abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50870558
ik zit eraan te denken om een tweede dwergje te nemen, maar dat zullen m'n ouders vast niet goedkeuren .
deze zit nu bij de dierenbescherming utrecht:
Tap tap tap
pi_50871130
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 20:00 schreef CherryLips het volgende:
ik zit eraan te denken om een tweede dwergje te nemen, maar dat zullen m'n ouders vast niet goedkeuren .
deze zit nu bij de dierenbescherming utrecht:
[afbeelding]
Cute hoop dat het toch mag
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_50871326
Ik vraag me dan alleen af of ik dan niet telkens m'n handen moet wassen als ik er eentje heb aangeraakt en de ander vast wil houden zonder dat ze elkaar ruiken en aan m'n vingers gaan hangen .
Tap tap tap
pi_50909577
Wat een megading is die kooi zeg vandaag opgehaald! Teddy vindt het geweldig, vooral die buis! Leuk om te zien hoe ie de boel gelijk ging verkennen
pi_50939829
Fototijd!

Die zwart/grijzige vlek rechtsboven is dus Teddy
pi_50957505
het was even zoeken .

ik heb de komende 2,5e week de hamster van m'n broer te logeren, en hij is echt enorm . Ik had hem sinds december niet meer gezien (de hamster dan) en toenw as hij amper drie maanden oud. Maar hij is echt groot, ook vergeleken met de hamster van m'n zus. Het zijn allebei syrtjes, mannetjes, maar Muis (hamster van m'n broer) is gewoon twee keer zo groot als Tobie (hamster van m'n zus). Laat staan als ik Sterretje (mijn Rusje) ernaast houd, die is gewoon amper groter dan Muis z'n kop . Ik ben stiekem ook nog even een beetje bang voor hem want ik ken z'n karakter niet echt.
Tap tap tap
pi_51136565
Nu MET verdieping en zn grotere radje gerepareerd !

Mag je al een tweede dwergje, CherryLips?
pi_51137585
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Nu MET verdieping en zn grotere radje gerepareerd !

[afbeelding]

Mag je al een tweede dwergje, CherryLips?
nee, pret gaat niet door. slaat nergens op, want ik heb al vaker twee hamsters gehad in aparte kooien . De eerste keer kwam m'n moeder zelfs met het idee omdat een collega van haar twee 'oops'-nestjes had en of ik er eentje wilde. En nu zie ik die lieve snuitjes op de website van de dierenbescherming en dan mag het ineens niet, tenzij ik ze allebei op m'n kamer neerzet. M'n huidige hamster kan wel op m'n kamer, die ligt de hele nacht te pitten . Sterretje is trouwens zwaar op dieet, ik was z'n kooi aan het schoonmaken en hij was aan het klimmen in z'n kooi, viel omlaag, lag op z'n rug en was te dik om zich weer om te draaien . Ik geef hem ook elke week een full body check up om te kijken of hij geen knobbeltjes heeft (twee van m'n dwergjes zijn overleden aan knobbeltjes) en hij lag op z'n rug op m'n hand en kon zich amper bewegen. Dus geen snoepjes meer voor Sterretje, hij kreeg er al heel weinig. Geen knaagstengels meer en gewoon wat minder voer geven. Anders weet ik het ook niet. Hij rent niet zo veel in z'n wieltje namelijk.

En de hamster van m'n broer is twee weekjes hier nu hij op vakantie is. Muis, ik heb in december al een weekje voor hem gezorgd maar toen was het nog een jonkie. Hij is echt enorm geworden. Het is een mannetje maar hij is twee keer zo groot als de hamster van m'n zus. En echt verschrikkelijk ADHD. Zit geen moment stil, alleen als de hond in de buurt is want dat is blijkbaar eng. De hamster van m'n zus zit als een zwakbegaafde op schoot voor zich uit te staren en wordt dan pas na een half uur een beetje wakker, deze rent echt alle kanten op.
Heb vanochtend fotootjes van Muis gemaakt toen ik z'n kooi ging schoonmaken. Hij was net wakker dus hij zat even stil. En ik was vergeten de flits uit te zetten dus hij zag sterretjes denk ik .

met flits. whoops...
Awww
is het geen plaatje?
Tap tap tap
pi_51137600
gave kooi trouwens, gewoon een caviakooi voor je hamster .
Tap tap tap
pi_51332902
Rex de Rus is dood....

En een lege kooi is ook maar zo leeg dus maar een nieuwe gehaald. Deze keer geen Rus maar een goudhamster

Met een mooie rode kop die nog feller wordt....

Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_51409789
Leuk! Echt een schatje

Hou je er wel rekening mee dat syrtjes op een gegeven moment te groot worden voor dwergenradjes? Als ze volwassen zijn hebben ze er 1 nodig met minimaal 18 cm doorsnede

Hier houdt het maar niet op de met de kooien nouja hierna wel, want dan heb ik kooien die ik echt mooi en leuk vind
Maar op de wishlist stond nog een ferplast rainbow voor Chupa, en die ga ik morgen ophalen

Lijkt zo misschien klein, maar hijs 60 bij 35 ongeveer

Marktplaats = ok
pi_51452283

Een tientje incl nieuw radje en standaard (die al 4 euro kost in de winkel), nog ander radje, kokosnoothuisje, hamsterbal, flesje en dat gele bakje. Kooi ziet er echt nog goed uit. Was wel en wereldreis (2,5 heen en 2,5 uur terug) maar het was het zeker waard, koopje, en Chups heeft een mooie kooi.
Als je een andere kooi zoekt raad ik marktplaats dus zeker aan komen al mijn kooien vandaan!
pi_51452341
ik had ook een mooie kooi op marktplaats gezien, als ik nog een dwergje mocht had ik zeker die gehaald, was ook maar tien euro. was zo'n rode gabberkooi zonder tralies, nog ehlemaal compleet met mooi plateau en trappetjes en wieltje en zelfs voerbak etc. maarja .
Tap tap tap
pi_51452422
Ouders je mocht ook al geen cavia's geloof ik, of was jij dat niet? Helaas moet je je aan hun regels houden
pi_51456001
Ja, dat was ik . Mijn eigen huis gaat later echt een beestenbende worden denk ik.
Tap tap tap
pi_51456014
maar heb je nu twee voerbakjes in de kooi staan?
Tap tap tap
pi_51457950
Nee een zandbakje! Vinden ze leuk, rollen in van dat chinchilla zand
pi_51458121
. Waar haal je dat zand vandaan?
Tap tap tap
pi_51458154
ik vind dat hangende geval in de kooi ook erg tof.
Tap tap tap
  zaterdag 14 juli 2007 @ 12:50:02 #220
136830 Nenootje
severely detached
pi_51458226
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:33 schreef RoaRRR het volgende:
Deze keer geen Rus maar een goudhamster
Lijkt me zelfs een satijntje

Hier m'n vorige hamster, Franzje Hij is helaas al een tijdje geleden overleden... Maar het was zo'n lief bolletje (eigenlijk was het een klein krengetje, maar hij zag er wel heel lief uit), dat ik ook nog eens een foto plaats.

Hoera, wat is het leuk dat ik besta.
pi_51459277
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 01:54 schreef CherryLips het volgende:
ik had ook een mooie kooi op marktplaats gezien, als ik nog een dwergje mocht had ik zeker die gehaald, was ook maar tien euro. was zo'n rode gabberkooi zonder tralies, nog ehlemaal compleet met mooi plateau en trappetjes en wieltje en zelfs voerbak etc. maarja .
Op MP stond de huidige kooi van Vodka opgegeven als 40x60 voor 20,-. Toen ik daar kwam zag ik al dat de kooi groter was, thuis nagemeten bleek de kooi een 60x90 te zijn Voor een dwerghamster van 4x6 cm
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_51554806
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 12:50 schreef Nenootje het volgende:

[..]

Lijkt me zelfs een satijntje
En wat is dan precies een satijntje

* RoaRRR kiest Hamster uit op hoe ie er uit ziet
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  dinsdag 17 juli 2007 @ 15:20:47 #223
136830 Nenootje
severely detached
pi_51560222
Een hamster met satijnbeharing. Dan zijn de haren hol, waardoor je hamster een mooie glans krijgt.
Hoera, wat is het leuk dat ik besta.
pi_52079867
Ik heb een nieuwe

Mn vader belde op dat kennissen van hem een hamster + kooi hadden.
Deze is het (van marktplaats gejat )

Lief pearl rusje! Was genaamd tante Rikie maar ik verzin denk ik nog wat anders.
Vanavond maar even mijn mini duna inrichten zodat ze wat meer ruimte heeft (deze kooi koppel ik er dan later weer aan)

[ Bericht 6% gewijzigd door VixenFromHell op 03-08-2007 19:21:14 ]
pi_58747127
Schopje!

Hammie update.. Tante Rikie werd Amy genoemd, maar is inmiddels alweer een tijdje overleden. Ze was ook al 1,5 toen ik haar kreeg.

Mijn oude ventje Teddy leeft nog wel, die is inmiddels alweer 2 jaar en 3 maand .
Met het chineesje Chupa gaat het ook goed, inmiddels iets meer als een jaar

Er is ook weer een ander bij gekomen, wederom van marktplaats... zijn naam is Keesje!

Nieuwsgierig beestje, als ik op bed zit komt ie altijd wel kijken, en bedelen om wat te vreten
  zondag 18 mei 2008 @ 18:42:02 #226
62419 CherryLips
chocoholic
pi_58747463
hamsters .
M'n Spetter is nu ruim een jaar, ik heb een nieuwe kooi voor hem gekocht, een Duna Fun, eigenlijk hetzelfde als de Gabberkooi die ik hiervoor had maar deze heeft twee verdiepingen en een klein buizensysteem dat je kunt uitbreiden . Er zit nu ook een hangmatje in en een zandbakje, alleen meneer eet het zand op, maar goed, kan hij kastelen kleien van z'n kak.

Tobie als fotomodel:

Spetter aan het poetsen:

Spetter als fotomodel:

Zo'n kooi heeft Spetter nu:
Tap tap tap
pi_58747499
Hey deze stond in myat maar avn al; lang geleden denk ik dus ff foto's zoeken

Doffy:

Dior:

Grolsch aka Spot:

pi_58792743
Even een vraagje. Wat voor soort beestje is dit en waar kan ik het kopen?
A little bit hateful
  dinsdag 20 mei 2008 @ 23:58:48 #229
62419 CherryLips
chocoholic
pi_58793153
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 23:33 schreef Liquidootje het volgende:
Even een vraagje. Wat voor soort beestje is dit en waar kan ik het kopen?
[ afbeelding ]
Dat is een roborovskihamster . Leven in groepjes, zijn heel klein en kun je het beste in een dichte bak houden want ze kunnen soms door tralies heen. Houden van graven en niet van opgepakt worden en ze zijn ook razendsnel .
Tap tap tap
  dinsdag 20 mei 2008 @ 23:59:26 #230
62419 CherryLips
chocoholic
pi_58793167
Die van mij zag er nooit zo mooi uit eigenlijk, die was een beetje verrot en ontploft.
Tap tap tap
pi_58797815
Whehe, Wat heb je dan aan als ze 30 euro kosten en je kunt ze niet aaien enzo
Vond het gewoon een grappig gezicht.

A little bit hateful
  woensdag 21 mei 2008 @ 10:49:08 #232
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_58797967
hamsters zijn tof

ik heb er vroeger ook heel wat gehad,heb zelfs ooit een drie kooien gekocht en aan elkaar verbonden met allemaal stukken pijp:

en ook nog een nestje hamsters

blablablablablablablablablablablablablabla
pi_58798521
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 10:41 schreef Liquidootje het volgende:
Whehe, Wat heb je dan aan als ze 30 euro kosten en je kunt ze niet aaien enzo
Vond het gewoon een grappig gezicht.

ze kosten vijf euro ofzo bij een fokker, dat is minder erg dan vissen van ¤150 in een aquarium frotten en dat schijnen veel mensen ook leuk te vinden.

ze zijn wel heel tof om te zien ja . met die wenkbrauwtjes van ze. Moet je ze zand gev en waar ze holen in kunnen bouwen, die beestjes zijn zo actief, maar het is idd jammer dat je ze niet zo even vast kunt houden. Ik had er een keer eentje geadopteerd en die ben ik ook een paar keer kwijt geweest, en die was al twee jaar oud en relatief traag .
Tap tap tap
  woensdag 29 oktober 2008 @ 02:56:02 #234
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_62771720
Onze hamster hier is ook overleden
Ongeveer 2,5 jaar geworden, volgens mij best een nette leeftijd
pi_62772063
Hamster bij een particulier kost vaak een euro of 2 en dat is alleen maar om te voorkomen dat ze als slangenvoer eindigen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 29 oktober 2008 @ 06:53:28 #236
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_62772076
Dus ik heb 2 dwerghamsters
En ze vechten elke dag met elkaar
Ik zit er altijd bij met popcorn en moedig ze aan
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_62772740
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 02:56 schreef Blinker het volgende:
Onze hamster hier is ook overleden
Ongeveer 2,5 jaar geworden, volgens mij best een nette leeftijd
Mijn hamster is ook overleden na anderhalf jaar al, had waarschijnlijk een tumor in z'n buik .
Tap tap tap
pi_63017948

Meet Voodoo!

Heb haar gekocht toen Keesje dood ging, erg jong was ie nog
pi_63018207
Wiki's paleisje:

Wiki zelf:

I had a signature once. It was awful.
pi_63018241
awwwwww Ze heeft een brilletje .

edit: ik doelde op voodoo
Tap tap tap
pi_63018335
quote:
Op donderdag 6 november 2008 23:35 schreef zoeperzazke het volgende:
Wiki's paleisje:

[ afbeelding ]

Wiki zelf:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een prachtig beestje . ik ben helemaal dwergjesfan . heb een soort 'spaar-ze-allemaal'-idee met al die kleurtjes . maar zo'n tekening heb ik echt nog nooit gezien.
En een gave kooi!

Ik ben al voorzichtig aan het rondkijken naar een nieuw hamstertje, hoewel Spetter amper vijf weken dood is. Ik mis hem nog steeds, als ik of iemand anders een appel eet leg ik automatisch een stukje schil apart, en bij brood leg ik een stukje korst apart, maar dan schiet het me ineens weer te binnen .
en omdat ik altijd een andere kleur hamster wil, omdat ik ze niet met elkaar wil gaan vergelijken zeg maar, qua karakter, wil ik graag een Rusje die geen pearl, wildkleur of blauw-wildkleur is . Ik vind zwart en Russisch blauw heel tof en Mandarijn ZO. Misschien eens een goede fokker opzoeken .
Tap tap tap
pi_63018848
CL, heb je een pb'tje gestuurd
  zondag 9 november 2008 @ 14:54:10 #243
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63074296
Ik heb van mijn vriendin een goudhamster in panda kleuren gekregen Met een hok met buizenstelsel en draaiwiel en huis !

Ze heet Dr.Awesome en ze is 8 week oud en is nu aan het slapen LIEEEEEEEEEEEF!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 9 november 2008 @ 14:56:55 #244
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63074386
Aangezien het topic mét foto's heet.

Let niet op mijn haar !
pi_63081093
  zondag 9 november 2008 @ 19:49:58 #246
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63082244
Dr.Awesome zit wel al zo'n beetje de hele dag/avond in haar buis te slapen. Ze heeft alle spullen uit haar huisje gehaald en een bedje gemaakt in een buis

Moet ik proberen dat ze dit niet doet en went aan haar huisje? Of moet ik haar de eerste paar dagen maar even rust gunnen en daarna maar even oppakken en rustig aan aaien enzo?

Heb haar gister wel meteen even opgepakt hoor
pi_63108683
quote:
Op zondag 9 november 2008 19:49 schreef boem-dikkie het volgende:
Dr.Awesome zit wel al zo'n beetje de hele dag/avond in haar buis te slapen. Ze heeft alle spullen uit haar huisje gehaald en een bedje gemaakt in een buis

Moet ik proberen dat ze dit niet doet en went aan haar huisje? Of moet ik haar de eerste paar dagen maar even rust gunnen en daarna maar even oppakken en rustig aan aaien enzo?

Heb haar gister wel meteen even opgepakt hoor

Hamsters doen dat wel vaker, zelf een andere slaapplek kiezen is niets mis mee hoor. Ik zou het gewoon zo laten Haar eerst even wat rust geven is wel goed, het is wel allemaal nieuw en eng natuurlijk
Tis wel een mooierd !

Wiki is ook een leuk beestje trouwens en een Imac fantasy, toffe kooi !

Net even een foto gemaakt van Chupa, nu 1,5
  maandag 10 november 2008 @ 19:09:06 #248
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63109165
Oké. En ik las op een hamster site dat van die hamsterwatten extreem slecht zijn voor je hamster. Is dit waar? Ik heb wel wat watten in haar huis en daar loopt ze wel wat mee te slepen enzo.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 10 november 2008 @ 19:11:46 #249
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_63109241
Ja jongens morgen gaat het gebeuren, Blik gaat weg
Mijn dwerghamsters blijven maar rellen, ik had ze per 2 gekregen uit 1 nest
Nou geen suc6 dus
Stoffer had zo een bloedneus gisteren dus ik dacht snel weg ! Iemand wou hem gelukkig
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  woensdag 19 november 2008 @ 08:55:00 #250
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63337134
Heuh.

Als ik mijn hand in de kooi doe gaat Dr.Awesome er op! Ze wordt dus al een stuk tammer !

Ze heeft alleen de gewoonte om op de kooi te knagen, ik heb wel zo'n knaagblok in de kooi gedaan maar die negeert ze en ze knabbelt vrolijk verder op de kooi, iemand een idee hoe ik dit kan stoppen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')