Ik heb hier ook zo'n gevalletje zitten; alleen heet de mijne Franz. Ik heb 'm overgenomen van een familie die hem niet meer wou. De eerste paar dagen/weken was het een lieverdje, kwam er vaak uit, liep een beetje op je handen, tafel en bank, maar na een week of twee begon hij zachtjes in m'n vingers te bijten. Niet erg, gewoon een beetje proeven, dus ik maakte me niet zoveel zorgen. Alleen gaat hij nu steeds harder bijten, tot het echt pijn doet en je je rot schrikt omdat hij weer eens in je vinger hangt.
Ik heb geen idee waardoor het komt, misschien houdt hij er gewoon niet van om opgepakt te worden. Hij is verder niet bang of agressief, hij bijt terwijl hij verder gewoon op je hand loopt.
Dan hou ik het maar op de theorie dat hij waarschijnlijk uit de dierenwinkel komt en de dwerghamsters daar bijna allemaal doorgefokt zijn... M'n vorige dwerghamster was ook een beetje gek in z'n hoofd, dat was een kruising Campbelli-Rus en die beet ook zonder enige reden.
Nou ja, er is weinig aan te doen dus... Als het nu nog door angst of agressie was dan kon je Fritsje wel leren dat mensen leuk zijn, maar het lijkt erop dat het net zoals bij Franz is; zonder duidelijke reden, bijna voor de lol
![]()
Mij maakt het niet zo heel veel uit, Franz mag nog loslopen op de bank en het blijft een schattig beestje