31 schreef Cici het volgende:
Ratten hebben hun ogen ook zoals muizen en hamsters, maar ratten zullen nooit zomaar van een tafel aflopen, of van een bank, of iets anders dat hoog is.Ratten zien dus wel diepte.
Woestijnratten laten zich weer wel overal vanaf vallen.
quote:ratten zien maar voor een heel erg klein deel diepte... als ze een grote sprong gaan maken duurt het ook een tijd voordat ze de afstand hebben ingeschat
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:31 schreef Cici het volgende:
Ratten hebben hun ogen ook zoals muizen en hamsters, maar ratten zullen nooit zomaar van een tafel aflopen, of van een bank, of iets anders dat hoog is.Ratten zien dus wel diepte.
quote:1. dwerghamsters zijn familiediertjes en ja ze zitten het liefst met meerdere ipv alleen;
Op donderdag 2 oktober 2003 20:26 schreef DJ_Vamp het volgende:
Heej!
Ik had een paar vraagjes over Dwerghamsters!
1: Zitten ze liever met meerdere bij elkaar(in de kooi)
of kan ik er net zo goed eentje inzetten?
2: Is het erg als je 2 jongens bij elkaar zet? 'k Bedoel gaan ze dan niet
vechten ofzo?Dat waren ze! Messchien heb ik over een poosje nog vragen, maar dit was het tot nu toe!
Thnx alvast
Er is trouwens nog een nieuw topic hierover over dwerghamsters en via
Google is er ook heel veel informatie te vinden!
quote:is trouwens niet gezond voor het vrouwtje, heeft ze dan niet steeds jongen?!
Op zaterdag 4 oktober 2003 12:45 schreef _Flea_ het volgende:
Wij hebben 2 dwerghamster (mannetje en vrouwtje) en die lagen in de dierenwinkel al bij elkaar dus hebben we ze allebei meegenomen. Gaat prima! Vechten absoluut niet. Integendeel, het mannetje duikt steeds op het vrouwtje. Is wel grappig.Ze kunnen samen, maar ze moeten elkaar wel van begin af aan kennen.
quote:Nee, ze is nog niet zwanger hoor. Ze zijn nu iets van 10 en 12 weken. Hoe lang zijn die beesten eigenlijk zwanger?
Op zondag 5 oktober 2003 20:48 schreef Raspberry het volgende:[..]
is trouwens niet gezond voor het vrouwtje, heeft ze dan niet steeds jongen?!
quote:Niet lang.
Op maandag 6 oktober 2003 10:29 schreef _Flea_ het volgende:[..]
Nee, ze is nog niet zwanger hoor. Ze zijn nu iets van 10 en 12 weken. Hoe lang zijn die beesten eigenlijk zwanger?
quote:Ik zou ze maar uit elkaar zetten..
Op maandag 6 oktober 2003 10:29 schreef _Flea_ het volgende:[..]
Nee, ze is nog niet zwanger hoor. Ze zijn nu iets van 10 en 12 weken. Hoe lang zijn die beesten eigenlijk zwanger?
1: We hebben nu 2 dwerghamsters(vrouwtjes) bij elkaar in een kooi zitten, en het probleem is dat ze de laatste tijd nogal aan het vechten zijn! Wat kan ik hier het beste tegen doen?
2: Mogen ze vlees eten? Zo ja, wat voor vlees?
Thnx alvast!
vechten; als er eentje wonden vertoont, afzwakt en/of vermagerd en piept (dus vaak de lul is) moet je ze uit elkaar halen.
quote:vechten = uit elkaar zetten.
Op zondag 12 oktober 2003 19:52 schreef DJ_Vamp het volgende:
Ik heb weer een paar vraagjes!1: We hebben nu 2 dwerghamsters(vrouwtjes) bij elkaar in een kooi zitten, en het probleem is dat ze de laatste tijd nogal aan het vechten zijn! Wat kan ik hier het beste tegen doen?
2: Mogen ze vlees eten? Zo ja, wat voor vlees?Thnx alvast!
Vandaag valt het me op dat, hoewel Trippel nog steeds eet, drinkt en flink in zijn radje rondrent, hij ineens in elkaar gedoken gaat zitten en bibbert. Ook lijkt het of ie zich meer bijt en wast dan normaal. Zijn vacht ziet er echter nog goed uit en tijdens het lopen heeft het beestje ook geen hoge rug. Ziek lijkt hij dus ook niet echt.
Het lijkt wel of ie daar gaat zitten slapen, maar voordat ik de kooi heb verschoond had ie een holletje in het hoekje bij z'n radje waar hij sliep. Dat is nu weg, had ik dat niet mogen weggooien?
Hij zit nu in z'n buis:
En als ik em wil pakken piept ie, dat vindt ie dus niet leuk.. Ik laat em maar een nachtje zo dan..
-edit- Het lijkt erop dat ie toch gewoon aan het wassen is (niet bijten maar pootje natlikken en dan zichzelf daarmee wassen) en wil gaan slapen. Maar waarom gaat ie niet lekker weer een holletje graven? Ik heb een nieuw stuk aan z'n kooi gemaakt waar dat perfect kan, met lekker veel warme bodembedekking en een beetje hooi!
[Dit bericht is gewijzigd door TripleM op 20-10-2003 11:44]
Goeie foto trouwens.
EDIT:
Ook rond deze tijd altijd trouwens, soort van ochtend ritueel voor hamsters ofzo
Die jonkies zijn echt zo klein gewoon. Maar het ziet er erg leuk uit. Alleen moeten we nu een grotere kooi hebben of we moeten ze verkopen straks.
We kwamen zaterdagnacht thuis en alleen het mannetje liep in het rad. Dat vrouwtje zagen we steeds minder. Dus ik zeg tegen m'n vriendin dat ik even in het huisje kijk of ze nog leeft. Ik kijken, zie ik onder haar twee van die kleine hummeltjes liggen.
Iemand nog tips hoe hier mee om te gaan? Wanneer kunnen ze van hun ouders weggehaald worden?
quote:Daar heb ik ook een beetje last van nu. Maar ze zijn nog geen drie weken oud, dus uit elkaar halen gaat niet.
Op donderdag 11 december 2003 13:32 schreef dhaney het volgende:
Ik heb 3 russische dwerghamsters uit hetzelfde nest en er is er eentje die die andere steeds aanvalt. Maar geen verwondingen ofzo. Ze maken alleen zoveel herrie.Maar uit elkaar halen vind ik zielig omdat je ze nooit meer terug kan zetten.
ZOu die agressieve hamster erg eenzaam alleen zijn?
quote:Neehoor, hamsters zijn over het algemeen niet erg sociaal, en vinden het prima om alleen in een kooitje te zitten
Op donderdag 11 december 2003 13:32 schreef dhaney het volgende:
Ik heb 3 russische dwerghamsters uit hetzelfde nest en er is er eentje die die andere steeds aanvalt. Maar geen verwondingen ofzo. Ze maken alleen zoveel herrie.Maar uit elkaar halen vind ik zielig omdat je ze nooit meer terug kan zetten.
ZOu die agressieve hamster erg eenzaam alleen zijn?
Ze was zeer actief, altijd holletjes bouwen en heeel erg veel in haar rad zitten. ik moest het radje er zelfs af en toe uithalen.
het was gewoon niet gezond meer volgens mij.
het leek wel of ze verslaafd was. na een lange tijd, was ze ineens heel mager en had een rare "bochel" op haar rug, maar ze heeft nog heel lang heel actief geleefd, maf beestje.
(ze heette molly, maar ik had haar supermolly genoemd, omdat ze zulke koele kunstjes deed )
meer mensen met zo'n hyperactieve hamster??
mijn eerste dwerghamster kreeg ook een soort van bult op 'r rug. die hebben we weg laten halen maar 2 weken later is ze overleden dus ik had er enorm veel spijt van dat ik dat had laten doen anders was ze misschien veel ouder geworden (ze was al 2).
quote:de bult die mijn hamster had, leek meer op een vergroeing...het was geen tumor ofzo volgens mij..maar odanks dat heeft ze vreemdgenoeg nog heel lang geleefd..
Op donderdag 11 december 2003 18:40 schreef CherryLips het volgende:
mijn eerste dwerghamster kreeg ook een soort van bult op 'r rug. die hebben we weg laten halen maar 2 weken later is ze overleden dus ik had er enorm veel spijt van dat ik dat had laten doen anders was ze misschien veel ouder geworden (ze was al 2).
quote:Meestal als die hamster een bult krijgen is het gebeurd. De onze was ook iets van 2 toen ie een bult kreeg. Na een tijdje lag ie alleen nog maar buiten z'n huisje en een paar weken later was ie dood.
Op donderdag 11 december 2003 18:48 schreef Blackraven het volgende:[..]
de bult die mijn hamster had, leek meer op een vergroeing...het was geen tumor ofzo volgens mij..maar odanks dat heeft ze vreemdgenoeg nog heel lang geleefd..
quote:Tja dat kun je nooit zeggen of je het wel of niet had moeten doen. 2 jaar is een redelijk normale leeftijd voor zo'n beestje.
Op vrijdag 12 december 2003 08:37 schreef CherryLips het volgende:
De bult van mijn hamster leek meer op een soort... wratje ofzo, alleen hij nam wel de halve rug in beslag. Hij had er geen directe last van voor zover ik kon zien, alleen hij werd wel steeds groter dus heb ik m weg laten halen. had ik beter niet kunnen doen...
quote:Maar ze was gezond, de laatste keer dat ik 'r zag rende ze nog in d'r radje (op 2 jarige leeftijd!) en de volgende dag vond m'n zus 'r. Ze lag wel in d'r zelfgemaakte holletje, dus ze is gewoon in d'r slaap overleden. Maar toch, de hamsters die ik erna had die gingen een week van tevoren beven en dementeren, deze helemaal niet.
Op vrijdag 12 december 2003 09:20 schreef _Flea_ het volgende:[..]
Tja dat kun je nooit zeggen of je het wel of niet had moeten doen. 2 jaar is een redelijk normale leeftijd voor zo'n beestje.
Gaan ze ooit weer terug in het huis?
quote:Die van ons slaapt elke keer ergens anders onder het hooi. Nooit in het huisje, dat gebruikt ze alleen om belangrijk (groter) voer op te slaan. Ze gaat er ook wel eens zitten om wakker te worden zonder gestoord te worden.
Op dinsdag 27 januari 2004 17:33 schreef _Flea_ het volgende:
M'n vriendin en ik hebben een hamsterkooi met buizen. Die buizen lopen van boven/binnnen naar buiten er omheen en dan weer naar beneden/binnen.
Zo'n anderhalve week geleden hebben we ze schoongemaakt en de indeling iets veranderd. Huisje beneden en het rad boven ipv andersom.
Sindsdiens slapen ze niet meer in het huisje maar in de buizen.
Vandaag hebben we ze weer schoongemaakt, de oude indeling gepakt (huis boven, rad beneden) maar nog steeds liggen ze in de buis.Gaan ze ooit weer terug in het huis?
Ik denk dat ze ontdekt hebben dat de buizen een veilige plek zijn om te slapen. Maar het kan best gebeuren dat ze opeens weer in het huisje gaan slapen.
sja je heb dat toch niet voor nix gekocht voor ze.
quote:Ach, nou kun je in ieder geval zien of ze nog leven
Op dinsdag 27 januari 2004 17:41 schreef _Flea_ het volgende:
Ik hoop het want ik baal er wel van. Nou ja, ik zie wel.
quote:Dat doet die kleine van mij ook. Die hangt dan ook altijd aan de bovenkant van de kooi. Net zolang tot ie naar beneden lazert
Op woensdag 28 januari 2004 00:25 schreef Lexie het volgende:[..]
Ach, nou kun je in ieder geval zien of ze nog leven
. de mijne gaat net niet door de buis, hij klimt liever op het plateau, met het nodige gespartel als hij het net niet haalt
.
quote:precies, en dan begon ie mooi weer op nieuw
Op woensdag 28 januari 2004 11:56 schreef _Flea_ het volgende:[..]
Dat doet die kleine van mij ook. Die hangt dan ook altijd aan de bovenkant van de kooi. Net zolang tot ie naar beneden lazert
quote:Waarschijnlijk post je hier over 4 weken weer dat je jongen hebt.
Op maandag 2 februari 2004 16:01 schreef DJ_Vamp het volgende:
Mijn Hamsters hebben kleintjes!!!!
In totaal zijn het er 5, er zijn er al 3 gereserveerd!
Maar, als iemand er nog een zoekt dan roept u maar!!
We verkopen ze voor ¤5,-
quote:Nee, want k heb ze uit elkaar gehaald en het mannetje gaat weg. Dusz.............
Op maandag 2 februari 2004 16:06 schreef _Flea_ het volgende:
Waarschijnlijk post je hier over 4 weken weer dat je jongen hebt.
quote:4 tot 5 weken. Maar ik heb ze iets eerder weg gedaan omdat de moeder erg vreemd deed. Kleintjes wegduwen enzo.
Op woensdag 4 februari 2004 21:58 schreef DJ_Vamp het volgende:[..]
Nee, want k heb ze uit elkaar gehaald en het mannetje gaat weg. Dusz.............
Maar, wanneer mogen de kleintjes nou echt weg, want de een zegt als ze onafhankelijk eten, drinken enz. en de ander zegt pas na 6 weken!!
Wat is nou de waarheid???
Greetz
quote:Heey, je hebt dezelfde kooi als ik! Ik heb echt ALLE delen ervan, maga groot! zal binnenkort wel ff een fotootje maken
Op maandag 20 oktober 2003 00:21 schreef TripleM het volgende:
quote:Ik heb heeel vaak nestjes gefokt, en Echt pas na 6 weken weg doen... Wel zelf handtam maken.
Op woensdag 4 februari 2004 21:58 schreef DJ_Vamp het volgende:[..]
Nee, want k heb ze uit elkaar gehaald en het mannetje gaat weg. Dusz.............
Maar, wanneer mogen de kleintjes nou echt weg, want de een zegt als ze onafhankelijk eten, drinken enz. en de ander zegt pas na 6 weken!!
Wat is nou de waarheid???
Greetz
awwwwquote:Op donderdag 11 maart 2004 13:02 schreef _Flea_ het volgende:
Een paar plaatjes van de jongste (2,5 week):
http://picserv.beyond-rea(...)PEG/1078681905//1ryo
http://picserv.beyond-rea(...)PEG/1078681826//92pa
De moeder:
http://picserv.beyond-rea(...)PEG/1078681819//92pa
http://picserv.beyond-rea(...)PEG/1078681752//ajp6
En van de kooi:
http://picserv.beyond-rea(...)PEG/1078681915//6702
http://picserv.beyond-rea(...)PEG/1078681915//6702
Klinkt toch als een hamster die geschrokken is eerlijk gezegd. Heb je toevallig een hond of een kat rondlopen? Sommige hamsters raken daar erg gestresst van. Echter, soms is het gewoon totaal onduidelijk waar een hamster nou van schrikt. Het kan een geluidje zijn dat jou niet eens meer opvalt of een geur die je niet kan ruiken, enzovoort.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:34 schreef Blackraven het volgende:
mijn hamster doet vreemd. elke keer als ik haar zie (savonds) zit ze wel een keer helemaal inelkaar en stil, met de oogjes open, maar niet wagenwijd ofzo. ze zit dan maar..en kan heeel erg lang zo bljiven zitten...maar ze is volgens mij niet bang. weet iemand wat dit kan zijn of heeft iemand dit wel eens meegemaakt?
hm, sja, daar zit best wat in, maar dan zou ik niet weten wat het kan zijn eerlijk gezegd. mijn beide katten hebben al een keer kennis laten maken met de hamster en die leek zich er niets van aan te trekken. ik probeer mijn katten wel uit mijn kamer te houden. ik zal het nog eens obsrveren om te zien waar, wanneer ze het doet..misschien kom ik er dan achter..anders weet ik het ook niet...quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:40 schreef biawa het volgende:
[..]
Klinkt toch als een hamster die geschrokken is eerlijk gezegd. Heb je toevallig een hond of een kat rondlopen? Sommige hamsters raken daar erg gestresst van. Echter, soms is het gewoon totaal onduidelijk waar een hamster nou van schrikt. Het kan een geluidje zijn dat jou niet eens meer opvalt of een geur die je niet kan ruiken, enzovoort.
lui is ie zeker niet.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 21:03 schreef Lexie het volgende:
Of je hebt ook zo'n luie hamster als ik, Harrie voert geen drol meer uit.
Dat noem ik altijd 'nukken' of 'potten'. Geen idee wat ze dan doen. Dan zitten ze in een hoekje, het liefst ook met de rug naar je toe, gewoon in elkaar een beetje te... ja... nukken. Na een paar minuutjes kijken ze weer om zich heen en gaan ze verder met wat ze leuk vinden te slopen. Misschien een soort 'ochtend' ritueel, yoga/zen-achtig oefening/gebed?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:34 schreef Blackraven het volgende:
mijn hamster doet vreemd. elke keer als ik haar zie (savonds) zit ze wel een keer helemaal inelkaar en stil, met de oogjes open, maar niet wagenwijd ofzo. ze zit dan maar..en kan heeel erg lang zo bljiven zitten...maar ze is volgens mij niet bang. weet iemand wat dit kan zijn of heeft iemand dit wel eens meegemaakt?
De mijne ook. En als de kleine niet zo oud was, zou ie het nog winnen van de dikke grotequote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:27 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik heb 2 hamsters,apart.Want de ene is dik,groot en lui,en de ander is heel druk en klein![]()
Dat je er 5 euro voor vraagt vind ik echt niet kunnen maargoedquote:Op maandag 2 februari 2004 16:01 schreef DJ_Vamp het volgende:
Mijn Hamsters hebben kleintjes!!!!
In totaal zijn het er 5, er zijn er al 3 gereserveerd!
Maar, als iemand er nog een zoekt dan roept u maar!!
We verkopen ze voor ¤5,-
Voor nog geen 3 euro haal je ze bij een dierenwinkel en dan heb je nog garantie ook.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 19:17 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Meestal vragen mensen een bedragje voor dieren zodat er niet te lichtzinnig over gedacht wordt, alsof het een stuk speelgoed is. Ik vind 5 Euro eigenlijk nog te weinig voor een dier.
EDIT:
Of dat ze even gratis opgehaald worden als slangenvoer.
Ik vind dat soort prijzen echt belachelijk laag voor een levend dier.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 19:37 schreef moussy het volgende:
Voor nog geen 3 euro haal je ze bij een dierenwinkel en dan heb je nog garantie ook.
Niks meer aan doen zou ik zeggen. Ten eerste heb je het risico van de operatie zelf, ten tweede leeft hij dan misschien nog een half jaartje waarvan hij 3 maanden aan het herstellen is van zijn operatie. En als hij nog niet echt last er van heeft is het toch prima?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:46 schreef inkie1010 het volgende:
Mijn hamster (Ristridin van het Zuiden, roepnaam: Olifant), had een tijdje terug een abces in zijn wangzak, dus ik ermee naar de dierenarts, die heeft het doorgeprikt en een antibiotica kuurtje gegeven. Het leek even goed te gaan, maar nu is het nog erger dan eerst... Het probleem is, de dierenarts zei dat als het terug kwam Olifant geopereerd moest worden.. Nu is Olifant al 1,5 jaar en op zich lijkt het of hij weinig last van dat abces heeft, hij rent, eet, drinkt, en lijkt happy..
Nu denk ik dat de kosten van zo'n operatie ook hoog liggen (aangezien het vorige consult me al 40 euro kostte, en nu heb ik dat best voor hem over hoor daar gaat het niet om!). Maar omdat dwerghamsters normaal niet veel ouder dan 2 jaar worden weet ik gewoon niet goed wat ik moet doen.... wat zouden jullie doen??
Ik zou het niet doenquote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:46 schreef inkie1010 het volgende:
Mijn hamster (Ristridin van het Zuiden, roepnaam: Olifant), had een tijdje terug een abces in zijn wangzak, dus ik ermee naar de dierenarts, die heeft het doorgeprikt en een antibiotica kuurtje gegeven. Het leek even goed te gaan, maar nu is het nog erger dan eerst... Het probleem is, de dierenarts zei dat als het terug kwam Olifant geopereerd moest worden.. Nu is Olifant al 1,5 jaar en op zich lijkt het of hij weinig last van dat abces heeft, hij rent, eet, drinkt, en lijkt happy..
Nu denk ik dat de kosten van zo'n operatie ook hoog liggen (aangezien het vorige consult me al 40 euro kostte, en nu heb ik dat best voor hem over hoor daar gaat het niet om!). Maar omdat dwerghamsters normaal niet veel ouder dan 2 jaar worden weet ik gewoon niet goed wat ik moet doen.... wat zouden jullie doen??
Ja dat is ook zo!! Ik denk ook niet dat het veel zin heeft, en volgens mij merkt ie er zelf vrij weinig van, zie hem alleen heel af en toe wat krabben daar..quote:Op zaterdag 29 januari 2005 21:22 schreef Lexie het volgende:
[..]
Niks meer aan doen zou ik zeggen. Ten eerste heb je het risico van de operatie zelf, ten tweede leeft hij dan misschien nog een half jaartje waarvan hij 3 maanden aan het herstellen is van zijn operatie. En als hij nog niet echt last er van heeft is het toch prima?
Heee Inkie, zullen we hem in de caviakooi hangen?quote:Op maandag 9 januari 2006 22:51 schreef inkie1010 het volgende:
Ooo mag ik even zeuren... Doozjuh dat wieletje wat je hebt is gevaarlijk voor hamsters ze kunnen er met hun pootje tussenkomen! Beter zijn die plastic-wieletjes die helemaal dicht zijn!
HIj rent er toch nooit inquote:Op maandag 9 januari 2006 22:51 schreef inkie1010 het volgende:
Ooo mag ik even zeuren... Doozjuh dat wieletje wat je hebt is gevaarlijk voor hamsters ze kunnen er met hun pootje tussenkomen! Beter zijn die plastic-wieletjes die helemaal dicht zijn!
Oke thanx,ik hoop wel dat ie het nog even vol houd,het is zo'n schatjequote:Op vrijdag 19 mei 2006 00:31 schreef CherryLips het volgende:
ja, dan wordt het wat minder schoon en wat rommelig enzo, niet zozeer een zacht pelsje maar met opgebroken stukken. Bloems hals werd ook kaal toen ze ouder werd![]()
Heb je al gecheckt of ze misschien moeite heeft met eten?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:12 schreef Pure-Poison het volgende:
Tilly word elke dag magerder,echt zo sneu ik voel heel de botjes![]()
Hij eet gewoon al zijn eten zoals altijd,de tandjes zien er voor zo ver ik kan zien gewoon uit.quote:Op woensdag 14 juni 2006 01:13 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Heb je al gecheckt of ze misschien moeite heeft met eten?
awwww! heel veel sterkte!quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:34 schreef Pure-Poison het volgende:
Tilly lag gisteren dood in zijn kooitje,zag er echt eng en zielig uit![]()
![]()
quote:Op zondag 17 september 2006 20:00 schreef UnleashMitch het volgende:
[[url=http://xs206.xs.to/xs206/06370/Vodka.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Nieuwe Russische dwerghamster
He, die heb ik eerder gezienquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:18 schreef Mich92 het volgende:
Onzen Worst (chin.)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Al drie-en-een-half jaarrrr![]()
ahw zo'n hamster hadden wij ooit ook.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:46 schreef Sense het volgende:
Sinds januari in mijn bezit: Kiki!![]()
![]()
![]()
[[url=http://aycu09.webshots.com/image/16368/2001592259964692918_rs.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://aycu38.webshots.com/image/17037/2001599106892376374_rs.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://aycu14.webshots.com/image/14613/2001523765352073250_rs.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://aycu06.webshots.com/image/13885/2001552300597447190_rs.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://aycu34.webshots.com/image/16873/2001504440844629099_rs.jpg]afbeelding][/URL]
ik was nu idd ook gaan googlen en had die pagina gevondenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:51 schreef VixenFromHell het volgende:
http://www.dehamster.nl/fokken_dwerg.html daar staat hoe je bij dwergjes goed het geslacht kan bepalen
Die zijn coolquote:Op zondag 13 mei 2007 10:57 schreef Mich92 het volgende:
ahw zo'n hamster hadden wij ooit ook.
Schattig![]()
![]()
Dat doet dat knaagdier van mij ookquote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:19 schreef FJD het volgende:
Die van ons hangt de hele dag aan t plafond. Dat vindt ze lekkerder lopen dan de grond
Hahahaquote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:21 schreef Dynia het volgende:
deze is waarschijnlijk wel bekent...wat een geweldig grappig filmpje zeg...:
http://www.youtube.com/watch?v=YXRH50fvHWA
Cutequote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:00 schreef CherryLips het volgende:
ik zit eraan te denken om een tweede dwergje te nemen, maar dat zullen m'n ouders vast niet goedkeuren.
deze zit nu bij de dierenbescherming utrecht:
[afbeelding]
nee, pret gaat niet door. slaat nergens op, want ik heb al vaker twee hamsters gehad in aparte kooienquote:Op woensdag 4 juli 2007 17:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Nu MET verdiepingen zn grotere radje gerepareerd !
[afbeelding]
Mag je al een tweede dwergje, CherryLips?
Lijkt me zelfs een satijntjequote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:33 schreef RoaRRR het volgende:
Deze keer geen Rus maar een goudhamster
Op MP stond de huidige kooi van Vodka opgegeven als 40x60 voor 20,-. Toen ik daar kwam zag ik al dat de kooi groter was, thuis nagemeten bleek de kooi een 60x90 te zijnquote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:54 schreef CherryLips het volgende:
ik had ook een mooie kooi op marktplaats gezien, als ik nog een dwergje mocht had ik zeker die gehaald, was ook maar tien euro. was zo'n rode gabberkooi zonder tralies, nog ehlemaal compleet met mooi plateau en trappetjes en wieltje en zelfs voerbak etc. maarja.
En wat is dan precies een satijntjequote:
Dat is een roborovskihamsterquote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:33 schreef Liquidootje het volgende:
Even een vraagje. Wat voor soort beestje is dit en waar kan ik het kopen?
[ afbeelding ]
ze kosten vijf euro ofzo bij een fokker, dat is minder erg dan vissen van ¤150 in een aquarium frotten en dat schijnen veel mensen ook leuk te vinden.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:41 schreef Liquidootje het volgende:
Whehe, Wat heb je dan aan als ze 30 euro kosten en je kunt ze niet aaien enzo
Vond het gewoon een grappig gezicht.
Mijn hamster is ook overleden na anderhalf jaar al, had waarschijnlijk een tumor in z'n buikquote:Op woensdag 29 oktober 2008 02:56 schreef Blinker het volgende:
Onze hamster hier is ook overleden
Ongeveer 2,5 jaar geworden, volgens mij best een nette leeftijd
Wat een prachtig beestjequote:Op donderdag 6 november 2008 23:35 schreef zoeperzazke het volgende:
Wiki's paleisje:
[ afbeelding ]
Wiki zelf:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hamsters doen dat wel vaker, zelf een andere slaapplek kiezenquote:Op zondag 9 november 2008 19:49 schreef boem-dikkie het volgende:
Dr.Awesome zit wel al zo'n beetje de hele dag/avond in haar buis te slapen. Ze heeft alle spullen uit haar huisje gehaald en een bedje gemaakt in een buis![]()
Moet ik proberen dat ze dit niet doet en went aan haar huisje? Of moet ik haar de eerste paar dagen maar even rust gunnen en daarna maar even oppakken en rustig aan aaien enzo?
Heb haar gister wel meteen even opgepakt hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |