abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13487185
Vorige week bij de dokter geweest om mij te laten informeren over alternatieven voor de pil. Zij adviseerde mij implanon, mirena of koperspiraal. Pleisterpil, nuvaring enz. daar deed ze niet aan dat vertrouwde ze niet.

In principe ga ik voor de mirena, ik vraag me alleen nog 1 ding af waar ik nergens antwoord op kan vinden. Hoe zit het met het libido, de pil heeft mijn libido bijna totaal laten verdwijnen. Gebeurd dit met de mirena ook? Er zitten toch hormonen in, dat is eigenlijk mijn grote twijfel nog.

Alvast bedankt

;)
  zaterdag 27 september 2003 @ 22:47:29 #2
19242 yavanna
Results may vary.
pi_13487314
Ik heb er nooit last van gehad en nu zo'n 1 1/2 jr een mirena
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_13487382
ff voor de leken (mannen) ...

wat is in hemelsnaam een Mirena?

"Jij draait niet om de wereld, de wereld draait om jou"
pi_13487473
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 22:51 schreef ChimeraOffline het volgende:

www.google.com
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst
pi_13487612
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 22:55 schreef Noogie het volgende:

[..]

www.google.com

ik zat er op te wachten :|

"Jij draait niet om de wereld, de wereld draait om jou"
pi_13487617
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 22:47 schreef yavanna het volgende:
Ik heb er nooit last van gehad en nu zo'n 1 1/2 jr een mirena
Thnx, brengt me weer een stap dichter bij mijn besluit Het lijkt me zo'n ideaal ding namelijk.
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 22:51 schreef ChimeraOffline het volgende:

www.mirena.nl Een spiraal die met hormonen werkt ipv koper, hoe het precies zit moet je daar maar ff lezen
;)
pi_13487634
ik heb zelf al bijna een jaar de gewone koperspiraal omdat ik niet tegen de pil kon en ook niet tegen hormonen, het bevalt me prima! je voelt hem echt niet en heb er geen last van tijdens het vrijen een tien plus dus!
Samantha: Men, they may have you on your knees, but you've got them by the balls
  zaterdag 27 september 2003 @ 23:59:28 #8
19242 yavanna
Results may vary.
pi_13488667
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:02 schreef Ms_Furious het volgende:

Thnx, brengt me weer een stap dichter bij mijn besluit Het lijkt me zo'n ideaal ding namelijk.

Ik vind het wel een top iets....vrijwel nooit meer een menstruatie, je voelt het niet en ik heb er zelf geen enkele bijwerking van ondervonden
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_13514701
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 22:40 schreef Ms_Furious het volgende:
In principe ga ik voor de mirena, ik vraag me alleen nog 1 ding af waar ik nergens antwoord op kan vinden. Hoe zit het met het libido, de pil heeft mijn libido bijna totaal laten verdwijnen. Gebeurd dit met de mirena ook? Er zitten toch hormonen in, dat is eigenlijk mijn grote twijfel nog.

Alvast bedankt

Er zitten idd hormonen in, maar de afgifte per keer is heel erg klein. Met het libido zit het dus wel goed.
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.
pi_13514847
* DuchessX heeft geen last gehad van libido-vermindering met de Mirena
#geen
pi_13528457
Ik denk dat ik de dokter maar es moet gaan bellen
;)
  dinsdag 30 september 2003 @ 17:28:06 #12
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_13549638
quote:
Op maandag 29 september 2003 10:35 schreef DuchessX het volgende:
* speedfreakssj heeft geen last gehad van libido-vermindering met de Mirena
Ik denk dat er bijna niks is wat jouw libido verminderd.
pi_13549666
Wat is er erg aan dan om elke morgen zo'n klein pilletje te slikken?
Het inbrengen van zo'n ding lijkt me namelijk best wel pijnlijk, of valt dat wel mee?
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
  dinsdag 30 september 2003 @ 17:40:24 #14
65363 Scriptieslavin
Mijn naam is geen haas.
pi_13549885
Er zijn best wel veel topics over de Mirena, niet alleen maar zonneschijn. Ik wil hem echter denk ik ook...Ben alleen beetje bang voor het inbrengen... Laat je het door je huisarts doen (die het waarschijnlijk niet vaak doet) of door een gynaecoloog?
To be or not to be, is that the question?
  Milf dinsdag 30 september 2003 @ 17:42:30 #15
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_13549932
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 17:30 schreef Debs het volgende:
Wat is er erg aan dan om elke morgen zo'n klein pilletje te slikken?
je word er dik(ker) van en het verstoord je libido. en het is een hoop zooi wat je slikt en de kans op tromboze is ook groter
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_13552253
Waarom niet een gewone koperspiraal? Zitten geen hormonen in, anders kun je feitelijk net zo goed de pil blijven slikken, toch?
Heb zelf 1,5 jaar koperspiraal: prima! Inbrengen: niet leuk, maar ook zo gebeurd.
en haalt het maar net!
pi_13675936
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 19:27 schreef Tjingtjangtjong het volgende:
Waarom niet een gewone koperspiraal? Zitten geen hormonen in, anders kun je feitelijk net zo goed de pil blijven slikken, toch?
Heb zelf 1,5 jaar koperspiraal: prima! Inbrengen: niet leuk, maar ook zo gebeurd.
De kans op zwangerschap en ontstekingen is bij de koperspiraal groter dan bij de mirena. Bij de mirena vind ik het ook een voordeel dat je steeds minder ongesteld wordt, agz ik nogal buikpijn heb elke maand. Dit zou met een koperspiraal alleen maar erger kunnen worden, zeker niet minder.

Sorry voor de late reactie, ik heb bijna geen tijd meer om nog te posten.

;)
pi_13678765
Ik heb de mirena na een jaar weer laten verwijderen. Ik kon ook niet tegen de pil, migraine, minder zin, emotie's vervlakte. Met de mirenea ging het een poos goed, tot ik langzaam weer klachten kreeg, mijn man merkte het eerder op dan ikzelf. Maar toen de migraine aanvallen weer terug kwamen heb ik dat ding accuut laten verwijderen en sindsdien geen last meer en meer zin om te vrijen.
Uiteindelijk ha dik met de mirena dezelfde klachten, het duurde alleen langer voordat er genoeg hormoon in mijn lijf zat om weer klachten te geven. De pil ging namelijk ook de eerste drie maanden goed. Daarna goed fout.
pi_14050287
Bij mij was de mirena 1 groot drama. Maar ik ben misschien gewoon gevoelig voor zulk soort dingen. Ik had al 3 verschillende pillen gehad, en daar kreeg ik veel hoofdpijn van. Mijn dokter vond een mirena het beste alternatief. Ik kreeg heftigere bloedingen dan voorheen en krampen, daar zeg je 'u' tegen! Ik kreeg voordat ik anti-conceptie nam eigenlijk nooit kramp, dus ik was ook niks gewend, maar dit was echt erg. De hoofdpijn en stemmingswisselingen en al die andere typische pil-problemen waren dus wel over, maar na 6 maanden kreeg ik nog steeds erge krampen en vrijen moest heel voorzichtig; mijn baarmoeder was heel gevoelig en hij voelde de draadjes prikken. Ik denk dat ik sowieso een kleinere maat had moeten hebben, dat hij gewoon te groot was aangemeten en dat ik hem daarom na 6 maanden nog voelde zitten. Ik gebruik nu nuvaring, dat gaat heel goed, ondanks de hormonen en stopweek heb ik nergens last meer van.
pi_30069230
Begin na 2 1/2 jaar toch last van de nuvaring te krijgen dus ga even proberen dit topic weer nieuw leven in te blazen - ik heb helemaal geen libido meer over, krijg steeds meer last van hoofdpijn, ben heel snel moe, kan nagenoeg niet sporten want dan krijg ik dus ook hoofdpijn, ben nooit echt vrolijk en ik voel me gewoon niet echt lekker. Ben ook 4-5 kilo aangekomen ongeveer een jaar geleden - echt zomaar - en het gaat er dus niet meer af, ook al eet ik niks...

Nu heb ik interesse in de koperspiraal, vanwege de afwezigheid van hormonen. Vooral de Gynefix, dit is een soort kralenkettinkje wat aan de baarmoederwand bevestigd wordt, er zit dus geen plastic frame bij. Wat zijn de ervaringen met een koperspiraal, wat is het effect op je menstruatie, je humeur, je libido enz. En is er iemand waarvan de partner de draadjes voelt?
pi_30072857
Ik heb de mirena, en heb nergens last van.
De draadjes kun je korter laten knippen dacht ik, als je ze zou voelen. Mijn vriend voelt ze niet.
Gewicht is niet toegenome.
Humeur is verbeterd, slitke eerst de pil. Ben nu veel vrolijker enzo.
Menstruatie is pas 1 keertje teruggekomen, heel even en kort. Heb nu ongeveer 3 maanden de mirena.
Van koperspiraaltjes weet ik niets, sorry.
pi_30123237
Ik wilde alleen effe kijken of mijn registratie was gelukt, maar ja, nu ik er toch op zit.
Ben net een uurtje terug van de huisarts, die de Mirena spiraal heeft geplaatst. Viel
reuze mee. Ik had me nogal een bloederig beeld geschetst na een aantal horrorverhalen
hier op het Forum. Nu maar hopen dat 'ie zijn verwachtingen waarmaakt => minder menstruatie, geen humeurschommelingen en weet ik wat nog meer!
'n dag niet gelachen, is 'n dag niet geleefd!
pi_30196742
KOPERSPIRAAL!!!
pi_30196974
Bij de koperspiraal word je gewoon zwanger alleen word de vrucht afgebroken( lees: ABORTUS)
Bij de Mirena worden alleen plaatselijk in de baarmoeder hormonen afgegeven, je word dus niet zwanger en het werkt inprincipe dus als de pil.Over je libido hoef je je weinig zorgen te maken voor zover ik weet.Heb daar nog geen vrouwen over gehoord die daar last van hadden.
Je menstruatie kan minder worden of zelfs 5 jaar weg blijven maar ik ken ook veel vrouwen die er juist heftiger last van hadden en zefs maanden achter elkaar menstrueerde....
Het is dus eigenlijk gewoon het beste als je m zelf uit probeert en kijkt hoe jouw lichaam hier op reageert..... Succes
Je moet niet steeds dezelfde fouten maken
Er is keuze genoeg....
pi_30197074
Heb zelf Mirena, en dat werkt bij mij heel goed. Inbrengen was irritant, maar snel voorbij. Het is toch altijd weer uitproberen, want het is voor iedereen verschillend.

(ik vergat de pil altijd, ik had er verder geen last van.... dus ik kan sowieso heel goed tegen die hormonen, wellicht dat ik daarom niet echt goed vergelijkingsmateriaal ben)
In the long run, I hit what I aim at
  Licht Ontvlambaar vrijdag 2 september 2005 @ 17:41:08 #26
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_30208192
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 11:55 schreef Com.mentator het volgende:
Bij de koperspiraal word je gewoon zwanger alleen word de vrucht afgebroken( lees: ABORTUS)
Bij de Mirena worden alleen plaatselijk in de baarmoeder hormonen afgegeven, je word dus niet zwanger en het werkt inprincipe dus als de pil.Over je libido hoef je je weinig zorgen te maken voor zover ik weet.Heb daar nog geen vrouwen over gehoord die daar last van hadden.
Je menstruatie kan minder worden of zelfs 5 jaar weg blijven maar ik ken ook veel vrouwen die er juist heftiger last van hadden en zefs maanden achter elkaar menstrueerde....
Het is dus eigenlijk gewoon het beste als je m zelf uit probeert en kijkt hoe jouw lichaam hier op reageert..... Succes
Mbt koperspiraal... Je wordt niet gewoon zwanger, het koper zorgt er namelijk voor dat de zaadcellen min of meer kapot gaan. Da's de eerste bescherming. Mocht dat niet helemaal goed gaan, dan is het ook nog zo dat de baarmoeder niet geschikt is om een eventueel bevruchte eicel te laten innestellen. LEES, geen abortus dus, dat is namelijk doelbewust een ingenesteld embryo weghalen....
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_30210135
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:41 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Mbt koperspiraal... Je wordt niet gewoon zwanger, het koper zorgt er namelijk voor dat de zaadcellen min of meer kapot gaan. Da's de eerste bescherming. Mocht dat niet helemaal goed gaan, dan is het ook nog zo dat de baarmoeder niet geschikt is om een eventueel bevruchte eicel te laten innestellen. LEES, geen abortus dus, dat is namelijk doelbewust een ingenesteld embryo weghalen....

Ik ben t absoluut niet met je eens ik heb dit namelijk voor mijn opleiding moeten leren....
Maar goed dat terzijde...
Er is keuze genoeg....
  Licht Ontvlambaar vrijdag 2 september 2005 @ 20:38:37 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_30213307
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 18:54 schreef Com.mentator het volgende:

[..]

Ik ben t absoluut niet met je eens ik heb dit namelijk voor mijn opleiding moeten leren....
Je mag het gerust niet met me eens zijn. Ik vind het nogal cru om het voorkomen van innestelling abortus te noemen. Als het goed is heb je voor je opleiding ook moeten leren dat sowieso ongeveer 40% van alle ontstane zwangerschappen spontaan niet innesteld (hetzelfde principe dus) en als verlate menstruatie eindigd...
  vrijdag 2 september 2005 @ 22:29:11 #29
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_30216018
Even mijn ervaringen dan maar...

Ik begon ooit lang geleden met de pil, ging best prima, af en toe wel wat last van misselijkheid als ik hem niet direct na mijn eten innam. Later toen ik op een goedkoper merk pil overging met ècht dezelfde samenstelling(not!!!), werd ik er ineens nog misselijker van en het libido werd zo laag dat ik af en toe het idee had dat ik dat ding voor niks slikte Dus maar mee gestopt, goed toen condooms, ehhh daar waren wij niet zo handig mee dus 9 maanden later.... Daarna heb ik een koperspiraal gehad, dat was ook al geen succes, inbrengen vond ik erg pijnlijk(en dat terwijl er 6 weken daarvoor een achtponder gebaard had ) Maar goed dat ding zat er in ik blij .....tot de eerste menstruatie kwam mèn wat een buikpijn kon niet meer rechtop lopen, de menstruatie was ook ineens heel hevig. Niet leuk dus. Al met al heeft hij er toch twee jaar gezeten omdat ik geen andere oplossing had qua anticonceptie. Na die twee jaar mocht hij er( gelukkig uit) kregen kindje twee en dan ook maar * hups* kindje drie erg achteraan. En toen was er de Mirena deze heb ik nu 3 maanden en ik ben er echt helemaal blij mee!!! Het inbrengen vond ik echt een makkie dit keer( maar dat kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik van onderen verziekt ben door drie kids ). In het begin heb ik wel aardig wat last gehad van onregelmatig bloedverlies. Maar nu heb ik weer "menstuaties" maar die stellen echt niets voor, haast geen buikpijn en heel weing bloedverlies. Ik merk verder tot nu toe niets van de hormonen, echt geweldig!!!

Succes met je keuze!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  vrijdag 2 september 2005 @ 22:35:05 #30
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_30216178
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 18:54 schreef Com.mentator het volgende:

[..]

En wat studeerde je dan Theologie zeker?
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_30240053
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 20:38 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je mag het gerust niet met me eens zijn. Ik vind het nogal cru om het voorkomen van innestelling abortus te noemen. Als het goed is heb je voor je opleiding ook moeten leren dat sowieso ongeveer 40% van alle ontstane zwangerschappen spontaan niet innesteld (hetzelfde principe dus) en als verlate menstruatie eindigd...
Als je mijn uitleg over de koperspiraal en de mirena goed had gelezen had je ook gelezen dat bij de koperspiraal het eitje zich innesteld en dan (DAARNA) word afgebroken.Ik heb het dus niet zoals jij over VOORKOMEN van innesteling!!! Dat zijn voor mij 2 hele verschillende dingen.En als het lichaam het afbreekt is dat niet voor niets geweest....Lijkt mij
Er is keuze genoeg....
pi_30240487
Ik had met de pil veel minder zin in sex dan met de mirena...

mijn vriend is er dus ook wel heel blij mee zo...
Mijn huisarts heeft hem ingebracht en dat ging goed.... Maar ik vertrouw haar dan ook volledig
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Licht Ontvlambaar zaterdag 3 september 2005 @ 21:20:48 #33
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_30240914
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 20:52 schreef Com.mentator het volgende:

[..]

Als je mijn uitleg over de koperspiraal en de mirena goed had gelezen had je ook gelezen dat bij de koperspiraal het eitje zich innesteld en dan (DAARNA) word afgebroken.Ik heb het dus niet zoals jij over VOORKOMEN van innesteling!!! Dat zijn voor mij 2 hele verschillende dingen.En als het lichaam het afbreekt is dat niet voor niets geweest....Lijkt mij
En als jij goed opgelet had bij de les, dan had je dus geleerd dat de innesteling door het koperspiraaltje wordt voorkomen, omdat het slijmvlies in zodanige toestand is dat een innesteling bijna niet mogelijk is...

Werking koperspiraal

[ Bericht 6% gewijzigd door Sjeen op 03-09-2005 21:22:49 (link toegevoegd) ]
pi_30281317
Moet je je nou bij het kiezen van een type spiraal ook al zorgen gaan maken of het ethisch juist is jegens een paar cellen?
  maandag 5 september 2005 @ 10:02:02 #35
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_30281390
Ik heb ook een Mirena. Ik vond het zetten niet prettig, maar het is in twee minuten gepiept.
pi_30281649
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:57 schreef Malchevia het volgende:
Moet je je nou bij het kiezen van een type spiraal ook al zorgen gaan maken of het ethisch juist is jegens een paar cellen?
Dat moet je inderdaad, ja! Maar ik heb het ook al opgezocht, hoor. Volgens de nieuwe onderzoeken heeft het koper idd vooral een vertragende werking op sperma. Mocht dit niet genoeg zijn voorkomt het de innesteling. Wanneer je een koperspiraal hebt en er vindt tóch innesteling plaats, dan loopt dit vaak uit op een volledige zwangerschap. (meestal komt dit door verzakking van het spiraaltje waardoor het niet meer goed werkt) Ik heb echt nog nooit ergens gehoord of gelezen dat het de zwangerschap af zou kunnen breken na innesteling. Maar het voorkomen van innesteling na bevruchting, dus in feite het afstoten van een beginnend embryo, wordt wel "abortief" genoemd. Ik denk dat de ruziemakers dus beide een beetje gelijk hebben...

Maarja, dat terzijde, ik heb al eens een mirena gehad, was dus geen succes. Nog iemand ervaringen met een koperspiraal?
pi_30281897
Ik heb een koperspiraal gehad omdat ik hte liefste helemaal geen hormonen mee wilde toevoegen aan mijn lichaam....

Maar dat ging niet goed, na een maand of 6 heb ik hem laten wisselen voor een mirena, in die 6 maanden ben ik zo'n 3 a 4 keer in de maand "ongesteld" geweest, continu bloedverlies tussendoor, heel erg irritant...

Geruild dus voor de mirena, nu ben ik al in geen tijden meer ongesteld geweest, ach nou ja, dat houdt het lekker in evenwicht.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_30282482
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 11:46 schreef Babbelzz het volgende:
KOPERSPIRAAL!!!
waarom dan?
pi_31606663
Ook ik heb 3 maanden geleden een koperspiraal laten zetten. Ik heb de eerste 2x een gewone menstruatie gehad, alleen nu heb ik al een cyclus van 37 dagen. 2 testen waren negatief, weet iemand waarom je menstruatie uit blijft, maar niet zwanger bent? het verhaal over dat als je de koperspiraal gebruikt, dan een abortus pleegt ben ik erg geschrokken. Weet iemand of dit ook klopt? Zoja dan laat ik hem er gelijk uithalen!
pi_31620637
Mirena, ik heb het nu 1,5 jaar en het bevalt me nog steeds ontzettend goed.
  woensdag 2 november 2005 @ 12:30:06 #41
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31893280
Ik zit vreselijk te twijfelen...

Heb ook diverse pillen en de nuvaring geprobeerd. Voor kortere of langere periodes, maar alle geen succes. Ik kan gewoon echt niet tegen de hormonen. Zelfde klachten als anderen al aangeven: niet meer echt vrolijk, geen zin meer in seks enz. enz...

Ik heb me inmiddels aardig ingelezen op het onderwerp 'spiraaltjes', maar ik vind het moeilijk een keuze te maken. Ik weet dat je met de Mirena echt veel minder hormonen binnenkrijgt dan met de pil en dat veel vrouwen dan geen last meer hebben van die stemmingsklachten, maar toch ben ik er erg angstig voor. Ik heb gewoon een hekel aan die hormonen gekregen en wil ze liever helemaal niet meer binnenkrijgen.
Ook vind ik het (en je mag me gerust gek noemen ) best een nadeel dat je met de Mirena vaak helemaal niet meer ongesteld wordt. Natuurlijk zit ik ook niet op het ongemak te wachten, maar ik heb er normaal maar hooguit 2 dagen wat last van (krampen/vervelend gevoel) en dat vind ik zelf altijd wel te overzien. Pfff, het is moeilijk uit te leggen, en misschien ben ik wel de enige die er zo over denkt, maar het hoort er voor mij gewoon zo ontzettend bij dat ik bang ben dat ik me ongemakkelijk ga voelen als het wegblijft. En het lijkt me ook heel vervelend dat het dan wel ineens toch kan komen op een moment dat je er helemaal niet meer op voorbereid bent.

Tja, maar dan een koperspiraaltje... Ik heb niet zo heel veel last van die ethische bezwaren. Ik zie het ook niet als een abortus. Het nadeel van een koperspiraal is voor mij dan weer voornamelijk dat je menstruatie veel heftiger kan worden. Daar zit ik uiteraard ook weer niet op te wachten, dat ik ineens elke maand een week krom loop of zo...

Ik heb over beide inmiddels juich- en horrorverhalen gelezen en dat is op zich goed voor de beeldvorming, maar je schiet er niet veel op als je al zo twijfelt.
Mijn huisarts leek erg enthousiast over de Mirena. Ze heeft me zelfs gedemonstreerd hoe hij geplaatst werd en zo. Erg vriendelijk. En ze vertelde ook inderdaad over de nadelen die er aan kunnen zitten, die hier ook al besproken zijn. Maar ja, uiteindelijk is de keuze natuurlijk aan mezelf (en gelukkig ook maar). Ik neig op dit moment naar koper maar ik ben er nog niet uit. Lastig hoor!

[ Bericht 1% gewijzigd door Jane op 02-11-2005 12:36:20 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_31898288
Tja, dan moet je nagaan wat je het belangrijkste vind. Wel of geen menstruatie.. enzo.
pi_31899758
Na 10 jaar pil heb ik na mijn eerste zwangerschap ruim een jaar een Mirena-spiraal gehad. Beviel me prima. Menstrueerde nog wel, maar veel minder bloedverlies. Daarna laten verwijderen en een maand later was ik zwanger (wat ook de reden van het laten verwijderen was).
Na mijn tweede zwangerschap koos ik om diverse redenen voor een koper-spiraal. Beviel me ook prima. Bloedverlies was niet heel vreselijk heftig en ik had ook geen last van andere ongemakken.
Toch ging er iets niet helemaal goed, want vandaag ben ik 31 weken zwanger
Geen idee wat er met het spiraal gebeurd is. Bij de eerste echo's was het nog te vinden in de uitgang van mijn baarmoeder, daarna was het verdwenen. Waarschijnlijk ben ik het uiteindelijk ongemerkt verloren.
Don't you love her madly?
  woensdag 2 november 2005 @ 16:19:00 #44
1986 Jane
pi_31900038
Ik vind dat toch wel een vaag iets.... dat je zo'n ding kennelijk ongemerkt kunt verliezen. Kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen. Maar ja, ik ben geen ervaringsdeskundige en het is ook niet de bedoeling om iemands verhaal in twijfel te trekken. Ik zit alleen te denken waar en hoe je zo'n ding dan ineens kunt verliezen zonder dat je het doorhebt. Heb jij enig idee hoe dat bij jou toen is gebeurd, Lovechild?

-edit- En begrijp ik nou goed dat hij er nog wel zat toen je zwanger raakte en dat je hem daarna pas verloren bent? Ik dacht dat ze dat ding er altijd gelijk uithaalden als je toch zwanger blijkt te zijn.
pi_31923907
Ik heb nu vijf jaar de Mirena gebruikt. En zonder klachten! Maar nu moet hij eruit gehaald worden en ik ben bang dat dit net zo pijnlijk is als het zetten 5 jaar geleden... Wie kan mij vertellen of dit net zo pijnlijk is en kan ik b.v. door de gyneacoloog (mbv een roesje) e.e.a. pijnloos laten verlopen?
Zet je mooie woorden in daden om dan wordt het hier op aarde een paradijs...
pi_32270455
Mijn gezin is nu compleet, maar ik wil nu nog niet een definitieve knoop doorhakken, dan wel een knoopje plaatsen
Ik had me verdiept in de mogelijkheden en doordat de koperspiraal helemaal geen hormonen bevat, viel mijn keus daarop. Ik heb nu al maanden een koperspriaal thuis liggen, als ik weer ongesteld word (door de borstvoeding blijft dit uit) zou ik die koperspiraal laten plaatsen, maar als ik er aan denk, krijg ik al buikpijn. En op nog heftigere menstruaties zit ik ook niet te wachten.
Ook de kans op een zwangerschap is groter met de koperspiraal dan bij de Mirena, en echt ik wil nu niet zwanger raken. (ik ben zo vruchtbaar als wat...)
Of wel, ik sta niet echt achter de kopeerspiraal en wel steeds meer achter de mirena. Ik vind het fijn om her en der te lezen dat de hormonen lang niet zo'n grote invloed op het lichaam hebben als met de pil, waar ik een beetje voor vreesde.
Morgen maar even de huisarts bellen voor een nieuw receptje.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_32271467
Ik heb nu ongeveer 3 maanden de mirena , er zit maar 1 hormoon in en in de pil dacht ik 2 of 3.
Eerst kreeg ik een nuvaring om te proberen maar die heb ik nooit getest in verband met nachtmerries.
Maar tot nu toe geen last gehad, behalve de regelmatige buikpijn de eerste 2,5 maanden (3-6 dagen per week 2-6 uur per dag)
Het naarste daarvan was dat ik het gevoel had dat ik het spiraal voelde zitten , maargoed dat was met een koper spiraal ook het geval geweest.
Het heeft nooit mijn libido aangetast , en van het hormoon heb ik nauwelijks wat gemerkt , behalve dat de maandelijkse stuwing in mijn borsten heviger is geworden , maar daar staat tegenover dat mijn menstruatie is verminderd en uiteindelijker regelmatiger zal zijn (nu nog zo onregelmatig als het maar zijn kan) , en bij een koper spiraal word het meestal heftiger.
Voor de rest heb ik alleen af en toe last gehad na de seks , het leek soms alsof het spiraaltje dan zijn werk begon te doen waardoor ik best heftige krampen kreeg , maar ook dit is nu weg.
Ze vertelde me dat alles na 3 maanden een beetje zou settelen en dat alle klachten dan geleidelijk weg zouden trekken en dat is ook gebeurt.
k vond overgens het zetten ook alles behalve pijnelijk het voelde meer als een normale menstruatie kramp en ik had geen verdoving , soms lees ik echt van die horrorverhalen dat het verschrikkelijke pijn deed ect. maar misschien had ik net de goede gynacoloog.
[=[_]=]
[+[_]::]
pi_32271760
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:08 schreef Jewell het volgende:
Ik heb nu vijf jaar de Mirena gebruikt. En zonder klachten! Maar nu moet hij eruit gehaald worden en ik ben bang dat dit net zo pijnlijk is als het zetten 5 jaar geleden... Wie kan mij vertellen of dit net zo pijnlijk is en kan ik b.v. door de gyneacoloog (mbv een roesje) e.e.a. pijnloos laten verlopen?
als het goed is zal je er vrij weinig van voelen , de mirena is namelijk zo gemaakt dat in nood situaties je hem er zelf uit zou kunnen trekken (zonder alles kapot te maken dus pijnloos)
[=[_]=]
pi_32271957
Verwijderen is zo goed als pijnloos.
Even kuchen en de gyneacoloog trekt hem er als een soort tampon uit.
Wees verstandig en denk voor dat je roept!
pi_32272547
Ik wil ook wel de Gynefix. Het is inderdaad een soort kralenketting die ze aan de bovenkant van de baarmoeder 'vasthaken'.

Hij lijkt me ook niet zo pijnlijk om in te brengen.

Ook voor vrouwen, die (nog) geen kinderen hebben is een koperspiraaltje een goed alternatief voor de pil. Het geeft een doorlopende bescherming tegen zwangerschap zonder er iedere dag aan te hoeven denken. De Flexi-T 300, de Multiload Cu 375 SL, de Gynefix en de Mini-Gynefix zijn geschikt voor toepassing bij vrouwen, die nog geen kinderen hebben gehad.

Gynefix 30 mm 2,2 mm 330 mm² 5 jaar
Mini-Gynefix 20 mm 2,2 mm 200 mm² 5 jaar

Hier staat precies hoe hij wordt ingebracht:
http://www.anticonceptie-online.nl/insertie_gynefix.htm

[ Bericht 49% gewijzigd door cinnamongirl op 14-11-2005 22:56:07 ]
pi_32273264
nou dat inbrengen van die gynefix doen ze hetzelfde als bij de mirena .. maar is dit een soort vernieuwd koperspiraaltje ?
[=[_]=]
pi_32273417
Ja het is nieuw en is blijkbaar veiliger dan andere koperspiraaltjes:

De GyneFix Mini 200 is een intra-uteriene contraceptief implantaat, welke door de gynaecoloog in het spierweefsel van de fundus gefixeerd wordt.
Door de fixatie heeft de GyneFix Mini 200 een zeer laag expulsie percentage en daardoor is het zwangerschapspercentage óók zeer laag.
Dit koperhoudend implantaat kan minimaal 5 jaar in situ blijven en laat zich eventueel zeer gemakkelijk verwijderen. De GyneFix Mini 200 is een I.U.I. zonder kunststof frame en geeft daardoor minder complicaties voor de patiënt zoals pijn, irritaties en tussentijds bloedverlies.
De GyneFix Mini 200 kan door zijn flexibiliteit en comfort door alle vrouwen van elke leeftijd gebruikt worden.
pi_32273456
quote:
Op maandag 14 november 2005 22:57 schreef Schubbekut het volgende:
nou dat inbrengen van die gynefix doen ze hetzelfde als bij de mirena .. maar is dit een soort vernieuwd koperspiraaltje ?
De doorsnede van de inbrengnaald/huls lijkt me stukken smaller dan die van T-vormige spiralen.
pi_32273574
nee de armpjes van de mirena worden tijdens het inbrengen verbogen in een hulsje net zo groot als die van de gynefix waardoor die net zo smal word (naja misschien 1mm dikker)
[=[_]=]
pi_32273770
quote:
Op maandag 14 november 2005 23:07 schreef Schubbekut het volgende:
nee de armpjes van de mirena worden tijdens het inbrengen verbogen in een hulsje net zo groot als die van de gynefix waardoor die net zo smal word (naja misschien 1mm dikker)

Makes sense, het moet verdomde zeer doen om de baarmoedermond zo ver op te rekken
pi_32274168
Bij de Rutgershuizen kun je trouwens ook een spiraal laten zetten, ook onder verdoving.
pi_32279440
Het deed bij mij geen pijn en ik heb het zonder verdoving laten doen.
Je voelt geen pijn als ze de baarmoedermond oprekken (oftwel die spiraal erdoorheen duwen) je baarmoedermond is zo goed als gevoelloos dacht ik (ivm kinderen krijgen)
wat je voelt is als ze hem tegen het einde van je baarmoeder aan duwen (dan krijg je voor niet langer dan 20 sec een menstruele kramp).
[=[_]=]
pi_32286845
Nou, ik voelde hem echt wel, voelde het al toen hij de baarmoedermond oprekte, godsgruwelijk zeg wat een naar gevoel, het is niet de ergste pijn die ik ooit gevoeld heb, maar het is wel een hele nare plek zo in je buik.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_32309049
Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts, ik moet nl. eerst een SOA onderzoek hebben. Eigenlijk logisch, want je wilt niet dat een evt. bacterie de baarmoeder inkomt. (Ik heb in alle spiraal-topics hier nooit hierover iets gelezen?)
De arts gaat het zelf plaatsen.
Ik hoop wel dat ik het type spiraaltje mag kiezen, het schijnt dat niet alle artsen alle typen kunnen/willen nzetten.
pi_32312139
Soa test is niet gevraagd bij mij, arts weet ook niet van de soa testen, die gaan anoniem bij de gg&gd....
pi_32312548
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:49 schreef erodome het volgende:
Soa test is niet gevraagd bij mij, arts weet ook niet van de soa testen, die gaan anoniem bij de gg&gd....
Hm misschien dacht je arts niet dat het nodig was omdat jij een langdurige relatie hebt.
Aan de andere kant heb ik ze helemaal niets over mijn sex/liefdeleven verteld, maar moet ik toch de soa check eerst doen. Ik doe het maar via de huisarts ook.
Ben weleens naar de gg&gd geweest vroeger, nou dan wacht je uuuuuren in een bomvolle wachtkamer...het is iedere dag volle bak.
pi_32312946
Geen last van bij de gg&gd, maak gewoon een afspraak en wordt gewoon geholpen op die tijd, ja loopt weleens een paar minuten uit, maar nooit veel...

Toch weet mijn arts wel dat ik een iets ander leven voer dan de meeste, maar ik moet er wel bijzeggen dat mijn arts van het niet onnodig lastig vallen is, hoefde ook geen controle vooraf enzo, heeft hij gewoon gelijk gedaan om niet 2 keer te hoeven pesten.
pi_32314250
Het laten zetten kun je toch het beste doen als je ongesteld bent, want dan staat je baarmoedermond beter open en doet het minder pijn.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_32316513
Zetten tijdens de ongesteldheid is inderdaad aan te raden. Werd mij verteld. Het deed wel even zeer toen de baarmoeder mond opengeduwd werd. Was een vervelende steek.
Maar... Ik ben al sinds juni (meer dan4 maanden) niet meer ongesteld geweest! Joehoe! (Heb de mirena)
Soa test is bij mij gedaan, heb er zelf om gevraagd. Maar dit was voordat ik besloten had om een spiraaltje te nemen. Het zou eigenlijk wel logisch zijn als iedereen dit kreeg.
Wel is door de gyn een uitstrijkje genomen, iets op kweek gezet, en een inwendig onderzoek gedaan. Pas toen dat allemaal oke bleek te zijn, werd pas het spiraaltje geplaatst.

Trouwens, het lijkt me niet zo fijn als ze een haakje in je baarmoeder haken om iets vast te zetten... dan heb ik liever de mirena... maarja, ieder zijn voorkeur.
pi_32318353
Mijn arts zei idd menstruatie, maar om het wat minder goor te maken allemaal binnen 2 dagen na de menstruatie, zo geen bloedzooi en wel het wekere van de baarmoedermond nog wat het wat minder pijnlijk maakt(vraag me af hoe pijnlijk het dan anders is, brrrrrrrrr).
pi_32319069
Ik heb wel een SOA test moeten laten doen toen... De huisarts heeft daar een sampletje voor genomen, en die heb ik zelf naar het lab moeten brengen toen.....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_32337510
Een vraagje over seks icm spiraaltje:

-Is het touwtje voelbaar door de man?
-Voel je het spiraaltje bij bepaalde standjes?
(kan me zo voorstellen dat als de baarmoedermond omhoog wordt gedrukt, het spiraaltje niet meegeeft en dat dat dan zou kunnen 'prikken')
pi_32341411
In het begin voelde ik de touwtjes tijdens de seks, ze prikte me een beetje, maar al heel snel worden ze soepel en draaien ze zich wat om de baarmoedermond heen.

Als ik echt voel kan ik ze nog wel vinden, maar tijdens de seks voel je er niets meer van.

Het spiraaltje zelf heb ik nog nooit gevoeld en ik hou vn hele fikse en ruwe seks zo nu en dan
pi_32342822
Ik heb maandag een afspraak bij mijn nieuwe huisarts.. Best eng, ga waarschijnlijk de mirena laten zetten maar ik ken m'n hele huisarts nog niet
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_32352348
quote:
Op donderdag 17 november 2005 14:13 schreef innepin het volgende:
Ik heb maandag een afspraak bij mijn nieuwe huisarts.. Best eng, ga waarschijnlijk de mirena laten zetten maar ik ken m'n hele huisarts nog niet
Je moet toch ws.eerst op consult want je er moet eerst een uitstrijkje op SOA's worden gemaakt. Uitslag duurt meestal een week. Kun je de arts eerst even leren kennen! Mijn onderzoek vanmiddag bij huisarts was niet echt tof, geen echte gynostoel met beugels maar alleen een tafel, eendebek er koud ingeramd, auau. Ik duwde hem eruit, moest ie er weer opnieuw in. Ik heb al meer gynoonderzoeken gehad, en die waren wel te doen.
Ik weet niet of ik er nu nog wel het spiraal wil laten zetten. Misschien moet ik toch naar een gyno gaan?

[ Bericht 1% gewijzigd door cinnamongirl op 17-11-2005 19:52:20 ]
pi_32352584
Ik hoef geen SOA test te doen, ik moet gewoon een lange afspraak maken bij de huisarts zodra ik weer ongesteld word.
Wel heb ik wel eens schimmelinfecties gehad, maar dat is alweer een paar jaar geleden.
AIDS heb ik ook niet, dat is vorig jaar nog getest toen ik zwanger was (standaard onderzoek hoor) en ik heb maar 1 sekspartner, dus misschien val ik buiten de risicogroep of is het bij deze praktijk niet standaard.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_32693377
Vandaag D-day. De SOA test was okee en straks laat ik de koperspiraal zetten bij een van de klinieken van www.casa.nl (Centra voor Anticonceptie, Seksualiteit en Abortus).

Ik kon ook kiezen voor een 'roesje'. Dat wil zeggen dat je een hele lichte narcose krijgt die ong. 10 minuten duurt. Heerlijk! Dan voel ik er dus helemaal niets van. Fijn want ben niet ongesteld en ben een 'nullipara' en dat betekent een grote kans op een pijnlijke ervaring.

Ben blij dat ik hem niet bij de huisarts laat zetten, heb uuuren op internet gestruind naar ervaringen. En huisartsen maken verreweg de meeste fouten en ze hebben bovendien geen nacontrole-spullen. terwijl het belangrijk is om nadien een echo te maken om te kijken of hij goed is geplaatst.
pi_32700681
Zo, terug. Ik heb van het hele gebeuren niks gemerkt, roesje was heel fijn, ik was zo weg. Had het idee dat ik constant aan het lullen was. En toen was het opeens klaar!
Al met al nog geen 20 mins geduurd. Nog even in een kamertje bijgekomen, want ik was nog stoned van de sedatie.
Het spiraaltje was het goedkoopst van alles: 40 euro, inzetten 54 euro en roesje 100 euro.
Maar ik krijg alles vergoed van mijn verzekering.
Ik heb nu wat krampen, maar verder voel ik me prima!
pi_32710343
Ik heb net weer de Mirena laten plaatsen. Had m al vijf jaar en was er zeer positief over: na jarenlang pijnlijke en lange menstruatie bijna geen menstruatie en nooit meer buikpijn; libido niet verminderd; geen nare bijwerkingen. Het eruit halen voelde ik niets van, maar het inzetten daarentegen vond ik behoorlijk pijnlijk. Ik moest echt nog een halfuurtje plat voor ik de straat op kon. Het was bij een gynaecoloog en zonder verdoving. Maar goed, nu weer vijf jaar onbezorgde pret!
  woensdag 30 november 2005 @ 22:22:06 #75
1986 Jane
pi_32711408
Afgelopen maandag heb ik mijn koperspiraal laten plaatsen bij de gynaecoloog. Ik was ook net een paar dagen niet meer ongesteld, maar na onderzoek wilde hij hem toch wel gelijk plaatsen. Geen verdoving en eerlijk is eerlijk, het deed 2x even godsgruwelijk pijn. Maar, dat was maar heel even dus en ik ben eigenlijk wel blij dat ik niet zo'n narcose heb gekregen. Als het maar kort duurt kan ik die pijn wel hebben. Een gaatje boren bij de tandarts vind ik zeg maar erger. Die pijn is wel minder, maar het duurt langer. Na het plaatsen idd nog een echo en hij zei dat het goed zat, maar zelf kon ik weinig opmaken uit de beelden.
Volgens die gynaecoloog was ik trouwens erg koelbloedig geweest. Van te voren merkte hij al op dat ik er schijnbaar erg nuchter onder was. Maar wat moet je dan? Je weet toch waarom je daar bent? En achteraf zei hij ook nog iets over dat het zo soepel was gegaan omdat ik me zo kranig had gehouden. Hij zal soms wel andere taferelen meemaken, denk ik. Maar goed, dat wil niet zeggen dat het bij mij ook niet verrekte pijn deed natuurlijk.
Al met al was het vrij snel gebeurd en kon ik ook gewoon zelf naar huis rijden, omdat ik geen verdoving gehad had. De pijn in mijn buik viel ook reuze mee. Beetje zeurderig gevoel en dat heb ik nu nu steeds af en toe wel, maar ik neem aan dat dat steeds minder wordt.
Oh, er is trouwens bij mij helemaal geen SOA-test gedaan hoor. Ook niet over gehad. Niet bij de huisarts en niet bij hem.
pi_32720197
Dapper van je Jane!!Het is nu de day after, geen pijn (had nooit echt veel pijn, alleen wat krampen periodiek) meer, geen bloed. Alsof er niks is gebeurd!!
Die SOA test doen ze, omdat er anders kans bestaat dat een bestaande infectie de baarmoeder in wordt geschoten met het spiraal mee. Met alle heel erg nare gevolgen vandien.
(Als bijv. Chlamydia 'opstijgt' kan het de eileiders onomkeerbaar beschadigen waardoor je onvruchtbaar bent). Ik moest de testen doen ondanks het feit dat ik in een vaste relatie zit.
pi_32725035
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:15 schreef flutterbye het volgende:
Dat moet je inderdaad, ja!
Alleen als je een paar cellen al als mens beschouwt, wat de meeste mensen hier waarschijnlijk niet doen.
  donderdag 1 december 2005 @ 17:58:19 #78
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_32731677
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:09 schreef cinnamongirl het volgende:
ondanks het feit dat ik in een vaste relatie zit.
Alsof het een gevangenis is
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_32731787
quote:
Op donderdag 1 december 2005 17:58 schreef ChOas het volgende:

[..]

Alsof het een gevangenis is
-20 offtopic.
Oh, heb je cold feet?!! Lekker dan, heb ik zeker voor niks deze ellende doorstaan
  donderdag 1 december 2005 @ 18:24:54 #80
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_32732320
quote:
Op donderdag 1 december 2005 18:02 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

-20 offtopic.
Oh, heb je cold feet?!! Lekker dan, heb ik zeker voor niks deze ellende doorstaan
"Dat was ZO lekker!!!"

Is niet echt iets wat je in de wachtkamer van zo'n centrum moet roepen liefje...
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_32787845
Ik heb een beslissing genomen....

In februari is bij mij de Mirena geplaatst. Ik vind het een geweldig ding, ben nauwelijks nog ongesteld, hoef nergens aan te denken en voel me heerlijk zonder die overdosis hormonen van de pil....
Na een maand begon ik last te krijgen van acne, iets waar ik voor mijn pilgebruik ook last van had. Na grondig onderzoek op internet ontdekte ik dat dit veroorzaakt wordt door levonorgestel, een hormoon in de Mirena. Ik besloot het toch een kans te geven en hoopte met heel m'n hart dat het over zou gaan.. Inmiddels is het december en is het erger dan ooit...

Bij deze heb ik dus besloten deze week een afspraak te maken met de gyn, hij moet er uit.... Hoe geweldig ik het ding voor de rest ook vind...

MAAR WAT NU?

Ik wil onder geen beding weer aan de pil.
Koperspiraaltje is een optie, maar ik ben bang voor hevige menstruaties... Wie heeft ervaringen op dat gebied? Valt het mee? En is het koperspiraaltje wel betrouwbaar genoeg (ik heb regelmatig gehoord van zwangerschappen...)
De nuvaring lijkt me niets, en zo'n staafje in je arm schijnt onbetrouwbaar te zijn...

Als ik besluit voor het koperspiraaltje te gaan (daar neig ik naar toe, want: geen hormonen ) kan die dan meteen geplaatst worden na het verwijderen van de Mirena...? Of is dat te snel achter elkaar?

pi_32788192
Laura, als ik jou was zou ik gewoon een koperspiraaltje proberen. Je wordt ermee net zo ongesteld als je zou zijn zonder hormonen (maar op je menstruaties in je tienerjaren kun je eigenlijk niet af gaan, die zijn vaak veel heviger dan wanneer je ouder bent).
Ik hebs sinds afgelopen woensdag een koperspiraal, en ben nu ongesteld, en het valt wel mee eigenlijk. Het is net zo als normaal. Het lijkt er voor mij op, dat dit echt de ideale oplossing is!

En wat betreft de veiligheid van koperspiraaltjes: ik heb het gevraagd aan de gynaecoloog en die zei dat het kan zijn dat het spiraal naar beneden zakt waardoor er ruimte is voor een vruchtje dat zich kan innestelen. Maar dat gebeurt meestal bij vrouwen die al gebaard hebben. En dan nog gebeurt het maar hoogst zelden.

Aantal zwangerschappen in 1 jaar bij 100 vrouwen met koperspiraal >200 mm2: 0,7%

O, en in de Implanon en in de Nuvaring zitten meer hormonen dan in een Mirena dus dat is ook geen optie voor jou.

[ Bericht 17% gewijzigd door cinnamongirl op 03-12-2005 20:06:49 ]
pi_32788888
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 19:56 schreef cinnamongirl het volgende:
Laura, als ik jou was zou ik gewoon een koperspiraaltje proberen.

(gevolgd door duidelijke motivatie!)
Dankje voor je reactie! Hier heb ik echt wat aan.

Nu zou ik graag nog wat ervaringen van lange-terijm gebruiksters horen...
Oh en natuurlijk over het plaatsen, of dat meteen kan....

Zo nee...: ik heb nog een voorraad pilstrippen liggen, ik kan het wel aan om die in de overbruggingsperiode even te slikken. Maar het liefst begin ik daar right now mee, ook omdat het m'n acne onderdrukt... Kan dat kwaad...? Zou betekenen dat ik even Mirena én de pil gebruik....
pi_32828806
Iemand....?

Ik ga straks bellen namelijk.
pi_32829111
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 19:46 schreef Laura 2000 het volgende:
Ik heb een beslissing genomen....

In februari is bij mij de Mirena geplaatst. Ik vind het een geweldig ding, ben nauwelijks nog ongesteld, hoef nergens aan te denken en voel me heerlijk zonder die overdosis hormonen van de pil....
Na een maand begon ik last te krijgen van acne, iets waar ik voor mijn pilgebruik ook last van had. Na grondig onderzoek op internet ontdekte ik dat dit veroorzaakt wordt door levonorgestel, een hormoon in de Mirena. Ik besloot het toch een kans te geven en hoopte met heel m'n hart dat het over zou gaan.. Inmiddels is het december en is het erger dan ooit...

Bij deze heb ik dus besloten deze week een afspraak te maken met de gyn, hij moet er uit.... Hoe geweldig ik het ding voor de rest ook vind...

MAAR WAT NU?

Ik wil onder geen beding weer aan de pil.
Koperspiraaltje is een optie, maar ik ben bang voor hevige menstruaties... Wie heeft ervaringen op dat gebied? Valt het mee? En is het koperspiraaltje wel betrouwbaar genoeg (ik heb regelmatig gehoord van zwangerschappen...)
De nuvaring lijkt me niets, en zo'n staafje in je arm schijnt onbetrouwbaar te zijn...

Als ik besluit voor het koperspiraaltje te gaan (daar neig ik naar toe, want: geen hormonen ) kan die dan meteen geplaatst worden na het verwijderen van de Mirena...? Of is dat te snel achter elkaar?

Je kunt ook iets aan de acne doen. Door middel van Roaccutane bijvoorbeeld. Is wel een heftig medicijn, maar 't werkt wel. Loopt een topicserie over hier op Fok.
pi_32829149
quote:
Op maandag 5 december 2005 10:11 schreef Laura 2000 het volgende:
Iemand....?

Ik ga straks bellen namelijk.
Niet de pil slikken terwijl de Mirena er nog inzit!!
Dan krijg je nl. dubbel hormonen binnen, in hoeveelheden die niet op elkaar zijn afgestemd, niet gezond lijkt me!
pi_32829285
Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat je wel een lichte pil kan slikken tegelijk met mirena (bv de eerste maand, als je nog niet zeker weet dat ie helemaal goed zit/veilig is). Gewoon even aan de huisarts vragen dus.

Ik zit soms ook aan Mirena te denken, het enige wat me tegenhoudt is het idee van die draadjes.. de een zegt dat je ze voelt tijdens de sex, de ander van niet.. Heb er niet zo'n zin in dat ik zoveel betaal voor zo'n ding en dat ik hem er van ellende maar weer uit laat halen
pi_32830136
quote:
Op maandag 5 december 2005 10:42 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat je wel een lichte pil kan slikken tegelijk met mirena (bv de eerste maand, als je nog niet zeker weet dat ie helemaal goed zit/veilig is). Gewoon even aan de huisarts vragen dus.

Ik zit soms ook aan Mirena te denken, het enige wat me tegenhoudt is het idee van die draadjes.. de een zegt dat je ze voelt tijdens de sex, de ander van niet.. Heb er niet zo'n zin in dat ik zoveel betaal voor zo'n ding en dat ik hem er van ellende maar weer uit laat halen
Mijn vriend en ik hebben er nooit last van gehad, hij zegt ze ook niet te voelen. Zelf moet ik ook altijd een enorme zoektocht houden voor ik ze gevonden heb. Absoluut doen dus Mits geen aanleg voor acne.
pi_32830164
quote:
Op maandag 5 december 2005 10:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Je kunt ook iets aan de acne doen. Door middel van Roaccutane bijvoorbeeld. Is wel een heftig medicijn, maar 't werkt wel. Loopt een topicserie over hier op Fok.
Ik heb inderdaad stukken erover gelezen, maar vind het eigenlijk een beetje te heftig.... want ik weet dat die acne verdwijnt als ik met Mirena stop...
pi_32833805
Heb ook twee jaar Mirena gehad. Had eerst een half jaar constant bloedverlies, toen een half jaar helemaal niet en vervolgens normaal. Ik was niet minder lang of minder pijnlijk ongesteld dan daarvoor. Na bijna twee jaar begon ik echter wel een beetje hormoonbijwerkingen te krijgen, zoals gespannen borsten en een vettere huid. Dat is echter niet de reden dat ik hem heb laten verwijderen. De reden daarvoor, is dat (hoe zeldzaam ook) hij na twee jaar los kwam aan een kant, uitgedreven dus. Ik kon hem altijd al voelen zitten, maar aangezien de dokter hem gecontroleerd had en zei dat het geen probleem was, vond ik dat niet raar. Blijkbaar heeft hij dus altijd al wat te ver naar beneden gezeten, zonder dat het consequenties heeft gehad.

Daarna heb ik dus een Flexi-T laten plaatsen, omdat deze kleiner is en dus de kans op uitdrijving ook. De plaatsing hiervan deed echter veel meer pijn dan bij de Mirena (wat ik ook al niet bepaald prettig had gevonden). Ik ben er gewoon een dag ziek van geweest. Daarna echter totaal niets meer van gemerkt. Nu ben ik inmiddels voor het eerst ongesteld en heb er niet veel meer last van dan normaal. Bij de krampen voel ik hem en dat is pijnlijk, maar wel te overleven. En ik heb gelezen dat dat na een paar cycli ook wel minder wordt. Vooralsnog ben ik dus tevreden.
[. [__] .]
[+[__]◊]
pi_32840712
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:41 schreef CalamityJane het volgende:
Heb ook twee jaar Mirena gehad. Had eerst een half jaar constant bloedverlies, toen een half jaar helemaal niet en vervolgens normaal.
Daar heb ik dus ook geen zin in, een aantal maanden lang ongesteld na het zetten.. is natuurlijk niet bij iedereen zo maarja zul je net zien
pi_32848760
quote:
Op maandag 5 december 2005 18:02 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Daar heb ik dus ook geen zin in, een aantal maanden lang ongesteld na het zetten.. is natuurlijk niet bij iedereen zo maarja zul je net zien
Daar was ik ook bang voor maar ik had een maandje of twee last van licht bloedverlies om de paar dagen, kon met een inlegkruisje af... En daarna iedere maand 2 dagen héél liht bloedverlies. Echt de moeite waard dus!!
pi_32849048
Bloedverlies op zich vind ik niet zo'n grote ramp, maar voelt het verder aan alsof je ongesteld bent (gevoelige baarmoedermond enzo)? Of is dat bloed het enige wat je ervan merkt?
pi_32855122
ZM, ik heb nu bijna een week (sinds wo 30 nov) het koperspiraaltje. Direct na het inzetten had ik de rest van de dag nog wat krampen en een klein beetje bloedverlies.Omdat ik ook meteen met de pil was gestopt, werd ik 3 dagen later ongesteld. Maar: geen krampen. De eerste 2 dagen moest ik verband gebruiken, maar de bloeding was helemaal niet zo heftig. Nu heb ik nog inlegkruisjes in voor de zekerheid, maar er is nagenoeg niks meer. En ik heb geen krampen gehad. Bij mij is het zeker minder heftig dan zonder pil/spiraal. (voordat ik de pil slikte had ik altijd lange menstruaties met veel bloed, stolsels en krampen).
Het is dus echt geen gegeven dat de koperspiraal altijd hevige lange bloedingen veroorzaakt.
pi_32860781
quote:
Op maandag 5 december 2005 22:50 schreef ZwarteMagika het volgende:
Bloedverlies op zich vind ik niet zo'n grote ramp, maar voelt het verder aan alsof je ongesteld bent (gevoelige baarmoedermond enzo)? Of is dat bloed het enige wat je ervan merkt?
Bij mij niet, alleen een beetje bloedverlies. Was met een inlegkruisje op te lossen. Had ik overigens alleen met Mirena, niet met Flexi-T.
[. [__] .]
[+[__]◊]
pi_32877133
Oke ik ben vandaag naar de gyn geweest... en hij zit er nog in!

Ik had het idee dat ze zelf heel enthousiast was over Mirena, en ze was bang dat de acne niet veroorzaakt werd door het spiraaltje. En dat ik dus een goed bevallend anticonceptiemiddel zou verwijderen en dat mn acné zou blijven . Ze noemde Roacutane als alternatief maar wist eigenlijk niets over bijwerkingen (ik wel dankzij Fok! ).

Uiteindelijk was ze het er wel mee eens dat de enige manier om te ontdekken of Mirena de oorzaak van mn acné is, het verwijderen ervan is.... En dat doet ze dus gelijktijdig met het plaatsen van een nieuw spiraaltje.

Verder had ze eigenlijk alleen ervaring met de Multiload... Gynefix had ze nog geen ervaringen over gehoord.

Ik twijfel toch weer na dit bezoek!!!
Wat als de acné niet verdwijnt zonder Mirena?
En ik dus Mirena weg haal (wat ik verder een fantastisch ding vind) om het te verruilen voor een spiraaltje wat mn menstruatie verergerd?
Wat voor koperspiraaltje wil ik dan?

Arghhh... Ik had gehoopt dat dit bezoek verhelderend zou werken
pi_32877206
Als ik jou was, zou ik dus echt wel voor Roaccutane gaan, als je verder zo blij bent met de Mirena. Die bijwerkingen vallen bij de meeste mensen enorm mee.
pi_32890413
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 23:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Als ik jou was, zou ik dus echt wel voor Roaccutane gaan, als je verder zo blij bent met de Mirena. Die bijwerkingen vallen bij de meeste mensen enorm mee.
Hm ik ga me er maar even opnieuw in verdiepen...

@ Cinnamongirl...
Waarom heb je uiteindlijk geen Ginefix genomen? Klinkt een stuk beter dan een traditioneel koperspiraaltje, minder bloedverlies en pijn..
pi_32893117
quote:
Op woensdag 7 december 2005 14:11 schreef Laura 2000 het volgende:

[..]

Hm ik ga me er maar even opnieuw in verdiepen...

@ Cinnamongirl...
Waarom heb je uiteindlijk geen Ginefix genomen? Klinkt een stuk beter dan een traditioneel koperspiraaltje, minder bloedverlies en pijn..
Ze hadden geen Gynefixen in de kliniek waarin ik hem liet zetten (je zou hem echter zelf bij de apotheek kunnen halen).
De Multiload is het meest gezette standaard spiraaltje dat er is. De meeste huisartsen hebben alleen ervaring met dat spiraaltje. Een ander type zou je echt bij een gyn moeten laten zetten.
De Gynefix kan trouwens ook loskomen van de baarmoeder en dan ligt er dus een kettingkje in de baarmoederhals > kans op zwangerschap. Bovendien vind ik dat vastprikken niks; straks prikken ze hem te ver, zo de buikholte in!

Kijk eens op deze site:

http://www.anticonceptie-online.nl/intra-uteriene_a_c_.htm

En dat van die pijn en bloedverlies: dat is zo persoonlijk. Het is nu precies een week geleden dat mijn spiraal werd gezet, en ik heb nu echt nergens last meer van. Mijn menstruatie duurde dus maar 4 dagen, zonder krampen en weinig bloedverlies.

En dat terwijl ik als puber toen ik de pil niet slikte, altijd gruwelijk ongesteld werd, met erge krampen en megaveel bloed.
pi_32915916
Mijn gynaecoloog meldde dat hij niet zo enthousiast was over die Gynefix omdat het een hel was voor gynaecologen om het goed in te brengen. Volgens hem kon het knoopje waar dat ding aan opgehangen wordt tijdens het inbrengen losschieten, en dan wordt het heel lastig om het weer vast te maken en dan moet je weer opnieuw beginnen met inbrengen.

Verder weet ik er geen ruk vanaf, maar ik dacht ik meld dit even omdat hij het gisteren terloops noemde toen ik mijn Mirena-intakegesprek had. 21 december ben ik aan de beurt voor een Mirena, en ik kan er eigenlijk niet warm of koud van worden. Doet het pijn, dan doet het pijn, ik ben niet bang voor gefrut aan mijn baarmoeder enzo, en zo met je blote billen op dat plankje dat moet dan maar. Mijn gynaecoloog is in elk geval echt een toffe vent.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_33102828
Oke ik ben bij de huisarts geweest en heb besloten de acné eerst aan te pakken... aangezien ik heel tevreden ben met Mirena...
Ze was trouwens niet op de hoogte van acné als bijwerking van Mirena .
Ik heb Roacutane voorgesteld maar dat leek haar geen goed plan. Ik moet (zoals verwacht) eerst andere dingen proberen... Ze kwam eerst met Benzoylperoxide, maar daar wil ik écht niet meer aan, en dat heb ik ook duidelijk gemaakt. Geen smeerseltjes meer voor Laura!

Volgens haar kon ik beter weer gewoon aan de pil gaan om de acné te onderdrukken, maar dat wil ik ook absoluut niet meer en volgens mij heb ik zonder Mirena ook helemaal geen last meer van acné. Dus dan zou een gewoon spiraaltje ook een oplossing zijn.

Anyway. Ze heeft me nu Tetracycline voorgeschreven. Ik moet dat 4 keer per dag slikken en over 6 weken terug komen om te kijken of het helpt. Als de acné er mindervan wordt mag ik het gaan afbouwen.
Maar mocht het verdwijnen, en ik stop met dit medicijn, dan komt het volgensmij gewoon weer terug... toch Wat voor nut heeft het dan?

Mocht het niet helpen, dan wil ze me wel Roacutane voorschrijven... Maar ze was er niet happig op...
pi_33103754
Benzoylperoxide, dé ultieme manier om de rest van je hoofd waar geen puisten zitten aan te laten voelen als één grote puist. Wát een kutspul is dat. Groot gelijk dat je daar geen zin in hebt.
pi_33103933
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:37 schreef AudreyHepburn het volgende:
Benzoylperoxide, dé ultieme manier om de rest van je hoofd waar geen puisten zitten aan te laten voelen als één grote puist. Wát een kutspul is dat. Groot gelijk dat je daar geen zin in hebt.
En werkelijk álles wordt er door gebleekt...! Kussenslopen, handdoeken, kleren...! Bovendien komt het net zo hard weer terug als je stopt, áls het überhaupt al verdwijnt (wat vroeger bij mij dus niet het geval was).
  donderdag 15 december 2005 @ 18:13:53 #104
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_33108287
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:42 schreef Laura 2000 het volgende:

[..]

En werkelijk álles wordt er door gebleekt...! Kussenslopen, handdoeken, kleren...! Bovendien komt het net zo hard weer terug als je stopt, áls het überhaupt al verdwijnt (wat vroeger bij mij dus niet het geval was).
Ach, mooi roze is niet lelijk...
pi_33229027
Ik heb vandaag de Mirena spiraal laten plaatsen. Ben er tot nu toe heel erg tevreden over na aanleiding van alle negatieve verhalen die ik hierover gehoord had. Ik had gehoord dat als je geen kinderen had gebaard het oprekken van de baarmoeder behoorlijk pijn zou kunnen doen. Nou ik ben pas 18 en heb nog geen kinderen dus ik verwachten een hoop kommer en kwel. Nou nee hoor, spanning voor niks. Het inbrengen deed nauwelijks pijn, een beetje wee-ig gevoel (net als ongestelheid) en verder niks. Totaal duurde het inbrengen maar 2 min. Was erg opgelucht. Ik voelde het spiraaltje wel even zitten. Gewoon een lichte kramp bij mn baarmoeder, maar dat was te verwaalozen. Ik heb er verder helemaal niks meer van gevoeld.. nu ook niet meer. Ben er helemaal tevreden mee! Nu alleen nog kijken hoe dat met de seks gaat.. of hij het voelt of ik.. Trouwens is hij gelijk betrouwbaar? Hij is is mn menstruatie-periode geplaatst.
pi_33263778
Even eerlijk... heeft dan niemand van de dames er moeite mee dat ze naar iemand toemoeten die met zijn/haar vingers in de vagina zal moeten gaan ?
likken is een hobby, ik wil er mijn werk van maken, alleen dan heb ik geen hobby meer
  woensdag 21 december 2005 @ 00:47:09 #107
1986 Jane
pi_33263906
quote:
Op woensdag 21 december 2005 00:41 schreef licker het volgende:
Even eerlijk... heeft dan niemand van de dames er moeite mee dat ze naar iemand toemoeten die met zijn/haar vingers in de vagina zal moeten gaan ?
Kwestie van je verstand op nul zetten. Tis niet anders.
pi_33266395
Nou, over 40 minuten zit er ook een man met zijn vingers in mijn vagina.

Het is zo ver. Ik krijg een Mirena zo. Angstaanjagend grote doos waar die dingen inzitten trouwens.
pi_33266418
quote:
Op woensdag 21 december 2005 08:42 schreef AudreyHepburn het volgende:
Nou, over 40 minuten zit er ook een man met zijn vingers in mijn vagina.

Het is zo ver. Ik krijg een Mirena zo. Angstaanjagend grote doos waar die dingen inzitten trouwens.
Ja, de inhoud is vergeleken met de doos vrij teleurstellend hoor.
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2005 @ 09:47:02 #110
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_33267126
quote:
Nee, moet dat dan
pi_33267731
quote:
Ten eerste, het is een medische professional, geen 'vies mannetje'.
Ten tweede, er gaan geen vingers in je, er wordt een speculum ingebracht, en die wordt vervolgens opengedraaid. De arts brengt dan het spiraaltje in, en raakt daarbij echt je vagina niet aan: de inbrenghuls is zon 25 cm.
pi_33268057
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:26 schreef cinnamongirl het volgende:
Ten eerste, het is een medische professional, geen 'vies mannetje'.
Die twee sluiten elkaar niet uit.

Ik kan er niet mee zitten als mijn huisarts iets moet doen daar benee. Het is wel een relaxte gozer. Toen ik mijn spiraal kreeg (heb 'm inmiddels niet meer, had er te veel last van) had ik er helemaal geen moeite mee eik.
pi_33269358
Ik ben echt live aan het afsterven hier.

WAT - EEN - PIJN ! . . .
pi_33269394
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:42 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik ben echt live aan het afsterven hier.

WAT - EEN - PIJN ! . . .
Kruik op je buik.
pi_33273651
Vandaag is bij mij de Mirena geplaats, door al de horrorverhalen mede hier op FOK was ik behoorlijk nerveus. Gelukkig had ik een heel goede arts die me alles duidelijk uitlegde en heel rustig was, wat ik erg fijn vond. Het inbrengen deed wel pijn en was zeker niet prettig, maar al met al viel het me allemaal erg mee. Nu heb ik nog last van wat krampen en pijn in mijn rug, net wat erger dan als ik ongesteld ben, maar daar valt wel mee te leven. Ik ben blij dat ik de Mirena heb laten plaatsen, want nu hoef ik 5 jaar lang nergens meer aan te denken
Dreaming permits each and every one of us to be quietly and safely insane every night of our lives.
pi_33273783
ik ben al vanaf juli aan het wachten of ik nog ongesteld wordt... echt relaxed! al een half jaar geen buikpijn enzo meer :-)
daar had ik wel een dagje buikpijn en zenuwen voor over.
pi_33275906
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:14 schreef ankepanke het volgende:
ik ben al vanaf juli aan het wachten of ik nog ongesteld wordt... echt relaxed! al een half jaar geen buikpijn enzo meer :-)
daar had ik wel een dagje buikpijn en zenuwen voor over.
Menstruatie? Wat is dat?
pi_33276340
Ik vond idd de begeleiding heel tof.

Ik werd eerst ontvangen in het kantooortje van de gynaecoloog die vroeg of nog vragen had. Toen gingen we naar de behandelkamer. Broek uiit, op de stoel, en met een soort cameradildo een echo maken en kijken hoe mijn baarmoeder erbij lag. Mijn baarmoeder bleek naar achteren te kantelen, wat volgens hem best zeldzaam is, maar verder niks raars. Hij keek daar even naar zodat ie bij het plaatsen niet onndig rond hoefde te wroeten om die spiraal te plaatsen, omdat ie nu dus wist in elke richting ie het moest zoeken. Toen eendebek erin, baarmoedermond ontsmetten met een soort heel lang wattenstaafje met betadine. Vervolgens ging ie met een metalen staafje meten hoe diep mijn baarmoeder was, en dat DEED me toch een pijn, omdat die dus de bovenkant van mijn baarmoeder raakte. Ik zei een paar keer fiks au, en toen ik nog aan het bijkomen was van die dieptemeting, bracht ie de spiraal in.

* AU *, ik zeg het je. Het voelde alsof ie m erin bracht, en m vervolgens eindeloos ging ronddraaien. En maar kramp en kramp. Ik was ontzettend middelijk en viel ook bijna flauw. Ik trok harstikke wit weg, en overal zweet. De verpleegster was een schatje. Ze klapte de steunen weg, legde me plat op de stoel, legde heel lief een dekentje over mijn kruis (de naaktheid-schaamte kon me op dat moment geen reet schelen, maar wel lief) en gaf me wat water. Toen ze merkte dat ik het echt zwaar had ging ze even wat pijnstillers halen en een nat washandje voor op mijn voorhoofd. Ze hield me aan de praat, en na 20 min, gelegen te hebben met dat natte washandje, volledig plat, en de pijnstillers begonnen te werken besloot ik te gaan.

Het is nu telkens met vlagen vreselijk en gaat wel, ik zit nu even in een gaat wel fase.

Voor alle mensen die nog een spiraaltje laten zetten: PLAN NIKS OP DIE DAG. Ik moest net nog de deur uit omdat ik een belangrijke afspraak had. Niet doen, lekker vrij nemen en in bed. Oh, en neem iemand mee naar het ziekenhuis die je even vast kan houden en opvangen als je uit de behandelkamer komt. Het liefste iemand met auto die je even thuis kan bregen. Alleen op de fiets was niet helemaal fantastisch vanmorgen.
pi_33276830
Au3, mens, je vertelt het allemaal zo leuk dat ik er al helemaal zin in krijg Mijnes wordt jan/feb gezet... jakkes..... nou wil ik niet
Mijnes wordt trouwens gewoon bij de huisarts gezet, ik hoef niet naar het ziekenhuis.. hmmm.
pi_33276895
Ben ik even blij dat ik een roesje heb genomen. Ik heb er helemaal niks van gemerkt.
Was lekker high naderhand, moest even liggen om de narcose te laten uitwerken, daarna was ik nog een uurtje high.
Al met al duurde het maar 15-20 mins, incl. bijkomen.
pi_33277017
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:49 schreef innepin het volgende:
Au3, mens, je vertelt het allemaal zo leuk dat ik er al helemaal zin in krijg Mijnes wordt jan/feb gezet... jakkes..... nou wil ik niet
Mijnes wordt trouwens gewoon bij de huisarts gezet, ik hoef niet naar het ziekenhuis.. hmmm.
Niet doen.

Serieus, ga naar de gyn. Dat zei mijn gynaecoloog nog tegen mij. Omdat hij dus de mogelijkheid heeft om op de echo te kijken hoe je baarmoeder ligt, en daar rekening mee kan houden én naderhand met nog een echo (was ik vergeten te melden) kan kijken of ie goed zit is het aangenamer dan bij je huisarts. Je huisarts moet gewoon maar een beetje op de tast gaan porren, en geloof me, het doet zoveel pijn, je wil geen onnodig gepor. Bel gewoon even met het secretariaat van de afdeling gynaecologie hier in het Diaconessenhuis, en dan kun je met een verwijsbrief van je dokter gewoon een afspraak maken.

Wallah, ik sweer je, okay ?
pi_33277296
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:54 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Niet doen.
Eensch. Ik heb het laten doen door een abortusarts (=veel ervaring, die zetten immers ook morning after spiraaltjes bij de vleet) in een kliniek voor sexuele gezondheid.
Kijk eens op www.casa.nl. Je kan er ook een roesje nemen zoals ik net al zei.
  woensdag 21 december 2005 @ 16:08:36 #123
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_33277494
quote:

[..]

Niet doen.

Serieus, ga naar de gyn. Dat zei mijn gynaecoloog nog tegen mij. Omdat hij dus de mogelijkheid heeft om op de echo te kijken hoe je baarmoeder ligt, en daar rekening mee kan houden én naderhand met nog een echo (was ik vergeten te melden) kan kijken of ie goed zit is het aangenamer dan bij je huisarts. Je huisarts moet gewoon maar een beetje op de tast gaan porren, en geloof me, het doet zoveel pijn, je wil geen onnodig gepor. Bel gewoon even met het secretariaat van de afdeling gynaecologie hier in het Diaconessenhuis, en dan kun je met een verwijsbrief van je dokter gewoon een afspraak maken.

als man zijnde kan ik dit bevestigen.

in eerste instantie was mijn vriendin bij de huisarts en deze heeft de plaatsing van de spiraal niet voor elkaar gekregen. gevolg; een vriendin met veel pijn en er moest een nieuwe mirena besteld worden omdat de steriele verpakking verbroken was. kosten wilden ze verhalen op mijn vriendin.

na dit debacle is ze doorverwezen naar de gyneacoloog en daar was het een fluitje van een cent, ze is 's middags zelfs nog aan het werk geweest!

succes!
Neerkomen wel!
pi_33277600
Ik was voor het vooronderzoek (o.a. SOAtest) bij de huisarts. Dat ging al zo onhandig en was vrij pijnlijk. Verder had de bank geeneens beensteunen zodat ik ook nog eens zelf mijn benen wijd en opzij moest houden, waardoor ik in een soort kramp lag.
Bovendien kan een huisarts niet plaatselijk verdoven en al helemaal geen roesje geven, hiervoor is immers een anaesthasist nodig.
pi_33277940
quote:

[..]

Niet doen.

Wallah, is goed jo Maar dan mag jij mij door alle hoepla heen helpen tegen die tijd, k?
pi_33278039
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:21 schreef innepin het volgende:

[..]

Wallah, is goed jo Maar dan mag jij mij door alle hoepla heen helpen tegen die tijd, k?
Ik wil best met je mee, als je dat wil. Prima. Mag je bij mij achterop de fiets terug. Meer comfort kan ik je niet bieden. .
pi_33279167
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:33 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik was ontzettend middelijk
Je was wat?
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2005 @ 17:15:20 #128
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_33279955
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:49 schreef innepin het volgende:
Ik zou toch echt voor een gyn kiezen...
pi_33280003
Ik heb het destijds bij de huisarts laten doen en dat ging perfect. Het verschilt nogal per persoon.
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2005 @ 17:18:18 #130
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_33280055
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb het destijds bij de huisarts laten doen en dat ging perfect. Het verschilt nogal per persoon.
Op zich heb ik geen probleem met de huisarts, maar de directe echo ter controle en de nacontrole (na zes weken) vond ik toch wel zo prettig eerlijk gezegd
  woensdag 21 december 2005 @ 20:21:12 #131
1986 Jane
pi_33285909
Sterkte Au3!

Bij mij is het nu bijna 4 weken geleden dat hij geplaatst is. Een koperspiraaltje in mijn geval dan. En het is me wel duidelijk geworden, ook uit de reacties in dit topic, dat er geen peil op te trekken is hoeveel, en wat voor, last iemand gaat ondervinden.

Bij mij ging het zo.
Plaatsing was zoals ik al eerder schreef even heel erg pijnlijk, maar toen het eenmaal gebeurd was (en het ging vrij snel), was er weinig meer aan de hand. Was er alleen naar toe, maar ik kon ook makkelijk zelf naar huis rijden. Heb ongeveer een week last gehad van wat bloeding (van het plaatsen, want ik was niet ongesteld) en af en toe een ongemakkelijk gevoel in mijn buik, maar daar viel best mee te leven.
Na een week was alles weer normaal en dacht ik dat ik er vanaf was.

Maar TOEN! Toen kreeg ik dus ongeveer anderhalve week na plaatsing vreselijke last! Ik werd ongesteld. Véél te vroeg en het was ook pijnlijker dan ooit. Ik heb een paar dagen echt krom gelopen! En het duurde ook nog eens anderhalve week! Ik was echt helemaal niet blij en omdat je zoveel verschillende verhalen hoort en leest weet je ook niet meer of het wel normaal is.

Maar ja, toen hield het dus toch weer op en nu is alles weer in orde. Ik ga er maar vanuit dat je lichaam gewoon nog een beetje aan dat ding moet wennen en dat het na een tijdje wel weer echt helemaal normaal is. Al kijk ik natuurlijk op dit moment niet erg uit naar mijn volgende menstruatie, want wie weet wat er dan weer gaat komen. De gynaecoloog zei dat ook al tegen me hoor, dat het ongeveer 3 maanden kan duren voordat je lichaam er helemaal aan gewend is.

En over de vraag huisarts of gynaecoloog: Een vriend van mij is huisarts en ik had het er met hem ook nog over. Hij heeft zelf ook wel eens spiraaltjes geplaatst, maar als het kan laat hij het ook liever aan de gynaecoloog over. Die zijn er nu eenmaal in gespecialiseerd en hebben idd ook de apparatuur voor een echo e.d.
Hij zei ook dat huisartsen er met name huiverig voor zijn om een mirena zelf te plaatsen, omdat dat wat moeilijker gaat (en pijnlijker is) én ook omdat die dingen zo ontzettend duur zijn. Als het dan niet in 1x lukt, dan kun je hem niet meer gebruiken en dan kan er gedoe zijn over wie dan voor die kosten moet opdraaien. Bij de gynaecoloog is de kans dat het misgaat kleiner, omdat die er als het goed is meer geoefend in zijn.
pi_33336549
Nou, het gaat hier weer wat beter. Gewoon nogsteeds buikpijn, maar met pijnstillers kan ik gewoon prima functioneren. Eerste-dag-ongesteldheidsbuikpijn zullen we maar zeggen. En ik moet eerlijk wel zeggen dat ik het wel maf vind om die draadjes zo te voelen. .

Trouwens, voor de mensen die door mijn horrorverhalen geen zin meer hebben in een spiraaltje. Doe eens een rekensommetje. Als je ervan uitgaat dat je gemiddeld 4 dagen echt ongesteld bent, en je bent over de loop van vijf jaar 12 maanden per jaar ongesteld, dan scheelt het plaatsen van de Mirena je 4 * 12 * 5 = 240 dagen ongesteld zijn. Een weekje, of desnoods een maand, dat kan ik nu nog niet zeggen, van deze buikpijn nog weegt daar wat mij betreft echt wel tegenop.

Écht pijn had ik alleen direct na het plaatsen en tot en met een halve dag erna met op weeën lijkende krampen enzo. Maar dat is gewoon een kwestie van een dagje vrij nemen en een auto met chauffeur cheffen die je vanuit het ziekenhuis naar bed brengt en een warme kruik voor je maakt. En dan even stevig aan de pijnstillers en lekker dik onder de dekens een beetje uitkrampen. En dan kan je de volgende dag waarschijnlijk echt wel weer naar je werk ofzo. Het is geen pretje, dat wil ik ook niet zeggen, maar als je het in z'n context ziet, en realistisch bent over de pijn, dan is het het echt wel waar.

Laat je niet afschrikken, maar probeer realistisch de voor en nadelen tegen elkaar af te zetten, als je moet beslissen.
pi_33339527
Ik ben best bang nu
Maar wel blij dat ik het uitgesteld tot januari - zou hem eigenlijk vorige week ofzo krijgen, maar mijn huisgenote had het twee weken ervoor gedaan en was nog steeds aan de pijnstillers en bloederige troep. Ik ga de 26e naar Californië, vriendje zien, dan wil ik niet de hele tijd semi-ongesteld zijn Dan maar nog eventjes een maandje Nuvaring hoor.
pi_33339593
Innepin...het is niet te voorspellen hoor. Zo bloedde ik maar 1 dagje na het zetten, en een paar dagen erna werd ik ongesteld (want ja, ik was immers met de pil gestopt de dag voor het inzetten).
Dit duurde maar 5 dagen en erna was ik clean.

Misschien heb je meer rare bloedingen met de Mirena in het begin, omdat daar hormonen inzitten en dus iets doet met je cyclus.
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:06:43 #135
1986 Jane
pi_33339876
Maar ja, als het niet te voorspellen is, dan snap ik innepin ook wel weer dat ze het risico niet wil nemen als ze over een paar dagen naar haar vriend toe gaat.

Mirena en koperspiraal zijn 2 verschillende dingen, maar ook jij en ik hebben verschillende ervaringen, cinnamongirl. Terwijl we toch allebei dezelfde soort hebben. Elk lichaam reageert kennelijk weer anders op zo'n ding.
Ik moet zeggen dat ik, ondanks de heftige pijn die ik kreeg toen ik ongesteld was, tot nu toe weinig reden tot klagen heb. Geen pijn en alles is weer normaal, dus ik ben wel blij.
pi_33341078
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:06 schreef Jane het volgende:
Maar ja, als het niet te voorspellen is, dan snap ik innepin ook wel weer dat ze het risico niet wil nemen als ze over een paar dagen naar haar vriend toe gaat.
Kijk, jij snapt 'm Ik spreek jullie over een maandje wel weer ofzo.
pi_33341116
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:59 schreef innepin het volgende:

[..]

Kijk, jij snapt 'm Ik spreek jullie over een maandje wel weer ofzo.
Ik kan het me helemaal voorstellen. Als je verder geen problemen met de Nuvaring hebt, en je ziet je mokkel weer voor het eerst na een half jaar...
pi_34021807
Zo weer even een update. Zoals eerder te lezen is, heb ik op 30 november 2005 een koperspiraaltje laten zetten. Mijn tweede menstruatie is inmiddels achter de rug.
Geen pijn gehad, maar het duurde toch wel een week. En een paar dagen vrij veel bloed verloren.
Ik merk dat ik minder 'pafferig' ben. Ik heb al meerdere mensen tegen me horen zeggen dat ik ben afgevallen.
Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat ik door de hormonen in de pil veel vocht vasthield, en dat lijkt nu ook zo te zijn!
Ik voel het spiraaltje helemaal niet zitten. Heb ook niet naar de draadjes gezocht, vriend merkt ook niks.
Al met al ben ik dus erg tevreden over deze beslissing.
pi_35720738
Ik geef dit topic even een enomre schop onder z'n kont. Ik heb gisteren de Mirena laten zetten. Het viel me eigenlijk alles mee... vooral het tangetje deed pijn. Maar daarna liep ik gewoon relatief vrolijk de deur uit... nog wel even aan de ibuprofen gezeten, maar vandaag niet en alles gaat eigenlijk wel okay, behalve een klein beetje hoofdpijn/duizeligheid en heeeeeel af en toe wat steken in m'n buik.
pi_35724167
Ik heb niet zo'n beste ervaring met het Mirena spiraal gehad.
Tijdens het inbrengen ging het al finaal mis.
IK crepeerde van de pijn, zo erg dat ik overgaf en mijn ontlasting liet lopen, ze hebben me letterlijk naar buiten moeten dragen uit het kantoortje weg zodat ik met mijn beroerde kont met mijn kop omlaag op de wc kon zitten hangen.
Ik was zo wit als een dooie, ik ben heel eventjes thuis geweest die middag, maar ik bleef aanhoudende pijn in mijn onderbuik houden en kramp in mijn benen, toen hebben we maar de weekendarts geraadpleegd en ik bleek 2 graden verhoging te hebben, omdat de arts het niet vertrouwde ben ik naar het ziekenhuis verwezen en heb ik daar de nacht doorgebracht met heel veel pijn.

Na een dag was de pijn al wat minder en kon ik weer naar huis, maar ik had wel te maken met complicaties, steeds misselijk, wazig zien, pijn in de onderbuik(het gevoel dat je het spiraaltje kunt voelen in je lijf) depressieve gedachten, droge tong en kramp in mijn benen.
Dat is een poosje doorgegaan met de gedachte: dat waait wel weer over, maar ik voelde me zo vreselijk down en had zo vaak pijn dat ik aan de gynacoloog gevraagd had om dat ding te verwijderen, twee week later ging het al een stuk beter met me, ik ben blij dat ik toen doorgepakt heb, en dat ik van dat rotding af ben, ik kon er schiijnbaar gewoon niet tegen.

Bovendien ben ik ook nog nooit in verwachting geweest, want voor de vrouwen die al een kind gebaard hebben schijnt het plaatsen van een spiraal een stuik minder pijnlijk te zijn omdat de baarmoeder al een eindje opgerekt is, bij mij was dat niet het geval en dat oprekken ,
dat deed nou juist zo'n gigantische pijn, het leken wel weeen.

Bij de 1 werkt het prima en bij de ander gaat het mis, bedenk wel dat er wel risico's aan verbonden zijn aan een spiraal, de risico's die ik hierbovenaan gaf bijvoorbeeld, maar niet meer menstrueren kan ook een bevrijding zijn voor vele vrouwen.
pi_35725472
Jezus, als ik dat had geweten had ik het nooit gedaan denk ik
Maar ehh ik heb nog nooit een kind gebaard hoor
pi_35725627
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:20 schreef innepin het volgende:
Jezus, als ik dat had geweten had ik het nooit gedaan denk ik
Maar ehh ik heb nog nooit een kind gebaard hoor
dat komt vast nog wel een keer
pi_35725800
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:25 schreef demonsdance het volgende:

[..]

dat komt vast nog wel een keer
Dat zei ik alleen om te illustreren dat het bij mij niet zo erg pijn deed, ondanks dat ik geen kind heb gebaard.
En als alles goed gaat met dit ding zal dat hopelijk binnenkort ook niet gebeuren
  zondag 5 maart 2006 @ 00:01:54 #144
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_35726825
ik vraag me toch af waarom vrouwen zo ding laten plaatsen?
Eerste reden dat ik kan bedenk is de maandelijkse periode.
Tweede reden is niet zwanger worden.
Derder reden van de pil af .

Ik vraag het me gewoon af
Ik ben zelf een man en heb er geen probleem mee om een condoom te gebruiken.
Maar ja ik heb geen last van zoals jullie wat je elke maand weer terug krijgt.
pi_35727262
Daar heb je dus al drie zeer goede redenen
En ik heb toch persoonlijk liever zonder condooms hoor. En dit is een fijne oplossing waarbij je niet elke dag een pil hoeft te slikken, of een ring in je vagina te duwen, etcetera, en die wat langer meegaat.
Verder is het handig als je normaal gesproken zeer zware menstruatie hebt, daar helpt de mirena dan ook tegen.
pi_35757156
Net het hele topic doorgelezen en ben nu toch aan het twijfelen of ik niet ook een spiraaltje (koper of mirena) wil. Ik ben vanaf vandaag namelijk gestopt met de pil, na lang overleg met mijn vriend; ik heb echt schoon genoeg van mijn libido van nul komma nul.
Ik wil nu in ieder geval ff helemaal zonder hormonen, even kijken of mijn libido weer terug komt, maar voor de rest van mijn leven condooms moeten gebruiken lijkt me niets, dus misschien dat ik over een paar maandjes toch wel een spiraaltje wil
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_35791228
Tja, dan moet je na gaan denken over de voor en nadelen van die 2...

Ik heb de Mirena en ben er blij mee :-)
pi_35793408
Ik raad het je echt aan!!! En al die horrorverhalen, waren iig niet op mij van toepassing. Ik ben er absoluut heel blij mee (Mirena). Ik heb er een dagje, misschien twee, wat kramp van gehad, maar dat staat niet tegenover de 5 jaar waarin ik nergens aan hoef te denken en geen bijwerkingen meer heb van de pil.
Dreaming permits each and every one of us to be quietly and safely insane every night of our lives.
pi_36047152
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:01 schreef suijkerbuijk het volgende:
ik vraag me toch af waarom vrouwen zo ding laten plaatsen?
Eerste reden dat ik kan bedenk is de maandelijkse periode.
Tweede reden is niet zwanger worden.
Derder reden van de pil af .

Ik vraag het me gewoon af
Ik ben zelf een man en heb er geen probleem mee om een condoom te gebruiken.
Maar ja ik heb geen last van zoals jullie wat je elke maand weer terug krijgt.
Ik ben vorig jaar 5 maanden gestopt met mijn anticonceptie, en toen hebben we condooms gebruikt en ik hield ook mijn cyclus bij. Omdat ik heel onregelmatig ben is het toch 3 keer gebeurt dat we een dag of 10 in de stress zaten omdat we niet zeker wisten of ik zwanger was of niet. We hebben allebei niet zo'n groot vertrouwen in condooms. Die stress was ongeveer net zo erg als de futloosheid en het libidoverlies waarvan ik bij de hormonen last had.
Vrouwen wringen zich al tientallen jaren in allerlei bochten om van dat soort stress af te zijn, voor een beetje rust en zekerheid. En ook om andere problemen te verhelpen zoals menstruatiepijn, onregelmatigheid, puistjes, noem maar op. Met een paar condoompjes bereik je dat absoluut niet.
pi_36047530
. Zekerheid. .

Ik heb weleens een keer gehad dat ik dag in dag uit, van opstaan tot slapengaan maar zat te wachten tot ik ongesteld werd. En dan uiteindelijk maar voor de derde keer een zwangerschaps test doen. En weer niks. En dan bij elk kriebeltje naar de wc rennen vol goede moed. En maar niet ongesteld worden. Dat is gewoon verlammend.
pi_36047791
Ik heb het ook om die reden gedaan, de pil slikte ik niet altijd even regelmatig, en ik kreeg van de yasmine, waar ik op overgestapt was, enorm veel hoofdpijn..

Het spiraaltje leek mij handig, en mijn libido is er alleen maar op vooruit gegaan... Ik heb bijna geen last van ongesteldheid, en ik kan nu nog bijna 3 jaar verder zonder me zorgen te maken..
  dinsdag 25 april 2006 @ 10:32:00 #152
34891 melonovy
La Kutschie
pi_37272322
Nu een week voor de eerste verjaardag van mijn jongste zit de spiraal er bij nu ook eindelijk in. Ik had 'm al een poos in huis, maar het wachten was op het juiste moment. Het plaatsen is het prettigst als je baarmoedermond open staat (tijdens je menstruatie) dus daar moest ik op wachten. Ik heb 8,5 maanden borstvoeding waarbij de menstruatie uitbleef, Vervolgens nog eens 6 weken wachten op de eerste keer weer ongesteld, en toen was net mijn huisarts op vakantie
De keer erop kon ik niet op de momenten dat mijn huisarts kon, en nu gisteren was het eindelijk wel gelukt
De pijn en last viel enorm mee, voelde een beetje als lichte nawee ofzo, niet super prettig, maar zeker niet ondragelijk. Ik voel 'm niet, gen enorme krampen gehad, dus 't gaat goed.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_37277108
Ik zit er toch ook maar weer ernstig over na te denken om van de pil op een spiraaltje over te stappen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_37281740
Mijn koperspiraal bevalt me nog steeds goed. Ik heb hem sinds november 2005.
Het enige nadeel zijn de langdurige menstruaties, die overigens vrij pijnloos zijn.
Ik bloed alleen wat lang en veel.
pi_37354754
Mmm, dat is juist wat ik niet wilde. Lekker de mirena en geen menstruatie. Maar dat is voor iedereen anders.
pi_37371980
Tja, dat ligt er gewoon aan hoe je menstruaties verlopen denk ik. Als je altijd veel last hebt ervan kun je beter de Mirena, maar als je juist last hebt van de hormonen en je menstruatie is toch al niet zo heftig, dan lijkt de koperspiraal me een beter idee. Als blijkt dat ik ook niet tegen de Yasmin pil kan (of als hij niet helpt tegen de puistjes) dan ga ik de Gynefix laten plaatsen, dat is ook een koperspiraal. Ik heb van nature nooit heftige menstruaties gehad, ook bijna nooit last van kramp oid, dus een beetje meer bloedverlies lijkt me geen enkel probleem! Hoe lang duren jouw menstruaties nu dan, Cinnamongirl?
pi_37373482
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 11:53 schreef flutterbye het volgende:
Hoe lang duren jouw menstruaties nu dan, Cinnamongirl?
Nou, toch wel 8 dagen.
Ik kan dan wel toe met normal tampons en inlegkruisjes.
Pijn/kramp heb ik niet. De laatste 3 dagen bloed ik amper nog, beetje bruinig.

Mijn 'natuurlijke' menstruatie van de tijd waarin ik nog geen pil slikte, duurde ook al zo lang, maar ging destijds gepaard met veel pijn. Die heb ik nu dus niet meer!
pi_37373751
Ik heb trouwens van de gyno begrepen dat een koperspiraal bloeding meestal iets verhevigt.
maar als je natuurlijke menstruatie licht is, dan is het ongemak dus maar minimaal. Daar staat tegenover dat je helemaal geen hormonen meer je lijf inpompt.
  maandag 1 mei 2006 @ 20:11:09 #159
34891 melonovy
La Kutschie
pi_37464522
Bleven jullie ook nog dagen nabloeden na het plaatsen van een spiraatje?
Ik heb nu een week de mirenaa en heb nog steeds licht bloedverlies, de eerste dag van mijn menstruatie is inmiddels 10 dagen geleden, en ik ben het wel een beetje zat nu. Is dit wel of niet normaal?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_37465389
quote:
Op maandag 1 mei 2006 20:11 schreef melonovy het volgende:
Ik heb nu een week de mirenaa en heb nog steeds licht bloedverlies, de eerste dag van mijn menstruatie is inmiddels 10 dagen geleden, en ik ben het wel een beetje zat nu. Is dit wel of niet normaal?
Dat is normaal, je lichaam moet nog wennen aan dit nieuwe 'systeem'.
Ik had dat ook, wel 10 dagen lang!
Toen een week niks en toen weer 'echt' ongesteld!
Daarna zat er keurig steeds 28 dagen tussen.
  maandag 1 mei 2006 @ 20:36:57 #161
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_37465497
Ik heb denk ik een maandje of 2 heel licht gebloed, daarna was het over en bleef het weg. Net als de pijn en alle andere ongemakken overigens.
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:48:06 #162
34891 melonovy
La Kutschie
pi_37527445
quote:
Op maandag 1 mei 2006 20:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik heb denk ik een maandje of 2 heel licht gebloed, daarna was het over en bleef het weg. Net als de pijn en alle andere ongemakken overigens.
2 maanden!!!
Maar als daar tegen over staat dat het helemaal weg blijft ...
Ik vind het niet fijn dat het zo lang duurt, het is gewoon lichtelijk lastig, maar niet pijnlijk ofzo. Ik vind het niet fijn om nu te sexen met dat lichte bloedverlies, terwijl ik wel zin heb. Dus pfff, 2 maanden wachten...

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_37572271
Nou, ik vraag me af of de koperspiraal voor mij wel goed is.... sinds nov 2005 heb
ik m zitten en mijn menstruatie wordt alleen maar heviger, ik ben er een week vantevoren en tijdens de volle week menstruatie gewoon grieperig van, bah. De laatste keer werd ik heen en weer geslingerd tussen mogelijk borstkanker of een zwangerschap omdat ik knobbels in mijn borsten voelde... Het bleek geen van beide te zijn, maar het is voor mij allemaal redelijk nieuw zo die heftige ervaringen. Herkent iemand deze bijwerkingen van de koperspiraal? Iemand vertelde me dat het weleens te maken zou kunnen hebben met een koperallergie, ik kan wel goedkope sieraden hebben aan mijn lichaam... Lieve groet
pi_37574785
Grote kans dat als je een verminderd libido ervaart met de pil je de klok er op gelijk kan zetten dat dit ook gebeurt met mirena
mama van Myrddin
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:47:06 #165
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_37575091
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:38 schreef Misticle_lightning het volgende:
Grote kans dat als je een verminderd libido ervaart met de pil je de klok er op gelijk kan zetten dat dit ook gebeurt met mirena
Nee hoor, absolute onzin. De Mirena heeft zo ontzettend veel minder hormonen dan welke pil dan ook, dat de kans op een verminderd libido (wat vaak oorzaak is van de hormonen in een pil) een heel stuk kleiner is.
pi_37578740
Bovendien zitten de hormonen in de Mirena alleen in je baarmoeder. Ze werken daar heel locaal om je baarmoederslijmvlies in te perken of iets dergelijks. Mijn gynaecoloog heeft me uitgelegd dat hormonen alleen effect op je gemoed kunnen hebben als ze inwerken op je eierstokken.

En uit persoonlijke ervaring kan ik je zeggen, niks mis mee met die Mirena. . Absoluut geen last van hormonen.
pi_37578963
Ik weet niet meer of ik al geantwoord had: ik ben aan de pil geweest en ik had nooit zin. Nu heb ik een Mirena en ik wil elke dag wel! Dus geen libidovermindering.
pi_37964430
Ik heb het wel gehad met die spiraaltjes, dan wordt de pijn tijdens mij periode erger, dan zitten ze weer niet goed en nou heb ik van de week onder de douche er 1 uit gewerkt omdat ie naar buiten kwam zetten. Klaar met die dingen.
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:47:14 #169
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_37966460
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:06 schreef Malchevia het volgende:
Ik heb het wel gehad met die spiraaltjes, dan wordt de pijn tijdens mij periode erger, dan zitten ze weer niet goed en nou heb ik van de week onder de douche er 1 uit gewerkt omdat ie naar buiten kwam zetten. Klaar met die dingen.
Koperspiraaltjes of Mirena? En hoeveel heb je er gehad in totaal?
pi_37967141
En door de huisarts of de gyn geplaatst?
pi_37967238
quote:
Op maandag 1 mei 2006 20:11 schreef melonovy het volgende:
Ik had 3 weken een bloody hell ( ). Daarna bleef het ook wel weg, ben in de 2 jaar dat ik het nu heb 4 of 5 keer 'ongesteld' geweest.
pi_37967366
Je doet je naam geen eer aan dus
  donderdag 18 mei 2006 @ 22:09:18 #173
34891 melonovy
La Kutschie
pi_37967693
Shit
Na 3 weken bloeden, was het net een week weg, ben ik vandaag weer een ongesteld geworden, oke, het bloeden was niet zwaar, maar de PMS was heftig! Ik ben chagrijning geweest, moe, onhandig echt vreselijk!
Nu hoop ik dat ik na deze (hopelijk korte) menstruatie een super tijd tegemoed ga!!!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_37972799
Hebben jullie weleens het idee dat de draadjes van je Mirena langer worden ? Ik heb het idee dat mijn draadjes sinds gisteren een centimeter, of misschien zelfs twee langer zijn. Zit ik me stiekum toch weer zorgen te maken dat er iets mis is ofzo.

Daar was ik al bang voor voor ik mijn spiraaltje had: dat je nooit 100 % zeker kan weten dat alles goed zit, omdat je er zelf niks aan kan doen, in tegenstelling tot pil slikken of de Nuvaring.
pi_37978492
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:06 schreef Malchevia het volgende:
Als je een koperspiraaltje hebt is de Gynefix misschien iets voor jou? Die wordt van binnen vastgemaakt, dus kan er, als het goed is, niet zomaar uit komen zetten.
pi_37981873
Ik weet niet of mijn koperspiraaltje er nog zit.
Draadjes voel ik nooit. Ik heb hem nu sinds november 2005, en ben niet zwanger. Dat is de enige aanwijzing dat ie er waarschijnlijk nog wel goed inzit.

Maarre, Malchevia, wat raar dat ie naar buiten kwam bij jou....dat vertelt de dokter niet en staat in geen enkel fodertje. Maar goed, er staat ook nergens dat het inbrengen teringveel pijn doet.
pi_37985843
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 10:54 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik weet niet of mijn koperspiraaltje er nog zit.
Draadjes voel ik nooit. Ik heb hem nu sinds november 2005, en ben niet zwanger. Dat is de enige aanwijzing dat ie er waarschijnlijk nog wel goed inzit.

Maarre, Malchevia, wat raar dat ie naar buiten kwam bij jou....dat vertelt de dokter niet en staat in geen enkel fodertje. Maar goed, er staat ook nergens dat het inbrengen teringveel pijn doet.
Ik begin een beetje paranoia te worden sinds die draadjes anders zitten. De wc checken als ik naar de wc ben geweest enzo.
pi_37994379
Die draadjes die kleven zich normaal vast rond je baarmoeder mond , dus je moet wel diep "graven" wil je ze te pakken krijgen , soms zijn hangen ze los en dan kan het dus dat je ze bv tijden de sex voelt.

Ik heb na 2 maanden een check gekregen of mijn Mirena goed zat en als het goed is blijft die nu gewoon lekker zitten.
Na het zetten had ik 3 maanden onregelmatige bloedinkjes ,toen nog 2 x ongesteld geweest nu al 3 maanden helemaal niet meer.
Het enige effect wat ik merk van de hormonen is dat ik borstzwellingen heb , ik heb normaal een aardige C maar in sommige periodes kan dat wel naar een zware D gaan wat pijnlijk kan zijn ..

Maar ik moet er niet aan denken elke dag een pil te slikken , daarnaast deed het zetten nauwlijks pijn , voelde als een menstruatie krampje .

Mirena spiraal
[=[_]=]
pi_37996077
Mijn baarmoeder ligt een beetje achterovergekanteld, volgens de gynaecoloog. Ik denk dat ik daarom zo makkelijk mijn baarmoedermond kan aanraken. Hij ligt bij mij meer aan de zijkant ipv aan de achterkant.

Wat zeg ik dat toch mooi. Ik had ook gewoon kunnen zeggen dat ik een scheve kut heb.
pi_37996078
Ik raak meteen zo enthousiast dat ik het twee keer post. Dat hoeft nou ook weer niet.
pi_37996321
ik heb sinds 1999 een mirena. bevalt prima. Elke vijf jaar vervangen. De draadjes waren eerst te lang, daar had mijn partner last van maar die kan de gyn. zo korter knippen. Navraag leverde op dat je de mirena net zo lang kunt gebruiken als je maar wil, dus bij mij komt er tot aan de overgang geen pil meer!
pi_38351128
Ik had een koperspiraal. En dat merk je wel hoor, als hij niet goed zit en je baarmoeder verlaat (ik kan het niet vriendelijker omschrijven). Heb van de week een afspraak met de dokter, zal wel ff posten wat hij te zeggen had.

Ik kan je vertellen dat ik er raar van ston te kijken..
pi_38355991
Bah.

Ik vertrouw dat spiraaltje van me sinds die draadjes langer geworden zijn dus voor geen meter meer. Seks met condooms enzo. Is ook niet echt de bedoeling dit. Morgen maar weer eens de gynaecoloog bellen. Is er nog niet van gekomen met al die weekenden, Hemelvaart, hun belachelijke lunchpauzes en god mag weten wat nog meer waardoor die mensen nooit bereikbaar zijn.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 15:51:02 #184
128294 kaatie
15 augustus begonnen
pi_38372890
Heb vandaag mijn Mirena laten plaatsen, was zo gebeurd. Stelt echt niks voor. Ben er nou al blij mee!!
PSV!!
pi_38372977
Ik moet nog 2 nachtjes slapen dan wordt ie bij mij geplaatst.. zal blij zijn als 't achter de rug is!
pi_38942030
Ik heb 2,5 jaar lang een Mirenaspiraaltje gehad. Toen ik hem in liet zetten kwam ik 8 kilo aan en kreeg ik anderhalve cup groter. Ook de vorm van mijn buik veranderde en de eerste week na het inzetten werd ik er aardig ziek van. In ieder geval voelde ik me al die tijd niet echt hetzelfde maar wilde ook niet de schuld geven aan mijn Mirena omdat de hormonen afstoot echt miniem is.
Ik werd niet meer ongesteld wat ik eerst geweldig vond maar uiteindelijk niet meer prettig vond omdat ik geen controle meer had over mijn lichaam.
Een vriendin van me had er in dezelfde periode ook een laten zetten en had helemaal nergens last van.
Uiteindelijk heb ik toch de keus gemaakt hem er uit te halen omdat ik het gevoel had dat de hormonen ook psychisch aansloegen.
Ik heb de overstap gemaakt naar een koperspiraaltje. Het inzetten was wat pijnlijker maar binnen 2 maanden vielen de kilo's eraf en kreeg ik weer anderhalve cup kleiner. Ook kreeg ik weer de vorm van mijn buik terug (leek wel of ik continu zwanger was).
Ook had ik het gevoel mezelf weer terug te vinden. Had weer controle over me lichaam en het emotionele gezeur is ook eindelijk verdwenen.
Op dit moment word ik gewoon weer elke maand ongesteld en krijg mijn maandelijkse vreetbuien.
Verlies wel meer bloed maar ik heb in ieder geval niet meer het gevoel dat de hormonen door mijn lijf gieren.
Ik vroeg me af of meer mensen hier dit ervaren hebben?
pi_38982404
Ik heb alleen een koperspiraaltje gehad, maar wat ik me afvraag, hebben jullie dan geen verdoving gekregen tijdens het plaatsen???

Ik moet hem trouwens er uit laten halen, hij zit al bijna 5 jaar.
Maar weet nog niet wat ik nu wil als anticonceptie
pi_38984598
ik heb ook mirena ellende achter de rug en nu koperspiraaltje.

beide zonder verdoving.
Koperspiraaltje kan inmiddels 8-10 jr blijven zitten, dus hoeft er nog niet uit ws...
pi_38988327
Wat grappig, dit is wel een heel oud topic van mij

Ik heb toendertijd die mirena laten plaatsen, het deed echt vreselijk pijn en moest ook even blijven liggen van de dokter omdat ik anders flauw zou vallen. Uiteindelijk is het het allemaal waard geweest. Ik ben al 2,5 jaar niet meer ongesteld geweest, geen pijn niks. Voor mij echt een uitkomst en over 2,5 jaar als deze eruit moet zet ik gewoon weer een nieuwe
;)
pi_38988378
O, dat is goed nieuws babbelz..maar geld dat dan ook voor dat spiraaltje wat ik 5 jaar terug heb laten zetten? Ander model ofzo
pi_39119845
Gister de Mirena laten plaatsen. Ging zorgeloos naar de dokter me niet realiserend wat me te wachten stond. Het deed ongelovelijk veel pijn maar heb het doorstaan. Wel geschrokken van de zgn kogeltang. Geloof me die wil je niet zien, het beeld spookt nog in mijn hoofd. Nu nog een paar druppeltjes bloed door de dag heen. Kan iemand me vertellen hoe lang dat kan duren? Heb zondag een leuke date en wil eigenlijk wel heel graag dat het bloeden , ook al is het maar een beetje, gestopt is. Zou het helpen om de pil nog een maand door te slikken om het bloeden te stoppen? Aan de andere kant lijkt me een dubbele dosis hormonen ook niet echt gezond.
pi_39124797
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 18:35 schreef Lynn75 het volgende:
Gister de Mirena laten plaatsen. Ging zorgeloos naar de dokter me niet realiserend wat me te wachten stond. Het deed ongelovelijk veel pijn maar heb het doorstaan. Wel geschrokken van de zgn kogeltang. Geloof me die wil je niet zien, het beeld spookt nog in mijn hoofd. Nu nog een paar druppeltjes bloed door de dag heen. Kan iemand me vertellen hoe lang dat kan duren? Heb zondag een leuke date en wil eigenlijk wel heel graag dat het bloeden , ook al is het maar een beetje, gestopt is. Zou het helpen om de pil nog een maand door te slikken om het bloeden te stoppen? Aan de andere kant lijkt me een dubbele dosis hormonen ook niet echt gezond.
Ik had alleen de volgende dag nog last van bloedverlies, maar dat is voor iedereen verschillend..

Een lichte pil ernaast slikken kan niet zoveel kwaad denk ik, lees wel eens dat vrouwen voor de zekerheid de pil nog slikken totdat ze op controle zijn geweest.

Toen ik 'm liet plaatsen heb ik niks van het 'gereedschap' gezien (lag op m'n rug) maar goed ook zo te lezen
pi_39126395
Bij mij legden ze er ook een doekje overheen, vond ik toen maar raar, want wilde zien hoe die er naar keek zeg maar
Maar later vertelde m'n moeder dat die verdovingsnaalden echt heel lang zijn, en dat heb ik door dat doekje gelukkig niet meegekregen.
pi_39144458
Geloof me ... het doekje heeft een functie . Vraag me nu af welke f*cking slager dit bedacht heeft. Zal bij de controle wel melden dat ie dat ding nooit moet laten zien, ook niet erna. Verder ging het wel goed hoor. Heb gister gecontroleerd of het nog goed zat. Voelde de touwtjes en verder niets . Zit wel snor dus. Voor een volgende x wel een verdoving vragen. Op naar mijn leuke date
pi_39144600
quote:
Op zondag 18 juni 2006 23:44 schreef Troeta het volgende:
O, dat is goed nieuws babbelz..maar geld dat dan ook voor dat spiraaltje wat ik 5 jaar terug heb laten zetten? Ander model ofzo
Ik heb de Multiload -CU 375.
Dit spiraaltje wordt al jaren gezet en is het meest gebruikte koperspiraal.
Het moet nu nog na 5 jaar worden vervangen maar uit onderzoek blijkt dat het ook wel 10 jaar zou kunnen blijven zitten. Dit is echter nog geen richtlijn die wordt nageleefd door artsen.
pi_39144756
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:48 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Een lichte pil ernaast slikken kan niet zoveel kwaad denk ik, lees wel eens dat vrouwen voor de zekerheid de pil nog slikken totdat ze op controle zijn geweest.
Dat moet je nou nooit doen!! De Mirena geeft zelf ook hormonen af. Dan moet je zeker geen eigen doktertje spelen en er nog de pil bij te slikken. Slaat je hele lijf van op hol.
Bij plaatsing tijdens de menstruatie ben je meteen beschermd tegen zwangerschap.
Bij plaatsing erbuiten na 7 dagen. In de tussentijd kun je condooms gebruiken.
Maar van neuken komt ws. toch niks de eerste dagen. Ik bloedde iig nog een tijdje na.
pi_39144835
Zat ik zelf ook al aan te denken idd. Teveel hormonen. Maar ik las het eerder ergens dat vrouwen het wel deden. Maar niet doen dus. Ik zie wel hoe het loopt Had me net op een potje wilde sex verheugd gdvrdmme. Thanks iig
pi_39144887
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 12:19 schreef Lynn75 het volgende:
Zat ik zelf ook al aan te denken idd. Teveel hormonen. Maar ik las het eerder ergens dat vrouwen het wel deden. Maar niet doen dus. Ik zie wel hoe het loopt Had me net op een potje wilde sex verheugd gdvrdmme. Thanks iig
Heb je hem dan niet geplaatst gehad tijdens je menstruatie?
Dat wordt meestal aan je gevraagd, te meer omdat dan ook je baarmoedermond wat openstaat zodat de plaatsing minder zeer doet.
pi_39144959
ja op de vierde dag, maar mijn menstruatie is nooit zo heftig, is eigenlijk een van de laatste dagen normaal gesproken. er was eerst nog twijfel of het wel kon omdat mijn baarmoeder aan de kleine kant leek. Nu kon het dus wel. Ik heb ook geen kinderen. Het zal allemaal wel hebben meegespeeld. Wil voor een volgende x gewoon een verdoving.
pi_39145468
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 12:23 schreef Lynn75 het volgende:
ja op de vierde dag, maar mijn menstruatie is nooit zo heftig, is eigenlijk een van de laatste dagen normaal gesproken. er was eerst nog twijfel of het wel kon omdat mijn baarmoeder aan de kleine kant leek. Nu kon het dus wel. Ik heb ook geen kinderen. Het zal allemaal wel hebben meegespeeld. Wil voor een volgende x gewoon een verdoving.
Dan ben je dus meteen al beschermd tegen zwangerschap!
Bij plaatsing tijdens -ongeacht welke dag van- de menstruatie ben je immers meteen veilig.
pi_39145647
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 12:16 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Dat moet je nou nooit doen!! De Mirena geeft zelf ook hormonen af. Dan moet je zeker geen eigen doktertje spelen en er nog de pil bij te slikken. Slaat je hele lijf van op hol.
Bij plaatsing tijdens de menstruatie ben je meteen beschermd tegen zwangerschap.
Bij plaatsing erbuiten na 7 dagen. In de tussentijd kun je condooms gebruiken.
Maar van neuken komt ws. toch niks de eerste dagen. Ik bloedde iig nog een tijdje na.
Oh oeps Meende gelezen te hebben dat sommige gynaecologen dat aanraadden, aan de mijne vroeg ik of ik ev. de pil kon slikken als ik niet ongesteld wilde worden tijdens de vakantie, dat kon wel zei ie. Maar ik doe het liever niet als het niet nodig is.

Ik heb de volgende dag gewoon weer sex gehad, had nergens last van
pi_39145831
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 12:19 schreef Lynn75 het volgende:
Had me net op een potje wilde sex verheugd gdvrdmme. Thanks iig
Wat is er mis met gewoon een keertje een condoom gebruiken ? Dat kan toch voor een keertje prima ?
pi_39149919
Altijd een condoom. bedoel alleen dat het bloeden niet echt charmant is.
pi_39150011
Als je een vaste relatie hebt is dat meestal niet zo'n probleem, maar dit is een erg leuke scharrel en om gelijk bij een eerste x te liggen bloeden
pi_39150209
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 15:01 schreef Lynn75 het volgende:
Als je een vaste relatie hebt is dat meestal niet zo'n probleem, maar dit is een erg leuke scharrel en om gelijk bij een eerste x te liggen bloeden
Als je uitlegt waardoor het komt zal ie dat toch niet zo erg vinden? Anders is het wel een erg botte lul..
pi_39150282
is ook zo.. zit mezelf teveel op te fokken. En bot is ie zeker niet :
pi_39150461
Nou dan komt 't vanzelf goed Zal ook wel meevallen hoor, als je al bloed zullen het waarschijnlijk hoogstens een paar druppies zijn
pi_39150490
pi_39150785
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 18:35 schreef Lynn75 het volgende:
Ik heb er weken last van gehad, ik denk zo'n 1,5 maand.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 15:39:01 #210
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39151314
Bij mij is de Mirena afgelopen maandag geplaatst, ook met moeite, maar ok . Heb die maandag en dinsdag behoorlijk last gehad van buikpijn en misselijkheid. Sinds gister geen bloed meer verloren, maar voel m'n buik nog wel af en toe. Hij is duidelijk nog aan het settelen .

Ik heb aanleg voor pukkeltjes, dus ik ben erg benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen. Bij de pil werd het soms erger en bij een andere pil weer minder, heel wisselend dus. Nuvaring heb ik ook gehad: doffe ellende. Aangezien ik nu al geen bloed meer verlies, heb ik goeie hoop dat het goed gaat komen .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 23 juni 2006 @ 15:39:29 #211
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39151328
Oja, ik heb alle injectienaalden en gereedschappen gezien . Leuk speelgoed hoor .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_39159009
Mijn huid is idd iets slechter geworden sinds ik gestopt ben met de pil. Jammer, maar ik kan me er niet zo druk om maken eigenlijk.
pi_39244562
Verdoving??? Daar hebben ze mij toen niks over verteld. Ik had wel de één of andere speciale pijnstiller op mogen halen bij de apotheek, en die moest ik 4 uur van tevoren innemen. Heeft volgens mij niet echt geholpen... Die tang idd die ze dan even fijn op je baarmoedermond zetten - auw!!! Daar is het gevoelloos, hebben ze mij wel eens verteld. Jaja.
pi_39245115
Mij is er ook niks over verteld, maar zo'n injectienaald in m'n doos leek me dus echt niks Vond een verdoving uiteindelijk ook helemaal niet nodig, maargoed dat hangt dus van de persoon af zo te zien..
pi_39246534
Ik kreeg een roesje, dus ik heb helemaal niks gemerkt!
pi_39258461
Bij mij prikten ze die verdoving juist zonder wat te zeggen, ik dacht dat dat hoorde.

Maar zelfs met verdoving voelde ik het spiraaltje plaatsen ook, het voelde aan als een heftige menstruatiekramp
pi_39571244
Ik heb binnenkort een afspraak met de gyn om het eens te gaan hebben over het plaatsen van een spiraaltje bij mij... Zou het het liefst alweer achter de rug hebben allemaal...
pi_39571352
Bij mij hebben ze idd geen woord gerept over verdoving ofzo. Ze zeiden gewoon "Neem twee Ibuprofen in voor je thuis weggaat, zodat ze werken als je hier bent." Niks geen speciale pijnstillerts ofzo.
pi_40860158
Nou, ik ben dus bij de gyn geweest en ze zei dat de Gynefix wel een goede optie was. Hij is qua veiligheid vergelijkbaar met de Mirena, omdat hij goed blijft zitten. Ik was toevallig ongesteld dus zei ze dat 'ie gelijk geplaatst kon worden. Daar werd ik wel een beetje zenuwachtig van, maar ik had er rekening mee gehouden en een pijnstiller ingenomen van tevoren.
Het deed best pijn, vooral het bevestigen van binnen, ik voelde echt een flinke steek van de naald. Bleek bij de echo dat hij niet goed zat! Toen ze hem er weer uithaalde bleek ook nog eens dat hij helemaal niet vast zat... Nu moet ik wachten tot mijn volgende menstruatie en dan gaat ze het weer proberen... Ik hoop wel dat ze ondertussen gaat oefenen!!! Ze heeft me nog een foldertje meegegeven van de Flexi-T, ze hoopt zeker dat ik me dan misschien bedenk omdat die makkelijker te plaatsen is.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 10:55:13 #220
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_41121004
Ja hoor, volgende week weer proberen. Ik krijg nu wel een andere gyn, een man, zo waarschuwde de assistente mij. Dus daar ben ik wel blij mee, hopelijk kan hij zo'n ding wel fatsoenlijk zetten! Hopelijk...
pi_41121775
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 09:57 schreef flutterbye het volgende:
Ja hoor, volgende week weer proberen. Ik krijg nu wel een andere gyn, een man, zo waarschuwde de assistente mij. Dus daar ben ik wel blij mee, hopelijk kan hij zo'n ding wel fatsoenlijk zetten! Hopelijk...
Ik lees vaak (en zo blijkt ook uit eigen ervaring) dat mannen vaak voorzichtiger zijn bij het zetten Succes alvast!
pi_41122150
hoe zit het met je libido en een mirenaspiraaltje? Wordt dat minder?
heb jaren de pil/implanon gehad en ben daar nu mee gestopt ivm trombose... Ik moet zeggen dat dat mij wel bevalt!
Echter alleen een condoom is niet superveilig, dus zit toch te denken aan spiraaltje
pi_41122326
Het wordt zeker niet minder, eerder meer
pi_41122542
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:29 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Ik lees vaak (en zo blijkt ook uit eigen ervaring) dat mannen vaak voorzichtiger zijn bij het zetten Succes alvast!
Dank je! De vorige keer was ze ook wel voorzichtig, maar dus té voorzichtig waardoor de plaatsing mislukt is. Ze was bang om te ver door te prikken en daardoor heeft ze dus compleet misgeprikt. Alleen heb ik die naald wél gevoeld! En ik maar denken dat die klem het ergste was! Dat was bij de Mirena iig het meest pijnlijke bij mij. Als ik weer diezelfde gyn had nu zou ik wel een paar slapeloze nachten tegemoet gaan denk ik!
Ik heb er ook niet zo'n moeite mee als het een man is, ik hoop gewoon op iemand die al wat ervaring heeft met het plaatsen van een gynefix, en de gyn bij mijn vorige afspraak had dat duidelijk niet! Ik heb ook tegen de assistente gezegd dat het om een Gynefix gaat, die had ze nog liggen en ik dacht dan kan ze dat ook gelijk doorgeven aan de arts, dan is hij er iig op voorbereid. Vorige keer ging ze dat ding uitpakken en eens even goed op het briefje kijken wat de instructies ook alweer waren...

[ Bericht 1% gewijzigd door flutterbye op 24-08-2006 10:59:07 (spelling...) ]
pi_41122672
Waah klinkt lekker professioneel Een troost, het kan nu alleen maar beter gaan
pi_41169253
ik heb een heel specifiek vraagje. Mijn natuurlijke menstrtuatie is een hel: een hele week ziek, liters bloedverlies (voor mijn gevoel dan, minimaal 3 tampons per nacht), overgeven, diarree, koorts, en om over de krampen en pijnen maar niet te spreken. Ik heb lang de pil gebruikt en ben nu aan de nuvaring. Ideaal, omdat je lekker lang doort kun slikken/ringen en zodoende nooit meer ongesteld hoeft te zijn. Als ik toch soms een stopweek inlas omdat mijn lichaam last krijgt van het doorringen, is mijn menstruatie nog steeds heftig, maar met minder bloedverlies en zonder koorts (krampen wel even erg).

Ik zit toch al een poos te denken aan de mirena spiraal maar door dit topic heb ik serieus al buikkrampen van angst. Zou het zetten bij mij extra pijnlijk zijn? En zijn er ook ervaringen van vrouwen/meiden die ook zulke heftige natuurlijke menstruaties hebben? Is het minder geworden, of bleef het hetzelfde?
I had a signature once. It was awful.
pi_41286594
Nou, qua zetten denk ik niet dat het wat uitmaakt of je hevige menstruaties hebt of niet, de 1 kan er gewoon beter tegen dan de ander. Aangezien jij al flink wat krampen gewend bent ligt jouw pijngrens misschien zelfs hoger.

Ondanks mijn vervelende ervaring vorige maand met het mislukken van het plaatsen heb ik er achteraf niet zoveel last van gehad. Behalve de stress dan! En ik ben met een naald geprikt! Dat hoeft bij een Mirena niet eens. Ik denk als jij je laat verdoven, (ik heb je posts in het andere topic ook gelezen) dat je misschien meer last zult hebben van het wondje van de prik achteraf, dan van het plaatsen! Ik weet ook niet waar ze die verdoving zetten, bij mij werd het spiraaltje dus in de baarmoederwand bevestigd, ik heb nog wel een paar dagen af en toe een stekend gevoel gehad links bovenin mijn baarmoeder.

Toen mijn Mirena geplaatst werd vond ik de klem die op de baarmoedermond gezet word het pijnlijkste. Na die prik van vorige maand vind ik dat dus niet meer! Daarna trekken ze je baarmoeder iets naar beneden, dat is een soort 'weeïg' gevoel, vervelend gevoel maar niet pijnlijk te noemen. Van het daadwerkelijk inbrengen van de Mirena in de baarmoeder heb ik niet zoveel gevoeld.

Met de Gynefix dus wel, niet van het inbrengen maar alleen van de naald. Maar dat was ook even schrikken en gelijk daarna ebde de pijn alweer weg. Ik heb ook geen last gehad van duizeligheid ofzo, ik ben beide keren zelf naar huis gefietst. (wat in geval van de mirena geen succes was overigens, maar dat was het na een half jaar nog steeds niet dus heb ik hem eruit laten halen)

Ik zou me niet teveel zorgen maken over het plaatsen, als je maar bij een ervaren gyn bent! Als je geen verdoving krijgt, neem een uur van tevoren een flinke pijnstiller.
pi_41353681
Ik heb mijn Gynefix erin hangen! Ik was erg zenuwachtig, maar het ging allemaal goed! Ik kreeg uiteindelijk toch een vrouwelijke gyn, omdat zij wat meer ervaring had met het zetten van dit spiraaltje. (wel een andere vrouw dan vorige keer overigens) Maar dat was dus al een hele geruststelling, dat ze wat ervaring had. Ik was vooral bang voor de pijn, omdat het vorige keer best zeer deed, maar nu was het een stuk minder pijnlijk dan vorige keer! Ik voelde het nu ook ergens in het midden, vorige keer zat die gyn echt ergens aan de zijkant... Ik hoop niet dat ik daar ergens last krijg van littekenweefsel ofzo...

Nouja, over 6 weken controle dus, maar ze zei dat ze er redelijk zeker van was dat hij nu gewoon goed zat. Jammergenoeg heeft ze niet gelijk een echo gemaakt. Maar dat deed de vorige gyn ook eigenlijk alleen maar omdat ze dacht dat het niet goed was gegaan.

Verder ging het ook allemaal goed, ik was niet duizelig ofzo en ik heb ook niet echt pijn gehad daarna, ik kon rustig naar mijn auto lopen en ik ben zelf naar huis gereden. Dus het is me echt 100% meegevallen! Nu is het hopen dat hij goed blijft zitten!
pi_41445536
na lang meelezen, zelf toch eens willen reageren, heb nu voor de 2 keer mirena spiraal,
1ste was vlak na de bevalling van mijn dochtertje, 2 en half jaar er in gezeten, en nooit problemen gehad, alleen is op een gegeven moment mijn baarmoeder verzakt, en is het spiraal toen ook verzakt en verwijdert,

Nu weer sinds 3 maanden een mirena, en tot nu toe alleen maar ellende, het inbrengen was geen ramp, voeld niet prettig, maar ontzettend pijnlijk was het niet, Alleen bloed ik sinds de na controle (na 6 weken) iedere dag!
het begint met een zwaar irritante kramp, als of ik geprikt wordt door dat ding, en dan bloed ik ongeveer 2 uren, waarna het weer weg gaat, De krampen zijn serieus nog erger dan wanneer ik zonder spiraal ongesteld was,
Nu heb ik maandag weer afspraak bij gyna, en hoop dat er een logische verklaring is, het wordt iig geen pil meer,

Meer mensen deze problemen gehad, en waar kwam dat dan door?
gelukkig zijn is niet hebben wil, maar willen wat je hebt,
pi_41511769
@ Brenila, heb je dit topic ook al gelezen? Daar komen wat meer Mirena gebruiksters, geloof ik. Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 3
pi_41701210
Update - ik voel me momenteel prima, geen krampen of opgeblazen gevoel meer. Ik had de eerste 4 dagen echt een opgezet gevoel, net of mijn eten steeds verkeerd viel. Daarna heb ik nog een keer 2 dagen kramp gehad maar nu is alles oké.
Alleen wel minder... mijn bloeding is nog niet opgehouden. Begin het wel een beetje zat te worden. (ja, nu al! ) Het lijkt vandaag wel iets minder te worden, *niet te hard juicht* vorige week had ik soms echt het idee dat het eruit stroomde... Je kunt last hebben van spotting, zeggen ze dan. Nou, dit zijn wel erg veel spots dan! Ik lees dat het bij sommige meiden erg lang duurt - volgens de assistente van de gyn komt het wel eens voor dat het 6 maanden aanhoudt!

Iemand nog wat opbeurende verhalen te vertellen?
pi_41831154
Verder nog iemand last van het koperluchtje? Gaat dat nog over?

Spotting is trouwens *bijna* gestopt! Hopelijk blijft dat even zo...
pi_53619605
ondanks de dreigende melding dat ik goed moet nadenken of ik een topic waar al 381 dagen niet in gerageerd is omhoog wil schoppen, plaats ik hier toch even een bericht.

Ik ben bezig met een keuze te maken tussen de Mirena en de koperspiraal en ik vond dit topic via Google. Ik vond er zeer handige opmerkingen en ervaringen in, dus vandaar deze kick. Dit is toch handiger dan steeds switchen tussen de topics over de betreffende spiraaltjes
pi_58936243
Hallo mensjes,

Ik heb gister de mirena laten plaatsen, en zal jullie vertellen dat ik er geen last van heb. Ook het zetten viel reuzen mee!!!!!!!! Ik had echt verwacht dat het pijn zou doen Maar NEE hoor meiden wees niet bang een kindje baren dat is niet zo fijn maar die mirena zetten voelde ik niks van.

Hopelijk blijft alles goed op zijn plekje zitten en reageer ik er goed op.(dan kunnen we er weer 5 jaar tegen aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')