abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33429291
Ik weer
Even dit hamstertopic weer opgezocht, ik wist niet eens dat ik er ooit in gepost had
Maar ik heb dus een probleempje met de hamster uit m'n vorige post, ondertussen heet het Frits en is het een krengetje geworden. Het begon een paar weken geleden met een zacht knagen aan alles, maar nu hangt 'ie gewoon de hele tijd in m'n vingers en handen. Ik kan hem niet meer oppakken, over m'n handen laten rennen of wat dan ook. Hij bijt niet door maar het is toch alles behalve pijnloos aangezien ie steeds fijn m'n vingertopjes uitkiest en ook gewoon niet loslaat
Hij hangt ook in m'n kleren, in de bank, in de kussens, etc. Overal waar hij loopt zit hij even lekker in te bijten en ik heb dan ook al wat halen in truien zitten want hij laat gewoon niet los. Hij doet het dus ook niet uit angst ofzo, het is gewoon een krengetje geworden. Heeft iemand hier ervaring mee, hoe ik hem hiermee kan laten kappen? Want echt vaak komt 'ie niet meer uit de kooi op deze manier, want ik kan hem gewoon niet meer oppakken.
En het is een klein beestje, maar het is toch pijnlijker dan je denkt Vooral als ik hem een beetje subtiel van m'n vinger probeer te trekken.
Tap tap tap
  dinsdag 27 december 2005 @ 02:26:39 #102
136830 Nenootje
severely detached
pi_33430138
Ik heb hier ook zo'n gevalletje zitten; alleen heet de mijne Franz. Ik heb 'm overgenomen van een familie die hem niet meer wou. De eerste paar dagen/weken was het een lieverdje, kwam er vaak uit, liep een beetje op je handen, tafel en bank, maar na een week of twee begon hij zachtjes in m'n vingers te bijten. Niet erg, gewoon een beetje proeven, dus ik maakte me niet zoveel zorgen. Alleen gaat hij nu steeds harder bijten, tot het echt pijn doet en je je rot schrikt omdat hij weer eens in je vinger hangt.

Ik heb geen idee waardoor het komt, misschien houdt hij er gewoon niet van om opgepakt te worden. Hij is verder niet bang of agressief, hij bijt terwijl hij verder gewoon op je hand loopt.

Dan hou ik het maar op de theorie dat hij waarschijnlijk uit de dierenwinkel komt en de dwerghamsters daar bijna allemaal doorgefokt zijn... M'n vorige dwerghamster was ook een beetje gek in z'n hoofd, dat was een kruising Campbelli-Rus en die beet ook zonder enige reden.

Nou ja, er is weinig aan te doen dus... Als het nu nog door angst of agressie was dan kon je Fritsje wel leren dat mensen leuk zijn, maar het lijkt erop dat het net zoals bij Franz is; zonder duidelijke reden, bijna voor de lol Mij maakt het niet zo heel veel uit, Franz mag nog loslopen op de bank en het blijft een schattig beestje
Hoera, wat is het leuk dat ik besta.
pi_33436166
Fritsje lazert alleen steeds van de bank af En hij wilt echt graag uit de kooi; ik hoef het luikje maar open te doen en hij spurt eruit. Ik kan hem alleen nergens los laten lopen zonder dat hij ergens tussenvliegt of aan hangt zeg maar. Met hem door de kamer lopen is al een uitdaging, dan vouw ik m'n armen over elkaar en zet ik hem als een soort babietje in m'n armen en dan blijft hij wel redelijk zitten.

Ik heb trouwens twee weken terug een roborovski hamstertje geadopteerd van mensen die er totaal niet meer naar om keken en er dolgraag vanaf wilden. Ik kreeg bijna geld toe. Ze zeiden dat hij al 2 jaar oud was maar ik merk er niet veel van. Hij is fitter dan m'n goudhamster van anderhalf. Maar hij is ontzettend schuw. Hij zat in zo'n Duna bak met opening aan de bovenkant en elke keer als er iets van boven kwam schoot ie alle kanten op. Hij had ook niet echt een holletje om in weg te kruipen (alleen zo'n plateautje in de hoek waar ook z'n wieltje aan vastzat maar dat ding lazerde steeds om, dus rennen zat er ook niet echt bij) en er lag alleen een dun laagje zaagsel op de bodem. Dus ik heb hem even in de traliekooi gezet die van voren open kan, nieuw wieltje gegeven en een wc rolletje en een slaaphuisje en een rieten holletje, kranten op de bodem, nestspul, en een dikke laag zaagsel en vanochtend liet ie me hem gewoon aaien Hij is razendsnel dus ik durf hem niet uit de kooi te halen. Oppakken zal hij nog wel niet zo'n succes vinden ook. Maar ik las dat roborovski's niet in traliekooien gehouden moesten worden? Hij vindt klimmen juist zo leuk Alleen hij was geen drinkflesje gewend en had dus een waterbakje waar hij na het klimmen steeds in lazerde, dus ik heb hem een flesje gegeven en dat had hij in no-time in de gaten. Bram is tof
Tap tap tap
  dinsdag 27 december 2005 @ 16:34:54 #104
136830 Nenootje
severely detached
pi_33443024
Roborovski's (Roborovskii?) zijn over het algemeen niet zo tam, meer kijkdiertjes dan echte knuffelhamsters (then again, hamsters zijn sowieso niet echt knuffeldieren). Ik vind het al heel wat dat hij zich laat aaien

Als hij niet door de tralies heen kan en verder niet pijnlijk kan vallen, zou ik hem gewoon in de traliekooi houden hoor. Het wordt wel vaker gezegd dat dwergjes niet zo goed kunnen klimmen, maar mijn Franz gebruikt de bovenste tralies van z'n kooi bijna als extra verdieping
pi_33444870
Ik heb ook 2 roborovski's: Gert en Willem. Ik pak ze eigenlijk nooit op, daar zijn ze veel te klein en te snel voor Ik vind het geweldig om naar ze te kijken! Op mijn studentenkamer zitten Gert en Willem in een traliekooi en ze zijn gek op klimmen!! Nu bij mijn ouders (vakantie) zitten ze in een oud aquarium. Ik vind het geweldige beestjes:

(een kant van de bak is een grote zaagselberg met hooi en de andere kant een theedoek waar het wieletje drinkbakje en voerbakje staan anders gooien ze het vol troep!).
pi_33445349
Awwww Ik ben helemaal verliefd op ze! Ook al kun je ze niet oppakken enzo, maar dat kan ik met Frits ook niet. Die een uur geleden weer in de muis van mijn hand hing en in de leren bank heeft gebeten. Nu maar hopen dat m'n moeder het niet ziet

Brammetje:

Het was niet de bedoeling dat de flitser aan stond Whoops... Ik had plastic tegen de tralies geplakt (dat gele op de tralies zijn lijmresten van plakband) voor het geval hij tussen de tralies kon, maar toen bleek dat 'm dat niet lukte heb ik het weer weggehaald. Klom wat makkelijker.
Z'n voerbak is wel enorm groot dus ik moet uitkijken dat ik hem niet helemaal vetmest.
Op z'n vorige adresje kreeg hij wel van dat dure voer, Hamsterdroom ofzo, maar ik doe er 'gewoon' hamstervoer doorheen. En hij was bang voor het plakje komkommer dat ik hem de eerste dag gaf. Elke keer als ik wat vers groenspul geef (gisteren bijv. het groen van worteltjes) loopt ie er heel voorzichtig op af, snuffelt ie, en dan durft ie pas te eten. Hij is verslaafd aan yoghurt drops maar die krijgt ie niet zo vaak; meestal een halve ofzo, en die sleurt ie echt uit m'n vingers.

Maar hij schijnt dus al 2 jaar oud te zijn, ik hoop dat ik hem nog een fijn pensioentje kan geven Hij ziet er zo schattig uit. Bijna één en al achterpootje en wenkbrauw
Tap tap tap
pi_33454194
Ik heb dat probleem ook altijd gehad met hamsters,altijd maar bijten.Sinds een jaar heb ik nu Tilly(kreeg em toen ie 4wkn was)en die is gelukkig supertam

01-08-2008
pi_33455860
awww wat n lieverd! ik heb er ook zo1 gehad, zo'n pluizige teddy, en die hette Romy. Echt een schatje. Kreeg helaas na nog geen anderhalf jaar een urinewegontsteking waar de medicijnen ook niet hielpen
Tap tap tap
pi_33457539
Wat zijn die goudhamsters groot in vergelijking met mijn gertje en wimpie!!
Maar echt heel lief
  woensdag 28 december 2005 @ 00:02:32 #110
136830 Nenootje
severely detached
pi_33457778
Goudhamsters
pi_33457968
Bloem

Tap tap tap
  woensdag 4 januari 2006 @ 12:42:34 #112
38302 DooZjUh
Malajusted freak.
pi_33690322

Dit is Pluk! Hij bijt niet, maar hij knaagt alleen aan z'n kooi, hangt de hele nacht aan z'n voorpootjes aan de tralies en knaagt. Hij is super lief, maar in het begin van zijn leven heeft hij het heel slecht gehad, zat een aantal weken in een kooitje van 20 cm bij 15 cm en 20 cm hoog. Een vriendin van mij is nogal dom, die dacht" M'n vader is allergisch, hij kost maar 5,50, ik heb géén geld voor een kooi, ik neem em". Ik vond het zo zielig dat ik hem mee naar huis heb genomen en meteen een mooie grote kooi voor hem heb gekocht!
Naarmate het niveau daalt, stijgt de stemming.
pi_33690468
Wat een schatje Loopt ie veel in zijn radje?Die van mij dus nooit,nu heb ik em maar uitgehaald en er iets anders voor neegezet.
01-08-2008
pi_33691887
Bloem loopt ook nooit in d'r wieltje, af en toe een paar stapjes. Misschien 's nachts als niemand kijkt, want ik heb d'r 1 keer op m'n kamer neer gezet en toen werd ik om 4 uur wakker van hels gepiep. Ik dacht dat ze ergens met d'r pootje tussen zat maar ze was dus aan het rennen Niet erg hard, ze is nogal dik (150 gram ). Alleen.... ik heb een gezwel bij d'r ontdekt Ik dacht eerst dat ze iets in d'r wangzak had zitten maar het is groter dan vorige week. Ze is al ruim anderhalf, dus ik denk dat als ze pijn lijdt en lusteloos word ik d'r in laat slapen, dat lijkt me wel het meest humaan
Tap tap tap
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:40:41 #115
38302 DooZjUh
Malajusted freak.
pi_33692652
Hij gebruikt zijn rad alleen nog maar om bij de tralies bovenin de kooi te komen, hij snapt alleen nog steeds niet dat dat radje heen en weer draait en hij dus nooit aan de ding om hoog kan klimmen. Hij staat er dus tegen aan en draait het rad rond met 2 pootjes, wel schattig natuurlijk

Aww wat zielig CherryLips
pi_33882852
Knagen, knagen knagen

En Max vind het wel erg leuk omte zien van bovenaf
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_33882946
Zo'n hangmatje had ik ook voor Frits, die heeft ie in een paar weken helemaal grandioos gesloopt dus Die van mij is echt een kleine terrorist
Tap tap tap
pi_33886199
Ooo mag ik even zeuren... Doozjuh dat wieletje wat je hebt is gevaarlijk voor hamsters ze kunnen er met hun pootje tussenkomen! Beter zijn die plastic-wieletjes die helemaal dicht zijn!
pi_33915766
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:51 schreef inkie1010 het volgende:
Ooo mag ik even zeuren... Doozjuh dat wieletje wat je hebt is gevaarlijk voor hamsters ze kunnen er met hun pootje tussenkomen! Beter zijn die plastic-wieletjes die helemaal dicht zijn!
Heee Inkie, zullen we hem in de caviakooi hangen?

dat is dus al helemáál niet geschikt voor caafs)
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:50:04 #120
38302 DooZjUh
Malajusted freak.
pi_33922012
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:51 schreef inkie1010 het volgende:
HIj rent er toch nooit in Maar je hebt inderdaad gelijk, ga binnenkort misschien even wat nieuw speeltjes voor em kopen
pi_33922360
Hehe oke weet je wat mijn hamsters leuk vinden van die "boomstammen" met gaatjes! Of gewoon pvc buizen
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:09:54 #122
38302 DooZjUh
Malajusted freak.
pi_33922946
Hmm zo'n boomstam heeft mijn hamster ook, hij gaat er alleen maar op staan om te kunnen knagen, volgens mij vind hij niets leuk!Wat heb je nog meer allemaal voor hamsters?
pi_33931528
Ik heb voor Frits en Bram zo'n rieten bolletje, langwerpig, met meerdere gaatjes in. Vinden ze fantastisch en ze kunnen het slopen ook.
Ook heb ik onder het zaagsel een keukenrol liggen, en daar overheen dus weer hooi, zodat het een ondergrondse burcht is zeg maar. Vinden ze ook leuk
Tap tap tap
pi_33931938
Weet je wat ze ook leuk vinden: een stuk WC papier (liefst van dat ongebleekte, dat kan iig geen kwaad). En zo'n rieten bolletje heb ik ook voor Gert en Willem!
Verder een keukenrol idd!
pi_33932448
Ugh elke keer als ik op dit topic klik zie ik de foto van Bloem en die haalt het einde van de week niet denk ik Ik kan wel janken.
Tap tap tap
pi_33946172
Bloem is dus vanmiddag in haar slaap overleden, zo tussen 4 en 6 uur Ze was zo'n mooi beertje....
Tap tap tap
pi_37948639
filmpje van Brammetje, om het topic even een kickje te geven:

http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=AB90457479D77B44

(de radio stond niet zo hard als in t filmpje lijkt hoor )
Tap tap tap
pi_37950171
Hamsters zijn leuke beestejes. Ik heb zelf 3 robi's gehad. (3 zusjes) ze hebben bijna een jaar bij elkaar gezeten en daarna waren ze het zat dus kregen de dames een eigen woning. Hamies zijn solitaire dieren. Niet bij elkaar zetten dus.
op http://forum.dehamster.nl/index.php vind je heel veel info over hammies. ik heb er ook een tjd rondgezworven
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_37969598
Als een hamster oud is (hij is nu ongeveer2) is het dan normaal dat ie dan wat minder vol haar krijgt?
01-08-2008
  vrijdag 19 mei 2006 @ 00:31:09 #130
62419 CherryLips
chocoholic
pi_37974532
ja, dan wordt het wat minder schoon en wat rommelig enzo, niet zozeer een zacht pelsje maar met opgebroken stukken. Bloems hals werd ook kaal toen ze ouder werd

Frits is in de rui ofzo Hij heeft een heel dik vachtje, en er liggen allemaal plukjes haar in z;n radje
Tap tap tap
pi_37983281
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 00:31 schreef CherryLips het volgende:
ja, dan wordt het wat minder schoon en wat rommelig enzo, niet zozeer een zacht pelsje maar met opgebroken stukken. Bloems hals werd ook kaal toen ze ouder werd
Oke thanx,ik hoop wel dat ie het nog even vol houd,het is zo'n schatje
01-08-2008
pi_37983615
Drie foto's van ons nestje hamsters, ondertussen zijn ze allemaal op zichzelf gegaan op een kleintje na

Hier waren ze nog niet zo heel oud, ze krijgen net haar

Hier hadden ze al een stuk meer haar en mochten we ze ook al oppakken om ze te laten wennen aan ons zodat ze niet mensen schuw zouden worden

En hier doen ze al zelfstandig eten, lekker blaadje sla

Na een week of vier hebben we ze verspreid onder vrienden en bekenden. Toen hebben we nog een tijdje gewacht maar toen begonnen ze elkaar echt de tent uit te vechten. Ze (bijna letterlijk ) vlogen door de hele kooi tegen de tralies aan, toen hebben we de laatste 5 meteen uit elkaar gehaald en 3 ervan naar de dierenwinkel gebracht.

We hebben er nu nog twee, mama Adje en zoontje Hammie en ze knagen hun hele kooi kapot

[ Bericht 2% gewijzigd door UnleashMitch op 19-05-2006 11:54:31 ]
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  vrijdag 19 mei 2006 @ 11:53:53 #133
62419 CherryLips
chocoholic
pi_37983834
Tap tap tap
pi_37984063
Nog twee geweldige foto's dan:

Overigens zijn het wel echte deugnieten. De hamster uit dit (meer foto's staan daar) topic komt uit hetzelfde nestje.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 14:10:24 #135
62419 CherryLips
chocoholic
pi_37988356
Jonge goudhamsters zien er ook zo fruitig en ondeugend uit Met een spits koppie en dan nog van die kleine kraaloogjes En jonge hamstertjes ruiken ook zo lekker
Tap tap tap
  vrijdag 19 mei 2006 @ 14:13:00 #136
62419 CherryLips
chocoholic
pi_37988435
Mijn hamster (RIP ) is eens in een keukenkastje gekropen. Ik heb de hele plint losgesloopt om mevrouw eruit te krijgen
Tap tap tap
pi_37992786
Ik heb sinds een paar weken ook weer een hamster

Gertje

en haar kooi

Binnenkort wil ik ook nog een syrtje, daar staat al een kooi voor klaar ook
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_38039336
Vandaag komt mijn hamster ook eindelijk, hij is nu 5 weken en heet Dirk.
Wat voor een soort het is heb ik eigenlijk geen idee, de ouders werd panda hamsters genoemd maar ja dat is natuurlijk geen soort(ze zijn zwart-wit vandaar de naam). Ze hebben wat langer haar en de ouders zijn best wel groot.

Als het goed is komt er vrijdag nog eentje uit het zelfde nest en die gaat Sophie heten.

Ik zal snel foto's plaatsen
pi_38085898
Sinds gisteren is Dirk dus hier in zijn nieuwe huisje. In het begin was hij zijn kooi helemaal aan het ontdekken en natuurlijk was het radje het leukst. Daarna ging hij weer slapen om vervolgens om 20.00uur weer wakker te worden en wat te eten en weer in het radje klooien.
Twee wat onduidelijke foto´s maar ik wilde geen foto met flits maken.

De andere hamster uit het nest komt helaas niet meer maar ik heb al een andere op het oog alleen moet ik daar nog even op wachten want die is nu 14 dagen. Dat is een creme kleurige russische dwerghamster.
  maandag 22 mei 2006 @ 16:34:29 #140
62419 CherryLips
chocoholic
pi_38088687
awwww Dirk Wat een leuk pakje heeft ie
Tap tap tap
pi_38090983
Vix wat een leuke foto daar op je hand
pi_38196307
Ja ze ging d'r echt mooi voor zitten

Gister heb ik een syrtje van iemand over genomen!
Mannetje, en de naam is Teddy (voluit Teddy Ruxpin )
Hijs nu ongeveer 4 maandjes oud!

En dan nu de fotospam

En z'n woning

pi_38196449
O en voor alle info over voeding, kooien en verzorging is er natuurlijk http://www.dehamster.nl/

Zelf ook veel gehad aan die site
pi_38325852
Gister nog wat foto's gemaakt van onze hamsters.

Dit is Adje met z'n favoriete voer Z'n vacht is niet zo mooi maar dat komt volgens mij omdat de malloot in z'n pindakaas pot aan het slapen is. Dat hadden we ingericht als toilet, met wat kattengrit enzo maar ze zat nog geen 5 minuten in d'r nieuwe kooi en ze had besloten om te gaan slapen in de pindakaas pot
pi_38326186
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_38483288
Mijn nieuwe hamstertje

Nog naamloos

En m'n mooie ventje nog es

pi_38491478
Wat een schatjes!!!

Mijn Tilly word echt een oudje,kale stukjes en word ook al dunner.Van de week probeerde die me te bijten voor het 1st van zijn leven Maar toch is ie nog steeds lief
01-08-2008
  vrijdag 2 juni 2006 @ 23:15:30 #148
62419 CherryLips
chocoholic
pi_38491696
dat dwergje
Tap tap tap
pi_38774450
oeh spam

Doffy

Liesje

Liesje is nog heel klein en van Doffy heb ik t idee dat het een erg groot uitgevallen dwerghamster is Liesje heb ik sinds zaterdag trouwens met dr mooie rode oogjes (ik had al 2 hamsters en dus 2 kooien, die konden elkaar niet verdragen nml)
pi_38826853
Tilly word elke dag magerder,echt zo sneu ik voel heel de botjes
Foto van vandaag (datum klopt niet)

01-08-2008
  woensdag 14 juni 2006 @ 01:13:58 #151
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_38836398
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 21:12 schreef Pure-Poison het volgende:
Tilly word elke dag magerder,echt zo sneu ik voel heel de botjes
Heb je al gecheckt of ze misschien moeite heeft met eten?
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_38842035
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:13 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Heb je al gecheckt of ze misschien moeite heeft met eten?
Hij eet gewoon al zijn eten zoals altijd,de tandjes zien er voor zo ver ik kan zien gewoon uit.
Hij is nu 2jaar,denk dat het gewoon doorm zijn leeftijd komt.
01-08-2008
pi_38842287
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Uhmmie op 14-06-2006 11:15:16 ]
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_38910000

Gert zit graag in zijn voerbak en maakt er een heerlijke zooi van
pi_38913672

Hoe maak je zulke mooie foto's? Mijn robo wil niet zo mooi blijven zitten
Tap tap tap
pi_38933126
Ik heb zelf (is wel ff wat jaartjes geleden) een Goudhamster gehad. Hij heette Garfield en was een heel lief beestje. Hieronder wat pics:

Buiten tussen het gras

Samen met m'n parkiet Stippel
pi_39096420
Tilly lag gisteren dood in zijn kooitje,zag er echt eng en zielig uit
01-08-2008
pi_39098602
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:34 schreef Pure-Poison het volgende:
Tilly lag gisteren dood in zijn kooitje,zag er echt eng en zielig uit
awwww! heel veel sterkte!
Tap tap tap
  donderdag 22 juni 2006 @ 01:03:15 #159
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_39099259
Aww....
Hoe oud is Tilly nou ongeveer precies geworden?
Je beschreef hem ook wel als een heel oud bejaard mannetje.
pi_39104272
Twee en half jaar ongeveer.
Ik heb nooit eerder een dode hamster gezien maar het zag er zo akelig uit,hij lag midden in zijn kooi helemaal uitgerekt en zijn bekje was helemaal nat.Ik had verwacht dat ie gewoon in zijn slaap zou overlijden ofzo.
01-08-2008
pi_39104913
Dat is een naar gezicht ja

Sterkte!

btw.. hamsters buiten in het gras? lopen die beestjes dan niet weg?
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  donderdag 22 juni 2006 @ 14:34:37 #162
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_39112607
2,5 is een mooie leeftijd voor een hamster. Mijn vorige hamstervriendje ging helaas maar krap 1,5 jaar mee.
Die had ook een nat beje maar dat was omdat hij onder de waterfles is gestorven en het water nog een tijdje op zijn neus druppelde. Hij zag er wat verkrampt uit...alsof hij een attaque heeft gehad. Alhoewel ik me ook vaak heb afgevraagd of het psychotische vriendje dat ik toen had hem niet heeft vergiftigd uit jaloezie.

Tja...geen vrolijk verhaal...
Tilly is duidelijk een heel natuurlijke dood gestorven en dat uitgestrekte klinkt alsof hij vrij relekst is heengegaan. Of niet?
Dat is een heel mooie manier om je leven mee te eindigen.
Wel jammer dat jij nou de resten mag aanzien en opruimen terwijl Tilly lekker op zijn gemak diens afterlife aan het verkennen is zonder zich daar nog zorgen over te maken.

Trouwens ik had een hele maffe droom voordat ik wakker werd..
Ik zag een hamster van heel vroeger terug. Het was Hompy (ik heb die naam niet verzonnen, anders had ik iets beters gekozen) een van de hamsters die ik ooit gedwongen weg moest doen.
Hij was heel erg oud geworden (ja duh...na 20 jaar is dat heel oud!) maar herkende me nog en kroop op mijn hand net als vroeger. Ik wilde hem meenemen en nooit, nooit weer wegdoen.
En toen werd ik in tranen wakker.
(veegt nieuwe tranen weg)
Ik was al bijna vergeten wat een lief hamstertje hij was als hij niet beet.

Niemand gaat me nog van mijn nieuwe hamstertje, Big Max, scheiden....en ook niet van mijn cavia's.

P.S.
Sommige hamsters kunnen prima in de tuin uitgelaten worden. Het hangt er van af hoe tam en kalm ze zijn.
Sommige hamsters schijnen er niets aan te vinden maar ik heb er nog nooit een meegemaakt die niet gelijk vanalles wou bestuderen en verkennen en wat happen vers gras luste.
Wel oppassen met hitte en kou en tocht en zonlicht, want het zijn nachtdieren van de woestijn.
pi_39142132
ik zet m'n dwerghamster liever niet in de tuin, die is veel te rap. die logge, slome mannetjes goudhamsters wil ik nog wel eens in het gras zetten. dan lopen ze helemaal op hoge pootjes omdat ze helemaal niet snappen wat gras is en het raar tegen hun buikje kietelt
Tap tap tap
  vrijdag 23 juni 2006 @ 23:44:55 #164
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_39166361
Zit wat in...gelukkig heb ik een ren voor knaagdieren.
Ik denk dat die hierbij nodig zal zijn.
Wel opletten met zon en wind he...het zijn nachtdieren en woestijndieren.
Maar lijkt me wel wat dat ze dan wilde prooi (insecten) kunnen vangen.
pi_41194528
Jullie zijn de hamsters toch niet vergeten he? Die lieve beestjes

Anyway, ik zal er weer eens wat foto's tegen aan gooien

Gertje

fok vond ze niet interessant

en in het schoentje

Raya

ja de stoutert had op die steen gepist

En m'n ventje, Teddy

wat is dat nou voor felle flits?!

nouja who cares, ik loop lekker door!

Tot zover de fotospam
pi_41195686
Teddy
M'n roborovski Bram is zo'n drie weken geleden overleden Hij was al ongeveer 2 toen ik hem kreeg in december, dus hopelijk heb ik hem een mooi penioentje gegeven en doodgeknuffeld en laveloos verwend.
M'n dwergje Frits heeft BSE ofzo, sinds de hittegolf spoort dat beest echt niet meer. Hij valt in slaap op de meest vreemde plekken: tegen het flesje aan (hij drinkt ook niet meer via het balletje onderin het tuitje, hij begint bovenaan het tuitje te likken en dan naar beneden en dan weer naar boven Hij drinkt veel, of hij verliest de helft, dat kan ook) of tegen de rand van de kooi aan terwijl hij rechtop staat Of ondersteboven in het rolletje terwijl z'n koppie eruit steekt, dan heb ik dus mooi zicht op de onderkant van z'n bekkie.
Als ik de kooi schoonmaak gaat hij na een paar minuten ook in de hoek gestrekt liggen pitten. Dat deed m'n vorige ook, dus daar maak ik me geen zorgen om, hij is al bijna anderhalf, maar als hij dan slaapt kan ik alles weghalen, incl het traliewerk waar ik heb hem dan in heb, en dan blijft hij slapen Ligt er dus gewoon een hamster gestrekt midden op tafel. Hij slaapt echt overal doorheen terwijl je eerst maar in de buurt moest komen en hij was al wakker.
Hij drinkt en eet nog wel (is juist bodemloze put, doet elke keer weer alsof hij nooit te eten krijgt) en behalve het gestoorde gedrag merk ik niks raars aan hem. Alleen z'n vachtje is niet al te mooi meer. Hij is gewoon gek. En hij bijt nog steeds

En m'n zus d'r nieuwe aanwinst: Tobie!
Tap tap tap
pi_41195819
Oja, Frits in z'n wieltje tijdens de hittegolf:

Hij zit nu in de kooi waar Bram in zat, zo'n anti-rommel kooi. Hij kan niet meer klimmen, maar hij heeft meer ruimte en dus meer ruimte voor holletjes en ondergrondse tunnels enzo

En baby Tobie, eerste avond dat we hem hadden (maar even niet geflitst )

Op de foto in m'n vorige post is hij twee weken ouder dan op dezer foto, en ondertussen is hij al helemaal volgroeid. Het gaat zo snel
Tap tap tap
pi_41196082
Volgroeid ? Onze goudhamster van een half jaar is nog steeds niet volgroeid. Tenminste, hij is nog lang niet zo groot als z'n moeder en je ziet meteen dat het nog een jonkie is
pi_41196817
je ziet nog wel dat het een jonkie is, maar veel groter zal hij niet worden denk ik. vrouwtjes worden vaak groter dan de mannetjes. vergeleken met onze vorige goudhamster, Bloem, is Tobie idd nog heel klein
Tap tap tap
pi_41201144
wat een leuk beestje!

en mjah sommige worden gewoon groter dan andere
maar misschien groeit ie nog wel, dat zie je vanzelf wel
pi_41201970
als hij nog meer groeit past ie niet meer in z'n keukenrol waar hij nu zo graag in slaapt
Tap tap tap
pi_41898729

Nieuwe Russische dwerghamster
pi_41899497
quote:
Op zondag 17 september 2006 20:00 schreef UnleashMitch het volgende:
[[url=http://xs206.xs.to/xs206/06370/Vodka.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]

Nieuwe Russische dwerghamster
.

Mijn Frits is afgelopen woensdag ineens doodgegaan . Ik ben nog steeds echt zwaar over de zeik. Ik had de kooi schoongemaakt, hij was nog gewoon aan het kutten en klieren, in de tralies hangen, nek breken, dat soort dingen, en twee uur later lag hij dood in het zaagsel . Ik snap er echt niks van, hij was gezond en nog geen anderhalf jaar oud .
Tap tap tap
pi_49068669
Hamsterkick!

Hier is ondertussen wel wat veranderd.. zo is Raya ondertussen dood
Maar ik heb nu wel een ander hamstertje erbij, een Chineesje

Chupa!

En haar kooi:

De situatie bij Gertje nu (Rusje)

[/spam]
  zondag 6 mei 2007 @ 18:09:23 #175
62419 CherryLips
chocoholic
pi_49069093
Wat een liefie . En die tweede kooi is gaaf, ik heb hem ook eens zien staan (en de jumbo-versie ervan, drie van die op elkaar gestapeld). Ik heb ruim een maand geleden een nieuwe aanwinst: Sterretje! Een Rusje. Even een foto opsnorren.
Tap tap tap
pi_49081898
Lief!
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:09:45 #177
62419 CherryLips
chocoholic
pi_49176193

.
Tap tap tap
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:03:40 #178
62419 CherryLips
chocoholic
pi_49279921
Sterretjes humble abode:

.
Genoeg gespammed .
Tap tap tap
pi_49309404
Onzen Worst (chin.)

Al drie-en-een-half jaarrrr
  zaterdag 12 mei 2007 @ 20:45:16 #180
98259 mstr
Een jonge God!
pi_49310229
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:18 schreef Mich92 het volgende:
Onzen Worst (chin.)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Al drie-en-een-half jaarrrr
He, die heb ik eerder gezien !
pi_49310342
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:45 schreef mstr het volgende:

[..]

He, die heb ik eerder gezien !
Lief he
pi_49315336
Sinds januari in mijn bezit: Kiki!

zondag 13 mei 2007 @ 01:17:59 #183
62419 CherryLips
chocoholic
pi_49320673
wat een verschrikkelijke lieverdjes .
Tap tap tap
pi_49393223
deze is waarschijnlijk wel bekent...wat een geweldig grappig filmpje zeg...:

http://www.youtube.com/watch?v=YXRH50fvHWA
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:40:37 #186
62419 CherryLips
chocoholic
pi_49395376
M'n Sterretje is een mannetje . Hij liep zo omlaag van m'n buik naar beneden en ik zie een beetje een soort... 'uitstulping'. Ik hou ze liever niet ondersteboven want dat vinden ze niet leuk, dus waarom zou ik, maar het meisje in de dierenwinkel was er destijds heilig van overtuigd dat het een vrouwtje was. Maar nu weet ik dus hoe het zaakje er bij een mannetje uitziet, en volgens mij waren m'n vorige dwergjes, waarvan ik dacht dat het mannetjes waren, dus vrouwtjes . Arme Sylvester, Max en Frits .
Tap tap tap
pi_49397030
Wat een schatjes allemaal.
Alleen jammer dat hamsters niet zo heel oud worden.
pi_49399763
http://www.dehamster.nl/fokken_dwerg.html daar staat hoe je bij dwergjes goed het geslacht kan bepalen
  dinsdag 15 mei 2007 @ 16:05:47 #189
62419 CherryLips
chocoholic
pi_49405346
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 13:51 schreef VixenFromHell het volgende:
http://www.dehamster.nl/fokken_dwerg.html daar staat hoe je bij dwergjes goed het geslacht kan bepalen
ik was nu idd ook gaan googlen en had die pagina gevonden . Vorige keren ging ik gewoon op de verkoper in de dierenwinkel af, maar die hebben het nu gewoon elke keer fout gehad . Ik hou ze liever niet ondersteboven namelijk, dat vind ik zo zielig. En de vorige hamster beet.
Tap tap tap
pi_49405586
quote:
Op zondag 13 mei 2007 10:57 schreef Mich92 het volgende:
ahw zo'n hamster hadden wij ooit ook.
Schattig
Die zijn cool Wij hebben er ook eentje
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 15 mei 2007 @ 16:16:30 #191
62419 CherryLips
chocoholic
pi_49405874
ik had ook zo'n kleur hamster als Kiki, en ze heette Babe . En ze was beresterk, echt abnormaal.
Tap tap tap
pi_49406027
Die van ons hangt de hele dag aan t plafond. Dat vindt ze lekkerder lopen dan de grond
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zaterdag 19 mei 2007 @ 16:50:36 #193
175029 TherAngelina
Cigarettes & Alcohol.
pi_49544028
Dit is Nora , die helaas dood is. Ze was een albino goudhamster, heel mooi met witte lange haren, roze accentjes en zwarte oortjes.

En dit is Jasper , mijn nieuwe hamster. Toen ik 'em net had was 'ie negen weken en oranje met kort haar; inmiddels heeft hij lange oranje haren met een lange, witte sleep op z'n kontje!

Because I'm so clever.
But clever ain't wise.
pi_49726245
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 16:19 schreef FJD het volgende:
Die van ons hangt de hele dag aan t plafond. Dat vindt ze lekkerder lopen dan de grond
Dat doet dat knaagdier van mij ook
Die hangt aan één achterpootje aan het dak van haar kooi, of ze gaat met twee voorpootjes aan het dak 'tijgeren' terwijl haar achterpootjes in de lucht hangen
En zich dan natuurlijk van grote hoogte (hok is bijna 1 meter hoog) doodleuk naar beneden storten.
Als ik niet heel crea-bea 3 hangmatjes zou hebben gefabriceerd zou het beest allang te pletter zijn gevallen
pi_49729213
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 10:21 schreef Dynia het volgende:
deze is waarschijnlijk wel bekent...wat een geweldig grappig filmpje zeg...:

http://www.youtube.com/watch?v=YXRH50fvHWA
Hahaha
pi_50265706
Plassen die van jullie ook altijd in hun radjes? Zo vies is dat

kickje
pi_50265760
ja, en poepen .
Tap tap tap
pi_50818048
Kooi van Chupa maar eens veranderd

pi_50819298
gave kooi .
Tap tap tap
pi_50868982
Tnx!

Teddy krijgt als het goed is binnenkort de ferplast mary:

Met een grondoppervlak van 80 bij 50 zn oude kooi is nogal verroest namelijk en dat wordt er niet beter op.

[edit]Oh kut dat plaatje mocht ik dus niet gebruiken

[ Bericht 17% gewijzigd door VixenFromHell op 26-06-2007 20:13:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')