In principe ga ik voor de mirena, ik vraag me alleen nog 1 ding af waar ik nergens antwoord op kan vinden. Hoe zit het met het libido, de pil heeft mijn libido bijna totaal laten verdwijnen. Gebeurd dit met de mirena ook? Er zitten toch hormonen in, dat is eigenlijk mijn grote twijfel nog.
Alvast bedankt
wat is in hemelsnaam een Mirena?
quote:www.google.com
Op zaterdag 27 september 2003 22:51 schreef ChimeraOffline het volgende:
ff voor de leken (mannen) ...wat is in hemelsnaam een Mirena?
quote:ik zat er op te wachten :|
Op zaterdag 27 september 2003 22:55 schreef Noogie het volgende:[..]
quote:Thnx, brengt me weer een stap dichter bij mijn besluit
Op zaterdag 27 september 2003 22:47 schreef yavanna het volgende:
Ik heb er nooit last van gehad en nu zo'n 1 1/2 jr een mirena
quote:www.mirena.nl Een spiraal die met hormonen werkt ipv koper, hoe het precies zit moet je daar maar ff lezen
Op zaterdag 27 september 2003 22:51 schreef ChimeraOffline het volgende:
ff voor de leken (mannen) ...wat is in hemelsnaam een Mirena?
quote:Ik vind het wel een top iets....vrijwel nooit meer een menstruatie, je voelt het niet en ik heb er zelf geen enkele bijwerking van ondervonden
Op zaterdag 27 september 2003 23:02 schreef Ms_Furious het volgende:Thnx, brengt me weer een stap dichter bij mijn besluit
Het lijkt me zo'n ideaal ding namelijk.
quote:Er zitten idd hormonen in, maar de afgifte per keer is heel erg klein. Met het libido zit het dus wel goed.
Op zaterdag 27 september 2003 22:40 schreef Ms_Furious het volgende:
In principe ga ik voor de mirena, ik vraag me alleen nog 1 ding af waar ik nergens antwoord op kan vinden. Hoe zit het met het libido, de pil heeft mijn libido bijna totaal laten verdwijnen. Gebeurd dit met de mirena ook? Er zitten toch hormonen in, dat is eigenlijk mijn grote twijfel nog.Alvast bedankt
quote:Ik denk dat er bijna niks is wat jouw libido verminderd.
Op maandag 29 september 2003 10:35 schreef DuchessX het volgende:
* speedfreakssj heeft geen last gehad van libido-vermindering met de Mirena
quote:je word er dik(ker) van en het verstoord je libido. en het is een hoop zooi wat je slikt en de kans op tromboze is ook groter
Op dinsdag 30 september 2003 17:30 schreef Debs het volgende:
Wat is er erg aan dan om elke morgen zo'n klein pilletje te slikken?
quote:De kans op zwangerschap en ontstekingen is bij de koperspiraal groter dan bij de mirena. Bij de mirena vind ik het ook een voordeel dat je steeds minder ongesteld wordt, agz ik nogal buikpijn heb elke maand. Dit zou met een koperspiraal alleen maar erger kunnen worden, zeker niet minder.
Op dinsdag 30 september 2003 19:27 schreef Tjingtjangtjong het volgende:
Waarom niet een gewone koperspiraal? Zitten geen hormonen in, anders kun je feitelijk net zo goed de pil blijven slikken, toch?
Heb zelf 1,5 jaar koperspiraal: prima! Inbrengen: niet leuk, maar ook zo gebeurd.
Sorry voor de late reactie, ik heb bijna geen tijd meer om nog te posten.
Mbt koperspiraal... Je wordt niet gewoon zwanger, het koper zorgt er namelijk voor dat de zaadcellen min of meer kapot gaan. Da's de eerste bescherming. Mocht dat niet helemaal goed gaan, dan is het ook nog zo dat de baarmoeder niet geschikt is om een eventueel bevruchte eicel te laten innestellen. LEES, geen abortus dus, dat is namelijk doelbewust een ingenesteld embryo weghalen....quote:Op vrijdag 2 september 2005 11:55 schreef Com.mentator het volgende:
Bij de koperspiraal word je gewoon zwanger alleen word de vrucht afgebroken( lees: ABORTUS)
Bij de Mirena worden alleen plaatselijk in de baarmoeder hormonen afgegeven, je word dus niet zwanger en het werkt inprincipe dus als de pil.Over je libido hoef je je weinig zorgen te maken voor zover ik weet.Heb daar nog geen vrouwen over gehoord die daar last van hadden.
Je menstruatie kan minder worden of zelfs 5 jaar weg blijven maar ik ken ook veel vrouwen die er juist heftiger last van hadden en zefs maanden achter elkaar menstrueerde....
Het is dus eigenlijk gewoon het beste als je m zelf uit probeert en kijkt hoe jouw lichaam hier op reageert..... Succes
quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mbt koperspiraal... Je wordt niet gewoon zwanger, het koper zorgt er namelijk voor dat de zaadcellen min of meer kapot gaan. Da's de eerste bescherming. Mocht dat niet helemaal goed gaan, dan is het ook nog zo dat de baarmoeder niet geschikt is om een eventueel bevruchte eicel te laten innestellen. LEES, geen abortus dus, dat is namelijk doelbewust een ingenesteld embryo weghalen....
Je mag het gerust niet met me eens zijn. Ik vind het nogal cru om het voorkomen van innestelling abortus te noemen. Als het goed is heb je voor je opleiding ook moeten leren dat sowieso ongeveer 40% van alle ontstane zwangerschappen spontaan niet innesteld (hetzelfde principe dus) en als verlate menstruatie eindigd...quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:54 schreef Com.mentator het volgende:
[..]
Ik ben t absoluut niet met je eens ik heb dit namelijk voor mijn opleiding moeten leren....
Maar goed dat terzijde...
En wat studeerde je dan Theologie zeker?quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:54 schreef Com.mentator het volgende:
[..]
Ik ben t absoluut niet met je eens ik heb dit namelijk voor mijn opleiding moeten leren....
Maar goed dat terzijde...
Als je mijn uitleg over de koperspiraal en de mirena goed had gelezen had je ook gelezen dat bij de koperspiraal het eitje zich innesteld en dan (DAARNA) word afgebroken.Ik heb het dus niet zoals jij over VOORKOMEN van innesteling!!! Dat zijn voor mij 2 hele verschillende dingen.En als het lichaam het afbreekt is dat niet voor niets geweest....Lijkt mijquote:Op vrijdag 2 september 2005 20:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je mag het gerust niet met me eens zijn. Ik vind het nogal cru om het voorkomen van innestelling abortus te noemen. Als het goed is heb je voor je opleiding ook moeten leren dat sowieso ongeveer 40% van alle ontstane zwangerschappen spontaan niet innesteld (hetzelfde principe dus) en als verlate menstruatie eindigd...
En als jij goed opgelet had bij de les, dan had je dus geleerd dat de innesteling door het koperspiraaltje wordt voorkomen, omdat het slijmvlies in zodanige toestand is dat een innesteling bijna niet mogelijk is...quote:Op zaterdag 3 september 2005 20:52 schreef Com.mentator het volgende:
[..]
Als je mijn uitleg over de koperspiraal en de mirena goed had gelezen had je ook gelezen dat bij de koperspiraal het eitje zich innesteld en dan (DAARNA) word afgebroken.Ik heb het dus niet zoals jij over VOORKOMEN van innesteling!!! Dat zijn voor mij 2 hele verschillende dingen.En als het lichaam het afbreekt is dat niet voor niets geweest....Lijkt mij
Dat moet je inderdaad, ja!quote:Op maandag 5 september 2005 09:57 schreef Malchevia het volgende:
Moet je je nou bij het kiezen van een type spiraal ook al zorgen gaan maken of het ethisch juist is jegens een paar cellen?
als het goed is zal je er vrij weinig van voelen , de mirena is namelijk zo gemaakt dat in nood situaties je hem er zelf uit zou kunnen trekken (zonder alles kapot te maken dus pijnloos)quote:Op donderdag 3 november 2005 12:08 schreef Jewell het volgende:
Ik heb nu vijf jaar de Mirena gebruikt. En zonder klachten! Maar nu moet hij eruit gehaald worden en ik ben bang dat dit net zo pijnlijk is als het zetten 5 jaar geleden... Wie kan mij vertellen of dit net zo pijnlijk is en kan ik b.v. door de gyneacoloog (mbv een roesje) e.e.a. pijnloos laten verlopen?
De doorsnede van de inbrengnaald/huls lijkt me stukken smaller dan die van T-vormige spiralen.quote:Op maandag 14 november 2005 22:57 schreef Schubbekut het volgende:
nou dat inbrengen van die gynefix doen ze hetzelfde als bij de mirena .. maar is dit een soort vernieuwd koperspiraaltje ?
quote:Op maandag 14 november 2005 23:07 schreef Schubbekut het volgende:
nee de armpjes van de mirena worden tijdens het inbrengen verbogen in een hulsje net zo groot als die van de gynefix waardoor die net zo smal word (naja misschien 1mm dikker)
Hm misschien dacht je arts niet dat het nodig was omdat jij een langdurige relatie hebt.quote:Op woensdag 16 november 2005 12:49 schreef erodome het volgende:
Soa test is niet gevraagd bij mij, arts weet ook niet van de soa testen, die gaan anoniem bij de gg&gd....
Je moet toch ws.eerst op consult want je er moet eerst een uitstrijkje op SOA's worden gemaakt. Uitslag duurt meestal een week. Kun je de arts eerst even leren kennen! Mijn onderzoek vanmiddag bij huisarts was niet echt tof, geen echte gynostoel met beugels maar alleen een tafel, eendebek er koud ingeramd, auau. Ik duwde hem eruit, moest ie er weer opnieuw in. Ik heb al meer gynoonderzoeken gehad, en die waren wel te doen.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:13 schreef innepin het volgende:
Ik heb maandag een afspraak bij mijn nieuwe huisarts.. Best eng, ga waarschijnlijk de mirena laten zetten maar ik ken m'n hele huisarts nog niet![]()
Alleen als je een paar cellen al als mens beschouwt, wat de meeste mensen hier waarschijnlijk niet doen.quote:
Alsof het een gevangenis isquote:Op donderdag 1 december 2005 10:09 schreef cinnamongirl het volgende:
ondanks het feit dat ik in een vaste relatie zit.
-20 offtopic.quote:
"Dat was ZO lekker!!!"quote:Op donderdag 1 december 2005 18:02 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
-20 offtopic.
Oh, heb je cold feet?!! Lekker dan, heb ik zeker voor niks deze ellende doorstaan![]()
Dankje voor je reactie! Hier heb ik echt wat aan.quote:Op zaterdag 3 december 2005 19:56 schreef cinnamongirl het volgende:
Laura, als ik jou was zou ik gewoon een koperspiraaltje proberen.
(gevolgd door duidelijke motivatie!)
Je kunt ook iets aan de acne doen. Door middel van Roaccutane bijvoorbeeld. Is wel een heftig medicijn, maar 't werkt wel. Loopt een topicserie over hier op Fok.quote:Op zaterdag 3 december 2005 19:46 schreef Laura 2000 het volgende:
Ik heb een beslissing genomen....![]()
In februari is bij mij de Mirena geplaatst. Ik vind het een geweldig ding, ben nauwelijks nog ongesteld, hoef nergens aan te denken en voel me heerlijk zonder die overdosis hormonen van de pil....
Na een maand begon ik last te krijgen van acne, iets waar ik voor mijn pilgebruik ook last van had. Na grondig onderzoek op internet ontdekte ik dat dit veroorzaakt wordt door levonorgestel, een hormoon in de Mirena. Ik besloot het toch een kans te geven en hoopte met heel m'n hart dat het over zou gaan.. Inmiddels is het december en is het erger dan ooit...![]()
Bij deze heb ik dus besloten deze week een afspraak te maken met de gyn, hij moet er uit....Hoe geweldig ik het ding voor de rest ook vind...
![]()
MAAR WAT NU?![]()
Ik wil onder geen beding weer aan de pil.
Koperspiraaltje is een optie, maar ik ben bang voor hevige menstruaties... Wie heeft ervaringen op dat gebied? Valt het mee? En is het koperspiraaltje wel betrouwbaar genoeg (ik heb regelmatig gehoord van zwangerschappen...)
De nuvaring lijkt me niets, en zo'n staafje in je arm schijnt onbetrouwbaar te zijn...
Als ik besluit voor het koperspiraaltje te gaan (daar neig ik naar toe, want: geen hormonen) kan die dan meteen geplaatst worden na het verwijderen van de Mirena...? Of is dat te snel achter elkaar?
![]()
![]()
Niet de pil slikken terwijl de Mirena er nog inzit!!quote:Op maandag 5 december 2005 10:11 schreef Laura 2000 het volgende:
Iemand....?![]()
Ik ga straks bellen namelijk.
Mijn vriend en ik hebben er nooit last van gehad, hij zegt ze ook niet te voelen. Zelf moet ik ook altijd een enorme zoektocht houden voor ik ze gevonden heb.quote:Op maandag 5 december 2005 10:42 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat je wel een lichte pil kan slikken tegelijk met mirena (bv de eerste maand, als je nog niet zeker weet dat ie helemaal goed zit/veilig is). Gewoon even aan de huisarts vragen dus.
Ik zit soms ook aan Mirena te denken, het enige wat me tegenhoudt is het idee van die draadjes.. de een zegt dat je ze voelt tijdens de sex, de ander van niet.. Heb er niet zo'n zin in dat ik zoveel betaal voor zo'n ding en dat ik hem er van ellende maar weer uit laat halen
Ik heb inderdaad stukken erover gelezen, maar vind het eigenlijk een beetje te heftig.... want ik weet dat die acne verdwijnt als ik met Mirena stop...quote:Op maandag 5 december 2005 10:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je kunt ook iets aan de acne doen. Door middel van Roaccutane bijvoorbeeld. Is wel een heftig medicijn, maar 't werkt wel. Loopt een topicserie over hier op Fok.
Daar heb ik dus ook geen zin in, een aantal maanden lang ongesteld na het zetten.. is natuurlijk niet bij iedereen zo maarja zul je net zienquote:Op maandag 5 december 2005 13:41 schreef CalamityJane het volgende:
Heb ook twee jaar Mirena gehad. Had eerst een half jaar constant bloedverlies, toen een half jaar helemaal niet en vervolgens normaal.
Daar was ik ook bang voor maar ik had een maandje of twee last van licht bloedverlies om de paar dagen, kon met een inlegkruisje af... En daarna iedere maand 2 dagen héél liht bloedverlies. Echt de moeite waard dus!!quote:Op maandag 5 december 2005 18:02 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Daar heb ik dus ook geen zin in, een aantal maanden lang ongesteld na het zetten.. is natuurlijk niet bij iedereen zo maarja zul je net zien![]()
Bij mij niet, alleen een beetje bloedverlies. Was met een inlegkruisje op te lossen. Had ik overigens alleen met Mirena, niet met Flexi-T.quote:Op maandag 5 december 2005 22:50 schreef ZwarteMagika het volgende:
Bloedverlies op zich vind ik niet zo'n grote ramp, maar voelt het verder aan alsof je ongesteld bent (gevoelige baarmoedermond enzo)? Of is dat bloed het enige wat je ervan merkt?
Hm ik ga me er maar even opnieuw in verdiepen...quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Als ik jou was, zou ik dus echt wel voor Roaccutane gaan, als je verder zo blij bent met de Mirena. Die bijwerkingen vallen bij de meeste mensen enorm mee.
Ze hadden geen Gynefixen in de kliniek waarin ik hem liet zetten (je zou hem echter zelf bij de apotheek kunnen halen).quote:Op woensdag 7 december 2005 14:11 schreef Laura 2000 het volgende:
[..]
Hm ik ga me er maar even opnieuw in verdiepen...
@ Cinnamongirl...
Waarom heb je uiteindlijk geen Ginefix genomen? Klinkt een stuk beter dan een traditioneel koperspiraaltje, minder bloedverlies en pijn..![]()
En werkelijk álles wordt er door gebleekt...! Kussenslopen, handdoeken, kleren...!quote:Op donderdag 15 december 2005 15:37 schreef AudreyHepburn het volgende:
Benzoylperoxide, dé ultieme manier om de rest van je hoofd waar geen puisten zitten aan te laten voelen als één grote puist. Wát een kutspul is dat. Groot gelijk dat je daar geen zin in hebt.
Ach, mooi roze is niet lelijk...quote:Op donderdag 15 december 2005 15:42 schreef Laura 2000 het volgende:
[..]
En werkelijk álles wordt er door gebleekt...! Kussenslopen, handdoeken, kleren...!Bovendien komt het net zo hard weer terug als je stopt, áls het überhaupt al verdwijnt (wat vroeger bij mij dus niet het geval was).
Kwestie van je verstand op nul zetten. Tis niet anders.quote:Op woensdag 21 december 2005 00:41 schreef licker het volgende:
Even eerlijk... heeft dan niemand van de dames er moeite mee dat ze naar iemand toemoeten die met zijn/haar vingers in de vagina zal moeten gaan ?![]()
Ja, de inhoud is vergeleken met de doos vrij teleurstellend hoor.quote:Op woensdag 21 december 2005 08:42 schreef AudreyHepburn het volgende:
Nou, over 40 minuten zit er ook een man met zijn vingers in mijn vagina.
Het is zo ver. Ik krijg een Mirena zo. Angstaanjagend grote doos waar die dingen inzitten trouwens.
Nee, moet dat danquote:Op woensdag 21 december 2005 00:41 schreef licker het volgende:
Even eerlijk... heeft dan niemand van de dames er moeite mee dat ze naar iemand toemoeten die met zijn/haar vingers in de vagina zal moeten gaan ?![]()
Ten eerste, het is een medische professional, geen 'vies mannetje'.quote:Op woensdag 21 december 2005 00:41 schreef licker het volgende:
Die twee sluiten elkaar niet uit.quote:Op woensdag 21 december 2005 10:26 schreef cinnamongirl het volgende:
Ten eerste, het is een medische professional, geen 'vies mannetje'.
Kruik op je buik.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:42 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik ben echt live aan het afsterven hier.
WAT - EEN - PIJN !.
.
.
Menstruatie? Wat is dat?quote:Op woensdag 21 december 2005 14:14 schreef ankepanke het volgende:
ik ben al vanaf juli aan het wachten of ik nog ongesteld wordt... echt relaxed! al een half jaar geen buikpijn enzo meer :-)
daar had ik wel een dagje buikpijn en zenuwen voor over.
Niet doen.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:49 schreef innepin het volgende:
Au3, mens, je vertelt het allemaal zo leuk dat ik er al helemaal zin in krijgMijnes wordt jan/feb gezet... jakkes..... nou wil ik niet
Mijnes wordt trouwens gewoon bij de huisarts gezet, ik hoef niet naar het ziekenhuis.. hmmm.
Eensch. Ik heb het laten doen door een abortusarts (=veel ervaring, die zetten immers ook morning after spiraaltjes bij de vleet) in een kliniek voor sexuele gezondheid.quote:
als man zijnde kan ik dit bevestigen.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:54 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Niet doen.
Serieus, ga naar de gyn. Dat zei mijn gynaecoloog nog tegen mij. Omdat hij dus de mogelijkheid heeft om op de echo te kijken hoe je baarmoeder ligt, en daar rekening mee kan houden én naderhand met nog een echo (was ik vergeten te melden) kan kijken of ie goed zit is het aangenamer dan bij je huisarts. Je huisarts moet gewoon maar een beetje op de tast gaan porren, en geloof me, het doet zoveel pijn, je wil geen onnodig gepor. Bel gewoon even met het secretariaat van de afdeling gynaecologie hier in het Diaconessenhuis, en dan kun je met een verwijsbrief van je dokter gewoon een afspraak maken.
Wallah, ik sweer je, okay ?
Wallah, is goed joquote:Op woensdag 21 december 2005 15:54 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Niet doen.
Serieus, ga naar de gyn. Dat zei mijn gynaecoloog nog tegen mij. Omdat hij dus de mogelijkheid heeft om op de echo te kijken hoe je baarmoeder ligt, en daar rekening mee kan houden én naderhand met nog een echo (was ik vergeten te melden) kan kijken of ie goed zit is het aangenamer dan bij je huisarts. Je huisarts moet gewoon maar een beetje op de tast gaan porren, en geloof me, het doet zoveel pijn, je wil geen onnodig gepor. Bel gewoon even met het secretariaat van de afdeling gynaecologie hier in het Diaconessenhuis, en dan kun je met een verwijsbrief van je dokter gewoon een afspraak maken.
Wallah, ik sweer je, okay ?
Ik wil best met je mee, als je dat wil. Prima. Mag je bij mij achterop de fiets terug. Meer comfort kan ik je niet bieden.quote:Op woensdag 21 december 2005 16:21 schreef innepin het volgende:
[..]
Wallah, is goed joMaar dan mag jij mij door alle hoepla heen helpen tegen die tijd, k?
Je was wat?quote:Op woensdag 21 december 2005 15:33 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik was ontzettend middelijk
Ik zou toch echt voor een gyn kiezen...quote:Op woensdag 21 december 2005 15:49 schreef innepin het volgende:
Au3, mens, je vertelt het allemaal zo leuk dat ik er al helemaal zin in krijgMijnes wordt jan/feb gezet... jakkes..... nou wil ik niet
Mijnes wordt trouwens gewoon bij de huisarts gezet, ik hoef niet naar het ziekenhuis.. hmmm.
Op zich heb ik geen probleem met de huisarts, maar de directe echo ter controle en de nacontrole (na zes weken) vond ik toch wel zo prettig eerlijk gezegdquote:Op woensdag 21 december 2005 17:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb het destijds bij de huisarts laten doen en dat ging perfect. Het verschilt nogal per persoon.
Kijk, jij snapt 'mquote:Op vrijdag 23 december 2005 12:06 schreef Jane het volgende:
Maar ja, als het niet te voorspellen is, dan snap ik innepin ook wel weer dat ze het risico niet wil nemen als ze over een paar dagen naar haar vriend toe gaat.![]()
Ik kan het me helemaal voorstellen. Als je verder geen problemen met de Nuvaring hebt, en je ziet je mokkel weer voor het eerst na een half jaar...quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:59 schreef innepin het volgende:
[..]
Kijk, jij snapt 'mIk spreek jullie over een maandje wel weer ofzo.
![]()
dat komt vast nog wel een keerquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:20 schreef innepin het volgende:
Jezus, als ik dat had geweten had ik het nooit gedaan denk ik![]()
Maar ehh ik heb nog nooit een kind gebaard hoor![]()
Dat zei ik alleen om te illustreren dat het bij mij niet zo erg pijn deed, ondanks dat ik geen kind heb gebaard.quote:
Ik ben vorig jaar 5 maanden gestopt met mijn anticonceptie, en toen hebben we condooms gebruikt en ik hield ook mijn cyclus bij. Omdat ik heel onregelmatig ben is het toch 3 keer gebeurt dat we een dag of 10 in de stress zaten omdat we niet zeker wisten of ik zwanger was of niet. We hebben allebei niet zo'n groot vertrouwen in condooms. Die stress was ongeveer net zo erg als de futloosheid en het libidoverlies waarvan ik bij de hormonen last had.quote:Op zondag 5 maart 2006 00:01 schreef suijkerbuijk het volgende:
ik vraag me toch af waarom vrouwen zo ding laten plaatsen?
Eerste reden dat ik kan bedenk is de maandelijkse periode.
Tweede reden is niet zwanger worden.
Derder reden van de pil af .
Ik vraag het me gewoon af
Ik ben zelf een man en heb er geen probleem mee om een condoom te gebruiken.
Maar ja ik heb geen last van zoals jullie wat je elke maand weer terug krijgt.
Nou, toch wel 8 dagen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:53 schreef flutterbye het volgende:
Hoe lang duren jouw menstruaties nu dan, Cinnamongirl?
Dat is normaal, je lichaam moet nog wennen aan dit nieuwe 'systeem'.quote:Op maandag 1 mei 2006 20:11 schreef melonovy het volgende:
Bleven jullie ook nog dagen nabloeden na het plaatsen van een spiraatje?
Ik heb nu een week de mirenaa en heb nog steeds licht bloedverlies, de eerste dag van mijn menstruatie is inmiddels 10 dagen geleden, en ik ben het wel een beetje zat nu. Is dit wel of niet normaal?
2 maanden!!!quote:Op maandag 1 mei 2006 20:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik heb denk ik een maandje of 2 heel licht gebloed, daarna was het over en bleef het weg. Net als de pijn en alle andere ongemakken overigens.
Nee hoor, absolute onzin. De Mirena heeft zo ontzettend veel minder hormonen dan welke pil dan ook, dat de kans op een verminderd libido (wat vaak oorzaak is van de hormonen in een pil) een heel stuk kleiner is.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:38 schreef Misticle_lightning het volgende:
Grote kans dat als je een verminderd libido ervaart met de pil je de klok er op gelijk kan zetten dat dit ook gebeurt met mirena
Koperspiraaltjes of Mirena? En hoeveel heb je er gehad in totaal?quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:06 schreef Malchevia het volgende:
Ik heb het wel gehad met die spiraaltjes, dan wordt de pijn tijdens mij periode erger, dan zitten ze weer niet goed en nou heb ik van de week onder de douche er 1 uit gewerkt omdat ie naar buiten kwam zetten. Klaar met die dingen.
Ik had 3 weken een bloody hell (quote:Op maandag 1 mei 2006 20:11 schreef melonovy het volgende:
Bleven jullie ook nog dagen nabloeden na het plaatsen van een spiraatje?
Ik heb nu een week de mirenaa en heb nog steeds licht bloedverlies, de eerste dag van mijn menstruatie is inmiddels 10 dagen geleden, en ik ben het wel een beetje zat nu. Is dit wel of niet normaal?
Als je een koperspiraaltje hebt is de Gynefix misschien iets voor jou? Die wordt van binnen vastgemaakt, dus kan er, als het goed is, niet zomaar uit komen zetten.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:06 schreef Malchevia het volgende:
Ik heb het wel gehad met die spiraaltjes, dan wordt de pijn tijdens mij periode erger, dan zitten ze weer niet goed en nou heb ik van de week onder de douche er 1 uit gewerkt omdat ie naar buiten kwam zetten. Klaar met die dingen.
Ik begin een beetje paranoia te worden sinds die draadjes anders zitten. De wc checken als ik naar de wc ben geweest enzo.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:54 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik weet niet of mijn koperspiraaltje er nog zit.
Draadjes voel ik nooit. Ik heb hem nu sinds november 2005, en ben niet zwanger. Dat is de enige aanwijzing dat ie er waarschijnlijk nog wel goed inzit.
Maarre, Malchevia, wat raar dat ie naar buiten kwam bij jou....dat vertelt de dokter niet en staat in geen enkel fodertje. Maar goed, er staat ook nergens dat het inbrengen teringveel pijn doet.
Ik had alleen de volgende dag nog last van bloedverlies, maar dat is voor iedereen verschillend..quote:Op donderdag 22 juni 2006 18:35 schreef Lynn75 het volgende:
Gister de Mirena laten plaatsen. Ging zorgeloos naar de dokter me niet realiserend wat me te wachten stond. Het deed ongelovelijk veel pijn maar heb het doorstaan. Wel geschrokken van de zgn kogeltang. Geloof me die wil je niet zien, het beeld spookt nog in mijn hoofd. Nu nog een paar druppeltjes bloed door de dag heen. Kan iemand me vertellen hoe lang dat kan duren? Heb zondag een leuke date![]()
en wil eigenlijk wel heel graag dat het bloeden
, ook al is het maar een beetje, gestopt is. Zou het helpen om de pil nog een maand door te slikken om het bloeden te stoppen? Aan de andere kant lijkt me een dubbele dosis hormonen ook niet echt gezond.
Ik heb de Multiload -CU 375.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:44 schreef Troeta het volgende:
O, dat is goed nieuws babbelz..maar geld dat dan ook voor dat spiraaltje wat ik 5 jaar terug heb laten zetten? Ander model ofzo
Dat moet je nou nooit doen!! De Mirena geeft zelf ook hormonen af. Dan moet je zeker geen eigen doktertje spelen en er nog de pil bij te slikken. Slaat je hele lijf van op hol.quote:Op donderdag 22 juni 2006 20:48 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Een lichte pil ernaast slikken kan niet zoveel kwaad denk ik, lees wel eens dat vrouwen voor de zekerheid de pil nog slikken totdat ze op controle zijn geweest.
Heb je hem dan niet geplaatst gehad tijdens je menstruatie?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:19 schreef Lynn75 het volgende:
Zat ik zelf ook al aan te denken idd. Teveel hormonen. Maar ik las het eerder ergens dat vrouwen het wel deden. Maar niet doen dus. Ik zie wel hoe het looptHad me net op een potje wilde sex verheugd gdvrdmme. Thanks iig
Dan ben je dus meteen al beschermd tegen zwangerschap!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:23 schreef Lynn75 het volgende:
ja op de vierde dag, maar mijn menstruatie is nooit zo heftig, is eigenlijk een van de laatste dagen normaal gesproken. er was eerst nog twijfel of het wel kon omdat mijn baarmoeder aan de kleine kant leek. Nu kon het dus wel. Ik heb ook geen kinderen. Het zal allemaal wel hebben meegespeeld. Wil voor een volgende x gewoon een verdoving.
Oh oepsquote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:16 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dat moet je nou nooit doen!! De Mirena geeft zelf ook hormonen af. Dan moet je zeker geen eigen doktertje spelen en er nog de pil bij te slikken. Slaat je hele lijf van op hol.
Bij plaatsing tijdens de menstruatie ben je meteen beschermd tegen zwangerschap.
Bij plaatsing erbuiten na 7 dagen. In de tussentijd kun je condooms gebruiken.
Maar van neuken komt ws. toch niks de eerste dagen. Ik bloedde iig nog een tijdje na.
Wat is er mis met gewoon een keertje een condoom gebruiken ? Dat kan toch voor een keertje prima ?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:19 schreef Lynn75 het volgende:
Had me net op een potje wilde sex verheugd gdvrdmme. Thanks iig
Als je uitlegt waardoor het komt zal ie dat toch niet zo erg vinden? Anders is het wel een erg botte lul..quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:01 schreef Lynn75 het volgende:
Als je een vaste relatie hebt is dat meestal niet zo'n probleem, maar dit is een erg leuke scharrel en om gelijk bij een eerste x te liggen bloeden![]()
Ik heb er weken last van gehad, ik denk zo'n 1,5 maand.quote:Op donderdag 22 juni 2006 18:35 schreef Lynn75 het volgende:
Gister de Mirena laten plaatsen. Ging zorgeloos naar de dokter me niet realiserend wat me te wachten stond. Het deed ongelovelijk veel pijn maar heb het doorstaan. Wel geschrokken van de zgn kogeltang. Geloof me die wil je niet zien, het beeld spookt nog in mijn hoofd. Nu nog een paar druppeltjes bloed door de dag heen. Kan iemand me vertellen hoe lang dat kan duren? Heb zondag een leuke date![]()
en wil eigenlijk wel heel graag dat het bloeden
, ook al is het maar een beetje, gestopt is. Zou het helpen om de pil nog een maand door te slikken om het bloeden te stoppen? Aan de andere kant lijkt me een dubbele dosis hormonen ook niet echt gezond.
Ik lees vaak (en zo blijkt ook uit eigen ervaring) dat mannen vaak voorzichtiger zijn bij het zettenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 09:57 schreef flutterbye het volgende:
Ja hoor, volgende week weer proberen. Ik krijg nu wel een andere gyn, een man, zo waarschuwde de assistente mij. Dus daar ben ik wel blij mee, hopelijk kan hij zo'n ding wel fatsoenlijk zetten! Hopelijk...
Dank je! De vorige keer was ze ook wel voorzichtig, maar dus té voorzichtig waardoor de plaatsing mislukt is. Ze was bang om te ver door te prikken en daardoor heeft ze dus compleet misgeprikt. Alleen heb ik die naald wél gevoeld!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:29 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Ik lees vaak (en zo blijkt ook uit eigen ervaring) dat mannen vaak voorzichtiger zijn bij het zettenSucces alvast!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |