2,5 is een mooie leeftijd voor een hamster. Mijn vorige hamstervriendje ging helaas maar krap 1,5 jaar mee.
Die had ook een nat beje maar dat was omdat hij onder de waterfles is gestorven en het water nog een tijdje op zijn neus druppelde. Hij zag er wat verkrampt uit...alsof hij een attaque heeft gehad. Alhoewel ik me ook vaak heb afgevraagd of het psychotische vriendje dat ik toen had hem niet heeft vergiftigd uit jaloezie.
![]()
Tja...geen vrolijk verhaal...
Tilly is duidelijk een heel natuurlijke dood gestorven en dat uitgestrekte klinkt alsof hij vrij relekst is heengegaan. Of niet?
Dat is een heel mooie manier om je leven mee te eindigen.
Wel jammer dat jij nou de resten mag aanzien en opruimen terwijl Tilly lekker op zijn gemak diens afterlife aan het verkennen is zonder zich daar nog zorgen over te maken.
Trouwens ik had een hele maffe droom voordat ik wakker werd..
Ik zag een hamster van heel vroeger terug. Het was Hompy (ik heb die naam niet verzonnen, anders had ik iets beters gekozen) een van de hamsters die ik ooit gedwongen weg moest doen.
Hij was heel erg oud geworden (ja duh...na 20 jaar is dat heel oud!) maar herkende me nog en kroop op mijn hand net als vroeger. Ik wilde hem meenemen en nooit, nooit weer wegdoen.
En toen werd ik in tranen wakker.
(veegt nieuwe tranen weg)
Ik was al bijna vergeten wat een lief hamstertje hij was als hij niet beet.
![]()
Niemand gaat me nog van mijn nieuwe hamstertje, Big Max, scheiden....en ook niet van mijn cavia's.
P.S.
Sommige hamsters kunnen prima in de tuin uitgelaten worden. Het hangt er van af hoe tam en kalm ze zijn.
Sommige hamsters schijnen er niets aan te vinden maar ik heb er nog nooit een meegemaakt die niet gelijk vanalles wou bestuderen en verkennen en wat happen vers gras luste.
Wel oppassen met hitte en kou en tocht en zonlicht, want het zijn nachtdieren van de woestijn.