In principe ga ik voor de mirena, ik vraag me alleen nog 1 ding af waar ik nergens antwoord op kan vinden. Hoe zit het met het libido, de pil heeft mijn libido bijna totaal laten verdwijnen. Gebeurd dit met de mirena ook? Er zitten toch hormonen in, dat is eigenlijk mijn grote twijfel nog.
Alvast bedankt
wat is in hemelsnaam een Mirena?
quote:www.google.com
Op zaterdag 27 september 2003 22:51 schreef ChimeraOffline het volgende:
ff voor de leken (mannen) ...wat is in hemelsnaam een Mirena?
quote:ik zat er op te wachten :|
Op zaterdag 27 september 2003 22:55 schreef Noogie het volgende:[..]
quote:Thnx, brengt me weer een stap dichter bij mijn besluit
Op zaterdag 27 september 2003 22:47 schreef yavanna het volgende:
Ik heb er nooit last van gehad en nu zo'n 1 1/2 jr een mirena
quote:www.mirena.nl Een spiraal die met hormonen werkt ipv koper, hoe het precies zit moet je daar maar ff lezen
Op zaterdag 27 september 2003 22:51 schreef ChimeraOffline het volgende:
ff voor de leken (mannen) ...wat is in hemelsnaam een Mirena?
quote:Ik vind het wel een top iets....vrijwel nooit meer een menstruatie, je voelt het niet en ik heb er zelf geen enkele bijwerking van ondervonden
Op zaterdag 27 september 2003 23:02 schreef Ms_Furious het volgende:Thnx, brengt me weer een stap dichter bij mijn besluit
Het lijkt me zo'n ideaal ding namelijk.
quote:Er zitten idd hormonen in, maar de afgifte per keer is heel erg klein. Met het libido zit het dus wel goed.
Op zaterdag 27 september 2003 22:40 schreef Ms_Furious het volgende:
In principe ga ik voor de mirena, ik vraag me alleen nog 1 ding af waar ik nergens antwoord op kan vinden. Hoe zit het met het libido, de pil heeft mijn libido bijna totaal laten verdwijnen. Gebeurd dit met de mirena ook? Er zitten toch hormonen in, dat is eigenlijk mijn grote twijfel nog.Alvast bedankt
quote:Ik denk dat er bijna niks is wat jouw libido verminderd.
Op maandag 29 september 2003 10:35 schreef DuchessX het volgende:
* speedfreakssj heeft geen last gehad van libido-vermindering met de Mirena
quote:je word er dik(ker) van en het verstoord je libido. en het is een hoop zooi wat je slikt en de kans op tromboze is ook groter
Op dinsdag 30 september 2003 17:30 schreef Debs het volgende:
Wat is er erg aan dan om elke morgen zo'n klein pilletje te slikken?
quote:De kans op zwangerschap en ontstekingen is bij de koperspiraal groter dan bij de mirena. Bij de mirena vind ik het ook een voordeel dat je steeds minder ongesteld wordt, agz ik nogal buikpijn heb elke maand. Dit zou met een koperspiraal alleen maar erger kunnen worden, zeker niet minder.
Op dinsdag 30 september 2003 19:27 schreef Tjingtjangtjong het volgende:
Waarom niet een gewone koperspiraal? Zitten geen hormonen in, anders kun je feitelijk net zo goed de pil blijven slikken, toch?
Heb zelf 1,5 jaar koperspiraal: prima! Inbrengen: niet leuk, maar ook zo gebeurd.
Sorry voor de late reactie, ik heb bijna geen tijd meer om nog te posten.
Mbt koperspiraal... Je wordt niet gewoon zwanger, het koper zorgt er namelijk voor dat de zaadcellen min of meer kapot gaan. Da's de eerste bescherming. Mocht dat niet helemaal goed gaan, dan is het ook nog zo dat de baarmoeder niet geschikt is om een eventueel bevruchte eicel te laten innestellen. LEES, geen abortus dus, dat is namelijk doelbewust een ingenesteld embryo weghalen....quote:Op vrijdag 2 september 2005 11:55 schreef Com.mentator het volgende:
Bij de koperspiraal word je gewoon zwanger alleen word de vrucht afgebroken( lees: ABORTUS)
Bij de Mirena worden alleen plaatselijk in de baarmoeder hormonen afgegeven, je word dus niet zwanger en het werkt inprincipe dus als de pil.Over je libido hoef je je weinig zorgen te maken voor zover ik weet.Heb daar nog geen vrouwen over gehoord die daar last van hadden.
Je menstruatie kan minder worden of zelfs 5 jaar weg blijven maar ik ken ook veel vrouwen die er juist heftiger last van hadden en zefs maanden achter elkaar menstrueerde....
Het is dus eigenlijk gewoon het beste als je m zelf uit probeert en kijkt hoe jouw lichaam hier op reageert..... Succes
quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mbt koperspiraal... Je wordt niet gewoon zwanger, het koper zorgt er namelijk voor dat de zaadcellen min of meer kapot gaan. Da's de eerste bescherming. Mocht dat niet helemaal goed gaan, dan is het ook nog zo dat de baarmoeder niet geschikt is om een eventueel bevruchte eicel te laten innestellen. LEES, geen abortus dus, dat is namelijk doelbewust een ingenesteld embryo weghalen....
Je mag het gerust niet met me eens zijn. Ik vind het nogal cru om het voorkomen van innestelling abortus te noemen. Als het goed is heb je voor je opleiding ook moeten leren dat sowieso ongeveer 40% van alle ontstane zwangerschappen spontaan niet innesteld (hetzelfde principe dus) en als verlate menstruatie eindigd...quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:54 schreef Com.mentator het volgende:
[..]
Ik ben t absoluut niet met je eens ik heb dit namelijk voor mijn opleiding moeten leren....
Maar goed dat terzijde...
En wat studeerde je dan Theologie zeker?quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:54 schreef Com.mentator het volgende:
[..]
Ik ben t absoluut niet met je eens ik heb dit namelijk voor mijn opleiding moeten leren....
Maar goed dat terzijde...
Als je mijn uitleg over de koperspiraal en de mirena goed had gelezen had je ook gelezen dat bij de koperspiraal het eitje zich innesteld en dan (DAARNA) word afgebroken.Ik heb het dus niet zoals jij over VOORKOMEN van innesteling!!! Dat zijn voor mij 2 hele verschillende dingen.En als het lichaam het afbreekt is dat niet voor niets geweest....Lijkt mijquote:Op vrijdag 2 september 2005 20:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je mag het gerust niet met me eens zijn. Ik vind het nogal cru om het voorkomen van innestelling abortus te noemen. Als het goed is heb je voor je opleiding ook moeten leren dat sowieso ongeveer 40% van alle ontstane zwangerschappen spontaan niet innesteld (hetzelfde principe dus) en als verlate menstruatie eindigd...
En als jij goed opgelet had bij de les, dan had je dus geleerd dat de innesteling door het koperspiraaltje wordt voorkomen, omdat het slijmvlies in zodanige toestand is dat een innesteling bijna niet mogelijk is...quote:Op zaterdag 3 september 2005 20:52 schreef Com.mentator het volgende:
[..]
Als je mijn uitleg over de koperspiraal en de mirena goed had gelezen had je ook gelezen dat bij de koperspiraal het eitje zich innesteld en dan (DAARNA) word afgebroken.Ik heb het dus niet zoals jij over VOORKOMEN van innesteling!!! Dat zijn voor mij 2 hele verschillende dingen.En als het lichaam het afbreekt is dat niet voor niets geweest....Lijkt mij
Dat moet je inderdaad, ja!quote:Op maandag 5 september 2005 09:57 schreef Malchevia het volgende:
Moet je je nou bij het kiezen van een type spiraal ook al zorgen gaan maken of het ethisch juist is jegens een paar cellen?
als het goed is zal je er vrij weinig van voelen , de mirena is namelijk zo gemaakt dat in nood situaties je hem er zelf uit zou kunnen trekken (zonder alles kapot te maken dus pijnloos)quote:Op donderdag 3 november 2005 12:08 schreef Jewell het volgende:
Ik heb nu vijf jaar de Mirena gebruikt. En zonder klachten! Maar nu moet hij eruit gehaald worden en ik ben bang dat dit net zo pijnlijk is als het zetten 5 jaar geleden... Wie kan mij vertellen of dit net zo pijnlijk is en kan ik b.v. door de gyneacoloog (mbv een roesje) e.e.a. pijnloos laten verlopen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |